Ik zou het doen!
http://www.prnewswire.com...-aperture-3-83877837.html
Ik blijf positief, mede door mijn eerder geposte bestbuy toestand.
Ik vrees dat we dus niks kunnen afleiden aan de lengte van de downtime
Ik denk dat heel veel Apple fans van de stoel zullen vallen. Remember the words: "New Macs for 2010 are going to take Apple to the next level"? Zou wel een zware tegenvaller zijnedgarf28 schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 14:43:
misschien toch nog geen nieuwe macbookjes?
http://www.prnewswire.com...-aperture-3-83877837.html
Nog even wachten en we zullen het weten...
[ Voor 11% gewijzigd door vogelaarke135 op 09-02-2010 14:53 ]
vogelaarke135
Stel je voor dat ze helemaal geen nieuwe producten introduceren, maar dat er slechts een secutity lekje in de database gedicht wordt, hahaha sorry....
als ze nog langer wachten met het updaten van de MBP zal apple denk ik klanten verliezen die vinden dat ze nu lang genoeg gewacht hebben.DennisV1984 schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 14:50:
De hype, precies, maar zo een lange downtime voor een MBP, dat zou door iedereen gepikt worden, maar zo een lange downtime voor een Aperture-tje, daar zullen mensen wel over struikelen.
Stel je voor dat ze helemaal geen nieuwe producten introduceren, maar dat er slechts een secutity lekje in de database gedicht wordt, hahaha sorry....
als ze een lekje in de database aant dichten zijn zouden ze dit wel ergens aangeven, het zou iig geen goede reclame zijn voor apple.
Duss ik denk niet dat er mbp's komen..
Edit : Emile was me net voor!
[ Voor 14% gewijzigd door Rhndy op 09-02-2010 14:57 ]
hoezo, store is toch nog down ?
Ik zou het doen!
edit, ow iemand was me al voor met die opmerking
[ Voor 34% gewijzigd door LtotheM op 09-02-2010 15:00 ]
Ik denk niet dat ze de store 6 uur offline laten. Ik denk dat de Online Store weer online komt op de openingstijden van de normale stores.DennisV1984 schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 15:12:
06:11 in Applecity. Nu weet ik niet hoelaat ze het wereldkundig willen maken, i.v.m. kranten artikeltjes etc. maar het zou dus ook pas om 09:00 lokaal kunnen zijn....
DiscriminatieDennisV1984 schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 15:12:
06:11 in Applecity. Nu weet ik niet hoelaat ze het wereldkundig willen maken, i.v.m. kranten artikeltjes etc. maar het zou dus ook pas om 09:00 lokaal kunnen zijn....
Ik ga stoppen met F5-en, moet mijn dochter van school halen.
(Gelukkig kan ik op mijn iPhone nog kijken als ik op het schoolplein sta te wachten)!
Ik hoop dat hier meer nieuws is als ik weer terug ben!!!
Voor luie mensen http://www.pagereboot.com...re.apple.com/nl&refresh=5DennisV1984 schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 15:15:
Wat zijn we eigenlijk triest met zijn allen.....
Ik ga stoppen met F5-en, moet mijn dochter van school halen.
(Gelukkig kan ik op mijn iPhone nog kijken als ik op het schoolplein sta te wachten)!
Ik hoop dat hier meer nieuws is als ik weer terug ben!!!
Anoniem: 95537
t is binnen twee weken, je kunt je MBP van de BTW actie nog terugbrengen ..Prulleman schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 15:17:
hmmm... zonder de BWT actie bij de mediamarkt had ik ook meegedaan met deze hype.. nu ben ik al voorzien van een MBP, misschien niet de nieuwste, maar wel een mooie korting
Dat kan alleen met online bestellingen. (Of het is een actie van de mediamarkt, maar je hebt er in ieder geval geen recht op.)Anoniem: 95537 schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 15:22:
[...]
t is binnen twee weken, je kunt je MBP van de BTW actie nog terugbrengen ..
Zou het over 5 minuten nou eindelijk komen?
Anoniem: 95537
Nee is ook een optie (altijd geweest overigens) bij de MM.Emile schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 15:25:
[...]
Dat kan alleen met online bestellingen. (Of het is een actie van de mediamarkt, maar je hebt er in ieder geval geen recht op.)
Zou het over 5 minuten nou eindelijk komen?

Aangezien de huidige al een tijdje bestaat, denk ik niet dat ze die nog 'nieuw' noemen?
[ Voor 24% gewijzigd door Emile|IA op 09-02-2010 15:31 ]
mac pro is geen macbook proEmile schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 15:30:
Als ik op 'Mac Pro' google, krijg ik opeens dit te zien:
[afbeelding]
een 8 core laptop zit er nog niet in denk ik
[ Voor 7% gewijzigd door Prulleman op 09-02-2010 15:31 ]
[ Voor 94% gewijzigd door SquareOne op 09-02-2010 15:32 ]
Anoniem: 91375
Jawel,Emile schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 15:30:
Als ik op 'Mac Pro' google, krijg ik opeens dit te zien:
[afbeelding]
Aangezien de huidige al een tijdje bestaat, denk ik niet dat ze die nog 'nieuw' noemen?
als oplettende update watcher denk je al snel dat het de update betreft, maar voor leken blijft het 'nieuw' altijd aanspreken natuurlijk. Ik klikte er uit verbazing een keer op en toen kwam je gewoon bij de geupdatete versie van 8 maanden geleden.
Anoniem: 279382
Nieuwe link op de http://www.apple.com/mac/ pagina naar de macbook pro.
Dan toch nieuwe macbook pro's?
vogelaarke135
[ Voor 48% gewijzigd door Rhndy op 09-02-2010 15:49 ]
Zie ik een camera in de tweede link? (Midden boven in het scherm van de mbp)Anoniem: 279382 schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 15:45:
http://images.apple.com/m...o_macbookpro_20100209.jpg
Nieuwe link op de http://www.apple.com/mac/ pagina naar de macbook pro.
Dan toch nieuwe macbook pro's?
Ja, die zie ik, dat heeft die oude ook, dus misschien is dit nog geen aanwijzing!
[ Voor 10% gewijzigd door DennisV1984 op 09-02-2010 15:50 ]
http://store.apple.com/us...cbook_pro?mco=MTAyNTQzMzk
Anoniem: 110871
Gelukkig koop ik pas in Juni een nieuwe MBP
[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 110871 op 09-02-2010 15:51 ]
Ik zou het doen!
Hey Look, I'm Woody! Howdy! Howdy! Howdy!
Vertel ook even wanneer de nieuwe MBP's dan wel komen
"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George
[ Voor 93% gewijzigd door alex028 op 09-02-2010 16:00 ]
Anoniem: 285291
Anders lees je ff voordat je postalex028 schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 15:58:
Volgens mij is de store weer online. Ik zie alleen geen update voor de MBP's.
Anoniem: 285291
Kan ik helaas niet doenMarv schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 15:56:
[...]
![]()
![]()
Vertel ook even wanneer de nieuwe MBP's dan wel komen
Maar de bestelpagina is nog offline... trekken we nu te snel conclusies?
[ Voor 51% gewijzigd door Anoniem: 91375 op 09-02-2010 16:06 ]
Het nieuws dat er geen nieuwe MBP's zijn, is hier al een kwartier bekend dus kijken is niet zo de moeite waard
[ Voor 7% gewijzigd door Jolly_Jumper op 09-02-2010 16:06 ]
goh...-.-'
Ik vraag me af wanneer het dan gebeurd want het verbaasd me niks als apple hierdoor mensen wegjaagd.
Zelf zit ik nu al een tijdje te wachten op die upgrade van de mbp.
Ik koop me echt geen mbp met een hdd van 160, als in een mb standaard al een van 250 zit.
Grrrr
vogelaarke135
volgens mij willen klanten kwijtraken ofzo.
Zo heel hoog stond hij volgens mij al niet meer na die ontzettend onnodige keynote over de iPad.
Dat is op een dinsdag, dan zijn er vaak updates van Apple.Jizzaa schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 16:09:
vanwaar de datum de 23e?
tis weer KUT van apple geen i7 update.
vogelaarke135
Ik zou het op dit moment niet doen, maar als je 'm echt nodig hebt, zou ik hem online bestellen. Dan kan je 'm binnen 2 weken terug sturen.vogelaarke135 schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 16:18:
Is er iemand op dit forum die het nu aandurft om de MBP nu te kopen? Gewoon benieuwd...
Persoonlijk denk ik wel dat dit mensen weg jaagt. Je kunt wel zeggen dat specs er bij een Apple niet zozeer toe doen als bij een Windowscomputer, maar uiteindelijk gaat het toch om de gebruiker die zoveel mogelijk in zo min mogelijk tijd gedaan wil hebben. En dan is een Core i5/i7 gewoon sneller, period.
Tesla Model Y RWD (2024)
Alsof de mensen die in de markt zitten voor een nieuwe macbook pro zomaar even besluiten nooit meer bij Apple wat te kopen omdat deze update van vandaag tot een (toch best grappige) teleurstelling heeft geleid.
Die update komt heus wel en als het niet deze maand is, dan wel volgende maand. Hoe ongeduldig kan je zijn, heb in de tussentijd toch genoeg plezier met de dingen die je al op je bureau of schoot hebt staan.
Fijn als je kan hebben wat je wil, maar ook als je kan willen wat je al hebt.
Ik sta op het punt een nieuwe laptop te kopen en als de nieuwe MBP vandaag was uitgekomen, dan was de kans groot dat ik die zou kopen, nu moet ik dus iets anders gaan kopen....Anoniem: 91375 schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 16:24:
Jochies/meissies, wat een gejammer
Alsof de mensen die in de markt zitten voor een nieuwe macbook pro zomaar even besluiten nooit meer bij Apple wat te kopen omdat deze update van vandaag tot een (toch best grappige) teleurstelling heeft geleid.
Die update komt heus wel en als het niet deze maand is, dan wel volgende maand. Hoe ongeduldig kan je zijn, heb in de tussentijd toch genoeg plezier met de dingen die je al op je bureau of schoot hebt staan.
Fijn als je kan hebben wat je wil, maar ook als je kan willen wat je al hebt.
ja dat moet inderdaad....chrisO schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 16:29:
[...]
Ik sta op het punt een nieuwe laptop te kopen en als de nieuwe MBP vandaag was uitgekomen, dan was de kans groot dat ik die zou kopen, nu moet ik dus iets anders gaan kopen....

Als je een apple toegevoegde waarde vind hebben voor wat je ermee wilt gaan doen en je hebt er NU 1 nodig, koop dan lekker het huidige model.
Als je nu net zo makkelijk naar iets anders overstapt vraag ik me af waarom je de meerprijs van een MBP wilt uitgeven
[ Voor 28% gewijzigd door Prulleman op 09-02-2010 16:37 ]
dat vind ik toch een ...bijzondere redenering. Van mij mag je iets anders kopen, maar blijkbaar hangt jouw keuze tussen een MBP en een Sony of Dell af van het aanwezig zijn van een Arrendale. Een meer logische overweging zou toch zijn: gebruik ik liever Snow Leopard of Windows 7 als main operating system. Daarnaast zijn er misschien wat secundaire afwegingen zoals batterijduur, beeldscherm, design, en touchpad, maar het type processor?chrisO schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 16:29:
[...]
Ik sta op het punt een nieuwe laptop te kopen en als de nieuwe MBP vandaag was uitgekomen, dan was de kans groot dat ik die zou kopen, nu moet ik dus iets anders gaan kopen....
Klinkt misschien raar, maar er is volgens mij geen alternatief voor een Macbook Pro. Niet zoals er een alternatief voor een Dell of Sony is, als je begrijpt wat ik bedoel. Het is alsof je zegt 'Audi brengt deze week geen nieuwe motoren uit voor de A3, nu koop ik maar een bestelbusje/pickup truck/motorfiets'.
edit: met Prulleman, die sneller was
ZIPper: Zelfstandig Interim Professional
Zo is het maar netPrulleman schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 16:35:
[...]
ja dat moet inderdaad....![]()
Als je een apple toegevoegde waarde vind hebben voor wat je ermee wilt gaan doen en je hebt er NU 1 nodig, koop dan lekker het huidige model.
Als je nu net zo makkelijk naar iets anders overstapt vraag ik me af waarom je de meerprijs van een MBP wilt uitgeven
108886
Omdat een nieuwe generatie altijd een stuk meer bang for buck is. Kijk naar de 27" iMacs. Als je een maand daarvoor een 24" gekocht hadPrulleman schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 16:35:
[...]
Zelfde met iPods, iPhones,... apple houdt zijn prijzen zo goed als constant na de release, zo heb je een goede, relatief correcte prijs vlak na release maar worden de toestellen een stuk duurder naarmate ze ouder worden. PC prijzen evolueren constant hé.
Ik ben ook aan het wachten op de i5/i7 macbook, maar ik vrees ook dat het een elitebook wordt als ze nog lang wachten
Dat Aperture dan aangekondigd is, is dan wel weer leuk. Da's precies waar ik op zat te wachten.
Dat was enerzijds een uitzonderlijke vooruitgang.... voor de topmodellen dan. Instapmodellen tot 1500 euro hebben die meerwaarde vaker niet dan wel. De gelekte score van de nieuwe macbookPro (iets van 5000) is misschien wel 40% meer dan een huidig gelijk geklokt model maar dat nieuwe model is wel het duurste apparaat van de winkel, niet een huidige stockmodel. Waarom ik dat denk? Omdat er een Arrendale 2.66 GHz inzit en Apple vrijwel altijd ruimte voor een CPU-upgrade inbouwt en de standaardmodellen dus lager/lagere modellen bevat (denk aan 2.4 GHz).108886 schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 16:47:
[...]Omdat een nieuwe generatie altijd een stuk meer bang for buck is. Kijk naar de 27" iMacs. Als je een maand daarvoor een 24" gekocht had
[ Voor 50% gewijzigd door Delerium op 09-02-2010 16:50 ]
Ik heb vorige week vrijdag een 13" 2,23 gekocht. Waarom niet gewacht?vogelaarke135 schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 16:18:
Is er iemand op dit forum die het nu aandurft om de MBP nu te kopen? Gewoon benieuwd...
1. ik had hem heel hard nodig, ik kan niet 2 weken (mssn wel langer) wachten en zonder mac zitten. (mijn MB white uit 2006 was kaduuk gegaan)
2. ik verwacht dat de 13"es geen grote update tegemoet gaan. mssn 4GB RAM en 2.53 voor de instap, maar that's it.
Mocht er nu wel een major update komen voor de 13"es dan heb ik pech, maar tsja.. dan zit ik nog steeds met een goede MBP..
Overigens zat ook ik op Aperture 3 te wachten
[ Voor 7% gewijzigd door RobbieB op 09-02-2010 16:49 ]
Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G
Ik heb begin januari een MBP 13 inch gekocht (weliswaar een leuke deal via eBay maar toch) gewoon omdat wachten altijd een slecht idee is... vooral bij bedrijven als Apple. Kan morgen zijn dat ze een update uitbrengen, kan ook over 2 maanden zijn. Ondertussen gebruik ik fijn mijn MBP al een maandje, hoe ik niet te stressen bij elke store update, heb ik niet te wachten op levering straks (mijn voorspelling is een hausse en major levertijden op de MBP's straks), etc.vogelaarke135 schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 16:18:
Als er nu i5/i7 MBPs waren gekomen met geupdate GPU en harde schijf dan is er niet echt een hoge meerprijs voor de MBP t.o.v. Windows laptops. Met de huidige low MBP betaal je nu bijna 700 euro aan "Mac-tax". Netbooks hebben de low-end MBP specwise nog net niet ingehaald. De Mac-tax heel wat lager (en eigenlijk afwezig) bij de huidige iMacs. Tuurlijk, multitouch en alu zijn leuk, maar de huidige MBP specs zijn wel heel erg zuigend. Om te beginnen bij de 160 GB harde schijf...Als ik nu een laptop moest kopen was het zeker geen Apple geworden.Prulleman schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 16:35:
[...]
[ Voor 7% gewijzigd door vogelaarke135 op 09-02-2010 17:04 ]
vogelaarke135
ja want een 1.66 GHz atom met 512kb cache is bijna net zo snel als een 2.26GHzCore 2 Duo processor with 3MB L2 cache....vogelaarke135 schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 16:55:
[...]
Als er nu i5/i7 MBPs waren geweest dan is er niet echt een hoge meerprijs voor de MBP t.o.v. Windows laptops. Je betaalt nu bijna 700 euro aan "Mac-tax" voor de low-end MBP. Netbooks hebben de low-end MBP specwise nog net niet ingehaald. Deze is toch wel even heel wat lager (en zelfs afwezig) bij de huidige iMacs. Tuurlijk, multitouch en alu zijn leuk, maar de huidige MBP specs zijn echt wel erg zuigend. Begint al bij de 160 GB harde schijf...Als ik nu een laptop moest kopen was het zeker geen Apple geworden.
Zo kan je over andere onderdelen ook nog wel even doorgaan. En verder... opslag moet je niet op een laptop doen, daar heb je andere oplossingen voor, vorige laptop had een 60GB HDD en heb ik ook nooit vol gekregen.. 2TB NAS zit daarintegen al op 80%
Ja hoor, zelfs een oude witte MB met een Intel GMA950. Kan ik beter op multitasken dan op de meeste windows computers inderdaad. Alleen ik denk dat je met een Windows 7 met een i7 ook erg ver komt en je bespaart je nog geld ook. Voor mijzelf kan ik de huidige hoge prijs voor de MBP niet verdedigen (neem dan de MB denk ik dan), dit is bij de iMac toch stukken beter te doen.Servor schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 17:02:
Specs zuigend? Waarom draai ik OSX, Fusion, iPhoto, en noem maar op dan met 2 vingers in de neus? Volgens mij zijn de MBP's helemaal niet zo slecht als mensen elkaar wijs zitten te maken. Gebruik je uberhaupt wel een Apple laptop uit de huidige generatie?.
vogelaarke135
Sorry ik vind Windows geen alternatief. Misschien besparing qua geld maar daar houdt het dan ook mee op. Ik heb ook de andere route geprobeerd (hackint0sh / osx86) maar op zo'n moment kom je er achter dat een Mac meer is dan zomaar een computer met OSX erop. En voor mij is dat idd de optelsom van al die kleine dingen als een Magsafe, een unibody design, een goed werkende sleepfunctie, etc, etc. Dingen waarvoor ik GRAAG de 'Appletax' betaal, zeker als ik ook nog eens zie hoe houdbaar die systemen zijn (ik heb hier verder ook een witte MB en 20 inch iMac staan... welke beide nog lang niet voor vervanging in aanmerking komen i might add).vogelaarke135 schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 17:08:
[...]
Ja hoor, zelfs een oude witte MB met een Intel GMA950. Kan ik beter op multitasken dan op de meeste windows computers inderdaad. Alleen ik denk dat je met een Windows 7 met een i7 ook erg ver komt en je bespaart je nog geld ook. Voor mijzelf kan ik de huidige hoge prijs voor de MBP niet verdedigen (neem dan de MB denk ik dan), dit is bij de iMac toch stukken beter te doen.
Slechte vergelijking, een windows laptop is geen fiets he :-)page404 schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 16:38:
[...]
Klinkt misschien raar, maar er is volgens mij geen alternatief voor een Macbook Pro. Niet zoals er een alternatief voor een Dell of Sony is, als je begrijpt wat ik bedoel. Het is alsof je zegt 'Audi brengt deze week geen nieuwe motoren uit voor de A3, nu koop ik maar een bestelbusje/pickup truck/motorfiets'.
Eerder de A3 is al wat ouder met een oudere motor, en audi brengt niks nieuws op de markt.
Dan kan je idd naar BMW, of opel, of saab of mercedes gaan kijken of die wel nieuwe modellen hebben met wat je wil.
idd zeg.. hier heb ik me echt enorm over verbaasd.. Bij windows laptops of desktops heb ik nog nooit iet gezien wat hierbij in de buurt komt.
wakker worden gaat echt in 1 seconde
/edit
en hieronder wordt ook nog een keer het multitouch trackpad aangehaald... Hier bestaat ook GEEN alternatief voor. heb op mijn werk nog een bamboo pen en touch liggen, maar dat is zoveel minder soepel dan de touch functionaliteit zich eigenlijk beperkt tot het scrollen en back/forward. En als ik op mijn werk dell laptop zit ben ik gelijk mijn trackpad kwijt zo klein istie in vergelijking met de MB(P)
[ Voor 37% gewijzigd door Prulleman op 09-02-2010 17:23 ]
volgens mij krabbel je nu al een heel eind terug van je €700 Mac taxvogelaarke135 schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 17:08:
[...]
Ja hoor, zelfs een oude witte MB met een Intel GMA950. Kan ik beter op multitasken dan op de meeste windows computers inderdaad. Alleen ik denk dat je met een Windows 7 met een i7 ook erg ver komt en je bespaart je nog geld ook. Voor mijzelf kan ik de huidige hoge prijs voor de MBP niet verdedigen (neem dan de MB denk ik dan), dit is bij de iMac toch stukken beter te doen.
toch even een vergelijk, mijn pa heeft een nieuwe toshiba met W7 van ca €500. Die zou je kunnen vergelijken met een 1100€ kostende MBP. Nu is zijn scherm iets groter, maar goed. Doe het vergelijk dan voor de grap met een MB 13" van 900€, dan is het verschil nog 'maar' <400€. Ik heb daar een uurtje op zitten werken laatst.
Bevindingen:
-scherm is een drama. zeer laag contrast, kleine kijkhoek, pijn aan de ogen.
-touchpad is miniem en volledig onbruikbaar (zeker als je de goed geimplementeerde multitouch van apple kent)
- batterijduur.... meh. sleep/sluimerbeheer... eehh windows?
- design: nope. ergonomie: mwah. bouwkwaliteit: mwah (plastic, plastic, plastic).
Het is wel duidelijk dat ik niet ga kijken naar processors en caches in zo'n vergelijk, want het maakt ook niks uit, het doet er gewoon niet toe. ik zie die toshiba dan als een onbruikbaar lor waar 500€ al te veel voor is gevraagd. Dat is in mijn ogen (en jouw woorden
Op zo'n moment denk ik echt, doe mij maar even doorsparen en koop een MB of MBP.
je mist volledig het punt van mijn vergelijk. een saab of een audi zijn beiden personenauto's, maari k vind het verschil tussen OS X, Windows, of Unix of wat dan ook veel groter dan tussen personenauto's, eerder dat tussen een pickup en een boodschappenauto. Waarom? omdat de doelgroep anders is. waarbij ik de analogie niet zover door wil trekken dat ik daarmee iets wil zeggen over 'uitstraling', 'kwaliteit' of 'status'.k995 schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 17:13:
[...]
Slechte vergelijking, een windows laptop is geen fiets he :-)
Eerder de A3 is al wat ouder met een oudere motor, en audi brengt niks nieuws op de markt.
Dan kan je idd naar BMW, of opel, of saab of mercedes gaan kijken of die wel nieuwe modellen hebben met wat je wil.
om de vergelijking iets duidelijker/completer te maken:page404 schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 17:21:
[...]
je mist volledig het punt van mijn vergelijk. een saab of een audi zijn beiden personenauto's, maari k vind het verschil tussen OS X, Windows, of Unix of wat dan ook veel groter dan tussen personenauto's, eerder dat tussen een pickup en een boodschappenauto. Waarom? omdat de doelgroep anders is. waarbij ik de analogie niet zover door wil trekken dat ik daarmee iets wil zeggen over 'uitstraling', 'kwaliteit' of 'status'.
In jou vergelijking zou audi het enige degelijke duitse merk zijn en waren de alternatieven beperkt tot japans speelgoed etc.
Indien je een degelijke duitse auto zou willen wordt het dus een audi... met de oude motor of wachten op de nieuwe
Dat niet, maar ik vind dat er wel erg makkelijk wordt geroepen (niet alleen hier, ook op bijv. Macrumors) dat een Sony Vaio (vb) een alternatief voor een MB(P) zou zijn.Kn4kw0r5t schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 17:36:
Het is geloof ik niet de bedoeling om hier de eindeloze discussie tussen Mac en PC te beginnen, net als Mac OS X tegen Windows..
Niet iedereen heeft de zelfde eisen/verwachtingen van een laptop. Het lijkt mij dan ook niet echt een interessante discussie voor in dit topic?
Toch vindt ik het ook jammer dat er geen update is, wellicht toch maar eens kijken voor een leuke 2de hands of een aanbieding. Maar waarschijnlijk wacht ik gewoon nog een tijdje tot dat er alsnog een update heeft plaats gevonden...
[ Voor 4% gewijzigd door DialOut op 09-02-2010 17:47 . Reden: woord vergeten ]
Mocht er een nieuwe serie aankomen, dan gaat deze de deur uit voor 2000, iemand interesse?
En hier heb je een heel groot punt te pakken wat veel mensen niet doorhebben.koendt schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 17:46:
En ik vindt het vreemd dat mensen niet lijken te begrijpen dat het voor sommige mensen wel een alternatief is..
Niet iedereen heeft de zelfde eisen/verwachtingen van een laptop. Het lijkt mij dan ook niet echt een interessante discussie voor in dit topic?
Toch vindt ik het ook jammer dat er geen update is, wellicht toch maar eens kijken voor een leuke 2de hands of een aanbieding. Maar waarschijnlijk wacht ik gewoon nog een tijdje tot dat er alsnog een update heeft plaats gevonden...
- Niet iedereen is zoals jezelf. Gelukkig maar!
Iedereen kan de voordelen zien van een mackbook(pro) (ook de nadelen trouwens) maar niet iedereen kan in de situatie kijken van een persoon. Daarom is Apple niet de enige die laptops verkoopt.
Eigenlijk zit ik zelf altijd met een persoonlijke tweestrijd. Qua design, innerlijk, uiterlijk, gemak enz. vind ik de mackbook pro's perfect! Alleen zit ik ook nog met het extra geld dat Apple daarvoor vraagt. En dat ik graag eens "echte" concurrentie zou willen zien. (er moet toch iets kunnen zijn waardoor je de mensen die liefhebbers zijn van Apple ongelijk moet kunnen geven, heel krom maar ik zou graag willen dat het eens veranderd, dat ik een keuze krijg
Maar dat is juist het probleem. De meerwaarde die een Apple voor een (groeiende) groep mensen heeft is lastig uit te drukken. Wat betreft specificaties zijn er zoals jij ook al aangeeft, aantrekkelijkere laptops, wat betreft uiterlijk zullen er voor sommige mensen ook ongetwijfeld mooiere zijn, maar zeker wat betreft prijs is er een groot verschil. Maar het totaalpakket (inclusief software die veel mensen omschrijven als gebruiksvriendelijk) is juist de kracht.walletje-w schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 18:12:
[...]
En hier heb je een heel groot punt te pakken wat veel mensen niet doorhebben.
- Niet iedereen is zoals jezelf. Gelukkig maar!
Iedereen kan de voordelen zien van een mackbook(pro) (ook de nadelen trouwens) maar niet iedereen kan in de situatie kijken van een persoon. Daarom is Apple niet de enige die laptops verkoopt.
Eigenlijk zit ik zelf altijd met een persoonlijke tweestrijd. Qua design, innerlijk, uiterlijk, gemak enz. vind ik de mackbook pro's perfect! Alleen zit ik ook nog met het extra geld dat Apple daarvoor vraagt. En dat ik graag eens "echte" concurrentie zou willen zien. (er moet toch iets kunnen zijn waardoor je de mensen die liefhebbers zijn van Apple ongelijk moet kunnen geven, heel krom maar ik zou graag willen dat het eens veranderd, dat ik een keuze krijg)
Als ik bijvoorbeeld de HP Envy's zie, dan denk ik (hoewel het gekopieerd is) dat HP het wel begrijpt, dat zijn echt mooie systemen. Het enige 'probleem' voor mij is dat het besturingssysteem voor HP ook een 'onderdeel' is dat ze kopen van een derde partij. Daar kun je zelf nog zoveel software voor schrijven om aspecten wel te laten werken, maar nog niet zo 'native' als Apple het voor elkaar krijgt, wat (voor mij) afbreuk doet aan het gevoel van lekker werken op een systeem.
Heb zakelijk ook een HP laptop waar verder niets mis mee is (een dockingstation is zelfs ideaal!), maar qua beleving is het toch een stuk plastic en zeker niet het gevoel dat ik bij mijn MacBook Pro heb (waar ik elke dag toch weer even liefkozend naar kijk). En dat is iets wat rationeel moeilijk in waarde is uit te drukken (en dit is ook per persoon weer verschillend natuurlijk).
Om maar even aan te geven dat dit ook positief bekeken kan worden.
Mij ook welposttoast schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 19:12:
Ik moet zeggen dat het mij wel redelijk uitkomt dat er nu nog niets is uitgekomen. Ik wil ook een MacBook Pro kopen, maar pas over een maand of twee. Tegen die tijd heb ik dan wellicht een lekker versche!
Om maar even aan te geven dat dit ook positief bekeken kan worden.
gewoon nee.
Als het voor mij bedoeld was. Tuurlijk, ik vind zelf de mac ervaring ook veel fijner dan die van windows (daar gaat het ook niet om). Alleen is de prijs van de huidige MBP gerechtvaardigd?Qyx schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 19:05:
Je gaat of voor de beste specs, zo goedkoop mogelijk. Of je gaat voor het totaalplaatje inclusief looks en gebruiksgemak(wat toch de speerpunten van Apple zijn). Wees nou eerlijk, er is geen ander merk dat kan tippen aan design en afwerking van Apple en het gebruiksgemak heb ik tot nu toe ook op geen ander net zo goed ervaren. Als je het hier niet mee eens bent, en je gaat liever voor HP Envy, een Sony Vaio of wat dan ook ga dat dan verkondigen in het daarvoor bestemde topic zodat wij Apple, en in het speciaal MBP aanhangers hier rustig kunnen praten over onze ervaringen.
Zelf vind ik dat de Mac-tax (belasting waar je wel degelijk wat voor terugkrijgt, zoals je zelf al zei
vogelaarke135
Zoek voor mij eens een laptop van 450 euro met een:vogelaarke135 schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 19:20:
[...]
Mac-tax voor een MBP zo'n 700 euro, op een totaalprijs van 1149 euro
- 2.26 GHz processor
- 9400M
- Batterijduur van 7 uur volgens specs
- 13,3" scherm
- Gewicht van onder de 2,04 KG.
HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me
Ik kan me best voorstellen, dat een hoop mensen vol spanning zitten te wachten op de komende updates en daarom teleurgesteld zijn dat die vandaag nog niet zijn gekomen. Probeer desondanks het topic nog wel gezellig te houden. De voorpret is immers het leukst (of toch niet)
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
ik sta op het punt win 7 te installeren via boot camp. Maar ik krijg de melding dat mijn schijf gepartitioneerd wordt. Betekend dit dat ik al mijn bestanden op mijn osx installatie kwijt raak ? (mn hdd stata vol met bestanden voor college kan het niet permitteren om deze kwijt te raken, en geen zin alles te backuppen en vervolgens te restoren dan hoeft win 7 niet zo nodig.
Overigens kan win 7 geïnstalleerd worden met een geladen iso? Heb de DVD niet bij de hand, maar kan bellen voor een Cd-key , dus zou het zo kunnen oplossen ? of moet deze perse gebrand worden ?
Ja, is sinds vandaag geloof ik. Werd al eerder gezegd.swtimmer schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 21:25:
Wat met trouwens wel opvalt, is dat alle "new" tekentjes van de unibody witte MacBook en de nieuwe iMac zijn verdwenen. Is dit al langer zo?
Dit topic is gesloten.