"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Helemaal mee eens! En precies wat ik ook al eerder probeerde te zeggen. Tuurlijk is een Arrendale op basis van i5/i7 prachtig spul, maar een C2D op 2.53 Ghz afdoen als antieke rommel gaat echt drie bruggen te ver...uiterlix schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 21:41:
Iedere keer weer zit ik met verbazing te kijken naar de wachten of nu kopen discussie. Als ik zo de reacties lees dan blijkt eigenlijk dat nauwelijks iemand een nieuwe macbook *echt* nodig heeft. Zowat iedereen 'wacht' tot een nieuwe versie uitkomt, zelfs zonder te weten wat de specificaties zullen zijn. En is er een nieuwe dan gaan we er massaal eentje 'halen'. We doen geen aanschaf waar we over na lijken te denken, nee we 'halen' er eentje alsof het een brood betreft. Zolang het maar vers is maakt het ons niet uit wat het kost.... Tot we dan weer 100 dagen verder zijn, dan zitten we weer dik in de mid-product cycle en is de macbook ineens oude troep die naar de huidige maatstaven echt niet meer mee kan. Ik durft te zeggen dat voor 90% van de gebruikers op dit forum een macbook pro modelletje 2007 (2.4ghz c2d) nog meer dan voldoende zal voldoen. Waar zit het hem nou in ? Is het de hebberigheid, aangewakkerd door de marketingmachine uit Cupertino of is het iets anders ? Please tell me ...
Dan ben ik een van de weinigen die niet volgens jou theorie denkt. 2 weken terug heb ik namelijk mijn MBP gekocht. Een late 2008 model: 2.53GHz C2D; 4GB RAM; 320GB; 9600GT 512MB VRAM.uiterlix schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 21:41:
Iedere keer weer zit ik met verbazing te kijken naar de wachten of nu kopen discussie. Als ik zo de reacties lees dan blijkt eigenlijk dat nauwelijks iemand een nieuwe macbook *echt* nodig heeft. Zowat iedereen 'wacht' tot een nieuwe versie uitkomt, zelfs zonder te weten wat de specificaties zullen zijn. En is er een nieuwe dan gaan we er massaal eentje 'halen'. We doen geen aanschaf waar we over na lijken te denken, nee we 'halen' er eentje alsof het een brood betreft. Zolang het maar vers is maakt het ons niet uit wat het kost.... Tot we dan weer 100 dagen verder zijn, dan zitten we weer dik in de mid-product cycle en is de macbook ineens oude troep die naar de huidige maatstaven echt niet meer mee kan. Ik durft te zeggen dat voor 90% van de gebruikers op dit forum een macbook pro modelletje 2007 (2.4ghz c2d) nog meer dan voldoende zal voldoen. Waar zit het hem nou in ? Is het de hebberigheid, aangewakkerd door de marketingmachine uit Cupertino of is het iets anders ? Please tell me ...
En dat voor een kleine 1200 euro dankzij onder andere de BTW-actie bij Media Markt. Dat is weer is een voordeeltje als er nieuwe aan 'lijken' te komen.
En Servor was me net voor. Je hebt helemaal gelijk. De 2.53GHz C2D draait perfect bij mij. Ik speel er ook geen zware spellen op, alleen FM10. Maar hij is precies goed voor met 3D-renderen wat ik voor mijn studie met Solid Works ga doen.
[ Voor 7% gewijzigd door Qyx op 09-02-2010 21:58 ]
Anoniem: 208019
Ik wil namelijk deze laptop van mij aan iemand anders geven en dan koop ik een macbook pro. Alleen dit duurt wel erg lang zo.
Hoeveel uren op de batterij haal je met de huidige MBP met Wifi aan, veel webpagina's, msn en ook nog programma's zoals Tex of Word tegelijk onder OSX?
edit: Toch geen 7 uur neem ik aan?
[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 208019 op 09-02-2010 21:57 ]
Die 7 dat zijn apple uren. Als je naar het 24-uur in een dag stelsel kijkt dan haal ik meestal tussen de 4 en 5 uur met m'n 15" MBP, 2.66c2d.Anoniem: 208019 schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 21:56:
Hoeveel uren op de batterij haal je met de huidige MBP met Wifi aan, veel webpagina's, msn en ook nog programma's zoals Tex of Word tegelijk onder OSX?
edit: Toch geen 7 uur neem ik aan?
Die 7 uur is gemeten met alleen wi-fi aan en gewoon internettenuiterlix schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 22:03:
[...]
Die 7 dat zijn apple uren. Als je naar het 24-uur in een dag stelsel kijkt dan haal ik meestal tussen de 4 en 5 uur met m'n 15" MBP, 2.66c2d.
gewoon nee.
Voor mij is het eenvoudig: ik wil voor het eerst in mijn leven een MacBook Pro gaan kopen maar heb daar niet direct haast bij (ik sta op het punt te gaan verhuizen, dus ik kan mijn geld goed voor andere zaken gebruiken). Als ik er dan toch een ga kopen, dan maar direct het nieuwste model. Ongetwijfeld is er eentje uit 2007 ook prima, maar als ik nu de nieuwste koop kan ik daar wat langer mee vooruit dan met die uit 2007.uiterlix schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 21:41:
- Kan ik hiermee ook full hd uitpoepen? (of ben ik hiervoor de DVI versie nodig)
- Als ik een displayport to dvi adapter haal, kan ik dan ook een vga converter erop aansluiten (zo'n blokje?)
- Kan ik beter bij Apple kopen? Of zijn er goedkopere varianten op de markt?
I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A
- Nee, volgens mij komt er uit een dvi adapter alleen het digitale signaal. Sowieso is displayport alleen digitaal, in de adapters naar vga zit een converter-chip.
- Bij dealextreme.com heb je een mini displayport naar vga adapter voor 16 dollar, dus dik 2 keer zo goedkoop als een originele apple.
Ik zou overigens voor de digitale aansturing (dvi of hdmi) van een scherm gaan als je die optie hebt, zeker op hoge resoluties ziet dat er beter uit dan analoog via vga.
http://shop.benl.ebay.be/..._sacat=See-All-Categories
http://shop.benl.ebay.be/...playport+to+dvi&_osacat=0
nieuws: Nvidia Optimus laat laptops automatisch wisselen tussen igp en gpu
Ben dan wel benieuwd hoe lang nieuwe MBPs dan zouden duren? Dit is wel technologie waarop je eventueel zou willen wachten en niet alleen maar een snelheidsverbetering oplevert, maar ook minder warmte, simpeler voor de consument (niet meer handmatig switchen) en langere batterijduur.
vogelaarke135
Dat veronstelde ik eigenlijk al, dat ze dus wachten om Fermi kaarten wellicht. Ik heb nergens uit de sheets van nvidia gelezen dat het met ATI kaarten werkt.vogelaarke135 schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 14:41:
Zou Apple geen MBP hebben aangekondigd om te wachten op ("Mac to the next level"):
nieuws: Nvidia Optimus laat laptops automatisch wisselen tussen igp en gpu
Ben dan wel benieuwd hoe lang nieuwe MBPs dan zouden duren? Dit is wel technologie waarop je eventueel zou willen wachten en niet alleen maar een snelheidsverbetering oplevert, maar ook minder warmte, simpeler voor de consument (niet meer handmatig switchen) en langere batterijduur.
En de PC laptops met deze technologie komen pas in de zomer uit volgens de presentatie geloof ik.
edit: Tenzij Apple oude nVidia wilt gaan gebruiken die ook nog veel onzuiger en warmte produceren dan ATI kaarten. Dan kunnen ze nu al of volgende week al in de winkel liggen. Maar of je nou echt die kaarten van nVidia wilt gebruiken tegenwoordig?
[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 208019 op 10-02-2010 14:58 ]
Ook staat er dat ze wachtten tot de software klaar is, dus ik heb zo het vermoeden dat het in de huidige generatie MBP's ook aan de praat te krijgen is (mits uitgegeven door Apple uiteraard..)
Ik zou het doen!
Lang verhaal kort maken: Geld staat op de spaarrekening en is gereed om richting Apple te gaan!
Nu maar wachten op de update...
welk model was dat?nielswerf schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 11:19:
Tot 2 dagen geleden was ik in het bezit van de nieuwe sony vaio. Door een aantal problemen, oa een hele irritante pieptoon, heb ik besloten deze laptop terug te sturen.
Lang verhaal kort maken: Geld staat op de spaarrekening en is gereed om richting Apple te gaan!![]()
Ik zou het doen!
Die pieptoon kwam door de microfoon wat ik gehoord heb. Schijnt al verholpen te zijn zeggen mensen?nielswerf schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 11:19:
Tot 2 dagen geleden was ik in het bezit van de nieuwe sony vaio. Door een aantal problemen, oa een hele irritante pieptoon, heb ik besloten deze laptop terug te sturen.
Lang verhaal kort maken: Geld staat op de spaarrekening en is gereed om richting Apple te gaan!![]()
edit: Ja, ik zou inderdaad maar ff wachten. Doe ik ook. Eerst ff kijken wat Apple doet met hun nieuwe MBP voordat ik een nieuwe laptop koop. De huidige MBP zijn het niet waard vind ik anno 2010
[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 208019 op 11-02-2010 11:54 ]
De Vaio F11-serie heeft er mee te kampen, zie daarvoor ook [Ervaringen] Het grote Sony Vaio VGN-F11 Series topicAnoniem: 208019 schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 11:49:
[...]
Die pieptoon kwam door de microfoon wat ik gehoord heb. Schijnt al verholpen te zijn zeggen mensen?
Het was inderdaad de F11 serie, en de update op de site van sony, een driver update voor microfoon, heeft niets geholpen. Ik ken iemand die al een laptop had teruggestuurd en een nieuwe heeft ontvangen, resultaat: hetzelfde probleem.DaMarcus schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 11:51:
[...]
De Vaio F11-serie heeft er mee te kampen, zie daarvoor ook [Ervaringen] Het grote Sony Vaio VGN-F11 Series topic
Het grappige is nog dat volgens de helpdesk er helemaal niets bekend is over het probleem, kortom ik had er totaal geen vertrouwen meer in dus vandaar deze keuze.
En ik moet zeggen, ik kan me erg verheugen op de komst van mijn mac! (mijn eerste
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Bedankt voor de link. Zal het toch maar ff in de gaten houden dan aangezien ik deze laptop ook overweegde eventueel. Constante gepiep is wel irritant de hele tijdDaMarcus schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 11:51:
[...]
De Vaio F11-serie heeft er mee te kampen, zie daarvoor ook [Ervaringen] Het grote Sony Vaio VGN-F11 Series topic
Ik volg dat topic ook al een tijdje omdat ik ook twijfelde tussen de sony vaio f serie en de nieuwe versie van de macbook pro. Na de vele problemen met de sony en de bijna allemaal positieve reacties over de MBP staat mijn keuze toch vast:Anoniem: 208019 schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 12:14:
[...]
Bedankt voor de link. Zal het toch maar ff in de gaten houden dan aangezien ik deze laptop ook overweegde eventueel. Constante gepiep is wel irritant de hele tijd
15" Macbook pro
deukjes wegwerken met polijstpapier is niet mogelijk denk ik. dan moet je toch uitdeuken.Dr. Strangelove schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 11:59:
Argh! Gisteren mijn engelse stekker (met vierkante polen) op mijn MBP laten vallen, nu zit er een deukje in de klepDat kost geld als ik hem ga verkopen... dat alu is wel zacht hoor, viel vanaf 20cm hooguit. Iemand ervaring met dit bijwerken? Ik heb wel polijstpapier maar ik ben bang dat ik de finish daarmee verknal.
ZIPper: Zelfstandig Interim Professional
Het nare is alleen dat ik zelf eigenlijk ook wel zit te azen op 'de update'. Na lang wikken en wegen komt voor mij toch de MBP als beste keuze voor een 13.3" laptop uit de bus. Alle andere laptops hebben wel weer bepaalde nadelen; óf de processor is niet je-van-het, óf de videokaart is van Intel, óf niet energiezuinig, óf lawaaiig, óf slechte touchpad etc etc. Ik zal me daaraan uiteindelijk irriteren en aangezien ik dit soort ervaringen al (eens gehad) heb, lijkt het me gewoon beter om gelijk voor een MBP te gaan. Vind de hardwarecombinatie die Apple biedt eigenlijk best goed voor het formaat laptop, afgezien van de harde schijf.
We wachten af...
Weet iemand trouwens wat er werkelijk achter zit waarom Apple weigert om rechten te betalen voor HDMI terwijl elke andere laptopfabrikant het wel doet? Alleen zodat ze dan 'n adapter kunnen verkopen voor een prijs waarvoor je op ebay zowel een miniDVI-DVI/VGA- als miniDVI-HDMI-adapter kunt krijgen? Ik weet zeker dat 't sommigen ervan weerhoudt een MBP te kopen; geklooi met een adapter en 2 kabels... Jammer
Anoniem: 193933
Ik zou een adapter van 1 dollar nou niet een speciale dure omvormer durven noemen eigenlijk.Sick Nick schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 17:34:
Met alleen zo'n adapter ben je er nog niet, je moet een speciale dure omvormer kopen om ook geluid bij het beeldsignaal te krijgen aan gezien er uit de (mini)displayport alleen beeld komt bij apple
Voor 1 dollar heb je misschien wel een verloopje van displayport naar hdmi of dvi puur voor het beeld (hoewel ik die nog niet heb gevonden, zelfs dealextreme rekent nog 12 dollar).
Het geluid in de HDMI erbij mixen is te omslachtig (en duur).
Geluid heb je alleen bij een Cinema Display, alle andere producten "zien" die geluidsstream niet.
iets met vaker refreshen... Het kan dus wel, kost tegen de $60. Dan heb je dus maar 1 kastje nodig voor alles
[ Voor 21% gewijzigd door Vanx op 11-02-2010 17:58 ]
[ Voor 73% gewijzigd door Hoedje op 11-02-2010 20:46 ]
Ik kan genoeg redenen opnoemen waarom ik een MacBook Pro beter vind dan menig andere laptops, ik doe dit echter niet omdat dit een persoonlijke mening van mezelf is voor het grootste deel.
Dus, met alle respect voor jou keuze, laat dit soort opmerkingen aub achterwege ; we weten dat Apple spullen duur zijn.
Of sla ik de plank volledig mis, en is dit een serieuze reactie?
[ Voor 35% gewijzigd door Hoedje op 11-02-2010 20:47 ]
AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl
Dit is hoe je de Macbook (Pro) op de plasma/LCD aansluit:
Macbook -> minidisplayport/HDMI-adapter -> HDMI-kabel -> TV
Macbook -> geluidskabel -> TV
Het voordeel van die minidisplayport/HDMI-adapter is dat je gewoon een normale HDMI-kabel kunt gebruiken. Er zijn ook minidisplayport/DVI-adapters maar dan moet je ook weer zo'n DVI/HDMI-kabel halen waar je verder niks aan hebt (dat is dus een kabel met 2 verschillende stekkers).
On-topic: ik kan het me niet voorstellen dat ze nu nog lang wachten met een i3/i5/i7 update. Anders lopen ze toch wel erg achter.
[ Voor 77% gewijzigd door Hoedje op 11-02-2010 20:49 ]
Reageer er dus niet op, maar maak een topic report aan

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Ik zou het doen!
wat voor Kensingtonlock gebruiken jullie. Ik heb er 1 van Konig en die paste prima op mijn MB White, maar bij m'n Pro wil hij er niet in. De twee pinnetjes zijn net iets te breed. Hij moet overigens niet te prijzig zijn
Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G
[ Voor 3% gewijzigd door martijnd op 12-02-2010 01:54 ]
Zij die het opgeven weten nooit hoe dicht ze bij hun doel waren!
Wel knap wat OS X doet met energiebeheer dan. Hopelijk verhogen ze de capaciteit van hun accu ook in de volgende update. Ik weet dat je alleen MBP koopt voor OS X, maar af en toe heb ik Windows wel nodig. En misschien dat je dan 10+ uur haalt in OS X met zo'n accu
[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 208019 op 12-02-2010 05:42 ]
Ik noem het noodzakelijk voor de verzekering in veel zakelijke omgevingen.martijnd schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 01:51:
Kensingtonlock is wel redelijke onzin, een kleine leatherman/betonschaar is voldoende, om deze barrière te verwijderen. Ik noem het schijnveiligheid
Zelfs een wc rol lukt het al... *niet de cijfercombi versie uiteraard...*martijnd schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 01:51:
Kensingtonlock is wel redelijke onzin, een kleine leatherman/betonschaar is voldoende, om deze barrière te verwijderen. Ik noem het schijnveiligheid
Maar zoals al gezegd voor verzekering vaak wel een vereiste ja.

[ Voor 17% gewijzigd door wouter.u op 12-02-2010 10:49 ]
Klopt inderdaad wel dat als ze echt op pad zijn om laptops te pikken heb je wel wat meer nodig dan een lock om de tafelpoot

Er zijn 3 opties:
1. Kopen bij Media Markt Hasselt
2. online bestellen bij de apple store
3. Aankopen bij S&S hasselt
alvast bedankt
Wouter
- inventum koffie pad machine, gratis gerepareerd na 1.5 jaar
- logitech wireless laptop muis, kapotte knop, zonder vragen/testen nieuw model uitzoeken in de winkel (kapotte model was niet meer leverbaar)
zou niet weten waarom dit voor apple moeilijker zou zijn
Ik heb mijn MBP gehaald bij S&S in Hasselt. Perfect en vriendelijk geholpen, niks aan de hand. Media Markt zal op dat vlak zeker niet beter zijn qua service. De Apple reseller heeft tenminste nog degelijke kennis in huis, MM niet.wouter.u schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 11:49:
Ik zit met een vraag over de plaats van aankoop van mijn macbook pro. Ik heb hier op tweakers een topic gelezen waar er enkele negatieve reacties zijn over S&S en hun service . Ook zijn sommige apple gebruikers negatief over het kopen van een apple producten bij media markt. In hoeverre word je geholpen met garantie als je online besteld. Mijn vraag concreet is nu. Waar zouden jullie je macbook pro kopen ? Zodat je goed geholpen word en een goede after sales hebt.
Er zijn 3 opties:
1. Kopen bij Media Markt Hasselt
2. online bestellen bij de apple store
3. Aankopen bij S&S hasselt
alvast bedankt
Wouter
Ik ken wel een aantal mensen die zeer tevreden zijn over S&S. Negatieve ervaringen zijn in elke winkel wel te vinden, dus daar zou ik niet altijd op verder gaan. Het zijn natuurlijk ook alleen maar de negatieve verhalen die je online tegen komt
MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair
Ze lijken veel te kennen als je een noob bent. Maar ze weten zelf van toeten of blazen.
Ik bestel nu gewoon online wegens crappy service.
Apparaten opsturen kan iedereen.
Direct een probleem oplossing in de winkel of een vervangtoestel leveren, dat is service.
En dat bestaat helaas niet in Hasselt of van mij part bij eender welke apple store.
Een amiga 500 met 512 kb ram !
Daar zeg je net iets. als je alles of veel weet, wat verwacht je dan nog van een verkoper? Heb altijd zo'n hekel aan mesnen die een winkel binnen lopen met vele kennis en doen als of ze niet weten en achteraf de verkoper belachelijk maken.multipasser schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 13:28:
Degelijke kennis? S&S in Hasselt vind ik de ergste bende ooit!.
Ze lijken veel te kennen als je een noob bent. Maar ze weten zelf van toeten of blazen.
Direct een probleem oplossing in de winkel of een vervangtoestel leveren, dat is service.
En dat bestaat helaas niet in Hasselt of van mij part bij eender welke apple store.
Ik zou het doen!
Juist ja, als n00b... Goed dat je direct denkt te weten wat voor iemand ik ben en wat mijn kennisniveau is...multipasser schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 13:28:
Degelijke kennis? S&S in Hasselt vind ik de ergste bende ooit!.

Mijn persoonlijke ervaring is positief, en ik denk niet dat dat voor mij alleen zo is, anders zouden ze niet veel klanten meer overhouden.
Je roept wel erg hard dat ze een 'crappy service' leveren, maar wat houdt dat dan in? En op welk vlak is de service die je krijgt als je online bestelt dan beter?
MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair
ÒF Macbook -> minidisplayport/DVI-adapter - > DVI2HDMI-kabel > TVMacGyver007 schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 19:45:
Voor 't overzicht nog even:
Dit is hoe je de Macbook (Pro) op de plasma/LCD aansluit:
Macbook -> minidisplayport/HDMI-adapter -> HDMI-kabel -> TV
Macbook -> geluidskabel -> TV
Het voordeel van die minidisplayport/HDMI-adapter is dat je gewoon een normale HDMI-kabel kunt gebruiken. Er zijn ook minidisplayport/DVI-adapters maar dan moet je ook weer zo'n DVI/HDMI-kabel halen waar je verder niks aan hebt (dat is dus een kabel met 2 verschillende stekkers).
Macbook -> Optisch uit > stereo
voila digitaal geluid in mijn stereo! en kan mijn laptop ook nog is aansluiten op een extern scherm met DVI.
Anoniem: 283869
zoek op google naar clamshell modeAnoniem: 283869 schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 19:56:
Heb vandaag mijn minidisplayport/hdmi adapter ontvangen. Net aangesloten en werkt op zich prima, zit alleen met een probleem waarvoor ik de oplossing nog niet heb gevonden. Ik wil wanneer ik de MBP aangesloten heb op mijn lcd-tv de MBP dichtklappen en alleen het scherm van mijn tv gebruiken. NU valt de MBP wanneer ik hem dichtklap in de slaapstand en heb ik ook geen signaal meer op mijn tv. Er moet hier toch een oplossing voor zijn?
Nu 2 dagen verder en er is maar 1 conclusie.. Wat een heerlijk apparaat. Nu alleen nog de pc op de kamer van mijn dochter (maar die moet voorlopig nog even wachten, eerst een Ipad
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
De ervaring die ik heb met S&S voor het verkopen van nieuwe producten is vrij goed. Natuurlijk kunnen ze mij ook weinig tot niets nieuws vertellen omdat ik al het Apple nieuws op de voet probeer te volgen, maar soit. Maar zelfs als je duidelijk weet waar je over spreekt dan durven ze je in S&S Hasselt nog steeds als een idioot te behandelen. (Het ergste vind ik dan als ze dingen uit hun duim beginnen te zuigen om toch maar mee te kunnen praten, en dat gebeurt in veel winkels.)Darkstar schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 14:09:
[...]
Juist ja, als n00b... Goed dat je direct denkt te weten wat voor iemand ik ben en wat mijn kennisniveau is...![]()
Mijn persoonlijke ervaring is positief, en ik denk niet dat dat voor mij alleen zo is, anders zouden ze niet veel klanten meer overhouden.
Je roept wel erg hard dat ze een 'crappy service' leveren, maar wat houdt dat dan in? En op welk vlak is de service die je krijgt als je online bestelt dan beter?
Als het echter op herstellingen aankomt is mijn service bij S&S vrij slecht. Al verschillende malen moeten teruggaan voor slecht geplaatste onderdelen of gewoon defecte nieuwe onderdelen (wellicht niet echt hun schuld, maar zo'n dingen blijven je bij). Uiteindelijk moest ik door hun incompetentie mijn laptop echt veel te vaak missen. Daarbovenop kwam het er dan bij dat ze na verloop van tijd erg arrogant begonnen te doen, geld aanrekenen voor zogezegde softwarefouten (laptop werd altijd wakker in mijn zak, ook na format nog!) en beschuldigingen van hun te willen afzetten. ("Jaja, 't is wel toevallig dat het nu opeens wel werkt hé?"). Ook ben ik mijn laptop vaak tot 2 weken kwijt geweest door al die herstellingen! Om deze dan later terug te krijgen met een nieuw defect waardoor ik deze weer een week kwijt was.
Neen, als gewone gebruiker laat je je bij zo'n dingen gemakkelijk in 't zak zetten, maar zo'n arrogantie en onkunde vind ik echt niet kunnen.
Enkele weken terug was mijn 8600M GT kaartje kapot. Ik bracht mijn laptop binnen bij Lab9 in Kortrijk op maandag rond 17 uur, woensdag om 16 uur krijg ik een mailtje dat hij klaar is. Zonder gezaag en gedoe een nieuwe Superdrive (deze schreef ook geen dvd's meer) en moederbord in geplaatst. Dát is service.
Ik heb nu een nieuwe iMac gekocht, deze heb ik via de Apple Store laten komen. Snelle levering, meer korting en gewoon je computer zonder zorgen. Als je problemen hebt zijn ze véél happiger op omruilen in plaats van direct te herstellen. Die Resellers hebben allemaal niets te zeggen en kunnen je dus ook geen beloftes doen, bel je naar Apple dan ben je al een pak dichter bij de bron en ga je sneller krijgen waar je recht op hebt.
Sowieso zou ik zeker Apple Care erbij nemen, via ebay kost het je voor een Macbook Pro maar 180 euro (90 euro per jaar is een koopje tegenover de prijs van een Macbook Pro) en als je batterij in die 3 jaar onder de 80% gaat met minder dan 80 cycles krijg je direct een nieuwe, zo'n batterij kost al gemakkelijk 160 euro, dus dat heb je dan al terug verdiend.
[ Voor 3% gewijzigd door Zero Grav op 12-02-2010 21:15 ]
ik denk dat ik inderdaad via de online apple store ga bestellen. Eerst nog een mooie studentenkorting proberen te krijgenZero Grav schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 21:10:
[...]
De ervaring die ik heb met S&S voor het verkopen van nieuwe producten is vrij goed. Natuurlijk kunnen ze mij ook weinig tot niets nieuws vertellen omdat ik al het Apple nieuws op de voet probeer te volgen, maar soit. Maar zelfs als je duidelijk weet waar je over spreekt dan durven ze je in S&S Hasselt nog steeds als een idioot te behandelen. (Het ergste vind ik dan als ze dingen uit hun duim beginnen te zuigen om toch maar mee te kunnen praten, en dat gebeurt in veel winkels.)
Als het echter op herstellingen aankomt is mijn service bij S&S vrij slecht. Al verschillende malen moeten teruggaan voor slecht geplaatste onderdelen of gewoon defecte nieuwe onderdelen (wellicht niet echt hun schuld, maar zo'n dingen blijven je bij). Uiteindelijk moest ik door hun incompetentie mijn laptop echt veel te vaak missen. Daarbovenop kwam het er dan bij dat ze na verloop van tijd erg arrogant begonnen te doen, geld aanrekenen voor zogezegde softwarefouten (laptop werd altijd wakker in mijn zak, ook na format nog!) en beschuldigingen van hun te willen afzetten. ("Jaja, 't is wel toevallig dat het nu opeens wel werkt hé?"). Ook ben ik mijn laptop vaak tot 2 weken kwijt geweest door al die herstellingen! Om deze dan later terug te krijgen met een nieuw defect waardoor ik deze weer een week kwijt was.
Neen, als gewone gebruiker laat je je bij zo'n dingen gemakkelijk in 't zak zetten, maar zo'n arrogantie en onkunde vind ik echt niet kunnen.
Enkele weken terug was mijn 8600M GT kaartje kapot. Ik bracht mijn laptop binnen bij Lab9 in Kortrijk op maandag rond 17 uur, woensdag om 16 uur krijg ik een mailtje dat hij klaar is. Zonder gezaag en gedoe een nieuwe Superdrive (deze schreef ook geen dvd's meer) en moederbord in geplaatst. Dát is service.
Ik heb nu een nieuwe iMac gekocht, deze heb ik via de Apple Store laten komen. Snelle levering, meer korting en gewoon je computer zonder zorgen. Als je problemen hebt zijn ze véél happiger op omruilen in plaats van direct te herstellen. Die Resellers hebben allemaal niets te zeggen en kunnen je dus ook geen beloftes doen, bel je naar Apple dan ben je al een pak dichter bij de bron en ga je sneller krijgen waar je recht op hebt.
Sowieso zou ik zeker Apple Care erbij nemen, via ebay kost het je voor een Macbook Pro maar 180 euro (90 euro per jaar is een koopje tegenover de prijs van een Macbook Pro) en als je batterij in die 3 jaar onder de 80% gaat met minder dan 80 cycles krijg je direct een nieuwe, zo'n batterij kost al gemakkelijk 160 euro, dus dat heb je dan al terug verdiend.
Moest er iets aankomen kan ik ofwel opsturen naar apple of gewoon binnendoen bij een reseller.
Is dan ook maar een kleine moeite om even naar leuven te rijden om daar bij een ervaren technieker te laten herstellen.
[ Voor 12% gewijzigd door wouter.u op 12-02-2010 22:02 ]
Ik ga hetzelfde ook doen. Maar je hebt geloof ik 1 jaar garantie standaard dus niet echt haast om Applecare aan te schaffen lijkt mewouter.u schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 22:01:
[...]
ik denk dat ik inderdaad via de online apple store ga bestellen. Eerst nog een mooie studentenkorting proberen te krijgen. En dan via ebay er applecare bijkopen. 3jaar safe .
Moest er iets aankomen kan ik ofwel opsturen naar apple of gewoon binnendoen bij een reseller.
Is dan ook maar een kleine moeite om even naar leuven te rijden om daar bij een ervaren technieker te laten herstellen.
Gelukkig is er een reseller bij mij vlak in de buurt
Hij staat gewoon op mijn werkplek bij m'n stage. Maar het gaat erom dat als ik een half uurtje in het lab moet werken, ze hem niet zomaar van de tafel kunnen rukken zonder dat m'n mede-studenten/collega's het zien. Aangezien dit nogal eens is voorgekomen. Dus het is meer om het wat moeilijker te maken dan dat het ook echt goed moet beveiligen.. Dus gelieve nog graag antwoord op de vraag 'welk goedkoop kensington lock past wel?'Prulleman schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 10:57:
Verder is het natuurlijk ook handig om "gelegenheid jatters" tegen te houden. Een lamme wannabe crimineel die langs een losse macbook loopt zal em zonder lock niet laten liggen. Met een lock zal de dief toch iets bij moeten hebben...
Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G
Als je je aangesproken voelt is dat uw keuze.Darkstar schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 14:09:
[...]
Juist ja, als n00b... Goed dat je direct denkt te weten wat voor iemand ik ben en wat mijn kennisniveau is...![]()
Ik vertel gewoon mijn ondervindingen en Zero Grav begrijpt me duidelijk.
Ik heb meerdere malen een uitleg van hun gehoord tegen 'noobs' wat echt geen steek houdt!
Ze moeten hun producten verkocht krijgen maar daarvoor moeten ze mensen geen dingen wijsmaken.
Er zijn collega's die naar Leuven rijden voor hun mac, enkel voor de service. Of die daar effectief beter is betwijfel ik!
We zitten helaas niet in het Amerikaans systeem van 'mijn computer is slecht of ik vind hem toch maar niets' -> ok kies maar een ander model!
Bij ons is het altijd eerst onderzoeken wat er scheelt of opsturen naar de fabriek.
Daar ben je als end-user niets mee. Zeker als je deadlines hebt.
Wanneer worden de nieuwe Macbook Pro's verwacht? Ik wil er graag en maar aangezien er geruchten de ronde gaan dat er iets nieuws aan komt.
En ik weet zo niet wanneer Apple weer een Keynote gaat houden. Of hebben jullie toevallig datums?
(ik zit namelijk te twijvelen tussen een Roland Fantom G8 synthesizer of een Macbook Pro 17"
In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act.
Zelf vind ik aperture en iPhoto een stuk lekkerder draaien op de Roland ....LogiForce schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 03:48:
(ik zit namelijk te twijvelen tussen een Roland Fantom G8 synthesizer of een Macbook Pro 17")
Anoniem: 136691
Al tijden Windows gebruiker, net een nieuwe Acer gekocht, maar inmiddels tot de conclusie dat ik al jaren geleden een MacBook had moeten kopen... Dus, Acer gaat de deur uit nu ik er nog een paar centen voor kan vangen en moet dus vervangen worden door een (tweedehandse) MacBook Pro.
De Acer beschikt over een 2.66ghz C2D en 4gb geheugen. Nu weet ik dat ik appels met peren ga vergelijken, maar wat voor MBP moet ik naar gaan kijken als ik geen performance verlies wil merken tijdens basic dingen als surfen, tekstverwerken e.d. Verder doe ik nog redelijk wat Photoshop werk en audio, hiervoor is het vergelijk natuurlijk sowieso niet te maken, maar dit draait volgens mij wel prima op iedere c2d met minimaal 2gb werkgeheugen?
... sja... voor dat soort dingen heb je ruim voldoende aan elke c2d met 2GB. Heb zelf de instap 13" MBP en daar valt heel goed op te photoshoppen. Alleen bij meerdere dingen tegelijk loop je misschien een keer tegen je ram aan. maar dat is het makkelijkst te upgraden (maar bedenk wel dat je het geheugen moet ruilen tegen 4 GB en dat je er niet 2 GB bij kan zetten)basic dingen als surfen, tekstverwerken e.d.
misschien handig om gewoon naar een winkel te gaan en daar te passen... zou namelijk standaard moeten zijn.. ik heb geen idee of de mac misschien een tikje kleiner is dan de standaard of dat je oude lock misschien een tikje groter is dan de standaard. Ik gok zelf op het laatste, de MBP is namelijk best precies gefabriceerdRobbieB schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 01:19:
[...]
Hij staat gewoon op mijn werkplek bij m'n stage. Maar het gaat erom dat als ik een half uurtje in het lab moet werken, ze hem niet zomaar van de tafel kunnen rukken zonder dat m'n mede-studenten/collega's het zien. Aangezien dit nogal eens is voorgekomen. Dus het is meer om het wat moeilijker te maken dan dat het ook echt goed moet beveiligen.. Dus gelieve nog graag antwoord op de vraag 'welk goedkoop kensington lock past wel?'
Juis de goedkope locks kunnen nog wel eens wat afwijken van de standaard, en misschien zelfs wel tussen batches onderling. denk niet dat je daarom veel aan suggesties hebt hier.
Apple Care is in NL toch de grootste onzin? Je mag verwachten dat aan laptop (zeker een dure Mac) het 3 jaar zonder problemen volhoud. Daar was laatst nog een Radar aflevering aangewijd (al ging dat over Acer en niet specifiek Apple, maar het idee blijft hetzelfde). Zie ook Discussie garantie voorwaarden laptops n.a.v. Tros RadarAnoniem: 208019 schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 00:12:
[...]
Ik ga hetzelfde ook doen. Maar je hebt geloof ik 1 jaar garantie standaard dus niet echt haast om Applecare aan te schaffen lijkt me
Maak je bij een reseller eerder kans op garantie volgens de Nederlandse wet dan wanneer je het direct via Apple koopt?
I don't kill flies, but I like to mess with their minds. I hold them above globes. They freak out and yell "Whooa, I'm *way* too high." -- Bruce Baum
'Zoek het serial nummer onder je imac' .. grr
Terwijl je het serienummer ook gewoon in mac os x kunt uitlezen. Ze maken het je niet makkelijker;).multipasser schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 12:51:
Wel irritant, je installeert je imac 27, sluit alles aan. Je wil je Applecare installeren.
Of je klikt op het appeltje in de menubalk -> over deze mac -> meer info, et voila daar staat het serienummer ...multipasser schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 12:51:
Wel irritant, je installeert je imac 27, sluit alles aan. Je wil je Applecare installeren.
Ik gebruik mijn laptop ook alleen maar voor een paar dingetjes, en daarom hoef ik ook niet voor een laptop te gaan met zieke specs, zodat ik de nieuwste games erop kan doen. Gamen gebeurd op de 360 en soms PS3....
- HD videos streamen van gametrailers en gewoon sites in het algemeen
- Internetten
- Series/films kijken via Playstation media server op PS3 of 360 (en volgens de readme van dit programma is een core 2 duo verreist.
- Muziek luisteren
- Soms wat tekstverwerking en photoshop
- that's it
Ik zat dan zelf aan deze te denken
pricewatch: Apple MacBook Pro 13": 2.26GHz (mid 2009)
De goedkoopste MBP zeg maar.
Klein scherm maar dat boeit niet...want de films en series kijk ik toch op mijn 50 inch plasma
Qua specs...vrijwel hetzelfde als wat ik nu heb...behalve videokaart.
Zepto Znote
Core 2 duo @ 2ghz
2GB ram
Geforce 7600
Ik zie niet in wat er onzin aan is. Dat je graag zou hebben dat je laptop 3 jaar lang probleemloos blijft werken daar kan ik wel inkomen, maar gaat het daarom zo zijn? Een laptop is nog steeds een ding vol hardware met maar weinig ademruimte, de kans dat er eens iets mis gaat is reëel, dus je kan maar beter voorbereid zijn. De kosten die je anders kan hebben zijn meestal wel groter dan de 180 euro die je betaalt op ebay.ajvdvegt schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 11:58:
[...]
Apple Care is in NL toch de grootste onzin? Je mag verwachten dat aan laptop (zeker een dure Mac) het 3 jaar zonder problemen volhoud. Daar was laatst nog een Radar aflevering aangewijd (al ging dat over Acer en niet specifiek Apple, maar het idee blijft hetzelfde). Zie ook Discussie garantie voorwaarden laptops n.a.v. Tros Radar
Maak je bij een reseller eerder kans op garantie volgens de Nederlandse wet dan wanneer je het direct via Apple koopt?
Ik weet niet hoe het in Nederland zit, maar in België zijn ze toch niet zo vrijgevig met de garantie. Onze wetgeving stelt dat je verplicht bent 2 jaar garantie te geven (1 jaar fabrieksgarantie en 1 jaar winkelgarantie). De kans dat je (in eender welke APR) nog garantie gaat krijgen na je eerste jaar is echter vrijwel onbestaande. Dit door alle wettelijke loopholes waardoor je zogezegd moet kunnen aantonen dat het probleem dat zich in jaar 2 voordoet al aanwezig was in jaar 1. Met Apple Care ben je van al die zever af en heb je gewoon simpelweg 3 jaar garantie.
de nieuwe macbook is ook unibody tegenwoordig. alleen geen aluminium helaasQyx schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 13:48:
Wat je opnoemt, kan je gemakkelijk doen met de MBP 13'' 2,26GHz. Je zou eventueel ook kunnen kijken naar de witte Macbook. Een stuk goedkoper, maar dan heb je natuurlijk dat prachtige unibodydesign niet...
Waar je een vrij forse prijs voor betaald. In Nederland zit de wet zo in elkaar dat je mag verwachten dat een apparaat redelijkerwijs blijft functioneren en dat er dus in die periode altijd garantie op zit. Bij PC's en laptops is min of meer vastgesteld dat die periode zo'n 3 jaar is. En als ze dan in de winkel moeilijk doen is er nog altijd de rechtsbijstandverzekering.Zero Grav schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 14:14:
[...]
Met Apple Care ben je van al die zever af en heb je gewoon simpelweg 3 jaar garantie.
Hmmmm, daar zeg je wel wat. Die is wel bijna 200 euro goedkoper, en aan de specs te zien heb ik een duidelijk grotere HDD dan. En heeft die ook een verlicht keyboard of zijn dat echt de features van een MBP?Qyx schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 13:48:
Wat je opnoemt, kan je gemakkelijk doen met de MBP 13'' 2,26GHz. Je zou eventueel ook kunnen kijken naar de witte Macbook. Een stuk goedkoper, maar dan heb je natuurlijk dat prachtige unibodydesign niet...
Hoe dan ook, ik kan het toch nog lang niet doen, dus het is nu puur alles bekijken. Dus je betaald eigenlijk
alleen voor het design ...die bijna 200 euro, toch?
Prijs voor een 15" macbook met een C2D aan 2.53 Mhz (instapmodel 15inch)1649 euro adviesprijs.
nadat ik vroeg wat zij deden voor student kreeg ik het antwoord 2jaar garantie geven.
als ik dan kijk 1649 euro adviesprijs
6% korting als student = 98 euro
apple care ebay =140 euro ==> http://cgi.benl.ebay.be/A...in_23?hash=item20af68c977
42 euro voor een derde jaar garantie erbij is geen geld voor een laptop van 1649 euro. Als je een duurdere macbook koopt is dit bedrag zelfs nog kleiner.
even inlezen kan ook geen kwaad, maar goed.devilsnight schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 15:49:
[...]
Hmmmm, daar zeg je wel wat. Die is wel bijna 200 euro goedkoper, en aan de specs te zien heb ik een duidelijk grotere HDD dan. En heeft die ook een verlicht keyboard of zijn dat echt de features van een MBP?
Hoe dan ook, ik kan het toch nog lang niet doen, dus het is nu puur alles bekijken. Dus je betaald eigenlijk
alleen voor het design ...die bijna 200 euro, toch?
belangrijkste features van een MBP tov een MB:
- IR poort
- firewire
- verlicht toetsenbord
- omgevingslichtdetectie
- aluminium unibody
- geheugen uitbreidbaar tot 8GB ipv 4GB
- grotere modellen al standaard 4GB
Anoniem: 259917
http://eshop.macsales.com...ok_Pro/Upgrade/DDR3_White
Krijg je geen garantie, dan raad ik je aan om even op google te zoeken naar een formele brief van één of andere advocaat waarin alle regels staan vermeld en vul in die brief je eigen gegevens in en stuur het op. Kleine kans dat ze dan nog moeilijk doen. Zo ja? Dan http://kassa.vara.nl
Wel één kleine opmerking. Binnen het eerste jaar na aankoop moet de verkoper bewijzen dat de schade niet door jou is veroorzaakt. Na dat jaar is het andersom.
http://news.cnet.com/8301-13924_3-10452437-64.html
Ach ik denk nog 1-3 weken. Betere specs icm met de bouwkwaliteit van Apple
vogelaarke135
Ze lopen inderdaad een beetje achter. Ze zullen moeten alle andere merken hebben al arrandale laptops op de markt.vogelaarke135 schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 17:44:
Auw, de meer populaire techblogs beginnen het ook op te pikken:
http://news.cnet.com/8301-13924_3-10452437-64.html
Ach ik denk nog 1-3 weken. Betere specs icm met de bouwkwaliteit van AppleAlleen die GPU in mbp13"?
Hopelijk duurt het niet meer te lang want er zullen vele nieuwsgierig zitten te wachten op de nieuwe macbooks
Ik verkoop mn, 15" unibody macbook pro late 2008 (zelfde look als huidige modellen enkel geen SD-reader) . 2,4ghz C2D , 4GB , 250GB HDD, 9600M GT. Mail of PM als je geintresseerd bent ( 1150 euro ) 13maanden oud, zeer goede staat.Anoniem: 136691 schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 08:45:
Ok, tijd voor domme vragen. Me niet meteen afmaken aub.
Al tijden Windows gebruiker, net een nieuwe Acer gekocht, maar inmiddels tot de conclusie dat ik al jaren geleden een MacBook had moeten kopen... Dus, Acer gaat de deur uit nu ik er nog een paar centen voor kan vangen en moet dus vervangen worden door een (tweedehandse) MacBook Pro.
De Acer beschikt over een 2.66ghz C2D en 4gb geheugen. Nu weet ik dat ik appels met peren ga vergelijken, maar wat voor MBP moet ik naar gaan kijken als ik geen performance verlies wil merken tijdens basic dingen als surfen, tekstverwerken e.d. Verder doe ik nog redelijk wat Photoshop werk en audio, hiervoor is het vergelijk natuurlijk sowieso niet te maken, maar dit draait volgens mij wel prima op iedere c2d met minimaal 2gb werkgeheugen?
Als het allemaal zo gemakkelijk zou zijn dan bestond Apple Care wellicht helemaal niet in Nederland. Als ik jou mag geloven dan zou je na 10 jaar nog garantie moeten krijgen op je laptop gewoon omdat hij nog steeds werkt.walletje-w schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 17:19:
Je staat gewoon volledig in je recht en ik raad het dan ook niet aan om Apple care te kopen. Aangezien Apple je garantie moet geven zolang je binnen de termijn zit van de verwachte levensduur van je apparaat. En 3 jaar vind ik zelfs nog wel wat weinig. Er zijn genoeg mensen die met hun Apple laptop al 5 jaar lopen te zeulen.
Krijg je geen garantie, dan raad ik je aan om even op google te zoeken naar een formele brief van één of andere advocaat waarin alle regels staan vermeld en vul in die brief je eigen gegevens in en stuur het op. Kleine kans dat ze dan nog moeilijk doen. Zo ja? Dan http://kassa.vara.nl![]()
Wel één kleine opmerking. Binnen het eerste jaar na aankoop moet de verkoper bewijzen dat de schade niet door jou is veroorzaakt. Na dat jaar is het andersom.
Ik zou zeggen, vraag het eerst maar eens na in de winkel want na 2 jaar nog garantie krijgen zonder boe of bah zal wel niet zomaar lukken.
Lees ook dit even na: http://www.jurofoon.nl/nieuws/weblog.asp?id=2279. Wat hier gezegd wordt staat er inderdaad in, maar ook dat Nederland enkel een wet heeft die stelt dat je 6 maanden garantie moet geven en dat elke fabrikant daarnaast vrij is om de garantieperiode te bepalen. En zoals ik ook al vermeld had zeggen ze in het artikel duidelijk dat je in de praktijk niet zo snel krijgt waar je misschien zelf denkt recht op te hebben.
En daarom raad ik mensen dus aan Apple Care (via ebay te kopen, wat hierboven iemand mooi selectief heeft genegeerd om over de prijs te kunnen beginnen) te nemen bij hun product. Dan ben je zeker van je garantie en hoef je niet met juridisch gegoochel beginnen waar je nog eens veel kans maakt op verlies door de onduidelijke wetgeving.
Je mag een redelijke periode verwachten dat een product bij normaal gebruik blijft werken (dus niet 10 jaar). Apple is een van de weinige (enige?) die standaard één jaar garantie geeft. Dat vind ik - zeker bij een product uit zo'n prijsklasse - kort.Zero Grav schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 18:23:
[...]
Als het allemaal zo gemakkelijk zou zijn dan bestond Apple Care wellicht helemaal niet in Nederland. Als ik jou mag geloven dan zou je na 10 jaar nog garantie moeten krijgen op je laptop gewoon omdat hij nog steeds werkt.
Ik zou zeggen, vraag het eerst maar eens na in de winkel want na 2 jaar nog garantie krijgen zonder boe of bah zal wel niet zomaar lukken.
Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment
Eigenlijk heb je volgens de nederlandse wet dus heel veel en vaak recht op garantie. Alleen proberen de leveranciers daar soms onderuit te komen omdat het wat vaag vermeld staat. En daarom bieden zaken zoals Apple, dixons, expert, mediamarkt enz... Allemaal diensten aan waarbij je garantie kunt kopen voor veel geld. In principe betaal je dus gewoon 2 keer voor hetzelfde product.
In mijn ogen is 150 euro betalen voor applecare nergens voor nodig. Je kan net zo goed even aan de leverancier laten weten dat jij de wetgeving wel kent en je niet makkelijk besodemieterd laat worden. vervolgens zal de leverancier je wel helpen.
Maar nu weer genoeg over garantie vind ik. Mensen kunnen zelf bepalen en het is hun eigen geld.
Ander onderwerp:
Ik las hierboven in dat nieuwsbericht dat apple vaak met nieuwe laptops uitkomt met de nieuwste intel hardware. En nu zijn ze vrij laat. Eigenlijk denk ik dat er dus een nieuwe techniek in de nieuwe laptops komt van apple. Ook als ze er alleen de nieuwe processoren in doen is het niet echt nieuw meer want alle concurrenten lopen er al weer even mee rond dus de consument heeft die term ondertussen weer onthouden en 'begrepen'. Ik wordt steeds nieuwsgieriger naar die laptops
Edit: He vet!, als je jarig bent staat er een taart naast je gebruikersnaam
Het gaat er niet om wat Apple vind, het gaat er om wat in het Burgerlijk Wetboek staat. En dan mag je minimaal 3 jaar een normaal functionerende laptop verwachten lijkt me.Zero Grav schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 18:23:
[...]
Als het allemaal zo gemakkelijk zou zijn dan bestond Apple Care wellicht helemaal niet in Nederland. Als ik jou mag geloven dan zou je na 10 jaar nog garantie moeten krijgen op je laptop gewoon omdat hij nog steeds werkt.
Lees ook dit even na: http://www.jurofoon.nl/nieuws/weblog.asp?id=2279. Wat hier gezegd wordt staat er inderdaad in, maar ook dat Nederland enkel een wet heeft die stelt dat je 6 maanden garantie moet geven en dat elke fabrikant daarnaast vrij is om de garantieperiode te bepalen. En zoals ik ook al vermeld had zeggen ze in het artikel duidelijk dat je in de praktijk niet zo snel krijgt waar je misschien zelf denkt recht op te hebben.
En daarom raad ik mensen dus aan Apple Care (via ebay te kopen, wat hierboven iemand mooi selectief heeft genegeerd om over de prijs te kunnen beginnen) te nemen bij hun product. Dan ben je zeker van je garantie en hoef je niet met juridisch gegoochel beginnen waar je nog eens veel kans maakt op verlies door de onduidelijke wetgeving.
Graag weer ontopic over MacBook Pro.
“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/
Ik twijfel tussen de aanschaf van een 15" of een 17" MBP. Enerzijds wordt het een desktop vervanger, dus zo veel mogelijk screen real estate is wel lekker, anderijds zal ik hem ook regelmatig mee nemen voor zakelijke doeleinden en dan is zo'n 17" wel een enorm gevaarte. Keuzes, keuzes
Poor man wanna be rich, rich man wanna be king And a king ain't satisfied till he rules everything.
Just my €0,02.
heb zelf gekozen voor de 13" MBP 2,53ghz en een extern scherm...
Hmm, had ik nog niet aan gedachtPat-Skim schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 21:32:
ik zou gewoon de 15" nemen met een extern scherm voor het geld dat je bespaard t.o.v. de 17"
Just my €0,02.
heb zelf gekozen voor de 13" MBP 2,53ghz en een extern scherm...
Keek juist in de apple store 850 euro voor een 24 inch apple beeldscherm.
Weet niet wat de prijzen zijn van grote beeldschermen van andere merken.
Ideaal zou zijn zo een scherm inpluggen in uw macbook . en dan draadloos toesenbord en muis daarvoor en je hebt een mooie desktop vervanger. Al is het toch een stevige meerprijs die je betaalt wanneer je bij apple wilt blijven voor je hardware
Of de Dell Ultrasharp, kan je nog kiezen welke je mooier vindt.
Ik twijfel ook tussen 2 MBP's: 13 of 15... Hij zal het meeste thuis zijn, waar hij aangesloten is op een extern scherm, maar toch ook regelmatig mee op reis zijn! Man man, wat een dilemma.
vergeleken met?wouter.u schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 22:46:
Al zijn de prijzen van apple ook niet weinig.
Keek juist in de apple store 850 euro voor een 24 inch apple beeldscherm.
ah, kijk. ik heb even gezocht, en er zijn inderdaad 24" schermen van rond de 200 euro.Weet niet wat de prijzen zijn van grote beeldschermen van andere merken.
grote verschil is dat die allemaal TN zijn, en de Apple cinema display de enige IPS panel is in die maat. Er valt dus niet veel te vergelijken. Dus je kan het nog steeds veel geld vinden (en dat is het zeker!!!), maar duur is een classificering die je alleen in vergelijking tot andere producten kan maken.
Valt me trouwens ook op dat alle andere 24" schermen 1080p zijn, en die van Apple 1920x1200. Die heeft dus ook nog een andere verticale resolutie.
eeehmm... tsja. volgens mij kan dat gewoon hoor. ook met je 200euro 24" TN panelIdeaal zou zijn zo een scherm inpluggen in uw macbook . en dan draadloos toesenbord en muis daarvoor en je hebt een mooie desktop vervanger.

Anoniem: 317160
Er zijn ook genoeg goedkope 24" schermen met een 1920x1200 resolutie. 1080p komt wel meer voor.page404 schreef op zondag 14 februari 2010 @ 11:14:
[...]
Valt me trouwens ook op dat alle andere 24" schermen 1080p zijn, en die van Apple 1920x1200. Die heeft dus ook nog een andere verticale resolutie.
Dit topic is gesloten.