Ik heb toch iets meegemaakt, ongelooflijk.
Ik werk nu iets langer dan een jaar met mijn geliefde Macbook 13 inch unibody maar om het kort te houden, het volgende deed zich voor.
De Macbook viel van de ene tot het andere moment soms uit en even later ging die zelfs niet meer aan! Dit na ongeveer 11 maanden. Gelukkig had ik garantie, en kon ik gebruik maken van de service die Apple aanbied. De laptop er heen gebracht, vervolgens moet ik er vaak achteraan bellen hoe het met de status is, eerst bestellen ze een nieuw moederbord wat uiteindelijk niet helpt en toen moest een nieuw toetsenbord besteld worden, wat uiteindelijk de oorzaak was, raar maar blijkbaar waar. En ondertussen zijn we drie week verder,..
Met de gedachte dat het nu goed was, kon ik me er over heen zetten. Inmiddels opgehaald! Ik kom thuis doe hem aan en voel hem toch wel warm worden... nogmaals met de gedachte dat het daar goed was gerepareerd ging ik verder tot de laptop uitviel. Ik ga weer langs Apple, en ze zeggen 'moeten we hem toch weer innemen en mocht het aan je hdd (zelf verwisselt) liggen brengen we 45 euro onderzoekskosten in rekening'. Vervolgens neem ik hem weer mee en ga er zelf na kijken. Ik werk zelf in een computerwinkel, er bij zeggende, dat ik eerst zelf ga kijken waar het aan ligt. Het blijkt de HDD te zijn, helemaal kapot! Ik had nog garantie maar alle data kwijt.. niet terug te halen ; zonder de garantie te verliezen. Ik zet de originele HDD er weer in en ga verder, dezelfde avond valt hij weer uit! Ik sta versteld, was er zat van! Ik voelde hem weer heel warm worden, schroef de laptop open, en dit is ongelooflijk, hadden ze het draadje niet aangesloten van de fan naar het moederbord.
(gelukkig viel de laptop op tijd uit en ging er niet nog een HDD verloren)
Op hun verhaal gebaseerd, kan ik de concluderen dat ze eerst het moederbord hadden verwisselt en toen dat het niet was, de oude terug hebben gezet zonder de koeler aan te sluiten, gevolg ; veel gedoe! verlies van data en nogmaals veel gedoe. Ik ben er heen gegaan, enige wat ik krijg te horen zijn enkele excuses en de mededeling dat ze hopen dat er positieve woorden uit mijn mond blijven komen over de MacMe in Groningen!
Ik snap dat het mensen zijn en mensen maken fouten, ik ook... maar qua naam en het product waar ik veel geld voor neer heb gelegd had ik meer service verwacht, zij het na hun fout, zij de reparatieperiode die vooraf ging.
En nu, twee maand later, valt mijn laptop vaak uit als het niet aangesloten is op netstroom, probleem doet zich net voor, geen garantie meer. Ligt blijkbaar aan de accu, weer een dure grap. Niemand die kan weten of de schade die is ontstaan door de hitte toen der tijd dit probleem ook heeft veroorzaakt.
Ik ben echt dol op Apple, maar blijkbaar ben ik iemand, uitzondering, die toch zijn twijfels krijgt