Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchAddick
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-08 17:59
Maar wel een mooi dilemma toch :)
Heb ik ook hoor: 15" of 17", wel of geen extern scherm, wachten op de update of nu bestellen, vmware fusion of parallels desktop erbij nemen, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ook de macworld heeft geen update van de MBP gegeven helaas. Is er binnenkort een andere "logische" datum voor apple om ze aan te kondigen?

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Magic schreef op zondag 14 februari 2010 @ 12:14:
Ook de macworld heeft geen update van de MBP gegeven helaas. Is er binnenkort een andere "logische" datum voor apple om ze aan te kondigen?
Ja, laatste dinsdag van februari. Niet dat die datum logisch is vanwege een of ander event maar puur omdat ze die dinsdag al eerder gekozen hebben in 2008 en een update deze maand erg logisch lijkt. Maar het is natuurlijk allemaal speculatie. Het enige dat vrijwel vaststaat is dat de update zeker niet na maart zal plaatsvinden. Dus binnen pakweg 6 weken hebben we nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 14 februari 2010 @ 12:20:
[...]

Ja, laatste dinsdag van februari. Niet dat die datum logisch is vanwege een of ander event maar puur omdat ze die dinsdag al eerder gekozen hebben in 2008 en een update deze maand erg logisch lijkt. Maar het is natuurlijk allemaal speculatie. Het enige dat vrijwel vaststaat is dat de update zeker niet na maart zal plaatsvinden. Dus binnen pakweg 6 weken hebben we nieuwe.
Okee, dan heb ik weer een nieuwe streefdatum :P Maar hoe kom je aan "Het enige dat vrijwel vaststaat is dat de update zeker niet na maart zal plaatsvinden." ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Magic schreef op zondag 14 februari 2010 @ 12:25:
[...]

Okee, dan heb ik weer een nieuwe streefdatum :P Maar hoe kom je aan "Het enige dat vrijwel vaststaat is dat de update zeker niet na maart zal plaatsvinden." ?
Pure gok lijkt me. Het komt, vraag is alleen wanneer en hoe. Maar vast keihard. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grootstyr
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-08 19:40
Dat zou ik wel heel erg relax vinden als ie op 23 feb(de laatste dinsdag) komt. Zit er al een tijd op te wachten.
Wil toch een Mac Book Pro gaan kopen maar wil graag de nieuwste en niet meteen een 'verouderde' versie kopen ;) Beetje Spec-freak ben ik namelijk wel... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-08 12:35
Hoe drastisch is zo'n update meestal? Hoeveel sterker bijvoorbeeld zullen ze gaan worden vergeleken met de beste huidige MBP?

[ Voor 60% gewijzigd door devilsnight op 14-02-2010 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gassiepaart
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-09 15:04
devilsnight schreef op zondag 14 februari 2010 @ 15:15:
Hoe drastisch is zo'n update meestal? Hoeveel sterker bijvoorbeeld zullen ze gaan worden vergeleken met de beste huidige MBP?
Als je de geruchten mag geloven, bevat de nieuwe MBP een core I5 of I7. Daarvan zijn meerdere recensies te vinden met een vergelijking met de huidige processor. Ik zou zeggen; google eens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
gassiepaart schreef op zondag 14 februari 2010 @ 15:28:
[...]

Als je de geruchten mag geloven, bevat de nieuwe MBP een core I5 of I7. Daarvan zijn meerdere recensies te vinden met een vergelijking met de huidige processor. Ik zou zeggen; google eens...
Ok maar dan worden die alleen maar duurder toch? Ik weet niet hoe dat meestal gaat..maar dan worden de oudere MBPs toch juist goedkoper en de niewere een stuk duurder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
devilsnight schreef op zondag 14 februari 2010 @ 17:16:
[...]

Ok maar dan worden die alleen maar duurder toch? Ik weet niet hoe dat meestal gaat..maar dan worden de oudere MBPs toch juist goedkoper en de niewere een stuk duurder?
Meestal zijn de oude direct niet meer leverbaar en nemen de nieuwe hun plaats in. Oude modellen kun je dan soms met korting bij sommige winkels krijgen.

Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Nee oude macbook pro's worden gewoon niet meer verkocht en de nieuwe blijven de huidige prijs. Soms wordt de prijs wel eens aangepast naar aanleiding van de Euro - Dollar koers. De snelheids winst zal waarschijnlijk iets van 25-30% zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22:01
Via Apple zelf zijn de oude dan niet meer te koop, maar er zijn genoeg resellers die nog een voorraadje hebben en die ze dan nog wel verkopen, tegen een uiteraard lagere prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiForce
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-06 22:29

LogiForce

The Black Whole

uiterlix schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 07:30:
[...]

Zelf vind ik aperture en iPhoto een stuk lekkerder draaien op de Roland .... :?
Eh, als iets wat ik voor mijn verjaardag geld ga kopen. |:(
En als je het dan toch over een programma hebt, haal dan op zijn minst Logic Studio aan, aangezien dat tenminste nog relevant is aan een muziekinstrument. 8)7

Maar afgezien van een dom antwoord heb je misschien nog een relevant antwoord op mijn vraag? :/

De vraag was, wanneer de nieuwe MBP lijn verwacht word gereleased te worden? Wat is de schatting?

In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
LogiForce schreef op zondag 14 februari 2010 @ 19:06:
[...]
De vraag was, wanneer de nieuwe MBP lijn verwacht word gereleased te worden? Wat is de schatting?
Lees eens een paar posts terug, daar stel ik dezelfde vraag :P

[ Voor 36% gewijzigd door Magic op 14-02-2010 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:27

rammes

koekebakker 1e klas

de "rumors" gaan dat het a.s dinsdag niet gaat worden ivm met het chinese nieuwjaar of zoiets. alle fabrieken dicht,.

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexuzu
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:09
LogiForce schreef op zondag 14 februari 2010 @ 19:06:
[...]

Eh, als iets wat ik voor mijn verjaardag geld ga kopen. |:(
En als je het dan toch over een programma hebt, haal dan op zijn minst Logic Studio aan, aangezien dat tenminste nog relevant is aan een muziekinstrument. 8)7

Maar afgezien van een dom antwoord heb je misschien nog een relevant antwoord op mijn vraag? :/

Mijn antwoord was in lijn met mijn eerdere betoog dat een boel mensen hier een nieuwe MacBook koopt zonder daar een objectieve reden voor te hebben anders dan het hebben, het hebben en het hebben. Iemand die zegt te twijfelen tussen een Roland en een MacBook past hier helemaal tussen.

Is het buiten dat misschien mogelijk het in dit topic gewoon weer over de MBP te hebben i.p.v. speculaas over de releasedatum van de nieuwe uitvoering ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

uiterlix schreef op zondag 14 februari 2010 @ 19:53:
[...]

ssen.

Is het buiten dat misschien mogelijk het in dit topic gewoon weer over de MBP te hebben i.p.v. speculaas over de releasedatum van de nieuwe uitvoering ?
de release datum is het belangrijkste wat er op dit moment speelt. op ALLE tech sites mbt apple is het flink discussieren hier over. Op tweakers dus ook :)

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiForce

LogiForce

The Black Whole

uiterlix schreef op zondag 14 februari 2010 @ 19:53:
[...]

Mijn antwoord was in lijn met mijn eerdere betoog dat een boel mensen hier een nieuwe MacBook koopt zonder daar een objectieve reden voor te hebben anders dan het hebben, het hebben en het hebben. Iemand die zegt te twijfelen tussen een Roland en een MacBook past hier helemaal tussen.

Ik de reden dat ik een Macbook Pro wil is omdat ik dan Logic Studio kan gebruiken met een Yamaha Tyros 2 keyboard die ik in een andere kamer heb staan. Dan hoef ik namelijk niet mijn slaapkamer om te bouwen waar mijn Mac Mini staat. Plus ik ben Windows helemaal zat en wil graag compleet overstappen op OS-X. Dus ook voor mijn mobiele gebruik. En mijn laptop is toevallig aan vervanging toe.

De reden dat ik een Synthesizer wil met 88 toetsen is gewoon omdat ik nu nummers in wil studeren waarbij de 61 toetsen op de Tyros 2 niet genoeg zijn.

Dus je moet niet zomaar iemand gaan bestempelen als een graaier zolang je zijn redenen niet weet. Mensen als jij moeten eens eerst leren nadenken voordat ze de mond open scheuren en beginnen met vooroordelen uit te kramen. Want ik heb immers nooit mijn redenen gegeven voor de redenen tot aankoop van deze twee producten. Ik raad je aan eerst even rustig adem te halen en dan eens met een cursus begrijpend lezen te beginnen. Dan begrijp je misschien ook dat ik nooit mijn redenen heb geuit. :?

Maar goed, nu ik mijn redenen heb genoemt vind ik niet dat ik tot de groep behoor van "hebben hebben". Ik heb duidelijke redenen om over te gaan op een MBP.
Maar wanneer komt die nieuwe serie uit voor de derde maal? 1 maand, 2 maanden, 3 misschien? Pas in Juni samen met de iPhone 4G? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Maar wanneer komt die nieuwe serie uit voor de derde maal?
En voor de 100e maal... er is helemaal niemand, maar dan ook niemand, die daar iets zinnigs over kan zeggen. Wat denk je nou te gaan horen hier? De enige ter wereld die het weet heet Steve Jobs (en nog wat sales managers ofzo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-09 12:07
LogiForce schreef op zondag 14 februari 2010 @ 21:39:
[...]
Maar goed, nu ik mijn redenen heb genoemt vind ik niet dat ik tot de groep behoor van "hebben hebben". Ik heb duidelijke redenen om over te gaan op een MBP.
Maar wanneer komt die nieuwe serie uit voor de derde maal? 1 maand, 2 maanden, 3 misschien? Pas in Juni samen met de iPhone 4G? :?
Heel simpel.. niks over bekend. Geruchten blijven geruchten. Er kan volgende week dinsdag plotseling een update komen, maar het kan ook langer duren. Speculeren is hier dus ook het enige dat kan gebeuren.
My 2 cents? Heb je hem hard nodig, gewoon kopen.. Vind je het niet erg om een tijdje te wachten.. het laatste doen. Echter, een collega van mij wacht al 3 maanden op een update van de Mac Pro naar 6 cores, maar ook daar is nog niks over bekend.

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiForce

LogiForce

The Black Whole

Servor schreef op zondag 14 februari 2010 @ 21:51:
[...]

En voor de 100e maal... er is helemaal niemand, maar dan ook niemand, die daar iets zinnigs over kan zeggen. Wat denk je nou te gaan horen hier? De enige ter wereld die het weet heet Steve Jobs (en nog wat sales managers ofzo).
Wat ik denk te gaan horen is het gemiddelde van de geruchten. Bijvoorbeeld: 10 bronnen Maart, de ander 3 zeggen Juni. Dus de vermoeden zal zijn ongeveer eind Maart begin April.

Of is dat nu gewoon zo moeilijk te begrijpen? Ik vroeg immers om een schatting, niet een exacte datum. Ik weet dat alleen de Apple top dit weet.

En over wat zinnigs zeggen, het valt me op dat maar weinig ter wereld tegenwoordig iets zinnigs kunnen zeggen. :+ lol
RobbieB schreef op zondag 14 februari 2010 @ 21:51:
[...]

Heel simpel.. niks over bekend. Geruchten blijven geruchten. Er kan volgende week dinsdag plotseling een update komen, maar het kan ook langer duren. Speculeren is hier dus ook het enige dat kan gebeuren.
My 2 cents? Heb je hem hard nodig, gewoon kopen.. Vind je het niet erg om een tijdje te wachten.. het laatste doen. Echter, een collega van mij wacht al 3 maanden op een update van de Mac Pro naar 6 cores, maar ook daar is nog niks over bekend.
Okay thanks. Er valt dus echt niets over te zeggen, duidelijk. Ik kan nog wel een tijdje wachten. Ik ben er toch nog niet uit wat ik precies wil. Voor het echt mobiel zijn (school/werk/etc) heb ik hem niet nodig namelijk, dus dat scheelt.

Nou ik nadenk, word de 17inch versie niet altijd later dan de 13 en 15 inch versies geupdate? Of ben ik nu even in de war.

Nevermind die vraag, ik zoek het zelf wel uit. Hier word ik over het algemeen toch maar afgesnauwd door gefrustreerde figuren. Misschien overwerkt jongens? }:O

[ Voor 33% gewijzigd door LogiForce op 14-02-2010 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E®nst
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-09-2011
LogiForce schreef op zondag 14 februari 2010 @ 22:05:
[...]

Wat ik denk te gaan horen is het gemiddelde van de geruchten. Bijvoorbeeld: 10 bronnen Maart, de ander 3 zeggen Juni. Dus de vermoeden zal zijn ongeveer eind Maart begin April.

Of is dat nu gewoon zo moeilijk te begrijpen? Ik vroeg immers om een schatting, niet een exacte datum. Ik weet dat alleen de Apple top dit weet.

En over wat zinnigs zeggen, het valt me op dat maar weinig ter wereld tegenwoordig iets zinnigs kunnen zeggen. :+ lol

[...]

Okay thanks. Er valt dus echt niets over te zeggen, duidelijk. Ik kan nog wel een tijdje wachten. Ik ben er toch nog niet uit wat ik precies wil. Voor het echt mobiel zijn (school/werk/etc) heb ik hem niet nodig namelijk, dus dat scheelt.

Nou ik nadenk, word de 17inch versie niet altijd later dan de 13 en 15 inch versies geupdate? Of ben ik nu even in de war.

Nevermind die vraag, ik zoek het zelf wel uit. Hier word ik over het algemeen toch maar afgesnauwd door gefrustreerde figuren. Misschien overwerkt jongens? }:O
In dit voorbeeld: als 10 bronnen maart zeggen en 3 juni, waarom zou dan iemand april zeggen? :+

Je punt is duidelijk, maar zoals je zelf al aangeeft; er valt echt niets over te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Ik kijk dus net op Marktplaats naar Macbook pro, en zie een link naar deze site.

http://www.megabuy.nl/epa...bjectPath=/Shops/62358333

En correct me if i'm wrong,maar zij zijn echt niet duur zeg. Gek dat ze niet op pricewatch staan.

Op die site heb ik de MBP die bovenaan pricewatch staat al voor 995, toch een verschil van 74 euro.

En dit MOET eigenlijk toch gewoon fake zijn?

http://www.speurders.nl/o....html?q=apple+macbook+pro

[ Voor 33% gewijzigd door devilsnight op 15-02-2010 01:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

[...]

de 17inch word vaak later vernieuwd, omdat deze meestal net iets andere/betere/nieuwere features heeft.

maar wat ben jij en mopperkont zeg. :/

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-09 12:43
devilsnight schreef op maandag 15 februari 2010 @ 00:31:
Ik kijk dus net op Marktplaats naar Macbook pro, en zie een link naar deze site.

En correct me if i'm wrong,maar zij zijn echt niet duur zeg. Gek dat ze niet op pricewatch staan.

Op die site heb ik de MBP die bovenaan pricewatch staat al voor 995, toch een verschil van 74 euro.

http://www.speurders.nl/o....html?q=apple+macbook+pro
Ik heb gereageerd op de advertentie, nooit dat ik 'm koop inderdaad, maar ik ben benieuwd waar ze mee aan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jj71
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-05 09:29
[...]
Misschien ligt dat wel aan de manier waarop jij de vraag stelt ("voor de derde maal", alsof je mensen hier verwijt geen antwoord te geven op de vraag). Bovendien is de vraag "waneer komt de volgende reeks nieuwe modellen" één van de meest gestelde vragen hier, dus je kunt je wel voorstellen dat mensen er moe van worden om elke keer diezelfde vraag gesteld te zien. Lees het topic eens helemaal door als je meer antwoorden wilt zien.

Kijk ook eens in de MacRumors Buyer's Guide voor wellicht interessante info over wanneer je een update van de Apple spullen zou kunnen verwachten.

[ Voor 15% gewijzigd door jj71 op 15-02-2010 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
devilsnight schreef op maandag 15 februari 2010 @ 00:31:

Waarschijnlijk niet. De Macbook Pro MA895 is bijvoorbeeld het model van eind 2007. Prima Macbook maar is 2½ jaar oud en dus een stuk in prijs gezakt.

Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Servor schreef op zondag 14 februari 2010 @ 21:51:
[...]

Er schijnen nieuwe modellen in het systeem te zijn van een winkel. us wellicht dat ze deze week al komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacGyver007
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 04-05 21:00
Inmiddels voor 't eerst in een week weer op Macrumors/Apple Insider gekeken, alleen maar om tot de constatering te komen dat ik er niks aan gemist heb. 'k Zou zeggen: hou gewoon die sites in de gaten, dan zie je vanzelf wel een keer een nieuwsbericht: "2010 Macbook Pro released".

Bovendien zullen ze het op die sites waarschijnlijk ook niet (veel) eerder voor de werkelijke introductiedatum weten, dus kun je misschien beter gewoon de Apple store refreshen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

grappig om te zien dat de store in no time aangepast is, nu valentijn is afgelopen:)

voor diegene die helemaal hyper zijn op het veranderen van de store (net als ik :P ) en een iphone hebben, ik heb de app "letmeknow" geinstalleerd, hiermee kun je veranderingen op een site laten bewaken, zo ook dus de store.apple.com/us nl etc :) werk perfect en zodra de store offline of veranded is krijg je een pm.

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14-09 09:48
page404 schreef op zondag 14 februari 2010 @ 11:14:
[...]

vergeleken met?
[...]

ah, kijk. ik heb even gezocht, en er zijn inderdaad 24" schermen van rond de 200 euro.

grote verschil is dat die allemaal TN zijn, en de Apple cinema display de enige IPS panel is in die maat. Er valt dus niet veel te vergelijken. Dus je kan het nog steeds veel geld vinden (en dat is het zeker!!!), maar duur is een classificering die je alleen in vergelijking tot andere producten kan maken.

Valt me trouwens ook op dat alle andere 24" schermen 1080p zijn, en die van Apple 1920x1200. Die heeft dus ook nog een andere verticale resolutie.

[...]

eeehmm... tsja. volgens mij kan dat gewoon hoor. ook met je 200euro 24" TN panel :z
Er izjn ook MVA / IPS panelen voor onder de 500 euro, en dat is nog al een verschil met een ACD. Die zijn dus wel vergelijkbaar met de ACD. Samsung F2380 is een voorbeeld: Voor onder de 300 euro een fatsoenlijk paneel en met functies als pivot en andere fijne zaken.

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14-09 08:11

Grin

Ride si sapis.

coptician schreef op maandag 15 februari 2010 @ 12:17:
[...]

Er izjn ook MVA / IPS panelen voor onder de 500 euro, en dat is nog al een verschil met een ACD. Die zijn dus wel vergelijkbaar met de ACD. Samsung F2380 is een voorbeeld: Voor onder de 300 euro een fatsoenlijk paneel en met functies als pivot en andere fijne zaken.
Ik vind dat je de F2380 niet in dezelfde league kan plaatsten als de LED ACD.
Het scherm en panel is imo van een totaal andere kwaliteit/klasse.
Voor een 24" IPS panel zit je gewoon vanaf de 400+ Euro te winkelen.
Dat is nog steeds 300+ Euro goedkoper dan de LED ACD.
Maar deze heeft dan ook een aantal features die hem uniek maken (ga ik verder niet op in, teveel off-topic).

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Ik heb voor de gein een paar van die adverteerders op marktplaats een bericht gestuurd..en ik kreeg vandaag eentje terug. Ene Daniel Sanchez (terwijl het een nederlanders ad was) zegt dat ie in Londen in omdat zijn familie en universiteit daar is, kortom...het zou allemaal Chronopost gaan, en ik zou niks hoeven betalen voordat er een inspectie is geweeest door die Chronopost...ja de groeten dus, begin ik niet aan.

Denk eigenlijk dat ik niet eens meer hoef te reageren op advertenties van nieuwe MBP's die voor 500-600 verkocht worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

if its to good to be true...

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Voor 500-600 kan je geen Apple laptop op de kop tikken ( Lees: Een nieuwe in doos ). Dat sommige mensen er toch intrappen tja. Zulke mensen moet je gewoon 'aangeven' op marktplaats voordat ze een slachtoffer te pakken hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
page404 schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 15:10:
[...]

de nieuwe macbook is ook unibody tegenwoordig. alleen geen aluminium helaas ;)
Ik had deze reactie helemaal niet gezien :). Net gecheckt op de Apple Store..en hun verkopen de MB met # Unibodybehuizing van polycarbonaat zoals het er staat, cool. De oudere word zeker niet meer verkocht?

Qua specs..en dan vooral de HDD heb ik meer aan de MB dan de MBP :P (de goedkoopste MBP zeg maar)
Dingen als verlicht toetsenbord etc zijn uiteraard heel erg nice, maar het grote prijsverschil vind ik het niet waard. Vooral omdat ik het al vrijwel niet in het donker gebruik.

En inderdaad Souljah..maar ja, dan kun je een hoop mensen aangeven op marktplaats en speurders.

Ik check net een Macwinkel hier in Groningen ..Macme en toen Apple Store. Hij is duidelijk veel goedkoper bij de Apple Store dan Macme

http://store.apple.com/nl...y/macbook?mco=MTM3NDcyODY

791,35

http://www.macme.nl/2009/10/de-nieuwe-macbook/

899

wtf.

[ Voor 65% gewijzigd door devilsnight op 15-02-2010 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qyx
  • Laatst online: 27-05-2021

Qyx

industrieel ontwerper

Dat is ook met studentenkorting, die 791,35 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Ik had die link gekregen en had geen idee dat het dus om studentenkorting ging..hier is hij inderdaad 899.

http://store.apple.com/nl...y/macbook?mco=MTAyNTQzMzg

[ Voor 75% gewijzigd door devilsnight op 15-02-2010 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielswerf
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 04-12-2024
Waarschijnlijk ten overvloede, maar naast de geweldige studentenkorting geldt er voor veel Universiteiten en Hogescholen een extra korting via surfspot.nl

Voor mij geeft dit nog weer een extra korting van 8%!

Overigens, de studentenkorting wordt ook gewoon bij de Macme in Groningen gegeven.

Still waiting.... :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Ja ok,maar ik ben geen student dus helaas Pindakaas voor moi , lol. Ah well.

Ik check net op youtube naar wat reviews en zie deze jaar oude review van de nieuwe Macbook. En deze lijkt echt sprekend op de Pro, en deze is van aluminium.....

http://www.youtube.com/watch?v=69iBGej5uyY

Ik dacht alleen dat Pro's dat aluminium hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kn4kw0r5t
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-07-2022
devilsnight schreef op maandag 15 februari 2010 @ 21:05:

Ik check net op youtube naar wat reviews en zie deze jaar oude review van de nieuwe Macbook. En deze lijkt echt sprekend op de Pro, en deze is van aluminium.....

Da's de 13" pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Juist....wat raar dat het niet op de laptop zelf staat in de video, ik raak echt fucking in de war nu. Ik wilde een videoreview zien van de Macbook met die unibody..ik zag New Macbook staan dus dacht dat het die was, lol.
En als dan in de video op zowel de doos als laptop zelf geen pro staat......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
devilsnight schreef op maandag 15 februari 2010 @ 21:05:

Er is een poosje een 13" unibody aluminium model Macbook geweest. Deze macbook is vervangen door de 13" pro. linkje: http://apple-history.com/...te&performa=off&order=ASC

[ Voor 8% gewijzigd door Aloys op 15-02-2010 21:22 . Reden: linkje toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is niet de 13" Macbook Pro. Dat is de 13" Macbook, voorloper van de 13" Macbook Pro, ook in alu behuizing, met verwisselbare accu, 2.0 of 2.4 GHz.

(eerste de beste googlelinkje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kn4kw0r5t
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-07-2022
Aloys schreef op maandag 15 februari 2010 @ 21:20:
[...]

Er is een poosje een 13" unibody aluminium model Macbook geweest. Deze macbook is vervangen door de 13" pro.
Oh excuse me. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Ja precies, lol dit moet je ook maar net weten. Ik zocht net naar Macbook Unibody...dus ik denk nu krijg ik de goeie. Keek ik weer naar een review van een pro inderdaad. Kortom...Ik moet zoeken naar Macbook Unibody white he? Zwart zijn ze niet meer te krijgen?

Oh niet pro dus...maar deze is niet meer te krijgen toch? jammer zooo jammer, want dan was de keus gauw gemaakt. Even ter duidelijkheid...dit is die ik moet hebben he?

http://www.youtube.com/watch?v=i27Q17lUIVY

[ Voor 28% gewijzigd door devilsnight op 15-02-2010 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajvdvegt
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-08 16:01
nielswerf schreef op maandag 15 februari 2010 @ 21:03:
Waarschijnlijk ten overvloede, maar naast de geweldige studentenkorting geldt er voor veel Universiteiten en Hogescholen een extra korting via surfspot.nl

Voor mij geeft dit nog weer een extra korting van 8%!

Overigens, de studentenkorting wordt ook gewoon bij de Macme in Groningen gegeven.
Hee, bedankt! Ik wist niet dat 'gewone' studenten korting en die van Surfspot anders waren. Dat scheelt toch aardig (12% in totaal). iFactors lijkt maar 6% korting te geven aan studenten.

I don't kill flies, but I like to mess with their minds. I hold them above globes. They freak out and yell "Whooa, I'm *way* too high." -- Bruce Baum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ajvdvegt schreef op maandag 15 februari 2010 @ 21:36:
[...]

Hee, bedankt! Ik wist niet dat 'gewone' studenten korting en die van Surfspot anders waren. Dat scheelt toch aardig (12% in totaal). iFactors lijkt maar 6% korting te geven aan studenten.
6 % is hetzelfde als online en alle andere APR's volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter.u
  • Laatst online: 14-01-2024
Online en bij de meeste apple resellers is het 6% leraren/studenten korting.

Vele hogescholen doen mee aan het project apple on campus. Zelfs als je in belgie niet studeert aan één van de hogescholen met dit project kan je via campus4u toch ook aan deze tarieven bestellen.

Blijkbaar zijn er binnen dit project kortingen mogelijk van 10 tot 12 %. Zijn er mensen die dit kunnen bevestigen ? Of die prijzen kennen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhndy
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-06 09:32
Ik heb vanuit de Haagse Hogeschool 12% korting gekregen met Apple on Campus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackShadow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:20
wouter.u schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 10:58:
Online en bij de meeste apple resellers is het 6% leraren/studenten korting.

Vele hogescholen doen mee aan het project apple on campus. Zelfs als je in belgie niet studeert aan één van de hogescholen met dit project kan je via campus4u toch ook aan deze tarieven bestellen.

Blijkbaar zijn er binnen dit project kortingen mogelijk van 10 tot 12 %. Zijn er mensen die dit kunnen bevestigen ? Of die prijzen kennen?
De vanafprijzen die je rechts ziet, bevestigen dit niet.
Ik hem mijn zus gevraagd haar daar te registreren (Unif Gent), ik hou jullie op de hoogte!

Kan er iemand bevestigen of deze sites ook direct mee updaten als Apple nieuwe producten lanceert?
Zou wel leuk zijn om direct met 10-12% korting te kunnen bestellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-08 09:21

Pat-Juh

Patrick

via surfspot kom je bij de apple store met betreffende kortingspercentage van je HS of Uni... in mijn geval is dat 8% via de Hogeschool Zeeland. bij de HHS is dit als het goed is 12%... De producten zijn dus het zelfde als in de apple store :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raoul1989
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-11-2023
devilsnight schreef op maandag 15 februari 2010 @ 16:49:
Ik heb voor de gein een paar van die adverteerders op marktplaats een bericht gestuurd..en ik kreeg vandaag eentje terug. Ene Daniel Sanchez (terwijl het een nederlanders ad was) zegt dat ie in Londen in omdat zijn familie en universiteit daar is, kortom...het zou allemaal Chronopost gaan, en ik zou niks hoeven betalen voordat er een inspectie is geweeest door die Chronopost...ja de groeten dus, begin ik niet aan.

Denk eigenlijk dat ik niet eens meer hoef te reageren op advertenties van nieuwe MBP's die voor 500-600 verkocht worden...
De laatste 2 weken ben ik ook flink aan het zoeken op allerlei sites zoals marktplaats. Ik ben zelf een koopjesjager dus wil hem natuurlijk zo goed koop mogelijk. Maar een nieuwe macbook pro 13" krijg je onmogelijk voor minder dan 800/900 euro.

Ik schrik er wel van hoeveel oplichters er op sites als marktplaats actief zijn. Je komt echt alles tegen, mensen uit het buitenland die voor zeer lage prijzen je een macbook proberen aan te smeren. Mensen uit Nederland met mooie praatjes, maar zodra je begint over afhalen je nooit meer iets hoort, of de telefoon opeens altijd uit staat.
Het mooiste is nog een of ander fake bedrijf die een hele site hebben, ziet er erg goed uit allemaal totdat je erachter komt dat dit bedrijf niet bestaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:01
raoul1989 schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 13:39:
[...]

De laatste 2 weken ben ik ook flink aan het zoeken op allerlei sites zoals marktplaats. Ik ben zelf een koopjesjager dus wil hem natuurlijk zo goed koop mogelijk. Maar een nieuwe macbook pro 13" krijg je onmogelijk voor minder dan 800/900 euro.

Ik schrik er wel van hoeveel oplichters er op sites als marktplaats actief zijn. Je komt echt alles tegen, mensen uit het buitenland die voor zeer lage prijzen je een macbook proberen aan te smeren. Mensen uit Nederland met mooie praatjes, maar zodra je begint over afhalen je nooit meer iets hoort, of de telefoon opeens altijd uit staat.
Het mooiste is nog een of ander fake bedrijf die een hele site hebben, ziet er erg goed uit allemaal totdat je erachter komt dat dit bedrijf niet bestaat.
Dit is de beste plek om een goedkope MB te kopen, een 13"MBP gaat nu voor +/- 950 euro, meer hierover in het MacBook uit het buitenland topic.
800/900 is al niet echt realistisch...

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
[...]

Echt sick man, zo triest dat mensen dat doen he. Ook opzich wel kwalijk dat er zo op MP staan. Je zou verwachten dat ze dit wel een beetje checken...maar ja.

Hoe dan ook, hier voor mij op mijn tafel heb ik nu een Macbook 13 inch staan. Gekocht bij Saturn. Mocht ie echt niet bevallen(wat me heel sterk lijkt) kan ie binnen 14 dagen terug voor iets anders of geld terug. Heb nog maar een paar kleine dingetjes gedaan en vind gelijk al dat touchpad fantastisch werken. Ik wil het niet eens gaan vergelijken met de touchpad van mijn Zepto-Znote, dat ding ging alle kanten op, wat een ramp.
Dit is voor het eerst dat ik mezelf best die touchpad zie gebruiken en niet persé alleen een muis.

maar goed...ik ben al een aardig tijdje redelijk 'offtopic' bezig, want deze thread gaat om de MBP, niet de MB, maar ja. Dus als ik vragen heb ga ik wel naar die thread toe, neem aan dat die er is. ;)

[ Voor 6% gewijzigd door devilsnight op 16-02-2010 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• new_born89
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-09 16:43

Ik heb anders via Marktplaats een maand geleden een Macbook Pro 13" (UK, als nieuw) uit dec09 incl. doos, alle accessoires, bon en sleeve voor 750 euro gekocht (gast is piloot en prefereerde toch zijn MB Air). Gewoon bellen en een afspraak maken om te bezichtigen, beetje onderhandelen.. alhoewel dit ook wel echt een mazzeltje was!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Zo, nou ik ga dus absoluut op internet zoeken naar tutorials want ik moet echt van alles te weten komen.
Tegen aardig wat probleempjes aangelopen, zoals dat om een of andere rare reden MSN Messenger gewoon vertikte om in te loggen, hij zei dat de service niet beschikbaar was. Dus ik heb nu Adium erop staan en gek genoeg logde die gewoon in op mijn MSN acount. Ook moet ik achter de super standaard dingen komen als hoe ik een raampje (safari) in full screen kan krijgen en dan die grote iconen onderaan verdwijnen en tevoorschijn komen wanneer ik erheen ga.

Ik ga morgen een hele tijd naar mijn vader en die gebruikt al tijden een Macbook, dus dan komen dit soort dingen wel in orde. Het is puur wennen aan een volledig andere OS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-09 12:43
devilsnight schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 20:20:
hij zei dat de service niet beschikbaar was. Dus ik heb nu Adium erop staan en gek genoeg logde die gewoon in op mijn MSN acount.
Er waren vanavond problemen met de diensten hotmail en MSN. Grote kans dat het daar aan lag. Probeer het nu nog eens met MSN Messenger for Mac.

[ Voor 43% gewijzigd door stijnos1991 op 16-02-2010 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
new_born89 schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 18:50:
[...]

Ik heb anders via Marktplaats een maand geleden een Macbook Pro 13" (UK, als nieuw) uit dec09 incl. doos, alle accessoires, bon en sleeve voor 750 euro gekocht (gast is piloot en prefereerde toch zijn MB Air). Gewoon bellen en een afspraak maken om te bezichtigen, beetje onderhandelen.. alhoewel dit ook wel echt een mazzeltje was!
"als nieuw" is natuurlijk ook wat anders als "nieuw"
Nieuw voor minder dan 900 euro is niet te vertrouwen.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Prulleman schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 20:31:
[...]

"als nieuw" is natuurlijk ook wat anders als "nieuw"
Nieuw voor minder dan 900 euro is niet te vertrouwen.
Klopt, ik had er op mijn oude laptop ook last van. En toen ik weer kon inloggen op die laptop..kon het nog steeds niet op de Macbook, raar hoor. Ik ga het wel nog eens proberen.

EDIT

Nu lukt ie wel, Adium logde gelijk uit, hoppa!!! Maar dan wil ik een display pic kiezen, en welke pic ik ook kies uit die lijst, als ik OK druk, gebeurd er niks, en als ik een eigen JPG wil gebruiken kan het ook niet...geen geld bestand zegt ie dan.

[ Voor 23% gewijzigd door devilsnight op 16-02-2010 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raoul1989
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-11-2023
new_born89 schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 18:50:
[...]

Zeker, er zitten ook fatsoenlijke mensen bij die een product aanbieden tegen een scherpe prijs.

Een koopje zoals die van jou is zeldzaam en je moet het geluk hebben dat je de advertentie snel ziet want zulke koopjes zijn snel weg.

Het erge vind ik gewoon dat als iemand een product aanbiedt voor een mooie prijs ( en dit een eerlijk persoon is ) ik toch wantrouwig ben, puur omdat zoveel mensen misbruik maken van de verkoop op internet.

Ik blijf zelf ook gewoon doorzoeken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-09 00:24
Ik heb de afgelopen week ook 2 goede deals gesloten via marktplaats..
Eerst een perfect uitziende 15" Macbook Pro van anderhalf jaar oud voor 700 euro en vervolgens gisteren een Time Capsule 500GB (dual band) end een Airport Extreme voor 90 euro samen :)

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Hij lijkt veel te langzaam op te laden...er staat nu dat het nog 14 minuten duurt voordat ie vol is. Maar een dik kwartier of langer geleden stond er ie nog 19 minuten moest laden, dat vind ik wel een beetje vreemd.

Nee dit is echt niet goed...hij stond net nog op 9 minuten...en nu is het ineens weer 10....en nu 11....

En hij ging weer naar 12, en ineens was ie klaar. Nu stond er net dat ie nog 6 uur en 40 minuten kon, paar minuutjes later is het ineens 3 uur ....dat kan toch echt niet kloppen?

Hmmm en nu ineens weer 6 uur, kortom..van die indicator klopt niiiiiiks, lol.

[ Voor 47% gewijzigd door devilsnight op 17-02-2010 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sQuare8
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 15:51
Als je voor je schoolwerk vooral windows nodig hebt, en de school er geen rekening mee houdt dat je een MB hebt, is het dan wel de moeite om een MP(P) aan te schaffen? iemand ervaring met zo'n situatie?
Mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex028
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21-03-2021
Geen ervaring, maar zit wel in dezelfde situatie.

Hoop volgend jaar naar de TU delft te gaan en ik ben van plan een macbook pro te kopen, ook al wordt er op de TU geen rekening mee gehouden.

Je kunt (weliswaar via een omweg) alle windows programma's op je Macbook draaien, en voor de meeste opleidingen werk je het meeste in tekstverwerkingsprogramma's, en dat is allemaal geen probleem op OS X.

Meer informatie over welke opleiding je doet/gaat doen zou het voor ons wat duidelijker maken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackShadow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:20
Na registratie toch wat problemen op de 4ucampus website (gisterenavond en vandaag)
The page isn't redirecting properly.
Apple4Students laadt dus niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M_V
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09 11:48

M_V

Mensen!

Weet iemand of er nog ergens NIEUWE (of in ieder geval met bon voor BTW etc) macbooks pro NON-unibody te koop zijn (liefst een 2.4 of 2.5 early 2008). Ik vind de nieuwe macbooks namelijk niet fijn typen, lelijk en ook dat glossy scherm vind ik vreselijk (ik weet dat dat onderdeeltje te vervangen is).

Probleem is dat er thee over de huidige macbook gegaan is (hij is op dit moment aan het drogen) maar ik hou rekening met het ergste. Aangezien een nieuw logic board 750 euro kost, bespaar ik me de moeite....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
devilsnight schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 23:34:
Hij lijkt veel te langzaam op te laden...er staat nu dat het nog 14 minuten duurt voordat ie vol is. Maar een dik kwartier of langer geleden stond er ie nog 19 minuten moest laden, dat vind ik wel een beetje vreemd.

Nee dit is echt niet goed...hij stond net nog op 9 minuten...en nu is het ineens weer 10....en nu 11....

En hij ging weer naar 12, en ineens was ie klaar. Nu stond er net dat ie nog 6 uur en 40 minuten kon, paar minuutjes later is het ineens 3 uur ....dat kan toch echt niet kloppen?

Hmmm en nu ineens weer 6 uur, kortom..van die indicator klopt niiiiiiks, lol.
is de resterende laadtijd ook niet gewoon afhankelijk van de load? (net zoals de resterende accutijd)

Als je mac even wat harder aan het werk is laad deze minder snel op en schiet de tijd even omhoog. Als ie idle nog 15 minuten zegt, laat em dan ook eens 15 minuten idle staan

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 21:08
Gisteren is mijn batterij health ineens gedaald van 93% naar 37% (??) en krijg ik de melding '"service battery". Laptop is nog geen jaar oud. What the hell?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M_V
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09 11:48

M_V

lapino schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 11:42:
Gisteren is mijn batterij health ineens gedaald van 93% naar 37% (??) en krijg ik de melding '"service battery". Laptop is nog geen jaar oud. What the hell?
Gewoon teruggaan, krijg je gratis een nieuwe. Is mij ook gebeurd. Ze nemen wel je oude batterij in, zodat je 2 dagen zonder batterij zit, das wel karig. Mocht je een macbook met ingebouwde batterij hebben, zal het wel lastig worden...

[ Voor 20% gewijzigd door M_V op 17-02-2010 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sQuare8
  • Laatst online: 12-09 15:51
alex028 schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 00:30:

Hoop volgend jaar naar de TU delft te gaan en ik ben van plan een macbook pro te kopen, ook al wordt er op de TU geen rekening mee gehouden.

Je kunt (weliswaar via een omweg) alle windows programma's op je Macbook draaien, en voor de meeste opleidingen werk je het meeste in tekstverwerkingsprogramma's, en dat is allemaal geen probleem op OS X.

Meer informatie over welke opleiding je doet/gaat doen zou het voor ons wat duidelijker maken. ;)
In mijn geval ga ik Toegepaste informatica doen :) Zover ik weet draaien alle programma's die ze gebruiken om te programmeren op Windows. Dat is de reden dat ik twijfel.. zou ik dan niet beter een Windows laptop kopen ipv een MBP ? is het "voordeel" van de MBP dan niet weg tov een Windows laptop?

Mvg

[ Voor 58% gewijzigd door sQuare8 op 17-02-2010 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alex028 schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 00:30:

Dat klopt, maar de programmas zullen sowieso minder soepel lopen en soms helemaal niet goed werken. Ik zou 2 keer nadenken als ik jou was, als je een apple koopt voor het "hebben" zou ik het niet doen. Ik zou goed even je redenen nakijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Verwijderd schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 12:46:
[...]

Dat klopt, maar de programmas zullen sowieso minder soepel lopen en soms helemaal niet goed werken. Ik zou 2 keer nadenken als ik jou was, als je een apple koopt voor het "hebben" zou ik het niet doen. Ik zou goed even je redenen nakijken.
Ligt er maar net aan hoe je windows draait, in VMware of parallels, dan heb je gelijk, maar draai je windows via bootcamp.. dan werkt het in principe gelijk aan een normale windows laptop met vergelijkbare specs.
Er zijn tijden geweest dat de MPB de de beste windows benchmark scores wegzette. Misschien dat met de toekomstige upgrade je met een MBP weer de snelste windows laptop kan hebben :)

maw, via bootcamp heb je gewoon een normale windows install, met als enige verschil dat je toetsenbord iets anders.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TU delft toch eh?
zal vast wel een mooie laptop actie komen, voor E800,- zal er vast wel een brute machiene aangeboden worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MattXIII
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 27-08 21:33
Inderdaad, die HP Elitebook die ze nu hebben is wel erg goed voor die prijs. Maar goed, een mac met flinke korting is ook erg aantrekkelijk.

Ik doe zelf technische informatica @ TUDelft en zie hier veel mensen met een mac. Programmeren doe je hier toch amper ;) En wireless werkt gewoon prima.

Hopelijk is de nieuwe MB pro er voordat ik afgestudeerd ben (volgende maand). Wil er namelijk nog één kunnen scoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Rudy_V schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 11:43:
[...]

Gewoon teruggaan, krijg je gratis een nieuwe. Is mij ook gebeurd. Ze nemen wel je oude batterij in, zodat je 2 dagen zonder batterij zit, das wel karig. Mocht je een macbook met ingebouwde batterij hebben, zal het wel lastig worden...
Raar hoor. Ben nu net thuisgekomen, batterij staat op 0,00 min remaining, maar zit wel al halfuur te werken. Morgen eens langs Apple center dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga nu eindelijk een Macbook pro kopen (Pre-unibody model) maar die heeft een qwerty toetsenbord. Dus ik moet een azerty vervang-toetsenbord kopen.

Ik heb al een guide gevonden hoe te vervangen dus dat mag geen probleem worden. Enkel moet ik nu nog een toetsenbord vinden.

Qwerty is geen probleem om te vinden. Maar azerty vind ik nergens. Enig idee waar ik dat kan kopen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBaDijk
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-01 21:20

WoBaDijk

Aapje

Verwijderd schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 16:45:
Ik ga nu eindelijk een Macbook pro kopen (Pre-unibody model) maar die heeft een qwerty toetsenbord. Dus ik moet een azerty vervang-toetsenbord kopen.

Ik heb al een guide gevonden hoe te vervangen dus dat mag geen probleem worden. Enkel moet ik nu nog een toetsenbord vinden.

Qwerty is geen probleem om te vinden. Maar azerty vind ik nergens. Enig idee waar ik dat kan kopen ?
Ik geloof dat je MBP's met AZERTY toetsenbord in België kan vinden. Anders misschien de Online Apple Store telefonisch contacten, misschien kunnen ze iets regelen ;)

Apple MacBook Pro 13" 2,53Ghz | 4Gb | GeForce 9400M | 250Gb HDD |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
Als je in België koopt of gewoon de Belgische online Apple store, kan je standaard kiezen voor een Belgisch toetsenbord. Ze hoeven dus niks te 'regelen' ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Hij wil een pre-unibody (dus tweedehands) model kopen. De Apple Store verkoopt die niet meer ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
Excuses, verkeerd gelezen 8)7 . Vooralsnog zal ie dan in België het meeste succes hebben..

• lapino
Na batterij calibratie (263 cycles) is health nu 76%. Toch nog altijd 25% verlies. Zou dit nog onder garantie vallen?

• souljah1h
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

lapino schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 13:30:
Na batterij calibratie (263 cycles) is health nu 76%. Toch nog altijd 25% verlies. Zou dit nog onder garantie vallen?
Ga even langs een APR en vraag het :)

Verwijderd

lapino schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 13:30:
Als het binnen 1 jaar is geloof ik wel ( dacht onder 80% )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QplQyer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 31-05-2022
Hmm, ik heb wat problemen met het scherm van mijn MBP. Ik heb een unibody mid-2009 versie, en het scherm van MBPs zou fenomenaal goed moeten zijn volgens velen, maar ik kan bv. met moeite de grijze banner rond de username zien bij de comments op de tweakers frontpage. Met andere woorden: lichtgrijs op een witte achtergrond is vaak praktisch onmogelijk om te lezen, terwijl het op de Dell monitor waar ik nu op kijk, perfect zichtbaar is. Ik heb al proberen foefelen met het scherm naar achter en voor te tilten, maar het lukt nooit om over het volledige scherm een egaal kleurbeeld te krijgen (als je bv. naar achter tilt wordt de tekst aan de onderkant van het scherm vettere etc.). Is dat nu normaal? Want anders is er van dat superieur MBP scherm toch ook niet veel waar moet ik zeggen... Ik heb het wel nog niet gecalibreerd met een spider oid, misschien is dat nodig en is out-of-the-box het scherm nogal slecht afgesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 01:07
Heb je met je contrast lopen spelen? ctrl, alt, command tegelijkertijd indrukken en , of .

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Verwijderd schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 20:22:
[...]

Als het binnen 1 jaar is geloof ik wel ( dacht onder 80% )
Vandaag langsgeweest in shop, korte test met USB bootdisk waarbij ze batterij konden checken, mag dinsdag nieuwe ophalen. Hopelijk blijft die dan wél goed (want probleem zou mogelijk met Snow Leopard te maken hebben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QplQyer
  • Laatst online: 31-05-2022
nadroJ schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 10:36:
Heb je met je contrast lopen spelen? ctrl, alt, command tegelijkertijd indrukken en , of .
Nee, contrast staat goed, ik heb net nog wat uitgeprobeerd, maar dat leek niet te helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Fatal
  • Laatst online: 21:37
vraagje of iemand dit beetje bekend voor komt.
Ben een paar maanden terug overgegaan op snow met de upgrade dvd.
Toen had ik al een boel problemen met het starten van die dvd voor installatie.
Nu moet ik door omstandig heden mijn MBP eventjes opnieuw installeren.
Maar als ik nu de dvd er in doe, opstart met option in houden, dan kan ik mooi de dvd starten.
Dan gaat hij laden. Maar na het laden krijg ik alleen maar een zwart scherm. Verlichting oid omhoog zetten doet niks.
Kan de cd ook niet uitwerpen.
Verlichting van het toetsenbord doet het niet.
Kortom ik kom er niet echt mee verder. Ik heb wel een idee dat alles wel geladen word. Maar de "drivers" voor verlichting etc niet goed geladen worden.
Want soms lijkt het wel een beetje of er wat in het scherm staat.
Iemand ervaringen/tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DBreda
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:10
Apple zou met Nvidia samenwerken om toekomstige generaties MacBook Pro's automatisch te laten schakelen tussen de igp en de gpu. Bij de huidige generatie laptops van Apple dient dat nog handmatig te gebeuren.
Aldus het bericht op de homepage. Laten we hopen op de 23e, zou fijn zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-08 09:21

Pat-Juh

Patrick

Dit houdt dus in dat Apple nog steeds op nVidia kaarten bouwt voor de macbook (pro's)... fijn om te horen, Ati drivers waren vroeger echt verschrikkelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt het dat er voor de witte macbook voorlopig geen nieuwe upgrade wordt verwacht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qyx
  • Laatst online: 27-05-2021

Qyx

industrieel ontwerper

Verwijderd schreef op zondag 21 februari 2010 @ 14:30:
Klopt het dat er voor de witte macbook voorlopig geen nieuwe upgrade wordt verwacht?
ja, die is eind vorig jaar al geupdatet. Zie ook: http://buyersguide.macrumors.com/#MacBook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie het zomaar gebeuren dat alles geupdate wordt in een keer. Het kan dus zomaar zijn dat we nog even een paar maanden moeten wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Fatal
  • Laatst online: 21:37
The Fatal schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 22:45:
vraagje of iemand dit beetje bekend voor komt.
Ben een paar maanden terug overgegaan op snow met de upgrade dvd.
Toen had ik al een boel problemen met het starten van die dvd voor installatie.
Nu moet ik door omstandig heden mijn MBP eventjes opnieuw installeren.
Maar als ik nu de dvd er in doe, opstart met option in houden, dan kan ik mooi de dvd starten.
Dan gaat hij laden. Maar na het laden krijg ik alleen maar een zwart scherm. Verlichting oid omhoog zetten doet niks.
Kan de cd ook niet uitwerpen.
Verlichting van het toetsenbord doet het niet.
Kortom ik kom er niet echt mee verder. Ik heb wel een idee dat alles wel geladen word. Maar de "drivers" voor verlichting etc niet goed geladen worden.
Want soms lijkt het wel een beetje of er wat in het scherm staat.
Iemand ervaringen/tips?
vandaag cd bij mijn mam in der mbp geprobeerd en daar doet hij het wel.
Wat kan het zijn dat ik hem vanaf mijn laptop niet kan booten dat ik na het laden een zwart scherm krijg?
iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Jeej! Ik kan eindelijk weer dvd's lezen op m'n Macbook Pro uit 2007. :) Heb de lens van de superdrive schoongemaakt met een doekje met alcohol. Doekje simpelweg op een pasje vastgemaakt en heen en weer gehaald in de superdrive sleuf. Binnenkort maar eens proberen of hij nu ook weer kan branden. :)

Ook een tip voor hierboven dus, misschien is de lens van de superdrive gewoon vies. Tip op eigen risico overigens.

[ Voor 16% gewijzigd door Satch op 21-02-2010 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 21 februari 2010 @ 15:27:
Ik zie het zomaar gebeuren dat alles geupdate wordt in een keer. Het kan dus zomaar zijn dat we nog even een paar maanden moeten wachten.
Yep... gebeurt het niet deze maand, dan gebeurt het pas met de refresh wanneer de iPad eruit gepoept wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-12-2024

Dutch

Alfisti

Verwijderd schreef op maandag 22 februari 2010 @ 17:50:
[...]

Yep... gebeurt het niet deze maand, dan gebeurt het pas met de refresh wanneer de iPad eruit gepoept wordt.
Ok, dan nog maar even afwachten....wilde een nieuwe Macbook Pro gaan kopen, maar kan nog wel even wachten!

Visit my homepage | System Specs | Tweakers.net Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vogelaarke135
  • Laatst online: 15-03 18:43
Dutch schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 16:00:
[...]

Ok, dan nog maar even afwachten....wilde een nieuwe Macbook Pro gaan kopen, maar kan nog wel even wachten!
Hoe lang kan Apple de MBP refresh nog uitstellen? Ook niet zo goed geïnformeerde consumenten weten dat 160GB en 2GB in een 1100euro laptop wat magertjes is, toch? Vooral als ze diezelfde wat meer ingeburgerde/bekende specs terug zien in 400 euro laptops. Dan houdt Apple hun naam als "superdure" laptopmaker wel in "stand", terwijl de MBPs 8 maanden terug spec-wise gezien een goede/redelijke koop waren. Jammer...

Al dit uitstel kost ze toch ook veel geld? Denk zelf dat de Nvidia-Intel fittie daar vooral voor gezorgd heeft trouwens.

vogelaarke135

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dog4life
  • Niet online
vogelaarke135 schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 19:38:
[...]

Hoe lang kan Apple de MBP refresh nog uitstellen? Ook niet zo goed geïnformeerde consumenten weten dat 160GB en 2GB in een 1100euro laptop wat magertjes is, toch? Vooral als ze diezelfde wat meer ingeburgerde/bekende specs terug zien in 400 euro laptops. Dan houdt Apple hun naam als "superdure" laptopmaker wel in "stand", terwijl de MBPs 8 maanden terug spec-wise gezien een goede/redelijke koop waren. Jammer...

Al dit uitstel kost ze toch ook veel geld? Denk zelf dat de Nvidia-Intel fittie daar vooral voor gezorgd heeft trouwens.
Stiekem hoop ik eigenlijk dat er ook mensen zijn die niet geilen op cijfertjes, maar zoiets denken als ach, het is snel, ik kan er alles op doen, en als er een nieuwe komt zie ik het dan wel weer!

En 400 euro laptops draaien normaliter op windows, wat zo nu en dan vastloopt, opnieuw geinstalleerd dient te worden (al dan niet dankzij een virus).
Op 1 of andere manier werkt een Mac gewoon (bijna) altijd, daar ben ik wel achter sinds ik van PC > Mac ben gegaan (1,5jr geleden). Wat een verademing! En dat mag best wat kosten, voor mijn eerste Macbook had ik altijd de pc onderdelen die qua prijs/prestatie het beste uit de bus kwamen (en ook altijd flink moesten worden overgeklokt).
En ja, ik heb toen ook een Macbook gekocht (zwarte non-unibody), een half jaar later kwamen de unibody's uit. Wellicht een beetje zuur, maar ik zag het probleem niet zo!
Pagina: 1 ... 4 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.