Toon posts:

MacBook uit het buitenland

Pagina: 1 2 3 ... 21 Laatste
Acties:
  • 173.465 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• amahusu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-06 16:26

amahusu

taking over the world!

Topicstarter
Mijn moeder gaat volgende week enkele weken naar Indonesie. En zoals altijd voor een vakantietrip vraagt ze me dan of ze wat voor me mee kan nemen. Nu wist ik dat hardware erg goedkoop was in Jakarta en aangezien ik een nieuwe Ipod wilde ging ik ff tjekken op wat online shops in Indonesie.

Tot mijn grote verbazing zag ik dat een MBP (MA610ZA/A MacBook Pro 15.4" 2,33GHz) daar zo'n 20 miljoen rupiah kost, wat omgerekend neerkomt op ruim 1500,-. Hetzelfde model kost hier zo'n 2100,-

Nu vroeg ik me af welke kosten er bij komen als mn moeder onverhoopt door de douane wordt gechecked. Volgens mij komt er zowiezo 19% btw bij maar heeft iemand een idee hoeveel invoerrechten hierover betaald moeten worden?

In het ergste geval ben ik dan 1500,- + 19% = 1785,- (+ evt invoerrechten) kwijt voor een spliksplinternieuwe MBP, compleet met garantie, mocht ze gecontrolleerd worden.

Iemand die hier z'n lichtje over kan schijnen?

Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:19
invoerrechten zijn 6% over totale bedrag (dus incl. btw), maar ik weet niet zeker of invoerrecht ook voor een computer gelden.

daar bovenop moet je moeder ook nog eens een boete betalen wanneer ze niet aan geeft iets te importeren, maar wel gecontroleerd wordt...

en geeft apple een wereldwijde garantie!?

• gomaster
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-06 09:57
Check www.douane.nl en je weet alles wat je moet weten.

Twitter

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:59

alienfruit

the alien you never expected

De doane checkt zelfs je serienummer van je MBP. Ik dacht hier ook mooi een MBP te kunnen kopen, omdat een MBP hier 100-150 goedkoper is. Maar nu vloog ik een paar maanden terug naar Sydney. Nou daar keken toch of mijn serienummer klopt met die van de factuur, en die factuur mocht ook niet van een week eerder zijn. Natuurlijk kan je gewoon iemand een factuur laten maken en 'backdaten'.

• Mei
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21-08-2020
Wat voor toetsenbord hebben ze daar? Dat je dus niet straks over je eigen vingers struikelt om iets te typen ;)

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-06 02:58

Gerco

Professional Newbie

alienfruit schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 01:26:
De doane checkt zelfs je serienummer van je MBP. Ik dacht hier ook mooi een MBP te kunnen kopen, omdat een MBP hier 100-150 goedkoper is. Maar nu vloog ik een paar maanden terug naar Sydney. Nou daar keken toch of mijn serienummer klopt met die van de factuur, en die factuur mocht ook niet van een week eerder zijn. Natuurlijk kan je gewoon iemand een factuur laten maken en 'backdaten'.
Dat zou betekenen dat je dus helemaal nooit een computer mag verplaatsen tussen twee landen zonder de factuur bij je te hebben? Hoe zit dat dan met mensen die in het buitenland studeren of stage lopen??

Als je een half jaar in Amerika stage loopt en je koopt daar een MBP, moet je dan alsnog invoerrechten+btw betalen??

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10! | Huis te koop in Barendrecht!

• ThinkPad
  • Nu online

ThinkPad

Moderator Wonen & Mobiliteit
Gerco schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 09:41:
[...]

Dat zou betekenen dat je dus helemaal nooit een computer mag verplaatsen tussen twee landen zonder de factuur bij je te hebben? Hoe zit dat dan met mensen die in het buitenland studeren of stage lopen??

Als je een half jaar in Amerika stage loopt en je koopt daar een MBP, moet je dan alsnog invoerrechten+btw betalen??
Ze kunnen aan de krasjes e.d wel zien of je laptop al langer gebruikt wordt ja.
En je moet inderdaad rekening houden met dingen als garantie, toetsenbord, adapter (werkt ie wel op 230V ipv 110V)

etc. etc.

Uiteindelijk is het dus makkelijker om hem gewoon in NL te halen.

Edit: hier staat ook nog wel wat handige informatie:

Voor- nadelen van hardware in het buitenland kopen?

[Voor 7% gewijzigd door ThinkPad op 05-07-2007 09:51]

Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen
Geen vragen via privébericht die ook via het forum kunnen a.u.b.

• Mei
  • Laatst online: 21-08-2020
ThinkPad schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 09:47:
[...]

Ze kunnen aan de krasjes e.d wel zien of je laptop al langer gebruikt wordt ja.
Ik heb mijn laptop al 3 jaar, geen krasje te zien, ben gewoon zuinig. Ik gok zo dat ze niet op gebruikssporen kunnen vertrouwen.

• Gerco
  • Laatst online: 05-06 02:58

Gerco

Professional Newbie

ThinkPad schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 09:47:
En je moet inderdaad rekening houden met dingen als garantie, toetsenbord, adapter (werkt ie wel op 230V ipv 110V)
Daat heb je bij Apple geen last van, aangezien de adapters universeel zijn (eventueel met opzetstukje in het stopcontact prikken), net als bij zowat alle andere laptops. Garantie op portables is wereldwijd, dus ook daar geen problemen.

Dit systeem zou dus betekenen dat je elke keer dat je een landsgrens overschrijdt je invoerrechten voor dat land moet betalen?? Stel ik woon een half jaar in Amerika en koop een mbp wanneer ik daar aankom (want ik heb een computer nodig) en reis na een half jaar terug naar Nederland dat ik dan invoerrechten moet betalen over de laptop die ik gewoon een half jaar gebruikt heb? En als ik dan vervolgens een half jaar in Frankrijk (evt. non EU-land invullen, Turkije ofzo) ga werken moet ik alweer invoerrechten betalen over dezelfde laptop??

Het moet haast wel anders werken, want als dit klopt kun je toch als beetje internationale zakenreiziger niet meer rondkomen als je overal belastingen over dezelfde spullen moet gaan betalen...

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10! | Huis te koop in Barendrecht!

• pxa270
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-04 13:59
- Garantie bij Apple op portable spullen is in theorie wereldwijd. Of ze in de praktijk moeilijk doen heb ik geen ervaring mee.

- Adapters voor vrijwel iedere laptop geproduceerd in de afgelopen 10-15 jaar schakelt automatisch tussen 110V en 230V. (Bovendien gebruikt Indonesie 230V met dezelfde stekker als NL). Het zou natuurlijk idioot zijn als bijvoorbeeld Amerikanen die een laptop hier mee nemen op vakantie en in een hotel gebruiken het apparaat opblazen. Dit geld trouwens voor bijna alle portable electronica, kijk maar op de adapters die je in huis hebt waar allemaal 100V-240V op staat.

- Ik heb meerdere computers in het buitenland gekocht in de afgelopen jaren. Tenzij dat recent is veranderd betaal je 19% BTW en geen invoerrechten (als je laat versturen betaal je de BTW ook over de verzendkosten). Als je zeker wilt zijn, bel je het informatienummer van de douane 0800 - 0143. Let op, misschien moet je extra boete betalen als je met je nieuw import laptop naar de "niets aan te geven" uitgang loopt.

- Ik weet het niet zeker voor Indonesie, maar in de meeste Aziatische landen buiten Japan krijg je bij Apple een Amerikaans toetsenbord, welke ik persoonlijk beter vind dan de Nederlandse/Europessche layout. Je kunt natuurlijk voor de zekerheid eerst een foto laten nemen en emailen van het toetsenbord voor je hem laat kopen.

- Natuurlijk betaal je niet steeds opnieuw als je over de grens ga, als je al een keer hebt betaald krijg je een factuur van de douane die je de volgende keer kunt laten zien. Als je als Nederlander met een nieuw uitziende laptop binnenkomt, moet je in principe kunnen aantonen je hem al had bij vertrek, bijvoorbeeld met een Nederlande factuur, of een verklaring van de douane die je voor vertrek kunt aanvragen. Als je verhuist vanuit het buitenland kun je een vrijstellingvergunning aanvragen. Mensen met een buitenlands paspoort die hier binnen komen betalen vrijwel nooit invoerrechten/BTW, aangezien ze meestal met een korte termijn/toeristen-visum hier komen, en er vanuit wordt gegaan dat ze hun spullen weer meenemen als ze vertrekken. Ik neem aan dat het ook zo werkt als je met een Nederlands paspoort naar het buitenland gaat.

[Voor 17% gewijzigd door pxa270 op 05-07-2007 12:34]

• amahusu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-06 16:26

amahusu

taking over the world!

Topicstarter
tnx voor de info :)

kwesties als garantie, toetsenbord en stroom zijn geen probleem. Waar ik meer mee zit is wat er gebeurt als je dus "gepakt" wordt met je nieuwe MBP bij de douane. Nu is mn moeder een lief, klein vrouwtje, dus ze zal niet zo snel opvallen. Maar stel dat ze gecontrolleerd dan meot ze dus alleen nog ff btw en geen invoerrechten betalen. (of een boete?)

Ik heb overigens ff gemaild met die gasten van de apple retail store, schijnt dat je daar ook nog gewoon een paar tientjes van de prijs kan afhalen door te onderhandelen in de winkel :D. Enfin, die 300 euro die het me bespaart is het me wel waard, kan je toch weer mooi extra geheugen + een 7200 toeren schijf van halen :D

Nu nog m'n zwarte MB zien te verkopen :)

Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet

• pxa270
Bij directe vluchten vanuit Azie (dus ook met overstap vanuit Hong Kong of Singapore) wordt vrij veel gecontroleerd. Als je overstapt vanuit bijv. Frankfurt of Londen is het geloof ik wat minder. Ik denk dat je naast BTW een boete betaald, maar geen idee hoeveel.

edit: specifieke reden waarom je niet het nieuwe 2.2Ghz Santa Rosa model wilt? Lijkt me voordeliger en minder gedoe. Vooral als je via een vriend/familielid hem hier in de studentenstore kan kopen.

[Voor 32% gewijzigd door pxa270 op 05-07-2007 15:20]

Anoniem: 37526

Gerco schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 10:36:
[...]

Dit systeem zou dus betekenen dat je elke keer dat je een landsgrens overschrijdt je invoerrechten voor dat land moet betalen?? Stel ik woon een half jaar in Amerika en koop een mbp wanneer ik daar aankom (want ik heb een computer nodig) en reis na een half jaar terug naar Nederland dat ik dan invoerrechten moet betalen over de laptop die ik gewoon een half jaar gebruikt heb? En als ik dan vervolgens een half jaar in Frankrijk (evt. non EU-land invullen, Turkije ofzo) ga werken moet ik alweer invoerrechten betalen over dezelfde laptop??
Nee, want je bent een Nederlands burger. Van Amerika naar Nederland is het importeren, van Nederland naar Turkije is het meenemen :)

Anoniem: 225372

Wat als mijn vriendin afkomstig is uit indonesie en een laptop voor mij mee neemt, die ze daar gekocht heeft in haar geboorte land.
Moet zij dan ook invoer rechten betalen ???

Ik kan hem dan hier gewoon van haar overkopen toch?

• pxa270
Als je vriendin in Indonesie woont en hier op bezoek is kan ze er gerust een meenemen. Als zij lange tijd / permanent in Nederland verblijft wordt ze behandeld als een Nederlander en moet dan dus gewoon 19% BTW (invoerrechten op computers is 0%) betalen.

Anoniem: 44189

Vlieg op dusseldorf of bremen.
Daar controleren ze nooit.

Anoniem: 189219

en als je gewoon van azie naar bijvoorbeeld belgië of duitsland vliegt, naar een vliegveld vlak bij de grens. dan ben je weer gewoon op bezoek en dus geen kosten, en dan rijd je gewoon over de open grens naar huis.

• Anoniem: 201945
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
gooi de doos enzz weg, koop een mooie tas en er is niks aan de hand.... tegenwoordig neemt iedereen zijn laptop mee op vakantie, en die wordt dan ook mee terug genomen.

Verstuur het garantiebewijs, boekjes en cd-rom met de post naar het thuis adres.

suc6

Anoniem: 201945 schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 21:33:
gooi de doos enzz weg, koop een mooie tas en er is niks aan de hand.... tegenwoordig neemt iedereen zijn laptop mee op vakantie, en die wordt dan ook mee terug genomen.

Verstuur het garantiebewijs, boekjes en cd-rom met de post naar het thuis adres.

suc6
En wat als je bij de douane wordt gepakt omdat je een engelstalig keyboard in je Macbook hebt zitten?

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Anoniem: 37526 schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 21:45:
[...]

En wat als je bij de douane wordt gepakt omdat je een engelstalig keyboard in je Macbook hebt zitten?
Ik ken genoeg mensen met een US-tobo in Nederland. En daar gaat 't ook compleet niet om.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Anoniem: 37526 schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 21:45:
[...]

Bijna alle toetsenborden in Nederland zijn VS toetsenborden. Alleen merken als Packard Bell en dergelijke hebben nederlandse toetsenborden (waar ik persoonlijk niet mee kan werken omdat ik het dus niet gewend ben )

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Marzman schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 21:55:
[...]

Bijna alle toetsenborden in Nederland zijn VS toetsenborden. Alleen merken als Packard Bell en dergelijke hebben nederlandse toetsenborden (waar ik persoonlijk niet mee kan werken omdat ik het dus niet gewend ben )
Nederlandse Macbooks hebben een rechtopstaande enter-key, Amerikaanse Macbooks een liggende. En als de douane daarop argwanend word, heb je nog altijd je Nederlandse factuur om het tegendeel te bewijzen. :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Skins
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-05 11:28

Skins

CCIEx3 #21946, JNCIE-M #851

Het toetsenbord is het inderdaad aan te zien, maar je hebt de keuze bij de Apple online store welk toetsenbord je wilt, dus dat is ook geen argument.
Ik reis regelmatig naar New York en heb daar ook mijn MacBook gekocht, ben hier in NL ook weleens gecontroleerd, maar nooit problemen gehad. Gewoon een EU stekker op je powerbrick klikken en de US versie verstoppen (tussen vuile was, daar kijken ze nooit) :)

CCIE3 #21946 (Routing & Switching / Service Provider / Storage), JNCIE-M #851

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MahRain
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-03 17:12
Grappig, allerlei handige smokkeltips op GoT!

Ik neem op vakantie meestal wel de bonnetjes mee van de belangrijkste elektronica (camera etc.) zodat ik daar iig niet mee in de problemen kom. Ik ben overigens nog nooit gecontroleerd, meestal zit er op Schiphol niet eens douane bij de bagage claim.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Skins schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 09:56:
Het toetsenbord is het inderdaad aan te zien, maar je hebt de keuze bij de Apple online store welk toetsenbord je wilt, dus dat is ook geen argument.
Ik reis regelmatig naar New York en heb daar ook mijn MacBook gekocht, ben hier in NL ook weleens gecontroleerd, maar nooit problemen gehad. Gewoon een EU stekker op je powerbrick klikken en de US versie verstoppen (tussen vuile was, daar kijken ze nooit) :)
Je kunt (afaik) alleen de taal van het toetsenbord veranderen (num lock > num vergr.), niet de layout. As far as I know dus :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Klopt, het Engelse toetsenbord in de Nederlandse store komt niet overeen met een International English toetsenbord. Nog steeds een staande enter, het euroteken mist geloof ik en zoals je zei num vergr. is num lock. :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 205470

Frietsaus schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 11:54:
Klopt, het Engelse toetsenbord in de Nederlandse store komt niet overeen met een International English toetsenbord. Nog steeds een staande enter, het euroteken mist geloof ik en zoals je zei num vergr. is num lock. :)
Ja, maar dat zit toch niet op een MB(P)?? Bij mij iig niet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• weeraanmelden
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-01 20:08

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

Je kan toch de doos met boekjes en zo laten opsturen naar je adres thuis en de MBP & lader in de je handbagage/koffer stoppen?
Dat je een laptop gekocht hebt eerder op reis, wordt niet door de douane gecontroleerd, en als ze je achteraf controleren, is dit gewoon je MacBookPro die je meegenomen hebt op vakantie.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pxa270
Frietsaus schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 11:54:
Het Engelse toetsembord in de Nederlandse store komt juist wel overeen met een International English toetsenbord. Wat je bedoeld is dat een International English toetsenbord niet overeenkomt met een US English toetsenbord.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• lateef
weeraanmelden schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 13:30:
en als ze je achteraf controleren, is dit gewoon je MacBookPro die je meegenomen hebt op vakantie.
zo werkt het dus echt niet. je moet kunnen aantonen dat je er binnen de EU al BTW op hebt betaald. die bewijslast ligt echt bij jezelf. anders zullen ze gewoon BTW heffen (die je eventueel later terug kunt vorderen wanneer je aantoont dat je al wel BTW hebt betaald).
bij reizen buiten de EU neem ik altijd een (kopie van) de orginele aankoopbon mee.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jorikc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 05-06 18:17
Ik heb mijn MBP in Amerika gekocht toen ik daar 9 maanden stage liep. Ik vloog terug via Manchester en kwam aan in Brussel. Ik werd nergens gecontroleerd en kon niet eens de plek vinden in Brussel waar ik aangifte had moeten doen.

Kun je zo'n EU stekker op je adapter ook los kopen zonder meteen een complete internationale set te halen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
pxa270 schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 14:24:
[...]

Het Engelse toetsembord in de Nederlandse store komt juist wel overeen met een International English toetsenbord. Wat je bedoeld is dat een International English toetsenbord niet overeenkomt met een US English toetsenbord.
My bad. :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Anoniem: 201945
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Zoals ik al eerder aangaf, je weet wil weten hoeveel mensen hun laptop meenemen naar hun vakantie locatie (of ze niks beters te doen hebben ;-) ), en als de douane moeilijk doen over het toetsenbord layout zeg je gewoon dat de mac van je baas is en dat je voor een amerikaaans bedrijf in nederland werkt als bijv, GM, GMAC of verzin eens wat.

• Plankton
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-10-2021
Wanneer je landt op Schiphol en je je koffer van de band haalt, even goed om je heen kijken. Bij sommige uitgangen staat wel een controle, bij andere niet. Of bij die ene uitgang staan ze net een bakkie te doen, kun je rustig doorlopen zonder in de stress te schieten.

Anoniem: 239238

Ik ga begin volgend jaar een half jaar studeren in Australie. Maar daarvoor ga ik in januari eerst 3 dagen naar Hong Kong en dan een maand naar de Filipijnen. Nu wil ik in Hong Kong een macbook kopen (ong. 300-400 euro goedkoper) en vroeg ik me af of iemand wist of dat probleemloos kan. Aangezien ik na Hong Kong een maand in de filipijnen zal zitten vroeg ik mij het volgende af.

1. Ik lees op de forum dat als je als Nederlander een ander land in komt je geen invoerrechten hoeft te betalen omdat je toch weer het product 'meeneemt' naar NL. Geld dit ook als je bijvoorbeeld 7 maanden in dat land zal verblijven (om te studeren)?

2. Weet iemand wat voor bedrag ik moet neerleggen in australie als het er op neer komt?

3. Als ik na alles weer terugkom in Nederland heb ik al een macbook in mijn bezit voor 8 maanden. Kunnen ze dan nog wel invoerrechten heffen?

4. als ik de speciale 3 jaar garantie van mac erbij neem geld die garantie dan wereldwijd.. dus in australie en nederland?

• lateef
1. ja.
2. niets.
3. ja.
4. ik weet het niet.

dus ik hoef in ieder geval geen zorgen te maken voor invoerrechten in Australie?

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Maar de BTW alsnog betalen is toch ook nog steeds rendabel? Met de koersvershcillen is het prijsberschil 40% (als het al niet meer is). Tel er BTW bij op en je zit nog steeds met 20% korting tov het origineel.

Het lijkt wel of douane alleen nog gebruikt wordt om instabiele munten te ondersteunen. Paralelimport is juist datgene wat plaatsvind bij zwakke munten. De munt is zwak, da's het probleem en de douane is een soort lapmiddel daarvoor. Jammer.
* Delerium vraagt zich al tijden af waarom Europa steeds zo duur is.

Ik denk dat ik het gewoon ga doen. Ook al moet ik straks gaan betalen dan nog betaal ik idd minder (echt te bizar hoe groot het prijsverschil is).

stick it to the man.

Anoniem: 54299

Voor alle mensen die ver weg van de Europese (dure) markt een MB(P) kopen. Als je Applecare overweegt koop dit er dan terplaatste bij, en registreer het daar op je eigen naam. Volgens de algemene leveringsvoorwaarden is de garantie, m.u.v. enge landen(def. Bush), internationaal uitoefenbaar dus ook in NL. Het Applecare contractnummer is gekoppeld aan het land van herkomst van de MB(P) via het serienummer. Bij de autorisatie van Applecare wordt deze link gecheckt.

• prld
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 04-06 08:43
Sorry voor bumpen maar had nog een vraag hierover.

Heeft er iemand als eens een macbook pro gekocht op bijvoorbeeld Amazon? Ik neem aan dat je daarvoor ook import kosten betaald maar. Want ik wil een macbook kopen voor school doe grafische opleiding dus heb liever een mac maar aangezien ik een student ben zijn de beste prijzen toch wel een import prijs van zoals ik al zei Amazon, maar wil wel weten of een goed idee is om te doen.

Greetz

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Surfspot is waar je als student moet zijn.

• Xenomorphh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06-06 14:35

Xenomorphh

Soep met Ballen

of gewoon via applesite en kies studenten korting :p

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

• prld
ja heb ik al gekeken maar bij amazon kost de laptop die ik wil 15 inch omgerekent 1100 euro. en in nederland normaal 1599 en met studentenkorting kost ie 1502 dus dat scheelt niet echt veel maar met bijvoorbeeld amazon wel heel erg. dus daarom koop ik liever zoals de meeste mensen toch het goedkoops.

Groet

• Sn0wblind
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 30-05 09:22
Anoniem: 37526 schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 11:18:
[...]

Je kunt (afaik) alleen de taal van het toetsenbord veranderen (num lock > num vergr.), niet de layout. As far as I know dus :)
ik heb anders de layout laten wijzigen omdat ik een ander entertje wou op me macbook

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Sn0wblind schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 00:13:
[...]

ik heb anders de layout laten wijzigen omdat ik een ander entertje wou op me macbook
Je quote ook een post van 2 jaar geleden. Sindsdien hebben ze dat belachelijke beleid aangepast en kun je ook in Nederland US tobo's krijgen.

• Sn0wblind
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 30-05 09:22
CyBeR schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 01:28:
[...]

Je quote ook een post van 2 jaar geleden. Sindsdien hebben ze dat belachelijke beleid aangepast en kun je ook in Nederland US tobo's krijgen.
oops dat had ik niet door, topic stond namelijk als nieuw

• Maeslant
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Anoniem: 54299 schreef op woensdag 07 november 2007 @ 16:15:
Voor alle mensen die ver weg van de Europese (dure) markt een MB(P) kopen. Als je Applecare overweegt koop dit er dan terplaatste bij, en registreer het daar op je eigen naam. Volgens de algemene leveringsvoorwaarden is de garantie, m.u.v. enge landen(def. Bush), internationaal uitoefenbaar dus ook in NL. Het Applecare contractnummer is gekoppeld aan het land van herkomst van de MB(P) via het serienummer. Bij de autorisatie van Applecare wordt deze link gecheckt.
Ik kan hier even over meepraten en dit gelijk ontkrachten.

Heb een jaar in het buitenland gezeten, via de Universiteit een MacBook gekocht en deze pas in Nederland met Applecare geregistreert. Niets aan de hand, ging allemaal prima. De Applecare kwam ook nog eens via Ebay.

Je kan dus overal ter wereld een Apple MacBookje kopen!

• prld
dan toch maar een laptop in het buitenland halen is en blijft het goedkoopst.

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Beste Tweakers.

Ik ga binnenkort op vakantie naar de vs. Met de dollar koers van vandaag is het zeer gunstig om daar me 15inch MacbookPro te vervangen voor een 17" model.
(1780daar - 2299 hier)
Nu weet ik dat er hier aan de grens nog 19% btw gevraagd kan worden op de weg terug maar dat lijkt me met een Bon wel te omzeilen (een bon is zo gemaakt en ik ken zat mensen met een 17" pro waarvan ik de bon kan kopieren, veel winkels werken met bonnetjes zonder serials namelijk)

Maar zijn er nog dingen waar ik op moet letten daar?
(de doos/boekjes gooi ik weg of verzend ik naar me zelf via USPS)

Kan ik nou de $2499,- van de AppleOnlineStore aanhouden of moet ik nog rekening houden met bijkomende belastingen ?

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Donstil schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 21:12:
Kan ik nou de $2499,- van de AppleOnlineStore aanhouden of moet ik nog rekening houden met bijkomende belastingen ?
Sales tax. Die is afhankelijk van in welke staat je zit. In Massachusetts zou er nog 5% bijkomen voor een totaal van $2623.95, bijvoorbeeld.

That said: als je er lang genoeg bent en je zit niet in California, dan kun je bij de Apple Store Online kopen en hoef je die sales tax niet te betalen.

[Voor 17% gewijzigd door CyBeR op 30-07-2009 21:21]

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
CyBeR schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 21:20:
[...]

Sales tax. Die is afhankelijk van in welke staat je zit. In Massachusetts zou er nog 5% bijkomen voor een totaal van $2623.95, bijvoorbeeld.

That said: als je er lang genoeg bent en je zit niet in California, dan kun je bij de Apple Store Online kopen en hoef je die sales tax niet te betalen.
Ik zit er wel een tijdje maar reis rond dus opsturen gaat helaas niet.
Zover ik nu kan zien is florida 6% dus valt nog best wel mee.

(met de dollar koers van nu is hij 30% goedkoper. dus 6% tax leverd altijd nog 24% voordeel op)

zijn er mensen die weten of het nog goedkoper is op de VS luchthaven ?

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Plankton
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-10-2021
prld schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 23:17:
ja heb ik al gekeken maar bij amazon kost de laptop die ik wil 15 inch omgerekent 1100 euro. en in nederland normaal 1599 en met studentenkorting kost ie 1502 dus dat scheelt niet echt veel maar met bijvoorbeeld amazon wel heel erg. dus daarom koop ik liever zoals de meeste mensen toch het goedkoops.

Groet
Amazon verscheept geen laptops naar buiten de VS geloof ik. Alleen boeken en cd's en dergelijke.

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:26

LED-Maniak

Bakkers klaar? Bakken maar!

macbook kan je goedkoop uit de UK krijgen via ebay. Amerikaanse handelaar die een warehouse in de uk heeft. Ondertussen heb ik hier 2 macbook pro's liggen voor ongeveer 1700 euro per stuk in totaal.

[Voor 29% gewijzigd door LED-Maniak op 01-08-2009 16:14]

Appeltaart is lekker!

• Aight!
  • Laatst online: 06-06 23:02

Aight!

&#039;A toy robot...&#039;

LED-Maniak schreef op zaterdag 01 augustus 2009 @ 16:11:
macbook kan je goedkoop uit de UK krijgen via ebay. Amerikaanse handelaar die een warehouse in de uk heeft. Ondertussen heb ik hier 2 macbook pro's liggen voor ongeveer 1700 euro per stuk in totaal.
Heb je daar misschien een link van?
En hoe doe jij het dan?Achteraf betalen?

Vind dat altijd zo link met zo een groot bedrag, ga eigenlijk liever naar de Apple store.

• LED-Maniak

LED-Maniak

die advertenties zijn ondertussen verdwenen. Ik dacht dat de firma "electronic king" heet en ze zetten bij hun advertenties altijd "dispatch from UK".

Betalen heb ik via mijn creditcard gedaan. Dat is verzekerd.

Toen ik hem kocht was er dus een verschil van ongeveer 700 euro met de apple store incl. bepaalde korting.. Voor dat bedrag doe ik het wel :)

[Voor 25% gewijzigd door LED-Maniak op 01-08-2009 23:20]

Appeltaart is lekker!

• Aight!

Aight!

LED-Maniak schreef op zaterdag 01 augustus 2009 @ 23:19:
die advertenties zijn ondertussen verdwenen. Ik dacht dat de firma "electronic king" heet en ze zetten bij hun advertenties altijd "dispatch from UK".

Toen ik hem kocht was er dus een verschil van ongeveer 700 euro met de apple store incl. bepaalde korting.. Voor dat bedrag doe ik het wel :)
Ziek ze zijn idd goedkoper, en mocht er BTW of TAX nog eens over komen, dan betalen ze dat terug.
Best wel netjes, even kijken of ik mijn pa zijn CC kan lenen.

Een 2.8 Macbook Pro, 15 inch (MB986LL/A) kost gewoon evenveel als de 2,66 hier. Hij is zelfs nog iets goedkoper. Koop ik me wel ergens anders een printer bij.

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Donstil schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 21:50:
[...]
Zover ik nu kan zien is florida 6% dus valt nog best wel mee.

zijn er mensen die weten of het nog goedkoper is op de VS luchthaven ?
Vorige keer dat ik op Miami Itl was hadden ze daar geen Macbooks, ik heb m in die Apple Store op Lincoln Rd gekocht. Florida geeft trouwens geen Sales Tax terug op het vliegveld bij uitvoer, zo heb ik gemerkt na een bezoekje aan de douane aldaar. Sommige staten doen het wel, andere niet! Als je dus pech hebt op Schiphol betaal je 6% plus nog de Nederlandse 19%...

(er zit bovenop die 6% State Sales Tax nog wat andere belastingen, geloof 0.2% lokale stadsbelasting e.d. maar dat maakt niet veel uit)

[Voor 9% gewijzigd door Dreamvoid op 02-08-2009 00:18]

specs

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14:38
Wederom dit jaar een MacBook gekocht, dit keer een MacBook Pro 2.53 / 4GB / 250GB / SD. Was €350,- (voor tax) dan in Nederland. Er ging nog 6% tax overheen (Florida). Hoe zit het eigenlijk met de garantie binnen het eerste jaar, is dat wereldwijd?

Overigens ook nog een Mighty Mouse (€70 in Nederland vs. €50,- omgerekend), accupack voor mijn MacBook White (€139 in Nederland vs. €90 omgerekend) en nog een Mini-DVI > DVI adapter.

Anoniem: 28513

LED-Maniak schreef op zaterdag 01 augustus 2009 @ 23:19:

Heb daar ook mijn MBP vandaan scheelde me 300 euro. Ben alleen benieuwd heb jij iets van een duidelijke factuur gekregen? Kan de mijne nergens vinden als ik het uberhaupt al heb gehad. :|

• LED-Maniak

LED-Maniak

Anoniem: 28513 schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 00:51:
[...]

Heb daar ook mijn MBP vandaan scheelde me 300 euro. Ben alleen benieuwd heb jij iets van een duidelijke factuur gekregen? Kan de mijne nergens vinden als ik het uberhaupt al heb gehad. :|
Moet je even om vragen, dan sturen ze(bij mij tenminste) binnen een dag het factuur naar je toe.

Maar als het goed is, is je laptop nu in NL geregistreerd onder jou naam toch? Dan weet apple ook sinds wanneer de garantie in is gegaan..

Appeltaart is lekker!

• Aight!

Aight!

LED-Maniak schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 01:26:
[...]

Moet je even om vragen, dan sturen ze(bij mij tenminste) binnen een dag het factuur naar je toe.

Maar als het goed is, is je laptop nu in NL geregistreerd onder jou naam toch? Dan weet apple ook sinds wanneer de garantie in is gegaan..
Dus met garantie, e.d hoef ik mij ook geen zorgen te maken?
Het scheelt namelijk wel een hele hoop in prijs.

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:21
Ik denk dat 't niet zo verstandig is om hier fraude te gaan bespreken. Geloof dat ze ook aan de hand van 't serienummer van je laptop kunnen zien of ie uit de US of niet komt.

er was nog een pagina..

[Voor 8% gewijzigd door simon op 02-08-2009 08:50]

|>

• aschja
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-05 19:00
Anoniem: 28513 schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 00:51:
[...]

Ook ik heb al een aantal macbooks bij electronic king gekocht.. Scheelt je bakken met geld.. Tip van de dag.. Stuur ze een mailtje dat je de prijs nog te hoog vind.. In dollars betaal je veel minder, maar dan komt er nog invoerrechten en btw bij.. Ik wilde diezelfde prijs maar dan incl. Shipping and UK dispatch.. Uiteindelijk was ik 950 euro kwijt ipv 1199!! Mn vriendinnetje was superblij!! ;)

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 00:04
Ik meng me ook een beetje in hier :P , ga oktober / november week naar NY, en wil daar eigenlijk wel een macbook, of macbook pro halen. nou zat ik naar die electronics king uk te kijken, ziet er allemaal vrij intressant uit inderdaad. al komt het uiteraard niet echt in de buurt als ik het zelf haal, maar wellicht, zoals boven mij genoemd is, valt er wat te onderhandelen.

en de BTW en invoerrechten, ik weet het niet, uiteraard lijkt me dat er meer douane controle etc is op vluchten die terugkomen uit steden als New york... maargoed, stel dat je je netjes meld bij de douane, moet je dus 19% betalen, en iets van 2,5% invoerrechten

haal ik hier een macbook ( prijzen van site afgehaald ) :

949,- EU , gewoon standaard macbook 13"

haal ik in USA een macbook:

$ 999,- , ook gewoon standaard macbook

met huidige koers is dat iets van 706,- euro

als ik daar 19% btw overbetaal zit ik op +- 840 EU,
en die invoerrechten erover heen ( na de btw neem ik aan :') ) zit je op 860+- EU.

ben ik alsnog rond de 100EU goedkoper uit.

Al vermoed ik dat als je je macbook tussen de de vieze sokken doet,
je minder kans heb dat het onderzocht word, dan dat je hem in je handbagage bij je hebt oid.

nagoed, niks is nog zeker :)

• LED-Maniak

LED-Maniak

Aight! schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 08:47:
[...]

Dus met garantie, e.d hoef ik mij ook geen zorgen te maken?
Het scheelt namelijk wel een hele hoop in prijs.
Via de apple website kan je controleren of je laptop garantie heeft en tot hoe lang. Klopt bij mij gewoon. Daarnaast hebben de laptops wereldwijde garantie dus hoef je je daar ook geen zorgen om te maken. Zolang je hem maar registreert!

vriend van me had het probleem met de eerste iphone dat hij hem niet had geregistreerd in nederland en de apple repair center dus dacht dat hij officieel nog in de US was. Daarom konden ze hem niet repareren..

Appeltaart is lekker!

• WoBaDijk
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 25-05 11:05
Ik heb een keer een MBP uit NY (juli 2007) meegenomen met het vliegtuig en een keer een MBP uit de UK (juni 2009) ook met het vliegtuig. Beide keren heb ik nergens problemen mee gehad. Mijn ervaring:

Vanuit NY hoor je idd invoerbelasting te betalen, maar de controle is nihil. Kon gewoon doorlopen met ding in mn handbagage. Je neemt natuurlijk altijd een risico, maar zoals ik het zie is dat erg klein.
Die uit NY is ook nog een keer weggeweest voor reparaties. Dit is verder zonder problemen geweest, er werd helemaal niet moeilijk gedaan over het feit dat hij uit het buitenland kwam.

De MBP van dit jaar uit de UK kon ik ook zo mee doorlopen bij de douane. Dit was gewoon legaal, omdat de MBP in de EU was gekocht :)

Apple MacBook Pro 13" 2,53Ghz | 4Gb | GeForce 9400M | 250Gb HDD |

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14:38
thijszor schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 11:16:
Al vermoed ik dat als je je macbook tussen de de vieze sokken doet,
je minder kans heb dat het onderzocht word, dan dat je hem in je handbagage bij je hebt oid.

nagoed, niks is nog zeker :)
Hoe neem je dat ding mee dan. Inclusief doos? Ik laat de doos namelijk achter (unieke sticker er wel afgehaald) en de rest neem ik mee. Het verlengsnoer en mapje met de DVD's/doekje gaan in de koffer en de MacBook gaat gewoon in mijn laptop tas samen met mijn andere MacBook. Hij is nu al in gebruik en door de migratie assistent zijn er ook al oudere gebruikssporen op te vinden. En ik reis met een groep van vijf, twee laptops op vijf personen is niet zo gek. :) Helemaal omdat er in deze groep veel Apple-producten zijn (iPod's, toebehoren, etcetera). Overigens vlieg ik op Düsseldorf, dus ik weet het niet eens hoe het daar zit qua invoer en mogelijke bijkomende belastingen.

LED-Maniak schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 01:26:
[...]

Ja hij is gewoon geregistreerd verwacht ook geen problemen met apple maar voor de zekerheid toch maar even factuur opvragen, bedankt. Jammer genoeg moet ik de batterij na laten kijken. Nog een tip macstuff.nl verkoopt losse exentension cords (europese stekker) voor je power adapter. Kost wel even 20 euro maar goed tel uit je winst wat toch al scheelt zo via ebay.

• Clementine
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-04 17:14
Jammer dat ik die electronics king niet kan vinden op ebay :(

Macbook Pro 15" 

• thijszor
me_mrtn schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 15:55:
[...]

Hoe neem je dat ding mee dan. Inclusief doos? Ik laat de doos namelijk achter (unieke sticker er wel afgehaald) en de rest neem ik mee. Het verlengsnoer en mapje met de DVD's/doekje gaan in de koffer en de MacBook gaat gewoon in mijn laptop tas samen met mijn andere MacBook. Hij is nu al in gebruik en door de migratie assistent zijn er ook al oudere gebruikssporen op te vinden. En ik reis met een groep van vijf, twee laptops op vijf personen is niet zo gek. :) Helemaal omdat er in deze groep veel Apple-producten zijn (iPod's, toebehoren, etcetera). Overigens vlieg ik op Düsseldorf, dus ik weet het niet eens hoe het daar zit qua invoer en mogelijke bijkomende belastingen.
Ik zag langskomen dat sommige het met UPS naar huis toesturen, wat mij ook wel wat lijkt.
ik ben rond de 6/7/8 dagen in NY, als je de handleiding, boekjes en alles gewoon naar jezelf toestuurd, en de doos achterlaat, lijkt mij de kans het kleinst. en inderdaad, je moet gewoon in een laptop tas doen en dergelijke.

Toch wil ik morgen even dat nummer van de douane bellen, ik zag in een ander fora iemand zeggen dat hij gebeld had met de douane, en dat je schijnbaar 50% van de btw als boete kan ontvangen als je door de verkeerde gate gaat en je word aangesproken.

bij een normale macbook zou dat dus rond de 70/80 Euro boete zijn, hoe lullig het ook klinkt, als je de boete , btw en invoerrechten moet betalen, zit je echt rond de prijs voor wat je hier betaald. sorry hoor, maar indien dat 50% btw als boete waar is, dan lijkt me het niet meer dan logisch dat sommige het erop rekenen, word je aangesproken en moet je alles betalen dan zit je op dezelfde prijs als in EU, if not, ben je 2/300 EU goedkoper uit.

Nagoed, ik ga morgen de douane even bellen, hoe of wat de regelementen daarin zijn, gezien het niet op hun site staat.

@remcokatz
remcokatz schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 17:08:
Jammer dat ik die electronics king niet kan vinden op ebay :(
google op electronics king ebay uk , en dan zie je gewoon hun "bedrijfsprofiel" op ebay ;) , succes

[Voor 7% gewijzigd door thijszor op 02-08-2009 17:14]

• Clementine
Lol je hebt gelijk.

Had er al 20 minuten aan besteed op ebay en was t zat :P

Bedankt!

//edit: sta niet echt perplex om de prijzen... vallen erg tegen.

//edit2: sterker nog, ik ben goedkoper uit als ik een vriend van mij in amerika deze naar mij laat opsturen via ups. Gewoon GIFT op de doos komt bij mij altijd goed. (ups is daarin zeer relaxed).

voorbeeld:

Goedkoopste MBP

Nederland 1600 euro

Amerika 1200 euro
verzendkosten 60 euro
totaal 1260

[Voor 78% gewijzigd door Clementine op 02-08-2009 17:23]

Macbook Pro 15" 

• LED-Maniak

LED-Maniak

Vanuit amerika, en zeker voor een laptop is de kans groot dat je btw moet betalen. Ongeacht of er gift op staat..

Als je een te laag bedrag invoert:
- Niet verzekerd voor dat bedrag als er wat gebeurt
- Zij verzinnen een BTW bedrag

Dat UPS daar "zwaar relaxed" in is, is ook onzin gezien er een douane is die het controleert en niet de UPS zelf.

Als je vanuit de US incl. BTW meerekent(dat is dus over het bedrag+verzendkosten) dan is dit vrijwel net zo duur of duurder als uit de UK alleen dan meer gezeur. Als vanuit de UK duurder is, gewoon mailen en bieden, laatste keer kreeg ik 200 GBP korting :)

Appeltaart is lekker!

• thijszor
vraag me af hoeveel mensen er, percentueel gezien, een macbook of imac uit het buitenland halen. het verschil is gewoon enorm.

Er stond wel een macbook van die electronics king van 710 pond, en daarbij stond iets van 8% korting iets met live.com ? al is dat domein nu bing, dus had al mailtje naar die electronics king gestuurd, dat ik dat niet meer kon repliceren ( de uitleg daar hoe dat werkt ) , vraag me het zoiezo af waarom je dat zou krijgen :?

Nagoed, morgen eerst maar eens douane bellen, al denk ik niet dat ze zo maar vertellen hoe een eventuele boete berekend zal worden :P

• LED-Maniak

LED-Maniak

Klopt, als ze je aanspreken en je zegt "nee" en zij kijken alsnog, dan krijg je btw bedrag + 50% boete van de BTW.
Spreken ze je aan, ben je dus altijd de sjaak en moet je gewoon "oh sorry, ja dat heb ik" zeggen en betaal je gewoon 20%. 19%

[Voor 3% gewijzigd door LED-Maniak op 02-08-2009 18:11]

Appeltaart is lekker!

• thijszor
LED-Maniak schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 18:11:
[...]

Klopt, als ze je aanspreken en je zegt "nee" en zij kijken alsnog, dan krijg je btw bedrag + 50% boete van de BTW.
Spreken ze je aan, ben je dus altijd de sjaak en moet je gewoon "oh sorry, ja dat heb ik" zeggen en betaal je gewoon 20%. 19%
thanks, staat dat 50% btw als boete verhaal toch ergens als officiële bron?

• Clementine
LED-Maniak schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 18:09:

Dat UPS daar "zwaar relaxed" in is, is ook onzin gezien er een douane is die het controleert en niet de UPS zelf.
Ik heb (even rekenen...) voor ongeveer 5000 euro uit het buitenland laten komen met het "gift" etc... erop en geen problemen.

Maar goed misschien heb ik dik gemazzeld. :)

//edit: misschien was het ook wel zo gemakkelijk omdat het via het bedrijf van m'n pa verzonden werdt?

Macbook Pro 15" 

• LED-Maniak

LED-Maniak

Kan zijn dat factuur achteraf is gekomen en je daar niets van gemerkt heb. Geluk kan, maar ik krijg vrijwel elke week een pakket van buiten de EU en het maakt niet uit hoe ze het er op zetten, als het bedrag hoger is dan het minimum krijg ik gewoon de rekening. Dus ik zou er maar niet op rekenen.

Appeltaart is lekker!

• Clementine
LED-Maniak schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 20:14:
Kan zijn dat factuur achteraf is gekomen en je daar niets van gemerkt heb. Geluk kan, maar ik krijg vrijwel elke week een pakket van buiten de EU en het maakt niet uit hoe ze het er op zetten, als het bedrag hoger is dan het minimum krijg ik gewoon de rekening. Dus ik zou er maar niet op rekenen.
je bedoelt maximum?

En hoeveel is dit?

Macbook Pro 15" 

• LED-Maniak

LED-Maniak

Appeltaart is lekker!

• Aight!

Aight!

Damm, door jullie ben ik nu heel hard aan het twijfelen. Ik ga dus eind deze week een MacBook Pro kopen, 15 inch, 2.66 Mhz, 4 GB, 320 HDD.

Nu door die ebay winkel heb ik toch een paar twijfels, en ben eigenlijk beetje voorzichtig met die dingen:

- Garantie (allebei een jaar, geen applecare, maar hierboven werd vermeld zolang ik de factuur heb en hem registreer via de applesite? dat het dan geen probleem zou zijn)
- Via ebay krijg ik het standaard model, wilde eigenlijk voor 320 GB 7200 RPM en de printer gaan. (Maar die HDD is denk ik niet zoveel verschil, in iedergeval geen 350 euro en voor 89 euro kan ik ook best een andere printer vinden)
- Duurt ook langer via ebay, 7-9 werkdagen. Via apple vezending binnen 24 uur... en miss in de applestore kan ik hem nog sneller krijgen.

Ik heb de laptop eigenlijk toch pas over een week of 2 nodig, dus kan best nog even wachten. 350 euro is namelijk veel geld, daar kan ik leuke dingen mee doen :D. (Extra scherm kopen bijvoorbeeld, of iets anders)

Wat zouden jullie doen?Voor de veiligheid gaan of voor ebay. Ik bestel hem dan wel via de VISA van mijn vader, i.v.m die garantie.

• thijszor
Maar ebay winkel, je hebt het dus over King electronics? die heeft een rep van 98,x oid. dat lijkt me wel goed zitten, doa's worden gewoon omgeruild en alles. ik weet dus niet welke veiligheid je extra verwacht om hem nieuw in de winkel te kopen :) , volgens King electronics is hij nog gewoon helemaal sealed en alles :)

staat alleen wel bij dat ze ILife '08 meeleveren, en volgens mij word standaard nieuw 09 meegeleverd?
misschien een puntje :) ...

thijszor schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 22:41:
Maar ebay winkel, je hebt het dus over King electronics? die heeft een rep van 98,x oid. dat lijkt me wel goed zitten, doa's worden gewoon omgeruild en alles. ik weet dus niet welke veiligheid je extra verwacht om hem nieuw in de winkel te kopen :) , volgens King electronics is hij nog gewoon helemaal sealed en alles :)

staat alleen wel bij dat ze ILife '08 meeleveren, en volgens mij word standaard nieuw 09 meegeleverd?
misschien een puntje :) ...
Bij mij zat iLife '09 erbij.

• thijszor
Hmh, ik zie het al.

bij de macbook pro zit er 09 bij, en de normale ( bij die electronics king dus ) zit 08 erbij :)

• LED-Maniak

LED-Maniak

Aight! schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 22:02:
Damm, door jullie ben ik nu heel hard aan het twijfelen. Ik ga dus eind deze week een MacBook Pro kopen, 15 inch, 2.66 Mhz, 4 GB, 320 HDD.

Nu door die ebay winkel heb ik toch een paar twijfels
Dat had ik nou ook, grotere betere schijf of toch wat minder. Uiteindelijk ben ik voor minder gegaan en via electronic king gekocht. De upgrades zijn in een andere winkel net zo duur of goedkoper en 7200 RPM merk je vooral in de accuduur en niet in prestatie. Voor het verschil zou je een mooie SSD los kunnen kopen :P

Appeltaart is lekker!

• Aight!

Aight!

En hoe lang moesten jullie meestal wachten voordat je hem binnen had?Kleine werk week?

• LED-Maniak

LED-Maniak

Laatste keer was een week idd.

Appeltaart is lekker!

• thijszor
hmh, had electronics king gemailed over hoe het zat met die 8% live rebate, maargoed :<
Sorry about the confusion, but the bing.com cashback rebate is only valid for US residents. We do apologize.
Dus dat moet je er dan maar afpingelen :P

• Clementine
T is redelijk simpel naar mijn mening als ik dit topic zo lees:

gewoon bestellen waarna tnt je wil laten betalen voor inklaringskosten etc... hier bovenop zitten door naar ze te bellen dat jij dat zelf wel gaat doen.

En tada je laptop/pc is er.

Hierna is het je eigen verantwoordelijkheid of je het wel of niet nog aangeeft?

Als dit niet klopt dan hoor ik dat graag :)

[Voor 6% gewijzigd door Clementine op 03-08-2009 09:50]

Macbook Pro 15" 

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Maar als je via electronic-king-inc besteld op Ebay, dan heb je toch ook grote kans dat de douane je er uit pikt? Ik snap het voordeel niet?

Jay-v schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 12:51:
Maar als je via electronic-king-inc besteld op Ebay, dan heb je toch ook grote kans dat de douane je er uit pikt? Ik snap het voordeel niet?
Gewoon de dingen bestellen die vanuit de UK worden verzonden dan zit je prima.

• deeltje
  • Laatst online: 15-05 13:28

deeltje

.Part of my particles are part

Zijn er ook mensen hier die een Apple hebben gekocht in het buitenland en vervolgens gewoon hebben afgeschreven als zakelijk bij de belasting? Hoe werkt dat?

• Squeezert
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 15-02-2022
Als je in het buitenland iets koopt, zeg dan dat het voor export is (dat is het feitelijk ook). Dan betaal je daar ook geen belasting. Het bedrijf dat je opgeeft zou in Nederland BTW moeten afdragen, maar ja dat bedrijf bestaat niet ;) Boekjes/CDrom e.d. met de post opsturen en klaar.

Zelf nooit geprobeert overigens, ik koop gewoon in NL. Maar ken wel mensen die hiermee succesvol zijn geweest

[Voor 21% gewijzigd door Squeezert op 07-08-2009 16:34]

• 0fbe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06:08
Squeezert schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 16:32:
Als je in het buitenland iets koopt, zeg dan dat het voor export is (dat is het feitelijk ook). Dan betaal je daar ook geen belasting. Het bedrijf dat je opgeeft zou in Nederland BTW moeten afdragen, maar ja dat bedrijf bestaat niet ;) Boekjes/CDrom e.d. met de post opsturen en klaar.

Zelf nooit geprobeert overigens, ik koop gewoon in NL. Maar ken wel mensen die hiermee succesvol zijn geweest
Dat noemt men belastingfraude en dat is een strafbaar feit waarop een gevangenisstraf staat.

• Clementine
Vrije handel tussen europese landen - Gewoon uit engeland halen dus :P

Macbook Pro 15" 

Anoniem: 313251

Wil er dan niemand een lans breken voor onze economie? Of denken we alleen maar aan onze eigen economie?
Ik heb altijd geleerd (en er naar gehandeld) dat verkopen een kwestie van gunnen en vertrouwen is.
Ik koop mijn spullen bij de winkel waar ik er het beste gevoel bij heb. Enthousiasme van de verkoper vind ik erg belangrijk net als de winkel van zijn baas (hij moet er overmorgen nog wel zijn mocht ik een keer ergens tegenaan lopen).
Kopen via internet in het buitenland of daar waar het het goedkoopste is "voelt" bij mij gewoon niet goed en [moraalridder modus]Is minder oke voor onze economie[/moraalridder modus]
Tevens feit dat ik voor zulke duren spullen ook wel even een gesprekje wil hebben ipv een paar 0-en en 1-en de kabel in wil zenden.

• LED-Maniak

LED-Maniak

Of 200~700 uitsparen voor jezelf of uitgeven in nederland? Keuze lijkt me vrij duidelijk(nederlander of niet he.. ;))

Appeltaart is lekker!

• aschja
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-05 19:00
LED-Maniak schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 17:08:
Of 200~700 uitsparen voor jezelf of uitgeven in nederland? Keuze lijkt me vrij duidelijk(nederlander of niet he.. ;))
Wat je zegt.. Nederland kijkt ook niet naar mijn portemonnee..

• Clementine
Anoniem: 313251 schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 16:44:
Wil er dan niemand een lans breken voor onze economie? Of denken we alleen maar aan onze eigen economie?
Ik heb altijd geleerd (en er naar gehandeld) dat verkopen een kwestie van gunnen en vertrouwen is.
Ik koop mijn spullen bij de winkel waar ik er het beste gevoel bij heb. Enthousiasme van de verkoper vind ik erg belangrijk net als de winkel van zijn baas (hij moet er overmorgen nog wel zijn mocht ik een keer ergens tegenaan lopen).
Kopen via internet in het buitenland of daar waar het het goedkoopste is "voelt" bij mij gewoon niet goed en [moraalridder modus]Is minder oke voor onze economie\[/moraalridder modus]
Tevens feit dat ik voor zulke duren spullen ook wel even een gesprekje wil hebben ipv een paar 0-en en 1-en de kabel in wil zenden.
Als je een macbook bij apple in engeland bestelt dan bestel je bij Apple.

Die is overal even goed/slecht.

Daarnaast is de garantie van apple zo ingesteld dat het wereldwijd is :)

Macbook Pro 15" 

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 02-12-2022

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Aight! schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 22:02:
- Duurt ook langer via ebay, 7-9 werkdagen. Via apple vezending binnen 24 uur... en miss in de applestore kan ik hem nog sneller krijgen.
Mijn MBP deed er 2 weken over via Apple.nl ondanks dat er verzenden binnen 24 uur op de site stond. Over misleidend adverteren gesproken.
Pagina: 1 2 3 ... 21 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee