Er staat verzenddatum: binnen 24 uur. Wat dus betekent dat iets binnen 24 uur op de post gaat, dat het vervolgens nog 2 weken duurt omdat het uit een of andere landje in Azië moet komen, dat staat er inderdaad niet bij, maar dat maakt het niet direct misleidend. Wel onduidelijk.Philflow schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 11:07:
[...]
Mijn MBP deed er 2 weken over via Apple.nl ondanks dat er verzenden binnen 24 uur op de site stond. Over misleidend adverteren gesproken.
Daar was ik inmiddels achter gekomenMikey NL schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 19:07:
[...]
Er staat verzenddatum: binnen 24 uur. Wat dus betekent dat iets binnen 24 uur op de post gaat,
Niet misleidend? Zeker een Apple fandat het vervolgens nog 2 weken duurt omdat het uit een of andere landje in Azië moet komen, dat staat er inderdaad niet bij, maar dat maakt het niet direct misleidend. Wel onduidelijk.
Edit: trouwens als de rechter zou beoordelen of het misleidend is dan gaat het erom of consumenten redelijker wijs misleid kunnen worden. Het feit dat ik en Aight er al 'intrapten' zegt wat dat betreft genoeg.
[ Voor 17% gewijzigd door Philflow op 10-08-2009 20:11 ]
zijn er mensen die weten hoe strak de controle is op schiphol.
Ik werk in een ict bedrijf dus een bon met serie nummer laat ik maken (datum wat weekjes terug) zodra me mbp in de states aangeschaft is.
Die mailen ze me dan en ik print hem uit. Lijkt me niet dat de controle op schiphol daar doorheen kijkt toch.
(de doos/boekjes/cds gaat via usps naar mezelf ok flikker ik weg)
Ik werk in een ict bedrijf dus een bon met serie nummer laat ik maken (datum wat weekjes terug) zodra me mbp in de states aangeschaft is.
Die mailen ze me dan en ik print hem uit. Lijkt me niet dat de controle op schiphol daar doorheen kijkt toch.
(de doos/boekjes/cds gaat via usps naar mezelf ok flikker ik weg)
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Nemen ze echt zoveel tijd om helemaal je serie nummer na te kijken dan ?
Ik heb dit verder nog nooit van iemand gehoord eigenlijk.
EDIT: ik heb mijn huidige MBP even opgezocht via de Apple garantie page.
Kies ik als land nederland staat er keurig.
MacBook Pro (15-inch Early 2008)
Serial #: W...........
Netherlands
Out of Warranty
Kies ik Australia (omdat die boven aan staat toevallig)
zegt de site.
Serial #: ..........Z
Australia
Out of Warranty
Klopt dus geen klote van en is daardoor niet te checken lijkt me.
Ik heb dit verder nog nooit van iemand gehoord eigenlijk.
EDIT: ik heb mijn huidige MBP even opgezocht via de Apple garantie page.
Kies ik als land nederland staat er keurig.
Serial #: W...........
Netherlands
Out of Warranty
Kies ik Australia (omdat die boven aan staat toevallig)
zegt de site.
Serial #: ..........Z
Australia
Out of Warranty
Klopt dus geen klote van en is daardoor niet te checken lijkt me.
[ Voor 62% gewijzigd door Donstil op 11-08-2009 21:38 ]
Anoniem: 288974
ik hoor nu heel veel verschillende verhalen over de kans dat je invoerrechten/btw moet betalen bij verzending uit de US. Kan iemand daar een percentage aan hangen?
ik ben wel bereid de gok te nemen, als ik pech heb betaal ik nog steeds minder dan in nl (MBP 2.66), maar ik hoop natuurlijk van harte dat hij door de controle heen glipt (en dat die kans reëel is).
ik ben wel bereid de gok te nemen, als ik pech heb betaal ik nog steeds minder dan in nl (MBP 2.66), maar ik hoop natuurlijk van harte dat hij door de controle heen glipt (en dat die kans reëel is).
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 288974 op 12-08-2009 12:56 ]
Ik haal al geruime tijd electronica uit de US.. Ik kan je het volgende vertellen..
Van de misschien 20 producten die er door de douane gingen, zat er bij alle 20 ook netjes een rekening..
Mensen die zeggen dat wanneer er gift op staat geen belasting hoeven te betalen is gewoon gelul..!!!
En ook de mensen die hier hoog en laag springen en voor duizenden euros door de douane gesluisd hebben zonder te betalen, hebben waarschijnljik gewoon de volle roefel betaald, maar proberen een beetje de stoere piet uit te hangen! Alles word er netjes uitgehaald en alles word bekeken!
Van de misschien 20 producten die er door de douane gingen, zat er bij alle 20 ook netjes een rekening..
Mensen die zeggen dat wanneer er gift op staat geen belasting hoeven te betalen is gewoon gelul..!!!
En ook de mensen die hier hoog en laag springen en voor duizenden euros door de douane gesluisd hebben zonder te betalen, hebben waarschijnljik gewoon de volle roefel betaald, maar proberen een beetje de stoere piet uit te hangen! Alles word er netjes uitgehaald en alles word bekeken!
[ Voor 10% gewijzigd door aschja op 12-08-2009 13:06 ]
Dit is ook mijn ervaring.mikevdzanden schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 13:06:
Ik haal al geruime tijd electronica uit de US.. Ik kan je het volgende vertellen..
Welk bedrag vanuit de VS is trouwens douanevrij?
Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl
Ook mijn ervaring trouwens. ik heb via de koerier's altijd btw (ups/fedex/dhl) en via USPS (wat in nederland TNT wordt) 1x niet van de ruim 15 zendingen.Philflow schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 13:57:
[...]
Dit is ook mijn ervaring.
Welk bedrag vanuit de VS is trouwens douanevrij?
Anoniem: 313251
2nd that and nuff said. Echt jongens die mannen staan daar om hun werk te doen.mikevdzanden schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 13:06:
nouja, in dat geval dikke pech. dan betaal ik uiteindelijk net zoveel als de laagste prijs in nld. so be it 
toch wel benieuwd waarom mensen die hallelujah verhalen verspreiden
toch wel benieuwd waarom mensen die hallelujah verhalen verspreiden
[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 288974 op 12-08-2009 16:38 ]
Wat dacht je van studentenkorting? Maakt toch iets uit. En krijg je bij de Appleshops ook gewoon. Enige wat nodig is is je pas van school en een ID.
[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 313251 op 12-08-2009 17:18 . Reden: urls toegevoegd voor makkelijker begrijpen. ]
Ik wilde het vragen aan een ervarings deskundige.LED-Maniak schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 14:50:
http://douane.nl/particul.../internetaankopen-03.html
Jeetje, 2 minuten zoeken
Ook niet zo raar dat jij het er mee eens bent. Aan het bericht onder jou avatar te zien heb je een apple store?Anoniem: 313251 schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 16:34:
[...]
2nd that and nuff said. Echt jongens die mannen staan daar om hun werk te doen.
Ik heb evengoed voor veel geld geimporteerd en ik heb nooit een extra rekening gezien. Hiermee wil ik niet zeggen dat het niet gebeurd maar ik heb er nog nooit mee te maken gehad.
Overigens zou ik mijn mac uit engeland halen aangezien dat al genoeg geld scheelt.
Macbook Pro 15"
uhhuh, en iedereen is student natuurlijk.Anoniem: 313251 schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 17:01:
Wat dacht je van studentenkorting? Maakt toch iets uit. En krijg je bij de Appleshops ook gewoon. Enige wat nodig is is je pas van school en een ID.
Dat viel mij ook al opCatz schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 17:22:
[...]
Aan het bericht onder jou avatar te zien heb je een apple store?
Wordt niet gecontroleerdAnoniem: 288974 schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 21:54:
[...]
uhhuh, en iedereen is student natuurlijk.
[ Voor 31% gewijzigd door Philflow op 12-08-2009 22:00 ]
Ik heb zelf mijn MacBook Air van toen 1699 euro in Singapore gekocht voor netto 1260 euro. Op het vliegveld het tax-free bonnetje ingeleverd en ik heb daar ook nog eens 6% BTW terug gekregen. Ideaal!
Kwam uiteraard met UK plug die ze daar gebruiken.
Kwam uiteraard met UK plug die ze daar gebruiken.
Lekker!
un-fokking-believablePhilflow schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 21:57:
[...]
Dat viel mij ook al op
[...]
Wordt niet gecontroleerd

Doe eens niet zo onvolwassen man.Anoniem: 288974 schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 21:54:
[...]
uhhuh, en iedereen is student natuurlijk.

Het was een tip op een forum waar nogal wat studenten "gatheren" de kans is dus groter dan op een willekeurig ander forum dat de beste man een student is of een student kent.
En wat de sig betreft, ik heb er geen ik werk er in geen, maar ik draag er zeker een een warm hart toe.
zow, jij zit snel op de kast.Anoniem: 313251 schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 10:51:
[...]
Doe eens niet zo onvolwassen man.
dan toch maar even mijn ervaring: mbp besteld via ebay, binnen 2 dagen op de mat via fedex en geen douanekosten hoeven te betalen. toch bijna 400 eurootjes uitgespaard
electronic king neem ik aan, daar zijn ondertussen veel klanten van
Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl
hehe, toen ik begin van het jaar(jan/feb) zei dat ze goedkope macbooks hadden(pond was nog interessanter toen) geloofde niemand het, en nu hebben al tientallen een macbook gekocht daar
Ik had ook al eens eerder op ebay gekeken in de store van Electricking maar hij is idd echt goedkoop.
Zelfs kopen in de USA kan hier niet tegen op (wat ik eerst wilde)
Zijn er mensen die hem hebben laten verschepen met Fedex/DHL ik zag namelijk dat hij dit ook aanbied en dat is kwa tracking een stuk veiliger.
Zijn er mensen die hem hebben laten verschepen met Fedex/DHL ik zag namelijk dat hij dit ook aanbied en dat is kwa tracking een stuk veiliger.
Dat dat heb ik gedaan. Als je betaald met creditcard via hun systeem krijg je een gratis upgrade naar fedex
Als ik op de electronic king ebay page kijk staat er toch echt verenigde statenDonstil schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 17:22:
Ik had ook al eens eerder op ebay gekeken in de store van Electricking maar hij is idd echt goedkoop.
[ Voor 14% gewijzigd door souljah1h op 16-08-2009 18:00 ]
Je moet idd even opletten welke je koopt. Er zijn er ook die vanuit de UK weg gaan.souljah1h schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 17:55:
[...]
Als ik op de electronic king ebay page kijk staat er toch echt verenigde statendoe ik iets verkeerd? Ik heb mijn oog laten vallen op Macbook Pro 2.26GHz 2.26 GHz 13.3" MB990LL/A voor 878 euro + free shipping. Maar als die uit de VS komt betaal ik nog allemaal douane kosten..
Ik heb zojuist een 17" pro gekocht via Electronic king. (ipv kopen in de VS wat eerst me idee was)
Ik betaal met paypal maar heb hem nu even gevraagd wat hij extra rekend voor Fedex zending.
(mijn creditcard kan een 17" pro niet aan haha)
Ik post hier wel weer hoe of wat.
Jammer dat mijn model er niet tussen staatDonstil schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 18:37:
[...]
Je moet idd even opletten welke je koopt. Er zijn er ook die vanuit de UK weg gaan.
Ik heb zojuist een 17" pro gekocht via Electronic king. (ipv kopen in de VS wat eerst me idee was)
Ik betaal met paypal maar heb hem nu even gevraagd wat hij extra rekend voor Fedex zending.
(mijn creditcard kan een 17" pro niet aan haha)
Ik post hier wel weer hoe of wat.
Men start een google pagina, tikt in electronic king ebay, en tada: http://stores.shop.ebay.com/electronic-king-inc__W0QQ_armrsZ1Chrones schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 19:40:
wat is de ebay shop?
De vraag typen kost je meer dan het zoeken...
XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907
Wat hebben ze trouwens voor keyboard indeling daar?
ik heb nu wel besteld maar daar helemaal geen erg in gehad.
Ik heb nu een US indeling op me MBP (dat heb ik het liefst weer) maar weet niet in hoeverre een UK anders is.
EDIT: mm komt volgensmij wel overeen met wat we hier hebben.
@hierboven: Alstu
Ik heb nu een US indeling op me MBP (dat heb ik het liefst weer) maar weet niet in hoeverre een UK anders is.
http://myworld.ebay.nl/electronic-king-inc/
ik zag dat ze shippen vanuit UK, US of australië, beetje afhankelijk van het item.
Bij mij is via Fedex verzonden, was er echt in 2 dagen, dus misschien nog wel sneller dan wanneer je in nl bestelt
Gezien importrechten kan het veiliger zijn om het via de UK te laten shippen, maar dan moet je een beetje geluk hebben dat ze jou type net leveren.
ik zag dat ze shippen vanuit UK, US of australië, beetje afhankelijk van het item.
Bij mij is via Fedex verzonden, was er echt in 2 dagen, dus misschien nog wel sneller dan wanneer je in nl bestelt
Gezien importrechten kan het veiliger zijn om het via de UK te laten shippen, maar dan moet je een beetje geluk hebben dat ze jou type net leveren.
Dat deden ze. Ik wilde eigenlijk voor een 2.8 mbp gaan met een SSD schijf.Anoniem: 288974 schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 19:54:
n, maar dan moet je een beetje geluk hebben dat ze jou type net leveren.
Maar hij bied nieuwe 2.66 mbp's aan voor 1625 (met de koers van nu) shipping uit de UK .
Voor het prijsverschil met hier (2299,- voor de versie met 2.8) neem ik die 0.14ghz wel voor lief en bouw ik er lekker zelf een (snellere)SSD in.
Bij hun vanuit de UK geleverd betekend een UK keyboard met een US stekker(als je zeurt krijg je 10 pond terug om een 'uk' stekker te kopen).Donstil schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 19:53:
ha, daar had ik voorheen al om gevraagd. kreeg ik netjes een verloopstekker.... de uk variant
geeft niks, de nl verloopstekkers kosten hier op marktplaats een tientje inclusief verzenden, dus dat kan er nog wel vanaf.
Toch wel een slim systeem van Apple, dat de Airport Express en de magsafe adapter zo'n verwisselbaar adaptertje hebben.

geeft niks, de nl verloopstekkers kosten hier op marktplaats een tientje inclusief verzenden, dus dat kan er nog wel vanaf.
Toch wel een slim systeem van Apple, dat de Airport Express en de magsafe adapter zo'n verwisselbaar adaptertje hebben.
[ Voor 57% gewijzigd door Anoniem: 288974 op 16-08-2009 20:22 ]
kw_nl schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 19:51:
[...]
Men start een google pagina, tikt in electronic king ebay, en tada: http://stores.shop.ebay.com/electronic-king-inc__W0QQ_armrsZ1
De vraag typen kost je meer dan het zoeken...
3 dubbel danku!
[...]
Donstil schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 19:53:
Men is lui en dacht het is een simpele handeling copy past... ik had google al gebruikt maar kwam allemaal andere kings tegen behalve electronics
ik heb zojuist mijn bestelling bij Electronic king betaald via mijn creditcard (handig met verzekering en kopersbescherming)
ze doen er gratis FedEx zending bij zodat ik het kan tracken (mag ook wel voor 60pond shipping)
Ben benieuwd wanneer ik op me 17'' kan tikken.
ze doen er gratis FedEx zending bij zodat ik het kan tracken (mag ook wel voor 60pond shipping)
Ben benieuwd wanneer ik op me 17'' kan tikken.
Gratis shipping voor maar 60 pond? Goeie dealDonstil schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 01:39:
ik heb zojuist mijn bestelling bij Electronic king betaald via mijn creditcard (handig met verzekering en kopersbescherming)
Je weet dat tracking standaard is he?
[ Voor 4% gewijzigd door CyBeR op 18-08-2009 01:41 ]
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Nou begint al een beetje raar.
Ik kreeg twee mailtjes. 1tje of ik er apple care bij wil (nee dank u maar aardig aangeboden) en een of ik een 5 sterren feadback wil achterlaten dan krijg ik gratis DHL 1-3dagen zending.
Ik kreeg twee mailtjes. 1tje of ik er apple care bij wil (nee dank u maar aardig aangeboden) en een of ik een 5 sterren feadback wil achterlaten dan krijg ik gratis DHL 1-3dagen zending.
was bij mij ook. overigens had ik nog geen feedback achtergelaten en werd er toch met de gratis dhl zending verzonden.Donstil schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 08:35:
Haha ja prachtig heCyBeR schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 01:40:
[...]
Gratis shipping voor maar 60 pond? Goeie deal

Nee ik bedoelde dat de normale zending al 60pond was en dat hij "gratis" word verstuurd met fedex/dhl.
hoe lang duurde het verzenden na betaling (met dhl) bij jou ?Anoniem: 288974 schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 08:37:
[...]
was bij mij ook. overigens had ik nog geen feedback achtergelaten en werd er toch met de gratis dhl zending verzonden.
[ Voor 33% gewijzigd door Donstil op 18-08-2009 09:22 ]
Kreeg je tracking ?Anoniem: 288974 schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 09:53:
woensdag betaald, meteen op de bus en vrijdagmiddag binnen.
Afwachten vind ik altijd het moeilijkste bij ebay aankopen
[ Voor 5% gewijzigd door Donstil op 18-08-2009 10:11 ]
ja, tracking via fedex. vond het ook wel spannend, was mijn eerste aankoop via ebay.
Had ik ook, en bij mij is ie ook verstuurd.Donstil schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 08:35:
MacBook Pro 2,66. Helaas zonder mat scherm, maar ach ik koop me wel voor het verschil een extern scherm erbij
Ja ik ook een 2.66ghz 17" .Aight! schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 11:54:
[...]
Had ik ook, en bij mij is ie ook verstuurd.
MacBook Pro 2,66. Helaas zonder mat scherm, maar ach ik koop me wel voor het verschil een extern scherm erbij
Wou eigenlijk een 2.8 kopen maar door het geld dat ik nu uitspaar heb ik weer wat over voor een SSD schijf.
Bestel vaak zat via Ebay maar 2000euro is toch wel ff spannend. Normaal komt het nooit over de 1000 heen.
Als ik vraag om een Tracking ID krijg ik telkens.
3-5dagen voor jeje tracking krijgt is best wel lang. zeker als je dan bedenkt dat dhl er maar 3dagen over doet hem hier te krijgen. Maargoed ik moet niet zo ongeduldig zijn waarschijnlijk.John:
Hi Menno,
You should receive it in 3 to 5 business days.
Thank you for your email.
Have a nice day!
John
[ Voor 20% gewijzigd door Donstil op 18-08-2009 19:38 ]
Blijven hameren op je tracking nummer helpt enorm..
Ik heb ze zo lang lastig gevallen dat ik hem uiteindelijk wel kreeg..
Die van mij werd met fedex verzonden.. Welke ook goed bij te houden is op de trackingsite..
Ik had hem binnen 2 dagen in huis.. ElectronicKing rulezzzz!!
Die van mij werd met fedex verzonden.. Welke ook goed bij te houden is op de trackingsite..
Ship date:
Aug 18, 2009
Estimated delivery:
Aug 20, 2009 by 6:00 PM
Ik ben benieuwd
Aug 18, 2009
Estimated delivery:
Ik ben benieuwd
Ja dat is echt flink nodig.mikevdzanden schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 09:52:
Blijven hameren op je tracking nummer helpt enorm..
Ik weet niet of mijn pakket al onderweg is maar ik heb een aantal keer (met redelijke tussen tijd) gevraagd om een tracking maar was tot nu toe zonder succes.
Hoop dat die van mij die van jou op de hielen zit.Aight! schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 11:09:
Ship date:
Aug 18, 2009
Estimated delivery:
Ik ben benieuwd
EDIT: volgens de mail is hij verstuurd vandaag. DHLExpress moet dat wel kunnen klaren in 3dagen hoop ik.
Tracking heb ik echter nog niet.
[ Voor 25% gewijzigd door Donstil op 19-08-2009 20:11 ]
Mijne is binnen, vanmiddag geleverd bij mijn ouders.
17 Augustus op de post gegaan uit Amerika, en vandaag geleverd via FedEx, gekocht bij Electronic King!
Morgen er de hele dag mee spelen
17 Augustus op de post gegaan uit Amerika, en vandaag geleverd via FedEx, gekocht bij Electronic King!
Heb je invoerrechten (BTW) moeten betalen?Aight! schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 11:53:
Mijne is binnen, vanmiddag geleverd bij mijn ouders.
Mocht je bij Fedex invoerrechten moeten betalen, dan krijg je altijd een acceptgiro achteraf (meestal 3 a 4 weken nadat je 't pakketje hebt ontvangen).
Ja ik ben ook wel benieuwd eigenlijk of je BTW moest betalen ?
Ik zit trouwens nog steeds te wachten op een TrackingCode.
Heb het idee dat het bij Electronic king US beter geregeld is dan bij Electronic King Uk.
Ik krijg telkens redelijk snel antwoord van "sam" maar hij moet het steeds vragen aan de "UK department" en daar hoor ik vervolgens dan weer niets van terug. Dus dan moet ik hem weer mailen en dan moet hij het weer vragen enz enz.
Zou gister verstuurd zijn in de UK dus hoop morgen (je ziet het bij AIGHT! het moet kunnen) anders maar weer ff mailen.
Ik zit trouwens nog steeds te wachten op een TrackingCode.
Heb het idee dat het bij Electronic king US beter geregeld is dan bij Electronic King Uk.
Ik krijg telkens redelijk snel antwoord van "sam" maar hij moet het steeds vragen aan de "UK department" en daar hoor ik vervolgens dan weer niets van terug. Dus dan moet ik hem weer mailen en dan moet hij het weer vragen enz enz.
Zou gister verstuurd zijn in de UK dus hoop morgen (je ziet het bij AIGHT! het moet kunnen) anders maar weer ff mailen.
Owjee, dat zou dus weer niet zo leuk zijn
.
Maar jah, ik zal zien, morgen vroeg ga ik weer naar mijn ouders, daar staat hij dan.
Zelfs mijn moeder vond het een mooi apparaat en die heeft helemaal niks met computers, kan hem net aanzetten. Morgen maar even naar de Apple shop in Maastricht ff wat gadgets halen, en een case natuurlijk. Twijfel alleen nog of ik een applesac of iets anders wil halen, maar dat is een luxe probleem
Maar jah, ik zal zien, morgen vroeg ga ik weer naar mijn ouders, daar staat hij dan.
Zelfs mijn moeder vond het een mooi apparaat en die heeft helemaal niks met computers, kan hem net aanzetten. Morgen maar even naar de Apple shop in Maastricht ff wat gadgets halen, en een case natuurlijk. Twijfel alleen nog of ik een applesac of iets anders wil halen, maar dat is een luxe probleem
Ze kan er waarschijnlijk ook nog mee overwegAight! schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 02:02:
Owjee, dat zou dus weer niet zo leuk zijn.
Net zoals de ipod. 5 minuten en mensen snappen hem
Macbook Pro 15"
Nou ik heb weer contact gehad met Electronic king.
Hij gaat me een tracking sturen zodra hij dat krijgt van hun UK afdeling. Dit blijft helaas uit. Daarvoor heb ik zelf DHL ff gebeld maar die kunnen geen zending vinden op mijn naam/postcode.
Ik moet nu wachten tot levering van maandag. Als hij woensdag is opgehaald bij Electronic king is hij uiterlijk dan binnen. Zit het er maandag niet bij dan is er niets onderweg aldus de DHL mevrouw.
Hij gaat me een tracking sturen zodra hij dat krijgt van hun UK afdeling. Dit blijft helaas uit. Daarvoor heb ik zelf DHL ff gebeld maar die kunnen geen zending vinden op mijn naam/postcode.
Ik moet nu wachten tot levering van maandag. Als hij woensdag is opgehaald bij Electronic king is hij uiterlijk dan binnen. Zit het er maandag niet bij dan is er niets onderweg aldus de DHL mevrouw.
Ik snap je argwaan, maar het is nergens voor nodig..Donstil schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 09:08:
Nou ik heb weer contact gehad met Electronic king.
Je mail word beantwoord vanuit de US, maar hun moeten bevestiging krijgen vanuit de UK.. Waarschijnljik krijgen hun dagelijks mailtjes over trackingnummers.. Waar het probleem dan ligt, qua communicatie tussen US en UK departement, is mij ook een vraagteken.. Weet je zeker dat hij al de post is?
Je kunt er van op aan dat er een appel onderweg is of heel spoedig.. Ik heb in het verleden al meerdere keren producten bij hun gekocht en ze hebben aan mij een vaste klant..
Macbook (Pro)s bestellen is best een lucratieve handel, vooral op marktplaats.. Kun je toch regelmatig wat extra centjes verdienen..
Ja ik ervaar het ook als een fout tussen de US en de UK.mikevdzanden schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 20:12:
[...]
Ik snap je argwaan, maar het is nergens voor nodig..
Je mail word beantwoord vanuit de US, maar hun moeten bevestiging krijgen vanuit de UK.. Waarschijnljik krijgen hun dagelijks mailtjes over trackingnummers.. Waar het probleem dan ligt, qua communicatie tussen US en UK departement, is mij ook een vraagteken.. Weet je zeker dat hij al de post is?
Je kunt er van op aan dat er een appel onderweg is of heel spoedig.. Ik heb in het verleden al meerdere keren producten bij hun gekocht en ze hebben aan mij een vaste klant..
Macbook (Pro)s bestellen is best een lucratieve handel, vooral op marktplaats.. Kun je toch regelmatig wat extra centjes verdienen..
De "sam" die de mail beantwoord is echt wel snel. Hij reageerd continu en heeft inmiddels bevestigd dat hij woensdag op de post is gegaan. DHL zegt dat hij dan maandag bij mij wordt bezorgd.
Waarom de UK niet reageerd op "sam" uit de US is een raadsel.
EDIT: Zou makkelijker zijn als ze gewoon uit zichzelf verzendbevestiging mailtjes sturen. Dat doen zat ebay winkels en dat is kwa vertrouwen beter.
[ Voor 6% gewijzigd door Donstil op 21-08-2009 20:51 ]
Ah, damn, kom ik net dit topic tegen terwijl ik gisteren net een 2ehands 2.53Ghz MBP unibody (late 2008) voor ~ 1000 EUR heb gekocht op eBay. Nuja, scheelt alsnog een paar honderd euro.
Das ook zeker geen verkeerde prijs.Sparta schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 21:39:
Ah, damn, kom ik net dit topic tegen terwijl ik gisteren net een 2ehands 2.53Ghz MBP unibody (late 2008) voor ~ 1000 EUR heb gekocht op eBay. Nuja, scheelt alsnog een paar honderd euro.
Tracking nummers opschrijven, opzoeken en iedereen toemailen kost tijd en misschien extra vraagtekens. Gewoon even wachten en pakketje is er vanzelf, en ja, ik weet dat dat heel moeilijk is bij een MAC
nou omdat het overal zo goed staat aangeschreven heb ik er nog wel vertrouwen in.
Zou dit een onbekende shop zijn dan roept het wel twijfels op.
Ik kan nog lekker tikken op me 2.4 Early2008 MBP die verder nog top werkt. Maargoed een nieuwere is altijd welkom (en helemaal omdat ik nu van 15 naar 17" ga)
Zou dit een onbekende shop zijn dan roept het wel twijfels op.
Ik kan nog lekker tikken op me 2.4 Early2008 MBP die verder nog top werkt. Maargoed een nieuwere is altijd welkom (en helemaal omdat ik nu van 15 naar 17" ga)
Anoniem: 315160
Halo,
Ik wil ook via electronic king een macbook pro 2,66 ghz bestellen. Nou zie ik inderdaad dat er eentje van de VS is en eentje van UK. Van de VS is veel goedkoper, maar daarbij moet je zeker invoerrechten betalen. Hoe doen jullie het. bestellen jullie via Uk of toch via VS(vragen jullie dan om vanuit uk te versturen om de invoerrechten te ontkomen)?
Ik wou de betaling via paypal doen, maar ik moet nog wachten om mijn creditcard te koppelen. Via paypal heb je kopersbescherming en kan ik mijn geld terug krijgen als het mis gaat. hoe zit het met direct betalen via credit card. Is dat veilig? hebben jullie daar ervaring mee bij electronic king? als er iets mis gaat krijg ik dan mn geld terug?
Ik wil ook via electronic king een macbook pro 2,66 ghz bestellen. Nou zie ik inderdaad dat er eentje van de VS is en eentje van UK. Van de VS is veel goedkoper, maar daarbij moet je zeker invoerrechten betalen. Hoe doen jullie het. bestellen jullie via Uk of toch via VS(vragen jullie dan om vanuit uk te versturen om de invoerrechten te ontkomen)?
Ik wou de betaling via paypal doen, maar ik moet nog wachten om mijn creditcard te koppelen. Via paypal heb je kopersbescherming en kan ik mijn geld terug krijgen als het mis gaat. hoe zit het met direct betalen via credit card. Is dat veilig? hebben jullie daar ervaring mee bij electronic king? als er iets mis gaat krijg ik dan mn geld terug?
Op computers hoef je geen invoerrechten te betalen. Alleen BTW.
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
dus Correctie:
Halo,
Ik wil ook via electronic king een macbook pro 15 inch 2,66 ghz bestellen. Nou zie ik inderdaad dat er eentje van de VS is en eentje van UK. Van de VS is veel goedkoper, maar daarbij moet je zeker BTW betalen als de douane het doorgeeft. Hoe doen jullie het. bestellen jullie via Uk of toch via VS(vragen jullie dan om vanuit uk te versturen om de BTW te ontkomen)?
Halo,
Ik wil ook via electronic king een macbook pro 15 inch 2,66 ghz bestellen. Nou zie ik inderdaad dat er eentje van de VS is en eentje van UK. Van de VS is veel goedkoper, maar daarbij moet je zeker BTW betalen als de douane het doorgeeft. Hoe doen jullie het. bestellen jullie via Uk of toch via VS(vragen jullie dan om vanuit uk te versturen om de BTW te ontkomen)?
Misschien geen invoerrechten, maar wel BTW en andere zut?
Kopen via internet of postorder buiten de Europese Unie (vanaf 1 december 2008)
-Koopt u goederen via internet of bij een postorderbedrijf buiten de Europese Unie? U betaalt geen douanerechten en geen omzetbelasting als de waarde van de goederen € 22 of minder (exclusief vervoers- en handelingskosten) is.
-Is de waarde van de goederen € 22 of meer, maar niet meer dan € 150 (exclusief vervoers- en handelingskosten)? U betaalt bij invoer geen douanerechten, maar wel omzetbelasting.
-Is de waarde meer dan € 150 (exclusief vervoers- en handelingskosten)? U betaalt douanerechten en omzetbelasting.
-Tot en met 30 november 2008 betaalt u geen belastingen bij invoer als de waarde van de goederen niet meer is dan € 22).
Ontvangt u goederen uit het buitenland? Dan kan het zijn dat u te maken krijgt met de volgende zaken:
•aangifte doen en belastingen bij invoer betalen
In vrijwel alle gevallen doet het post- of koeriersbedrijf dat het transport uitvoert aangifte bij de Douane.
Het post- of koeriersbedrijf kan u een rekening sturen voor:
•inklaringskosten
(de kosten die het post- of koeriersbedrijf maakt voor het doen van de aangifte bij de Douane)
•afhandelingskosten
(de kosten voor ander werk dat het post- of koeriersbedrijf voor u doet)
•de eventueel te betalen belastingen
(douanerechten, omzetbelasting en accijns)
(Hoeveel belastingen u bij invoer moet betalen verschilt per product.
Lees daarover meer op de pagina: Hoeveel belastingen moet ik betalen bij invoer?)
Kopen via internet of postorder buiten de Europese Unie (vanaf 1 december 2008)
-Koopt u goederen via internet of bij een postorderbedrijf buiten de Europese Unie? U betaalt geen douanerechten en geen omzetbelasting als de waarde van de goederen € 22 of minder (exclusief vervoers- en handelingskosten) is.
-Is de waarde van de goederen € 22 of meer, maar niet meer dan € 150 (exclusief vervoers- en handelingskosten)? U betaalt bij invoer geen douanerechten, maar wel omzetbelasting.
-Is de waarde meer dan € 150 (exclusief vervoers- en handelingskosten)? U betaalt douanerechten en omzetbelasting.
-Tot en met 30 november 2008 betaalt u geen belastingen bij invoer als de waarde van de goederen niet meer is dan € 22).
Ontvangt u goederen uit het buitenland? Dan kan het zijn dat u te maken krijgt met de volgende zaken:
•aangifte doen en belastingen bij invoer betalen
In vrijwel alle gevallen doet het post- of koeriersbedrijf dat het transport uitvoert aangifte bij de Douane.
Het post- of koeriersbedrijf kan u een rekening sturen voor:
•inklaringskosten
(de kosten die het post- of koeriersbedrijf maakt voor het doen van de aangifte bij de Douane)
•afhandelingskosten
(de kosten voor ander werk dat het post- of koeriersbedrijf voor u doet)
•de eventueel te betalen belastingen
(douanerechten, omzetbelasting en accijns)
(Hoeveel belastingen u bij invoer moet betalen verschilt per product.
Lees daarover meer op de pagina: Hoeveel belastingen moet ik betalen bij invoer?)
Hoe je het ook noemt, meestal komt er zo'n 20% bij dit soort artikelen bovenop.
wanneer electronic king het vanuit Uk bezorgt hoef je geen btw of iets anders bij betalen of wel?
hoe hebben jullie het gedaan via elektronic king? goedkooop uit de VS en dan met/zonder BTW of vanuit UK met of zonder BTW?
kunnen mensen die met elektronic king ervaring hebben mij dit vertelllen?
hoe hebben jullie het gedaan via elektronic king? goedkooop uit de VS en dan met/zonder BTW of vanuit UK met of zonder BTW?
UK=EU, geen extra BTW (invoerrechten,douanekosten) dus.
[ Voor 35% gewijzigd door Philflow op 22-08-2009 17:21 ]
Lees de eerste twee pagina's van het topic door? Daar staat het al meermaals genoemd.Anoniem: 315160 schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 17:17:
wanneer electronic king het vanuit Uk bezorgt hoef je geen btw of iets anders bij betalen of wel?
Uit de US: gerede kans dat je pakketje eruit gevist wordt en je er BTW over mag betalen, je kán altijd geluk hebben natuurlijk.
Uit de UK: geen probleem, geen extra kosten.
Bij mij stond ook een lager bedrag op de doos, 550 doller ipv de 2400 Australische dollars..
@aight! ooh dat is best wel netjes.
Bij mij is maandag D-Day, dan moet mijn 17" pro toch echt komen aldus de DHL.
(ik heb nog steeds geen tracking. wel een mailbox vol excuses van "Sam")
Bij mij is maandag D-Day, dan moet mijn 17" pro toch echt komen aldus de DHL.
(ik heb nog steeds geen tracking. wel een mailbox vol excuses van "Sam")
Ik heb inmiddels een tracking, het jammere is alleen dat die niet werkt op de site van fedex en dat fedex zegt dat er niets onderweg is voor me.
Blijf het een rare bedoeling vinden. ben blij als ik hem straks alsnog heb.
Blijf het een rare bedoeling vinden. ben blij als ik hem straks alsnog heb.
[ Voor 41% gewijzigd door Donstil op 24-08-2009 18:56 ]
In je vorige reply zeg je dat ie is verstuurd door DHL
.
[ Voor 24% gewijzigd door Jolly_Jumper op 24-08-2009 19:02 ]
Haha precies. Snap je wat er zo raar is aan al die mailtjes van ElectronicKingJolly_Jumper schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 19:02:
In je vorige reply zeg je dat ie is verstuurd door DHL.
(dhl zei dat als hij woensdag is weg gegaan ik hem maandag zou ontvangen. Puur gebaseerd op globale informatie)
Nou na een HELEhoop zeuren heb ik inmiddels een tracking. Erg raar dat de tracking datum staat op "opgehaald in de UK 25aug2009" Terwijl hij afgelopen week verstuurd zou zijn.
Ik heb nu een geplande levering 26aug dus morgen is het Wederom 17" Pro D-Day
[ Voor 43% gewijzigd door Donstil op 25-08-2009 17:04 ]
Effe kijken hoe lang dat bij mij gaat duren.
Heb ook een macbook pro 17 2.66 bij electronics king uit de vs besteld, kijken of ik geluk heb of niet. (ivm de douane)
Zondag avond besteld en betaald. hoop nog dat die deze week binnen komt.
Heb ook een macbook pro 17 2.66 bij electronics king uit de vs besteld, kijken of ik geluk heb of niet. (ivm de douane)
Zondag avond besteld en betaald. hoop nog dat die deze week binnen komt.
[ Voor 3% gewijzigd door YinLin op 25-08-2009 17:43 ]
Nou maandag in de UK weg gegaan na een hoop zeuren. Zou "iets" fout zijn gegaan in de UK aldus "sam" die de ebay mail beantwoord. Er achteraan mailen is dus aan te raden.
Nou na een hoop zeuren heb ik vandaag eindelijk mijn MBP mogen ontvangen.
Alles keurig volgens ebay beschrijving (nieuw/seal etc). Ook keurig een 8,95 SneuLeopard kunnen activeren.
Datum "verkocht" staat op de apple site als de 20ste. Best netjes. Dit is vaak bij ebayers anders.
Ben uiteindelijk wel tevreden maar de verzending was klote. Athans voor hij weg ging was het klote
Nou na een hoop zeuren heb ik vandaag eindelijk mijn MBP mogen ontvangen.
Alles keurig volgens ebay beschrijving (nieuw/seal etc). Ook keurig een 8,95 SneuLeopard kunnen activeren.
Datum "verkocht" staat op de apple site als de 20ste. Best netjes. Dit is vaak bij ebayers anders.
Ben uiteindelijk wel tevreden maar de verzending was klote. Athans voor hij weg ging was het klote
Kan iemand me vertellen of de mac in een omdoos (apple doos in een omdoos) word geleverd of word die gewoon in de apple doos geleverd.
Er zit een Doos omheen (anders wordt hij bij het eerste sorteer centrum al gejat waarschijnlijk)YinLin schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 22:51:
Kan iemand me vertellen of de mac in een omdoos (apple doos in een omdoos) word geleverd of word die gewoon in de apple doos geleverd.
Inderdaad in een grijsbruine omdoos. Echter, daarop staat ook gewoon precies wat er in zit.

Plaatje van Google.

Plaatje van Google.
Lekker!
Bij mij zat er een FedEx doos omheen, daar stond NIET op dat er een MacBookPro inzat.Napsju schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 00:22:
Inderdaad in een grijsbruine omdoos. Echter, daarop staat ook gewoon precies wat er in zit.
[afbeelding]
Plaatje van Google.
(misschien ook niet nodig aangezien ik geen btw hoef te betalen omdat die in de uk al is afgedragen)
Thx dat wou ik effe weten. Als er niet op staat wat er in zit heb ik misschien meer kans dat ik geen btw heffing krijgt :-)
Ik ben ook aan het twijfelen, vanuit Amerika of uit United Kingom. Vanuit Amerika heb je 98% kans dat je belastingen moet betalen. En vanuit Engeland helemaal niks. Maar de prijzen liggen weer een stuk hoger in United Kingdom. Dus kan je het wel wagen om een MacBook pro uit Amerika te halen, maar als je pech heb betaal je voor de goedkoopste MacBook pro 15" €1430,00 ipv €1115,00 die daar word aangegeven.YinLin schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 00:58:
Thx dat wou ik effe weten. Als er niet op staat wat er in zit heb ik misschien meer kans dat ik geen btw heffing krijgt :-)
Misschien kun je nog onderhandelen bij dat bedrijf om een laptop vanuit UK te krijgen hetzelfde model, alleen dan vragen of je bijvoorbeeld 150GBP korting mag krijgen... heb op meerdere forums gelezen dat ze dit vaker doen.
Ik denk er nog even over na...
je kan een best offer doen, de laatste keer heeft mij dat inderdaad zoiets aan korting opgeleverd.
met de tip van LED-Maniak, en de opmerking dat de pakkans volgens mij toch een stukkie kleiner is dan de 98% die jij noemtRowin schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 14:22:
[...]
Ik ben ook aan het twijfelen, vanuit Amerika of uit United Kingom. Vanuit Amerika heb je 98% kans dat je belastingen moet betalen. En vanuit Engeland helemaal niks. Maar de prijzen liggen weer een stuk hoger in United Kingdom. Dus kan je het wel wagen om een MacBook pro uit Amerika te halen, maar als je pech heb betaal je voor de goedkoopste MacBook pro 15" €1430,00 ipv €1115,00 die daar word aangegeven.
Misschien kun je nog onderhandelen bij dat bedrijf om een laptop vanuit UK te krijgen hetzelfde model, alleen dan vragen of je bijvoorbeeld 150GBP korting mag krijgen... heb op meerdere forums gelezen dat ze dit vaker doen.
Ik denk er nog even over na...
Dus een bod plaatsen, en soms reageren ze gelijk =)?LED-Maniak schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 15:01:
je kan een best offer doen, de laatste keer heeft mij dat inderdaad zoiets aan korting opgeleverd.
En wat is zijn "tip" dan? Daarheen gaan en meenemen, maar ik ga niet naar New York voor een MacBook hoor.. Zo goedkoop zijn tickets ook weer niet...? Tenminste, hier niet..Anoniem: 288974 schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 15:14:
[...]
met de tip van LED-Maniak, en de opmerking dat de pakkans volgens mij toch een stukkie kleiner is dan de 98% die jij noemtkan helaas geen realistischer percentage geven...
hm, wat reageren mensen fel hier zeg. ik bedoel te zeggen dat ik meega met zijn opmerking dat je een best offer kan doen. Of mag dat geen tip meer heten
Sja, daarom biedt electronicking dus US laptops vanuit de UK aan; hij heeft ook wel door dat dit voor ons Europeanen makkelijker uitkomt wbt BTW-toeslag (geen, dus).
Ik heb vorige week een MBP 2.4Ghz 2Gb 250Gb (late 2008) gekocht op eBay, ook een UK seller. 25 Aug op de post gegaan en gisterochtend rond 10u stonden ze voor de deur om hem af te leveren. Communicatie met de verkoper, verpakking van het product, snelheid, etc, ging allemaal uitstekend.
Mijn volgende MBP zal dus ook zeker weer uit de UK komen.
* Sparta tikt dit nu vanuit de bus op z'n MBP tethered met iPhone; met een enkele klik internet. Geweldig
Ik heb vorige week een MBP 2.4Ghz 2Gb 250Gb (late 2008) gekocht op eBay, ook een UK seller. 25 Aug op de post gegaan en gisterochtend rond 10u stonden ze voor de deur om hem af te leveren. Communicatie met de verkoper, verpakking van het product, snelheid, etc, ging allemaal uitstekend.
* Sparta tikt dit nu vanuit de bus op z'n MBP tethered met iPhone; met een enkele klik internet. Geweldig
[ Voor 11% gewijzigd door Sparta op 28-08-2009 16:36 ]
Ik had binnen enkele minuten reactie telkensRowin schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 15:43:
[...]
Dus een bod plaatsen, en soms reageren ze gelijk =)?
Wat voor toetsenbord staat erop dan? Een Amerikaanse (Internationale) of een Engelse?Sparta schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 16:35:
Sja, daarom biedt electronicking dus US laptops vanuit de UK aan; hij heeft ook wel door dat dit voor ons Europeanen makkelijker uitkomt wbt BTW-toeslag (geen, dus).
* Rowinio tikt dit nu vanuit de bus op z'n MBP tethered met iPhone; met een enkele klik internet. Geweldig![]()
US international.
Ik wil hem zo graag hebbe, haha!LED-Maniak schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 17:50:
US international.
hehe, mail ze dan gewoon even