Heb van Hong Kong een Mac Mini meegenomen. In de apple stores doen ze niet moeilijk over studentenkorting, niet eens mijn studentenpas gecontroleerd.... ze mogen in de winkel gewoon de korting geven die gelijk staat aan de education store. De prijs scheelt bij een mini ongeveer 140 euro, en bij een macbook al gauw 200+ euro.
Magoed... Als chinees zijnde word je op Schiphol 9 van de 10 keer gecontroleerd... Vooral de KL888 vlucht vanuit Hong Kong. Een vriend van mij nam voor mij de lege macmini doos mee zonder inhoud,... werd gepakt

(de douane mannetje dacht.. BEET.. maar nee hahaha)
Maar helaas geen mac mini. Deze mac mini nam ik mee via Hong Kong-London-Dusseldorf.
Dus ja... Als je een tussenstop hebt in europa,...hoef je eigenlijk niet bang voor te zijn. er stond gewoon geen douane.
Magoed.. nu over de werking:
De Mac OSX kan je in elke taal die je wilt instellen als je het voor het eerst opstart. En in Hong Kong kan je alleen de keyboardindeling US International kiezen. Ze gebruiken wel de grote 3 pins stekker. Maar voor 1 a 2 euro is er een adaptertje die deze probleem ook verhelpt.
Draait tot nu toe probleemloos.