MacBook uit het buitenland

Pagina: 1 ... 3 ... 21 Laatste
Acties:
  • 178.203 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowinio
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 03-02 00:26
Ja, wat moet ik dan precies zeggen?

"Hallo,
Ik wil graag een MacBook pro 15" bestellen, maar dan wil ik hem vanuit Amerika aangezien jullie ze alleen daar verkopen, maar ik ben bang dat ik BTW etc moet betalen, dus kunnen wij een deal maken, als ik gecontroleerd word, dat ik het BTW bedrag van u terug krijg?"

Zoiets ongeveer dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:48
uhm nee?

"hallo, ik zie dat jullie xxxxxx(typenr) aanbieden via jullie amerikaanse distributie. Is het mogelijk dat ik hem via de distributie vanuit de UK bestel? Alvast bedankt voor de moeite!"

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowinio
LED-Maniak schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 18:03:
uhm nee?

"hallo, ik zie dat jullie xxxxxx(typenr) aanbieden via jullie amerikaanse distributie. Is het mogelijk dat ik hem via de distributie vanuit de UK bestel? Alvast bedankt voor de moeite!"
Inderdaad, dat is een stuk beter! Dus dat hun hem naar de UK verzenden, en dat ik hem dan daarvandaan bestel ^^? Hoe gaan ze dit doen dan, want om onder de "wegen van Ebay te blijven" moet alles binnen eBay gebeuren, anders als er wat gebeurd ben je je geld kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
dan maken ze een nieuwe advertentie voor je aan en kan je daar bestellen.
Appeltje, eitje :P

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowinio
LED-Maniak schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 18:09:
dan maken ze een nieuwe advertentie voor je aan en kan je daar bestellen.
Appeltje, eitje :P
Thanks voor je tips! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YinLin
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16-09 07:51
Ik heb mijn laptop binnen :-) zondag besteld en betaald, en woensdag op de post en vandaag binnen.

Wat betreft de btw, op de factuur die op de doos zit staat dat de laptop 550 dollar was. Dus als je een btw heffing krijg gaat die dacht ik ook over die 550 dollar = 400 euro dus dan zou dat +/- 80 euro zijn plus inklaringens kosten. Ben je alsnog goedkoper uit dan uit de UK.

Wat de btw heffing betreft. Zo als ik het heb begrepen doet fedex/ups dat aan de hand van de factuur die op de doos zit. Dus zij geven dat door aan de douane en die bepalen dan hoeveel je moet betalen aan de hand van gegevens die zij hebben gekregen.

[ Voor 25% gewijzigd door YinLin op 28-08-2009 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowinio
YinLin schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 18:29:
Ik heb mijn laptop binnen :-) zondag besteld en betaald, en woensdag op de post en vandaag binnen.

Wat betreft de btw, op de factuur die op de doos zit staat dat de laptop 550 dollar was. Dus als je een btw heffing krijg gaat die dacht ik ook over die 550 dollar = 400 euro dus dan zou dat +/- 80 euro zijn plus inklaringens kosten. Ben je alsnog goedkoper uit dan uit de UK.

Wat de btw heffing betreft. Zo als ik het heb begrepen doet fedex/ups dat aan de hand van de factuur die op de doos zit. Dus zij geven dat door aan de douane en die bepalen dan hoeveel je moet betalen aan de hand van gegevens die zij hebben gekregen.
Dus je hebt hem gewoon zonder BTW betaald nu ^^? Maar als ze je pakketje openmaken dan weten ze toch dat er een Mac laptop inzit die VEEL duurder is dan 550 dollar? Of maken ze het pakketje niet open?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowinio
YinLin schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 18:29:

Dan is het inderdaad nog goedkoper dan via United Kingdom! Welke laptop had je besteld MacBook pro.... en voor de rest =)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17-09 12:41
Anders lees je 't topic even door, hij heeft 't nl. al vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YinLin
Rowin schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 18:41:
[...]

Dus je hebt hem gewoon zonder BTW betaald nu ^^? Maar als ze je pakketje openmaken dan weten ze toch dat er een Mac laptop inzit die VEEL duurder is dan 550 dollar? Of maken ze het pakketje niet open?
Ik heb nu nog niks hoeven te betalen, maar kan misschien nog een acceptgiro krijgen.
En denk niet dat ze bij fedex/ups/tnt alle pakjes die ze moeten bezorgen open maken, stel je voor 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowinio
YinLin schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 19:02:
[...]

Ik heb nu nog niks hoeven te betalen, maar kan misschien nog een acceptgiro krijgen.
En denk niet dat ze bij fedex/ups/tnt alle pakjes die ze moeten bezorgen open maken, stel je voor 8)7
Achteraf nog betalen? Dat kan toch helemaal niet? Tenminste dat lijkt mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowinio
[...]

Trouwens; wil je misschien een foto maken van je toetsenbord zodat ik (we kunnen) zien wat het verschil is tussen een Amerikaans model en een United Kingdom model ^^?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slomy
  • Laatst online: 21:08
[...]

Nee ze maken die dingen ook niet open, maar reken er maar op dat het allemaal door een scanner heengaat en ze precies weten wat erin zit.

Dingen bestellen vanuit Amerika blijft gewoon een gok. Je kan geluk hebben en geen (of minder) btw / inklaringskosten e.d. hoeven te betalen, maar het overgrote gedeelte van de mensen moet helaas wel gewoon het volledige bedrag betalen.

Jezelf dus vergelijken met andere mensen die niets hebben moeten betalen heeft ook totaal geen zin, die mensen hebben geluk gehad, jij kan net zo goed bij de 80% zitten die wel btw moet betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Rowin schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 19:16:
[...]

Trouwens; wil je misschien een foto maken van je toetsenbord zodat ik (we kunnen) zien wat het verschil is tussen een Amerikaans model en een United Kingdom model ^^?
google: UK keyboard layout.. beetje moeite mag wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YinLin
http://www.commonline.com.au/keyboards/

effe google

[ Voor 75% gewijzigd door YinLin op 28-08-2009 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
Rowin schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 19:15:
[...]

Achteraf nog betalen? Dat kan toch helemaal niet? Tenminste dat lijkt mij...
Bij Fedex krijg je altijd een acceptgiro achteraf. Deze zul je zo'n 4 a 5 weken na ontvangst van het pakketje ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

[...]

Daar hebben we al een mooi FAQ-item voor: ACS FAQ: Wat is het verschil tussen de toetsenbordlayouts waar ik uit kan kiezen?. Zou je daarnaast de Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/edit.gif knop willen gebruiken als je wat toe te voegen hebt? Meerdere post achter elkaar maken wordt hier niet echt gewaardeerd en kan behoorlijk storend zijn :)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
[...]

De Macbook's via Electronicking zijn modellen uit de USA

Daarom zit er (gelukkig) een US keyboard in.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowinio
Donstil schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 21:11:
[...]

De Macbook's via Electronicking zijn modellen uit de USA

Daarom zit er (gelukkig) een US keyboard in.
Allemaal komen ze dus uit de USA? Nou, dat is beter dan een Engels toetsenbord inderdaad! ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
pff, volgensmij mag er een grote waarschuwing onderaan de quick reply met:
"vrijwel alle vragen zijn in dit topic minimaal 3x uitgebreid beantwoord. Lees het topic eerst door voordat je een vraag stelt."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koos.d
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:26
In sommige advertenties van electroking staat het volgende '*NO VAT/Taxes*' met daarbij:
*This item may be subjected to customs import tax/fee when it enters your country. If customs/tax is charged, we will refund all of it back to you.*
Als ik het goed begrijp krijg je dus op sommige advertenties je betaalde belastingen terug van electroking. Heeft iemand hier al ervaring mee? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowinio
koos.d schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 09:24:
In sommige advertenties van electroking staat het volgende '*NO VAT/Taxes*' met daarbij:

[...]

Als ik het goed begrijp krijg je dus op sommige advertenties je betaalde belastingen terug van electroking. Heeft iemand hier al ervaring mee? :)
Klopt, heb wel veel reacties hierover gelezen op hun eBay account, en kregen dit geld inderdaad gewoon weer bijgeschreven op hun PayPal rekening ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

En dit gaat om artikelen in de VS? Dat zou wel erg mooi nieuws zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowinio
Philflow schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 12:02:
[...]

En dit gaat om artikelen in de VS? Dat zou wel erg mooi nieuws zijn.
Klopt, de artikelen van de VS op sommige MacBook Pro's ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online

[...]

Staat deze text niet alleen bij de notebook's uit de UK ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowinio
Donstil schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 16:39:
[...]

Staat deze text niet alleen bij de notebook's uit de UK ?
Misschien moet je even op de pagina zelf kijken: link

Nee, sommige komen uit de USA terwijl je de eventuele taxes terug betaald krijg ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:53
VAT is de Engelse naam voor BTW, dwz de in de UK gebruikte term. :) (In de VS heet het sales tax)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2009 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vertrek volgende week naar Canada, we doen een roadtrip met de auto vanuit Seattle naar Vancouver en terug. Nu was ik aan het denken, als ik een macbook pro koop in de apple winkel in vancouver, over de grens meeneem in de auto en in seattle weer in het vliegtuig wil stappen om naar België te vliegen, moet ik dan importtax en douanekosten betalen? Aangezien de macbook niet in de VS is aangekocht zou dit eigenlijk toch niet moeten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 996
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:15

996

Hoort Canada tot de EU dan? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Officieel moet je natuurlijk betalen. Maar volgens mij is de douane in Belgie lang niet zo ijverig als in NL.

[ Voor 25% gewijzigd door Philflow op 01-09-2009 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik bedoel maar, ik moet in amerika toch geen taxen betalen op iets dat ik in canada heb gekocht? Of wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roytoch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:59
Ik ben nu ook aan het kijken voor een macbook, wil misschien overstappen van een windows laptop. Bij de mediamarkt kost een macbook 13" met 250gb harde schijf en een 2.4 ghz dual core 1000 euro. Op de ebaypagina van electronic king zie ik de volgende laptop:

2ghz, 160gb voor 834 euro - 8% rebate via live.com = 767,28 euro - shipped vanuit VS

Zelfde laptop, maar nu vanuit UK. Geen 8% rebate dus komt neer op 850 pond = 975 euro

Maar als ik die uit de VS bestel krijg ik nog ruwweg 20% belasting aan de broek, en als ik die uit de UK bestel ben ik, helemaal met verzendkosten er nog bij, niet goedkoper dan de mediamarkt. Het lijkt mij toch ook niet dat ik ze kan bewegen de UK laptop voor 200 euro minder te versturen? Gezien dit dezelfde laptops zijn qua specs.

Het verschil tussen 2 en 2,4 ghz, en 160 en 250 gb, is niet erg áls het 770 euro zou worden. Maar als dit niet werkt dan kan ik volgens mij beter bij de Mediamarkt bestellen...

Iemand een idee?

Welles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 12:56:
Ik bedoel maar, ik moet in amerika toch geen taxen betalen op iets dat ik in canada heb gekocht? Of wel?
In de VS niet nee. In Europa vervolgens wel.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
Die 8% rebate geldt zo ver ik weet alleen voor inwoners van Amerika.

[ Voor 19% gewijzigd door Jolly_Jumper op 05-09-2009 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roytoch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:59
Jolly_Jumper schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 15:09:
[...]

Die 8% rebate geldt zo ver ik weet alleen voor inwoners van Amerika.
Oke, was ik al bang voor inderdaad. Het prijsverschil tussen importeren en in Groningen kopen (75 euro) weegt voor mij niet op tegen de 400mhz, toetsenbordverlichting en de grotere harde schijf. Ik heb uiteindelijk toch in Groningen maar een 2.4ghz 13inch macbook gekocht, we zullen zien of het wat wordt tussen mij en osx ;)

Welles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-09 07:35

r0b

roy.ahuis schreef op zondag 06 september 2009 @ 16:33:
[...]

Oke, was ik al bang voor inderdaad. Het prijsverschil tussen importeren en in Groningen kopen (75 euro) weegt voor mij niet op tegen de 400mhz, toetsenbordverlichting en de grotere harde schijf. Ik heb uiteindelijk toch in Groningen maar een 2.4ghz 13inch macbook gekocht, we zullen zien of het wat wordt tussen mij en osx ;)
CPU snelheid is dan ook overrated; 2.4Ghz en 2.53Ghz valt wel mee. Persoonlijk koop ik liever voor het geld wat ik dan uitspaar een extra bankje geheugen (of nouja, 2. van 2x1Gb naar 2x2Gb). :)

* r0b werkt met veel plezier op een 2.4Ghz 15" MBP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjiwa
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-09 15:16
Heb van Hong Kong een Mac Mini meegenomen. In de apple stores doen ze niet moeilijk over studentenkorting, niet eens mijn studentenpas gecontroleerd.... ze mogen in de winkel gewoon de korting geven die gelijk staat aan de education store. De prijs scheelt bij een mini ongeveer 140 euro, en bij een macbook al gauw 200+ euro.

Magoed... Als chinees zijnde word je op Schiphol 9 van de 10 keer gecontroleerd... Vooral de KL888 vlucht vanuit Hong Kong. Een vriend van mij nam voor mij de lege macmini doos mee zonder inhoud,... werd gepakt :p (de douane mannetje dacht.. BEET.. maar nee hahaha)

Maar helaas geen mac mini. Deze mac mini nam ik mee via Hong Kong-London-Dusseldorf.

Dus ja... Als je een tussenstop hebt in europa,...hoef je eigenlijk niet bang voor te zijn. er stond gewoon geen douane.

Magoed.. nu over de werking:

De Mac OSX kan je in elke taal die je wilt instellen als je het voor het eerst opstart. En in Hong Kong kan je alleen de keyboardindeling US International kiezen. Ze gebruiken wel de grote 3 pins stekker. Maar voor 1 a 2 euro is er een adaptertje die deze probleem ook verhelpt. :)

Draait tot nu toe probleemloos. :)

PSN/XBL: DarkTaufu

• aschja
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-09 20:40
Tjiwa schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 20:09:
Heb van Hong Kong een Mac Mini meegenomen. In de apple stores doen ze niet moeilijk over studentenkorting, niet eens mijn studentenpas gecontroleerd.... ze mogen in de winkel gewoon de korting geven die gelijk staat aan de education store. De prijs scheelt bij een mini ongeveer 140 euro, en bij een macbook al gauw 200+ euro.

Magoed... Als chinees zijnde word je op Schiphol 9 van de 10 keer gecontroleerd... Vooral de KL888 vlucht vanuit Hong Kong. Een vriend van mij nam voor mij de lege macmini doos mee zonder inhoud,... werd gepakt :p (de douane mannetje dacht.. BEET.. maar nee hahaha)

Maar helaas geen mac mini. Deze mac mini nam ik mee via Hong Kong-London-Dusseldorf.

Dus ja... Als je een tussenstop hebt in europa,...hoef je eigenlijk niet bang voor te zijn. er stond gewoon geen douane.

Magoed.. nu over de werking:

De Mac OSX kan je in elke taal die je wilt instellen als je het voor het eerst opstart. En in Hong Kong kan je alleen de keyboardindeling US International kiezen. Ze gebruiken wel de grote 3 pins stekker. Maar voor 1 a 2 euro is er een adaptertje die deze probleem ook verhelpt. :)

Draait tot nu toe probleemloos. :)
toon volledige bericht
Hoeveel % korting krijg je in hongkong wel niet? :S

• Jolly_Jumper
Ik heb zojuist ook maar een Macbook Pro besteld bij Electronic King (een 15 inch 2,53GHz). Hij gaat gedeclareerd worden voor $550 heb ik te horen gekregen. Heb 'm overigens alleen besteld omdat m'n huidige Macbook Pro (een late 2008) vanochtend van m'n bed is gevallen en een beetje beschadigd is, waar ik dus enorm van baal :(. Die gaat dus in de verkoop en ik begin weer van vooraf aan :).

• Martijn-HK
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-09 16:46
Jolly_Jumper schreef op donderdag 10 september 2009 @ 17:40:
Ik heb zojuist ook maar een Macbook Pro besteld bij Electronic King (een 15 inch 2,53GHz). Hij gaat gedeclareerd worden voor $550 heb ik te horen gekregen. Heb 'm overigens alleen besteld omdat m'n huidige Macbook Pro (een late 2008) vanochtend van m'n bed is gevallen en een beetje beschadigd is, waar ik dus enorm van baal :(. Die gaat dus in de verkoop en ik begin weer van vooraf aan :).
Ik overweeg 1 macbook (pro) via Ebay te kopen (+- over een paar maanden, ben alvast aan het kijken, hoe duur enz.). Ik zat ook te kijken naar Electronic King, maar betekent 550 dollar dat je geen belasting hoeft te betalen? Maken ze je pakket niet open? Trouwens kunnen wij Nederlands ook de Bing cashback krijgen die in de advertentie staat vermeld, kan alleen een amerikaanse cashback vinden.

offtopic:
Ik ben trouwens nu nog een windows gebruiker (en zal het blijven), maar ben op zoek naar een snelle laptop voor dagelijks gebruik, school, thuis enz. Is een macbook pro 13 inch, 2.26 ghz. een goede optie, windows laptops hebben meestal geen mooi ontwerp, en de nieuwe trend Intel CULV's zijn langzaam, macbook is bijna enige laptop met normale processor met lange batterij duur, daarom lijkt het me ideaal (vooral tweedehands vallen prijzen mee, hoop er 1 te scoren voor 850 euro.).

Verwijderd

Ik ben nu ook aan het kijken op ebay. Het is wel heel aantrekkelijk zeg! Ik ben eigelijk op zoek naar de 15'' macbook pro. Ik heb deze gevonden: http://cgi.ebay.nl/NEW-Ap...trksid=p4634.c0.m14.l1262 Maar welke is dit nu eigelijk? In de advertentie staat dat het de versie is met de 9600GT en de 320GB schijf. Maar de cpu speed komt dan niet overeen met deze: http://store.apple.com/nl/configure/MB985N/A?mco=ODAwMzIzNA Beetje verwarrend dus.
Maar dit zou ik eigelijk aan ''sam'' willen vragen. Dus heeft iemand het email adres van deze heerlijke ebay shop?

• Jolly_Jumper
Ik had ze vooraf een mail gestuurd en kreeg deze reactie:

"Hi,

We will mark it as a gift with lower value around 550$, so there should be no custom duties/taxes.

Thank you for your email.
Have a nice day!
John"

Eerlijk gezegd lijkt 't me sterk, maar 't zou wel ideaal zijn. Als ik toch moet dokken, dan zal 't rond de 100 euro zijn denk ik. Over je offtopic, Macbooks worden (2e hands) inderdaad steeds goedkoper en 't blijven gewoon goede machines om mee te werken en daarnaast krijgt 't ook wat :).

• Jolly_Jumper
Verwijderd schreef op donderdag 10 september 2009 @ 21:04:
Ik ben nu ook aan het kijken op ebay. Het is wel heel aantrekkelijk zeg! Ik ben eigelijk op zoek naar de 15'' macbook pro. Ik heb deze gevonden: http://cgi.ebay.nl/NEW-Ap...trksid=p4634.c0.m14.l1262 Maar welke is dit nu eigelijk? In de advertentie staat dat het de versie is met de 9600GT en de 320GB schijf. Maar de cpu speed komt dan niet overeen met deze: http://store.apple.com/nl/configure/MB985N/A?mco=ODAwMzIzNA Beetje verwarrend dus.
Maar dit zou ik eigelijk aan ''sam'' willen vragen. Dus heeft iemand het email adres van deze heerlijke ebay shop?
Die laptop is de "oude" 2,53 GHz Unibody van late 2008. Deze heeft nog 2 videokaarten en een verwisselbare batterij. Als je contact met ze wilt, kan je gewoon de "Ask seller a question" knop gebruiken.

Verwijderd

Bedankt voor de opheldering! Dan ga ik nog even op zoek naar de 2009 versie.
*kijkt heel lief* is er iemand die er net wat meer van weet dan ik en mij precies kan aanwijzen welke ik moet kopen van de electronic king site? Een 15'' macbook pro 2009 dus.

• Jolly_Jumper
Deze moet je hebben: http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...RK:MEWNX:IT#ht_2528wt_941. Is overigens de Macbook Pro die ik vandaag heb aangeschaft. Hij staat er nog wel bij, maar voor een hogere prijs. Wellicht dat die van $1699 nog aangevuld wordt.

[ Voor 21% gewijzigd door Jolly_Jumper op 10-09-2009 21:24 ]

Verwijderd

Oke dankje. Maar omdat deze uit de VS komt denk je dan niet dat je veel extra kosten gaat krijgen? Als ik het topic zo doorlees lopen de verhalen een beetje door elkaar.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 10 september 2009 @ 21:27:
Oke dankje. Maar omdat deze uit de VS komt denk je dan niet dat je veel extra kosten gaat krijgen? Als ik het topic zo doorlees lopen de verhalen een beetje door elkaar.
d'r zijn hier wat verhalen verspreid dat de ' pakkans' bijna 100% zou zijn, maar wat ik zo om mij heen hoor is de kans eerder 25% of zo. Volgens mij is de kans bij apparatuur dan wel weer groter dan bv bij kleding.
Ik zit nog steeds op de naheffing van mijn MBP te wachten hoor :P

• Jolly_Jumper
Mijne is inmiddels verzonden via Fedex en als ik de track&trace mag geloven komt ie maandag aan. Via Fedex moet je in ieder geval bijna zeker extra kosten dokken, alhoewel 't wel wat langer duurt voordat de acceptgiro in de bus ligt. Ben benieuwd :).

• The Fatal
  • Laatst online: 06:13
het gaat niet helemaal over macbook.
Maar ik ga morgen naar san francisco.
Nu zie ik hier al aantal dingen voorbij komen met apple spullen uit america.
Nu zit ik er aan te denken om een timecapsule 1tb mee terug te nemen. En daar gewoon al deels te configureren.
En de doos weg gooien. Heb ik toch verder niet nodig.
Dan zou ik denk toch geen problemen hebben ?
Scheelt namelijk 60 euro met nl.

of wil die niet werken op 220V ?

[ Voor 4% gewijzigd door The Fatal op 12-09-2009 14:51 ]

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

The Fatal schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 14:48:
Nu zit ik er aan te denken om een timecapsule 1tb mee terug te nemen. En daar gewoon al deels te configureren.
Dat kan gewoon. Heb ik ook laatst gedaan. Enige nadeel is dat ze in de VS een iets ander idee hebben over welke frequenties wireless mag gebruiken, en dat je een North-America versie ook niet in kunt stellen als 'Je bent in Nederland'.

• The Fatal
wat is het verschil met de frequenties dan?
En noord america versie kun je dus niet instellen als nl?

weet je dan toevallig ook of er alleen een amerikaanse stekker word mee geleverd of ook andere?

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Hier in Nederland gebruiken we voor 2.4GHz kanalen 1 tot en met 13, in de VS slechts 1 tot en met 11. Verder weet ik niet hoe de compliancy met de wet is qua 5Ghz eigenlijk, maar als je 'm op een van de vier 'vrije' kanalen instelt moet dat ook geen probleem zijn. Uiteraard zit er alleen een Amerikaanse stekker bij, maar aan de kant waar je dat in 't apparaat prikt is dat gewoon zo'n ongeaard eurostekkertje (zo'n 8-je).

Verwijderd

Jolly_Jumper schreef op donderdag 10 september 2009 @ 22:17:
Mijne is inmiddels verzonden via Fedex en als ik de track&trace mag geloven komt ie maandag aan. Via Fedex moet je in ieder geval bijna zeker extra kosten dokken, alhoewel 't wel wat langer duurt voordat de acceptgiro in de bus ligt. Ben benieuwd :).
de acceptgiro is hier binnen, moet nog 90 euro dokken. met plezier hoor ;)

• The Fatal
CyBeR schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 15:20:
Hier in Nederland gebruiken we voor 2.4GHz kanalen 1 tot en met 13, in de VS slechts 1 tot en met 11. Verder weet ik niet hoe de compliancy met de wet is qua 5Ghz eigenlijk, maar als je 'm op een van de vier 'vrije' kanalen instelt moet dat ook geen probleem zijn. Uiteraard zit er alleen een Amerikaanse stekker bij, maar aan de kant waar je dat in 't apparaat prikt is dat gewoon zo'n ongeaard eurostekkertje (zo'n 8-je).
verder zitten er dus geen grote verschillen.

• Jolly_Jumper
Verwijderd schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 15:45:
[...]

de acceptgiro is hier binnen, moet nog 90 euro dokken. met plezier hoor ;)
Voor hoeveel dollar is 'ie gedeclareerd?

Verwijderd

550 USD

• Jolly_Jumper
Dan kan ik ook alvast 90 euro reserveren daarvoor :).

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:53

Je kan hem natuurlijk ook gewoon als 'used' aan jezelf sturen :+

• Philflow

Philflow

Die truc van de doos weg gooien die kent de douane inmiddels ;)

• Jolly_Jumper
Je mag toch voor iets meer dan 400 euro spullen invoeren, zonder allerlei kosten te moeten dokken? De 1TB time capsule komt daar bij lange na niet overheen.

Verwijderd

90 euro valt mee :). Dan ga ik dus voor de 15 inch macbook pro.. Maar nu nog hopen dat hij er nog is als ik hem wil bestellen.

• Jolly_Jumper
De laptops bij Electronic King worden vrij snel aangevuld, nadat er eentje verkocht is. De laptop die ik gekocht heb, staat er al bijv. weer bij sinds gister of eergister.

• Philflow

Philflow

Jolly_Jumper schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 18:00:
Je mag toch voor iets meer dan 400 euro spullen invoeren, zonder allerlei kosten te moeten dokken? De 1TB time capsule komt daar bij lange na niet overheen.
Dat klopt. Dat wist ik niet.

http://www.douane.nl/ Shoppen buiten de EU? U mag tot €430 belastingvrij invoeren

Verwijderd

Maar dan zou je op de MBP ook geen belasting betalen, want op de doos staat 550 usd. Of zie ik het nu helemaal verkeerd?

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 18:11:
Maar dan zou je op de MBP ook geen belasting betalen, want op de doos staat 550 usd. Of zie ik het nu helemaal verkeerd?
Daar trappen ze niet in, verwacht ik.

Verwijderd

Een paar posts hiervoor staat dat ie gedeclareerd is voor 550 usd.. En ook ergens in het topic staat ook zoiets

• Jolly_Jumper
Verwijderd schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 18:11:
Je ziet het nu verkeerd ja. Dat verhaal over de time capsule, gaat over het meenemen van dat ding vanuit Amerika en het al dan niet betalen van kosten bij aankomst op Schiphol. Dat van die 550 usd gaat over het versturen van een MBP vanuit de VS, waar die 430 euro regeling niet geldt (bedrag is dan aanzienlijk lager).

Verwijderd

Ok, dankje voor de opheldering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Fatal
Dus als ik een mac air mee neem dan kan dat ook gewoon zonder problemen?
Als die 550 dolar is?
waar heb je die gevonden?
Dan komt er een air ipv een time capsule :)

[ Voor 8% gewijzigd door The Fatal op 13-09-2009 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee ik heb het nu over de Macbook Pro die ik bestel via Electronic King. Zij zetten op de doos dat de waarde 550 dollar is. Zodat je minder belasting betaald. Maar op de factuur staat gewoon 1700 dollar ;).
De Macbook air kost 1500 dollar. Maar ik snap echt niet waarom je die zou kopen. Hij is wat lichter en dunner, so what.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op zondag 13 september 2009 @ 12:25:
Nee ik heb het nu over de Macbook Pro die ik bestel via Electronic King. Zij zetten op de doos dat de waarde 550 dollar is. Zodat je minder belasting betaald. Maar op de factuur staat gewoon 1700 dollar ;).
Het lijkt me trouwens sterk dat de douane daar iedere keer intrapt. Toen ik een Sony importeerde werd de rekening gecontroleerd door de prijzen in de VS te vergelijken met de prijs die op mijn rekening stond.
Maar ik snap echt niet waarom je die zou kopen. Hij is wat lichter en dunner, so what.
offtopic:
Sommige mensen vinden een kilo meer of minder belangrijk, maar deze discussie is totaal off topic voor hier

[ Voor 23% gewijzigd door Philflow op 13-09-2009 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Philflow schreef op zondag 13 september 2009 @ 12:35:
[...]

Het lijkt me trouwens sterk dat de douane daar iedere keer intrapt. Toen ik een Sony importeerde werd de rekening gecontroleerd door de prijzen in de VS te vergelijken met de prijs die op mijn rekening stond.

[...]

offtopic:
Sommige mensen vinden een kilo meer of minder belangrijk, maar deze discussie is totaal off topic voor hier
Klopt. Zodra de Duane het niet vertrouwd hebben ze het recht het pakketje open te maken en te controleren wat er inzit. Mijn ervaring met FEDEX is dat dit vrijwel nooit gebeurd en dat ze klakkeloos de waarde overnemen.

De TNT (die dus de normale post uit andere landen in nederland over neemt) doet dit een stuk vaker. Ze kunnen dan zelfs de waarde van het product in nederland gebruiken als er geen geldige factuur bij zit. (als er bv op de factuur ook 450,- staat)

FEDEX bonnen kunnen tot 3maanden later aankomen. Spring dus nog geen gat in de lucht als je na een paar weken geen naheffing hebt gehad, doe dit zeker niet als er niet direct een factuur bijzit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Mijn ervaringen met de Sony waren inderdaad met normale post.

[ Voor 8% gewijzigd door Philflow op 13-09-2009 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Fatal
De Macbook air kost 1500 dollar. Maar ik snap echt niet waarom je die zou kopen. Hij is wat lichter en dunner, so what.
nee dacht dat je die echt rgens voor 500 dollar gevonden had.
My bad.

Dan word het toch maar kijken naar wat anders. TC ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
Mijn Macbook Pro is helaas iets vertraagd, vanwege "Clearance delay" bij Fedex, te Oude Meer :(. Nou heb ik dit al vaker meegemaakt, dus verwacht ik dat 'ie morgenochtend bezorgd wordt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
Nou, ik ben weer "de lul" hoor. Heb zojuist een mailtje van Fedex gehad:

Dear xxx,

Your shipment with the above mentioned Air Waybillnumber arrived in the Netherlands yesterday. On the invoice is mentioned that the

shipment contains a notebook for personal use. Can you please tell us if you bought this notebook (Mac book pro) or that the sender

xxx is sending your own/personal notebook back to you

Dutch customs examined the shipment and has doubts about the given value and want to receive a proof of payment for the notebook

(buying invoice or paypal payment). If you bought this notebook and the actual paid value is higher than given on the invoice then Dutch

customs will give a fine of 226 euro.

If this notebook is your own and is being send back to you then please explain how the notebook

ended up the US (did you visit there and forget your notebook?). We then need to proof to Dutch customs that this computer is yours.

If you visited the US and forgot your notebook then please send us a statement about this and include a copy of your plane ticket and

passport so we can ask Dutch customs for exemption of duties and taxes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat is geen grapje nee. vind het wel te bizar dat de verzender verkeerde info op de doos zet en dat jij daar dan een boete voor mag betalen? dat ze alsnog de btw in rekening brengen is wel te begrijpen, maar die boete?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
Ja, ik ga vanmiddag maar even contact opnemen met Electronic King, kijken wat hun ervan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18:00
@Jolly_Jumper
Hebben ze ook ergens aangegeven wat voor bedrag er op de doos staat? En voor wat voor bedrag heb je gekocht?
Als dat gewoon overeenkomt heb je niets te vrezen. Het gaat erom dat ze willen controleren of de juiste data op de doos staat.

Wel vreemd dat jij er dan voor moet opdraaien, maar ze kunnen (helaas) ook niet die kosten verhalen bij de verzender. Dat zal jij moeten (proberen te) doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
Op de doos staat 550 dollar (ze hebben me zo'n PDF meegestuurd) en het aankoopbedrag was aanzienlijk hoger. Ik ga uiteraard proberen de kosten bij Electronic King te verhalen, want op deze manier zou m'n laptop wel erg duur worden.. :(.

[ Voor 4% gewijzigd door Jolly_Jumper op 15-09-2009 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aschja
Jolly_Jumper schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 11:45:
Op de doos staat 550 dollar (ze hebben me zo'n PDF meegestuurd) en het aankoopbedrag was aanzienlijk hoger. Ik ga uiteraard proberen de kosten bij Electronic King te verhalen, want op deze manier zou m'n laptop wel erg duur worden.. :(.
Ik wens je veel succes, maar dat lijkt me het risico van de koper..
Je had het kunnen verwachten.. Je had namelijk ook 2 andere opties:

- UK Dispatch, iets meer betalen, maar geen gezeik..
- Eerlijk geweest, iets meer betalen, maar geen gezeik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
Klopt, maar als ik zo her en der heb gelezen in dit topic, dan hebben andere mensen wel succes gehad ermee (met 't kopen uit USA bij hen). Maar goed, is idd eigen schuld, dikke ... ja :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aschja
Vraag anders aan EK of je ze geen 550 dollar kan overmaken met paypal en dat daarna weer laten terugstorten.. Kost je wel wat, maar geen 226 euries..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
Ik heb ze al even om advies gevraagd, thanks anyways ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YinLin
Kun je niet vragen of elektonic king je een factuur stuurt van 550 dollar.
Ze vragen toch of je een " (buying invoice or paypal payment) " kunt overleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
Ik heb ze gevraagd of ze me een invoice/receipt kunnen sturen in PDF, t.w.v. 't bedrag dat staat aangegeven op het pakketje. Hopelijk accepteren ze dat bij Fedex.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plankton
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08-09 10:32
Ik ben ook van plan een macbookpro via Electronic Kings naar hier te verschepen. De 15 inch nieuw model met 4gb / 250 gb HD. Komt nog 150 dollar bij wanneer je het vanuit de UK wil verschepen, dus dat is wel interessant. Totaal kom je dan op 1266,- euro ipv 1600,- in de store. Zonder extra douane-kosten (neem ik aan?).

Is dat nou een perfecte deal of zie ik dingen over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
Over welke van deze laptops http://stores.shop.ebay.n...4Q2ec0Q2em14?_sop=2&_sc=1 heb je het precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Er staat ook nog "Make offer". Wellicht kun je dus extra korting regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha, die wou ik ook gaan kopen. Maar door het verhaal van Jolly_Jumper zit ik nu wel te twijfelen. Maar dat word dus gewoon uk dispatch erbij kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YinLin
Ik heb inmiddels 2 MBPs gekocht bij elektronic king, een uit de VS en een uit de UK.
Heb van de MBP uit de VS nog niks gezien van invoerrechten.
Mijn ervaring is dat als je uit de VS besteld, je dan veel sneller de MBP hebt, ik had die op zondag besteld en betaald en vrijdag had ik het al binnen.
Bij de MBP uit de UK die ik op 1 september besteld en betaald had moest ik wachten t/m de 14.
Ik heb zo'n gevoel dat die eerst van uit de VS moest komen en dan naar mij, iemand anders hier had ook erg lang op zijn MBP moeten wachten hij/zij had die ook uit de UK laten komen.

Voor degenen die korting willen (wie niet?) ik had bij mijn MBP uit de UK 100 GBP korting gekregen en een beetje van de verzend kosten ging er af. Het ging om de 17" 2.8.

[ Voor 3% gewijzigd door YinLin op 15-09-2009 23:27 ]

• Jolly_Jumper
Nou, na een paar dagen heen en weer gemail met Fedex moet ik dus een boete betalen (de eerder genoemde 226 euro) en belasting van 235,25 euro, wat in totaal dus 461,25 maakt. Vanochtend overigens al naar ze overgemaakt, aangezien ik al lang genoeg wacht op m'n laptop. De gasten van Fedex gaven aan dat 550 USD een "extremely low value" is voor een nieuwe Macbook Pro, aangezien zij ook weten dat deze dingen voor rond de 1700-1800 van eigenaar wisselen (ze gaven aan dat zelfs zij over internet beschikken :X ). Uiteraard Electronic King op de hoogte gebracht van dit feit en kijken wat ze ervan vinden/zeggen.

[ Voor 14% gewijzigd door Jolly_Jumper op 17-09-2009 13:37 ]

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Jolly_Jumper schreef op donderdag 17 september 2009 @ 13:35:
Nou, na een paar dagen heen en weer gemail met Fedex moet ik dus een boete betalen (de eerder genoemde 226 euro) en belasting van 235,25 euro, wat in totaal dus 461,25 maakt. Vanochtend overigens al naar ze overgemaakt, aangezien ik al lang genoeg wacht op m'n laptop. De gasten van Fedex gaven aan dat 550 USD een "extremely low value" is voor een nieuwe Macbook Pro, aangezien zij ook weten dat deze dingen voor rond de 1700-1800 van eigenaar wisselen (ze gaven aan dat zelfs zij over internet beschikken :X ). Uiteraard Electronic King op de hoogte gebracht van dit feit en kijken wat ze ervan vinden/zeggen.
Zo dat is een flinke meer prijs, ben benieuwd of electronic king je hierin tegemoet gaat komen. Wat ben je nu in het totaal kwijt voor de MBP + BTW + Boete?

• Jolly_Jumper
Ja, ik heb ook aan ze gevraagd of en hoe ze me hierin tegenmoet gaan komen, aangezien ze duidelijk hebben aangegeven dat ik hier geen problemen mee zou krijgen. Totaal ben ik meer kwijt dan de nieuwprijs bij Apple, namelijk +/- 1650 euro. Bij Apple had 'm met studentenkorting kunnen kopen voor ong. 1450 euro :(.

• Donstil
  • Niet online
Jolly_Jumper schreef op donderdag 17 september 2009 @ 14:51:
Ja, ik heb ook aan ze gevraagd of en hoe ze me hierin tegenmoet gaan komen, aangezien ze duidelijk hebben aangegeven dat ik hier geen problemen mee zou krijgen. Totaal ben ik meer kwijt dan de nieuwprijs bij Apple, namelijk +/- 1650 euro. Bij Apple had 'm met studentenkorting kunnen kopen voor ong. 1450 euro :(.
Ja het is voor jou allenmaal erg lullig maar in het buitenland kopen is nooit zonder risico.

Ik ben al vaak zat duurder uit geweest dan in nederland door dit soort praktijken.
(ebay in het algemeen)
Koop gewoon lekker bij ElectronicKingUK dan weet je zeker dat de prijs klopt. Vind je een bepaald type dan te duur? Dan ben je ook niet in de markt voor dat type!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:32
Of koop je MacBook in het buitenland..

Hab afgelopen zomer een Mac MINI en vorig jaar een MacBook PRO mee genomen uit de US inc iPod en andere spullen ;-) in de 3x dat ik nu in de US ben geweest nooit problemen gehad...

A Soldiers manual and a pair of boots.

• Jolly_Jumper
Donstil schreef op donderdag 17 september 2009 @ 19:18:
[...]

Ja het is voor jou allenmaal erg lullig maar in het buitenland kopen is nooit zonder risico.

Ik ben al vaak zat duurder uit geweest dan in nederland door dit soort praktijken.
(ebay in het algemeen)
Koop gewoon lekker bij ElectronicKingUK dan weet je zeker dat de prijs klopt. Vind je een bepaald type dan te duur? Dan ben je ook niet in de markt voor dat type!
Is voor mij gelukkig pas de eerste keer :) . Heb m'n huidige MBP (late 2008) in nov. via Apple gehaald en dacht dit keer slimmer te zijn door 'm hier te halen. Maar goed, die gast van Electronic King wil dus een receipt van m'n betaling zien, voordat hij actie gaat ondernemen. Heb Fedex hierom gevraagd en die krijg ik neem ik aan ook wel. Benieuwd wat Electronic King hiermee gaat doen. Ik hou jullie iig op de hoogte ;).
To_Tall schreef op donderdag 17 september 2009 @ 19:34:
Of koop je MacBook in het buitenland..

Hab afgelopen zomer een Mac MINI en vorig jaar een MacBook PRO mee genomen uit de US inc iPod en andere spullen ;-) in de 3x dat ik nu in de US ben geweest nooit problemen gehad...
Ben afg. zomer wel in USA geweest, maar had toen nog geen behoefte aan een nieuwe Macbook Pro. Sinds ie afg. donderdag gevallen is, heb ik er pas werk van gemaakt.

• Bjk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:07

Bjk

Gisteren onderhandeld op e-bay voor een nieuwe macbook pro 13" uiteindelijk uit gekomen op zon 800 euro. Hij is vandaag verstuurd en heb de tracking code, ben benieuwd!
(Vanuit de UK)
Pagina: 1 ... 3 ... 21 Laatste