MacBook uit het buitenland

Pagina: 1 ... 4 ... 21 Laatste
Acties:
  • 178.204 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Bjk schreef op donderdag 17 september 2009 @ 22:32:
Gisteren onderhandeld op e-bay voor een nieuwe macbook pro 13" uiteindelijk uit gekomen op zon 800 euro. Hij is vandaag verstuurd en heb de tracking code, ben benieuwd!
(Vanuit de UK)
is dit via electronic-king? gezien de 2ehands prijzen ga ik misschien liever voor een nieuwe, maar het zou mooi zijn als ik op of onder de 800 euro kon blijven. anders ga ik zeker eens mailen over de onderhandelingsruimte ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:07

Bjk

@hdxftw Nee dit was niet bij electronic-king. Ik heb op Ebay UK gezocht en een aanbieder gevonden die vooral in fotocamera's en video camera's deed maar toevallig een macbook had staan. (Wel een gewaardeerde topseller).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Bjk schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 09:10:
@hdxftw Nee dit was niet bij electronic-king. Ik heb op Ebay UK gezocht en een aanbieder gevonden die vooral in fotocamera's en video camera's deed maar toevallig een macbook had staan. (Wel een gewaardeerde topseller).
800 Voor een nieuwe 13"Mac Book pro?! Dat is echt goedkoop :*) . Heb je misschien een linkje naar die verkoper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjk

Bjk

@Jay-v ik krijg mijn macbook via Samuel. Ben via e-bay.com ingelogd en naar zijn advertentie gedaan. Op mijn nl e-bay account zit de "best offer" functionaliteit niet (hoe krom is dat). En daar een paar offers en counter offers gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hij heeft alleen de duurdere versies staan momenteel. even in de gaten houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Bedankt, die gast is behoorlijk goedkoop. Ga ik even in de gaten houden! Misschien een nette 13" bij hem scoren zodra ie er weer één heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Persoonlijk zou ik gewoon vrij zoeken, er zijn zoveel goede verkopers op Ebay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17-09 12:41
Na alle rompslomp heb ik vandaag eindelijk m'n Macbook Pro ontvangen. Nu nog even wachten op de receipt van de boete en kijken wat Elektronic King eraan kan/wil doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:22

Aight!

'A toy robot...'

Ik heb ook een boete binnen van 91 euro.
Dus dan was ik in totaal 1591 euro kwijt, ipv 1800.

Dus is nog wel de moeite waard, kan het ook waarschijnlijk terug krijgen, zal hem van het weekend wel eens mailen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

beetje mierenneucken, maar die 91 eur is geen boete he ;) gewoon btw heffing.

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:22

Aight!

'A toy robot...'

ow, dan valt het al helemaal mee :D

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:53
Verwijderd schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 21:09:
beetje mierenneucken, maar die 91 eur is geen boete he ;) gewoon btw heffing.
Strikt genomen is het natuurlijk wel een boete. De overheid zou zich niet moeten bemoeien met het verkeer van personen en goederen. Maar goed, dat gaat te ver af van de discussie hier ;)

Wat ik me afvraag is of Fedex en de douane nog gaan naheffen bij anderen. Helemaal gek zijn ze nou ook weer niet en al die pakketje met een waarde van $550 vallen blijkbaar wel op....

Verwijderd

zeef schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 12:24:
[...]

Strikt genomen is het natuurlijk wel een boete. De overheid zou zich niet moeten bemoeien met het verkeer van personen en goederen. Maar goed, dat gaat te ver af van de discussie hier ;)
true, true :)
Wat ik me afvraag is of Fedex en de douane nog gaan naheffen bij anderen. Helemaal gek zijn ze nou ook weer niet en al die pakketje met een waarde van $550 vallen blijkbaar wel op....
vast niet. wordt een beetje lastig bewijzen lijkt me.

• YinLin
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16-09 07:51
Ik heb ook inmiddels een heffing binnen van 99 euro van de fedex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:26

qless

...vraag maar...

Hoe zit dat met garantie trouwens als je via king besteld?

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YinLin
Apple heeft wereldwijde garantie je kunt je garantie checken met je serie nummer op de site van apple.

https://selfsolve.apple.com/GetWarranty.do

Welk land je invult maakt niets uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dog4life
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Binnenkort naar Singapore :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:48
YinLin schreef op zondag 20 september 2009 @ 14:57:
Apple heeft wereldwijde garantie je kunt je garantie checken met je serie nummer op de site van apple.

https://selfsolve.apple.com/GetWarranty.do

Welk land je invult maakt niets uit.
Klopt, maar veel stores vragen 32 euro handelingskosten als je niet bij hun heb gekocht.. :(

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YinLin
LED-Maniak schreef op zondag 20 september 2009 @ 19:56:
[...]

Klopt, maar veel stores vragen 32 euro handelingskosten als je niet bij hun heb gekocht.. :(
Maar is het niet zo dat je op de apple site een reperatie kan aanvragen en dan geen "handelingskosten"betaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:50
Neem zeker een kijkje in Funan aan de Coleman Street / Northbridge Road. Ik heb in januari bij PA Mart (4e verdieping, shop 18) mijn MacBook Air gekocht. Toen met gratis iPod nano 8GB. Als je cash betaald krijg je nog meer korting. Bovendien kun je met je bonnetje langs op het vliegveld voor BTW teruggave.

Toen 1699 in NL, ik heb 1360 betaald na btw teruggaaf. De iPod verkocht voor 100 en dus 1260 euro netto. Op Schiphol mocht ik door lopen.

Iemand enig idee hoe het zit als ik nu in januari weer naar Singapore ga, en ik mijn Air mee neem? Kan ik bij terugkomst in Nederland dan weer 'gepakt' worden?

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless

qless

...vraag maar...

Op de verkopen van king via UK, zit daar de UK VAT (BTW) op? Dat zou voor mij nog eens 15% schelen ;)

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjk

Bjk

Ik heb inmiddels mijn Macbook Pro 13 binnen gehad. Perfect apparaat, lekker klein maar niet te klein. Ik ga zeker nog vaker iets via e-bay kopen. Het enige pijn-puntje is dat er UK stekkers aan zitten en daarom kon ik hem in eerste instantie niet opladen. Gelukkig had mijn broer een tweede stekker bij zijn iPhone gekregen, die weer op de adapter van mijn Macbook kan :)

Kortom, erg positief over het importeren van deze Macbook.

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Misschien leuk om een lijstje met goede ebay verkopers in de openings post te zetten. De ebay search vindt toch niet altijd alles. Bij A1 Mobile staat de 15" voor €1195,- en gratis shipping vanuit de UK. Goeie deal lijkt mij zo.

• Lounge Deluxe
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Napsju schreef op maandag 21 september 2009 @ 00:54:
Iemand enig idee hoe het zit als ik nu in januari weer naar Singapore ga, en ik mijn Air mee neem? Kan ik bij terugkomst in Nederland dan weer 'gepakt' worden?
Ook dan kan er door de Nederlandse douane naar bewijs gevraagd worden dat aantoont dat jouw MacBook Air in Nederland of een andere EU-lidstaat is gekocht en geleverd met BTW.

• RVE_NL
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-09 09:39
Ik ben al een tijdje hier mee ana het lezen omdat ik op zoek ben naar een mooie nieuwe macbook pro
Echter de prijs kom ik niet helemaal uit, als ik het goed begrijp komt er gewoon nog 19% btw bij?

dus stel ik koop een laptop van EUR 1.319,34 (bij Electronic King

dan word mijn totaalprijs :€1516.85 ? (1319.34 x 1.19)

of zit ik nu verkeerd?

• qless

qless

...vraag maar...

Als je via King besteld met dispatch via UK, dan zit er al engelse BTW op. Daarom en omdat Engeland toch nog bij de EU hoort hoef je niet nogmaals BTW te betalen.

• Jolly_Jumper
Bij Electronic King worden laptops voor 550 dollar gedeclareerd en uit de berichten die ik hier lees, moet je dan 90 euro dokken. Maar als je pech hebt, zoals ik (zie vanaf 2e bericht op pagina 12 van dit topic), dan kan 't veel hoger uitvallen en dan ben je nog duurder uit dan hier. De meest veilige optie zou zijn om gewoon deze http://cgi.ebay.nl/NEW-Ap...0.m14.l1262#ht_2068wt_941 te halen.

edit: uiteraard heb ik 't hier over Macbooks die vanuit Amerika worden verzonden

[ Voor 7% gewijzigd door Jolly_Jumper op 24-09-2009 14:12 ]

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Jolly_Jumper schreef op donderdag 24 september 2009 @ 13:42:
Bij Electronic King worden laptops voor 550 dollar gedeclareerd en uit de berichten die ik hier lees, moet je dan 90 euro dokken. Maar als je pech hebt, zoals ik (zie vanaf 2e bericht op pagina 12 van dit topic), dan kan 't veel hoger uitvallen en dan ben je nog duurder uit dan hier. De meest veilige optie zou zijn om gewoon deze http://cgi.ebay.nl/NEW-Ap...0.m14.l1262#ht_2068wt_941 te halen.
Dat ligt eraan of het uit de UK wordt verzonden of niet. Electronicking zet bij sommige items *dispatch from uk*

• Jolly_Jumper
Klopt, maar hij heeft 't over een Macbook die vanuit USA verzonden wordt en daar gaat mijn verhaal dan ook over.

• dog4life
  • Niet online
[...]

Neem zeker een kijkje in Funan aan de Coleman Street / Northbridge Road. Ik heb in januari bij PA Mart (4e verdieping, shop 18) mijn MacBook Air gekocht. Toen met gratis iPod nano 8GB. Als je cash betaald krijg je nog meer korting. Bovendien kun je met je bonnetje langs op het vliegveld voor BTW teruggave.

Toen 1699 in NL, ik heb 1360 betaald na btw teruggaaf. De iPod verkocht voor 100 en dus 1260 euro netto. Op Schiphol mocht ik door lopen.

Wow, een beter antwoord had ik niet kunnen verwachten! Ben van plan een MBP 15"te kopen (alhoewel de lifecycle een beetje ten einde loopt..).
Maar als ik het goed begrijp, kan ik de BTW terugvragen in Singapore omdat we in NL een ander tarief hebben/ik alsnog 19% zou moeten betalen als ik pech heb, dat snap ik even niet?
En hier bij de douane gewoon een (nep)factuur laten zien als "bewijs" dat ik hem al een aantal maanden eerder in NL heb gekocht dus!

• Philflow

Philflow

dog4life schreef op donderdag 24 september 2009 @ 18:52:
[...]
En hier bij de douane gewoon een (nep)factuur laten zien als "bewijs" dat ik hem al een aantal maanden eerder in NL heb gekocht dus!
Dat zegt hij trouwens niet. Overigens zijn ze bij de Douane niet achterlijk. Serienummers worden regelmatig nagezocht. 't is maar dat je het weet.

[ Voor 3% gewijzigd door Philflow op 24-09-2009 18:55 ]

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik heb een maand geleden een MBP 13" meegenomen uit Honolulu voor welgeteld +/- 1125 euro (incl. 6% corp korting). Kost me hier toch al gauw 1399 euro.

:)

• dog4life
  • Niet online
Philflow schreef op donderdag 24 september 2009 @ 18:55:
[...]

Dat zegt hij trouwens niet. Overigens zijn ze bij de Douane niet achterlijk. Serienummers worden regelmatig nagezocht. 't is maar dat je het weet.
Nee, daar heb je idd gelijk in (1e gedeelte). Met dat van die serienummers checken vraag ik me af hoe ze dat willen doen? Winkel opbellen?
Iig, ik vlieg terug over Heathrow, en bij vluchten tussen de UK en NL waren ze eigenlijk altijd best simpel qua checken, heb vaak zat mijn (oude) macbook meegenomen, daar is ook nooit wat over gezegd! Dus echt veel zorgen maak ik me eigenlijk niet.

• Philflow

Philflow

dog4life schreef op zaterdag 26 september 2009 @ 15:33:
[...]
Iig, ik vlieg terug over Heathrow, en bij vluchten tussen de UK en NL waren ze eigenlijk altijd best simpel qua checken, heb vaak zat mijn (oude) macbook meegenomen, daar is ook nooit wat over gezegd! Dus echt veel zorgen maak ik me eigenlijk niet.
UK is lid van de EU, d.w.z. vrij verkeer van goederen. ps. hoe ze het controleren weet ik niet, ik heb ze weleens een laptop van mij zien natrekken in de computer (of ze deden net alsof).

[ Voor 13% gewijzigd door Philflow op 26-09-2009 16:09 ]

• Lulukai
  • Laatst online: 21:27

Lulukai

God's gift to women

De vraag is hier al ergens gesteld maar ik heb het antwoord nog niet gevonden: hoe weet de douane het verschil tussen iemand die veel reist en een laptop bijheeft en iemand die een laptop importeert? En iemand uit Amerika die hier een paar dagen komt voor het werk, moet die dan betalen?

@ Mikevdzanden: hoe kan ik contact met je opnemen?

[ Voor 8% gewijzigd door Lulukai op 26-09-2009 18:35 ]

.

• YinLin
Er geld een omgekeerde bewijslast dus jij moet bewijzen dat jij die laptop in de eu hebt gekocht.
En als iemand buiten de eu komt dan heeft die ook een ander paspoort.

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-09 10:55
[...]

toen ik mijn camera kocht en zei dat ik naar het buitenland ging heb ik daarvoor speciaal een 2e bonnetje gekregen zodat ik kon bewijzen dat ik hem in NL gekocht had.

Het is voor de doane lastig te bewijzen, maar probeer ze maar eens wijs te maken als ze eigenwijs zijn.

Ik zou het bonnetje van de eerste keer meenemen als dat kan, immers kan je dan zeggen dat je al heffing hebt betaald.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

• Jolly_Jumper
En wat als de laptop bijv. op Ebay is gekocht? (zoals bij een aantal mensen hier) Je hebt dan geen officiele factuur om aan te tonen dat je hem al had.

• Philflow

Philflow

Jolly_Jumper schreef op zaterdag 26 september 2009 @ 20:18:
En wat als de laptop bijv. op Ebay is gekocht? (zoals bij een aantal mensen hier) Je hebt dan geen officiele factuur om aan te tonen dat je hem al had.
Dan kun je de ebay factuur uit printen. Zoals gezegd ligt de bewijslast bij jezelf.

• Jolly_Jumper
Paypal factuur bedoel je wellicht? Ik betwijfel wel of ze zoiets accepteren als factuur, aangezien 't makkelijk na te maken en er geen serienummer o.i.d. dat 't daadwerkelijk om die laptop gaat. Hetgeen wat bijv. bij een Apple factuur wel kan.

• Philflow

Philflow

Ik bedoelde een Ebay factuur.

[ Voor 46% gewijzigd door Philflow op 26-09-2009 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeebus
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-09 10:20
Dus als ik op vakantie ga en weer terug kom met mijn macbook moet ik maar zorgen dat ik een factuur bij me heb omdat ik anders belasting moet betalen? Geld dat ook voor de schoenen die ik aan heb? En mijn horloge?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YinLin
Jeebus schreef op zondag 27 september 2009 @ 15:15:
Dus als ik op vakantie ga en weer terug kom met mijn macbook moet ik maar zorgen dat ik een factuur bij me heb omdat ik anders belasting moet betalen? Geld dat ook voor de schoenen die ik aan heb? En mijn horloge?
Ja dat geld ook voor je schoenen en horloge, maar of ze dat doen is een tweede. Bij een swatch is dat niet interresant voor de douane maar bij een iwc of patek philippe is dat wel weer interessant (rendabel? :X ).
En als je zelf met het vliegtuig gaat mag je 430 euro belasting vrij importeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Ik ben regelmatig uit Thailand en VS naar Schiphol gekomen en wat ik aan mijn pols had hangen is nog nooit gecontroleerd. Mijn laptop wel, en mijn baggage ook.

Een keer had ik al mijn vuile was gewoon in mijn tas 'gedonderd', toen de douane dat zag hadden ze geen zin om het goed te doorzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het een mogelijkheid om gewoon je Macbook Pro in Amerika te kopen als je daar bent... Doos etc wegflikkeren en dat ding naar jezelf in Nederland te shippen? Dan kunnen ze toch niet moeilijk doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:48
Verwijderd schreef op maandag 28 september 2009 @ 15:33:
Is het een mogelijkheid om gewoon je Macbook Pro in Amerika te kopen als je daar bent... Doos etc wegflikkeren en dat ding naar jezelf in Nederland te shippen? Dan kunnen ze toch niet moeilijk doen?
dan komt het pakket gewoon bij de douane terecht en mag je invoerkosten en btw aftikken.

Ook moet je natuurlijk zorgen dat je eerder thuis bent dan je MacBook :+

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petezah
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-08-2021
ik heb sinds vandaag een mpb uit usa.

maar er zit een andere stroomkabel bij, ben op zoek naar een geaarde kabel.
heb nu zon tussenstukje zitten, maar is niet geaard.

iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

volgens mij zit er helemaal geen aardestekker op die dingen. is gewoon een platte stekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joke_name
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:08
petezah schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 12:49:

iemand tips?
Nou eigenlijk een hele simpele oplossing. Even bellen met de apple store en vragen of ze een verlengkabel met aarde voor je hebben liggen.

@hdxftw
er zit meestal wel een aardestekker bij. Je krijgt namelijk de adapter met een opklik stukje met een eurostekker. Daarnaast krijg je bij de 15 en 17 inch een verlengkabel bij waar aan het uiteinde een geaarde kabel zit.

[ Voor 20% gewijzigd door joke_name op 29-09-2009 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Ik plugde er gewoon een oude stroomkabel in die ik had liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petezah
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-08-2021
zo'n oude stroomkabel heb ik ook liggen, maar is niet geaard.

dacht aan een ander alternatief dan de applestore, aangezien die een volle prijs vragen voor zoiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YinLin
Kabel kost bij een Apple winkel 23 euro en op eBay iets van 5 plus verzend kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

petezah schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 13:11:
zo'n oude stroomkabel heb ik ook liggen, maar is niet geaard.
bij mij was dat geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVE_NL
Ik heb jullie advies nodig, ik kom er echt niet uit

Ik wil graag een macbook pro 2,66 ghz kopen met 320 gb schijf enz

-Nu kan ik deze laptop kopen met studenten korting (surfspot) voor €1611,-
-Ik kan dezelfde laptop ook via electronic king kopen voor €1465,47 uk dispatch incl verzendkosten
Link: http://cgi.ebay.nl/NEW-Ap...ef6f&_trksid=p3286.c0.m14

Heb ik nog kans op een boete via uk dispatch? Wat raden jullie aan te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

geen boete of extra kosten via uk dispatch, is namelijk een EU land. had je een paar pagina's terug uitvoerig kunnen lezen. in jouw geval steek je dus 150 euri in je zak, waarbij je ws nog 10 euro in een verloopstekkertje moet investeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

De zoek functie gebruiken ;) Want die vraag is meerdere keren beantwoord in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiSE
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:11
Meer een shopping vraag maar het gaat wel om een MacBook uit het buitenland ;-). Via electronic king (ebay) een MacBook gekocht maar nu loop ik tegen een betalings uitdaging aan. Aangezien het bedrag boven de 1000 euro gaat moet ik verifieren bij PayPal (gekozen voor Creditcard maar dan moet je dus wachten op het afschrift om daar een code af te halen). Na wat op en neer mailen stelt EK voor om de betaling in 2 delen te doen rechstreeks naar een yahoo.com mailadres. Iemand daar ervaringen mee (algemeen of specifiek met EK)?
Wat is wijsheid hiero.

Update:
You will still get paypal buyer's protection even if you pay directly to ebayprincess07@yahoo.com, because you already purchased this item on EBay.
. Klopt dat?

[ Voor 14% gewijzigd door ZiSE op 29-09-2009 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aschja
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-09 20:40
Dit klopt.. Heb ik ook gedaan..
Dit emailadres moet je invoeren bij Paypal en ik zit nu heerlijk te typen achter mijn macbook protje!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiSE
mikevdzanden schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 20:58:
Dit klopt.. Heb ik ook gedaan..
Dit emailadres moet je invoeren bij Paypal en ik zit nu heerlijk te typen achter mijn macbook protje!! :)
Thanks. Maar dan kun je dus op geen enkele manier de koppeling met ebay maken. Want als kies voor 'betalen van ebay objecten' dan loop ik weer tegen die limiet grens aan. Ik kan dus alleen het geld rechtstreeks overmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DS Motorsport
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 25-12-2023
ZiSE schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 20:54:
Meer een shopping vraag maar het gaat wel om een MacBook uit het buitenland ;-). Via electronic king (ebay) een MacBook gekocht maar nu loop ik tegen een betalings uitdaging aan. Aangezien het bedrag boven de 1000 euro gaat moet ik verifieren bij PayPal (gekozen voor Creditcard maar dan moet je dus wachten op het afschrift om daar een code af te halen). Na wat op en neer mailen stelt EK voor om de betaling in 2 delen te doen rechstreeks naar een yahoo.com mailadres. Iemand daar ervaringen mee (algemeen of specifiek met EK)?
Wat is wijsheid hiero.

Update:
[...]
. Klopt dat?
Ik heb vorige week afgelopen week hetzelfde gehad. Was ook nog niet geverifieerd. Heb toen het bedrag in 3 delen gedaan. Alleen zit je dan ook met een limiet van max 1000 euro. Dus je schiet er weinig mee op.
Vervolgens visa gebeld en die konden mij gelijk de code doorgeven via de telefoon nadat ik de situatie had uitgelegd.
Maar wat ik vervolgens had was een stuk vervelender, omdat ik 3 transacties achter elkaar had gedaan werd dit als verdacht gezien en werd er dus een onderzoek gestart en mijn paypal account werd bevroren. |:(
Dit heeft vervolgens een week!! geduurd voordat alle betalingen werden geannuleerd en ik vandaag alsnog het gehele bedrag in 1 keer kon overmaken. Morgen gaat mijn macbook pro 13 op de post, maarja wel mooi een week vertraging opgelopen.

Ik zou je dus adviseren om die verificatie te doen en een uurtje later je creditcard maatschappij te bellen zodat je het bedrag in 1 keer kan overmaken, heb je iig niet het gezeur wat ik afgelopen week heb gehad.

• qless

qless

...vraag maar...

Pff die echeck van paypal duurt ook eeuwen, 21ste betaling gedaan, vandaag pas verwerkt (en 23 ste al van mijn rekening gehaald)...

Maar goed macbook pro 17 is op weg ;)

• Jo-re-mi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-09-2024

Jo-re-mi

_ _ _d(□_□)b

ZiSE schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 20:54:
Wat is wijsheid hiero.

Update:
[...]
. Klopt dat?
Hoeveel ben je hier bij Electronic King kwijt aan verzendkosten en invoer-/douanekosten dan?

• ZiSE
Jo-re-mi schreef op woensdag 30 september 2009 @ 14:32:
[...]

Hoeveel ben je hier bij Electronic King kwijt aan verzendkosten en invoer-/douanekosten dan?
Ik heb gekozen voor een machine die vanuit de UK verstuurd wordt. Verzendkosten zijn 49,95 euro en invoerrechten heb je dan geen last van.

• Jo-re-mi

Jo-re-mi

_ _ _d(□_□)b

ZiSE schreef op woensdag 30 september 2009 @ 15:46:
[...]

Ik heb gekozen voor een machine die vanuit de UK verstuurd wordt. Verzendkosten zijn 49,95 euro en invoerrechten heb je dan geen last van.
Interessant, interessant. Waar kun je dat aangeven dan?

• L.N.
  • Laatst online: 23:25
petezah schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 12:49:

iemand tips?
YinLin schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 13:45:
Kabel kost bij een Apple winkel 23 euro en op eBay iets van 5 plus verzend kosten.
Ik heb bij AM Bridge (APR in SIttard) zo'n kabel gehaald voor €10. Volgens mij was dat gewoon een originele Apple kabel.

[ Voor 32% gewijzigd door L.N. op 30-09-2009 15:55 ]

• ZiSE
Jo-re-mi schreef op woensdag 30 september 2009 @ 15:52:
[...]

Interessant, interessant. Waar kun je dat aangeven dan?
Niet. Even zoeken op de items die electronic king aanbiedt. Bij verschillende modellen staat: "Dispatched from the UK".

• Jo-re-mi

Jo-re-mi

_ _ _d(□_□)b

ZiSE schreef op woensdag 30 september 2009 @ 16:04:
[...]

Niet. Even zoeken op de items die electronic king aanbiedt. Bij verschillende modellen staat: "Dispatched from the UK".
Thanks! Good to know. Ik moet over een paar maandjes ook wel aan geloven om een nieuwe aan te schaffen. En met mijn studentenfinanciën zijn deze prijzen erg fijn.

• YinLin
LuukNouwen schreef op woensdag 30 september 2009 @ 15:52:
[...]

[...]

Ik heb bij AM Bridge (APR in SIttard) zo'n kabel gehaald voor €10. Volgens mij was dat gewoon een originele Apple kabel.
Volgens mij ben ik dan genaaid door IVIZI in maastricht die vragen 22.95 voor zo'n kabel :X

[ Voor 22% gewijzigd door YinLin op 30-09-2009 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clonedonkey
  • Laatst online: 16:27
Ga volgende maand naar een vriend die op dit moment in de VS studeert. Verleiding is wel erg groot een MBP te kopen daar. Zit alleen nog even te twijfelen hoe en wat. Ik kan natuurlijk hopen niet gecontroleerd te worden en gratis in te voeren of gewoon aangeven (wat zijn precies de percentages ? en wanneer van $ naar € ?). Wat volgens mij ook nog een optie is om hem te versturen als gift. Iemand daar ervaring mee ? Dan is het toch mogelijk gratis in te voeren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

clonedonkey schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 01:07:
Ga volgende maand naar een vriend die op dit moment in de VS studeert. Verleiding is wel erg groot een MBP te kopen daar. Zit alleen nog even te twijfelen hoe en wat. Ik kan natuurlijk hopen niet gecontroleerd te worden en gratis in te voeren of gewoon aangeven (wat zijn precies de percentages ? en wanneer van $ naar € ?). Wat volgens mij ook nog een optie is om hem te versturen als gift. Iemand daar ervaring mee ? Dan is het toch mogelijk gratis in te voeren ?
Hoeveel je moet betalen is terug te vinden op Google, je andere vragen zijn terug te vinden in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-09 12:36
sinds 2 dagen terug uit Amerika, met een MBP 13 model in de fototas.
Ik zag op de creditcard overzichten dat ik 960 eur kwijt ben voor de MBP 13.
controle in Nederland (terugkeer) niets van gemerkt, en heenweg is de MBP (en camera) door de scanner gegaan (zonder troubles).

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DS Motorsport
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 25-12-2023
Sinds gister mijn Macbook Pro 13 binnen vanuit de UK.

Vorige week dinsdag besteld dus vond het vrij snel, heb hem gekocht via electronic king.

Was in totaal 1090 kwijt voor de 2.53 ghz versie. :*)
Snow leopard stond er al op, dus kon gelijk aan de slag met het uitzoeken hoe dat os x nu werkt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless

qless

...vraag maar...

Das snel, mijn macbook is nog onderweg...

21 september besteld,
29 september paypal echeck klaar,
5 oktober verzonden
7 in duits distri centrum..

Heb jij betaald voor extra snelheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
  • Laatst online: 23:25
YinLin schreef op woensdag 30 september 2009 @ 21:09:
[...]

Volgens mij ben ik dan genaaid door IVIZI in maastricht die vragen 22.95 voor zo'n kabel :X
Ik woon zelf in Maastricht, maar ga eigenlijk altijd naar AM Bridge in Sittard. De service is daar veel en veel beter. Daarnaast zijn de medewerkers tenminste beleefd (ben eens afgebekt door de eigenaar omdat een MAcsafe-adapter kapot was gegaan en ik de verpakking niet meer had. De aankoopbon en adapter zelf was niet voldoende). Daarnaast zet AM Bridge er bij een upgrade compatibel geheugen/ harde schijf in plaats van origineel Apple. Dat werkt ook zonder problemen, je blijft garantie houden, maar is veel goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clonedonkey
  • Laatst online: 16:27
Heel het topic doorgelezen en uiteindelijk tot de conclusie gekomen dat ik binnenkort lekker via Electronic King een appeltje laat bezorgen vanuit de UK. Scheeld toch 200€ voor de versie die ik wil en geen gezeur met eventuele extra kosten als ik hem vanuit de usa laat komen/zelf meenemen. Heb alleen nog even twee vraagjes op dit moment,

1) De versie die ik wil (http://store.apple.com/nl/configure/MC118N/A?mco=MTE0MjEyODg) is dat deze op de EK ebey site ? Volgens mij wel maar op de EK site staat "model MC118LL/A" en op de apple site "MC118N/A"
http://cgi.ebay.nl/NEW-Ap...trksid=p4634.c0.m14.l1262

2) Ik lees dat sommige mensen korting hebben gehad door een lager bod te doen dan hun vermelden op de site. Hoe kan ik dat doen ? Ik zie namelijk alleen een "Nu kopen" button. Heb totaal geen ervaring met ebay dus hoop dat iemand me hiermee kan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YinLin
clonedonkey schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 00:46:
Heel het topic doorgelezen en uiteindelijk tot de conclusie gekomen dat ik binnenkort lekker via Electronic King een appeltje laat bezorgen vanuit de UK. Scheeld toch 200€ voor de versie die ik wil en geen gezeur met eventuele extra kosten als ik hem vanuit de usa laat komen/zelf meenemen. Heb alleen nog even twee vraagjes op dit moment,

1) De versie die ik wil (http://store.apple.com/nl/configure/MC118N/A?mco=MTE0MjEyODg) is dat deze op de EK ebey site ? Volgens mij wel maar op de EK site staat "model MC118LL/A" en op de apple site "MC118N/A"
http://cgi.ebay.nl/NEW-Ap...trksid=p4634.c0.m14.l1262

2) Ik lees dat sommige mensen korting hebben gehad door een lager bod te doen dan hun vermelden op de site. Hoe kan ik dat doen ? Ik zie namelijk alleen een "Nu kopen" button. Heb totaal geen ervaring met ebay dus hoop dat iemand me hiermee kan helpen.
1 De een is de amerikaanse versie en de andere de nl versie

2 Je moet op de us ebay of uk ebay inloggen dan kun je een voorstel doen.

Deze vragen en antwoorden staan er overgins al. Gebruik de zoek functie O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

clonedonkey schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 00:46:
Als ie het niet aan heeft staan kun je hem een vraag stellen d.m.v. "Een vraag stellen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVE_NL
Ik heb ook een macbook pro 2,66ghz bij electronic king gekocht, echter ik heb deze nog niet ontvangen, sterker nog electronic king beweerd dat hij mijn geld nog niet eens heeft ontvangen.
Het geld is niet overgemaakt met paypal maar met bankoverschrijving (spoed), dit zou normaal 4 werkdagen maximaal duren, het is over gemaak op vrijdag 2-10, inmiddels is het 11-10 en nog steeds niet ontvangen (terwijl het uiterlijk op woensdag 7-10 ontvangen moest zijn.

Mijn vraag is: hebben er hier mensen hun laptop van electronic king ontvangen en was alles in orde?

Ik heb de feedback van electronic king van te voren doorgelezen en die zag er goed en betrouwbaar uit, ook was ik diverse links in dit topic tegen gekomen.

Moet ik mij zorgen gaan maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
Er zit in jouw geval natuurlijk wel een weekendje tussen, dus wellicht dat 't daarom wat langer duurt. Waarom heb je trouwens 't geld via bank overgemaakt en niet zoals bijna iedereen gewoon met Paypal? Sneller, handiger en veiliger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless

qless

...vraag maar...

Zo mijn mbp 17" via electronic king is binnen :)

Nu nog op zoek naar een nieuw snoer voor de adapter, welke mac winkels hebben dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVE_NL
qless schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 10:06:
Zo mijn mbp 17" via electronic king is binnen :)

Nu nog op zoek naar een nieuw snoer voor de adapter, welke mac winkels hebben dat?
Nice, mijn macbook pro schijnt ook verzonden te zijn afgelopen vrijdag.
Weet je toevallig wanneer die van jou verstuurd is? dan heb ik enige indicatie hoe lang het ongeveer duurt?
Jolly_Jumper schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 11:16:
Er zit in jouw geval natuurlijk wel een weekendje tussen, dus wellicht dat 't daarom wat langer duurt. Waarom heb je trouwens 't geld via bank overgemaakt en niet zoals bijna iedereen gewoon met Paypal? Sneller, handiger en veiliger.
Ik heb niet betaald via paypal omdat ik nog geen credit card had, heb deze inmiddels aangevraagd maar eer dat allemaal geregeld is duurt 5-8 dagen en ik dacht dat dit sneller zou gaan, helaas niet dus.

[ Voor 39% gewijzigd door RVE_NL op 13-10-2009 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless

qless

...vraag maar...

RVE_NL schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 12:06:
[...]

Nice, mijn macbook pro schijnt ook verzonden te zijn afgelopen vrijdag.
Weet je toevallig wanneer die van jou verstuurd is? dan heb ik enige indicatie hoe lang het ongeveer duurt?
5 oktober is ie op transport gegaan, via UK dispatch, met de route:
Bristol, Birmingham, Stansted (GB), Kelsterbach (DE), Oude meer (NL), Zaventem (BE)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
RVE_NL schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 12:06:
[...]

Ik heb niet betaald via paypal omdat ik nog geen credit card had, heb deze inmiddels aangevraagd maar eer dat allemaal geregeld is duurt 5-8 dagen en ik dacht dat dit sneller zou gaan, helaas niet dus.
Je kan ook je bankrekening eraan koppelen en wordt 't geld gewoon direct van je bank afgeschreven :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVE_NL
qless schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 12:11:
[...]

5 oktober is ie op transport gegaan, via UK dispatch, met de route:
Bristol, Birmingham, Stansted (GB), Kelsterbach (DE), Oude meer (NL), Zaventem (BE)
oke dus dat kan nog wel een weekje duren
Jolly_Jumper schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 12:16:
[...]

Je kan ook je bankrekening eraan koppelen en wordt 't geld gewoon direct van je bank afgeschreven :).
dat wist ik niet bedankt voor de tip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die electronic king is best cheap.

Alleen snap ik die modelnamen niet! Waar staat MB991LL/A voor? Met andere woorden, is dat de allernieuwste? Of is het een restpartij van een patch van het vorige model?

Op de site van Apple ben ik die codes niet tegengekomen.

EDIT: op de site staat hij gewoon vermeld:
http://www.apple.com/macbookpro/specs-13inch.html

Er staan bij Electronic King namelijk ook apple 13" modellen van de vorige series op namelijk... 2.0Ghz en 2.4Ghz.

Alleen dit klopt niet echt bij de 13" versie: NVIDIA GeForce 9400M GT 256MB discrete graphics processor; Glossy display

het is de non GT versie zover ik weet!

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2009 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 996
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:15

996

Serienummers verschillen per land. Tevens verandert zo'n nummer als je in de Applestore zaken toevoegt aan een standaard-configuratie. In de store kun je het serienummer wel terugvinden hoor (als je het betreffende item in de winkelwagen legt).

[ Voor 12% gewijzigd door 996 op 15-10-2009 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
Verwijderd schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 20:39:
het is de non GT versie zover ik weet!
Er zit inderdaad een non-GT in, net zoals in m'n 15" MBP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Huh ik snap het niet meer
Deze interesseerde mij het meest
Product Features

-Built-in lithium-polymer battery. Up to 8 hours of wireless productivity.
-NVIDIA GeForce 9400M GT 256MB discrete graphics processor; Glossy display
-160GB 5400-rpm Serial ATA hard drive; 512MB of GDDR3 memory
-2GB of 1066MHz DDR3 memory; two SO-DIMM slots support up to 8GB
-SuperDrive 8x (DVD±R DL/DVD±RW/CD-RW)

Maar ook deze

-Redesigned MacBook with thin, strong aluminum unibody frame and 13.3-inch LED-backlit glass display
New glass trackpad with 40 percent more tracking area and supports more Multi-Touch gestures
-2.4 GHz Intel Core 2 Duo processor, 250 GB hard drive, 2 GB RAM (4 GB max), DVD/CD SuperDrive
-Integrated NVIDIA graphics (with 256 MB shared memory); Draft-N Wi-Fi; Bluetooth 2.1; Gigabit Ethernet; Mini DisplayPort video output.

Welke is nou de nieuwe versie ?
En heeft de eerste geen wifi of bleutooth of mulitouch , led backlit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YinLin
Verwijderd schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 02:19:
Huh ik snap het niet meer
Deze interesseerde mij het meest
Product Features

-Built-in lithium-polymer battery. Up to 8 hours of wireless productivity.
-NVIDIA GeForce 9400M GT 256MB discrete graphics processor; Glossy display
-160GB 5400-rpm Serial ATA hard drive; 512MB of GDDR3 memory
-2GB of 1066MHz DDR3 memory; two SO-DIMM slots support up to 8GB
-SuperDrive 8x (DVD±R DL/DVD±RW/CD-RW)

Maar ook deze

-Redesigned MacBook with thin, strong aluminum unibody frame and 13.3-inch LED-backlit glass display
New glass trackpad with 40 percent more tracking area and supports more Multi-Touch gestures
-2.4 GHz Intel Core 2 Duo processor, 250 GB hard drive, 2 GB RAM (4 GB max), DVD/CD SuperDrive
-Integrated NVIDIA graphics (with 256 MB shared memory); Draft-N Wi-Fi; Bluetooth 2.1; Gigabit Ethernet; Mini DisplayPort video output.

Welke is nou de nieuwe versie ?
En heeft de eerste geen wifi of bleutooth of mulitouch , led backlit ?
De eerste met de Built-in lithium-polymer battery is de nieuwe.
Bij de tweede staat ook macbook en niet macbook pro dus dat is de oude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plankton
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08-09 10:32
Retourticket naar New York is 'maar' 350 euro. Met de stand van de dollar momenteel heb je bij de aanschaf van een macbook (pro) dat bedrag zo weer terugverdiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvd50
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-07 22:38

rvd50

...................

Plankton schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 02:44:
Retourticket naar New York is 'maar' 350 euro. Met de stand van de dollar momenteel heb je bij de aanschaf van een macbook (pro) dat bedrag zo weer terugverdiend.
Hotel + eten + tijd.. Denk toch de je tijd, moeite en geld kunt besparen via Electronic King. :)

R.D50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phil Ivey
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 27-06 18:07
Aangezien ik ook Macbook pro wou bestellen heb ik even dit topic doorgespit, Ik snap nog steeds niet hoe alles nou in zijn werk gaat. Maar is het nou ook mogelijk om een systeem zelf samen te stellen? Of moet je kiezen uit 1 van de vele advertenties.

Ik wil namelijk een Macbook Pro 17" met een mat scherm en 500GB, 7200rpm. Heel ff snel gekeken maar kan deze niet vinden. En moet je voor alle MBP die je via besteld via het buitenland zo een verloopstekker kopen of geldt dit alleen voor de MBP uit de USA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
Een laptop configureren is helaas niet mogelijk, aangezien de verkopers de laptops ook gewoon kant en klaar hebben liggen. Je zult dus moeten kijken/hopen of er iemand is bij er ééntje verkoopt die exact aan jouw eisen voldoet. Verloopstekker geldt voor Macbooks uit USA en Engeland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless

qless

...vraag maar...

Phil Ivey schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 03:22:
Aangezien ik ook Macbook pro wou bestellen heb ik even dit topic doorgespit, Ik snap nog steeds niet hoe alles nou in zijn werk gaat. Maar is het nou ook mogelijk om een systeem zelf samen te stellen? Of moet je kiezen uit 1 van de vele advertenties.

Ik wil namelijk een Macbook Pro 17" met een mat scherm en 500GB, 7200rpm. Heel ff snel gekeken maar kan deze niet vinden. En moet je voor alle MBP die je via besteld via het buitenland zo een verloopstekker kopen of geldt dit alleen voor de MBP uit de USA?
Dat kan, ik heb het gevraagd (voor mat scherm) maar dat was 149 pond duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phil Ivey
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 27-06 18:07
qless schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 11:56:
[...]

Dat kan, ik heb het gevraagd (voor mat scherm) maar dat was 149 pond duurder.
Dat is toch behoorlijke prijzig, in de apple store betaal je volgens mij ~€45,-.

[ Voor 32% gewijzigd door Phil Ivey op 17-10-2009 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless

qless

...vraag maar...

Phil Ivey schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 12:14:
[...]

Dat is toch behoorlijke prijzig, in de apple store betaal je volgens mij ~€45,-.
Jep, daarom heb ik het ook niet gedaan, maar snap het wel, moet namenlijk ook door hun apart besteld worden en aparte veiling voor worden aangemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless

qless

...vraag maar...

Weet overigens niet of dat voor alle laptops van king geldt, maar ik heb er toch een gehad met snow eral op:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YinLin
Bij mij zat er een "CPU drop-in schijf" bij met snow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YinLin
Jolly_Jumper schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 20:38:
Na alle rompslomp heb ik vandaag eindelijk m'n Macbook Pro ontvangen. Nu nog even wachten op de receipt van de boete en kijken wat Elektronic King eraan kan/wil doen.
En heb je al bericht van EK of je wat terug krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
Van de betaalde belasting (ong. 250 euro) willen ze de helft korting doen bij de volgende aankoop en van de boete moet ik de kwitantie nog krijgen van Fedex, voordat ze daar iets over kunnen zeggen.
Pagina: 1 ... 4 ... 21 Laatste