Zeer netjes dat ze je al tegemoet willen komen in de belasting, maarja tis niet alsof je elke maand een nieuwe MacBook aanschaftJolly_Jumper schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 23:32:
Van de betaalde belasting (ong. 250 euro) willen ze de helft korting doen bij de volgende aankoop en van de boete moet ik de kwitantie nog krijgen van Fedex, voordat ze daar iets over kunnen zeggen.
Verwijderd
Even een bericht naar electronic king over de nieuwe MacBook. Ze verwachten hem volgende week in de store te hebben!
Will doJay-v schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 11:38:
[...]
Ik vermoed dat ze die boete ook wel vergoeden. Keep us updated

Iemand ervaring met een imac uit de VS? Zie wel iets in een 27 inch met i7
Afgelopen dinsdag mijn macbook pro 2,66 ghz via electronic king ontvangen, alles werkt perfect via GB dispatch geen extra kosten.
Ik had het via bankoverschrijving gedaan, echter raad ik dit niet aan.. duurt erg lang, beter paypal gbruiken.
Verder heel tevreden over electronic king, zeker aan te raden goede communicatie.
Ik had het via bankoverschrijving gedaan, echter raad ik dit niet aan.. duurt erg lang, beter paypal gbruiken.
Verder heel tevreden over electronic king, zeker aan te raden goede communicatie.
Toch heel vreemd dan. Ik heb vorige maand geld ontvangen uit Singapore en die SWIFT overboeking was er binnen 12 uur.
DBS bank SG -> DSB bank NL (Inmiddels geld wel weg daar...)
DBS bank SG -> DSB bank NL (Inmiddels geld wel weg daar...)
Lekker!
Inmiddels weer een update:Jolly_Jumper schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 16:02:
[...]
Will do. Nu maar wachten totdat nieuwe MBP's uitkomen, zodat ik er weer iets kan kopen
.
Als er nieuwe Macbook Pro's uitkomen, via de UK dispatch maar eentje kopenHalf of that will be your store credit 231.50 Euros.
Thank you.
Sam
Toch wel netjes van hem om je 231 euris te vergoeden.Jolly_Jumper schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 11:11:
[...]
Inmiddels weer een update:
[...]
Als er nieuwe Macbook Pro's uitkomen, via de UK dispatch maar eentje kopen.
Zal vast wel eerder vermeld zijn, maar hoe zit het met het toetsenbord als je via ebay besteld op electronickings bijvoorbeeld?
effe googlen : http://support.apple.com/kb/HT2841
Je krijgt een us keyboard staat al tig keer vermeld in het topic even de zoek functie gebruiken.
Je krijgt een us keyboard staat al tig keer vermeld in het topic even de zoek functie gebruiken.
Hoi, kwam na wat googlen op dit topic.
Ik sta op punt een MBP te kopen en ik had Electric king in Engeland ook gevonden mijn vraag is nu betaal je daar bij invoer wel of niet btw op of is dat alleen als ze uit de US komen?
Als het via Engeland zonder BTW kan worden verzonden, begrijp ik dan dat EK-USA alles naar de UK kan sturen om vervolgens naar hier te sturen??(is dat dan uk dispatch?)
En waar moet ik op letten qua toetsenbord ik ben een qwerty toetsenboard gewend is dat dan een NL of VS of UK toetsenboard (tja dat soort vragen krijg je als je internationaal gaat:))
Thanks,
Rob
Ik sta op punt een MBP te kopen en ik had Electric king in Engeland ook gevonden mijn vraag is nu betaal je daar bij invoer wel of niet btw op of is dat alleen als ze uit de US komen?
Als het via Engeland zonder BTW kan worden verzonden, begrijp ik dan dat EK-USA alles naar de UK kan sturen om vervolgens naar hier te sturen??(is dat dan uk dispatch?)
En waar moet ik op letten qua toetsenbord ik ben een qwerty toetsenboard gewend is dat dan een NL of VS of UK toetsenboard (tja dat soort vragen krijg je als je internationaal gaat:))
Thanks,
Rob
Verwijderd
zoek dit topic even door, staan alle antwoorden al.robilonk schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 01:55:
Thanks,
Rob
Alle vragen staan in dit topic inderdaad al meerdere malen vermeld maar vooruit danrobilonk schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 01:55:
Thanks,
Rob
Je krijgt van Electronic King een US model. Zowel US/UK als NL zijn qwerty keyboards, google ff voor de verschillen.
Met UK dispatch betaald je GEEN import/btw etc aan de douane omdat het bij europa hoort. Je betaalt dit hoogst waarschijnlijk wel als je een model uit de US laat verzenden.
En als je zo'n MBP uit de UK laat komen, zit daar dan wel een nederlandse stroomstekker aan?
Neen, een Amerikaanse (vanuitgaande dat je 'm bij Elektronic King koopt). Anders zit er een Engelse bij:

[ Voor 43% gewijzigd door Jolly_Jumper op 27-10-2009 12:08 ]
Ja je krijg gewoon het us model als je via uk dispatch besteld.
Je moet wel rekening houden met een langere levertijd via UK. Ik heb er inmiddels 4 besteld 2 via vs en 2 via uk en als die via de us geleverd word heb ik die binnen 5 werk dagen binnen en via de uk duurt het 2 weken.
Ze sturen die dan gewoon van de vs naar de uk en dan naar jou.
Je moet wel rekening houden met een langere levertijd via UK. Ik heb er inmiddels 4 besteld 2 via vs en 2 via uk en als die via de us geleverd word heb ik die binnen 5 werk dagen binnen en via de uk duurt het 2 weken.
Dus ik kan dan ook gewoon in de US bestellen?
iemand die een beetje op de hoogte is qua prijzen via ebay?
een 2.8 ghz
4Gb intern
17" 1920x1200
macbook pro voor 1490 pond incl. verzending. (ca 1680 euro)
http://cgi.ebay.co.uk/ws/...iewItem&item=380172020563
Lijkt mij heel netjes maar ik vergelijk het met de apple store?
Bvd
een 2.8 ghz
4Gb intern
17" 1920x1200
Bvd
Dank dat je bedoelt in de vs bestellen en dan via de uk naar jou toe? denk dat je qua prijs hetzelfde blijft dus waarom die moeite doen om dat te vragen?robilonk schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 17:04:
Dus ik kan dan ook gewoon in de US bestellen?
Kijk een beetje rond op ebay en vergelijk de prijzen zelf. Maar zo ver ik kon zien verschillen de verkopers niet zo heel veel van prijzen.robilonk schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 17:14:
iemand die een beetje op de hoogte is qua prijzen via ebay?
een 2.8 ghz
4Gb intern
17" 1920x1200
Bvd
Maar 1680 ipv 2300 is toch mooi
LET OP!
mocht je een MBP halen bij Electronic King, let dan goed op of je snow leopard krijg.
bij mij was dit al geinstalleerd, maar er zat nog een leopard dvd bij.
ik had eerst geprobeerd om er 1 via de apple site aan te vragen, maar dat lukte niet omdat hij al aangevraagd was.
had daarna contact op genomen met EK, en hij zou me een snow leopard dvd sturen.
maand later, en nog steeds niks gekregen.
vind t niet zo netjes van hem, en had m al feedback gegeven.
dus geef m geen positief feedback voordat alles compleet is!
mocht je een MBP halen bij Electronic King, let dan goed op of je snow leopard krijg.
ik had eerst geprobeerd om er 1 via de apple site aan te vragen, maar dat lukte niet omdat hij al aangevraagd was.
had daarna contact op genomen met EK, en hij zou me een snow leopard dvd sturen.
Bij mij stond op de laptop leopard en er zat ook een leopard dvd bij maar er zat ook nog een snow leopard cpu-drop-in dvd in.petezah schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 18:27:
LET OP!
Ik kon gewoon via de apple site bestellen met snow leopard disc.
Dat is dan waarschijnlijk al een tijdje geleden, op het moment hebben ze gewoon vrijwel elk type al in de Uk op voorraad.YinLin schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 16:52:
Ja je krijg gewoon het us model als je via uk dispatch besteld.
Mijn MBP ging maandag om 17.00 op de post in Engeland en dinsdag stonden ze om 9.00 voor de deur.
Ik had wel de gratis upgrade naar fedex express gehad, omdat ik ze een 5 star rating had gegeven.
En het zijn idd allemaal US versies. Heb zelf voor de lader een europese opzet stekker gekocht via marktplaats voor 5 euro en voor de verlengkabel zo'n simpele convertor.
Verwijderd
Hi allemaal mochen er nog mensen zijn die intresse hebben voor
mac pro's of mac air.
typen MB940ll/a € 1049.00 MC234ll/a € 1099.00
MC226ll/a € 1449.00 MB986LL/A € 1349.00
Deze staan nog niet op ebay of marktplaats.
Volgd over 2 weken.
Worden geleverd met nederlands stekker
mac pro's of mac air.
Volgd over 2 weken.
Verwijderd
Ik weet dat het vaker hier gevraagd is maar voor de zekerheid ,
Dit vind ik dus een hele leuke macbook pro voor
http://cgi.ebay.co.uk/NEW...m5ad46e94af#ht_2625wt_939
En als ik het goed heb word die dus uit de UK verstuurd en heb ik geen last van boete's etc...
en is dit ook voor ons geldig *10% REBATE THRU BING.COM* ? En ik neem ook aan dat die gratis word verzonden naar NL ?
Dit vind ik dus een hele leuke macbook pro voor
http://cgi.ebay.co.uk/NEW...m5ad46e94af#ht_2625wt_939
En als ik het goed heb word die dus uit de UK verstuurd en heb ik geen last van boete's etc...
en is dit ook voor ons geldig *10% REBATE THRU BING.COM* ? En ik neem ook aan dat die gratis word verzonden naar NL ?
Nee, wordt vanuit Amerika verstuurd (staat er ook duidelijk bij). Rebate geldt zover ik weet alleen voor Amerikanen, maar als schrale troost krijg je wel gratis shipping. Toch nog iets positiefs
.
[ Voor 7% gewijzigd door Jolly_Jumper op 01-11-2009 23:31 ]
Verwijderd
Ja hij komt vanuit maar niet via UK ?
Dus ik krijg alsnog een boete dat ik moet betalen ?
Je krijgt een heffing over het factuur bedrag. Bij mij stond er op de factuur dat de mbp 550 dollar waard was dus kreeg ik een heffing van 19% over dat bedrag.Verwijderd schreef op maandag 02 november 2009 @ 00:02:
Ja hij komt vanuit maar niet via UK ?
Maar als je pech hebt en de douane controleert jou pakket, dan krijg je een naheffing over de echte waarde van de mac plus een boete.
Een andere optie is gewoon de mac te laten inklaren tegen een hoger bedrag (geloofwaardiger).
Weet iemand of de Apple Store in London (Regent Street) ook standaard 13" MB Pro's heeft met US toetsenbord. Is toch wel ergen interessant als ik het uitreken op GWK.nl en ben er van de week toch
. Cinema Display scheelt ook veel, is alleen lastig mee te nemen
.
US keybord ben ik niet helemaal zeker van.
Anders eerst even mailtje sturen?
Anders eerst even mailtje sturen?
Je hebt een pm van mijVerwijderd schreef op zondag 01 november 2009 @ 13:01:
Hi allemaal mochen er nog mensen zijn die intresse hebben voor
mac pro's of mac air.
Volgd over 2 weken.
Verwijderd
Zijn de prijzen die apple.com hanteert inclusief tax? Dus 999 voor de nieuwe macbook, komen daar nog kosten bovenop als je hem zelf in New York koopt?
Ah crap al via google gevonden... Komt nog 8,5% bij ofzo
Ah crap al via google gevonden... Komt nog 8,5% bij ofzo
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2009 19:37 ]
Ja, geldt ook voor een iPod touch. Geldt overigens voor alles wat je in Amerika koopt. Overal komt nog sales tax bij, hoogte is afhankelijk van de staat. Gemiddeld ligt 't rond de 6%. Hier zie je alle percentages: Wikipedia: Sales taxes in the United States
[ Voor 29% gewijzigd door Jolly_Jumper op 17-11-2009 23:44 ]
Hoe zit het met de goedkoop aangeboden AppleCare certificaten op eBay?
Is dat weggegooid geld ?
Is dat weggegooid geld ?
Daarvoor kun je beter hier terecht:Ridder schreef op woensdag 18 november 2009 @ 16:35:
Hoe zit het met de goedkoop aangeboden AppleCare certificaten op eBay?
Is dat weggegooid geld ?
[AppleCare] Op eBay kopen?
OK, ik zal eens gaan neuzen.....
Ik heb mijn oog laten vallen op een MBP 15", 2,53Ghz, 320GB, dubbele videokaart en dat is modelnummer MB471LL/A ......is dit nu het laatste model?
Ik heb op Macrumours gekeken maar niets gevonden op dat modelnummer.
Deze MBP bevindt zich bij EK in de US, en die zou ik dus vanuit de UK hierheen gestuurd willen hebben.
Er staat OS X 10.5 op....dat is geen SL (I presume...zeer beperkte Mac kennis hier....maar wil toch een keer overstappen) ....hebben eerdere EK klanten er wel SL op gekregen wanneer dat niet vermeld staat?
Ik heb mijn oog laten vallen op een MBP 15", 2,53Ghz, 320GB, dubbele videokaart en dat is modelnummer MB471LL/A ......is dit nu het laatste model?
Deze MBP bevindt zich bij EK in de US, en die zou ik dus vanuit de UK hierheen gestuurd willen hebben.
Er staat OS X 10.5 op....dat is geen SL (I presume...zeer beperkte Mac kennis hier....maar wil toch een keer overstappen) ....hebben eerdere EK klanten er wel SL op gekregen wanneer dat niet vermeld staat?
MB471LL/a is het oude model dus wel unibody maar niet met de ingebouwde accu en sd lezer.Ridder schreef op woensdag 18 november 2009 @ 17:29:
OK, ik zal eens gaan neuzen.....
De mac die jij wil kopen is t/m juni/juli geproduceerd en SL is pas verschenen in september.
Dus denk niet dar er LS opzit/bijzit, maar misschien als je het vraag dat hij dan een dvdtje erbij doet.
OK, da's duidelijk.
Ik heb nog even verder zitten zoeken en heb een June 09 model gevonden met dezelfde specs (ongeveer), ook bij EK.
Beetje heen-en-weer gemaild met Sam van EK (was bijna chatten, zo snel!) en uiteindelijk 10% korting gekregen en besteld en betaald.
Nu maar afwachten, hoe lang het duurt van de UK naar hier.
En dan kan het MacBook verhaal beginnen!
Na de iPod en de iPhone begint het hier steeds appeliger te worden......
Nu maar even gaan kijken voor AppleCare.
Ik heb nog even verder zitten zoeken en heb een June 09 model gevonden met dezelfde specs (ongeveer), ook bij EK.
Beetje heen-en-weer gemaild met Sam van EK (was bijna chatten, zo snel!) en uiteindelijk 10% korting gekregen en besteld en betaald.
Nu maar afwachten, hoe lang het duurt van de UK naar hier.
En dan kan het MacBook verhaal beginnen!
Na de iPod en de iPhone begint het hier steeds appeliger te worden......
Nu maar even gaan kijken voor AppleCare.
Misschien een rare vraag, maar als ik mijn (eerste) MBP bij Electronic King in de UK koop dan is het besturingssysteem in het Engels (logisch natuurlijk). Maar is het dan mogelijk om deze om te zetten naar het Nederlands? Of is het zo dat als je een andere taal wil kiezen, je een andere CD nodig hebt?
Het wordt mijn eerste MBP dus mij lijkt het wel handig om een Nederlandse versie te hebben.
Alvast bedankt!
Het wordt mijn eerste MBP dus mij lijkt het wel handig om een Nederlandse versie te hebben.
Alvast bedankt!
Verwijderd
Je kan bij een Mac makkelijk en snel je taal veranderen in het System Preferences panel bij "language & text" Nederlands naar boven slepen zodat die 1ste op de talenlijst staat,daarna even opnieuw inloggen en hij staat op Nederlandse taal.
Verwijderd
Zodra je de mac opstart wordt je gevraagd welke taal je wilt en dan kun je selecteren wat je wil.StefanG85 schreef op woensdag 25 november 2009 @ 14:02:
Misschien een rare vraag, maar als ik mijn (eerste) MBP bij Electronic King in de UK koop dan is het besturingssysteem in het Engels (logisch natuurlijk). Maar is het dan mogelijk om deze om te zetten naar het Nederlands? Of is het zo dat als je een andere taal wil kiezen, je een andere CD nodig hebt?
Alvast bedankt!
onder andere GOT search in dit topic.
Wordt bijna elke post besproken..
Wordt bijna elke post besproken..
Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.
Bedankt ssdar en FunkyMonk!
Alweer een voordeel om mijn MacBook Pro via de UK te bestellen i.p.v. bij MacHouse in Nederland.
Ik neem aan dat je hem voor reparaties wel gewoon in Nederland bij een machouse kan inleveren?
Alweer een voordeel om mijn MacBook Pro via de UK te bestellen i.p.v. bij MacHouse in Nederland.
Ik neem aan dat je hem voor reparaties wel gewoon in Nederland bij een machouse kan inleveren?
Ja dat kan, kost je 35 euro in veel gevallen.
Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.
Aha, en dat zijn gewoon onderzoekskosten, of kosten omdat je die MBP niet bij hun gekocht hebt?LED-Maniak schreef op woensdag 25 november 2009 @ 14:32:
Ja dat kan, kost je 35 euro in veel gevallen.
Volop te vinden in dit topic, maar om je toch maar gelijk te helpen: http://stores.ebay.com/electronic-king-incVerwijderd schreef op woensdag 25 november 2009 @ 14:27:
wat zijn goede site's om een macbook uit het buitenland te bestellen?
Verwijderd
bedankt, ondanks dat ik die al wist.Jolly_Jumper schreef op woensdag 25 november 2009 @ 14:49:
[...]
Volop te vinden in dit topic, maar om je toch maar gelijk te helpen: http://stores.ebay.com/electronic-king-inc.
ik dacht maby handig om in het staters topic gewoon een een paar site's te plaatsen
electronic king heeft zo ver ik kan zien geen mac mini's
andere goede adressen in het buitenland?
andere goede adressen in het buitenland?
Ik verbaas mij er al tijden over hoe het nu toch kan dat veel Apple spullen op ebay zoveel goedkoper zijn.
Een voorbeeld: Als je hier bij de electro king kijkt (http://tinyurl.com/yjmbork) dan zie je de volgende prijzen:
- Macbook Pro 13.3 inch (standaard instap model) 728 euro.
- Macbook 15.4 inch: 1380 euro.
- High end 15,4 MBP: 1470 euro
- High end 17 inch MBP: 1522 euro
Dat scheelt echt aanzienlijk met de Apple store. Ik snap niet hoe ze dat voor elkaar krijgen.
Een voorbeeld: Als je hier bij de electro king kijkt (http://tinyurl.com/yjmbork) dan zie je de volgende prijzen:
Dat scheelt echt aanzienlijk met de Apple store. Ik snap niet hoe ze dat voor elkaar krijgen.
"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell
Verwijderd
13.3" 728 euro, omgerekend vanuit $$ dus geen dispatch uit UK neem ik aan.Eldariel schreef op woensdag 25 november 2009 @ 15:22:
Ik verbaas mij er al tijden over hoe het nu toch kan dat veel Apple spullen op ebay zoveel goedkoper zijn.
Ik heb ook geen idee hoe ze het doen, maar het is wel echt zo, want ik heb die MBP gewoon naast me liggen hier voor die prijs. Ik denk dat ze ze uit de US halen ofzo en/of flinke resellerkorting krijgen van Apple?Eldariel schreef op woensdag 25 november 2009 @ 15:22:
Bij de meeste wel zie ik nu. En hij pakt ze ook nog voor je in. Wat een service. Neem nu bijvoorbeeld deze: http://tinyurl.com/y9emlj6 - (15,4 inch MBP 2,8Ghz,9600GT 512MB,500GB HDD). Hij kost 1,449.99 pond. Dat is volgens de GWK website 1473,87 euro. Die kost in Nederland 1850 euro.Verwijderd schreef op woensdag 25 november 2009 @ 15:27:
[...]
13.3" 728 euro, omgerekend vanuit $$ dus geen dispatch uit UK neem ik aan.
@Hierboven: Dat zou wel goed kunnen. Jammer dat het keyboard niet vervangbaar is. Maar zo erg is dat nu ook weer niet. De US layout verschilt niet zoveel.
[ Voor 10% gewijzigd door Iekozz op 25-11-2009 15:36 ]
"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell
Vandaag is m'n MacBookPro 15,4" , 2,66Ghz, 320 GB, dual video etc etc aangekomen.
Alles helemaal prima!
Meteen geregistreerd bij Apple en ook de AppleCare (97 euro op eBay....waar zit het euro-teken op een Mac...) is geregistreerd.
Contact met EK verliep heel snel, net als chatten.
E-mail wordt beantwoord door Sam....maar ik denk dat dat Samantha is wanneer ik naar het emailadres kijk: iets met ebayprincess....
Ik heb een bod gedaan op een MBP die "dispatched from UK" stond. Ik heb een bod gedaan van zo'n 10% onder de Buy Now prijs en dat werd geaccepteerd. Kwam op zo'n 1275 euro uit en dan nog wat verzendkosten.
In NL 1800 euro.....
Nu maar weer verder met de Mac-ontdekkingsreis....
Alles helemaal prima!
Meteen geregistreerd bij Apple en ook de AppleCare (97 euro op eBay....waar zit het euro-teken op een Mac...) is geregistreerd.
Contact met EK verliep heel snel, net als chatten.
E-mail wordt beantwoord door Sam....maar ik denk dat dat Samantha is wanneer ik naar het emailadres kijk: iets met ebayprincess....
Ik heb een bod gedaan op een MBP die "dispatched from UK" stond. Ik heb een bod gedaan van zo'n 10% onder de Buy Now prijs en dat werd geaccepteerd. Kwam op zo'n 1275 euro uit en dan nog wat verzendkosten.
In NL 1800 euro.....
Nu maar weer verder met de Mac-ontdekkingsreis....
Ik heb er nog even over na zitten denken en een aantal dingen zijn mij nog niet helemaal duidelijk.
1) Als je mbp stuk gaat, hoe gaat dat dan in zijn werk? Kun je hem naar iedere Apple store brengen of moet je hem laten ophalen? En moet je daar het originele factuur tonen? (Die van Apple dus).
1) Als je mbp stuk gaat, hoe gaat dat dan in zijn werk? Kun je hem naar iedere Apple store brengen of moet je hem laten ophalen? En moet je daar het originele factuur tonen? (Die van Apple dus).
Ja en nee. Zou lastig zijn als je een factuur van Apple zou moeten laten zien, aangezien je die er niet bij krijgtEldariel schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 09:23:
Kun je hem naar iedere Apple store brengen of moet je hem laten ophalen? En moet je daar het originele factuur tonen? (Die van Apple dus).
Ah zo zit dat dus. Ze kijken aan de hand van de serial op je nog garantie hebt. Als je nu officieel bij Apple zo'n Applecare pakket koopt, krijg je dan ook nog problemen?Jolly_Jumper schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 09:51:
[...]
Ja en nee. Zou lastig zijn als je een factuur van Apple zou moeten laten zien, aangezien je die er niet bij krijgt. Het werkt allemaal per serial
.
Hij kost 1,449.99 pond. Dat is volgens de GWK website 1473,87 euro.
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Hmm de GWK website geeft nu 1512,55 euro aan. IK zal het wel verkeerd hebben overgenomenDr. Strangelove schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 10:20:
[...]
Lijkt me sterk. De pond zit rond de 1,10 op moment.
Nee, geen problemen in de zin van "gekocht in 't buitenland dus niet te registreren met Applecare die hier gekocht is". Overigens kan je ook voor een prikkie op Ebay zo'n Applecare kopen. Je krijgt weliswaar geen mooie doos etc. maar alleen een serial die je moet invoeren. Heb er zelf ook eentje aangeschaft voor m'n MBA en werkte perfect. Meer daarover in dit topic: [AppleCare] Op eBay kopen?.Eldariel schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 10:01:
[...]Ah zo zit dat dus. Ze kijken aan de hand van de serial op je nog garantie hebt. Als je nu officieel bij Apple zo'n Applecare pakket koopt, krijg je dan ook nog problemen?
Koersen en Paypal (waarmee je hoogstwaarschijnlijk zult betalen als je via Ebay koopt) blijft ook een discussiepunt. Paypal berekent voor de koper altijd een veel minder gunstigere koers dan de werkelijke koers. Enige tijd kocht ik iets op Ebay en betaalde met Paypal. 1 euro stond toen op afgerond $1,50. Paypal berekent een veel lagere koers, namelijk $1,45 of $1,46 (ergens daar tussen in). Ik was bij een prijs van 600 dollar dus ong. 25 euro "duurder" uit. Dit is bij de pond dus ongetwijfeld ook zo. Ik weet niet precies hoeveel, maar reken maar op 1 euro = 0,85 á 0,86 pence. Je zult dus ook 70+ euro meer betalen dan je uitgerekend hebt via GWK.Eldariel schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 10:27:
[...]
Hmm de GWK website geeft nu 1512,55 euro aan. IK zal het wel verkeerd hebben overgenomen.
[ Voor 38% gewijzigd door Jolly_Jumper op 27-11-2009 10:48 ]
Allemaal onduidelijkheden....
Mijn laatste model MBP 2,66Ghz (hier 1800 euro) heeft me bij EK zo'n 1300 euro gekost en daar kwamen nog verzendkosten bij: zo'n 50 euro dacht ik. Dat is bij " dispatch from UK".
Dan krijg je een MBP net zoals je hier in NL zou krijgen bij de Applestore, alleen de toetsenbord layout is anders : US-layout en het netsnoer heeft een andere stekker: een US stekker.
Ook heb ik een factuur gekregen van EK, waarbij ik de aankoop in de UK heb gedaan. Makkelijk op vliegvelden.
Elders heb ik Applecare aangeschaft voor 97 euro, geregistreerd zonder problemen: garantie tot 16 oktober 2012.
Ik betwijfel of onderzoekskosten berekend worden bij garantie geval.
Ik heb niet zo lang geleden 3 iPods voor mijn dochteren meegebracht uit de US.
Een ervan stond helemaal vast na een paar maanden.
Op de Applesite een service request ingediend (waarbij ik serial number op moest geven, meer niet) waarbij bleek dat het gewoon binnen garantie viel. Waar dat ding gekocht is, kwam niet ter sprake.
Na een paar e-mail vraagjes over de symptomen, stond de volgende dag een koerier op de stoep met een leeg doosje voor de iPod. iPod erin en de koerier verwittigd, die hem 's middags weer op kwam halen. De volgende dag stond hij weer op de stoep met een vol doosje: een splinternieuwe iPod!
Heeft me geen cent gekost.
Nu alleen nog op zoek naar een EU-netsnoer: het verloopstekkertje wat ik nu heb, valt er te makkelijk af.
Ik heb het wel eens langs zien komen, maar kan het niet meer vinden....
Mijn laatste model MBP 2,66Ghz (hier 1800 euro) heeft me bij EK zo'n 1300 euro gekost en daar kwamen nog verzendkosten bij: zo'n 50 euro dacht ik. Dat is bij " dispatch from UK".
Dan krijg je een MBP net zoals je hier in NL zou krijgen bij de Applestore, alleen de toetsenbord layout is anders : US-layout en het netsnoer heeft een andere stekker: een US stekker.
Ook heb ik een factuur gekregen van EK, waarbij ik de aankoop in de UK heb gedaan. Makkelijk op vliegvelden.
Elders heb ik Applecare aangeschaft voor 97 euro, geregistreerd zonder problemen: garantie tot 16 oktober 2012.
Ik betwijfel of onderzoekskosten berekend worden bij garantie geval.
Ik heb niet zo lang geleden 3 iPods voor mijn dochteren meegebracht uit de US.
Een ervan stond helemaal vast na een paar maanden.
Op de Applesite een service request ingediend (waarbij ik serial number op moest geven, meer niet) waarbij bleek dat het gewoon binnen garantie viel. Waar dat ding gekocht is, kwam niet ter sprake.
Na een paar e-mail vraagjes over de symptomen, stond de volgende dag een koerier op de stoep met een leeg doosje voor de iPod. iPod erin en de koerier verwittigd, die hem 's middags weer op kwam halen. De volgende dag stond hij weer op de stoep met een vol doosje: een splinternieuwe iPod!
Heeft me geen cent gekost.
Nu alleen nog op zoek naar een EU-netsnoer: het verloopstekkertje wat ik nu heb, valt er te makkelijk af.
Ik heb het wel eens langs zien komen, maar kan het niet meer vinden....
Verwijderd
Hier ook vandaag een Macbook Pro 13" van EK binnengekregen. Ze zouden mij een Europees snoer meeleveren (part of the deal), maar dit is natuurlijk niet gedaan. Ik heb uiteindelijk iets van 880,- Euro betaald voor de 13" 2.26 2Gb. Leuke deal lijkt me zo.
Zouden jullie ten alle tijde Apple care aanraden?
Voor die pakweg 100 euro die je ervoor moet betalen zou ik 't niet laten
.
Ik heb de stekker er maar afgeknipt en een mooie Apple-witte eurostekker erop gezet....2,10 euro bij de bouwmarkt.
BTW: waar zit het euroteken op een Mac??
€dit: Ik h€b h€t g€vond€n..... Alt-shift-2
[ Voor 12% gewijzigd door Ridder op 29-11-2009 11:02 ]
Ik verkoop mijn laptop meestal binnen een jaar. In dat geval niet.Verwijderd schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 00:26:
Alt-2 werkt ook hoor.Ridder schreef op zondag 29 november 2009 @ 10:54:
[ Voor 20% gewijzigd door torp op 29-11-2009 11:20 ]
Beetje mosterd na de maaltijd, maar waar 't Euro teken zit, is natuurlijk afhankelijk van welke toetsenbord indeling je gekozen hebt. "Standaard" is 't inderdaad Alt-2, maar aangezien ik zelf voor VS International gekozen heb (beetje de Windows standaard), is ;t dus Alt-Shift-2.
Misschien is het een idee om de TS even een update te geven? Met nuttige info ect
.
Ik heb een antwoord terugekregen van electro king. Ik krijg de orginele factuur van Apple erbij. Krijg je dat normaal er altijd bij als je erom vraagt of niet?
En hoe ziet zo'n factuur er eigenlijk uit? Want daar staat geloof ik een naam op, en dat is dan niet de mijne... (Mochten ze er ooit om vragen).
Ik heb een antwoord terugekregen van electro king. Ik krijg de orginele factuur van Apple erbij. Krijg je dat normaal er altijd bij als je erom vraagt of niet?
En hoe ziet zo'n factuur er eigenlijk uit? Want daar staat geloof ik een naam op, en dat is dan niet de mijne... (Mochten ze er ooit om vragen).
Zoals ik eerder schreef, heb ik ook een factuur van EK, nadat ik erom gevraagd had.
Ik kreeg gewoon een PDF waarin stond dat ik de laptop bij EK in de UK had gekocht.
Ik kreeg gewoon een PDF waarin stond dat ik de laptop bij EK in de UK had gekocht.
Idem, keurig met VAT number (BTW) en bedrag zelfs.Ridder schreef op maandag 30 november 2009 @ 18:51:
Zoals ik eerder schreef, heb ik ook een factuur van EK, nadat ik erom gevraagd had.
Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600
Dat is wel netjes. Hij zij wel: You will get the orgininal invoice from Apple. Lijkt mij dus het officiële Apple factuur?Ridder schreef op maandag 30 november 2009 @ 18:51:
je moet het natuurlijk zelf weten, maar volgens mij had je onlangs hier 3 reacties naar beneden nog kunnen lezen dat die duckheads op marktplaats voor net zo weinig aangeboden worden. wel zo netjes.Ridder schreef op zondag 29 november 2009 @ 10:54:
Ik heb de stekker er maar afgeknipt en een mooie Apple-witte eurostekker erop gezet....2,10 euro bij de bouwmarkt.
[ Voor 12% gewijzigd door page404 op 01-12-2009 16:04 ]
ZIPper: Zelfstandig Interim Professional
Even ter info: Ik heb een 17"MBP in Singapore gehaald (in Funan, degene die dat vermeldde: bedankt voor de tip! Die winkel had geen voorraad meer, dus ben naar een andere geweest.)
Omgerekend en na GST teruggaaf op het vliegveld heb ik 1800 betaald, heeft me dus zo'n 500 euro gescheeld..
Ook 2 ipods (nano 5, 8GB en 16GB) bij dezelfde winkel gehaald, kreeg er gratis een travel adapter bij (geen apple, wel met 3 verschillende stekkers ingebouwd), en een screen protector. En ze waren al zo'n 35 euro goedkoper dan hier in NL!
Omgerekend en na GST teruggaaf op het vliegveld heb ik 1800 betaald, heeft me dus zo'n 500 euro gescheeld..
Ook 2 ipods (nano 5, 8GB en 16GB) bij dezelfde winkel gehaald, kreeg er gratis een travel adapter bij (geen apple, wel met 3 verschillende stekkers ingebouwd), en een screen protector. En ze waren al zo'n 35 euro goedkoper dan hier in NL!
Lijkt me oplichterij inderdaad.Verwijderd schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 17:27:
deze prijzen zullen wel fake zijn niet waar?
http://www.abc6789.com/sl...le&action=1&cdid=0&jiage=
Verwijderd
Wel een geniale website: Alles direct uit de google translate afkomstig en emailen doe je direct met de CEO!
De prijs van de iPod classic komt nog wel enigszins in de buurt, maar een MacBook Pro 17" voor €600,- slaat natuurlijk helemaal nergens op. Daarnaast is het niet echt logisch dat een elektronicashop ook motorfietsen verkoopt.Verwijderd schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 19:37:
[...]
Wel een geniale website: Alles direct uit de google translate afkomstig en emailen doe je direct met de CEO!
Ach, misschien niet logisch, maar als het geld oplevert, handel is handel...Emile schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 20:23:
De prijs van de iPod classic komt nog wel enigszins in de buurt, maar een MacBook Pro 17" voor €600,- slaat natuurlijk helemaal nergens op. Daarnaast is het niet echt logisch dat een elektronicashop ook motorfietsen verkoopt.
Wat ik verdachter vind is dat ik geen ervaringen met de firma kan vinden, enkel advertenties (o.a. Marktplaats) en vragen over ervaringen met de firma. De betaalmogelijkheden beperken zich tot Western Union, Bank of China, Visa en Paypal.
[ Voor 12% gewijzigd door torp op 01-12-2009 21:15 ]
Verwijderd
Ik zou vandaag een macbook uit amerika krijgen die ik heb besteld bij "Electronic King". Alleen zie ik het volgende nu staan bij FedEx track& trace:
"Dec 2, 2009 10:56 AM Clearance delay OUDE MEER NL"
Maar nu hoor ik dat je naast inklaringskosten ook een boete moet gaan betalen aan de douane.
Gebruiker "Jolly_Jumper" ga aan dat hij 236,50 euro aan boete moest betalen, naast de 221 euro invoerrechten.
Dit omdat de verkoper op de declaratie formulier 550 usd had aangegeven. Maar ze kunnen daarvoor toch geen boete aan de ontvanger van het pakket geven, want die weet daar niks van toch?
Kunnen ze dan zomaar jou een boete geven?
"Dec 2, 2009 10:56 AM Clearance delay OUDE MEER NL"
Maar nu hoor ik dat je naast inklaringskosten ook een boete moet gaan betalen aan de douane.
Gebruiker "Jolly_Jumper" ga aan dat hij 236,50 euro aan boete moest betalen, naast de 221 euro invoerrechten.
Dit omdat de verkoper op de declaratie formulier 550 usd had aangegeven. Maar ze kunnen daarvoor toch geen boete aan de ontvanger van het pakket geven, want die weet daar niks van toch?
Kunnen ze dan zomaar jou een boete geven?
Ja, dat kunnen en doen ze dan ook uiteraard. De ontvanger is en blijft verantwoordelijk voor de te betalen invoerbelasting. Uiteraard blijft kopen uit 't buitenland (met name buiten de EU landen) een risico. Als je niet gepakt wordt en belasting moet betalen over de $550, dan hoef je slechts €90 te betalen. Als je wlt gepakt wordt, is 't dus zo'n €460 euro en kom je duurder uit dan door 'm in Nederland te kopen.
Om even op vooruit te lopen op de feiten, mocht je echt 'gepakt' zijn (hoop 't niet voor je) dan zal je éénder deze dagen een mailtje ontvangen met allerlei info e.d. Ze zullen je vragen voor hoeveel je de Macbook gekocht hebt en je zult dan een bewijs van betaling moeten opsturen en vervolgens moet je 't geld naar ze overmaken voordat je pakketje wordt vrijgegeven. Mijne zou 14 september bezorgd worden, maar de 15e kreeg ik een mailtje van Fedex. Na dagen heen en weer gemaild te hebben en uiteindelijk te hebben betaald, heeft 't pakketje de 17e de douane verlaten en de 18e werd m'n laptop bezorgd.
Enige manier om dit te voorkomen is verzoeken het pakketje te laten declareren voor een waarde die een beetje geloofwaardig overkomt (de douane checkt ook Ebay.com en komt er binnen no-time achter dat een splinternieuwe Macbook niet te koop is voor $550). Andere manier is kopen via UK dispatch en een beetje van de prijs proberen af te halen.
Om even op vooruit te lopen op de feiten, mocht je echt 'gepakt' zijn (hoop 't niet voor je) dan zal je éénder deze dagen een mailtje ontvangen met allerlei info e.d. Ze zullen je vragen voor hoeveel je de Macbook gekocht hebt en je zult dan een bewijs van betaling moeten opsturen en vervolgens moet je 't geld naar ze overmaken voordat je pakketje wordt vrijgegeven. Mijne zou 14 september bezorgd worden, maar de 15e kreeg ik een mailtje van Fedex. Na dagen heen en weer gemaild te hebben en uiteindelijk te hebben betaald, heeft 't pakketje de 17e de douane verlaten en de 18e werd m'n laptop bezorgd.
Enige manier om dit te voorkomen is verzoeken het pakketje te laten declareren voor een waarde die een beetje geloofwaardig overkomt (de douane checkt ook Ebay.com en komt er binnen no-time achter dat een splinternieuwe Macbook niet te koop is voor $550). Andere manier is kopen via UK dispatch en een beetje van de prijs proberen af te halen.
Verwijderd
Jolly_Jumper, mocht ik gepakt zijn dan wijs ik ze mijn paypal betaling en geef ikaan dat ik het voor 1550 dollar 1055 euro dus gekocht.
En dat ik niet begrijp waarom de verkoper 550 usd erop heeft gezet. Voorkom hier door niet dan de boete? zodat ik alleen de invoerrechten hoeft te betalen
1055 *0,19 = 200 euro.
Jolly_jumper heb je msn of iets dergelijks praat makkelijker...
En dat ik niet begrijp waarom de verkoper 550 usd erop heeft gezet. Voorkom hier door niet dan de boete? zodat ik alleen de invoerrechten hoeft te betalen
1055 *0,19 = 200 euro.
Je geeft toch zelf niet het product aan. Dat had je zelf moeten doen. Tja soms heb je pech en soms niet, maar wie zijn billen brand...Verwijderd schreef op woensdag 02 december 2009 @ 14:43:
Jolly_Jumper, mocht ik gepakt zijn dan wijs ik ze mijn paypal betaling en geef ikaan dat ik het voor 1550 dollar 1055 euro dus gekocht.
1055 *0,19 = 200 euro.
Heb helaas geen MSNVerwijderd schreef op woensdag 02 december 2009 @ 14:43:Jolly_jumper heb je msn of iets dergelijks praat makkelijker...
[ Voor 17% gewijzigd door Jolly_Jumper op 02-12-2009 22:57 ]
Verwijderd
Oke bedankt voor de info heren, ben nog steeds aan het afwachten wanneer de pakket word vrijgegeven of wanneer ze mij gaan bellen.
pff hoop niet dat het weken gaat duren voordat de douane gaan reageren.
pff hoop niet dat het weken gaat duren voordat de douane gaan reageren.
dat kan zo een paar weken duren.
overigens kan het ook zijn dat je pas later een btw-faktuur krijgt van je koerier.
reken je dus niet meteen rijk.
overigens kan het ook zijn dat je pas later een btw-faktuur krijgt van je koerier.
reken je dus niet meteen rijk.
Als 't pakketje via de USPS verzonden werd, duurt 't meestal weken. Aangezien 't via Fedex verzonden is, reageren ze meestal vrij snel. Ik zou als ik jou was gewoon even naar Fedex bellen en je weet direct waar je aan toe bent.
Verwijderd
Jolly_Jumper,
Ik heb vanochtend al gebeld naar FedEx maar die gaven aan dat ze nog niks te horen hebben gekregen van de douane en zeiden daarnaast dat ze niet wisten wanneer ze antwoord zouden krijgen. Ik heb wel mijn mobiele nummer achtergelaten bij FedEx.
Jij had meteen de volgende dag een email ontvangen toch? tegen hoe laat ontving je de email?
Ik heb vanochtend al gebeld naar FedEx maar die gaven aan dat ze nog niks te horen hebben gekregen van de douane en zeiden daarnaast dat ze niet wisten wanneer ze antwoord zouden krijgen. Ik heb wel mijn mobiele nummer achtergelaten bij FedEx.
Jij had meteen de volgende dag een email ontvangen toch? tegen hoe laat ontving je de email?
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2009 10:15 ]
Zojuist even gekeken. Mailtje is inderdaad de volgende dag binnengekomen (om 10:54 am). Ondertekende was ene Iris Koningen. Wellicht kan je er een mailtje achteraan sturen naar: nl-import@fedex.com (o.v.v. je AWB nummer), aangezien dat de afdeling is die de inklaringsgebeure e.d. regelt.
[ Voor 5% gewijzigd door Jolly_Jumper op 03-12-2009 10:38 ]
Verwijderd
Nog steeds niks gehoord van de douane, heb nu zelf een email gestuurd naar nl-import@fedex.com. Om te vragen wat er aan de hand is met het pakket
Allereerst, het pakketje wordt pas bij jou aangeboden zodra je alles betaald hebt (boete + belasting). Ik ga er vanuit dan je t pakketje op het moment dat 'ie aangeboden wordt wel gewoon kan weigeren, waardoor hij dus weer bij Fedex terugkomt. Wat er daar met 't pakketje gebeurt weet ik niet, ken de policy van Fedex voor dit soort zaken niet.
Mogelijk blijft het pakketje daar dan gewoon liggen en wachten ze totdat jij reageert en 't pakketje wel wilt hebben (je hebt in deze situatie immers de boete + belasting al betaald). Een andere mogelijkheid is dat 't retour wordt gezonden naar Electronic King. Echter zou ik in laatste situatie Electronic King wel op de hoogte brengen van 't feit en zodat je weet waar je aan toe bent (hoeveel je terug krijgt e.d. als ze überhaupt mee willen werken, aangezien jij het pakketje geweigerd hebt). Als je dit doet ben je echter nog verder van huis, aangezien je +/- 400/450 Euro hebt betaald, maar nog hebt ontvangen.
Claim indienen bij Paypal zal in dit geval ook geen zin hebben, aangezien de verkoper via de track&trace heel duidelijk kan aantonen dat jij 't pakketje hebt geweigerd, terwijl hij wel is aangeboden. De verkoper kan dan bijv. zeggen, dat hij 't pakketje wel weer naar jou toe wil sturen, maar op jouw kosten.
Zoals eerder gezegd, online kopen buiten de EU (Amerika en Azië in de meeste gevallen) is nooit zonder risico's. Word je pakje niet grondig gecontroleerd dan heb je geluk en kom je lekker voordelig uit. Word je pakje wel gecontroleerd, dan kom je veelal duurder uit dan hier.
Mogelijk blijft het pakketje daar dan gewoon liggen en wachten ze totdat jij reageert en 't pakketje wel wilt hebben (je hebt in deze situatie immers de boete + belasting al betaald). Een andere mogelijkheid is dat 't retour wordt gezonden naar Electronic King. Echter zou ik in laatste situatie Electronic King wel op de hoogte brengen van 't feit en zodat je weet waar je aan toe bent (hoeveel je terug krijgt e.d. als ze überhaupt mee willen werken, aangezien jij het pakketje geweigerd hebt). Als je dit doet ben je echter nog verder van huis, aangezien je +/- 400/450 Euro hebt betaald, maar nog hebt ontvangen.
Claim indienen bij Paypal zal in dit geval ook geen zin hebben, aangezien de verkoper via de track&trace heel duidelijk kan aantonen dat jij 't pakketje hebt geweigerd, terwijl hij wel is aangeboden. De verkoper kan dan bijv. zeggen, dat hij 't pakketje wel weer naar jou toe wil sturen, maar op jouw kosten.
Zoals eerder gezegd, online kopen buiten de EU (Amerika en Azië in de meeste gevallen) is nooit zonder risico's. Word je pakje niet grondig gecontroleerd dan heb je geluk en kom je lekker voordelig uit. Word je pakje wel gecontroleerd, dan kom je veelal duurder uit dan hier.
Heb net op Ebay bij EK de Macbook Pro (15" 2.8) gekocht. Heb er netjes 100 GBP af kunnen krijgen. Helaas bleek bij betalen dat er een max van 1000 euro op mijn creditcard zit. Moet nu dus geld toevoegen van mijn bankrekening naar mijn PayPal. Zucht.... da's zeker weer een paar dagen vertraging 
Heb uiteraard de 'dispatched from the UK' gekozen. De US versies zijn welliswaar goedkoper, maar het gedonder met de douane wil ik niet nog eens hebben. En het scheelt nu al 500 euro met een Nederlandse winkel, dus ik ben al zeer tevreden.
Heb uiteraard de 'dispatched from the UK' gekozen. De US versies zijn welliswaar goedkoper, maar het gedonder met de douane wil ik niet nog eens hebben. En het scheelt nu al 500 euro met een Nederlandse winkel, dus ik ben al zeer tevreden.
I'm just taking care of business
Verwijderd
Ik vraag mij af waarom mensen nog altijd voor het huidige model Macbook Pro kiezen terwijl er een update voor de deur staat
Heb je geboden op de laptop, of contact met hem gehad via de mail? Ik ben ook van plan om bij EK een Macbook Pro aan te schafen maar wat extra euro's eraf halen is altijd mooi meegenomen
.
Ik heb de deal niet via de nederlandse Ebay bekeken, maar via de Amerikaanse. Want dan heb je de mogelijkheid om een voorstel te geven. Ik heb gewoon 8% (studentenkortingSynth schreef op donderdag 03 december 2009 @ 17:08:
Heb je geboden op de laptop, of contact met hem gehad via de mail? Ik ben ook van plan om bij EK een Macbook Pro aan te schafen maar wat extra euro's eraf halen is altijd mooi meegenomen.
Let er dus wel op dat je de 'dispatch from UK' kiest: scheelt je verzendkosten, lange levertijden en onverwachte invoerheffingen.
I'm just taking care of business