wie zegt dat er een update komt voor de macbook pro? behalve jij..Verwijderd schreef op donderdag 03 december 2009 @ 17:07:
Ik vraag mij af waarom mensen nog altijd voor het huidige model Macbook Pro kiezen terwijl er een update voor de deur staat
Zit er qua hardware ook nog verschil tussen 'Dispatch from UK' en een MacBook uit de USA?mr. TCB schreef op donderdag 03 december 2009 @ 18:10:
[...]
Let er dus wel op dat je de 'dispatch from UK' kiest: scheelt je verzendkosten, lange levertijden en onverwachte invoerheffingen.
Nee, de Dispatch from UK laten ze eerst vanuit Amerika overkomen en die sturen ze dan weer door naar jou.
nevermind...
[ Voor 92% gewijzigd door cornelixnootje1 op 04-12-2009 00:04 ]
Ik heb de verkoper gemailed over de voedingstekker die erbij zit: er wordt een EU stekker bijgedaan. Wel zo handig, want dat scheelt weer een bezoekje aan de onderdelenshop of priegelen met een nieuwe stekker.Jolly_Jumper schreef op donderdag 03 december 2009 @ 22:46:
Nee, de Dispatch from UK laten ze eerst vanuit Amerika overkomen en die sturen ze dan weer door naar jou.
I'm just taking care of business
ik twijfel ook om een MBP 17 te kopen bij EK van ebay, maar de geruchten dat apple in januari gaat komen met die arrandale MBP houden me een beetje tegen, ik denk nog een maandje te wachten vooraleer ik hem koop. Ik heb hem zo dringend niet nodig en zou het me wss beklagen als ik deze maand er een koop en hij al volgende maand outdated en veel minder waard is.
Veel minder? De 2.66ghz is maar 100 dollar goedkoper dan de 2.8ghz op ebay.com. De arrandale zal daar weinig aan veranderen toch?av017 schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 04:33:
ik twijfel ook om een MBP 17 te kopen bij EK van ebay, maar de geruchten dat apple in januari gaat komen met die arrandale MBP houden me een beetje tegen, ik denk nog een maandje te wachten vooraleer ik hem koop. Ik heb hem zo dringend niet nodig en zou het me wss beklagen als ik deze maand er een koop en hij al volgende maand outdated en veel minder waard is.
Verwijderd
Werd bij mij ook verteld, maar zat uiteindelijk gewoon een US stekker bij. Ze compenseren een verloopstekkertje die ik hier in NL aan moet schaffen. Dat is natuurlijk niet hetzelfde als een originele stekker. Vooralsnog gebruik ik de plug uit mijn Canon oplader in de Mac Adapter. Werkt perfect.mr. TCB schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 00:16:
[...]
Ik heb de verkoper gemailed over de voedingstekker die erbij zit: er wordt een EU stekker bijgedaan. Wel zo handig, want dat scheelt weer een bezoekje aan de onderdelenshop of priegelen met een nieuwe stekker.
Verwijderd
http://buyersguide.macrumors.com/#MacBook_ProVerwijderd schreef op donderdag 03 december 2009 @ 19:44:
[...]
wie zegt dat er een update komt voor de macbook pro? behalve jij..
Nogmaals, dat zijn geruchten. (vandaar ook "rumors")
Verwijderd
Uiteraard, maar Apple kennende brengen ze jaarlijks/halfjaarlijks updates uit... iPhone/iPods en macbooks/iMacs zijn al aan de orde geweest. Nu nog de MBP's, qua grafische hardware zijn die dingen namelijk stenen tijdperk materiaal (9400m)Jolly_Jumper schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 13:20:
Nogmaals, dat zijn geruchten. (vandaar ook "rumors")
9400m vind jij dateren van het stenen tijdperk? hmm...
Er is toch wel een GROOT verschil tussen de vorige GMA950 en de 9400M. Ik speel met een 9400M bvb perfect CODMW2 of Borderlands onder Windows 7...
Er is toch wel een GROOT verschil tussen de vorige GMA950 en de 9400M. Ik speel met een 9400M bvb perfect CODMW2 of Borderlands onder Windows 7...
[ Voor 58% gewijzigd door spuke op 04-12-2009 15:34 ]
Wat voor resolutie en settings gebruik je dan als ik vragen mag? De 9400M in mijn MB13 inch trekt WoW al amper op medium/high settings, average fps 30, met dips tot 10.
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Verwijderd
Je kunt ook overdrijven kerel.spuke schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 15:33:
9400m vind jij dateren van het stenen tijdperk? hmm...
De 9400m haalt nauwelijks 1900 punten in 3dmark06
Klasgenoot van mij speelt Call of Duty 2 (die oude dus) met nauwelijks super smooth beeld, vooral niet met snipen ingezoomd etc.
Call of Duty 4 - Modern Warfare (2007)
ntel Core 2 Duo P7450 2.1GHz 2048MB RAM
GeForce 9400M (G) (450MHz)Shared Memory mGPU, 177.53
medium:27.1FPS
Daarom is het onmogelijk dat jij de opvolger van die game "perfect" kunt spelen.
Anyway, de kaart stamt uit oktober 2008, dat is bijna 1.5 jaar oud. Voor een videokaart is dat stenen tijdperk.
Dit soort getallen zeggen weinig als je de resolutie en het detail level er niet bij vermeldt. In de eerste paragraaf heb je het over CoD2, dan weer over CoD4. 27fps average in CoD4 zou betekenen dat je CoD2 toch heel redelijk kan draaien.
Ik ga toch maar eens zelf wat benchmarks draaien op mijn MacBook, ik ben gewoon te lui om het zelf te onderzoeken
Ik ga toch maar eens zelf wat benchmarks draaien op mijn MacBook, ik ben gewoon te lui om het zelf te onderzoeken
[ Voor 58% gewijzigd door Dr. Strangelove op 04-12-2009 16:06 ]
Idd, en naast resolutie gaat het ook om je AA en specifieke shader options die je aan/uit zet..Dr. Strangelove schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 16:04:
Dit soort getallen zeggen weinig als je de resolutie en het detail level er niet bij vermeldt. In de eerste paragraaf heb je het over CoD2, dan weer over CoD4. 27fps average in CoD4 zou betekenen dat je CoD2 toch heel redelijk kan draaien.
Ik heb het ff snel gespeeld, en was meer dan redelijk te spelen op 1280x800 (op een 1920x1200 scherm...)
Net zelf even wat getest op een MacBook 2,0, 2GB geheugen, 9400M. Ik heb CoD2 gedraaid in 1280x800, anisotropic filtering aan, AA uit, textures extra, DX7 rendering. Dit levert zo'n 45 fps op gemiddeld, met dips naar 30 bij veel onscreen actie. Rendering naar DX9 settings (weet niet precies welke effecten dit aanzet) levert een forse dip op naar 18 gemiddeld en 10-15 met actie.
Het meest interessante vond ik echter de test onder Bootcamp met XP. De snelheidswinst is enorm. De gemiddelde fps schiet bij bovenstaande settings en DX7 omhoog naar 65-70, en de dips zitten rond de 45-50. Ook hier betekent DX9 een forse hit, de framerate zakt dan naar rond de 20. Morgen eens CoD4 en WoW testen, benieuwd of die ook zoveel sneller zijn onder Bootcamp.
Het meest interessante vond ik echter de test onder Bootcamp met XP. De snelheidswinst is enorm. De gemiddelde fps schiet bij bovenstaande settings en DX7 omhoog naar 65-70, en de dips zitten rond de 45-50. Ook hier betekent DX9 een forse hit, de framerate zakt dan naar rond de 20. Morgen eens CoD4 en WoW testen, benieuwd of die ook zoveel sneller zijn onder Bootcamp.
Waar kan ik nu, op ebay, goed een MacBook Pro kopen? Want het wordt me niet allemaal duidelijk...
Waar moet ik rekening mee houden overigens?
https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection
Ik denk dat jij de thread niet hebt gelezen... kijk eens naar electronicking.Peter_Aragorn schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 15:14:
Waar kan ik nu, op ebay, goed een MacBook Pro kopen? Want het wordt me niet allemaal duidelijk...
Verwijderd
Ik had een vraag.
Kunnen vrienden van mij in Canada een MBP kopen en deze dan zonder enige belasting dan in Nederland zien te krijgen ?
Bv. Via verzenden?
Of ( Ze kopen misschien hier heen) meenemen en dan aan mij geven zonder dat ik moet betalen of is dat niet mogelijk ?
ALvast bedankt voor het antwoord
Kunnen vrienden van mij in Canada een MBP kopen en deze dan zonder enige belasting dan in Nederland zien te krijgen ?
Bv. Via verzenden?
Of ( Ze kopen misschien hier heen) meenemen en dan aan mij geven zonder dat ik moet betalen of is dat niet mogelijk ?
ALvast bedankt voor het antwoord
Ik zou zeggen begin hier www.douane.nl en kijk eens naar het plaatjeVerwijderd schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 16:11:
Bv. Via verzenden?
Verder zijn de antwoorden ook in deze thread te vinden.
[ Voor 6% gewijzigd door Philflow op 05-12-2009 16:24 ]
Misschien een interessante optie voor bepaalde personen. Ik zag net bij v&d (daar verkoop dynabite) in groningen dat voor 749 je het type macbook mc 240b/a te koop is.
Volgens mij wel een wat verouderd model, maar misschien kan je hem daar upgraden (bijv HD).
Zit sowieso al te kijken hoeveel het uitmaakt als je een 2,13 Ghz of 2,23 Ghz hebt. Het prijsverschil is aanzienlijk, terwijl het voor mij als leek 0,1 Ghz verschilt. Toch maar eens in verdiepen, want er zal wel meer achter zitten (snellere fsb oid)
Sept. '10 ga ik naar Amerika waarschijnlijk, dus kan er daar ook een kopen
Volgens mij wel een wat verouderd model, maar misschien kan je hem daar upgraden (bijv HD).
Zit sowieso al te kijken hoeveel het uitmaakt als je een 2,13 Ghz of 2,23 Ghz hebt. Het prijsverschil is aanzienlijk, terwijl het voor mij als leek 0,1 Ghz verschilt. Toch maar eens in verdiepen, want er zal wel meer achter zitten (snellere fsb oid)
Sept. '10 ga ik naar Amerika waarschijnlijk, dus kan er daar ook een kopen
Dat verschil ga je nooit merken. Mogelijke verschillen in display wel. (alleen ben ik niet op de hoogte van welke typenummers dat zijn)Waypoint schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 16:58:
Zit sowieso al te kijken hoeveel het uitmaakt als je een 2,13 Ghz of 2,23 Ghz hebt. Het prijsverschil is aanzienlijk, terwijl het voor mij als leek 0,1 Ghz verschilt.
[ Voor 8% gewijzigd door Philflow op 05-12-2009 17:02 ]
zo net als goed op een dealtje gegooid met electronic king, 1600 € voor een MBP 17 2.8 met mat scherm , doen of niet ?
Hoe kan het nu dat die electronic king die MB's zo goedkoop kan verkopen dan?
Hij betaald vanuit de UK (even aangenomen dat hij ze importeert) toch ook gewoon BTW,invoerrechten etc...?
Hij betaald vanuit de UK (even aangenomen dat hij ze importeert) toch ook gewoon BTW,invoerrechten etc...?
ok, paypay payment done, bevestiging van betaling al gemaild, nu geduldig afwachten en hopelijk heb ik hem tegen aanstaande vrijdag .
iemand nog tips voor een goedkope applecare ??
Hierav017 schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 23:13:
[...]
ok, paypay payment done, bevestiging van betaling al gemaild, nu geduldig afwachten en hopelijk heb ik hem tegen aanstaande vrijdag .
iemand nog tips voor een goedkope applecare ??
niet meer nodig, na aankoop na tien minuten automatische mail van electronic king, als je 5 sterren feedback geeft , zendt hij het niet alleen op met dhl, 2 dagen ipv 5 dagen , maar geeft ie je ook 15 € korting op volgende aankoop
zijn vorige mail was , koop apple care voor 99.99 €
meteen mailtje terug, 5 ster feedback ok, indien apple care voor 85 €, en tien minuten later, voila, paypal voor 85 € , apple care ook meteen in orde
Krijg je ook een bon bij hem dan? Hoe kan hij het zo goedkoop leveren eigenlijk??
Heb deze op het oog bij hem... Kost dan 962 euro... Hier in NL 1300 voor mij... Hoeveel kosten komen hier nog bij op ?
Heb deze op het oog bij hem... Kost dan 962 euro... Hier in NL 1300 voor mij... Hoeveel kosten komen hier nog bij op ?
Ik vraag me ook af hoe het zooooo groot verschil in prijs kan zijn...Peter_Aragorn schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 23:52:
Krijg je ook een bon bij hem dan? Hoe kan hij het zo goedkoop leveren eigenlijk??
Ik koop wel via electronicking als de nieuwe mac book pro met de i5/i7 komt)
In feite heb je eigenlijk niks te vrezen aangezien je apple care kunt aanschaffen en het registreren..
Zou die MacBook Pro er binnenkort aankomen dan?? Met i5/i7?peak schreef op zondag 06 december 2009 @ 00:01:
[...]
Ik vraag me ook af hoe het zooooo groot verschil in prijs kan zijn...
Ik koop wel via electronicking als de nieuwe mac book pro met de i5/i7 komt)
In feite heb je eigenlijk niks te vrezen aangezien je apple care kunt aanschaffen en het registreren..
Hoeveel kosten komen er nu nog bij dan? En wat is het verschil tussen kopen bij US of UK? Heeft Electronic King dan ook een UK?
Kopen via UK dispatch is (iets) duurder. Voordeel is wel dat je 100% zeker geen belasting e.d. hoeft te betalen. Hun laten de laptop vanuit USA naar Engeland komen en sturen 'm vanaf daar hierheen.
Zoals een stukje terug te lezen is, heb ik kort geleden een MBP aangeschaft bij EK, en AC elders. Bij mij duurde het 6 dagen voordat hij bezorgd werd, met 5 sterren feedback en upgrade naar DHL Next Day. Hij werd overigens bezorgd door FedEx....
Alle vragen die de afgelopen dagen gesteld zijn, zijn al eerder beantwoord, vaak meerdere malen...
Doe eens gek en lees dit topic eens door voordat je vragen gaat stellen.
Alle vragen die de afgelopen dagen gesteld zijn, zijn al eerder beantwoord, vaak meerdere malen...
Verwijderd
idem hier. Het duurde zelfs 1.5 week, terwijl de levering "geupgrade" was. Goede strategie vanuit EK, maar bij een eventuele volgende verkoop doe ik hier niet meer aan mee.Ridder schreef op zondag 06 december 2009 @ 00:32:
Zoals een stukje terug te lezen is, heb ik kort geleden een MBP aangeschaft bij EK, en AC elders. Bij mij duurde het 6 dagen voordat hij bezorgd werd, met 5 sterren feedback en upgrade naar DHL Next Day. Hij werd overigens bezorgd door FedEx....
Verwijderd
Ik zit dan waarschijnlijk te kijken naar de MBP 15" 2.8 ghz. Maar heeft iemand al echt ervaring. Want ik lees wel dingen. Heeft iemand hem al ontvangen ? Ging dat zonder problemen ?
denk dat er in dit topic al genoeg mensen er eentje besteld hebben bij electronic king, gewoon doen zou ik zeggen
Ik lees nergens hoe het kan dat via de UK iemand via ebay zo goedkoop kan leveren. Hij schijnt in de US een warehouse te hebben,maar dan nog blijf je met invoerrechten/ BTW e.d. zitten toch?Ridder schreef op zondag 06 december 2009 @ 00:32:
Waarom applecare goedkoper is had ik al gevonden,maar dat vraag ik dan ook niet
Waarom weet je dan zeker dat je niks hoef te betalen dan??Jolly_Jumper schreef op zondag 06 december 2009 @ 00:14:
Kopen via UK dispatch is (iets) duurder. Voordeel is wel dat je 100% zeker geen belasting e.d. hoeft te betalen. Hun laten de laptop vanuit USA naar Engeland komen en sturen 'm vanaf daar hierheen.
Voor deze hoef ik dus dan 'alleen' maar £1,299.99 te betalen? Er komt niks bovenop ofzo?? Iemand ff met een duidelijk antwoord aub
Hoe werkt dit 'Rebate van Bing.com' overigens?
[ Voor 41% gewijzigd door Peter_Aragorn op 06-12-2009 11:09 ]
Verwijderd
Gewoon doen? Lijkt me nog steeds riskant.av017 schreef op zondag 06 december 2009 @ 08:23:
denk dat er in dit topic al genoeg mensen er eentje besteld hebben bij electronic king, gewoon doen zou ik zeggen
Je hoeft inderdaad alleen de 1300 pond te betalen (en de bijkomende verzendkosten). Verschil tussen MB985*/A en de MB985LL/A is dat de versie die hun leveren een Amerikaans toetsenbord-indeling (meer daarover verwijs in je naar Google). Die rebate van Bing.com geldt alleen voor inwoners van Amerika, dus die kunnen wij helaas niet krijgen.Peter_Aragorn schreef op zondag 06 december 2009 @ 10:02:
[...]
Waarom weet je dan zeker dat je niks hoef te betalen dan??
Voor deze hoef ik dus dan 'alleen' maar £1,299.99 te betalen? Er komt niks bovenop ofzo?? Iemand ff met een duidelijk antwoord aubIk weet dat er misschien in deze topic al antwoord op is geweest, maar het wordt me nooit duidelijk... Model in NL is MB985*/A en die hier staat is MB985LL/A. Dat is toch dezelfde??
Kijk, dat is wel prettig! Dan is het wel een leuke prijs moet ik zeggen!Jolly_Jumper schreef op zondag 06 december 2009 @ 11:44:
[...]
Je hoeft inderdaad alleen de 1300 pond te betalen (en de bijkomende verzendkosten). Verschil tussen MB985*/A en de MB985LL/A is dat de versie die hun leveren een Amerikaans toetsenbord-indeling (meer daarover verwijs in je naar Google). Die rebate van Bing.com geldt alleen voor inwoners van Amerika, dus die kunnen wij helaas niet krijgen.
Wat is het grote verschil tussen die indelingen?
Edit:Ik heb nu ook al een Amerikaans toetsenbord op mijn Acer 5930G zie ik
[ Voor 8% gewijzigd door Peter_Aragorn op 06-12-2009 12:01 ]
Alleen voor mensen die in de US wonen.Peter_Aragorn schreef op zondag 06 december 2009 @ 10:02:
[...]
Had het gezien ja... Denk dat ik daar wel wat ga bestellen dan
Ik denk de MacBook Pro 15 inch 2,66 Ghz...
Of denken jullie dat ik beter ff kan wachten, vanwege die nieuwe processors?
Of denken jullie dat ik beter ff kan wachten, vanwege die nieuwe processors?
[ Voor 48% gewijzigd door Peter_Aragorn op 06-12-2009 12:11 ]
Je moet alleen nu kopen als je hem echt nodig hebt.
http://guides.macrumors.com/MacBook_Pro_Buyer%27s_Guide
http://guides.macrumors.com/MacBook_Pro_Buyer%27s_Guide
[ Voor 13% gewijzigd door Philflow op 06-12-2009 12:17 ]
Ja, maar is dat tabelletje een beetje te vertrouwen dan?? Nja ik kan wel ff wachten nog een maandje hoor
Volgens mijn zijn de MBPs zon beetje altijd in januari aan de beurt. Ik zou iig geen c2d met relatief lage resolutie scherm meer kopen.
Dat is mijn probleem ook, ik zou graag een MBP willen kopen maar aangezien het overal aangeraden word om even tot Januari/Februari te wachten tot waarschijnlijk de nieuwe MBP's uitkomen. Alleen ben ik dan wel benieuwd of de MBP dan niet 200 euro duurder worden (vind 1100 euro al teveel geld voor een laptop die eigenlijk meer voor de heb is in mijn geval). Ik zit ook te twijvelen tussen de normale MacBook, maar na enkele keren bij de MM en de Apple winkel te hebben gespeeld vind ik de Pro toch een stuk mooier en degelijker (het scherm van de Macbook voelt een beetje fragiel)lowfi schreef op zondag 06 december 2009 @ 12:30:
Volgens mijn zijn de MBPs zon beetje altijd in januari aan de beurt. Ik zou iig geen c2d met relatief lage resolutie scherm meer kopen.
Kijk, daarom ga ik dus ook wel wachten denk ik... Dat geduld heb ik nog wellowfi schreef op zondag 06 december 2009 @ 12:30:
Ik kan me vergissen, maar het lijkt er heel erg op dat 'ie juist geen BTW afdraagt, maar dat hij doet alsof hij particulier is. Aangezien hij rechtstreeks vanuit de VS verstuurt, zoals ik het zie, is er een reële kans dat je alsnog met een BTW heffing bij import wordt geconfronteerd.Waypoint schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 23:09:
Hoe kan het nu dat die electronic king die MB's zo goedkoop kan verkopen dan?
Alleen als er ook daadwerkelijk vanuit een EU land wordt verscheept heb je als particulier dat risico niet.
Overigens type ik dit op een MBP 13" die ik bij Amazon.co.uk kocht voor 960 euro (waar ik als het goed is ook nog de BTW van terugkrijg, maar dat is omdat het ding zakelijk is gekocht) en die wonder boven wonder vrijdag ingepakt bij de Sinterklaaspakketjes lag
Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk
ElectronicKing verstuurd ook vanuit UK, als hij dat zegt.
EK verstuurt ook vanuit UK inderdaad... Hebben daar sinds kort een vestiging. Dus betaal je geen BTW en invoerrechten...StevenK schreef op zondag 06 december 2009 @ 15:29:
[...]
Ik kan me vergissen, maar het lijkt er heel erg op dat 'ie juist geen BTW afdraagt, maar dat hij doet alsof hij particulier is. Aangezien hij rechtstreeks vanuit de VS verstuurt, zoals ik het zie, is er een reële kans dat je alsnog met een BTW heffing bij import wordt geconfronteerd.
Alleen als er ook daadwerkelijk vanuit een EU land wordt verscheept heb je als particulier dat risico niet.
Overigens type ik dit op een MBP 13" die ik bij Amazon.co.uk kocht voor 960 euro (waar ik als het goed is ook nog de BTW van terugkrijg, maar dat is omdat het ding zakelijk is gekocht) en die wonder boven wonder vrijdag ingepakt bij de Sinterklaaspakketjes lag
Hoeveel pond zou je onder de vraagprijs kunnen gaan zitten bij EK?
[ Voor 3% gewijzigd door Peter_Aragorn op 06-12-2009 18:32 ]
Toen ik mijn MBP bij EK bestelde heb ik 5% korting kunnen krijgen.
Heb ze toen ook 5 star feedback gegeven en de volgende ochtend stond Fedex voor mijn deur.
Zodra ik een Imac ga kopen komt die zeker weer bij Ek vandaan. Altijd binnen 24 uur antwoord op mail.
Het bepalen van de prijs is heel simpel, via UK betaal je geen cent meer als de prijs die geadverteerd staat.
Vanuit de US ben je er vrijwel zeker van dat er 19% bijkomt en inklaringskosten, en aangezien EK er een lager bedrag opzet kan je soms ook een boete verwachten.
Mijn advies is dus om voor Uk dispatch te kiezen.
Heb ze toen ook 5 star feedback gegeven en de volgende ochtend stond Fedex voor mijn deur.
Zodra ik een Imac ga kopen komt die zeker weer bij Ek vandaan. Altijd binnen 24 uur antwoord op mail.
Het bepalen van de prijs is heel simpel, via UK betaal je geen cent meer als de prijs die geadverteerd staat.
Vanuit de US ben je er vrijwel zeker van dat er 19% bijkomt en inklaringskosten, en aangezien EK er een lager bedrag opzet kan je soms ook een boete verwachten.
Ik ben zelf ook aan het sparen (ben pas 15) voor een Macbook Pro 13, deze zou ik dan ook graag willen kopen bij EK met UK Dispatch, echter heb ik ook de video net gezien van Kassa over de garantie van Apple. Je kunt dus als de Macbook kapot gaat, hier een Apple winkel inlopen en wijzen op de wettelijke garantie, maar in dit geval koop je hem in het buitenland, geldt dit dan ook? Of is het dan wel verstandig om AppleCare te nemen. (Was ik zowieso al van plan, maar wil graag weten of de wet ook geldt op producten aangeschaft in het buitenland of in dit geval via Ebay?)
Voor de mensen, die naast een EU Duckhead voor de Magsafe ook de geaarde kabel vanaf de Magsafe naar het stopcontact zoeken, ik heb ze gevonden op Ebay. $6 voor de kabel en $8 voor de verzending naar Nederland. Komt uit Hong Kong, en verkoper heeft een feedback van 98,9%. Ik hoop dat sommige hier wat aan hebben.
http://cgi.ebay.co.uk/APP...ain_0?hash=item1c0cda2fa3
Voor de mensen, die naast een EU Duckhead voor de Magsafe ook de geaarde kabel vanaf de Magsafe naar het stopcontact zoeken, ik heb ze gevonden op Ebay. $6 voor de kabel en $8 voor de verzending naar Nederland. Komt uit Hong Kong, en verkoper heeft een feedback van 98,9%. Ik hoop dat sommige hier wat aan hebben.
[ Voor 12% gewijzigd door Martijn-HK op 06-12-2009 21:06 ]
Ja ik was ook al van plan om hem uit de UK te laten dispatchen... Hoe geef je die 5 star feedback dan? Gewoon als reactie op de winkel ofzo?DS Motorsport schreef op zondag 06 december 2009 @ 18:56:
Toen ik mijn MBP bij EK bestelde heb ik 5% korting kunnen krijgen.
Heb ze toen ook 5 star feedback gegeven en de volgende ochtend stond Fedex voor mijn deur.![]()
Maar EK verkoopt alleen iMacs en notebooks toch? Bijv. geen MacPro's of opladers/accu's of AppleCare???
Klopt... Alleen iMacs en MacBook Pro's... AppleCare weet ik deze voor: macman812 of ninou_nicolasalienfruit schreef op zondag 06 december 2009 @ 22:29:
Maar EK verkoopt alleen iMacs en notebooks toch? Bijv. geen MacPro's of opladers/accu's of AppleCare???
In Nederland kost zo'n kabel 10euro ofzo hoor...
Ja, Apple garantie is wereldwijd. Dus als je je MBP in 't buitenland koopt, kan je hier ook garantie claimen. Of je in het eerste jaar wel of niet Applecare hebt, maakt in dat geval dan niets uit aangezien je nog normale garantie hebt. Ik zelf zou in ieder geval wel garantie erbij nemen, alleen al vanwege het feit dat ik m'n Macbooks vrij snel doorverkoop en een Macbook met garantie verkoopt natuurlijk veel makkelijker (of er moet nog garantie bij te nemen zijn)Martijn-HK schreef op zondag 06 december 2009 @ 20:36:
Ik ben zelf ook aan het sparen (ben pas 15) voor een Macbook Pro 13, deze zou ik dan ook graag willen kopen bij EK met UK Dispatch, echter heb ik ook de video net gezien van Kassa over de garantie van Apple. Je kunt dus als de Macbook kapot gaat, hier een Apple winkel inlopen en wijzen op de wettelijke garantie, maar in dit geval koop je hem in het buitenland, geldt dit dan ook? Of is het dan wel verstandig om AppleCare te nemen. (Was ik zowieso al van plan, maar wil graag weten of de wet ook geldt op producten aangeschaft in het buitenland of in dit geval via Ebay?)
Goede tip, thanks.Martijn-HK schreef op zondag 06 december 2009 @ 20:36:
Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk
EK biedt zelf ook applecare aan nadat je de laptop gekocht hebt, ik heb er slechts 85 € voor betaaldPeter_Aragorn schreef op zondag 06 december 2009 @ 22:35:
[...]
Klopt... Alleen iMacs en MacBook Pro's... AppleCare weet ik deze voor: macman812 of ninou_nicolas
Ja, dat vraag ik mij ook af. De feedback die je geeft (dus met de sterren) is anoniem en niet inzichtelijk voor de verkoper. Dus hoe zien ze dat je ze 5 sterren hebt gegeven (neem aan dat het op alle punten moet)?Peter_Aragorn schreef op zondag 06 december 2009 @ 20:55:
[...]
Ja ik was ook al van plan om hem uit de UK te laten dispatchen... Hoe geef je die 5 star feedback dan? Gewoon als reactie op de winkel ofzo?
I'm just taking care of business
Eerlijk gezegd vind ik het echt onzin om al feedback te geven vóórdat je het artikel in huis hebt. Nog erger is dat ze je proberen daar toe te leiden zodat je een zogenaamde "DHL Upgrade" krijgt, terwijl alles gewoon met Fedex verzonden wordt. Enige tijd terug z'n feedback doorgelezen en sommige hebben hierdoor ook (terecht) een neutrale feedback gegeven. Wat betreft de sterren, de verkoper kan niet zien hoeveel sterren iedereen achtergelaten heeft, dus voor het zelfde geldt kan je gewoon allemaal 1 ster achterlaten
.
Tja, denk dat dat gewoon een kwestie van vertrouwen is.
Ik zag in ieder geval geen reden om een slechte beoordeling te geven,
Beoordeling geef je bij je gebruikers profiel.
Maar na de beoordeling heb ik ze gewoon een mailtje gestuurd en kreeg gelijk een reactie dat de shipping was geupgrade en de kortingscode.
Ik zag in ieder geval geen reden om een slechte beoordeling te geven,
Beoordeling geef je bij je gebruikers profiel.
Maar na de beoordeling heb ik ze gewoon een mailtje gestuurd en kreeg gelijk een reactie dat de shipping was geupgrade en de kortingscode.
Kortingscode waarvoor?
Nou, bij de HTR shop in Arnhem was ik er anders 25,- voor kwijt.alienfruit schreef op zondag 06 december 2009 @ 22:37:
In Nederland kost zo'n kabel 10euro ofzo hoor...
EK geeft je als je 5 sterren feedback geeft een verzendupgrade + een kortingsbon van 15 pond bij volgende aankoop, ik heb die direct in die applecare gestopt, dus 99.99 - 15 = 85 €Peter_Aragorn schreef op maandag 07 december 2009 @ 20:35:
Kortingscode waarvoor?
nu afwachten wnr hij arriveert
Arriveert? Je krijgt gewoon een code doorgemaild die je moet invoeren op de Apple site (nadat je je laptop geregistreerd hebt etc.)
Ik denk dat ie zn MacBook bedoeltJolly_Jumper schreef op maandag 07 december 2009 @ 22:53:
Arriveert? Je krijgt gewoon een code doorgemaild die je moet invoeren op de Apple site (nadat je je laptop geregistreerd hebt etc.)
Laat idd maar ff wetenav017 schreef op maandag 07 december 2009 @ 22:00:
[...]
EK geeft je als je 5 sterren feedback geeft een verzendupgrade + een kortingsbon van 15 pond bij volgende aankoop, ik heb die direct in die applecare gestopt, dus 99.99 - 15 = 85 €
nu afwachten wnr hij arriveert
Vraagje trouwens: zit er veel verschil tussen de MBP 15 inch 2,66 en de MBP 15 inch 2,8? Die iets snellere processor zal ik waarschijnlijk weinig van merken, maar hoe zit dat met het verschil tussen de 9600M GT 256/512? Is dat verschil groot??
[ Voor 27% gewijzigd door Peter_Aragorn op 08-12-2009 13:11 ]
Volgens mij zijn de videokaarten voor de meeste gebruiken identiek.Peter_Aragorn schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 12:54:
[...]
Laat idd maar ff weten
Vraagje trouwens: zit er veel verschil tussen de MBP 15 inch 2,66 en de MBP 15 inch 2,8? Die iets snellere processor zal ik waarschijnlijk weinig van merken, maar hoe zit dat met het verschil tussen de 9600M GT 256/512? Is dat verschil groot??
De CPU is alleen de bottleneck bij mp3 encoden etc. Dus in een extreem geval scheelt het je een paar minuten encoden op een uur. In dagelijks gebruik merk je er niets van, zeker niet met een normale HDD dat doorgaans je bottleneck is.
[ Voor 27% gewijzigd door cornelixnootje1 op 08-12-2009 20:37 ]
Zal mijn MacBook Pro vooral gaan gebruiken om foto's/film te bewerken. Bij mijn opleiding, journalistiek, wil ik namelijk de visuele kant op. Hierbij moet ik ook leren om film te bewerken... Is alleen de 9400m GT hier ook goed genoeg voor?? Dan zou ik ook voor de MBP 13 inch kunnen gaan namelijk(wel het sterkste model overigens). Thuis sluit ik hem toch waarschijnlijk wel aan op een extern scherm...cornelixnootje1 schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 20:35:
[...]
Volgens mij zijn de videokaarten voor de meeste gebruiken identiek.
De CPU is alleen de bottleneck bij mp3 encoden etc. Dus in een extreem geval scheelt het je een paar minuten encoden op een uur. In dagelijks gebruik merk je er niets van, zeker niet met een normale HDD dat doorgaans je bottleneck is.
Nog een vraagje: zit er veel verschil tussen de processors die nu gebruikt worden en de nieuwe Arrandale?
Ja. Het zijn de mobiele versies van de i7 en i5 cpu's, maar dan op 32nm. Dus alle voordelen van de nieuwe cpu's, maar dan nog kleiner.Peter_Aragorn schreef op woensdag 09 december 2009 @ 08:57:
[...]
Zal mijn MacBook Pro vooral gaan gebruiken om foto's/film te bewerken. Bij mijn opleiding, journalistiek, wil ik namelijk de visuele kant op. Hierbij moet ik ook leren om film te bewerken... Is alleen de 9400m GT hier ook goed genoeg voor?? Dan zou ik ook voor de MBP 13 inch kunnen gaan namelijk(wel het sterkste model overigens). Thuis sluit ik hem toch waarschijnlijk wel aan op een extern scherm...
Nog een vraagje: zit er veel verschil tussen de processors die nu gebruikt worden en de nieuwe Arrandale?
"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell
Kwa filmbewerking zal je in het begin prima uit de voeten kunnen met iMovie denk ik, de 9400m is hier ook snel genoeg voor. Alleen het exporteren/renderen duurt dan wat langer. Ga je echt profi aan de slag zou ik zowiezo voor een 15" MBP gaan vanwege a) De resolutie van het scherm en b) De optie van 9600m.Peter_Aragorn schreef op woensdag 09 december 2009 @ 08:57:
[...]
Zal mijn MacBook Pro vooral gaan gebruiken om foto's/film te bewerken. Bij mijn opleiding, journalistiek, wil ik namelijk de visuele kant op. Hierbij moet ik ook leren om film te bewerken... Is alleen de 9400m GT hier ook goed genoeg voor?? Dan zou ik ook voor de MBP 13 inch kunnen gaan namelijk(wel het sterkste model overigens). Thuis sluit ik hem toch waarschijnlijk wel aan op een extern scherm...
Natuurlijk zijn er veel verschillen tussen de C2D en de arrandale, dit is gewoon de volgende generatie processoren... Zie bijvoorbeeld het verschil tussen de nieuwe iMac C2D en i7.
Ik denk niet dat ik zou wachten op de nieuwe generatie MBP's tenzij je momenteel nog een goede notebook hebt.
[ Voor 3% gewijzigd door Jay-v op 09-12-2009 09:56 ]
Hmm ik snap wat je bedoelt... Nadeel van de 15 inch is wel dat hij natuurlijk groter is en daardoor minder makkelijk mee te nemen.. En hij is 400 euro duurder natuurlijkJay-v schreef op woensdag 09 december 2009 @ 09:56:
[...]
Kwa filmbewerking zal je in het begin prima uit de voeten kunnen met iMovie denk ik, de 9400m is hier ook snel genoeg voor. Alleen het exporteren/renderen duurt dan wat langer. Ga je echt profi aan de slag zou ik zowiezo voor een 15" MBP gaan vanwege a) De resolutie van het scherm en b) De optie van 9600m.
Natuurlijk zijn er veel verschillen tussen de C2D en de arrandale, dit is gewoon de volgende generatie processoren... Zie bijvoorbeeld het verschil tussen de nieuwe iMac C2D en i7.
Ik denk niet dat ik zou wachten op de nieuwe generatie MBP's tenzij je momenteel nog een goede notebook hebt.
Over de Arrandale:
'Apple wacht op aanpassing mobiele Core i5 en i7 processoren'
Volgens de laatste geruchten wil Apple wachten met het uitrusten van Macs met de mobiele varianten van de Core i5 en i7 processoren, totdat Intel deze chips aanpast. Apple zou niet blij zijn met de geïntegreerde grafische chip die in de processor zit verwerkt, omdat het bedrijf zelf wil kunnen kiezen met welke grafische kaart de Mac mini en MacBook Pro in de toekomst worden uitgerust.
Verder zou het ook zo kunnen zijn dat de nieuwe mobiele varianten van de Core i5 en i7 processoren in de Mac nog wat langer op zich laten wachten doordat Nvidia en Intel het niet eens zijn over de vraag of Nvidia de juiste licenties heeft om grafische chips te ontwikkelen voor Intel's processoren. Mochten Intel en Nvidia het niet eens worden, dan zou het kunnen dat Apple geen gebruik meer maakt van geïntegreerde videochips, en in alle Macs kiest voor een aparte videokaart. Hierdoor zou de batterijduur van notebooks wel afnemen.
Apple maakt sinds de unibody MacBooks uit 2008 geen gebruik meer van Intel's geïntegreerde videochips. In plaats daarvan kiest Apple voor Nvidia's GeForce 9400M, of betere grafische kaarten in alle Macs. Hoewel nieuwe geïntegreerde videochip van Intel beter is dan zijn voorganger, kan deze nog steeds niet op tegen de Nvidia GeForce 9400M.
http://www.onemorething.nl/?p=showarticle&art_id=4875
[ Voor 5% gewijzigd door Peter_Aragorn op 09-12-2009 10:06 ]
Ja.Peter_Aragorn schreef op woensdag 09 december 2009 @ 08:57:
[...]
Hierbij moet ik ook leren om film te bewerken... Is alleen de 9400m GT hier ook goed genoeg voor??
Oke... Ik neem trouwens aan dat, als ik een MBP zou bestellen bij EK via ebay, gewoon eenzelfde pakket krijg als dat ik hem bij apple zou bestellen? Dus dat ik gewoon eerst zelf nog niet dingen als 'taal' in moet stellen... En dat dit ook op NL kan?
Maar ik neem aan dat je, ook bij EK, bij de eerste boot dit allemaal in moet stellen? Dus dat je de MBP in dezelfde staat ontvangt als dat je hem bij bijv. apple zou bestellen...
Ja, hij is nog helemaal gesealed enz.Peter_Aragorn schreef op woensdag 09 december 2009 @ 14:53:
Maar ik neem aan dat je, ook bij EK, bij de eerste boot dit allemaal in moet stellen? Dus dat je de MBP in dezelfde staat ontvangt als dat je hem bij bijv. apple zou bestellen...
"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell
Kijk aan, dat bedoelde ik!
Denk dat ik dan voor de MBP 13 inch 2,53 ghz ga binnenkort
Handig voor onderweg en thuis hang ik er wel een groot scherm aan als het echt moet
Denk dat ik dan voor de MBP 13 inch 2,53 ghz ga binnenkort
Ik heb een 17 inch, en zo onhandig is dat niet onderweg. Wat wel heel handig is 2,3x meer pixels die erop passen, zeker bij je videobewerking.
Heb nu een 15.4 inch laptop en die vind ik al te groot voor onderweg... Dus 17 inch is dat helemaal voor mij...cornelixnootje1 schreef op woensdag 09 december 2009 @ 17:30:
Ik heb een 17 inch, en zo onhandig is dat niet onderweg. Wat wel heel handig is 2,3x meer pixels die erop passen, zeker bij je videobewerking.
Videobewerking zal zich beperken bij mij tot nieuwsitems zegmaar... Dus gesproken tekst onder beelden en beelden editten die gemaakt zijn bij, bijvoorbeeld, interviews/reportages...
Verwijderd
zijn de macbook's duurder geworden bij EK? eerst waren ze volgens mij 1150 doller en nu 1200?
Dat kan. Maar vergeet niet dat de MacBook 17 inch vaak lichter en dunner is dan veel 15.4 inch pcs.Peter_Aragorn schreef op woensdag 09 december 2009 @ 19:34:
[...]
Heb nu een 15.4 inch laptop en die vind ik al te groot voor onderweg... Dus 17 inch is dat helemaal voor mij...
Videobewerking zal zich beperken bij mij tot nieuwsitems zegmaar... Dus gesproken tekst onder beelden en beelden editten die gemaakt zijn bij, bijvoorbeeld, interviews/reportages...
Dat snap ikcornelixnootje1 schreef op woensdag 09 december 2009 @ 21:19:
[...]
Dat kan. Maar vergeet niet dat de MacBook 17 inch vaak lichter en dunner is dan veel 15.4 inch pcs.
@Peter_Aragorn.
Ik weet niet of het al te laat is. Maar ik zou je echt aanraden om een 17 inch macbook pro te nemen. Zelf gebruik ik hem ook voor editing de 17 inch en dan zit ik vaak nog te krap met ruimte. Dus als ik thuis ben gaat altijd er nog een extra monitor aan. Daarnaast kan je ook nog als extra Expresscard op aansluiten. Dat is bijvoorbeeld handig als je met een PMW-EX1 gaat draaien(draait op expresscard slots) of bijvoorbeeld om e-sata of straks usb 3.0 uitbreiding aan te hangen. Ik heb voor video bewerking standaard een e-sata expresscard met een 1 TB harddiks eraan en kan eventueel een tweede eraan hangen.
Anders zit je altijd met FW800 wat niet handig is omdat je daar zelf geen makkelijk behuizing voor kan kopen.
Ik heb bijvoorbeeld een snel verwisselbare disk eraan hangen, waar je dus makkelijk even een andere HD in kan doen.
Ik weet niet of het al te laat is. Maar ik zou je echt aanraden om een 17 inch macbook pro te nemen. Zelf gebruik ik hem ook voor editing de 17 inch en dan zit ik vaak nog te krap met ruimte. Dus als ik thuis ben gaat altijd er nog een extra monitor aan. Daarnaast kan je ook nog als extra Expresscard op aansluiten. Dat is bijvoorbeeld handig als je met een PMW-EX1 gaat draaien(draait op expresscard slots) of bijvoorbeeld om e-sata of straks usb 3.0 uitbreiding aan te hangen. Ik heb voor video bewerking standaard een e-sata expresscard met een 1 TB harddiks eraan en kan eventueel een tweede eraan hangen.
Anders zit je altijd met FW800 wat niet handig is omdat je daar zelf geen makkelijk behuizing voor kan kopen.
Ik heb bijvoorbeeld een snel verwisselbare disk eraan hangen, waar je dus makkelijk even een andere HD in kan doen.
ik heb ook lang getwijfeld, maar aangezien het hoofddoel op zolder muziek te draaien is met traktor en ik eigenlijk nie weer met een extern scherm wil werken neem ik maar de 17 " , vrees dat je op een 13 " nie veel te zien krijgt , en voor die paar honderd euro meer....
Het is nog niet te laat hoor 
17 inch gaat hem gewoon echt niet worden. Daar ben ik ook niet voor over te halen... Dat vind ik gewoon te groot, punt
15 inch twijfel ik nog wel over en dat gaat hem ook toch wél worden denk ik... Deze lijkt me bijvoorbeeld erg netjes... Volgens GWK is dat dan 1400 euro... Gebruikt paypal dezelfde wisselkoersen? Of kom ik veel hoger uit met paypal?
17 inch gaat hem gewoon echt niet worden. Daar ben ik ook niet voor over te halen... Dat vind ik gewoon te groot, punt
15 inch twijfel ik nog wel over en dat gaat hem ook toch wél worden denk ik... Deze lijkt me bijvoorbeeld erg netjes... Volgens GWK is dat dan 1400 euro... Gebruikt paypal dezelfde wisselkoersen? Of kom ik veel hoger uit met paypal?
je komt hoger uit , bij mij was het met de wisselkoers van die dag ongeveer 1600 € , betalen met paypal, lap , 1649 € , niks aan te doen
verschil in 15 en 17 is trouwens nie zo groot , heb ze bij en naast mekaar gezien in de winkel
enige die wel meteen in het oog springt is natuurlijk die superresolutie van de 17 , daarom wil ik hem ook
verschil in 15 en 17 is trouwens nie zo groot , heb ze bij en naast mekaar gezien in de winkel
enige die wel meteen in het oog springt is natuurlijk die superresolutie van de 17 , daarom wil ik hem ook
Oke... Ebay-prijs is bij die ene 1,379.99... Zou dan dus rond de 1450 uitkomen denk je?
Verwijderd
Probeer het eens op eBay Nederland... Die geven een indicatie van de prijs in Euro en die prijs komt erg in de buurt (hoewel niet per se hetzelfde) van wat PayPal rekent.Peter_Aragorn schreef op donderdag 10 december 2009 @ 08:45:
Oke... Ebay-prijs is bij die ene 1,379.99... Zou dan dus rond de 1450 uitkomen denk je?
Hier dus.
Ga dus maar uit van ongeveer 1600 euro.
Kijk aan
Thanks! Dat is me wel wat te veel eigenlijk
Nja de 2.66 Ghz is ook goed genoeg voor mij
Ik zou zelf even wachten. Nieuwe modellen lijken er snel aan te komen. Nieuwe CPU's en het zou me ook niets verbazen als er hogere resoluties voor de 15" en/of 13" komen.
http://buyersguide.macrumors.com/#MacBook_Pro
http://buyersguide.macrumors.com/#MacBook_Pro
av017 schreef op woensdag 09 december 2009 @ 22:27:
ik heb ook lang getwijfeld, maar aangezien het hoofddoel op zolder muziek te draaien is met traktor en ik eigenlijk nie weer met een extern scherm wil werken neem ik maar de 17 " , vrees dat je op een 13 " nie veel te zien krijgt , en voor die paar honderd euro meer....
Ik heb zowel een 15" als een 17" MBP en ik kan je melden dat naar mijn mening het verschil in grootte niet zodanig is dat het rechtvaardigt om te zeggen dat 17" veel te groot is. Wat gewicht betreft merk je het nauwelijks, maar het scherm van de 17" met z'n resolutie van 1900x1200 is zo prachtig en handig dat de 17" wat mij betreft de voorkeur heeft. Maar wat draagbaarheid maakt een 15" of een 17" me niets uit.Peter_Aragorn schreef op donderdag 10 december 2009 @ 08:14:
Naar een reseller gaan en beide modellen eens naast elkaar leggen is uiteindelijk het beste advies.
Wat nog weleens vergeten wordt in de discussie over draagbaarheid: welke tas wil je iedere dag meenemen? Als je toch al iedere dag een backpack meeneemt, maakt het niet zoveel uit of je een 17 of een 15 inch neemt. Ik zelf heb een lichte schoudertas. Voor mij is een 13" maximaal. Maar dan liever een Air, scheelt toch weer 700 gram.
Je kan ook gewoon een bod uitvoeren... Heb er 3 gekocht samen met klasgenoten en we hebben elke keer 10% onder de prijs geboden en telkens werd het aanvaard :-)Peter_Aragorn schreef op donderdag 10 december 2009 @ 10:18:
Kijk aanThanks! Dat is me wel wat te veel eigenlijk
Nja de 2.66 Ghz is ook goed genoeg voor mij
Moest ik zelf eentje kopen (zeer waarschijnlijk) dan ga ik zelfs eens 20% onder de prijs bieden, wie weet. We vinden wel een overeenkomst. Ik vraag me trouwens af hoe het komt dat ze zo goedkoop zijn. Ze zijn niet gejat, sealed en met originele factuur...
Ik wacht trouwens ook een update af. Heb een Early 2008 en bij een unibody ga ik er niet echt op vooruit qua performance bij de 15" instapper (qua GPU zelfs een goed pak achteruit).
iPhone 14 Pro Max | Switch Lite | Sony 55A89 | Passat Variant GTE | Tesla MY RWD