MacBook uit het buitenland

Pagina: 1 ... 7 ... 21 Laatste
Acties:
  • 178.208 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Peter_Aragorn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-11-2023
Aries.Mu schreef op donderdag 10 december 2009 @ 12:50:
[...]

Je kan ook gewoon een bod uitvoeren... Heb er 3 gekocht samen met klasgenoten en we hebben elke keer 10% onder de prijs geboden en telkens werd het aanvaard :-)
Moest ik zelf eentje kopen (zeer waarschijnlijk) dan ga ik zelfs eens 20% onder de prijs bieden, wie weet. We vinden wel een overeenkomst. Ik vraag me trouwens af hoe het komt dat ze zo goedkoop zijn. Ze zijn niet gejat, sealed en met originele factuur...
Ik wacht trouwens ook een update af. Heb een Early 2008 en bij een unibody ga ik er niet echt op vooruit qua performance bij de 15" instapper (qua GPU zelfs een goed pak achteruit).
Je krijgt er dus wel een bon bij? Kijk, dat is heel mooi!

Ja ik wacht denk ik ook nog even op een update... Bieden ga ik dan idd wel doen, kijken of ik 15-20% van de prijs af kan halen :)

https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection

Verwijderd

ik wil wel een macbook pro 13 inch 2,26 Ghz voor 800 euro incl verzending en dan via UK verzenden.
moet ik dan gewoon een mailtje maar EK sturen of ze daar accord mee gaan?

• av017
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08-01-2024
en voila, hij is toegekomen, mijn 17" macbook pro, bezig dit berichtje aan het typen erop, zalig gewoon
hiervoor had ik een macbook white 13" en een powerbook 12 " , wat een verschil

geleverd door fedex , alles dik in orde, de apple care was al geactiveerd en al, garantie tot eind november 2012

dik in orde dus van electronic king

• Jolly_Jumper
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17-09 12:41
Verwijderd schreef op donderdag 10 december 2009 @ 17:27:
ik wil wel een macbook pro 13 inch 2,26 Ghz voor 800 euro incl verzending en dan via UK verzenden.
moet ik dan gewoon een mailtje maar EK sturen of ze daar accord mee gaan?
Je kan ze een "offer" doen via desbetreffende knop.

Verwijderd

av017 schreef op donderdag 10 december 2009 @ 19:14:
en voila, hij is toegekomen, mijn 17" macbook pro, bezig dit berichtje aan het typen erop, zalig gewoon

geleverd door fedex , alles dik in orde, de apple care was al geactiveerd en al, garantie tot eind november 2012

UK keyboard of US?

• Jolly_Jumper
Alle Macbooks via EK hebben een US toetsenbord, ongeacht of je via UK dispatck of uit Amerika koopt.

• av017
idd , US toetsenbord, maar , dat maakt me nie veel uit, ik type blind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

av017 schreef op donderdag 10 december 2009 @ 22:13:
Nou mocht het UK zijn, dan is de indeling heel anders, ook als je blind tikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
av017 schreef op donderdag 10 december 2009 @ 19:14:

Hoe lang had het nu geduurd?

Grootste verschil tussen US/NL toetsenbord is toch de liggende 'Enter' bij de US-borden? Mijn huidige laptop heeft ook al een liggende 'Enter', dus dat moet geen probleem zijn...

Mooi dat hij zo snel is aangekomen, geeft mij vertrouwen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• av017
zaterdag besteld, snachts nog betaald met paypal, donderdag geleverd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
av017 schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 09:35:
zaterdag besteld, snachts nog betaald met paypal, donderdag geleverd
Kijk, lekker snel ook :)

Fotootje ;)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
av017 schreef op donderdag 10 december 2009 @ 22:13:
Vaak hebben mensen wel liever US toetsenbord, vanwege de liggende enter en de grotere linker-shift toets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
Jolly_Jumper schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 10:05:
[...]

Vaak hebben mensen wel liever US toetsenbord, vanwege de liggende enter en de grotere linker-shift toets.
Mijn rechter shift is groter :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb zelf een Macbook Pro besteld bij Electronic King (15" 2.53ghz) en heb er (gezien de ervaringen hier) alle vertrouwen in dat hij een goed product levert. De service daarentegen ben ik vooralsnog niet over te spreken...

Ik heb niet onderhandeld over de prijs op de voorwaarde dat hij direct met next day delivery verstuurd zou worden door Fedex (andere Macbook Pro kapot dus enorme haast). Dit was natuurlijk allemaal in orde volgens EK.

Betaling was maandag voltooid, heb me nog even bedacht en gevraagd of ik 180 GBP bij kon betalen voor een sneller model. Ook dat was geen probleem. Later bleek volgens mijn Paypal account dat het geld was terug gestort zonder opgave van reden. Geinformeerd en het bleek dat ze die MBP niet op voorraad hebben (hoewel ze deze nog wel gewoon op eBay aanbieden onder de vermelding dat het dezelfde dag nog verstuurd wordt). Het had fijn geweest als ik daar een berichtje van had gekregen...

Daarnaast lijkt het er op dat zowel Engeland en Amerika allemaal met hetzelfde email adres werken. Ik krijg 's ochtends gewoon antwoord op mn vraag om er vervolgens 's avonds gewoon weer antwoord op te krijgen.

Helaas was de MBP niet na 1 dag (zoals afgesproken) binnen en op aandringen heb ik dan gisteren eindelijk de tracking code gekregen. De dag daarvoor moest "Sam" deze nog van zijn collega's uit de UK krijgen maar gezien de uren waarop hij antwoord geeft heb ik het gevoel dat deze mailtjes gewoon uit de UK kwamen.

Nadat ik de tracking code dan toch kreeg bleek waarom het sturen daarvan uitbleef -> pas op donderdag (en niet zoals door hun aangegeven op dinsdag) verstuurd met Fedex.

Vanochtend nog even bekeken hoe het er mee stond in de hoop dat de MBP vandaag zou aankomen (ivm afspraak Next day delivery) maar de verwachte bezorgdatum is helaas pas as maandag.

Een uurtje later is de status veranderd in -> delivery exception/can not be delivered. Met een telefoontje naar Fedex blijkt dat er geen huisnummer bij het adres staat. Dit hebben ze meteen gecorrigeerd en ook proberen ze het pakket nog mee te geven aan een van de couriers die pas rond 12:00 vertrekken. Dus met een beetje geluk heb ik de MBP vanmiddag. Anders maandag pas, bijna een week later dan afgesproken.

Natuurlijk was ik - als echte Nederlander - ingegaan op het aanbod om korting te krijgen op de volgende aankoop (meteen voor 85 euro Appe Care bijbesteld) in ruil voor direct positieve feedback waardoor ik nu geen negatieve of neutrale feedback meer kan geven.

Uiteraard ben ik blij met het geld dat het me scheelt (daarvan heb ik Apple Care en een Intel SSD kunnen financieren die al klaar ligt) en ga ik er van uit dat het een prima product is, maar maak geen beloftes die je niet na kunt komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-09 18:01

page404

Website says no

Jolly_Jumper schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 10:05:
[...]

dat wordt heel interessant als je ineens een NL-toetsenbord krijgt, met die kreupele entertoets :P

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• av017
Peter_Aragorn schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 09:51:
[...]

Kijk, lekker snel ook :)

Fotootje ;)?
vlug ff met mijn iphone foto's getrokken, ben nog volop bezig programma's aan het installen
Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/fa635764/mac.JPG
Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/fa635764/mac2.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
av017 schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 13:57:
[...]

vlug ff met mijn iphone foto's getrokken, ben nog volop bezig programma's aan het installen
[afbeelding]
[afbeelding]
Very nice! Vind 17 inch toch wel te groot trouwens... Heb ze in de winkel vergeleken, en het wordt de 15 inch met 2.66 Ghz denk ik,... of ik wacht op nieuwe modellen... What to do, what to do...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

av017 schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 13:57:
[...]

[afbeelding]
[afbeelding]
mooi dingentje zeg! ik heb er zelf ook een besteld. hoe heeft u het gedaan met de adapter voor de voeding?
een nieuwe gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlbertTCB
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-12-2024

AlbertTCB

swing it baby

Peter_Aragorn schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 15:14:
[...]

Very nice! Vind 17 inch toch wel te groot trouwens... Heb ze in de winkel vergeleken, en het wordt de 15 inch met 2.66 Ghz denk ik,... of ik wacht op nieuwe modellen... What to do, what to do...?
Gewoon niets kopen en altijd blijven wachten op een volgende versie (want die zullen altijd blijven komen).

I'm just taking care of business

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

mr. TCB schreef op zondag 13 december 2009 @ 03:54:
[...]

Gewoon niets kopen en altijd blijven wachten op een volgende versie (want die zullen altijd blijven komen).
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-09 21:14
Verwijderd schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 15:15:
[...]

mooi dingentje zeg! ik heb er zelf ook een besteld. hoe heeft u het gedaan met de adapter voor de voeding?
een nieuwe gekocht?
Je kunt een gewoon niet geaard eurosnoer erin prikken, op MP of ebay voor een paar euro een duckhead kopen of een geaarde euro stekker aan het bijgeleverde netsnoer schroeven (of natuurlijk een geaard netsnoer kopen)

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

[...]

Dat is wel wat anders dan net voor de update een MBP kopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lulukai
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-09 21:27

Lulukai

God's gift to women

Hoe situeren de prijzen van Elektro King zich eigenlijk? Liggen die onder de Amerikaanse retail prijzen? Of ergens tussen de Amerikaanse en Europese?

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
[...]

Leuk zeg... Daar heb ik echt ook wat aan...

Ik wacht iig januari even af. Kijken wat deze maand brengt aan nieuws over nieuwe MBP's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aschja
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11:05
ruyckske schreef op zondag 13 december 2009 @ 16:18:
Hoe situeren de prijzen van Elektro King zich eigenlijk? Liggen die onder de Amerikaanse retail prijzen? Of ergens tussen de Amerikaanse en Europese?
Tik op google Electronic King in..
Tik in een nieuw venster http://store.apple.com/nl
Kijk en vergelijk..
Zo moeilijk is het niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn de prijzen van Electronic king altijd zo laag geweest? 850 euro voor een MBP 13.3" standaard inclusief levering? Of omdat het model nu al een tijdje beschikbaar is?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2009 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ridder
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-03 20:03

Ridder

Advanced Moo Device

Nou.....best wel veel werk hoor....
En ook wel lastig...net als dit topic doorlezen.

Maar het blijft frustrerend om telkens al die vragen langs te zien komen die je kort daarvoor al uitgebreid beantwoord hebt....
Maar aan de andere kant...het is wel veel lezen....zo'n heel topic.
Misschien wel omdat alles minimaal 3 keer langskomt.
mikevdzanden schreef op zondag 13 december 2009 @ 21:43:
[...]

Tik op google Electronic King in..
Tik in een nieuw venster http://store.apple.com/nl
Kijk en vergelijk..
Zo moeilijk is het niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
Ridder schreef op maandag 14 december 2009 @ 19:10:

Maar het blijft frustrerend om telkens al die vragen langs te zien komen die je kort daarvoor al uitgebreid beantwoord hebt....

[...]
Zeker als het één bericht boven jouw eigen bericht staat... Wát een leeswerk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Verwijderd schreef op maandag 14 december 2009 @ 18:40:
Zijn de prijzen van Electronic king altijd zo laag geweest? 850 euro voor een MBP 13.3" standaard inclusief levering? Of omdat het model nu al een tijdje beschikbaar is?
@de heren hierboven, dat vraagt hij helemaal niet.

€850 voor een 13" MBP is erg laag, zo goedkoop heb ik het volgens mij niet eerder gezien bij EK. Tenminste niet met shipping vanuit de UK. kan op mijn werk niet op ebay om het te checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
Kost 920 euro: http://cgi.ebay.nl/NEW-Ap...m5ad5a63949#ht_2120wt_941 (en met de koersen die Paypal berekent zal het rond de 950-960 euro kosten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Hm, lastig lastig. Aan de ene kant wil ik wel een 13 inch update of refresh afwachten maar aan de andere kant zijn MBP's (via Electronic King) goedkoper dan ooit. En ik vraag performancegewijs zo weinig dat die paar extra Megahertzen me niet zo veel uit zullen maken, ik verwacht niet dat de direct met een i3 ofzo in de 13 inch modellen gaan komen bij de komende refresh. En de HD wil ik toch vervangen voor een SSD. Ik ben alleen benieuwd of er wellicht andere nieuwigheden geintroduceerd zullen worden (BD wellicht?)...

Misschien toch maar even afwachten en bij een tegenvallende update een restantje opzoeken ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Peter_Aragorn schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 09:10:
[...]

Zeker als het één bericht boven jouw eigen bericht staat... Wát een leeswerk ;)
Ridder schreef op maandag 14 december 2009 @ 19:10:

[...]
www.begrijpendlezen.nl jongens... middelbare school moet je daarom ook afmaken.

Ontopic:

Het wordt gewoon lekker goedkoop, scheelt 300 euro met een nieuwe uit Apple store. Vraag me af wanneer het nieuwe model wordt geïntroduceerd of het verschil nog altijd zo groot is.
btw: http://cgi.ebay.nl/NEW-Ap...ptops?hash=item5637ffa3c1
met 10% korting die je wel krijgt is een leuke prijs... komt neer op 850 euro incl. verzending naar nl

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2009 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
Uit USA krijg je ook nog extra kosten he... Dat weet je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlbertTCB

AlbertTCB

swing it baby

Wanneer je bij EK (ebay.co.uk) een macbook (of whatever) koopt en betaald hebt via paypal, hoe lang duurt het voordat je van hun een bevestiging krijgt dat je aankoop ook daadwerkelijk verstuurd is (dus een DHL/Fedex track&trace code krijgt)?

Ik heb namelijk al wel bevestiging gekregen voor de betaling en de feedback, maar geen verzendbevestiging (status op mijn.ebay staat ook nog niet op 'verzonden').

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mr. TCB schreef op woensdag 16 december 2009 @ 16:03:
Wanneer je bij EK (ebay.co.uk) een macbook (of whatever) koopt en betaald hebt via paypal, hoe lang duurt het voordat je van hun een bevestiging krijgt dat je aankoop ook daadwerkelijk verstuurd is (dus een DHL/Fedex track&trace code krijgt)?

Ik heb namelijk al wel bevestiging gekregen voor de betaling en de feedback, maar geen verzendbevestiging (status op mijn.ebay staat ook nog niet op 'verzonden').
*zucht* ik heb het zelfde probleem. op ebay staat ook nog geen tracking code. en die 'sam' is te beroerd om hem zelf maar mij te sturen.
Yes please expect to receive it by the end of the week.
Thank you
.Sam

--- On Tue, 12/15/09,

From: Boris
Subject: RE: Message from eBay Member Regarding Item
To: ebayprincess05@yahoo.com
Date: Tuesday, December 15, 2009, 1:43 PM

are you still planning to go to the tracking code to send?
I just want confirmation that it was sent and that I take down to where I should be home.
because this is my first sale on ebay.
and I can well understand why the other site a bit slow but it takes 3 days to me is a bit too far

Gr.
Boris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• av017
ik zou er niet mee inzitten, ik had ook geen code gekregen, maar vier dagen later was ie er dan toch

toen ik donderdag alsnog een mail zond, net zoals jij hierboven, kreeg ik enkele uren later de fed ex tracking code, maar wat bleek :

hij was al geleverd bij mijn buurman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Peter_Aragorn schreef op woensdag 16 december 2009 @ 16:00:
Uit USA krijg je ook nog extra kosten he... Dat weet je?
http://cgi.ebay.nl/NEW-Ap...ptops?hash=item5637ffa3c1
Even het rekensommetje dus in dat voorbeeld:
830 euro omgerekend voor de standaard 13.3"

10% korting erbij.. die krijg je vaak

830 - 10% = 750
verzendkosten USA naar UK
750+ 50 = 800
verzendkosten UK naar nederland
765 + 50 = 850

Laten we zeggen 850-900 euro afhankelijk van de hoogte van je korting

Nu was mijn vraag oorspronkelijk, zijn die prijzen vanaf September 2009 (toen het model net nieuw was) bij Electronic King zo laag... Of is dat recentelijk?

Voor de duidelijkheid, dispatch from UK (verzending vanuit UK) is VRIJ van alle bijkomende kosten (BTW, douane, inklaring etc)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2009 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -d-
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

-d-

900 euro, plus 19% BTW (over gehele bedrag incl verzendkosten), plus inklaringskosten (tussen EUR 12.50 - 25.00 afhankelijk van vervoerder)

Is dus zo'n 1100 EUR totaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-d- schreef op woensdag 16 december 2009 @ 18:02:
900 euro, plus 19% BTW (over gehele bedrag incl verzendkosten), plus inklaringskosten (tussen EUR 12.50 - 25.00 afhankelijk van vervoerder)

Is dus zo'n 1100 EUR totaal.
niet vanuit de UK, EU economisch verkeer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
Verwijderd schreef op woensdag 16 december 2009 @ 18:06:
[...]

En toch kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat EK geen BTW afdraagt en dat betekent dat bij een controle je als ontvanger toch echt voor de BTW opdraait. Voor de mensen die er al gekocht hebben: staat er VAT op de rekening?

Voordeel is wel dat leveringen binnen de EU niet snel gecontroleerd zullen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DS Motorsport
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 25-12-2023
StevenK schreef op woensdag 16 december 2009 @ 22:11:
[...]

En toch kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat EK geen BTW afdraagt en dat betekent dat bij een controle je als ontvanger toch echt voor de BTW opdraait. Voor de mensen die er al gekocht hebben: staat er VAT op de rekening?

Voordeel is wel dat leveringen binnen de EU niet snel gecontroleerd zullen worden.
Ja, je betaald geen cent meer als de hoeveelheid die je via ebay overmaakt.
Zou gewoon lekker in de UK bestellen, geen gezeur met douane en je weet precies waar je aan toe bent.
Verschil tussen de Uk en US is te verwaarlozen, alleen is het US aanbod iets groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -d-
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

-d-

Verwijderd schreef op woensdag 16 december 2009 @ 18:06:
[...]

eBay linkje had macbook vanuit de VS - daar ben ik even vanuit gegaan :)

• StevenK
-d- schreef op woensdag 16 december 2009 @ 22:53:
[...]

eBay linkje had macbook vanuit de VS - daar ben ik even vanuit gegaan :)
Punt is dat EK voor zover ik dat kan beoordelen vanuit de UK ex. BTW (aka VAT) levert. Dat levert een douanerisico op en als je de BTW kunt verrekenen is EK relatief duur, omdat andere leveranciers wel met BTW leveren.

Daarom ook mijn vraag aan de EK-klanten: staat er nu wel of niet VAT op de factuur?

• Peter_Aragorn
Het bedrag dat jij betaald, bij levering vanuit UK, is gewoon het uiteindelijke bedrag. Stel jij 'bied' 1100 euro voor een bepaalde MacBook Pro en EK gaat akkoord, dan betaal jij 1100 euro + verzendkosten. Meer niet...

• StevenK
Peter_Aragorn schreef op donderdag 17 december 2009 @ 09:24:
Het bedrag dat jij betaald, bij levering vanuit UK, is gewoon het uiteindelijke bedrag. Stel jij 'bied' 1100 euro voor een bepaalde MacBook Pro en EK gaat akkoord, dan betaal jij 1100 euro + verzendkosten. Meer niet...
Dat begrijp ik, maar de vraag is of er wel of niet BTW afgedragen wordt. Als ik 1100 moet betalen en daar is geen BTW afgedragen, dan is het voor mij niet interessant, omdat ik de BTW kan verrekenen. En officiëel moet je aan consumenten inc. BTW leveren, maar als je dat niet doet, blijkt dat alleen bij een controle.

Daarom ben ik nog steeds benieuwd naar wat er nu precies op de factuur staat.

• Peter_Aragorn
StevenK schreef op donderdag 17 december 2009 @ 09:58:
[...]

Dat begrijp ik, maar de vraag is of er wel of niet BTW afgedragen wordt. Als ik 1100 moet betalen en daar is geen BTW afgedragen, dan is het voor mij niet interessant, omdat ik de BTW kan verrekenen. En officiëel moet je aan consumenten inc. BTW leveren, maar als je dat niet doet, blijkt dat alleen bij een controle.

Daarom ben ik nog steeds benieuwd naar wat er nu precies op de factuur staat.
Je betaalt niet meer en niet minder dan het bedrag dat jij overeenkomt met EK... BTW zit daar gewoon bij in denk ik... Als jij iig 1100 euro overeenkomt(zonder verzendkosten) betaal jij die 1100 euro...

Verwijderd

Je betaalt niet meer en niet minder dan het bedrag dat jij overeenkomt met EK... BTW zit daar gewoon bij in denk ik... Als jij iig 1100 euro overeenkomt(zonder verzendkosten) betaal jij die 1100 euro...
"Denk ik"... Als je het mij vraag niet. Hoewel ik de doos niet bewaard heb ben ik er vrij zeker van dat er een enorm lage waarde was vermeld op de FedEx doos (vanuit UK). Verder geen rekening bij mn MBP gekregen.

Voor zakelijk gebruik volgens mij geen goede optie dus. Kan het mis hebben. Iemand?
mr. TCB schreef op woensdag 16 december 2009 @ 16:03:

Ze lullen maar wat uit hun nek. Kreeg ook te horen dat de handel verzonden was. Na aandringen kreeg ik enkele dagen later toch de tracking code en hadden ze het pakket volgens FedEx pas op diezelfde dag verzonden.

Uiteraard wel een prima product geleverd gekregen. Heb ook Apple Care bijgekocht voor 85 euro. Hier heb ik vorige week maandag voor betaald en is volgens Sam apart verzonden maar heb ik nog niet ontvangen.

Heb het idee dat meerdere personen via hetzelfde email adres communiceren dus dat gaat wat stroef en ze versturen lang niet zo vlot als ze zelf beloven maar volgens mij heeft niemand hier ooit een slecht product gekregen dus vooral geen zorgen maken!

Verwijderd

toch maar even nog een mailtje gestuurd met resultaat =]
Also to compensate you for this delay, we will extend your warranty for an extra year.
Thank you.
Sam
vraag me wel af hoe ze dit gaan na komen, maar dat is iets voor later. morgen of maandag krijg ik hem volgens 'Sam'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

Verwijderd schreef op donderdag 17 december 2009 @ 16:26:
[...]

"Denk ik"... Als je het mij vraag niet. Hoewel ik de doos niet bewaard heb ben ik er vrij zeker van dat er een enorm lage waarde was vermeld op de FedEx doos (vanuit UK). Verder geen rekening bij mn MBP gekregen.

Voor zakelijk gebruik volgens mij geen goede optie dus. Kan het mis hebben. Iemand?
Dit is nu al zó vaak aan de orde geweest in dit topic, maar goed. Voor handelsverkeer binnen Europa gelden geen toeslagen en taxes, dus ook vanuit de UK niet. Natuurlijk wel vanuit de US.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiSE
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 17 december 2009 @ 19:31:
toch maar even nog een mailtje gestuurd met resultaat =]

[...]

vraag me wel af hoe ze dit gaan na komen, maar dat is iets voor later. morgen of maandag krijg ik hem volgens 'Sam'.
Dat lijkt een mooie belofte maar moet nog zien dat ze dat waar gaan maken. Mijn ervaringen met die 'Sam' zijn dat hij een hoop roept maar tot concrete resultaten lijdt dat niet.

[ Voor 0% gewijzigd door ZiSE op 18-12-2009 09:33 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QplQyer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 31-05-2022
Heeft hier iemand eigenlijk ooit effectief de DHL/FedEx upgrade gehad?
Heb de mijne zondagavond besteld, vijf sterren gegeven voor de upgrade, maar momenteel nog steeds niks ontvangen (kan natuurlijk aan het weer liggen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlbertTCB

AlbertTCB

swing it baby

QplQyer schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 09:52:
Heeft hier iemand eigenlijk ooit effectief de DHL/FedEx upgrade gehad?
Heb de mijne zondagavond besteld, vijf sterren gegeven voor de upgrade, maar momenteel nog steeds niks ontvangen (kan natuurlijk aan het weer liggen).
Ik heb mijn MBP zaterdag betaald. Hier direct een bevestiging van gekregen (uiteraard van Sam), inclusief het verzoek 5-sterren feedback te geven voor upgrade. Dit direct gedaan. Verder niets gehoord van EK. Toen bleek dat je even per mail moest aangeven dat je de feedback hebt gegeven. Dit dinsdag gedaan. Ik kreeg vervolgens dank van Sam, samen met de mededeling dat ik de FedEx upgrade kreeg.

Vreemd, want upgrade of niet, de MBP zou maandag toch verstuurd zijn leek me.

Verder niets gehoord. Dus weer gemaild naar Sam of de MBP al was verstuurd. Zijn antwoord was een track&trace code van FedEx. Toen ik deze code had ingevoerd op de website van FedEx bleek het pakketje dinsdag te zijn aangeboden en woensdag te zijn opgehaald.

Volgens de website van FedEx wordt het pakketje maandag aangeboden, maar is de vervoerder vanochtend om 10 uur vertrokken uit Amersfoort om 'm te bezorgen? Stiekem/logischerwijs verwacht ik het pakketje dus vandaag :D

I'll keep you updated (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
Hoop voor je dat hij komt! Wil je foto's maken van hoe het pakketje aankomt bij je? En natuurlijk van je MBP zélf ;)

[ Voor 42% gewijzigd door Peter_Aragorn op 18-12-2009 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QplQyer
mr. TCB schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 13:56:
[...]

Ik heb mijn MBP zaterdag betaald. Hier direct een bevestiging van gekregen (uiteraard van Sam), inclusief het verzoek 5-sterren feedback te geven voor upgrade. Dit direct gedaan. Verder niets gehoord van EK. Toen bleek dat je even per mail moest aangeven dat je de feedback hebt gegeven. Dit dinsdag gedaan. Ik kreeg vervolgens dank van Sam, samen met de mededeling dat ik de FedEx upgrade kreeg.

Vreemd, want upgrade of niet, de MBP zou maandag toch verstuurd zijn leek me.

Verder niets gehoord. Dus weer gemaild naar Sam of de MBP al was verstuurd. Zijn antwoord was een track&trace code van FedEx. Toen ik deze code had ingevoerd op de website van FedEx bleek het pakketje dinsdag te zijn aangeboden en woensdag te zijn opgehaald.

Volgens de website van FedEx wordt het pakketje maandag aangeboden, maar is de vervoerder vanochtend om 10 uur vertrokken uit Amersfoort om 'm te bezorgen? Stiekem/logischerwijs verwacht ik het pakketje dus vandaag :D

I'll keep you updated (y)
Net ook even een tracking nummer gevraagd. De upgrade is dus inderdaad gebeurd, maar het is gisteren pas verzonden, terwijl betaling en alles zondagavond reeds in orde was gebracht. Laatste dat erop staat is om 4u uit Parijs vertrokken, verwachte leveringsdatum: 21/12. Dan schiet je natuurlijk niet veel op met die snellere verzending. Hopelijk komt de jouwe (en de mijne) dus sneller toe dan dat ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlbertTCB

AlbertTCB

swing it baby

Vergeet het maar: van Engeland, via Parijs naar Nederland was in een halve dag geklaard. Vanaf daar mocht FedEx Amersfoort ermee aan de slag: eerste poging mislukt (bezorger was al weg zonder pakket mee te nemen), tweede poging eveneens (status 10:45PM: "Plaatselijke leveringsbeperking, geen poging gedaan tot levering"). Wtf?

Ondanks dat FedEx het pakketje half Europa over kon slepen in een halve dag, wordt er in Nederland NIET op zaterdag bezorgd (again: wtf? Zelfs DHL en TNT doen dat!). Resultaat: pakketje wordt (Deo Volente) maandag voor de eerste keer bij mij thuis aangeboden.

Als je de tarieven voor express delivery van FedEx vergelijkt met bijv. de priority van TNT, dan scheelt dat bijna 40 euro (en 2 werkdagen van FedEx tegenover 2-4 van TNT).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiSE
  • Nu online
mr. TCB schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 13:26:
Vergeet het maar: van Engeland, via Parijs naar Nederland was in een halve dag geklaard. Vanaf daar mocht FedEx Amersfoort ermee aan de slag: eerste poging mislukt (bezorger was al weg zonder pakket mee te nemen), tweede poging eveneens (status 10:45PM: "Plaatselijke leveringsbeperking, geen poging gedaan tot levering"). Wtf?

Ondanks dat FedEx het pakketje half Europa over kon slepen in een halve dag, wordt er in Nederland NIET op zaterdag bezorgd (again: wtf? Zelfs DHL en TNT doen dat!). Resultaat: pakketje wordt (Deo Volente) maandag voor de eerste keer bij mij thuis aangeboden.

Als je de tarieven voor express delivery van FedEx vergelijkt met bijv. de priority van TNT, dan scheelt dat bijna 40 euro (en 2 werkdagen van FedEx tegenover 2-4 van TNT).
Gewoon bellen met FedEx - hun support in Ierland is zeer behulpzaam! Wat sowieso vaker gebeurd bij EK is dat ze het huisnummer vergeten bij het verzendadres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lulukai
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-09 21:27

Lulukai

God's gift to women

Wat is eigenlijk de beste manier om een laptop binnen de EU te verzenden. FedEx is wel erg goed maar ook duur?

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lounge Deluxe
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
ruyckske schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 15:03:
Wat is eigenlijk de beste manier om een laptop binnen de EU te verzenden. FedEx is wel erg goed maar ook duur?
Kijk eens 2 posts boven je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
mr. TCB schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 13:26:

Dat is wel balen zeg! Ook raar dat er in een halve dag van Engeland, naar Parijs/Nederland vervoert kan worden, en dat het vanaf Amersfoort naar jouw huisje zo lang duurt...

Maarja, je hebt straks wel een MBP voor een paar honderd euro minder ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

verkeerd gelezen

[ Voor 91% gewijzigd door Philflow op 19-12-2009 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ratjetoe92
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16-09 20:28
Ik ben dit topic al een tijdje aan het doorlezen. Ik ben van plan ook een Macbook te gaan aanschaffen. Maar ik wacht denk ik nog even tot na februari. (eventuele updates?)

Als ik op dit moment er een zou willen kopen zou ik de 13'' 2,26 Ghz versie willen.
Als ik er nu vanuit ga dat ik hem bestel met shipping vanuit UK. Dan heb ik geen last van douane en extra kosten.

Nu las ik ook over 10% korting. Dit betekent dus dat je die Macbook 13'' voor 720 pond + 50 pond verzending in huis hebt. Dat is omgerekend met de wisselkoers van dit moment 866 euro. Nu weet ik dat de wisselkoers bij Paypal meestal iets hoger is. Maar dat scheelt meestal niet zoveel. Dus het betekent dus dat je de Macbook met een korting van 1150 - 866 = 284 euro in huis hebt. Oké, je hebt dan een US toetsenbord, maar dat is voor de meeste mensen niet zo'n probleem met die korting.

En als je dan een 5 star ranking geeft voordat je hem binnen hebt krijg je ook nog eens 15% korting op je volgende aankoop. Dus kun je voor 85 euro Apple Care erbij kopen.

Nu is mijn vraag eigenlijk of mijn verhaaltje een beetje klopt?

Misschien ben ik wel een beetje teveel aan het herhalen, maar hierdoor wordt het voor mij denk ik een stuk duidelijker. (En misschien voor andere mensen ook?!?)

Alvast bedankt ;)

p.s. Het Apple gedeelte van dit forum is top!

Hey Look, I'm Woody! Howdy! Howdy! Howdy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-03 21:48
die 10% is bing korting toch? das enkel voor USA citizens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
Ratjetoe92 schreef op zondag 20 december 2009 @ 18:04:
Ik ben dit topic al een tijdje aan het doorlezen. Ik ben van plan ook een Macbook te gaan aanschaffen. Maar ik wacht denk ik nog even tot na februari. (eventuele updates?)

Als ik op dit moment er een zou willen kopen zou ik de 13'' 2,26 Ghz versie willen.
Als ik er nu vanuit ga dat ik hem bestel met shipping vanuit UK. Dan heb ik geen last van douane en extra kosten.

Nu las ik ook over 10% korting. Dit betekent dus dat je die Macbook 13'' voor 720 pond + 50 pond verzending in huis hebt. Dat is omgerekend met de wisselkoers van dit moment 866 euro. Nu weet ik dat de wisselkoers bij Paypal meestal iets hoger is. Maar dat scheelt meestal niet zoveel. Dus het betekent dus dat je de Macbook met een korting van 1150 - 866 = 284 euro in huis hebt. Oké, je hebt dan een US toetsenbord, maar dat is voor de meeste mensen niet zo'n probleem met die korting.

En als je dan een 5 star ranking geeft voordat je hem binnen hebt krijg je ook nog eens 15% korting op je volgende aankoop. Dus kun je voor 85 euro Apple Care erbij kopen.

Nu is mijn vraag eigenlijk of mijn verhaaltje een beetje klopt?

Misschien ben ik wel een beetje teveel aan het herhalen, maar hierdoor wordt het voor mij denk ik een stuk duidelijker. (En misschien voor andere mensen ook?!?)

Alvast bedankt ;)

p.s. Het Apple gedeelte van dit forum is top!
Dit klopt. Je hebt alleen niet écht 10 % korting, maar je kan wel 10 % onder de vraagprijs gaan zitten. Vaak gaan ze hier wel mee akkoord namelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QplQyer
Allé, de mijne is binnen :). Blijkbaar rechtstreeks uit Engeland met een Engelse FedEx koerier in een Engelse auto, vreemd.

Nu moet ik wel op zoek naar een US->Schuko stekker met aarding, want heb er enkel liggen zonder aarding ... zal hem dus maar morgen kunnen gebruiken (hopelijk, als ik zo'n stekker vind).

*edit*: Hoe zit het juist met AppleCare? Moet ik die nog apart registreren (en zo ja, hoe, want heb niks van nummer ofzo ontvangen) of zou Electronic King dat moeten gedaan hebben? Als ik online mijn garantie opzoek staat AppleCare immers niet geregistreerd bij mijn serienummer.

[ Voor 31% gewijzigd door QplQyer op 21-12-2009 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• av017
die van mij was al direct geregistreerd met apple care, stond zelfs op de doos met balpen geschreven, 3 years warranty

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:07

NoTimeRemains

I know

*10% REBATE THRU BING.COM*

hoe werkt dit precies?

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

NIET buiten de US.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains

NoTimeRemains

I know

dat dacht ik al alleen omdat het een paar post hierboven aangehaald werd, dacht ik dat wij er ook gebruik van konden maken.

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*edit*: Hoe zit het juist met AppleCare? Moet ik die nog apart registreren (en zo ja, hoe, want heb niks van nummer ofzo ontvangen) of zou Electronic King dat moeten gedaan hebben? Als ik online mijn garantie opzoek staat AppleCare immers niet geregistreerd bij mijn serienummer.
AppleCare hoorde ik ook niets over bij levering. Na een emailtje liet EK weten deze apart te hebben verzonden (waarschijnlijk uit US). Twee weken later nog niet ontvangen dus weer een mailtje gestuurd. Heb meteen een code opgestuurd gekregen om te registreren en er is een nieuwe doos op de post gegaan.

Wacht dus nog even of vraag via mail of ze de code alvast kunnen mailen.
NoTimeRemains schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 10:50:
*10% REBATE THRU BING.COM*

hoe werkt dit precies?
Werkt niet. Ga naar de US of UK eBay waar je ook een best offer kunt maken en ga 10% onder de prijs zitten van een laptop die verzonden wordt uit UK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ratjetoe92
Verwijderd schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 11:19:

[...]

Werkt niet. Ga naar de US of UK eBay waar je ook een best offer kunt maken en ga 10% onder de prijs zitten van een laptop die verzonden wordt uit UK.
Juist, deze 10% 'korting' bedoelde ik dus. Maar het is dus de bedoeling dat je inlogt via een US of UK account? Ik heb zelf een eBay account bij de Nederlandse site. Betekent dit dat je een speciaal US of UK account moet aanmaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiSE
  • Nu online
Ratjetoe92 schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 13:28:
[...]

Juist, deze 10% 'korting' bedoelde ik dus. Maar het is dus de bedoeling dat je inlogt via een US of UK account? Ik heb zelf een eBay account bij de Nederlandse site. Betekent dit dat je een speciaal US of UK account moet aanmaken?
Nee dat is niet nodig - je moet gewoon op de US Amazon site inloggen (kan gewoon met je NL gegevens).

[ Voor 3% gewijzigd door ZiSE op 22-12-2009 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco781976
  • Laatst online: 24-10-2021
Heb zojuist mn 15" Macbook Pro ontvangen van EK uit de VS.
Krijg ik een aparte rekening van Fed Ex voor de BTW?
Waarde aangifte was 550 dollar op pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

marco781976 schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 16:04:
Heb zojuist mn 15" Macbook Pro ontvangen van EK uit de VS.
Krijg ik een aparte rekening van Fed Ex voor de BTW?
Waarde aangifte was 550 dollar op pakket.
mazzelaar, dan hoef je maar 90 euro bij te betalen.

je gaat me toch niet vertellen dat dit een verrassing is na het lezen van dit topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ZiSE schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 13:30:
[...]

Nee dat is niet nodig - je moet gewoon op de US Amazon site inloggen (kan gewoon met je NL gegevens).
eBay ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains

NoTimeRemains

I know

Verwijderd schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 11:19:
[...]
is de Electronic King een mogelijkheid?

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

NoTimeRemains schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 23:45:
[...]

is de Electronic King een mogelijkheid?
misschien moet je even zoeken op Electronic King in dit topic :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LGU
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-09 23:49

LGU

Ik ben nu ook aan het kijken voor het halen van een MBP via EK maar ik lees vooralsnog dat mensen hier vooral betalen met Paypal. Waarom geniet deze manier hier de voorkeur?

Ik zie namelijk bij EK dat deze ook creditcard accepteert. Niet alleen is de koers dan volgens mij gunstiger maar ben ik ook verzekerd via de creditcard. Of zie ik iets over het hoofd?

Snel geteld heb ik dan voor € 770,- een MBP
( £ 799 -10% + £ 50,- verzendkosten = € 770)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LGU

LGU

Bovenstaand moet natuurlijk € 850,- zijn. Vergeten de pond/euro conversie te doen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlbertTCB

AlbertTCB

swing it baby

Ja, op Ebay wordt meestal 'betalen per creditcard' bedoeld: 'betalen per creditcard via PayPal'. PayPal is echt de zwarte schakel: want hoewel Ebay/Paypal 4 handen op 1 buik zijn, is de europrijs die je ziet bij buitenlandse verkopers NIET de prijzen die je uiteindelijk betaalt via Paypal. Vooraf is het gissen, want paypal is hierin totaal niet transparant.

Ik heb trouwens mijn MBP binnen van EK (UK dispatch). Uiteraard ontbrak de europese stekker (UK versie had ik) en de factuur eveneens.

Ben nu dus druk bezig met het wennen aan Mac OS (als windowsgebruiker van het eerste uur). Vind de OS trouwens wel een stuk minder indrukwekkend als ik had verwacht. Ook mis ik veel zaken die bij Windows 7 prettiger waren. Alternatief software is ook duidelijk van een lager niveau. Logisch natuurlijk, aangezien de windows userbase vele malen groter is en hierdoor meer aandacht krijgt van software ontwikkelaars.

Maar desondanks ben ik een happy camper en blij met deze overstap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LGU

LGU

mr. TCB schreef op woensdag 30 december 2009 @ 18:00:
Ja, op Ebay wordt meestal 'betalen per creditcard' bedoeld: 'betalen per creditcard via PayPal'. PayPal is echt de zwarte schakel: want hoewel Ebay/Paypal 4 handen op 1 buik zijn, is de europrijs die je ziet bij buitenlandse verkopers NIET de prijzen die je uiteindelijk betaalt via Paypal. Vooraf is het gissen, want paypal is hierin totaal niet transparant.
Allereerst gefeliciteerd met je aankoop en bedankt voor je snelle reply.

Wel jammer om te moeten lezen dat Paypal zo on-transparant is en dat vooraf de precieze kosten dus niet duidelijk zijn. Van een groot bedrijf als Ebay mag je toch eigenlijk beter verwachten.

Al met al denk ik dat ik toch de 'gok' waag. € 850 voor een MBP is natuurlijk smullen :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dog4life
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Sinners schreef op woensdag 30 december 2009 @ 18:16:
[...]

Allereerst gefeliciteerd met je aankoop en bedankt voor je snelle reply.

Wel jammer om te moeten lezen dat Paypal zo on-transparant is en dat vooraf de precieze kosten dus niet duidelijk zijn. Van een groot bedrijf als Ebay mag je toch eigenlijk beter verwachten.

Al met al denk ik dat ik toch de 'gok' waag. € 850 voor een MBP is natuurlijk smullen :9~
Ligt er ook aan hoe je cc maatschappij eea berekent he: bij mij (VISA) was het zo dat als ik in Azie wat kocht (niet-EU) kreeg ik 1% extra opslag (in de EU met buitenlandse valuta 1,5%), plus 4% extra aangezien het een credit card is (en er dus geen saldo opstaat).
Koop ik hier in NL wat in Euro's dan is dat gewoon het bedrag wat afgerekend wordt. Ligt er maar net aan waar de buitenlandse valuta worden omgerekend naar EUR. Ook is het zo dat je beter in buitenlandse valuta kunt worden afgerekend op je cc (in het geval van GBP), dat is goedkoper dan wanneer je het hotel (in mijn geval dan) de GBP om laat rekenen naar EUR.
Heb trouwens uitgevonden dat voor mijn PIN geldopnames (dus niet betalingen in de winkels zelf) het interbanktarief wordt gehanteerd (oanda.com), plus 1% en 1,50 transactiekosten. Alleen jammer dat ik maar omgerekend 500 euro per dag kon pinnen, beetje omslachtig bij een laptop van zo'n EUR 2000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er hier mensen die én 10% korting hebben gekregen op hun laptop aankoop én 15% korting op hun volgende aankoop? (stel iPod)?

• Stampertje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-01-2024

Stampertje

Gaat je nix aan

Ik ben ook maar eens overstag gegaan en heb bij EK zojuist een MacBook besteld. Afhandeling zal ik (hopenlijk) in de loop van volgende week hier posten.

Living the American Dream

• Philflow

Philflow

Hoe kun je eigenlijk bij Electronic King een bod uitbrengen? Ik zie nergens een knopje daarvoor. Gewoon een bericht sturen dan maar?

edit: Stampertje, thanks!

[ Voor 13% gewijzigd door Philflow op 31-12-2009 20:56 ]

• Stampertje

Stampertje

Gaat je nix aan

Inloggen via ebay.co.uk. Dan zie je een Best Offer knop. Ik heb op een MB 13" 12% minder geboden, en kreeg een tegenvoostel. Daar ben ik weer precies tussen gaan zitten, en heb dus 9% extra korting ontvangen.

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:53
mr. TCB schreef op woensdag 30 december 2009 @ 18:00:
Ben nu dus druk bezig met het wennen aan Mac OS (als windowsgebruiker van het eerste uur). Vind de OS trouwens wel een stuk minder indrukwekkend als ik had verwacht. Ook mis ik veel zaken die bij Windows 7 prettiger waren. Alternatief software is ook duidelijk van een lager niveau. Logisch natuurlijk, aangezien de windows userbase vele malen groter is en hierdoor meer aandacht krijgt van software ontwikkelaars.

Maar desondanks ben ik een happy camper en blij met deze overstap.
Grappig ik ervaar juist het omgedraaide. Voor de "dagelijkse" apps zijn weliswaar minder alternatieven de alternatieven die er zijn vind ik juist beter bedacht en prettiger ogen.

Er zijn massa's windows apps die qua UI nog in de jaren 90 zijn blijven hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
* Servor is Koning Ongeduld...

Gisteren toch maar een MBP 13 inch via EK besteld. Kon de 2.53 Ghz variant kopen voor iets minder dan wat hier het instapmodel kost, leek me een te mooie deal om te laten lopen. Ben benieuwd hoe lang het allemaal gaat duren qua verzenden. Wordt de derde Mac hier in huis naast een witte MB (2006) en alu-iMac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampertje

Stampertje

Gaat je nix aan

Servor schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 08:28:

Gisteren toch maar een MBP 13 inch via EK besteld. Kon de 2.53 Ghz variant kopen voor iets minder dan wat hier het instapmodel kost, leek me een te mooie deal om te laten lopen. Ben benieuwd hoe lang het allemaal gaat duren qua verzenden. Wordt de derde Mac hier in huis naast een witte MB (2006) en alu-iMac.
Die variant heb ik dus ook besteld. Ik heb even problemen gehad met PayPal om te kunnen betalen (was geen verificeerde betaler oid). Gisteren geregeld en de MB wordt vandaag verstuurd. Ik kreeg nog een "aanbieding" voor AppleCare, maar die is via MacMan812 goedkoper.

Wordt bij mij thuis ook de derde mac (een MB unibody 2009 voor de vrouw, en een MacMini als een soort van HTPC)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Stampertje schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 09:41:
[...]

Die variant heb ik dus ook besteld. Ik heb even problemen gehad met PayPal om te kunnen betalen (was geen verificeerde betaler oid). Gisteren geregeld en de MB wordt vandaag verstuurd.
Dus jij hebt ook gisteren besteld + betaald? Ben benieuwd hoe snel jij 'm hebt dan, hou me op de hoogte svp (eventueel via DM).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampertje

Stampertje

Gaat je nix aan

Ik heb hem op 31-12 beseld, voor een penny meer als dat jij hebt betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ratjetoe92
Servor schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 08:28:

Dat is inderdaad een hele mooie koop. Dan heb je dus voor ongeveer 75 Pond(!) er af weten te halen.
Wel een heel aantrekkelijke deal. Maar ik wacht toch nog even tot 26/27 januari af. Wat zal Apple dan gaan doen?!?

Weet iemand toevallig of Electronic King de Macbooks meteen na de release van deze lijn voor zo'n goede prijs verkocht? Dat zou wel mooi zijn als ze dat nu ook zouden doen.

Het is even afwachten dus... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowinio
  • Laatst online: 03-02 00:26
Ratjetoe92 schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 17:22:
[...]

Dat is inderdaad een hele mooie koop. Dan heb je dus voor ongeveer 75 Pond(!) er af weten te halen.
Wel een heel aantrekkelijke deal. Maar ik wacht toch nog even tot 26/27 januari af. Wat zal Apple dan gaan doen?!?

Weet iemand toevallig of Electronic King de Macbooks meteen na de release van deze lijn voor zo'n goede prijs verkocht? Dat zou wel mooi zijn als ze dat nu ook zouden doen.

Ik ben ook HEEL erg benieuwd inderdaad! Hopelijk worden de MacBook Pro's goedkoper en bied EK het net zo goedkoop aan als nu :) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Volgens mij duurt dat altijd wel even, ze proberen toch eerst de oude voorraad kwijt te raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowinio
Verwijderd schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 00:27:
[...]

Volgens mij duurt dat altijd wel even, ze proberen toch eerst de oude voorraad kwijt te raken.
Ik denk niet dat het zolang duurt hoor :)
Trouwens: van de een hoor ik weer dat je alleen het opzetstukje moet verandereren als je hem uit de USA haalt, van de ander wer de hele lader.. Wat is het? (ik heb het gehele topic al doorgelezen, maar ik ga nu twijfelen..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dog4life
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Rowin schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 07:35:
[...]

Ik denk niet dat het zolang duurt hoor :)
Trouwens: van de een hoor ik weer dat je alleen het opzetstukje moet verandereren als je hem uit de USA haalt, van de ander wer de hele lader.. Wat is het? (ik heb het gehele topic al doorgelezen, maar ik ga nu twijfelen..)
Opzetstukje!
edit: lader is gewoon 110-230V

[ Voor 3% gewijzigd door dog4life op 06-01-2010 08:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 00:27:
[...]
Volgens mij werkt het niet zo. EK verkoopt op dit moment ook nog oude generaties Macbooks and Air.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ratjetoe92
Philflow schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 11:21:
[...]

Volgens mij werkt het niet zo. EK verkoopt op dit moment ook nog oude generaties Macbooks and Air.
Klopt, zou echt mooi zijn als ze meteen na de release de nieuwe gaan verkopen.
Kan echt niet wachten tot de 26/27e!!! :9~ Weet iemand toevallig welke site de keynote live gaat uitzenden? (Gizmodo, Engadget?) Of is hier nog niets over bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thmss
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15-04-2024
[...]
Ik heb ze er een tijdje geleden over gemaild en ze hadden nog niets gehoord van een eventuele update,
maar ze zouden de nieuwe iig zo snel mogelijk aanbieden en dat tegen ongeveer dezelfde prijsverhoudingen.

Goed nieuws dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De nieuwe Macbooks en de nieuwe iMacs hebben ongeveer 2-4 weken op zich laten wachten voordat ze bij EK aangeboden werden op eBay... Denk dat het met de nieuwe Macbook Pro's niet veel anders zal gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowinio
dog4life schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 08:13:
[...]

Opzetstukje!
edit: lader is gewoon 110-230V
Ik heb dat opzetstukje van mijn iPhone ook. Werkt deze hier ook op, waarschijnlijk wel toch :) ?
Pagina: 1 ... 7 ... 21 Laatste