[MacBook Pro] Ervaringen & Discussie - Deel 7 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste
Acties:
  • 72.992 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JottemJ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 28-04 09:32

MacBook Pro

Afbeeldingslocatie: http://i37.tinypic.com/fubddj.png
MacBook Pro specificaties:

• 15,4-inch (1440x900 LED) breedbeeldscherm (glossy)
• 2,4GHz, 2,53GHz of 2,8GHz Intel Core 2 Duo
• 2 GB (2.4GHz) of 4 GB (2,53GHz) DDR3 werkgeheugen (uitbreidbaar tot 4 GB)
• 1066MHz frontside-bus en hoofdgeheugen
• PCI Express-architectuur
• 250 GB (5400/7200 rpm) of 320 GB (5400/7200 rpm) Seriële ATA-schijf of 128 GB SSD-schijf
• NVIDIA GeForce 9400M met 256MB DDR3 gedeeld werkgeheugen
• NVIDIA GeForce 9600M met 256MB (2,4GHz) of 512MB GDDR3-geheugen
• Mini DisplayPort
• Één FireWire 800-poort
• Twee USB 2.0-poorten
• Optische digitale en analoge geluidsinvoer en -uitvoer, ingebouwde microfoon en stereoluidsprekers
• Slot-loading 8x DL SuperDrive
• ExpressCard/34-sleuf
• Verlicht toetsenbord
• Multi-touch trackpad
• Ingebouwde iSight webcam
• AirPort Extreme (802.11n), Bluetooth 2.1 + EDR en Gigabit Ethernet ingebouwd
• Mac OS X Leopard (10.5), iLife '08, iWork '08-proefversie en meer
• MagSafe connector voor de stroomadapter (80W & 50WHr batterij)
Fysieke dimensies:

• Hoogte: 2,41cm
• Breedte: 36,4cm
• Diepte: 24,9cm
• Gewicht: 2,49kg
Afbeeldingslocatie: http://i38.tinypic.com/rrqfd3.png
Prijzen:

• 2,4GHz: €1799
• 2,53GHz: €2249
• 2,5Ghz: €2499 (17inch)
Meer informatie:

• Algemene informatie: http://www.apple.com/nl/macbookpro/
• Kenmerken: http://www.apple.com/nl/macbookpro/features.html
• De Macbook Pro in onderdelen: http://www.ifixit.com/Gui...k/Mac/MacBook-Pro-Unibody
• Vergelijking schermen: http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=310477
• Review van AnandTech: http://www.anandtech.com/mac/showdoc.aspx?i=3435
• Update voor trackpad issues: http://support.apple.com/...ckpad_Firmware_Update_1_0

• Oude delen over de vorige MacBook Pro:

Afbeeldingslocatie: http://i35.tinypic.com/jsirkx.png

[ Voor 15% gewijzigd door JottemJ op 30-11-2008 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JottemJ
Updated:

• Review van AnandTech
• Update voor trackpad issues

[ Voor 86% gewijzigd door JottemJ op 30-11-2008 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WybWyb
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 29-04 12:46
De media markt heeft van 16 okt t/m 19 oktober een actie met macbooks. Je zou dan 100 euro voordeel krijgen op de 'oude' witte macbook, 150 euro voordeel op de macbook air, en 200 euro op de macbook pro.

Nu wil ik een macbook/macbook pro gaan kopen maar twijfel tussen de 'oude' macbook pro 15 inch nu voor 1599 of de nieuwe macbook voor 1499. Is de oude macbook pro alsnog beter dan de macbook of zou je beter de nieuwe macbook kunnen kopen? Ik heb er niet zoveel verstand van wat nou precies beter is...

MBPr 13" - iPhone Xr - iPad Pro 12.9 - Apple Watch 42mm - A7 III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JottemJ
WybWyb schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 10:59:
De media markt heeft van 16 okt t/m 19 oktober een actie met macbooks. Je zou dan 100 euro voordeel krijgen op de 'oude' witte macbook, 150 euro voordeel op de macbook air, en 200 euro op de macbook pro.

Nu wil ik een macbook/macbook pro gaan kopen maar twijfel tussen de 'oude' macbook pro 15 inch nu voor 1599 of de nieuwe macbook voor 1499. Is de oude macbook pro alsnog beter dan de macbook of zou je beter de nieuwe macbook kunnen kopen? Ik heb er niet zoveel verstand van wat nou precies beter is...
Als je veel waarde hecht aan de grafische performance: http://www.appleinsider.c...chipsets_displayport.html volgens dat artikel levert de 9400m 55% van de performance van de 8600m. Verder zijn de chipsets opgewaardeerd (naar 1066MHz) en zijn de proc's wat zuiniger geworden. Daarnaast is het geheugen nu ddr3 ipv ddr2, wat ook wat prestatiewinst moet opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_obb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-04 15:09

mr_obb

Lakse Perfectionist

Kan je misschien ook linken naar de vorige 6 delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Bij A Mac is de "Good" MacBook Pro nu voor €1449 te koop en de "Better" voor €1599. Vooral die "Better" is een goede aanbieding, want daarop krijg je dus maar liefst €600 korting ten opzichte van de oude prijs!

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJFS
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-04 18:42
(jarig!)
Canaria schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 11:03:
Bij A Mac is de "Good" MacBook Pro nu voor €1449 te koop en de "Better" voor €1599. Vooral die "Better" is een goede aanbieding, want daarop krijg je dus maar liefst €600 korting ten opzichte van de oude prijs!
Jij kijkt nu naar de gewone Macbook en niet de Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-08-2024
Bovendien heb je daar nog de optie voor een mat-scherm, hetgeen ik toch een beetje een probleem vind in de nieuwe modellen. En het verlies aan snelheid tov van de nieuwe zal in de meeste gevallen niet eens heel duidelijk merkbaar zijn gok ik, of echt storend. Ik zit "in de markt" voor een laptop (mijn eerste echte Mac) en twijfel ook of dit wel is wat ik wil. Granted, ik stoor mij niet meer aan het glossy scherm van m'n iMac op het werk, maar wat ik in eerste instantie zag van deze laptops was toch behoorlijk spiegel-achtig, probleem is bovendien dat je het beeldscherm van een laptop veel vaker in situaties zal zetten waar je last hebt van deze spiegeling.

Tweede punt; je kan een macbook op hetzelfde niveau tillen als de Pro, voor 300 Euro minder. Alleen hecht ik veel waarde aan een groot scherm, 13 inch is mij te weinig. Maakt die 15 inch een groot verschil en rechtvaardigd dit in jullie ogen de 300 Euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JottemJ
JJFS schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 11:15:
[...]

Jij kijkt nu naar de gewone Macbook en niet de Pro.
? http://www.a-mac.nl/amac/...,0/option,com_virtuemart/

Volgens mij heeft Canaria gelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarknessAwaits
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 28-01 12:41
Ik kom net langs de mediamarkt om even te kijken voor een muisje en ik zie de prijzen van de oude macbook pro's. Nogal schokkend om eerlijk te zijn, omdat ik de nieuwe had besteld op de avond van de release (15" 2.53 Ghz).

De prijzen zijn:

Mbp 15" - 2.4 Ghz €1249
Mbp 15" - 2.5 Ghz €1399
Mbp 17" - 2.5 Ghz €2049

Ik ben nu toch echt flink aan het twijfelen geslagen, voornamelijk weer om de reden waar je wel mee doodgegooid wordt: het matte scherm. Daarnaast scheelt het natuurlijk ook behoorlijk in de kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143942

vgroenewold schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 11:16:
Bovendien heb je daar nog de optie voor een mat-scherm, hetgeen ik toch een beetje een probleem vind in de nieuwe modellen. En het verlies aan snelheid tov van de nieuwe zal in de meeste gevallen niet eens heel duidelijk merkbaar zijn gok ik, of echt storend. Ik zit "in de markt" voor een laptop (mijn eerste echte Mac) en twijfel ook of dit wel is wat ik wil. Granted, ik stoor mij niet meer aan het glossy scherm van m'n iMac op het werk, maar wat ik in eerste instantie zag van deze laptops was toch behoorlijk spiegel-achtig, probleem is bovendien dat je het beeldscherm van een laptop veel vaker in situaties zal zetten waar je last hebt van deze spiegeling.

Tweede punt; je kan een macbook op hetzelfde niveau tillen als de Pro, voor 300 Euro minder. Alleen hecht ik veel waarde aan een groot scherm, 13 inch is mij te weinig. Maakt die 15 inch een groot verschil en rechtvaardigd dit in jullie ogen de 300 Euro?
verschil tussen de schermen van de imac en de schermen van de nieuwe macbook pro is dat de mbp een led verlichting heeft, hierdoor zou de spiegeling stukken minder worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJFS
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-04 18:42
(jarig!)
Ah ja het oude model heeft hij het over, inderdaad.
Jammer dat de 17"niet zoveel gedaald is in prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
Anoniem: 143942 schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 11:27:
[...]

verschil tussen de schermen van de imac en de schermen van de nieuwe macbook pro is dat de mbp een led verlichting heeft, hierdoor zou de spiegeling stukken minder worden.
Oled ja, en waarom zou dat de spiegeling verminderen dan? In beide gevallen komt er gewoon licht uit het scherm. Kijk maar eens bij die link naar iFixit, het is (uit in ieder geval) gewoon echt een spiegel. Nu wil ik de macbook pro ook gebruiken in combinatie met fotografie, ik zal zowiezo het scherm dan kalibreren, maar dan is die spiegeling nog steeds vervelend volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eris
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:54

Eris

-

Beschikt de macbook pro over 2 videokaarten?

Lijkt mij een fout in de TS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A.Kebab
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
eris schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 12:02:
Beschikt de macbook pro over 2 videokaarten?

Lijkt mij een fout in de TS
Nee klopt, je kan switchen tussen de 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ
  • Laatst online: 14-11-2024

Tha BasZ

- niks -

Voor meer power kan je idd switchen naar de high-end GPU.

Je moet alleen weer uitloggen om te switchen...

Erg raar van Apple... hopelijk komt daar nog een fix voor,,,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickezzz
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-11-2022
Sweet!

Ben benieuwd naar:

- Review over scherm reflecties i.c.m. met reizen en hoge licht omstandigheden
- Filmpjes met de nieuwe multitouch mogelijkheden
- Wanneer de nieuwe Macbooks bij de premium resellers komt (nu staat er alleen binnenkort)?
- Wat benchmarks van de 9600M GT tegenover de 8600M GT
- Een tooltje die (semi)automatisch switched tussen de 9400M en de 9600M
- Of er nog een IR reciever in zit voor de Apple Remote? Ik zie hem namelijk niet...

[ Voor 10% gewijzigd door mickezzz op 16-10-2008 12:31 ]

MBP 2015, iPhone 7+, AppleTV4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_obb
  • Laatst online: 25-04 15:09

mr_obb

Lakse Perfectionist

Ik ben ook benieuwd naar de temperatuur van het nieuwe model. Ik heb een MBP van mei 2007 en die wordt toch echt te warm om op schoot te houden bij wat zwaarder gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-04 14:30

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

mickezzz schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 12:28:
Sweet!

Ben benieuwd naar:
- Filmpjes met de nieuwe multitouch mogelijkheden
- Of er nog een IR reciever in zit voor de Apple Remote? Ik zie hem namelijk niet...
Korte hands-on met touchpad in dit artikel
http://www.engadget.com/2...ng-and-first-impressions/

Grappig dat hij gewoon zijn duim gebruikt om te klikken, net alsof het een oude trackpad is. Rechts klik optie is ook netjes.

Uitleg Steve over gestures:
http://www.engadget.com/2...es-demonstrated-on-video/

Over dat laatste:
Je krijgt als optie bij het kopen een remote.. zal toch wel dan? Ik vroeg het me ook af. Eens speuren op de Apple site.

[ Voor 8% gewijzigd door kaassouffle op 16-10-2008 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:46

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

mickezzz schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 12:28:
Sweet!

Ben benieuwd naar:
Afbeeldingslocatie: http://images.apple.com/macbook/images/overview-gallery4-20081014.jpg
Is dat niet gewoon dat gleufje aan de rechterkant?
Iig staat de remote nog wel steeds als accessoire, al wordt er idd niet bij de specs gesproken over een ir-port

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

lama :)

[ Voor 181% gewijzigd door kaassouffle op 16-10-2008 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JottemJ
Volgens mij zit het lampje links van dat gleufje..

Edit: Ja, zie hier de video: http://www.apple.com/nl/macbook/#designvideo ergens aan het begin.

[ Voor 49% gewijzigd door JottemJ op 16-10-2008 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Dat is de infaroodontvanger. Het indicatielampje zit er links van en zie je alleen als ie aan is:

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Daedalus/apl/mbp_alu.png

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

JottemJ schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 13:17:
Volgens mij zit het lampje links van dat gleufje..

Edit: Ja, zie hier de video: http://www.apple.com/nl/macbook/#designvideo ergens aan het begin.
ow ja lol, het is een lampje er naast.. wow :)
Ik had ook gewoon op het plaatje moeten klikken voor een kort filmpje ... 8)7

[ Voor 11% gewijzigd door kaassouffle op 16-10-2008 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 29-04 07:35
vgroenewold schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 11:37:
[...]

Oled ja, en waarom zou dat de spiegeling verminderen dan? In beide gevallen komt er gewoon licht uit het scherm. Kijk maar eens bij die link naar iFixit, het is (uit in ieder geval) gewoon echt een spiegel. Nu wil ik de macbook pro ook gebruiken in combinatie met fotografie, ik zal zowiezo het scherm dan kalibreren, maar dan is die spiegeling nog steeds vervelend volgens mij.
Door het hogere contrast valt de spiegeling weg.
Ik heb zelf een MBP met glossy scherm Als ik in de tuin zit heb ik nagenoeg geen last ven reflexie. als het zonnetje op het scherm staat ja dan natuurlijk wel. Maar scherm blijft leesbaar. Als ik een matscherm in de zon gebruik dan kan ik het scherm niet meer lezen.

Dat is mijn bevinding,.

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
To_Tall schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 13:38:
[...]
Door het hogere contrast valt de spiegeling weg.
Ik heb zelf een MBP met glossy scherm Als ik in de tuin zit heb ik nagenoeg geen last ven reflexie. als het zonnetje op het scherm staat ja dan natuurlijk wel. Maar scherm blijft leesbaar. Als ik een matscherm in de zon gebruik dan kan ik het scherm niet meer lezen.

Dat is mijn bevinding,.
Had je op de oude pro een optie voor glossy of heb je nu al de nieuwe? Anyway, hands-on ervaring is belangrijk en stelt mij weer iets gerust.

Ik wil de pro graag gebruiken om mijn fotografie hobby uit te breiden en volgens mij was het mogelijk om leuke dingen te kunnen doen en bijv. de camera (40D) aan te sturen met een laptop. Heeft iemand hier enige ervaring mee of een idee wat je er op die manier precies mee kan doen? Als iemand daar een mooi antwoord op heeft bestel ik 'em waarschijnlijk. :) Vervelend, kriebelende handen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19:28
Philflow schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 14:22:
[...]
Ik zou zelf voor de nieuwste Macbook gaan omdat ik van het volle contrast en levendige kleuren van glossy LED schermen houdt. Hier kun je foto's zien: http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=310477
De link hoort eigenlijk thuis in het MBP topic en daarom reageer ik hier i.p.v. het Macbook topic. Het is echt bizar hoeveel helderder en beter het scherm is dan de huidige MBP (al met LED scherm). Zie bijv. http://farm4.static.flick...46379466_a706517b0c_o.jpg. Terwijl de oude MBP toch al een best goed scherm had voor een notebook, enorm helder. Als het scherm vergelijkbaar is bij de nieuwe Macbook, dan is daar het verschil helemaal dag en nacht.

De geluidskwaliteit vind ik ook een belangrijk punt, zeker omdat ze ook iPods en iPhones maken, die een zeer goede geluidskwaliteit hebben:
The headphone jack:
So Apple never, to my knowledge, officially acknowledged the crap that is the MacBook Pro headphone jack. Interference galore when you plug in a pair of earphones. This manifests itself as a buzzing or whirring sound, really obvious during quiet parts of songs etc. Ironically, I get the worst interference using my iPhone earbuds in the old MacBook Pro. This happened on both my old MacBook Pros, and I expected the same problem in the new MacBook Pro.

And…. I was wrong! The headphone jack gives a VERY clear signal. No interference or strange sounds at all. And a nice addition is that the iPhone earbud button works! You can pause, play, go forward a track or back a track just like on the iPhone! Nice work, Apple. It sounds like they changed the hardware in the MacBook Pros to accommodate these changes, and sound through a laptop has never sounded better. To my ears there’s an improvement in sound quality, and the removal of audio interference is just a blessing, and about time, too…

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JottemJ
Hoedje schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 14:46:
[...]
De link hoort eigenlijk thuis in het MBP topic en daarom reageer ik hier i.p.v. het Macbook topic. Het is echt bizar hoeveel helderder en beter het scherm is dan de huidige MBP (al met LED scherm). Zie bijv. http://farm4.static.flick...46379466_a706517b0c_o.jpg. Terwijl de oude MBP toch al een best goed scherm had voor een notebook, enorm helder. Als het scherm vergelijkbaar is bij de nieuwe Macbook, dan is daar het verschil daar helemaal dag en nacht.
[...]
Ook hier opgenomen in de TS, bizar dat verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

vgroenewold schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 11:37:
[...]

Oled? Ik weet niet hoe je daar aan komt, maar dat is nog pure toekomstmuziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
Wootism schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 14:53:
[...]

Oled? Ik weet niet hoe je daar aan komt, maar dat is nog pure toekomstmuziek.
Woeps, foutje inderdaad. Die foto's van de helderheid zijn erg indrukwekkend inderdaad, prachtig uniform ook. Kan natuurlijk nog wel een beetje verschil maken of die oude pro op de foto lang of kort aanstond, de LED schermen staan meteen op volle helderheid. Ik wacht nog even op iemand die online-fotografie weet te linken met een macbook pro en ik ben overtuigd...

[ Voor 10% gewijzigd door vgroenewold op 16-10-2008 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
vgroenewold schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 14:56:
[...]

Woeps, foutje inderdaad. Die foto's van de helderheid zijn erg indrukwekkend inderdaad, prachtig uniform ook. Kan natuurlijk nog wel een beetje verschil maken of die oude pro op de foto lang of kort aanstond, de LED schermen staan meteen op volle helderheid. Ik wacht nog even op iemand die online-fotografie weet te linken met een macbook pro en ik ben overtuigd...
Die heeft ook al een LED backlit scherm. Die zitten al in de Macbook Pro vanaf de zomer van 2007 :)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WybWyb
DarknessAwaits schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 11:27:
Ik kom net langs de mediamarkt om even te kijken voor een muisje en ik zie de prijzen van de oude macbook pro's. Nogal schokkend om eerlijk te zijn, omdat ik de nieuwe had besteld op de avond van de release (15" 2.53 Ghz).

De prijzen zijn:

Mbp 15" - 2.4 Ghz €1249
Mbp 15" - 2.5 Ghz €1399
Mbp 17" - 2.5 Ghz €2049

Ik ben nu toch echt flink aan het twijfelen geslagen, voornamelijk weer om de reden waar je wel mee doodgegooid wordt: het matte scherm. Daarnaast scheelt het natuurlijk ook behoorlijk in de kosten.
Ik ben ook hevig aan het twijfelen idd... vooral die MBP van 2.5 ghz 15" voor 1399 vind k een mooie deal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vighu
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-04 10:47
Ben ik de enige die zich verbaasd over deze daling in prijs? Ik heb een half jaar oude MacBook pro 15" 8600gt 512mb en die is 2e hands zo te zien nog maar minder dan 1400 euro waard!! Daar waar ik dacht dat Macs meer waarde vast waren dan andere laptops?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThePupD
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-12-2020

ThePupD

Standing Tall And Talented

Nog steeds veel geld voor een tweedehandse laptop. Ze hebben de oude MBP nieuw in de winkel voor 1200 euro dus sja.

Net even langs de Apple store geweest en Mediemarkt etc. Vond het eigenlijk best wel kut service, bij Mediamarkt hadden ze wel goede aanbiedingen op de "oude" MB en MBP maar verder wisten ze weinig bladievbla wanneer het nieuwe kwam. Ook service bij Apple store viel me tegen, ze zeiden ergens volgende week of later... kan ik weinig mee. Verder had ik nog wat kleine vrgen over de nieuwe MBP en dat wisten ze ook nieteens. Moest ik het ze met mijn beperke mac kennis gaan uitleggen. Slecht slecht hoor... tsk tsk

Maar goed, ik wacht af tot die in de winkel ligt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefklep
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-04 16:42

stefklep

((Stefklepje))

Hierbij de foto's van de nieuwe Macbook Pro, http://www.flickr.com/photos/spacegrrl/tags/apple/ Moet wel zeggen het weerkaats wel met zo'n glanzend scherm, als je de foto's bekijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WybWyb
Ik snap niet echt hoe de MBP 2,5Ghz voor 1399 aangeboden kan worden bij MediaMarkt... Is dit echt waar of zit er nog een maar aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 156868

De prijzen zijn:

Mbp 15" - 2.4 Ghz €1249
Mbp 15" - 2.5 Ghz €1399
Mbp 17" - 2.5 Ghz €2049

Auw.
Net 3 weken geleden een MBP 15" 2.4 gekocht voor dik 1900... ach ja ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

[...]

Terwijl de oude MBP toch al een best goed scherm had voor een notebook, enorm helder.
Of een scherm goed is of niet is niet afhankelijk van de helderheid. Sterker nog, wanneer je een scherm gaat calibreren zal de helderheid in veel gevallen zelfs minder zijn dan de instellingen daarvoor. Veel mensen hebben hun scherm ook te helder staan omdat ze het mooier vinden, terwijl de kleuren vervolgens (niet in alle gevallen natuurlijk) niet meer juist zijn. Mensen ervaren een TV waarbij de saturatie te hoog is ook 'mooier'. In de winkel zal zo'n tv ook beter verkopen terwijl zaken als huidstinten helemaal niet meer met de werkelijkheid kloppen. Net als fabrikanten van compactcamera's dat doen omdat die foto's als mooier ervaren worden. Ik hoop niet dat Apple met die gedachte meer hopen te verkopen, uiteindelijk houd je jezelf voor de gek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelJewel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-04 12:44

De prijzen zijn:

Mbp 15" - 2.4 Ghz €1249
Mbp 15" - 2.5 Ghz €1399
Mbp 17" - 2.5 Ghz €2049

Die zijn ook hard naar beneden gekomen zeg :o. In maart de MBP 15" better gekocht en daar nog dik 2200 voor betaald...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-04 16:21

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Dat zijn wel erg strakke prijzen inderdaad :o Je gaat er bijna van twijfelen of je wel het nieuwe model zult halen. :+

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blonde Tux
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18-04 10:33

Blonde Tux

Advertentieboer

Ik zit hier met een klein probleempje:

Zelf ben ik de gelukkige eigenaar van een MBP 2.6 ghz sinds 5 maanden. Sinds dien gebruik ik hem voor alles, gamen, dev werk, school etc.

Nu zie ik net dat er kleine stipjes donkere materie enkele cm van m'n trackpad, ongeveer waar ik normaal de bal van mijn handen heb liggen. Wat ik ook doe, ik krijg ze niet weg, dus het lijkt op slijtage.

Helaas heb ik geen fototoestel tot mijn beschikking (die is gejat 3 dagen geleden), maar mijn vraag is nu: Als dit slijtage blijkt te zijn, valt dit dan onder de garantie?

Heet zand zand omdat het tussen zee en land ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
Toch niet kunnen wachten op een weloverwogen review of jullie antwoorden en gewoon op bestellen gedrukt. :) Ik ben eigenlijk niet zo bang meer voor de reflecties in het scherm, op meerdere sites lijkt het mee te vallen als het scherm aan staat. De foto's die hierboven overigens worden aangegeven, met een flits krijg je uiteraard sterke terugkaatsing, dat zegt niet zoveel.

Verwacht weer een leuke review binnen een paar maanden van me, probeer de kwaliteit van de iPhone 3G review te overtreffen. :)

Zo jongens, mijn eerste echte Mac, geen osx86 meer. Kan niet wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reticulum
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-02-2022
Ik heb toch maar de 'oude' macbook pro gekocht bij mediamarkt den haag. Allemaal superprijzen!
Ik heb de 15" , 2,5 Ghz, 2gb, 512mb 8600M GT ddr3, 250 GB hdd voor 'maar' 1399!!!
Scheelt nogal met de vorige prijs van 2199€ :S Ging toch even kijken of het bordje wel goed stond ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Reticulum op 16-10-2008 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThePupD

ThePupD

Ik wil het eigenlijk even van te voren weten voordat ik het ga doen, zodat ik weet wat ik kan verwachten.
Als ik gebruik ga maken van Surfspot korting bij Apple, dan kan ik het volgende verwachten.

Via de surfspot Apple site bestel ik de producten: Macbook pro, printer van 99 euro, ipod nano.
Dan reken ik af... met creditcard. Moet ik dan nog ergens bewijzen dat ik student ben, of moet ik nog iets van aanmeldingskosten betalen (hoorde ergens 99 euro) of wat gebeurt er dan.

Uiteindelijk komt alles met de postbode naar mijn huis, dan kan ik 90 euro terugkrijgen op de printer door bon in te vullen en zelfde voor de Nano? of is die korting er al af?
Ik wil het iegnelijk graag van te voren weten... zodat ik weet wat mj staat te wachten.
Hopelijk wil iemand d emoeite doen om het duidelijk uit te leggen.

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-04 18:57
Ik wil zo'n MBP bij de Mediamarkt gaan halen, merk je nou voor videobewerking en fotobewerking veel van het verschil in geheugen bij de videokaart en in de cpu snelheid/cachegrootte? Is dat genoeg om 150 euro extra neer te leggen (voor een hobbyist)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baiko
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-03 11:58
Ik was goed te laat bij de mediamarkt in Deventer, alleen nog macbooks. 1 macbook pro die al een keer was teruggekomen van service. Erg zuuur

Lian Li PC O-11 Dynamic XL, AMD 5950x, NZXT Z73, Asus X570 Gaming-E, 4x8GB 3600mhz, Gigabyte RTX 3090 Vision OC, WD Black SN850 1TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loderunner
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-04 15:59
Blonde Tux schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 16:56:
Ik zit hier met een klein probleempje:

Zelf ben ik de gelukkige eigenaar van een MBP 2.6 ghz sinds 5 maanden. Sinds dien gebruik ik hem voor alles, gamen, dev werk, school etc.

Nu zie ik net dat er kleine stipjes donkere materie enkele cm van m'n trackpad, ongeveer waar ik normaal de bal van mijn handen heb liggen. Wat ik ook doe, ik krijg ze niet weg, dus het lijkt op slijtage.

Helaas heb ik geen fototoestel tot mijn beschikking (die is gejat 3 dagen geleden), maar mijn vraag is nu: Als dit slijtage blijkt te zijn, valt dit dan onder de garantie?
Dat is corrosie, dat komt van je handen. Ik heb het namelijk ook op mijn MBP. Ik heb echter geen idee of dit onder de garantie valt. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wout-hugo
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-09-2023
Baiko schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 17:59:
Ik was goed te laat bij de mediamarkt in Deventer, alleen nog macbooks. 1 macbook pro die al een keer was teruggekomen van service. Erg zuuur
Bij MediaMarkt Rotterdam lagen er vanmiddag nog stapels dozen van maar dat is voor jou natuurlijk niet in de buurt :+

MacBook Black C2D 2.16GHz 160GB 4GB -- Dell 24" -- iPhone 3G 16GB -- iPod Nano 3G -- Canon PowerShot S90 -- Smart Roadster Coupe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baiko
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-03 11:58
Valt er nog aan het modem nummer te zien of het een glossy of matte scherm is?

Lian Li PC O-11 Dynamic XL, AMD 5950x, NZXT Z73, Asus X570 Gaming-E, 4x8GB 3600mhz, Gigabyte RTX 3090 Vision OC, WD Black SN850 1TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

De link hoort eigenlijk thuis in het MBP topic en daarom reageer ik hier i.p.v. het Macbook topic. Het is echt bizar hoeveel helderder en beter het scherm is dan de huidige MBP (al met LED scherm). Zie bijv. http://farm4.static.flick...46379466_a706517b0c_o.jpg. Terwijl de oude MBP toch al een best goed scherm had voor een notebook, enorm helder. Als het scherm vergelijkbaar is bij de nieuwe Macbook, dan is daar het verschil helemaal dag en nacht.

[...]
...Beetje bullsh*t dit he?
Kijk naar de dock van de linker MB, veelste donker. Net even me helderheid van een 'oude' MBP op max gezet met een witte background. Haalt de helderheid van de nieuwe MBP makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blonde Tux

Blonde Tux

Advertentieboer

Loderunner schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 18:13:
[...]

Dat is corrosie, dat komt van je handen. Ik heb het namelijk ook op mijn MBP. Ik heb echter geen idee of dit onder de garantie valt. :?
Naja, dan maar een belletje naar De Grote Appelboer. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 255598

Die linker MBP is donkerder gezet, kan niet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Anoniem: 156868 schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 18:40:
[...]

...Beetje bullsh*t dit he?
Kijk naar de dock van de linker MB, veelste donker. Net even me helderheid van een 'oude' MBP op max gezet met een witte background. Haalt de helderheid van de nieuwe MBP makkelijk.
Dat is natuurlijk een aangepast zwart Dock he... maar toch ziet het er wat ongeloofwaardig uit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:52
Frietsaus schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 19:19:
[...]

Dat is natuurlijk een aangepast zwart Dock he... maar toch ziet het er wat ongeloofwaardig uit. :)
Zodat hij nog donkerder lijkt, de oude MBP kan stukken helderder dan dat.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Utopist
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-03 22:27
ThePupD schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 17:23:
Ik wil het eigenlijk even van te voren weten voordat ik het ga doen, zodat ik weet wat ik kan verwachten.
Als ik gebruik ga maken van Surfspot korting bij Apple, dan kan ik het volgende verwachten.

Via de surfspot Apple site bestel ik de producten: Macbook pro, printer van 99 euro, ipod nano.
Dan reken ik af... met creditcard. Moet ik dan nog ergens bewijzen dat ik student ben, of moet ik nog iets van aanmeldingskosten betalen (hoorde ergens 99 euro) of wat gebeurt er dan.

Uiteindelijk komt alles met de postbode naar mijn huis, dan kan ik 90 euro terugkrijgen op de printer door bon in te vullen en zelfde voor de Nano? of is die korting er al af?
Ik wil het iegnelijk graag van te voren weten... zodat ik weet wat mj staat te wachten.

Alvast bedankt
Ik heb trouwens maar 79 euro betaald voor mijn adc membership. Ik weet niet of dat nog zo is, maar indertijd stond er wel gewoon 99 euro bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Tom schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 16:35:
[...]

Of een scherm goed is of niet is niet afhankelijk van de helderheid. Sterker nog, wanneer je een scherm gaat calibreren zal de helderheid in veel gevallen zelfs minder zijn dan de instellingen daarvoor. Veel mensen hebben hun scherm ook te helder staan omdat ze het mooier vinden, terwijl de kleuren vervolgens (niet in alle gevallen natuurlijk) niet meer juist zijn. Mensen ervaren een TV waarbij de saturatie te hoog is ook 'mooier'. In de winkel zal zo'n tv ook beter verkopen terwijl zaken als huidstinten helemaal niet meer met de werkelijkheid kloppen. Net als fabrikanten van compactcamera's dat doen omdat die foto's als mooier ervaren worden. Ik hoop niet dat Apple met die gedachte meer hopen te verkopen, uiteindelijk houd je jezelf voor de gek.
Ik weet niet of dit een reactie was op mijn woorden. Maar dan trek je ze A) uit hun verband en B) lees je gewoon niet goed :).
Frietsaus schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 19:19:
[...]
ZpAz schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 19:42:
[...]
Zodat hij nog donkerder lijkt, de oude MBP kan stukken helderder dan dat.
Er zullen vast binnenkort meer vergelijkingen opduiken, dus dan zullen we zien hoe het echt zit :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• underskor
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:48
Vraagje waar ik mee rondloop. Bij de nieuwe lijn Macbook (Pro)s zijn alles connectoren (zoals USB) naar de linkerkant verplaatst. En aangezien de kabel van de Mighty Mouse niet al te lang is.
Is deze nog wel in te pluggen als je rechtshandig werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stouten
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08-06-2022
Ace P900 schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 16:09:
Ben ik de enige die zich verbaasd over deze daling in prijs? Ik heb een half jaar oude MacBook pro 15" 8600gt 512mb en die is 2e hands zo te zien nog maar minder dan 1400 euro waard!! Daar waar ik dacht dat Macs meer waarde vast waren dan andere laptops?!
Je zal het niet geloven, maar ik heb net die MacBook Pro gekocht waar jij het over hebt bij de Mediamarkt voor 1249 euro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThePupD

ThePupD

Stouten schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 21:42:
[...]

Je zal het niet geloven, maar ik heb net die MacBook Pro gekocht waar jij het over hebt bij de Mediamarkt voor 1249 euro...
juppp... zag m ook staan,,, goede prijs :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThePupD

ThePupD

dubbele post... excuus:)

*edit:
Dan kan ik nu alsnog mijn vrg stellen uit de vorige pagina, hopelijk kan iemand mij helpen:

Alvast bedankt

[ Voor 185% gewijzigd door ThePupD op 16-10-2008 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 180373

Nog even een vraagje over de oude serie macbook pro's (2,2ghz serie), ik heb sinds kort 3 kleine stofjes/haartjes achter mijn scherm.

Zijn deze op één of andere manier te verwijderen? Er zit namelijk geen garantie meer op, balen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Christiaan--
  • Laatst online: 23-04 13:48
ThePupD schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 21:57:
dubbele post... excuus:)

*edit:
Dan kan ik nu alsnog mijn vrg stellen uit de vorige pagina, hopelijk kan iemand mij helpen:

Alvast bedankt
toon volledige bericht
Beetje bedriegelijk, die korting is namelijk een kortingsbon voor de Apple store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:15

Step

step@tweakers.net#

Wat ik me afvraag: waar zit eigenlijk de ambient light sensor in de nieuwe MacBooks en MacBook Pro's? Het zit blijkbaar niet op de oude plek...?

~Step @ Mac Mini i5 2018 en 13" MacBook Pro i7 2020 - eGPU build

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThePupD

ThePupD

--Christiaan-- schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 22:51:
[...]

Beetje bedriegelijk, die korting is namelijk een kortingsbon voor de Apple store.
nee hoor... zover ik lees niet. Want de korting is er al bij afrekenen af:)
dus dat is t niet... kan iemand mijn vrg alsnog beantwoorden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stouten
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08-06-2022
ThePupD schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 21:57:
[...]

juppp... zag m ook staan,,, goede prijs :*)
en hij staat zo mooi op mijn tafel <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aries.Mu
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-04 21:25
Stouten schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 21:42:
[...]

Hier in Brussel zijn ze 1449 en 1599 zoals bij dixons...

1249 en 1399 zijn echt heel mooie prijzen.

Ik heb zelf een 2.4 van november 07 (die ik einde augustus voor 1399 heb gekocht in de MM) en ben aan het twijfelen om geen 2.5 aan te schaffen van 2008.
Multitouch, 2.5 Penryn en 250gb HD ipv 160 nu...

Mijn MBP is weliswaar echt snel, maar wordt aardig warm op mijn schoot bij zwaar werk.
En als ik hem nu verkoop verlies ik niet echt veel.

De nieuwe MB/P zijn ongelooflijk mooi en engineered, maar voor iemand die serieus photoshopped en met fotografie en films werkt is een glossy scherm niet echt de beste oplossing...

What to do? Deze houden of een 2.5 Penryn aanschaffen?

iPhone 12 | Switch Lite | Sony 55A89 | Passat Variant GTE | Tesla MY RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Christiaan--
ThePupD schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 22:57:
[...]

We zitten allebei fout. Het wordt naderhand overgemaakt, zie http://input.media.euro.a...oschool08/nl/tsandcs.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal
  • Laatst online: 27-04 11:41

Korakal

Up up up!

ThePupD schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 22:57:
[...]

Toevallig heb ik vanmiddag dezelfde combi besteld:
1: MacBook Pro
2: iPod Nano
3: printer
Je betaalt alle apparaten eerst volledig (de korting wordt dus niet direct verwerkt, met uitzondering van de korting die je krijgt via Surfspot - daar worden gelijk de studentprijzen weergegeven en berekend). Vervolgens ga je naar http://www.apple.com/nl/promo/ en vul je voor beide acties het formulier in. Op één van beide geef je aan dat je geen streepjescode van de MacBook meestuurt, en vermeld je daarbij het referentienummer van je andere aanvraag. Je stuurt de hele riedel op (staat duidelijk bij wat je moet opsturen), Apple verwerkt de handel en stort de kortingsbedragen op jouw rekening. Geldt dus zowel voor de iPod als voor de printer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Christiaan--
Korakal schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 23:07:
[...]

Je betaalt alle apparaten eerst volledig (de korting wordt dus niet direct verwerkt, met uitzondering van de korting die je krijgt via Surfspot - daar worden gelijk de studentprijzen weergegeven en berekend). Vervolgens ga je naar http://www.apple.com/nl/promo/ en vul je voor beide acties het formulier in. Op één van beide geef je aan dat je geen streepjescode van de MacBook meestuurt, en vermeld je daarbij het referentienummer van je andere aanvraag. Je stuurt de hele riedel op (staat duidelijk bij wat je moet opsturen), Apple verwerkt de handel en stort de kortingsbedragen op jouw rekening. Geldt dus zowel voor de iPod als voor de printer.
Ah OK, da's helemaal mooi, als ik die twee kan verkopen kan ik weer een mooie korting op de MacBook regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-04 10:36
Streepjescode van de Macbook doos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal

Korakal

Up up up!

Ja, en die van de printer en de iPod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThePupD

ThePupD

Korakal schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 23:07:
[...]

Bedankt, maar ik hoef dus nergens "te bewijzen" dat ik student ben? enige wat ik doe is gewoon inloggen met mijn gegevens via surfspot en word dan doorgelinkt naar apple site? Moet ik nergens nog iets meesturen? gewoon betalen met bv creditcard en klaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal

Korakal

Up up up!

Zonder student te zijn kom je niet in Surfspot, dus dat is denk ik bewijs genoeg. Ik heb nergens tijdens het bestellen gezien dat je dat nog eens extra moet bewijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThePupD

ThePupD

ok top. Nou nog maar even nachtje slapen en dan kijken hoe of wat en of ik nu echt een Mac aandurf.
Zal ook wel duidelijk worden verder als ik de bestelling in gang ga zetten. Maar alles dus in volle betalen (wel met surfspot korting eraf) en dan wordt de mac gewoon verzonden. En dan moet ik via die promo het formulier invullen en dan krijg ik t geld terug. De rest zal wel duidelijk worden dan als het zoiets is...

Nog 1 vrg:
als ik mn macbook pro wil aansluiten op mn 37 inch full hd dan moet ik toch deze kabel kopen:
Mini DisplayPort-naar-DVI-adapter

daar heb ik toch genoeg aan? ik hoef niet die met adapter van 100 euro? ik had het al in andere thread gevrgt maar kan iemand dit bevestigen?

[ Voor 25% gewijzigd door ThePupD op 16-10-2008 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:48
Ja, dat is genoeg (die van 29 euro ofzo) (denk maar aan de resolutie van Full HD en de resolutie van een 30" ACD).

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarknessAwaits
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 28-01 12:41
Ik heb ook de knoop doorgehakt en mijn eerdere bestelling bij de Apple Store geannuleerd. Vanavond nog naar de MediaMarkt geracet waar klaarblijkelijk het nieuws nog niet echt was geland want er waren er nog meer dan genoeg op voorraad.

Ben alleen benieuwd wanneer het geld van de geannuleerde bestelling wordt teruggestort :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThePupD

ThePupD

ok, helemaal goed.thanks. ik wilde mijn post al editten maar kan beter nog 1 keer posten:
ik heb 2 vragen:

als ik die printer wil afreken dan staat er bij kosten:Canon PIXMA MX310 multifunctionele printer met fax
Bestelnummer: TN633
Verwijder Eur 83,99 Eur 83,99

als ik daar 90 euro van terugkrijg dan verdien ik er dus 6 euro op???
klopt dat?

Andere vraag is dat als ik dat promo formulier invul bij apple, moet ik dan eerst wachten tot ik die printer en Nano binneheb? omdat ze volgens mij willen dat ik die streepjescode enzo meesturen? dus moet ik daarop wachten? en kan ik die ook na 31 oktober sturen dan als ik ze pas later krijg?
dit waren echt mijn laatste vragen (voor nu O-) )

[ Voor 35% gewijzigd door ThePupD op 16-10-2008 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal

Korakal

Up up up!

ex BTW ;-)

en ja, want anders kun je de streepjescodes niet opsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmelt
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-04 12:25
Weet je wat je ook kan doen? Apple even bellen. Die mensen zijn echt heel schappelijk en willen je graag helpen met al je vragen, vooral als je er een gaat kopen. Zij hebben ook de doorslaggevende antwoorden, hier moet je maar net geluk hebben dat iemand iemand kent die... etc. Bovendien kan je die antwoorden hier dan ook weer zelf posten!
Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matinez
  • Niet online
Was vanavond in Hilversum langs de Apple store geweest.
Tot mijn verbazing trof ik daar al de nieuwe line MacBook's aan (13" & 15").
Nu alleen demo modellen, nog geen verkoop voorraad.

Ben echt onder de indruk van het dunne scherm, en de body zelf.
Uitloggen voor het switch van videokaart gaat redelijk snel, accu tijd is 4uur met de 9600GT.
Geluid is prachtig _/-\o_

Afbeeldingslocatie: http://img368.imageshack.us/img368/5577/picture004al8.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img519.imageshack.us/img519/7356/picture009vs1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img291.imageshack.us/img291/2594/picture010ue3.jpg

Foto's zijn niet de scherpste, gemaakt met iPhone 2G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143942

best veel weerspiegeling van de zijkant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zyphrax
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-04-2023
Wow dat scherm is inderdaad wel erg dun als je hem zo ziet.
Nog meer dingen die je specifiek opvielen?
Hoe beviel de trackpad?
Is het scherm irritant glossy of goed te doen?

Ik ga hem denk ik in Hong Kong kopen, scheelt 400 euro (via de Apple site igg) met hier, dan kan ik misschien het 2,8 MacBook Pro krijgen voor de 2,4 prijs hier.Daarna VMware Fusion er op en dan kan ik mn Qstarz GPS tracker ook gebruiken op de trip (hoop ik). Nu nog een goede Apple reseller daar vinden in de buurt van het hotel. Met een beetje geluk als ik hem binnenkort mail kan hij hem daar klaar leggen.

Ik was eerst wat skeptisch over het nieuw model, maar wordt er wel steeds enthousiaster over.

[ Voor 5% gewijzigd door Zyphrax op 17-10-2008 00:49 ]

Any sufficiently advanced technology is equivalent to magic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JottemJ
matinez schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 23:51:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Foto's zijn niet de scherpste, gemaakt met iPhone 2G.
Zou je svp de foto's willen resizen naar max 600 breed? Of evt. thumbs maken?

Heb je toevallig nog kunnen vergelijken hoe het nieuwe scherm staat tov het oude?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sk1nny666
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 29-04 15:12
heeft er al iemand een beetje een nieuwe game kunnen bewonderen op de nieuwe macbook pro?
ik wil er 1 gaan kopen en wil er zo nu en dan ook een speletje op speelen.
ik hoop voornamelijk dat farcry 2 een beetje redelijk gaat draaien dat is natuurlijk nog niet te testen maar oke.
kan iemand wat screens posten van een redelijk zwaare game op de nieuwe MBP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grindtegel
  • Laatst online: 21:48
Zijn de toetsen niet meer verlicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:52
De toetsen zijn nog steeds verlicht :)

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:48
Ben net van de MacHouse in A'dam terug (moest mn MBP voor reparatie binnen brengen, dood toetsenbord en trackpad na 13 maanden en 1 dag. Uiteindelijk een uitzondering gemaakt om het kosteloos te repareren = erkenning van probleem) en ze hadden twee nieuwe MacBooks staan. Geen Pro's en geen nieuwe LED ACD 24".
Slechts een paar minuten gespeels omdat ik weinig tijd had.

Bevindingen

- Trackpad is heerlijk! Werkt super en klikt prima. Lekker groot (en euh... lijkt in de verste ver niet op glas)
- Four finger gestures in Safari lijkt me in de praktijk niet echt heel nuttig, misschien even wennen. Het is pagina vooruit, achteruit.
- Bouwkwalititeit is erg stevig. Zeker een vooruitgang t.o.v. de oude MacBook Pro
- Toetsenbord typt lekker.
- Glossy scherm is een big NO NO. Reflectie galore (gewoon in de winkel onder gloeilampen). Je moet echt rekening met licht houden, hoek enzo. Jammer dat je bij de MacBoko Pro geen optie meer hebt voor mat.

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22-04 21:25
De MacBook en de MacBook Pro komen wel erg dicht bij elkaar qua featureset en kwaliteit..
Als ik nu m'n huidige 2.33 MacBook Pro zou willen vervangen sta ik best voor een moeilijke keuze..
Voor mij is het enige voordeel van de Pro de hogere resolutie, de MacBook is juist weer van beter formaat imo, maar 1280*800 is toch echt niks meer tegenwoordig :X .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osorkon!
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-01 18:56
Kaspers schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 11:17:
De MacBook en de MacBook Pro komen wel erg dicht bij elkaar qua featureset en kwaliteit..
Als ik nu m'n huidige 2.33 MacBook Pro zou willen vervangen sta ik best voor een moeilijke keuze..
Voor mij is het enige voordeel van de Pro de hogere resolutie, de MacBook is juist weer van beter formaat imo, maar 1280*800 is toch echt niks meer tegenwoordig :X .
True, een iets hogere resolutie op de gewone macbook zou gewoon af zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJH
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-03 09:14

DJH

Ik hoor erg veel klachten over de glossy schermen. Zelf vind ik dat ook een erg groot minpunt van de macbook's. Het is toch ook mogelijk om een mat laag op het scherm te (laten) plakken, zodat het minder spiegelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmelt
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-04 12:25
Dat kan natuurlijk wel, maar hoe lelijk is dat? De glasplaat over het scherm bedekt nu ook de rand, dat is die zwarte rand die om het scherm heen zit. Op de oude MBP was dat de alu rand. Moet je daar dan ook overheen plakken? Dan heb je dus ineens een soort van matte donkergrijze rand langs je scherm. Verder vermoed ik dat die glasplaat, alhoewel erg dun, hoger boven het eigenlijke scherm zit (het panel dus) en je dus meer afstand hebt tussen het panel en de opplaklaag dan als je een "native" mat scherm zou hebben, met het mat dus op het panel zelf. Ik kan me voorstellen dat dit de inkijkhoek niet ten goede komt, sterker nog, dat dat van opzij een uiterst blurry scherm kan veroorzaken.

Pas op: ik heb de nieuwe Pro nog niet in levende lijve ontmoet en heb dus geen idee van hoe en of dat zou kunnen. Bovenstaand is dus een theorie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OxiMoron
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-04 11:36
Schuurpapiertje en hij is mat hoor 8)7

Albert Einstein: A question that sometime drives me hazy: Am I or are the others crazy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blonde Tux

Blonde Tux

Advertentieboer

OxiMoron schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 12:30:
Schuurpapiertje en hij is mat hoor 8)7
Als je die ervoor houdt zie je toch niets |:( :P

Nee, deze nieuwe mac doen me helemaal niets, ik vidnt het er echt lelijk uit zien. Ik houdt het voorlopig bij de een na laatste gen.

De glossy schermen, de zwarte randen, het lelijke tobo, het doet me echt denken aan een wokie tokie laptop. Jammer Apple, valt me zeer tegen

[ Voor 41% gewijzigd door Blonde Tux op 17-10-2008 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Inderdaad niet echt redenen om perse over te stappen.
Ben wel jaloers op de toetsen(dus de vorm), overgenomen van de normale apple tobo. Die typen wel heerlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 189019

Anoniem: 156868 schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 13:13:
Inderdaad niet echt redenen om perse over te stappen.
Ben wel jaloers op de toetsen(dus de vorm), overgenomen van de normale apple tobo. Die typen wel heerlijk :)
Ik ook, die zouden echt briljant tot hun recht komen in alu-materiaal op de vorige MBP! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06:17

Bob Popcorn

Plop!

Ik sta nu in de apple store new york, te typen op de nieuwe MBP maar ik vind hem tegenvallen. Zwarte rand komt niet goed tot z'n recht, en glossy scherm is te fucked up. Het missen van de muisknop is helemaal irritant, druk er telkens naast... :/

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cingero
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:29
Korakal schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 23:23:
Zonder student te zijn kom je niet in Surfspot, dus dat is denk ik bewijs genoeg. Ik heb nergens tijdens het bestellen gezien dat je dat nog eens extra moet bewijzen.
Ik ben een half jaar geleden afgestudeerd, maar kan nog steeds inloggen in Surfspot. Ik kan dus gewoon een Macbook+printer+Ipod bestellen met korting zonder dat ik "bewijzen" moet aanleveren dat ik student ben o.i.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal

Korakal

Up up up!

Marc84 schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 20:22:
[...]

Ik ben een half jaar geleden afgestudeerd, maar kan nog steeds inloggen in Surfspot. Ik kan dus gewoon een Macbook+printer+Ipod bestellen met korting zonder dat ik "bewijzen" moet aanleveren dat ik student ben o.i.d.?
Nou eh, ja... zie http://input.media.euro.a...oschool08/nl/tsandcs.html
Je hoeft niks op te sturen maar slechts de spullen te kopen via de Apple store voor het onderwijs. Als je daar nog via Surfspot in kan heb je mazzel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 193933

Step schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 22:55:
Wat ik me afvraag: waar zit eigenlijk de ambient light sensor in de nieuwe MacBooks en MacBook Pro's? Het zit blijkbaar niet op de oude plek...?
Ik geloof niet dat deze al beantwoord was :

Die sensor zit naast de camera. Houd je hand maar eens tegen de camera aan ( vlak ernaast zit dus de sensor ). Je ziet het scherm dimmen en de toetsenbordverlichting aangaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThePupD

ThePupD

Misschien een domme vrg, maar als ik betaal via creditcard. Kan ik dan gewoon het naar mijn adres laten sturen... het is mn moeders creditcard namelijk. Want eigenlijk zou dan iedereen die mijn moeders creditcard in handen heeft ermee kunnen betalen. Maar kan dit gewoon?

:)
Pagina: 1 2 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: Apple Computers Beleid.