Dat klopt, zo is dat met creditcards. Maar don't worry, het betalen heeft niks met het verzendadres te maken.ThePupD schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 21:42:
Want eigenlijk zou dan iedereen die mijn moeders creditcard in handen heeft ermee kunnen betalen
Sorry maar think again.torp schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 22:28:
[...]
Dat klopt, zo is dat met creditcards. Maar don't worry, het betalen heeft niks met het verzendadres te maken.
Staat gewoon in de verkoop voorwaarden. En het is ook vrij standaard met dit soort bedragen.6.2 Wij leveren uw Producten aan het leveringsadres zoals dit is vermeld op uw Bestelformulier, tenzij u per creditcard betaalt voor uw Producten. In dat geval leveren wij uw Producten aan het factuuradres van uw creditcard zoals aangegeven op uw Bestelformulier.
[ Voor 4% gewijzigd door Royal op 17-10-2008 23:56 ]
There is no dark side of the Moon really... as a matter of fact it's all dark
MediaMarkt biedt zowel de MB133 als de MB134 aan. Ga ik bij Apple.com naar de specs op zoek, dan komen er late en early 2008 versies uit met dezelfde nummers er bij. Welke verkoopt MediaMarkt nou en wat zijn nou de verschillen?
Ik denk dat ik wat gevonden heb : http://support.apple.com/kb/SP4
Zijn dit de modellen die MediaMarkt nu in de aanbieding heeft?
Dan zouden de verschillen zijn:
256 MB / 512 MB videogeheugen
200/250 GB HD
2,4 en 2,5 GHz cpu.
Of zijn er nog meer verschillen?
Ga je het verschil in grafisch geheugen merken?
(Ik zie dat ze de modellen die nu nieuw zijn, late 2008 dus, ook gewoon MB133 en MB134 noemen in de documentatie, best verwarrend.)
Ik denk dat ik wat gevonden heb : http://support.apple.com/kb/SP4
Zijn dit de modellen die MediaMarkt nu in de aanbieding heeft?
Dan zouden de verschillen zijn:
256 MB / 512 MB videogeheugen
200/250 GB HD
2,4 en 2,5 GHz cpu.
Of zijn er nog meer verschillen?
Ga je het verschil in grafisch geheugen merken?
(Ik zie dat ze de modellen die nu nieuw zijn, late 2008 dus, ook gewoon MB133 en MB134 noemen in de documentatie, best verwarrend.)
[ Voor 50% gewijzigd door Dancing_Animal op 18-10-2008 01:22 ]
Anoniem: 244622
Ikzelf wil bij de Mediamarkt heel graag de "oude" Macbook Pro voor 1249 kopen, maar vandaag het halve land (Roermond, Heerlen, Leeuwarden, Maastricht, Utrecht en nog een paar...) afgebeld, maar overal was hij uitverkocht. Alleen sommigen hadden nog de wat duurdere modellen (voor mij als student helaas onbetaalbaar). Weet iemand toevallig (misschien gezien vandaag nog ofzo?) waar ze nog het goedkoopste model hebben van de Macbook Pro? Want ik heb toch een OV kaart, maakt me niet uit waar ik hem moet halen, ik zou echt super graag ene willen hebben. Want belde naar een Apple reseller, en zij vroegen nog steeds 1499 voor het goedkoopste model Macbook Pro, Mediamarkt is voor zover ik weet de enige die hem zo goedkoop aanbiedt?
Jammer dat er net niet zoals in de VS regelmatig Pro's zijn te vinden in de refurb store...
Jammer dat er net niet zoals in de VS regelmatig Pro's zijn te vinden in de refurb store...
Oké. Ik heb net een MBP besteld. ik heb een ander afleveringsadres ingevuld dan factuuradres. DIt maakt verder niks uit? Hij wordt dus geleverd naar het factuuradres wat ik heb ingevuld? en dat ik een ander aflevr adres heb ingevuld, die info laten ze dan gewoon achterwege en doen ze niks mee?Royal schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 23:55:
[...]
Sorry maar think again.
[...]
Staat gewoon in de verkoop voorwaarden. En het is ook vrij standaard met dit soort bedragen.
Moet ik mij zoiets voorstellen...
Same here. In Utrecht waren ze zeer verbaasd toen ik er om vroeg. Ze moesten eerst de prijzen checken, maar die waren inderdaad correct. Echter, genoeg MacBooks, maar geen Pro's in de winkels. In beide vestigingen zeiden ze dat er misschien nog een paar zouden binnenkomen. Ik kon wel reserveren met aanbetaling, maar ik kreeg geen garantie dat 'ie nog geleverd werd (vanwege end-of-life). Dat heb ik maar niet gedaan.Anoniem: 244622 schreef op zaterdag 18 oktober 2008 @ 01:31:
Ikzelf wil bij de Mediamarkt heel graag de "oude" Macbook Pro voor 1249 kopen, maar vandaag het halve land (Roermond, Heerlen, Leeuwarden, Maastricht, Utrecht en nog een paar...) afgebeld, maar overal was hij uitverkocht.
Wel jammer. Ik heb de nieuwe MacBooks bekeken en vergeleken met de oude. Prachtig design, voelt zeer stevig en zijn heel netjes afgewerkt. Vergeleken daarme zien de oude er dan wat fragiel en rommelig uit (en dat was al een strak design, met name de Pro). Helaas is het scherm voor mij de reden om geen nieuwe MB aan te schaffen. In de winkel was het matte scherm van de oude MBP veel prettiger om naar te kijken dan de nieuwe. De kleuren van de nieuwe MBP zijn wel erg mooi, maar er is altijd een hinderlijke schittering aanwezig. Wat opviel was dat het scherm van de nieuwe MB inderdaad een stuk minder is dan van de MBP. Ze stonden naast elkaar en het was goed te zien. Het beeld was fletser en de onderkant lichter dan de bovenkant. Daar had de MBP geen last van.
Nee hoor, als je een afleveradres invult, leveren ze hem daar af..ThePupD schreef op zaterdag 18 oktober 2008 @ 02:50:
[...]
Oké. Ik heb net een MBP besteld. ik heb een ander afleveringsadres ingevuld dan factuuradres. DIt maakt verder niks uit? Hij wordt dus geleverd naar het factuuradres wat ik heb ingevuld? en dat ik een ander aflevr adres heb ingevuld, die info laten ze dan gewoon achterwege en doen ze niks mee?
Moet ik mij zoiets voorstellen...
(Was bij mij ook zo, factuuradres (en credit card) van mijn ouders, afleveradres bij mij thuis)
Anoniem: 91555
Gisterochtend stond ik om 9:30 uur bij de MM in R'dam. Gelukkig stonden er nog zat MBP 2.4Ghz, maar ik ben zelf voor een 2.5 Ghz gegaan. Met aanbetaling haal ik hem volgende week op; het was echt een super aanbieding: het scheelt 800E met vorige week; toen was hij 2199! Echt bizar, doe mij me de oude maar hoor! 
Ik vroeg wanneer de verkoper verwachtte dat de MBP's weg zouden zijn; eind van de middag zei hij! Pech als je niet op tijd bent geweest.
Ik vroeg wanneer de verkoper verwachtte dat de MBP's weg zouden zijn; eind van de middag zei hij! Pech als je niet op tijd bent geweest.
Anoniem: 91491
Heeft al iemand de nieuwe MBP's in de winkel gezien? Ik heb de MacBook woensdag al gezien maar de MBP's zijn nog steeds niet binnen...wachten...wachten...
Volgens mij zijn de vooral cosmetische veranderingen van deze Macbook Pro geen reden om over te stappen. Maar gelukkig is het voor mij de eerste Mac in huis.
Ik had hier begrepen dat de spiegeling wel redelijk meeviel als het scherm aanstond, is dit nu weer niet het geval? Het is eigenlijk het enige waar ik wat zenuwachtig over ben (jaja, had ik maar in de winkel moeten kijken). Verder had ik wel 300 Euro over voor 2 extra inches en een beter scherm tov de Macbook, de extra grafische chip zou misschien ook wel interessant kunnen zijn in Snow Leopard.
Nog een vraag; bij mijn bestelling staat KYBD ZH. Ik had internationaal Engels gekozen, maar waar slaat die ZH op dan?
Nog een vraag; bij mijn bestelling staat KYBD ZH. Ik had internationaal Engels gekozen, maar waar slaat die ZH op dan?
Ok, Maar Royal postte gister dit:kaassouffle schreef op zaterdag 18 oktober 2008 @ 09:43:
[...]
Nee hoor, als je een afleveradres invult, leveren ze hem daar af..
(Was bij mij ook zo, factuuradres (en credit card) van mijn ouders, afleveradres bij mij thuis)
6.2 Wij leveren uw Producten aan het leveringsadres zoals dit is vermeld op uw Bestelformulier, tenzij u per creditcard betaalt voor uw Producten. In dat geval leveren wij uw Producten aan het factuuradres van uw creditcard zoals aangegeven op uw Bestelformulier.
Dus dan wordt hij toch juist afgeleverd bij factuuradres? en dus niet bij mij...
Anders vragen ze toch ook niet om een afleveradres.. lijkt mij.ThePupD schreef op zaterdag 18 oktober 2008 @ 11:10:
[...]
Ok, Maar Royal postte gister dit:
6.2 Wij leveren uw Producten aan het leveringsadres zoals dit is vermeld op uw Bestelformulier, tenzij u per creditcard betaalt voor uw Producten. In dat geval leveren wij uw Producten aan het factuuradres van uw creditcard zoals aangegeven op uw Bestelformulier.
Dus dan wordt hij toch juist afgeleverd bij factuuradres? en dus niet bij mij...
Er staat trouwens dit in de voorwaarden:
Die andere quote vind ik nu nergens terug..6.1 Alle Producten worden door ons verzonden aan uw afleveradres dat u met ons bent overeengekomen. De datum die door ons schriftelijk of mondeling bij de Bestelling, de Bevestiging of in welke andere vorm dan ook of op de Apple Store voor Bedrijven Web Site wordt genoemd als de waarschijnlijke datum voor verzending van uw Producten, dient uitsluitend ter indicatie en wij zijn op geen enkele wijze aansprakelijk jegens u in geval van het niet kunnen leveren op een bepaalde datum.
[ Voor 53% gewijzigd door kaassouffle op 18-10-2008 11:33 ]
Bij macme in Leeuwarden zijn ze welAnoniem: 91491 schreef op zaterdag 18 oktober 2008 @ 10:40:
Heeft al iemand de nieuwe MBP's in de winkel gezien? Ik heb de MacBook woensdag al gezien maar de MBP's zijn nog steeds niet binnen...wachten...wachten...
Bij de A-Mac's in Den Bosch, Amsersdoort en Utrecht ook. Ze hebben alleen maar 1 van elk in de winkel. Verwachte levertijd was 2 weken...
MBP 2015, iPhone 7+, AppleTV4
http://a248.e.akamai.net/...onsumer.html#Anchor-14210kaassouffle schreef op zaterdag 18 oktober 2008 @ 11:22:
Die andere quote vind ik nu nergens terug..
Puntje 6.2
There is no dark side of the Moon really... as a matter of fact it's all dark
Ik was net in Mediamarkt Rotterdam. Daar stonden nog erg veel oude macbooks (wit, zwart). Macbooks Pro stonden er nog stuk of 10 van de 2.4Ghz/15" versie. Dus die zijn ook daar bijna op.
In Eindhoven hadden ze van alle modellen gisteren ook nog behoorlijk wat liggen. Maar dat zal vandaag wel redelijk ver op zijn.
Zelf ga ik toch voor het nieuwe model. Ik heb ze namelijk kunnen aanschouwen bij YouMac, en de mate van afwerking is toch wel echt
Zelf ga ik toch voor het nieuwe model. Ik heb ze namelijk kunnen aanschouwen bij YouMac, en de mate van afwerking is toch wel echt
Tesla Model Y RWD (2024)
En de 2.5 Ghz versie? Ik krijg ze telefonisch niet te pakken en zou er evt met het ov heen kunnen gaan, wat nogal duurt....Plato schreef op zaterdag 18 oktober 2008 @ 13:33:
Ik was net in Mediamarkt Rotterdam. Daar stonden nog erg veel oude macbooks (wit, zwart). Macbooks Pro stonden er nog stuk of 10 van de 2.4Ghz/15" versie. Dus die zijn ook daar bijna op.
Over dat afleveradres: waarom bel je niet met Apple? Ze hebben een (volgens mij gratis) nummer waar ze je netjes te woord staan. Je belt ze op, je hebt meteen antwoord van de enige echt geloofwaardige bron. Bovendien heb je in een telefoongesprek veel eerder de kans dat ze een uitzondering maken voor je, zoals ik al meerdere keren heb meegemaakt.
Bel ze op, het nummer staat in de shop linksboven: 0800 0200 570. Er wordt niet gezegd wat het gesprek kost, dus ik ga er van uit dat het dan gratis is.
Bel ze op, het nummer staat in de shop linksboven: 0800 0200 570. Er wordt niet gezegd wat het gesprek kost, dus ik ga er van uit dat het dan gratis is.
0800 nummer hèremmelt schreef op zaterdag 18 oktober 2008 @ 14:07:
Over dat afleveradres: waarom bel je niet met Apple? Ze hebben een (volgens mij gratis) nummer waar ze je netjes te woord staan. Je belt ze op, je hebt meteen antwoord van de enige echt geloofwaardige bron. Bovendien heb je in een telefoongesprek veel eerder de kans dat ze een uitzondering maken voor je, zoals ik al meerdere keren heb meegemaakt.
Anoniem: 192158
[/quote]En de 2.5 Ghz versie? Ik krijg ze telefonisch niet te pakken en zou er evt met het ov heen kunnen gaan, wat nogal duurt....
[quote]
Die zijn in MM Rotterdam (centrum) opperdepop
[quote]
Die zijn in MM Rotterdam (centrum) opperdepop
Ik zie dus dat de nieuwe MBP een Firewire 800 poort heeft(9pins). Als ik dit verhaal goed begrijp(Wikipedia) kun je dus alleen met een speciale verloopkabel(als die bestaat) Firewire 400(6pins) apparatuur aansluiten:
FireWire 800 (Apple's name for the 9-pin "S800 bilingual" version of the IEEE 1394b standard) was introduced commercially by Apple in 2003. This newer 1394 specification (1394b) and corresponding products allow a transfer rate of 786.432 Mbit/s full-duplex via a new encoding scheme termed beta mode. It is backwards compatible to the slower rates and 6-pin connectors of FireWire 400. However, while the IEEE 1394a and IEEE 1394b standards are compatible, FireWire 800's connector is different from FireWire 400's connector, making the legacy cables incompatible. A bilingual cable allows the connection of older devices to the newer port
Alhoewel FW 800 natuurlijk sneller, nieuwer en beter is, vind ik dit toch een beetje karig.. Voor zo`n dure laptop hadden ze er nog wel even een oude poort, of combi poort in mogen bouwen.. Ik wil dus mijn muziek gaan produceren met een nieuwe MBP en externe FW geluidsinterface.. Volgens mij zijn er nog niet eens FW 800 interfaces op de markt.. Ligt het nou aan mij of is dit een hele domme zet van Apple?
FireWire 800 (Apple's name for the 9-pin "S800 bilingual" version of the IEEE 1394b standard) was introduced commercially by Apple in 2003. This newer 1394 specification (1394b) and corresponding products allow a transfer rate of 786.432 Mbit/s full-duplex via a new encoding scheme termed beta mode. It is backwards compatible to the slower rates and 6-pin connectors of FireWire 400. However, while the IEEE 1394a and IEEE 1394b standards are compatible, FireWire 800's connector is different from FireWire 400's connector, making the legacy cables incompatible. A bilingual cable allows the connection of older devices to the newer port
Alhoewel FW 800 natuurlijk sneller, nieuwer en beter is, vind ik dit toch een beetje karig.. Voor zo`n dure laptop hadden ze er nog wel even een oude poort, of combi poort in mogen bouwen.. Ik wil dus mijn muziek gaan produceren met een nieuwe MBP en externe FW geluidsinterface.. Volgens mij zijn er nog niet eens FW 800 interfaces op de markt.. Ligt het nou aan mij of is dit een hele domme zet van Apple?
Had ik zelf ook al aan gedacht, alleen ze zijn alleen bereikbaar op werkdagen.remmelt schreef op zaterdag 18 oktober 2008 @ 14:07:
Dus masandag voor zekrheid even bellen. Maar als iemand het antwoord kon geven was dat natuurlijk ook mooi geweest. Zal maandag wel even bellen en zal het dan hier posten.
Maar goed, vannacht us maar besloten om MBP te bestellen, ik ben erh benieuwd. Wilde m eigenlijk eerst even `live`zien... maarja... kon weer niet wachten, en die korting voor studenten liep ook bijna af. Binnen 7 tot 14 dagen wordt ie geleverd. Ik hoop voor 8 November want dan zou het een mooi verjaardagkado zijn.
Natuurlijk ook even die printer en Nano besteld, maar wil beide verkopen. Heb al A3 printer en een Ipod Touch dus hoef ze zelf niet. Daarna maar een skijken wat ik voor mijn laptop die ik nu gebruik nog kan beuren.
Ik heb een aanbetaling bij de mediamarkt in Utrecht gedaan voor de macbook pro (goedkoopste model). Ze zouden er vandaag 8 binnenkrijgen (ik was de 5e reservering) maar nu blijkt dat ze dat nog niet zeker weten. Wel irritant, krijg mijn geld eventueel wel terug, maar ik wil mijn macbook pro...
Het ligt aan jouMacros4 schreef op zaterdag 18 oktober 2008 @ 14:36:
Ik zie dus dat de nieuwe MBP een Firewire 800 poort heeft(9pins). Als ik dit verhaal goed begrijp(Wikipedia) kun je dus alleen met een speciale verloopkabel(als die bestaat) Firewire 400(6pins) apparatuur aansluiten:
FW800 is downwards compatible met FW400. Je kan je FW400 apparatuur gewoon aansluiten op die FW800 poort. Je kan zelfs vaak op een FW800 harde schijf een FW400 apparaat aansluiten met de 6 pins stekker dan hoef je niet eens een verloop kabel te kopen. Als je alleen FW400 apparatuur hebt koop je een keer een verloop kabel van 9 naar 6 pins, en de rest lus je door.
Over de meerdere poorten van de vorige MBP's: helaas zijn dit niet 2 aparte poorten, ze delen 1 controller, dus toen moest je FW geluidsinterface ook al de controller delen met je FW harde schijf. Helaas.
Unum systema ad eos omnes regendos... | Macbook Pro 15" hi-res - Core i7 2635QM (2 GHz) / 8 GB / 160 GB SSD / Radeon 6490M | iPhone 3GS 16GB
Las het al ja, thnx.Digistorm schreef op zaterdag 18 oktober 2008 @ 16:57:
[...]
Het ligt aan jou![]()
FW800 is downwards compatible met FW400. Je kan je FW400 apparatuur gewoon aansluiten op die FW800 poort. Je kan zelfs vaak op een FW800 harde schijf een FW400 apparaat aansluiten met de 6 pins stekker dan hoef je niet eens een verloop kabel te kopen. Als je alleen FW400 apparatuur hebt koop je een keer een verloop kabel van 9 naar 6 pins, en de rest lus je door.
Over de meerdere poorten van de vorige MBP's: helaas zijn dit niet 2 aparte poorten, ze delen 1 controller, dus toen moest je FW geluidsinterface ook al de controller delen met je FW harde schijf. Helaas.
Ik heb zo`n oude 80 gb externe FW schijf van LaCie, dus dat moet zeker goed gaan komen, anders kabeltje..
Ik kan echt niet wachten tot ik hem heb, even een audio interface en Logic+Reason erbij kopen(waarschijnlijk Presonus Firebox) en gaan met die banaan..
Ik heb deze vakantie eigenlijk wel een macbook pro nodig, maar alle winkels waar ik ben geweest waren uitverkocht. Weet iemand nog een winkel die er wel 1 op voorraad heeft, en de studentenkorting hanteert?
De macme hier in Groningen heeft ze ook staan.
Moet zeggen dat ik het glanzende scherm helemaal niet storend vond..
Woensdag gesprek met de baas.. eens kijken of ik via die weg iets goedkoper een mac pro kan krijgen.
Moet zeggen dat ik het glanzende scherm helemaal niet storend vond..
Woensdag gesprek met de baas.. eens kijken of ik via die weg iets goedkoper een mac pro kan krijgen.
Albert Einstein: A question that sometime drives me hazy: Am I or are the others crazy?
Ik heb een 2.4 gekocht EN bij een andere MediaMarkt een aanbetaling voor de 2.5 gedaan. Ik had de 2.4 gekocht met als speciale aantekening op de bon "mag binnen 2 weken ongeopend geruild worden" . Ik had verteld dat ik nog even op pad ging voor een 2.5, maar zo had ik in ieder geval de garantie een 2.4 te hebben. Dit aantekening op de bon is eigenlijk onzin want je mag bij hun altijd alles ruilen, ook al is het open geweest. Maar goed.
Ik nog even wezen rondbellen- en reizen voor de 2.5 en op een gegeven moment biedt een van de MediaMarkten mij aan om een 2.5 te reserveren. Ik moest dan wel een aanbetaling doen. Ik had de bon van de 2.4 niet bij me, ik moet maandag even terugkomen, want als ze de 2.5 pas over 3 weken krijgen ofzo kan je normaal gesproken je spul niet meer ruilen. Ik heb maar aangeboden deze dan in dit geval ook echt dicht te laten. Ik hoop dat ze 'm gauw binnenkrijgen of in ieder geval gauw kunnen zeggen of ze hem nog krijgen
Wel een gedoe om sommige MediaMarkten aan de lijn te krijgen zeg. Zet er op de drukke dagen een extra telefoonmiep neer!
Ik nog even wezen rondbellen- en reizen voor de 2.5 en op een gegeven moment biedt een van de MediaMarkten mij aan om een 2.5 te reserveren. Ik moest dan wel een aanbetaling doen. Ik had de bon van de 2.4 niet bij me, ik moet maandag even terugkomen, want als ze de 2.5 pas over 3 weken krijgen ofzo kan je normaal gesproken je spul niet meer ruilen. Ik heb maar aangeboden deze dan in dit geval ook echt dicht te laten. Ik hoop dat ze 'm gauw binnenkrijgen of in ieder geval gauw kunnen zeggen of ze hem nog krijgen
Wel een gedoe om sommige MediaMarkten aan de lijn te krijgen zeg. Zet er op de drukke dagen een extra telefoonmiep neer!
Anoniem: 143942
Vandaag ook de nieuwe mbp bij de apple store in Utrecht uitgeprobeerd, mijn bevindingen:
- Klikken met het trackpad door het in te drukken voelt niet echt lekker aan.
- Reflectie van het scherm viel reuze mee
- Hij is een stuk platter en heeft een superstrak design.
Ik heb het niet uitgeprobeerd maar ik hoop wel dat je het klikken met het trackpad niet hoeft te gebruiken, ik tik liever gewoon 1x op het trackpad zoals ik gewend ben, ipv het trackpad in te drukken.
Ben in ieder geval blij dat ik hem besteld heb
Ik heb het niet uitgeprobeerd maar ik hoop wel dat je het klikken met het trackpad niet hoeft te gebruiken, ik tik liever gewoon 1x op het trackpad zoals ik gewend ben, ipv het trackpad in te drukken.
Anoniem: 193933
Je kunt het gewoon instellen, dat tappen om te klikken. Overigens is de knop zo erg nog niet als je er mee werkt zodat je met je duim de knop in drukt. Misschien wennen, misschien persoonlijkAnoniem: 143942 schreef op zaterdag 18 oktober 2008 @ 20:23:
Vandaag ook de nieuwe mbp bij de apple store in Utrecht uitgeprobeerd, mijn bevindingen:
Anoniem: 244622
Vandaag nog een paar Mediamarkten gebeld, maar waren allemaal uitverkocht. Die van Rotterdam en Eindhoven waren vandaag helaas telefonisch onbereikbaar. Toen maar naar de mediamarkt in Heerlen geweest, helaas uitverkocht en konden hem niet meer opnieuw bestellen. Eindhoven enz waren volgens hem toen ook al allemaal door hun voorraad heen.
@ Dancing_Animal, welke mediamarkt was het waar je nog de Macbook Pro kon bestellen tegen een aanbetaling? Ik heb je ook een e-mail gestuurd.
@ Dancing_Animal, welke mediamarkt was het waar je nog de Macbook Pro kon bestellen tegen een aanbetaling? Ik heb je ook een e-mail gestuurd.
... stom. Ik was in de war met het 0900 nummer.
Wist niet dat ze alleen tijdens kantooruren open waren, sorry!
Vandaag even naar de MBP gaan kijken. Glans valt inderdaad erg mee, dat is dus te doen. Trackpad vond ik iets minder fijn dan de vorige generatie. Waarschijnlijk wel aan te wennen, maar de vorige generatie is iets minder stroef ofzo, glijdt net iets makkelijker. Knop is prima, gebruikte 'm meteen zoals ik de huidige ook gebruik: duim op de knop en losklikken. Het trackpad is slim genoeg om de op de "knop" liggende duim te negeren als je verder met 1 vinger scrolt. Wat nu dus niet meer kan is met twee vingers uit elkaar scrollen: om te muiswielscrollen heb je twee vingers naast elkaar nodig.
Overigens klikt niet het hele trackpad, hij zit aan de bovenkant (de kant van het toetsenbord) vast en daar kan je dus ook niet klikken. Ongeveer de helft van het trackpad kan je fatsoenlijk als knop gebruiken.
4 Finger gestures geinig maar ik weet niet of ik dat heel erg zou gebruiken. Ik gebruik expose nu al niet, vind appel-tab toch makkelijker en sneller. Scherm leeg gebruik ik natuurlijk wel, die is misschien wel handig te gesturen.
Design is strak maar minder professioneel dan de vorige. De vorige deed toch stoerder aan wegens de all-alu look, deze is meer voor de Oh Kijk Nou! factor gegaan. Design-technisch is de hele lijn nu wel gellijk getrokken natuurlijk, op de Mini na.
Afwerking is weer onovertroffen. Het is echt een mooie machine.
Read my lips. De Mac Mini wordt dunner, heeft geen firewirepoort meer (Quote Steve : Actually, all of the new HD camcorders of the past few years use USB 2.) en krijgt een zwarte, glimmende bovenkant of bestaat geheel uit alu. Verder heeft ie natuurlijk alleen maar de mini displayport, om het geheel lekker incompatible met je bestaande apparatuur te houden. Tenzij je er natuurlijk een €29,95 kostend kabeltje tussenhangt, dat uiteraard tegenwoordig standaard niet meer wordt bijgeleverd.remmelt schreef op zaterdag 18 oktober 2008 @ 22:57:
[...]
Design-technisch is de hele lijn nu wel gellijk getrokken natuurlijk, op de Mini na.
[/einde Mac Mini-verhaal]
[ Voor 43% gewijzigd door Dancing_Animal op 19-10-2008 10:50 ]
Hier een filmpje van Crysis op de nieuwe MBP. Hij haalt rond de 45 FPS....
http://nl.youtube.com/watch?v=2rfHSDgibgo
Beschrijving:
Crysis running on XP Pro.
15" Macbook Pro with 2.53 C2D, 4GB DDR3, Everything maxed out to High except Shaders and Shadows.
Beschrijving:
15" Macbook Pro with 2.53 C2D, 4GB DDR3, Everything maxed out to High except Shaders and Shadows.
Mijn batterij van mijn Macbook Pro van late 2007 (gekocht vorig jaar Augustus) zit op 59% health na 168 cycles. Volledig opgeladen heb ik zo een 2,5 uur aan batterij tijd. Zou deze op te ruilen zijn ? Ik ben niet echt tevreden met 2,5 uur batterij tijd.
]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[
Je kan het proberen, maar als je geen AppleCare hebt, gaan ze zeker moeilijk doen. Het blijft een aan slijtage onderhevig onderdeel, etc. Meestal doen ze niet moeilijk als je <200 cycles en <60% health hebt (dacht ik, precieze getallen iemand?) maar dan nog alleen als je garantie hebt.
Bel ze op, leg het ze voor en wie weet heb je geluk!
Ik heb al twee keer een nieuwe batterij gekregen, dus het is zeker mogelijk. Ze waren beide keren ook best schappelijk.
Bel ze op, leg het ze voor en wie weet heb je geluk!
Ik heb al twee keer een nieuwe batterij gekregen, dus het is zeker mogelijk. Ze waren beide keren ook best schappelijk.
Anoniem: 248577
Welke Mediamarkt ben je naar toe geweest? Dit is een echt heel goed aanbod.DarknessAwaits schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 23:41:
Ik heb ook de knoop doorgehakt en mijn eerdere bestelling bij de Apple Store geannuleerd. Vanavond nog naar de MediaMarkt geracet waar klaarblijkelijk het nieuws nog niet echt was geland want er waren er nog meer dan genoeg op voorraad.
Ben alleen benieuwd wanneer het geld van de geannuleerde bestelling wordt teruggestort
Mijn toetsenbord van m'n bestelde Macbook Pro staat op ZH. Ik had internationaal Engels aangegeven, klopt dit? Google biedt weinig duidelijkheid en als ik al iets vindt zou het om chinees gaan.
Mochten nog mensen op zoek zijn naar een oude MBP, bij de mediamarkt in Breda stonden er gisterenavond nog een stuk of 10 in de stalling, dus sla je slag.
Waarom duurt de levering via de online Apple Store langer dan de aangegeven 7 dagen? Ik moet nu wachten tot 1 november, nog wel direct op 14 oktober besteld. Terwijl ik nu hier lees dat andere winkels deze al leveren.
Weird.. of mis ik nu iets?
Uuh... ik heb nergens gelezen dat winkels al de nieuwe MacBook Pro leveren...
Sowieso schrijf je zo!
Winkels leveren de 'standaard'.. heb jij een andere HD of zo aangevinkt.. dan duurt het meestal langer.Doron schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 20:29:
Waarom duurt de levering via de online Apple Store langer dan de aangegeven 7 dagen? Ik moet nu wachten tot 1 november, nog wel direct op 14 oktober besteld. Terwijl ik nu hier lees dat andere winkels deze al leveren.
Man die nieuwe MBP lijkt me zooo vet! Ik wil em!
1 probleem nog,
De 'oude' kan ik via een studentenwinkel krijgen MET 3 jaar 'accidental' garantie. Hiermee bedoel ik dus dat je ook een nieuwe krijgt als je hem laat vallen of er cola over morst.
Ik zag hier ook ergens iets over de A-mac winkels die ook (voor 169 euro) zulke garantie aanbieden op het nieuwe model.
Maar weet er iemand of er ergens een winkel is in Belgie (of die verzend naar belgie) die een zulke garantie aanbied (voor minder dan 250€ extra liefst...)?
Utrecht en omstreken is namelijk meer dan 90km rijden voor me dus A-mac is voor mij geen optie!
1 probleem nog,
De 'oude' kan ik via een studentenwinkel krijgen MET 3 jaar 'accidental' garantie. Hiermee bedoel ik dus dat je ook een nieuwe krijgt als je hem laat vallen of er cola over morst.
Ik zag hier ook ergens iets over de A-mac winkels die ook (voor 169 euro) zulke garantie aanbieden op het nieuwe model.
Maar weet er iemand of er ergens een winkel is in Belgie (of die verzend naar belgie) die een zulke garantie aanbied (voor minder dan 250€ extra liefst...)?
Utrecht en omstreken is namelijk meer dan 90km rijden voor me dus A-mac is voor mij geen optie!
Wow, ik ben best wel onder de indruk van hoe soepel dat draait. Toch wel de zwaarste game van het moment. Ik heb crysis ook op mn MBP gespeeld (2.2GHz SR) maar dat ging op normal nog best wel crapmickezzz schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 16:28:
Hier een filmpje van Crysis op de nieuwe MBP. Hij haalt rond de 45 FPS....
Beschrijving:
Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.
Nou, de mijn mag worden ingeruild, 1 op 1 voor een std macbook, 320 gyg schijf....
Dat ding is zo mooi, en ik heb nu de pro, early 08, 250 gyg schijf, maar qua specs heb ik het eigenlijk niet nodig...
Oafterwijl, als iemand me 1450 geeft voor de mijne, ben ik over naar de MB! Heerlijke portability in een prachtig jasje, met veel schijfruimte!
Dat ding is zo mooi, en ik heb nu de pro, early 08, 250 gyg schijf, maar qua specs heb ik het eigenlijk niet nodig...
Oafterwijl, als iemand me 1450 geeft voor de mijne, ben ik over naar de MB! Heerlijke portability in een prachtig jasje, met veel schijfruimte!
Ik heb niets te melden.
Mediamakt Antwerpen. 3 jaar all risk voor iets minder dan 200 euro (tenminste dat is de Nederlandse prijs).Tunboy schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 21:06:
Man die nieuwe MBP lijkt me zooo vet! Ik wil em!
1 probleem nog,
Ik vrees dat de 2e hands waarde van de MBP early 2008 een stuk lager is geworden nu die overal voor 1450 te koop zijn en kennelijk (zie hierboven een post) al ergens in een Mediamarkt liggen voor 1250.joeltje schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 21:16:
Nou, de mijn mag worden ingeruild, 1 op 1 voor een std macbook, 320 gyg schijf....
Je mist inderdaad iets, om precies te zijn het regeltje wat zegt "verzendklaar". Het is dus niet de tijd dat je dat in huis hebt maar de tijd dat het duurt om het ding verzendklaar te maken. Er komen dus nog wat dagen op voor dingen als de betaling en de verzending waardoor je er al met al nog wel een weekje erbij op mag tellen. Bij een winkel heb je dat vaak niet omdat die uit hun eigen voorraad leveren (die overigens vrij beperkt is en waarbij je ook maar net een winkel moet treffen die uberhaupt een voorraad heeft).Doron schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 20:29:
lol mensen zijn ook nooit tevreden he hahaha
Het was de MediaMarkt in het centrum van Rotterdam. Maar dit was wel donderdagavond, grote kans dat ze ze nu niet meer hebben staan. Succes in ieder geval!Anoniem: 248577 schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 18:56:
[...]
Welke Mediamarkt ben je naar toe geweest? Dit is een echt heel goed aanbod.
Dankjewel! Wist dat Mediamarkt zoiets aanbood voor GSMs maar had het niet verwacht voor laptops. Dan ga ik er maar eens langs in de komende weken. 200 euro's voor 3 jaar pure zekerheid te hebben op een machine van 2000 euro, dat is het mij wel waard!!!Anoniem: 248577 schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 21:59:
[...]
Mediamakt Antwerpen. 3 jaar all risk voor iets minder dan 200 euro (tenminste dat is de Nederlandse prijs).
EDIT: net op de mediamrkt site gevonden (voor wie het interesseert):
Tarief "zekerheidsplan": 1500-2000 euro: €220
2000-2500: €260
Een MBP komt standaard net niet boven de 2000 euro, maar met wat extra's net wel, hangt er dus vanaf.
[ Voor 19% gewijzigd door Tunboy op 20-10-2008 00:40 ]
User review Crysis op een baseline MBP:
http://forum.notebookrevi...hp?p=4052959&postcount=52Ok, just ran some Crysis benchmarks and I'm pretty satisfied. Keep in mind I have the baseline 1999 MBP, stock Boot Camp drivers and no OC.
1024 x 768 w/ all medium settings
Silky smooth. Probably 90% of the time I was looking at 40+ fps. Heavy combat usually stuck above 30fps and more often low to mid forties.
1280 x 800 w/ all medium
Roughly the same as above though with a few fps shaved off here or there.
1280 x 800 w/ mixed high and medium, ie high texture, particles and water, medium everything else. Probably would be my optimal setting. You still get most of the eye candy, an average of high twenties fps but very seldom dipping below 20.
1440 x 900 w/ mixed settings as above
Still very playable, average of about 20-23 fps, but in heavy combat you'll dip into the high teens at times.
1440 x 900 w/ all high (just for giggles)
Unplayable. 5fps max.
Not bad in my opinion, especially since I'm not really into heavy FPS games like Crysis. My bet is that with some laptopvideo2go drivers, a modest overclock (no thanks) and a nice custom setting for Crysis you can get some very good performance.
Hehe..Maartenvs schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 19:47:
Mochten nog mensen op zoek zijn naar een oude MBP, bij de mediamarkt in Breda stonden er gisterenavond nog een stuk of 10 in de stalling, dus sla je slag.
ik ben verantwoordelijk voor Apple bij MM-Breda (puur bijbaantje...
Er stonden er idd nog een stuk of 10.. maar nu valt het aanbod vies tegen.
Nog enkele 17" MBPs met tiger!

MacBookjes is ook geen enkel probleem, maar de rest is toch echt op!
Daar ben ik ook een beetje bang voor.. Dan blijf ik leker hangen hoor, niets mis de de MBPAnoniem: 248577 schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 22:00:
[...]
Ik vrees dat de 2e hands waarde van de MBP early 2008 een stuk lager is geworden nu die overal voor 1450 te koop zijn en kennelijk (zie hierboven een post) al ergens in een Mediamarkt liggen voor 1250.
Maar ik vind de nieuwe zooo mooi
Ik heb niets te melden.
Er is een petitie voor matte schermen op de MacBook (Pro). Of het helpt is de vraag, maar het laat in elk geval zien wat gebruikers belangrijk vinden.
Hm, geen waterdicht systeem bij PetitionOnline, want ik blijk deze al vaker te hebben getekend. Het is nl. een oude petitie die door het verdwijnen van de mat scherm-optie opeens weer erg populair is.
Hm, geen waterdicht systeem bij PetitionOnline, want ik blijk deze al vaker te hebben getekend. Het is nl. een oude petitie die door het verdwijnen van de mat scherm-optie opeens weer erg populair is.
[ Voor 33% gewijzigd door torp op 20-10-2008 09:04 ]
Anoniem: 234657
Voor levertijden is er een apart topic: Levertijd Apple producten Deel 5. Daarnaast hoort de vraag over de Xbox 360 hier natuurlijk al helemaal niet thuis. Daarvoor kun je contact opnemen via mail of DM, maar niet via dit topic.
[ Voor 81% gewijzigd door Hoedje op 20-10-2008 12:59 ]
Levertijden en beschikbaarheid mag in dit topic: Levertijd Apple producten Deel 5.
[ Voor 82% gewijzigd door Hoedje op 20-10-2008 13:01 ]
Ik denk dat dat nog wel meevalt. Mediamarkt stunt nu met prijzen zodat ze snel van hun oude voorraad af zijn, maar daarna gaat de prijs op marktplaats heus wel weer iets omhoog hoor. Dat kan je afleiden uit hoe snel de MBPs bij MM worden verkocht. Mensen komen van heinde en ver om een computer te kopen, dat zie je anders toch niet. Een beetje goede MBP van de vorige generatie levert op marktplaats heus nog wel 1400-1500 op, vooral als je extra goodies erbij hebt: een tweede adapter, extra RAM, AppleCare, zulk soort dingen.joeltje schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 08:01:
[...]
Daar ben ik ook een beetje bang voor.. Dan blijf ik leker hangen hoor, niets mis de de MBP
Maar ik vind de nieuwe zooo mooiMaar een nieuwe Pro zit er budget technisch gewoon niet in...
Ik zie nu zelfs de mijne (2.2GHz SR) voor 1450 staan, en dan nog zonder extra RAM en AC. Lijkt me ook een redelijke prijs.
Over die petitie: daar hebben ze dan blijkbaar de vorige keer ook niet naar geluisterd. Ik geef het deze keer evenveel kans.
Het probleem is meer als ik het goed begrepen heb dat het een soort glasplaat is, kunnen ze die wel mat laten lijken zonder scherpte verlies?torp schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 08:56:
Er is een petitie voor matte schermen op de MacBook (Pro). Of het helpt is de vraag, maar het laat in elk geval zien wat gebruikers belangrijk vinden.
Volgens mij is die petitie ooit begonnen om mat als optie op de MacBook te krijgen, zoals bij de MacBook Pro. Nu wordt hij gebruikt omdat die optie bij de Pro is verdwenen. Ik heb geen enkele illusie dat het helpt, hoor. Daar is Steve te koppig voor.remmelt schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 10:18:
Over die petitie: daar hebben ze dan blijkbaar de vorige keer ook niet naar geluisterd. Ik geef het deze keer evenveel kans.
ARS Technica heeft het eerste deel van hun MBP review online gezet
Anoniem: 250885
Ik sta op het punt om een Macbook Pro te bestellen alleen twijfel ik nog een beetje tussen NL toetsenbord en US toetsenbord. Welke zouden jullie kiezen en waarom?
Ohjaa, AppleCare... doen of niet?
Ik heb vanmorgen mijn NL toetsenbord naar US laten wijzigen. Als je een liggende enter toets gewend bent zou ik gewoon het US toetsenbord bestellen. Heb je geen problemen met een extra toets links van de enter dan kun je gerust de NL indeling bestellen. Is denk ik ook een kwestie van wennen.
Applecare zou ik mits je daarop aandurft op ebay bestellen. zie daarvoor ook even dit topic.
Applecare zou ik mits je daarop aandurft op ebay bestellen. zie daarvoor ook even dit topic.
[ Voor 4% gewijzigd door Ryudo op 20-10-2008 12:54 ]
Voor een overzicht van de toetsenbord layouts:Anoniem: 250885 schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 12:22:
Ik sta op het punt om een Macbook Pro te bestellen alleen twijfel ik nog een beetje tussen NL toetsenbord en US toetsenbord. Welke zouden jullie kiezen en waarom?
http://support.apple.com/...locale=en_US&locale=nl_NL
Dit is wel een overzicht van "losse" toetsenborden maar voor zover ik kon nagaan, even bij een collega met een MacBook Pro UK International + los UK Int toetsenbord gespiekt, komt het overeen met een laptop toetsenbord.
De vraag is gebruik je nu een PC en zo ja heeft deze een US toetsenbord (wat redelijk standaard is hier in Nederland, zie link voor layout)? Is het antwoord ja, dan zou ik niet voor een NL toetsenbord gaan, deze is toch wat raar zeker als je blind typt. Om deze reden heb ik een MacBook Pro met US toetsenbord besteld.
Wat een mooi ding.. Alleen voor een workstation laptop is het wel wat karig. Ik had onderhand toch graag de mogelijkheid tot een quadcore en een fireGL of Quadro gezien in de MBP...
Ondanks dat de dell precision niet zo mooi is als deze heeft ie toch wat streepjes voor zo..
Ondanks dat de dell precision niet zo mooi is als deze heeft ie toch wat streepjes voor zo..
[ Voor 20% gewijzigd door maratropa op 20-10-2008 14:22 ]
Over het toetsenbord: NL en US international verschillen heel weinig: eigenlijk alleen het €-teken voor zover ik kan zien.
US heeft naast de liggende enter waar je echt heel snel aan kan wennen het grote voordeel dat de §/± toets mist. Op die plek zit de `/~ wat ook veel zinniger en normaler is. De linker shift is op de NL versie dan ook een stuk smaller, iets waar ik best aan moest wennen.
Nu we die mogelijkheid hebben, zou ik kiezen voor de US optie, vooral wegens bredere linker shift.
US heeft naast de liggende enter waar je echt heel snel aan kan wennen het grote voordeel dat de §/± toets mist. Op die plek zit de `/~ wat ook veel zinniger en normaler is. De linker shift is op de NL versie dan ook een stuk smaller, iets waar ik best aan moest wennen.
Nu we die mogelijkheid hebben, zou ik kiezen voor de US optie, vooral wegens bredere linker shift.
blijkbaar heeft de mediamarkt in ieder geval de bestelde powerbooks op voorraad, ik hoop maar dat die gast aan de telefoon gelijk heeft, hij klonk niet al te ehh...
Als ie 't over Powerbooks had, is het inderdaad niet al te best nee..
lol..dat ben ik dan met mijn duffe maandag kop..moet niet teveel tegelijk doen vandaag merk ik :-)Jolly_Jumper schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 15:59:
Als ie 't over Powerbooks had, is het inderdaad niet al te best nee..
Anoniem: 250885
Thnx voor de overzicht, ik ga voor de US-toetsenbord want ik zie dat ik nu op een US-toetsenbord typ:)NoEinstein schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 14:19:
[...]
Voor een overzicht van de toetsenbord layouts:
http://support.apple.com/...locale=en_US&locale=nl_NL
Dit is wel een overzicht van "losse" toetsenborden maar voor zover ik kon nagaan, even bij een collega met een MacBook Pro UK International + los UK Int toetsenbord gespiekt, komt het overeen met een laptop toetsenbord.
De vraag is gebruik je nu een PC en zo ja heeft deze een US toetsenbord (wat redelijk standaard is hier in Nederland, zie link voor layout)? Is het antwoord ja, dan zou ik niet voor een NL toetsenbord gaan, deze is toch wat raar zeker als je blind typt. Om deze reden heb ik een MacBook Pro met US toetsenbord besteld.
Geloof dat het nl toetenbord in .nl redelijk in de minderheid is, je ziet ze behoorlijk weinig voor mijn gevoel, zowel op pc's als macsAnoniem: 250885 schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 16:19:
[...]
Thnx voor de overzicht, ik ga voor de US-toetsenbord want ik zie dat ik nu op een US-toetsenbord typ:)
Anoniem: 277918
Welke Macbooks? Ik zoek een leverancier de nieuwe mb pro op voorraad heeft.. Iemand een idee?datadevil schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 15:57:
blijkbaar heeft de mediamarkt in ieder geval de bestelde powerbooks op voorraad, ik hoop maar dat die gast aan de telefoon gelijk heeft, hij klonk niet al te ehh...
Anoniem: 182006
Hey,
Ik ben aan het twijfelen tussen de goedkoopste nieuwe macbook pro en de oude versie. Er is toch een duidelijk prijsverschil.
Gebruik: Photoshop, videorendering (vegas, aftereffects), in de toekomst ook 3D bewerking. Geen games.
Gaat die GPU technologie veel effect hebben op het renderen van video en 3D? En hoe valt de echtheid van de kleuren mee bij de glossy LED schermen tegenover de oude matte?
Thx
Ik ben aan het twijfelen tussen de goedkoopste nieuwe macbook pro en de oude versie. Er is toch een duidelijk prijsverschil.
Gebruik: Photoshop, videorendering (vegas, aftereffects), in de toekomst ook 3D bewerking. Geen games.
Gaat die GPU technologie veel effect hebben op het renderen van video en 3D? En hoe valt de echtheid van de kleuren mee bij de glossy LED schermen tegenover de oude matte?
Thx
De nieuwe MBP heeft een iets snellere GPU en een tweede kleine zuinige. Er zijn nog niet veel programma's die zelf GPU ondersteuning hebben. Met de programma's die het ondersteunen is de prestatie winst (maximaal) het verschil tussen de 8600M en 9600M. Volgens mij maakt het dus niet uit welke GPU je hebt voor software GPU ondersteuning, de een is alleen "iets" sneller voor een bak meer geld. Met de komst van Snow Leopard word GPU ondersteuning vanuit OS X zelf geboden.Anoniem: 182006 schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 17:25:
Gaat die GPU technologie veel effect hebben op het renderen van video en 3D?
Ik vind het buitengewoon jammer dat de 17 inch nog niet de nieuwe look heeft. Die komt waarschijnlijk pas begin volgend jaar toch?
Nu had ik een vraag. Als je een 15 inch MacBook Pro met een LED Cinema Display koopt en je sluit ze op elkaar aan, kun je via het scherm dan alsnog de resolutie 1920x1200 gebruiken? Dat is min of meer wel af te leiden uit het stukje informatie op de Apple site, maar ik heb geen idee. Mocht je die resolutie wel kunnen gebruiken, is de 15 inch Pro geen probleem. Het gaat mij om die resolutie als ik thuis werk achter mijn cinema display.
Nu had ik een vraag. Als je een 15 inch MacBook Pro met een LED Cinema Display koopt en je sluit ze op elkaar aan, kun je via het scherm dan alsnog de resolutie 1920x1200 gebruiken? Dat is min of meer wel af te leiden uit het stukje informatie op de Apple site, maar ik heb geen idee. Mocht je die resolutie wel kunnen gebruiken, is de 15 inch Pro geen probleem. Het gaat mij om die resolutie als ik thuis werk achter mijn cinema display.
Dat is toch hele doel van zo'n LED Cinema Display (of welk ander display); een hogere resolutie op groten scherm + beter paneelm kleuren, etc.
Natuurlijk werkt een 15" MBP op de 24" LED Cinema Display. Op beide schermen gewoon lekker native resolution draaien.
Natuurlijk werkt een 15" MBP op de 24" LED Cinema Display. Op beide schermen gewoon lekker native resolution draaien.
Sowieso schrijf je zo!
Je hebt natuurlijk ook van die setups dat je puur het beeld van je laptop op een groter scherm projecteert omdat het op die manier fijner werkt. Als het echter werkt als een soort verrijking van je desktop met een eigen resolutie is dat reuze interessant. 1920x1200 is wel erg ideaal voor thuis t.o.v. de standaard resolutie van de 15" MacBook.
Ik heb vorige week een mbp met studentenkorting besteld.
Kan ik in november gewoon weer een cinema scherm bestellen met korting?
Kan ik in november gewoon weer een cinema scherm bestellen met korting?
Je kan ook de laptop dichtklappen zodat je alleen op je extern scherm werkt. Whatever you wantNeilForeal schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 19:57:
Je hebt natuurlijk ook van die setups dat je puur het beeld van je laptop op een groter scherm projecteert omdat het op die manier fijner werkt. Als het echter werkt als een soort verrijking van je desktop met een eigen resolutie is dat reuze interessant. 1920x1200 is wel erg ideaal voor thuis t.o.v. de standaard resolutie van de 15" MacBook.
Je kan je menubalk verschuiven naar je extern scherm zodat dat je hoofscherm wordt (menubalk + dock). In de praktijk denk ik dat de overgrote meerderheid de externe monitor als hoofdscherm gebruikt en de laptop dichtklapt en/of openlaat voor ander grut. Als ik de hele tijd in Lightroom en Photoshop werk op mn ext. scherm dan laat ik meestal de laptop open en zet op mn laptopscherm iTunes, IRC, Adium. Je hoeft dan niet te switchen naar een andere Space.
Sowieso schrijf je zo!
Mmm, heb ik nu een fout begaan door Internationaal Engels als bord te kiezen? Ik heb een alu bord voor me liggen waarvan ik dacht dat ik daar ook die optie had gekozen, maar zie nu gewoon een dollar teken op de 4, wat misschien wat vreemd is voor het Engelse. Heeft iemand een link naar een layout van internationaal Engels?
Deze misschien? http://a248.e.akamai.net/...ase/304933/304933_02b.gifvgroenewold schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 22:05:Heeft iemand een link naar een layout van internationaal Engels?
Het USA keyboard heeft de "grotere" horizontale enter.vgroenewold schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 22:05:
Mmm, heb ik nu een fout begaan door Internationaal Engels als bord te kiezen? Ik heb een alu bord voor me liggen waarvan ik dacht dat ik daar ook die optie had gekozen, maar zie nu gewoon een dollar teken op de 4, wat misschien wat vreemd is voor het Engelse. Heeft iemand een link naar een layout van internationaal Engels?
Elk ander toetsenbord wat je kan kiezen bij je bestelling is het standaard toetsen board. (kleine enter)
En vergeet niet een Engelse Pond-teken ipv een Euro teken..Qorne schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 22:41:
[...]
Het USA keyboard heeft de "grotere" horizontale enter.
Elk ander toetsenbord wat je kan kiezen bij je bestelling is het standaard toetsen board. (kleine enter)
edit: nm - fout gezien
[ Voor 3% gewijzigd door Tiiim op 20-10-2008 23:55 ]
damn, sorry kaassoufle. Zelfs ervaren Tweakers vervuilen wel eens.
Anoniem: 40104
Ik ben ook van plan om de nieuwe MacBook pro aan te schaffen, ondanks de spiegeling op het scherm wat ik ontzettend vond meevallen. Alleen als complete mac noob vraag ik me af hoe het zit met het aansluiten van een externe muis.
Heb je tijdens het gamen dan wel gewoon 2 'normale' knoppen zoals op een pc? Bij de kleine ervaring met mac's die ik heb vond ik het klikken + apple knop voor een 'rechter klik' wat vervelend. Tijdens normaal desktop gebruik is dit uiteraard te doen maar bij gamen heb ik graag gewoon een normale muis.
Heb je tijdens het gamen dan wel gewoon 2 'normale' knoppen zoals op een pc? Bij de kleine ervaring met mac's die ik heb vond ik het klikken + apple knop voor een 'rechter klik' wat vervelend. Tijdens normaal desktop gebruik is dit uiteraard te doen maar bij gamen heb ik graag gewoon een normale muis.
Een externe muis op een mac:
Onder windows werkt het precies zoals je gewend bent, je bent tenslotte onder windows. Dat er een appel op de hardware staat, maakt niet uit.
Onder OSX werkt een standaard 3 knops (links, rechts, wiel) muis goed, net als in windows. Sommige mensen (ik!) vinden de versnelling vervelend, kijk of jij dat ook vindt. Je kan daar iets aan doen door een muisdriver te installeren. Er zijn gratisse maar ook betaalde. Ik heb een betaalde, kost $20, ik heb Steermouse gekozen. Zoek in dit topic (misschien vorige deel) voor een uitgebreide post van me met allerlei voor- en nadelen van de verschillende opties. Als je een muis hebt met meer wielen/knoppen, heb je zeker een driver nodig.
Natuurlijk ga je nooit gamen met een trackpad (toch?) en een externe muis werkt gewoon goed.
Onder windows werkt het precies zoals je gewend bent, je bent tenslotte onder windows. Dat er een appel op de hardware staat, maakt niet uit.
Onder OSX werkt een standaard 3 knops (links, rechts, wiel) muis goed, net als in windows. Sommige mensen (ik!) vinden de versnelling vervelend, kijk of jij dat ook vindt. Je kan daar iets aan doen door een muisdriver te installeren. Er zijn gratisse maar ook betaalde. Ik heb een betaalde, kost $20, ik heb Steermouse gekozen. Zoek in dit topic (misschien vorige deel) voor een uitgebreide post van me met allerlei voor- en nadelen van de verschillende opties. Als je een muis hebt met meer wielen/knoppen, heb je zeker een driver nodig.
Natuurlijk ga je nooit gamen met een trackpad (toch?) en een externe muis werkt gewoon goed.
Zou het uitstellen van de 17 inch niet hier wat mee te maken hebben; nieuws: Mobiele Nehalem-cpu's verschijnen in de tweede helft van 2009
Zou in mijn ogen wel logisch zijn als ze bij de pro nu ook naar een quad core zouden gaan.
Zou in mijn ogen wel logisch zijn als ze bij de pro nu ook naar een quad core zouden gaan.
Hier staat wat
Volgens mij kwam het door een productiefout van de optische drive.Flappiewappie schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 13:06:
Zou het uitstellen van de 17 inch niet hier wat mee te maken hebben; nieuws: Mobiele Nehalem-cpu's verschijnen in de tweede helft van 2009
Ik heb net de nieuwe MPB in de ifactors zien staan.
Even meegespeeld, maar ik vind het echt een fantastisch apparaat.
Ontwerp is erg mooi, toetsen zijn ook erg fijn evenals het trackpad.
Ik ga hem zeker kopen.
Even meegespeeld, maar ik vind het echt een fantastisch apparaat.
Ontwerp is erg mooi, toetsen zijn ook erg fijn evenals het trackpad.
Ik ga hem zeker kopen.
Duidelijker kan niet ;)
Het tweede deel staat nu ook onlineMythrill schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 12:03:
ARS Technica heeft het eerste deel van hun MBP review online gezet
::: Macbook Air (M2) ::: Mac Mini (2018) ::: iPhone 15 Pro (256 GB) ::: Apple TV 4K :::
Weet iemand waarom Apple uberhaupt buiten de US toetsenborden met staande Enter en kleinere linker shift verkoopt. Wat is de zin daarvan. Je went er inderdaad wel aan maar ik blijf met blind typen die kleinere linker shift niet handig vinden.remmelt schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 15:42:
Over het toetsenbord: NL en US international verschillen heel weinig: eigenlijk alleen het €-teken voor zover ik kan zien.
Raar dat ze met DDR2 geheugen hebben getest! Standaard heeft de MBP toch DDR3?
Check hier onder aan de pagina.mickezzz schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 21:59:
[...]
Raar dat ze met DDR2 geheugen hebben getest! Standaard heeft de MBP toch DDR3?
http://store.apple.com/nl...id=tg_tabcontroller&tab=1
Waar blijven de benchmarks met de 2.8 GHz processor?
Ben wel benieuwd of die upgrade de moeite waard is.
1e hit na google: http://www.primatelabs.ca...ok-pro-28ghz-performance/Pardonlul schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 22:33:
Waar blijven de benchmarks met de 2.8 GHz processor?
en 2e hit: http://www.barefeats.com/mbpp05.html
[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 143942 op 22-10-2008 00:36 ]
ik baal echt enorm dat ik niet die macbook pro voor 1249 bij de mediamarkt ben gaan halen. Nu zie ik hem bij i Factor voor 1499 staan, maar dat is dus toch 250 euro meer. In de pricewatch staat ook niks wat in de buurt komt van 1250 euro. Heeft iemand ergens anders een leuke aanbieding gezien, misschien in duitsland of belgie?
Dit topic is gesloten.
Let op:
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: Apple Computers Beleid.
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: Apple Computers Beleid.