Het Grote Volkswagen-topic deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 32 ... 62 Laatste
Acties:
  • 408.505 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Vissa66 schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 15:35:
Oplossing is er niet en VW is gestopt met het vervangen van zuigerveren/blokken, omdat het toch niet helpt.
3 weken geleden is de 1.4 160 van mijn vader nog volledig vervangen. Hele blok. Waar baseer je op dat ze gestopt zijn? Lijkt me bullshit. Kapot is kapot onder garantie.
Gelukkig is die van mij geen olieboot, heb ik eindelijk eens geluk met iets. :P
Wacht maar ;)
Ik zag mijn vriendin vanmorgen wegrijden met een koud blok. Niet het wit/grijze wolkje, maar gewoon blauw. Benieuwd of ze het einde van haar leasetermijn haalt.. Ding loopt slechter en slechter (voelt alsof je met handrem licht aangetrokken rijdt). 95K op teller nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:09
Het is niet kapot, de norm van VW is namelijk 1l op 1000km. Is het verbruik (nog) hoger dan dat dan is het volgens VW pas abnormaal.

1l op 1000km is natuurlijk al abnormaal. Maar VW is heerlijk makkelijk in het wegsturen van haar klanten. Je bent koning als je een auto komt kopen en 1 van de vele zeurpieten als je voor problemen komt. :)

Althans, dat is helaas mijn ervaring met de 2 VW dealers hier.

[ Voor 8% gewijzigd door Vissa66 op 02-05-2012 18:41 ]

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
Maasluip schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 16:55:
[...]

2 miljoen 1.4 TSI 180pk blokken met problemen? Dat is wat, de hele productie of zo? Want in zoveel auto's zit dat blok niet. Polo GTI en Skoda Fabia zo ver ik weet.
En dat er daar al 2 miljoen van gemaakt zijn lijkt me stug.
Gaat om alle 1.4TSI motoren, excuus. Niet alleen de 180pk modellen.

Maar met het 180pk blok heb je een grote kans dat je een olieboot koopt, een hele grote kans.

[ Voor 10% gewijzigd door Vissa66 op 02-05-2012 18:40 ]

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:49
Is er overigens een relatie tussen de genoemde motorproblemen en het 'chippen' van de motor? Of gaat het ook meer dan normaal fout met standaard instellingen?

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Vissa66 schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 18:38:
[...]

Gaat om alle 1.4TSI motoren, excuus. Niet alleen de 180pk modellen.

Maar met het 180pk blok heb je een grote kans dat je een olieboot koopt, een hele grote kans.
180pk blokken waren wel de zwakste ja, helaas. :(
mekkieboek schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 18:58:
Is er overigens een relatie tussen de genoemde motorproblemen en het 'chippen' van de motor? Of gaat het ook meer dan normaal fout met standaard instellingen?
Doen alle blokken, standaard of getuned, goed warm gereden of keihard afgezeken, allemaal lopen ze stuk...

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
Hoe komen jullie allemaal bij 180pk? Bedoelen jullie niet de 160pk?
Joopieboy schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 19:17:

Doen alle blokken, standaard of getuned, goed warm gereden of keihard afgezeken, allemaal lopen ze stuk...
bron graag dat ze *allemaal* stuk gaan. aanname en stemmingmakerij.

[ Voor 70% gewijzigd door Gunner op 02-05-2012 19:36 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Heb je hem ook weer. :+

http://www.google.nl/#hl=...496d4edb&biw=1920&bih=955

Succes ;) :+

Heel internet staat er vol van, dus ik zuig het niet uit mijn duim. Paar maanden terug met de beurt van de Touran nog even met een monteur staan praten. Zo blij dat we de 1600 hebben en niet de 1400 turbo. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
Ik ontken het probleem niet, alleen ik geloof er niet in dat ze *allemaal* stuk gaan. Mensen die geen problemen hebben hoor je niet. Verder lijkt de 1.8T aan de problemen te ontkomen heb ik begrepen.

Maar goed, ook niet VAG-blokken hebben er last van; Nieuwe auto gekocht, nu problemen, wat zijn mijn rechten?

[ Voor 118% gewijzigd door Gunner op 02-05-2012 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ach sowieso is overal wel wat. Ieder merk heeft zijn goeie en slechte blokken, alleen helaas voor de vag groep is dit een veel verkocht blok. Dus een beetje jammer haha. :P

En er zullen ook best mensen zijn die er minder last van hebben, en dat ze pas bij dealer bij de beurt erachter komen dat er een liter of wat mist. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
Probleem is dat je niet al teveel keus hebt, je komt al snel bij bepaalde modellen bij de 1.4 uit. De 1.8T wordt niet (meer) op alle modellen geleverd, en daarna heb je alleen de 2.0TFSI nog die alleen op de Scirocco/Golf GTI/Passat geleverd wordt met gelijk een heel ander prijskaartje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

We hebben de Passat niet meer, was een 3BG 1.8T met een chip naar 190pk. Heerlijke bak. Nu rijden we in een Lexus CT200H, dat is een 1,8 liter volgens het atkinson principe en ik moet zeggen dat ze bij Toyota hun huiswerk prima gedaan hebben. Dit blok loopt zo ontzettend mooi, doordat het een hybride is gaat de motor af en toe uit maar daar merk je helemaal niets van zo stil is het blok

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik merk ook weinig van mijn 1.2 TSi blokje, behalve een ratel bij koude start. Gelukkig is er over 4000km een beurtje, na 26000km is er nog amper olie verbruikt dus maak me weinig zorgen eigenlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4dow
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:34
Als ik al die berichten over de slechte VW blokken zo lees dan blijf ik nog een tijdje rijden met m'n Bora 1.8T ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Gunner schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 19:25:
[...]

bron graag dat ze *allemaal* stuk gaan. aanname en stemmingmakerij.
Ben met je eens dat Joopie wat kort door de bocht is met "allemaal", maar om van aannames en stemmingmakerij te spreken gaat ook wat ver. Het zijn gewoon probleem blokjes. Ik heb alleen in mijn directe omgeving al twee mensen met heel veel problemen en een bekende VW monteur die ze veelvuldig langs ziet komen. Bij beide dealers waar beide auto's in onderhoud zijn, wordt door de monteurs daar letterlijk gezegd dat het een drama is met de 1.4's. Als zelfs de dealers het eerlijk beginnen te melden bij hun klanten moeten er toch wel bellen gaan rinkelen.

Aldus een VW liefhebber in hart en nieren. Het doet me "pijn" om het toe te geven, maar de ooit zo geroemde deutsche grundlichkeit is verdwenen sinds 2003-2004. Ik ga denk ik breken met mijn (ononderbroken) VW reeks, of in ieder geval heel veel research doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:43
Hmmm ben ik toch wel blij met mn 2.0 TDI (140pk, common rail) blok 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MexxT
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-04 20:57
J0YR1D3R schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 20:14:
Ik merk ook weinig van mijn 1.2 TSi blokje, behalve een ratel bij koude start. Gelukkig is er over 4000km een beurtje, na 26000km is er nog amper olie verbruikt dus maak me weinig zorgen eigenlijk :)
ratel moet je aangeven, krijg je gratis nieuwe ketting ;)
sowieso gratis voor jou, maar goed, you get the point :P

Audi S3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Yihaaa schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 21:19:
Hmmm ben ik toch wel blij met mn 2.0 TDI (140pk, common rail) blok 8)
Als het hierna nog een VW wordt, dan zal het een 2.0 GTD worden. Misschien de GTI. Komen over beiden niet veel slechts tegen. Van de GTD werd bij Jos in Dieverbrug gesteld dat het gewoon een goed blok was. En daar weten ze wel waar ze het over hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-09 13:47

André

Analytics dude

Ben sinds 2 weken ook weer eigenaar van een VW, na ooit gestart te zijn in een Golf II, Golf II, Golf III, daarna 3 Renault Scenics, nu weer terug op het oude nest:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/dXJMJIswzWeVuTniOV2g7ROG/thumb.jpg

Wat een fijne kilometervreter, doodstil bij 131 op de CC (=124 op GPS is flitsveilig). Het is de 2.0 TDI 140pk comfortline. En wat een ruimte ook, afgelopen weekend weg met 2 volwassenen en 3 kids zonder problemen. 1 bigshopper en 1 sporttas passen onder de vloer in de kofferbak, en de kofferbak zelf kwam niet eens meer vol. Mijn Krombacher krat paste er nog makkelijk bij op de terugweg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
MexxT schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 21:29:
[...]

ratel moet je aangeven, krijg je gratis nieuwe ketting ;)
sowieso gratis voor jou, maar goed, you get the point :P
Zal ik ook absoluut doen. Mogen ze meteen wat meer puntjes gaan aanpassen/verhelpen. Airco maakt wat bijgeluiden en m'n veren kraken echt als een malle als ze koud zijn. Maar goed, verwacht er geen problemen mee qua reparatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildcardxl
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23-05-2022
Goedemorgen Allemaal,

Morgen ga ik kijken naar een volkswagen passat station 2.0 TDI uit 2006 met 180k. Ik hoor erg veel verhalen over dat het massavliegwiel een standaard iets is wat kaport gaat bij deze blokken en een erg kostbare reparatie. Zijn dit broodjes aap verhalen en zijn deze blokken gewoon goed, of zijn het inderdaad probleemgevallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:30

Ankh

|true

wildcardxl schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 10:47:
Goedemorgen Allemaal,

Morgen ga ik kijken naar een volkswagen passat station 2.0 TDI uit 2006 met 180k. Ik hoor erg veel verhalen over dat het massavliegwiel een standaard iets is wat kaport gaat bij deze blokken en een erg kostbare reparatie. Zijn dit broodjes aap verhalen en zijn deze blokken gewoon goed, of zijn het inderdaad probleemgevallen?
Volgens mij kan je zulke dingen navragen bij PON. Maar ik heb het nog niet eerder gehoord..
Anders een paar volkswagen dealers bellen?

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:58

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Are you kidding me? Regelmatig klachten over het 2-massavliegwiel gehoord. Geen idee of het een groot probleem is, maar je schijnt wel te kunnen horen of hij op zijn eind loopt.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildcardxl
Wat ik heb gehoord is dat je 2 dingen kunt doen, je kunt luisteren naar een tik in de motor en je kunt letten op het trillen. Oder andere de auto goed warm laten lopen, de deur open doen en je hand op de deur leggen. Wanneer dit trilt dan is er wat mis mee, dat ga ik dan ook niet doen. Maar het gaat me er eigenlijk meer om of het een betrouwbare auto is met niet heel veel onderhoud. Heb hiervoor een Fiat Stilo gehad en wil die ellende niet weer hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

wildcardxl schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 10:47:
Goedemorgen Allemaal,

Als je hem bij een VW dealer koopt: Als er voorkeursselectie op zit heb je sowieso een jaar garantie en hebben de auto's bij aflevering een grondige afleveringscheck.

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildcardxl
Helaas niet van toepassing, daar heb ik geen geld voor. Het gaat dus particulier, ik neem zelf mijn oom mee deze is nu zon 42 jaar automonteur dus die zou wel wat kunnen zeggen over de huidige staat van de auto, waar het mij vooral om gaat is of deze auto echt bekend staand om bepaalde problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Mocht iemand ElsaWin online willen raadplegen:
ElsaWeb Audi Ŝkoda Seat Volkswagen Online Repair Manuals

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Interessant voor de TSI bezitters, een stukje over de problemen met de kettingen: http://www.autoweek.nl/video/2881/journaal-tsi-motoren

Even los van de enorme cheesy presentatie, wel interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik hoor niets van de 1.8tsi. Zijn die straks plotseling allemaal van de 2dehands markt af door vraag? Ik hoor vanuit inside dat die wel goed gaan. Al dat kleine grut gaat allemaal stuk. Geef maar de oude 1.6 liter met 900 kg en komt wel vooruit. De oude 1.6fsi 110 pk haal ik met rustig rijden gemiddeld 1 op 14 nog dus waarom nog zuiniger?

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
itsalex schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 00:01:
Ik hoor niets van de 1.8tsi. Zijn die straks plotseling allemaal van de 2dehands markt af door vraag? Ik hoor vanuit inside dat die wel goed gaan.
Dat zou mooi zijn :*)

Goede keus van me destijds dan. Toen twijfelde ik al over de 1.4

[ Voor 10% gewijzigd door Gunner op 05-05-2012 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Goh. Kettingen, turbo's, scheurende zuigers. Geweldig VW. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:46

vhal

ಠ_ಠ

Vissa66 schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 18:36:
Het is niet kapot, de norm van VW is namelijk 1l op 1000km. Is het verbruik (nog) hoger dan dat dan is het volgens VW pas abnormaal.

1l op 1000km is natuurlijk al abnormaal. Maar VW is heerlijk makkelijk in het wegsturen van haar klanten. Je bent koning als je een auto komt kopen en 1 van de vele zeurpieten als je voor problemen komt. :)

Althans, dat is helaas mijn ervaring met de 2 VW dealers hier.
Vw mag wel eens kijken naar andere merken als 1 L per 1000km de norm is. Ik kan mij niet voorstellen dat er mensen zijn die 2x per maand een liter olie per keer erin mikken ( op basis van 22K per jaar). Te idioot voor woorden eigenlijk.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-08 13:09
Dan heb je bijna een tweetakt! Heel jammer dat de TSI's nu zo bekend komen te staan (heb een VW hart).

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:54

Sick Nick

Drop the top!

Zelfde toch met de THP 1.6 motor? Het is niet alleen VW die problemen heeft met kleine geblazen blokken met veel vermogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh

Ankh

|true

deadsy33 schreef op zondag 06 mei 2012 @ 08:18:
[...]

Vw mag wel eens kijken naar andere merken als 1 L per 1000km de norm is. Ik kan mij niet voorstellen dat er mensen zijn die 2x per maand een liter olie per keer erin mikken ( op basis van 22K per jaar). Te idioot voor woorden eigenlijk.
Onze auto verbruikt op jaarbasis (15k) net geen liter.. Met een tdi dus weinig problemen. Onze vorige auto (fiat) verbruikte (zweette) zijn olie veelal weg :)

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Mijn 1.8 TSI met chip verbruikt ook helemaal niets. Mijn 1.4TSI uit mijn A3 (3 jaar geleden) dronk het als benzine :+ Mijn dealer gaf mij 4 liter mee toen ik de auto ging ophalen uit de showroom, die wist het al ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
Problemen met VW TSI-motoren

AMSTERDAM - Importeur Pon in Leusden bevestigt dat er met bepaalde types van de TSI-motoren zich problemen met de distributieketting kunnen voordoen. In het ergste geval kan de schade aan de motor in de duizenden euro's lopen.

ONDERZOEK

In Duitsland wordt Volkswagen al enige tijd overstelpt met klachten over onder meer de 1,4 liter TSI-motoren, die onder meer in de Golf, Touran en Tiguan liggen. Bij het Duitse autoblad Autobild hebben zich al tientallen gedupeerden gemeld met problemen die door een te slappe distributieketting zouden zijn veroorzaakt. Het ging daarbij vooral om de 1,4 liter TSI motoren (140 pk) die in 2006 en 2007 zijn gebouwd. De problemen blijken tussen de 40.000 en 70.000 kilometer aan het licht te komen. Bij het starten van de koude motor klinkt er een ratelend geluid en kan er tevens een waarschuwingslampje in het instrumentenpaneel gaan branden. Onderzoek heeft inmiddels uitgewezen dat er sprake is van een opgerekte distributieketting. De oorzaak hiervan is nog onbekend. Volgens VW moet een distributieketting een motorleven lang meegaan. Ook in ons land hebben zich al de nodige gedupeerden gemeld.

BESLOTEN

Volgens een woordvoerder van Pon gaat het niet alleen om de 1.4-versie maar ook om de 1.2 TSI-motor. Van deze laatste motor gaat het om zo'n 900 exemplaren waarvan inmiddels 85% van een nieuwe distributieketting is voorzien. Bij de 1.4 gaat het om ruim 50.000 motoren en de importeur heeft inmiddels besloten dat er een coulanceregeling geldt voor auto's vanaf 2006.
Mooi dat PON het nu ook toegegeven heeft.

Wat voor lampje gaat er trouwens precies branden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:12
itsalex schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 00:01:
De oude 1.6fsi 110 pk haal ik met rustig rijden gemiddeld 1 op 14 nog dus waarom nog zuiniger?
Uhm, omdat benzine al duur genoeg is en alleen maar duurder zal worden?

Heb zelf overigens (nog) geen problemen met een 1.4TSI 122pk, hij verbruikt ook geen olie. Zit nu op 72000km in 3 jaar tijd.

[ Voor 18% gewijzigd door tiguan op 07-05-2012 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Coulanceregeling is ook lekker vaag. Krijg je als particulier 40% vergoed om een ontwerpfout te fixen, daar ben je mooi klaar mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
PWM schreef op maandag 07 mei 2012 @ 13:16:
Coulanceregeling is ook lekker vaag. Krijg je als particulier 40% vergoed om een ontwerpfout te fixen, daar ben je mooi klaar mee.
Mwoh, met dat debacle rondom ruiten die in portieren vielen was er gewoon 100% vergoeding. Agreed, dat ging om lageren bedragen, maar juist met dit soort essentiele dingen in een auto (een distributieketting), zou je verwachten dat ze gewoon 100% vergoeden.

Of verwachten ze dat een particuliere klant wel even die duizenden euro's ophoest? Lease-rijders hebben makkelijk lullen, maar er zijn ook mensen die zo'n ding van hun zuurverdiende geld hebben gekocht.

[ Voor 9% gewijzigd door Gunner op 07-05-2012 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildcardxl
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/cSEni.jpg

En vanaf vandaag mag ik hier ook meepraten.

180k op teller, mijn oom meegenomen en heeft hem helemaal nagekeken, er lijkt niks aan te komen. Het gaat om de 2.0 TDI versie. Wat een grote luxe auto :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Ik heb in Griekenland wel eens in een passat gezeten, dat was een taxi. Jemig wat een ruimte heeft dat ding achterin zeg. Dat had ik echt niet verwacht. Reed ook erg lekker trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:32

Galois

1811 - 1832

tiguan schreef op maandag 07 mei 2012 @ 13:07:
[...]

Uhm, omdat benzine al duur genoeg is en alleen maar duurder zal worden?

Heb zelf overigens (nog) geen problemen met een 1.4TSI 122pk, hij verbruikt ook geen olie. Zit nu op 72000km in 3 jaar tijd.
Hier ook nog geen problemen met 1.4TSI 122pk. Zit op 68000 km in ook 3 jaar tijd...

'Schrik' wel van deze verhalen. Hoop dat mijn wagentje ontzien wordt :*)

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Is de 1.4 TSI 122pk nu exact hetzelfde blok als de 1.4 TFSI 125pk? Of zittern er behalve de letter F en de 3pk nog mee verschillen tussen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Ik vraag me af of het helpt dat ik een automaat heb en dus eigenlijk bijna nooit hoger kom dan zeg 2200 toeren met dat blokkie? Misschien dat de handgeschakelde versie vaker hogere toeren draait en dat er dan sneller problemen mee optreden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:59
Bij onze automaat (wel een 1.2 tsi) zijn de ketting en spanners na 13000 km ook vervangen. Dus denk dat een automaat niet zoveel uitmaakt. Onze komt ook zelden boven de 2000 rpm.

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
Ben wel benieuwd hoe je dat kunt merken, het oprekken van de ketting?

Ik ben eigenlijk nog geen GTI's tegen gekomen met dit probleem, sowieso het stuk lopen van de ketting kan ik maar weinig concrete voorbeelden van vinden. Ze mogen wel eens wat meer aandacht besteden aan het olieprobleem van de 1.4TSI's, dat speelt tenminste echt bij het merendeel daarvan en is allemaal maar normaal volgens VW!

Bij JD geweest, resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/2d5sht.png

Ongekend wat een verschil, erg blij met het resultaat. :) Komend vanaf 178pk / 250nm.

[ Voor 20% gewijzigd door Vissa66 op 08-05-2012 01:03 ]

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-07 13:07
Zal wel lekker rijden!
Ik vond het standaard 170/180pk blok al sneller aanvoelen dan het 200/211pk 2.0tfsi blok

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
kazuka schreef op maandag 07 mei 2012 @ 22:15:
Is de 1.4 TSI 122pk nu exact hetzelfde blok als de 1.4 TFSI 125pk? Of zittern er behalve de letter F en de 3pk nog mee verschillen tussen?
Zelfde blok, sterker nog, die 122pk vs 125pk is marketing. Zowel mechanisch als softwarematig zijn beide blokken 100% identiek.

Overigens is het prima wat ze doen, het blok levert namelijk een stuk meer. Het standaard blok in mijn A3 leverde zelfs 135pk, en dat is geen uitzondering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
Vissa66 schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 01:01:
Je merkt het als je start met koude motor. Als je dan de eerste seconde een ratel hoort dan is het al in een stadium dat je de boel (onder garantie) kan laten wisselen.

Daarbuiten had het bij ons geen invloed op de rijeigenschappen en merkte je er niets van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh

Ankh

|true

Heerlijk, gister in een kop-staart botsing terecht gekomen op de ringweg N9 bij Alkmaar. Werd even als laatste meegenomen in de botsing. Gister toch maar even langs het autoschade bedrijf geweest, maar blijkbaar de ijzeren balk (die achter de bumper zit) had toch de grote klap opgevangen. Daardoor wel de bumper kapot..

Lekker weer... gelukkig is alles meteen opgepakt door de verzekering en autoschade bedrijf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:01
Ankh schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 10:39:
Heerlijk, gister in een kop-staart botsing terecht gekomen op de ringweg N9 bij Alkmaar. Werd even als laatste meegenomen in de botsing. Gister toch maar even langs het autoschade bedrijf geweest, maar blijkbaar de ijzeren balk (die achter de bumper zit) had toch de grote klap opgevangen. Daardoor wel de bumper kapot..

Lekker weer... gelukkig is alles meteen opgepakt door de verzekering en autoschade bedrijf :)
Gisteren of Zondag?

Zag zondag namelijk ter hoogte van de Kanaaldijk, voor de brug, ook een treintje staan die een kop staart hadden. :)

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
peugeot206gt schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 10:21:
[...]

Je merkt het als je start met koude motor. Als je dan de eerste seconde een ratel hoort dan is het al in een stadium dat je de boel (onder garantie) kan laten wisselen.

Daarbuiten had het bij ons geen invloed op de rijeigenschappen en merkte je er niets van.
Bij mij wisselt het van 1 tot 10 seconden dat je het hoort. Maar goed, over 3500km een beurt, dan mogen ze het meteen meenemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den the Man
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Den the Man

Hmmm....

ik heb dan een skoda met een 1.4 TSI en ik herken ook het ratelen bij het starten van een koude motor.

Ik ga kijken of ik van het weekend een filmpje kan maken en hier bij de dealer langs te gaan.

Als ze beweren dat het niet schadelijk is dan wil ik dat natuurlijk op papier hebben staan :)

Pak je rust!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Wie beweert dat het niet schadelijk is?
http://www.autoblog.nl/ei...de-tsi-motoren#post-50758

Ik zou een afspraak met de dealer maken als ik jou was.

[ Voor 39% gewijzigd door Maasluip op 08-05-2012 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den the Man
  • Niet online

Den the Man

Hmmm....

Tot nu toe nog niemand ;) .

Het gaat bij mij om de 122pk variant.

Dat het een leaseauto is maakt me geen zak uit, ga er voorzichtig mee om en heb geen zin in panne en/of onverwachte kosten.

Eerst even een filmpje voor elkaar zien krijgen. Het geniepige is dat het niet elke keer gebeurd. de ene keer staat hij 10 seconde te ratelen na starten, de andere keer is nagenoeg niet hoorbaar.

Pak je rust!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23-09 10:08

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Den the Man schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 13:45:
Tot nu toe nog niemand ;) .

Het gaat bij mij om de 122pk variant.

Dat het een leaseauto is maakt me geen zak uit, ga er voorzichtig mee om en heb geen zin in panne en/of onverwachte kosten.

Eerst even een filmpje voor elkaar zien krijgen. Het geniepige is dat het niet elke keer gebeurd. de ene keer staat hij 10 seconde te ratelen na starten, de andere keer is nagenoeg niet hoorbaar.
Is dat niet de warmloop stand waar ie af en toe in gaat? Ik hoor niet echt ratelen bij mij, maar de motor loopt gewon even 10 seconden 200 toeren harder dan normaal, bij starten van een koude motor...

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
Cybpraetorian schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 14:43:
[...]

Is dat niet de warmloop stand waar ie af en toe in gaat? Ik hoor niet echt ratelen bij mij, maar de motor loopt gewon even 10 seconden 200 toeren harder dan normaal, bij starten van een koude motor...
Dat is inderdaad helemaal normaal :)

Echter kwam er bij ons een ratel doorheen, zeker de eerste seconde(s), dat is niet normaal ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Hij zakt bij mij al heel snel in z'n toeren en kan ook wat onrustig lopen dan. Sowieso is het stationair toerental extreem laag (vind ik), namelijk 600 toeren. HIj loopt later wel gewoon rustig, maar je hoort de eerste paar seconden na het starten duidelijk een soort geratel. Overigens kan dat in het begin geen kwaad, later wel als er teveel speling op zit, heb ik gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Is het niet de uitlaat? Schijnt ook bekend "probleem" te zijn. Probleem tussen quotes omdat het alleen zo lullig en gammel klinkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Vissa66 schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 01:01:

Ik ben eigenlijk nog geen GTI's tegen gekomen met dit probleem, sowieso het stuk lopen van de ketting kan ik maar weinig concrete voorbeelden van vinden....
De 2 liter TSI van de GTI is natuurlijk wel een andere motor dan de 1.4TSI.

McBoom: ah natuurlijk, niet aan gedacht dat er ook een Polo GTI is, ben zo happy met m'n Golf 6 GTI 8)

[ Voor 11% gewijzigd door Quantor op 09-05-2012 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom
  • Laatst online: 21-09 10:39

McBoom

Broem

Quantor schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 12:59:
[...]

De 2 liter TSI van de GTI is natuurlijk wel een andere motor dan de 1.4TSI.
Ik denk dat ie de Polo GTI bedoelt ;)

The ramblings of an idiot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh

Ankh

|true

KillaZ schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 10:57:
[...]

Gisteren of Zondag?

Zag zondag namelijk ter hoogte van de Kanaaldijk, voor de brug, ook een treintje staan die een kop staart hadden. :)
Maandagochtend rond half 9, uit eindelijk viel het treintje bij ons nog mee. Maar goed het is altijd zuur :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den the Man
  • Niet online

Den the Man

Hmmm....

Zo, een filmpje voor elkaar gekregen:

[YouTube: http://youtu.be/npXPch9L6aE]

nu weet ik dus niet of dit ratelen een "feature" is van de motor of een probleem

Weet een van jullie dit?

Pak je rust!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20:55

NoFearCreations

3DPrint the world!

Iemand interesse in een MK3 GTi? Wil graag belasting vrij gaan rijden, op gas of diesel, dus iets ruilen zou helemaal mooi zijn.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie
  • Laatst online: 23-09 10:08

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Nee dit geluid heb ik zeker niet, dat is echt een ratelend geluid inderdaad...

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Den the Man schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 11:38:

[video]

nu weet ik dus niet of dit ratelen een "feature" is van de motor of een probleem

Weet een van jullie dit?
Jep, zelfde verhaal hier :) Kan soms wat langer duren en soms wat korter, ligt aan de temperatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20:55

NoFearCreations

3DPrint the world!

Tis dat ik TSi op die kap zie staan, anders zou je echt denken dat het een SDi is. Zou gelijk naar de dealer gaan, dit is echt niet goed.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan

[video]

Weet een van jullie dit?
Dit heb ik ook, al sinds 't begin zowat eigenlijk. A-point kan niks vinden, dus rij er maar gewoon mee door. Ondertussen al drie jaar.

Het vervelende is alleen wel, hij doet het niet altijd. Dus elke keer als ie bij de dealer staat, dan doet ie 't natuurlijk niet :P

[ Voor 12% gewijzigd door tiguan op 10-05-2012 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het zou een slechte zaak zijn als het om kettinggeleiders gaat.

De VR6 had daar ook last van; totdat ze de geleiders vervangde voor hard plastic geleiders. Uiteindelijk kon je ketting knappen en dan was je veeeeeel verder van huis. Voor een relatief nieuwe auto is dat geen goed teken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Vind het een interessante zaak...

Als VW toegeeft dat er problemen zijn, dat een distributieketting een autoleven lang mee zou moeten gaan, en als die dat niet doet, vanwege de toegegeven problemen?

Dan komen ze met een coulanceregeling? Volgens mij zou het volledig op kosten van VW moeten. Ook buiten de garantie (hoeveel jaar is er garantie op de distributieketting?). Is het niet zo dat volgens de wet een -product zo lang mee moet gaan als dat je mag verwachten? Als deze eerder stuk gaat omdat er problemen zijn, dan moet VW dat toch betalen?

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Ze kunnen beter gewoon alles terug roepen en vervangen. Houden ze hun naam nog hoog. Nu is de onzekerheid killing. Ik zie al mensen om me heen die niet meer durven kopen. Tweedehands markt gaat ook kapot zo en dat is eigenlijk nergens voor nodig als ze het gewoon netjes oplossen. Ja, dat kost gruwelijk veel geld. Maar het kost veel meer geld als er allerlei dingen rond blijven zingen, en klanten wegblijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ik weet het ook wel: ik koop geen VW of andere auto met die TSI motor. Erg jammer, want ik ben verder wel gecharmeerd van de DSG (ook al kent die ook zijn problemen). VW is echt een B-merk aan het worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Maasluip schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 09:36:
Ik weet het ook wel: ik koop geen VW of andere auto met die TSI motor. Erg jammer, want ik ben verder wel gecharmeerd van de DSG (ook al kent die ook zijn problemen). VW is echt een B-merk aan het worden.
Ik heb in januari een Golf Variant 1.4 TSI (uit 2009) gekocht...

Hoop dat ik overgeslagen word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Ik heb sinds een week een Golf 4 1.6 5 deurs. Ben er erg blij mee en er zit Cruise Control in de auto.
Als ik de Cruise Control aanzet kan ik nergens op mijn boordcomputer zien op hoeveel km p/u hij is ingesteld. Ik heb wel een 'luxe' boordcomputer waar ik ook kan zien wat mijn verbruik is enzo.
Is er een manier om de ingestelde Cruise Control snelheid te tonen op het scherm?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje, zijn er hier mensen met ervaringen met de 1.6Tdi bluemotion in de Golf? Bij mij valt dat ding om de haverklap uit. En niet door het start-stop systeem (duuh), maar meer dat ik gas wil geven bij het stoplicht en dat hij gewoon doodvalt. Ik krijg ook niet de tijd om de koppeling in te trappen om het uiitvallen te voorkomen. Het is net of het gaspadaal 'het niet doet'. Ik trap 'm wel in maar hij komt niet op toeren.
Heel irritant en ben het inmiddels meer dan zat. Is dit een eigenschap van de bluemotions en moet ik er maar mee leren leven totdat mijn nieuwe auto besteld is, of loont een bezoekje naar de garage?
Maasluip schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 09:36:
grappig, dat is mijn mening op dit moment ook. Was erg gecharmeerd van Volkswagen altijd, en wilde eerst zelfs een nieuwe Golf bestellen. Nu ik in die voorloopauto rijd heb ik mijn mening flink teruggesteld. Veel geld voor weinig auto....

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2012 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Een bezoekje aan de garage lijkt mij het meest logisch, die heeft er tenslotte het meeste verstand van en het klinkt niet bepaald "normaal" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

J0YR1D3R schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 14:19:
Een bezoekje aan de garage lijkt mij het meest logisch, die heeft er tenslotte het meeste verstand van en het klinkt niet bepaald "normaal" :)
Dan zijn we het daar over eens, dat het niet normaal is ;) heb niet zo'n zin om met een voorloopauto naar de VW-garage te gaan, maar het moet dan maar. Zal ze eens bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vankja
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-08 05:19
Ik ben van plan om binnenkort een nieuwe wagen te gaan kopen.
Ik moet mijn beslissing maken tussen een Volkswagen Golf 1.6 Bluemotion en een Ford Focus 1.6 Econetic.

Beide auto's kosten evenveel, voor praktisch dezelfde opties.

Welke zou ik kiezen en waarom?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen kiezen.

Grtz!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Heb je ze beiden al gereden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Die Ford is een leuke auto, daar niet van, maar de Golf is wat meer ingetogen, wat netter en minder speels, net even beter afgewerkt en alles. En qua rijden, eigenlijk vrij verschillend, ik vind een Golf met sportonderstel lekkerder rijden als de Ford. Maar nogmaals dat is persoonlijk. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vankja
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-08 05:19
Heb in geen van beide gereden.
Ik moet een nieuwe auto hebben, maar ik ga eerst nagaan of het financieel allemaal wel kan momenteel. Ik zou gek worden als ik in allebei gereden had, een keuze gemaakt zou hebben en dan hem niet kunnen/mogen kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23-09 14:00
vankja schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 23:45:
Ik moet mijn beslissing maken tussen een Volkswagen Golf 1.6 Bluemotion en een Ford Focus 1.6 Econetic.

Grtz!
Dan is de VW in ieder geval de goedkopere keuze. Als ik kijk hoeveel er wordt betaald voor tweedehandse Golfs en hoe weinig voor tweedehandse Focussen, dan maakt het een aardig verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:46
t_captain schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 09:00:
[...]

Dan is de VW in ieder geval de goedkopere keuze. Als ik kijk hoeveel er wordt betaald voor tweedehandse Golfs en hoe weinig voor tweedehandse Focussen, dan maakt het een aardig verschil.
Dat dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
vankja schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 23:45:

Grtz!
Wat verwacht je precies? Dat we in het VW-topic gaan zeggen dat je een Ford moet kopen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
t_captain schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 09:00:
[...]

Vraagprijzen zijn geen verkoopprijzen. Die van mij een jaar geleden, waarde 21K. Wat geeft de VW dealer? Juist... 14K 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Niet online
Ga lekker Ford kopen. Ik ben meteen naar VW gegaan toen ik de Focus zag vanwege materiaalkeuze, de navi van Ford, het dashboard, de stoelen en dan heb ik het nog niet eens over de motor. Niet dat het slecht is maar de kwaliteit en ergonomie. Neem een voorbeeld qua radio. Wat moet ik met 1000 knoppen in mijn middenconsole voor bv al de telefoon. Terwijl dat touchscreen is bij VW. De stoelen van een Golf gaat langer mee en zit veel beter dus mijn keuze was heel snel gemaakt. Ik was de kwaliteit gewend van Mazda 3 en dan de Focus netals de Astra en dat vond ik zwaar onder de maat. VW heeft alles op hoger niveau getild.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Bullshit. Ford heeft ook touch:
YouTube: My Ford Touch Navigation video. from Autoway Ford St. Petersburg, Fl.
Maar €3500 voor VW (premium voor carkit), of $1000 voor die van Ford ;)

Materiaal ben ik gedeeltelijk wel met je eens, maar de laatste Fords hebben het best goed begrepen. De vraag is of je de meerprijs wil betalen en of dat in verhouding staat. Vergeet de restwaarde maar, die staat al lang zwaar onder druk.

Moraal van het verhaal; appels en appels. Geen appels en peren ;)

/edit
En wel eens serieus gestuurd met een Focus? En dan weer appels en appels hè, geen sportonderstel onder de VW, en standaard onder de focus. Stuurt de Focus echt wel beter. (allebei in het gezin gehad hier).

[ Voor 15% gewijzigd door UltraSub op 19-05-2012 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Niet online
Ik heb met Mazda 3 gereden en dat was karten. Ik deed met Conti 17 inch banden max 33k km. Ik reed achter een BMW m3 met 90 km/h door een bocht heen. Ok rook het rubber 10 min later nog maar ok. ik heb sportonderstel op mijn Golf en zit constant te vloeken want ik lig lager dan de Highline modellen qua hoogte gezien van de spiegels.

Die Ford touch heeft denk ik geen DVD, cam ingang, DSP (goddelijk), harde schijf, etc en wat ik echt top vind is tussen de toerteller en snelheidsmeter ook je info maar ook miles voor je snelheid maar ook je tel voor Fiscon, etc. Heerlijk.

En weet je over die Ford navi, wat een k@t ding want alles is touch. Ik rij hobbels en wil inzoomen op de map. Vw draai je aan de knop en bij Ford moet je vinger echt goed leggen, volume aanpassen, bij Ford ga via je touchscreen (even geen stuurbediening) en bij Vw draai aan de knop. Ga navigeren bij Vw druk op Nav knop en bij Ford moet je weer de juiste touch vinden om te navigeren. Sorry het hetzelfde als je je Ipad wil bedienen tijdens rijden. Dat gaat niet, althans bij mij. Geef mij maar die heerlijke knoppen met touch, hdd met je navi etc.

[ Voor 32% gewijzigd door itsalex op 20-05-2012 01:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
tiguan schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 13:21:
[...]

Dit heb ik ook, al sinds 't begin zowat eigenlijk. A-point kan niks vinden, dus rij er maar gewoon mee door. Ondertussen al drie jaar.

Het vervelende is alleen wel, hij doet het niet altijd. Dus elke keer als ie bij de dealer staat, dan doet ie 't natuurlijk niet :P
Die tik heb ik er ook inzitten, weet wel dat die niet van de ketting en spanners komen.

Als je echt een gegrom/getik heb tijdens het starten en de eerste ruwweg 2-3 seconden is het wel foute boel. Dan is je ketting namelijk opgerekt en kunnen de spanners het op het moment van starten nog niet compenseren omdat er nog geen druk ik. Bij mij zijn de ketting en spanners reeds vervangen vanwege bovenstaande grom, en het is tot nu toe weg. Die ratel bij stationair heb ik echter nog steeds en had niets met de ketting te maken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MexxT
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-04 20:57

[video]

Weet een van jullie dit?
die eerste paar seconden werkt ook de secundaire luchtinjectie, hij loopt dan sowieso vele malen raller.
Bij de 1,4TSI staat een TPI over bij vw, dat is controleren of de spanner goed werkt, zo ja, dan word je doorverwezen naar een andere TPI en die geeft aan dat de nokkenasversteller gecontroleerd moet worden.

dr word nogsteeds niks vermeld over kettingen zelf.
ik ben ze eerlijkgezegt ook nog niet tegengekomen.
laatst wel een nokkenasversteller gehad.

de 1,2 heeft maar 1 nokkenas en die heeft geen versteller ;)

[ Voor 3% gewijzigd door MexxT op 20-05-2012 15:00 ]

Audi S3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
peugeot206gt schreef op zondag 20 mei 2012 @ 14:10:
[...]

Die tik heb ik er ook inzitten, weet wel dat die niet van de ketting en spanners komen.

Als je echt een gegrom/getik heb tijdens het starten en de eerste ruwweg 2-3 seconden is het wel foute boel. Dan is je ketting namelijk opgerekt en kunnen de spanners het op het moment van starten nog niet compenseren omdat er nog geen druk ik. Bij mij zijn de ketting en spanners reeds vervangen vanwege bovenstaande grom, en het is tot nu toe weg. Die ratel bij stationair heb ik echter nog steeds en had niets met de ketting te maken....
Na 20 juni weet ik meer wat er bij mijn auto aan de hand is. Er is in ieder geval een software update beschikbaar. De baliemedewerker stond wel een beetje te kijken van de problemen die ik opratelde (jaja, lekker dubbel :+) met mijn Golf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soul__assasin
  • Laatst online: 23-09 09:45

Soul__assasin

de Belbelg

X-post

Gisteren mijn wagen afgeleverd voor een grote beurt bij de VW garage...
VW tiguan 2.0TDi 140PK met 66K op de teller.

Nu heb ik €347,- gegeven voor dit onderhoud (incl vervangen haldex filter en olie).

Is dit nu veel of weinig voor een grote beurt?

www.weefab.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Ik vind het ernstig goedkoop zelfs. Lijkt mij meer een kleine beurt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-09 00:21

ajhaverkamp

gewoon Arjan

(jarig!)
Voor de standaard beurtjes hebben ze vaste prijzen.

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
alleen mist daar de prijs van de Longlife-beurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soul__assasin
  • Laatst online: 23-09 09:45

Soul__assasin

de Belbelg

UltraSub schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 10:41:
Ik vind het ernstig goedkoop zelfs. Lijkt mij meer een kleine beurt. :P
Longlife, dus om de 30K km een grote beurt...

www.weefab.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Nou jippie, onze Touran heeft inmiddels de halve ton erop zitten, en ondanks dat het een gewone 1600 is begint die ook al aardig dorstig te worden. Voor de laatste beurt zakte het oliepeil amper, maar na 30dkm gaat het ineens hard. Vandaag na een half jaar brande ineens het olielampje. :X Blok is keidroog, dus waar het dan blijft... Ik vind het slecht. Al wel gelezen dat PON gewoon niet thuis geeft, maar kun je er nog wat mee dan? Hij verbruikt bij lange na niet de 1 op 1000km grens, maar echt opschieten doet dit ook niet echt.

Mijn diesel met bijna 3 ton op de klok verbruikt nog minder (0,0...). :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slayer
  • Laatst online: 00:56

Slayer

1981 - 2019 - 2024?

Van de weekend 320000km op de teller, niet gek voor een VW Polo 1.4 3cil tdi, 2003.

:)

Black Sabbath - End of the Beginning
Elizabeth is lief :)
Firefox Browser
KINKpuntnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RZB schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 23:30:
Van de weekend 320000km op de teller, niet gek voor een VW Polo 1.4 3cil tdi, 2003.

:)
Die dingen gaan vreselijk lang mee ja, mits goed onderhouden. :)

Ik heb recent een revisie uit laten voeren met mijn VR6.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/u099kBwjVgfFh3wPv8lumBg3/full.jpg

Blok zag er ondanks leeftijd (1992) en km-stand (280k) nog zeer goed uit. Op vakantie mee geweest, 1400+ harde kilometers. Breng 'm binnenkort naar VR6specialist voor een chip op maat.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2012 00:02 ]

Pagina: 1 ... 32 ... 62 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Gunner wil graag de topicstart overdragen aan iemand anders. Indien je geïnteresseerd bent in deze eervolle taak, stuur hem even een DM.

http://tweakers.net/gallery/895~~~[/html]