Het Grote Volkswagen-topic deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 33 ... 62 Laatste
Acties:
  • 408.502 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11:43
[b][message=38254182,noline]Ok rook het rubber 10 min later nog maar ok. ik heb sportonderstel op mijn Golf en zit constant te vloeken want ik lig lager dan de Highline modellen qua hoogte gezien van de spiegels.
Vloeken waarom?

Heb een golf 6 5d highline met sportonderstel en 18" velgen (vancouvers). Rijdt goed, maar doe er dan ook geen rare dingen mee. Vind het comfort en sturen beide stukken beter dan mijn vorige wagen (astra gtc met 16" balonnen :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PurpleBlue
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Klopt, ('t was goedkoper zelf te produceren dan in te kopen voor het personeel) :)

Heb het vorig jaar ook meegenomen vanuit Wolfsburg toen wij onze Polo gingen ophalen :9
Zijn erg lekker icm de ketjup(curry) die er bij hoort.
Leuke is ook dat als je ze 'gekookt' hebt, en je haalt het folie eraf, dat er dan "Volkswagen Orginaliteit" op je worst staat _/-\o_

EDIT: zie ook hier hoe ze gemaakt worden:
http://www.unter-autofreu...-um-die-wurst-474418.html

Deze fles is het tegenwoordig:
Afbeeldingslocatie: http://www.nuku.de/pictures/currywurst-und-kechup-von-volkswagen-8273-500.jpg
bron: nuku.de

[ Voor 18% gewijzigd door PurpleBlue op 31-05-2012 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ediejo
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Ediejo

EB cardetailing

Op verzoek verwijderd

EB cardetailing tot aan uw huis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

vankja schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 23:45:
Ik ben van plan om binnenkort een nieuwe wagen te gaan kopen.
Ik moet mijn beslissing maken tussen een Volkswagen Golf 1.6 Bluemotion en een Ford Focus 1.6 Econetic.

Beide auto's kosten evenveel, voor praktisch dezelfde opties.

Welke zou ik kiezen en waarom?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen kiezen.

Grtz!
Ik rij in de diesel golf bluemotion...

En ik zou de Ford kopen, die kan onmogelijk saaier zijn dan de golf iig, en ws ook minder windgeruis bij het raam. Er valt op zich weinig op te merken op de golf, maar mijn god wat een ongelooflijk saai hok, ja hij brengt je van A naar B en zonder al teveel gezeik, als dat alles is wat je zoekt, is de Golf prima. Maar heb ik al gezegd dat ie dood en doodsaai is? :p

Mijn zus heeft een focus (2007 meen ik) en ik heb er een paar ker in gereden, en rijd naar mijn gevoel een stuk beter, iets directer, iets strakker geveerd.

Ik zeg Ford Focus.

Maar het beste is als je ze zelf probeerd uiteraard.

[ Voor 25% gewijzigd door Flagg op 02-06-2012 19:39 ]

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Ediejo schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 09:08:
[...]
Het is bijna niet leuk meer wat JD uit een 1.4 weet te persen. d:)b oOo
Ik weet dat JD weet waar hij mee bezig is. Maar toch. VW haalt er 160PK uit, en de problemen zijn aan de lopende band aanwezig. Gescheurde zuigers. Kapot lopende turbo's. Olieverbruik. Verbrande zuigers. Hele blokken die worden vervangen. Allemaal bij standaard blokken en ook bij mensen die het vermogen niet eens flink gebruiken. Ik kan wel 300 PK uit een blok persen door vanalles te veranderen, maar dat zal de levensduur niet verbeteren. Dus óf JD heeft er nog veel meer aan veranderd, en dan ben ik benieuwd wat, óf het blok loopt een ton minder. :)

Nogmaals, niks over JD! Mijn eigen auto is daar gechipped en Jos en JD weten echt wel waar ze mee bezig zijn. Maar ik doel meer op het feit of dit wel het geschikte blok is voor een agressieve tuning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4V3
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-03-2021
Gister m'n trouwe ouwe Golf 3 1.8 uit 95 ingeruild voor een Polo 1.2 (65pk) uit 2002. Leuk wagentje met nog best wat pit voor zo'n klein motortje :) Het enige wat me een beetje dwars zit is de piepende banden :X

In de Golf kreeg ik het nooit voor elkaar, maar met deze Polo is het bijna op elke rotonde raak; gierende banden ;) ik neem ze niet heel zachtjes maar ik vind het persoonlijk wel erg dramatisch en aso klinken. Ik vroeg me dan ook af waar dit door komt en of ik er wat aan kan doen. Ik denk dat het me name door de dunnere banden komt. Natuurlijk kan ik ook met een minder gangetje de rotondes over maar het moet wel een beetje leuk blijven natuurlijk :p

op-voorraad.nl - Realtime voorraad updates voor de Playstation 5!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ediejo
  • Niet online

Ediejo

EB cardetailing

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Flagg schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 19:36:

Mijn zus heeft een focus (2007 meen ik) en ik heb er een paar ker in gereden, en rijd naar mijn gevoel een stuk beter, iets directer, iets strakker geveerd.

Ik zeg Ford Focus.
Ik heb de focus ook geprobeerd en vond dat vooral 'plastic fantasic' binnenin.

Klopt wel dat de golf beter stuurt, maar met de snelwegkilometers die ik maar niet zo van belang.
Focus is ook stuk ruimer vanbinnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Verlaagd zijn en linkervoorband half lekke band heeft voor mij er toch voor gezorgd dat ik me bodemplaat eruit heb gereden met achteruit rijden op een helling op een stukje dat maar 5 cm uitstak ben ik blijven hangen en de bevestiging van de plaat aan de achterkant was compleet vergaan. Bij Seat is het wel vastgezet maar ik heb toch maar een nieuwe plaat meteen erop gezet want dat ding zit er niets voor niets en ik heb flink te pakken gehad want pas na 5 keer steken kwam ik erover want ik moest op zijn max schuin naar achteren en in de tussentijd had ik nog even 3 keer die plaat weer te pakken. Het was niet te doen. De volgende dag bij de dealer ramde ik door de half lekke band ook nog even bij de goot waar het regenwater instroomt tussen 2 parkeerplaatsen mijn vooronderkant zo laag ligt de auto. Als ik een lekke band heb ik laat ik nu de auto staan of verwissel maar dan met mijn reserveband.

Na de beurt is weer een wiellager vervangen. Niet zo'n topkwaliteit die wiellagers van Vw want dit is mijn 2e. De koppeling klinkt steeds rotter als je in de 2e en 3e zet. Als je de koppeling laat opkomen hoor je een heel laag geluid of geratel. Ik wist dat die het deed als je half de koppeling intrapte maar niet bij schakelen. Toch even voor de zekerheid.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Afgelopen zaterdag mijn Polo GTI opgehaald.

Er schijnen nogal wat problemen te zijn met de tsi motoren. Ik lees over olie gebruik. Aangezien mijn polo pas 600 km op de teller heb zit ik nog in de 'break in' periode. Heb hier vrij veel over gelezen en uitgezocht.
http://www.popularmechani...how-to-break-in-a-new-car
Engine Cylinder Walls
Piston rings don’t rely on their spring tension to seal against the cylinder bores. Instead, combustion gases work their way between the rings and the piston and force the rings outward. During the first few minutes of engine operation, it’s important that the throttle be opened pretty far at lower rpms to provide this high pressure. Otherwise, the rings won’t burnish the cylinder walls properly, and the engine will have high volumes of blow-by—which means excessive oil consumption and shortened engine life. If you’ve ever seen the car jockeys who drive new cars off the end of the production line into the storage lot, or the transporter drivers zipping up and down the car-hauler ramps, you’ll realize that this all-important step has been performed for you many times. If you’re installing a new engine, simply give it a few seconds of wide-open throttle in a high gear. For the first thousand miles, avoid constant speeds and throttle settings. If you commute in normal stop-and-go traffic, you’ll be fine. I advise against cruise-controlled sojourns across Nebraska.

Bearings
The admonition to keep engine revs low for an extended break-in period stems from the days when bearing and crankshaft manufacturing tolerances were far less rigorous and lubricating oil wasn’t nearly as good. While modern engines are assembled to much the same design clearances, the tolerances are much tighter, meaning the variability is smaller, greatly reducing the possibility of a tight spot. Redlining a fresh motor is generally a bad idea, but there’s no reason you shouldn’t drive normally. I would, however, avoid top-speed testing, drag racing or towing heavy trailers for the first 1000 miles.

Read more: New Car Care – How to Take Care of a New Car - Popular Mechanics
Het duurt minstens 10 tot 12 minuten voordat de motorolie op temperatuur begint te komen volgens de boardcomputer. Ik probeer vrij veel vol gas te geven met een warme motor waarbij ik tussen de 1500/4000 toeren blijf.

"Drive it like you stole it"

Of dit gaat werken komen we later wel achter, ik ben zelf niet zo van het 'rustig inrijden'.
Belangrijkste is niet planken met een koude motor, niet constante in de hoge toeren rijden en na een stuk rijden laten afkoelen.

@vissa66 PM :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireBladeX
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13:13
Die mensen in de volkswagen fabriek (wolfsbrug) hebben wel heel veel verstand met het in elkaar zetten van motorblokken.

Er kwamen tikkende geluiden uit mijn motorblok, en het was als dood verklaard. (tikken = reviseren of nieuwe motor). Maar goed, hoe handig we zijn, hebben we de motorblok uit elkaar gehaald... en ja hoor... er komen metalen ringetjes eruit! Sommige zijn gebroken en gesmolten (resultaat: piston gebroken, kleppen beschadigd, cilinder beschadigd). Dank u wel Volkswagen. Er is een mail gestuurd naar Wolfsbrug voor hun mening + mijn eis (=schadevergoeding).

Het betreft een lupo 1.2 TDI met km-stand 108.000 km
Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/t9hyy9.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/286quyq.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/2qm4607.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:58

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

De vraag is: waar komen die ringetjes vandaan? Met 108.000 km lijkt het me niet dat ze altijd al los door het blok gezworven hebben.
Ik weet niet hoe ze heten, maar dit lijken van die ringtjes die je op een as schuift om de as te fixeren. Kunnen maar één kant op schuiven normaal.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireBladeX
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13:13
Als het goed is zijn die ringetjes hetzelfde soort ringetjes voor de bodemdekplaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
D4V3 schreef op zondag 03 juni 2012 @ 00:49:
Gister m'n trouwe ouwe Golf 3 1.8 uit 95 ingeruild voor een Polo 1.2 (65pk) uit 2002. Leuk wagentje met nog best wat pit voor zo'n klein motortje :) Het enige wat me een beetje dwars zit is de piepende banden :X

In de Golf kreeg ik het nooit voor elkaar, maar met deze Polo is het bijna op elke rotonde raak; gierende banden ;) ik neem ze niet heel zachtjes maar ik vind het persoonlijk wel erg dramatisch en aso klinken. Ik vroeg me dan ook af waar dit door komt en of ik er wat aan kan doen. Ik denk dat het me name door de dunnere banden komt. Natuurlijk kan ik ook met een minder gangetje de rotondes over maar het moet wel een beetje leuk blijven natuurlijk :p
Wat voor banden? Want daar ligt het aan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Het ligt aan je banden denk ik ook. Ik had het met een Mazda 3 waar ik met 90 km door een bocht ging op 16 inch (leenauto) en daar begon ik te glijden en te piepen en met mijn eigen auto reed ik bijna 95 met 17 inch en nergens last van.

de 17 inch heeft gewoon veel meer grip en ik merk het nu ook met mijn Golfje.

Ik had ooit een panda met 13 inch banden met ook een leenauto en daar ging ik glijdend en piepend langs en over rotondes.

Ik heb trouwens met mijn Golfje nu weer gezeur dat die met het schakelen in zijn 2e en 3e versnelling en bij wat hogere toeren dat je de tandwielen hoort bij het koppelingspunt en soms bij de inzet. Ik vermoed de versnellingsbak dat die naar zijn kl*te is of ergens in die richting want het klinkt echt bagger.

De auto regeneert nog steeds maar het is echt bagger want ik rij steeds meer met zwarte roetwolken weg omdat die niet goed kan regeneren en het wordt alleen maar erger met die auto. De auto begint weer in te houden en het lijkt alsof de koppeling soms slipt en de turbo niet meer zijn vermogen kan leveren.

Echt bagger zo'n eerste levering Golfjes 6.

[ Voor 59% gewijzigd door itsalex op 08-06-2012 16:09 ]

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
Iemand die wat weet wanneer er meer info komt over de nieuwe Golf?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-09 00:21

ajhaverkamp

gewoon Arjan

FireBladeX schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 11:38:
Het betreft een lupo 1.2 TDI met km-stand 108.000 km
Dus een 3L? Ik ken veel 3L problemen, echter problemen met het motorblok zelf komen niet veel voor. Meer over vastzittende turbobladen, versnellingsbakproblemen, etc.

Heb je niet toevallig een Duitse import te pakken die teruggedraaid is?

Mijn 3L is van dec-2000, heeft nu dik 185.000 km op de teller en met het blok is echt niks aan de hand. Verbruikt ook geen druppel olie.

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:46

Wom

Gunner schreef op maandag 11 juni 2012 @ 15:25:
Iemand die wat weet wanneer er meer info komt over de nieuwe Golf?
Introductie is het laatste kwartaal van 2012, aldus diverse bronnen. Ergens in 2013 dan showroom verwacht ik.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-08 13:09
FireBladeX, waar tussen kwamen de ringen precies vandaan? Het lijkt me niet dat die dingen uit het motorblok/de kop komen zetten. Je zuigers zien er trouwens erg vies uit. Dikke roet aanslag. 108.000km lijkt mij ook niet echt geloofwaardig. Ben bang dat wat ajhaverkamp zegt wel eens bewaarheid kan zijn (teruggedraaide kmstand).

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Hmmm, gisteren reed een postbezorger met zijn Vito achteruit tegen de achterkant van mijn geparkeerde Passat. Heeft hem precies op de linkerhoek geraakt. Bumper is uit de bevestiging gescheurd, bevestiging is ook stuk, onderspoiler is los geschoten en er zitten de nodige vouwen en krassen in de bumper. :(

Even langs een schade hersteller geweest voor een kostenraming: € 1000,- :/

Zelf wat onderdelen in ELSA en ETKA opgezocht, beetje gegoogled, voor € 300,- heb ik de onderdelen thuis, schat dat ik nog een kleine € 100,- aan spuitwerk kwijt ben. Hou er dus wellicht een leuk centje aan over. :)

Geluk bij een ongeluk is dat er sowieso al wat slechte stukken in de bumper zaten (uitlopers van slecht lakstift gebruik en wat bubbels lucht tussen het plastic van de bumper en de laklaag), daar ben ik ook in een keer van af. :)

Dank u meneer de postbezorger! :P

Beetje slechte foto's, maar het ding staat in mijn garage en buiten is het echt onnoemelijk takke weer, dus geen zin om buiten foto's te maken. :P

Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/27wuf7l.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/34oat1i.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/339t4bn.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/313iphl.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door max op 16-06-2012 17:10 ]

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Altijd jammer als zo iets gebeurd, gelukkig kun jij het nu wel goed regelen met de verzekering. Vaak zie je dat mensen gewoon wegrijden ofzo...

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 20:28

Ankh

|true

Is er iemand die hier ook een Polo 9N Highline (2003) rijdt? Zit met het volgende, vanaf het begin dat we hem hebben, hebben we het "probleem" dat de auto hobbelt/wiebelt (dus bij een verhoging schuin eraf gaan). De auto heeft de standaard schokdempers, vering en highline velgen (plaatje van het internet) Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3064/2940300150_9ae4a07dc4.jpg.

Daarnaast bij een rotonde helt ie nogal over en glijd ie weg (heb ik het idee).

De garage (VW dealer) heeft er naar gekeken. De problemen met de rotonde werden op de banden "verhaalt", die waren op namelijk. (Zou niet door de APK komen) Helaas is het probleem er nog steeds.

Zijn er meer mensen die dit hebben? Ik kan er weinig op internet over vinden namelijk.. Kan dit een probleem zijn met deze "ballonbanden"? De bandenspanning is goed namelijk (2,4 voor en 2,1 achter).

Anders ga ik toch maar eens naar een andere garage voor een second opinion....

[ Voor 6% gewijzigd door Ankh op 17-06-2012 16:23 ]

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mambo No5
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-09 15:15

mambo No5

Bad Apple?

Versleten schokbreker aan een kant misschien?

Do not throw Rubbish at the platform | Front Pro eigen foto's in een topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Joopieboy schreef op zondag 17 juni 2012 @ 15:12:
Altijd jammer als zo iets gebeurd, gelukkig kun jij het nu wel goed regelen met de verzekering. Vaak zie je dat mensen gewoon wegrijden ofzo...
Ja inderdaad, al was er van dat wegrijden niet veel terecht gekomen want 3 mensen hebben het zien gebeuren en stonden dus ook meteen buiten. Verder staat alles op video dus als die makker al weg was gereden had ik hem via het kenteken wel kunnen achterhalen.

Frappant trouwens dat die man normaal gesproken best goed Nederlands spreekt en nu alleen maar "iek nie begrijpie" kon uitbrengen toen ik met het schadeformulier kwam aanzetten. Niet zeiken pino, hier krabbelen! :P
Ankh schreef op zondag 17 juni 2012 @ 16:12:
Is er iemand die hier ook een Polo 9N Highline (2003) rijdt? Zit met het volgende, vanaf het begin dat we hem hebben, hebben we het "probleem" dat de auto hobbelt/wiebelt (dus bij een verhoging schuin eraf gaan). De auto heeft de standaard schokdempers, vering en highline velgen (plaatje van het internet) [afbeelding].

Daarnaast bij een rotonde helt ie nogal over en glijd ie weg (heb ik het idee).

De garage (VW dealer) heeft er naar gekeken. De problemen met de rotonde werden op de banden "verhaalt", die waren op namelijk. (Zou niet door de APK komen) Helaas is het probleem er nog steeds.

Zijn er meer mensen die dit hebben? Ik kan er weinig op internet over vinden namelijk.. Kan dit een probleem zijn met deze "ballonbanden"? De bandenspanning is goed namelijk (2,4 voor en 2,1 achter).

Anders ga ik toch maar eens naar een andere garage voor een second opinion....
Als je de neus links of rechts voor stevig in duwt en terug laat veren wat doet de auto dan? Veert die in een keer terug en was het dat, of blijft die op en neer veren? In het laatste geval zijn dat de dempers die versleten zijn.

[ Voor 22% gewijzigd door max op 17-06-2012 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 20:28

Ankh

|true

Heb beide kanten voor geprobeerd, maar de eerste keer bleef ie een keer door wiebelen. De poging erna was het normaal (direct vlak). Dit was dus aan beide kanten.

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:12
Vanochtend reed er iemand tegen mijn auto aan in de bocht. Ben er niet blij mee, maar gelukkig wordt alles netjes afgehandeld. (hoop ik)

Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-pjBp9H-IcdY/T-G4htUpecI/AAAAAAAACIA/V_gMV4nNO8c/s800/FB_IMG_13401844286502387.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13:37
Weet iemand waar ik setje knipperlichten voor een vw bora kan krijgen?

Heb een bora 1.4i uit 1999. Mijn linker knipperlicht in het voorscherm is beschadigd en 1 van de bevestigings-klemmen mist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-09 10:39

McBoom

Broem

The ramblings of an idiot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Correct, maar is dat puur de unit of ook met bevestiging materiaal? Is helaas uitverkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Lichtje is compleet, haak je zo met 2 klemmen achterin je voorscherm. :)

Anders loop je even bij een vw dealer binnen en vraag je om een prijs voor onderdeelnr: 1J5 949 117 A

Kan nooit veel kosten en is normaal gesproken de volgende werkdag geleverd.

[ Voor 56% gewijzigd door max op 21-06-2012 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
max schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 11:59:
Lichtje is compleet, haak je zo met 2 klemmen achterin je voorscherm. :)
Die 2 klemmen moet ik juist erbij hebben, die heb ik niet meer 8)7

Maar waar kan ik ze nog meer kopen, aangezien ze hier uitverkocht zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

G.Scholtens schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 12:04:
[...]

Die 2 klemmen moet ik juist erbij hebben, die heb ik niet meer 8)7

Maar waar kan ik ze nog meer kopen, aangezien ze hier uitverkocht zijn.
Ik bedoel dus dat die klemmen aan het lichtje vast zitten. :)

Zie hier:

http://www.passatplus.de/umbauteile/blinker/blinker.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2
  • Laatst online: 19:31
* 911GT2 meld zich hier...
Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/35hrdk6.jpg
Gisteren opgehaald, intussen ruim 450 km er op zitten. Moet zeggen valt niet tegen. Maar ook nu al wat tegenvallers.

In mijn Octavia heb ik veel meer praktische opberg mogelijkheden en is vooral achterin de boel op dat gebied beter voor elkaar.
Ook krijg ik de iPhone alleen via BT aangesloten op de RNS-310. Terwijl ik ook echt een USB aansluiting en optionele ipod connectiviteit gekocht heb volgens mij. Morgen maar eens even met de dealer bellen daarover

Belangrijkste misser is van de dealer dat hij vergeten is het memory pakket mee te bestellen. Men is nu dus druk bezig om uit te vinden of dat achteraf in te bouwen.

Kan iemand hier iets zinnigs over zeggen. Het lijkt me dat de elektra er al ligt omdat de huidige stoel ook al een aantal elektrische mogelijkheden heeft. Zal voornamelijk vervangen van de stoelen en inlezen van de software moeten worden toch? En dan andere buitenspiegels? of zou dat ook puur softwarematig zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Carkit is alleen BT. USB en ipodbediening is voor muziek ;)
Over dat memorypakket. Volgens mij, als je volledig electrische stoelen hebt (dus niet alleen lendesteun), is het mogelijk dat gewoon middels een vinkje in VCDS te activeren. Ken je niemand met VCDS?

/edit
Weliswaar Audi, maar het loont de moeite toch even te kijken. ;)
I understood that this mod only works on the A5/S5 (w/o seat mem) because the control module is already there that allows the seat to move forward to let passengers into the back seats. No go for our S4s unless you have Prestige trim:• Seat Memory
http://www.audizine.com/f...en-menu-The-complete-list

Aan de andere kant, waarom zou je je druk maken, dat ze het maar regelen. Maar misschien zeggen ze dat het niet kan, compenseren, en kun je het zelf aanzetten :P

[ Voor 53% gewijzigd door UltraSub op 21-06-2012 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2
UltraSub schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 18:52:
Carkit is alleen BT. USB en ipodbediening is voor muziek ;)
Over dat memorypakket. Volgens mij, als je volledig electrische stoelen hebt (dus niet alleen lendesteun), is het mogelijk dat gewoon middels een vinkje in VCDS te activeren. Ken je niemand met VCDS?
Nee het probleem is dat het dus alleen de leuning en de lendensteun is welke elektrisch zijn. Ook de spiegels zijn met deze knop niet in te klappen, dus andere stoelen en in ieder geval een andere bedieningsknop voor de spiegels zal geplaatst moeten worden. En vervolgens geactiveerd.

Ik vraag me alleen af of die andere stoelen fysiek nog geplaatst kunnen worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Ik zal je het antwoord alvast geven: Nee, dat is niet, in het redelijke, in te bouwen. De kosten van inbouw van het pakket zijn zo verschrikkelijk groot, dat dat niet opweegt tegen de voordelen. Ook juridisch zal dit standpunt het houden. Wat de dealer gaat doen is jou (of leasemij) de aankoop kosten vergoeden, en als je mazzel hebt wat extra's geven.

Overigens weet de dealer dit ook ;) Maar die gaan je nog even het gevoel geven dat ze echt alles geprobeerd hebben.

EDIT: Mooie auto overigens. Dat wit, met wat donkere velgen en dat zwarte dak staan hem erg goed.

[ Voor 23% gewijzigd door PWM op 21-06-2012 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2
PWM schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 19:33:
Ik zal je het antwoord alvast geven: Nee, dat is niet, in het redelijke, in te bouwen. De kosten van inbouw van het pakket zijn zo verschrikkelijk groot, dat dat niet opweegt tegen de voordelen. Ook juridisch zal dit standpunt het houden. Wat de dealer gaat doen is jou (of leasemij) de aankoop kosten vergoeden, en als je mazzel hebt wat extra's geven.

Overigens weet de dealer dit ook ;) Maar die gaan je nog even het gevoel geven dat ze echt alles geprobeerd hebben.

EDIT: Mooie auto overigens. Dat wit, met wat donkere velgen en dat zwarte dak staan hem erg goed.
De mogelijkheid van de memorystoelen was dè reden om voor de Passat te kiezen ipv de 408 als ze het niet inbouwen mogen ze hem terugnemen. Ik heb op de aflever overeenkomst ook opgemerkt dat ik de auto in principe alleen accepteer onder voorbehoud van herstel. Daarnaast heb ik er voor betaald dus eis ik gewoon dat het geleverd wordt.

Zo niet, mogen ze het bedrag terugstorten en zet ik hem daar weer op de stoep. Dus als het een kosten verhaal wordt wil ik er al helemaal niets over horen. >:)

Edit: thanks

[ Voor 4% gewijzigd door 911GT2 op 21-06-2012 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Lees dit anders nog even door, kan wel handig zijn: http://www.anwb.nl/auto/k.../klachten-na-aankoop.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Als hij op papier heeft staan dat hij dat pakket besteld heeft, zullen ze juridisch gezien moeten leveren lijkt me. Of de auto terug nemen. Staat het niet op papier, sja.. dan zal het op basis van goodwill moeten. En dat gaat nooit wat worden, want PWM heeft gelijk denk ik. Die kosten staan niet in verhouding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2
UltraSub schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 20:29:
Als hij op papier heeft staan dat hij dat pakket besteld heeft, zullen ze juridisch gezien moeten leveren lijkt me. Of de auto terug nemen. Staat het niet op papier, sja.. dan zal het op basis van goodwill moeten. En dat gaat nooit wat worden, want PWM heeft gelijk denk ik. Die kosten staan niet in verhouding.
Situatie is als volgt we hebben een getekende offerte voor de auto met Memory pakket. Toen kwam de passat Executive Line uit en werd ik gebeld door de dealer dat hij dezelfde auto kon leveren met dezelfde opties alleen zou de fiscale waarde daarvan ca 3000 euro lager uitvallen. Voordeliger in de bijtelling dus.

Mijn opties zouden gewoon mee over genomen worden in de executive line. Op de nieuwe offerte die ook getekend is, staat het memory pakket niet meer expliciet gemeld (andere pakketten trouwens ook niet) en is de prijs identiek aan de eerste offerte. Ook is mijn meerdere malen mondeling verzekerd dat de auto verder identiek geleverd zou worden.

Ik ben zelfs nog een keer terug geweest om te vragen hoe de elektrische stoelbediening werkte (omdat de superb dit nl ook had en die werkte met stand 1 voor sleutel 1 en stand 2 voor sleutel 2) dat vond ik een mooi systeem en wilde ik eigenlijk ook maar kon niet vanwege de keyless entry.

Al met al is mijn dus meerdere malen mondeling toegezegd dat de auto ondanks de afwijken benaming in de tweede offerte exact zo was zoals in de eerste zoals ik ook heel duidelijk kenbaar gemaakt heb dat ik hem wilde hebben. Dat erkent men ook hoor, dat is het probleem niet. Het probleem is dat men onderzoekt (los van de kosten) of het fysiek mogelijk is om dat er nog in te bouwen. En ik weet dat het voor de dealer makkelijk te zeggen is dat het niet zo is, terwijl het wellicht wel zo is. Dus daar wil ik antwoord op. Is het mogelijk?

Ander probleem is dat ik met mijn rug tegen de muur sta omdat een passat na 1-07-2012 niet meer in de 20% bijtelling valt. Dus een andere is geen optie eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:01

SeatRider

Hips don't lie

Wat een afschuwelijke situatie. Ik denk niet dat mensen graag in jouw schoenen zouden staan nu...

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

SeatRider schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 22:11:
Wat een afschuwelijke situatie. Ik denk niet dat mensen graag in jouw schoenen zouden staan nu...
Vind je dat niet een beetje overdreven, gaat om een paar opties in een auto Er zijn genoeg mensen die graag dat soort problemen zouden hebben, ik bijvoorbeeld in mijn golf variant trendline bm. :p

Tis zeker lullig maar "een afschuwelijke situatie" not by a long shot.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Ik proef wat sarcasme Flagg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2
Flagg schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 22:28:
[...]

Vind je dat niet een beetje overdreven, gaat om een paar opties in een auto Er zijn genoeg mensen die graag dat soort problemen zouden hebben, ik bijvoorbeeld in mijn golf variant trendline bm. :p

Tis zeker lullig maar "een afschuwelijke situatie" not by a long shot.
Mee eens, maar vergeet niet mijn vrouw is ruim 20 cm korter dan ik dus die memory stoelen waren/ zijn een redelijke show-stopper ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Maandag op onderhoud geweest met de golf 6, heeft er nu 60.000km opzitten en rijdt nog altijd lekker :).

Tot nu toe nog niet aan vervanging toe (wat buiten regulier onderhoud valt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
911GT2 schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 22:51:
[...]

Mee eens, maar vergeet niet mijn vrouw is ruim 20 cm korter dan ik dus die memory stoelen waren/ zijn een redelijke show-stopper ;)
Zijn de stoelen dan niet in hoogte verstelbaar dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2
Gunner schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 08:13:
[...]

Zijn de stoelen dan niet in hoogte verstelbaar dan?
Jawel, handmatig met een zwengel. Maar daar was ik juist zo ziek van in mijn octavia!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:49

Convoy

g44p

911GT2 schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 08:50:
[...]

Jawel, handmatig met een zwengel. Maar daar was ik juist zo ziek van in mijn octavia!
Zoiets test je toch voordat je uberhaupt een wagen koopt? Verder idd een nette bak, welkom! 8)

[ Voor 6% gewijzigd door Convoy op 22-06-2012 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
[...]

Gewoon lekker afwachten waar de dealer mee aan komt zetten. En anders gewoon lekker zwengelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2
freekweb schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 09:04:
[...]

Zoiets test je toch voordat je uberhaupt een wagen koopt? Verder idd een nette bak, welkom! 8)
Dat had ik dus expliciet gedaan. Ik heb ook bij de aflevering gemeld dat ik niet akkoord ben met het niet leveren van de elektrische bediening en dat ik hem op voorwaarde meenam dat ze het in orde zouden maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-09 16:37
Geen idee of dit het juiste topic is, maar ik wil nieuwe speakers voor m'n Polo uit 2001 (6n2). :P

Zat te denken om ze simpelweg bij de Mediamarkt te halen en alleen de achterspeakers te vervangen. Volgens mij heeft het niet zoveel nut om de voorspeakers ook te vervangen gezien de deuren toch wel mee trillen en dat dus eigenlijk de bottleneck is.

Kan iemand me goede speakers aanraden, mag tussen tot de 150 euro zijn voor 2 stuks?

57696520646974206c65657374206973206e657264

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
[...]

Gewoon 1x instellen en verder afblijven. Mijn vrouw is ook 20 cm korter dan mij. Stoelen staan op laagste stand. En ze ziet ruim voldoende. De neus van de wagen zie je ook niet met de stoel in de hoogste stand ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
UltraSub schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 13:19:
[...]

Gewoon 1x instellen en verder afblijven. Mijn vrouw is ook 20 cm korter dan mij. Stoelen staan op laagste stand. En ze ziet ruim voldoende. De neus van de wagen zie je ook niet met de stoel in de hoogste stand ;)
Dat is ook geen oplossing. Zelfs in de Polo moet m'n vrouw (ook 20 cm kleiner dan mijzelf) de stoel elke maal verstellen, anders kan ze met d'r benen niet bij de pedalen. Idem dito voor de Golf.

[ Voor 3% gewijzigd door Gunner op 22-06-2012 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:04

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

UltraSub schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 13:19:
[...]

Dat gaat hier niet lukken dus ik snap hem wel. Mijn moeder is ook ongeveer 20 tot 30CM kleiner maar beide zitten ze heel anders en ik ook weer. Elke keer is het bij ons ook de stoelen verstellen. Bij mijn moeder zelfs zo dat je eerst buiten de auto de stoel naar achteren moet zetten en daarna kun je pas instappen anders kan je er niet zitten om hem uberhaupt te verstellen.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
Het zijn ook wel een beetje First World Problems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom
  • Laatst online: 21-09 10:39

McBoom

Broem

Mijn vriendin is ook een stuk kleiner dan ik, maar bij het wisselen hoef ik alleen maar de stoel naar achteren de doen en de binnenspiegel te verstellen. En dat doe ik/wij niet omdat het anders teveel gedoe is. We zullen wel dezelfde lichaamsverhoudingen hebben :)

The ramblings of an idiot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Gunner schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 13:21:
Het zijn ook wel een beetje First World Problems.
Zo kan je natuurlijk alle problemen op GoT typeren :+

Als jij jouw Golf in het zwart besteld en je krijgt een roze, dan ben je daar ook niet blij mee. Zou je ook als First World Problem kunnen plaatsen.

Hij besteld een nieuwe auto op basis van wat specs. Dit doet hij voor een X bedrag, met de bedoeling er 4 jaar in te rijden. Als er dan iets anders wordt geleverd, dan wil je dat gewoon opgelost hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
Het zal niet zo snel gebeuren dat ik een nieuwe auto zal bestellen, dus dat zal wel meevallen. Ik koop liever een jahreswagen waar de meeste afschrijving al op gedaan is ;)
PWM schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 13:39:
dan wil je dat gewoon opgelost hebben.
Ja, dat snap ik. Maar geef eerst de dealer de kans dan om het op te lossen.

[ Voor 64% gewijzigd door Gunner op 22-06-2012 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Touchdomex schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 13:21:
[...]

Dat gaat hier niet lukken dus ik snap hem wel. Mijn moeder is ook ongeveer 20 tot 30CM kleiner maar beide zitten ze heel anders en ik ook weer. Elke keer is het bij ons ook de stoelen verstellen. Bij mijn moeder zelfs zo dat je eerst buiten de auto de stoel naar achteren moet zetten en daarna kun je pas instappen anders kan je er niet zitten om hem uberhaupt te verstellen.
Naar voor en naar achter ja. Maar in de hoogte? Serieus? Dat lijkt me echt ontzettend sterk. Hoogte doe je alleen voor overzicht rondom. En naar voor en achter is seconden werk. Hoogte zuigt idd.

(overigens, het had er gewoon in moeten zitten als het besteld is, daar gaat het mij niet om)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:04

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

UltraSub schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 14:23:
[...]

Naar voor en naar achter ja. Maar in de hoogte? Serieus? Dat lijkt me echt ontzettend sterk. Hoogte doe je alleen voor overzicht rondom. En naar voor en achter is seconden werk. Hoogte zuigt idd.

(overigens, het had er gewoon in moeten zitten als het besteld is, daar gaat het mij niet om)
Ik en mijn vader doen hoogte niet. Alleen de rug en het zitvlak. Mijn moeder doet wel de stoel omhoog.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-08 23:57
Sluuut schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 12:17:
Geen idee of dit het juiste topic is, maar ik wil nieuwe speakers voor m'n Polo uit 2001 (6n2). :P

Zat te denken om ze simpelweg bij de Mediamarkt te halen en alleen de achterspeakers te vervangen. Volgens mij heeft het niet zoveel nut om de voorspeakers ook te vervangen gezien de deuren toch wel mee trillen en dat dus eigenlijk de bottleneck is.

Kan iemand me goede speakers aanraden, mag tussen tot de 150 euro zijn voor 2 stuks?
Je kunt een klein metalen framepje bouwen voor je voorspeakers. Dan krijgen ze net wat meer stevigheid. Eventueel kun je ook de tweeters voorin nog wel aanpakken, ter hoogte van de raamstijlen.

Life is what you make of it. Always has been, always will be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
911GT2 schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 21:37:
Dus daar wil ik antwoord op. Is het mogelijk?
Ja. Op het Audi forum zijn er mensen die het zelf gedaan hebben in een A4 en A6. Dat zijn niet dezelfde auto's, maar ik kan me niet voorstellen dat het daar wel kan, en in een Passat niet.

De kabels liggen er, aangezien je al verstelbare leuning en lendensteun hebt. Het gaat dus om 2 stoelen en veel geduld van de dealer. Technisch gezien, zie ik geen enkel probleem.

Hier wat meer informatie in het Audiforum, het topic begint over een lederen interieur, maar word gedurende de tijd steeds uitgebreider. Ook de technische moeilijkheden staan er in, die zullen voor de Passat echt niet heel anders zijn: http://www.audiforum.nl/f...rbag-overgebouwd-enz.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2
Verkopende dealer zegt: Is niet mogelijk
Andere dealers zeggen: Is wel mogelijk, kostenindicatie volgt nog.

Momenteel ben ik het bij de verkopende dealer hogerop gaan zoeken omdat de verkoper geen bevoegdheid heeft hierin te beslissen.

Momenteel ben ik furieus omdat men initieel zegt dat het niet kan en het dus feitelijk wel kan. Puur op kostenpost wordt ik afgeserveerd. Dat accepteer ik natuurlijk niet.

Wordt vervolgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

@911GT2:

Je bent toch geen familie van PWM ofzo? Die had ook al zoveel gezeik met zijn nieuwe leaseauto. Seems like lightning does strike twice.... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:11
Ik krijg aanstaande maandag een andere leaseauto, een Polo BlueMotion 1.6 TDI uit uit eind 2009 Highline DSG.
Nu wil ik graag weten welke opties er destijds bij het Highline pakket zaten, weet iemand een mogelijkheid om dit ergens op te zoeken?

Fleetmanagement en de leasemaatschappij weten het niet... Ik kan ook gewoon wachten tot maandag natuurlijk, maar vind het leuk om te kijken wat er eventueel op zit qua opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2
max schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 15:19:
@911GT2:

Je bent toch geen familie van PWM ofzo? Die had ook al zoveel gezeik met zijn nieuwe leaseauto. Seems like lightning does strike twice.... :/
Nope niet zover ik weet. ;)
Master__R schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 15:24:
Ik krijg aanstaande maandag een andere leaseauto, een Polo BlueMotion 1.6 TDI uit uit eind 2009 Highline DSG.
Nu wil ik graag weten welke opties er destijds bij het Highline pakket zaten, weet iemand een mogelijkheid om dit ergens op te zoeken?

Fleetmanagement en de leasemaatschappij weten het niet... Ik kan ook gewoon wachten tot maandag natuurlijk, maar vind het leuk om te kijken wat er eventueel op zit qua opties.
De dealer kan dat aan de hand van je kenteken opzoeken volgens mij...

[ Voor 19% gewijzigd door 911GT2 op 27-06-2012 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merijn.
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14:11
Master__R schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 15:24:
Zal misschien niet 100% kloppen, maar dan heb je een redelijk idee: CarBase
(de 'standaard' uitrusting van een Highline is staat er redelijk goed volgens mij. Wat er daarnaast aan extra opties bijbesteld is, dat zie je natuurlijk niet terug...)

[ Voor 14% gewijzigd door Merijn. op 28-06-2012 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Laatst online: 19:55
max schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 15:19:
@911GT2:

Tis volkswagen / vag group. Dus problemen met een lease wagen of met name met een dealer verrassen me niks.

Met de vorige volkswagen LT46a bakwagen van de zaak in anderhalf jaar tijd 23x bij de dealer gestaan. 4x heeft het geduurt voordat de accu vervangen werdt (als klant wordt je gewoon niet serieus genomen), na 4x terug komen voor een airco reparatie ben ik naar een andere dealer gegaan, daar was het wel in 1x opgelost. 2 weken na de APK waren m'n remblokken en schijven op, na het vervangen van de motor olie was de aftapplug niet goed vast gedraaid en zo kan ik nog wel even door gaan.

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ediejo
  • Niet online

Ediejo

EB cardetailing

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2
martijn_tje schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 11:11:
[...]

Tis volkswagen / vag group. Dus problemen met een lease wagen of met name met een dealer verrassen me niks.

Met de vorige volkswagen LT46a bakwagen van de zaak in anderhalf jaar tijd 23x bij de dealer gestaan. 4x heeft het geduurt voordat de accu vervangen werdt (als klant wordt je gewoon niet serieus genomen), na 4x terug komen voor een airco reparatie ben ik naar een andere dealer gegaan, daar was het wel in 1x opgelost. 2 weken na de APK waren m'n remblokken en schijven op, na het vervangen van de motor olie was de aftapplug niet goed vast gedraaid en zo kan ik nog wel even door gaan.
Sorry hoor maar ik had een octavia hiervoor die heeft 38 maanden foutloos gepresteerd. Dus het ligt echt niet aan VAG, het is met name de dealer. Skoda (en ook seat) zit in Breda bij een andere dealer dan VW en audi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ging het een beetje het pas maken van de FMIC?

Maar goed bezig, lekker resultaat ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ediejo
  • Niet online

Ediejo

EB cardetailing

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Met je Caddy whaha. :D Lijkt me wel erg tof ja. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2
Intussen meerdere malen contact gehad met de dealer en PON. PON kan de dealer niets verplichten zeggen ze maar keuren de werkwijze af (morgen heb ik nog een definitief contact moment met PON.

De dealer Tilburg Bastianen in Breda ontkent fouten te hebben gemaakt en is nu zo ver dat men ontkent mondeling toezeggingen te hebben gedaan (feitelijk liegen ze dus gewoon).

Op basis van coulance willen ze me echter wel tegemoet komen met een vergoeding van 150 euro. Ik heb aangegeven dat dat niet eens in de buurt van de prijs van het optionele pakketprijs was en nog geen fractie van de werkelijke inbouwkosten en dus geen optie.

(Ik heb twee offertes liggen waarbij inbouwen mogelijk geacht wordt maar wel afgeraden wordt obv input van PON en VW, beide offertes liggen op of om de 3500 euro.)

Ik heb aangegeven dat ik vanaf nu het contact via de advocaat zal gaan laten lopen aangezien wij het gevoel hebben een sterke zaak te hebben.

Wordt vervolgt; maar tot die tijd (ik hoor het steeds meer om me heen) blijf bij TB uit de buurt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14:00
Bestelling en orderbevestiging erbij zoeken zodat je iets op papier hebt. Dealer in gebreke stellen, schriftelijk nog 1 kans geven om nonconformiteit te herstellen. Anders ontbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Pijnlijk verhaal, balen, echt balen. Ik weet inmiddels zelf met mijn Audi hoe gefrustreerd je kan raken van het falen van dealer en PON, geeft je echt een ruk gevoel.

Ik hoop van harte dat je het gevecht wint. Zorg er voor dat je dit ook plaatst op het vw forum. Zolang dit soort partijen blijven werken zonder gevolgen, kunnen ze het blijven doen.

Had vandaag iemand van een leasemij op bezoek die zaken wilde doen, relatief klein, 60.000 auto's in EU. Zij hebben een NL partij waar ze VAG auto's brengen als er echt problemen zijn, omdat ze weten dat PON en de dealers het in 98% van de gevallen laten zitten of er 5x over doen. Deze partij (hij wilde niet zeggen welke, anders was mijn Audi er morgen geweest), specialiseert zich in dit soort zaken, en lost ze meestal op waar je bij staat. Je hebt hier niks aan, maar dan weet je het oplossend vermogen ;)

[ Voor 3% gewijzigd door PWM op 04-07-2012 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:45

ST10©DE

Dus.............

Leaseplan heeft volgens mij nu ook liever dat je VAGjes bij Bosch Car Services brengt dan bij de dealer. Dit zal ongetwijfeld kosten gerelateerd zijn, maar het is mij ook beter bevallen qua service en oplossend vermogen.

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
t_captain schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 20:54:
Bestelling en orderbevestiging erbij zoeken zodat je iets op papier hebt. Dealer in gebreke stellen, schriftelijk nog 1 kans geven om nonconformiteit te herstellen. Anders ontbinden.
Ontbinden van wat? Het is een leasecontract en er is niets schriftelijk vastgelegd.

Succes daarmee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
PWM schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 21:38:
[...]

Pijnlijk verhaal, balen, echt balen. Ik weet inmiddels zelf met mijn Audi hoe gefrustreerd je kan raken van het falen van dealer en PON, geeft je echt een ruk gevoel.
Met alle respect, maar technisch gezien is het niet 'jouw' auto. Dus ook niet jouw probleem. Als je zelf 40k had neergelegd heb je een punt.

[ Voor 5% gewijzigd door Gunner op 04-07-2012 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Gunner schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 22:43:
[...]

Met alle respect, maar technisch gezien is het niet 'jouw' auto. Dus ook niet jouw probleem. Als je zelf 40k had neergelegd heb je een punt.
een leaseauto is nog steeds niet gratis hoor ;)
Je betaald er (genoeg!) voor, dus dan wil je ook dat ie is zoals jij hem wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Laatst online: 20:56

Smarron

The bend

911GT2 schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 20:35:
Wordt vervolgt; maar tot die tijd (ik hoor het steeds meer om me heen) blijf bij TB uit de buurt!
Mijn auto komt daar ook vandaan. Mijn werkgever verplicht iedereen om daar de auto te bestellen. Ik heb er zelf gelukkig geen problemen mee, maar heb diverse collega´s al gehoord met klachten over die dealer.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:56
PWM schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 21:38:
[...]

Ik hoop van harte dat je het gevecht wint. Zorg er voor dat je dit ook plaatst op het vw forum. Zolang dit soort partijen blijven werken zonder gevolgen, kunnen ze het blijven doen.

Had vandaag iemand van een leasemij op bezoek die zaken wilde doen, relatief klein, 60.000 auto's in EU. Zij hebben een NL partij waar ze VAG auto's brengen als er echt problemen zijn, omdat ze weten dat PON en de dealers het in 98% van de gevallen laten zitten of er 5x over doen. Deze partij (hij wilde niet zeggen welke, anders was mijn Audi er morgen geweest), specialiseert zich in dit soort zaken, en lost ze meestal op waar je bij staat. Je hebt hier niks aan, maar dan weet je het oplossend vermogen ;)
In MIJN* auto waren vergeten het Dynaudio optiepakket te installeren. Stond wel aangevinkt op de offerte formulieren maar is ergens in de transfer zoekgeraakt. Was een RAI aanbieding, normaal 995€ nu voor 50€. Uiteindelijk zat er het standaard soundpakket + van Volkswagen in en ik kreeg 450€ korting op de factuur. Toch baal ik er nog steeds van......

.... temeer omdat MIJN* auto vandaag is afgekeurd voor de APK. Omdat een of andere :r bij de alarminbouw sectie het voor elkaar heeft gekregen om de sirene van het gecertificeerde alarm door de in het chassis geslagen chassisnummer te boren. Nou vond de keurmeester van het RDW na de aanpassingen het niet zo'n probleem maar de APK keurmeester van vandaag wel. :X Dus mag de dealer het morgen gaan oplossen.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/xHYGhj4onkYgrgc0HpJSPjoK/thumb.png :X :X :r

*=Ja meneer Gunner, geheel zelf betaald.

[ Voor 4% gewijzigd door zeef op 05-07-2012 00:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Gunner schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 22:43:
[...]

Sorry, maar dit is natuurlijk onzin. Met deze leaseauto moet je het een aantal jaren doen, daarnaast betaal je een behoorlijke sloot bijtelling. Als de auto dan door een fout van de dealer niet aan je bestelling en wensen voldoet mag je niet balen omdat het lease is?

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

@zeef: als ik dit soort werk zie met het doorboren, hebben ze dat gaatje wel behandeld dat ie daar niet gaat roesten? :+ Volgens mij is die balk over een paar jaar zo krokant als een gemiddelde franse auto...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Natuurlijk niet. Dit is prutswerk 1e klasse. :X :X :X

[ Voor 29% gewijzigd door zeef op 05-07-2012 01:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14:00
Gunner schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 22:40:
[...]

Ontbinden van wat? Het is een leasecontract en er is niets schriftelijk vastgelegd.

Succes daarmee.
Okee, dat verandert de zaak. De leasemaatschappij is de leverancier en de dealer is hun onderaannemer.
Dan moet je dus niet met de dealer praten maar met de leasemaatschappij. Laat hun het oplossen.

Overigens is ontbinden o.b.v. nonconformiteit + onwil/onmacht om deze te herstellen ook mogelijk bij een leasecontract.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Joopieboy schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 01:16:
@zeef: als ik dit soort werk zie met het doorboren, hebben ze dat gaatje wel behandeld dat ie daar niet gaat roesten? :+ Volgens mij is die balk over een paar jaar zo krokant als een gemiddelde franse auto...
Nou, dat viel 110% mee. De fout werd direct toegegeven en excuses gemaakt. De auto is afgemeld voor de APK en ze gaan het gat proberen te herstellen. Als dat niet lukt dan naar de RDW/douane voor een nieuwe plek + nummer. Alles wordt voor me geregeld en ik ben meer dan correct behandeld. Dat maakt me toch weer een heel stuk vrolijker. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

zeef schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 12:09:
[...]

Nou, dat viel 110% mee. De fout werd direct toegegeven en excuses gemaakt. De auto is afgemeld voor de APK en ze gaan het gat proberen te herstellen. Als dat niet lukt dan naar de RDW/douane voor een nieuwe plek + nummer. Alles wordt voor me geregeld en ik ben meer dan correct behandeld. Dat maakt me toch weer een heel stuk vrolijker. :)
Het kan dus wel... Nouja hopen dat het goed komt dan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2
Gunner schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 22:40:
[...]

Succes daarmee.
Hoho, het is GEEN leasecontract. Onze holding koopt en rijdt alle auto's in eigen beheer. Dus van leasecontracten is hier geen sprake!

Inmiddels id de dealer in gebreke gesteld en heeft men twee opties gekregen.
1. Alsnog memorypakket inbouwen
2. Koop wordt ontbonden.

Brief gaat vandaag per post en per aangetekend weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonni
  • Laatst online: 20-08 13:09
@Zeef.

Welk leeghoofd heeft dat nou weer geflikt? Ben je ook debiel zeg, whaha. (niet leuk natuurlijk, maar toch..)

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Yonni schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 13:26:
@Zeef.

Welk leeghoofd heeft dat nou weer geflikt? Ben je ook debiel zeg, whaha. (niet leuk natuurlijk, maar toch..)
Een 3rd party inbouwer die voor de dealer alarminstallaties inbouwt. Maar als gezegd, de chef werkplaats kwam, zag en bood zijn excuses aan en het wordt gefixt. Linksom of rechtsom. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Laatste tijd veel met een vriend bezig geweest met zijn circuithok/ringtool Golf 2 GTI. Hieronder wat foto's. Ding is echt snoeihard afgeveerd en erg laag, op 3 pootjes de bocht om is geen uitzondering :D

Gewoon erg lachen dat ding, al veel lol mee gehad. :P

Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/10nwcxd.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/2wrezr4.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/2qmlwnt.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/2zizcdt.jpg

Ding is absoluut niet mooi, maar wel functioneel. G60 klauwen met nieuwe 280mm schijven voor, passen net in de 15" ATS-jes. :P Spatbordranden hebben we maar ingeflexed en omgebogen en daarna weer aanelkaar gelast, bandjes liepen een beetje aan met de verkorte gele Koni's die er onder zitten :P

1.8 8v GTI met een 120pk op een geschatte 850kg. Ding is op het dashboard na helemaal leeg gehaald. Isolatie en bituummatten zijn er wel allemaal uit. Originele kabelboom is foetsie, alleen de benodigde bedrading zit er in en hebben we allemaal nieuw getrokken. Brandstoftank is er onderuit en op de plek van de bijrijder staat een 24L RVS brandstofcel.

Ding is eventueel te koop, geinteresseerden mogen een PM doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:53

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Twee weken geleden met MIJN* auto op de A6 gestrand. Ondanks gas geven nam de snelheid af. Meteen op de vluchtstrook geknald en daar gas bij proberen te geven, zonder resultaat. Op dat moment maar besloten om de boel stil te zetten.
Op het moment dat ik stil stond kwam er een dikke witte rookwolk van achteren langs MIJN* auto.

Godzijdank stopte er iemand met een VW Bus en deze heeft me vanaf de A6 naar werk gebracht :* (achteraf bleken we ook op hetzelfde forum te zitten en had hij MIJN* auto en verhaal daar al eens gezien).
Later de ANWB laten komen om samen naar MIJN* auto te kijken. Enige conclusie op dat moment: hij loopt op olie en wellicht doet 1 cilinder niet mee.
De ANWB heeft me naar mijn lokale garage in Lelystad gesleept (was een leuke ervaring om zo op de A6 gesleept te worden :Y) ).

Later die week had de monteur het blok uit MIJN* auto gebouwd om erachter te komen wat er daadwerkelijk speelde: Van 1 van de zuigers was de bovenkant finaal afgescheurd. De kop van de zuiger zat op zijn hoogste punt vast in de cilinder en was ter hoogte van de olieschraapveer afgescheurd. Het afscheuren was op zich redelijk mooi gebeurd: geen zichtbare schade (op het eerste gezicht) aan de cilinderwand of het blok.
Probleem is wel dat dit weer een relatief dure reparatie zou worden, zonder enige zerkerheid. Kom ook nog bij dat de cilinderkop uurvast zit in de cilinder, dus waarschijnlijk is hij op zijn hoogste punt gewoon vastkomen te zitten (warmloper) en is hij op een zwak punt afgescheurd.
Zuur was nog wel dat dit setje zuigers/cilinder vorige jaar (gebruikt) in het blok gezet was :(

Enfin, uiteindelijk besloten met de monteur om MIJN* auto niet verder met pleisters te beplakken maar er direct een nieuw (gebruikt) blok in te hangen en de bak ook meteen te reviseren.
Samen met nog diverse andere groot onderhoud werkzaamheden hoop ik volgende week weer in MIJN* auto te kunnen rijden .. best leuk hoor zo'n leenauto van de garage, maar ik wil nu toch wel weer in MIJN* eigen Kevertje rijden.

*=Ja meneer Gunner, geheel zelf betaald, de reparatie ook

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Laatst online: 12:37

Arfman

Drome!

Lullig voor je! Echt kut als een auto kapot gaat.

En helemaal als het JOUW* auto is!

:D

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ik moet hier best wel stiekem om lachen, om ZIJN* auto. :+ _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Eensch :Y)
Maar: eens een kever, altijd een kever. Dan maar een zak geld er tergen aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van wie was die auto van die handige VW monteur? :+

Gescheurde kop is nooit fijn. Je verwacht van een klassemerk zoals Audi dat dat wel snor zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Koffie schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 21:04:
Eensch :Y)
Maar: eens een kever, altijd een kever. Dan maar een zak geld er tergen aan :)
precies :P
Het is gewoon net pech hebben denk, die blokjes kunnen vele kilometers mee, maar de controlefuncties zoals in en moderne motor zitten er allemaal niet in, dus warmlopen etc. kan eerder vookomen. Vind het zelf ook wel eens lastig. Vooral op de momenten dat ik stil stond langs de weg en niet kon vinden waarom hij uitviel. En even later gewoon weer rijden. Bleek dat de zekering van de bobine half stuk was.

Pas bijvoorbeeld de thermostaat vervangen die de koelkleppen bij de ventilator opent. De nieuwe was anders van uitvoering, en kon ik dus niet 1:1 omwisselen.
op de gok omgezet, waarna ik zag dat de olietemperatuur hoger uitkwam dan voorheen.
Punt is alleen: welke is dan goed: was het met de oude (die stuk ging/was) te koud, of wordt ie met de nieuwe te warm? :P
Met de nieuwe na een stuk snelweg stond ie wel helemaal open, maar ging ook het oliedruk lampje knipperen als ik vervolgens op de afrit voor het stoplicht stilstond. Dus waarschijnlijk toch wel warm/te warm.
Thermostaat wat verder omhoog geschoven, dan bleef de temperatuurmeter lager, maar stond hij ook niet echt open. Dus waarschijnlijk moet ik qua afstelling ergens er tussenin gaan zitten.
Bij de moderne auto is zo'n temperatuurmeting standaard, dus weet je gewoon welke waarde hij hoort aan te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Niet online
Op zich als alles koud is moeten de kleppen helemaal dichtzitten, verder zou je niet al teveel eraan hoeven af te stellen. Heb je wel alle beplating eromheen zitten?

@Koffie: Laat je een standaard blokje plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

In principe is het een warmloper geweest .. de vraag is waarom?! En omdat we die vraag niet kunnen beantwoorden gaat het blok eruit.
De turbine van het koelhuis kon met 1 vinger rondgedraaid worden, dus dat was het niet.
Bij het plaatsen van de nieuwe cilinders vorige jaar was de de koeling op maximaal vastgezet ivm voorbereiding op de LPG, een te weinig koeling kan het dus niet geweest zijn.

Als het enigszins lukt (qua aanbod) gaat er een 1600 in, ik had een 1200.

@Ferry is dit niet iets voor jou: http://www.rustbuster.nl/Dipsticks/GB_dipsticks.htm ?

Pagina: 1 ... 33 ... 62 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Gunner wil graag de topicstart overdragen aan iemand anders. Indien je geïnteresseerd bent in deze eervolle taak, stuur hem even een DM.

http://tweakers.net/gallery/895~~~[/html]