hallo mede-tweakers. Ik heb een beetje pech met mijn VW Polo uit 2006. Of beter gezegd, ik heb het gevoel dat er iets structureels is dat de (officiele VW) garage over het hoofd ziet.
Ik heb een 2e hands gekocht, altijd in onderhoud bij een officiele VW garage bij mij in de buurt. De eerste tijd was er niets aan de hand totdat:
1. Ik een kapote zekering in de groep waar de radio op aangesloten stond
2. Kapotte koplamp links
In de koude wintermaanden mijn accu laten vervangen, want die kon na 5,5 jaar niet meer tegen een week stilstaan. Tot nu toe nog nauwelijks kosten. 1x Volkswagen mobiliteitsgarantie vanwege de lege accu, wat terplekke opgelost werd.
3. ECP lampje brandt oranje - Kapotte cilinderkop (?). De electronische aandrijving (?) kapot.
2e keer zo'n reperatiehulp aan de deur. De monteur zei dat ik de bougies moest laten nakijken, want hij vond het een vreemd defect. Garage heeft niets vreemds gevonden.
4. ECP lampje brandt rood - De electronische aandrijving naar de gastoevoer werkt niet meer. (
zoals dit probleem) De garage biedt 2 opties. Schoonmaken a 70 euro en hopen op het beste. Of vervangen a 440 euro. Ik ga voor schoonmaken.
3e keer reperatiehulp aan de deur dus.
5. Rechterkoplamp stuk.
6. ECP lampje brand oranje. Zelfde euvel als gebeurtenis 4. En waarschijnlijk gaat de garage me dus 440 euro lichter maken zodra ik ze bel
Nu heb ik echt 0,0 verstand van auto's, maar dat ik binnen nog geen 800 km probleem 3 t/m 6 heb betekent dat ik of echt even enorme pech heb. Of dat er iets structureels aan de hand is. Maar de officiele dealer zegt niets te kunnen vinden (al doen ze niet meer dan de motor uitlezen). Maar een fuse die stuk gaat, koplampjes die er spontaan met stoppen, cilinder electronische aansturing die naar de maan gaat, electronische gasregeling die naar de mallemoer gaat.... Maakt mijn auto ergens kortsluiting, of gaat er iets anders mis met de electornica...
Waar kan ik ze op wijzen behalve dit feiten relaas?