Het Grote Volkswagen-topic deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 35 ... 62 Laatste
Acties:
  • 408.499 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Vriendin krijgt vandaag bericht van haar bedrijf dat alle lease categorien opnieuw ingedeeld zijn.
Haar Golf VI Highline (1.4 122PK DSG) zat nét in klasse 2 bijna 4 jaar geleden bij aanschaf, en zat daar vorige maand ook nog. Na de ranking zit hij in klasse 4! Het waarom? Werkelijk gemiddeld verbruik door leasemaatschappij en opgegeven verbruik door leverancier. Vroeger werd leveranciersverbruik aangehouden, maar nu zijn alle auto's op de lijst opnieuw ingedeeld en kan het werkelijke verbruik een auto fiks duurder maken. Mijn vermoeden is dat er nog wel meer mee speelt, maar damn, wat een verschil zeg.

Hier verbruik van werkelijkverbruik.nl:
normverbruik, werkelijk verbruik, co2 norm, co2 werkelijk, verschil per jaar
6,00 7,49 138 178 € 753,-

[ Voor 27% gewijzigd door UltraSub op 02-08-2012 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the noise
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:52
911GT2 schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 20:21:
Ik heb mijn Passat nu bijna een maand.

En ik hoop hard dat iemand hem in de fik komt zetten!

Review hier... sorry ik kan er niets anders van maken
Misschien had je eens goed moeten opletten met de proefrit? :*) :+ :D ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:01
@UltraSub: over wat voor klasses heb je 't dan?

@911GT2: In de Golf V en VI zitten ook geen opbervakjes onder de stoelen. Ik heb ze nooit gehad, niet aan gewend, dus mis ze eigenlijk ook niet. De afwerking had ik trouwens niet verwacht. Wat dat betreft is mijn Golf VI van ruim 3 jaar oud nog steeds kraakloos :)

[ Voor 25% gewijzigd door tiguan op 02-08-2012 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
tiguan schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 21:45:
@911GT2: In de Golf V en VI zitten ook geen opbervakjes onder de stoelen.
Oh bij die van mij wel.

[ Voor 10% gewijzigd door Gunner op 02-08-2012 21:50 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Dan is 't waarschijnlijk een optie. Ik heb nu een Highline, je mag toch verwachten dat daar alles wel op zit, maar dat is niet zo.

Ik ga overigens na deze voor een Ford Focus. Voor 5000 euro minder veel meer toeters en bellen, vreemd genoeg.

[ Voor 30% gewijzigd door tiguan op 02-08-2012 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Zal wel een opbergpakket zijn:

Opbergpakket
- schuifladen onder de voorstoelen
- bagagenet en bagageruimte-afdekking met net

:) Ik heb het ook niet namelijk. M'n Leon had het wel onder de bestuurdersstoel, ideaal voor de krabber/parkeerkaart etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:06
the noise schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 21:03:
[...]

Misschien had je eens goed moeten opletten met de proefrit? :*) :+ :D ;)
Ik heb een proefrit van een dag gemaakt en vooral op de stoelen gelet. Helaas niet op de punten die je niet in 1 dag achterhaald. Omdat je bij een proefrit nou eenmaal niet je deo/ eau de toilette, pepermunt, tankpas en airmileskaart etc etc bij je hebt.

Ik baal echt dat ik die superb niet heb ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

tiguan schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 21:51:
Dan is 't waarschijnlijk een optie. Ik heb nu een Highline, je mag toch verwachten dat daar alles wel op zit, maar dat is niet zo.

Ik ga overigens na deze voor een Ford Focus. Voor 5000 euro minder veel meer toeters en bellen, vreemd genoeg.
Een highline is ook maar een uitvoering hoor. Is redelijk alles omvattend, iig de meest populaire opties zitten erin, maar denk je nu werkelijk dan ze dan ook echt alles erin doen? :+

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Nee natuurlijk niet, maar je mag toch verwachten dat je dan wel zo'n beetje alles hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14:00
UltraSub schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 20:53:
Vriendin krijgt vandaag bericht van haar bedrijf dat alle lease categorien opnieuw ingedeeld zijn.
Haar Golf VI Highline (1.4 122PK DSG) zat nét in klasse 2 bijna 4 jaar geleden bij aanschaf, en zat daar vorige maand ook nog. Na de ranking zit hij in klasse 4! Het waarom? Werkelijk gemiddeld verbruik door leasemaatschappij en opgegeven verbruik door leverancier. Vroeger werd leveranciersverbruik aangehouden, maar nu zijn alle auto's op de lijst opnieuw ingedeeld en kan het werkelijke verbruik een auto fiks duurder maken. Mijn vermoeden is dat er nog wel meer mee speelt, maar damn, wat een verschil zeg.

Hier verbruik van werkelijkverbruik.nl:
normverbruik, werkelijk verbruik, co2 norm, co2 werkelijk, verschil per jaar
6,00 7,49 138 178 € 753,-
Het verschil tussen werkelijk en opgegeven verbruik is 749/600=+25%. Zie de thread "Hoe zuinig rij jij" en dan zie je dat 25% zeker niet extreem is.

Als de werkgever van je vriendin de wijziging op een eerlijke manier had doorgevoerd hadden ze de limieten van de verschillende klassen geindexeerd met de gemiddelde verhouding tussen praktijk- en normverbruik. Kennelijk hebben ze dat niet gedaan, maar de brandstofnorm gelijk gehouden. Ik vermoed dat elke auto twee klassen omhoog is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

911GT2 schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 23:06:
[...]

Ik heb een proefrit van een dag gemaakt en vooral op de stoelen gelet.
En juist dat is niet goedgegaan ;)
911GT2 schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 23:06:
[...]

Ik heb een proefrit van een dag gemaakt en vooral op de stoelen gelet. Helaas niet op de punten die je niet in 1 dag achterhaald. Omdat je bij een proefrit nou eenmaal niet je deo/ eau de toilette, pepermunt, tankpas en airmileskaart etc etc bij je hebt.

Ik baal echt dat ik die superb niet heb ja.
Ik wil hem voor een zacht prijsje wel overnemen als je er niet tevreden mee bent? Ik denk dat ik er wel tevreden mee zou zijn :)

[ Voor 17% gewijzigd door Slasher op 03-08-2012 08:19 ]

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
J0YR1D3R schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 21:57:
[...]

Zal wel een opbergpakket zijn:

Opbergpakket
- schuifladen onder de voorstoelen
- bagagenet en bagageruimte-afdekking met net

:) Ik heb het ook niet namelijk. M'n Leon had het wel onder de bestuurdersstoel, ideaal voor de krabber/parkeerkaart etc.
Oh dat zou erg goed kunnen, alleen heb ik alleen een net gezien die onder de hoedenplank zit bevestigd. Ben nog steeds erg tevreden met de auto. Rijdt heerlijk en lekker compleet; mist eigenlijk alleen een ingebouwd navigatiesysteem, maar daar is ook best zonder te leven.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2
Slasher schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 08:15:
[...]

En juist dat is niet goedgegaan ;)

[...]

Ik wil hem voor een zacht prijsje wel overnemen als je er niet tevreden mee bent? Ik denk dat ik er wel tevreden mee zou zijn :)
Ik denk dat jouw zachte prijsje niet in de buurt komt van wat ik denk dat ik er voor kan krijgen. Bovendien issie nu nog 20%... dus daar troost ik me dan maar mee.

Maar ik wordt een gedegen concurrent voor verkeershufters want ik wijk niet meer uit als iemand rare streken uithaalt >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
911GT2 schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 20:21:
Ik heb mijn Passat nu bijna een maand.

En ik hoop hard dat iemand hem in de fik komt zetten!

Review hier... sorry ik kan er niets anders van maken
Ik zal daar ook eens een review van mijn A4 plaatsen, daarna ben je blij met je Passat ;)
Het optionele keyless entry systeem is handig als je aan komt lopen. Gewoon deurhendel beet pakken en de deur open trekken. Ook starten via de startknop is erg prettig. Zowiezo is het start/stop systeem erg prettig in combinatie met de hillhold functie. Groot nadeel is echter dat bij het verlaten van de auto de auto altijd fysiek afgesloten moet worden door de sensor aan te raken of alsnog op de sleutel te drukken. Bij Renault kan men zo weglopen. Daar had ik hier ook op gehoopt. Wederom een misser in mijn ogen.
Lol, ik ben met een Passat op vakantie (even met college geruild voor mijn A4, lekker ruime bak op vakantie) met die optie, en dat wist ik niet :p Ik loop al 2 weken gewoon weg van de auto, maar begrijp nu dat hij dan dus gewoon open blijft? Even op letten dus :)

Ik ben overigens met een zeer complete Passat op pad (letterlijk alle opties, inclusief glazen dak, electrische achterklep, de hele lijst is compleet). Fijne reisauto, maar zou hem ook nooit nemen. Ik zie geen enkele toegevoegde waarde t.o.v. een Superb. Die heb ik toevallig voor de vakantie meegehad al ruilauto van de garage. Er zat lelijk plastic op bepaalde plaatsen wat mij niet beviel, maar die blijken ook gewoon in de Passat te zitten.

De Passat doet wat mij betreft helemaal niets verkeerd, maar ook niets goed. Emotieloze auto, wat waarschijnlijk ook een deel van het succes is ;)

EDIT: Overigens ben ik het met je eens qua stoelen. In deze zitten ook die Highline stoelen, zeer matig. Ik heb het idee dat dat in het vorige model beter was.

[ Voor 22% gewijzigd door PWM op 04-08-2012 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pistole
  • Laatst online: 12:33

pistole

Frutter

Ik heb nu sinds een jaartje een Golf VI Variant Highline DSG, hiervoor een een Jetta Sportline en een Bora Sportline gehad. Bij de Bora en Jetta had ik opberglades onder de stoelen, bij de Golf helaas niet.

De stoelen in de VI zitten wat mij betreft prima; ik vind ze even goed als bij m'n voorgaande auto's en mijn vrouw vindt ze zelfs beter :?

Ik frut, dus ik epibreer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Nu online

Ankh

|true

pistole schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 14:43:
Ik heb nu sinds een jaartje een Golf VI Variant Highline DSG, hiervoor een een Jetta Sportline en een Bora Sportline gehad. Bij de Bora en Jetta had ik opberglades onder de stoelen, bij de Golf helaas niet.

De stoelen in de VI zitten wat mij betreft prima; ik vind ze even goed als bij m'n voorgaande auto's en mijn vrouw vindt ze zelfs beter :?
Wat ik heb begrepen van me ouders is dat die opberglades gemakkelijk kan kopen via een dealer. Zolang je geen elektrische stoelen hebt kunnen ze er onder.. :)

Heb ze zelf ook in een polo highline uit 2003 en het is erg handig voor alle oplaadkabeltjes.

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ediejo
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Ediejo

EB cardetailing

Op verzoek verwijderd

EB cardetailing tot aan uw huis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Wauw dat ziet er echt keigoed uit! Mooi mooi mooi. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Wom

Ziet er supersterk uit. Idd vakwerk!

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Laatst online: 12:37

Arfman

Drome!

Ach ja 911GT2 .. over VAG kwaliteit kan ik ook meepraten :(
Inmiddels staan er 2 Toyotas voor de deur .. fingers crossed.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Arfman schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 00:10:
Ach ja 911GT2 .. over VAG kwaliteit kan ik ook meepraten :(
Inmiddels staan er 2 Toyotas voor de deur .. fingers crossed.
Toch grappig dat alleen Skoda en Seat rijders het over VAG hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-07 13:07
Dat zijn ook de 2 merken onder het VAG concern die weg roesten ;)

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Slasher schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 08:15:
[...]

Ik had een Leon, de Golf die ik nu heb heeft een stuk meer issues :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Nu online

Ankh

|true

J0YR1D3R schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 13:04:
[...]

grappig is dat een collega van een VW naar Audi is gegaan. En zijn Audi heeft meer problemen dan zijn oude VW :)

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Ach het zegt niet zo veel.
Ik heb met audi en vw geen problemen gehad. Je kan ook een renault of peugeot kopen zonder problemen. Komt alleen minder voor ;)

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

J0YR1D3R schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 13:04:
[...]

Wat voor issues dan?

Heb wel wat kleine dingetjes die vreemd zijn, maar ga niet voor elk wissewasje naar de dealer toe. Misschien verschilt dat omdat het geen leaseauto is.

Ik had een Leon, nu een Jetta en eigenlijk allebei weinig problemen gehad. Bij de Leon last gehad van invallend raam in het portier (onder coulance verholpen). Bij de Jetta alleen 2x bobine moeten vervangen in de 3 jaar dat ik hem heb, en de unit van de knipperlicht in de zijspiegel moeten vervangen. 1x Longlife beurt gehad.

En twee bandjes gaan ook al 90k mee :P
Andere twee 40k (vevangen bij aankoop)

Dus de kosten aardig mee :)

[ Voor 11% gewijzigd door Slasher op 07-08-2012 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ediejo
  • Niet online

Ediejo

EB cardetailing

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Slasher schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 13:20:
[...]

Wat voor issues dan?

Heb wel wat kleine dingetjes die vreemd zijn, maar ga niet voor elk wissewasje naar de dealer toe. Misschien verschilt dat omdat het geen leaseauto is.
Ratelende distributieketting, uitvallende airco(display) + complete dashboard verlichting, zingende aanjager, kapotte 12v aansluiting, krakende veren.. Zijn ook dingen waar ik met een privé auto gewoon voor naar de dealer zou gaan en die niet bij een auto van 1 jaar oud zouden mogen voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Hoe klinkt een zingende aanjager eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
tiguan schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 15:57:
Trololololol...

Sorry moest even :P

Probleem met climate is vaak dat op automatisch na een tijdje een bepaald toerental aangehouden wordt van de ventilatoren. Na een lange tijd kan dit resonantie op leveren. Je kent het misschien wel van de computer. Er komt dan stof op een ventilator waarbij die een bepaalde zoem toon gaat geven.

Ik moet zeggen dat bijna alle auto's en merken zover ik weet hier last van hebben.
Eigenlijk zouden ze in de software hier rekening mee moeten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Sorry hoor, dat was een serieuze vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
tiguan schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 15:57:
Je hoort gewoon geratel en gejank. Als je optrekt of afremt neemt het af of neemt het toe, min of meer gelinkt aan je toerental. Airco uit en het is over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Ediejo schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 14:43:
@Slasher, banden 90K waar rij je op. Ik denk op kruipolie of niet.

(geintje) ;)
Maar is dat veel dan? Ben een rustige rijder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Achterbanden of voorkant? Achter bij de Leon lagen ze er ook 83k onder en waren nog redelijk. En dat waren zachte banden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ediejo
  • Niet online

Ediejo

EB cardetailing

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Laatst online: 16:25
Ik heb met een caddy 115.000 gedaan en waren toen nog niet op.
Ik weet niet hoeveel er uiteindelijk nog mee gereden is, ik ben toen van baan veranderd.
Als je maar 10.000km met een set banden rijdt dan zijn het of erg zachte banden of je kan niet rijden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ediejo
  • Niet online

Ediejo

EB cardetailing

Op verzoek verwijderd

[ Voor 6% gewijzigd door Ediejo op 07-08-2012 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

J0YR1D3R schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 19:10:
Achterbanden of voorkant? Achter bij de Leon lagen ze er ook 83k onder en waren nog redelijk. En dat waren zachte banden.
Achterbanden, die zaten eerst voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Laatst online: 16:25
Ediejo schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 19:31:
Het zijn zo wie zo zachte banden. Pirelli's Zero Nero 195/45/16 - 84W. Of ik niet kan rijden daar laat ik andere maar over oordelen. Ik weet wel dat ik het leuk vind om te rijden. En als je me band ziet dan weet je precies waar en wanneer ik gas geef met me caddy.

De voorband. :Y
Dat was vast geen 2.0 sdi ??? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ediejo
  • Niet online

Ediejo

EB cardetailing

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Oei Ediejo, mooi dash! _/-\o_

Ziet er erg strak uit, maar ben je niet bang dat het door de zon gaat verkleuren?

En die pzero nero's hielden het onder mijn oude 115pk audi 80 avant ook krap 30.000km uit, ik ken het probleem. :D

Zelf weer wat aanpassingen gedaan aangezien mijn vagcomkabel gisteren binnen is gekomen.

- korte toeter bij afsluiten (ik wil nog wel eens weglopen en heb dan niet in de gaten of hij nu wel of niet afgesloten wordt)
- selectieve deuropening (1 keer openen = bestuurdersdeur open, 2e keer openen = alle deuren open)
- auto lock (anti carjack) bij > 20km/h
- automatisch unlocken bij verwijderen sleutel uit contact
- display naar Japans gezet (oftewel een verbruiksmeter die nu wel km/l aangeeft ipv l/100km).

Aangezien er ergens een kabelbreuk in de verslijtdetectie van de remblokken zit, gaf die sporadisch een melding op het dashboard. Blokken en schijven zijn net vervangen dus ook maar meteen die melding uitgeschakeld. Die kabelboom vervang ik wel een keer, nu geen zin in. :P

Misschien jammer dat ik een USB vagcomkabel heb gekocht, met een seriele kabel had ik ook nog de ramen + schuifdak via de afstandsbediening kunnen openen. Dat kun je alleen met vds pro onder dos instellen, en dos + usb kabels is een no no.

Vind het eigenlijk ook wel best zo, heb nogal de sleutels in mijn broekzak zitten met een boel andere troep. Moet er niet aan denken dat de ramen/schuifdak per ongeluk open gaan en ik het niet in de gaten heb.

Al met al best tevreden weer :P

[ Voor 3% gewijzigd door max op 07-08-2012 22:40 ]

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ediejo schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 19:31:
Het zijn zo wie zo zachte banden. Pirelli's Zero Nero 195/45/16 - 84W. Of ik niet kan rijden daar laat ik andere maar over oordelen. Ik weet wel dat ik het leuk vind om te rijden. En als je me band ziet dan weet je precies waar en wanneer ik gas geef met me caddy.

De voorband. :Y
Heerlijke bandjes zijn dat idd, plakken erg goed en zijn nog vrij stil!

Als je banden wilt die zich wat langer houden dan kun je eens kijken naar Bridgestone RE050's, iets stugger en minder comfortabel en slijten veel minder snel en bijna net zo goeie grip. :) En in de regen misschien nog beter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

max schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 22:12:
Misschien jammer dat ik een USB vagcomkabel heb gekocht, met een seriele kabel had ik ook nog de ramen + schuifdak via de afstandsbediening kunnen openen. Dat kun je alleen met vds pro onder dos instellen, en dos + usb kabels is een no no.
Volgens mij een recente versie van Vagcom doet dit toch ook?

Die USB kabel is niets meer dan een serieele poort emulator (voor mijn 1992 VR6 dan). Bedoel er wordt nog met baud-rates gewerkt :+

Auto staat op dit moment bij een erkende tjuuuuner. Uitlaat wordt gewrapt, en terwijl ik er toch mee bezig ben gelijk de carterventilatie afdoppen en een filtertje op plaatsen.

Voordeel van wrappen van een uitlaat is dat de warmte onder de kap minder wordt, en door de hitte in de uitlaat te concentreren kan het gas sneller ontsnappen. In de praktijk doet het weinig qua vermogen.

Het afdoppen van carterventilatie voorkomt oliedamp in je inlaat > Schoner.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2012 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Recentere versies doen het inderdaad wel, maar alleen als de auto over canbus beschikt. En laat mijn passat nu net geen canbus hebben. :P

Verder staat het sowieso standaard uit. Is echt iets dat uit veiligheidsoverwegingen (dezelfde die ik ook heb) niet meer standaard beschikbaar is in auto's met regelapparaten van > 2000.

Dat wil zeggen, het apparaat kan het wel, maar het is standaard uitgeschakeld en ook niet met recente versies (eigenlijk alles wat nieuwer is dan vds pro voor dos) in te schakelen voor non-canbus voertuigen.

[ Voor 19% gewijzigd door max op 08-08-2012 00:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14:00
- display naar Japans gezet (oftewel een verbruiksmeter die nu wel km/l aangeeft ipv l/100km).
消費電流は1:12.5

*O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ediejo
  • Niet online

Ediejo

EB cardetailing

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

offtopic:
Je hebt in de titelbalk het kenteken deels zwart gemaakt, maar in de regel daaronder kan je het kenteken ongecensureerd aflezen, weet niet of je dit met opzet gedaan hebt? Puur ter info :)

Echt een mooi dashboard zo, heel gaaf!

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Zelf weer wat aanpassingen gedaan aangezien mijn vagcomkabel gisteren binnen is gekomen.

- korte toeter bij afsluiten (ik wil nog wel eens weglopen en heb dan niet in de gaten of hij nu wel of niet afgesloten wordt)
- selectieve deuropening (1 keer openen = bestuurdersdeur open, 2e keer openen = alle deuren open)
Handige opties inderdaad om aan te passen, die toeter lijkt me dat eigenlijk niet, hebben andere mensen daar geen last van? (onnodig toeteren = boete?)

Verder die verbuiksmeter is inderdaad erg fijn, 2 VW garages wisten niet hoe ze dit moesten doen, eentje wou het wel uitzoeken maar tegen uurtarief (nee dank je :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ediejo
  • Niet online

Ediejo

EB cardetailing

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoph
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
En weer een golf gejat: nieuwe GTD van een vriendin vanacht gejat in eindhoven, kenteken 21-tdr-8..

Staat waarschijnlijk al in Polen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Christoph schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 09:30:
En weer een golf gejat: nieuwe GTD van een vriendin vanacht gejat in eindhoven, kenteken 21-tdr-8..

Staat waarschijnlijk al in Polen.
Meld het even op http://www.vwforum.nl/gestolen-vernield-f40/

Het is niet veel maar mischien is de kans heel klein dat ie teruggevonden wordt.

Het is te makkelijk om nieuwe auto's open te breken. Binnen een minuut is je ECU al hijacked en rijden ze er zo zonder sleutel mee weg :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Stond laatst te tanken bij de BP, kwam er ook een man naar me toe. Bleek dat zijn GTI gestolen was, worden schijnbaar veel meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Worden inderdaad vaak gestolen. :-(

Paar jaar terug nog een verhaal van een gozer dat er in gebroken werd door een paar oostblokkers. Hij en ze vriendin bedreigd en opgesloten in een kamer. Vervolgens ze golf MK4 25 jahre editie mee genomen.
Politie kwam ze nog tegen, maar konden een extra opgefokte 25 jahre editie natuurlijk niet bijhouden.. Nooit meer terug gezien. Trauma en je auto weg :X

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand die ik ken heeft dezelfde auto gekocht die ik op het oog heb: een golf 5. Hij woont notabene in een beruchte wijk in amsterdam. Ik vertelde 'm al dat het vrij eenvoudig was zo'n auto te hijacken, dat zo'n ding binnen 5 minuten gejat kon zijn. Er dwaalt op youtube ook een filmpje van 'beroeps' criminelen die met pro apparatuur auto's op bestelling stelen. Als je het ziet is het echt een peace of cake, en is het slecht gesteld met beveiliging van auto's in het algemeen.

Van een bekende van mij is de chrysler voor de deur van een hotel gejat. Echt binnen 5 minuten. De auto bevatte ook GPS tracking, dat signaal viel na 10 minuten al weg. Gewoon een jammer in de auto geplaatst.

M'n eigen inbreng in te voorkomen dat je auto gejat wordt is volledige blokkade naar ECU, verborgen schakelaar met relais naar brandstofpomp en een degelijk alarm + cameratoezicht en gestald in een garage. Alleen dan weet je aardig zeker dat het niet zo snel overkomen zou.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2012 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Haha, dat dacht ik ook eerst maar zo werkt het niet. Gaat enkel om de manier waarop zaken weergegeven worden. km/l ipv l/100km, celcius ipv fahrenheit (al stond die met Europese instellingen al op celcius), wel of geen standaard gordelwaarschuwing, 24u klok ipv 12u klok, etc. Heeft verder niks te maken met vreemde tekens op je display. :P

Ik heb nu dus gewoon alles zoals het voorheen ook was (celcius temperatuurweergave, geen gordelwaarschuwing, 24u klok), maar dus de verbruiksmeter aangepast naar km/l ipv l/100km
Ediejo schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 08:44:
@Max, volgens me stoffeerder verkleurd het niet. De Pirelli’s slijten hard, maar dat komt ook door me zware rechtervoet. Daarin tegen kleven ze goed aan de weg. En dat staat voor grip. Als ik er hardere banden onder gooi dan spint hij in ze drie nog.

Welk merk VAG-com kabel gebruik jij. Me maatje is er ook mee aan het experimenteren alleen zijn kabel is brak. Beter maar gelijk een goeie kabel aanschaffen.
Alvast bedankt voor de info.
Euh....ik gebruik een el cheapo ebay kabel, zie hier. Driver voor onder xp kun je via dat ebay artikel downloaden. Software moet je zelf even zoeken op de juiste plek. Als je een beetje handig bent heb je een volledig werkende versie, waarmee je dus ook zaken kunt aanpassen die alleen met de betaalde versie van minimaal 99,- (voor een licentie) aangepast kunnen worden.
Slasher schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 09:09:
[...]

Handige opties inderdaad om aan te passen, die toeter lijkt me dat eigenlijk niet, hebben andere mensen daar geen last van? (onnodig toeteren = boete?)

Verder die verbuiksmeter is inderdaad erg fijn, 2 VW garages wisten niet hoe ze dit moesten doen, eentje wou het wel uitzoeken maar tegen uurtarief (nee dank je :) )
Daar was ik inderdaad ook bang voor maar dat valt best mee. Het is echt een mietige (ja serieus) halve miliseconde *toet* die je hoort. Precies genoeg om als sluitings-indicator (3x woordwaarde) te dienen, maar niet hinderlijk dus.

Verder zou ik hier eens kijken als ik jou was, mocht je toch wat willen aanpassen zonder een garage die je een poot uit trekt: http://www.gerritspeek.nl/vag-com.html

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Ik zou ook niet meer zonder die toeter willen :p Heerlijke optie, om dezelfde reden. "Zit ie nou dicht?". Dat dacht ik vaak, maar nu niet meer. Zo simpel, toch plezier van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

max schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 12:54:
Daar was ik inderdaad ook bang voor maar dat valt best mee. Het is echt een mietige (ja serieus) halve miliseconde *toet* die je hoort. Precies genoeg om als sluitings-indicator (3x woordwaarde) te dienen, maar niet hinderlijk dus.

Verder zou ik hier eens kijken als ik jou was, mocht je toch wat willen aanpassen zonder een garage die je een poot uit trekt: http://www.gerritspeek.nl/vag-com.html

Die site kende ik al, een vriendelijke tweaker heeft mij uiteindelijk geholpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
  • Laatst online: 22-09 23:46
Zo het VW wagenpark is naast mijn Golf GTD uitgebreid met een Polo 1.2TSI R-Line met 17 inch voor mijn meisje.

Ja Gunner deze is wel zelf betaald en zelf wegenbelasting en benzine :P

Nog even geen eigen foto maar is precies zo op de DSG en kentekenplaat na ;) :

Afbeeldingslocatie: http://www.zercustoms.com/news/images/Volkswagen/th1/Volkswagen-Polo-R-Line-1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.zercustoms.com/news/images/Volkswagen/th1/Volkswagen-Polo-R-Line-2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.groenlicht.be/wp-content/uploads/Volkswagen-Polo-R-Line-03.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door wimpie007 op 08-08-2012 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2
[...]

Euh ja inderdaad want Skoda was betere kwaliteit dat mijn huidige passat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Nu online

Wom

Fraaie Polo hoor, goeie uitvoering is dat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddy0519
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 24-08 22:38

freddy0519

It hurts when IP

Kijk eens, die agenten van Brussel hebben eindelijk eens leuk speelgoed om mee te rijden :D

Golf Mk6 GTI >:)

http://www.hln.be/hln/nl/...=RSSReader&utm_medium=RSS _/-\o_ :9~

Al doende leert men, al draaiende keert men.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pistole schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 14:43:

Weet jij toevallig welke stoelen jij had in je Bora? Ik heb namelijk een Bora highline met normale highline stoelen volgens mij, maar passen daar de Golf V/Jetta opberglades onder?

Ik kan zelf namelijk geen opberglades vinden voor Golf IV/Bora.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Laatst online: 01-09 22:45
wimpie007 schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 16:59:
...
...
LOL, Gunner je hebt wat over je afgeroepen. Hahaha... _O- _/-\o_

Mooie Polo wimpie!

[ Voor 3% gewijzigd door UltraSub op 09-08-2012 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:32
freddy0519 schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 10:19:
Kijk eens, die agenten van Brussel hebben eindelijk eens leuk speelgoed om mee te rijden :D

Golf Mk6 GTI >:)

http://www.hln.be/hln/nl/...=RSSReader&utm_medium=RSS _/-\o_ :9~
De eerste dief die daar zo'n RNS uit jat is voor even een held :+ :D

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Oei Ediejo, mooi dash! _/-\o_

Ziet er erg strak uit, maar ben je niet bang dat het door de zon gaat verkleuren?

En die pzero nero's hielden het onder mijn oude 115pk audi 80 avant ook krap 30.000km uit, ik ken het probleem. :D

Aangezien er ergens een kabelbreuk in de verslijtdetectie van de remblokken zit, gaf die sporadisch een melding op het dashboard. Blokken en schijven zijn net vervangen dus ook maar meteen die melding uitgeschakeld. Die kabelboom vervang ik wel een keer, nu geen zin in. :P

Vind het eigenlijk ook wel best zo, heb nogal de sleutels in mijn broekzak zitten met een boel andere troep. Moet er niet aan denken dat de ramen/schuifdak per ongeluk open gaan en ik het niet in de gaten heb.

Al met al best tevreden weer :P
Welke kabel heb je besteld en waar? En welk softwarepakket heb je gebruikt? Zou graag op mijn (nog te leveren) Polo deze opties willen installen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Wat voor Polo heb je besteld? Bij mijn Golf kan ik namelijk alles (behalve het toetertje) gewoon in de boordcomputer instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Nu online

Ankh

|true

J0YR1D3R schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 11:45:
Wat voor Polo heb je besteld? Bij mijn Golf kan ik namelijk alles (behalve het toetertje) gewoon in de boordcomputer instellen.
Kan je dat niet instellen in de boordcomputer premium?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

wimpie007 schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 16:59:
Zo het VW wagenpark is naast mijn Golf GTD uitgebreid met een Polo 1.2TSI R-Line met 17 inch voor mijn meisje.

Ho, wacht even! Je hebt het geld toch niet geleend hè, want dan is die auto technisch gezien niet van jou!

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

J0YR1D3R schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 11:45:
Nieuwe Highline met navi en PDC.
Geen idee of dat in de BC kan eigenlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddy0519
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 24-08 22:38

freddy0519

It hurts when IP

KillaZ schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 11:24:
[...]

De eerste dief die daar zo'n RNS uit jat is voor even een held :+ :D
Haha ja dat zou echt lachen zijn :D

Al doende leert men, al draaiende keert men.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ediejo
  • Niet online

Ediejo

EB cardetailing

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pistole
  • Laatst online: 12:33

pistole

Frutter

Verwijderd schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 10:36:
[...]

Weet jij toevallig welke stoelen jij had in je Bora? Ik heb namelijk een Bora highline met normale highline stoelen volgens mij, maar passen daar de Golf V/Jetta opberglades onder?

Ik kan zelf namelijk geen opberglades vinden voor Golf IV/Bora.
Ik had een Bora Sportline, en geen andere stoelen besteld dan standaard bij die uitvoering hoorden.

edit:
even oude offertes gecheckt: ik heb geen lades als optie besteld; bij de Bora wel een middenarmsteun. Blijkbaar waren de lades standaard bij de Sportline uitvoering.

Ik frut, dus ik epibreer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Kecin schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 11:39:
[...]

Welke kabel heb je besteld en waar? En welk softwarepakket heb je gebruikt? Zou graag op mijn (nog te leveren) Polo deze opties willen installen.
Stond een stukje eerder al maar hier nog eens:
Ik gebruik een el cheapo ebay kabel, zie hier. Driver voor onder xp kun je via dat ebay artikel downloaden. Software moet je zelf even zoeken op de juiste plek. Als je een beetje handig bent heb je een volledig werkende versie, waarmee je dus ook zaken kunt aanpassen die alleen met de betaalde versie van minimaal 99,- (voor een licentie) aangepast kunnen worden.
Helaas voor jou is dit een non-canbus kabel, die gaat dus niet werken op je nieuwe polo. Jij hebt een canbus kabel nodig, waar dan ook weer meteen een andere software versie bij hoort (ik gebruik vagcom/vcds 409.1, jij kunt met een nieuwe kabel in principe elke versie daarboven gebruiken).

Verder denk ik dat je al die opties m.u.v. de toeter al in de boordcomputer kunt instellen, dus ws. heb je helemaal geen kabel nodig. :)

@Ediejo:

Ziet er strak uit! Ik weet wel dat ik net zoals bij een bankstel constant de neiging zou hebben om het dash een "egale kleur" te geven, door er steeds over te vegen. :P

Is dat trouwens een kreukel of een naad rechts van het dashboardkastje en de ventilatie?

[ Voor 10% gewijzigd door max op 10-08-2012 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ediejo
  • Niet online

Ediejo

EB cardetailing

Op verzoek verwijderd

[ Voor 16% gewijzigd door Ediejo op 10-08-2012 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ziet er netjes uit zo! En over die kabels, als de software een update krijgt dan werkt je kabel ook niet meer...
Dus dat probleem kun je wel eens gehad hebben. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

max schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 15:16:
[...]

Stond een stukje eerder al maar hier nog eens:

[...]

Helaas voor jou is dit een non-canbus kabel, die gaat dus niet werken op je nieuwe polo. Jij hebt een canbus kabel nodig, waar dan ook weer meteen een andere software versie bij hoort (ik gebruik vagcom/vcds 409.1, jij kunt met een nieuwe kabel in principe elke versie daarboven gebruiken).

Verder denk ik dat je al die opties m.u.v. de toeter al in de boordcomputer kunt instellen, dus ws. heb je helemaal geen kabel nodig. :)

@Ediejo:

Ziet er strak uit! Ik weet wel dat ik net zoals bij een bankstel constant de neiging zou hebben om het dash een "egale kleur" te geven, door er steeds over te vegen. :P

Is dat trouwens een kreukel of een naad rechts van het dashboardkastje en de ventilatie?
Thanks voor je info! Zal eerst even afwachten totdat ik hem heb, dan kan ik kijken welke zaken via de BC zijn in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP
  • Laatst online: 22-09 11:57

RSP

Ik mag me ook 'ns melden in het VW topic. Onlangs heb ik als vervanging voor onze Golf MK3 een heuse VW Fox gekocht. Voor ons een leuke stadsauto met relatief veel ruimte, ben er erg blij mee :-)

Het enige is dat het beestje een beetje op stelten staat, en ik zou hem best een stukje lager op z'n pootjes willen zetten. Nou heb ik hier helemaal geen ervaring mee, maar na wat Googlen kom ik wat informatie tegen op deze website.

Nou staan er twee setjes, eentje met schokdempers en eentje zonder. Beide pakketjes zijn prima betaalbaar, maar ik weet niet precies wat ik echt nodig heb. Ik heb het beestje gekocht met 15" stalen velgen, dus ik wil er ook graag wat leuks onder leggen. Het onderstaande voorbeeld is waar ik 'n beetje heen wil, maar ik vraag me af of dat met zo'n setje 'n beetje haalbaar is, of dat je dan nog niet in de buurt komt.

Afbeeldingslocatie: http://img106.imageshack.us/img106/629/verlaagd2003bl5.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Nu online

Wom

Standaard staat een fox idd hoog. Vast te maken met z'n braziliaanse roots ;) de setjes die ik daar zo snel zie praten over 3cm verlaging. Bij een fox kun je echter voor een effect zoals op de foto denken aan cm of vijf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP

RSP

Ah, goed te weten. Ik zie voor dramatische verlagingen (5cm+) eigenlijk maar weinig opties. Wellicht dat 17" + 3-4cm ook wel wat gaat helpen. Het is meer om de "flatgebouw-experience" 'n beetje te verminderen. Ik las ook dat je bij een bepaalde verlaging ook kortere schokdempers nodig hebt, maar ik kan maar bijzonder weinig vinden over hoe dat bij 'n Fox zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Nu online

Wom

Let op dat wanneer je een grotere velg koopt voor je Fox, de ruimte tussen band en wielkast optisch ook groter wordt. Dan lijkt het haast zelfs alsof je auto verhoogd is. Zeker met 17 inch, wat ik op je voorbeeldfoto zie, is dat zonder verlaging het geval.

Veelgebruikte veren voor een Fox zijn: http://www.amb-tuning.de/produkte/federn/h-r/vw/fox.html, die brengt hem 4,5 cm lager. Via Google kom ik ook volledige setjes tegen (dempers+veren), maar die gaan een stukje minder omlaag. Den dat het effect dan wat te klein gaat zijn wanneer je voor grotere velgen wilt gaan. (http://www.amb-tuning.de/produkte/fahrwerke/*/vw/fox.html)

Goeie fora waar je wat voorbeelden kunt vinden via de zoekfunctie:
www.volksforum.com
www.vwforum.nl

[ Voor 7% gewijzigd door Wom op 15-08-2012 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP

RSP

Enorm bedankt! Ik ga me ook even registreren op die fora! De prijs voor de kortere veren is prima te doen, het zou me ook niet primair gaan om een "stuggere" wegligging, dus andere/instelbare schokdempers zijn ook geen must. Ik las in een aantal gearchiveerde threads dat men zo rond de 5cm verlaagd heeft. Dit zal dus waarschijnlijk met dit soort veren zijn gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
J0YR1D3R schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 17:48:
[...]

A.s. vrijdag 3 augustus zou de nieuwe ketting binnen zijn. Heb een afspraak gemaakt voor die dag, maar werd net gebeld door de VW dealer. Je raadt het al....het wordt nu september, misschien zelfs oktober :X

Ik heb het al gemeld ergens in mei en ik ga in september 2 weken naar Italie. Ik heb aangegeven dat ik er weinig zin in heb dat straks de boel knapt, maar zolang er geen lampje brand op het dashboard (uhuh....) zal er niets aan de hand zijn. Een ketting die op knappen staat zal echt geen lampje op het dashboard laten branden :F

Zal de leasemaatschappij wel even informeren, straks sta ik in Duitsland/Zwitserland/Italie met een auto waarvan het blok in de soep ligt en dan heb ik het gedaan.
Goed, waarschijnlijk komt er aanstaande dinsdag een eind aan deze soap. Ik heb het issue aangekaart bij mijn leasemaatschappij (Leaseplan). Zij hebben contact gehad met de dealer en de importeur om te kijken wat voor "creatieve oplossing"(?) er mogelijk zou zijn. Hierop heb ik een week niets gehoord dus heb gisteren nogmaals gevraagd hoe of wat. Long story short is er niets veranderd en was het nog steeds wachten op het onderdeel, wat in oktober gaat komen. Levertijd: 4 maanden. Er was echt geen mogelijkheid om het eerder voor elkaar te krijgen, alleen auto's die stilgevallen waren door dit probleem konden geholpen worden. En dan te bedenken dat mij is er verteld dat het geratel geen kwaad kan, jaja.. |:(

Elders op het forum had ik gelezen dat iemand met hetzelfde blok binnen een week deze ketting binnen had, weliswaar bij Skoda, maar toch. Daarop heb ik vanmorgen een dealer in de buurt gevraagd om eens te kijken hoelang het daar duurt. Daar is de ketting na 1 dag binnen en kan ik a.s. dinsdag terecht. Heb voor de zekerheid nog even gevraagd of het écht het juiste onderdeel is. Ook gaf deze dealer aan dat er al een maand geen problemen meer zijn met het bestellen van dit onderdeel :|

Ben benieuwd of ik het geratel vanaf dinsdag eindelijk kwijt ben (na 14000km)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Heb je de motorkap van een Skoda wel eens opengetrokken? Bij mijn Fabia, staat overal VW...

Maar goed, hij is van oktober 2011 en de stand tot nu toe:

- 2 keer airco kapot
- 1 keer motor niet meer te straten bij de dealer
- 1 keer motor uitvallen in Frankrijk en niet meer te starten.

Ik wil een andere auto, want die Volkswagen Pauper Groep (zoals het intussen is omgedoopt) is echt kwalitatief gezien om te janken!

Ik heb dit nog nooit meegemaakt! En we hebben heel lang Renault gereden (ook de befaamde Laguna 2001), Ford, Peugeot en Volvo. Zo slecht als dit is echt nog nooit gebeurd...

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Nu online

Wom

Wat waren de redenen voor het uitvallen en niet starten van de auto? Heel vervelend, en kan me goed voorstellen dat het de kwaliteitsbeleving niet ten goede komt :( Hopelijk dat je bij je volgende auto meer gelukt hebt!

Overigens wil een Volkswagen-logo op een onderdeel nog niet zeggen dat hetzelfde onderdeel ook bij Volkswagen zelf gebruikt wordt. Ook op type-specifieke onderdelen vind je dat logo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-08 13:09
@ Fox hierboven, gaaf ding om te zien! Zeker zo lijkt het een gekrompen Polo 9N3, erg vet. Wat betreft de verlaging zou ik zelf niet te diep gaan, de rit wordt dan meestal een stuk stugger en zeker bij goedkopere setjes soms echt onprettig. Verder zou ik gaan voor een maat band die een paar milimeter breder is en met een beetje lekkere wang, dus niet 17 inch met platte bandjes. Dit alles met het oog op rijgemak en comfort.

Maar, zijn mijn voorkeuren hè.

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Wom schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 16:08:
Wat waren de redenen voor het uitvallen en niet starten van de auto? Heel vervelend, en kan me goed voorstellen dat het de kwaliteitsbeleving niet ten goede komt :( Hopelijk dat je bij je volgende auto meer gelukt hebt!

Overigens wil een Volkswagen-logo op een onderdeel nog niet zeggen dat hetzelfde onderdeel ook bij Volkswagen zelf gebruikt wordt. Ook op type-specifieke onderdelen vind je dat logo :)
De eerste keer bij de dealer wilde de auto niet meer starten, nadat ze software hadden uitgelezen over het airco probleem, oorzaak onbekend.

Tja en twee weken geleden viel hij onder het rijden in Frankrijk opeens uit, wel gevaarlijk overigens, want sturen ging opeens bijna niet meer. Gelukkig rede we op een rotonde en niet op de snelweg...
Oorzaak geen idee, ik spreek geen Frans en zij spraken geen Engels...

Youtube: DashcamNL

Verwijderd

Als je motor uitvalt zal je stuurbekrachtiging ook niet meer werken. Sturen kan wel maar gaat ontzettend zwaar.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/v1SwUsgvEUyKgTceZ79LwC9S/full.jpg

Vorige week uitlaat vakkundig laten wrappen. Temperatuur onder de kap is er iets door gedaald.

• RSP

RSP

Yonni schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 17:26:
@ Fox hierboven, gaaf ding om te zien! Zeker zo lijkt het een gekrompen Polo 9N3, erg vet. Wat betreft de verlaging zou ik zelf niet te diep gaan, de rit wordt dan meestal een stuk stugger en zeker bij goedkopere setjes soms echt onprettig. Verder zou ik gaan voor een maat band die een paar milimeter breder is en met een beetje lekkere wang, dus niet 17 inch met platte bandjes. Dit alles met het oog op rijgemak en comfort.

Maar, zijn mijn voorkeuren hè.
Het is ook niet de bedoeling om problemen te krijgen met drempeltjes enzo, het is meer om een beetje de SUV-experience te ondrdrukken. Ik ben een 3-serie met sportonderstel gewend, maar dat is nooit "suiterig" te noemen. Goede tip wat betreft de banden. De RS4 velgjes van het voorbeeld zijn nog wel te betalen, met nieuwe banden ben je zo'n 800 euro kwijt. Weet niet of 't dan om replica's gaat, maar dat is niet zo belangrijk voor deze auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Nu 3 weken op pad in Italie met de Passat 1.6TDI Bluemotion etc. etc. Volgende week weer omruilen voor eigen bak.

Ik durf er echter mijn linkerarm en rechterbeen om te verwedden dat deze auto niet het fabrieksvermogen/koppel heeft, maar meer. De auto is zeker in de bergen opvallend soepel, berg op zelfs vlot, te noemen. Ik heb het idee dat de motor (veel) sterker is dan de specificaties aangeven, maar om positioneringsredenen t.o.v. de 2.0 TDI een lager vermogen op papier heeft gekregen, iets wat VW wel eerder heeft gedaan.

De 1.6TDI is gewoon wel een lekker blok. Tussensprints doet hij als de beste, alleen bij het stoplicht sprintje heb je niets te zoeken. Met volle bepakking en 3 personen komt hij echter helemaal niets te kort, en dat is toch wel opvallend te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-08 13:09
Sowieso is een TDI in de bergen lekker. Vorig jaar met m'n broer in Duitsland in de bergen gereden, maar ipv de gebruikelijke TDI toen even een 1.2 TSI. Overal even snel eigenlijk, behalve als je de bergen op gaat. Je mist dan zoveel souplesse wat je met een bullige TDI wel hebt. Gotta love diesels ;).

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:58

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Die moderne turbodiesels zijn echt soepel ja. Ik rij dan met een 1.3 MJ rond, origineel 85 pk, gechipt naar 102 pk en 260 Nm. Ik zit nu in Zuid-Duitsland en het verbaast me echt welke heuvels ik op kom in de 5 met de cruiscontrol op 1300 toeren (60-70 km/h). Je voelt de cruisecontrol dan even bijregelen en hopla.
Dat zijn dan korte hellingen van 15-20%.

[ Voor 3% gewijzigd door Maasluip op 18-08-2012 08:25 ]

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2
Vandaag moest mijn Volvo 850 door de APK. Helaas afgekeurd (temeer omdat we bezig zijn een andere auto te kopen) maar er moest dus tijdelijk even een andere komen.

Het is een VW Lupo 1.4 geworden 8)
Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/160ps74.jpg
Omgedoopt tot 'De Smurf'

Best pittig nog zo'n 1.4 op 860 kilo :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07:14
Alleen nog een wit dak dan

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Nu online

Wom

Die 1.4 dat is de 75 pk versie zeker? Mijn moeder heeft die ook gereden, en die gaan inderdaad aardig vooruit icm de Lupo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
PWM schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 22:13:
Nu 3 weken op pad in Italie met de Passat 1.6TDI Bluemotion etc. etc. Volgende week weer omruilen voor eigen bak.

Ik durf er echter mijn linkerarm en rechterbeen om te verwedden dat deze auto niet het fabrieksvermogen/koppel heeft, maar meer. De auto is zeker in de bergen opvallend soepel, berg op zelfs vlot, te noemen. Ik heb het idee dat de motor (veel) sterker is dan de specificaties aangeven, maar om positioneringsredenen t.o.v. de 2.0 TDI een lager vermogen op papier heeft gekregen, iets wat VW wel eerder heeft gedaan.

De 1.6TDI is gewoon wel een lekker blok. Tussensprints doet hij als de beste, alleen bij het stoplicht sprintje heb je niets te zoeken. Met volle bepakking en 3 personen komt hij echter helemaal niets te kort, en dat is toch wel opvallend te noemen.
Ik rij nu een 1.6 liter Golf TDI 105 pk uit 2011 als leenauto. Ik vind het een mooie auto, rijdt lekker, zuinig (gemiddeld 4,8l/100km dus 1 op ±22 tov mijn auto die gemiddeld met deze stukken 1 op 18 rijdt) maar ik wil mijn 2 liter TDI 110 pk 2008 zsm terug. Die rijdt echt veel beter qua vermogen, koppeling (niemand komt weg met die moeilijke koppeling), wegligging, soepele en zuinigheid boven de 80 km/h. Je merkt het zo dat of je een 2 liter of een 1.6 liter rijdt. De 2 liter klinkt nog ergens naar qua geluid en herrie. Maakt de auto veel volwassener en is ook zuiniger op de snelweg. Het lijkt zo dat de 1.6 TDI sneller is maar dat is die echt niet. Ik heb getest qua optrekken, snelheid, in de versnellingen. Het verschil qua gewicht is maar 25 kg van beide auto's.

Mijn auto is nu bij de dealer voor wat kleine klachten omtrent versnellingsbak of wat dan ook schuurt en maakt herrie, kachelpaneel die constant met starten reset, boordcomputer die reset na korte tijd (dagteller weg, verbruik etc), lendesteun stuk, raamrubbers laten los, rns510 valt regelmatig uit en wordt veel te warm, koude motor gaat de auto een regeneratieproces beginnen, bochtrijverlichting die het regelmatig niet doet, ramen die bij sluiten spontaan weer opengaan en nog wat kleine ongemakken maar het is gelukkig garantie en zit pas op de 4 jaar en 140.000 km met deze Golf 6. Duurzaam kan de auto niet echt noemen maar het rijdt nog wel.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Wow dat zijn een hoop mankementen bij elkaar. Ik heb gelukkig nog helemaal niks gehad van dat soort zaken, mijne is nu 3,5 jaar oud ongeveer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik rij soms in 2 dagen 500 km en in 10 dagen met vakantie ooit 3000 km erbij getikt! Dat is veel. Ik heb 73000 km in nog geen 2 jaar gereden. De klachten en duurzaamheid gaan van zo'n auto natuurlijk getest worden. Alles werkt maar de schoonheidsfoutjes en leeftijd van 4 jaar gaat nu komen. Ik jaag de auto zo naar 2 ton toe. De leenauto waarmee ik rij staat nu na 2 dagen al totaal 650 km op. Er gaan nu nieuwe voorbanden op, apk, vw garantieverlening en nog meer.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• Chaoss
  • Laatst online: 22-09 23:26

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Weet niet of er in dit topic mensen met een oldtimer/youngtimer VW voorbij komen maar bij deze breng ik het Kaleu Koch Treffen op 22 september even onder de aandacht.

Kennis van mij gaat er al een aantal jaar heen en is er wel enthousiast over, ook de (foto)verslagen in het Audiclub blad maken mij wel nieuwsgierig naar deze meeting. dit jaar is hij ook nog eens dichterbij de Nederlandse grens dan voorgaande jaren. 20km van winterswijk, 30km van Enschede

Afbeeldingslocatie: http://www.automodelle-hoeing.de/module/rte/kaleu_plakat_2012_01-2-big.jpg

klik voor foto's voorgaande editie

Als er niets geks tussenkomt rijd ik met de typ44 die kant op.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• Merijn.
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14:11
Chaoss schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 09:58:
Weet niet of er in dit topic mensen met een oldtimer/youngtimer VW voorbij komen
Ja, maar tot nu toe lees ik alleen af en toe mee hier.. ;)
Ben bezig met het restaureren van een VW Derby uit '77, maar is pas volgend jaar klaar.
Pagina: 1 ... 35 ... 62 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Gunner wil graag de topicstart overdragen aan iemand anders. Indien je geïnteresseerd bent in deze eervolle taak, stuur hem even een DM.

http://tweakers.net/gallery/895~~~[/html]