Het Grote Volkswagen-topic deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 36 ... 62 Laatste
Acties:
  • 408.498 views

Onderwerpen

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-09 23:46
Ik lees hier allemaal verhalen over regeneratie enzo maar wat is dat en waarom merk ik dat nooit?
Of doet ie dat alleen als je er als een meisje mee rijdt?

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:01
Da's alleen bij diesels volgens mij.

• Merijn.
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14:11
wimpie007 schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 12:53:
Ik lees hier allemaal verhalen over regeneratie enzo maar wat is dat en waarom merk ik dat nooit?
WikiPedia:
Roetfilters kunnen worden onderscheiden in gesloten "wall flow" filters en in (half) open filters. Het is verleidelijk een roetfilter te zien als een soort zeef waar de uitlaatgassen door heen kunnen en de roetdeeltjes op blijven liggen. Deze voorstelling is echter onjuist. Met name de kleinere deeltjes worden afgevangen doordat zij vastkleven aan de wanden van de poriën van het filtermateriaal. Roetfilters zijn daardoor ook voor de allerkleinste deeltjes effectief.
Een roetfilter kan worden gemaakt van keramisch materiaal, bijvoorbeeld Citroën maakt het uit siliciumcarbide. Een roetfilter wordt zo dicht mogelijk bij de motor in het uitlaatsysteem gemonteerd. De deeltjes verzamelen zich in de filter.
In het roetfilter worden de afgevangen roetdeeltjes periodiek verbrand, elke 200 tot 1000 kilometer. Deze verbranding wordt wel aangeduid met regeneratie. Voor die spontane verbranding is een temperatuur van ca. 600 graden C nodig, die alleen bij zeer hoge motorbelasting wordt bereikt. Om ook bij lagere motorbelasting tot regeneratie te komen wordt of kunstmatig de temperatuur van het uitlaatgas opgevoerd, of door verhoging van het aandeel stikstofdioxide in het uitlaatgas met een oxidatiekatalysator en/of toevoeging van een additief aan de brandstof, zoals ceriumoxide cerine, de ontstekingstemperatuur van het roet verlaagd.

[ Voor 7% gewijzigd door Merijn. op 30-08-2012 14:56 ]

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Regeneratie bij een hybride is het terugwinnen van energie als je remt, je remt dan dus niet met de schijven maar op de electromotor waardoor dit tijdelijk een dynamo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

@RSP: Leuk wagentje, new RS4 zal er idd mooi onder staan icm een kleine verlaging. :)

@911T2: Haha het is dat die smurf die hier vaak door de straat kachelt op van die "benzineverbruik-verminderende-gespoten-staal-velgen" staat, anders had ik gezworen dat je hier om de hoek woonde. :)

@"hybride-discussie": elektrische auto's is voor mij nog steeds hetzelfde als een afstansbediening met bijna lege batterijen, ontzettend onhandig. :P

Even wat pics geschoten met de nieuwe 18" velgjes er onder:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/7VIUH.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/smu1U.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/5U0jH.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/9SAJj.jpg

:)

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:39

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

wimpie007 schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 12:53:
Of doet ie dat alleen als je er als een meisje mee rijdt?
Wat wil je er van merken? In mijn Punto merk ik dat het brandstof verbruik dik omhoog gaat (bij 80 km/h van 1:25-1:30 naar 1:15-1:18), dat het start-stopsysteem niet werkt en dat de radiatorventilator constant draait.
Geen idee wat het effect in een VW is.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick-Jan
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13:50

Rick-Jan

always connected

na vorige week mijn autorijbewij gehaald te hebben, heb ik gisteren een polo gekocht, uit 97 met 190k op de teller, met nieuwe apk, olie verversd en twee nieuwe voorbanden. foto's komen nog, maar ik zou graag wat dingetjes willen weten:
-de bovenkant van de schakelpook is kapot, kun je die gewoon erafhalen en een andere opzetten, en zo ja waar zijn die te krijgen, online winkel misschien?
-er zit nog geen autoradio in, maar nu wil ik er toch zelf 1 kopen, maar las iets over iso kabels en verschillende standaarden wat merken hanteren,hoe werkt dat precies?

alvast bedankt :)

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speeddragon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11:58
je kan inderdaad een nieuwe pookhoes halen voor een 97 polo, als je slim bent koop je er dan een van een iets nieuwere polo, past ook en is mooier, gewoon te krijgen bij de dealer.

verder heeft je polo idd gewoon een iso aansluiting (al moet je de rode en gele draad wel omwisselen, wijst zich vanzelf). Maar vaak is er in geknipt e.d, dus als ik jou was zou ik eerst de oude radio er even uithalen met de juiste pinnen/steekdingen om te kijken hoe het bij de jouwe zit :)

Heel veel lurken, heel weinig posten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-07 13:07
@Rick-Jan; hier hebben ze er een paar >klik<

@max; mooie velgjes hoor! Maar wanneer gaan die uitaten eraf :X

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick-Jan

Rick-Jan

always connected

Speeddragon schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 14:01:
je kan inderdaad een nieuwe pookhoes halen voor een 97 polo, als je slim bent koop je er dan een van een iets nieuwere polo, past ook en is mooier, gewoon te krijgen bij de dealer.

verder heeft je polo idd gewoon een iso aansluiting (al moet je de rode en gele draad wel omwisselen, wijst zich vanzelf). Maar vaak is er in geknipt e.d, dus als ik jou was zou ik eerst de oude radio er even uithalen met de juiste pinnen/steekdingen om te kijken hoe het bij de jouwe zit :)
Bedankt voor de reacties,
Het gaat eigenlijk alleen om de knop, de hoes ziet er nog prima uit om zo maar te zeggen. Ik weet niet of die knop er zo afkan eigenlijk. het is blijkbaar 1 geheel?

http://www.ruudsvwshop.co...n=com_virtuemart&Itemid=1

Er zit geen cd speler nu in volgens mij, maar ik zag bij de autoradiostore van coolblue dat er een verloopkabel voor polo's is, ik wil namelijk zo'n radio:

http://www.autoradiostore...deh-1300mp-autoradio.html

en heb ik dan dit nodig? of zit ik weer heel raar te denken :9

http://www.autoradiostore...car-volkswagen-86200.html

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:08

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

http://www.autoblog.nl/vo...it-is-hem-echt#post-53319

De nieuwe Golf VII mensen, wat vinden we ervan?

Ik denk dat ik hem eerst even in het echt moet zien om een totaal beeld te hebben, maar niet verder onaardig...

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Eh, wat is er anders dan de Golf 6, 5 en 4? Boooooring!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

He? huh, wat? sorry ik viel in slaap van dit ontwerp….

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-09 21:34

Smarron

The bend

Het is inderdaad gewoon een mix van de Polo en Passat. Toch vind ik het wel mooi dat de reacties altijd gaan over dat het altijd hetzelfde is (ontken ik ook niet), maar tegelijkertijd blijft het altijd 1 van de meest bereden auto's. Ik vind het een mooi model, ondanks geen revolutionaire veranderingen.

Interessant vind ik de langere wielbasis (is volgens mij echt sinds lange tijd dat deze verlengd is, waar de Astra, Focus en Megane deze allang hadden), maar ook meer kofferruimte. Hopelijk is het water afvoer "systeem" langs de voorzijruiten ook verholpen. Dat is nu echt een drama. En als ik de afmetingen verder bekijk zou de wegligging verbeterd moeten zijn.

Ik rij zelf de Golf 6 Variant en ik hoop echt dat wanneer die uitkomt, er eindelijk normale achterlichten opkomen.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Maasluip schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 21:20:
Eh, wat is er anders dan de Golf 6, 5 en 4? Boooooring!
tussen een golf 4 en 7? Nou dat het design na de 4 totaal veranderd is? Typ fout misschien?

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

De vorm is exact hetzelfde. Met een bodykit maak je van een 4 een 5, een 6 en nu een 7. Natuurlijk zijn de maten anders, maar de algehele vorm en uitzien is precies hetzelfde. Tot dat achterscherm toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
de 4 naar de 5 totaal niet. Ik begrijp niks van wat je zegt :P

Compleet ander platform, ander lijnen, ramen, schermen, lampen, hoeken etc..
Als er op de 5 een ander type was geplakt had ik het toen der tijd ook gelooft.
Moet ik dit serieus verdedigen? Zoek de verschillen.. 1,2,3,4 zie je hem moderner worden 5,6,7 is hij totaal anders, maar tussen die 3 modellen ook weer opvolgend.
De 6 is gelukkig weer iets hoekiger geworden. Imo wat de 5 had moeten zijn.

Afbeeldingslocatie: http://carinstance.com/pics/Volkswagen/volkswagen-golf-generation-01.jpg

Afbeeldingslocatie: http://sacarfan.co.za/wp-content/gallery/vw-golf-6-gti/sacarfan-golf-6-gti-08.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door KappeNou op 04-09-2012 22:18 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:05

Wom

Vind de nieuwe Golf geen lelijke auto. Net wat scherper en moderner, maar wel trouw aan zijn roots. Interieur vind ik zéér fraai, al moet ik de meest goedkope uitvoering ook eens zien ;)

Afbeeldingslocatie: http://media.autoweek.nl/m/m1mywr8bk0n3_800.jpg

Afbeeldingslocatie: http://media.autoweek.nl/m/m1mywr8bojn1_800.jpg

Afbeeldingslocatie: http://media.autoweek.nl/m/m1mywr8bm3n2_800.jpg

Toffe foto die laatste, laat mooi het belangrijkste designelement van de Golf zien :)

[ Voor 45% gewijzigd door Wom op 04-09-2012 22:45 ]

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:37

Arfman

Drome!

Zo, dat is even op safe gespeeld zeg! Benieuwd of de ramen in dit kwaliteitsVAGmobiel eindelijk een keer blijven zitten.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom

Wom

Dat is vziw bij de Golf nog nooit een probleem geweest ;) (Bij mijn ex-Ibiza echter wel :X)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom
  • Laatst online: 21-09 10:39

McBoom

Broem

Ik vind de 7 ook een geslaagd model :) Nu ben ik nog benieuwd naar de 3-deurs (en natuurlijk de GTI/R).

The ramblings of an idiot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ben benieuwd naar wat ie gaat kosten om te leasen. En dan zeker de Bluemotion-variant. 14% Golf, goed nieuws. :)

Uiterlijk ziet er gewoon netjes uit. Saai en safe? Tja, wellicht wel, maar in dat segment is alles saai en safe dus dat is geen argument wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:37

Arfman

Drome!

Wom schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 23:15:
Dat is vziw bij de Golf nog nooit een probleem geweest ;) (Bij mijn ex-Ibiza echter wel :X)
Nee hoor, collega met Golf IV had het ook, buurman met Passat, de schoonmaakster met een Altea (net als wij) en ook bij Audi schijnt het voor te komen (alhoewel niet op de nieuwere modellen volgens mij, maar ik ken ook niemand die een Audi heeft). Maargoed, da's offtopic in dit gedeelte van het forum ;)

Op zich is het wel een OK auto, alleen gaat VW nu wel heel erg de Audi kant op. Alle modellen lijken op elkaar maar zijn afhankelijk van de grootte en evt. uitrustingsniveau een ander model.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dfrenner schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 15:53:
[...]

Ik wil een andere auto, want die Volkswagen Pauper Groep (zoals het intussen is omgedoopt) is echt kwalitatief gezien om te janken!

Ik heb dit nog nooit meegemaakt! En we hebben heel lang Renault gereden (ook de befaamde Laguna 2001), Ford, Peugeot en Volvo. Zo slecht als dit is echt nog nooit gebeurd...
De spreekwoordelijke VW degelijkheid herken ik ook niet meer zo. Een tijdje eerder in dit forum had ik al gemeld dat de Golf soms spontaan stilviel bij het optrekken. Niet bokken of stuiteren en dan uitvallen, zoals wanneer je te weinig gas geeft op de koppeling, maar gewoon "dood" vallen.
Conclusie van de dealer: we kunnen niks vinden in de logs, dus er is geen probleem.
Hun oplossing: er zou wel even een monteur met me meerijden, dan kon hij me uitleggen hoe de koppeling werkt. Je kan je voorstellen dat ik flink uit mijn slof geschoten ben daar.
Die arrogantie was voor mij de druppel. Dit is echt mijn laatste Volkswagen (en ik heb bij elkaar bijna 12 jaar VAG auto's gereden).
In het interieur kom ik ook meer plastic fantastic tegen dan ik zou verwachten in een auto van die prijsklasse. En dan zit er nog niet eens een bekerhouder in >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

KappeNou schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 14:04:
@max; mooie velgjes hoor! Maar wanneer gaan die uitaten eraf :X
Ja euh, niet. :P

Zijn 2 Sebring einddempers die al verzonken zijn in de onderlip van de achterbumper (stukje uit de lip gehaald en netjes afgewerkt). Standaard V6 benzine heeft ook 2 van dat soort pijpen (maar dan ronde ipv ovaal) die echt onder de lip van de bumper hangen. Dat is dus echt geen porum. :P

Wil misschien ooit nog eens een W8 PDC onderlip aan de bumper zetten, maar dat is puur omdat ik dat PDC spoilertje net nog wat mooier vind.

Dit idee dus, maar dan met 2 enkele pijpen ipv de 2 dubbele die de W8 heeft.

Afbeeldingslocatie: http://www.passatplus.de/umbauten/auspuff/blender.jpg

Verder vind ik de golf 7 nu nog even niks, maar dat zal vast bijtrekken in de loop van de tijd. Heb een beetje hetzelfde gehad met de nieuwe BMw 3/5 serie. Vond daar eerst ook niks aan, maar begin die nu wel te waarderen.

Moet zeggen dat Audi in mijn ogen momenteel wel een beetje de plank mis slaat. Ik zie, als ik vluchtig kijk, het verschil tussen een A4 en A6 niet meer. Zeker in Avant uitvoering lijken die van achteren ontzettend veel op elkaar.

[ Voor 24% gewijzigd door max op 05-09-2012 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Oeh, die Golf is erg mooi. Jammer dat ik al in juni een leasert moest bestellen. Heb eigenlijk ook geen zin om een dikke 9 maanden totaal te hadden moeten wachten.

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:50
Koop dan een echte W8, ik weet er hier in de buurt nog eentje te staan, niet te koop hoor. Maar staat bij een stel rijtjeshuizen voor de deur. Al jaaaaren. Mooie bak :) W8 B5.5 that is, dus sedan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Ja euh....weet je wat zo'n ding met die automaatbak zuipt. :P

Dan heb ik het nog niet eens over regulier onderhoud en al helemaal niet over de prijzen als er iets stuk is. :X

B5.5 is trouwens de Amerikaanse benaming voor de 3BG. Een 3B3 is een 3BG sedan, een 3B6 is een 3BG variant. :P

[ Voor 24% gewijzigd door max op 05-09-2012 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
FastFred schreef op woensdag 05 september 2012 @ 10:26:
Koop dan een echte W8, ik weet er hier in de buurt nog eentje te staan, niet te koop hoor. Maar staat bij een stel rijtjeshuizen voor de deur. Al jaaaaren. Mooie bak :) W8 B5.5 that is, dus sedan
Dat is een betere optie :P
maar dan nog 4 uitlaten.. Onder de nieuwere audi S modellen staat het ook niet echt. Het is geen ferrari ;)

Voor de die passat is imo geen uitlaat het mooiste. Anders hooguit de 2 kleine links wat de golf MK4 VR6 standaard heeft

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:16

vhal

ಠ_ಠ

Cybpraetorian schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 20:58:
http://www.autoblog.nl/vo...it-is-hem-echt#post-53319
De nieuwe Golf VII mensen, wat vinden we ervan?
Ik denk dat ik hem eerst even in het echt moet zien om een totaal beeld te hebben, maar niet verder onaardig...
Staat best leuk, zo'n VW Passat dash uit 2005-10 in de nieuwe Golf :+
Ach, het zal wel een auto zijn die het goed zal doen wat betreft verkoopcijfers.

[ Voor 8% gewijzigd door vhal op 05-09-2012 13:51 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

KappeNou schreef op woensdag 05 september 2012 @ 11:58:
[...]

Dat is een betere optie :P
maar dan nog 4 uitlaten.. Onder de nieuwere audi S modellen staat het ook niet echt. Het is geen ferrari ;)

Voor de die passat is imo geen uitlaat het mooiste. Anders hooguit de 2 kleine links wat de golf MK4 VR6 standaard heeft
Lezen, ik wil een W8 onderlip met 2 enkele pijpen.

Gaat me puur om het PDC lipje en de uitsparingen in die lip die ik mooier vind. Ik hoef geen 4 pijpen aan de achterkant. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Maasluip schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 09:13:
[...]

Wat wil je er van merken? In mijn Punto merk ik dat het brandstof verbruik dik omhoog gaat (bij 80 km/h van 1:25-1:30 naar 1:15-1:18), dat het start-stopsysteem niet werkt en dat de radiatorventilator constant draait.
Geen idee wat het effect in een VW is.
Het effect bij mijn auto bij het regenereren bij een Golf 6 is:
- brommen
- hoger verbruik
- onrustig lopen
- stationair rond de 1000 toeren en 1,0 l/h verbruik ipv 0,6 l/h
- maar dit zal aan mijn auto wel liggen 0-100 in 8,5 sec en soms niet meer te houden qua grip en power
- soms enorme rookpluimen uit de auto
- stilstaan en gas geven gaat de auto letterlijk van trillen en schudden
- hitte uit de achterkant
- stinken van het roetfilter

Bij de nieuwere modellen zie je tegenwoordig dat de auto vraagt om terug te schakelen, bij mij niet want dat kent het systeem toen nog niet. Maar ik voel het aan de manier van rijden als de auto aan de gang gaat en dan in zijn 4 zetten en dan doortrekken richting 180 km/h is dan zo'n goddelijk gevoel. Dat gaat bij de digitale snelheid niet in stappen van 4 km/h maar van 6 km/h.

En eigenlijk heel grof dat mijn auto in een Umweltzone begon te regenereren en meestal ook nog in de stad. (je kan het proces ook niet stoppen (ja de motor uit te zetten en wachten maar als je midden in een stad bent en bijna op je bestemming kan je gewoon niets doen).Als ik gas gaf dan zag ik de zwarte pluimen eruit komen. Ik weet niet of de Duitsers dit konden waarderen maar ok. ik rij soms stad maar daar kan deze auto echt niet tegen vanwege de stoffen die door de 2 liter motor uit worden gestoten en in het roetfilter blijven. Je mag sowieso geen zwavelzooi (Shell V Power) tanken want daar gaat die roetfilter helemaal van naar zijn kl*te zeggen ze.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• t3q
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-09 08:02

t3q

Say yes to teq

Ik ben benieuwd naar de Hybride Golf modellen en of die ook beschikbaar word voor de Station :)

Life goes as it goes.

• tiguan
Moet dat bij alle diesels zo dan? Dat regenereren? Ik heb nog nooit echt diesel gereden maar dat ik ga na deze auto dus wel doen (i.v.m. kosten). Maar het lijkt me wel vreemd als je met enige regelmaat je motor moet 'onderhouden' op deze manier.

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Volgens mij wel. Diesels hebben tegenwoordig een roetfilter om het roet uit de uitlaatgassen te halen. Dat komt dus in een filter te zitten en dat filter raakt vol. Je kunt het filter verwisselen maar dat is elke 1000 km of zo dus wat ze bedacht hebben is dat je het filter kunt regenereren (roetdeeltjes wegbranden) door een hoge temperatuur.

• wimpie007
Maar als ik dus lekker doortrek naar 4500toeren steeds dan haal ik zelf al die temperatuur?
Olie was pas 110 graden ;-)

• dj1981
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14:24
Maasluip schreef op donderdag 13 september 2012 @ 10:52:
Volgens mij wel. Diesels hebben tegenwoordig een roetfilter om het roet uit de uitlaatgassen te halen. Dat komt dus in een filter te zitten en dat filter raakt vol. Je kunt het filter verwisselen maar dat is elke 1000 km of zo dus wat ze bedacht hebben is dat je het filter kunt regenereren (roetdeeltjes wegbranden) door een hoge temperatuur.
Het filter regenereren moet inderdaad bij elke diesel (met filter).

Maar hoeveel je er van merkt is een ander verhaal. Er zijn ook fabrikanten die een additief (tankje met vloeistof) gebruiken om het roetfilter weer leeg te maken. Dat is dan ook wel eenmaal in de zoveel duizend kilometer, maar je merkt er volgens mij bar weinig van.

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

wimpie007 schreef op donderdag 13 september 2012 @ 11:27:
Maar als ik dus lekker doortrek naar 4500toeren steeds dan haal ik zelf al die temperatuur?
Olie was pas 110 graden ;-)
Ik denk het niet. Wikipedia spreekt over "zeer hoge belastingen", en alleen bij het optrekken even tot 4500 toeren doortrekken is geen zeer hoge belasting. Dat is alleen maar tijdelijk.
Misschien als je een uur lang op topsnelheid rijdt of zo. Anders denk ik dat het alleen maar contraproductief werkt: meer verbruik = meer roet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:31

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

dj1981 schreef op donderdag 13 september 2012 @ 14:49:
[...]

Het filter regenereren moet inderdaad bij elke diesel (met filter).

Maar hoeveel je er van merkt is een ander verhaal. Er zijn ook fabrikanten die een additief (tankje met vloeistof) gebruiken om het roetfilter weer leeg te maken. Dat is dan ook wel eenmaal in de zoveel duizend kilometer, maar je merkt er volgens mij bar weinig van.
Volgens mij is het een combinatie van beide. Dat addatief is voor zover ik weet de reden dat de tegenwoordige diesel zo enorm stinkt naar een mengeling van chloor en zuur lijkt het wel. Vroeger roken diesels nog..... naar diesels... het sloeg op je longen als je te lang achter een diesel reed...

Ik rij zelf al jaaaaaaren diesel (inmiddels ruim 450k dieselkilometers gemaakt) en mijn huidige Skoda Octavia 1.6 TDI heeft ook een addatief (aan de stank te merken :r) maar regenereerd ook 100%.

Dagelijks rij ik gemiddeld 250 á 300 km en merk direct als de auto aan het regenereren is (tenzij deze op de cruise control staat). Hij is vlotter, verbruikt meer, loopt stationair 1000rpm ipv ~750/800, en er komt een enorm hete lucht uit de uitlaat, bijna een keer mijn poot verbrand aan dat stomme ding! De eerste keren dat de auto ging regenereren stonk de auto ook vreselijk naar verbrand plastic en zooi, alles wordt natuurlijk voor de eerste keer een paar honderd graden celcius.

Anyway, volgens mij wordt het addatief als extra 'jet fuel' ingezet om de hogere temperatuur te kunnen bereiken tijdens het regenereren.

Chevy454, WAAR ben je als we je nodig hebben?

www.google.nl

Verwijderd

Wat is nou eigenlijk beter voor het mileu? Een diesel of een benzineauto?

Ik erger me er stuk aan dat voor mijn huis regelmatig de ramen stoffig worden. Dat is volgens mijn ouders te danken aan het vele verkeer dagelijks op jawel, dieselmotoren :P Dezelfde stof betrekt tevens in huis zodra ik de ramen elke dag zou openzetten. We hebben in huis een ventilator aan de muur die lucht van buitenaf pakt voor aanvoer van lucht, maar staat al jaren uit om dat stofprobleem.

Breng m'n sleurhut deze week naar de garage voor APK. Het enige wat ik bedenken kan waarop het niet goedgekeurd zou worden is niet passende sleutel op kofferbak. Deze ontgrendeld namelijk met de rest van de auto bij opening bestuurderskant :)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/OfaCGNdCEgIV04eDzrleJ38r/full.jpg

1992 VR6. Tikte gisteren 1,96 aan voor tanken van 98 langs de snelweg :D :X

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07:14
Verwijderd schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 02:24:
Breng m'n sleurhut deze week naar de garage voor APK. Het enige wat ik bedenken kan waarop het niet goedgekeurd zou worden is niet passende sleutel op kofferbak. Deze ontgrendeld namelijk met de rest van de auto bij opening bestuurderskant :)
sleurhut == caravan :)
Nieuwere golfs hebben helemaal geen sleutelgat op de achterklep, mss is het dus niet verplicht. Nou ja, je hoort het vanzelf als het een probleem is.

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Verwijderd

Nou ja, 1200KG voelt wel aan als sleurblik :P

Mijn vorige GTI werd afgekeurd omdat er geen sleutel in de kofferbak paste en daardoor ook niet openging. argument met dat automatische deurontgrendeling daar voor zorgde was niet voldoende. Moest naar de sloop een slotje + sleutel halen voor 15 euro. Inbouw was zo gepiept.

• the noise
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:52
Verwijderd schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 19:53:
Nou ja, 1200KG voelt wel aan als sleurblik :P

Mijn vorige GTI werd afgekeurd omdat er geen sleutel in de kofferbak paste en daardoor ook niet openging. argument met dat automatische deurontgrendeling daar voor zorgde was niet voldoende. Moest naar de sloop een slotje + sleutel halen voor 15 euro. Inbouw was zo gepiept.
Je bent een beetje in de war denk?
Bij de Golfc@brio club zijn er meerdere met een gecleande achterklep maar nog nooit geen problemen mee gehad.
Zelf kan ik de klep ook alleen elektrisch openen, allemaal prima. :)

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Ik kwam er een tijd geleden achter dat ik ook een slot in de klep van de passat heb zitten. Een waar de sleutel in kan bedoel ik dan, natuurlijk kan dat ding ook zo op slot ;)

Maar de sleutel krijg ik met geen mogelijkheid rond, laat staan dat ik daarmee de klep kan openen. Met de AB gaat de klep wel gewoon van het slot en is die te openen. Auto is daar afgelopen maart gewoon mee door de keuring gekomen. Denk dus niet dat je veel problemen gaat krijgen met jouw slot.

Slot is bij de passat wel verdekt opgesteld; rechts naast het rechtse nummerplaatlichtje, in de handgreep waar de microschakelaar om de klep te openen in zit. Klapsleutel zit dan zo ongeveer door de nummerplaat heen als ik die in het slot steek. Dat gaat echt haaks langs de nummerplaat omhoog.

Misschien heeft de keurmeester dat slot gemist.... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj1981
MisteRMeesteR schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 20:00:
[...]
Anyway, volgens mij wordt het addatief als extra 'jet fuel' ingezet om de hogere temperatuur te kunnen bereiken tijdens het regenereren.
Geen idee hoe het bij VAG werkt, maar bij PSA diesels zorgt het additief er juist voor dat het filter bij een veel lagere temperatuur kan regenereren. Gok dat je, door die lagere temperatuur, ook minder van het regenereren merkt.

• Rick-Jan

Rick-Jan

always connected

net even op mijn stage in de zo'n nieuwe golf TSI gereden, automaat.
Tsjonge wat rijd dat anders dan mijn polo uit 97 :P

Verwijderd

the noise schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 20:52:
[...]

Je bent een beetje in de war denk?
Bij de Golfc@brio club zijn er meerdere met een gecleande achterklep maar nog nooit geen problemen mee gehad.
Zelf kan ik de klep ook alleen elektrisch openen, allemaal prima. :)
Je hebt gelijk. Ik heb de voormalige GTI verward met dat de achterklep totaal niet open kon. Ik dacht dat je met sleutel teminste die klep open moest doen, maar met deurontgrendeling kan dat natuurlijk ook.

Net voor APK geweest, afgekeurd op een stuurhoesje, kan het nog flauwer ? :P

Meteen afspraak gemaakt voor vervanging hoesje + uitlijning.

• PWM
  • Niet online
Was vorige week even in een VW dealer, en heb meteen maar even rondgekeken. Vooraf moeten jullie wel weten dat ik bijvoorbeeld de Volkswagen Passat de saaiste auto van het heelal vind, dus ik ben wat biased ;)

De nieuwe Kever was een kleine schok voor mij. Wat een (komt ie weer) saaie auto is dat geworden. Hij zal op technisch vlak 10x beter zijn dan de oude, maar daar is alles wel mee gezegd. Van een Kever een 13 in dozijn auto maken, is toch wel knap.

Kom ik dan hier om te zeuren. Nee :p Ik was namelijk zeer, zeer onder de indruk van de Volkswagen UP. Natuurlijk is alles relatief, maar deze auto is voor zijn klasse uitstekend afgewerkt, heeft een mooie interieur en veel slimmigheden. Vaak zit een dashboard op marketing foto's er veel beter uit dan in het echt, maar hier was ik juist onder de indruk toen ik er in ging zitten. Volkswagen heeft hier echt een compleet nieuwe standaard in de klasse neergezet.

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
dj1981 schreef op zondag 16 september 2012 @ 17:06:
[...]

Geen idee hoe het bij VAG werkt, maar bij PSA diesels zorgt het additief er juist voor dat het filter bij een veel lagere temperatuur kan regenereren. Gok dat je, door die lagere temperatuur, ook minder van het regenereren merkt.
bij de vrachtwagentjes die we hebben rijden (crafters) heb je een aparte tank waar AdBleu in moet. (neutraliseren van stikstof)
spul kun je ook niet zomaar ergens tanken oid, je moet er echt voor naar de dealer toe.
zonder dat spul gaat de motor in een noodprogramma lopen.

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

PWM schreef op woensdag 19 september 2012 @ 11:04:
Vaak zit een dashboard op marketing foto's er veel beter uit dan in het echt, maar hier was ik juist onder de indruk toen ik er in ging zitten. Volkswagen heeft hier echt een compleet nieuwe standaard in de klasse neergezet.
Wat ik niet begrijp is die terugval naar "zo min mogelijk informatie". Vroeger hadden de goedkope modellen alleen een kilometerteller en een brandstofmeter. Tegenwoordig is toerenteller en koelwatertemperatuurmeter gemeengoed, maar VW lijkt weer terug te willen. Zo heeft de huidige Polo alleen nog maar een (digitale, *gruwel*) meter voor de brandstof, maar geen koelwatertemperatuurmeter. En in de Up zit die ook niet en is de toerenteller opeens gereduceerd in formaat.

Wat is dat trouwens voor automaat die VW in de Up levert? VW heeft het over een 5-traps automaat, bij autoweek wordt hij als semi-automaat aangeduid. Geen DSG dus?

• dj1981
shameete schreef op woensdag 19 september 2012 @ 12:45:
[...]

bij de vrachtwagentjes die we hebben rijden (crafters) heb je een aparte tank waar AdBleu in moet. (neutraliseren van stikstof)
spul kun je ook niet zomaar ergens tanken oid, je moet er echt voor naar de dealer toe.
zonder dat spul gaat de motor in een noodprogramma lopen.
AdBlue helpt vziw niet het regenereren, maar wordt continu ingespoten om schadelijke uitstoot te verminderen. Dat is dus iets anders dan een deeltjesfilter met vloeistof.

Je kunt trouwens bij sommige tankstations ook gewoon AdBlue tanken.

• tiguan
Maasluip schreef op woensdag 19 september 2012 @ 12:58:
[...]
Wat is dat trouwens voor automaat die VW in de Up levert? VW heeft het over een 5-traps automaat, bij autoweek wordt hij als semi-automaat aangeduid. Geen DSG dus?
Daar ben ik ook wel erg benieuwd naar want als de up met automaat geleverd kan worden, vind ik 'm opeens toch weer heel interessant.

Oh nevermind, dan valt ie niet meer in de 14% :(

Zo te zien is het geen DSG. Bij de technische gegevens staat dat de handgeschakelde versie sneller optrekt dan de automaat. Normaal gesproken is DSG even snel of zelfs iets sneller dan een handgeschakelde uitvoering.

[ Voor 23% gewijzigd door tiguan op 19-09-2012 13:56 ]

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ja, het lijkt erop dat hij met zo min mogelijk productiekosten gemaakt moet worden. Als je de Polo 1.2 en 1.2TSI vergelijkt dan is die laatste 12% zuiniger (terwijl hij meer pk heeft). Als je dat op de 60 pk Up automaat toepast dan zou je op 91 g/km CO2 uitkomen.
Anders gezegd: ik weet wel zeker dat je dan die ene g/km CO2 zou kunnen besparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mon0lith
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-09 10:31

Mon0lith

Yes Herr Flick

Beste allen,

Ik ben opzoek naar de kleurcode van mijn golf.

Nu ben ik in de achterbak 2 stickers tegen gekomen waar de code op zou kunnen staan,
ik weet alleen niet waar ik moet kijken :+

Is dit de juiste sticker van de kleurcode? Zo niet dan is het de andere sticker die op een te lastige plek zit om te lezen en ook nog eens enorm vervaagd is.

Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/15ejryh.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door Mon0lith op 24-09-2012 08:55 ]

PSN: Von_Smallhausn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Laatst online: 22-09 23:26

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

"095 Anthrazit" lijkt me nogal een kleuraanduiding?

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mon0lith

Mon0lith

Yes Herr Flick

zou best kunnen, ik heb er de ballen verstand van laat staan in het Duits :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Volgens mij heb je deze sticker nodig:

Afbeeldingslocatie: http://www.seatforum.de/uploads/P210208_151760.21

EDIT:

Het gele, is de kleurcode:

Afbeeldingslocatie: http://i37.tinypic.com/2gsjz9u.jpg

Maar zie nu dat dat ook wel heel duidelijk op de bovenste foto staat :p

[ Voor 45% gewijzigd door PWM op 24-09-2012 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mon0lith

Mon0lith

Yes Herr Flick

Oke! dus de 095 Anthrazit is niet mijn lak kleur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
In je originele VW boekje hoort die sticker ook te zitten.

[ Voor 9% gewijzigd door KappeNou op 24-09-2012 10:22 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Nee, en VAG noemt kleuren nooit zo. Een VAG kleurnaam is eerder: "Halve Maan Grijs", of "Mystieke steen grijs" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Blauw anthrazit bestaat wel als kleur naam ;) LC7V

Hier een lijstje met een aantal VW kleuren >klik<

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mon0lith

Mon0lith

Yes Herr Flick

Bedankt voor jullie reacties!
Ik ga ook eens een kijkje nemen in het VW boekje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
KappeNou schreef op maandag 24 september 2012 @ 10:26:
Blauw anthrazit bestaat wel als kleur naam ;) LC7V

Hier een lijstje met een aantal VW kleuren >klik<
Pff, bij Audi hebben ze wel alleen maar gekke kleuren, maar zo te zien kan VW er ook wat van:

panama bruin
marino geel
african rood
miami blauw
cliff groen
stormbeige
pelikan blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mon0lith

Mon0lith

Yes Herr Flick

Ik heb in het VW boekje gekeken maar geen sticker gevonden,
ben daarom maar echt in de achterbak gedoken en denk dat dit is wat ik zoek :P

Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/2zz2hr9.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merijn.
PWM schreef op maandag 24 september 2012 @ 10:34:
Pff, bij Audi hebben ze wel alleen maar gekke kleuren, maar zo te zien kan VW er ook wat van:
panama bruin
...
Dan noem je ook vooral de kleuren uit de jaren 70 / 80.
Overigens weinig bruin aan bij die eerste :P

Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-fqj-bn7vjuw/UAFq1wyjGQI/AAAAAAAABdU/B15ZLqAklt4/s400/IMAG0363.jpg

^^ @ Monolith: Klopt, dat is je kleurcode.

[ Voor 5% gewijzigd door Merijn. op 24-09-2012 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Mon0lith schreef op maandag 24 september 2012 @ 13:20:

[afbeelding]
Had een foto gepost en die kleur code had ik uit me hoofd opgenoemd ;)
1 van de meest voorkomende zwarte kleuren.

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom

McBoom

Broem

Mon0lith schreef op maandag 24 september 2012 @ 13:20:

[afbeelding]
Black Magic Pearleffect, dezelfde kleur zit ook op de mk3 van m'n vriendin. Op m'n eigen mk3 zit LC5L, Mystic Blue Pearleffect, prachtige kleur vind ik zelf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
LC9Z is op de mk3 toch een colour concept kleur?

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DynaMikeY
  • Laatst online: 15-09 01:23

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Merijn. schreef op maandag 24 september 2012 @ 13:37:
[...]

Dan noem je ook vooral de kleuren uit de jaren 70 / 80.
Overigens weinig bruin aan bij die eerste :P

[afbeelding]

^^ @ Monolith: Klopt, dat is je kleurcode.
Mijn kever had die kleur toen hij in 1976 de fabriek verliet:
Afbeeldingslocatie: http://6.media.hyves-static.net/851684213/6/Y43U/0/img851684213.jpeg

Intussen ziet hij er wat sjieker uit:
Afbeeldingslocatie: http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/120173.jpg

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom

McBoom

Broem

KappeNou schreef op maandag 24 september 2012 @ 18:27:
LC9Z is op de mk3 toch een colour concept kleur?
Klopt, die is ook op de CC geleverd, maar de mk3 van mijn vriendin is een jubi-uitvoering :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merijn.
DynaMikeY schreef op maandag 24 september 2012 @ 21:46:
[afbeelding]

[afbeelding]
Leuk om zo'n oorkonde te hebben! Wel benieuwd wat dan die laatste twee opties zijn geweest in het lijstje.

Voor een kever is Panamabruin inderdaad geen mooie kleur. Zwart staat hem een stuk beter, zeker met de chromen details. Mijn Derby heb ik wel bewust de originele kleur gehouden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom

Wom

[...]

[afbeelding]
Ziet er goed uit hoor :) Mooi te zien dat er mensen zijn die er voor zorgen dat dergelijke auto's er goed uit blijven zien. Wat zeg ik, nog fraaier als dat ze de fabriek verlieten zelfs d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2
  • Laatst online: 11:06
[...]

[afbeelding]

[afbeelding]
Zonde... ik hou van 'tijdechte' kleuren dat is de 'helft' van de charme van een oldtimer, zeker een kever... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DynaMikeY

DynaMikeY

1976 Kever 1300

911GT2 schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 11:44:
[...]

Zonde... ik hou van 'tijdechte' kleuren dat is de 'helft' van de charme van een oldtimer, zeker een kever... :D
Zwart was ook een gangbare kleur voor een Kever, ook in de jaren 70... maar ik snap wat je bedoelt. Deze auto's zijn leuk vanwege de kleurtjes die er leverbaar waren. Hij is ook verre van origineel en jaartalcorrect, maar dat komt omdat ik hem aangepast heb naar mijn smaak.

Maar ik vermoed dat hij in het verleden al eens van een andere carosserie is voorzien, want onder het zwart zit appeltjesgroen metallic, en geen panamabruin. Ook de motor is geen 1.2L, maar een 1.3L... dus eigenlijk is het een samenraapsel van 3 auto's. Maar goed, het is wel my precioussss :)

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2
DynaMikeY schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 11:51:
[...]

Zwart was ook een gangbare kleur voor een Kever, ook in de jaren 70... maar ik snap wat je bedoelt. Deze auto's zijn leuk vanwege de kleurtjes die er leverbaar waren. Hij is ook verre van origineel en jaartalcorrect, maar dat komt omdat ik hem aangepast heb naar mijn smaak.

Maar ik vermoed dat hij in het verleden al eens van een andere carosserie is voorzien, want onder het zwart zit appeltjesgroen metallic, en geen panamabruin. Ook de motor is geen 1.2L, maar een 1.3L... dus eigenlijk is het een samenraapsel van 3 auto's. Maar goed, het is wel my precioussss :)
Ik snap het helemaal. De mijne is niet helemaal goed meer (understatement) maar nog wel origineel. Dus dat ga ik zo houden :) Inclusief het gele kleurtje. O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
deze heb ik een paar weken geleden op de foto gezet op DUMPd 2012

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/61886527/DSC03920.JPG

het is een VW, maar wat voor model :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2
shameete schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 11:59:

[afbeelding]

Type 4 (411, variant natuurlijk)

Eigenlijk een shooting brake, want 3 deuren :o

[ Voor 11% gewijzigd door 911GT2 op 25-09-2012 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
als ik google op een 411 dan heeft die een compleet andere neus :o
omgebouwd oid ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Het is dan ook een Type 3 (1500, 1600).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Das een Typ3. :)

/met Maassluip :P

[ Voor 39% gewijzigd door max op 25-09-2012 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2
I stand corrected! :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Ploatjes van mijn VAGwaggel:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/MPrMU.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/cZtM2.jpg

:P

[ Voor 4% gewijzigd door max op 30-09-2012 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DynaMikeY

DynaMikeY

1976 Kever 1300

shameete schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 11:59:

[afbeelding]

Dit is idd een type 3 variant... lekker laag ook nog es :)

Die Porsche Cosmics velgen zijn :9 :9 :9 Als ik die ooit voor een nice price tegenkom... (fat chance :O )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DynaMikeY

DynaMikeY

1976 Kever 1300

911GT2 schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 11:59:
[...]

Ik snap het helemaal. De mijne is niet helemaal goed meer (understatement) maar nog wel origineel. Dus dat ga ik zo houden :) Inclusief het gele kleurtje. O+
Heb je projecttopic op Keversite doorgelezen.. idd een iets andere stijl dan de mijne, maar wel een leuke bug! _/-\o_

Mijn nickname op Keversite is Meuk, heb daar een behoorlijk aantal foto's in het album staan :)

• Wom

Wom

De nieuwe GTi is gelekt. 220pk en 280nm, met eventueel 10pk en 70nm extra via een Performance Pakket.

Afbeeldingslocatie: http://media.autoweek.nl/m/m1ny07hbcrck_480.jpg

Afbeeldingslocatie: http://media.autoweek.nl/m/m1ny07hbarcl_600.jpg

Afbeeldingslocatie: http://media.autoweek.nl/m/m1ny07hbgbci_600.jpg

Afbeeldingslocatie: http://media.autoweek.nl/m/m1ny07hbebcj_480.jpg

bron: http://www.autoweek.nl/au...olkswagen-golf-gti-gelekt

Verwijderd

Tja, de sportiviteit spat er vanaf... NOT!! :+

Voorkant vind ik wel wat hebben, zeker herkenbaar als een GTI, maar om nou te zeggen dat hij echt sportief eruit ziet? nee niet echt.

Achterkant kun je alleen de 2 uitlaatjes herkennen.. verder nauwelijks verschil met de normale Golf VII

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 13:24

Ankh

|true

Het is een combi tussen een golf en een scirocco lijkt wel. De lage achterkant zoals deze daar te vinden is.
Snap de witte kleur bij de GTI nooit, maar goed. Overigens de nieuwe velgen zijn wel mooi (die std. velgen op de GTI 6 zijn te lomp).

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Crosspost uit het show je auto topic:

In Italie stilgevallen met de Golf 1.2 TSi. Kwam geen meter meer verder, hoop geschok en een onregelmatig lopend en schokkerig blok. Geen vermogen meer, ESP en motormanagement errors, etc. Laten afslepen naar de garage aangewezen door de leasemaatschappij. 3 garages verder en 4 dagen later was de auto klaar. Inmiddels met een huurauto verder kunnen rijden, maar dat was niet echt een succes.

Gisteren heb ik op de terugweg de tweede bougiekabel moeten laten vervangen en viel de boel weer stil, ergens in Oostenrijk. Constatering dit keer dat de kabel van cilinder 2 naar de klote is. De kabel van cilinder 3 is twee dagen daarvoor vervangen 8)7

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/14009460/20120929-IMG_3153.jpg

De abbslchleppdienst aan het werk :P
Onderweg naar de garage was de auto te rijden, maar alles > halfgas leverde een hevig schokkende en stotterende auto op. Bij te lang en teveel gas kwamen de ESP en motorstoring errors met bosjes tegelijk voorbij :+ Eenmaal in de garage aangekomen was de kabel snel vervangen:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/14009460/20120929-IMG_3182.jpg

De oorzaak in het rood:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/14009460/20120929-IMG_3158.jpg

Het is dus uiteindelijk een voor Duitsland/Zwitserland/Italie etc een bekend probleem. Steenmarters die graag hun tanden zetten in de bougiekabels, die het daarna niet (goed) meer doen. Bij VW/Skoda/etc is dat ook bekend en zijn er (net als bij de distributieketting) verbeteringen aangebracht. Mijn model heeft de afdekkep versie 1, de latere modellen hebben versie 2.

1:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/14009460/tsi_oud.jpg

2:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/14009460/tsi_new.jpg

Ik zal de leasemaatschappij eens voorstellen om deze kap ook te monteren aangezien ik vaker in het buitenland kom. Al dit gedoe heeft mij een paar 100 euro gekost die ik vast terug ga krijgen, maar het heeft ook een flink deel van mijn vakantie gekost :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een putje op het dak. Vermoedelijk door het slechte weer van afgelopen
week, oorzaak kan een stuk houtstronk of andere oorzaak zijn geweest.
Familie wees me op de aardige deuk op het dak. Het is een put ter hoogte
van een halve golfbal.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Jh9oB6j1jqgjhLWL885T9Av4/medium.jpg

Blijft crap deuken op je dak. Verzekeraar ingelicht, eerste melding in 3+ jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Dat is met spotrepair wel goed eruit te krijgen, alleen jammer dat je bij zo een plek zo slecht erbij komt...

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er werd mij verteld iets met een zuignap, maar als je er van onderen bij wilt komen moet het halve dakhemel eruit / eraf... Laat dat maar over aan de hersteller :)

Hopelijk blijft de premie enigzins fatsoenlijk :P

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/TrntYr0PSa5CNKe2z3lb0HKP/full.jpg

Bijnaaaa 200 peeekaaaaa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the noise
  • Laatst online: 08:52
Verwijderd schreef op zondag 30 september 2012 @ 19:15:
Er werd mij verteld iets met een zuignap, maar als je er van onderen bij wilt komen moet het halve dakhemel eruit / eraf... Laat dat maar over aan de hersteller :)

Hopelijk blijft de premie enigzins fatsoenlijk :P

[afbeelding]

Bijnaaaa 200 peeekaaaaa.
In 1995 ja :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mon0lith

Mon0lith

Yes Herr Flick

Beste allen!
Ik ben toe aan nieuwe ruitenwisserbladen voor mijn golf :)

Nu ben ik opzoek naar nieuwe bladen, zowel voor als de achterruit, en heb gehoord dat die van Bosch als beste getest zijn.
Maar ik kom er niet helemaal uit welke ik moet hebben, ik kom namelijk nergens een achterruit wisserblad tegen, alleen wisserbladen voor de voorruit en bijrijder.

Iemand een idee welke ik moet hebben?

Het gaat om een Golf 4 uit maart 2003

[ Voor 3% gewijzigd door Mon0lith op 04-10-2012 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Hier staan er toch genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow16
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-08 20:57

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mwah. Pas gereviseerd blok :) Hij rijdt heerlijk. Heb er afgelopen weekend een tour in Parijs mee gedaan. Eindstand ruim 2500 km gereden in een paar dagen. Nergens last van gehad. Enige nadeel was het om de 450 km tanken, maar de zuidelijker je gaat richting frankrijk de goedkoper de benzine. (1,56 voor 98 de liter).

Verzekering wijst de schadeclaim af op basis van ' gewezen door familie' of iets in die richting. Het is aldus mijn verwoording niet duidelijk of die golfbal deuk op het dak nu door natuur veroorzaakt is of niet. Maakt ook niet uit. Rij de auto op en koop een andere. :)

@ Hierboven, en verzending naar NL dan ? :P

Edit: Parijs is trouwens qua verkeer (Centrum) ook een gekkenhuis. Amsterdam is er volledig niets bij.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2012 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-08 13:09
Jammer dat de Scirocco er uit gaat, niet rendabel voor de NL-ers. Kunnen ze niet een über gestroomlijnde versie maken en als Bleumotion erin knallen? De cw waarde van een Scirocco met z'n algehele platheid lijkt me wel goed eigenlijk. Of denk ik veels te eco voor een sportieve coupé? :p

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Ik denk dat het grootste probleem van de Scirocco de doelgroep en hun gebrek aan budget is. Tel daarrbij het gebrek aan praktische bruikbaarheid voor de groep mensen die het budget wel hebben op en het is vrij verklaarbaar waarom het ding niet verkoopt. Het is leuk dat VW hem gemaakt heeft, maar daar blijft het bij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:08

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

J0YR1D3R schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 09:13:
Ik denk dat het grootste probleem van de Scirocco de doelgroep en hun gebrek aan budget is. Tel daarrbij het gebrek aan praktische bruikbaarheid voor de groep mensen die het budget wel hebben op en het is vrij verklaarbaar waarom het ding niet verkoopt. Het is leuk dat VW hem gemaakt heeft, maar daar blijft het bij :)
Ik rijd dus in een klassieker na 31 Oktober :o

Wat ik trouwens nu ook voor het eerst lees: Er komt wel weer een nieuwe (geupdate) versie van de Scirocco!
http://www.telegraaf.nl/a...wagen/article12183218.ece

Dit nieuws bericht is al van 31 mei zie ik, maar tot op heden nergens anders gelezen, en lees hem nu dus ook pas. Ben benieuwd, Scirocco MK4 toch nog? Of een MK3.5? O-)

www.youtube.com/DerOllie

Pagina: 1 ... 36 ... 62 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Gunner wil graag de topicstart overdragen aan iemand anders. Indien je geïnteresseerd bent in deze eervolle taak, stuur hem even een DM.

http://tweakers.net/gallery/895~~~[/html]