Het Grote Volkswagen-topic deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 37 ... 62 Laatste
Acties:
  • 408.498 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09 21:00

Wom

Zou een facelift worden als ik het me goed herinner. Denk dat vooral het dashboard aangepakt gaat worden, want dat loopt niet echt meer in lijn met de rest van het gamma.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:08

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Wom schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 11:30:
Zou een facelift worden als ik het me goed herinner. Denk dat vooral het dashboard aangepakt gaat worden, want dat loopt niet echt meer in lijn met de rest van het gamma.
Daar is al eens een update voor geweest he?

Interieur MY2010
http://upload.wikimedia.o..._Deep_Black_Interieur.JPG

Interieur van MY2008 tot 2010
http://static.autoblog.nl...VW_Scirocco_20TFSI_18.jpg

- Knoppen op stuur ala golf 6 (en dat sier element onderaan is ook anders)
- Airco knoppen ala golf 6
- Witte kleur op de klokken ipv rood
- Indeling van de klokken is anders, ala golf 6

Dan zouden ze het nu weer kunnen bijwerken naar de Golf 7 interieur, lijkt me niet onlogisch, maar ook de lijnen aan de buitenkant zouden nu ver'7'd kunnen worden natuurlijk...

[ Voor 10% gewijzigd door DerOllie op 11-10-2012 12:20 ]

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Vanavond eens langs de VW dealer om te kijken voor winterbandjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiliconError
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-06 13:21

SiliconError

:(){ :|:& };:

Kon ik net weer rustig slapen met m'n Navilock, kwam er vanochtend een collega binnen die dit had meegemaakt: linkje.
Raam ingeslagen, bumper erafgebroken, xenons met drl weg... schijnt de nieuwste mode te zijn :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-09 20:20
* JeroenNietDoen meldt zich als bijna VW eigenaar

Dat wil zeggen, ik heb nooit een auto gehad. Wel al 10 jaar mijn rijbewijs, maar vanwege de woon-werk situatie, lees: 2 minuten fietsen, vond ik de aanschaf van een auto onzinnig. Afijn, die situatie is inmiddels veranderd en is de reistijd al een factor 10 groter geworden. Een probleem wat ook speelt is doordat een auto nooit nodig was, ik ook heel weinig rijervaring heb, en dat uit zich juist door een soort vrees om te gaan rijden, en dat moet echt doorbroken worden. Maar tevens is het ook wel prettig om met het nieuwe vrouwtje ergens heen te kunnen, en tja, wie weet....in de toekomst.

Anyway, ik ben zelf geen klusser, en dat geldt ook voor auto's. Dus aanschaf van een auto was ik zeer sceptisch. Keek vooral naar auto's in de 6-8.5K occassion klasse zoals Ibiza's. Toch nog even uitgesteld i.v.m. andere prioriteiten in ons huis.

Gistermiddag kwam ik bij mijn ouwelui. Mijn pa was toevallig bij mijn zwager geweest, die heeft een eigen garage, en daar had hij een Golf zien staan. Ik reageerde al zo van jaja, afgeragde petjes bak zeker. Maar nee, hij scheen er juist wel heel goed uit te zien. Dat moet dan ook wel, want mijn pa is helemaal niet zo gevoelig voor het uiterlijk van auto's, die ziet een auto puur voor zijn werk. Even geinformeerd bij mijn zwager, bijna 2 ton op de teller. Ook dat leek me te veel met mijn lekenverstand :P Maar volgens mijn zwager is deze gewoon in hele goede conditie, niet zon afgeragd ding wat hij meestal tegenkomt.

Het gaat om een donderblauwe Golf IV 2.0 Highline van '99. APK tot 08-2013. De foto's van de auto zijn inderdaad, erg netjes. Het interieur is apart, van die creme kleurige bekleding. Zoals gezegd, bijna 2 ton op de teller, maar van wat ik zo links en rechts lees moet dat bij VW helemaal geen probleem zijn en kunnen ze rustig nog lang mee. Zoeken op verkoopsites kom ik voornamelijk dit model tegen met een KM stand vanaf 170K. Dus an sich is de auto die ik nu op het oog heb helemaal geen uitzondering. De prijs in het verkoopcircuit wisselt vanaf 2.5K tot volgens mij 4.5K, heel enkele keer uitschieters naar zowel omlaag als omhoog, maar de redenen zijn daar dan ook wel heel duidelijk voor. Ik hoef er zelf slechts 2.5 voor neer te leggen, maar goed, de verkoper-koper relatie ligt natuurlijk iets anders ;)

Ik ga vanmorgen zeker even kijken, maar had toch zoiets van, ik wil gewoon het verhaal nog even neergooien en vragen of jullie nog op- of aanmerkingen hebben over dit model, en wat jullie vinden van de KM-stand en de prijs. Is dit een goede deal om als eerste wagen te doen en zijn er nog specifieke kenmerken waarvan jullie zeggen, let hier wel op.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/2BmdyvrB7u0O10Sh9MAKC0CT/full.jpg?nohitcount=1
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/8ZLKurTOdO9DJmTbehBPjB8a/full.jpg?nohitcount=1
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Sh96caOE0dmx2usVdWpJfxnE/full.jpg?nohitcount=1

[ Voor 4% gewijzigd door JeroenNietDoen op 23-10-2012 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwannoes
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-08 21:23

Gwannoes

Solderen moet je leren

Jouw zwager zou er wel verstand van moeten hebben... Vertrouw je hem, of vertrouw je hem niet? Daar zit het hem denk ik in, en dat kan jij beter beoordelen dan wij.
2 ton is al redelijk wat, maar mits goed onderhouden hoeft dat echt nog geen probleem te zijn bij VW.

Hmmz, hier komt dus m'n sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Gwannoes schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 08:54:
Jouw zwager zou er wel verstand van moeten hebben... Vertrouw je hem, of vertrouw je hem niet? Daar zit het hem denk ik in, en dat kan jij beter beoordelen dan wij.
2 ton is al redelijk wat, maar mits goed onderhouden hoeft dat echt nog geen probleem te zijn bij VW.
Ik vertrouw hem en mijn vader wel, maar ik ben altijd redelijk voorzichtig als het om de aanschaf van iets gaat, met name als het mij zelf aan kennis ontbreekt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom

Wom

De VW Golf IV is misschien de beste Golf die tot nu toe gemaakt is. Degelijk en weinig bekende mankementen bij dit model. De 2.0 motor is geen zuinigheidswonder, maar is wel een probleemloze motor. Die kilometerstand hoeft in mijn ogen geen probleem te zijn, ligt er natuurlijk aan wat voor kilometers dat geweest zijn ;) Mocht het interieur je smaak zijn zou ik als ik jou was er eens mee gaan rijden. Klinkt als een prima aanbieding, zo vanaf mijn bureaustoel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 16:46
Kaap schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 07:18:
* Icey meldt zich als bijna VW eigenaar

Een probleem wat ook speelt is doordat een auto nooit nodig was, ik ook heel weinig rijervaring heb, en dat uit zich juist door een soort vrees om te gaan rijden, en dat moet echt doorbroken worden.
Een rijschoolhouder zal met plezier je een of meerdere lessen willen geven. Die kan je vervolgens ook bijpraten over aangepaste wetgeving en je weer leren 'vooruit te kijken'. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

- Doe een proefrit ondanks dat het je zwager is
- let op hoe de auto rijdt, optrekt, en remt. Remt ie recht zonder het stuur vast te houden (wel even een egale weg opzoeken)
- Geluidjes in het interieur en motor, tijdens het rijden en stilstaan.
- Hoe start de motor? Accu nog in orde?
- Check de functionaliteiten van het dashboard, werken alle lampjes knopjes etc.
- Check verlichting zowel binnen als buiten
- Heeft de auto op een plek gestaan lange tijd? Controleer of er geen plasje onder ligt in de vorm van olie/koelvloeistof. (heeft de auto airco, dan kan een plasje water geen kwaad, even proefen dus :( )

Als deukjes je ook nog storen en dat opgelost wil zien, ook even met redelijk goed en droog weer rond de auto lopen.

Zou ongeveer een checklist kunnen zijn die ik in dit geval zou afwerken. :)

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-07 13:07
Vergeet ook niet koppeling check te doen doormiddel van slippend laten opkomen met veel gas geven en kijken of hij dan nog aan grijpt. Kan een dure grap zijn koppeling laten vervangen.
Verder zijn de 2.0 i4's niet echt zuinig en snel nee, maar wel fijne blokken met redelijk wat koppel om gewoon in het verkeer mee te komen.

Ik heb mijn MK4 na 5 jaar ook nog steeds op de oprit staan. Eigenlijk nog nooit wat aan gehad. in de tussentijd is er 80K km mee gereden en alleen jaarlijks olie vervangen etc..
Het is wel een 2003 model, maar een mk4 is een vrij goede auto.

[ Voor 55% gewijzigd door KappeNou op 23-10-2012 10:41 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwannoes
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-08 21:23

Gwannoes

Solderen moet je leren

Volgens mij is elke gebruikte auto die je koopt wel iets mis mee, wat je voor de koop niet was opgevallen. Bij mij wel in ieder geval.
Hoeft niet altijd ernstig te zijn, maar reken er niet op dat je voor 2.5k een nieuwe auto krijgt. Er was een reden dat de vorige eigenaar hem wegdeed.

Waar ik in het verleden allemaal door verrast werd:
* Lekke koppakking (eerste auto, aftrapgolf, stom, dat ding had ik nooit moeten kopen!)
* Sensor koelwatertemperatuur niet 100%
* Schakelaar electrische ramen niet 100%
* Motor 1 electrisch raam kapot
* Nieuwe banden, maar na 3 maanden bleken die al afgesleten te zijn door beroerde uitlijning
* Piepende interieur-ventilator bij koud weer
* Asbak achter blijft openstaan
* Startproblemen in de winter (scheurtje in de bobine)
* Vloermatten blijven niet liggen
* etc.
Let wel: dit gaat over meerdere auto's.

Mijn punt is: Reken er op dat je toch voor een paar honderd euro wilt gaan verbeteren aan je auto.

Hmmz, hier komt dus m'n sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4dow
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22-09 21:56
Let er wel op dat die 2.0 blokken soms wat olie lusten :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Goed, ik ben inmiddels even met mijn pa wezen kijken. Exterieur en interieur zien er prima uit. Gewoon heel goed onderhouden. Er is op de buitenkant geen krasje of deukje te bekennen. Vervolgens onder de motorkap gekeken en alles nog in originele staat, heel schoon en prima looks. Motor draaide verder ook zonder vreemde geluiden etc.

Banden zijn alle 4 splinternieuw. In de voorruit zit wel een barst en die wordt vanmiddag vervangen. Zoals reeds eerder gemeld, APK was in augustus al gedaan, mijn zwager vermoed dat de distributieriem al vervangen is gezien zijn KM stand, maar gaat dit nog even nakijken.

Hij is op de brug geweest en ook daar kon er niks vreemds gevonden worden. Ik heb bewust nog even onder de auto gekeken waar hij stond, ook geen plasjes, niks.

Het enige wat mijn zwager tot nu toe wel tegenkwam was dat het dashbord geregeld aangaf dat de koelvloeistof bijgevuld moest worden, maar bij controle zat er toch nog ruim voldoende in.

Wat zal ik zeggen, hij ziet er bijna uit als nieuw, zowel van binnen, van buiten, als onder de kap. Wij alle 3 hadden eigenlijk zoiets van, zo kom je ze ook niet vaak tegen. En ik denk dat ik voor 2500,- geen groot risico neem.
Gwannoes schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 11:07:
maar reken er niet op dat je voor 2.5k een nieuwe auto krijgt. Er was een reden dat de vorige eigenaar hem wegdeed.
Reken er ook op dat voor elke andere koper de prijs een stuk hoger zou liggen. Ik koop hem nu voor wat het mijn zwager gekost heeft.

Auto is van een man geweest die hem ingeruild heeft op een nieuwe wagen bij de Ford garage een paar straten verder. Ford garage heeft hem weer verder gedaan naar mijn zwager. Auto is altijd bij dealer onderhouden, onderhoudsboekjes zitten er ook bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:53

Wok

Dakloos...

^^ Klinkt wel als een goede deal dan :)

Dat lampje van de koelvloeistof is mogelijk een defecte sensor of een luchtbel in het koelsysteem. Voordat je sensors gaat vervangen kun je wellicht eerst het koelsysteem nog eens (laten) ontluchten en het vloeistofniveau in de gaten houden. Als dit na het ontluchten niet verder daalt over de tijd, maar blijft het lampje wel branden, dan is het de sensor.

Als je geen duidelijkheid kunt krijgen over de disributieriem, zou ik deze alsnog laten vervangen. Kost dan ff wat knaken, maar dan zit je in ieder geval safe. Als de riem knapt ben je nog veel verder van huis...

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Je kan als het helemaal zeker wilt weten, nog eens voorzichtig bij die vorige eigenaar polsen wat er verder mee was.

Is bij mij wel eens een goeie actie geweest; dealer had een Polo te koop staan, best een stevige prijs, maar was een vrij nieuwe gebruikte auto. Zag er verder goed en als nieuw uit, maar enige vreemde was dat de hemel bekleding los lag achter. Dealer zei dat dat los was geraakt eerder en nog even weer moest worden vast gezet. Wij vertrouwden het niet helemaal. In de boekjes stond gelukkig nog de eerste koper van de auto die dan ook in de buurt woonde.

Wij daar op een avond even heen en gevraagd of we wat mochten vragen over de auto. Dat mocht en wat bleek: de auto was in een hagelbui hevig beschadigd op dag en motorkap geweest, waardoor die was hersteld en overgespoten. Dus toch maar niet die auto gekocht...

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-09 10:39

McBoom

Broem

En als het je zwager is wil ie het vast wel voor een leuk prijsje doen ;)

Met die 2.0 is niets mis. Wij hebben hetzelfde type in onze MK3 liggen en die heeft al meer dan 300K gelopen. We hebben nog nooit problemen met de motor gehad en hij is nog compleet droog aan de buitenkant. :)

The ramblings of an idiot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Kaap schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 11:36:
Goed, ik ben inmiddels even met mijn pa wezen kijken. Exterieur en interieur zien er prima uit. Gewoon heel goed onderhouden. Er is op de buitenkant geen krasje of deukje te bekennen. Vervolgens onder de motorkap gekeken en alles nog in originele staat, heel schoon en prima looks. Motor draaide verder ook zonder vreemde geluiden etc.

Banden zijn alle 4 splinternieuw. In de voorruit zit wel een barst en die wordt vanmiddag vervangen. Zoals reeds eerder gemeld, APK was in augustus al gedaan, mijn zwager vermoed dat de distributieriem al vervangen is gezien zijn KM stand, maar gaat dit nog even nakijken.

Hij is op de brug geweest en ook daar kon er niks vreemds gevonden worden. Ik heb bewust nog even onder de auto gekeken waar hij stond, ook geen plasjes, niks.

Het enige wat mijn zwager tot nu toe wel tegenkwam was dat het dashbord geregeld aangaf dat de koelvloeistof bijgevuld moest worden, maar bij controle zat er toch nog ruim voldoende in.

Wat zal ik zeggen, hij ziet er bijna uit als nieuw, zowel van binnen, van buiten, als onder de kap. Wij alle 3 hadden eigenlijk zoiets van, zo kom je ze ook niet vaak tegen. En ik denk dat ik voor 2500,- geen groot risico neem.

[...]

Reken er ook op dat voor elke andere koper de prijs een stuk hoger zou liggen. Ik koop hem nu voor wat het mijn zwager gekost heeft.

Auto is van een man geweest die hem ingeruild heeft op een nieuwe wagen bij de Ford garage een paar straten verder. Ford garage heeft hem weer verder gedaan naar mijn zwager. Auto is altijd bij dealer onderhouden, onderhoudsboekjes zitten er ook bij.
Kan er heel kort over zijn: doen.

Mocht het alsnog een kat in de zak zijn door reparaties die je zwager ook niet voorzien had, dan kun je hem voor minimaal het geld waarvoor je hem nu koopt makkelijk weer kwijt. Desnoods voor de export.

En wat McBoom al zegt: 2.0 blok is een prima ding. Zeker als die dealer onderhouden is en, als ik op de rest van de staat van de auto af ga, niet afgetrapt is.

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Dat was ook mijn gedachte. Voor dat prijsje wat ik er aan kwijt ben kan het nooit een miskoop zijn. Ik ben strakjes onderweg naar het postkantoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2
  • Laatst online: 11:06
Ik krijg het in mijn passat B7 niet voor elkaar om de comming home verlichting te activeren. Leaving home werkt wel. Maar comming home doven de lichten zodra ik de start-knop indruk. De leds blijven aan totdat de deur opengaat.

Beide functies zijn trouwens maar tot 30 seconden in te stellen terwijl dat op mijn Octi tot een minuut was. Maar goed ik zal met de 30 seconden beperking moeten leven (een van de talloze irritante issues van deze auto). Maar wellicht zie ik een setting over het hoofd.

De verlichting staat op stand automatisch, wellicht moet ik hem fysiek aanzetten of zo? Ik heb verschillende settings geprobeerd maar kom er niet uit. Misschien is het de combinatie met het keyless en het start/stop systeem dat hij niet meer snapt wanneer de auto uit gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Met mijn golf 6 is het zo dat ik het contact uit moet zetten, en dan 1x groot licht moet geven, om coming home aan te zetten. (en dat moet dus elke keer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:31

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Bij mijn Octavia mk2012 moet de lichtschakelaar op auto staan en gaan de dimlichten aan zodra ik de deur van de bestuurder open doe, de maximale instelling is 30 seconden.

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoshi
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 12:47
jeeeeeeej, na lang wikken en wegen, golf VI gekocht (last edition) ( trendline, 5 deurs, tdi 1.6 l, 90pk, last edition gps pack en pack city + park pilot).

Hopelijk valt het allemaal wat mee, en kan ik de 600 000 km van mijn schoonvader zijn passatje evenaren (not, en dat ding rijd nog altijd).

if it is not broken, don't fix it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Die coming home functie kan je toch gewoon in je boordcomputer aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Niet altijd, bij mijn Golf 6 ging hij ook niet aan vanzelf. Is een aanpassing in VAGCOM voor nodig geweest. Overigens blijft hij alleen maar branden als het donker genoeg is voor de lichtsensor natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2
RonnieB82 schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 20:41:
Met mijn golf 6 is het zo dat ik het contact uit moet zetten, en dan 1x groot licht moet geven, om coming home aan te zetten. (en dat moet dus elke keer)
Dat was het dus... man wat een drama... weer een punt waarop de octavia beter scoort dan de passat.
tiguan schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 22:02:
Die coming home functie kan je toch gewoon in je boordcomputer aanpassen?
Ja in stappen van 10 sec. tot max 30 sec.

Deze passat is de eerste auto in mijn leven waar ik serieus niet zuinig op ben. De eerste auto in mijn leven waarvan ik iedere morgen baal dat hij er nog staat. Serieus, als ik de kans krijg rijdt ik liever in de lupo van mijn vrouw.

Wat een draak van een auto! :(

[ Voor 15% gewijzigd door 911GT2 op 25-10-2012 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
911GT2 schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 21:28:
[...]

Dat was het dus... man wat een drama... weer een punt waarop de octavia beter scoort dan de passat.
Gewoon even naar je dealer of iemand met verstand van VAGCOM, klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2
J0YR1D3R schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 22:05:
[...]

Gewoon even naar je dealer of iemand met verstand van VAGCOM, klaar.
Hoezo kan dat standaard aan blijven dan (als het donker genoeg is)?

Mijn dealer weet het zeker niet. Daar wisten ze nauwelijks wat ik bedoelde met comming home.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
iemand met vagcom lief aankijken.

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2
Kennen we iemand hier met verstand van VAGCOM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Ik ken wel iemand die veel van VAGCOM weet. Hij zit denk ik alleen niet op dit forum. Maar je kan wel contact met hem opnemen, wel een aardige gozer.
www.lowering.nl / info@lowering.nl
Hier staan een paar mods die hij met vagcom heeft gedaan; YouTube: Tuningcenter Lowering

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vagcom kabeltje kost nog geen 15 euro. Software kan je freeware krijgen en als het goed is kan je dat aanpassen zonder de volledige versie van Vagcom te moeten hebben.

Als je stekker een OBD2 aansluiting is, dus zo:

Afbeeldingslocatie: http://cloud3.lbox.me/images/384x384/201204/usb-obd-ii-2-obd2-kabel-vag-com-voor-audi-polo-golf_rfhbed1333971572855.jpg

Dan kan je mijn kabeltje voor een habbekrats overnemen inclusief Vagcom CD :) Mijn vriendin was zo vriendelijk bij het opruimen van de auto de OBD1 stekker gelijk weg te gooien waardoor die nu useless is. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Jouw vagcom kabel gaat waarschijnlijk niet op de passat van 911GT2 werken omdat jouw golf geen canbus gebruikt en de passat van hem wel.

Er van uitgaand dat je een kabel hebt gekocht zonder canbus omdat jouw auto dat niet heeft. Er zijn ook kabels die beide protocollen kunnen aansturen.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Weet niet of hij al gepost is. Mooi systeempje zeg...
YouTube: The new Golf - Meet the developer of the infotainment system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07:14
UltraSub schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 20:04:
Weet niet of hij al gepost is. Mooi systeempje zeg...
Ziet er indrukwekkend uit. Zouden ze al iets gevonden om 'm 1 op 1 te linken aan het voertuig? Zodat diefstal geen zin meer heeft. Ik stel me voor een uniek voertuig id (heeft VW dat eigenlijk?) die bij installatie wordt ingebrand in een vitale chip van de navi/radio.

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Ik mag het hopen, maar zal wel weer niet zo zijn helaas :(
(Ja, is speculatie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKra
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:48

aKra

Intentionally left blank.

Cross-post vanuit het Show je auto topic:

Zo, eindelijk tijd gehad om een foto te kunnen maken van mijn nieuwe auto... :)

Afbeeldingslocatie: http://osiris.getfragged.nl/~nander/polo/gti/IMG_20121102_142059%20(Large).jpg

Binnenkort komt mijn andere setje velgen terug, zelfde model maar dan zwart gecoat :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-09 19:05

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

mekkieboek schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 20:23:
[...]

Ziet er indrukwekkend uit. Zouden ze al iets gevonden om 'm 1 op 1 te linken aan het voertuig? Zodat diefstal geen zin meer heeft. Ik stel me voor een uniek voertuig id (heeft VW dat eigenlijk?) die bij installatie wordt ingebrand in een vitale chip van de navi/radio.
Als ze nou gewoon de bedieningsunit en CPU-unit scheiden... en die CPU unit dan op zo'n manier wegwerken, dat je minstens een half uur bezig bent met het uitbouwen.. Dan zijn ze er!

2 weken geleden is bij mij ook de RNS-310 uit de auto gehaald, op de (betaalde!) parkeerplaats van walibi nog wel! (snap nog steeds niet wat ze met een 310 moeten)
Gelukkig was carglass al ter plekke, dus had ik snel een noodraam erin.. ik was nummer 3 al :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Nu online
Wat ben ik toch blij met m'n RCD310 en losse tomtom die overigens prachtig in de asbak past :) Ik plak 'm nooit op de voorruit.

[ Voor 53% gewijzigd door tiguan op 02-11-2012 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xos
  • Laatst online: 12-09 12:41

xos

Na een middagje winkelen tref ik mijn auto aan met een forse diepe kras van een sleutel op de achterklep :( Mijn eerste nieuwe auto van een paar maanden oud. Super zuinig op, inrijden volgens het boekje, dure benzine erin ipv de goedkoopste peut, netjes warm rijden en als ik een stukje vogelpoep zie direct naar de lokale wasserij, natuurlijk niet door de wasstraat maar netjes met de hand om swirls te voorkomen. Zucht wat een krut mensen wonen er toch in dit land... Hoe zou zo'n figuur nu op de bank zitten, voldaan omdat hij weer iemand pissig heeft kunnen maken?

Maargoed, weet iemand of dergelijke krassen nog eenvoudig te herstellen zijn? Of wordt het spuiten en polijsten? En wat kost zoiets? Je kunt de kras echt voelen en is niet uit te poetsen. Het is een polo in de kleur flaming red, door de brakke phone cam is het wat rose, maar in de praktijk is het erg uitgesproken rood.

Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/106f0b7.png

[ Voor 9% gewijzigd door xos op 03-11-2012 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Nu online
Fotootje doet het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Meestal een kras van een sleutel is met polijsten er goed uit te krijgen (tuurlijk 100% eruit krijgen doe je nooit), en anders is spotrepair of het laten inleggen van lak een goeie optie. De hele klep spuiten kan ook maar is vrij kostbaar. Kleurverschil bij een nieuwe auto heb je bijna nooit dus dat scheelt.

Maar nogmaals, foto doet het niet dus ik kan niet oordelen.

Over inrijden trouwens, wees niet bang om af en toe als de auto goed warm gereden is (minimaal 10km) gewoon eens goed ermee door te trekken en stevig door te rijden, daarna goed uitrijden, dan word de motor ook niet te lui. Verder dikke prima als je hem wel goed inrijd! :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

xos schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 19:21:
Na een middagje winkelen tref ik mijn auto aan met een forse diepe kras van een sleutel op de achterklep :( Mijn eerste nieuwe auto van een paar maanden oud. Super zuinig op, inrijden volgens het boekje, dure benzine erin ipv de goedkoopste peut, netjes warm rijden en als ik een stukje vogelpoep zie direct naar de lokale wasserij, natuurlijk niet door de wasstraat maar netjes met de hand om swirls te voorkomen. Zucht wat een krut mensen wonen er toch in dit land... Hoe zou zo'n figuur nu op de bank zitten, voldaan omdat hij weer iemand pissig heeft kunnen maken?

Maargoed, weet iemand of dergelijke krassen nog eenvoudig te herstellen zijn? Of wordt het spuiten en polijsten? En wat kost zoiets? Je kunt de kras echt voelen en is niet uit te poetsen. Het is een polo in de kleur flaming red, door de brakke phone cam is het wat rose, maar in de praktijk is het erg uitgesproken rood.

[afbeelding]
Ik heb deze methode weleens op een ander forum gezien:
De lak heel goed schoonmaken en de kras ook
Dan met de juiste kleur lakstift de kras vullen
Met de polijstmachine het geheel netjes glad maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Miljaar, de VI van mijn vriendin heeft alweer kuren. Zuipt/lekt koelvloeistof als een malle, leeg reservoir om de 400 km, klinkt als een auto die net de 24h van Le Mans achter de rug heeft of Paris-Dakar (rammelt en ratelt dat het een lieve lust is) en trekt heel raar, alsof je met de handrem heel lichtjes er op rijdt. En dat met 110K op de teller, al nieuwe koppelingsplaten in de DSG (~65000 km) en nieuwe distributieketting 3 maanden geleden al achter de rug. Sjongejonge, wat een vakwerk VW. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

brilsmurfffje schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 21:25:
[...]

Ik heb deze methode weleens op een ander forum gezien:
De lak heel goed schoonmaken en de kras ook
Dan met de juiste kleur lakstift de kras vullen
Met de polijstmachine het geheel netjes glad maken
NIET met de lakstift, dan leg je de lak erop. Sateprikker en dan de kras vullen, en naderhand glad polijsten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xos

xos

Inmiddels wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22-09 07:31
Hier deed je foto het gistermorgen gewoon wel.
Zwaar irritant dat mensen niet van andermans spullen kunnen afblijven.
Kun je niet iets met je all-risk verzekering doen? Of heb je eigen risico?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-09 22:22
Ik lees op internet veel tegenstrijdige verhalen over de kwaliteit van de Volkswagen-Audi-Groep (VAG). Zo hebben sommige mensen 150.000 op de teller, en nog nooit een mankementje gehad, en sommige anderen waarbij er na 60.000 km er veel ellende begint...

En dan vraag ik het wellicht in het verkeerde topic, maar welk merk van de VAG is kwalitatief nou goed? Volkswagen (vrij prijzig), Audi (maar duur), Seat of Skoda?

En hoe zit het met de betrouwbaarheid van bijv. een VW Touran? Ik heb hier op de site van Autoweek eens gekeken naar gebruikerservaringen, en kwam niet zoveel geks tegen, maar bij het vorige model Touran weer wel. Hoe goed is hij nou werkelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xos

xos

Yihaaa schreef op zondag 04 november 2012 @ 10:09:
[...]

Hier deed je foto het gistermorgen gewoon wel.
Zwaar irritant dat mensen niet van andermans spullen kunnen afblijven.
Kun je niet iets met je all-risk verzekering doen? Of heb je eigen risico?
Ik heb casco zonder eigen risico. Maar ik weet niet precies wat het voor gevolgen heeft voor de no-claim. Kon deze situatie ook niet terugvinden in de polisvoorwaardes. Dus heb ik gisteren de verzekeraar een mailtje gestuurd met deze vraag. Ben inmiddels wel achter dat mocht er een vliegtuig of helikopter op mijn auto landen waarbij de piloot geen briefje achter laat dat dit wel vergoed wordt. Fijne gedacht 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Enige weken geleden postte ik hier dat ik een Golf 4 ging kopen. Ik dacht ik zal even een update geven. Hij is inmiddels binnen. Hij rijdt heerlijk en ik ben er erg tevreden over.

Zoals toen ook al gezegd, onderhoudsboekje zit erbij, helaas sinds 2008 niet meer bijgehouden. En ik vermoed dat dat komt omdat de auto, zo lijkt het, in december 2007 van eigenaar is verwisseld. Toevallig wist mijn verzekeraar te vertellen dat er ook nog nooit een schademelding op was gemaakt, vorige eigenaar was blijkbaar bij dezelfde verzekerd.

De voorruit had een barst van een cm of 10 en dus vervangen, en de distributieriem kon nog wel even mee maar preventief vervangen. Er zijn wel enkele andere kleine mankementjes:
1. reserve sleutel is afgebroken op het scharnierpunt
2. ondanks dat de koelvloeistof is bijgevuld geeft de wagen toch aan dat het bijgevuld moet worden. Hij lekt nergens dus het lijkt alsof de sensor niet lekker is, of kan er nog lucht in het circuit zitten :?
3. het slot van de tankklep werkt niet. klep sluit ook niet dicht
4. boordcomputer staat op duits ingesteld

Dat zijn puntjes om nog even verder mee te gaan, maar verder is er niks aan de hand. Zelfs geen krasje of deukje. Al met al voor 2850,- een heerlijke wagen in bezit. Ik rij er dan ook met veel plezier in, helaas nog niet heel veel mee op pad geweest. Mijn angst/onwennigheid is dan ook al stukken afgenomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2
Tegen beter weten in: Is er iemand die het voor elkaar gekregen heeft om zijn RNS 315 een alternatieve route te laten berekenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toink
  • Niet online
Kaap schreef op donderdag 08 november 2012 @ 07:20:
2. ondanks dat de koelvloeistof is bijgevuld geeft de wagen toch aan dat het bijgevuld moet worden. Hij lekt nergens dus het lijkt alsof de sensor niet lekker is, of kan er nog lucht in het circuit zitten :?
3. het slot van de tankklep werkt niet. klep sluit ook niet dicht
4. boordcomputer staat op duits ingesteld

Dat zijn puntjes om nog even verder mee te gaan, maar verder is er niks aan de hand. Zelfs geen krasje of deukje. Al met al voor 2850,- een heerlijke wagen in bezit. Ik rij er dan ook met veel plezier in, helaas nog niet heel veel mee op pad geweest. Mijn angst/onwennigheid is dan ook al stukken afgenomen :)
Volgens mij kan Frank (http://www.deurslotreparatie.nl/) die allemaal voor je fixen. 2 en 3 zijn bekende problemen en 4 is een kwestie van herprogrammeren. Neemt eens contact met 'm op, het is echt een goeie kerel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Toink schreef op donderdag 08 november 2012 @ 07:44:
[...]
2 en 3 zijn bekende problemen
Wel problemen die definitief te verhelpen zijn :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
UltraSub schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 21:38:
Miljaar, de VI van mijn vriendin heeft alweer kuren. Zuipt/lekt koelvloeistof als een malle, leeg reservoir om de 400 km, klinkt als een auto die net de 24h van Le Mans achter de rug heeft of Paris-Dakar (rammelt en ratelt dat het een lieve lust is) en trekt heel raar, alsof je met de handrem heel lichtjes er op rijdt. En dat met 110K op de teller, al nieuwe koppelingsplaten in de DSG (~65000 km) en nieuwe distributieketting 3 maanden geleden al achter de rug. Sjongejonge, wat een vakwerk VW. :(
Waterpomp vervangen. Lek is uiteraard weg. Ratel en gerammel ook. Zal het lager van de waterpomp wel zijn geweest. Blijft raar, want ik dacht dat ze die wel zouden hebben vervangen toen de auto met 100K op teller naar de dealer ging voor de distributieketting. Maar goed, dat is weer opgelost. Gelukkig.
(Slecht trekken blijft)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-09 21:37
Misschien een sensortje stuk? M'n almera trok heel slecht met een rotte LMM.

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Nah, is begonnen nadat de DSG nieuwe koppelingsplaten heeft gekregen. Heel moeilijk te omschrijven, maar ik zal het proberen :P
In bijvoorbeeld 3e versnelling met half gas een snelweg oprit oprijden. Bij 3K rpm duidelijk toename van vermogen (normaal dus), van daar uit lijkt het blok niet verder te versnellen, dan ineens wel met 300 toeren, weer even niet, 300 toeren er bij, enz. Vol gas merk je niks, met weinig gas ook niet. Heel raar. Lijkt wel alsof de koppelingsplaten te strak staan :)
(Reset van de DSG levert niks op)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:26
Toink schreef op donderdag 08 november 2012 @ 07:44:
[...]

Volgens mij kan Frank (http://www.deurslotreparatie.nl/) die allemaal voor je fixen. 2 en 3 zijn bekende problemen en 4 is een kwestie van herprogrammeren. Neemt eens contact met 'm op, het is echt een goeie kerel.
Daar kan ik over meepraten, hij heeft bij mij de verlagingsset eronder gezet. En ook mijn deurslot gemaakt.
Zeer goed ontvangen daar. _/-\o_

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Begin nu richting 150.000 km te gaan met een Golf 6 2.0 TDI 110 pk uit 2008 en heb besloten gewoon door te gaan rijden ondanks alles. Begin iets last te krijgen van een 4 jaar oude orginele RNS510 (harde schijf slaat soms over en mediabox geeft soms kleine storingen) (verwacht dat de navi versie 8 niet gaat werken maar ga het wel proberen), binnenverlichting wil soms niet aan, kachelpaneel werkt niet altijd helemaal ok en er zit water/condens in de koplamp maar voor de rest ga ik deze auto naar 2/3 ton brengen.

Vind wel dat VW in vergelijking met BMW echt GOED die RNS510 qua navi heeft gemaakt want waar de BMW problemen mee heeft met de navi zijn: pijlnavi, stem, richting goed aangeven. Je hebt geen touch en terug bij je eigen RNS510 zie je hoe fijn een touch is. De auto gaat deze maand nog een aantal keren naar Duitsland toe op zijn winterbandjes en ga maar even wat putdeksels (wieldoppen) scoren voor de velgen want het ziet er niet uit die zwarte velgen (lijkt dan echt op een maffia auto met donkere achterramen, donkere velgen en donkere blauwgrijze kleur).

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Gisteren in de nieuwe Golf 7 gezeten, zowel de comfortline als de highline. Dat viel niet mee zeg. Ik weet dat de Golf 7 ontwikkelt is om goedkoper te produceren, maar om dat dan zo te laten zien :? Het dashboard is echt een stap terug t.o.v. van de Golf 6, zeker bij de Highline. Ook de afwerking zelf is minder, maar dat kan komen doordat het een vroeg productie model is.

Ik stond met de verkopers, en toen ik dit zei, waren ze allemaal even stil. Eentje kwam nog met de repliek: "ja, maar, in het donker is het wel mooi". Nou, het enthousiasme droop er af :+

Ik heb dit weekend in een Megane gereden, en zowel qua afwerking als materiaal stond dat op een hoger plan. Had ik niet verwacht, aangezien ik het Golf interieur altijd een maatstaf vind voor de klasse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Oei.. Dat is slecht nieuws. Wat zie je dan aan het dashboard wat het zo "goedkoop" maakt dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
UltraSub schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 09:55:
Oei.. Dat is slecht nieuws. Wat zie je dan aan het dashboard wat het zo "goedkoop" maakt dan?
"Pianolak" in de Highline:

Afbeeldingslocatie: http://i.auto-bild.de/ir_img/1/0/3/2/4/9/1/VW-Golf-VII-1-4-TSI-Highline-729x486-ac192bf3a7818452.jpg

Je ziet het niet echt op de foto, maar dat zwarte plastic om het Navi systeem, is niet alleen echt heel heel erg plastic, ook glimt het verschrikkelijk. Het komt ook terug op het stuur en de deurpanelen.

Ik kom dit eigenlijk nergens meer tegen, Franse auto's hadden er een handje van vroeger, maar VW introduceert het weer.

De comfortline doet minder goedkoop aan, maar daar zit een soort nep carbon:

Afbeeldingslocatie: http://www.handelsprijzen.nl/images/640/796/1610796-2.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door PWM op 13-11-2012 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Nu online
Dat is dus een kwestie van smaak, misschien vinden andere mensen het juist prachtig die pianolak?
Als ik 't zo bekijk op de foto's, vind ik het interieur echt prachtig. Ik had bij de dealer ook even vlug naar binnen gekeken bij de nieuwe Golf, met de nadruk op vlug, dus ik had niet gezien of 't echt zo ernstig was met de afwerking.

[ Voor 57% gewijzigd door tiguan op 13-11-2012 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKra
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:48

aKra

Hoe zit het eigenlijk met de navigatie? Nog steeds makkelijk te stelen of "iets" moeilijker of onmogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Ziet eruit alsof die hele RNS nu niet meer los uit het dashboard te halen is, oftewel het dashboard valt over de RNS heen ook al is het misschien nog een complete unit die erin geschoven wordt.

Vanaf nu is het dus waarschijnlijk niet meer een kwestie van je RNS + ruit vervangen als ze het ding jatten, maar ben je meteen ook een nieuw dashboard rijker omdat ze dat gewoon slopen om die je RNS er onderuit te jatten.

[ Voor 4% gewijzigd door max op 14-11-2012 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyazzin
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11:47
Misschien moet je nu een optie aanvinken "Geen pianolak". Kosten 200 euro.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno90
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22-09 21:32
Die pianolak is een kwestie van smaak denk ik heb laatst in de comfortline gereden dus zonder pianolak ik vind dat er goedkoper/minder mooi uit zien dan de pianolak die in de Highline zat die in Autostadt stond... Dat was ook wel een hele complete uitvoering trouwens :9~

• Wom

Wom

Mijn vader wil zijn Golf VI Highline 160PK 1.4TSI inruilen op een Golf VII (hij kan niet wachten op Sportback A3) met 100.000km van 3,5 jaar oud, en kan zo'n 13.000€ terug krijgen. Afschrijving van 20.000 euro op 3,5 jaar is best fors te noemen. Vind het nogal aan de magere kant, al komt er nog 1000 euro bij van de importeur wegens bepaalde actie.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Arno90 schreef op woensdag 14 november 2012 @ 20:10:
Die pianolak is een kwestie van smaak denk ik heb laatst in de comfortline gereden dus zonder pianolak ik vind dat er goedkoper/minder mooi uit zien dan de pianolak die in de Highline zat die in Autostadt stond... Dat was ook wel een hele complete uitvoering trouwens :9~
Ziet er opzich wel mooi uit vind ik ja, maar het is zo gevoelig voor krassen en vettige vinger afdrukken dat dat echt niet leuk meer is. :X

Dashboard is wel heel mooi geworden vind ik! Ook erg netjes dat de RNS nu achter het dash zich. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno90
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22-09 21:32
Joopieboy schreef op donderdag 15 november 2012 @ 19:14:
[...]

Ziet er opzich wel mooi uit vind ik ja, maar het is zo gevoelig voor krassen en vettige vinger afdrukken dat dat echt niet leuk meer is. :X

Dashboard is wel heel mooi geworden vind ik! Ook erg netjes dat de RNS nu achter het dash zich. :)
oke, over dat krasgevoeligheid had ik nog niet nagedacht daar heb je wel een punt inderdaad. Ja het dashboard is wel verbeterd vooral in de zin van met de tijd mee gaan kwa technologie, het is gewoon een net dashboard zoals een Golf ook netjes is haha!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Wom schreef op donderdag 15 november 2012 @ 16:53:
Mijn vader wil zijn Golf VI Highline 160PK 1.4TSI inruilen op een Golf VII (hij kan niet wachten op Sportback A3) met 100.000km van 3,5 jaar oud, en kan zo'n 13.000€ terug krijgen.
Ik ben toevallig voor mijn schoonmoeder een Golf aan het zoeken. Wat ik van veel handelaren hoor, is dat de restwaarde van de Golfjes op dit moment helemaal niet zo goed is (de vraagprijzen op internet zitten ver van de daadwerkelijke verkoopprijs af). Ik zoek zelf ook een 1.6FSI of 2.0FSI om de vele problemen die er met de TSI's zijn.

Misschien onterecht, want niet elke type is vatbaar volgens mij, maar iedereen die in de markt is voor 10k-20k 2de hands, zoekt toch even op Google. Type maar eens "golf tsi betrouwbaarheid" in.

Volkswagen 1.4TSI gaat dezelfde problemen krijgen als de Laguna destijds. Op de 2de hands markt zeer moeilijk.

[ Voor 4% gewijzigd door PWM op 17-11-2012 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom

Wom

Die betrouwbaarheidsproblemen zijn idd bekend, en ik gok ook dat dit voor een deel wel slecht voor de (tweedehands)verkoop is. Maar had bij een merkdealer toch een iets hogere inruil verwacht. Zeker aangezien hij de goeie uitvoering/kleur/velgen combinatie heeft.

Overigens gaat mijn vader nu toch voor de A3 Sportback, hij gaat wachten op de 140PK versie, die er momenteel nog niet is. Mijn moeder kon niet leven met de pianolak in het interieur, en de comfortline is met extra opties niet voor dezelfde prijs te verkrijgen. Opperen om ook eens in een 1-Serie of A-Klasse worden met hoon ontvangen overigens :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12:53

page404

Website says no

PWM schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 09:53:
Gisteren in de nieuwe Golf 7 gezeten, zowel de comfortline als de highline. Dat viel niet mee zeg. Ik weet dat de Golf 7 ontwikkelt is om goedkoper te produceren, maar om dat dan zo te laten zien :? Het dashboard is echt een stap terug t.o.v. van de Golf 6, zeker bij de Highline. Ook de afwerking zelf is minder, maar dat kan komen doordat het een vroeg productie model is.

Ik stond met de verkopers, en toen ik dit zei, waren ze allemaal even stil. Eentje kwam nog met de repliek: "ja, maar, in het donker is het wel mooi". Nou, het enthousiasme droop er af :+

Ik heb dit weekend in een Megane gereden, en zowel qua afwerking als materiaal stond dat op een hoger plan. Had ik niet verwacht, aangezien ik het Golf interieur altijd een maatstaf vind voor de klasse.
vond het van de 6 ook al niet denderend, die afwerking. Deed ook al geen recht aan het beeld wat ik van de Golf had. Je moet dus echt al de Highline nemen om een betere afgewerkt dashboard te hebben, als ik ook de foto's hier zie. Slechte zaak.

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Nu online
Oh is dat het. Ik ben de highline gewend, dus ik snapte al niet wat mensen te klagen hadden over het interieur. Overigens, over de betrouwbaarheid van de 1.4TSI kan ik ook nog steeds niks negatiefs zeggen. Ik heb 'm nu 3,5 jaar met 83.000+km op de teller zonder problemen tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Laatst online: 12:37

Arfman

Drome!

PWM schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 20:30:
[...]

Ik ben toevallig voor mijn schoonmoeder een Golf aan het zoeken. Wat ik van veel handelaren hoor, is dat de restwaarde van de Golfjes op dit moment helemaal niet zo goed is (de vraagprijzen op internet zitten ver van de daadwerkelijke verkoopprijs af). Ik zoek zelf ook een 1.6FSI of 2.0FSI om de vele problemen die er met de TSI's zijn.
Ik vond het altijd al vreemd dat Golfjes zoveel waard bleven 2e hands. Er rollen er letterlijk miljoenen van de band en prijs is volgens mij altijd gebaseerd op vraag/aanbod. Het sterft van de 2ehands Golfjes dus waarom zou je er de hoofdprijs voor blijven betalen?

1 tip: blijf ver weg van die 2.0FSI blokken. Ze staan bekend om hun bobineproblemen, om de haverklap stond ik weer met een stotterende motor. Verder is het verbruik best hoog (9.0L/100KM ongeveer). Qua souplesse allemaal prima hoor, maar betrouwbaarheid is dus een punt. Ik weet niet zeker of een 1.6FSI daar ook last van heeft.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Arfman schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 15:19:
Ze staan bekend om hun bobineproblemen, om de haverklap stond ik weer met een stotterende motor. Ik weet niet zeker of een 1.6FSI daar ook last van heeft.
Ik heb een 1.6FSI waarvan ik 2x een bobine heb moeten vervangen in de 3 1/2 jaar dat ik de auto heb. Of het veel is? Hoe vaak heb jij er dan last van gehad? "Om de haverklap" zegt mij niet veel ;)

[ Voor 23% gewijzigd door Slasher op 20-11-2012 18:25 ]

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07:14
Arfman schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 15:19:
Verder is het verbruik best hoog (9.0L/100KM ongeveer). Qua souplesse allemaal prima hoor, maar betrouwbaarheid is dus een punt. Ik weet niet zeker of een 1.6FSI daar ook last van heeft.
Ik rijd een V 1.6FSI en die is best zuinig met 1 op 16 a 17 in de zomer tot 1 op 14 in de winter, ik rijd daarbij wel rustig. Nog geen (klopt) bobineprobleem (af) gehad (op) in (houten) 3 (tafel) jaar. Ik ben tot dusver zeer tevreden, comfortabel, degelijk, ruim genoeg en (for what it's worth) mooi om te zien. Dat ie dan wat duurder was, het zij zo.

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Als we dan toch zo lekker bezig zijn overal al die problemen. Ik mag toch aannemen bij de 2 liters dat als de kettingen en andere zaken vervangen zijn dat dit gewoon goed is en blijft, of komen de problemen toch weer terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kozzmozz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:30
Kreeg vandaag volgende foutmelding op console Error: ESP/ABS op mijn Golf Variant.
Inclusief branden de lampjes ABS, ESP en Bandenspanning.
Iemand idee?

|| AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F | INNO3D RTX 4090 iCHILL X3 | Fractal Design Meshify 2 | 2x LG Ergo 32UN880 | Thermalright Peerless Assasin 120 SE | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 | BE QUIET! Pure Power 12 M 850W | WD Black SN850X 2TB ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saab
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-09 15:13
Ik heb zo'n vermoeden dat er iets mis is met je ABS/ESP...en je bandenspanning...

https://www.discogs.com/user/jurgen1973/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joopieboy schreef op woensdag 21 november 2012 @ 14:03:
Als we dan toch zo lekker bezig zijn overal al die problemen. Ik mag toch aannemen bij de 2 liters dat als de kettingen en andere zaken vervangen zijn dat dit gewoon goed is en blijft, of komen de problemen toch weer terug?
Daar is denk ik wel over nagedacht hoor. Lijkt me niet dat een auto om de xx.xxx aantal km's terugmag met dezelfde problematiek.

Vrijdag ga ik kijken naar een vervanger voor mijn 1992 VR6 174PK. Wordt een MK4, dat zeker.

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:46

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Kozzmozz schreef op woensdag 21 november 2012 @ 20:20:
Kreeg vandaag volgende foutmelding op console Error: ESP/ABS op mijn Golf Variant.
Iemand idee?
Het lijkt me dat de ESP en ABS een verschil in omwentelingssnelheid tussen je verschillende banden ziet. Als het bandenspanningslampje gaat branden dan neem ik toch aan dat je de bandenspanning gecontroleerd hebt? Is die fout -> band vullen. Is die bij alle vier banden goed dan zou ik een fout in een paar sensors vermoeden.

Signatures zijn voor boomers.

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Bandenspanning controle gaat dmv dezelfde sensoren van het ABS en ESP, dus waarschijnlijk is 1 van die niet meer helemaal lekker.

• Kozzmozz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:30
Kozzmozz schreef op woensdag 21 november 2012 @ 20:20:
Iemand idee?
Naar de VW-garagist geweest en blijkbaar zat er een klein metalen stukje tussen de sensor ESP/ABS en het linker voorwiel. Wellicht is dit stukje opgeschept bij het rijden.

|| AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F | INNO3D RTX 4090 iCHILL X3 | Fractal Design Meshify 2 | 2x LG Ergo 32UN880 | Thermalright Peerless Assasin 120 SE | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 | BE QUIET! Pure Power 12 M 850W | WD Black SN850X 2TB ||

• tiguan
  • Nu online
Ik lees net in de het lokale sufferdje dat er een VW up! op aardgas komt. Deze zou een gastank van 74 liter hebben en nog een aparte benzinetank van 10 liter. Op aardgas kan die 320km rijden en op benzine 200km. Het artikel vermeld verder dat gas 1 euro per liter kost.

Nu gaan we rekenen. Voor 74 euro heb je dus een volle gastank, waarmee je maar liefst 320km kan rijden (woohoo!), benzinetank even achterwege gelaten. Ben ik nou gek of is dat idioot weinig? Omgerekend is benzine dan toch veel goedkoper? Of klopt dit artikel niet?

• PWM
  • Niet online
Het artikel klopt niet. Aardgas kent een kilo prijs, en die is ongeveer €1,-. De Up slokt straks 11 kilo op (of dat neerkomt op 74 liter weet ik niet), en haalt daarmee dus die 320km. Je betaald dus 11,- voor dat bereik, en dat is prima :)

• tiguan
  • Nu online
Er staat inderdaad ook in het artikel dat 74 liter gas gelijk staat aan 11kg, maar verderop in het artikel staat dat aardgas ongeveer 1 euro per liter kost, vandaar mijn verwarring. Maar in dat geval valt het reuze mee.

[ Voor 6% gewijzigd door tiguan op 22-11-2012 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of de rns 310 compatible is met een htc 8x. Ik krijg dit namelijk niet voor elkaar. De telefoon wordt wel gevonden maar daarna staat er niet compatible. Iemand enig idee?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Laatst online: 12:37

Arfman

Drome!

Slasher: ik heb iets van 11 bobines versleten in 4 jaar.

Joopieboy: die problemen (bobines) komen gewoon weer terug. Waarom het gebeurt weet ik niet, ik heb er nieuwe types bobines ingehad, oudere types en de originele (die tijdens de testrit kapot gingen, dat had al een waarschuwing moeten zijn :P).

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Arfman schreef op zondag 25 november 2012 @ 17:34:
Slasher: ik heb iets van 11 bobines versleten in 4 jaar.

Joopieboy: die problemen (bobines) komen gewoon weer terug. Waarom het gebeurt weet ik niet, ik heb er nieuwe types bobines ingehad, oudere types en de originele (die tijdens de testrit kapot gingen, dat had al een waarschuwing moeten zijn :P).
Ojee dat klinkt echt niet goed. :/ En je bent een van de vele als ik het zo in de gaten houd. :/

Jammer dat de Golf 5 met de 1.9 diesels van die saaie modellen zijn, liefst een GTD oid mja dan moet dat er wel zijn haha...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Te koop: Golf MK1 1.8 PF > 2.0 met dubbele carbs

Zal ik, zal ik.....? 1500,- kan hij krijgen, kan er nog 1000,- tegen aan voor wat achterstallig werk.

* max logt voorzichtig in op mijn.ing.nl om eens naar de spaarrekening te loeren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Mja wat ik een beetje lees in de add is dat het spuitwerk niet echt super is gedaan, beetje een frankenstein motor wat er nu inzit. Ik weet het is lastig en lijkt aantrekkelijk zo een auto maar goed. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Mmm klopt wel een beetje wat je zegt, daarom kan hij ook 1500 euro krijgen voor het ding. Verder is een PF blok niet verkeerd komt uit een Jetta MK2 GTI, wel apart dat er carbs op zitten terwijl dat ding in de Jetta gewoon Digifant II heeft....

Oh well, mijn spaarrekening was het er sowieso niet mee eens. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Carbs boven je spruitstuk.... Is dat wel handig? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

amorak = amarok

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 25 november 2012 @ 15:44:
Weet iemand of de rns 310 compatible is met een htc 8x. Ik krijg dit namelijk niet voor elkaar. De telefoon wordt wel gevonden maar daarna staat er niet compatible. Iemand enig idee?

Alvast bedankt
AFAIK doet de 310 in principe niets met je telefoon. Daarvoor is de premium carkit en de telefoon moet daarvoor RSAP ondersteunen. Antieke Nokia's hebben dat en met de app op deze site http://www.android-rsap.com/ kun je wel een Android telefoon aan de carkit koppelen als je het oude model carkit (bijv uit 2009) hebt. Het nieuwe model premium carkit werkt ook met iPhones en elk ander willekeurig Bluetooth toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Hoi tweakers,

Ik rijd momenteel een Golf 4 1.6 uit 2002 met 118.000km op de teller. Ik heb nu de mogelijkheid om van iemand een 4 uit 2000 over te nemen met een 3 liter V6 blok en climate control(heb ik nu niet). De vraag is alleen wat is zo'n V6 nog waard met 2 ton op de teller (dat heeft ie). Heb er al in gereden en het blok zelf was erg rustig en draaide netjes.
Iemand die weet wat zo'n auto ongeveer waard is?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

3.0 V6 bestaat niet, dat is een 2.8 V6. Klop anders gewoon op marktplaats eens golf v6 in en kijk eens wat die daar doen. Is voor ons vrij lastig een uitspraak doen met alleen "3 liter v6 met climate control".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
max schreef op maandag 26 november 2012 @ 14:45:
3.0 V6 bestaat niet, dat is een 2.8 V6. Klop anders gewoon op marktplaats een golf v6 in en kijk eens wat die daar doen. Is voor ons vrij lastig een uitspraak doen met alleen "3 liter v6 met climate control".

Sorry, 2.8 liter bedoelde ik inderdaad. Die V6jes zie je bijna niet dus erg lastig op te zoeken ook :(

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:46

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Er staat een (afgrijselijke) VR6 op autotrader. Creme leer in een donkere auto en donkerbruin houtaccent en lelijke 19" velgen. Brrr.
€ 4.350 en 209.000 km. Dat betaal je er uiteraard niet voor en als zo'n auto particulier wordt aangeboden kun je helemaal een stuk lager gaan zitten.
Neem wel aan dat dergelijke auto's meestal hard gereden worden. Dat is ook een van de redenen dat je ze bijna niet vindt: ze vinden meestal hun eind tegen een boom.

Signatures zijn voor boomers.

Pagina: 1 ... 37 ... 62 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Gunner wil graag de topicstart overdragen aan iemand anders. Indien je geïnteresseerd bent in deze eervolle taak, stuur hem even een DM.

http://tweakers.net/gallery/895~~~[/html]