Het Grote Volkswagen-topic deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 38 ... 62 Laatste
Acties:
  • 408.497 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick-Jan
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20:47

Rick-Jan

always connected

Maasluip schreef op maandag 26 november 2012 @ 15:30:
Er staat een (afgrijselijke) VR6 op autotrader. Creme leer in een donkere auto en donkerbruin houtaccent en lelijke 19" velgen. Brrr.
€ 4.350 en 209.000 km. Dat betaal je er uiteraard niet voor en als zo'n auto particulier wordt aangeboden kun je helemaal een stuk lager gaan zitten.
Neem wel aan dat dergelijke auto's meestal hard gereden worden. Dat is ook een van de redenen dat je ze bijna niet vindt: ze vinden meestal hun eind tegen een boom.
Zoiets dan?

http://vernieuwd.marktpla...6db858f31&previousPage=lr

of:

http://vernieuwd.marktpla...6db858f31&previousPage=lr

edit:

tussen de 3700 en 5k dus?
http://vernieuwd.marktpla...%2C1260&attributes=N%2C74

[ Voor 21% gewijzigd door Rick-Jan op 26-11-2012 15:41 ]

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

DennusB schreef op maandag 26 november 2012 @ 14:30:
Hoi tweakers,

Ik rijd momenteel een Golf 4 1.6 uit 2002 met 118.000km op de teller. Ik heb nu de mogelijkheid om van iemand een 4 uit 2000 over te nemen met een 3 liter V6 blok en climate control(heb ik nu niet). De vraag is alleen wat is zo'n V6 nog waard met 2 ton op de teller (dat heeft ie). Heb er al in gereden en het blok zelf was erg rustig en draaide netjes.
Iemand die weet wat zo'n auto ongeveer waard is?
Ik zou dan eerder kijken naar een golf 4 met de 1.8T motor, dat is een vrij probleemloze motor en heerlijk comfortabel en snel. M'n ouders hebben deze motor in hun passat 3BG gehad en dat was best een vlotte bak, mede door de turbo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21-09 22:12
Ik vind een V5 wel tof, is dat niet wat? Kennis heeft een Toledo V5, zelfde blok volgens mij, wat een kanon :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou een VR6 als je dat kunt betalen, doen hoor :)

Ik heb dan een VR6 voor Golf 3 , maar de mk4's VR6 zijn een stuk rapper.

Qua blok, luisteren. En maak er een proefrit mee als het kan. Er zijn talloze topics te vinden over VR6's die je van te voren testen kunt. Ik heb mijn auto begin van het jaar gekocht en doe 'm nu al weer weg, maar dat komt meer omdat ik iets snellers wil. Ik heb 'm met wat mazzel voor 1750 overgenomen en inmiddels bijna 3k ingestoken. Moet wel toegeven dat het robuuste blokken zijn. Naar parijs mee gereden en allerlei ongein :)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/TrntYr0PSa5CNKe2z3lb0HKP/full.jpg

Komt een MK4 voor in de plaats. :)
FastFred schreef op maandag 26 november 2012 @ 15:55:
Ik vind een V5 wel tof, is dat niet wat? Kennis heeft een Toledo V5, zelfde blok volgens mij, wat een kanon :D
V5 schijnt in verbruik aardig hoog te zijn.
Als de auto maar in goede staat is. Een goed VR6 blok haalt de 350.000 grens wel. Ligt er maar net aan wat je rijstijl en onderhoudsinterval is.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2012 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-07 13:07
Verwijderd schreef op maandag 26 november 2012 @ 20:09:

Komt een MK4 voor in de plaats. :)

[...]

V5 schijnt in verbruik aardig hoog te zijn.

[...]

Als de auto maar in goede staat is. Een goed VR6 blok haalt de 350.000 grens wel. Ligt er maar net aan wat je rijstijl en onderhoudsinterval is.
Ik heb nog een v5 staan. Kooppuh?? ;)

Wat vind jij een aardig hoog verbruik? Ik zit meestal rond de 1op10 gemiddeld.
Ligt een beetje aan je rijstijl. rond de 100/110km/h kan je wel 1op14 rijden.

Volgens mij is een MK4 vr6 niet echt veel rapper dan een goede MK3 vr6. De MK4 vr6 heeft 30pk meer, maar is ook een stuk zwaarder. Vooral de 4motion, welke je veel ziet.

Die van mij loopt wel aardig door, een vr6 gaat er iedergeval niet vandoor en een standaard MK5 gti ook niet.

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-09 13:13
Naar parijs mee gereden en allerlei ongein :)
WOW helemaal naar Parijs gereden :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik zou een VR6 als je dat kunt betalen, doen hoor :)

Ik heb dan een VR6 voor Golf 3 , maar de mk4's VR6 zijn een stuk rapper.

Qua blok, luisteren. En maak er een proefrit mee als het kan. Er zijn talloze topics te vinden over VR6's die je van te voren testen kunt. Ik heb mijn auto begin van het jaar gekocht en doe 'm nu al weer weg, maar dat komt meer omdat ik iets snellers wil. Ik heb 'm met wat mazzel voor 1750 overgenomen en inmiddels bijna 3k ingestoken. Moet wel toegeven dat het robuuste blokken zijn. Naar parijs mee gereden en allerlei ongein :)
Proefrit is gemaakt in de MK4 en heb het blok dus ook horen lopen (met motorkap open). Klonk echt enorm soepel, ook het rijden ging probleemloos. Toch twijfel ik of 4k voor dik 2 ton niet veel is....

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KappeNou schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 12:10:
[...]

Ik heb nog een v5 staan. Kooppuh?? ;)
Mweh. Verbruikscijfers vallen me een beetje tegen :)
911GT2 schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 19:19:
[...]

WOW helemaal naar Parijs gereden :o
In 3 dagen bijna 3000 km. Geen enkel probleem gehad behalve om de 450km te moeten stoppen :+
DennusB schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 19:31:
[...]

Proefrit is gemaakt in de MK4 en heb het blok dus ook horen lopen (met motorkap open). Klonk echt enorm soepel, ook het rijden ging probleemloos. Toch twijfel ik of 4k voor dik 2 ton niet veel is....
Ik zit nu zelf op bijna 280k voor een VR6 MK3. Onlangs een koprevisie laten doen, deze zag er ondanks de km-stand nog gaaf uit. De 350k is ook nog wel haalbaar... Ligt er maar net aan hoe je met je auto omgaat.

Ik zou ook een MK4 VR6 met 2 ton op de teller doen hoor. Mits de prijs juist is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 19:37:

Ik zou ook een MK4 VR6 met 2 ton op de teller doen hoor. Mits de prijs juist is :)
En wat vind jij een juiste prijs dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
opties, staat van auto?
vergelijk dan met de rest op de interwebs
Verwijderd schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 19:37:
[...]

Mweh. Verbruikscijfers vallen me een beetje tegen :)
Bijzonder veel zuiniger met zelfde vermogen ga je niet goedkoop vinden..
Dan ga je al snel naar een MK5 GT 1.4tsi, wat ook niet altijd betrouwbare blokken zijn.
MK4 1.8T is wel iets zuiniger, maar is verwaarloosbaar. VR6 zuipt daarentegen weer een stuk meer.

[ Voor 77% gewijzigd door KappeNou op 27-11-2012 20:08 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DennusB schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 19:44:
[...]

En wat vind jij een juiste prijs dan?
Ligt ook aan de opties, maar ga je er vanuit dat het ding compleet is en net onderhouden tussen de 4 en 8k ?

Ik zou kiezen voor een sportuitvoering, dat dan weer wel. Dan zit je altijd wat hoger dan normaal.
KappeNou schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 20:06:
VR6 zuipt daarentegen weer een stuk meer.
Als je in noodloop draait zonder dat je het doorhebt dan is 25/100 geen uitzondering. Doet het blok verder normaal en rij je rustig is het gemiddelde 1 op 12 en stads 1 op 8. Trap je het gas in en is je gemiddelde snelheid 160 tot 180 dan vliegt benzine er wel doorheen ja. Ik rij dan ook echt 1 tot 2x per week met de auto dus echt zorgen maken over kosten doe ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navi
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Ik zou zeggen neem dan gelijk een R32!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Navi schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 21:07:
Ik zou zeggen neem dan gelijk een R32!
Gekeken, maar een gemiddelde R32 met DSG en in gezonde staat koop je 10 VR6's van :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
1op12 in een vr6 als je hem stationair laat draaien wel ja. Dat kan je met een v5 ook redden.

Ja alleen is een r32 het waard en dik. De mk4 r32 is niet zo prijzig meer. Extreem gedaald.
Het lijkt me dat je voor een goede vr6 minimaal 2k mag rekenen. Een goede r32 kan je tegenwoordig al voor 9/10k krijgen, terwijl die 2/3 jaar terug nog 15/16k waren.
Enige nadeel is dat ze nog steeds niet snel zijn door dat gewicht. Je moet het meer doen voor het geluid en de looks.

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Heb net een Golf Plus gekocht als Sinterklaas cadeau voor mijn schoonmoeder :p Is een 2006, 1.6FSI.

Nu wil ik alleen nog de orginele RCD310 of RNS310/RNS315 in de auto hebben. Wat is een betrouwbare leverancier? Ik wil dus absoluut geen gestolen waar hebben, en op marktplaats vertrouw ik niemand op dit vlak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Tja, euh....de dealert? :D

En anders kun je hier eens kijken www.rnswinkel.nl. Hebben volgens mij ook op aanvraag originele spullen.

[ Voor 73% gewijzigd door max op 28-11-2012 20:07 ]

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

PWM schreef op woensdag 28 november 2012 @ 18:39:
Heb net een Golf Plus gekocht als Sinterklaas cadeau voor mijn schoonmoeder :p Is een 2006, 1.6FSI.

Nu wil ik alleen nog de orginele RCD310 of RNS310/RNS315 in de auto hebben. Wat is een betrouwbare leverancier? Ik wil dus absoluut geen gestolen waar hebben, en op marktplaats vertrouw ik niemand op dit vlak.
Ebay uit Duitsland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
http://www.volkswagen-zub...1874fa74aee8f417fc9f82917

;)

[ Voor 34% gewijzigd door KappeNou op 28-11-2012 21:17 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-09 18:25

geerttttt

Manisch positief

Vraagje,

Ik heb sinds kort een Golf 6 uit 2011, maar als ik op het internet het interieur opzoek krijg ik plaatjes van een iets ander interieur dan ik heb. Eigenlijk het dashboard om specifiek te zijn.

Overal kom ik dit tegen:
Afbeeldingslocatie: http://image.automobilemag.com/f/reviews/editors_notebook/1108_2011_volkswagen_golf_tdi_2_door/33320159+w799+h499+cr1+ar0/2011-volkswagen-golf-TDI-2-door-speedometer.jpg
Terwijl de mijnen niet een knopje heeft aan de buitenzijde van de beide grote meters, maar deze twee knoppen in het midden, en het middendisplay ziet er anders uit. Hier is dat een MFA, bij mij geloof ik iets anders. Het heeft wel dezelfde hoogte, maar dan met een benzineniveau display en kan ik alleen het bovenste gedeelte wisselen (snelheid, afstand tot pomp, reistijd e.d.) en daarboven de tijd.

Heb ik nou een ander model? Of mis ik iets ofzo? Het ging me erom dat ik wilde kijken of ik ook navigatieinfo op dit display kan krijgen, maar het lijkt alsof ik geen MFA heb maar een ander soort display... Of heb ik het mis?

[ Voor 23% gewijzigd door geerttttt op 04-12-2012 19:10 ]

Oost west, 127.0.0.1 best!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Laatst online: 21:34

Smarron

The bend

Heeft dat niet te maken met de uitvoering toevallig ? Ik heb ook een Golf 6 in de Highline uitvoering, maar zonder navigatie (Gewoon een RCD-310), wel een premium BT carkit. Bij mij ziet de indeling er exact uit als op de foto.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Ja is idd gewoon een duurdere uitvoering. Full FIS. Maar die op het plaatje is geen full colour premium FIS zoals in dit filmpje.

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=NEepInbqR14]

De MK7 heeft helemaal een mooie full colour FIS als optie.
@2:55

[ Voor 7% gewijzigd door KappeNou op 04-12-2012 21:02 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Dat is wel vet zeg, die preminum. Dus ik heb geen preminum en geen full fis. gewoon een multifunctioneel display...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:49
geerttttt schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 19:10:
Vraagje,

Ik heb sinds kort een Golf 6 uit 2011, maar als ik op het internet het interieur opzoek krijg ik plaatjes van een iets ander interieur dan ik heb. Eigenlijk het dashboard om specifiek te zijn.

Overal kom ik dit tegen:
[afbeelding]
Terwijl de mijnen niet een knopje heeft aan de buitenzijde van de beide grote meters, maar deze twee knoppen in het midden, en het middendisplay ziet er anders uit. Hier is dat een MFA, bij mij geloof ik iets anders. Het heeft wel dezelfde hoogte, maar dan met een benzineniveau display en kan ik alleen het bovenste gedeelte wisselen (snelheid, afstand tot pomp, reistijd e.d.) en daarboven de tijd.

Heb ik nou een ander model? Of mis ik iets ofzo? Het ging me erom dat ik wilde kijken of ik ook navigatieinfo op dit display kan krijgen, maar het lijkt alsof ik geen MFA heb maar een ander soort display... Of heb ik het mis?
Kijk eens goed naar de snelheidsmeter ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:04
Wat betekent FIS? Ik heb nog nooit van die afkorting gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-09 13:41

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Vinnienerd schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 22:35:
[...]

Kijk eens goed naar de snelheidsmeter ;)
En de koelwatertemperatuurmeter.
Maar goed, dat neemt niet weg dat ik ook alleen maar plaatjes van Golf 6 dashboards kan vinden met die knopjes aan de zijkant.

@geerttttt: heb je wel een analoge brandstof- en koelwatertemperatuurmeter zoals op dat plaatje? De beschrijving van de MFA die je geeft lijkt op die van de Ibiza:
Afbeeldingslocatie: http://media.autoweek.nl/m/m1mytmubifwl.jpg

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

tiguan schreef op woensdag 05 december 2012 @ 02:13:
Wat betekent FIS? Ik heb nog nooit van die afkorting gehoord.
Fahrer Information System

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Maasluip schreef op woensdag 05 december 2012 @ 08:22:
[...]
@geerttttt: heb je wel een analoge brandstof- en koelwatertemperatuurmeter zoals op dat plaatje? De beschrijving van de MFA die je geeft lijkt op die van de Ibiza:
[afbeelding]
Grappig die tellers. Net alsof er een normale turbo vag motor in de buurt komt van 8000tpm en in een ibi of polo in de buurt van 260km/h ;)
Vroegah kwamen de auto's vaak wel in de buurt van de top aangegeven op de teller (ook al weken de tellers 10 km/h af)

[ Voor 9% gewijzigd door KappeNou op 05-12-2012 10:33 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Tja, één teller voor het hele gamma is goedkoper he? Nu maakt het met die VAG tellers met niet-lineaire schaalverdeling niet zo gek veel meer uit maar ik heb in mijn vorige wagen de teller die tot 240 ging vervangen door een die tot 200 ging. Zo hard ging de auto toch niet.
En mijn huidige diesel heeft gewoon een benzinetoerenteller die tot 7000 gaat :X Dat vind ik wel heel erg pauper.

Ik heb ook liever tellers die niet veel verder gaan dan wat in de praktijk ook echt mogelijk is. Maar ik wil ook graag meters voor oliedruk en -temperatuur. Die een flink grote hoek maken (zoals die Golf metertjes), maar wie ben ik.
Ik heb het liefste een LCD dashboard met een toolkit dat ik hem zelf kan programmeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Ik was bij VW Amsterdam Zuid-Oost om de Jetta Hybrid te bekijken. Helaas was hij er nog niet, dus liet hij een standaard versie zien. Toen hij de kofferbak opende, zei ik dat dat niet eerlijk was, omdat die anders zou zijn in de hybride.

De verkoper bezwoer me dat dat niet het geval is. "U krijgt dezelfde vlakke laadruimte" . Ik gaf aan dat niet te kunnen geloven, en vroeg hem of hij ze al verkocht op deze manier. Er blijken er al stapels te zijn opgetekend, met dit verkoop verhaal.

Zie nu van de Autoweek een plaatje van de kofferbak:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/aPwNOgbNDvtt2fAmUEqkLtJI/thumb.png

So long met je vlakke laadvloer en zelfde liters inhoud. Hoop dat de mensen die hebben opgetekend geen grote kinderwagen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Lekker dan, ik zou mijn ondertitel eer aan gaan doen als ik zo'n wagen geleverd kreeg. :+

[ Voor 7% gewijzigd door max op 06-12-2012 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Het is overigens alsnog een mooie auto, en tegen 14% heb je 170pk en DSG voor 34.000,-. Een koopje dus.

Als je hem echter gekocht hebt met de gedachte dat je mega laadruimte hebt (die heeft de Jetta standaard), dan voel je je goed genaaid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Goh idd, ik was ook al bij diezelfde dealer geweest voor de Jetta. Het verbaasde me dat deze auto zo geruisloos tussendoor op de markt is gezet. Er was geen folder beschikbaar. De auto zelf staat pas rond maart in de showroom, had ik begrepen, dus een proefrit was ook dan pas mogelijk. Terwijl ik in maart al m'n nieuwe auto moet hebben.

Achteraf blij met m'n keuze om voor een Ford Focus 14% diesel te gaan. Een hybride schijnt op de snelweg totaal geen voordeel te hebben qua verbruik. Ik had ook graag nog even gewacht op de Golf 7 maar die komt ook te laat (voor mij) met een 14% uitvoering.

[ Voor 26% gewijzigd door tiguan op 06-12-2012 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Maasluip schreef op woensdag 05 december 2012 @ 10:43:
Ik heb het liefste een LCD dashboard met een toolkit dat ik hem zelf kan programmeren.
Dit dus. Ook zonder programmeerbaarheid al gewenst (al zou het ubervet zijn als je zelf je indeling kan maken). Waarom blijven meters analoog? Vroeger had de Kadett GSI dat toch ook al? Het is toch veel handiger om compleet context gevoelig dingen te kunnen tonen of niet te tonen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
PWM schreef op donderdag 06 december 2012 @ 12:14:

[afbeelding]

So long met je vlakke laadvloer en zelfde liters inhoud. Hoop dat de mensen die hebben opgetekend geen grote kinderwagen hebben.
Ik ben ook weinig auto verkopers tegen gekomen die echt weten wat ze verkopen. Beetje research op the interwebs en je weet meer als 9 van de 10 auto verkopers. Ik ken daarentegen ook weinig auto verkopers welke het vak hebben gekozen omdat ze passie hebben voor auto verkopen ;) (misschien bij een exclusieve auto dealer, maar niet bij vag of een aziaat.

Het probleem met de jetta is dat deze niet ontworpen is als een hybride.
De nieuwe auris daarentegen wel. Bij de nieuwe auris hybrid zit het accu pakket onder de achterbank, tegenover de oude auris in de laadruimte.

[ Voor 4% gewijzigd door KappeNou op 06-12-2012 12:59 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ik snap ook niet waarom het zo'n puist op die plek moet zijn. Als je de hele kofferbak gebruikt heb je maar de helft van de hoogte nodig. Natuurlijk moet je dan wat dingen opnieuw ontwerpen want het reservewiel ligt in de weg, maar dan leg je dat hoger. Maar ja, dan moet je waarschijnlijk een nieuwe bodemplaat ontwikkelen.
Dus maar el-cheapo. Erg jammer, want het heeft veel potentie. Weer een auto waarbij je keuzes moet maken. (Maar volgens mij hebben de andere hybride sedans nog niet eens een neerklapbare achterbank).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18-09 08:25
Maasluip schreef op donderdag 06 december 2012 @ 13:22:
Ik snap ook niet waarom het zo'n puist op die plek moet zijn. Als je de hele kofferbak gebruikt heb je maar de helft van de hoogte nodig. Natuurlijk moet je dan wat dingen opnieuw ontwerpen want het reservewiel ligt in de weg, maar dan leg je dat hoger. Maar ja, dan moet je waarschijnlijk een nieuwe bodemplaat ontwikkelen.
Dus maar el-cheapo. Erg jammer, want het heeft veel potentie. Weer een auto waarbij je keuzes moet maken. (Maar volgens mij hebben de andere hybride sedans nog niet eens een neerklapbare achterbank).
Het voordeel is dat je korte maar iets hogere voorwerpen wel makkelijk in de wagen krijgt, net voor die puist terwijl als de hele kofferbak verhoogt, je bepaalde voorwerpen er niet zo makkelijk in krijgt.

En de neerklapbare achterbank is ook iets wat niet vaak voorkomt en toch handig is om wat langere voorwerpen mee te nemen.

Ik denk dat het maar duidelijk gaat worden of het een goed idee was om zo een puist te steken of een hogere laadvloer wanneer de wagen effectief wordt gebruikt :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxoss
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:31
Vraagje:

Heb je voor stalen velgen andere wielbouten nodig dan bij licht metaal velgen bij een Golf 6?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Korte rij-impressie van de Jetta Hybrid:

http://www.autoweek.nl/vi...e-volkswagen-jetta-hybrid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

maxoss schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 15:55:
Vraagje:

Heb je voor stalen velgen andere wielbouten nodig dan bij licht metaal velgen bij een Golf 6?
Afhankelijk van de diepte van het boutgat van je staalvelgen heb je wel of geen kortere bouten nodig. Boutgat van een lichtmetaalvelg is vaak dieper dan die van staalvelgen. Zou je je huidige bouten gebruiken om een staalvelg vast te zetten, dan kan het zijn dat je ze niet ver genoeg erin gedraaid krijgt, of dat je bijv. bij de achterwielen je handrem vast draait.

Meten is weten, en anders gewoon proberen.

[ Voor 3% gewijzigd door max op 07-12-2012 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:42
weten jullie of een golf 5 1.4 FSI bj 2004 een elektronisch gaspedaal heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Untouchablezz20 schreef op maandag 10 december 2012 @ 16:42:
weten jullie of een golf 5 1.4 FSI bj 2004 een elektronisch gaspedaal heeft?
Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Hmm net aan het begin van de rit naar huis, ging het oliedruk lampje even branden, precies in een bocht. En er klonk een piepsignaal via de stereo (leek het). Ik had het nog nooit gehoord, ik had eerst even niet door dat 't m'n eigen auto was die piepte lol. Verder geen oliedruk lampje meer gezien tijdens de rit. Is dit iets om me zorgen over te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mixie100
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 27-04 21:40
olie niveau even controleren, In een bocht gaat het naar een kant en als het te laag is staat de Oliepomp even droog ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke_Niels
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 12:49
Denk plaats toch even een berichtje in het mooie VW topic.
Sinds een paar dagen heb ik een VW Golf 6 onder mijn kont (1.6 bluemotion Dieseler), pool-bak door overstap naar een nieuwe baan.

Ik moet zeggen de verhalen die ik eerder al hoorde over hoe degelijk een Golfje rijd zijn zeker bevestigd, en dat terwijl ik persoonlijk zeer slechte ervaringen met een Polo heb gehad. Maar ach zo heeft iedereen zijn voorkeur he? :)

Het enige wat ik nog even moet uitzoeken is de taal van het display aanpassen want het staat nu in het Deutsch :o

User Error -- Please Replace User

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Zeker cool!
Alleen jammer dat die rond de €40K zal zijn..
Daar kan je straks ook een leuke aangeklede MK7 GTI met de zelfde PK's voor kopen.

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick-Jan
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20:47

Rick-Jan

always connected

Cool! alleen:

It has a six-speed manual gearbox. If you are unfamiliar, a manual gearbox allows the driver to select any gear at any time without computer intervention. A novel concept.

Americans 8)7

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
wDat is trouwens wel nice! Bij de polo gti moet je persé die dsg bak nemen. Leuk voor daily verkeer rijden, maar als je een gti wil voor het rijden en af en toe een rondje circuit, dan zou ik persoonlijk de handbak nemen.

Het aparte is dat amerikanen bij echte rijders auto's wel vaak een handbak nemen en vaak speciaal alleen voor de amerikaanse markt een handbak geleverd wordt.
Goed voorbeeld de vorige en huidige BMW M5. Beide alleen in Amerika als handbak geleverd. Daarentegen kan niet de traction control uit.. Net zoals dat de ESP van de golf R in Amerika niet uit kan. Wat wil je liever :X

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-09 16:52
Als de WRC logo's niet liegen dan is het feest compleet *O* Tweeliter turbo >300pk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
t_captain schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 15:28:
Als de WRC logo's niet liegen dan is het feest compleet *O* Tweeliter turbo >300pk.
300PK, leg uit?

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
Ik heb een golf 5 1.4 FSI van bouwjaar 2004 gevonden, maar vroeg mij af of FSI motoren goed zijn? Ik bedoel dan voornamelijk de betrouwbaarheid. Op enkele forums kom ik tegen, dat deze motoren bij een koude start tikken en dat dit na enkele seconden weer verdwijnt. Verder heb ik niks kunnen vinden over ervaringen met de FSI motor en in dit geval de 1.4. Wellicht dat mensen hun ervaring met mij willen delen en dan voornamelijk of het een verstandige keus is om deze auto aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 21:14

Ankh

|true

De Polo R WRC wordt overigens in een gelimitede oplage (geloof 2500 stuks) gemaakt... Gok dat t_captian bedoelt dat de echte wrc versie bedoelt met de 1.6tsi met >300pk.

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-09 23:21

Arfman

Drome!

1.4FSI bestaat toch niet? Ik denk dat je in de war bent met de TSI motoren maar die waren er nog niet in de Golf in 2004 volgens mij.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 21:14

Ankh

|true

Arfman schreef op zondag 16 december 2012 @ 16:00:
1.4FSI bestaat toch niet? Ik denk dat je in de war bent met de TSI motoren maar die waren er nog niet in de Golf in 2004 volgens mij.
even bij autoweek.nl gekeken, maar er is wel degelijk een 1.4 FSI geweest. Ooit in een lease auto gereden, maar kan me even niet heugen of dit een 1.4fsi of 1.6 was (en welke nou beter reed).

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
Jawel bestaat een 1.4 fsi, hier een link naar een voorbeeld 1.4 FSI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Wie van jullie heeft zijn volkswagen eigenlijk eens onder handen laten nemen/genomen qua VAG-COM? Oftewel via een pc wat dingen in- of uitschakelen?

Mijn auto moet maandag even langs de dealer, en ik zit te denken om het e.e.a. dan even te laten activeren wat hij nu nog niet heeft, zoals :
- needle sweep
- leaving home
- coming home (indien mogelijk net als bovenstaande)
- bochtenverlichting

... Iemand hier ervaring mee? Uberhaupt wat wel en niet kan? Het gaat om mijn geval om een VW Polo 6 (2011)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:15
PWM schreef op woensdag 28 november 2012 @ 18:39:

Bij deze gasten : http://www.canshack.de/german/ Hebben ook waanzinnige modules voor CAN 1.6 -> 2.0 en andere leuke speelgoedjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
geerttttt schreef op maandag 17 december 2012 @ 00:16:
- needle sweep
- leaving home
- bochtenverlichting
Needle sweep? (ik moest 't ff opzoeken) is wel grappig voor een paar keer, maar is 't ook nuttig? Op een gegeven moment gaat 't toch wel vervelen lijkt me.

Bochtenverlichting is erg handig, maar ik kan me niet voorstellen dat dat alleen maar een software matig iets is. Ik heb verder geen ervaring met VAG com hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merijn.
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23:32
Wie van jullie heeft zijn volkswagen eigenlijk eens onder handen laten nemen/genomen qua VAG-COM? Oftewel via een pc wat dingen in- of uitschakelen?

...
... Iemand hier ervaring mee? Uberhaupt wat wel en niet kan? Het gaat om mijn geval om een VW Polo 6 (2011)
Je zou eens op http://www.gerritspeek.nl/vag-com rond kunnen kijken, of daar iets over de mogelijkheden staat. Meeste VAG-com functies worden daar wel besproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoshi
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 12:47

Mijn auto moet maandag even langs de dealer, en ik zit te denken om het e.e.a. dan even te laten activeren wat hij nu nog niet heeft, zoals :
- needle sweep
- leaving home
- bochtenverlichting

je kunt je bochtenverlichting inderdaad aan-en uitschakelen. Maar ik ga er wel vanuit dat er dan een soort van motor in je verlichting moet zitten. En dat je de optie dus normaal gezien gewoonwel al zou moeten hebben. Er bestaat denk ik voor sommige varianten ook een bochtenverlichtenfunctie via knipperlicht. Nog nooit gezien, en volgens mij helemaal niet zo doeltreffend als de gewone.

if it is not broken, don't fix it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Laatst online: 21-09 00:21

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Bochtenverlichting is dat de mistlamp ook gaat branden. Gestuurd door een stuurbeweging. Want ik zie het ook inschakelen bij mensen die geen RAW gebruiken.

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Volgens mij is dat gestuurd door beide toch? Stuurbeweging of RAW. Ik zie nml die lampen vaak voor de rotonde al aangaan gelijk met de RAW, terwijl de bestuurder nog rechtuit stuurt :) Wat jij zegt klopt ook: zonder richting aangeven gaat de linker mistlamp branden op rotondes.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:42

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Wordt door beide aangestuurd, tot 40km/h werkt het systeem met de mistlamp, daarna neemt de adaptieve Xenon verlichting het over, deze werkt vanaf 10km/h.

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online

- needle sweep
- leaving home
- bochtenverlichting

Yep, ik heb dat laten doen. Needle sweep kan niet met mijn boordcomputer (kan alleen op de GTI/GTD bij de Golf). Heb wel coming en leaving home, geregeld door de lichtsensor. Daarnaast de bochtenverlichting uit laten zetten en rain closing aan (ramen dicht als het regent op basis van regensensor).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navi
  • Niet online
Volgens mij had ik hem nog niet gepost, vorige week deze besteld:

Afbeeldingslocatie: http://caddyedition.vwbedrijfswagens.nl/gfx/caddy-ss-img-1.jpg

Alles erop en eraan, 1.6TDI BMT met 7DSG, Edition pakket, Executive Plus RNS 315, volledige betimmering etc. Parelmoer zwart.
(enige verschil met de foto is dat er geen dakrails op zitten)

Eind feb komt ie :)

[ Voor 12% gewijzigd door Navi op 24-12-2012 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ijsklont
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-09 15:14
Vanaf 2 januari begin ik met een nieuwe job en dan staat er voor mij het volgende klaar (gloedje nieuw)

Polo BlueMotion 1.2 TDI BlueMotion Comfortline (14% bijtelling)
Climatronic volautomatische airconditioning
Licht & Zicht pakket
Multifunctioneel lederen stuurwiel
Volkswagen radio-navigatiesysteem 'RNS 310'
Executive Plus pakket
Vier deuren inclusief elektrische raambediening achter

Ik mag denk ik toch niet klagen voor mijn eerste lease auto :)

• Oid
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Oid

Ijsklont schreef op woensdag 26 december 2012 @ 01:54:
Vanaf 2 januari begin ik met een nieuwe job en dan staat er voor mij het volgende klaar (gloedje nieuw)

Licht & Zicht pakket
Executive Plus pakket

toevallig, 1 januari begin ik, 2 januari staat dezelfde auto (qua opties, het zal niet echt dezelfde zijn want dan hebben we een probleem ;)) voor mij klaar :)

ken hem al van het verleden lease e.d. heerlijke auto :D

succes met je nieuwe baan!

[ Voor 5% gewijzigd door Oid op 27-12-2012 12:58 ]

• Ijsklont
Oid schreef op donderdag 27 december 2012 @ 12:56:
[...]

toevallig, 1 januari begin ik, 2 januari staat dezelfde auto (qua opties, het zal niet echt dezelfde zijn want dan hebben we een probleem ;)) voor mij klaar :)

ken hem al van het verleden lease e.d. heerlijke auto :D

succes met je nieuwe baan!
Dankje en jij uiteraard ook suc6 :)

• GertjanO
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:13
Ik mag vor jullie beiden hopen dat jullie meer geluk hebben als onderstaand persoon:

http://www.autoblog.nl/wt...-kaalgeplukt-in-beverwijk

Een populaire auto heeft af en toe ook z'n nadelen....

• Flex
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-09 12:15
GertjanO schreef op donderdag 27 december 2012 @ 19:11:
Ik mag vor jullie beiden hopen dat jullie meer geluk hebben als onderstaand persoon:

http://www.autoblog.nl/wt...-kaalgeplukt-in-beverwijk

Een populaire auto heeft af en toe ook z'n nadelen....
Dit is geen Polo Bluemotion 1.2 TDI zo aan het blok te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ijsklont
Ach dar maak ik me niet zo zorgen om :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webgangster
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-09 10:16

- needle sweep
- leaving home
- bochtenverlichting

Kijk anders eens op het forum van MyPolo.nl (http://www.mypolo.nl/forum/vag-com/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
M'n eigen Golf VI staat nu bij de garage en wat krijg je mee als leenauto? Een Golf Cabrio :) Dat is nog eens een leuke verassing :) Straks naar huis eens even leuk testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the noise
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:22
tiguan schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 14:42:
M'n eigen Golf VI staat nu bij de garage en wat krijg je mee als leenauto? Een Golf Cabrio :) Dat is nog eens een leuke verassing :) Straks naar huis eens even leuk testen.
Nou, zal ik je vast uitnodigen voor de GCCNL? :) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Laatst online: 21:34

Smarron

The bend

tiguan schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 14:42:
Dat doe je beter dan ik (Golf 6 Variant). Ik kreeg een Skoda CityGo mee ... :X

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Het is maar net wat er beschikbaar is volgens mij. Ik heb ook wel eens een Polo meegekregen, dat beviel een stuk minder. En ook wel eens een Golf Variant.

Wel wennen zo'n cabrio, je hebt een stuk minder zicht om je heen en de achteruitkijkspiegel is veel kleiner. Maar verder rijdt ie erg lekker. Het is een 1.2TSI en rijdt verassend pittig :) Oh ja en de geluidsinstallatie is een stuk minder goed vind ik. Weet niet waar de tweeters zitten in een cabrio, maar het is net alsof ze ontbreken.

@the noise: tegen de tijd dat er een meeting is voor de GCCNL heb ik 'm niet meer :(

[ Voor 41% gewijzigd door tiguan op 03-01-2013 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2
  • Laatst online: 22-09 13:13
Mijn moeder heeft ook zo'n 1.2TSI... zuipen als een ketter. Komt niet boven de 1:13/14.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Hmm dat vind ik vreemd. Ik heb welliswaar niet m'n best gedaan op de eerste rit naar huis, maar ik haalde 1 op 14,7 en dat vind ik best netjes als je stevig doch normaal doorrijdt en hier en daar snel optrekt. Ik ga morgen netjes rijden, kijken of ik wat beters haal dan. M'n eigen golf is een 1.4TSI en daarmee rijd ik 1 op 17/18.

Update: Vanochtend haalde ik 6l/100km, of 1 op 16,7.

[ Voor 7% gewijzigd door tiguan op 04-01-2013 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
Mijn avontuur wat betreft op zoek gaan naar een golf 5 wordt voortgezet. Ik had een 1.4 FSI gezien, maar deze is toch te langzaam om daadwerkelijk mee te kunnen in het verkeer. Nu wil ik dus voor een 1.6 FSI gaan, maar ik lees op bepaalde forums dat bij de FSI motoren de nox sensor na x aantal km's vervangen moet worden en dat dit tussen 600-700 euro kost bij een dealer. Klopt dit? Hebben mensen ervaringen met fsi motoren en nox sensor storing? Ik had ook gelezen dat je deze storing kunt uitzetten of dat je de waardes kunt verruimen zodat, die geen storing meer aangeeft, maar wel zijn werk blijft doen. Is dit een reden om de golf 5 te laten staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

911GT2 schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 23:38:
Mijn moeder heeft ook zo'n 1.2TSI... zuipen als een ketter. Komt niet boven de 1:13/14.
Ligt erg aan hoe je er mee rijdt... Ik rij zelf een 1.2 TSI Golf. Gemiddeld rij ik 1 op 14/15.
Het punt is een beetje dat als je een beetje sportief wilt doorrijden, dat je hem direct moet trappen. Hierdoor rijdt ie helaas niet echt zuinig nee ;)
Maar als ik me inhoudt, en ook lange stukken snelweg pak, dan kan ik zonder probleem 1 op 16/17 rijden... (maar dan moet ik me wel aan de snelheid houden O-))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
911GT2 schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 23:38:
Ik rij erg veel stadsverkeer en kom daarmee op 1:15. Veel onzuiniger gaat het niet worden. Als ik meer 60 en 80km weg zou rijden of 100km snelweg dan zit ik op 1:17. Zou maar eens na laten kijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Laatst online: 23:26

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Navi schreef op maandag 24 december 2012 @ 11:09:
Volgens mij had ik hem nog niet gepost, vorige week deze besteld:

[afbeelding]

Alles erop en eraan, 1.6TDI BMT met 7DSG, Edition pakket, Executive Plus RNS 315, volledige betimmering etc. Parelmoer zwart.
(enige verschil met de foto is dat er geen dakrails op zitten)

Eind feb komt ie :)
Waarom een Caddy? heb je die voor je werk nodig (aan je prfiel te zien niet)? of gewoon voor het praktisch ofzo? om nou te zeggen dat een caddy mooi of comfortabel is nee, je hebt wel een dikke uitvoering maar toch het blijft een bedrijfswagen.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DSK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-09 23:05

DSK

boeiend...

Crosspost uit DSK in "Heb je iets nieuws en MOET je het gewoon showen deeltje 117"

Sinds gisteren bestuurder van een Passat Variant Blue Motion
Na een tijdje dus terug van weggeweest bij Volkswagen (hiervoor een BMW 1, daarvoor een Golf VI en Golf V)

Afbeeldingslocatie: http://www.boeiend.be/tmp/passat1.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.boeiend.be/tmp/passat3.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.boeiend.be/tmp/passat2.JPG

Opties:
- JAV (4) Alicante 7Jx16''+205/55 velgen
- Pack Business Lounge:
Mistlichten vooraan met statische bochtverlichting
Mobile Device Interface (MDI) (iPod)
GSM Bluetooth pre-installatie
Multifunktiestuur in leder+versnellingspookkn.led.
GPS RNS 315 kleur.+radio-CD/MP3+AUX
Elektronische airconditioning.
Acoustic Parking System (VR/AR)
Metaalkleur of pareleffekt
Snelheidsregelaar
- Normaal reservewiel op stalen velg

Voorlopig zeer tevreden van, een stuk rustiger en stiller dan de BMW en een zee van ruimte natuurlijk. Het was wel nodig nu we een extra gezinslid hebben (die dan ook nog eens 10x zoveel gerief nodig heeft). Qua rijplezier moet ik natuurlijk inboeten maar dat hoort bij het kinderen krijgen denk ik :)

Blog (Linux-related)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyazzin
  • Laatst online: 21:40
Mooie bak! Veel veilige kilometers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navi
  • Niet online
Chaoss schreef op maandag 07 januari 2013 @ 16:23:
[...]

Waarom een Caddy? heb je die voor je werk nodig (aan je prfiel te zien niet)? of gewoon voor het praktisch ofzo? om nou te zeggen dat een caddy mooi of comfortabel is nee, je hebt wel een dikke uitvoering maar toch het blijft een bedrijfswagen.
Is voor werk inderdaad, zie de webshop in mijn sig.

[ Voor 3% gewijzigd door Navi op 10-01-2013 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
UltraSub schreef op maandag 27 december 2010 @ 19:10:
[...]

[...]

Update:
Niks alleen module wisselen dus he..
Net de auto uitgelezen met VCDS, en het rammelt van de foutmeldingen in het telefoongedeelte :X
Ja, het werkt als je de modules gewoon swapped. Maar de computer vind het niet fijn. Die zoekt nog steeds naar de oude module, denkt dat die kortsluiting heeft, en weet ik wat al niet meer. Ik denk dat brei ik wel ff recht door wat rond te struinen in de module, maar ja, die module is onbereikbaar, want die is er niet meer. Moet dus maar eens gaan uitzoeken hoe ik die oude module er uit gooi, en de nieuwe er netjes in gecode krijg. Als iemand het weet hou ik me aanbevolen. Nu ziet de log er zo uit (en komt ook meteen zo weer terug als je alles cleared):

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
-------------------------------------------------------------------------------
Address 77: Telephone (J412)       Labels: 3C0-035-730.lbl
   Part No SW: 3C8 035 730 A    HW: 3C8 035 730 A
   Component: Telefon       007 0078  
   Revision: --------    Serial number: 35909603046268
   Coding: 020000000000000000000000
   Shop #: WSC 00000 000 00000
   ASAM Dataset: EV_UHVPremi A01005
   ROD: EV_UHVPremi_VW36.rod
   VCID: 2142E7DAC793FC14

9 Faults Found 
9457427 - Negative output audio channel for speech/telephone 
          B104F 13 [009] - Open Circuit
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00000001
                    Fault Priority: 4
                    Fault Frequency: 3
                    Reset counter: 5
                    Mileage: 0 km
                    Date: 2000.00.00
                    Time: 00:00:00

9455635 - Telephone Microphone 
          B1048 13 [008] - Open Circuit
             Freeze Frame:
                    Fault Frequency: 2
                    Reset counter: 42

9458451 - Cellular Antenna: 
          B1053 13 [008] - Open Circuit
             Freeze Frame:

9457937 - Telephone baseplate 
          B1051 11 [008] - Short to Ground
             Freeze Frame:
                    Fault Frequency: 1

9457939 - Telephone baseplate 
          B1051 13 [009] - Open Circuit
             Freeze Frame:
                    Reset counter: 2

9458193 - Control Module for Cellular Telephone  
          B1052 14 [008] - Short to Ground
             Freeze Frame:

13636352 - Control Module Not Coded 
          U1013 00 [024] -  - 
             Freeze Frame:

12608768 - Infotainment CAN Bus (SAE Bus E): Performance 
          U0065 00 [008] -  - 
             Freeze Frame:
                    Fault Priority: 2

12608512 - Infotainment CAN Bus (SAE Bus E): Malfunction  
          U0064 00 [008] -  - 
             Freeze Frame:
                    Fault Priority: 2

End   ---------------------------------------------------------------------
@UltraSub
Tijdens mijn zoektocht naar informatie over de 5N0 035 730 B kom ik dit topic tegen.

Ik heb in VCDS dezelfde meldingen. Heb jij hier al een oorzaak voor gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
  • Laatst online: 18-09 09:19
Ik heb zojuist een afspraak gemaakt voor volgende week zaterdag om een proefrit te maken in de Golf 7 DSG! Ontzettend veel zin in, en benieuwd wat de verschillen zijn met de 6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Ben benieuwd, Dinsdag een afspraak bij een nieuwe garage met mijn Golf 4, volgens de vorige garage was m'n Lambdasensor verrot ofzo, maar dat lijkt me sterk, want in maar 10-20% van de gevallen krijg ik "Abgass Werkstatt!" en een oranje motor lampje in m'n dashboard te zien. Ben bang dat er echt iets met m'n blok aan de hand is waardoor de sensor daadwerkelijk slechte uitlaatgassen meet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Hoezo lijkt je dat sterk? Dat is juist 1 van de meest voorkomende problemen bij een mk4 en alle andere vag modellen rond die bouwjaren.. Ik geloof niet dat er nog veel mo4's rond rijden met de eerst lamda. Eerder de 3e.
Hun diagnose apparaat geeft het dan gewoon aan. Dat kan je toch gewoon vragen?et vagcom kan je het ook zien.

[ Voor 14% gewijzigd door KappeNou op 12-01-2013 19:55 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
nokiaan958GB schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 12:24:
[...]

@UltraSub
Tijdens mijn zoektocht naar informatie over de 5N0 035 730 B kom ik dit topic tegen.

Ik heb in VCDS dezelfde meldingen. Heb jij hier al een oorzaak voor gevonden?
Ja. Weet alleen niet meer hoe. Was iets heel simpels. Ik kijk het even voor je na en kom er op terug.
Overigens, het ding werkt nog steeds naar volle tevredenheid..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
KappeNou schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 19:54:
Hoezo lijkt je dat sterk? Dat is juist 1 van de meest voorkomende problemen bij een mk4 en alle andere vag modellen rond die bouwjaren.. Ik geloof niet dat er nog veel mo4's rond rijden met de eerst lamda. Eerder de 3e.
Hun diagnose apparaat geeft het dan gewoon aan. Dat kan je toch gewoon vragen?et vagcom kan je het ook zien.
Ik snap dat hij kapot kan zijn, maar dan lijkt het me bijzonder raar dat de sensor(en boordcomputer) maar in 10% van de gevallen storing aangeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Niet online
UltraSub schreef op zondag 13 januari 2013 @ 09:43:
[...]

Ja. Weet alleen niet meer hoe. Was iets heel simpels. Ik kijk het even voor je na en kom er op terug.
Overigens, het ding werkt nog steeds naar volle tevredenheid..
Top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Niet online
DennusB schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 15:42:
Ben benieuwd, Dinsdag een afspraak bij een nieuwe garage met mijn Golf 4, volgens de vorige garage was m'n Lambdasensor verrot ofzo, maar dat lijkt me sterk, want in maar 10-20% van de gevallen krijg ik "Abgass Werkstatt!" en een oranje motor lampje in m'n dashboard te zien. Ben bang dat er echt iets met m'n blok aan de hand is waardoor de sensor daadwerkelijk slechte uitlaatgassen meet :(
Ik heb geen idee of we het hier over een diesel of een bezine hebben :+
Lees anders ook even dit http://www.vwforum.nl/gol...statt-storing-t84552.html 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
DennusB schreef op zondag 13 januari 2013 @ 10:46:
[...]

Ik snap dat hij kapot kan zijn, maar dan lijkt het me bijzonder raar dat de sensor(en boordcomputer) maar in 10% van de gevallen storing aangeven.
Dat is wel vreemd ja. Je zou denken dat hij helemaal kapot is of dat hij het altijd doet.
Het diagnose apparaat zou het moeten aangeven, daar hoort de garage van uit te gaan. Ben benieuwd wat die andere garage gaat vinden.

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oid
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Oid

Ijsklont schreef op woensdag 26 december 2012 @ 01:54:

Licht & Zicht pakket
Executive Plus pakket

Hey Ijsklont, hoe bevalt de auto?

jij zegt 14% echter de comfortline is per 2013 20% volgens deze website: http://www.nieuweautoprijzen.nl/Default.aspx

hoe heb jij geregeld dat je toch 14% betaald of staat het daar verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Bij directlease.nl kan je de polo inderdaad ook alleen als Trendline kiezen in de 14%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Connect to the [77-Telephone] module and click [Coding - 07] followed by the [Long Coding Helper] button. Once the Long Coding Helper is open you will have check boxes for the coding options.

I suspect the final coding will be similar to this: 020000010100010000000100

Make sure you use non Zero Workshop code, Importer and Equipment numbers as shown in the example here (02325/785/00200):

http://www.ross-tech.com/vcds/tour/908/coding-long.png

If you leave the defaults "WSC 00000 000 00000" the module may refuse the coding.
For the record, dit werkte bij mij niet met een rip-off kabel. Kon deze coding pas doorvoeren na een real-deal kabel te hebben gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Niet online
UltraSub schreef op maandag 14 januari 2013 @ 15:29:
[...]

[...]

For the record, dit werkte bij mij niet met een rip-off kabel. Kon deze coding pas doorvoeren na een real-deal kabel te hebben gekocht.
Bedankt voor je hulp. Zal ook eens proberen dit met VCDS te coderen................
Rare werkwijze trouwens: als je zo'n module koopt moeten de meesten dus altijd naar de (dure) dealer om hem correct aan de praat te krijgen.

EDIT:
Bij mij is het denk ik toch een ander probleem. In heb nl niet die van jou :o
Address 77: Telephone Labels: 3C0-035-730.lbl
Part No SW: 5N0 035 730 B HW: 5N0 035 730 B
Component: J412 8502
Revision: 00015000 Serial number: 0000B7A081333
Coding: 0020055
Shop #: WSC 33361 790 00999
VCID: 2759FFAFED2D
Dit is nl de Skoda versie die ook veel in de 3C wordt gebruikt. Maar wel dezelfde foutcodes :(
Zal de gehele codering nog eens controleren.

[ Voor 34% gewijzigd door nokiaan958GB op 14-01-2013 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ijsklont
tiguan schreef op maandag 14 januari 2013 @ 14:59:
Bij directlease.nl kan je de polo inderdaad ook alleen als Trendline kiezen in de 14%.
De wagen bevalt mij harstikke goed, enigste echte minpuntje is dat ik toch vrij weinig laadruimte achter heb.

Ik moet echter nu wel toegeven dat ze mij op mijn werk verkeerd hebben geinformeerd. Het bleek om een bestaande auto te gaan uit augustus 2012, maar wel met de zelfde config. Maar betekend dat de auto alsnog nu 20% bijtelling heeft? Want op het werk geven ze wel aan dat het een 14% bijtelling zou gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Als je twijfels hebt daarover kan je het beste even op https://ovi.rdw.nl/ kijken hoeveel uitstoot jouw Polo produceert. Aan de hand daarvan kan je zien of ie in de 14% valt. Diesel mag max 91 gram CO2/km uitstoten en sinds dit jaar zelfs maar 88 gram.

[ Voor 23% gewijzigd door tiguan op 17-01-2013 13:09 ]

Pagina: 1 ... 38 ... 62 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Gunner wil graag de topicstart overdragen aan iemand anders. Indien je geïnteresseerd bent in deze eervolle taak, stuur hem even een DM.

http://tweakers.net/gallery/895~~~[/html]