Het Grote Volkswagen-topic deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 39 ... 62 Laatste
Acties:
  • 408.495 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
nokiaan958GB schreef op maandag 14 januari 2013 @ 19:42:
[...]
Rare werkwijze trouwens: als je zo'n module koopt moeten de meesten dus altijd naar de (dure) dealer om hem correct aan de praat te krijgen.
Officieel kun je die module ook nergens anders bestellen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
J0YR1D3R schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 21:29:
[...]

Yep, ik heb dat laten doen. Needle sweep kan niet met mijn boordcomputer (kan alleen op de GTI/GTD bij de Golf). Heb wel coming en leaving home, geregeld door de lichtsensor. Daarnaast de bochtenverlichting uit laten zetten en rain closing aan (ramen dicht als het regent op basis van regensensor).
Ik heb een Polo GTI 2012 en ik heb via de dealer autolock laten instellen (deuren op slot bij 20+ km/h) en tevens automatische ontgrendeling.
Wat me opvalt is dat wanneer de sleutel er nog in zit en ik open het bestuurdersportier dat alle deuren open gaan, echter wanneer ik de sleutel eruit haal en dan de deur openmaak dan werkt dit niet. Kan dit kloppen ?

Verder lijkt mij die needle sweep wel leuk, kan dit ook op de polo gti ?
Coming home en leaving home werken volgens mij niet, aangezien de polo gti geen lichtsensor heeft (wat een luxe)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKra
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:22

aKra

Intentionally left blank.

De Polo GTI kan helaas geen needle sweep. Alleen iets met Seat kan dat en anders moet je je cluster laten aanpassen ;)

Coming home & leaving home werken bij mij wel, maar ik heb dan ook Xenon standaard (en het Licht & Zicht pakket).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Oid schreef op maandag 14 januari 2013 @ 14:34:
[...]

Hey Ijsklont, hoe bevalt de auto?

jij zegt 14% echter de comfortline is per 2013 20% volgens deze website: http://www.nieuweautoprijzen.nl/Default.aspx

hoe heb jij geregeld dat je toch 14% betaald of staat het daar verkeerd?
De eis voor een 14% bijtelling diesel is per 1-1-2013 maximal 88gr co2

Dus nee die polo valt nu niet meer in de 14% bijtelling

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breaker
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:23
Chaoss schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 17:53:
[...]

De eis voor een 14% bijtelling diesel is per 1-1-2013 maximal 88gr co2

Dus nee die polo valt nu niet meer in de 14% bijtelling
Dat geldt alleen voor nieuwe auto's die op 1 januari 2013 of later op kenteken komen. Bestaande auto's blijven 14% tijdens de gehele contractperiode.

De comfortline van de vorige pagina is en blijft dus gewoon 14% omdat hij in 2012 op kenteken is gekomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Nu online

Chaoss

Moderator Spielerij

uiteraard, zou ook knap lullig zijn als je auto gekocht in 2012 nu ineens 20% ipv 14% zou zijn, zeker als het een bewuste keuze is geweest.

Wel jammer dat met het verscherpen van de regels heel veel B-segment auto's zijn verschoven naar de 20% groep bij een auto va 20K scheelt het je al 500 euro per jaar.

En binnen het a-segment heb je per 01-2013 echt bizar weinig keuze uit de motorisering de meeste 1.2's vallen al af als je bv naar de up!/citigo kijkt komt alleen de 1.0 60pk in aanmerking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
aKra schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 17:00:
De Polo GTI kan helaas geen needle sweep. Alleen iets met Seat kan dat en anders moet je je cluster laten aanpassen ;)

Coming home & leaving home werken bij mij wel, maar ik heb dan ook Xenon standaard (en het Licht & Zicht pakket).
Ik heb het advance pakket met het licht & zicht, bij de polo bestaat alleen geen lichtsensor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKra
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:22

aKra

Hmmm... Dat zou best kunnen, maar als ik de auto verlaat (en 1 x grootlicht geef) blijven de lampen aanstaan voor eventjes (coming home).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:41

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Chaoss schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 20:15:
uiteraard, zou ook knap lullig zijn als je auto gekocht in 2012 nu ineens 20% ipv 14% zou zijn, zeker als het een bewuste keuze is geweest.
Ja, dat is knap lullig. En dat is precies wat de overheid met mensen doet die hun auto zelf gekocht hebben. Ik mag straks fijn 1000 euro per jaar extra aftikken omdat de grenzen veranderd zijn.
Iemand die mijn auto geleast heeft zou maar 500 euro per jaar extra kwijt zijn en die wordt wel ontzien?

Sorry hoor, maar ik zie de logica niet.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
- Golf 1.4 TSI 140pk ACT Highline
Weet iemand waar ACT nou eigenlijk voor staat? En is dit nou hetzelfde blok als voorheen de 160PK, alleen terug getuned?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:10

SmartDoDo

Woeptiedoe

Met Google had je die ACT zo kunnen vinden :) Het gaat om Active Cylinder Management Technologie (cylinderuitschakeling). Dus het ding gaat over op 2 cylinders in een bepaald toerengebied/bepaalde hoeveelheid gevraagde trekkracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Merde. Dat heb ik inderdaad al eerder horen langs komen. Hmm.. Klinkt niet alsof je daar vrolijk van wordt. Kan dat uitgeschakeld worden? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Als je de reviews leest dan zie je dat je er amper "last" van hebt. Daarnaast kun je natuurlijk ook zelf een proefritje maken en oordelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Ja, dat verdient een proefritje inderdaad... Thanks. :)

/edit
Eerste review die ik lees:
It’s clear of notable lag but, as you move from off to part-throttle, our test car had an occasional hesitation in response. It was hard to know what it was: it felt almost like a traction control system intervening for a nanosecond, but clearly wasn’t. It could have been the cylinder deactivation kicking in or out, but it’s impossible to know for sure. A small foible, but noticeable nonetheless.
Dat voorspelt niet veel goeds. Maar we zullen zien.

[ Voor 82% gewijzigd door UltraSub op 18-01-2013 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
aKra schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 21:18:
Hmmm... Dat zou best kunnen, maar als ik de auto verlaat (en 1 x grootlicht geef) blijven de lampen aanstaan voor eventjes (coming home).
Bij mij geeft die dan gewoon groot licht.
Zal eens navragen bij de dealer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Laatst online: 07:25
Chaoss schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 20:15:
Het gaat er niet zozeer om wanneer de auto gekocht is, maar per wanneer jouw leasecontract ingaat. Is deze ingegaan tijdens de 14% bijtelling, dan blijft de auto zolang jouw contract nog loopt in de 14%. Stel dat dezelfde auto daarna nog een keer wordt geleased door een ander persoon, dan geldt de nieuwe bijtellingscategorie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
tiguan schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 10:44:
[...]

Het gaat er niet zozeer om wanneer de auto gekocht is, maar per wanneer jouw leasecontract ingaat. Is deze ingegaan tijdens de 14% bijtelling, dan blijft de auto zolang jouw contract nog loopt in de 14%. Stel dat dezelfde auto daarna nog een keer wordt geleased door een ander persoon, dan geldt de nieuwe bijtellingscategorie.
Correct.

Ik heb mijn Polo GTI zakelijk aangeschaft in juni, aangezien die destijds nog 20% bijtelling had. Ik hou nu 20% bijtelling :)
Andere optie was toen wachten op de nieuwe ACT techniek. Maar om eerlijk te zijn was ik daar niet echt van overtuigd.

Overigens wordt de bijtelling norm alleen aangepast als het contract gewijzigd wordt. Dit geldt dus vaak niet voor medewerkers die een auto uit de pool nemen of van een collega. Het leasecontract is vaak langlopend tussen de leasemaatschappij en de werkgever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Nu online

Chaoss

Moderator Spielerij

Was zakelijk aanschaffen aantrekkelijker dan F.O. Lease?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJason
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11:47
UltraSub schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 09:31:
Ja, dat verdient een proefritje inderdaad... Thanks. :)

/edit
Eerste review die ik lees:

[...]

Dat voorspelt niet veel goeds. Maar we zullen zien.
Hier nog een andere review over dat systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oid
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Oid

Ijsklont schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 11:28:
[...]

De wagen bevalt mij harstikke goed, enigste echte minpuntje is dat ik toch vrij weinig laadruimte achter heb.

Ik moet echter nu wel toegeven dat ze mij op mijn werk verkeerd hebben geinformeerd. Het bleek om een bestaande auto te gaan uit augustus 2012, maar wel met de zelfde config. Maar betekend dat de auto alsnog nu 20% bijtelling heeft? Want op het werk geven ze wel aan dat het een 14% bijtelling zou gaan.
zou het toch goed nagaan want wat tiguan ook zegt
tiguan schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 10:44:
[...]

als ik het goed begrijp heb jij de auto sinds 2013 op jouw naam bij het bedrijf voor de bijtelling dus moet je 20% betalen, zou dit echt heel goed navragen want anders heb je aan het eind van het jaar opeens een verrassing.

zo heb ik wel eens gehad dat ik de bijtelling betaalde over het bruto bedrag en zonder bpm, voordat ik dat toen der tijd aan het administratie kantoor duidelijk had waren we 3 maanden verder en dus over het jaar te weinig betaald, toen ben ik per maand naar ratio meer gaan betalen om het recht te trekken.

15. Welke overgangsregeling geldt er voor de bijtelling?

Voor de berijders van een auto in een lagere bijtellingscategorie is het van groot belang om zekerheid te hebben over de hoogte van de bijtelling op de auto die men vaak meerdere jaren rijdt. Om de stimulans in stand te houden voor auto’s die zuiniger zijn dan gemiddeld, zullen de maximale CO2-uitstootgrenzen van de 14% en 20%-categorie de komende jaren steeds jaarlijks worden aangescherpt. Hierbij geldt echter wel een overgangsregeling. Voor nieuwe auto’s vanaf 1 juli 2012 geldt de indeling in een lagere bijtellingscategorie voor een periode van 60 maanden, gerekend vanaf het moment dat de auto voor het eerst op naam is gesteld. Aan het eind van die periode wordt bekeken of de auto op basis van de dan geldende CO2-grenzen opnieuw voor een verlaagd bijtellingspercentage in aanmerking komt. Als dat het geval is, geldt die nieuwe indeling opnieuw voor 60 maanden.

Deze 60-maandsduur van de bijtellingsindeling is ingevoerd per 1 juli 2012. Op auto’s die vóór 1 juli 2012 al tenaam gesteld zijn, geldt deze beperking niet zolang de auto niet van berijder wisselt of van eigenaar verandert. Wisselt zo’n auto na 1 juli 2012 van eigenaar én berijder, dan geldt de verlaging van de bijtelling nog gedurende maximaal 60 maanden te rekenen vanaf 1 juli 2012.

bron : http://www.autoenfiscus.n...q/bijtelling.html#vraag15

[ Voor 31% gewijzigd door Oid op 18-01-2013 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Makkelijker kunnen we het niet maken, zeg maar 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door tiguan op 18-01-2013 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJames
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-04-2024

MrJames

-/

Ben al tijdje geleden in gesprek met Volkswagen voor iPhone 5 MDI kabel. De MDI kabel met artnr. 000051446J werkt wel met de iPhone 5, deze is voorzien van een licentie chip. Maar je hebt nog steeds een dock connector van Apple nodig.

De MDI kabel met Apple iPhone Lightning stekker wordt in de tweede helft van 2013 verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Ik heb de dock connector van apple, en de 'oude' iphone/ipod MDI kabel. die combinatie werkt naar behoren.

Je hebt wel een originele dock connector van apple nodig, de imitatie zooi laad alleen je iphone/ipod op, en maakt dan geen connectie met je radio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mngm
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-08 13:38
Ik meld me hier ook even aan. Sedert begin vorig jaar heb ik een nieuwe VW multivan (2.0 TDI, 136pk).
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8333/8402087682_33f16ba7fe_z.jpg

Aangezien ik in een rolstoel zit moet deze auto omgebouwd worden zodat ik er helemaal zelfstandig mee kan rijden. Dit filmpje toont ongeveer hoe het moet worden: YouTube: VW Caravelle Colorado
Qua besturing zal ik dit een soort joystick gebruiken zoals dit filmpje: YouTube: Joysteer ( Fahrschule Das-Buersche-Team )
Bij mij zal het echter een 4-way joystick zijn, dus remmen, gas geven en sturen met 1 joystick. In mijn linkerhand heb ik dan nog een afstandsbediening voor de secundaire functies (pinkers, lichten, ruitenwissers,...).

Mijn wagen staat nu al meer dan 8 maanden bij de ombouwer :( , maar eind deze maand zou hij eindelijk klaar moeten zijn. Dan moet ik nog even oefenen, en daarna mijn rijexamen afleggen. Ik zie het helemaal zitten :)

Vanmorgen ook nog een nieuwe VW Caddy Dark & Cool (1.6, 102pk) gaan bestellen voor mijn vrouw. Net zoals mijn multivan in het nachtblauw. Deze wordt in maart geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Er is een terugroepactie voor 2.0 tdi pd motoren.

Zie: http://vwpassat.nl/viewtopic.php?f=185&t=47843

Hier staat een link waar je op basis van je chasisnr kunt checken of je hier voor in aanmerking komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-12-2024
mngm schreef op maandag 21 januari 2013 @ 13:24:
Ik meld me hier ook even aan. Sedert begin vorig jaar heb ik een nieuwe VW multivan (2.0 TDI, 136pk).
[afbeelding]

Aangezien ik in een rolstoel zit moet deze auto omgebouwd worden zodat ik er helemaal zelfstandig mee kan rijden. Dit filmpje toont ongeveer hoe het moet worden: YouTube: VW Caravelle Colorado
Qua besturing zal ik dit een soort joystick gebruiken zoals dit filmpje: YouTube: Joysteer ( Fahrschule Das-Buersche-Team )
Bij mij zal het echter een 4-way joystick zijn, dus remmen, gas geven en sturen met 1 joystick. In mijn linkerhand heb ik dan nog een afstandsbediening voor de secundaire functies (pinkers, lichten, ruitenwissers,...).

Mijn wagen staat nu al meer dan 8 maanden bij de ombouwer :( , maar eind deze maand zou hij eindelijk klaar moeten zijn. Dan moet ik nog even oefenen, en daarna mijn rijexamen afleggen. Ik zie het helemaal zitten :)

Vanmorgen ook nog een nieuwe VW Caddy Dark & Cool (1.6, 102pk) gaan bestellen voor mijn vrouw. Net zoals mijn multivan in het nachtblauw. Deze wordt in maart geleverd.
Die techniek van de lift is ook mooi geworden zeg! De joystick besturing ken ik opzich wel (klanten van ons hebben ook dergelijke besturingsvarianten). Mooi ontwikkelde technieken wat dat betreft.

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Chaoss schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 13:28:
Was zakelijk aanschaffen aantrekkelijker dan F.O. Lease?
Ik heb er niet naar gekeken maar kan me bijna niet voorstellen dat dit uiteindelijk goedkoper is.

Lease is volgens mij altijd nadeliger, je werkt namelijk met een extra partij en dit zal onder de streep altijd kosten geven, die mensen moeten ook eten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Eten is niet het enige, dat dure pand wat ze hebben staan is ook zoiets. :+

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Niet online
Joopieboy schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 18:19:
Eten is niet het enige, dat dure pand wat ze hebben staan is ook zoiets. :+
laat maar.................. :+

[ Voor 36% gewijzigd door nokiaan958GB op 22-01-2013 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oid
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Oid

om nog even terug te komen op de bijtelling, volgens de site van de belastingdienst blijft de bijtelling 14% zolang de auto tijdens het aanschaffen voor 1 juli 2012. Of tussen 1 juli 2012 en 31 dec 2012 dan voor maximaal 60 maanden.

zie ook:

http://www.belastingdiens...12_en_voor_1_januari_2013

vooral dit stukje is belangrijk:
Het percentage blijft ook gelden als de auto van eigenaar wisselt of als een andere werknemer de auto gaat gebruiken.
scheelt weer 300 euro per jaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-09 16:01
mngm schreef op maandag 21 januari 2013 @ 13:24:
[afbeelding]

Dat is mooi spul! Wat kost zo'n aanpassing als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickH
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14:16
nokiaan958GB schreef op maandag 21 januari 2013 @ 18:53:
Er is een terugroepactie voor 2.0 tdi pd motoren.

Zie: http://vwpassat.nl/viewtopic.php?f=185&t=47843

Hier staat een link waar je op basis van je chasisnr kunt checken of je hier voor in aanmerking komt.
Ik wou er net over beginnen. De mijne staat nu binnen, zou vanmiddag weer klaar zijn, maar ze belden dat de wagen erg slecht liep op de nieuwe verstuivers, slecht lopen, roken als een gek. Ik hoor morgen meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Niet online
PatrickH schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 18:21:
[...]

Ik wou er net over beginnen. De mijne staat nu binnen, zou vanmiddag weer klaar zijn, maar ze belden dat de wagen erg slecht liep op de nieuwe verstuivers, slecht lopen, roken als een gek. Ik hoor morgen meer.
Heb gelezen dat ze ook vaak een software update doen. Voordeel is dat je met de nieuwste versie rondrijdt, nadeel is dat het schijnt dat je je chiptuning kwijtraakt.

Slecht lopen kan heel veel oorzaken hebben. Hou ons op de hoogte van wat de garage gaat doen. Wat voor wagen en/of motorcode is het?

[ Voor 3% gewijzigd door nokiaan958GB op 24-01-2013 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mngm
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-08 13:38
GrooV schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 15:55:
[...]

Dat is mooi spul! Wat kost zo'n aanpassing als ik vragen mag?
Ongelofelijk veel geld. Afhankelijk van de aanpassingen tussen de 50.000 euro en 70.000 euro.
Het joystick systeem alleen kost al 30.000 euro, maar dan heb je nog meer nodig:
  • rolstoellift (tussen de 5000 - 10000 euro)
  • afstandsbedieningen (automatisch openen schuifdeur, secundaire functies wagen zoals pinken, ruitenwissers etc)
  • bodemverlaging (afstand tussen vloer en plafond was voor mij te klein om mooi rechtop te kunnen zitten)
  • nieuwe vloer voor in de wagen
  • rolstoelvergrendelingsysteem
  • aanpassen bestuurderszetel zodat deze ook op het vergrendelingsysteem kan geplaatst worden. Dit is nodig zodat ook iemand anders mijn wagen kan besturen.
  • harnasgordel
  • ...
Gelukkig hoef ik dit niet allemaal zelf te financieren. Ik ben wel 2 jaar bezig geweest om goedkeuring van verschillende instanties te krijgen om met dit type wagen te mogen rijden, en om terugbetaling te krijgen.

Gisteren heb ik de eerste testrit gaan doen, en alles ging ongelofelijk vlot. Direct al op de snelweg enzo.
Als alles goed gaat zou ik hem tegen eind volgende week moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickH
nokiaan958GB schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 22:57:
[...]

Heb gelezen dat ze ook vaak een software update doen. Voordeel is dat je met de nieuwste versie rondrijdt, nadeel is dat het schijnt dat je je chiptuning kwijtraakt.
Mijn wagen is niet getuned, dus dat scheelt :)
Slecht lopen kan heel veel oorzaken hebben. Hou ons op de hoogte van wat de garage gaat doen. Wat voor wagen en/of motorcode is het?
Motorcodes weet ik niet, maar het is de 125kw versie.

Het verhaal met mijn auto krijgt nog een staartje ;( Alleen heeft dat dan weer niks met de pompverstuivers te maken. Vorige week had ik een paar keer de melding dat het roetfilter smerig zou zijn. Eerst kreeg ik de melding nog weg, maar afgelopen dinsdag schoot de auto in z'n noodloop. Lang verhaal kort: mobiliteitsservice gebeld, auto naar de dealer, conclusie: druksensor van het roetfilter stuk. Omdat de auto dan toch bij de dealer binnen stond waren zij verplicht door VW om ook de pompverstuivers te vervangen. Dus sensor vervangen, vervolgens de verstuivers en starten, waarna de wagen amper wilde lopen. Eerst kregen de verstuivers de schuld, maar uiteindelijk bleek dat niet aan de verstuivers te liggen, maar aan het roetfilter. Komt volgende week een gereviseerd filter onder: 1700 euro verder naar schatting :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Niet online
PatrickH schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 17:52:
[...]

[...]

Het verhaal met mijn auto krijgt nog een staartje ;( Alleen heeft dat dan weer niks met de pompverstuivers te maken. Vorige week had ik een paar keer de melding dat het roetfilter smerig zou zijn. Eerst kreeg ik de melding nog weg, maar afgelopen dinsdag schoot de auto in z'n noodloop. Lang verhaal kort: mobiliteitsservice gebeld, auto naar de dealer, conclusie: druksensor van het roetfilter stuk. Omdat de auto dan toch bij de dealer binnen stond waren zij verplicht door VW om ook de pompverstuivers te vervangen. Dus sensor vervangen, vervolgens de verstuivers en starten, waarna de wagen amper wilde lopen. Eerst kregen de verstuivers de schuld, maar uiteindelijk bleek dat niet aan de verstuivers te liggen, maar aan het roetfilter. Komt volgende week een gereviseerd filter onder: 1700 euro verder naar schatting :(
Daar ben je dan mooi klaar mee.

Die van mij is begin 2008 en heeft nog net geen roetfilter gekregen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 18-09 12:49
Ik denk dat de Jetta Hybrid geweldig populair gaat worden onder de leasers. Had gisteren met de garage gebeld voor een proefrit, maar ze hebben hem zelf nog niet staan. Pas ergens in februari komt de Jetta hun kant op en kan ik een proefrit maken.
Ik zie trouwens nergens een optie standkachel staan. Bij andere VW's zie ik dit wel als optie. Hopelijk is het mogelijk zo'n standkachel als optie te kiezen zonder dat de 14% bijtelling vervalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Niet online
Bij golf en passat kon ook vaak elektrische bijverwarming in plaats van een standkachel worden bijgekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Jammer van die bult in de kofferbak :|

/edit
Over die bijverwarming/standkachel. Herinnert me weer aan voorruit verwarming. WTH leveren fabrikanten dat nog steeds niet als optie, laat staan standaard, zoals Ford. Waarom is Ford de enige? (Ja, ik weet dat het in de passat leverbaar is, maar waarom niet door de hele lijn 8)7 :( )

[ Voor 34% gewijzigd door UltraSub op 27-01-2013 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
UltraSub schreef op zondag 27 januari 2013 @ 20:14:
[...]

/edit
Over die bijverwarming/standkachel. Herinnert me weer aan voorruit verwarming. WTH leveren fabrikanten dat nog steeds niet als optie, laat staan standaard, zoals Ford. Waarom is Ford de enige? (Ja, ik weet dat het in de passat leverbaar is, maar waarom niet door de hele lijn 8)7 :( )
Volvo doet er ook aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Nu online

Chaoss

Moderator Spielerij

Iemand hier al eens een Up! gereden? Ik zat voor mijzelf te kijken wat de goedkoopst mogelijke auto is om als zzp'er zakelijk te rijden (en nog net niet voor lul te rijden :P) En een High-up met de nodige upgrades (5-deurs, Drive pakket, Dynamic Pakket, Executive pakket) betaal je ook snel 230,- per maand voor.

Het alternatief is een Kia Picanto, een Super pack uitvoering kost ook ongeveer 230,- maar dan heb je wel een auto met flink meer luxe dan de Up! (op de navigatie na)... de Picanto heeft absoluut een mooier/completer interieur dan de Up! maar het front van de VW vindt ik dan weer mooier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:37

Wom

Heb denk ik een 1000km in een (high)Up! gereden. Prima auto om in te rijden, zeker voor het formaat. Vond hem echter wel wat gehorig.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJames

MrJames

-/

Heb vandaag een prijs opgave gevraagd voor PDC inclusief montage in de Polo. Ben benieuwd hoeveel dit grap gaat kosten :p.

PDC werk toch wel met RDC 310 ?

[ Voor 12% gewijzigd door MrJames op 28-01-2013 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07:31
UltraSub schreef op zondag 27 januari 2013 @ 20:14:
[...]

/edit
Wel handig hoor zo'n voorruit verwarming. Maar ik blijf me irriteren aan die hele fijne draadjes in de voorruit....misschien dat dat toch veel fabrikanten ervan weerhoudt om het op te nemen ?? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
Yihaaa schreef op maandag 28 januari 2013 @ 23:12:
[...]

Wel handig hoor zo'n voorruit verwarming. Maar ik blijf me irriteren aan die hele fijne draadjes in de voorruit....misschien dat dat toch veel fabrikanten ervan weerhoudt om het op te nemen ?? :?
Daarom denk ik ook dat een standkachel zo geniaal is. Even kijken wanneer ik binnenkort eens naar de dealer kan om het erover te hebben voor in de VW Jetta Hybrid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Maar die standkachel, dat gaat toch niet meteen helpen tegen een dik bevroren voorruit, waar voorruitverwarming dat binnen een minuut oplost? We hebben het hier in een Focus gehad, en het werkte geweldig, en zeker niet alleen bij ijs. Ook bij beslagen voorruiten.
Over het zichtbare raster, ik moet echt zeggen, ik stoorde me er in het begin ook flink aan, maar dat was heel snel gewend en viel het eigenlijk niet meer op. Het is puur waar je focus punt ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Nu online

Chaoss

Moderator Spielerij

Wom schreef op maandag 28 januari 2013 @ 13:53:
Heb denk ik een 1000km in een (high)Up! gereden. Prima auto om in te rijden, zeker voor het formaat. Vond hem echter wel wat gehorig.
Hmm jah dat is jammer, maar goed dan rijst de vraag hoe is dit in andere a-segment auto's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Als je het echt wil weten, dan moet je denk ik toch echt gewoon proefritjes gaan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-09 23:21

Arfman

Drome!

UltraSub schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 06:14:
Over het zichtbare raster, ik moet echt zeggen, ik stoorde me er in het begin ook flink aan, maar dat was heel snel gewend en viel het eigenlijk niet meer op. Het is puur waar je focus punt ligt.
I see what you did there :+

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Nu online

Chaoss

Moderator Spielerij

Tjah het is gissen waarom een merk als VW geen voorraam verwarming heeft.... je zou denken dat als VW verwacht dat het een goed verkopende optie gaat worden dat ze het dan wel in ontwikkeling nemen... blijkbaar verwachtenz e het niet veel te kunnen verkopen?

Standkachel is een nog mooiere optie en bij Audi is die vanaf de A3 te bestellen, wel duur je zou verwachten dat consumenten mischien eerder een veel goedkoper verwarmd voorraam nemen, aan de andere kant heb ik niet of iig nauwelijks last van beslagen voorruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-07 13:07
Chaoss schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 12:09:
Tjah het is gissen waarom een merk als VW geen voorraam verwarming heeft.... je zou denken dat als VW verwacht dat het een goed verkopende optie gaat worden dat ze het dan wel in ontwikkeling nemen... blijkbaar verwachtenz e het niet veel te kunnen verkopen?

Standkachel is een nog mooiere optie en bij Audi is die vanaf de A3 te bestellen, wel duur je zou verwachten dat consumenten mischien eerder een veel goedkoper verwarmd voorraam nemen, aan de andere kant heb ik niet of iig nauwelijks last van beslagen voorruit.
Ik denk omdat voorruit verwarming 99% van de tijd extreem irritant is. Ik heb wel wat weekjes in nieuwe Ford's met die optie mogen rijden, maar je ziet de verwarming zitten. Je ruit wordt er gewoon waziger door. In de zomer wordt ik er helemaal gek van. De voordelen wegen imho absoluut niet op tegen de nadelen.
Ik hou het nog steeds bij lauw water over mijn ruit gooien. Gaat 10x sneller ;)

[ Voor 53% gewijzigd door KappeNou op 29-01-2013 12:19 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Nu online

Chaoss

Moderator Spielerij

auto starten, ventialtie vol op het vooruit, achteruit verwarming aan, tegen de tijd dat ik de zijramen en het achterraam schoon heb is het voorruit ook geen probleem meer, beetje antvries erop sprayen en klaar. :P

Wat dat betreft is een standkachel wel veel gemakkelijk zijn gelijk al je ramen ontdooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Ik loop gewoon met een anderhalve literfles lauwwarm water. Ruiten wisser aan, water erover heen en gaan ;) Doe ik al jaren.
Nee voorruit verwarming ga ik me echt aan irriteren. Standkachel zou dan wel weer fijn zijn! Maar liever een garage waar de auto, motor en andere zooi in past!

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJames

MrJames

-/

Chaoss schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 12:09:

Dan moet je de Polo zien waar ik in rij. Zo erg en de standaard verwarming is zeer slecht. Zonder airco aan te zetten heb ik geen zicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:31

timovd

Voorsprong door techniek

Voorruitverwarming heeft VW wel, maar wordt niet aangeboden door PON. Ik doe maak 'm deze winter regelmatig schoon met een anti-condensdoek.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
MrJames schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 15:33:
[...]

Dan moet je de Polo zien waar ik in rij. Zo erg en de standaard verwarming is zeer slecht. Zonder airco aan te zetten heb ik geen zicht.
Als je altijd je airco even aan zet heb je nooit zicht idd. Zodra je die nooit meer gebruikt heb je daar niet zoveel last meer van.

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Nu online

Chaoss

Moderator Spielerij

Voor een maximaal effect kun je idd het beste de airco aan laten staan, punt is wel dat de airco pomp zichzelf uitschakeld zodra het buiten onder de 4 graden is oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Ook lekker voor je verbruik. Kan je hem beter nooit aan hebben, dan heb je er ook haast nooit last van. Ik merk meteen als ik me airco een keer aan heb gehad. Dan beslaan mijn ramen een stuk sneller.

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Leuk om te weten. Ik gebruik de airco ook bijna nooit. Heel af en toe als het echt snikheet is in de zomer, of als 't erg vochtig wordt in de auto door regenachtig weer. Maar verder absoluut niet.

Ik dacht ook altijd dat het slecht was voor de airco als je 'm echt nooit gebruikt, maar is dat ook zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:13
KappeNou schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 19:28:
Ook lekker voor je verbruik. Kan je hem beter nooit aan hebben, dan heb je er ook haast nooit last van. Ik merk meteen als ik me airco een keer aan heb gehad. Dan beslaan mijn ramen een stuk sneller.
:? Wat... een airco haalt juist vocht uit de lucht.
tiguan schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 19:47:
Leuk om te weten. Ik gebruik de airco ook bijna nooit. Heel af en toe als het echt snikheet is in de zomer, of als 't erg vochtig wordt in de auto door regenachtig weer. Maar verder absoluut niet.

Ik dacht ook altijd dat het slecht was voor de airco als je 'm echt nooit gebruikt, maar is dat ook zo?
Ja het beste kun je je airco gewoon regelmatig gebruiken omdat zich anders allerlei narigheid ontwikkelt in het systeem. Als je het helemaal goed wil doen zet je hem 5 minuten voor aankomst uit. Dan kan het filter mooi opdragen en dat gaat weer schimmelvorming tegen.

[ Voor 48% gewijzigd door 911GT2 op 29-01-2013 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Nu online

Chaoss

Moderator Spielerij

Ik merk qua verbruik geen verschil, ik heb mijn climate control bijna altijd op auto staan, dan werkt de temperatuur regeling ook het beste en met vochtig weer heb je juist nergens last van, een airco maakt de lucht juist droog. Ook beter voor de levensduur van de je aircopomp om hem regelmatig te gebruiken om nog maar te zwijgen dat de kans op schimmel aangroei ook nog eens veel groter wordt als je hem maar af en toe gebruikt. Ik heb zo'n collega die te schraal is om de airco vaak te gebruiken en als hij dan in de zomer eens de airco aanzet komt me er toch een putlucht uit. Ik heb een auto met CC om er gebruik van te maken niet om vervolgens de airco pomp uit te zetten 8)7 altijd op "auto" geeft gewoon de beste werking.

[ Voor 13% gewijzigd door Chaoss op 29-01-2013 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickH
PatrickH schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 17:52:
[...]

[...]

Zo, vandaag de auto weer opgehaald. Rekening lag nog niet klaar, maar de schatting was 1900 euro :-(
Wel vlot, roetfilter overleden na 120K, maar het is niet anders..
Chaoss schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 19:55:
[...]

Ik merk qua verbruik geen verschil, ik heb mijn climate control bijna altijd op auto staan, dan werkt de temperatuur regeling ook het beste en met vochtig weer heb je juist nergens last van, een airco maakt de lucht juist droog. Ook beter voor de levensduur van de je aircopomp om hem regelmatig te gebruiken om nog maar te zwijgen dat de kans op schimmel aangroei ook nog eens veel groter wordt als je hem maar af en toe gebruikt. Ik heb ook zo'n collega die te schraal is om hem vaak te gebruiken en als hij dan in de zomer eens de airco aanzet komt me er toch een putlucht uit. Ik heb een auto met CC om er gebruik van te maken niet om vervolgens de airco pomp uit te zetten 8)7 altijd op "auto" geeft gewoon de beste werking.
Bij mij staat de AC ook altijd op auto, merk er in verbruik ook niets van (heb met m'n vorige auto wel eens testjes gedaan), misschien dat je er met een diesel wat minder van merkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Ik merk opzich ook geen verschil in verbruik, maar wel in trekkracht en de manier waarop de motor reageert.

Overigens, als ik de airco weer eens aanzet eens in de zoveel tijd, heb ik geen last van putlucht hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
911GT2 schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 19:52:
[...]

:? Wat... een airco haalt juist vocht uit de lucht.

[...]

Ja het beste kun je je airco gewoon regelmatig gebruiken omdat zich anders allerlei narigheid ontwikkelt in het systeem. Als je het helemaal goed wil doen zet je hem 5 minuten voor aankomst uit. Dan kan het filter mooi opdragen en dat gaat weer schimmelvorming tegen.
Als je juist de airco met dit weer vaak aan hebt beslaan je ramen 100x sneller op het moment dat je de airco uit zet. Als je de airco niet gebruikt zullen je ramen ook vele minder snel beslaan. Probeer het maar eens een weekje :)

ik heb nog nooit narigheid in het systeem gehad. Gebruik de airco alleen wanneer het 25+ graden is op de snelweg. Stinkt niet, goed koud. Nooit problemen.
Chaoss schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 19:55:
[...]

Ik merk qua verbruik geen verschil, ik heb mijn climate control bijna altijd op auto staan, dan werkt de temperatuur regeling ook het beste en met vochtig weer heb je juist nergens last van, een airco maakt de lucht juist droog. Ook beter voor de levensduur van de je aircopomp om hem regelmatig te gebruiken om nog maar te zwijgen dat de kans op schimmel aangroei ook nog eens veel groter wordt als je hem maar af en toe gebruikt. Ik heb zo'n collega die te schraal is om de airco vaak te gebruiken en als hij dan in de zomer eens de airco aanzet komt me er toch een putlucht uit. Ik heb een auto met CC om er gebruik van te maken niet om vervolgens de airco pomp uit te zetten 8)7 altijd op "auto" geeft gewoon de beste werking.
Met een auto met veel koppel zal je de airco minder snel merken. Maar meer verbruiken doet hij zeker. Met een diesel zal het verschil klein zijn.

Als je hem altijd aan hebt staan hoe weet je dat goed het verschil? Zet hem is een half jaar uit. Praten we verder ;)

[ Voor 41% gewijzigd door KappeNou op 29-01-2013 21:25 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2
  • Laatst online: 13:13
KappeNou schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 21:06:
[...]

Als je juist de airco met dit weer vaak aan hebt beslaan je ramen 100x sneller op het moment dat je de airco uit zet.
Wellicht waar, maar ik houd van mijn CC dus ik ga dat niet proberen ik heb liever mijn binnentemp altijd op 21,5... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
[...]

Als je juist de airco met dit weer vaak aan hebt beslaan je ramen 100x sneller op het moment dat je de airco uit zet. Als je de airco niet gebruikt zullen je ramen ook vele minder snel beslaan. Probeer het maar eens een weekje :)

ik heb nog nooit narigheid in het systeem gehad. Gebruik de airco alleen wanneer het 25+ graden is op de snelweg. Stinkt niet, goed koud. Nooit problemen.
+1. Heb hem ook zelden aan en heb ook bijna geen last van beslagen ramen. Als ik een tijdje wel de boel aan heb gehad krijg ik het ook bijna niet meer voor elkaar om ze niet te laten beslaan. Heb 6 jaar bij een autobedrijf gewerkt als autowasser/poetser, hoeveel blauw beslagen ruiten ik daar heb gezien door aircogebruik.. M'n eigen auto had nooit ergens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Nu online

Chaoss

Moderator Spielerij

Met een auto met veel koppel zal je de airco minder snel merken. Maar meer verbruiken doet hij zeker. Met een diesel zal het verschil klein zijn.

Als je hem altijd aan hebt staan hoe weet je dat goed het verschil? Zet hem is een half jaar uit. Praten we verder ;)
Uiteraard heb ik getest toen ik deze auto net had cc aan op de snelweg en dan een stuk rijden met airco aan of uit, verschil was niet meetbaar door de bv. Qua prestaties is het sowieso niet te merken ook al heb ik maar 130pk.

Bij een auto van 20 jaar oud merk je de airco heel duidelijk maar die airco pompen worden ook steeds efficiënter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Iemand, wat is een redelijke prijs voor mijn auto. Krijg hem maar niet verkocht...

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJames

MrJames

-/

MrJames schreef op maandag 28 januari 2013 @ 23:06:
Heb vandaag een prijs opgave gevraagd voor PDC inclusief montage in de Polo. Ben benieuwd hoeveel dit grap gaat kosten :p.

PDC werk toch wel met RDC 310 ?
Nagevraagd:
Als acc. zijn de kosten 695.00
Als orgineel zijn de kosten 3100.00
Dikke grap?

Lekker duidelijk zo :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
DennusB schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 09:37:
Iemand, wat is een redelijke prijs voor mijn auto. Krijg hem maar niet verkocht...
Rond de 3000 zou ik denken. Misschien verkoopt MP ook iets sneller met dit type auto.

Misschien moet je die advertentie ook wijzigen.. Ik zie je focussen op een setje goedkope velgjes en rode remklauwen.. 3 foto's van een velg en geen van interieur. Dan kan je lang blijven wachten ;)

[ Voor 16% gewijzigd door KappeNou op 30-01-2013 13:31 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
KappeNou schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 13:28:
[...]

Rond de 3000 zou ik denken. Misschien verkoopt MP ook iets sneller met dit type auto.
Thanks. Staat ondertussen ook op MP! Ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
DennusB schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 13:30:
[...]

Thanks. Staat ondertussen ook op MP! Ben benieuwd :)
NP! Maar zie aanvulling. Let op je advertentie. Maak foto's van interieur en zet er meer informatie bij. Zie andere goed gevulde advertenties voor voorbeelden.

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
KappeNou schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 13:32:
[...]

NP! Maar zie aanvulling. Let op je advertentie. Maak foto's van interieur en zet er meer informatie bij. Zie andere goed gevulde advertenties voor voorbeelden.
"Goedkope velgjes"? :P Lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Is geen meerwaarde geen OEM velgen. Of je moet duurdere segment OEM BBS'en velgen oid hebben.
Ja ziet er helaas wel cheap uit. Zitten zelfs nog meteor banden onder :X Jij durft wel ;)
OEM R32 oz/ronal Aristo's gaan 2e hands in goede staat zonder banden nog voor €800 - €1000 weg.

[ Voor 17% gewijzigd door KappeNou op 30-01-2013 14:29 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:41

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Dat soort velgen hebben alleen waarde voor een liefhebber. En die moet dan ook nog een Golf 4 met 1.6 leuk vinden. Dat is maar een kleine doelgroep. En als je dan ook nog over rood geverfde remklauwen begint...
Ik durf wel te stellen dat je meer vangt als je een setje stalen velgen koopt en monteert en die "goedkope velgjes" los verkoopt.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Crosspostje

Uhoh....Golf 1 gekocht. Vrijdag ophalen en eigen foto's maken.

In 1983 gebouwd, in 1986 naar Nederland gehaald, en daarna nooit geregistreerd geweest. Heeft netjes droog opgeslagen gestaan in een museum bij een of andere pipo. Inclusief boekjes, sleutels weet ik het en het klopt gewoon allemaal.... :D

2-deurs 1.1 met 4 bak in "klassiek groen" en in werkelijke nieuwstaat. Rubbers zijn hier en daar wel een beetje vergaan, maar dit was zo'n koopje dat er nog pretbudget over is om dat allemaal te vernieuwen. Als ik dat ding nu weer in de verkoop zou doen zou ik er makkelijk het dubbele voor kunnen vragen en ook nog krijgen in zulke goede staat is die. :D

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/RpWZyIs.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/nXDYlYK.jpg

Leuk sleutel projectje :)

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
Dat ziet er idd uit als een verrekte goede staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelden een Golf 1 in zo'n goede staat gezien inderdaad, hier is nog wel een redelijke liefhebbers markt voor lijkt mij.
Rijd er trouwens hier iemand in de nieuwe Scirocco?
Ik denk dat ik over een jaar of twee een nieuwe auto moet hebben en ik ben benieuwd wat de ervaringen met deze auto zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 10:02:
Zelden een Golf 1 in zo'n goede staat gezien inderdaad, hier is nog wel een redelijke liefhebbers markt voor lijkt mij.
Rijd er trouwens hier iemand in de nieuwe Scirocco?
Ik denk dat ik over een jaar of twee een nieuwe auto moet hebben en ik ben benieuwd wat de ervaringen met deze auto zijn.
http://www.autoblog.nl/vo...co-de-nek-om-in-nederland. Denk dat dat al een beetje te laat is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik koop nooit nieuwe auto's, dus ik kan dan waarschijnlijk nog wel eentje tweedehands op de kop tikken.
Anders moet ik op zoek naar iets anders he. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Nu online

Chaoss

Moderator Spielerij

Jammer scirocco is een mooie auto, vraag me af wat de reden van de tegenvallende verkopen is, de reviews waren niet altijd lovend maar het zal meer met de prijs te maken hebben? te duur ten opzichte van auto's als de Megane coupe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Ik denk minder bruikbare auto. Megane kan je nog wat mee en kan je ook naar buiten kijken ;)

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft de Scirocco een beetje het CR-Z syndroom? Ik dacht dat de Scirocco toch wel redelijk praktisch was met zicht naar achteren, de achterbank van die auto kun je tenminste ook gebruiken. :)
En ja ik denk dat het vooral met de prijs te maken heeft, er zijn niet veel mensen die dat geld over hebben voor een minder praktische Golf.
Ik wil wel een Scirocco maar dan tweedehands want ik heb dat geld er ook niet voor over, ondertussen is het nog even doorrijden in m'n Paseotje uit '96.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Heb eens in een Scirocco gezeten, maar dat ding heeft echt 0 zicht naar buiten. Nou ben ik ook relatief lang (2.00) maar ik kon vanaf de bestuurdersstoel enkel het dak zien als ik naar buiten wilde kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-09 23:21

Arfman

Drome!

Heb ik ook. Laatst de airco gebruikt omdat de ramen besloegen tijdens snelwegrjiden, daarna nog een paar dagen last gehad van beslagen ramen. Airco is leuk als het heel warm is, voor de rest vind ik het maar een brakke bedoening :)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
911GT2 schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 22:06:
[...]

Wellicht waar, maar ik houd van mijn CC dus ik ga dat niet proberen ik heb liever mijn binnentemp altijd op 21,5... ;)
Want climate control werkt bij jou niet als de airco niet aan staat? :P Hoe doet hij dat dan met temperaturen wanneer de airco niet werkt?
Als het 10 graden buiten is kan mijn cc het binnen gewoon 21,5 graden houden ;)

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:25

Wimo.

Shake and Bake!

J0YR1D3R schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 11:15:
Heb eens in een Scirocco gezeten, maar dat ding heeft echt 0 zicht naar buiten. Nou ben ik ook relatief lang (2.00) maar ik kon vanaf de bestuurdersstoel enkel het dak zien als ik naar buiten wilde kijken.
1.95 hier, nergens last van. Leuke wagen, beter dan die andere saaie meuk van vw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Nu online

Chaoss

Moderator Spielerij

mag dan iets minder saai zijn dan een golf maar hij heeft dezelfde suffe wegligging..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Chaoss schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 12:54:
mag dan iets minder saai zijn dan een golf maar hij heeft dezelfde suffe wegligging..
Van wat ik altijd hoor stuurt/rijd een Scirocco toch echt wel heel erg lekker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Wimo. schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 12:37:
[...]

1.95 hier, nergens last van. Leuke wagen, beter dan die andere saaie meuk van vw.
Ik kan er wel mee rijden, maar met mijn 1,90 toch een stuk minder fijn dan de golf
Chaoss schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 12:54:
Hij heeft wel een sportievere weg ligging dan een standaard golf 1.6. Ik moet zeggen dat een golf GT of GTI niet heel suf is.

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:43

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

J0YR1D3R schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 11:15:
Hier ook bijna 2.00m en heb ook een Scirocco, geen probleem hoor. Je moet wel een beetje sportiever gaan zitten, maar verder prima. Achteruitzicht is inderdaad belabberd, maar met een beetje inzicht en voorzichtigheid kom je een heel eind.

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bord4kop
  • Laatst online: 11:01

bord4kop

maximaal 100KB!

max schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 16:36:
Crosspostje

Uhoh....Golf 1 Inclusief boekjes, sleutels weet ik het en het klopt gewoon allemaal.... :D

2-deurs 1.1 met 4 bak in "klassiek groen" en in werkelijke nieuwstaat. Rubbers zijn hier en daar wel een beetje vergaan, maar dit was zo'n koopje dat er nog pretbudget over is om dat allemaal te vernieuwen. Als ik dat ding nu weer in de verkoop zou doen zou ik er makkelijk het dubbele voor kunnen vragen en ook nog krijgen in zulke goede staat is die. :D

[afbeelding]
[afbeelding]
Oeh wat mooi!
Eigenlijk zonde om mee te gaan rijden.. Nouja, op meetings na dan :*)

Stel je eens voor wat dat waard is over een jaar of wat? (niet alleen financieel)
Sta je daar op een meeting; "ja, ja, helemaal origineel. Ooit zo gevonden.. " O-)
Zullen een hoop mensen denken; had ik er maar eentje weggezet ooit...

| Security Management |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Niet online
Crosspostje

In 1983 gebouwd, in 1986 naar Nederland gehaald, en daarna nooit geregistreerd geweest. Heeft netjes droog opgeslagen gestaan in een museum bij een of andere pipo. Inclusief boekjes, sleutels weet ik het en het klopt gewoon allemaal.... :D

...
Mooi man dat je een goudmijn in je schoot geworpen krijgt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

bord4kop schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 13:34:
[...]
Oeh wat mooi!
Eigenlijk zonde om mee te gaan rijden.. Nouja, op meetings na dan :*)

Stel je eens voor wat dat waard is over een jaar of wat? (niet alleen financieel)
Sta je daar op een meeting; "ja, ja, helemaal origineel. Ooit zo gevonden.. " O-)
Zullen een hoop mensen denken; had ik er maar eentje weggezet ooit...
:Y

Maar het moet ook een beetje leuk blijven. Ik heb helaas niet de luxe dat ik hem helemaal niet ga gebruiken, vind dat ook niet leuk. Ding is in eerste instantie aangeschaft om op te knappen en dienst te gaan doen als zuinig(er) kilometervretertje. Die 3BG V6 lust een slok op een borrel dus soms sta ik wel eens met een knoop in mijn maag als er weer 100 euro in gaat en ik me realiseer dat dat over 600km weer mag. :P
nokiaan958GB schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 18:48:
[...]

Mooi man dat je een goudmijn in je schoot geworpen krijgt :+
Double- :Y

Kan zelf ook nog niet bevatten hoeveel mazzel ik hiermee heb gehad (tot nu toe, ding moet eerst nog eens gedeeltelijk uit elkaar en stevig onder handen genomen worden, wie weet wat ik nog tegen kom).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Crosspostje

[afbeelding]
[afbeelding]

Leuk sleutel projectje :)
Gefeliciteerd! *O* Gave ding en ziet er kei netjes uit! *O*

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21-09 22:12
Hoeveel km heeft die Golf gelopen? Ook niet bijster veel in die 3 jaar tijd zeker? Super tof dat je zoiets vind, echt geweldig. Nog helemaal gaaf, niet omgetoverd tot petjes auto of wat dan ook, super!

[ Voor 42% gewijzigd door FastFred op 31-01-2013 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Laatst online: 21-09 00:21

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Ik zou hem eerst wegbrengen voor een goede roestpreventiebehandeling en dan alleen rijden met mooi weer.

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Hatseflats!

Schijtweer dus foto's van in de garage:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/1LSGK00l.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/PQiZ9sXl.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/wLtxJ6kl.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/7fB6BQwl.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/OaleFS6l.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/BKCSY7Zl.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ctr41LFl.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/egsmI2rl.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ZEL18uRl.jpg

Zo het groene monster staat in de garage en de Passat staat buiten mooi het fort te bewaken. Onderweg een lekke band gehad linksvoor, wat wil je met rubber van tich-jaar oud, dus maar even thuiskomer erop gelegd. Die was bij aankomst thuis ook al half leeg :P

Nu verlanglijstje voor ebay.de maken. Wat plekjes hier en daar bijwerken en een antiroest behandeling staan daar in ieder geval op. Ondanks dat het ding echt keihard is (zie foto van achterste draagbalk 8)7 ).

* max blij is. *O*
* max niet blij is. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Zo, mijn nieuwe bak staat ook voor de deur :

Afbeeldingslocatie: http://img5.imageshack.us/img5/1452/6251910ba0f2f0aab8a75bc.jpg.
Zeg hallo tegen mijn nieuwe Golf 4, 2.3 liter V5 ECC :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Hey daar ben ik meerdere keren voorbij gescrolled op vwforum.nl. Mooi ding! Altijd leuk zo'n V5.

:)

Pagina: 1 ... 39 ... 62 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Gunner wil graag de topicstart overdragen aan iemand anders. Indien je geïnteresseerd bent in deze eervolle taak, stuur hem even een DM.

http://tweakers.net/gallery/895~~~[/html]