Het Grote Volkswagen-topic deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 40 ... 62 Laatste
Acties:
  • 408.494 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
max schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 23:34:
Hey daar ben ik meerdere keren voorbij gescrolled op vwforum.nl. Mooi ding! Altijd leuk zo'n V5.

:)
Klopt, heb hem overgenomen van iemand van VWForum. Is inderdaad een heerlijk blok, heeft nog wel wat aandacht nodig (even gasklep schoonmaken) want als je hem start zonder gas geven heeft hij de neiging weer af te slaan ! Maar verder, het rijd voortreffelijk!

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-07 13:07
DennusB schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 23:31:
Zo, mijn nieuwe bak staat ook voor de deur :

[afbeelding].
Zeg hallo tegen mijn nieuwe Golf 4, 2.4 liter V5 ECC :D
Nice!
2.4L? Is deze opgeboord? :p
Wat is ECC?

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-09 00:21

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Electronic Climate Control?

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow16
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-08 20:57
KappeNou schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 16:05:
[...]

Nice!
Wat is ECC?
Hij heeft alle 5 de cilinders een beetje opgeboord en toen was er ineens 0,1 liter extra. :P
Als hij even een how to plaatst kan ik dat bij die van mij ook even doen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
KappeNou schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 16:05:
[...]

Nice!
Wat is ECC?
Haha. 2.3Liter ja. Sorry :P
En ECC staat inderdaad voor Electronic Climate Control :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Hoort ecc bij het type golf? :p
Maar nice iedergeval. Ik heb zelf ook nog een nieuwer type v5 staan. Blijven fijne auto's. nooit problemen mee.

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
KappeNou schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 21:59:
Hoort ecc bij het type golf? :p
Maar nice iedergeval. Ik heb zelf ook nog een nieuwer type v5 staan. Blijven fijne auto's. nooit problemen mee.
Zover ik weet hoort dat er achter ja :P
Nee, die V5'jes zijn volgens mij redelijk betrouwbaar. En erg stil viel me op... (zowel stationair als onder belasting).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ze trillen alleen zo bij stationair door het oneven aantal cilinders.... Verder wel een heerlijk geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
DennusB schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 23:30:
[...]

Zover ik weet hoort dat er achter ja :P
Nee, die V5'jes zijn volgens mij redelijk betrouwbaar. En erg stil viel me op... (zowel stationair als onder belasting).
Haha nee hoort er niet achter ;) is ook niet zo'n bijzondere optie lijkt me. Anders zou die van mij wel een erg lange titel krijgen met regen sensor, automatisch blinderende binnen spiegel etc.. ;)

stationair trillen ze wel. i4 loopt wel stiller.

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
DennusB schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 23:31:
Zo, mijn nieuwe bak staat ook voor de deur :

[afbeelding].
Zeg hallo tegen mijn nieuwe Golf 4, 2.3 liter V5 ECC :D
Mooie wagen _/-\o_

Een V5 heeft toch een distributieketting ipv een distributieriem?
Als je het ketting hoort wordt het opletten geblazen..................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Dat heeft een v5 inderdaad. Ketting van de vr5 en vr6 hoor je altijd wel een beetje. Deden de kettingen vroeger altijd. Te erg is nooit goed nee.

[ Voor 13% gewijzigd door KappeNou op 03-02-2013 01:38 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
nokiaan958GB schreef op zondag 03 februari 2013 @ 01:25:
[...]

Mooie wagen _/-\o_

Een V5 heeft toch een distributieketting ipv een distributieriem?
Als je het ketting hoort wordt het opletten geblazen..................
Klopt, je hoort hem een beetje, maar gelukkig niet heel erg :) Blok is netjes onderhouden altijd! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

KappeNou schreef op zondag 03 februari 2013 @ 01:38:
Dat heeft een v5 inderdaad. Ketting van de vr5 en vr6 hoor je altijd wel een beetje. Deden de kettingen vroeger altijd. Te erg is nooit goed nee.
Beter een beetje horen maar dat ze het wel goed doen, als de huidige kettingen van VW. :X

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Niet online
Joopieboy schreef op zondag 03 februari 2013 @ 11:02:
[...]

Beter een beetje horen maar dat ze het wel goed doen, als de huidige kettingen van VW. :X
Nee, juist niet.

Het beste is dat ze stil zijn, dat hoef je je nergens zorgen over te maken.
Het lullige is dat de ketting evenlang als de motor mee zou kunnen gaan................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Dat is ook de bedoeling, maar een beetje geluid. Echt hoorbaar als je aan het rijden bent? Of alleen bij stoplichten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mngm
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-08 13:38
Dit weekend de eerste ritjes gemaakt met mijn VW Multivan. Dit waren voor mij ook algemeen de eerste ritjes ooit (heb nu een voorlopig rijbewijs). De eerste rit was direct al een avontuurtje;

Ik reed van Gent naar de kust op de snelweg, en net toen ik de afrit nam viel mijn motor uit (al rijdende dus). Gelukkig kon ik gemakkelijk uitwijken en aan de kant gaan staan.

Mijn wagen is volledig aangepast met joystickbesturing enzo, dus het probleem kon op veel plaatsen zitten. Ik vermoedde echter dat de sensor van het dieselpeil niet klopte en dat ik dus gewoon zonder diesel gevallen was.
VAB (weghulp) gebeld, en inderdaad, dieseltank helemaal leeg. 5 liter erbij gekapt, en na een stuk of 20x proberen te starten ging hij weer.
Ik dacht dat je de motor moest onluchten enzo als je zonder diesel valt, maar dit blijkt dus niet echt nodig te zijn bij moderne wagens, gewoon genoeg keer proberen te starten, de ontluchting gebeurt zo te zien automatisch door de startmotor.

Er zit een nieuwe dieseltank onder mijn wagen, omdat de oude plaats moest ruimen voor een lift. Daardoor was er dus een probleem met die sensor. Dat wordt vandaag normaal gefixed :)

Gelukkig was ik net van de snelweg gereden, als de motor op de snelweg uit zou vallen zou dat toch minder leuk geweest zijn denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:59

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Inderdaad moderne (nouhja diesels van de laatste 15 jaar? :P) ontluchten automatisch.

Ik heb wel eens van een monteur gehoord dat het het beste is om de pomp te laten draaien zonder te starten (dus de sleutel omdraaien tot het punt vlak voor hij begint te starten). Vervolgens is het een kwestie van door blijven starten tot hij aanslaat, met een beetje geluk start hij dan voordat de accu leeg is :)

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Vraag : Mijn Golf 4 V5 (2.3Liter) heeft de neiging om af te slaan bij starten als de motor warm is. Als hij koud is start hij zonder problemen. Garage net gesproken en die betwijfelen of het het gasklephuis is, die willen heel de auto ondersteboven gaan trekken (inclusief uitlezen a 50 euro) en weet ik wat allemaal. Waar doe ik nou verstandig aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:12
Heeft mijn ZX ook last van, de startmotor gaat met evenveel pit rond, maar er wordt dan gewoon minder brandstof ingespoten lijkt het wel, als de buitentemperatuur onder 0 is moet ik zelfs gas bij geven omdat ie anders direct weer afslaat. Terwijl als hij een nacht buiten heeft gestaan met -10 hij zonder problemen direct aanslaat

Ben benieuwd wat het bij jou is, bij de ZX schijnt het een bekende kwaal te zijn en is het een kwestie van gasklep (huis) schoonmaken

[ Voor 10% gewijzigd door FastFred op 04-02-2013 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
FastFred schreef op maandag 04 februari 2013 @ 10:54:
Heeft mijn ZX ook last van, de startmotor gaat met evenveel pit rond, maar er wordt dan gewoon minder brandstof ingespoten lijkt het wel, als de buitentemperatuur onder 0 is moet ik zelfs gas bij geven omdat ie anders direct weer afslaat. Terwijl als hij een nacht buiten heeft gestaan met -10 hij zonder problemen direct aanslaat

Ben benieuwd wat het bij jou is, bij de ZX schijnt het een bekende kwaal te zijn en is het een kwestie van gasklep (huis) schoonmaken
Idd, ik moet als hij warm is ook gas bijgeven omdat hij anders in 85% van de gevallen afslaat. Garage ontkent alleen dat het het gasklephuis is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Als hij dan eenmaal gestart is loopt hij stationair ook heel laag in toeren trouwens. Nogmaals, laat die garage eerst eens kijken naar het gasklephuis, dat schijnt de oplossing te zijn bij ZX'en (1.4, 1.6, 1.8 (8v en 16v) en ook de 2.0 16v)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
De 1.8 20vt in o.a. de gti heeft als kwaal de motor toerental sensor. Maar dan start hij met warm meestal niet meer. Kijk ook even je zekeringen na. Ik heb is bij iemand mee gemaakt dat dit een probleem was. Zekering van ecu kapot.
Dit klinkt inderdaad meer als gasklephuis. Soms kan je beter een gereviseerde erop zetten. Je moet hem hierna wel opnieuw inleveren met VAGcom.

[ Voor 19% gewijzigd door KappeNou op 04-02-2013 11:20 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
KappeNou schreef op maandag 04 februari 2013 @ 11:18:
De 1.8 20vt in o.a. de gti heeft als kwaal de motor toerental sensor. Maar dan start hij met warm meestal niet meer.
Dit klinkt inderdaad meer als gasklephuis. Soms kan je beter een gereviseerde erop zetten. Je moet hem sowieso opnieuw inleveren met VAGcom.
Jep, heb de garage gevraagd of ze dat kunnen doen, en dat konden ze doen (voor 150 euro). Helaas belde 15 minuten later een monteur op die gelijk riep "Van wie heb je dat??" en "Lijkt me beter om hem eerst helemaal uit te lezen (a 50 euro extra)". Zucht. What to do :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Voor dat geld zou ik zelf een kabel kopen en VAGcom oid op een laptop zetten ;) Of iemand zoeken die dit kan.
Ik weet niet waar je precies woont, maar eigenaar van tuningcenter lowering is goed met VAG com en vervangt wel simpele dingen zoals gasklephuis. Dacht omgeving Breda.

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
150,- voor een gereviseerd gasklephuis? Niet eerst ff zien of schoonmaken ook helpt?

En uitlezen, kom op zeg, hoe deden ze dat vroeger dan toen die mogelijkheid er nog niet was?

Knap trouwens dat die garage je kan vertellen dat het niet het gasklephuis is zonder dat ze die eerst bekeken hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
FastFred schreef op maandag 04 februari 2013 @ 11:24:
150,- voor een gereviseerd gasklephuis? Niet eerst ff zien of schoonmaken ook helpt?

En uitlezen, kom op zeg, hoe deden ze dat vroeger dan toen die mogelijkheid er nog niet was?

Knap trouwens dat die garage je kan vertellen dat het niet het gasklephuis is zonder dat ze die eerst bekeken hebben?
Dat is niet eens een gereviseerde plaatsen, dat is alleen schoonmaken (voor die 150 euro). Is dat absurd veel begrijp ik dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Geen idee of dat duur is ofzo, maar ik vind het veel geld voor iets dat vrij simpel klinkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Hier een foto van een 1.4 welke hij heeft vervangen en opnieuw ingeleerd >link facebook<

Afbeeldingslocatie: http://sphotos-d.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/552156_377277772342557_1349334355_n.jpg

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
KappeNou schreef op maandag 04 februari 2013 @ 11:27:
Hier een foto van een 1.4 welke hij heeft vervangen en opnieuw ingeleerd >link facebook<

[afbeelding]
Ik heb hem maar even een mail gestuurd. Het is een eindje rijden maar als ik met benzine kosten + schoonmaken uit kom op minder doe ik dat wel. Dure k*t garages soms :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Door wat knaagschade uit de puppie-fase van mijn allerliefste newfyhondje is het tijd om de handremkap van mijn VW Caddy mj2009 te vervangen. Knopje is er al af, heb de nieuwe greep hier liggen en ergens in het midden aan de onderzijde zit wel iets van een kliksysteem ofzo maar ik krijg het niet los. Weet iemand van een Caddy/Touran hoe je dat loskrijgt? Google levert veel op van andere merken maar niet van een caddy/touran

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Eerste slechte ervaring met de dealer staat ook alweer. God nondejuu 220 euro voor 2 Continental voorbandjes en dan nog 30 euro montage kosten ook.

Voor banden die 62,50 per stuk kosten... Niet eens uitgelijnd ook nog, en bedankt!

Edit: lees net in de bon over een toevoeging voor het olieverbruik te verminderen. Dat ze met een echte oplossing komen, mafkezen...

[ Voor 22% gewijzigd door Joopieboy op 07-02-2013 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Auto vandaag naar de garage gedaan om de gasklep schoon te maken. Belt ie net "Ja, hij staat nu op de brug, en je weet dat je rem klauw rechts achter lek is? Het druppelt er gewoon uit". Hoppa, 450 euro om een nieuwe + blokjes te monteren. Godnondeju.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Gasklep schoonmaken is ansich goed zelf te doen voor een beetje hobbyist, veel handleidingen zijn te vinden.

En 450 euro? Hebben ze de complete remmerij vervangen ofzo? Vaak een ontluchtingsnippel of een remslang die lek is, een remslang is tientjes werk, afknijpen, vervangen, vloeistof erbij en beetje ontluchten. Maar goed dan heb je misschien wel weer nieuwe remblokken nodig of noem maar op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Joopieboy schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 17:50:
Gasklep schoonmaken is ansich goed zelf te doen voor een beetje hobbyist, veel handleidingen zijn te vinden.

En 450 euro? Hebben ze de complete remmerij vervangen ofzo? Vaak een ontluchtingsnippel of een remslang die lek is, een remslang is tientjes werk, afknijpen, vervangen, vloeistof erbij en beetje ontluchten. Maar goed dan heb je misschien wel weer nieuwe remblokken nodig of noem maar op.
De remblokken waren helemaal doordrenkt en ook de klauw zat helemaal vol met die rommel. Hij gaf dus als advies om de blokken, de klauw en de slank te vervangen. 450 euro inclusief uren dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Tsja arbeidsuren zijn duur he, dan moet je de keerringen en rubbers van de klauw vervangen (klauw reviseren) dus word er maar een nieuwe onder gezet. Ik snap het wel, maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Joopieboy schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 18:14:
Tsja arbeidsuren zijn duur he, dan moet je de keerringen en rubbers van de klauw vervangen (klauw reviseren) dus word er maar een nieuwe onder gezet. Ik snap het wel, maar goed.
Ik had er eigenlijk beter 1 op de onderdelenlijn kunnen bestellen, dat scheelde al 300 euro. Maar goed :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Argh dat zijn minder leuke dingetjes bij een nieuwe auto altijd, maar als je dat nu fixt weet je wel wat je hebt. Ik zou de andere kant ook meteen meenemen als ik jouw was. Kun je van de zomer de spullen aan de voorkant doen en ben je daar ook weer voor een paar jaar van af.

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Ik moet ook weer is rondom nieuwe schijven en blokken halen. Ik rij nog steeds met de zimmerman geperforeerde schijven en ebc green stuff blokken. Dat terwijl ik er 3x per jaar de ring mee op ga en 20k km per jaar rij :p
Ik hou van ebay! 312mm/256mm kwaliteit set kan je voor deze prijs in NL niet vinden >klik<

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Godnondeju, toen ik afgelopen jaar rondom nieuw spul op de passat v6 heb gelegd, had Zimmerman nog geen 256mm geventileerde/geperforeerde schijven. Heb nu dus voor wel 312mm geventileerd/geperforeerd en achter 256mm normale ATE schijfjes.

:(

Leuke set, jammer dat die er toen nog niet was. Ik zeg doen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Die zijn er al jaren. Ik heb ze 4 jaar terug ook gekocht. Ze zijn ook nooit weg geweest ;) toen ook uit duitsland voor iets van 350€ rondom met die ebc greenstuffs

Je hebt ook eem goedkopere set zonder gaatjes achter http://www.ebay.de/itm/Zi...%3AVW&hash=item25777aec72

[ Voor 40% gewijzigd door KappeNou op 08-02-2013 12:29 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Geen last van scheuren gehad en alles, zeker met ringewerk?

Vandaar bij mij de keuze voor ATE Powerdiscs, eigenlijk ook onzin maar looks is ook iets. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Nee gelukkig nooit last van gehad.
Met het ring werk krijgen ze flink op hun donder. Vooral op de GP strecke.
Nordschleife zelf worden ze niet zo extreem warm.
Ik zat ook nog te kijken naar die powerdisks.
Maar ik denk dat ik weer voor zimmerman ga. Alleen zoek ik een combi met ebc greenstuffs. Die bevallen me erg goed. Nooit meer last van rem stof.

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Start ik me auto vorige week blijkt dat alle lampjes stuk zijn volgens de boordpc. 20 stuks foutmeldingen totaal. Knipper links/rechts knipperde heel snel. Dealer wist niet wat het was maar bleek dat boordnetregelapparaat stuk. Na 4,5 jaar voor de eerste Golf 6 weer lekker rap maar gelukkig weer garantiegeval. De garantie heb ik weer eruit want dit was weer rond de € 700. De dealer had even een lijstje gemaakt van totale kosten want de verkoper schrok van totale kostenplaatje. Ik zit nu rond €7.000 aan garantiereperaties in 2 jaar. Echt niet normaal meer.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Laatst online: 07:25
Ik heb mijn Golf 6 op 1,5 maand na 4 jaar en nooit problemen gehad. Alleen dat rare 'verkouden' geluid tijdens het starten af en toe, maar dat is eigenlijk sinds dat ze het oliefilter hebben vervangen weg.

Ik denk dat ik 'm wel flink ga missen als ie weer terug moet naar de leasemij. Zo'n fijne auto.

[ Voor 19% gewijzigd door tiguan op 08-02-2013 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

KappeNou schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 12:26:
Die zijn er al jaren. Ik heb ze 4 jaar terug ook gekocht. Ze zijn ook nooit weg geweest ;) toen ook uit duitsland voor iets van 350€ rondom met die ebc greenstuffs

Je hebt ook eem goedkopere set zonder gaatjes achter http://www.ebay.de/itm/Zi...%3AVW&hash=item25777aec72
Hmmm dan zal ik wel niet goed gezocht hebben, of die voor een Audi passen niet op een 3BG variant door de dikte ofzo.

Ik denk trouwens zelf dat het het eerste is geweest :+

Vanmiddag even nieuw benzinefilter en luchtfilter in de golf gefrot, ding loopt meteen een stuk rustiger. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
itsalex schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 20:39:
Na 4,5 jaar voor de eerste Golf 6 weer lekker rap maar gelukkig weer garantiegeval.
tiguan schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 20:48:
Ik heb mijn Golf 6 op 1,5 maand na 4 jaar en nooit problemen gehad.
Grappig, de eerste kentekens zijn van november 2008. Snelle rekensom leert dat dat 39 maanden is en nog geen 4 jaar, laat staan 4,5 ;)

Overigens heb ik ook al een en ander gehad, vooral met de distributieketting, uitvallende airco, rammels, etc. Momenteel is hij nog steeds niet fris maar ik geloof het allemaal wel :) Over 3 maanden ofzo weer een beurt, dan mogen ze kijken of ze er wat aan kunnen doen.

[ Voor 0% gewijzigd door J0YR1D3R op 09-02-2013 19:52 . Reden: klein rekenfoutje :+ ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
J0YR1D3R schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 11:22:
[...]

[...]

Grappig, de eerste kentekens zijn van november 2008. Snelle rekensom leert dat dat 39 maanden is en nog geen 4 jaar, laat staan 4,5 ;)
Overigens heb ik ook al een en ander gehad, vooral met de distributieketting, uitvallende airco, rammels, etc. Momenteel is hij nog steeds niet fris maar ik geloof het allemaal wel :) Over 3 maanden ofzo weer een beurt, dan mogen ze kijken of ze er wat aan kunnen doen.
Mijn Golf 6 is van maart 2009, ik zei ook op 1,5 maand na 4 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Had een klein rekenfoutje gemaakt :P Maar goed, des te meer verrassend dat er bij mijn model (mei 2011) nog steeds zoveel problemen zijn..

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Net mijn nieuwe voorloop auto besteld, levering over een week. Nieuwe auto komt aug/sep, dus ik moet nog even. Het is een Golf 7 geworden, de 1.2TSI (105pk). Helaas staan er alleen Trendlines bij de leasemij (wel met Executive pakket). Ben benieuwd.

• FastFred
Ik kan me werkelijk niet voorstellen dat zo'n zware Golf nog een beetje degelijk vooruit komt met een zielig 1.2'tje.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
PWM schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 11:56:
Net mijn nieuwe voorloop auto besteld, levering over een week. Nieuwe auto komt aug/sep, dus ik moet nog even. Het is een Golf 7 geworden, de 1.2TSI (105pk). Helaas staan er alleen Trendlines bij de leasemij (wel met Executive pakket). Ben benieuwd.
Een Trendline... brrr... sterkte daarmee.
FastFred schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 12:09:
Ik kan me werkelijk niet voorstellen dat zo'n zware Golf nog een beetje degelijk vooruit komt met een zielig 1.2'tje.
Waarom zou dat volgens jou niet kunnen? In de Golf 6 werden ze ook gepropt, en de nieuwe Golf is zelfs nog lichter. Misschien is het een probleem als je niet verder kijkt dan cilinderinhoud en paardenkrachten.

[ Voor 35% gewijzigd door Gunner op 14-02-2013 12:14 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

ach 0-100 in 10,2s geen strepentrekker maar je kan prima meekomen met het verkeer lijkt me.

• J0YR1D3R
  • Niet online
Zware Golf? Valt reuze mee hoor, gewicht van de Golf VII is 1110kg. Tel daar het koppel van 175Nm bij 1500-4000 toeren bij op en een vermogen van rond de 110pk, dan is dat echt meer dan prima. 0-100 in iets meer dan 10 seconden en een top van dik 190 km/h. Het is geen Polo Bluemotion ;)

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:36

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

0-100 in 10,2 seconden. Is dat niet snel genoeg?
De Golf V en IV kon je nog met 75 en 80 pk krijgen, 0-100 in 14,7 en 13,9 seconden. De 1.2 TSI is nu ook als 85 pk variant beschikbaar en doet het in 11,9 seconden.

Lijkt mij verder niet zo langzaam. En zeker niet als je er een automaat bij hebt zodat je niet zelf hoeft terug te schakelen.

Signatures zijn voor boomers.

• FastFred
10.2 seconden is nog te doen ja. Mijn baas heeft een Scirocco 1.4 TSI (122pk) en dat is net een diesel, 1e, 2e en 3e versnelling is een groot feest, maar zodra je in de 4e versnelling zit is de fut eruit boven de 3500 toeren, gewoon omdat de turbo niet harder wil

@ hierboven, die Polo Slowmotion's. Guttegut wat een ondingen, 1e en 2e versnelling is nog redelijk vlot, maar die hebben ze gewoon erg kort gehouden. Alles daarboven is gewoon 0 komma 0 vermogen. Kunt er haast een kop koffie op drinken voor je bij 80km/h bent.

VW Up! (60pk) exact hetzelfde, maar dat is sowiezo een onding

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Afgunst?

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
FastFred schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 12:19:
10.2 seconden is nog te doen ja. Mijn baas heeft een Scirocco 1.4 TSI (122pk) en dat is net een diesel, 1e, 2e en 3e versnelling is een groot feest, maar zodra je in de 4e versnelling zit is de fut eruit boven de 3500 toeren, gewoon omdat de turbo niet harder wil

@ hierboven, die Polo Slowmotion's. Guttegut wat een ondingen, 1e en 2e versnelling is nog redelijk vlot, maar die hebben ze gewoon erg kort gehouden. Alles daarboven is gewoon 0 komma 0 vermogen. Kunt er haast een kop koffie op drinken voor je bij 80km/h bent.
ach wat een onzin man. heb 2 jaar zo'n auto gereden, nee. het is geen strepentrekker maar je kan er prima mee in het verkeer meekomen.
VW Up! (60pk) exact hetzelfde, maar dat is sowiezo een onding
Wat verwacht je nou precies van zo'n auto? :?
Je rijdt zelf Ferrari neem ik aan?

offtopic:
en het is sowieso, niet sowiezo

• FastFred
Het is en blijft natuurlijk 'maar' een Golf :9

nee heb gewoon medelijden met die kleine motoren waar een turbo op geschroeft wordt en al die leaserijders die zulke motortjes volledig aftrappen omdat ze anders niet snel genoeg vooruit komen zonder erbij na te denken dat degene die de auto koopt na de lease-tijd er alleen maar gezeur mee heeft

Wat ik van een UP verwacht? Dat ie langer mee gaat dan 11k km zonder dat het druklager gaat rammelen, slecht start bij koude motor, de bestuurdersstoel die kraakt, de ophanging die er onderuit rammelt bij iedere drempel. En oja, dat ie een synchro ring op de achteruit versnelling heeft, mijn 17 jaar oude Citroen heeft dat ook niet, maar een auto van een jaar oud? 8)7

[ Voor 34% gewijzigd door FastFred op 14-02-2013 12:26 ]

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
Altijd weer mooi om te zien. Iemand heeft (wellicht niet eens zelf) een slechte ervaring gehoord en voor het gemak wordt het compleet maar afgefakkeld, want ja; de rest zal dan ook wel zo rampzalig zijn :z
En oja, dat ie een synchro ring op de achteruit versnelling heeft, mijn 17 jaar oude Citroen heeft dat ook niet, maar een auto van een jaar oud?
Geen idee wat een 'synchro ring op de achteruitversnelling' is maar ik heb niet het idee dat de gemiddelde autogebruiker dat zal missen.
PWM schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 12:29:
[...]

In alle eerlijkheid valt de Trendline in de Golf 7 wel mee. Radio, hoogte verstelling stoel, Climate, dagrijverlichting, alles meegespoten. Hij is niet zo kaal als vroeger.
Climate. Lees 'normale handgeschakelde airco' . ze hebben er een mooie naam aangegeven maar het blifjt nog steeds een simpele airco.

[ Voor 70% gewijzigd door Gunner op 14-02-2013 12:37 ]

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Gunner schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 12:12:
[...]

Een Trendline... brrr... sterkte daarmee.
In alle eerlijkheid valt de Trendline in de Golf 7 wel mee. Radio, hoogte verstelling stoel, Climate, dagrijverlichting, alles meegespoten. Hij is niet zo kaal als vroeger.

En met Executive zit er meteen de Navi, SD, Bluetooth, middenarmsteun e.d. bij. Natuurlijk missen er veel leuke dingen, maar ramen slingeren is niet nodig ;)

[ Voor 19% gewijzigd door PWM op 14-02-2013 12:30 ]

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ik moet FF gelijk geven. Alles lijkt traag als je een ZX 1.8 hebt gereden. :D

• FastFred
Gunner schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 12:28:
Altijd weer mooi om te zien. Iemand heeft (wellicht niet eens zelf) een slechte ervaring gehoord en voor het gemak wordt het compleet maar afgefakkeld, want ja; de rest zal dan ook wel zo rampzalig zijn :z

[...]
Geen idee wat een 'synchro ring op de achteruitversnelling' is maar ik heb niet het idee dat de gemiddelde autogebruiker dat zal missen.
De Scirocco heb ik zo'n 4000km in gereden. De betreffende Up! heb ik zelf zo'n 8000km in gereden (en rij ik nog steeds af en toe)

@ Maassluip: ....en nog steeds rij. En dat is ook geen strepentrekker, maar als het moet kan ik verassend snel van m'n plek komen.

Even een korte vergelijking

VW Up! 2012, bijna 12k km gereden, 1 jaar oud
- Geen synchro ring op de achteruit versnelling
- Totaal geen trekkracht (al helemaal niet met airco aan, dat vreet volgens mij 30pk weg ofzo lijkt het wel)
- Ophanging achter rammelt bij drempels
- Druklager of iig iets in de koppeling/versnellingsbak rammelt (verdwijnt als koppeling ingetrapt is)
- Bestuurdersstoel kraakt
- Vering bestaat uit stapeltje bakstenen
- Handmatige buitenspiegels
- Bij aankoop krijg je een 1 liter busje motorolie mee. Nee, dat wekt vertrouwen |:(

+ Airco
+ In hoogte verstelbare stoel
+ Dat systeempje dat de auto automatisch stopt bij obstakels bij snelheid onder de 30km/h
+ Geluidsinstallatie

Citroen ZX 1996, 270k km gereden, 17 jaar oud
- Geen synchro ring op achteruit versnelling
- Lek klepdekselpakking
- Lekke koppakking (lekt ALLEEN koelvloeistof naar buiten toe)
- Hoge km-stand (al heb ik tot nog toe nog geen problemen gehad)

+ Airco
+ Elektrisch verstelbare buitenspiegels
+ Mistlampen voor
+ In hoogte verstelbare stoel
+ Komt fatsoenlijk van z'n plek
+ Comfortabel geveerd
+ Ruimer van binnen + meer kofferbak ruimte

[ Voor 52% gewijzigd door FastFred op 14-02-2013 12:42 ]

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-09 17:14
Dacht eigenlijk dat achteruit zo goed als nooit gesynchroniseerd was... Mocht ie daar niet gelijk in vallen, even in z'n 1 zetten en daarna in de achteruit.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

FastFred schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 12:22:

Wat ik van een UP verwacht? Dat ie langer mee gaat dan 11k km zonder dat het druklager gaat rammelen, slecht start bij koude motor, de bestuurdersstoel die kraakt, de ophanging die er onderuit rammelt bij iedere drempel. En oja, dat ie een synchro ring op de achteruit versnelling heeft, mijn 17 jaar oude Citroen heeft dat ook niet, maar een auto van een jaar oud? 8)7
Als je meent dat al die dingen niet terecht zijn dan moet je garantie claimen bij de leverancier/importeur.

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
FastFred schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 12:30:
Even een korte vergelijking

knip onzin
Kerel, je bent nu spijkers op laag water aan het zoeken om je punt proberen kracht bij te zetten. Dat een ZX ruimer van binnen is + meer kofferbakruimte heeft lijkt me nogal wiedes omdat de ZX voor die tijd in een heel ander segment zat. Straks ga je me nog vertellen dat een Mercedes S600 ui 1994 ook fijner rijdt dan een up uit 2012 :? 8)7 O RLY??

Je vergelijking slaat dus helemaal nergens op en is totaal niet representatief.

Verder, zoals Chaoss opmerkt; als die dingen je niet zint. Meld dat lekker bij de dealer en laat hen dat oplossen. In tegenstelling tot je 18 jaar oude ZX heb je daar wel garantie op maar ga het niet als argumenten gebruiken voor een totaal zinloze vergelijking.

[ Voor 99% gewijzigd door Gunner op 14-02-2013 13:04 ]

• KappeNou
Ik heb een paar dagen met zo'n 1.2tsi in een polo gereden. Opzich heeft het blok wel genoeg kracht, maar ik irriteerde mij af en toe aan de turbo lag. Dit is bij de 1.4 122pk een stuk minder.
Qua vermogen zal het in de MK7 zeker wel voldoende zijn. Betere koppel/gewichts verhouding dan een MK4 2.0 en ook nog eens sneller naar de 100 :P

>PC specs<

• utbone
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:31
KappeNou schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 12:52:
Ik heb een paar dagen met zo'n 1.2tsi in een polo gereden. Opzich heeft het blok wel genoeg kracht, maar ik irriteerde mij af en toe aan de turbo lag. Dit is bij de 1.4 122pk een stuk minder.
Qua vermogen zal het in de MK7 zeker wel voldoende zijn. Betere koppel/gewichts verhouding dan een MK4 2.0 en ook nog eens sneller naar de 100 :P
Geen idee of het een stuk minder is... maar het blijft irritant. Zeker bij terugschakelen en dan gasgeven om even snel in te halen.

U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Daarom moet je zulke auto's IMHO dus ook met een automaat met veel versnellingen rijden. Ik heb hetzelfde met mijn 1.3 turbodieseltje.

• J0YR1D3R
  • Niet online
KappeNou schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 12:52:
Hoelang is dat geleden? De 1.2TSi heeft namelijk ook een motormanagement update gehad. Die is een paar maanden beschikbaar inmiddels en heeft er voor gezorgd dat de turbo er veel minder abrupt en ook wat eerder in komt. De 1.4TSi is uit zichzelf wel sterker, dat merk je ook. Het 1.2TSi blok is gewoon gemaakt voor zuinigheid, hij is ook ontzettend licht in vergelijking met andere blokken en daarnaast ook minimale interne wrijving. Hoe goed ik ook anticipeer, ik moet nog regelmatig remmen omdat anderen bij afremmen op de motor meer afremmen dan ik doe.

• StevenK
  • Laatst online: 06:29
Morgen eerste test met mijn 35 jaar oude Golf rallyauto :)

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

• nokiaan958GB
  • Niet online
Gunner schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 12:46:
[...]

Kerel, je bent nu spijkers op laag water aan het zoeken om je punt proberen kracht bij te zetten. Dat een ZX ruimer van binnen is + meer kofferbakruimte heeft lijkt me nogal wiedes omdat de ZX voor die tijd in een heel ander segment zat. Straks ga je me nog vertellen dat een Mercedes S600 ui 1994 ook fijner rijdt dan een up uit 2012 :? 8)7 O RLY??

Je vergelijking slaat dus helemaal nergens op en is totaal niet representatief.

Verder, zoals Chaoss opmerkt; als die dingen je niet zint. Meld dat lekker bij de dealer en laat hen dat oplossen. In tegenstelling tot je 18 jaar oude ZX heb je daar wel garantie op maar ga het niet als argumenten gebruiken voor een totaal zinloze vergelijking.
Ik vind FastFred wel een punt hebben.

Een als net erg betrouwbaar bekend staande citroen met bijna 20 jaar achterstand in techniek met Das Auto uit deze eeuw vergelijken vind ik niet zo raar.
Ik rij zelf een VW uit 2008. Als ik van anderen lees en zelf ervaar welk baggerproduct VW in de markt heeft gezet, moeten ze zich diep schamen.
Als je meer betaalt voor een opel of ford uit dezelfde klasse verwacht je een stuk kwaliteit.

• PatrickH
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
J0YR1D3R schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 13:20:
[...]

Hoelang is dat geleden? De 1.2TSi heeft namelijk ook een motormanagement update gehad. Die is een paar maanden beschikbaar inmiddels en heeft er voor gezorgd dat de turbo er veel minder abrupt en ook wat eerder in komt. De 1.4TSi is uit zichzelf wel sterker, dat merk je ook. Het 1.2TSi blok is gewoon gemaakt voor zuinigheid, hij is ook ontzettend licht in vergelijking met andere blokken en daarnaast ook minimale interne wrijving. Hoe goed ik ook anticipeer, ik moet nog regelmatig remmen omdat anderen bij afremmen op de motor meer afremmen dan ik doe.
Ik heb een poosje geleden een paar dagen rond mogen tuffen in een Golf Plus met een 1.2 TSi blok. Het viel me op soepel het blok liep en hoeveel kracht (relatief gezien) dit blokje in zich had. Boven de 100 had het ding niet heel veel power meer over, maar daaronder komt het prima mee met het verkeer. Het heeft mij in elk geval in positieve zin verrast.
StevenK schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 18:33:
Morgen eerste test met mijn 35 jaar oude Golf rallyauto :)
Pics?

• StevenK

• FastFred
Cool, een echte GTI? Hij mag alleen wel wat bredere bandjes hebben met zulke wielkasten :)

• StevenK
FastFred schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 21:54:
Cool, een echte GTI? Hij mag alleen wel wat bredere bandjes hebben met zulke wielkasten :)
Dit is hoe de auto in 1978 in de rallykampioenschappen reed. Wil ik de wielen verder naar buiten zetten, dan ga ik buiten de homologatie en ik wil hem juist origineel en klassiek hebben.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Vreemd zo lijken de wielkasten idd nogal onnodig verbreed, normaal gesproken wordt dat gedaan om de wielen verder naar buiten te zetten terwijl bij deze auto de spoorbreedte vrij normaal lijkt.

• StevenK
De auto staat een heel stuk breder op het spoor dan origineel. Daarnaast hebben de verbredingen ook functie voor het toelaten van een langere veerweg. Dat werkt alleen als de wielen ook echt in de wielkasten passen ;)

• FastFred
StevenK schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 21:56:
[...]

Dit is hoe de auto in 1978 in de rallykampioenschappen reed. Wil ik de wielen verder naar buiten zetten, dan ga ik buiten de homologatie en ik wil hem juist origineel en klassiek hebben.
En wat is het verhaal achter dit wagentje? Vind ik altijd leuk om te lezen, net als bij die Golf mk1 'barn find' van een paar pagina's terug :)

Ga je 'm weer gebruiken voor rally of ga je 'm helemaal strak maken en als daily ofzo gebruiken?

[ Voor 9% gewijzigd door FastFred op 14-02-2013 22:31 ]

• StevenK
FastFred schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 22:30:
[...]

En wat is het verhaal achter dit wagentje? Vind ik altijd leuk om te lezen, net als bij die Golf mk1 'barn find' van een paar pagina's terug :)

Ga je 'm weer gebruiken voor rally of ga je 'm helemaal strak maken en als daily ofzo gebruiken?
Hij is in '91 in Denemarken voor het eerst als rallyauto ingezet, ik heb 'm in 2011 naar Nederland gehaald. De auto was toen ik hem kocht niet helemaal volgens homologatie. De brede schermen ontbraken, het remsysteem was nog origineel en ook op een aantal punten was de auto nog niet heel netjes opgebouwd. In de afgelopen tijd is hij door een professional afgebouwd en ik hoop dat ik volgende week bij de eerste rally van het jaar (Zandvoort) mee ga doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
J0YR1D3R schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 13:20:
[...]

Dat is wel eventjes geleden. Denk een jaar. Ben benieuwd hoe hij nu afgesteld staat.
Collega van me heeft laatst een polo 105pk 1.2 tsi dsg highline gekocht (€27K :X ) misschien is in rijden om te vergelijken.

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:10

SmartDoDo

Woeptiedoe

Zeker eens proberen dan want turbolag herken ik ook niet in mijn Polo. Vandaag de mijne nog even uitgelaten en de combi TSI en DSG in S-stand blijft leuk, ding trekt als een tierelier. Ook fijn op de rijksweg als je "even" gas geeft om ergens voorbij te gaan. Nee, ik zou niet graag overstappen op een andere combi van motor en bak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Dat roept dan direkt de vraag op "en als je niet in de S-stand staat"? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:10

SmartDoDo

Woeptiedoe

Dan moet hij wellicht een extra versnelling terugschakelen. Maar dan nog, gewoon intrappen dat gaspedaal en gáán :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Idd, als je wil snel wil accelereren en je staat gewoon in Drive, dan schakelt ie een paar versnellingen terug. Genoeg power hoor. Ik gebruik de Sportstand nooit, kost onnodig bezine, hij maakt dan altijd hogere toeren dan in de Drive stand. Bovendien wordt de 7-de versnelling nooit gebruikt in de Sportstand.

[ Voor 12% gewijzigd door tiguan op 15-02-2013 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heren. graag objectieve mening.

Heb onlangs mijn Nissan R32 verkocht.

Ben nu opzoek naar iets gewoners en kom eigenlijk uit bij de BMW 1 klasse.
Echter in de hatchback wereld is de Golf zo´n beetje de koning.

Nu maken de 2de hands prijzen hier weinig verschil, maar is de Golf veel beter dan de Serie 1?

p.s. dezelfde vraag loopt ook in het BMW topic om argumenten van beide groepen aan te horen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Woa BMW lijkt me toch wel een andere klasse die je qua afwerking en prijssegment eerder met een A3 moet vergelijken ipv met een Golf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is ook meer omdat de 2de hands prijzen zo gelijk liggen dat ik gevoelsmatig meer waar voor mijn geld zou krijgen met de 1 serie, (zij het waarschijnlijk met hogere onderhouds kosten)

Maar de Golf werd ruime tijd gezien als de leider in de klasse, dus vraag me af of de Golf dus veel beter is als de 1 serie.

inmiddels wat testen gelezen, en ze liggen nek aan nek...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Niet online
nokiaan958GB schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 19:04:
[...]

Ik vind FastFred wel een punt hebben.

Een als net erg betrouwbaar bekend staande citroen met bijna 20 jaar achterstand in techniek met Das Auto uit deze eeuw vergelijken vind ik niet zo raar.
Ik rij zelf een VW uit 2008. Als ik van anderen lees en zelf ervaar welk baggerproduct VW in de markt heeft gezet, moeten ze zich diep schamen.
Als je meer betaalt voor een opel of ford uit dezelfde klasse verwacht je een stuk kwaliteit.
Baggerproduct? Ben met een auto die ik nu 2½ jaar in bezit heb, 4½ jaar oud is, 35 keer bij de dealer(s) geweest, mijn normale onderhoud erbij geteld, voor ruim E 7.500 ex heb laten vertimmeren waarvan E 1.500 ex normaal onderhoud is geweest en de rest garantie 8)7 . Tel uit je winst voor een bijna 5 jaar oude auto. Je schaamt je echt alle kleuren van de regenboog als je weer bij de dealer staat.

Ze hebben net een raamschakelaar linksvoor moeten vervangen omdat als je de ramen ging sluiten en dan loslaten van de koppeling resulteerde dit in dat je raam weer openging of je automaat van je raam functioneerde weer niet. 2 weken hiervoor hadden ze net mijn boordnetregelapparaat vervangen (kreeg melding dat 20 lampen niet meer functioneerde).

Het leukste moment was dat ik om 17 uur stond ik bij de dealer dat de auto niet goed functioneerde waarbij ik letterlijk naar huis werd gestuurd en de volgende ochtend om 8 uur werd mijn auto weggesleept naar die dealer toe voor reparatie.

Begin wel klaar te worden met de auto, maar ik heb garantie dus ik hoef me eigenlijk geen zorgen te maken maar toch. Het gedoe en alles erbij. Ik wil de auto ook niet weg doen want de auto rijdt zonder rammels, strak, geen spelling ergens, rijdt als nieuw en er zitten voor bijna E 6.000 aan nieuwe onderdelen in (zoals koppeling en massavliegwiel die al zijn vervangen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Mijn collega heeft een 1 serie uit ongeveer dezelfde periode als mijn Golf (bijna 4 jaar oud) en die heeft dat ding al zo vaak naar de garage gebracht voor allerlei rare fratsen. Ik moet zeggen dat het me vies tegenviel. Ik heb er in gereden en het is best een leuke auto, maar hij kost net zoveel als mijn Golf en ik vind mijn Golf toch een stuk beter aanvoelen dan de 1-serie. Ook qua afwerking is de Golf veel beter verzorgd. In de Golf kan je lekker met 120km/u over de snelweg cruisen en je hebt het idee dat je in een superluxe auto zit, bij de 1-serie had ik dat idee totaal niet.

Bovendien is het verbruik ook niet over naar huis te schrijven. Dit is een BMW 116 dan he.

[ Voor 22% gewijzigd door tiguan op 16-02-2013 02:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bord4kop
  • Laatst online: 09:24

bord4kop

maximaal 100KB!

Ik heb beide gereden, beide uit 2009.

De 1 moet je wel vanaf de facelift hebben, makkelijkst te zien aan de ronde vs langwerpige mistlichten vóór.

In ben een VW fan, maar de BMW geeft je gewoon een meer 'premium' gevoel.
Hij is veel minder ruim, achterin en de kofferbak. En de 1 serie is wel "de baby BMW" (net als een A klasse 'geen echte' Merc is)
De BMW moet je wel vanaf 118 nemen, de 116 is onder-gemotoriseerd.

Wil je een auto waarin je echt lekker zit, je je net wat bijzonderder voelt, een zogenaamde rijders auto? De beemer.
WIl je een auto waar je alles mee kan, die heel lekker rijdt en gewoon alles erg goed doet? De Golf

| Security Management |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Niet online
itsalex schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 01:01:
[...]

Baggerproduct? Ben met een auto die ik nu 2½ jaar in bezit heb, 4½ jaar oud is, 35 keer bij de dealer(s) geweest, mijn normale onderhoud erbij geteld, voor ruim E 7.500 ex heb laten vertimmeren waarvan E 1.500 ex normaal onderhoud is geweest en de rest garantie 8)7 . Tel uit je winst voor een bijna 5 jaar oude auto. Je schaamt je echt alle kleuren van de regenboog als je weer bij de dealer staat.

Ze hebben net een raamschakelaar linksvoor moeten vervangen omdat als je de ramen ging sluiten en dan loslaten van de koppeling resulteerde dit in dat je raam weer openging of je automaat van je raam functioneerde weer niet. 2 weken hiervoor hadden ze net mijn boordnetregelapparaat vervangen (kreeg melding dat 20 lampen niet meer functioneerde).

Het leukste moment was dat ik om 17 uur stond ik bij de dealer dat de auto niet goed functioneerde waarbij ik letterlijk naar huis werd gestuurd en de volgende ochtend om 8 uur werd mijn auto weggesleept naar die dealer toe voor reparatie.

Begin wel klaar te worden met de auto, maar ik heb garantie dus ik hoef me eigenlijk geen zorgen te maken maar toch. Het gedoe en alles erbij. Ik wil de auto ook niet weg doen want de auto rijdt zonder rammels, strak, geen spelling ergens, rijdt als nieuw en er zitten voor bijna E 6.000 aan nieuwe onderdelen in (zoals koppeling en massavliegwiel die al zijn vervangen).
Dan mag jij nog van geluk spreken idd dat je nog garantie hebt.
Maar je "kwaliteitsgevoel" heeft een flinke deuk opgelopen.
Ik rij ook nog steeds VW alleen omdat ie zo lekker op de weg ligt.
bord4kop schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 08:27:
Ik heb beide gereden, beide uit 2009.

De 1 moet je wel vanaf de facelift hebben, makkelijkst te zien aan de ronde vs langwerpige mistlichten vóór.

In ben een VW fan, maar de BMW geeft je gewoon een meer 'premium' gevoel.
Hij is veel minder ruim, achterin en de kofferbak. En de 1 serie is wel "de baby BMW" (net als een A klasse 'geen echte' Merc is)
De BMW moet je wel vanaf 118 nemen, de 116 is onder-gemotoriseerd.

Wil je een auto waarin je echt lekker zit, je je net wat bijzonderder voelt, een zogenaamde rijders auto? De beemer.
WIl je een auto waar je alles mee kan, die heel lekker rijdt en gewoon alles erg goed doet? De Golf
Ik heb eens in een 3-serie gereden. Maar zit zit je net als in de 3-serie niet een stuk lager bij de grond dan de golf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Niet online
Er is maar een reden waarom ik door rij anders had ik deze bak allang eruit gegooid.

Opties. Klaar. O ja ik heb nog garantie pffffff.

RNS510 uit 2008 werkt nog steeds
Mediapakker usb aansluiting
Sportonderstel
Portopakket met geblindeerde ramen achter
Ramen achter elektrisch
Climatronic
Zelf GTI pook erin (loeiheet in zomer en ijs en ijskoud winter)
2 liter 110 pk die af en toe 8 sec van 0-100 haalt
Bochtrijverlichting

Als ik een BMW 116i benzine facelift rij uit 2011 is deze bijna even zuinig als mijn diesel en dan rij ik cruise etc op dezelfde trajecten dus waarom rij ik nog de Golf? Dat begin ik me steeds meer af te vragen. Dit is wel automaat en de eco pro is echt lekker en dan ga je naar sportstand. Langzaam? ehhhhm nee echt niet.

[ Voor 7% gewijzigd door itsalex op 16-02-2013 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DSK
  • Laatst online: 20-09 23:05

DSK

boeiend...

Verwijderd schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 23:53:
Heren. graag objectieve mening.

Heb onlangs mijn Nissan R32 verkocht.

Ben nu opzoek naar iets gewoners en kom eigenlijk uit bij de BMW 1 klasse.
Echter in de hatchback wereld is de Golf zo´n beetje de koning.

Nu maken de 2de hands prijzen hier weinig verschil, maar is de Golf veel beter dan de Serie 1?

p.s. dezelfde vraag loopt ook in het BMW topic om argumenten van beide groepen aan te horen ;)
Zelf heb ik 2 jaar met een BMW 1-serie (vorig model 118d) gereden, 2 jaar met een Golf V (1.9 TDI) en één jaar met een VI (1.6 TDI BM).

Voordelen voor de BMW:
- Alles voelt wat steviger en meer afgewerkt aan
- Zetels zijn beter (misschien ook persoonlijk). Ik heb regelmatig in één trek +500km gereden zonder enig probleem
- Plezier in het rijden is veel hoger, bochten zijn leuk, regelmatig een dikke glimlach op mijn gezicht tijdens het rijden
- Stuk zuiniger dan de V en lichtjes zuiniger dan de VI (zeker met een stevige rijstijl en veel autosnelweg)

Nadelen voor de BMW:
- Veel kleiner en het verschil is echt aanzienlijk... Met een baby is het echt behelpen met een 1-serie (de Clio van mijn vrouw heeft dezelfde praktische ruimte binnenin). Ook om vrienden e.d. mee te nemen is het verre van comfortabel. Zeker als je zelf wat langer bent.
- Meer rijgeluid binnenin tov. de Golf VI
- Airco werkte niet altijd super bij mij maar dat kan specifiek aan mijn wagen gelegen hebben

Neutraal:
- in de BMW zit je een stuk lager
- met alle drie de wagens heb ik nooit echt problemen gehad. in de Golv V heb ik 80k km gereden en één keer een kapotte turbo gehad, in de BMW 118d heb ik 100k gereden en nooit een probleem gehad en in de VI ook 35k zonder enig probleem.

Momenteel heb ik een Passat en ik mis de 1-serie nog dikwijls, vooral als ik alleen in de wagen zit :)
Ik deel dan ook de conclusie van bord4kop...

[ Voor 9% gewijzigd door DSK op 17-02-2013 12:15 ]

Blog (Linux-related)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DSK

DSK

boeiend...

Het zou kunnen dat iedereen hiervan al op de hoogte is maar ik wou het toch maar eens meegeven.

Mijn wagen was besteld met het pack "Business Lounge" waardoor ik ook een Mobile Device Interface (MDI) in mijn wagen heb. Aangezien ik geen ipod heb en de MDI gewoon meekwam met het pack had ik hier verder niet veel aandacht aan besteed.

Recent was ik aan het kijken om misschien toch een goedkope ipod aan te schaffen (kapotte batterij ofzo) zodat ik wat gemakkelijker en meer muziek in de wagen kan hebben en ik kwam te weten dat je de MDI-kabel gewoon kan vervangen door een USB-exemplaar :) Voor zover ik weet staat dit nergens duidelijk vermeld en het is me ook nooit gezegd geweest.

Via Volkswagen kost zo'n kabeltje +-€55 en dat vond ik dan weer teveel van het goede. Uiteraard ben ik eens gaan kijken op eBay en daar waren dergelijke kabeltjes in overvloed te vinden. Mij gewaagd aan een kabeltje dat er goed (lees: origineel) uitzag en waarvan de nummers ook leken te kloppen met wat ik op internet kon vinden voor de prijs incl verzending van €13,3 (£10,99).

Gisteren is het kabeltje aangekomen, het was besteld op 15/02, en alles werkt zoals ik het had verwacht :)

Originele kabeltje die meegeleverd werd (5N0 035 554):
Afbeeldingslocatie: http://www.boeiend.be/tmp/mdi2.jpg

Nieuwe kabeltje van eBay (5N0 035 558):
Afbeeldingslocatie: http://www.boeiend.be/tmp/mdi1.jpg

Het resultaat:
Afbeeldingslocatie: http://www.boeiend.be/tmp/mdi3.jpg

Blog (Linux-related)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Nu ik deze foto zie vraag ik me af wat verschil (functioneel gezien) is tussen de RNS3xx en de RNS5xx, ik snap dat het scherm groter is en ik zie op de foto's dat de knoppen layout anders is maar zijn er meer verschillen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DSK

DSK

boeiend...

Chaoss schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 11:25:
Nu ik deze foto zie vraag ik me af wat verschil (functioneel gezien) is tussen de RNS3xx en de RNS5xx, ik snap dat het scherm groter is en ik zie op de foto's dat de knoppen layout anders is maar zijn er meer verschillen?
Ik heb met beide gewerkt en volgens mij zijn dit de grootste verschillen:
- de 510 heeft een kaart van het volledig Europees grondgebied (itt. of West of Oost Europa bij de 315)
- de 315 kan slechts één kaart actief hebben waardoor je een tweede kaart via het SD-slot moet gebruiken
. de 510 heeft een HD waar je ook muziek kan opzetten (25GB beschikbaar dacht ik)
- de 510 kan DVD's lezen video en muziek (bijvoorbeeld DVD vol met MP3's)
- de 510 heeft een groter scherm met een dubbel zo grote resolutie

De 310, voorloper van de 315, is verder een stuk trager en heeft geen intern geheugen waardoor een kaart ofwel van de CD moet gelezen worden, ofwel op de SD-kaart moet staan.

Blog (Linux-related)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxoss
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06:22
Afgelopen maandag nacht is mijn originele Porto 17" lichte metalen zomerset uit de schuur gejat. Even een prijsje opgevraagt bij de dealer, 2400 euro!! 8)7

Jammer dat er maar tot 1000 euro word vergoed bij de verzekering, misschien toch maar rondkijken voor een set 2de hands via marktplaats. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Of uit Duitsland halen. Ik heb ook is een OEM "18 set van €3500 voor €1250 gekocht

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Niet online
maxoss schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 12:21:
Afgelopen maandag nacht is mijn originele Porto 17" lichte metalen zomerset uit de schuur gejat. Even een prijsje opgevraagt bij de dealer, 2400 euro!! 8)7

Jammer dat er maar tot 1000 euro word vergoed bij de verzekering, misschien toch maar rondkijken voor een set 2de hands via marktplaats. :(
Tis sneu om zo van je spullen af te geraken.

Je kunt ook kijken op http://www.vwwinkel.nl/
Hebben veel originele en replica VW-onderdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
Beeldmateriaal van de eerste wedstrijd, afgelopen zaterdag rondom circuit zandvoort:
Afbeeldingslocatie: http://www.mkrallypics.nl/images%20csr13/43%20steven%20kroesbergen%20(6).JPG
Op 2:40 is de auto hier ook te zien: YouTube: RallyPro Circuit Short Rally 2013

Pagina: 1 ... 40 ... 62 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Gunner wil graag de topicstart overdragen aan iemand anders. Indien je geïnteresseerd bent in deze eervolle taak, stuur hem even een DM.

http://tweakers.net/gallery/895~~~[/html]