Het Grote Volkswagen-topic deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 41 ... 62 Laatste
Acties:
  • 408.492 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Zo, mijn Audi A4 met alles erop en eraan ingeleverd, en de Golf 7 1.2TSI Trendline (met executive pakket) voorloper in ontvangst genomen :p Valt dat dan heel erg tegen? Nee, eigenlijk niet.

+ Hij is ruim, ook achterin, ruimer dan de A4
+ Ondanks dat het een trendline is, zit hij best goed in de spullen
+ Goedkoop
+ De 1.2TSI is een knap staaltje werk. Prima ding, komt niet tekort
+ De instap Navi/Multimedia heeft alles wat je nodig hebt, ziet er goed uit en werkt makkelijk
+ Goed wegligging, zelfs op de dunne hoge banden. Doet niet onder voor de A4
+ Erg stil

- Volkswagen heeft zijn best gedaan om de dashboard inleg er zo goedkoop mogelijk uit te laten zien in de Trendline
- Audio waar je de tranen van in je broek krijgt, zelfs voor standaard audio
- Navi/Multimedia heeft framerate problemen als je door de menu's gaat, doet erg goedkoop aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-09 16:52
Dat vind ik eigenlijk wel een knappe score voor de Golf. Een 1.2TSI Trendline is een vrij eenvoudige Golf, ongeveer 23k exlusief het Executive pakket.
Een A4 uit het midden van de range zal ongeveer 45 a 50k kosten, plus een gemiddelde 5k aan opties. Je prijs halveert, terwijl je toch aanzienlijk meer dan de helft van de auto overhoudt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
t_captain schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 13:20:
Dat vind ik eigenlijk wel een knappe score voor de Golf. Een 1.2TSI Trendline is een vrij eenvoudige Golf, ongeveer 23k exlusief het Executive pakket.
Hij kost zelfs €20.990,- zonder Executive ;) Een koopje dus.

De Comfortline is niet veel duurder, en daarmee los je meteen het lelijke dashboard inleg probleem op. De Golf is een prijspakker geworden, dat had ik een paar jaar geleden ook niet gedacht.

Nog 5 maanden tot mijn nieuwe auto, maar dat red ik prima hiermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:56

Wom

Golf 7 is een prima auto inderdaad, alleen jammer van de pianolak in de Highline, wat mijns inziens niet fraai is.

PWM, wat komt er na de 5 maanden. Heb het vast wel al gelezen, maar kan het me niet meer voor de geest halen :)

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• TheJason
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:08
De Outlander PHEV

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:21

Arfman

Drome!

t_captain schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 13:20:
Een A4 uit het midden van de range zal ongeveer 45 a 50k kosten, plus een gemiddelde 5k aan opties. Je prijs halveert, terwijl je toch aanzienlijk meer dan de helft van de auto overhoudt ;)
Audi is dan ook way overpriced. Vloeken in de kerk, ik weet het, maar je kunt niet meer met droge ogen volhouden dat al het geld wat je betaalt voor de 4 ringen in je grille rechtstreeks naar kwaliteit/wegligging/afwerking gaat.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Was je leasecontract al om dan met de Audi? Boel problemen met PON gehad toch?

Zie overigens nergens de Outlander te configureren. Waar kan ik dat doen :)?

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

• PWM
  • Niet online
Een collega wilde graag een A4, en ik was blij dat ik eraf kon. Win win dus ;) Die Outlander is 52k met alle opties, dan is er niets meer verder aan te vinden. Weet niet waar je hem kan configureren.

Vanochtend 205 gereden op de teller met die 1.2TSI :p Ik geloof er niets van dat die 105pk heeft. Ook boven de 100 doet hij het nog alleraardigst.

[ Voor 6% gewijzigd door PWM op 28-02-2013 11:12 ]

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Arfman schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 09:21:
Audi is dan ook way overpriced. Vloeken in de kerk, ik weet het, maar je kunt niet meer met droge ogen volhouden dat al het geld wat je betaalt voor de 4 ringen in je grille rechtstreeks naar kwaliteit/wegligging/afwerking gaat.
De cijfers zeggen daarin genoeg, was vorig jaar een artikel op Autoweek. Audi is voor 20-25% verantwoordelijk voor de omzet, maar daarentegen wel iets van 60% van de winst van VAG...

Dus aan een Audi wordt verreweg het meeste verdiend. Dus de kostprijs is ten opzichte van de verkoopprijs veel lager. Dus je betaalt te veel voor je Audi (mijn conclusie).

Mijn mening is dat de A4 bijvoorbeeld niet zo veel voorstelt. Ik rijd liever een Volvo S80, dan een Audi A4... Ik vind een A4 heel veel weg hebben van een Passat als je erin rijdt. En velen vinden dat ten voordele van een VW, maar ik vind dat ten nadele van een Audi.

VW staat wat mij betreft absoluut niet hoger op de ladder dan een gemiddelde Renault/Ford/Nissan/etc.

Maar goed misschien ligt het aan mij, iedereen is namelijk laaiend enthousiast over DSG terwijl ik er een stuk minder positief over ben. Ja het is snel, maar van 1->2 en van 2->3 schokt hij regelmatig in een passat 1.4tsi.

Tevens irriteer ik me aan zaken als knopjes die in een dure Passat exact gelijk zijn als in een Fabia. Natuurlijk is dat efficiënter en goedkoper, maar dan moet die prijs omlaag... Je betaalt nu gewoon voor, ja waarvoor eigenlijk? Die ringen? Zo mooi zijn die nu ook weer niet...

Redelijk hoog eigen mening factor, mee eens. Maar 4 jaar geleden was ik nog in de running voor een A3... De afgelopen 4 jaar is er veel gebeurd, waardoor ik mijn mening drastisch heb bijgesteld...

[ Voor 5% gewijzigd door BlakHawk op 28-02-2013 11:43 ]

Youtube: DashcamNL

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

PWM schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 11:12:
Een collega wilde graag een A4, en ik was blij dat ik eraf kon. Win win dus ;) Die Outlander is 52k met alle opties, dan is er niets meer verder aan te vinden. Weet niet waar je hem kan configureren.

Vanochtend 205 gereden op de teller met die 1.2TSI :p Ik geloof er niets van dat die 105pk heeft. Ook boven de 100 doet hij het nog alleraardigst.
Ah mooi. Maar je hebt hem niet online samengesteld of wel?
Ik heb nu de Polo 1.2TSI 7-DSG en is verassend snel moet ik zeggen. Heb ook een 3-serie (2.5, 170PK) maar door het gewichtverschil heb je tot aan de 100 bijna hetzelfde gevoel. Boven de 100 merk ik gewoon dat ik minder koppel heb met de Polo. Desalniettemin een prima motor(tje).

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

• PWM
  • Niet online
Kecin schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 11:52:
[...]

Ah mooi. Maar je hebt hem niet online samengesteld of wel?
Nee, gewoon van de prijslijst op papier gedaan :p
Ik heb nu de Polo 1.2TSI 7-DSG en is verassend snel moet ik zeggen. Heb ook een 3-serie (2.5, 170PK) maar door het gewichtverschil heb je tot aan de 100 bijna hetzelfde gevoel. Boven de 100 merk ik gewoon dat ik minder koppel heb met de Polo. Desalniettemin een prima motor(tje).
Als je dit vergelijkt met de 2.0 benzine die nog gewoon in de Golf 5 lag, zie je wel hoeveel we zijn opgeschoten. Hij veegt de vloer er mee aan. En, in tegenstelling tot de 1ste generatie TSI's, is hij nog echt zuinig ook.

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
PWM schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 11:12:

Veel van de 1.2's uit de Golf 6/Yeti/Octavia zitten op de rollenbank tussen de 108 en 115pk. Komt ook meer overeen met hoe de mijne was. Was ja, want na het bougiekabel gedoe in Italie/Oostenrijk is het nooit meer geworden wat het was.

De 7 is blijkbaar niet begrensd, de 6 wel. Bij 200 op de teller (190 precies GPS, opgegeven top) hangt hij hem bij mij in de begrenzer. Nadat de bougiekabels verkloot zijn door de steenmarters houdt het feest op bij 185, terwijl hij daarvoor vrij makkelijk naar z'n top liep. Ben sowieso klaar met dat ding, hij rammelt aan alle kanten, hij slaat tijdens het wegrijden spontaan af, dashboardverlichting valt regelmatig uit, is onzuiniger geworden en loopt onrustig.. Nog maar 2 jaar :X

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
J0YR1D3R schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 13:29:
Veel van de 1.2's uit de Golf 6/Yeti/Octavia zitten op de rollenbank tussen de 108 en 115pk. Komt ook meer overeen met hoe de mijne was. Was ja, want na het bougiekabel gedoe in Italie/Oostenrijk is het nooit meer geworden wat het was.

De 7 is blijkbaar niet begrensd, de 6 wel. Bij 200 op de teller (190 precies GPS, opgegeven top) hangt hij hem bij mij in de begrenzer. Nadat de bougiekabels verkloot zijn door de steenmarters houdt het feest op bij 185, terwijl hij daarvoor vrij makkelijk naar z'n top liep. Ben sowieso klaar met dat ding, hij rammelt aan alle kanten, hij slaat tijdens het wegrijden spontaan af, dashboardverlichting valt regelmatig uit, is onzuiniger geworden en loopt onrustig.. Nog maar 2 jaar :X
Mijn Skoda is nu 1,5 jaar oud en kraakt echt bij iedere drempel.
De vering voor en achter maken harde vreemde geluiden, dash kraakt, lendensteun kraakt echt heel erg...

Maar goed, ik mag er vroegtijdig in juni vanaf!

Youtube: DashcamNL

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:59

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

woa toch het verschil gevonden met Audi, mijn sportback is alweer 7 jaar oud, geen gekraak oOo dus toch de meerprijs waard :P

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Zit ik mijn 1.2TSI op te hemelen, gaat hij er alweer uit :+ Gisteren belde de leasemij, dat er een 1.4TSI 160PK DSG Highline was binnengekomen, of ik wilde ruilen. Denk dat we dat maar eens gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-07 13:07
Dan zou ik het ook wel weten ;)

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

idd gemakkelijke keuze,

De 1.4tsi 140pk in de nieuw Golf 7 zou volgens de specs 1:20 rijden als dat waar is dan wordt het in de toekomst wel erg aantrekkelijk om benzine te rijden. De wegenbelasting die ik nu voor een diesel betaal wordt steeds absurder 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-09 11:07

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Je hebt toch wel meegekregen dat officiële verbruikscijfers de laatste jaren veel te optimistisch zijn?
Volgens spritmonitor gemiddeld 1:13 (Golfs met DSG, bouwjaar 2012 en later, 140 pk), bij Autoweek verbruiksmonitor staan er wat weinig, maar over alle 1.4's (122-160 pk) lijkt 1:14 ook al optimistisch.

Nee, met een benzineauto haal je nog altijd echt niet de verbruikscijfers van hetzelfde model met een diesel.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Arfman schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 09:21:
[...]

Agree.
Maar je vergeet een ding, mensen betalen ook omdat ze iets gewoon mooi vinden. En dat is toch iets wat Audi erg erg goed doet op het moment. En zolang mensen betalen.... :)
Maasluip schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 09:36:
Je hebt toch wel meegekregen dat officiële verbruikscijfers de laatste jaren veel te optimistisch zijn?
Volgens spritmonitor gemiddeld 1:13 (Golfs met DSG, bouwjaar 2012 en later, 140 pk), bij Autoweek verbruiksmonitor staan er wat weinig, maar over alle 1.4's (122-160 pk) lijkt 1:14 ook al optimistisch.

Nee, met een benzineauto haal je nog altijd echt niet de verbruikscijfers van hetzelfde model met een diesel.
Wel benieuwd wat die nieuwe met ACT gaat doen. Die zou best nog wel eens zuinig kunnen worden. Maar goed, dan zie ik ze dat ook nog gaan doen voor een diesel, en dan zijn we weer waar we waren, diesel wint qua zuinigheid :)

[ Voor 41% gewijzigd door UltraSub op 01-03-2013 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Ik heb de 1.4TSI in mijn A3 gehad, en die zoop gewoon inderdaad. Echter, deze 1.2TSI die ik nu heb (ja, ik ga een fanclub oprichten: "Zeg geen nee, tegen de 1.2") is wel echt zuinig. Inclusief het stuk waarin ik 200+ heb gereden, komt hij uit op 1 op 17. Dat vind ik erg netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Maasluip schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 09:36:

Daar ben ik uiteraard van op de hoogte, bij de Golf 6 was dat zeker zo, maar van de Golf 7 is nog weinig informatie. En ik verwacht toch wel dat de verbruikscijfers met elk model realistischer worden, maar het verbruik zal altijd van je rechtervoet afhangen. Collega van mij heeft een nieuwe Kia Rio 1.2 en die haalt op de lange afstanden daadwerkelijk 1:19-20 dus als Kia het al kan moet het VW toch ook lukken...

Met mijn tdi doe ik 1:17-1:18 en zomers soms 1:19 als ik echt voorzichtig doe. Als er op een gegeven moment benzine auto's komen die realistisch 1:17-1:18 doen dan wordt het wel interessant, echt veelrijders zijn wij ook niet, ik weet niet wat we atm precies per jaar doen maar het zal zo'n 25.000km zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door Chaoss op 01-03-2013 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Ik heb nu 4 van die Golfjes 7 genomen voor medewerkers. Allemaal nieuwe 1.2TSI's op 35.000 kilometer. Dit is onder de streep goedkoper dan de 1.6TDI's. Wat dat betreft zijn we er eigenlijk al.

Alleen krachtige diesels zijn vaak nog zuiniger dan hun benzine counterparts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Bij mij zit er niet heel veel verschil meer tussen de 1.9TDi die ik had in de Leon en de 1.2TSi die ik nu heb in de Golf. Met de Golf sta ik veel meer in de file dus daarom ligt het verbruik sowieso hoger.
Vergelijk:

Leon (1:16,26) : http://www.spritmonitor.de/en/detail/278927.html
Golf: (1:14,99) http://www.spritmonitor.de/en/detail/456649.html

Ik zie trouwens dat ik 48k met de Golf al meer euro's brandstof heb verbruikt dan in 72k met de Leon. Misschien scheelt het dat diesel destijds rond de euro kostte en ik nu tank voor 1,75 oid :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Ik denk dat die nieuwe MK7 ook wel dichter bij de verbruik cijfers komt. Motoren zijn verbeterd, gewicht is met 80 a 90kg naar beneden.
Daarbij blijft een benzine wel een stuk onzuiniger met file en stads rijden. Als je veel op N wegen komt waar geen file staat zal het verbruik wel te halen zijn. Daarbij goed anticiperen op verkeer en stoplichten. Veel mensen kunnen niet zuinig rijden.

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom

Wom

Die nieuwe TSI met cilinderuitschakeling zou in de praktijk toch redelijk nette cijfers moeten halen. Nog niet lang genoeg op de markt om dit met cijfers te staven, maar toch.

Mijn vader rijdt een 160PK 1.4 TSI en haalt toch ook 1:14,5, met ik zeer nette waardes vind. Hij gaat nu voor een A3 SB, maar twijfelt heel erg tussen de 150 PK TDI of de TSI. Meerprijs van diesel is ook best fors begreep ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

De aanschafprijs scheelt tegenwoordig juist niet zoveel meer, volgens mij is een 1.6TDI maar iets van 600 euro duurder dan een 1.4 TSI in dezelfde uitvoering. Belangrijk verschil is wel dat de TDI alleen nog maar met handbak te krijgen is.

De 2.0TDI is wel flink duurder als je die vergelijkt met de 1.4TSI (4K) maar dan heb je het ook over 150pk vs 122pk

[ Voor 22% gewijzigd door Chaoss op 01-03-2013 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
KappeNou schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 11:04:
Ik denk dat die nieuwe MK7 ook wel dichter bij de verbruik cijfers komt. Motoren zijn verbeterd, gewicht is met 80 a 90kg naar beneden.
Daarbij blijft een benzine wel een stuk onzuiniger met file en stads rijden. Als je veel op N wegen komt waar geen file staat zal het verbruik wel te halen zijn. Daarbij goed anticiperen op verkeer en stoplichten. Veel mensen kunnen niet zuinig rijden.
Ik dacht dat de 1.2 TSi gewoon gelijk was in de 6 en 7, al is de compressie wel iets anders. Gewicht boeit trouwens weinig, gaat om 1134kg voor 6 tegen 1110kg voor de 7. Een paar liter meer of minder in de tank levert hetzelfde verschil :)

Het meest vervelende aan de 1.2 TSi is eigenlijk dat hij zo weinig inwendige wrijving heeft. Je kunt bijna niet op de motor afremmen, hij blijft echt maar doorrollen. Dit zorgt ervoor dat je veel moet remmen wanneer anderen dat niet doen. Op N-wegen heeft dat wel een voordeel, je rijdt dan zonder problemen 1:18. Al met al ben ik prima tevreden over het blok zelf qua trekkracht en souplesse, de bouwkwaliteit van de auto er omheen en de motor zelf zou wel beter mogen zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door J0YR1D3R op 01-03-2013 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Chaoss schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 12:41:
Belangrijk verschil is wel dat de TDI alleen nog maar met handbak te krijgen is.
Huh?
1.6 TDI BlueMotion Technology
105 pk 7-DSG 3,9 l/100km 102 g/km / A € 30.190,00

2.0 TDI BlueMotion Technology
150 pk 6-DSG 4,4 l/100km 117 g/km / C € 33.090,00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Chaoss schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 12:41:
De aanschafprijs scheelt tegenwoordig juist niet zoveel meer, volgens mij is een 1.6TDI maar iets van 600 euro duurder dan een 1.4 TSI in dezelfde uitvoering. Belangrijk verschil is wel dat de TDI alleen nog maar met handbak te krijgen is.
Ja, maar dan vergelijk je wel 140 pk benzine met 105 pk diesel. Het verschil tussen de 1.2 TSI en 1.6 TDI (allebei 105 pk) is € 3.600.
De 2.0TDI is wel flink duurder als je die vergelijkt met de 1.4TSI (4K) maar dan heb je het ook over 150pk vs 122pk
De 1.4 TSI is tegenwoordig dus 140 pk. En bijna hetzelfde prijsverschil (€ 3.800).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom

Wom

Had het over de 140pk tov de 2.0 TDI idd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Laatst online: 00:17
J0YR1D3R schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 12:58:
[...]

Dit zorgt ervoor dat je veel moet remmen wanneer anderen dat niet doen. Op N-wegen heeft dat wel een voordeel, je rijdt dan zonder problemen 1:18.
Dit heeft ervoor gezorgd dat ik mijn rijstijl heb aangepast. Ik hou veel meer afstand en rij veel relaxter ook hierdoor. Vervelend genoeg vinden andere weggebruikers kennelijk dat je dan de weg niet goed benut ofzo, want je wordt of opgedouwd of ingehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
tiguan schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 13:12:
[...]

Dit heeft ervoor gezorgd dat ik mijn rijstijl heb aangepast. Ik hou veel meer afstand en rij veel relaxter ook hierdoor. Vervelend genoeg vinden andere weggebruikers kennelijk dat je dan de weg niet goed benut ofzo, want je wordt of opgedouwd of ingehaald.
Dat deed/doe ik sowieso al, maar toch merk ik dat dat in het dagelijks verkeer hetgene is wat het meest "stoort". Daarnaast zijn er wat bougiekabels niet fris en loopt hij daardoor niet 100% maar over 6500km staat er een beurt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Maasluip schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 13:03:
De 1.4 TSI is tegenwoordig dus 140 pk.
Niet alleen 140.. De 1.4 TSI is ook in 122 te krijgen.. Vriendin heeft paar dagen geleden een Golf 7 met 122PK besteld.

[ Voor 33% gewijzigd door UltraSub op 01-03-2013 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ah, ik zie het. Maar die is dus nog weer 2k goedkoper dan de 140pk en dus € 5.800 goedkoper dan de 2.0 TDI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom

Wom

Komt er op neer dat die 2.0 TDI gewoon erg duur is eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Om de een of andere reden is diesel dus duur. De 1.6 TDI 105 pk is duurder dan de 1.4 TSI 140 pk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
De vraag is dus inderdaad, waarom is een diesel duurder? Steviger materiaal nodig? Duurdere componenten? Meer ontwikkelingskosten? Interessant vraagstuk eigenlijk. Of wordt het gewoon kunstmatig hoger gehouden, wat ik me eigenlijk niet voor kan stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
1.6TDi Highline 2011: BPM - € 5641
1.2TSi Highline 2011: BPM - € 3530

Verschil in nieuwprijs destijds was denk rond de 3500 euro, dus daar heb je alvast 2100 euro te pakken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Zo, ik mijn 160PK DSG opgehaald. Blijkt een Golf 6 te zijn, had ik me natuurlijk ook kunnen bedenken. Toch genomen, aangezien hij Highline met opties is, met lekkere stoelen en natuurlijk automaat. Ook 20% bijtelling, prima voorloopauto dus.

Qua volwassenheid is er in de Golf 7 een grote stap gezet. Qua ruimte is er een groot verschil, maar ook het onderstel van de 7 is ronduit uitstekend. Veel beter dan de Golf 6. De 7 is echt beter dan de huidige A4 qua onderstel, de 6 doet er vooronder.

Wel duidelijk dat het dashboard van de 6 veel (veeeeeel) mooier is dan de 7. Dat is de enige echte stap terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Het dashboard is wel iets persoonlijks vind ik. Ik vind 't er best mooi uit zien. Vooral dat het middelste gedeelte een beetje schuin naar de bestuurder toe staat vind ik gaaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Om nog even de DSG discussie op te laaien :p

Ik had DSG in mijn A3 en vond het fantastisch. Nu zijn we een paar jaar verder, en geeft DSG me een Meh gevoel. Ik heb de laatste tijd gereden met de nieuwste conventionele automaten en de nieuwste generatie multitronic gereden, en dan is DSG niet heel fijn.

Als sportieve automaat voldoet hij prima, maar tijdens gewoon rijden (wat je meestal doet), is hij eigenlijk een beetje achterhaald. Te schokkerig, teveel schakelmomenten. Toen DSG uitkwam was de conventionele achterhaald, maar inmiddels hebben die zo'n inhaalslag gemaakt, dat die weer verder zijn.

EDIT: Overigens is DSG nog steeds goed, en niet te vergelijken met de automaten van Aziatische of Franse merken. De anders Duitsers zijn wel verder.

[ Voor 11% gewijzigd door PWM op 01-03-2013 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom

Wom

Zelf rijd ik in een 'natte' DSG en vind die fijner als de nieuwe 'droge'. Die heeft inderdaad wat last van schokken van 1 naar 2. Heb laatst met de BMW-variant van DSG gereden (naam ff kwijt) en die is wel beter. Die van Mercedes (in een C-klasse) is nog steeds drama in mijn boek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Hoe weet je of je in een natte of droge DSG rijdt? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom

Wom

tiguan schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 20:10:
Hoe weet je of je in een natte of droge DSG rijdt? :D
De eerste 6-traps serie is de DQ250, dat is de natte variant. De DQ200 is de nieuwe 7-traps versie die dus de droge variant is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Oh dan heb ik de droge idd. Hij is idd weleens schokkerig. Vooral als je 'te snel' wil optrekken als ie koud is. Als ie warm is, vind ik 't een stuk beter gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Ik heb de droge inderdaad. Ik heb laatst een PDK gereden, dat is helemaal briljant :p

Toch merk ik dat een conventionele automaat inmiddels meer bij mijn inmiddels meer rustige rijstijl past.

Aan de andere kant, ik ken ook de gerobotiseerde handbak van Citroen, dat is weer het andere uiterste :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom

Wom

Ach, ik heb vorig jaar nog een week in een Smart gereden met zo'n robotbak. Drama op wielen dat ding. Daar is die Citroën waarschijnlijk weer goddelijk bij :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Fiat 500 is ook waardeloos. Optrekken gaat in pauzes, dat was toch een aparte ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06:29
Heb in de T5 een (7 traps) DSG zitten, maar die schakelt echt rimpelloos.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Er bestaat een 7-Traps natte koppeling voor motoren met hoog koppel. Wellicht dat die in een T5 ligt? Los daarvan is het ook niet zo dat de droge koppeling al schokkend door het leven gaat. Maar vanuit stilstand is het inderdaad wel matig.

EDIT: T5 heeft inderdaad een 7-traps natte koppeling :)

Overigens mijn eerste serieuze klacht over de Golf:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/pRHdL179K28s8hG6eFPBL9Pu/full.jpg

Zowel bij de 6 als 7 is dit het geval. Waardeloos en niet van deze tijd imho. Een reden voor mij om zo'n auto niet te bestellen. Bij de laatste 10 auto's die ik heb gereden zat de sleutel al ruim uit de weg.

[ Voor 46% gewijzigd door PWM op 02-03-2013 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom

Wom

Met mijn 1.76 nooit last van gelukkig. Heeft toch zijn voordelen niet zo lang zijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Valt mij ook op bij de Touran van mijn ouders en de Caddy en Transporter op het werk. En ik zit ook met mijn rechterknie tegen de uitstekende rand van het dashboard onder de radio. :+

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Waarom heeft nog niet elke auto keyless starten? Saab had toch ook al een theorie dat die sleutel daar voor extra letsel zorgt bij een aanrijding en had de sleutel daarom naar de middenconsole verplaatst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:12
Saab ook met hun gekke ideeën... Wat moet die sleutel aan letsel veroorzaken dan? Ik denk dat bij een flinke aanrijding eerder die sleutel breekt, dan dat diezelfde sleutel je knie verneukt.

Zelfs als die sleutel niet afbreekt, heb je misschien hooguit een gevoelig plekje op je knie?

Smart heeft trouwens al sinds jaar en dag de sleutel in de middenconsole (als in: tussen versnellingspook en handrem), maar denk dat dat meer met de kosten van een langere kabel naar het motorruim te maken heeft dan met veiligheid :P

*heeft een goeie 3 jaar Smart gereden (aller eerste generatie ForTwo) en dat is tenminste echt rijden, wat een gein heb ik gehad in dat ding, maar de semi-automaat is inderdaad om te huilen (schijnt bij de nieuwe modellen niet anders te zijn)

[ Voor 23% gewijzigd door FastFred op 03-03-2013 01:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Gewoon verder naar achteren gaan zitten dan komt je knie lager uit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
@PWM, tikje verder naar achteren gaan zitten en stuur naar je toe halen. Probleem opgelost. :)
@Maassluip, alle fabrikanten laten het lekker op de optie lijst staan, is weer €300-500.. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Chaoss schreef op zondag 03 maart 2013 @ 10:50:
Gewoon verder naar achteren gaan zitten dan komt je knie lager uit :P
Soms gaat dat niet, als je bijvoorbeeld 1.97m bent. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
UltraSub schreef op zondag 03 maart 2013 @ 11:03:
@PWM, tikje verder naar achteren gaan zitten en stuur naar je toe halen. Probleem opgelost. :)
Zou dat denk je een mogelijkheid zijn :+ Stuur staat op zijn verst naar mij toe. Ik heb een actieve stuurhouding, wat betekent dat ik precies mijn pols bovenop het stuur kan leggen. Verder kom ik dan niet weg in de Golf 6/7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Joopieboy schreef op zondag 03 maart 2013 @ 11:36:
[...]

Soms gaat dat niet, als je bijvoorbeeld 1.97m bent. :+
Ben ik ook en in de A3 heb ik er geen last van, dat zal qua zitpositie nier veel uitmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
PWM schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 20:53:

[afbeelding]

Zowel bij de 6 als 7 is dit het geval. Waardeloos en niet van deze tijd imho. Een reden voor mij om zo'n auto niet te bestellen. Bij de laatste 10 auto's die ik heb gereden zat de sleutel al ruim uit de weg.
Vreemd, is mij nooit zo opgevallen bij de 6 eigenlijk. Ben zelf 2 meter en heb vrij lange benen, dus dat zou toch wel moeten zou je denken :P
UltraSub schreef op zondag 03 maart 2013 @ 11:03:
@Maassluip, alle fabrikanten laten het lekker op de optie lijst staan, is weer €300-500.. :|
Wees blij dat het op de optielijst staat, bij VW is het echt zo lelijk :X :

Afbeeldingslocatie: http://data.motor-talk.de/data/galleries/0/5/3865/7571366/golf-r-kessy-startknopf-32372.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:45

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Er bestaat een 7-Traps natte koppeling voor motoren met hoog koppel. Wellicht dat die in een T5 ligt? Los daarvan is het ook niet zo dat de droge koppeling al schokkend door het leven gaat. Maar vanuit stilstand is het inderdaad wel matig.

[afbeelding]

Ik heb een Scirocco en ben bijna 2 meter, maar heb nergens last van. Heb ook wel wat aan mn sleutels hangen. Zit je wellicht heel dicht bij het stuur?

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Chaoss schreef op zondag 03 maart 2013 @ 12:08:
[...]

Ben ik ook en in de A3 heb ik er geen last van, dat zal qua zitpositie nier veel uitmaken.
Ik heb wat dat betreft heel erg lange benen, en de sleutel heb ik in de Touran geen last van moet ik zeggen, bij de bussen op het werk wel, maar dat is omdat de stoel tegen de achterwand aan komt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

J0YR1D3R schreef op zondag 03 maart 2013 @ 13:14:
[...]

Wees blij dat het op de optielijst staat, bij VW is het echt zo lelijk :X :

[afbeelding]
Dafuq? Stelletje amateurs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Waar zou die startknop dan moeten zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-09 15:34
tiguan schreef op zondag 03 maart 2013 @ 17:49:
Waar zou die startknop dan moeten zitten?
Midden op het stuur, in het VW logo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ik vind het gewoon niet uit zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
PWM schreef op zondag 03 maart 2013 @ 11:40:
[...]

Zou dat denk je een mogelijkheid zijn :+ Stuur staat op zijn verst naar mij toe. Ik heb een actieve stuurhouding, wat betekent dat ik precies mijn pols bovenop het stuur kan leggen. Verder kom ik dan niet weg in de Golf 6/7.
Heb net even gekeken in mijn auto, maar ik moet echt in een onmogelijke houding zitten wil ik er zoveel last van hebben. Als in, stoel compleet naar voren en geen enkele ruimte meer voor m;n benen. Verder heb ik er eigenlijk helemaal geen last van als ik in een normale zitpositie zit. Ik heb m'n stuur niet verplaatst, maar mijn pols ligt ook gewoon bovenop het stuur als ik normaal zit, misschien korte armen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monkeydancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 00:28
FastFred schreef op zondag 03 maart 2013 @ 01:05:
Saab ook met hun gekke ideeën... Wat moet die sleutel aan letsel veroorzaken dan? Ik denk dat bij een flinke aanrijding eerder die sleutel breekt, dan dat diezelfde sleutel je knie verneukt.
Dan onderschat je het. De meest simpele dingen kunnen gevaarlijk zijn bij een aanrijding. Bij een aanrijding kan er zodanig veel kracht vrijkomen en je lichaam de meest plotselinge en gekke bewegingen maken dat zelfs zoiets als een simpel "sleuteltje" op een verkeerde plek je kan doorboren.

Het kan wat overdreven overkomen, maar als ik naar de foto van PWM kijk begrijp ik best de achterliggende gedachte van Saab bij het verplaatsen van de sleutel naar de middenconsole.

[ Voor 10% gewijzigd door Monkeydancer op 03-03-2013 18:56 ]

Monkey business: pay peanuts, get monkeys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Maasluip schreef op zondag 03 maart 2013 @ 17:43:
[...]

Dafuq? Stelletje amateurs.
Valt op zich mee. Zo'n ding hoort natuurlijk ergens netjes op het dashboard of op de middenconsole. Echter, toen de Golf 6 uitkwam stond het nog niet op de optielijst. Ze hebben daarna een plek moeten verzinnen, en dan is deze optie op zich nog te pruimen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn19
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-07 12:47
Ik ga morgen kijken naar een tweedehands golf IV 1.9 TDI met 250k op de teller.
Heeft iemand nog bepaalde dingen waar ik met dat model speciaal op moet letten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik geloof dat ik bij mijn dealer wel een record heb gebroken met 35 keer terug te komen met een Golf 6. De laatste klachten zoals het bij starten koude lucht uit de verwarmingspijpen en soms te hete lucht blazen, het "achtelijk" wilde rijden, veel te hoog verbruik, de diesellucht regelmatig binnenin in de auto, bij regeneren ook wild maar steeds meer aan het walmen (echte zwarte roetwolken uitblazen), bij meer gasgeven als een achtelijke snel acceleren waarbij ik nog een 140 pk 2.0 TDI had ingehaald met mijn 110 pk, heeft een monteur waarschijnlijk van een andere vestiging allerlei problemen gevonden waarbij ik woensdag uitslag krijg. Er is volgens hem een inlaatlek (dat hoor je duidelijk bij het suizen bij gasgeven in de 4e versnelling) en ze gaan daarnaast nog allerlei andere problemen proberen op te lossen zoals bij het loslaten van de koppeling hoor je regelmatig een behoorlijke harde tik en ik hoor regelmatig hele hoge pieptoon uit de RNS510 komen. Daarnaast begon een van mijn ruitenwisserarmen te bubbelen. Kan niet echt zeggen dat de kwaliteit top is van de auto terwijl ik in een auto rij van 4,5 jaar oud met net 155.500 op de teller. De beste investering in deze auto was toch de garantieverlening (rendement van 700%).

Na deze reparatie zal ik het wel gaan missen hoe snel de auto nu is en straks gaat worden want dan gaat de auto minder brandstof inspuiten en loopt het mengsel dan weer normaal ipv nu 2/3 diesel en 1/3 lucht. Ik ben blij dat door het vele roet niets stuk is gegaan, hoop ik omdat er al tijden veel te veel diesel werd ingespoten.

Misschien dat iemand dat weet met een 2.0 TDI 110 Golf 6 als de auto gaat regeneren, gaat er een lichtje op het dashboard branden en houdt de auto in (of rijdt de auto dan slomer?)? Of wat gebeurt er want bij mij vliegt die auto letterlijk alle kanten uit en haal ik in 8,5 seconden 0-100 km/h bij regeneren.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Ik zou toch eens veiligheidshalve je kat laten nakijken. Als er lange tijd een veel te rijk mengsel is ingespoten kan dat ding zomaar uitgefakkeld zijn van binnen. Duur geintje als je daar naderhand achter komt.

Dat kan trouwens ook wel een reden zijn waarom je 110pk tdi "sneller" aanvoelt. Met een lege of geen kat win je toch wat vermogen. Geen 10tallen pk's, maar meer dan een paar, zeker bij een turboblok.

[ Voor 32% gewijzigd door max op 06-03-2013 17:26 ]

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DSK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-09 23:05

DSK

boeiend...

Heeft er nog iemand last van het te laat onderbreken voor verkeersmeldingen met de RNS315?

Ik heb er al hier en daar op gezocht maar kan er niet veel info over vinden.
Het probleem is dat als er een verkeersmelding begint op een andere zender dan ik aan het luisteren ben (of terwijl ik naar de MDI/SD/CD aan het luisteren ben), deze te laat begint.
De melding is als het ware al een paar seconden bezig voor ik ze te horen krijg.

Aangezien ik meestal rond Brussel moet zijn, mis ik dus de meest nuttig informatie voor mij uit de meldingen.

Bij vorige wagens heb ik hier nooit last van gehad (het was niet altijd 100% correct maar nu is het gewoon elke keer te laat).

Blog (Linux-related)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:45

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

itsalex schreef op maandag 04 maart 2013 @ 23:09:
Ik geloof dat ik bij mijn dealer wel een record heb gebroken met 35 keer terug te komen met een Golf 6. De laatste klachten zoals het bij starten koude lucht uit de verwarmingspijpen en soms te hete lucht blazen,
Zeg je nou dat je niet direct warme lucht in je cockpit krijgt bij het starten van de motor? Dat lijkt me logisch, motor nog niet warm, dan is de verwarming ook eerst even afwezig...
Of bedoel je koude lucht uit de uitlaat pijp?

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
m19 schreef op zondag 03 maart 2013 @ 20:13:
Ik ga morgen kijken naar een tweedehands golf IV 1.9 TDI met 250k op de teller.
Heeft iemand nog bepaalde dingen waar ik met dat model speciaal op moet letten?
Welke PK versie is het? De 90pk tdi heeft als voordeel dat de turbo wat betrouwbaarder is omdat het geen variabele turbo is. Daarentegen is de koppeling slechter. Altijd goed voelen of de koppeling goed aan grijpt.
Kijk of het vermogen goed aan voelt van 1800rpm tot 3800rpm. luisteren of de turbo geen rare geluiden maakt.

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter

Is dit een representatieve video voor de problemen die vorig jaar uitgebreid in het nieuws zijn geweest wat betreft de problemen met de TSI-motor en de distributieketting?

Niet mijn eigen video, gelukkig

[ Voor 5% gewijzigd door Gunner op 05-03-2013 16:46 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Of hij representatief is zal VW nooit vertellen.
Er zijn klachten/problemen, maar hoeveel zul je nooit weten.............

Maar als je diverse fora bezoekt zul je zeker veel topics over dit onderwerp tegenkomen. Daarnaast zal er altijd een catergorie zijn die vanwege lease of a-technisch zich niet met deze materie bezighoudt en dit niet op internet bespreekt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Wow wat een raar geluid. Dat heb ik iig nog nooit gehoord bij de mijne. Wel dat ie raar loopt de eerste 30 seconden na het starten, maar ook dat kunnen ze niet oplossen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-09 17:16

[afbeelding]

Je kan ook gewoon met die lange benen van je je stoel wat verder naar achteren zetten? Of zit je zoals een oud vrouwtje tegen het stuur aan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
tiguan schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 23:04:
Wow wat een raar geluid. Dat heb ik iig nog nooit gehoord bij de mijne. Wel dat ie raar loopt de eerste 30 seconden na het starten, maar ook dat kunnen ze niet oplossen :P
Andere riem doet wonderen. Was bij mij ook de oplossing, al begint deze ook alweer wat te ratelen. Overigens heb ik een nieuwe feature: de optie die de spiegel die normaal naar beneden gaat bij achteruit inparkeren is stuk. Way to go d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Die optie gebruik ik eigenlijk nooit :S
Over 2 weken gaat ie terug naar de leasemaatschappij, dus ik ga er toch niks meer aan doen :/ Of beter gezegd, de leasemaatschappij zal er nu toch niks meer aan doen. Zelfs de grote beurt die op 90.000km moet gebeuren willen ze niet doen.

[ Voor 89% gewijzigd door tiguan op 07-03-2013 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
J0YR1D3R schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 09:40:
[...]

Andere riem doet wonderen. Was bij mij ook de oplossing, al begint deze ook alweer wat te ratelen. Overigens heb ik een nieuwe feature: de optie die de spiegel die normaal naar beneden gaat bij achteruit inparkeren is stuk. Way to go d:)b
Andere riem, tsjah, dat is nogal een gok die ik dan moet nemen, omdat de ene zegt dat de 1.8T geen problemen heeft, maar bij autoweek claimen ze wel gevallen te hebben bij de 1.8T en 2.0T.

Ik ruil hem liever in eigenlijk, maar zo'n fijne motor als die ik nu heb krijg ik nooit meer terug in de nieuwe Golf en dat zou ik dan wel jammer vinden.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
tiguan schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 10:47:
Die optie gebruik ik eigenlijk nooit :S
Over 2 weken gaat ie terug naar de leasemaatschappij, dus ik ga er toch niks meer aan doen :/ Of beter gezegd, de leasemaatschappij zal er nu toch niks meer aan doen. Zelfs de grote beurt die op 90.000km moet gebeuren willen ze niet doen.
Is echt ideaal. Strak langs de stoep parkeren zonder dat je je velgen aan gort rijdt. En daarnaast gaat hij gewoon weer terug naar de normale stand als je >20km/h vooruit rijdt. Kwam met licht/zicht II, samen met de inklapbare spiegels en verlichting onder de spiegels. Voor 170 euro echt een no-brainer, maar nu is er weer wat stuk dus :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Ik weet het, ik heb het er ook op zitten, alleen ik gebruik het nooit haha. Het duurt mij te lang voordat die spiegel naar beneden is gedraaid. Spiegels inklappen daarentegen gebruik ik elke dag, het is ondertussen een automatisme voor me geworden , dat zodra ik het contact uitzet, ik ook de spiegels nog ff inklap. Vind het echt zo'n handige feature, zeker omdat me auto altijd aan een redelijk drukke weg geparkeerd staat.

Dat wordt afzien met de volgende auto, daar zit het niet op :/ Iets waar ik overigens totaal niet bij stil stond, omdat de volgende auto zo idioot rijk uitgerust is had ik eigenlijk wel verwacht dat dat er ook op zou zitten.

[ Voor 72% gewijzigd door tiguan op 07-03-2013 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Hoe zit dat dan als je op de spiegels achteruit wil rijden? Blijft dat spiegelglas dan naar beneden gekanteld of hoe moet ik dat zien?

Nieuwerwetse meuk, gewoon inparkeren op inzicht en normaal spiegel gebruik ftw ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
De rechterspiegel draait inderdaad naar beneden, zodat je de stoeprand goed kan zien, je moet het spiegelknopje dan wel op een bepaalde stand zetten anders doet ie niks. Dit gebeurt zodra je je versnelling in z'n achteruit zet. Hij draait weer terug zodra je je versnelling weer uit de achteruit haalt.

Maar idd, ik heb die spiegel niet nodig om in te parkeren :P

[ Voor 15% gewijzigd door tiguan op 07-03-2013 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

tiguan schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 13:20:
De rechterspiegel draait inderdaad naar beneden, zodat je de stoeprand goed kan zien, je moet het spiegelknopje dan wel op een bepaalde stand zetten anders doet ie niks. Dit gebeurt zodra je je versnelling in z'n achteruit zet. Hij draait weer terug zodra je je versnelling weer uit de achteruit haalt.
Misschien is dat het probleem van J0YR1D3R?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Nope, heb ik al getest en ik heb hem sowieso altijd al op die stand staan. Handmatig verstellen is geen probleem, ze klappen nog keurig netjes in. Als je hem in z'n achteruit zet dan hoor/zie je heel even de spiegels bewegen en is het klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn19
KappeNou schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 16:12:
[...]

Welke PK versie is het? De 90pk tdi heeft als voordeel dat de turbo wat betrouwbaarder is omdat het geen variabele turbo is. Daarentegen is de koppeling slechter. Altijd goed voelen of de koppeling goed aan grijpt.
Kijk of het vermogen goed aan voelt van 1800rpm tot 3800rpm. luisteren of de turbo geen rare geluiden maakt.
Bedankt voor je reactie, helaas is dit hem niet geworden. Ben voor iets nieuwers gegaan.

Vanaf volgende week ben ik eigenaar van een VW Polo Bluemotion uit 2009, een 1.4 tdi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Heeft iemand hier ervaring met het uitbreiden van de Phone optie op de RNS 310? Ik heb dus wel Bluetooth met het ding, maar kan hem niet bedienen vanaf het stuur, noch heb ik een telefoonboek. Blijkt dat je dan de Plus Premium nodig hebt (was een optie van €70,- 8)7 ).

Het lijkt me dat je die kan VAG-Commen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Zit volgens mij in de hardware? Nu heb je denk ik zo'n ding:

Afbeeldingslocatie: http://media.autoweek.nl/m/m1fyt4dbqxiq_294.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

J0YR1D3R schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 13:53:
Nope, heb ik al getest en ik heb hem sowieso altijd al op die stand staan. Handmatig verstellen is geen probleem, ze klappen nog keurig netjes in. Als je hem in z'n achteruit zet dan hoor/zie je heel even de spiegels bewegen en is het klaar.
Misschien heel stom, maar een liftdeur heeft een veiligheidsmechanisme. Als die geblokkeerd wordt, gaat die zichzelf daarna heel langzaam opnieuw inleren (afstand tot sluiten e.d.).

Zet die spiegel met de hand eens maximaal op alle hoeken en kijk wat die dan doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn19
Vanaf volgende week rijd ik in een VW Polo 1.4 TDI Bluemotion van 2009 rond.
Deze hebben standaard 80pk en 195nm koppel.

Nu kijk ik bijvoorbeeld hier en zie ik dat een chip maarliefst 23pk en 55nm koppel oplevert. Ik vind dit best nog wel een verschil en zit er dus sterk aan te denken om dit te doen.

Zouden jullie zoiets aanraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ik zou het zeker niet afraden. Ik heb het met mijn Fiat Punto ook gedaan (+15 pk en +50Nm).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

20-25pk ga je zeker merken op 80pk alleen is er dan weinig bluemotion meer aan die Polo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn19
Chaoss schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 11:35:
20-25pk ga je zeker merken op 80pk alleen is er dan weinig bluemotion meer aan die Polo
Ik ben geen expert, maar als ik gewoon "rustig" optrek net als ik zou doen standaard dan zou die toch zeker niet minder zuinig moeten zijn?
Ik hoor zelfs verhalen dat het zuiniger is (maar dat ligt vooral aan je rijstijl lijkt mij)

Maar goed, de echte reden voor een chip is wel meer power, want ik ga er nu qua snelheid op achteruit en dat vind ik wel jammer :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

ligt idd helemaal aan je rijstijl, waarschijnlijk opteer je een sportieve rijstijl want anders ga je ook geen geld uitgeven om je auto te laten chippen, dus in praktijk zul je met enige regelmaat die pk's aanspreken en dus zal het verbruik daar ook naar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ik geloof er niet veel van dat het zuiniger wordt. Zeker niet met auto's met zo weinig vermogen. Dat vermogen ga je gewoon gebruiken. 80pk is niets als je accelereert.
De enige reden dat je zuiniger zou kunnen gaan rijden is als je eerder opschakelt.

Pagina: 1 ... 41 ... 62 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Gunner wil graag de topicstart overdragen aan iemand anders. Indien je geïnteresseerd bent in deze eervolle taak, stuur hem even een DM.

http://tweakers.net/gallery/895~~~[/html]