Moraal van verhaal, het hangt af van waar je rijdt. Als je woon/werk 95% snelweg is, dan ga je overall zuiniger worden (was bij mijn GT TDI ook zo). Als je 95% binnendoor rijdt, wordt het geheid niet zuiniger. Want ja, bij (tussen) accelereren gebruik je meer vermogen.
Betreffende 1.4 TSI doen nogal wat verhalen de ronde, maar wat zijn de ervaringen over de "normale" 1.4 (80 pk) versie? Ben nl. aan het kijken om een polo met 1.4 aan te schaffen uit 2009.
Heb je hier al gelezen?Yihaaa schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 21:32:
Betreffende 1.4 TSI doen nogal wat verhalen de ronde, maar wat zijn de ervaringen over de "normale" 1.4 (80 pk) versie? Ben nl. aan het kijken om een polo met 1.4 aan te schaffen uit 2009.
http://www.autoweek.nl/au...and=0&brandstof=1&sort=52
Dit stond zojuist op facebook.
http://bit.ly/Golf_BlueMotion
De nieuwe Golf BlueMotion met 14% bijtelling en toch 110PK.
http://bit.ly/Golf_BlueMotion
De nieuwe Golf BlueMotion met 14% bijtelling en toch 110PK.
De Golf BlueMotion heeft zo’n beetje alle zuinigheidstechniek van Volkswagen aan bood. Hij weegt maar 1.180 kg (vijfdeurs: 1.202 kg) en de nieuwe, 110 pk sterke 1.6 TDI-diesel heeft zoals elke Golf start/stop dat zeker in stadsverkeer het verbruik sterk drukt. Op de snelweg draagt de zesde ‘spaarversnelling’ flink bij aan brandstofbesparing. Door het verlaagde onderstel, de gedeeltelijk afgesloten grille, de dakspoiler en de vlakke wagenbodem is de luchtweerstand zeer laag. Zelfs de banden zijn ontworpen voor een zeer laag verbruik.
[ Voor 52% gewijzigd door Ankh op 15-03-2013 11:02 ]
-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8
Jammer, net te laat voor mij
Maar hij is wel duur.
Mijn broertje heeft van een oud mannetje de inhoud van een schuur gekocht met daarin 10 oude VW's en ontiegelijk veel onderdelen.
Gisteren hebben we de mooiste auto naar buiten gehaald:

een '57 ovaal, export model (vandaar die bumpers), origineel stoffen schuifdak wat nog vervangen is door de vorige eigenaar voordat hij stil is komen te staan en een wit lederen stuurwiel waren de extra's die mij zo opvielen.
De auto heeft 27 jaar stil gestaan in een schuur maar de remmen zaten bij deze kever niet eens vast. Motertje liep na wat gepruts ook alweer, ontsteking moet alleen even afgesteld en de carburateur schoongemaakt. dan moeten de remmen nagekeken worden (misschien rem cilinders vervangen), 4 nieuwe bandjes, de benzinetank moet vervangen die is rot van binnen en je kunt er zo weer de weg mee op.

een '57 ovaal, export model (vandaar die bumpers), origineel stoffen schuifdak wat nog vervangen is door de vorige eigenaar voordat hij stil is komen te staan en een wit lederen stuurwiel waren de extra's die mij zo opvielen.
De auto heeft 27 jaar stil gestaan in een schuur maar de remmen zaten bij deze kever niet eens vast. Motertje liep na wat gepruts ook alweer, ontsteking moet alleen even afgesteld en de carburateur schoongemaakt. dan moeten de remmen nagekeken worden (misschien rem cilinders vervangen), 4 nieuwe bandjes, de benzinetank moet vervangen die is rot van binnen en je kunt er zo weer de weg mee op.
[ Voor 4% gewijzigd door Chaoss op 20-03-2013 09:12 ]
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Er staat nu dus nog 9 van dit soort kevertjes in die schuur?Chaoss schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 09:08:
Mijn broertje heeft van een oud mannetje de inhoud van een schuur gekocht met daarin 10 oude VW's en ontiegelijk veel onderdelen.
[afbeelding]
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
nope, nog een 1303, een type 3, T2 bus, porsche 914 en verder een aantal vw 411's en 412's
Dit is de 1303 die ook nog redelijk hard is:

En dit is een 411 die hij al opgehaald heeft:

en dit is de Porsche:

Het wonderlijke is dat ondanks de lange stilstand dat de motortjes van de 411 en de 1303 beide binnen 5 minuten weer liepen was niet meer voor nodig dan wat contact puntjes schoonmaken.
De Porsche en de 411 van deze foto heeft mijn broertje al weer doorverkocht aan kennissen die ze gaan opknappen.

en dit is de Porsche:

Het wonderlijke is dat ondanks de lange stilstand dat de motortjes van de 411 en de 1303 beide binnen 5 minuten weer liepen was niet meer voor nodig dan wat contact puntjes schoonmaken.
De Porsche en de 411 van deze foto heeft mijn broertje al weer doorverkocht aan kennissen die ze gaan opknappen.
[ Voor 13% gewijzigd door Chaoss op 20-03-2013 09:30 ]
Leuk dit soort klassiekers die toch weer de weg opkomen. Zien er erg stoffig uit maar denk dat de roest wel mee zal vallen met alle auto's?Chaoss schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 09:28:
nope, nog een 1303, een type 3, T2 bus, porsche 914 en verder een aantal vw 411's en 412's
[afbeelding]
[afbeelding]
en dit is de Porsche:
[/img]https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc1/887174_366336070147901_2106580036_o.jpg[/img]
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Die ovaal viel mij 100 punten mee, bodem heeft een paar plekjes maar de carrosserie is behoorlijk goed, als je die schoonmaakt en poetst staat hij er gelijk netjes voor, het meest lelijke is de roestige achterbumper en een deuk in de kofferklep maar die is hopelijk uit te deuken zonder te spuiten.
de 1303 heeft iets meer roest allemaal op de bekende kever plekken maar niet zo erg dat de auto er om afgeschreven is. de 411 was ook gewoon hard op een paar plekjes na.
de 1303 heeft iets meer roest allemaal op de bekende kever plekken maar niet zo erg dat de auto er om afgeschreven is. de 411 was ook gewoon hard op een paar plekjes na.
Die 1303 en die Porsche hebben zelfs nog nooit APK gehad, kun je indenken hoe lang dat die al stil staat. Die 411 heeft in 2002 nog APK gekregen.
Signatures zijn voor boomers.
Die 1303 is ook maar door 1 eigenaar bereden, ding is stil komen te staan omdat hij bij een ketting botsing betrokken is geweest maar het enige wat er aan mankeert zijn 2 ingedrukte bumpers. Auto was van kenissen van de huidige eigenaar die heeft hem toen met die "schade" overgenomen maar gelijk gestalt, meende dat die ook iets van 20 jaar heeft stil gestaan.
De Porsche heeft de man als circuitauto gebruik, stond toen wel gewoon op kenteken en met apk maar hoe lang die stilgestaan heeft geen idee.
De Porsche heeft de man als circuitauto gebruik, stond toen wel gewoon op kenteken en met apk maar hoe lang die stilgestaan heeft geen idee.
Zou een mooi verhaal voor de Autoweek zijn.
This footer is intentionally left blank
Bij ons in de familie is het gezegde: "wie bewaard heeft wat" ook niet vreemd.
Maar als je te lang bewaard moet je voordat je naar het bejaardenhuis gaat alles nog even verpatsen
Maar als je te lang bewaard moet je voordat je naar het bejaardenhuis gaat alles nog even verpatsen
ik heb wel iets aparts wat me sinds kort opvalt. Als ik mn handrem aantrek kan ik de auto nog naar achter duwen. naar voren duwen lukt niet, maar met niet al te veel kracht kan ik de auto toch duwen. Hij piept ook iets als ik hem op de handrem heb... Daarna ben ik maar voor de zekerheid nog ff de auto in gegaan en heb ik de handrem nog 1 tandje strakker aangetrokken, toen ging het wel goed.
Kan me niet herrineren dat me dat eerder opgevallen is. Is dat normaal? of niet?
Kan me niet herrineren dat me dat eerder opgevallen is. Is dat normaal? of niet?
Oost west, 127.0.0.1 best!
Ziet er zo op het eerst gezicht ook niet zo best meer uit. Is in zijn verleden ook wat aan geklust zit bv een raam in schuifdeur wat niet origineel is.
Maar volgens mij is zelfs een verotte t2 nog een paar centen waard.
Heb je trommelremmen achter? Die zijn meestal asymetrisch in vertraging als je vooruit of achteruit gaat. Maar dan zou ik eerder verwachten dat je hem nog vooruit kunt drukken (want het is een beetje vervelend als je een progressief remgedrag hebt als je vooruit rijdt).geerttttt schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 23:35:
ik heb wel iets aparts wat me sinds kort opvalt. Als ik mn handrem aantrek kan ik de auto nog naar achter duwen. naar voren duwen lukt niet, maar met niet al te veel kracht kan ik de auto toch duwen. Hij piept ook iets als ik hem op de handrem heb... Daarna ben ik maar voor de zekerheid nog ff de auto in gegaan en heb ik de handrem nog 1 tandje strakker aangetrokken, toen ging het wel goed.
@Chaoss; Gaat de '57 ovaal ook de verkoop in?
yup, eerste bod is al binnen, was imho aan de lage kant maar mijn broer is geneigd om het te accepteren is natuurlijk wel interessant om zo'n auto binnen een week door te schuiven.Icey schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 08:25:
@Chaoss; Gaat de '57 ovaal ook de verkoop in?
pracht verzameling zeg
Toch leuk om zo'n schuur uittegraven en te kijken wat je allemaal tegenkomt, succes ermee en pics kan je bijna in een apart topic plaatsen
Toch leuk om zo'n schuur uittegraven en te kijken wat je allemaal tegenkomt, succes ermee en pics kan je bijna in een apart topic plaatsen
Kun je 'm niet nog een tandje hoger trekken?geerttttt schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 23:35:
"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May
8 april t/m 18 april ABTmotortuning dagen
20% korting op de toch al idioot hoge prijs
Morgen eens informeren bij de dealer.
Ik had ook zo'n flyer in de bus van de lokale dealer. Gratis anti-pekel behandeling en weet ik wat voor kreten er op dat ding stonden.
Bald by design, beard by choice.
Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.
Had ook een VW inclusief flyer, gratis APK is an sich wel interessant, als je weet dat je verder niks aan je auto hebt waar hij op afgekeurd gaat worden
Apart, ik had hier juist gelezen dat PON stopt met ABT.Viper® schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 14:33:
8 april t/m 18 april ABTmotortuning dagen
Pon is er mee gestopt sinds 1 maart want ik wilde mijn 2.0 tdi 110 pk uit 2008 met behoud van de fabrieksgarantie naar de 140 pk gaan laten tunen maar dat moet dan via ABT voor mijn garantie. Ik heb nog voorkeursselectiegarantie dus vandaar dat ik via ABT wilde doen. Ook omdat er maar 290 nm op de versnellingsbak komt te staan want die mag max 350 nm hebben. Dat vond ik toch wel een goede keuze en zeker omdat eindelijk een dealer is die alle problemen heeft kunnen oplossen met mijn auto.
Ik ga niet vervelend doen tegen de dealer maar A-Point Zuid-Oost zijn echt prutsers. Ze hebben me 50k km met een lekke EGR klep laten rijden. Al vanaf 90k km liep de regeneratie niet goed. Ik ben 33 keer teruggekomen en nu bij Badhoevedorp is alles naar tevredenheid opgelost binnen 3 keer. Mijn bochtrijverlichting viel een aantal keren uit en dat gebeurde ook bij de dealer waarop PON zei: dat kan niet, dus geen garantie. Ze hebben onder garantie/coulance toch een regelapparaat vervangen. Heel netjes.
Ze hebben ook nog een keer mijn hoedenplankophanging aan de klep was afgebroken; onder garantie nieuwe erop
Mistlamp was stuk; was misschien de oorzaak van de bochtrijverlichting; stuk coulance, hoefde geen inbouwkosten te betalen, alleen mistlampunit
RNS510 deed soms vreemd, hing af en toe; keurig nieuwe kaarten en update
En zo zijn er meerdere punten zo netjes opgelost. Echt complimenten voor zulke bedrijven om goed op te lossen.
Ik sta nu op 160.000 dus voorlopig hoop ik niets meer te hebben maar ik weet waar ik de volgende keer kom.
Ik ga niet vervelend doen tegen de dealer maar A-Point Zuid-Oost zijn echt prutsers. Ze hebben me 50k km met een lekke EGR klep laten rijden. Al vanaf 90k km liep de regeneratie niet goed. Ik ben 33 keer teruggekomen en nu bij Badhoevedorp is alles naar tevredenheid opgelost binnen 3 keer. Mijn bochtrijverlichting viel een aantal keren uit en dat gebeurde ook bij de dealer waarop PON zei: dat kan niet, dus geen garantie. Ze hebben onder garantie/coulance toch een regelapparaat vervangen. Heel netjes.
Ze hebben ook nog een keer mijn hoedenplankophanging aan de klep was afgebroken; onder garantie nieuwe erop
Mistlamp was stuk; was misschien de oorzaak van de bochtrijverlichting; stuk coulance, hoefde geen inbouwkosten te betalen, alleen mistlampunit
RNS510 deed soms vreemd, hing af en toe; keurig nieuwe kaarten en update
En zo zijn er meerdere punten zo netjes opgelost. Echt complimenten voor zulke bedrijven om goed op te lossen.
Ik sta nu op 160.000 dus voorlopig hoop ik niets meer te hebben maar ik weet waar ik de volgende keer kom.
I hit the CTRL key, but I'm still not in control!
Wat een verhaal Chaoss, echt een once in a lifetime..
Regeneratie heeft toch met het roetfilter te maken? Daar EGR staat daar toch los van?itsalex schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 14:00:
....................................
Ik ga niet vervelend doen tegen de dealer maar A-Point Zuid-Oost zijn echt prutsers. Ze hebben me 50k km met een lekke EGR klep laten rijden. Al vanaf 90k km liep de regeneratie niet goed. .......................
De EGR klep schijnt (ben geen expert) voor verkoming van de "vuile" uitlaatgassen naar de motor tegen te houden en de vuile lucht te verminderen. Het roetfilter zorgt ook voor de opslag van de vuile luchten. Alles omtrent mijn roetfilter vanaf inlaat tot uitlaat is daar al stuk geweest. Het schijnt ook dat mijn turbo al vervangen is.nokiaan958GB schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 21:55:
[...]
Regeneratie heeft toch met het roetfilter te maken? Daar EGR staat daar toch los van?
Door die lekke klep reed ik steeds om onverbrande lucht waardoor de auto MOEST regeneren constant. Dat is nu afgenomen naar tja ik voel het niet meer dus ik denk pas om de 2 à 3 tankbeurten.
Ik trek hem af en toe nog wel door die auto en haal in zijn 4e versnelling max 195 km/h en de 5e versnelling max 225 km/h dus even af en toe schoonbranden doe ik wel.
Wie heeft trouwens ervaring met de chip van ABT omdat ik toch wel erg geneigd ben om te gaan doen? Ik wil die auto toch naar de 140 pk gaan laten chippen en zeker omdat deze maar 1239 kg is en motorisch identiek is. Ik geloof dat de verstuivers alleen groter zijn in de 140 pk.
De EGR is juist de klep die zorgt dat er uitlaatgassen terug de motor ingestuurd worden, behalve ls je plankgas geeft want dan blijft de klep dicht. Vandaar dat een EGR klep altijd voor zoveel vervuiling zorgt in de inlaat van een auto.
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Afgelopen week mijn VW Golf IV 1.4 ingeruild voor een VW Polo 1.2 TSI 90pk Comfortline (kleur: pepper grey) uit 2012! Het zijn 'oude' company cars, waardoor er slechts 19000km mee is gereden. Volgende week donderdag kan ik hem ophalen en zal ik even kijken of ik hier wat foto's kan posten. Ik heb een erg goede inruilprijs gekregen voor mijn 13 jaar oude Golfje, en daarnaast heb ik er een middenarmsteun, 2 jaar garantie en een RCD310 (i.p.v. 210) bij kunnen regelen. Helaas zitten er geen velgen op, dus dat hoop ik op de korte termijn nog te kunnen realiseren.
Op internet kwam ik er weinig reviews tegen van de 1.2 TSI 90pk, voornamelijk van de 105pk (in de basis dezelfde motor). Heeft iemand hier ervaringen met de TSI 90pk? In een artikel in een oude autoweek bleek dat de snelheid van 0-100 van de motor bijna 2 seconden langzamer is dan de fabrieksopgave, dit lijkt mij nogal fors?
In ieder geval ga ik er flink op voor uit t.o.v. mijn Golf 4, qua zuinigheid en kracht in ieder geval. Qua ruimte moet ik wel wat inleveren, maar ik kon met mijn 1.96m toch een fijne zitpositie vinden in de auto. Voor de achterpassagiers is dan natuurlijk wel wat minder plek
.
Op internet kwam ik er weinig reviews tegen van de 1.2 TSI 90pk, voornamelijk van de 105pk (in de basis dezelfde motor). Heeft iemand hier ervaringen met de TSI 90pk? In een artikel in een oude autoweek bleek dat de snelheid van 0-100 van de motor bijna 2 seconden langzamer is dan de fabrieksopgave, dit lijkt mij nogal fors?
In ieder geval ga ik er flink op voor uit t.o.v. mijn Golf 4, qua zuinigheid en kracht in ieder geval. Qua ruimte moet ik wel wat inleveren, maar ik kon met mijn 1.96m toch een fijne zitpositie vinden in de auto. Voor de achterpassagiers is dan natuurlijk wel wat minder plek
Om het moment dat de auto met de EGR klep (te ver) open rijdt dan krijgt het sneller gebrek aan zuurstof en gaat meer roet produceren.
Zolang dit allemaal netjes in balans is de stand van de EGR klep en de belasting en temperaturen overal dan verloopt dit precies goed. Dan werkt de EGR goed om Nox te reduceren zonder gebruik te maken van de ad-blue ( of veel minder ad-blue).
Staat de klep te vaak te ver open wordt er zoveel roet gemaakt dat het met normaal regeneratie het roetfilter niet meer schoon te stoken is.
Zolang dit allemaal netjes in balans is de stand van de EGR klep en de belasting en temperaturen overal dan verloopt dit precies goed. Dan werkt de EGR goed om Nox te reduceren zonder gebruik te maken van de ad-blue ( of veel minder ad-blue).
Staat de klep te vaak te ver open wordt er zoveel roet gemaakt dat het met normaal regeneratie het roetfilter niet meer schoon te stoken is.
euhmmmm
Geen ervaring met ABT.itsalex schreef op zondag 24 maart 2013 @ 09:56:
[...]
...........
Wie heeft trouwens ervaring met de chip van ABT omdat ik toch wel erg geneigd ben om te gaan doen? Ik wil die auto toch naar de 140 pk gaan laten chippen en zeker omdat deze maar 1239 kg is en motorisch identiek is. Ik geloof dat de verstuivers alleen groter zijn in de 140 pk.
Wat ik lees is dat de meeste tdi-rijders naar de grote 4 van NL gaan. Je kunt daar kiezen voor standaard tuning of een chip op maat. Vooraf en na afloop wordt op de rollenbank gecontroleerd wat je op de wielen hebt.
http://www.jdengineering.nl/
http://www.jbautoservice.nl/index.php?id=1&catid=1
http://www.vvt-motorsport.nl/
http://www.vagtechniek.nl...?main_page=index&cPath=74
Bij de betere tuners kun je de foutmelding van het dichtzetten van de hinderlijke EGR onderdrukken en zelfs je roetfilter laten vervallen
Voor er nog meer uit wil halen kun je oa kiezen uit een grotere intercooler, grotere verstuivers, upgraden uitlaat, verzwaarde koppeling etc etc.
edit: nog even iets toegevoegd
[ Voor 16% gewijzigd door nokiaan958GB op 24-03-2013 13:58 ]
Ik wilde toch sowieso als het roetfilter vervangen moet worden dus over ongeveer 80k km eruit laten slopen. EGR dichtzetten etc. Ik heb toch geen lampje die aangeeft over die regeneratie. Iedereen beweert dat dat lampje aan moet gaan van je roetfilter, nou nog nooit gezien, wel 'werkplaats bellen' in op de middendisplay.nokiaan958GB schreef op zondag 24 maart 2013 @ 13:55:
[...]
Geen ervaring met ABT.
Wat ik lees is dat de meeste tdi-rijders naar de grote 4 van NL gaan. Je kunt daar kiezen voor standaard tuning of een chip op maat. Vooraf en na afloop wordt op de rollenbank gecontroleerd wat je op de wielen hebt.
http://www.jdengineering.nl/
http://www.jbautoservice.nl/index.php?id=1&catid=1
http://www.vvt-motorsport.nl/
http://www.vagtechniek.nl...?main_page=index&cPath=74
Bij de betere tuners kun je de foutmelding van het dichtzetten van de hinderlijke EGR onderdrukken en zelfs je roetfilter laten vervallen![]()
Voor er nog meer uit wil halen kun je oa kiezen uit een grotere intercooler, grotere verstuivers, upgraden uitlaat, verzwaarde koppeling etc etc.
edit: nog even iets toegevoegd
Ik wil namelijk niet de max uit de motor halen maar ABT heeft juist een prima waarde wat mij ook goed klinkt namelijk 140 pk en 290 nm dus dat zou ik prima vinden en in combinatie met het roetfilter wat er dan uit is dan hoop ik ook meteen een heel stuk zuiniger te gaan rijden zoals vele beweren zodat je ipv nu 1 op 16 in de stad rijdt toch richting 1 op 18 te gaan en op de snelweg gemiddeld toch iets meer te gaan halen waarbij 1 op 22 toch wel een richting is en dat baseer ik op mijn oude 1.9 tdi bluemotion waarmee ik gemiddeld 1 op 19,5 reed.
Vrijdag proefrijden in de Jetta Hybrid
Ben benieuwd hoe dat gaat bevallen.

ABT chiptuning is 1500 euro. Chiptunen bij JD engineering ong 500 euro. Overigens werken JB & JD engineering samen. Dus als je naar JB gaat krijg je gewoon de software van JD Engineering.itsalex schreef op zondag 24 maart 2013 @ 16:57:
[...]
Ik wilde toch sowieso als het roetfilter vervangen moet worden dus over ongeveer 80k km eruit laten slopen. EGR dichtzetten etc. Ik heb toch geen lampje die aangeeft over die regeneratie. Iedereen beweert dat dat lampje aan moet gaan van je roetfilter, nou nog nooit gezien, wel 'werkplaats bellen' in op de middendisplay.
Ik wil namelijk niet de max uit de motor halen maar ABT heeft juist een prima waarde wat mij ook goed klinkt namelijk 140 pk en 290 nm dus dat zou ik prima vinden en in combinatie met het roetfilter wat er dan uit is dan hoop ik ook meteen een heel stuk zuiniger te gaan rijden zoals vele beweren zodat je ipv nu 1 op 16 in de stad rijdt toch richting 1 op 18 te gaan en op de snelweg gemiddeld toch iets meer te gaan halen waarbij 1 op 22 toch wel een richting is en dat baseer ik op mijn oude 1.9 tdi bluemotion waarmee ik gemiddeld 1 op 19,5 reed.
Klopt, ik hoorde van de dealer dat ze inderdaad via een email hadden vernomen dat ze er vanaf 1 april mee stoppen. Ze hebben nog geen standpunt of mening over eventuele andere tuners en/of garantie via PON etc.JeroenV_ schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 15:53:
[...]
Apart, ik had hier juist gelezen dat PON stopt met ABT.
De een zegt als de motivatie is dat ze een milieuvriendelijker imago willen zoals blijkt uit de brief van Pon, dan gaan ze met geen enkele tuner meer in zee, eco-tuning of niet.
Volgens iemand anders zegt de dealer dat er wel weer een andere tuner gaat komen.
De toekomst zal het ons leren.
[ Voor 23% gewijzigd door Viper® op 27-03-2013 11:17 ]
Is ook niet goed voor de geloofwaardigheid van de dealer.Viper® schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 11:16:
[...]
Klopt, ik hoorde van de dealer dat ze inderdaad via een email hadden vernomen dat ze er vanaf 1 april mee stoppen. Ze hebben nog geen standpunt of mening over eventuele andere tuners en/of garantie via PON etc.
De een zegt als de motivatie is dat ze een milieuvriendelijker imago willen zoals blijkt uit de brief van Pon, dan gaan ze met geen enkele tuner meer in zee, eco-tuning of niet.
Volgens iemand anders zegt de dealer dat er wel weer een andere tuner gaat komen.
De toekomst zal het ons leren.
Een auto gaat bijvoorbeeld als een A-label auto over de toonbank en door toedoen (door te tunen) van diezelfde dealer is het een halfjaar na aflevering een B-label auto geworden en voldoet de wagen misschien zelfs niet meer aan de oorspronkelijke toelatingseisen
Reed hij lekker? Vind ik ook interessant maar wel erg jammer van die puist in de achterbakbenchMarc schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 23:21:
Vrijdag proefrijden in de Jetta HybridBen benieuwd hoe dat gaat bevallen.

Ik frut, dus ik epibreer
En die beugels kunnen ook eigenlijk niet meer he.
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Die beugels vind je nog op allerlei modellen, ook bij o.a. Mercedes:

Verschil hierbij is alleen dat ze "weggewerkt" zijn. Vind het alleen nog steeds niet echt een mooi gezicht.

Verschil hierbij is alleen dat ze "weggewerkt" zijn. Vind het alleen nog steeds niet echt een mooi gezicht.
Zo:

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!
Mijn pa heeft een Volvo S80 uit de vorige eeuw en die heeft dat al. Ik snap niet dat er nog merken zijn die het anders durven te doen.
Mij sommige modellen is het gewoon beter om van die beugels te gebruiken want dan komt de klep verder omhoog en naar achteren (bij de Mercedes goed te zien). Anders zou die klep bij die modellen aardig in de weg zitten.
Crosspost vanuit het show je auto topic:

Vorige week donderdag opgehaald! Een VW Polo 1.2 TSI 90pk Comfort Edition ter vervanging van mijn VW Golf IV 1.4. Wat een verademing qua motor in vergelijking met mijn oude (uit 2000) Golf. Daarnaast is hij ook een stuk zuiniger (1 op 17 is haalbaar). Al met al erg tevreden
.
De auto is een jaar oud (het zijn oude company cars van VW Century), en heeft slechts 19000km gelopen. Nu nog even op zoek naar een mooi setje velgen (15 of 16 inch).

Vorige week donderdag opgehaald! Een VW Polo 1.2 TSI 90pk Comfort Edition ter vervanging van mijn VW Golf IV 1.4. Wat een verademing qua motor in vergelijking met mijn oude (uit 2000) Golf. Daarnaast is hij ook een stuk zuiniger (1 op 17 is haalbaar). Al met al erg tevreden
De auto is een jaar oud (het zijn oude company cars van VW Century), en heeft slechts 19000km gelopen. Nu nog even op zoek naar een mooi setje velgen (15 of 16 inch).
[ Voor 18% gewijzigd door VeeGee op 04-04-2013 14:16 ]
Gefeliciteerd, mooie kleur.
Ah, ik zie dat ik mijn ervaring in het lease-topic had geplaatst. Bij deze dan nog eens een crosspost:pistole schreef op woensdag 03 april 2013 @ 22:33:
[...]
Reed hij lekker? Vind ik ook interessant maar wel erg jammer van die puist in de achterbak![]()
[afbeelding]
Vandaag een proefrit gemaakt in de Jetta Hybrid (highline) (ik was nummer 1 op de lijst).
Uiterlijk:
Het eerste wat me opviel toen ik om de auto heen liep waren de lelijk opgeplakte zwarte sideskirts. Op plaatjes was me dit eigenlijk nooit zo opgevallen dat deze strips er zaten, maar in het echt zag ik het direct. Het is er werkelijk gewoon opgelijmd waarbij je op sommige plaatsen ziet dat het niet helemaal strak aansluit. Ook zie je nog hier en daar dat er wat lijm tussen de skirt en de auto zit. Het is gewoon een plastic zwarte strip die dus niet gespoten is. Mijn eerste vraag aan de dealer was ook of ze in godsnaam dat lelijke ding er af zouden kunnen halen, maar ze hadden ook eerlijk gezegd geen idee wat er dan onder tevoorschijn zou komen. Mijn aanname is dat de het waarschijnlijk qua constructie hetzelfde moet zijn als de niet-hybrid versie, wat er een stuk beter uit ziet zonder strip. De vraag blijft of je zoiets mooi kan verwijderen zonder dat alle lak mee gaat.
De binnenkant oogt simpel, zelfs simpeler dan mijn huidige Golf 6 highline. In de zijpanelen zit net wat meer plastic verwerkt dan bij mijn Golf nu het geval is. Voor mij niet echt heel erg storend. Ik had het wel wat luxer afgewerkt verwacht, maar goed. Je kunt niet alles hebben.
Wat de kofferbak betreft: ja, je verliest een hoop ruimte. Er ligt een behoorlijke puist achterin. Op internet zie je genoeg plaatjes daarvan. Mij stoort het niet, want ik neem toch vrij weinig spullen mee. Daarnaast hebben ze wel een makkelijk knopje in de kofferbak zitten waarmee je de banken plat kunt leggen.
De rit:
Qua acceleratie valt het niets tegen. De combinatie DSG + elektromotor doet prima zijn werk en trekt goed door. Je zou absoluut niet zeggen dat je het hier over een 14% bijtellingauto hebt. Ook het bochtenwerk is goed. Ligt vrij strak op de weg en dat had ik niet verwacht voor zo'n sedan. Hij doet weinig onder voor mijn Golf moet ik gevoelsmatig zeggen.
Dan het verhaal over het remmen met de hybrid. Dit is inderdaad een punt wat je direct merkt. Je moet behoorlijk voorzichtig remmen, want hij hapt bij het minste of geringste verder intrappen van de rem meteen aan. Het is echt remmen waarbij je hooguit 2cm het pedaal indrukt. Het went wel, want na een uur had ik het niet eens meer zo in de gaten. Dus niks onoverkomelijks wat mij betreft.
Puur elektrisch rijden: even een stuk geprobeerd totdat hij weer overschakelde op de benzinemotor. Het is leuk dat je 2km op de elektromotor kunt rijden, maar het kan me eerlijk gezegd weinig verrekken. De overgang van elektro naar benzinemotor merk je wel eventjes. Hij houdt een klein beetje in, maar ik vond het helemaal niet storend. Hij rijdt gewoon goed en de DSG is behoorlijk soepel in zijn schakelwerk. Had nog niet eerder met een DSG gereden (wel andere automaten) en dit is toch echt wel een pareltje wat betreft automaat rijden.
Wat mij echter wel erg stoorde was windgeruis aan de bijrijderskant. Dit is niet het normale windgeruis dat je bij elke auto hoort, maar duidelijk een probleempje met de rubbers die niet 100% afsluiten.
Dit is een euvel dat ik ook met mijn Golf 6 3-deurs heb gehad, waarbij je duidelijk ziet dat er enkel aan in de kant van de carroserie rubber in de deuropening zit, maar niet in de deur zelf. Dit is nu weer hetzelfde verhaal en omdat het geen rubber op rubber connectie is, zorgt dit er dus voor dat lucht zich tussen de kieren wringt en daar gaat circuleren, wat voor hoge fluittonen zorgt. Zeker bij nat weer ga je dit goed merken.
Qua afwerking laten ze hier duidelijk een paar steken vallen. Dit is geen afwerking des Volkswagens, waarbij je ververwacht dat alles keurig op elkaar aansluit en degelijk in elkaar zit.
In de Golf 6 highline heb ik de standaard stoelen met alcantara bekleding die echt perfect zitten. Van Noorwegen naar Nederland met maar 3 pauzes en nergens last van. De hybrid heeft net een wat ander type zitting. Ik kan er de vinger niet opleggen, maar iets voelt er minder goed. Ik zou er eigenlijk nog een keer in moeten proefrijden om zeker te zijn dat het geen momentopname was. Misschien dat ik dat dus nog wel een keer doe.
Voordat ik de Jetta Hybrid had gezien (laat staan in gereden) had ik een erg positief beeld van deze auto. De kleine dingetjes qua mindere afwerking en het zitcomfort waar ik niet zeker over ben doen mij nu toch wel twijfelen aan het feit of ik niet weer voor de Golf (7 dan) moet gaan. Omdat het voor mij een leaseauto wordt heb ik dus te maken met de bijtelling. Dat zorgt ervoor dat ik in de Jetta toch wel een boel meer kan kiezen qua opties dan bij een Golf. Ik ben dus nog even in tweestrijd.
Rij je veel snelweg kilometers, dan zou ik niet de Jetta hybrid nemen. Qua verbruik is die namelijk niet interessant op de snelweg. Wel als je veel korte ritjes maakt. Als je veel snelwegkilometers maakt zou ik de Golf VII met diesel nemen in de 14%.
Overigens heb ik zelf nooit last gehad in de Golf VI wat betreft slechte isolatie bij de deuren?
Overigens heb ik zelf nooit last gehad in de Golf VI wat betreft slechte isolatie bij de deuren?
Heb je misschien een foto van die strips gemaakt? Want op officiële foto's staan inderdaad geen stootstrips.
Goed geplaatste stootstrips zijn best handig trouwens. Is het tenminste geen probleem als je op een krappe parkeerplaats je open deur tegen een andere auto laat rusten. Vaak zijn stootstrips van verschillende merken ook op dezelfde hoogte.
Goed geplaatste stootstrips zijn best handig trouwens. Is het tenminste geen probleem als je op een krappe parkeerplaats je open deur tegen een andere auto laat rusten. Vaak zijn stootstrips van verschillende merken ook op dezelfde hoogte.
Ligt dat niet gewoon aan de uitvoering die je neemt? Kan me niet voorstellen dat op een highline ongespoten stootstrips zitten, als ze er al op zitten.
Dit komt alleen bij de 3-deurs voor. Waarschijnlijk heb je een 5-deurs?tiguan schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 00:52:
Rij je veel snelweg kilometers, dan zou ik niet de Jetta hybrid nemen. Qua verbruik is die namelijk niet interessant op de snelweg. Wel als je veel korte ritjes maakt. Als je veel snelwegkilometers maakt zou ik de Golf VII met diesel nemen in de 14%.
Nee, dit is bij beide versies zo. Ik heb in de highline proefgereden. Heeft te maken dat het net weer wat aerodynamischer is.UltraSub schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 08:49:
Ligt dat niet gewoon aan de uitvoering die je neemt? Kan me niet voorstellen dat op een highline ongespoten stootstrips zitten, als ze er al op zitten.
Als ik nog een proefrit ga maken zal ik er een foto van schieten.
Heb exact hetzelfde probleem (Golf 6). Het probleem komt door de breedte (lompheid) en de hoek van de stuurkolom. Ik dacht dat ik de enige was die dit probleem had. Mijn oplossing is om de stoel lager en wat meer naar achteren te zetten. Hierdoor wanneer ik mijn rechtervoet op het gaspedaal zet heb ik ongeveer 2 vingers ruimte tussen het stuurkolom en mijn been. Het gevolg is een minder actieve zithouding. Je moet immers ook lekker zitten. Zonder dat je continue de stuurkolom raakt of je sleutelbos. Het lijkt me namelijk niet bedoeling om de stuurkolom tussen je benen te hebben zoals je op je foto. Als er dan wat gebeurd heb je geen benen meer over. VW had wat mij betreft de stuurkolom wat meer horizontaler kunnen maken en minder breed (lomp). Ik denk dat meer mensen dit probleem hebben of het geen probleem vinden om zo'n stuurkolom tussen de benen te hebben. Jammer om te horen dat de Golf 7 dit probleem ook heeft.PWM schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 20:53:
Er bestaat een 7-Traps natte koppeling voor motoren met hoog koppel. Wellicht dat die in een T5 ligt? Los daarvan is het ook niet zo dat de droge koppeling al schokkend door het leven gaat. Maar vanuit stilstand is het inderdaad wel matig.
EDIT: T5 heeft inderdaad een 7-traps natte koppeling
Overigens mijn eerste serieuze klacht over de Golf:
[afbeelding]
Zowel bij de 6 als 7 is dit het geval. Waardeloos en niet van deze tijd imho. Een reden voor mij om zo'n auto niet te bestellen. Bij de laatste 10 auto's die ik heb gereden zat de sleutel al ruim uit de weg.
< dit stukje webruimte is te huur >
Hey guys, ik ben vandaag bij mijn garage geweest en maandag bestellen ze een zwarte nieuwe polo high line voor me (yay!).
Ik ben alleen nog niet helemaal uit over de velgen. Op het oude model zaten standaard velgen die ik echt niet mooi vind dus aan de hand daarvan heb ik overlegd dat ik zonder bijkomende kosten een setje 16" mag uitzoeken die ze er dan onder gaan zetten.
Nou bleek vandaag wel dat de standaard velgen van het nieuwe model best leuk zijn maar omdat ik toch mag uitzoeken kijk ik lekker wat rond maar ik kan niet echt foto's vinden van een nieuwe polo met niet standaard velgen. Alleen de velgen kaal maar het is het beste te beoordelen met auto erbij vind ik.
Heeft Iemand hier nog tips waar ik zou kunnen kijken/zoeken?
Ik ben alleen nog niet helemaal uit over de velgen. Op het oude model zaten standaard velgen die ik echt niet mooi vind dus aan de hand daarvan heb ik overlegd dat ik zonder bijkomende kosten een setje 16" mag uitzoeken die ze er dan onder gaan zetten.
Nou bleek vandaag wel dat de standaard velgen van het nieuwe model best leuk zijn maar omdat ik toch mag uitzoeken kijk ik lekker wat rond maar ik kan niet echt foto's vinden van een nieuwe polo met niet standaard velgen. Alleen de velgen kaal maar het is het beste te beoordelen met auto erbij vind ik.
Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.
Op de site van volkswagen misschien?superwashandje schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 18:17:
Hey guys, ik ben vandaag bij mijn garage geweest en maandag bestellen ze een zwarte nieuwe polo high line voor me (yay!).
Je kunt de configurator gebruiken of kijken bij accesoires hier: http://www.volkswagen-zub...de/shop/index.php?cat=c53
misschien was ik niet helemaal duidelijk genoeg maar ik bedoelde vooral dat ik op zoek ben naar een plek waar je ook kan zien hoe de velgen onder de auto staan. natuurlijk lukt het me wel om verschillende sites met verschillende velgen te vinden maar aan de hand daarvan vind ik het persoonlijk erg lastig om te bepalen hoe ze dan onder de mijne komen te staan.
Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.
De configurator maakt een mooi plaatje van de samengestelde auto inclusief de gekozen velgen
Ik frut, dus ik epibreer
oh? bij mij niet! ff opnieuw proberen dan. Nu nog zoiets vinden voor niet standaard vw velgen
Je kunt gewoon op elke velgensite zoeken. Als je kiest voor de goeie:superwashandje schreef op maandag 15 april 2013 @ 16:27:
oh? bij mij niet! ff opnieuw proberen dan. Nu nog zoiets vinden voor niet standaard vw velgen
- naafgat diameter
- steek (vb 4x100 5x100 5x112)
- ET-waarde
past
Naafgatdiameter is op te lossen met centreerringen of uitfrezen.
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Daar zal VW inderdaad niet over nagedacht hebben...aex351 schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 01:08:
[...]
Het lijkt me namelijk niet bedoeling om de stuurkolom tussen je benen te hebben zoals je op je foto. Als er dan wat gebeurd heb je geen benen meer over..

Ik heb een Volkswagen Golf V (2009) met lichtsensor. Alleen gaan mijn dimlichten pas aan als het echt donker is. Ik zou graag willen dat deze lichtsensor wat gevoeliger was afgesteld en de lichten eerder aan zouden gaan.
Is dit in te stellen? En brengt de garage daar kosten voor in rekening? (heb de auto in onderhoud bij de VW-dealer)
Is dit in te stellen? En brengt de garage daar kosten voor in rekening? (heb de auto in onderhoud bij de VW-dealer)
1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.
Harder rijden.. Bij 150 per uur gaan ze vanzelf aan 
Maar het is mogelijk met VCDS, of met de originele VAG tooling. Alhoewel het nog maar de vraag is of de dealer dat voor je gaat aanpassen...
http://www.my-gti.com/259...chtsens-rain-light-sensor
Maar het is mogelijk met VCDS, of met de originele VAG tooling. Alhoewel het nog maar de vraag is of de dealer dat voor je gaat aanpassen...
http://www.my-gti.com/259...chtsens-rain-light-sensor
Daarom gebruik ik de "auto-stand" van de lichtschakelaar nooit.Galois schreef op woensdag 17 april 2013 @ 22:04:
Ik heb een Volkswagen Golf V (2009) met lichtsensor. Alleen gaan mijn dimlichten pas aan als het echt donker is. Ik zou graag willen dat deze lichtsensor wat gevoeliger was afgesteld en de lichten eerder aan zouden gaan.
Inderdaad, kunt het zelf met VCDS instellen. Maar VCDS kost een paar 100 euro. Op diverse autofora zijn mensen acties met ervaring met VCDS die dit zo voor je aan kunnen passen.
Grappig, vind de lichtsensor in de VI echt een hele fijne. Gaat niet te snel aan in korte tunnels en bij schemer gaat hij niet te laat aan. In tegenstelling tot de regensensor die echt compleet de weg kwijt is bij een paar druppels, maar ook tijdens een hoosbui soms standje relaxed aan neemt.nokiaan958GB schreef op woensdag 17 april 2013 @ 22:24:
[...]
Daarom gebruik ik de "auto-stand" van de lichtschakelaar nooit.
Die Golf 1.4TSI DSG is een fijne voorloopauto hoor, geen klagen over. Maar ik ben er wel klaar mee om bij elke tweede tankbeurt er een liter olie bij te moeten gooien
Elke 1200 km een liter, en dealer en leasemij zeggen dat het goed is. Het zij zo.

Elke 1200 km een liter, en dealer en leasemij zeggen dat het goed is. Het zij zo.
Dat is inderdaad niet goed. Ik heb in 90.000km hooguit een litertje erbij gegooid al die tijd.
Heeft iemand al ervaring met de nieuwe 14% Golf? Ik heb uit tijdnood een Focus genomen, maar die auto is 't gewoon net niet als je een Golf gewend bent
Heeft iemand al ervaring met de nieuwe 14% Golf? Ik heb uit tijdnood een Focus genomen, maar die auto is 't gewoon net niet als je een Golf gewend bent
Zit nu bij de VW dealer. Proberen 4 man mijn motorkap te openen
Audi/VW is gewoon geen goed huwelijk met mij.
Met een koevoet?
Geen ideeMaasluip schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 14:01:
Met een koevoet?
Ik neem aan dat het wel medewerkers van die dealer zijn en geen random bontkraagjes?
Kloptmax schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 14:11:
Ik neem aan dat het wel medewerkers van die dealer zijn en geen random bontkraagjes?
Wel even de kans gekregen om in de kofferbak van de Jetta Hybrid te kijken

De eerste 10.000 km moest er ook wel eens olie bij de Polo GTI. Later is dat olieverbruik eigenlijk zo goed als gestopt.PWM schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 11:22:
Die Golf 1.4TSI DSG is een fijne voorloopauto hoor, geen klagen over. Maar ik ben er wel klaar mee om bij elke tweede tankbeurt er een liter olie bij te moeten gooien![]()
In de V, lichtsensor perfect, maar als het ineens snel donker bewolkt wordt, kan het gebeuren dat hij naar mijn zin net iets te laat is. Dit gebeurt echter zo weinig. Ding staat daarom altijd op automatisch. Ergernis bij de regensensor is dat hij iets te gevoelig is. Gaat veel te vaak te snel vegen (ook op de lichtste stand), en stopt bij bijna geheel droge ruit ook niet meer. Even uit aan en interval doet zijn werk wel weer goed.J0YR1D3R schreef op donderdag 18 april 2013 @ 08:28:
[...]
Grappig, vind de lichtsensor in de VI echt een hele fijne. Gaat niet te snel aan in korte tunnels en bij schemer gaat hij niet te laat aan. In tegenstelling tot de regensensor die echt compleet de weg kwijt is bij een paar druppels, maar ook tijdens een hoosbui soms standje relaxed aan neemt.
In de VI, lichtsensor geen opmerkingen, none. Regensensor zelfde. Beide flawless.
Vandaag de knoop doorgehakt. Het wordt de Jetta Hybrid Highline met alles erop en eraan. Ik wilde eigenlijk ook nog comfort stoelen, want de Jetta stoelen zijn iets korter dan de stoelen in mijn Golf 6. Dit kon helaas niet
Toen ik vroeg wat 2 stoelen los dan zouden kosten had de verkoper het over ergens rond de 4500 per stuk. Dat vind ik toch wel iets teveel van het goede.
Het liefste zou ik ergens de Golf 6 highline stoelen vandaan halen en die erin klussen, als dat kan.
Als special request heb ik gevraagd of ze die lelijke hybrid logo's eraf willen halen en die mat-zwart plastic side skirts. De logo's is geen probleem. Van de sideskirts weten ze niet wat ze eronder aantreffen en hoe die precies vastzitten. Dus wanneer hij geleverd wordt gaan ze kijken of ze er gewoon simpelweg af te schroeven zijn en of het geen schade achterlaat aan de lak (omdat er ook plakstrips aan de binnenkant zitten). Mocht het moeten worden bijgespoten, dan gaat het max 300 euro kosten voor beide kanten.
Het liefste zou ik ergens de Golf 6 highline stoelen vandaan halen en die erin klussen, als dat kan.
Als special request heb ik gevraagd of ze die lelijke hybrid logo's eraf willen halen en die mat-zwart plastic side skirts. De logo's is geen probleem. Van de sideskirts weten ze niet wat ze eronder aantreffen en hoe die precies vastzitten. Dus wanneer hij geleverd wordt gaan ze kijken of ze er gewoon simpelweg af te schroeven zijn en of het geen schade achterlaat aan de lak (omdat er ook plakstrips aan de binnenkant zitten). Mocht het moeten worden bijgespoten, dan gaat het max 300 euro kosten voor beide kanten.
Vraagje over wegenbelasting..
Betaal ik volgend jaar de volle mep voor nn Polo bluemotion diesel?
Dus van 0,- naar 800,- per jaar?
[ Voor 13% gewijzigd door Remco Tr op 23-04-2013 20:44 ]
Yup, maar voor een diesel is 65 euro pm nog te overzien.
Denk wel dat de polo bluemotions in waarde zullen dalen, Straks een flink aanbod in die dingen.
Denk wel dat de polo bluemotions in waarde zullen dalen, Straks een flink aanbod in die dingen.
Jep.Remco Tr schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 20:36:
Vraagje over wegenbelasting..
1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.
Ik heb hem nog niet gekocht.
Twijvel nu of het belasting voordeel nog op weegt tegen de dieselprijzen/zuinig verbruik.
Rij 20.000km
Nu Seat Leon benzine 1-14 400.- per jaar wegenbelasting
Polo diesel 1-25 800.- per jaar wegenbelasting
Twijvel nu of het belasting voordeel nog op weegt tegen de dieselprijzen/zuinig verbruik.
Rij 20.000km
Nu Seat Leon benzine 1-14 400.- per jaar wegenbelasting
Polo diesel 1-25 800.- per jaar wegenbelasting
simpel uit te rekenen toch?
En als de prijs maar ok is, ik denk dat genoeg mensen straks hun Polo bluemotion weg doen omdat ze te weinig km's rijden voor die 65 euro pm. Lijkt me dat dat de waarde van de auto's wel beïnvloed.
En als de prijs maar ok is, ik denk dat genoeg mensen straks hun Polo bluemotion weg doen omdat ze te weinig km's rijden voor die 65 euro pm. Lijkt me dat dat de waarde van de auto's wel beïnvloed.
Verwijderd
Ik ben op zoek naar een nieuwe auto dus ik zit lekker rond te snuffelen op verschillende sites.
Nu is mijn oog gevallen op verschillende Golf 4 V6 4motion uit 2001, allemaal rond 150000km en tussen 5500 en 6500 euro . De voordelen van zo'n wagen lijken me wel duidelijk.
Nadeel is dat deze 1400+ kg weegt dus dat is wat meer wegenbelasting, zijn er meer nadelen of dingen waar je op moet letten met deze wagens?
Nu is mijn oog gevallen op verschillende Golf 4 V6 4motion uit 2001, allemaal rond 150000km en tussen 5500 en 6500 euro . De voordelen van zo'n wagen lijken me wel duidelijk.
Nadeel is dat deze 1400+ kg weegt dus dat is wat meer wegenbelasting, zijn er meer nadelen of dingen waar je op moet letten met deze wagens?
Hoog verbruik? Hogere onderhoudskosten?
This footer is intentionally left blank
Verwijderd
Verbruik is 1 op 10 en onderhoudskosten ben ik wel bekend mee
, waar ik eigenlijk een beetje op doelde is of er mensen zijn die zo'n auto hebben en echt nadelen vinden.
Wat ik hoor van mensen die er 1 hebben (gehad) is dat je het niet als een GTI moet zien, maar als snelwegcruiser. Hij is eigenlijk te zwaar en te onderstuurd voor het betere bochtenwerk.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Verwijderd
Eigenlijk is dat ook meer wat ik wil, een sportief (lees: hard) afgeveerde wagen heb ik niet echt behoefte meer aan, ik heb liever iets meer comfort. Ik denk dat dit wel een auto voor mij is.Arfman schreef op woensdag 24 april 2013 @ 12:52:
Wat ik hoor van mensen die er 1 hebben (gehad) is dat je het niet als een GTI moet zien, maar als snelwegcruiser. Hij is eigenlijk te zwaar en te onderstuurd voor het betere bochtenwerk.
Ik rij zelf een Passat V6 4motion. Das in principe hetzelfde blok + aandrijving maar dan in een apparaat dat rijklaar ongeveer 1800kg weegt 
Moet zeggen dat ik vooral over het 4motion verhaal te spreken ben. Afritten en opritten van de snelweg gewoon poot naar beneden en geen centje pijn (wel met beleid natuurlijk).
Als je veel korte stukken gaat rijden is die V6 alleen maar zonde en zuipt dan letterlijk benzine en olie. Gemiddeld 1 op 7 is dan positief te noemen. Bij lange stukken waarbij het ding lekker op temperatuur kan komen zal je 1 op 12/13 kunnen halen.
Persoonlijk is er niks aan te merken op een Golf IV van dat bouwjaar. De latere modellen van de IV zijn zo ver doorontwikkeld dat er fabrieks-af weinig mankementen aan zullen zijn. Bij zo'n V6 zal er ook vaker gehoor zijn gegeven aan eventuele terugroepacties dan bij de gemiddelde 1.6 comfortline.
Ik zou voornamelijk rekening houden met achterstallig onderhoud "omdat hij er toch uit ging" door de vorige eigenaar. Een distributieriem en tijdig olie wisselen wil er dan voor het gemak (lees: om geld te besparen) wel bij inschieten.
Moet zeggen dat ik vooral over het 4motion verhaal te spreken ben. Afritten en opritten van de snelweg gewoon poot naar beneden en geen centje pijn (wel met beleid natuurlijk).
Als je veel korte stukken gaat rijden is die V6 alleen maar zonde en zuipt dan letterlijk benzine en olie. Gemiddeld 1 op 7 is dan positief te noemen. Bij lange stukken waarbij het ding lekker op temperatuur kan komen zal je 1 op 12/13 kunnen halen.
Persoonlijk is er niks aan te merken op een Golf IV van dat bouwjaar. De latere modellen van de IV zijn zo ver doorontwikkeld dat er fabrieks-af weinig mankementen aan zullen zijn. Bij zo'n V6 zal er ook vaker gehoor zijn gegeven aan eventuele terugroepacties dan bij de gemiddelde 1.6 comfortline.
Ik zou voornamelijk rekening houden met achterstallig onderhoud "omdat hij er toch uit ging" door de vorige eigenaar. Een distributieriem en tijdig olie wisselen wil er dan voor het gemak (lees: om geld te besparen) wel bij inschieten.
Dat vind ik best wel veel geld voor een 12 jaar oude wagen. Tenzij hij uitstekend onderhouden is en er volop garantie op zit...................................Verwijderd schreef op woensdag 24 april 2013 @ 07:58:
Ik ben op zoek naar een nieuwe auto dus ik zit lekker rond te snuffelen op verschillende sites.
En nu het antwoord op je vraag
Vond het volgende:
2.8 V6, motorcodes: ACK/AGE/AHA/ALG/AMX/APR/AQD/ATQ/ATX/BBG (allemaal dus)
- lek kleppendekselpakking t.g.v. problemen met de carterventilatie
niet echt een groot probleem lijkt me
[ Voor 15% gewijzigd door nokiaan958GB op 24-04-2013 21:51 ]
Thanks nog ff de kat uit de boom kijken dus.Chaoss schreef op woensdag 24 april 2013 @ 01:21:
simpel uit te rekenen toch?
Er zijn ook zat sites die het voor je uirekenen. Mijn voordeel is 800,- per jaar tov benzine.
Verwijderd
Ik kan uit ervaring vertellen dat goed onderhouden V(R)6 blokken echt robuust zijn, maar dat betekend ook dat je dat moet blijven onderhouden. Let wel dat het aardige benzineverbruikers zijn.. Als je al zit om wegenbelasting dan moet je niet schrikken van daadwerkelijk verbruik van zo'n bloknokiaan958GB schreef op woensdag 24 april 2013 @ 21:48:
[...]
Dat vind ik best wel veel geld voor een 12 jaar oude wagen. Tenzij hij uitstekend onderhouden is en er volop garantie op zit...................................
En nu het antwoord op je vraag![]()
Vond het volgende:
2.8 V6, motorcodes: ACK/AGE/AHA/ALG/AMX/APR/AQD/ATQ/ATX/BBG (allemaal dus)
- lek kleppendekselpakking t.g.v. problemen met de carterventilatie
niet echt een groot probleem lijkt me
Mijn VR6 uit 1992 tikt bijna de 3 ton aan, op 2000 KM na. Hij gaat vanaf volgende maand weg. Ik kies daarvoor in ruil een nieuwe golf 6 GTI. Dit omdat het kekke bakken zijn en de Golf 7 eraan komt waardoor de prijs van de 6 iets dalen gaat.
Het zou eerst een Golf 5 GTI 240 worden (300 van gemaakt, 240PK / alleen in nederland verkrijgbaar) maar dat blijkt achteraf dus ook maar een GTI te zijn met een extra brand erop.
Verwijderd
Bedankt voor de informatie, ik ben gewoon even lekker aan het rondkijken voor een nieuwe auto dus nu behoort dit model ook tot de mogelijkheden. En 5500 voor een Golf uit 2001 met 245 pk (gechipt, dus waarschijnlijk wel V-Power tanken) vind ik nog een redelijke prijs.
Zijn gechipte modellen ook wel goed of moet ik daar ver vandaan blijven?
V-Power heeft geen enkel effect, chip of niet. Tuners raden euro98 aan, en dat is V-Power niet.Verwijderd schreef op donderdag 25 april 2013 @ 10:13:
Bedankt voor de informatie, ik ben gewoon even lekker aan het rondkijken voor een nieuwe auto dus nu behoort dit model ook tot de mogelijkheden. En 5500 voor een Golf uit 2001 met 245 pk (gechipt, dus waarschijnlijk wel V-Power tanken) vind ik nog een redelijke prijs.
Ondanks dat ik mijn auto's ook vaak getuned heb, zou ik ze niet kopen. De eigenaar deed het meestal niet voor een lager verbruik
Knappe jongen als je van standaard 193pk naar 245pk gaat bij een ongeblazen V6 blok. Er is een reden voor dat de 2.8 V6 benzine bij bijvoorbeeld JD Engineering niet op de prijslijst staat.
Mag hopen dat je er niet een of andere powerbox tussen wil hangen die je ECU voor de gek houd.
En V-power vind ik sowieso overrated
Mag hopen dat je er niet een of andere powerbox tussen wil hangen die je ECU voor de gek houd.
Verwijderd
Ja, ik dacht al dat het wel erg veel extra pk's zijn voor enkel een ECU aanpassing, bedankt voor de info.max schreef op donderdag 25 april 2013 @ 11:44:
Knappe jongen als je van standaard 193pk naar 245pk gaat bij een ongeblazen V6 blok. Er is een reden voor dat de 2.8 V6 benzine bij bijvoorbeeld JD Engineering niet op de prijslijst staat.
Gechipte auto's zal ik niet meer naar kijken denk ik.
Verwijderd
Een van 195 naar 245 gechipt V6 blok moet zo goed als een Turbo hebben.
Anders kan ik me niet voorstellen dat je even 30% uit een ongeblazen blok chippen kunt. Een powerbox werkt niet voor een non-turbo blok. Winsten hierin zijn marginaal. Het meeste valt te behalen met het opvoeren van de turbodruk en iets meer inspuiting, daar komen namelijk de 'giga' pk's vandaan bij chiptuning.
Er is wel merkbaar verschil en zeker in een 6 cilinder als je 95, V-power, 98 of zelfs RON102 tankt. De hoger des te beter. Dat heeft te maken met vroegtijdige detonatie. De lager de RON de sneller detonatie kan ontstaan wat schadelijk is voor je motor en de ECU als het ware het ontstekingsmoment 'vertraagd'. Met gebruik van een hogere RON-waarde is dit minder en kan de ECU in een positieve manier het ontstekingsmoment vervroegen waarmee je iets meer winst haalt.
Nogmaals; het haalt in de regel alleen uit bij goede 4 cilinder turbo blokken of hoger. Het heeft inderdaad geen zin op een standaard motor. Bij mijn VR6 is het verschil wel degelijk te merken; feller gasrespons, stationair rustiger en vooral in de hogere toeren merkbaar verschil. Maar om daarvoor ruim 10 cent de liter meer voor te moeten betalen bij o.a Shell de moeite niet waard.
Als je langs de grensstreek woont is het tanken van 98 of 102 wel te doen.
Anders kan ik me niet voorstellen dat je even 30% uit een ongeblazen blok chippen kunt. Een powerbox werkt niet voor een non-turbo blok. Winsten hierin zijn marginaal. Het meeste valt te behalen met het opvoeren van de turbodruk en iets meer inspuiting, daar komen namelijk de 'giga' pk's vandaan bij chiptuning.
Er is wel merkbaar verschil en zeker in een 6 cilinder als je 95, V-power, 98 of zelfs RON102 tankt. De hoger des te beter. Dat heeft te maken met vroegtijdige detonatie. De lager de RON de sneller detonatie kan ontstaan wat schadelijk is voor je motor en de ECU als het ware het ontstekingsmoment 'vertraagd'. Met gebruik van een hogere RON-waarde is dit minder en kan de ECU in een positieve manier het ontstekingsmoment vervroegen waarmee je iets meer winst haalt.
Nogmaals; het haalt in de regel alleen uit bij goede 4 cilinder turbo blokken of hoger. Het heeft inderdaad geen zin op een standaard motor. Bij mijn VR6 is het verschil wel degelijk te merken; feller gasrespons, stationair rustiger en vooral in de hogere toeren merkbaar verschil. Maar om daarvoor ruim 10 cent de liter meer voor te moeten betalen bij o.a Shell de moeite niet waard.
Als je langs de grensstreek woont is het tanken van 98 of 102 wel te doen.
Ik tank altijd BP ultimate (Polo GTI).
Hij rijdt ook gewoon op RON95, maar ik kan me voorstellen dat in de zomer bij 35+ graden dat het beter voor de motor is.
Hij rijdt ook gewoon op RON95, maar ik kan me voorstellen dat in de zomer bij 35+ graden dat het beter voor de motor is.
Het nieuwe kleintje uit de VW familie krijgt hier bar weinig aandacht valt me op
Sinds enige tijd staat er onder mijn balkon een VW Up! van Greenwheels. Ik heb er nu enkele ritjes mee gemaakt (25-90 km) en ik moet zeggen dat deze ongelofelijk prettig rijdt! Véél beter dan de Peugeot 107 die tot nu toe het wagenpark van Greenwheels domineerde. Met mijn 1.96m nog zeer comfortabel ook. Hoe je in één klap verliefd kunt worden op een merk, en dat nog wel met het stadsmodelletje!
Ik zag dat Volkswagen Financial Services AG een belang heeft genomen in Greenwheels, de kans lijkt me dus groot dat er steeds meer VW Up!jes worden aangeschaft. Wellicht voor de VW liefhebber een motivatie om ook eens te kijken naar het gemak van Greenwheels? En nee, ik heb geen aandelen in Greenwheels

Ik zag dat Volkswagen Financial Services AG een belang heeft genomen in Greenwheels, de kans lijkt me dus groot dat er steeds meer VW Up!jes worden aangeschaft. Wellicht voor de VW liefhebber een motivatie om ook eens te kijken naar het gemak van Greenwheels? En nee, ik heb geen aandelen in Greenwheels
MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS/VZLE/EN4C
Dit topic is gesloten.
Let op:
~~~[html]Gunner wil graag de topicstart overdragen aan iemand anders. Indien je geïnteresseerd bent in deze eervolle taak, stuur hem even een DM.
http://tweakers.net/gallery/895~~~[/html]
~~~[html]Gunner wil graag de topicstart overdragen aan iemand anders. Indien je geïnteresseerd bent in deze eervolle taak, stuur hem even een DM.
http://tweakers.net/gallery/895~~~[/html]