Het Grote Volkswagen-topic deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 43 ... 62 Laatste
Acties:
  • 408.489 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:59

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Yup ik vindt de Up ook het mooiste stadsautootje wat je atm kunt kopen. Hij ziet er gewoon nog stoer uit voor zo'n klein autootje vooral de white edition want die heeft leuke velgen.

Schijnt ook nog een GTI versie van de Up te komen, helemaal leuk!

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Een Up! GTI? Hoe gaan ze die dan noemen, de GET UP! ofzo? Zelfde als de High Up!, is ook een beetje een benevelde marketing persoon geweest denk ik. :P

Het is hier geen marktplaats, maar misschien heeft iemand er iets aan. Ik heb 5 staalvelgen van een Golf 1 liggen 4,5Jx13 ET42, zonder banden. Ben begonnen met schuren en spuiten maar kwam er bij de eerste al achter dat die lek is. Geen zin om nog meer tijd in te steken.

Af te halen voor nop of een kratje Alfa als je een toffe peer bent ;) . Meer info > Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/dm.gif

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:12
Een Up wordt imho pas echt intressant als ze daar de 3-cilinder 1.2tdi uit de Polo Bluemotion inhangen, in plaats van die trage herrieschopper die er nu in zit.

Maar ik ben sowiezo niet echt fan van de Up! Ja, kwalitatief zit het beter in elkaar dan de C1 en 107. Zeker het dashboard is niet alleen veel mooier, maar ook nog eens veel degelijker dan die plastic meuk in de C1 en 107. Op de snelweg rijd het veel fijner en voelt het veel veiliger dan ieder ander klein hok dat ik gereden heb. Maar ik vind het rijcomfort en het dooie gevoel in het stuur maar niks... Plus alle luxe die de betreffende Up (een move Up! in dit geval) heeft, heeft mijn 17 jaar oude Citroën ook, en die rijd ook nog eens comfortabeler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiodurans
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:51
Mja, nadeel van die special editions van zo'n Up! is dat al die accessoires relatief duur zijn t.o.v. de basisprijs van 8000€. Met een beetje leuke configuratie op de website kom je zo op 12000€ = +50%! :X Terwijl je zo'n auto hebt voor korte ritjes, makkelijk parkeren en geen wegenbelasting. O-)

/edit
Voor de snelweg is ie dan ook niet echt gemaakt hè? Traag vind ik 'm zeker niet, ik vind 'm juist opvallend fris aanvoelen. Er is dus ook nog een versie met 75 i.p.v. 60pK. Ook qua herrie valt het mee, zolang je maar niet boven de 100km/u wilt gaan. ;)

[ Voor 30% gewijzigd door Radiodurans op 28-04-2013 23:00 . Reden: reactie op FastFred toegevoegd ]

MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS/VZLE/EN4C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Tjah die Take Up is gewoon zo kaal dat hij eigenlijk niet verocht zou mogen worden :P Met een High-Up heb je voor 11.075,- een auto waar alles opzit wat je nodig hebt. doe daar voor 330,- een executive pakket op en dan heb je ook nog Airco en Navi.

Als ik de Up samenstel zoals ik hem zoi willlen hebben: 4-deurs uitvoering, white pakket, executive pakket, lederen bekleding dan kom ik op 14.400 :P

Als ik een Kia picanto in superpack uitvoering wil rijden zit ik ook al op 13.100,- en dat is eigenlijk het enige alternatief voor een Up! die franse meuk zou ik niet eens overwegen :+

En de VW dealer hier in de buurt heeft regelmatig aanbiedingen met de Up! omdat ze er dan 25 tegelijk inkopen en dan kom je onder de catalogus prijs.

[ Voor 29% gewijzigd door Chaoss op 29-04-2013 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razenko
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21-09 12:05
ik ga dit topic maar even bumpen :)

sindskort zit mijn golf 4, 1.9 tdi uit 2000 in noodloop, vanochtend laten uitlezen en daar kwam er uit dat de LMM defect is, deze ga ik dus al vervangen, maar zijn er nog andere dingen waar het eventueel aan kan liggen?

de test gaf echt puur de LMM aan, dus hoop dat probleem hiermee wordt opgelost.

PSN: Europhea

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Noodloop is in 90% van de gevallen een turboprobleem.
Dus de turbo of vacuumslangen/kleppen zou ik het in zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

LMM is wel een bekend probleem dat die vaak kapot gaat maar meestal merk je dat door dat het vermogen wegvalt.

Maar goed als je garage de diagnose stelt dat het aan de LMM ligt en ze vervangen die maar dat blijkt het probleem niet op te lossen dan is dat hun fout :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razenko
turbo klinkt voor rest wel goed, draaid heel mooi stationair, geen rook uit uitlaat of iets anders, hij houd echt in als ik de gaspedaal in trap, wat een 110 pk niet hoort te doen :)

mijn vermoede ging zelf ook al uit naar de lmm, dus ik hoop dat hiermee het probleem wordt opgelost.
zou eventueel schoonmaken ookal kunnen helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

jah als hij inhoudt wanneer je juist vermogen vraagt dan is de kans heel groot dat je LMM het begeven heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Is zo uit te lezen. En dat is gebeurd, dus dat zal ook wel de oplossing zijn :)
Zijn niet zo duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razenko
zag ze al staan voor ongv 60 euro, ga eerst proberen schoon te maken om te kijken of dat helpt, nadeel is wel dat we hem moeten resetten en daarvoor moet ik toch langs een garage ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

vermoed dat schoonmaken niets helpt. kheb toen bij mijn A4 een Pierburg (Mercedes) geplaatst die gaan veel langer mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:41
Razenko schreef op maandag 13 mei 2013 @ 15:08:
ik ga dit topic maar even bumpen :)

sindskort zit mijn golf 4, 1.9 tdi uit 2000 in noodloop, vanochtend laten uitlezen en daar kwam er uit dat de LMM defect is, deze ga ik dus al vervangen, maar zijn er nog andere dingen waar het eventueel aan kan liggen?

de test gaf echt puur de LMM aan, dus hoop dat probleem hiermee wordt opgelost.
Je kunt het zelf testen door de stekker van de LMM los te trekken en te gaan rijden, geen verschil; LMM defect! :) Heb het zelf bij elke VAG auto gehad die ik heb gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Razenko schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 13:31:
zag ze al staan voor ongv 60 euro, ga eerst proberen schoon te maken om te kijken of dat helpt, nadeel is wel dat we hem moeten resetten en daarvoor moet ik toch langs een garage ...
Huh? LMM vervangen hoef je niets voor te resetten volgens mij. Enige wat er is als je het niet doet, is dat de voorgaande storingen (noodloop) in de ECU blijven staan. Maar daar gaan geen lampjes of niks voor aan, niks spannends. Tenminste, ik heb het nog nooit hoeven doen voorheen. Ja, wel uiteindelijk de foutmeldingen gecleared, puur estetisch.

http://www.gerritspeek.nl/vag-com_lmm.html

En inderdaad, rijdend uitlezen, is heel duidelijk te zien of het de LMM is!

[ Voor 5% gewijzigd door UltraSub op 14-05-2013 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeeGee
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:56
Ik vond de UP ook een erg mooie auto, maar toch inderdaad wat duur als je hem gaat aankleden met een paar opties. Ik heb zelf daarom gekozen om een Polo 1.2 TSI te kopen van 1 jaar oud. Net even iets goedkoper dan een UP met alle opties, en toch vrij compleet (ik rijd in een Comfortline). IMHO heb je met een Polo 'meer auto' dan in een UP. Desalniettemin is de UP een leuke auto, die zeker meerwaarde biedt ten opzichte van de C1, 107 en Aygo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-09 00:35

Malarky

Wils voor wat ieder

Ik heb in mijn Polo zo'n Volkswagen Bluetooth Premium UHV maar mis daar de adapter nog voor om bluetooth echt werkend te krijgen met mijn HTC One S. Zo ziet dat ding eruit in mijn auto, helemaal rechts op de foto

Ik kan op Internet vele van die dingen vinden en ook wat compatibiliteits carts van VW zelf, maar die zijn al jaren outdated. Ik zag op volkswagen.de dat de Touch Adapoter Voice 2 de laatste is, maar geen idee of die werkt met mijn kit en mijn telefoon. En wat ik mij afvraag, werkt het dan ook met mijn RNS310 (heb geen RNS315). Balen is wel dat ik de Highline heb met RNS310, full airclimate control en DSG-7 (was in december 2010 nog niet allemaal standaard), maar dan weer geen stuurbediening :/

Iemand ervaring met zulke dingen?

@VeeGee: leuk, een ongeveer even oude en ook rechtenstudent die ook een Polo 1.2 TSI rijd en ook nog in dezelfde kleur en ook bijna evenveel kilometers, wat een toeval :+. Ik rijd er wel veel mee naar Groningen stad, maar studeer er dan weer niet. Ik heb hem 1 april 2013 gekocht, jij ook nog is vrijwel dezelfde dag zie ik.

[ Voor 14% gewijzigd door Malarky op 20-05-2013 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razenko
Noodloop probleem is opgelost! :)

eerst de lmm vervangen, probleem bleef nog, daarna de kap van moter er even afgehaald om alle kabels bij langs te lopen, toen ik een een vacuumslang trok scheurde deze helemaal.. waarschijnlijk zat die dus al niet goed vast, nieuwe opgezet en de turbo werkte weer goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Dus toch de turbo :P

Vergeet niet dat er vrij veel druk op de turbo en slangen komt ivm de luchtcompressie.

Ik had toevallig vorige week vrijdag een UP mee van de garage. Zaten zelfs parkeersensoren op :P
Reed verder niet onaardig, geen snelheidsmonster. Wel zat er een rubber niet goed bij het raam maar dat zal wel komen doordat het een leen auto is.
Vond het dashboard wel vrij kaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razenko
Viper® schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 15:43:
Dus toch de turbo :P

Vergeet niet dat er vrij veel druk op de turbo en slangen komt ivm de luchtcompressie.
Was een nylon kabel, auto is uit 2000, dus waarschijnlijk zijn die dingen nooit vervangen, met klein beetje kracht brak dat hele ding in 2en... gaf wel heel veel stress, kleine kabeltje wat ergens onderin lag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Malarky schreef op maandag 20 mei 2013 @ 18:24:
Ik heb in mijn Polo zo'n Volkswagen Bluetooth Premium UHV maar mis daar de adapter nog voor om bluetooth echt werkend te krijgen met mijn HTC One S. Zo ziet dat ding eruit in mijn auto, helemaal rechts op de foto

Ik kan op Internet vele van die dingen vinden en ook wat compatibiliteits carts van VW zelf, maar die zijn al jaren outdated. Ik zag op volkswagen.de dat de Touch Adapoter Voice 2 de laatste is, maar geen idee of die werkt met mijn kit en mijn telefoon. En wat ik mij afvraag, werkt het dan ook met mijn RNS310 (heb geen RNS315). Balen is wel dat ik de Highline heb met RNS310, full airclimate control en DSG-7 (was in december 2010 nog niet allemaal standaard), maar dan weer geen stuurbediening :/

@VeeGee: leuk, een ongeveer even oude en ook rechtenstudent die ook een Polo 1.2 TSI rijd en ook nog in dezelfde kleur en ook bijna evenveel kilometers, wat een toeval :+. Ik rijd er wel veel mee naar Groningen stad, maar studeer er dan weer niet. Ik heb hem 1 april 2013 gekocht, jij ook nog is vrijwel dezelfde dag zie ik.
Dat touchscreen ding heeft mijn neef in zijn 2008 Passat. Maar dat beviel hem niets eigenlijk, telefoon blijft (ook HTC) verbinding houden wanneer de auto uitgeschakeld is 8)7 (er blijft namelijk nog eventjes spanning op staan). Volgens de VW dealer niets aan te doen.

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Ik heb ook een RNS310 zonder stuurbediening. In mijn telefoonhouder heb ik een standaard bluetooth adapter zitten. Ik heb een HTC Desire S gekoppeld maar nog nooit problemen gehad, via bluetooth kan ik bellen en audio (spotify) afspelen.
Opladen doe ik via een 1,99 usb adapter :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Viper® schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 16:15:
Ik heb ook een RNS310 zonder stuurbediening. In mijn telefoonhouder heb ik een standaard bluetooth adapter zitten. Ik heb een HTC Desire S gekoppeld maar nog nooit problemen gehad, via bluetooth kan ik bellen en audio (spotify) afspelen.
Ik heb overigens in mijn 2012 Polo Highline en 315 (met stuurbediening) wél een iPhone 4 cradle zitten. Nu heb ik een iPhone 5. Verloopstukje werkt niet, dus nu moet ik via de 12v laden en de telefoon op de kop in de houder zetten :(
Zijn er al iPhone 5 cradles? Vast niet of geen goedkope zeker? Verbinding werkt prima overigens, Bluetooth, Siri, Audio streamen etc...

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Niet online
Malarky schreef op maandag 20 mei 2013 @ 18:24:

.....
Is eigenlijk best wel ingewikkelde materie.
Jij hebt waarschijnlijk onder je passagierstoel een telefoonmodule.

De telefoonmodule onder je stoel kun je vervangen door een luxere versie. Je heb dan geen houder meer nodig en je kunt je telefoon in je zak houden. Het type module wat je moet kopen is afhankelijk onder andere welk MFA je hebt: rood, wit of kleur.
Het enige wat je moet ombouwen is de gsm-antenne. Nu zit waarschijnlijk je antenne aangesloten op de telefoonhouder op je dashboard, die moet dan worden aangesloten op je telefoonmodule.

Een goedkope oplossing is om een pairingadapter of touchadapter in je telefoonhouder te plaatsen, je kunt dus niet meer je telefoon in de VW-houder plaatsen. Staan ook regelmatig op marktplaats te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-09 00:35

Malarky

Wils voor wat ieder

Viper® schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 16:15:
Een Desire S, dat is ook een recente android die moet ik hebben. En als de bluetooth niet deactiveerd, daar hebben we oplossingen als Tasker voor, gaat het alsnog vanzelf :)

Werkt die dan ook met je RNS310 als je op phone drukt of dat niet? En weet je het serienummer van het apparaat, in de vorm van: 3C0051435PA
nokiaan958GB schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 21:29:
[...]

Is eigenlijk best wel ingewikkelde materie.
Jij hebt waarschijnlijk onder je passagierstoel een telefoonmodule.

De telefoonmodule onder je stoel kun je vervangen door een luxere versie. Je heb dan geen houder meer nodig en je kunt je telefoon in je zak houden. Het type module wat je moet kopen is afhankelijk onder andere welk MFA je hebt: rood, wit of kleur.
Het enige wat je moet ombouwen is de gsm-antenne. Nu zit waarschijnlijk je antenne aangesloten op de telefoonhouder op je dashboard, die moet dan worden aangesloten op je telefoonmodule.

Een goedkope oplossing is om een pairingadapter of touchadapter in je telefoonhouder te plaatsen, je kunt dus niet meer je telefoon in de VW-houder plaatsen. Staan ook regelmatig op marktplaats te koop.
Dat vervangen van zo'n bluetooth module is zo'n enorm dure grap dat ik daar zeker niet aan ga beginnen. Zeker als je het allemaal origineel Volkswagen wilt houden. Ik houd het sowieso bij mijn brodit active adapter. Daar heb ik flink voor geboord door mijn auto en lekker voor geklooid. Resultaat is nu wel dat ik een telefoon heb die altijd oplaad (ook met de sleutel uit het contact) en een zeer eenvoudig te vervangen brodit houder voor als ik een andere telefoon koop (1 schroefje los en de nieuwe erop). En het ziet er ook nog is allemaal netjes uit. Sowieso vind ik het fijn als mijn telefoon erg dicht bij mij staat, ik rij namelijk all day met Flitsnav aan. Die polo die met 107,9 gps door de trajectcontrolle (100) jou links inhaalt, ben ik :P

Wel wil ik zo'n pairingadapter, maar daar zijn zoveel types van dat ik niet weet welke ik moet hebben voor mijn telefoon. De 3C0051435PA is bijvoorbeeld 1 van de mogelijkheden. Geschikt voor de Polo vanaf 2010, de hamvraag is of dat mijn auto is. Hij is nieuw goedkoper te vinden op amazon.de en anders tweedehands op ebay.com (geen marktplaats meer).

[ Voor 4% gewijzigd door Malarky op 21-05-2013 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Niet online
Het wordt toch wel echt drama met die Golf 6. Ik ben er nu echt klaar mee met dat kreng. Heerlijke auto, dat is het probleem niet maar nu weer meer dan kwart diesel in 50 km er door heen gekacheld.

bijna 3 dagen regeneratie en toen ik keihard optrok en vol doortrok in zijn 1e, 2e en 3e versnelling was er plaatselijke mist achter mij in de vorm van een constante zwarte rookwolken toen ik bij 140 km/h kwam en toen eindelijk na 2 dagen was het over. Toen 1 week later weer was het raak. In de file aan het walmen en toen was ik thuis en heb de auto gestald in de garage vanwege vakantie dus ik weet niet of die straks weer begint. Geef een beetje gas of ga uit de lage toeren trekken en ja hoor plaatselijke mist in de vorm van zwarte roet. Echt niet normaal meer. Die man achter mij in een cabrio ging gauw afstand houden en meteen wisselen van andere rijstrook. Mocht ik hem hier tegen komen sorry hiervoor.

ik rij vaak op de snelweg en gewoon cruisen maar ik merk nu ook in de stad dat de auto vanaf koud met een dieselmotor binnen 2/3 minuten op bedrijfstempratuur is. Ik heb met een OBD stekker uitgelezen maar geen fouten dus er is weer wat mechnisch stuk. Het lijkt weer op de gasklep of daar in de buurt van. De motor verzuipt volgens mij gewoon en gaat dus veel diesel er doorspuiten en daardoor ontstaat weer roet en met het roetfilter blijft alles in de motor en daardoor gaat alles weer verstoppen. Heb je net een lekke EGR klep achter de rug gaat dit nu weer de boel verpesten. Nee lekker zo'n auto. Geef me maar een 1.9 TDI, daar hoort het roeten gewoon keurig bij en blijft het ook niet in de motor en rookt die lekker uit ipv het regeneren met een roetfilter. Of dit is pech of dit hoort er gewoon bij een roetfilter? Ben echt blij met de VW garantie.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Niet online
Malarky schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 21:39:

Dat vervangen van zo'n bluetooth module is zo'n enorm dure grap dat ik daar zeker niet aan ga beginnen. Zeker als je het allemaal origineel Volkswagen wilt houden. Ik houd het sowieso bij mijn brodit active adapter. Daar heb ik flink voor geboord door mijn auto en lekker voor geklooid. Resultaat is nu wel dat ik een telefoon heb die altijd oplaad (ook met de sleutel uit het contact) en een zeer eenvoudig te vervangen brodit houder voor als ik een andere telefoon koop (1 schroefje los en de nieuwe erop). En het ziet er ook nog is allemaal netjes uit. Sowieso vind ik het fijn als mijn telefoon erg dicht bij mij staat, ik rij namelijk all day met Flitsnav aan. Die polo die met 107,9 gps door de trajectcontrolle (100) jou links inhaalt, ben ik :P

Wel wil ik zo'n pairingadapter, maar daar zijn zoveel types van dat ik niet weet welke ik moet hebben voor mijn telefoon. De 3C0051435PA is bijvoorbeeld 1 van de mogelijkheden. Geschikt voor de Polo vanaf 2010, de hamvraag is of dat mijn auto is. Hij is nieuw goedkoper te vinden op amazon.de en anders tweedehands op ebay.com (geen marktplaats meer).
Dat valt erg mee.
Wel eens gehoord van Marktplaats?
Had er zelf 1 voor minder dan 50 euries :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 18-09 12:49
itsalex schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 22:19:
Het wordt toch wel echt drama met die Golf 6. Ik ben er nu echt klaar mee met dat kreng. Heerlijke auto, dat is het probleem niet maar nu weer meer dan kwart diesel in 50 km er door heen gekacheld.

bijna 3 dagen regeneratie en toen ik keihard optrok en vol doortrok in zijn 1e, 2e en 3e versnelling was er plaatselijke mist achter mij in de vorm van een constante zwarte rookwolken toen ik bij 140 km/h kwam en toen eindelijk na 2 dagen was het over. Toen 1 week later weer was het raak. In de file aan het walmen en toen was ik thuis en heb de auto gestald in de garage vanwege vakantie dus ik weet niet of die straks weer begint. Geef een beetje gas of ga uit de lage toeren trekken en ja hoor plaatselijke mist in de vorm van zwarte roet. Echt niet normaal meer. Die man achter mij in een cabrio ging gauw afstand houden en meteen wisselen van andere rijstrook. Mocht ik hem hier tegen komen sorry hiervoor.

ik rij vaak op de snelweg en gewoon cruisen maar ik merk nu ook in de stad dat de auto vanaf koud met een dieselmotor binnen 2/3 minuten op bedrijfstempratuur is. Ik heb met een OBD stekker uitgelezen maar geen fouten dus er is weer wat mechnisch stuk. Het lijkt weer op de gasklep of daar in de buurt van. De motor verzuipt volgens mij gewoon en gaat dus veel diesel er doorspuiten en daardoor ontstaat weer roet en met het roetfilter blijft alles in de motor en daardoor gaat alles weer verstoppen. Heb je net een lekke EGR klep achter de rug gaat dit nu weer de boel verpesten. Nee lekker zo'n auto. Geef me maar een 1.9 TDI, daar hoort het roeten gewoon keurig bij en blijft het ook niet in de motor en rookt die lekker uit ipv het regeneren met een roetfilter. Of dit is pech of dit hoort er gewoon bij een roetfilter? Ben echt blij met de VW garantie.
Bijzonder. Ik zit nu op de 90dkm met de Golf 6 (een van de eerste 2010 modellen). Het enige wat er bij mij mis is gegaan was de roetfiltersensor waardoor hij dacht dat de roetfilter verstopt zat en daardoor in noodloop ging. Voor de rest heb ik motorisch nog helemaal geen ellende gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Niet online
Ja noodloop bij een auto van 2010 is vrij normaal?
Geen wonder dat VW bij de ADAC pannetest niet al te best scoort :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Niet online
Oh die heb ik ook met 90k km gehad. Dan kan je nog je lol op. September houdt mijn garantie op en ga maar vast je 2 massavliegwiel claimen als je een 2.0 TDI hebt want die gaat stuk. die is te licht en die is onder garantie vervangen en als je geen garantie hebt kan je waarschijnlijk 100% coulance krijgen. Daarna gaat nog een andere sensor stuk (die is net bij mij stuk gegaan) en dat kan je merken doordat de auto raar doet met te snel warm worden, teveel diesel verbruik. Dan heb je nog kans op je turbo die ook nog stuk gaat. Duurzaam nee? wel duur ja. Die sensor net vervangen was € 500. Na september gaat de auto sowieso weg. Er komt nog een distributiesnaar aan voor € 1.200 als onderhoud en daarna nog een roetfilter. Je kan wel zeggen dat het onderhoud is maar € 2.500 voor een auto die maar € 10.000 waard is, nee sorry. Kan ik wel buiten de dealer om laten vervangen maar er is nog 1 sensor die orgineel is maar daar ga ik het niet meer op gokken dat die goed is.

Sorry VW maar ik ben bang dat nu tijd is om de deur te gaan sluiten voor of na september en dan ga ik wel naar BMW of Mercedes. Het lijkt wel leuk om een Polo BlueGT te gaan rijden maar hoelang gaat dat mee? garantie kan ik er wel bijkopen en dan heb je wel een leuke auto en redelijk spaarzaam maar duurzaam. Das de vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

nokiaan958GB schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 19:05:
Ja noodloop bij een auto van 2010 is vrij normaal?
Geen wonder dat VW bij de ADAC pannetest niet al te best scoort :-(
Dat zegt hij toch ook niet? |:( Maar als er ergens een sensor uitvalt is een noodloop vaak het gevolg... en jah het kan gebeuren dat er ergens een sensor mee ophoudt ook bij een jonge auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Niet online
Chaoss schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 12:47:
[...]

Dat zegt hij toch ook niet? |:( Maar als er ergens een sensor uitvalt is een noodloop vaak het gevolg... en jah het kan gebeuren dat er ergens een sensor mee ophoudt ook bij een jonge auto.
Maar een sensor die zo snel stuk gaat en precies ook bij mij met 90k km (echt geen km meer of minder). Het kan gebeuren dat een auto in noodloop. Dat is je sensor bij je uitlaat volgens mij en bij mij ging die ook in de noodloop maar ik had geen lichtje (ik hoop jij wel) maar de auto had gewoon geen vermogen meer en kwam niet meer vooruit (ben weggesleept). Mijn auto blijft altijd verstookt van allerlei lichtjes als er maar ook een ding stuk gaat en wat het ergste is; er moet een logboek in de auto staan met gegevens over regeneren en meer van zulke info; bij mij staat niets, alles blanco. Iedere Golf heeft naar mijn weten voor het regeneren een lichtje die aan gaat; bij mij niet. Als er wat stuk gaat is het zwaar mechanisch maar geen makkelijke klussen. Het enige wat laatste stuk ging was de boordcomputer. Voor de rest niets aan de hand.

Problemen nog aanwezig in de auto en niet op te lossen:
Maar mijn bochtrijverlichting blijft het op bepaalde trajecten niet doen. Alles van die optie is al vervangen. nieuwe 1.6 TDI deed het wel en bleef het ook doen.
Ramen gaan bij sluiten en wegrijden gewoon simpelweg weer open. Alles al vervangen, niets verder meer aan te doen
Kachel gaat elke keer bij starten van de auto en daarna aanzetten op snelheid ventilator van de kachelpaneel komt altijd naar setting: lo(w tempratuur) (dus niet 22 graden), alles vervangen. Niets meer aan te doen.

Dit zal niet van toepassing zijn van andere Golf 6 maar ik word er wel simpel en gestoord van. Het is een geweldige auto en na 1 ton km blijft het nog genieten totdat weer het volgende probleem opduikt. Niet dat ik stil kom te staan maar je merkt veranderingen in de motor en het rijden en dan weet je het weer. We bellen weer naar de garage en dan kan ik weer langskomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-09 11:07

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

itsalex schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 16:56:
[...]

Ramen gaan bij sluiten en wegrijden gewoon simpelweg weer open. Alles al vervangen, niets verder meer aan te doen
Goh, zo'n soort bug zat er bij de Passat B5 ook al in. Kom je 's morgens bij je auto, alle ruiten open.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Niet online
Maasluip schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 19:59:
[...]

Goh, zo'n soort bug zat er bij de Passat B5 ook al in. Kom je 's morgens bij je auto, alle ruiten open.
Das heel vervelend maar deze bug is alleen bij mijn auto aanwezig schijnt en als je je ramen gaat sluiten en je gaat wegrijden gaan je ruiten met dezelfde snelheid weer naar beneden toe (open dus). 1 keer is leuk, 2 keer begin je toch aan te ergeren en bij de wasstraat heb ik een keer moeten laten stoppen omdat ze helemaal niet meer wilde sluiten. Opnieuw starten en ze deden weer. Ging weer lekker, toppie.

ik denk dat met ieder merk wel zijn gebreken kent alleen een ander merk heeft maar 2.000 auto's modellen rondrijden en VW 200.000. Het erge is na 5 jaar is van het andere merk maar misschien 200 nog rijdende maar van VW misschien wel nog 20.000. Das een heel groot verschil en ja dat er problemen bij VW dan groter zijn is logisch. Ik overdrijf misschien nog maar even voorbeeld; hoeveel Golfje 3 rijden nu nog en hoeveel Mazda 323F rijden nu er nog maar op de weg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Laatst online: 00:17
Grappig genoeg, zie ik beide auto's (golf 3 en 323f) de laatste tijd best op de weg. Misschien let ik er op omdat ik ook een 323f heb gehad en best wel een VW fanboy ben ondertussen.

Anyway, ik heb vier jaar in een Golf 6 gereden en echt nooit problemen met die auto gehad. Echt een heerlijke auto.

[ Voor 14% gewijzigd door tiguan op 28-05-2013 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stomme suggestie, maar probeer het volgende eens:

Doe je ramen open. Doe de deur dicht en zorg dat je aan de kant van bestuurder staat. Steek de sleutel in het slot en draai 'm naar rechts (Dus opslot) en hou deze vast.

Als het goed is moeten je ramen nu automatisch dichtgaan. Hou 'm vast totdat ze dichtzijn. Treedt het probleem nu hierna opnieuw op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
itsalex schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 20:40:
[...]

ik denk dat met ieder merk wel zijn gebreken kent alleen een ander merk heeft maar 2.000 auto's modellen rondrijden en VW 200.000. Het erge is na 5 jaar is van het andere merk maar misschien 200 nog rijdende maar van VW misschien wel nog 20.000. Das een heel groot verschil en ja dat er problemen bij VW dan groter zijn is logisch. Ik overdrijf misschien nog maar even voorbeeld; hoeveel Golfje 3 rijden nu nog en hoeveel Mazda 323F rijden nu er nog maar op de weg?
Dat is een sterk punt!
En top dat je zo kunt relativeren met zo'n blauwe maandag auto.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-09 20:59
itsalex schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 16:56:
Dit zal niet van toepassing zijn van andere Golf 6 maar ik word er wel simpel en gestoord van.
Klinkt een beetje als m'n vorige nissan. heb uiteindelijk meer Km's met brandend enginemanagement lampje gerede als zonder. Korte lijst van de defecten die ik in 40K kreeg. Iederekeer ging het een paar duizend kilometer goed tot er weer wat stuk ging. LLM defect, labda sonde defect, nokkenas sensor defect, nog een keer een labda sonde, distributie ketting opgerekt, karter ventilatie rubber gescheurd, airco pomp lek en als afsluiter een zuigerveertje kapot.

Nu 35K met m'n huidige (toevallig) mazda gereden en alleen een lampje en een setje bandjes vervangen. Japans of duits zegt niks het merk zegt niks, nieuw of 2e hands zegt weinig het is puur een lot uit de loterij. (al moet ik zeggen dat er bij de mazda's uit de jaren 90 redelijk wat goede loten hebben gezeten, ze roesten zonder voorgaande schade niet en zitten zo simpel in elkaar dat er nouwelijks iets stuk gaat)
itsalex schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 20:40:
90% uitval is en bijft 90% uitval ongeacht de grootte van de populatie.

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 22:26:
Stomme suggestie, maar probeer het volgende eens:

Doe je ramen open. Doe de deur dicht en zorg dat je aan de kant van bestuurder staat. Steek de sleutel in het slot en draai 'm naar rechts (Dus opslot) en hou deze vast.

Als het goed is moeten je ramen nu automatisch dichtgaan. Hou 'm vast totdat ze dichtzijn. Treedt het probleem nu hierna opnieuw op?
Dank je voor je suggestie maar ze hebben al de raamschakelaar vervangen!!, boordregelnetapparaat etc etc. Het probleem blijft gewoon optreden want die truc heb ik ook al gedaan op suggestie van een vriend. Die k*tramen blijven maar gewoon open gaan, zit je in de auto en al laat je de koppeling los terwijl je net je ramen sluit, dan gaan ze weer open en tot een bepaald punt. Ok je bent je inleer kwijt, het is 1 keer leuk, 2 keer leuk maar de 3e keer begint je zo te irriteren dat ik me ramen open heb gelaten. Dan maar koud maar ik had er geen zin meer in om te sluiten en dat ze weer open gingen. Opnieuw starten had soms geen resultaat. De ramen liepen niet stroef, gecontroleerd en nog een aantal andere dingen. Als de inleer kwijt was na dit geintje en bij de volgende start deed de inleer het vaak weer.

Maar ja wat ga je daarna kopen? Ik heb nu Mazda 2 met een uniek probleem gehad (onderdeel moest uit Japan komen terwijl het 200 meter verder bij Ford op voorraad lag 8)7, resultaat: 6 weken niet kunnen rijden) en daarvoor een Peugeot 106 1.4 (ja sorry dat was gewoon vragen om. wat een k*ttroep was dat uit Frankrijk, dat hadden ze beter op de plank kunnen laten of de noordzee indumpen, 50x starten en je was 300 meter verder en je kon nog niet verder en dan moest je 20 min wachten en dan hopen dat die weer deed, alles vervangen en ja meneer niets te vinden) en nu een Golf 6? Echt hou me hart vast wat hierna weer met problemen op de proppen gaat komen.

Ik heb nog een kans op een Golf 4 2.0 Pacific zwart of een Golf 3,5 cabrio 90 pk TDI (geen elektronica, geen gezeur, heb toch een garage dus so what als die lekt). Dan maar wat ouder maar dan weet je geen elektronica wat in de weg kan zitten etc. Soms moeten dingen gewoon simpel blijven. Maar aan de andere kant zit ik wel weer te kijken naar een Mazda 3 2.0 150 pk oude serie. Dat heet karten, knallen en heel bij het tankstation maar wel weer dikke auto's en de kans op gezeur is minimaal. Ik heb heel veel spijt van mijn oude Mazda 3 die stiekem toch wel heel lekker was maar de Golf gewoon stukken beter was (niet qua onderstel). Zelfs met een Mazda 3 1.6 standaard onderstel kon ik nog met een BMW M3 meetrekken door een klaverbladbocht met 97 km/h en nog 10 min in de geur van rubber zitten en met mijn Golf met sportonderstel ga ik niet verder dan 83 km/h omdat ik gewoon voel dat die niet zijn wegligging kan houden en gaat zoeken.

Waarom wil ik eigenlijk de Golf niet wegdoen, wat wel moet maar ik echt niet wil is omdat er opties op zitten en de auto nieuw rond de 35 mille was. Het is wel een Comfortline maar er zitten voor bijna 6 mille opties op 8)7 . Van Porto pakket, met geloof ik 65% getinte ruiten achter, RNS510 Executive pakket, climatronic, media stoelen, 5 deuren met elektrische ramen, zelf laatje onder de voorstoelen geplaatst, blauw/grijze kleur etc. De auto staat ongeveer even laag als een R-line (lager dan het standaard Porto pakket met 1,5 cm) en er liggen nu Y banden onder die tot 300 km/h gaan. De 2 liter motor 110 pk is buiten gewoon goddelijk. Je haalt max 230 km/h op de teller naar beneden toe en de 4e versnelling gaat gewoon door tot 195 km/h (waarom is de 5e versnelling vraag je dan af). Problemen: ik vermoed dat mijn versnellingsbak stuk gaat, de motor klinkt heel rauw, je schudt letterlijk soms bij stilstaan, bij toeren hoger dan 3000 klinkt net als een oude tractor, veel resonatie op de uitlaat (ergens in die buurt), de inleg in de versnelling is niet heel top meer, houdt soms 140 pk gewoon bij etc. Daarom zeg ik ook dat ik bijna zeker weet dat dit niet goed moet gaan. De auto heeft namelijk vaak genoeg van 0-100 binnen 8/9 seconden gedaan wat echt niet normaal meer is.

[ Voor 30% gewijzigd door itsalex op 30-05-2013 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een 1992 VR6 nog staan hier:

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn2/980906_266651383480822_362266086_o.jpg

Serieus bakken met geld in gepompt aan reparaties... mede dankzij gebruik door mezelf (lekker gassen ermee... :P ) maar tot op de dag van vandaag geen spijt van. Start altijd, rijdt altijd en is bloedsnel. Rijdt op dit moment zo heerlijk stug wegens nieuwe schokbrekers, onderstel en motorrubbers... Sport / kuipstoeltjes voor 100 euro en je hebt een heerlijk ding voor op de weg... Top van 240 mee bereikt....

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc1/466705_256531987826095_1777167858_o.jpg

Vandaag de 299.999KM mee bereikt... :+ Een goed onderhouden vr6 blok wil de 450k ook nog wel doen. Verbruikt geen olie, geen motorische kuren, altijd netjes onderhouden sinds dat ik 'm heb en dat is te merken op de weg! :) Teller staat overigens nu wel weer voorbij de 0, VW wou er niet hoger mee gaan als 300.000 schijnbaar. Woordje total is tevens ook verdwenen.. kenmerk dat ie het klokje rond is geweest dus.

Golf 6 GTI komt eraan ... Deze hou ik lekker en stal ik in de winter in de garage met de intentie meer te sleutelen eraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Naast itsalex heb ik ook wel wat probleempjes soms met mijn auto :+ Hij is inmiddels weer terug van een "grote" beurt.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/14009460/IMAG1449_.jpg

Geloof dat de rekening zonder coulance vanuit VW de 2k wel overschreden heeft, de auto heeft net 57k op de teller en is net iets meer dan 2 jaar :X Dure auto voor Leaseplan dit, vorig jaar al een nieuwe ketting, nieuwe climatronic unit, 2x pech in het buitenland + vervangend vervoer.. Ben blij dat het geen privé auto is.
Ze hebben hem zelfs even door de wasstraat gehaald en uitgezogen, maar omdat ie zo vies was waren de velgen halfschoon. Net maar even zelf de rest goed gedaan zodat hij er weer tegenaan kan.
  • Paar nieuwe bougiekabels
  • Nieuwe bobine
  • Nieuwe bescherming/afdekkap van de distributie (geen idee waarom)
  • Nieuwe draagarmen + rubbers
  • Motormanagement update
  • Airco opnieuw gevuld
  • Banden gebalanceerd (ze trillen nog erger dan voorheen helaas)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Staat 'm goed dat rood. Welke motor zit er in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Het is een 1.2 TSi, niet echt heel spannend. Het complete boekwerk wat achterop staat normaal heb ik er af laten halen, vond het bij mijn vorige auto (Leon) wel mooi, maar bij deze auto vond ik het niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Ik vroeg 't omdat ik benieuwd was of 't specifiek bij een bepaalde motor is, dat die problemen optreden. Ik had 4 jaar een 1.4TSI en nooit problemen gehad eigenlijk. Ik had ook een 'gecleande' achterkant, ik vind dat ook mooier. Altijd leuk bij stoplichten, mensen denken dat je dan in een slome golf rijdt, niks is minder waar hahaha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Niet online
J0YR1D3R schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 20:46:
Naast itsalex heb ik ook wel wat probleempjes soms met mijn auto :+ Hij is inmiddels weer terug van een "grote" beurt.

Geloof dat de rekening zonder coulance vanuit VW de 2k wel overschreden heeft, de auto heeft net 57k op de teller en is net iets meer dan 2 jaar :X Dure auto voor Leaseplan dit, vorig jaar al een nieuwe ketting, nieuwe climatronic unit, 2x pech in het buitenland + vervangend vervoer.. Ben blij dat het geen privé auto is.
Ze hebben hem zelfs even door de wasstraat gehaald en uitgezogen, maar omdat ie zo vies was waren de velgen halfschoon. Net maar even zelf de rest goed gedaan zodat hij er weer tegenaan kan.
  • Paar nieuwe bougiekabels
  • Nieuwe bobine
  • Nieuwe bescherming/afdekkap van de distributie (geen idee waarom)
  • Nieuwe draagarmen + rubbers
  • Motormanagement update
  • Airco opnieuw gevuld
  • Banden gebalanceerd (ze trillen nog erger dan voorheen helaas)
En dat is dus de reden waarom je GEEN tsi moet kopen. De kwaliteit van de ruitenwisserarmen is ook ruk. Is net links vervangen omdat die begon te bladeren, gaat rechts beginnen. Wel gvd kan ik weer terug. Wat ga je met zo'n Golf doen als ik heb bijna 5 jaar oud en 163k km op de teller? Oprijden durf ik echt niet want ik weet dat mijn riempje en roetfilter eraan komt. Dat is geen leuke grap want dan praten we over bijna 3 mille kosten als ik het officieel laat doen en dat voor een auto die maar 7k euro maar waard is. Als ik de onderdelen strip is die nog veel meer waard omdat bijna alles nieuw is 8)7. Ik heb al een nieuwe vulling voor de bestuurdersstoel liggen en die moet er nog in. Ik zei tegen een vriend laatst; als ik al die leenfietsen mocht houden had ik een nieuwe Polo voor de deur staan.

Even kleine update: 2½ jaar loop ik te z**ken over het verhoogde toerental, 2½ dacht ik, regeneren en ook volgens de monteurs van Apoint Zuid Oost. Dat is dus GEEN regeneren. Blijkt het volgens Apoint Badhoevedorp misschien wel iets elektrisch te zijn. Misschien een defect accu waardoor de auto meer toeren gaat maken om de cell op te laden (die misschien defect is en kortsluiting geeft). De auto walmt dan, dat komt weer doordat er door de hoge toeren veel meer diesel ingespoten moet worden. Het klinkt allemaal zo logisch maar waarom na 2½ jaar pas? Dus dacht ik van we gaan toeren maken om te verbranden, nee dat moest ik dus niet doen want het is geen regeneren en daardoor komt er veel te veel roet in de motor, in het roetfilter dus je auto gaat naar zijn kl*te toe. Fijn VW, dank je wel. Eindelijk hoorde je het bij 3000 toeren het lage brommende geluid die door de auto jankt en bij het gaspedaal iets intrappen. Vorige keer was het resonatie en nu blijkt dat er meer aan de hand. Nu mijn rechterarm van mijn wisser (links net vervangen) is aan het bladeren en dit allemaal net voor einde garantie pffff. September is het einde.

[ Voor 30% gewijzigd door itsalex op 14-06-2013 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Als je een Polo koopt met het meest uitgebreide navigatie systeem, krijg je dan ook een navilock? Dus bij niet leasen?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Voor zover ik weet is een navilock gewoon iets wat je erbij moet kopen. Niet goedkoop ook trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
J0YR1D3R schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 23:57:
Voor zover ik weet is een navilock gewoon iets wat je erbij moet kopen. Niet goedkoop ook trouwens.
En als je het niet doet? Gaat je verzekerings premie omhoog ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
DennusB schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 09:04:
[...]

Nee maar je moet wel iedere 2 weken je auto uitzuigen. Veiligheidsglas geeft van die irritant kleine korreltjes die je overal terug vind.

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Niet online
Van de navilock moet je niet alles verwachten.

Het schrikt misschien een deel van de geinteresseerden in je RNS510 af, maar een ander deel sloopt gewoon je hele dashboard.......................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:22

Ankh

|true

In de polo wordt geen rns510 geleverd, enkel de rns310/315. Er komt wel een update aan, volgens de autoweek. Waarbij ook het interrieur wordt aangepast. Overigens is de laatste genoemde versie niet echt interessant? I.i.g niet volgens de lease maatschappijen.

Zelf hebben wij een polo 9n (2003) met een 1.9tdi motor. Nu hebben wij sinds een aantal weken last van een trilling.. Welke soms volledig voelbaar is op de koppeling en gaspedaal. Bij een constante snelheid trilt mijn schoen letterlijk mee, wat irritant kriebelt :) daarnaast merken wij bij de versnellingsbak dat schakelmoment 1-2, 2-3 of 3-2 een rare geluid (metaalachtige kloink) soms met zich mee brengt.. Nu zijn wij bij ons dealer al geweest en die verwacht dat het vliegwiel het probleem is.. Ole! In deze auto zit nog een dubbele massa vliegwiel, oftewel de hoofdprijs... De motor zelf loopt netjes stationair en trilt dus wel wat erger. Nu weet ik het niet zo zeker en hebben zij ook nog niet verder gekeken. Kan dit niet iets van de ophanging zijn? Zij hebben toen even gevoeld, maar volgens om nou te zeggen dat het een hoogstaande controle was.. Iemand die dit eerder heeft meegemaakt?

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
nokiaan958GB schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 23:14:
Van de navilock moet je niet alles verwachten.

Het schrikt misschien een deel van de geinteresseerden in je RNS510 af, maar een ander deel sloopt gewoon je hele dashboard.......................
Op de parkeerplaats van mijn werk is er ondanks de navilock inderdaad ook bij een A3 gewoon navigatie gestolen. Was de Audi variant van de RNS510. Ik heb zelf een 310 en die is denk niet zo interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Met de RNS310 moet je jezelf ook niet veilig prijzen... Bij mijn golf 6 hebben ze die er ook uit gehaald. (op de parkeerplaats van Walibi notabene)

[ Voor 55% gewijzigd door GeleFles op 16-06-2013 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Ha, wij hebben de RCD310, nog nooit problemen gehad gelukkig. Is niet het meest fijne systeem, omgekeerd scrollen bijvoorbeeld, maar wat dat betreft wel redelijk ongevoelig voor diefstal. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:59
RonnieB82 schreef op zondag 16 juni 2013 @ 12:42:
Met de RNS310 moet je jezelf ook niet veilig prijzen... Bij mijn golf 6 hebben ze die er ook uit gehaald. (op de parkeerplaats van Walibi notabene)
met of zonder navilock?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CubicQ
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 20:16
DennusB schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 09:04:
[...]

Mijn leasemaatschappij levert gewoon geen navigatiesystemen in VAG auto's wanneer je geen navilock meebestelt. Eigenlijk wel triest dat Volkswagen na al die jaren geen structurele oplossing biedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Yihaaa schreef op zondag 16 juni 2013 @ 16:44:
[...]

met of zonder navilock?
zonder navilock... dat ding komt er bij mij niet in... vind hem echt spuuglelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
Bij was een navilock verplicht v/d leasemaatschappij. Vind m ook lelijk maar ja.
En op zich ook wel onhandig want als je een vergeet op te doen en hij wordt gejat dan ben je zelf de sjaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MmarkM
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
De Volkswagen dealer zei dat de rcd310 het minst gestolen navi systeem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
RCD310 is geen navigatie, alleen een radio/cd speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MmarkM
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
tiguan schreef op maandag 17 juni 2013 @ 13:05:
RCD310 is geen navigatie, alleen een radio/cd speler.
Bedoel de 315 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
  • Laatst online: 18-09 15:13
Hoi :) Sinds afgelopen week ook een VW rijker: Passat Variant 1.8T Sportline uit 2005.
Super tevreden mee! Ik ga dit topic met grote belangstelling volgen. :)

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc1/998396_10151644062524522_1089413506_n.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Mooie bak, zo'n auto hebben mn ouders ook gehad (comfortline), heerlijk probleemloos.

Controleer wel even de voetcompartimenten bij de achter passagiers, het kan zijn dat hier water staat of dat het hier vochtig is. Dit kan door een lek in de achterportieren komen of door een kapotte parafan.

Veel veilige km's !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:56

Wom

Fraaie auto met heerlijke motor! :)

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Willem schreef op maandag 17 juni 2013 @ 17:21:
Hoi :) Sinds afgelopen week ook een VW rijker: Passat Variant 1.8T Sportline uit 2005.
Super tevreden mee! Ik ga dit topic met grote belangstelling volgen. :)

[afbeelding]
Prachtige auto ook zeker in die uitvoering. :) Veel plezier ermee!
En een krachtkuurtje bij JD is ook zeker een aanrader. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
  • Laatst online: 18-09 15:13
JD? Tuning? Van 150 naar ? 180pK?
Thanks all!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Vraagje, een vriendin van mij heeft een 2003 Beetle gekocht met de standaard radio er in. Die moet er natuurlijk uit en ik ben nu op zoek naar 2 van die ijzeren "latjes" om die radio er uit te kunnen trekken. Weet iemand waar ik dat kan bestellen en hoe het heet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Willem schreef op maandag 17 juni 2013 @ 19:58:
JD? Tuning? Van 150 naar ? 180pK?
Thanks all!! :)
Extra koppel is vooral lekker. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05-2024

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

DennusB schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 21:09:
Vraagje, een vriendin van mij heeft een 2003 Beetle gekocht met de standaard radio er in. Die moet er natuurlijk uit en ik ben nu op zoek naar 2 van die ijzeren "latjes" om die radio er uit te kunnen trekken. Weet iemand waar ik dat kan bestellen en hoe het heet?
Geen idee hoe ze heten, maar ik ga even voor je kijken of ik ze nog heb. Volgens mij heb ik nog 2.

Overigens per morgen hoor ik ook weer hier thuis. De Mercedes is pleitte (wat een grafbak, letterlijk :+ ) en er komt een Golf IV 1.9 TDI voor terug. Comfortline, denk ik, met 110pk'tje, 242k op de klok en riempje bij 223k. Twee nieuwe voorbandjes komen er dan nog bij en knallen maar :D

Lekker weer terug naar de brommende TDI O+

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Laatst online: 23:53
MmarkM schreef op maandag 17 juni 2013 @ 12:43:
De Volkswagen dealer zei dat de rcd310 het minst gestolen navi systeem is.
Zou ik ook zeggen als ik zo'n ding wil verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09 10:37
Waarom heeft PON besloten om de rear-view camera voor de Golf VII te schrappen van de optielijst?

En heeft de Golf VII wel de volgende functies, kon het zo snel niet vinden:

- Coming home / leaving home op mistlampen.
- Piepje van alarm bij ontgrendelen/vergrendelen auto.
- Rain closing: alle ramen en dak automatisch sluiten bij detectie regen.
- Alarmlichten aan bij noodstop.
- Gordelpiepje uitschakelen.
- Needle sweep
- Tear Drop Achterwisser: Bij het sproeien van de achterruit, zal de wisser automatisch nog een keer extra wissen, om teruglopende druppels weg te vegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Alles wat je noemt is imho VCDS werk, als het al niet te regelen is via MFI/radio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Niet online
Ik zat te kijken naar een Golf 7 maar ben erg aan twijfelen over de 1.2tsi 85 pk of dat toch een diesel weer moet worden. Eerst moet mijn versnellingsbak gereviseerd (is aan janken dus lagers) worden, aircopompsensor, radiatorsensor en accu vervangen aan mijn Golf 6 onder garantie. Dat voor een Golf 6 bijna 5 jaar met 165k km op de teller. Volgens mij is dit nou weer een duur geintje. Ik durf bijna niet meer deze auto door te rijden na al deze problemen want ook het riempje gaat er nu aankomen. Ik kan niet een 2dehands auto vinden qua prijs met features wat ik nu heb wil ik ook op de Golf sowieso hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Volgens mij is dat soort onderhoud niet eens zo vreemd voor een auto die je in zo'n korte tijd op 165k km hebt gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Kapotte versnelligsbaklagers na 165k km?
Er vanuitgaande dat er normaal mee gereden word (dus niet altijd veel te laag in de toeren en gewoon normaal schakelen) vind ik t nogal treurig. Die andere dingen tja t kan gebeuren maar die versnellingsbak..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Niet online
Ja ik ben blij met de garantie maar idd nu de versnellingsbak? Voor een Golf 6? En dat voor die leeftijd? Nee sorry dat vind ik echt te ver gaan voor een auto. Maar ook nu weer de sensoren die stuk zijn. Allebei mijn wisserarmpjes zijn vervangen vanwege roest!!! (ja geloof het of niet ze zijn vervangen). Dat is wel een reden om de auto weg te doen (de auto is gewoon nog € 12.000 waard als ik inruil)

Ik rij heel netjes met de auto en als jullie me niet geloven kan ik best foto's van mijn auto erop zetten. Ik ben nog steeds verliefd op de kleur, de velgen (Porto velgjes), hoe de auto eruit ziet. Tuurlijk trek ik de auto wel eens flink door maar rij nooit te lage toeren en nooit constant vol gas of steeds met hoge toeren. Ik rij wel door maar niet op zo'n manier dat ik constant keihard gas geef en meteen rem. Ik doe met mijn voorremmen al bijna 70k km (ben wel al 15 keer naar Zwitserland en Duitsland in de bergen geweest en heb nog wel wat over) en persoonlijk vind ik dat keurig. Om zelfs nog beter te zeggen, ik heb met een gebruikte winterbandenset (waar nog 7 mm profiel op zat) 3 seizoenen nog volgehouden en met mijn zomerbanden (Conti 225/45 17 inch (y=tot 300 km/h)) rij ik ongeveer zo'n 50k km voor (ex wissel) en achter 100k km dus dat mag ook wel wat zeggen denk ik.

Zoveel heb ik niet gereden met de auto. Als je terugrekent heb ik net ± 35k km per jaar gereden. ik rij veel snelweg en soms ook stad maar ik vermijd zoveel mogelijk stad te rijden. Tank altijd keurig Shell diesel. Ik vind zelf dat ik de auto redelijk goed onderhoud en ga iedere week naar de wasstraat om even lekker te wassen en dan uit te zuigen dat die weer mooi schoon is. Maar ja mijn stoel is ook al doorgezakt en ik heb al de vulling maar ik moet een vriend gaan optrommelen om samen de bekleding eraf te trekken en de stoel in/uitbouw te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DennusB schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 21:09:
Ik heb ze gratis voor je. :) excl verzendkosten :P

Mijn golf in Duitsland:

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn2/p480x480/5919_283607241785236_1777720276_n.jpg

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Niet online
Versnellingbak is even slikken. Dat mag inderdaad (nog) niet kunnen.

De mijne (1.9tdi 2008) heeft bij 180dkm al nieuw vliegwiel/koppelingsplaten. Brandstofopvoer had het al eens begeven. Zijn beide naar mijn idee te vroeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-12-2024
Volgens mij zijn ze bij VW wel steeds meer op de centen aan het letten. De nieuwe golfjes hebben zo te lezen bij 200k km al meer problemen als onze Golf 4 variant met 250k.

Ruitenwissermotoren, koppeling airco en regelmatig olie verwisselen, en de slijtdelen (remmen/banden) zijn hier alleen nog maar vervangen. En de motor loopt als een klok *knocksonwood*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Niet online
Kijk op zich is er niets mee aan de hand qua auto. Interieur ziet eruit als of die bijna net nieuw is, rijdt echt zo lekker maar het lijkt als of er nu steeds meer aan de hand is. Ik word er GEK van. Ik had toch wel meer vertrouwen in mijn oude VW Golf 5 Bluemotion met die heerlijk 1.9 TDI. Zuinig, kwam goed mee etc. Heerlijke auto maar 13 is niet mijn ding en ik kocht die auto met kenteken 31, de auto was geregistreerd op de 31e, ik heb een ongeluk op vrijdag 13 juli 2010 op 13:45. Ja echt geen toeval meer.

Ik heb nog de foto van toen ik kocht en nu.

Afbeeldingslocatie: http://www.itsalexander.nl/pri/auto1.jpg

En nu nog op zijn winterbandjes

Afbeeldingslocatie: http://www.itsalexander.nl/pri/auto2.jpg

En dat is bijna 100k km verder en geen wasstraat op dat moment. Dan zie je het verschil tussen een echte camera en een Iphone met slecht licht.

[ Voor 6% gewijzigd door itsalex op 20-06-2013 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:56

Wom

Snel je velgen er terug onder, wmb de mooiste velgen onder een MK6.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evano
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19:57
BlackWhizz schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 22:33:
Volgens mij zijn ze bij VW wel steeds meer op de centen aan het letten. De nieuwe golfjes hebben zo te lezen bij 200k km al meer problemen als onze Golf 4 variant met 250k.

Ruitenwissermotoren, koppeling airco en regelmatig olie verwisselen, en de slijtdelen (remmen/banden) zijn hier alleen nog maar vervangen. En de motor loopt als een klok *knocksonwood*
Bij 200k? Veel eerder bedoel je... nou ja, Volkswagen in het algemeen zou ik zeggen.

Mijn pa had vroeger een Passat Variant, 3B, 1.9 tdi 110 pk, die auto was bij verkoop (250k) nog bijna in dezelfde staat als toen ie net uit de showroom kwam. Los van de zwakke draagarmen en defecte raambediening (erkende problemen) nooit wat mee geweest, deed het áltijd. Daarna het model uit 2007, 2.0 tdi 170 pk, al bij 50k een waslijst aan problemen. Amper starten bij koud weer, pompverstuivers vervangen, motor vd parkeerrem kapot, PDC sensoren vielen er letterlijk uit, onoplosbare lekstroom in de elektronica, etc. En dat bij een auto van meer dan 50k euro. 't Is dat het niet mijn auto is, maar ik zou het wel weten... Bij BMW e.d. zouden ze zich ook rot lachen om de "kwaliteit" van VW.

Tot en met de periode van de Golf IV e.d. was VW gewoon een heel erg goed merk maar naderhand zijn ze volgens mij een beetje te hoogmoedig geworden en vooral gaan teren op het goede imago van de afgelopen dertig jaar... zeker die gasten daar in Leusden. Als ik in Duitsland zou wonen zou ik nog enigzins coulant tegenover VW staan, maar als ik de indruk krijg dat ze daar in Leusden alleen maar geinteresseerd zijn in het duurste segment van het hele concern, dan denk ik, nee... Eigenlijk irriteer ik me nog het meest aan de klantvriendelijkheid van VW... als je met geld over de balk komt smijten voor een nieuwe auto is het allemaal koek en ei, maar als je serieuze problemen hebt, horen ze het in Keulen donderen... Neem terugroepacties. In Duitsland kregen de mensen met de kapotte pompverstuivers vanaf het prille begin alles vergoed etc maar hier stak men de kop in het zand... tot VW Dld na een paar jaar ingrijpt en de Nederlandse divisie dwingt om een terugroepactie uit te voeren... alles wordt netjes in de computer gezet, maar zoeken ze contact met je? Nee, pas als je zelf een afspraak maakt voor een beurt krijg je sneaky sneaky in je oren gefluisterd dat je auto in aanmerking komt voor "een terugroepactie"... Einde van de rant, maar dat op zulke hoge bedragen zulke slechte service wordt geboden vind ik gewoon onbegrijpelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Niet online
Als je over terugroepactie gaat beginnen weet ik nog een betere;

VW weet dat de 2.0 TDI 110 pk door het "downsizen" van de motor dat ze een goedkoper vliegwiel erin konden zetten. Alleen de mensen die terugkwamen voor dit vliegwiel werd onder "100% coulance" vervangen en degene met garantie kreeg ook gewoon garantie maar niet officieel naar buiten brengen. Al die vliegwielen rond de 90k/100k gaan allemaal in deze motor stuk. Maar alles bijelkaar, weet je wat PON zegt over mijn verhaal; u heeft toch garantie? Wat zeurt u dus? Ofwel sloop die auto maar het is toch garantie dus so what.

Maar nu ik let op het janken van de bak is het best erg zielig dat het nu al is. Ik kwam er net achter dat mijn dakhemel begint los te laten en begint te hangen. De halve achterkant laat nu los gvd!!! Mijn leeslampje hangt nu een stuk van het plafond af. Echt niet filmen dit.

Eerlijk is eerlijk, wat rijden die 17 inch banden weer lekker. Die auto is zo lekker laag en dan de wegligging met het sportonderstel. Gewoon doorknallen en de grens opzoeken van de auto met bochten. Echt ik heb het even gemist na een winterseizoen rustig rijden. Morgen weer naar Duitsland toe en dan weer genieten in de auto. Ben benieuwd weer wanneer mijn achterbanden weer aan het cuppen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
Heb hier gelukkig met de 2.0 TDI 140 pk common rail geen enkel probleem (70k op de teller). Ik lees her en der weinig problemen met deze motor (ff afkloppen).

Cuppen heb ik ook last van bij mn 235/45 17 banden. Hoe komt zoiets eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
itsalex schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 22:01:
Als je over terugroepactie gaat beginnen weet ik nog een betere;

VW weet dat de 2.0 TDI 110 pk door het "downsizen" van de motor dat ze een goedkoper vliegwiel erin konden zetten. Alleen de mensen die terugkwamen voor dit vliegwiel werd onder "100% coulance" vervangen en degene met garantie kreeg ook gewoon garantie maar niet officieel naar buiten brengen. Al die vliegwielen rond de 90k/100k gaan allemaal in deze motor stuk. Maar alles bijelkaar, weet je wat PON zegt over mijn verhaal; u heeft toch garantie? Wat zeurt u dus? Ofwel sloop die auto maar het is toch garantie dus so what.

Maar nu ik let op het janken van de bak is het best erg zielig dat het nu al is. Ik kwam er net achter dat mijn dakhemel begint los te laten en begint te hangen. De halve achterkant laat nu los gvd!!! Mijn leeslampje hangt nu een stuk van het plafond af. Echt niet filmen dit.
VW weet iets te goed dat veel auto's aan leasemaatschappijen verkocht wordenen dus maximaal 4 jaar of 160K mee hoeven te gaan. Alles wat de auto daarna nog rond blijft rijden schaad de verkoop van nieuwe auto's. Bij de vorige generatie superb vond ik het al droevig dat overal in het interieur de coating begonaf te bladderen.
Yihaaa schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 10:06:
Heb hier gelukkig met de 2.0 TDI 140 pk common rail geen enkel probleem (70k op de teller). Ik lees her en der weinig problemen met deze motor (ff afkloppen).

Cuppen heb ik ook last van bij mn 235/45 17 banden. Hoe komt zoiets eigenlijk?
Met 70K is een beetje diesel nog niet eens ingelopen. Staat er nou 6 ton op de teller dan begint het ergens op te lijken. De 2.0tdi staat niet echt geweldig bekend. Bij een aantal serie's van die 2.0tdi's wil de cilinderkop nog wel eens scheuren. Latere serie's schijnen wel beter te zijn.

Men zegt dat cuppen komt door veel toespoor achter en brede banden onder een lichte auto. Met de ene band heb je er trouwen veel meer last van als met de andere band. M'n Mazda3 is er ook gevoelig voor (maatje 215/45 R17). Pirelli P7000's onder die auto zijn een drama. Bridgestone turanza ER300 gaat tot nu toe goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
martijn_tje schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 11:07:
[...]

VW weet iets te goed dat veel auto's aan leasemaatschappijen verkocht wordenen dus maximaal 4 jaar of 160K mee hoeven te gaan. Alles wat de auto daarna nog rond blijft rijden schaad de verkoop van nieuwe auto's. Bij de vorige generatie superb vond ik het al droevig dat overal in het interieur de coating begonaf te bladderen.

[...]

Met 70K is een beetje diesel nog niet eens ingelopen. Staat er nou 6 ton op de teller dan begint het ergens op te lijken. De 2.0tdi staat niet echt geweldig bekend. Bij een aantal serie's van die 2.0tdi's wil de cilinderkop nog wel eens scheuren. Latere serie's schijnen wel beter te zijn.

Men zegt dat cuppen komt door veel toespoor achter en brede banden onder een lichte auto. Met de ene band heb je er trouwen veel meer last van als met de andere band. M'n Mazda3 is er ook gevoelig voor (maatje 215/45 R17). Pirelli P7000's onder die auto zijn een drama. Bridgestone turanza ER300 gaat tot nu toe goed.
Ja vanwege dat cuppen is mn auto laatst ook volledig afgesteld (edit: uitlijnen) door een specialistisch bedrijf.
Hoop dat het beter blijft, is nu nog afwachten want er zitten net nieuwe Conti Sportcontact 5 onder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Niet online
Het cuppen is bij een sportonderstel normaal. Ik heb niet anders meegemaakt vanaf de Golf 3 tot de Golf 6 zoals van een vriend weet. Ik wissel gewoon de banden bij de winterwissel en gaat achter weer naar voren en vice versa. Mijn buitenkant van de band staat soms bijna 1 mm van de grond af. Als ik geladen ben dan kan ik gewoon wat er tussensteken (zeker als je achter de auto kijkt). Maar ik heb het vermoeden dat er gerommeld is met het sportonderstel van mij want ik stuiter echt over iedere hobbel op de snelweg (de ijzeren richels bij viaducten en bruggen) en ik stuiter niet eens met 200 km/h als ik over een hobbel ga over de snelweg (1xinveren en klaar that's it). Je kan keihard aan het sturen trekken in bocht en echt flink laten glijden maar de auto ligt als een blok op de weg.

Mazda had het beter voor elkaar met het onderstel (bochten kon ik vaak met 10 km/h harder nemen en een BMW M onderstel kon ik bijhouden) maar dat was gewoon werken in die auto zonder alle elektronisch snufjes. Bridgestone is echt beter en cupt veel minder maar Conti gaan langer mee en rubber is ook beter maar met regen is het bagger met die banden en dan zijn de Bridge weer beter. Pirelli's trek je zo plat en andere merken heb ik geen ervaring mee behalve met mijn Vredestein winterbanden waar ik de vorige keer bijna 4 seizoenen heb meegedaan.

Jullie kunnen veel zeggen over het interieur over VW/Skoda etc maar ik vind wel dat na 165k km mijn interieur eigenlijk nog zo in een andere auto. ik hoor geen gekraak, geen slijtage, geen dingen die afgebroken zijn, alles is nog stevig en ik had met mijn Mazda 3 al echt serieuze dingen waarvan ik zei dat mag na 80k km niet eens voorkomen. Ergonomisch is alles nog helemaal top en verveelt me nog steeds niet. Dat kan ik niet zeggen van mijn Mazda 3 waar je niet eens een navi ik kwijt kon zonder verlies van je boordpc etc. Die 2.0 TDI motor moet gewoon 3 ton zonder problemen mee kunnen gaan maar eerlijk is eerlijk, ik denk als nu de problemen eruit zijn dat die auto gewoon verder moet kunnen. Althans hoop ik maar ik denk dat ik het risico niet ga nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Misschien een domme opmerking maar heb jij jouw auto wel eens laten uitlijnen dan?
Als ik dit zo hoor lijkt mij dat er geen zak van klopt van die hele uitlijning...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Onder mijn Leon was de SportContact 3 de enige band die het fatsoenlijk deed. Heb er 4 Bridgestone RE050 (zonder A, dus niet asymmetrisch) voor laten wisselen na 30k. Daarna nooit meer last gehad van cuppen, is wat mij betreft de beste band. De Bridgestones zijn leuk, maar als je er in de winter ook mee rijdt zoals ik deed destijds is het echt geen doen. Kneiter, maar dan ook kneiterharde wangen. In de winter en regen vond ik de Conti's eigenlijk wel fijner.

Over kraakjes...tsja, daar heeft mijn auto dan weer genoeg last van. De strip boven het dashboardkastje kraakt, het onderstel kraakte (na nieuwe draagarm(rubbers) is dat over) en onder het dashboard rechts rammelt er ook iets stationair. Verder valt de navigatie regelmatig gewoon uit of blijft hangen. Gelukkig rijdt hij wel weer normaal 190 op de GPS zonder problemen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Banden kunnen ook gaan cuppen door ze te hard op te pompen. Dat zij mijn bandenboer altijd. Je pompt ze te hard op :) (2.4 was al teveel voor).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 23 juni 2013 @ 23:51:
Banden kunnen ook gaan cuppen door ze te hard op te pompen. Dat zij mijn bandenboer altijd. Je pompt ze te hard op :) (2.4 was al teveel voor).
Ik vermoed dat is afhandelijk is van de diameter en breedte van de band en gewicht van de auto.
In mijn VW met een leeggewicht van 1452 kilo is met 17/225 banden de druk voor zelfs 2,5 bar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Gisteren bij de 7 van mijn vriendin seatbelt chime gedeactiveerd. Met de stille hoop dat de combo gordel en automatisch van handrem halen dan ook zou werken zonder gordel. Niet dus. En oh man, dat start/stop systeem. Wat zal ik VCDS dankbaar zijn als ze dat vinden. Zo irritant. Kan wel uit, maar iedere keer na starten weer uit zetten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-12-2024
Hoe zit dat bij die start/stop systemen. Als de motor warm is treedt het in werking of al eerder??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
Cuppen van de banden heb ik ook. Golf 6 met sportonderstel en 17". Vooral bij 80km/h hoor ik zo'n heel irritant woewoewoewoewoe geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
benchMarc schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 00:32:
Cuppen van de banden heb ik ook. Golf 6 met sportonderstel en 17". Vooral bij 80km/h hoor ik zo'n heel irritant woewoewoewoewoe geluid.
Hoe? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Dat zegt hij toch: "woewoewoewoewoe"

:+

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
Je bent toch niet doof?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
UltraSub schreef op maandag 24 juni 2013 @ 22:08:
Gisteren bij de 7 van mijn vriendin seatbelt chime gedeactiveerd. Met de stille hoop dat de combo gordel en automatisch van handrem halen dan ook zou werken zonder gordel. Niet dus. En oh man, dat start/stop systeem. Wat zal ik VCDS dankbaar zijn als ze dat vinden. Zo irritant. Kan wel uit, maar iedere keer na starten weer uit zetten :(
Neem aan dat je DSG hebt en het start/stop daarom uit wilt hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Niet online
De kosten blijven nu maar oplopen en oplopen. Eigenlijk is het nu einde oefening. Ik rek het wel uit maar eigenlijk R.I.P. voor een Golf 6. Als ik zelf had moeten betalen was ik failliet geweest. Nu blijkt na 60k km dat WEER (reeds vervangen) mijn 2 massavliegwiel zit spelling in en mijn koppeling is totaal op naast het lijstje:
-Lagers versnellingsbak; versnellingsbak revisie
-Accu wordt vervangen
-Dakhemel wordt nagekeken want die hing inderdaad te laag dus losgelaten
-Nu iedere week blauwe rook uit de uitlaat en verhoogd toerental (eindelijk heeft mijn pa het gezien en ik heb het nu bijna over een lengte van 100 meter dat het compleet blauw achter me was).
-Sensor aircopomp wordt vervangen
-Sensor van radiator wordt nu ook weer vervangen
En aan het lijstje komt nu weer het massavliegwiel en mijn koppeling.

De hoop tot een oplossing is echt minimaal. Straks komt die de garage uit kan die daarna weer terug. Het rijplezier gaat niet echt omhoog zo.

[ Voor 35% gewijzigd door itsalex op 25-06-2013 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Niet online
Hmm, begrijp dat je teleurgesteld bent.

Gelukkig zijn het vooral kleine dingen. Die met een grote beurt meegenomen kunnen worden.

Maar koppeling en 2 massavliegwiel is wel deuk in het imago van VW vind ik.
Rook weet ik niet. Turbo? Roetfilter? Defecte sensor? :+
Pagina: 1 ... 43 ... 62 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Gunner wil graag de topicstart overdragen aan iemand anders. Indien je geïnteresseerd bent in deze eervolle taak, stuur hem even een DM.

http://tweakers.net/gallery/895~~~[/html]