Het Grote Volkswagen-topic deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 44 ... 62 Laatste
Acties:
  • 408.485 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik weet het niet maar de uren en materiaalkosten zoals ik al hoorde dat een versnellingsbak zo € 1.500 is, koppeling rond € 500 denk ik en de massavliegwiel iets € 1.000,-- dus totaal even zo gerekend denk dat ik weer rond € 3.500 kom naast al de reeds € 8.500 onder garantie vervangen onderdelen en de auto is maar € 11.000,-- waard??? Vergeet niet dat mijn EGR klep en sensor net vervangen zijn naast allerlei andere onderdelen.

Blauw/grijze rook zou een gescheurde cilinder kunnen zijn of iets van turbo/egrklep dat er olie bijkomt las ik ergens. Als de motor nu vervangen moet worden heb ik praktisch een nieuwe auto.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:57
Had je'm eigenlijk nieuw gekocht of tweedehands? In het laatste geval, misschien dat de vorige eigenaar niet zo netjes met de auto was omgegaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
J0YR1D3R schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 11:17:
[...]

Neem aan dat je DSG hebt en het start/stop daarom uit wilt hebben?
Yup :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Niet online
tiguan schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 23:38:
Had je'm eigenlijk nieuw gekocht of tweedehands? In het laatste geval, misschien dat de vorige eigenaar niet zo netjes met de auto was omgegaan?
De koppeling en massavliegwiel is bij 104k km al vervangen. Ik trek altijd op rond de 800 toeren en gebruik de koppeling bijna niet. Laat de auto altijd afremmen op de motor. Monteurs kunnen na veel moeite wel goed de koppeling gebruiken en vaak geven ze rond de 1500 toeren want ze weten dat deze koppeling bijzonder gevoelig is. Het is echt te zot voor woorden dat de koppeling nu al einde is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squaddie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:18
itsalex schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 21:08:
-Nu iedere week blauwe rook uit de uitlaat en verhoogd toerental (eindelijk heeft mijn pa het gezien en ik heb het nu bijna over een lengte van 100 meter dat het compleet blauw achter me was).
Blauwe rook betekend dat de motor olie verbrand en als het stationaire toerental verhoogt is dan komt er behoorlijk wat olie in het verbrandingsproces terecht en zou ik geen meter mee rijden met die auto. Als de dieselmotor nog meer olie gaat innemen is de kans aanwezig dat deze op hol slaat,op youtube staan genoeg voorbeelden hiervan.

There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Niet online
Apoint Badhoevedorp: Ja ehhhhm de drukgroep is compleet einde verhaal maar het verhaal is dat de koppeling meteen erbij komt dus weer een nieuwe koppeling (de oude was nog perfect) want het is een set. Dus dat is mijn 3e koppeling. Massavliegwiel was idd wat spelling op dus ook die was einde.

Ja dat heb je he als je van 0-100 in 8 sec haalt dan gaat die harder dan een 140 pk versie waar al 350 nm op de versnellingsbak, koppeling etc staat. Door het verhoogt toerental ontkoppelde de koppeling ook al niet dus vandaar dat de drukgroep stuk is want dat voelde je met uitzetten van de motor die niet schokte maar heel soepel ging dus daar bleef gewoon wat hangen. Boeiend, ik geloof dat ik in deze reparatie een record heb gehaald qua kosten. Ik denk dat ik nu rond de € 3000 / € 4000 zit voor garantie werk. Er zat al € 8000 garantie werk in dus de kosten zijn nu hoger dan dat die nog maar waard is. Nu nog uitzoeken waar die blauwe/grijze rook vandaan komt. Heb het idee of turbo of gescheurde cilinderkop(pen) of dat een pakking ergens naar zijn ehm is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

nokiaan958GB schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 23:22:
Hmm, begrijp dat je teleurgesteld bent.

Gelukkig zijn het vooral kleine dingen. Die met een grote beurt meegenomen kunnen worden.

Maar koppeling en 2 massavliegwiel is wel deuk in het imago van VW vind ik.
Rook weet ik niet. Turbo? Roetfilter? Defecte sensor? :+
Lol versnellingsbaklagers, koppeling en een vliegwiel vallen ook onder de 'vooral kleine dingen' (dat zijn 3 van de 8) dan reken ik het olie verbruik niet mee maar dat is ook potentieel een grote issue: potentiele cilinder/klepgeleiding/olieschraapveer slijtage/schade :X met 60k km.. Ik had die troep onder garantie laten vervangen en het ding snel verkocht voordat m'n garantie af liep voordat je zelf aan de beurt bent :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
GoldenSample schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 23:27:
[...]

Lol versnellingsbaklagers, koppeling en een vliegwiel vallen ook onder de 'vooral kleine dingen' (dat zijn 3 van de 8) dan reken ik het olie verbruik niet mee maar dat is ook potentieel een grote issue: potentiele cilinder/klepgeleiding/olieschraapveer slijtage/schade :X met 60k km.. Ik had die troep onder garantie laten vervangen en het ding snel verkocht voordat m'n garantie af liep voordat je zelf aan de beurt bent :X
Goede dat er hier nog mensen zitten op te letten :+

Helemaal over dat versnellingsbakverhaal heen gelezen :o :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MmarkM
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Voor Volkswagen Polo gebruikers; Hoe hebben jullie het probleem opgelost met de telefoonvoorbereiding die je krijgt bij het executive plus pakket? Ik heb namelijk echt geen zin in zo een 'pukkel' naast me rns315.

De dealer geeft me als enige optie om het executive pakket te nemen en achteraf een rns315 in te bouwen. (waardoor je alarm plus mis loopt) en tussen de 50 - 100 euro meer kwijt bent omdat je hem los koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-09 16:52
Pukkel alhier. Modulair denken ten top. RNS -> Telefoonhouder -> bluetooth adapter 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
t_captain schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 14:18:
Pukkel alhier. Modulair denken ten top. RNS -> Telefoonhouder -> bluetooth adapter 8)7
Ziet er toch niet uit dat ding :( 1990 belt. Ze willen hun techniek terug...

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

MmarkM schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 13:07:
Voor Volkswagen Polo gebruikers; Hoe hebben jullie het probleem opgelost met de telefoonvoorbereiding die je krijgt bij het executive plus pakket? Ik heb namelijk echt geen zin in zo een 'pukkel' naast me rns315.

De dealer geeft me als enige optie om het executive pakket te nemen en achteraf een rns315 in te bouwen. (waardoor je alarm plus mis loopt) en tussen de 50 - 100 euro meer kwijt bent omdat je hem los koopt.
Ik had gewoon de pukkel ernaast en dat beviel me eigenlijk prima:-). Vooral met de actieve cradle waar de telefoon in kon. Zo kon ik bijvoorbeeld makkelijk en snel een smsje lezen in de file, of Waze gebruiken voor de wat uitgebreidere adressen/navigatie mogelijkheden.

Dus omarm de pukkel!

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Kecin schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 15:17:
[...]

Ik had gewoon de pukkel ernaast en dat beviel me eigenlijk prima:-). Vooral met de actieve cradle waar de telefoon in kon. Zo kon ik bijvoorbeeld makkelijk en snel een smsje lezen in de file, of Waze gebruiken voor de wat uitgebreidere adressen/navigatie mogelijkheden.

Dus omarm de pukkel!
Vroeger was dat hip, met een Nokia 6310I, nu is het ouderwets. In de Passat zit de 315 ook gewoon zonder cradle en via Bluetooth werkt alles prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Kecin schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 15:17:
[...]

Dus omarm de pukkel!
Lol, mijn Focus kan SMS-jes op het centrale beeldscherm laten zien en zelfs voorlezen (met een droge vrouwenstem, dat dan weer wel) indien gewenst. Heb zelf nooit een carkit gehad in mijn Golfjes overigens , dus geen idee wat een pukkel is.

[ Voor 3% gewijzigd door tiguan op 28-06-2013 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

tiguan schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 15:28:
[...]

Lol, mijn Focus kan SMS-jes op het centrale beeldscherm laten zien en zelfs voorlezen (met een droge vrouwenstem, dat dan weer wel) indien gewenst. Heb zelf nooit een carkit gehad in mijn Golfjes overigens , dus geen idee wat een pukkel is.
Dat is opzich ook wel geinig, maar ik kan me niet voorstellen dat een Whatsappje gelezen kan worden en mocht het wel mogelijk zijn dan kan die toch nooit sms taal zoals "sws" of "idd" lezen? Maargoed, ik vond het altijd wel cool, soort commandcenter :P
DennusB schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 15:22:
[...]

Vroeger was dat hip, met een Nokia 6310I, nu is het ouderwets. In de Passat zit de 315 ook gewoon zonder cradle en via Bluetooth werkt alles prima.
De Passat is ook veel geleverd met de touchscreen bluetooth module toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-09 16:52
DennusB schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 15:16:
[...]

Ziet er toch niet uit dat ding :( 1990 belt. Ze willen hun techniek terug...
Vroeger, toen had je nog goede autotelefoons. Netjes ingebouwd in de middenarmsteun, en je kon bellen op de speaker of op de hoorn. Hoewel de Bluetooth in de Polo prima werkt (beter dan andere BT sets die ik in het verleden heb gehad), vroeger was dit beter. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

t_captain schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 15:46:
[...]

Vroeger, toen had je nog goede autotelefoons. Netjes ingebouwd in de middenarmsteun, en je kon bellen op de speaker of op de hoorn. Hoewel de Bluetooth in de Polo prima werkt (beter dan andere BT sets die ik in het verleden heb gehad), vroeger was dit beter. :+
Polo werkt echt prima qua carkit inderdaad. Heb nu een nieuwe C3 als voorloper maar ik ben niet te verstaan door dat ding |:(

Overigens is dit de "pukkel" zoals die bij mij was (niet mijn foto, ik had o.a. nog climate control enzo)
Afbeeldingslocatie: http://data.motor-talk.de/data/galleries/0/155/2334/28834123/polo-016-7089183248032334961.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Kecin schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 15:46:
[...]

Dat is opzich ook wel geinig, maar ik kan me niet voorstellen dat een Whatsappje gelezen kan worden en mocht het wel mogelijk zijn dan kan die toch nooit sms taal zoals "sws" of "idd" lezen?
Whatsapp kan idd niet, en aangezien ik vrijwel nooit sms-jes ontvang heb ik eigenlijk niet getest wat ze allemaal kan zeggen :P Maar desondanks, leuk dat het kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MmarkM
  • Niet online
Ik vind het nogal vaag van Volkswagen dat je als je hem achteraf inbouwt geen pukkel krijgt, maar, als je hem via de fabriek inbouwt wel verplicht een pukkel krijgt.

Oftewel je word verplicht om het executive pakket te nemen ipv het executive plus als je de pukkel niet wilt (maar wel navigatie).

[ Voor 4% gewijzigd door MmarkM op 28-06-2013 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Volgende week mijn nieuwe auto in ontvangst. Niet helemaal nieuw (althans, wel helemaal nieuw, maar slechts tussendoor voor mij), ik heb hem besteld voor een half jaar, tot mijn "echte" nieuwe auto er is.

De nieuwe voorloper is de nieuwe Golf Highline met Executive, de 1.6TDI. Rijd nu in de Golf 6 (ook highline maar dan de 160pk DSG), maar die zuipt me een beetje teveel.

Kan ik, net als nu met de RNS315 mijn muziek met Bluetooth streamen? Ik heb er nooit op gelet, maar nu ik het heb ervaren, is het nest fijn :p

[ Voor 8% gewijzigd door PWM op 28-06-2013 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MmarkM
  • Niet online
Jaaa kan zeker. Alleen zie je geen info van wat je afspeelt op de radio (zoals nummers van Spotify bijv.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:11

Arfman

Drome!

Ligt het aan mij of klinkt BT Audio streaming erg brak? Ik heb het gevoel dat het allemaal wat blikkerig is, maar dat kan ook aan mijn BT autoradio liggen :)

Anders was het namelijk perfect icm. Spotify. Even wat afspeellijsten op je telefoon zetten via WiFi en in de auto dagelijks nieuwe muziek luisteren.

[ Voor 32% gewijzigd door Arfman op 28-06-2013 20:55 ]

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Niet online
Net mijn Golfje terug. Het regeneren blijkt te zorgen dat mijn koppeling blijft slippen. Dus vandaar de ellende. Als het probleem met generen en roken blijft hebben ze voorgesteld om het roetfilter te verwijderen. Ze hebben de roetfilter gereset en 100% gereinigd. Wat een ellende met dat roetfilter. De koppeling gaat nu heel licht heerlijk. De auto rijdt zo lekker en schakelen gaat niet meer hakerig. De auto schijnt om de 10 km te meten met de roet en bepaalt dan wat er moet gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:29
Arfman schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 20:55:
Ligt het aan mij of klinkt BT Audio streaming erg brak? Ik heb het gevoel dat het allemaal wat blikkerig is, maar dat kan ook aan mijn BT autoradio liggen :)

Anders was het namelijk perfect icm. Spotify. Even wat afspeellijsten op je telefoon zetten via WiFi en in de auto dagelijks nieuwe muziek luisteren.
Ik hoor geen verschil bij mij met BT audiostreaming. Wat is je sample rate bij je MP3-tjes?
Ik luister mn eigen muziek in de auto via: eigen server in de meterkast -> 3G van telefoon -> BT audiostreaming _/-\o_ 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Yihaaa schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 21:39:
[...]

Ik hoor geen verschil bij mij met BT audiostreaming. Wat is je sample rate bij je MP3-tjes?
Ik luister mn eigen muziek in de auto via: eigen server in de meterkast -> 3G van telefoon -> BT audiostreaming _/-\o_ 8)
Inderdaad, een beetje deftige radio heeft een prima bluetooth module en dan hoor je echt het verschil niet meer (gelukkig maar).
Blijf er wel bij dat zo'n cradle echt voor auto's uit 1990 is en eigenlijk belachelijk is in een nieuwe auto in 2013. Ik begreep wel dat in de nieuwe Polo (mid 2014) het er niet meer in zit. Hallelujah.

[ Voor 17% gewijzigd door DennusB op 28-06-2013 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:07

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

itsalex schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 21:05:
Net mijn Golfje terug. Het regeneren blijkt te zorgen dat mijn koppeling blijft slippen.
Wat is dat voor bullshit. Regenereren wordt gedaan door het roetfilter warm te stoken, vaak door extra brandstof in het uitlaattraject te spuiten. Dat heeft helemaal niks met het aandrijfgedeelte te maken.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Laatst online: 20-09 18:58
[...]

Levert dat geen hoog data gebruik op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
pacificocean schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 15:11:
[...]

Levert dat geen hoog data gebruik op?
Mwah gaat wel. Mp3 valt mee. Heb ook wel eens video van YouTube gestreamd en toen kwam ik wel aan m'n limiet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Niet online
Maasluip schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 11:58:
[...]

Wat is dat voor bullshit. Regenereren wordt gedaan door het roetfilter warm te stoken, vaak door extra brandstof in het uitlaattraject te spuiten. Dat heeft helemaal niks met het aandrijfgedeelte te maken.
Ik schijn de enigste Golf 6 te hebben waarbij mijn regeneratie een verhoogd toerental oplevert. Daardoor slipt de koppeling dus vandaar dat daarmee ook alles naar zijn kl*te gaat. Dat wil zeggen, meer prestaties omdat die aan het slippen is, er wordt niet volledig ontkoppelt etc. Zelfs de dealer was er klaar mee en die had zoiets, we slopen wel die roetfilter eruit als het zo blijft en dat mocht zoals werd gezegd met de volgende beurt als het weer mis was. Dan halen ze het roetfilter eruit en wordt die er meteen uitgeprogrammeerd. Dan ben ik denk ik van 75% van de problemen af zeiden ze al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
itsalex schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 17:11:
[...]

Ik schijn de enigste Golf 6 te hebben waarbij mijn regeneratie een verhoogd toerental oplevert. Daardoor slipt de koppeling dus vandaar dat daarmee ook alles naar zijn kl*te gaat. Dat wil zeggen, meer prestaties omdat die aan het slippen is, er wordt niet volledig ontkoppelt etc. Zelfs de dealer was er klaar mee en die had zoiets, we slopen wel die roetfilter eruit als het zo blijft en dat mocht zoals werd gezegd met de volgende beurt als het weer mis was. Dan halen ze het roetfilter eruit en wordt die er meteen uitgeprogrammeerd. Dan ben ik denk ik van 75% van de problemen af zeiden ze al.
Apart verhaal, het verhoogde toerental is misschien een paar honderd. Kan me persoonlijk niet indenken dat dit kleine beetje hogere toerental invloed op je koppeling heeft :? Maar goed ik was er niet bij :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-09 20:59
Is ook puur gelul. Als je een keer wat fanatieker weg rijdt krijgt je koppeling veel meer te verduren. En een koud blok heeft ook een verhoogd toerental.

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

Mijn vriendin heeft haar Polo ingeleverd en er een nieuwe Polo voor terug gekregen (Bluemotion). Nu zat er bij aflevering onderstaande houder in, maar kan niet plaatsen waarvoor deze dient of gebruikt kan worden.

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/2nkm4xd.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Daar worden telefoonhouders in geklikt, zo hebben wij er ook 1 in de Touran zitten. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

Joopieboy schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 20:53:
Daar worden telefoonhouders in geklikt, zo hebben wij er ook 1 in de Touran zitten. :)
Duidelijk, enig idee welk type dit is (om te bekijken wat er mogelijk in geklikt kan worden)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Moet je even bij de dealer informeren, volgens mij waren er voor de meest gangbare toestellen wel een houder beschikbaar. Zijn we prijzig. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Je kunt er ook een Bluetooth ontvanger inklikken, deze kun je koppelen met de meeste toestellen als er voor je telefoon geen specifieke houder is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

Viper® schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 21:51:
Je kunt er ook een Bluetooth ontvanger inklikken, deze kun je koppelen met de meeste toestellen als er voor je telefoon geen specifieke houder is.
Joopieboy schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 21:24:
Moet je even bij de dealer informeren, volgens mij waren er voor de meest gangbare toestellen wel een houder beschikbaar. Zijn we prijzig. :P
Als ik dat ding bekijk zal er nog een toestel-specifieke houder in geklikt moeten worden. Kan me namelijk geen enkel toestel voor de geest halen dat hier standaard in zal passen. Iemand een idee wat hieraan vast gemaakt kan worden, ik vermoed namelijk hier een constructie zoals Brodit ook heeft (standaard auto specifieke houder met daar bovenop een toestel-specifieke houder)?

Een bluetooth ontvanger is niet nodig overigens, aangezien bluetooth carkit ingebouwd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Dat is ook wat ik bedoelde inderdaad, daar moet nog een houder van VW zelf in, en die waren niet goedkoop. :) Brodit heeft ook allerlei soorten houders, maar daar moet je ook nog een houder opschroeven voor je telefoon. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

[...]

Normaal 320 kbit/s. Moet wel zeggen dat het al een wat oudere radio betreft (JVC KD-BT1), ik zal het binnenkort nog eens proberen omdat ik een maand Spotify premium heb genomen.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Ik had in mijn A4 ook zo'n geweldig houder, maar dan in de armsteun. Ze hadden toen ik de auto in ontvangst nam (2011), houders voor een paar iPhone's en SonyEricsons (en nee, die bestond toen ook al niet meer). HTC? Samsung Galaxy? Nee, die waren er allemaal niet.

Erg handig systeem :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18:49
PWM schreef op zondag 30 juni 2013 @ 11:19:
Ik had in mijn A4 ook zo'n geweldig houder, maar dan in de armsteun. Ze hadden toen ik de auto in ontvangst nam (2011)
PWM schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 20:14:
Volgende week mijn nieuwe auto in ontvangst.
...
Rijd nu in de Golf 6 (ook highline maar...
offtopic:
Hoe komt het dat jij zo vaak van auto moet wisselen? Vaak job hoppen?
De meeste leasecontracten (lease toch?) lopen toch 4 jaar?

[ Voor 32% gewijzigd door PWM op 30-06-2013 12:16 ]

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
mekkieboek schreef op zondag 30 juni 2013 @ 11:45:
[...]

[...]

offtopic:
Hoe komt het dat jij zo vaak van auto moet wisselen? Vaak job hoppen?
De meeste leasecontracten (lease toch?) lopen toch 4 jaar?
Ik ben nogal onrustig :+ Na 6 maanden wil ik weer wat nieuws, en het lukt me steeds om door te schuiven. Heb nu een Outlander PHEV besteld, aangezien die 0% bijtelling heeft, zal die de rit wel uitzitten :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Niet online
JBS schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 20:50:
Mijn vriendin heeft haar Polo ingeleverd en er een nieuwe Polo voor terug gekregen (Bluemotion). Nu zat er bij aflevering onderstaande houder in, maar kan niet plaatsen waarvoor deze dient of gebruikt kan worden.

[afbeelding]
Als je wil heb ik nog zo'n touchscreen liggen hier. Ik gebruik die toch niet. Die had ik bij mijn Golf 6.

Offtopic:
Kan ook nu de onderdelen los gaan verkopen met die Golf 6. Levert in ieder geval meer op dan de inruil want de kosten zijn nu echt hoger geworden dan mijn auto zelf nog waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:05

vhal

ಠ_ಠ

PWM schreef op zondag 30 juni 2013 @ 12:16:
[...]

Ik ben nogal onrustig :+ Na 6 maanden wil ik weer wat nieuws, en het lukt me steeds om door te schuiven. Heb nu een Outlander PHEV besteld, aangezien die 0% bijtelling heeft, zal die de rit wel uitzitten :p
nu maar hopen dat het geen 7% bijtelling wordt...

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MmarkM
  • Niet online
JBS schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 20:50:

[afbeelding]
Ik snap echt niet dat Volkswagen dit levert. Je word verplicht gesteld om het te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
MmarkM schreef op zondag 30 juni 2013 @ 16:28:
[...]

Ik snap echt niet dat Volkswagen dit levert. Je word verplicht gesteld om het te nemen.
Deze heb ik ook in mijn polo bluemotion (in mei opgehaald) en heb besloten het ding simpelweg te negeren.

Een houder voor mijn iPhone zou idd handig zijn zodat deze niet bij elke keer hard remmen via het dashboard onder de stoel knalt .... :X

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

MmarkM schreef op zondag 30 juni 2013 @ 16:28:
[...]

Bij mijn golf VI van 1,5 jaar oud was het een optie... bleutooth carkit, of de bluetooth carkit plus (of extra, weet ik veel hoe ze dat noemde). Bij de duurdere versie, had je die pukkel niet. (en zodoende heb ik hem ook niet in mijn auto)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MmarkM
  • Niet online
RonnieB82 schreef op zondag 30 juni 2013 @ 17:17:
[...]

Bij mijn golf VI van 1,5 jaar oud was het een optie... bleutooth carkit, of de bluetooth carkit plus (of extra, weet ik veel hoe ze dat noemde). Bij de duurdere versie, had je die pukkel niet. (en zodoende heb ik hem ook niet in mijn auto)
Bij de golf en passat heb je inderdaad de optie. Bij de Polo niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 26-08 21:02

MrJ

Train, eat, sleep. Repeat.

Arfman schreef op zondag 30 juni 2013 @ 11:13:
[...]

Normaal 320 kbit/s. Moet wel zeggen dat het al een wat oudere radio betreft (JVC KD-BT1), ik zal het binnenkort nog eens proberen omdat ik een maand Spotify premium heb genomen.
Heb zelf in mijn Golf V Gti nu een Pioneer X2500BT laten zetten en stream nu met mijn Galaxy S3 FLAC files via BT. Dacht dat de S3 een goede BT verwerking had. Hoor nu niet direct t verschil met een CD.

Vrijdag worden de standaard boxen vervangen door een setje van Gladen, misschien dat dan t verschil wel te horen is. :)

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/936976_10151426298518157_1751581591_n.jpg

Roadmap voor de komende maanden:

Andere downpipe + sportkat
Ander middenstuk & einddemper
Divertervalve indien nodig vervangen (komen soms scheurtjes in)
Chippen
18" Detroit velgen ipv de 17" Denvers
Misschien Xenon, maar dan volledig nieuwe headunits

= $$$$

Gelukkig heb ik 2 nieren... ;(

Godfather Bodybuilding topic reeks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Elke keer als ik lekker in de toeren rij begint het weer te kriebelen om het zaakje langs de chiptuner te gooien <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:07

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Waarom? Zodat je nog korter in die hoge toeren zit? :D

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Hij is te langzaam ;(

Vanaf de 4k trekt ie zo lekker. Zit alleen een enorme dip in bij 6k :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maeslant
  • Laatst online: 20:12
Dames en Heren,

Ik denk dat er meer mensen met hetzelfde probleem zijn; Je neemt een Bluetooth carkit en krijgt er een prachtige houder bij. In de houder, moet je een overdreven dure houder kopen die je erin plaatst.

Nu wil ik eigenlijk een alternatief, waarbij ik mijn iPhone 4s wel erin kan plaatsen, en geen 250 euro kost.

Is er al iemand die zoiets heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-12-2024
Sinds een tijdje gooit onze Golf 4 zichzelf regelmatig (na lange ritten of wanneer er behoorlijk doorgereden wordt) in de noodloop. Auto uit laten lezen bij de garage bleek er iets te zijn met de turbodruk. Tweakers die dit ook hebben gehad? Het is de 100pk TDI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Niet online
Ok top weer vanmiddag brandlucht in de auto. Duidelijk printplaatlucht die aan bakken is. Bleek mijn RNS510 te zijn. Hard aan het blazen met de fan. Heb het frame eraf getrokken omdat die zo heet was geworden. Dus weer terug maar garage. De RNS510 is nu langzamer geworden en navi gaat heeeeel erg traag dus waarschijnlijk hd stuk of wat dan ook. Ook dat nog maar wel gelukkig binnen wederom garantie. Ik vond 5 jaar al top dus hopen dat het lukt. Ik zag laatst al dat bij 4 x hard reset dat de radio nog steeds doorspeelde dus dat klopte ook al niet.

Ok auto vandaag bij garage. Er is iets doorgebrand bij de RNS510 maar de radio werkt nog. Als ik geen garantie krijg op dat ding verbouw echt die tent. Gvd alles aan die auto is aan stukgaan en nu dit. Ze twijfelen over de garantie. Ze moeten echt flikken om dit niet onder garantie te zetten anders zet ik er wel 230v op. Zien we dan wel wat stuk is. Echt ben laaiend. Als ik 5 jaar garantie koop heb ik ook recht er op punt klaar ermee.

[ Voor 28% gewijzigd door itsalex op 04-07-2013 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn2/6973_289515837861043_1204784054_n.jpg

Lekker, sta je dan halverwege je bestemming. Armpje van koppeling afgebroken. Het zijn de kleinste dingen waar een volledige auto op falen kan ook. :P

Armpje zorgt ervoor dat je kunt schakelen met je versnellingspook. Als dat armpje eruit ligt kan je niks meer.

Nieuw plaatje aan elkaar lassen en tevens gelijk voor een onderhoudsbeurt op de brug:

Benzinefilter, interieurfilter, injectoren reinigen (ultrasoon), bovenstaand dingetje en de claxon. Er zitten er 3 voorin de motor maar geen enkele doet het meer 8)7 je hoort wel een klik in dashboard

Met 2 weken drukgroep, nieuwe sachs koppelingsset, lichter vliegwiel (van 8KG naar 4.5KG) enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ
  • Laatst online: 26-08 21:02

MrJ

Train, eat, sleep. Repeat.

Al die PKs wennen helaas zo snel. :D
Maeslant schreef op maandag 01 juli 2013 @ 19:30:
Dames en Heren,

Ik denk dat er meer mensen met hetzelfde probleem zijn; Je neemt een Bluetooth carkit en krijgt er een prachtige houder bij. In de houder, moet je een overdreven dure houder kopen die je erin plaatst.

Nu wil ik eigenlijk een alternatief, waarbij ik mijn iPhone 4s wel erin kan plaatsen, en geen 250 euro kost.

Is er al iemand die zoiets heeft?
Ik heb deze telefoonhouder. Ideaal in al zijn eenvoud. :)

http://www.mobilehangup.nl/nl/

[ Voor 13% gewijzigd door MrJ op 02-07-2013 08:44 ]

Godfather Bodybuilding topic reeks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
MrJ schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 08:42:
[...]

Al die PKs wennen helaas zo snel. :D

[...]

Ik heb deze telefoonhouder. Ideaal in al zijn eenvoud. :)

http://www.mobilehangup.nl/nl/
Ik denk dat hij bedoelt in de VW houder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwannoes
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-08 21:23

Gwannoes

Solderen moet je leren

BlackWhizz schreef op maandag 01 juli 2013 @ 19:37:
Sinds een tijdje gooit onze Golf 4 zichzelf regelmatig (na lange ritten of wanneer er behoorlijk doorgereden wordt) in de noodloop. Auto uit laten lezen bij de garage bleek er iets te zijn met de turbodruk. Tweakers die dit ook hebben gehad? Het is de 100pk TDI.
Ja, ook gehad met mijn 90pk TDI passat uit 2000. Was inderdaad iets met de turbodruk, maar weet niet meer precies welk onderdeel. Vervangen was niet heel erg prijzig gelukkig.

Hmmz, hier komt dus m'n sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Lamda sensor ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwannoes
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-08 21:23

Gwannoes

Solderen moet je leren

Lambda sensor heeft niets met turbodruk te maken.
Ik geloof dat het de turbodruk-regelaar was. Die klep liep niet goed meer, waardoor de druk te hoog kon worden. Dan besluit de ECU het maar helemaal zonder turbo te gaan doen --> noodloop.

Hmmz, hier komt dus m'n sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

JBS schreef op zondag 30 juni 2013 @ 10:26:
[...]

[...]

Als ik dat ding bekijk zal er nog een toestel-specifieke houder in geklikt moeten worden. Kan me namelijk geen enkel toestel voor de geest halen dat hier standaard in zal passen. Iemand een idee wat hieraan vast gemaakt kan worden, ik vermoed namelijk hier een constructie zoals Brodit ook heeft (standaard auto specifieke houder met daar bovenop een toestel-specifieke houder)?

Een bluetooth ontvanger is niet nodig overigens, aangezien bluetooth carkit ingebouwd is.
Bovenop die houder komt een telefoonspecifieke houder/cradle waarin je kan opladen enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Gwannoes schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 13:23:
Lambda sensor heeft niets met turbodruk te maken.
Ik geloof dat het de turbodruk-regelaar was. Die klep liep niet goed meer, waardoor de druk te hoog kon worden. Dan besluit de ECU het maar helemaal zonder turbo te gaan doen --> noodloop.
Ja en nee. Defecte Lambda sensor kan veel problemen veroorzaken, tegenwoordig is alles computergestuurd. Als hij in de noodloop gaat werkt volgens mij je turbo ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Zijn zoveel dingen die kapot kunnen... was laatst bij een garage waar ze een Seat Leon op de brug hadden. Auto uit 2002, gast was al bij 2 andere garages geweest, voor bijna 1000 euro aan sensoren en onderdelen vervangen, maar probleem was steeds niet opgelost.
Even onder de motorkap kijken of er misschien iets met brandstoffilter aan de hand was... originele filter van 2002, ding was nog voorzien van een datumstempel en VW logo. Dat ding heeft er tig duizend kilometers en 11 jaar lang gezeten, dat terwijl keurig elke keer de beurtjes (groot en klein) zijn afgestempeld door de dealer...

Iets met "computer zegt sensor zus stuk, dus vervangen we die maar".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet of er een verband is tussen 'goedkope prul' benzine tanken of kwaliteitsbenzine. Mijn benzinefilter zit er al sinds 1992 op op mijn VR6, en nu pas in 2013 en na ruim 303.000 km laat ik 'm eindelijk vervangen. Het klopt dat als een filter dermate vervuild is de aanvoer van benzine ook stukken minder zal worden in de loop der tijd. Maar ik ben van mening dat als je gewoon goede benzine of diesel tankt, de kans op verstopping een stuk minder is.

Ik krijg het filter trouwens terug. Zodra deze opgedroogd is snij ik 'm door 2'en om te checken hoe verrot die is na 20 jaar dienst. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
Verwijderd schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 17:53:
Ik weet niet of er een verband is tussen 'goedkope prul' benzine tanken of kwaliteitsbenzine. Mijn benzinefilter zit er al sinds 1992 op op mijn VR6, en nu pas in 2013 en na ruim 303.000 km laat ik 'm eindelijk vervangen. Het klopt dat als een filter dermate vervuild is de aanvoer van benzine ook stukken minder zal worden in de loop der tijd. Maar ik ben van mening dat als je gewoon goede benzine of diesel tankt, de kans op verstopping een stuk minder is.

Ik krijg het filter trouwens terug. Zodra deze opgedroogd is snij ik 'm door 2'en om te checken hoe verrot die is na 20 jaar dienst. :)
Misschien heeft niet zozeer met de kwaliteit van de benzine te maken, maar meer met de tank waar de benzine uit komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ook een deel de toevoegingen bepalen de kwaliteit, die toevoegingen heffen namelijk de 'slechte' eigenschappen op van de benzine. En dan ook de neerslag en die rommel. :)

Zul je wel merken Jism als je dat filter dadelijk vervangt. Bij mijn diesel moet het iedere grote beurt gedaan worden. En dan zie je ook wel dat ie dicht zit. :P

[ Voor 32% gewijzigd door Joopieboy op 02-07-2013 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat er weer iets meer druk uiteindelijk beschikbaar is. Tel daarbij op dat de injectoren ook nog eens gereinigd worden ik een stukje van het oorspronkelijke vermogen zo weer terugkrijg.

Er wordt ook een flowchart meegestuurd met voor en na, dus ben zeker benieuwd. Steeds de 5de of de 6de cilinder die met koude start een beetje bokt. Pakking is verder niet lek. We vermoeden een verstopte injector dus. Reinigen is goedkoper dan een set van nieuwe injectoren halen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Als je kijkt naar de prijs van een dieselfilter, hoe dicht die zitten na 30K, en het feit dat je verschil kunt voelen, zegt mij dat het niet slim is die meer dan een ton te laten zitten ;)

/edit
Ow, nog een goeie. Stel je tankt alleen witmerk tov dure "shell". Heb je dat filtertje al lang er uit. ;)
(Vooropgesteld dat injectors er niet onder lijden, en hee, wat doet een filter? :) )

[ Voor 34% gewijzigd door UltraSub op 02-07-2013 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Ging om een turbodiesel trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En hoe ziet een 20 jaar oud filter er van binnen uit? :p

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/NUtCHnTKjertsNggij52Fs4B/full.jpg

Kwam heel veel rotzooi uit.... Verschil is klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Laatst online: 12:22

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Weet niet hoe die van een diesel zijn maar het zal toch niet voor niets zijn dat die bij elke grote beurt vervangenden worden.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-12-2024
Diesel is meer een olie. Het gekke is dat we hier de auto voor onderhoud weg doen, maar tractors doen we zelf. Brandstoffilter is echt nodig. Dit komt puur doordat er door diesel een deel biodiesel gemixed is. Als je te weinig gebruik maakt van je auto/tractor dan komt er een algvorming op; wat je motorblok geen donder uit maakt (wordt warm zat daarin) maar vooral injectoren vinden dat niet leuk. Volgens mij komt het ook daardoor dat brandstoffilters regelmatig vervangen moeten worden.

Bij benzine is het juist vaker met oudere benzine dat dat gaat vlokken etc. Dat is niet goed voor je filter. Dat ik ook meteen waarom mensen die regelmatig rijden geen problemen hebben hiermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Met mijn tdi uit 2008 moet het brandstoffilter 1x per 90dkm worden vervangen. Weet zo niet hoe dat bij longliffe onderhoudsintervallen zit.
Weet wel dat rond dit bouwjaar de tandempomp een probleem kan zijn waardoor je wilt controleren of er olie in je brandstoffilter zit.................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Niet online
Krijg net mijn auto terug vanwege mijn RNS510. Die is aan het stuk gaan althans de harde schijf en is garantie. Hebben die stelletje sukkels mijn RNS510 firmware van een B>C versie geupdate. 21-3 is het nog een B-B en 22-3 is het een B-C en dan is het geen garantie meer (waarschijnlijk per ongeluk gedaan nadat alles in de auto allemaal up to date is gebracht). Dat is bij de dealer gedaan. Ik had her en der gelezen dat dit gevolgen heeft omdat de C versie tov de B versie, sneller is, grotere geheugenkaarten kon lezen, meer geheugen had, beter harde schijf etc. Het is een risicospel maar werkt het dan schijnt het goed te zijn maar ik heb deze zelf niet geupdate dus ik baal erg van maar is de firmware weer terug te zetten? Heeft iemand daar ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Dus als je de FW updatet heb je geen garantie meer? Begrijp ik dat nou goed? Verhaal is een beetje onduidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Niet online
Arfman schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 09:49:
Dus als je de FW updatet heb je geen garantie meer? Begrijp ik dat nou goed? Verhaal is een beetje onduidelijk.
Zoals ik al schreef en je update het apparaat van een B versie naar een C versie is het over met je garantie en dat is gedaan door dealer. Ik heb kreeg in de eerste instantie de schuld maar ze weten niet hoe het komt en waar het vandaan komt en nu is dat het probleem voor de garantie want zij willen de radio niet vergoeden en VW ook niet vanwege de "upgrade" qua software.

Kaarten mag je altijd updaten dus dat is het punt niet en dat je een firmware update hebt prima maar dat MOET bij garantie via de dealer verlopen. Bij mij is gewoon de hele versie qua radio verkl**t en dat is volgens mij ook niet meer te downgraden.

[ Voor 17% gewijzigd door itsalex op 06-07-2013 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:05

vhal

ಠ_ಠ

Lijkt mij eerder een gevalletje probleem van de dealer. Ook al moest ik het verhaal drie keer doorlezen (het is vrij onduidelijk), de dealer heeft dat ding toch geupdated en nu zou het niet meer werken? Laat ze het dan ook weer netjes oplossen lijkt mij. Jij hebt niet gevraagd om de update zover ik begreep...

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WHiZZi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:10

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Ik ben inmiddels ook gelukkig eigenaar van een Volkswagen. Ik had er indirect al 1 (Skoda in de lease) maar er is er nu dus 1 bij gekomen.

Een (verlengde) Volkswagen Transporter T4 2.5TDi uit 1996 met dubbele cabine :D
Afbeeldingslocatie: http://www.bartvandenakker.nl/zooi/T4/bus1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.bartvandenakker.nl/zooi/T4/bus2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.bartvandenakker.nl/zooi/T4/bus3.jpg

Gekocht met 205xxx op de teller (echte km's!) voor €2350 ! Jammer dat een kleine 1000km later de waterpomp kapot ging (en die zit heel fijn op de distributieriem :{ ) en dat ze er achter kwamen dat ook de krukaspoelie kapot was. Toch even ruim €1000 aan reparatie gehad, maar dan heb ik nu wel een mooie VW bus (en als bonus, een alarm installatie + startonderbreking ingebouwd :D. Erg fijn omdat deze bussen nogal snel gestolen worden)

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een scirocco 2 in bezit, die in de klasse als vrije standaard valt met autocross:P
wat een pit zo ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Niet online
vhal schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 13:26:
Lijkt mij eerder een gevalletje probleem van de dealer. Ook al moest ik het verhaal drie keer doorlezen (het is vrij onduidelijk), de dealer heeft dat ding toch geupdated en nu zou het niet meer werken? Laat ze het dan ook weer netjes oplossen lijkt mij. Jij hebt niet gevraagd om de update zover ik begreep...
Een RNS510 is op zich lastig product want je hebt:
1. versienummer (firmware welke op de radio is geplaatst), (dat is weer heel lastig verhaal)
2. type radio, (er is nu een type P)
3. type firmware met versienummer (versie die bij nr 2 weer hoort)
4. versie kaarten. (V9 is 2013)

Bij mij is bij type 3 met versienummer gegaan van B > C. Ik heb al aangegeven dat ik over de hele gang van zaken niet mee eens ben en eerder was mijn RNS300 stuk gegaan en die was vervangen voor een RNS310. Dus bij deze de harde schijf is stuk dus ik wil gewoon een nieuw type RNS510 die wel goed is hebben. Ik ga niet met dat oude bakke ding nog zitten van 4,5 jaar oud. Anders laten ze door een bedrijf fixen die een harde schijf gaan maken. Ja ja.

Er zit een extreme harde schijf van Hitachi in en die is volgens mij niet te krijgen. nou ja wel maar heel moeilijk en je kan een SSD erin krijgen en dan is die weer retesnel. Maar dat wil niets zeggen over de warmteontwikkeling van de radio want de radio werd zo heet dat het plasticframe aan de voorkant dus buiten de radio gewoon heet was en dat is geen hdd probleem.

[ Voor 3% gewijzigd door itsalex op 09-07-2013 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
2 vraagjes:
- de Golf 6 van mijn vader had adaptieve bi-xenon. Na 25K stopt de xenon met meedraaien met de bocht. 3x bij dealer geweest, 1e keer: niks te vinden, 2e keer: er is aan de computer geklooid meneer (not), 3e keer brak zijn klomp, "adaptief is een optie, en die van u had dat niet meneer.." 200% zeker weten dat hij dat wel deed. Ook bij starten de seguence op en neer en links rechts. Nu alleen nog op en neer.
Iemand? Heb VCDS al gechecked, kan niks vinden.

2e vraagje, ik ga op zoek naar een 6 GTI. Minimale opties:
- xenon
- leer
- dsg
- rns510
- Dynaudio
- 18" GTI wielen

Liefst een witte. Maare, dingen waar ik op moet letten? Hoogstwaarschijnlijk vroeg model...
Wil ff research doen zodat ik weet waarop te letten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sallin
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Zijn er hier trouwens mensen met ervaring met de Front assist en een handgeschakelde bak? We zijn aan het kijken naar een nieuwe auto (Passat) en ik vind de frontassist optie vanuit veiligheidsperspectief (waarschuwingen en beginnen met ingrijpen) en gemak (adaptive cruise control) de moeite waard. De verkoper was alleen van mening dat het vooral nuttig is met DSG. De mening van een ervaringsdeskundige zou wel handig zijn :).

This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Laatst online: 15:34

Ankh

|true

UltraSub schreef op zaterdag 13 juli 2013 @ 22:16:
2 vraagjes:
- de Golf 6 van mijn vader had adaptieve bi-xenon. Na 25K stopt de xenon met meedraaien met de bocht. 3x bij dealer geweest, 1e keer: niks te vinden, 2e keer: er is aan de computer geklooid meneer (not), 3e keer brak zijn klomp, "adaptief is een optie, en die van u had dat niet meneer.." 200% zeker weten dat hij dat wel deed. Ook bij starten de seguence op en neer en links rechts. Nu alleen nog op en neer.
Iemand? Heb VCDS al gechecked, kan niks vinden.
Uit ervaring, ga ook eens naar een andere VW dealer / Services.

Wij hebben een polo uit 2003 (gekocht in 2010) met zware diesel motor. Heerlijke snelle auto, maar sinds enige tijd was de wegligging belabberd. Ben er al meerdere malen mee terug geweest, helaas konden ze niets vinden en moesten we het maar voor lief nemen. We zijn uitgegaan van hun expertise.

Nu was van de week de koplamp kapot en doordat er een grote motor in zit, is er dus geen ruimte om gemakkelijk het lampje te vervangen. Nu zit bij ons naast het werk een andere dealer dan waar ik bij zat. Dus even langs bij hun en kwam dan ook zo aan de praat met de monteur. Hij vond het raar en wilde toch even een rondje rijden met de auto. Zogezegd zo gedaan, na terug komst vond hij de auto toch wat "losjes"en kon het slecht omschrijven wat hij vond (dat hebben wij dus al twee jaar). Toch heeft hij de auto maar op de brug gezet en binnen 1 seconde zag hij het probleem. De draagarmrubbers zijn verkeerd gemonteerd.. Dus daarom stuurde hij zo raar (en was de wegliggen zo belabberd).. Aankomende maandagochtend ga ik langs mijn eigen garage om hun verhaal aan te horen...

Oftewel, ga nooit uit van 1 garage.. :)

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Niet online
Ankh schreef op zondag 14 juli 2013 @ 11:41:
[...]

Uit ervaring, ga ook eens naar een andere VW dealer / Services.

Wij hebben een polo uit 2003 (gekocht in 2010) met zware diesel motor. Heerlijke snelle auto, maar sinds enige tijd was de wegligging belabberd. Ben er al meerdere malen mee terug geweest, helaas konden ze niets vinden en moesten we het maar voor lief nemen. We zijn uitgegaan van hun expertise.

Nu was van de week de koplamp kapot en doordat er een grote motor in zit, is er dus geen ruimte om gemakkelijk het lampje te vervangen. Nu zit bij ons naast het werk een andere dealer dan waar ik bij zat. Dus even langs bij hun en kwam dan ook zo aan de praat met de monteur. Hij vond het raar en wilde toch even een rondje rijden met de auto. Zogezegd zo gedaan, na terug komst vond hij de auto toch wat "losjes"en kon het slecht omschrijven wat hij vond (dat hebben wij dus al twee jaar). Toch heeft hij de auto maar op de brug gezet en binnen 1 seconde zag hij het probleem. De draagarmrubbers zijn verkeerd gemonteerd.. Dus daarom stuurde hij zo raar (en was de wegliggen zo belabberd).. Aankomende maandagochtend ga ik langs mijn eigen garage om hun verhaal aan te horen...

Oftewel, ga nooit uit van 1 garage.. :)
Zie mijn auto waar ook veel problemen mee zijn. A-Point Amsterdam Zuid-Oost kon het steeds niet vinden wat mijn klachten waren en Badhoevedorp is nog steeds bezig om alle problemen eruit te halen. Culemborg was aan het beweren dat van de 25x dat 20x overbodig was. Badhoevedorp had nog een keer gezegd dat ze bij het vervangen van de koppeling de cilinder schuin was gemonteerd en beschadigd was en die was ook meteen vervangen. Zo zegt iedere dealer iets anders. Het beste is vaak even een tweede opinie zien te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Laatst online: 15:34

Ankh

|true

itsalex schreef op zondag 14 juli 2013 @ 16:38:
[...]

Zie mijn auto waar ook veel problemen mee zijn. A-Point Amsterdam Zuid-Oost kon het steeds niet vinden wat mijn klachten waren en Badhoevedorp is nog steeds bezig om alle problemen eruit te halen. Culemborg was aan het beweren dat van de 25x dat 20x overbodig was. Badhoevedorp had nog een keer gezegd dat ze bij het vervangen van de koppeling de cilinder schuin was gemonteerd en beschadigd was en die was ook meteen vervangen. Zo zegt iedere dealer iets anders. Het beste is vaak even een tweede opinie zien te krijgen.
Klopt, A-Point ken ik dan weer niet. Woon zelf in (kop van) NH en daar zijn dus maar een tweetal dealers aanwezig.. Dus de keuze is reuze! :-)

Overigens vanochtend geweest en de chef werkplaats heeft geconstateerd dat de idd de draagarmrubbers verkeerd zijn geplaatst. Jippie, eindelijk geven ze iets toe :o Ze wilde het probleem meteen oplossen en heb de auto dus laten staan. Wel kwamen ze er achter dat linksvoor verkeerd afgesleten was (aan de binnen kant), de rest van de band was nog 3mm. Verkeerde uitlijning of toch door de draagarmrubbers... We gaan het meemaken.

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Niet online
Ankh schreef op maandag 15 juli 2013 @ 09:31:
[...]

Klopt, A-Point ken ik dan weer niet. Woon zelf in (kop van) NH en daar zijn dus maar een tweetal dealers aanwezig.. Dus de keuze is reuze! :-)

Overigens vanochtend geweest en de chef werkplaats heeft geconstateerd dat de idd de draagarmrubbers verkeerd zijn geplaatst. Jippie, eindelijk geven ze iets toe :o Ze wilde het probleem meteen oplossen en heb de auto dus laten staan. Wel kwamen ze er achter dat linksvoor verkeerd afgesleten was (aan de binnen kant), de rest van de band was nog 3mm. Verkeerde uitlijning of toch door de draagarmrubbers... We gaan het meemaken.
Maar het gezeur om iets voor elkaar te krijgen echt af en toe schiet me de kerstboom in. Ik heb met een vriend meegemaakt die werkte bij VW dat die voor elkaar had gekregen om mijn RNS300 te laten vervangen door een RNS310. Paar dagen na mijn bezoek had ik de auto in de prak gereden. Kreeg ik eindelijk een kleurenschermnavi, rij ik die auto de prak in nee dat was praktisch. Foutje moet kunnen.

Dacht ik ook even garantie te krijgen op de accu gaan ze een accu zonder overleg in rekening brengen van € 200 omdat het geen garantie was. Nou dacht het even niet, dan wil ik de oude weer terug of een rapport dat die niet goed was. Ik ga toch niet meer in dit hok investeren terwijl er geen waarde meer terug komt en de auto zo goed als zeker per september eruit moet. Ben echt laaiend dus :w met die accu en die mag weer terug en ik wil mijn oude weer erin hebben want de klachten blijven hetzelfde.

[ Voor 18% gewijzigd door itsalex op 18-07-2013 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtouw78
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 18:21
Sallin schreef op zondag 14 juli 2013 @ 10:56:
Zijn er hier trouwens mensen met ervaring met de Front assist en een handgeschakelde bak? We zijn aan het kijken naar een nieuwe auto (Passat) en ik vind de frontassist optie vanuit veiligheidsperspectief (waarschuwingen en beginnen met ingrijpen) en gemak (adaptive cruise control) de moeite waard. De verkoper was alleen van mening dat het vooral nuttig is met DSG. De mening van een ervaringsdeskundige zou wel handig zijn :).
Zal ook van de het model en motor type afhangen. Bij een zware VW met wat lichte motor kan het terug op snelheid komen wat langer duren met in extreme gevallen terugschakelen nodig maken. In de praktijk kan ik met mijn Passat Variant 1.6 tdi in zijn 6 gewoon van 80 km/uur optrekken. En ja, in zijn 5 gaat het natuurlijk sneller. Bij een DSG "schakelt" hij zelf terug en zal het wat vlotter gaan. Hangt er dus vanaf wat je verwacht van het systeem en wat bij je rijstijl past.

Ik merk zelf op de snelweg dat het vaak maar een paar km/uur verschilt tussen jezelf en het overig verkeer. En dan is zo'n systeem wel lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxoss
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Kom net terug van vakantie, stap in mijn Golf 6. RNS 310 en touch adapter weg...

Tot mijn grote verbazing kunnen ze dus al auto's open krijgen zonder enige schade aan de buitenkant. Alleen het kapje die de sleutelgat verbergt lag eraf.

Kakzooi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKra
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:53

aKra

Intentionally left blank.

VW Polo GTI uit 02-2011 ging 6 uur voor de vakantie de motorsteun er uit... Bij het rijden van 20km/u over een drempel van asfalt waar je 50 mag. Toevallig dat ik wat langzamer reed omdat ik wilde kijken of er parkeerplek was bij de Albert Heijn...

Kortom, € 700 kosten bij de dealer en 2 weken levertijd. Uiteindelijk zelf gedaan voor € 37,00 en 1 uurtje werk (zonder brug, VW had 3,5 uur ingecalculeerd)...

En coulance? Nee meneer, die krijgt u niet... Kon 5% korting op het onderdeel krijgen á 100 Euro :/

Intentionally left blank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cornelison
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20-09 23:07
maxoss schreef op zondag 21 juli 2013 @ 15:38:
Kom net terug van vakantie, stap in mijn Golf 6. RNS 310 en touch adapter weg...

Tot mijn grote verbazing kunnen ze dus al auto's open krijgen zonder enige schade aan de buitenkant. Alleen het kapje die de sleutelgat verbergt lag eraf.

Kakzooi!
Dan heb je nog geluk. Hier in de buurt (Oss) nemen ze gewoon je hele auto mee. Lag toevallig niet een stuk van je bodemplat eronderuit? Deze maken ze 9/10 ook los om de boel te ontgrendelen.

De techniek staat voor niets zeggen ze wel eens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
aKra schreef op maandag 22 juli 2013 @ 13:48:
VW Polo GTI uit 02-2011 ging 6 uur voor de vakantie de motorsteun er uit... Bij het rijden van 20km/u over een drempel van asfalt waar je 50 mag. Toevallig dat ik wat langzamer reed omdat ik wilde kijken of er parkeerplek was bij de Albert Heijn...

Kortom, € 700 kosten bij de dealer en 2 weken levertijd. Uiteindelijk zelf gedaan voor € 37,00 en 1 uurtje werk (zonder brug, VW had 3,5 uur ingecalculeerd)...

En coulance? Nee meneer, die krijgt u niet... Kon 5% korting op het onderdeel krijgen á 100 Euro :/
Moeten ze bij mij echt niet flikken. Ik heb 3 jaar garantie en zoiets als motorsteunen mag niet zomaar stuk gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Kakzooi!
Heel simpel hoor, zit gewoon een slot onder dat kapje en met iets wat de juiste sluiting maakt gaan je ramen gewoon open. Als je dan handig bent ben je zo klaar. Zie ook:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razenko
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12:05

Kakzooi!
same problem here, maar dan met golf 4, nieuwe slot erop was 300 euro, gelukkig viel het nog onder de verzekering en hebben ze alleen mijn radio meegenomen, zochten waarschijnlijk mijn navigatie, maar die had ik toevallig net de dag ervoor naar binnen mee genomen :)

PSN: Europhea

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperlamers
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 21-07 14:36

Jasperlamers

Carpe Diem!

Haha stelletje koekebakkers in een auto breken waar niks te halen valt ... wel vervelend van de onkosten zeg ...
Razenko schreef op maandag 22 juli 2013 @ 14:30:
[...]

same problem here, maar dan met golf 4, nieuwe slot erop was 300 euro, gelukkig viel het nog onder de verzekering en hebben ze alleen mijn radio meegenomen, zochten waarschijnlijk mijn navigatie, maar die had ik toevallig net de dag ervoor naar binnen mee genomen :)

. MacBook Pro 13"  iPad (2017)  iPhone XS  AirPods

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razenko
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12:05
Jasperlamers schreef op maandag 22 juli 2013 @ 21:43:
Haha stelletje koekebakkers in een auto breken waar niks te halen valt ... wel vervelend van de onkosten zeg ...
[...]
Radio was maar 30 euro, dus dat maakt mij niks uit.
nieuwe slot werd vergoed door verzekering :)

1 ding wat ik wel heb geleerd is dat ik de kringen van de navigatie van mijn raam af moet vegen, dat trekt veel inbrekers aan ...

PSN: Europhea

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperlamers
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 21-07 14:36

Jasperlamers

Carpe Diem!

Klopt die truc kende ik al ;) bij onze ouwe bus hebben ze vroeger de schuifdeur los gebroken voor een radio/cassette speler ...
Razenko schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 14:17:
[...]

Radio was maar 30 euro, dus dat maakt mij niks uit.
nieuwe slot werd vergoed door verzekering :)

1 ding wat ik wel heb geleerd is dat ik de kringen van de navigatie van mijn raam af moet vegen, dat trekt veel inbrekers aan ...

. MacBook Pro 13"  iPad (2017)  iPhone XS  AirPods

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat trucje met de ramen kan ook met je afstandsbediening, houdt open maar ingedrukt of dicht en de ramen gaan ook open of dicht.

Als ze toevallig de juiste pulse uitzenden zijn je ramen omlaag, deurtje open, dashbordkapje eraf, torxjes los en weg radio/navigatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Dat kan toch bij zo ongeveer iedere auto...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
M'n pa rijd een Passat uit 2011 met een RNS310. Sinds een half jaar heeft hij een Samsung Galaxy S3 en hij word helemaal gestoord van die externe-sim modus omdat zijn 3G dan uitvalt en SMSjes binnenkomen op z'n boordcomputer i.p.v. z'n telefoon. Heb half Google en z'n telefoon (en boordcomputer) al ondersteboven gekeerd maar kan niet vinden hoe ik dat uit kan zetten. Iemand?

Pagina: 1 ... 44 ... 62 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Gunner wil graag de topicstart overdragen aan iemand anders. Indien je geïnteresseerd bent in deze eervolle taak, stuur hem even een DM.

http://tweakers.net/gallery/895~~~[/html]