Externe sim modus uitzetten..........
Dan gewoon niet laten pairen
Externe sim modus heb je nodig om handsfree te kunnen bellen
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Ja als ik het uit wil zetten op die Samsung tel gaat het na 3 seconden gelijk weer aan. Maar, ik begrijp dat als ik het uit zet ik totaal niet meer handsfree kan bellen? Wat een onzin...nokiaan958GB schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 20:17:
Externe sim modus uitzetten..........
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Bald by design, beard by choice.
Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.
[ Voor 9% gewijzigd door PWM op 29-07-2013 14:09 ]
[ Voor 9% gewijzigd door tiguan op 29-07-2013 17:41 ]
Een groot fan maar 50 euro pm was onoverkomelijk?tiguan schreef op maandag 29 juli 2013 @ 17:40:
De Focus titanium econetic diesel heeft een netto bijtelling van €132,-Toch blijf ik een grote VW-fan hoor, ondanks dat ik nu in een Focus rij. Maar de Golf 7 met 14% kwam net op het verkeerde moment uit voor mij, baal er nog steeds van.
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Nee, de golf met 14% bijtelling was er later dan dat ik mijn auto moest uitzoeken.Chaoss schreef op maandag 29 juli 2013 @ 20:20:
[...]
Een groot fan maar 50 euro pm was onoverkomelijk?
[ Voor 3% gewijzigd door tiguan op 29-07-2013 20:33 ]
[ Voor 93% gewijzigd door tiguan op 29-07-2013 20:32 ]
Als je de in het scherm met 5 Pre-Set radio station staat, ziet die optie onder Setup. In het Nederlands heet de optie "Zenderlogo's". Je kan dan een achtergrond kiezen vanuit de folders op je SD kaart. Dit kan per radiostation.UltraSub schreef op maandag 29 juli 2013 @ 20:16:
Hoe doe je dat?
Ik ga uit van 52%tiguan schreef op maandag 29 juli 2013 @ 17:40:
De Focus titanium econetic diesel heeft een netto bijtelling van €132,-
[ Voor 21% gewijzigd door PWM op 29-07-2013 20:56 ]
maikel_rox schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 00:56:
[afbeelding]
Heel wat anders dan de moderne modellen die hier vooral voorbij komen, maar ontzetten tevreden mee en nog veel meer lol van!
Bald by design, beard by choice.
Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.
Ik bedoelde het verschil tussen de Focus en de Golf. Als je 42% belasting betaald, is de Golf nog maar €10,- duurder. Maarja, daar heb je nu niets meer aantiguan schreef op maandag 29 juli 2013 @ 22:02:
Hoe bedoel je dat? Welk gat?
Ah zo, ja dat klopt. Daarom baal ik ook zo.PWM schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 09:39:
[...]
Ik bedoelde het verschil tussen de Focus en de Golf. Als je 42% belasting betaald, is de Golf nog maar €10,- duurder. Maarja, daar heb je nu niets meer aan
Met een schroevendraaier of "polensleutel" komen ze zo binnen. Vreemd van die bluetooth module, die RNS310 zullen ze wel een keer voor terug komen de vraag is alleen wanneer. Mijn advies: neem een goede verzekering tegen diefstal of zorg ervoor dat ze die RNS er niet uit kunnen halen doormiddel van bijvoorbeeld de Navilock.t_captain schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 09:35:
Kennelijk heeft er vannacht iemand in de Polo van mijn vrouw gezeten. Geen braakschade (zou misschien kunnen zijn dat de portieren niet afgesloten waren, die vergeet ze wel eens). Auto doorzocht. Paar oude CD's meegenomen.
Heel opmerkelijk: bluetooth module was los van de telefoonhouder, maar niet meegenomen. RNS 310 zit er nog gewoon in.
Wat denken jullie? Gelegenheidsprutser of iemand die bij de electronica moest zijn om codes te kopieren?
Bijzonder inderdaad, want de 310 is volgens mij zelden slachtoffer. Bij mij in de buurt zijn er ook wel eens 510's gestolen, maar de 310 in mijn Golf zit er gewoon nog in. (even afkloppen).maxoss schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 10:43:
[...]
Bij mij is laatst de 310 gejat, gelukkig allemaal verzekerd maar blijkbaar is dat niet altijd het geval. Laat er nu meteen een Navilock opzetten. Heb geen zin in nog een keer dat gezeik.
Das toch niet de basis.. die heeft meer knoppen dan de highline van mijn vriendin. En ik zie ook geen albumart die wel in de mp3 zit.PWM schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 09:39:
[...]
Vind dit trouwens voor het basis systeem ook erg netjes:
[afbeelding]
Dat menu onderin opent alleen als je met je hand er naartoe gaat. Werkt allemaal erg fijn. Dit is eigenlijk de opvolger van de RNS315, maar je hebt het idee dat deze 10 generaties nieuwer is.
[ Voor 12% gewijzigd door UltraSub op 30-07-2013 10:59 ]
Ziet mooi uit ja. Al heb ik wel twee bezwaren, bij een touchscreen menu moet je bijna altijd je ogen van de weg halen. Ik neem aan dat je dit ook vanaf het stuur kunt doen, dan valt het wel mee. Mijn andere bezwaar staat hierboven, misschien wil ik wel geen luxe navi radio meer, voor mijn part een kale versterker met een aux plug en dan gaat de telefoon er maar voor. Best wel een beetje triest.PWM schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 09:39:
Vind dit trouwens voor het basis systeem ook erg netjes:
[afbeelding]
Dat menu onderin opent alleen als je met je hand er naartoe gaat. Werkt allemaal erg fijn. Dit is eigenlijk de opvolger van de RNS315, maar je hebt het idee dat deze 10 generaties nieuwer is.
| | | · | | · | | · | | · | | | : | | |·| |·| |·| |·|
Alles kan ook van het stuur.mekkieboek schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 11:03:
[...]
Ziet mooi uit ja. Al heb ik wel twee bezwaren, bij een touchscreen menu moet je bijna altijd je ogen van de weg halen. Ik neem aan dat je dit ook vanaf het stuur kunt doen, dan valt het wel mee. Mijn andere bezwaar staat hierboven, misschien wil ik wel geen luxe navi radio meer, voor mijn part een kale versterker met een aux plug en dan gaat de telefoon er maar voor. Best wel een beetje triest.
Edit: boven hierboven
Dit is de standaard Navi in ieder geval. Wellicht dat de standaard radio nog iets meer standaard isUltraSub schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 10:59:
[...]
Das toch niet de basis.. die heeft meer knoppen dan de highline van mijn vriendin. En ik zie ook geen albumart die wel in de mp3 zit.
[ Voor 26% gewijzigd door PWM op 30-07-2013 11:39 ]
Sterk punt. Mijn ervaring is dat uiteindelijk na een paar jaar al die factory navvies achter lopen op de features die je veel goedkoper in een telefoon/tablet/PND hebt. De belachelijke prijzen die ze vragen voor dit soort systemen heeft mijn vriendin alweer 4 jaar geleden doen besluiten te stoppen er mee.mekkieboek schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 11:03:
[...]
...
misschien wil ik wel geen luxe navi radio meer, voor mijn part een kale versterker met een aux plug en dan gaat de telefoon er maar voor. Best wel een beetje triest.
Aaaaah, standaard Navi. Dat zal het zijn.PWM schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 11:33:
[...]
Dit is de standaard Navi in ieder geval. Wellicht dat de standaard radio nog iets meer standaard is
t_captain schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 10:51:
Van de RNS was de 510 toch juist het geliefde model?
Dat dacht ik dus ook, maar ook deze levert natuurlijk wel wat op en bovendien hebben ze dat ding er binnen 2 minuten uit. Deur openen of ruit inslaan, frontje eraf klikken, 4 schroefjes losdraaien en RNS eruittrekken.J0YR1D3R schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 10:59:
[...]
Bijzonder inderdaad, want de 310 is volgens mij zelden slachtoffer. Bij mij in de buurt zijn er ook wel eens 510's gestolen, maar de 310 in mijn Golf zit er gewoon nog in. (even afkloppen).
Het is verbeterd, maar nog zeker niet opgelost, helaas. Kwam toevallig vanochtend deze post tegen met foto's van een Golf VII waar de navigatie uit gejat is: http://www.vwforum.nl/viewtopic.php?t=167372PWM schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 11:33:
En de diefstalgevoeligheid is opgelost. De Navi unit bestaat nu uit 3 delen, verspreid over de auto, en is zeer moeilijk te demonteren. En als je wel gedemonteerd hebt, is het eigenlijk niet meer te monteren in een auto die het niet had. Wat dat betreft hebben ze wel geleerd
UnbelievableDarkFlow schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 13:06:
[...]
Het is verbeterd, maar nog zeker niet opgelost, helaas. Kwam toevallig vanochtend deze post tegen met foto's van een Golf VII waar de navigatie uit gejat is: http://www.vwforum.nl/viewtopic.php?t=167372
[ Voor 15% gewijzigd door PWM op 30-07-2013 14:05 ]
Misschien had het gilde nog niet door dat je er niks aan hebt?DarkFlow schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 13:06:
[...]
Het is verbeterd, maar nog zeker niet opgelost, helaas. Kwam toevallig vanochtend deze post tegen met foto's van een Golf VII waar de navigatie uit gejat is: http://www.vwforum.nl/viewtopic.php?t=167372
You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.
Intentionally left blank.
You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.
Intentionally left blank.
Dus daar gaan we weer. Ook de tools om de vag groep te openen en autos te stelen is buiten gewoon goed. De RNS510 laten ze eindelijk met rust en nu dit. Dan heeft BMW toch beter voor elkaar met een los scherm bovenop en bedieiningsunit onder. Dan moet je bijna hele dashboard slopen volgens mij. Dit ziet eruit alsof het maar 5 min werk is.PWM schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 14:03:
[...]
UnbelievableDat wist ik inderdaad niet.
Tsja, zolang paupers de dingen kopen, blijven andere paupers ze jatten.
De eerste 3 a 4 jaar zullen er weinig gestolen worden, maar zodra de Golfjes 7 de 2de hands markt gaan bestormen, is er waarschijnlijk geen houden meer aan.
I hit the CTRL key, but I'm still not in control!
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
En als je 'm laat voorzien door zo'n oldschool third-party anti-diefstalbeveiliging? Zo een met een separate chipsleutel die ouderwets de brandstofpomp en de startmotor afkoppelt. Laat ze dan maar komen met hun laptopjes en usb kabeltjesViper® schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 11:22:
Als ik een gloed nieuwe Golf GTI voor de deur zet heb ik het vermoeden dat de vraag niet is wordt hij gestolen maar eerder wanneer wordt hij gestolen
| | | · | | · | | · | | · | | | : | | |·| |·| |·| |·|
Het leven is te kort om geduld te hebben!
[ Voor 5% gewijzigd door PWM op 03-08-2013 11:46 ]
[ Voor 3% gewijzigd door PWM op 12-08-2013 10:19 ]
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
[ Voor 93% gewijzigd door PWM op 12-08-2013 10:19 ]
Dat is ook mijn ervaring met het dealer netwerk, ja. En natuurlijk bizar dat 1 defect knopje dit kan veroorzaken, alhoewel ik dealers ook nooit van vertrouw.PWM schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 12:51:
Er is geen dealernetwerk wat minder klantvriendelijk is dan VW/Audi.
De foutmeldingen die ik krijg (niet kunnen starten en STOP in het scherm) worden waarschijnlijk veroorzaakt door sluiting van dat knopje.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Verwijderd
< dit stukje webruimte is te huur >
Wat ga je er mee doen jism? ring bak van maken?Verwijderd schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 17:15:
Ik ben het niet.
Als je je OBD wilt beschermen, prop er een Abus slot tussen. Zo hoef je ook niets te solderen, en kan men geen OBD apparatuur aan je auto koppelen. Sleutel bewaar je ergens thuis op een veilige plek, en neem je deze mee als je 'm uit moet lezen bij garage ofzo.
Die tip gaf ooit iemand mij. Zo'n Abus slot past namelijk precies eroverheen waardoor het bochtwerk kats over de connectoren valt.
[afbeelding]
Laatste dagen veel bezig geweest ermee:
- 4 nieuwe banden
- Nieuwe rubbers ophanging
- Fuseekogel
- Achterbank en toebehoren eruit > Strutbar voor en achter. Volgende maand een rolkooi
- Recaro seats eruit, ingewisseld voor kuipstoeltjes
- Draagarm links & rechtsvoor. Die zaten er schijnbaar nog op sinds bouwjaar.
Todo's:
Dakhemel strippen, ander plekje vinden voor top console
Contactslot vervangen, huidige geeft bij warm weer start-issues. Bekend "Vr6" probleem
Kleine reparaties en laswerk her en der.
Subwoofer kist achter vervangen met woofertje voor onder de stoel
Accu naar achter ivm gewichtsverdeling
Airco eruit
Ondanks leeftijd (1992) en KM-stand (306.000) blijft het echt een snelle heerlijke auto.
Een keer laten uitlijnen dan?J0YR1D3R schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 22:51:
Gelukkig ben ik niet de enige met problemen icm de Golf dus als ik het hier zo hoor. Op de ratelende airco die volkomen normaal schijnt te zijn (not) rijdt hij eigenlijk best prima nu. Voorbumper is opnieuw gespoten na wat schade (zonder noemenswaardig kleursverschil) en hij trilt nog maar heel licht bij 100-130km/h. Volgend weekend maar weer eens topsnelheid testen in Duitsland.
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Dit blijkt geen fout te zijn maar de beste oplossing die ze konden bedenken en behalen. Tsja, het is minder dan het was, ja, maar ik vind het nog steeds irritant.Auto is inmiddels weer terug na 2 dagen in de garage. Uiteindelijk zijn er 2 banden vernieuwd, wat ik ook al een beetje verwachtte eigenlijkAirconditioning geratel schijnt gewoon zo te horen bij het model/aircopomp/etc, dus de radio gaat maar wat harder als het warmer is.
Alleen waar de banden zitten is iets anders dan ik verwachtte, waardoor in plaats van 4x Contintental PremiumContact 2E rondom nu rechtsvoor en linksachter een nieuwe Continental PremiumContact 5 ligt en rechtsachter en linksvoor een gebruikte (40k gereden) CPC 2E. Ik vind het eigenlijk wat vreemd en kwam er thuis achter, morgen maar eens bellen. Profiel wijkt niet superveel af, maar ik stond er wel van te kijken...
Verwijderd
Gewoon hobby bak, snel, luidruchtig en een keer meetings mee bezoekenthijszor schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 22:56:
[...]
Wat ga je er mee doen jism? ring bak van maken?
Verwijderd
Dat had slechter af kunnen lopen, als je bijvoorbeeld een klapband had gehad door die plaat.Verwijderd schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 14:38:
[...]
Gewoon hobby bak, snel, luidruchtig en een keer meetings mee bezoeken
Gisteren in belgie, wat een kut wegennet daar...Ik knalde op de snelweg over een stuk plaat heen... met als gevolg dat het door mij toedoen in stukken brak en knalde op de auto's achter mij. Pas bij benzinestation kwam ik erachter wat de schade was:
[afbeelding]
Kon het niet meer uitwijken. Kon ook niet naar rechts, daar zat een vrachtwagen of 3 achter elkaar geplakt. Schroef godverdomme je lading eens vast.....Heb de onderlip weer erin gedrukt, lampje op z'n plek, enige dat je nog zien is een barst in onderlip.
Verwijderd
Ja, er is een gat geslagen door het plastic heen tussen wiel en voorbumper in. Kan je nagaan met hoeveel kracht dat er doorheen kwam. Het kon inderdaad veel erger aflopen, maar dat is gelukkig bespaard gebleven. Banden zijn net nog geen week nieuw, schade aan velg/band is nul. Ik ben erover heen gereden, het geeft een enorme klap, je schrikt wel even, kijkt meteen in je zijspiegel en ziet de auto's achter je proberen uit te wijken waar geen ruimte voor is ....Verwijderd schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 00:52:
[...]
Dat had slechter af kunnen lopen, als je bijvoorbeeld een klapband had gehad door die plaat.
Misschien moet je toch leren om wat meer afstand te gaan houden......Verwijderd schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 02:37:
[...]
Die lul voor me gaf ook geen waarschuwing maar ging gelijk naar rechts... zo van "Suprise!"
This footer is intentionally left blank
25 meter is dan ook nog steeds veel te weinig op de snelweg en ook op provinciale (80km/h) wegenUltraSub schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 10:00:
Bullshit. Zelf ook al eens meegemaakt. Al heb je 25 meter afstand, er zullen momenten zijn dat je geen tijd meer hebt om te reageren, en het onmogelijk had kunnen zien. Gewoon laten rollen dan maar, en het beste er van hopen. Ik ga echt geen rare fratsen uithalen die veel leiper zijn.
[ Voor 22% gewijzigd door Tankiej op 09-08-2013 10:42 ]
Klopt, afstand houden is vooral (in NL) in de randstad zo goed als onmogelijk. Je wordt gelijk 'afgestraft' door iemand die er tussen schuift..Arfman schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 10:50:
Ja, allemaal mooi en aardig, maar we weten allemaal dat als je voldoende afstand houdt het gaatje met je voorligger constant wordt dichtgereden. Ik zeg niet dat je er dan maar achter moet kleven, maar zulke zaken als die Jism zijn overkomen kun je soms niet voorkomen.
Het lijkt alsof UltraSub aangeeft dat 25 meter al heel veel afstand is, aangezien hij zegt 'al heb je 25 meter afstand'. Maar 25 meter is helemaal niks, zeker niet met snelheden boven de 100 km/h..Al heb je 25 meter afstand, er zullen momenten zijn dat je geen tijd meer hebt om te reageren
[ Voor 3% gewijzigd door DerOllie op 09-08-2013 12:48 ]
www.youtube.com/DerOllie
Precies. Het is minder dan een seconde. Als je flink doorrijdt slechts een halve seconde.Het lijkt alsof UltraSub aangeeft dat 25 meter al heel veel afstand is, aangezien hij zegt 'al heb je 25 meter afstand'. Maar 25 meter is helemaal niks, zeker niet met snelheden boven de 100 km/h..
[ Voor 14% gewijzigd door t_captain op 09-08-2013 13:27 ]
Bron:Minder dan 2 seconden afstand
In de spits is het vaak niet mogelijk om 2 seconden tussenafstand aan te houden, omdat andere automobilisten die vrije ruimte innemen. Als u bij druk verkeer iets minder dan 2 seconden afstand houdt, bent u dus niet in overtreding. U moet dan wel extra alert zijn op plotseling remmend en invoegend verkeer.
Bumperkleven
De politie bepaalt per situatie wanneer er sprake is van bumperkleven. Dat is bij een afstand van ongeveer 0,5 seconden of minder.
[ Voor 3% gewijzigd door tiguan op 09-08-2013 13:45 ]
Bedankt voor jullie reactie en goed om te weten dat de 1.4 TSI 122pk niet tot de probleem categorie valt.Viper® schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 13:43:
De 1.4TSI 122pk van VAG is een vrij goede motor. Er zijn wel een paar exemplaren met problemen met de distributieketting. Maar volgens mij waren dit over het algemeen de 1.4TSI bluemotion types.
de 160 pk variant kent wat meer issues.
De DSG versnellingsbak daarintegen kan wel voor problemen zorgen. 50000 km zal niet zo'n probleem zijn.
Maar als je een proefrit maakt let even op de versnellingsbak. Schakelt hij hakkelig, traag en/of schokkerig dan kan het zijn dat er problemen mee zijn. Als hij eenmaal warm is zou hij vrij soepel moeten schakelen.
Verwijderd
^^UltraSub schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 10:00:
Bullshit. Zelf ook al eens meegemaakt. Al heb je 25 meter afstand, er zullen momenten zijn dat je geen tijd meer hebt om te reageren, en het onmogelijk had kunnen zien. Gewoon laten rollen dan maar, en het beste er van hopen. Ik ga echt geen rare fratsen uithalen die veel leiper zijn.
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Hmm, kan iemand dit nog bevestigen of ontkennen? Zit naar een auto uit 2009 met het 122 pk 1.4tsi blok te kijken namelijk.t_captain schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 21:07:
De TSI problemen met de distributieketting hangen toch voornamelijk van het bouwjaar af, ik meen dat je de auto's van rond 2009 moet mijden. Dit specifieke probleem is voor zover ik weet niet gekoppeld aan de versie van het 14TSI blok, en als ik het goed herinner zijn er ook 12TSI modellen betroffen.
Verwijderd
Is toch niet zo spannend, die distributie ketting. Vraag bij de dealer een rapport op of hij in een terugroepactie voor vervanging heeft gezeten, zo niet, dan wacht je tot hij gaat ratelen en laat je hem vervangen.thejoker80 schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 17:27:
[...]
Hmm, kan iemand dit nog bevestigen of ontkennen? Zit naar een auto uit 2009 met het 122 pk 1.4tsi blok te kijken namelijk.
Ketting ratelt bij het starten, maar het meeste vervelende vind ik de turbo. Bij een warme moter, zeg 100km snelweg en dan weer de stad in, blijft bij ons de turbo vervelend doen. Bij het optrekken geen power en met hapersthejoker80 schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 17:27:
[...]
Hmm, kan iemand dit nog bevestigen of ontkennen? Zit naar een auto uit 2009 met het 122 pk 1.4tsi blok te kijken namelijk.
U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt
Verwijderd
Lijkt me een stuk akeliger als je vanuit Zeeland naar het westen moet rijdenVerwijderd schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 22:04:
Ook m'n tom tom kon sporadisch geen GPS meer vinden.... Batterij laten drainen... Aangesloten en hij werkt weer. Was akelig als je vanuit Zeeland naar het oosten rijden moet. Gelukkig google navigatie op m'n andriod kunnen gebruiken. Werkt nog beter als tom tom.
Die distibutie misschien niet, mits dat altijd onder garantie gaat, normaal gesproken is dat bij 200k km toch pas?UltraSub schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 09:43:
[...]
Is toch niet zo spannend, die distributie ketting. Vraag bij de dealer een rapport op of hij in een terugroepactie voor vervanging heeft gezeten, zo niet, dan wacht je tot hij gaat ratelen en laat je hem vervangen.
Daar maak ik me ook zorgen om maar dacht dat dat vooral bij 140pk en sterkere blokken was?utbone schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 09:49:
Ketting ratelt bij het starten, maar het meeste vervelende vind ik de turbo. Bij een warme moter, zeg 100km snelweg en dan weer de stad in, blijft bij ons de turbo vervelend doen. Bij het optrekken geen power en met hapers
een beetje turbo, dan weer niets... verschrikkelijk. Lijkt iets op turbo druk problemen maar de garage kan niets vinden. Straks weer terug naar TDI... heerlijk.
Wij hebben een 2009 122PK TSI blok.thejoker80 schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 11:24:
[...]
Daar maak ik me ook zorgen om maar dacht dat dat vooral bij 140pk en sterkere blokken was?
[ Voor 20% gewijzigd door utbone op 12-08-2013 11:53 ]
De leasemaatschappij wil deze dus niet preventief laten vervangen. Einde van de leasetijd is ook inzicht. Hij gaatUltraSub schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 12:09:
Hebben wij hier nooit last van gehad. Hartstikke fijn blokje aan gehad. Liep ontzettend goed, en was eigenlijk akelig fel voor een 1.4 met maar 122PK. Wel met DSG7. Nooit mishandeld, altijd netjes warm gereden, maar wel gaspedaal als een soort aan/uit schakelaar, en nooit problemen met blok zelf. Afgezien van distributie ketting die onder terugroep (na klachten) is vervangen.
Hoelang heb je het probleem al? Anders sta je straks met problemen langs de kant van de weg. Zou wel zorgen dat je het zwart op wit hebt staan dat ze het niet willen vervangen, anders is het straks nalatigheid van jouw kant en krijg jij de rekening voor een nieuw blok. Lijkt me niet dat je dat wilt.utbone schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 12:59:
[...]
De leasemaatschappij wil deze dus niet preventief laten vervangen. Einde van de leasetijd is ook inzicht. Hij gaat dus in deze toestand de verkoop in.
Gelijk vanaf de start helaas. Interieur filters worden ook niet meer vervangen.. dus ja...J0YR1D3R schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 13:23:
[...]
Hoelang heb je het probleem al? Anders sta je straks met problemen langs de kant van de weg. Zou wel zorgen dat je het zwart op wit hebt staan dat ze het niet willen vervangen, anders is het straks nalatigheid van jouw kant en krijg jij de rekening voor een nieuw blok. Lijkt me niet dat je dat wilt.
Mijn auto loopt inmiddels wel weer okay, hij tikt in ieder geval de begrenzer weer aan bij 200 km/h en ik voel hem ook niet meer zo schokkend optrekken in 3/4/5 als voorheen. Blijkbaar is de laatste beurt toch goed geweest.
Vanaf 102.000km (staat nu op 121.000km) in ongeveer 10 maanden.J0YR1D3R schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 13:32:
Hoeveel km is vanaf de start? Hoeveel maanden? Bij mij heeft het ook een maand of 3-4 geduurd maar op een gegeven moment werd het geratel tijdens het starten veel erger. Heb toen de ketting bij een andere dealer laten vervangen omdat ik op vakantie ging en geen gedoe/pech wilde hebben onderweg. Uiteindelijk toch gekregen om een andere reden, maar toch.
Grappig, dat is ook mijn opvolg auto. Moet zeggen dat ik m'n Golfje nog steeds erg mis hoor. Een Focus kan gewoon niet tippen aan de kwaliteit van een Golf. Zit niet echt lekker, interieur is krap, wegligging vind ik zelf niet bijzonder geweldig, al zegt iedereen dat Ford zo geweldig rijdt. En ik mis m'n automaatje, maar dat is niet aan Ford te wijten natuurlijk. Je krijgt bij de Focus voor veel minder geld dan wel veel meer opties, maar ik had ze net zo lief niet gehad, als ik toch weer een Golf had gekozen.utbone schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 13:28:
[...]
Gelijk vanaf de start helaas. Interieur filters worden ook niet meer vervangen.. dus ja...
In oktober wordt de nieuwe geleverd en verlaat ik het Grote Volkswagen topic... (Ford Focus Wagon Titanium CDTI)
[ Voor 43% gewijzigd door tiguan op 12-08-2013 14:25 ]
Ben wel benieuwd waarom je van VW overstapt op Ford?utbone schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 13:28:
[...]
Gelijk vanaf de start helaas. Interieur filters worden ook niet meer vervangen.. dus ja...
In oktober wordt de nieuwe geleverd en verlaat ik het Grote Volkswagen topic... (Ford Focus Wagon Titanium CDTI)
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Maar dan heb je alsnog een dure reparatie, ik zou denk ik iets in de koopovereenkomst laten opnemen dat bij problemen alsnog die ketting wordt vervangen door de garage, of preventief laten vervangen.UltraSub schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 09:43:
[...]
Is toch niet zo spannend, die distributie ketting. Vraag bij de dealer een rapport op of hij in een terugroepactie voor vervanging heeft gezeten, zo niet, dan wacht je tot hij gaat ratelen en laat je hem vervangen.
Elect a clown, expect a circus.
Primair overstap op 14% bijtelling. De Golf Variant 14% had ook mijn voorkeur, maar die kwam te laat.DennusB schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 14:15:
[...]
Ben wel benieuwd waarom je van VW overstapt op Ford?
ik denk dat geen auto koop als ik die garantie niet krijgSlasher schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 14:36:
[...]
Maar dan heb je alsnog een dure reparatie, ik zou denk ik iets in de koopovereenkomst laten opnemen dat bij problemen alsnog die ketting wordt vervangen door de garage, of preventief laten vervangen.
Weet alleen niet of een dealer daar aan meewerkt.
Geen idee, lees van wel zo op internet, maar je dealer moet wel mee willen werken, omdat PON nogal moeilijk kan doen en er zoveel mogelijk onderuit wil proberen te komen. Of dat echt zo is weet ik niet. Mijn ervaring met coulance is de enige keer dat ik er gebruik van moest maken gewoon goed.thejoker80 schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 15:41:
[...]
ik denk dat geen auto koop als ik die garantie niet krijgzat er geen coulance op die ketting trouwens?
Elect a clown, expect a circus.
Verwijderd
This footer is intentionally left blank
I hit the CTRL key, but I'm still not in control!
Verwijderd
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Verwijderd
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq