Het Grote Volkswagen-topic deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 45 ... 62 Laatste
Acties:
  • 408.484 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Externe sim modus uitzetten..........

Dan gewoon niet laten pairen
Externe sim modus heb je nodig om handsfree te kunnen bellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
nokiaan958GB schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 20:17:
Externe sim modus uitzetten..........

Dan gewoon niet laten pairen
Externe sim modus heb je nodig om handsfree te kunnen bellen
Ja als ik het uit wil zetten op die Samsung tel gaat het na 3 seconden gelijk weer aan. Maar, ik begrijp dat als ik het uit zet ik totaal niet meer handsfree kan bellen? Wat een onzin...
De bluetooth radio (gewoon een Sony ding) in mijn auto doet het prima zonder externe sim-modus.

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Crosspostje O-)

Out with the old...

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/tv2UebN.jpg

...in with the new.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/v9Sj7lP.jpg

Van 7x15 ATS Cup ET20 met Linglong Dingdong 195/50/15 bandjes die aan de voorkant ontzettend heul veul buiten de wielkasten kwamen en onder de schade zaten, naar vers gespoten 6x13 ATS Cup ET38 met hagelnieuwe Dunlop StreetResponse 165/65/13 bandjes.

Stuurt een beetje makkelijker zo zonder stuurbekrachtiging. :P

In de toekomst gaat het ding nog 60mm ofzo zakken, maar eerst maar eens lekker touren deze zomer. Raampje open, pootje naar buiten en @ 100km/h cruisen met dat 1100cc monster. :D

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Toch nog even een lofzang. Ik heb dus mijn Golf 6 voorloper (1.4TSI 160pk Highline DSG) ingeruild voor een Golf 7 (1.6TDI Bluemotion Highline Executive)

Dit alles tot mijn bestelde Outlander er is.

Wat is deze Golf 7 toch een afgrijselijke goede auto. Echt, zo fijn. Veel fijner dan mijn Audi A4, veeeel beter dan de Golf 6.

De wegligging, de rijgeluiden, de afwerking, de zit en ja, zelfs de instap 1.6TDI, alles aan deze auto is goed. De Navigatie, het stuur, alles klopt. Hij schakelt heerlijk (mis DSG absoluut niet).

Echt knap van VW om dit voor elkaar te krijgen.

EDIT: En nettobijtelling van €182,- 8)7 De koop van de eeuw (nouja, tot mijn Outlander met bijtelling €0,- er is :+ )

[ Voor 9% gewijzigd door PWM op 29-07-2013 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Volledig mee eens PWM. Ik had ook nooit gedacht dat het verschil met een 6 zo groot zou zijn. Is echt wel een beetje shocking :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
De Focus titanium econetic diesel heeft een netto bijtelling van €132,- ;) Toch blijf ik een grote VW-fan hoor, ondanks dat ik nu in een Focus rij. Maar de Golf 7 met 14% kwam net op het verkeerde moment uit voor mij, baal er nog steeds van.

[ Voor 9% gewijzigd door tiguan op 29-07-2013 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Is er iemand die de logo's van de radiostations al een keer heeft gedownload? In het Golf 7 systeem kan je ze een logo meegeven, lijkt me wel leuk om dat bij alle stations te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Hoe doe je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Laatst online: 12:22

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

tiguan schreef op maandag 29 juli 2013 @ 17:40:
De Focus titanium econetic diesel heeft een netto bijtelling van €132,- ;) Toch blijf ik een grote VW-fan hoor, ondanks dat ik nu in een Focus rij. Maar de Golf 7 met 14% kwam net op het verkeerde moment uit voor mij, baal er nog steeds van.
Een groot fan maar 50 euro pm was onoverkomelijk?

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Nu online
Chaoss schreef op maandag 29 juli 2013 @ 20:20:
[...]

Een groot fan maar 50 euro pm was onoverkomelijk?
Nee, de golf met 14% bijtelling was er later dan dat ik mijn auto moest uitzoeken.

[ Voor 3% gewijzigd door tiguan op 29-07-2013 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Nu online
oeps dubbel

[ Voor 93% gewijzigd door tiguan op 29-07-2013 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Als je de in het scherm met 5 Pre-Set radio station staat, ziet die optie onder Setup. In het Nederlands heet de optie "Zenderlogo's". Je kan dan een achtergrond kiezen vanuit de folders op je SD kaart. Dit kan per radiostation.

Vond het al mooi dat hij standaard de Covers van de MP3's op mijn SD liet zien op het scherm :)
tiguan schreef op maandag 29 juli 2013 @ 17:40:
De Focus titanium econetic diesel heeft een netto bijtelling van €132,- ;)
Ik ga uit van 52% :p Bij 42% is het gat nog een tientje :)

[ Voor 21% gewijzigd door PWM op 29-07-2013 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Nu online
Hoe bedoel je dat? Welk gat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel_rox
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-09 15:11
Afbeeldingslocatie: http://i497.photobucket.com/albums/rr334/maikelvandenhurk/IMAG0143_zpsfb976e9f.jpg

Heel wat anders dan de moderne modellen die hier vooral voorbij komen, maar ontzetten tevreden mee en nog veel meer lol van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

maikel_rox schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 00:56:
[afbeelding]

Heel wat anders dan de moderne modellen die hier vooral voorbij komen, maar ontzetten tevreden mee en nog veel meer lol van!
:Y :Y

Die is nog een paar jaartjes ouder dan mijn gebakje.

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-09 16:52
Kennelijk heeft er vannacht iemand in de Polo van mijn vrouw gezeten. Geen braakschade (zou misschien kunnen zijn dat de portieren niet afgesloten waren, die vergeet ze wel eens). Auto doorzocht. Paar oude CD's meegenomen.
Heel opmerkelijk: bluetooth module was los van de telefoonhouder, maar niet meegenomen. RNS 310 zit er nog gewoon in.

Wat denken jullie? Gelegenheidsprutser of iemand die bij de electronica moest zijn om codes te kopieren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Ik bedoelde het verschil tussen de Focus en de Golf. Als je 42% belasting betaald, is de Golf nog maar €10,- duurder. Maarja, daar heb je nu niets meer aan :p

Vind dit trouwens voor het basis systeem ook erg netjes:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/QbzIgxXTcLHqtNrRNTOuNrwa/thumb.jpg

Dat menu onderin opent alleen als je met je hand er naartoe gaat. Werkt allemaal erg fijn. Dit is eigenlijk de opvolger van de RNS315, maar je hebt het idee dat deze 10 generaties nieuwer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Nu online
PWM schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 09:39:
[...]

Ik bedoelde het verschil tussen de Focus en de Golf. Als je 42% belasting betaald, is de Golf nog maar €10,- duurder. Maarja, daar heb je nu niets meer aan :p
Ah zo, ja dat klopt. Daarom baal ik ook zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxoss
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:54
t_captain schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 09:35:
Kennelijk heeft er vannacht iemand in de Polo van mijn vrouw gezeten. Geen braakschade (zou misschien kunnen zijn dat de portieren niet afgesloten waren, die vergeet ze wel eens). Auto doorzocht. Paar oude CD's meegenomen.
Heel opmerkelijk: bluetooth module was los van de telefoonhouder, maar niet meegenomen. RNS 310 zit er nog gewoon in.

Wat denken jullie? Gelegenheidsprutser of iemand die bij de electronica moest zijn om codes te kopieren?
Met een schroevendraaier of "polensleutel" komen ze zo binnen. Vreemd van die bluetooth module, die RNS310 zullen ze wel een keer voor terug komen de vraag is alleen wanneer. Mijn advies: neem een goede verzekering tegen diefstal of zorg ervoor dat ze die RNS er niet uit kunnen halen doormiddel van bijvoorbeeld de Navilock.

Bij mij is laatst de 310 gejat, gelukkig allemaal verzekerd maar blijkbaar is dat niet altijd het geval. Laat er nu meteen een Navilock opzetten. Heb geen zin in nog een keer dat gezeik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Dus je denkt dat ze achter de RNS aanzaten. Kan natuurlijk, al vraag ik me af of ze in dat geval wel wisten waar ze mee bezig waren. Waarom zou je de BT module uit de houder klikken maar vervolgens niet meenemen? :)

Bovendien waren er geen sporen dat ze de RNS zelf hebben willen losmaken.

Verzekering is casco, RNS is fabrieksoptie dus dat zit goed. Van de RNS was de 510 toch juist het geliefde model?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
maxoss schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 10:43:
[...]

Bij mij is laatst de 310 gejat, gelukkig allemaal verzekerd maar blijkbaar is dat niet altijd het geval. Laat er nu meteen een Navilock opzetten. Heb geen zin in nog een keer dat gezeik.
Bijzonder inderdaad, want de 310 is volgens mij zelden slachtoffer. Bij mij in de buurt zijn er ook wel eens 510's gestolen, maar de 310 in mijn Golf zit er gewoon nog in. (even afkloppen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
[...]

[afbeelding]

Dat menu onderin opent alleen als je met je hand er naartoe gaat. Werkt allemaal erg fijn. Dit is eigenlijk de opvolger van de RNS315, maar je hebt het idee dat deze 10 generaties nieuwer is.
Das toch niet de basis.. die heeft meer knoppen dan de highline van mijn vriendin. En ik zie ook geen albumart die wel in de mp3 zit.

[ Voor 12% gewijzigd door UltraSub op 30-07-2013 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18:01

[afbeelding]

Ziet mooi uit ja. Al heb ik wel twee bezwaren, bij een touchscreen menu moet je bijna altijd je ogen van de weg halen. Ik neem aan dat je dit ook vanaf het stuur kunt doen, dan valt het wel mee. Mijn andere bezwaar staat hierboven, misschien wil ik wel geen luxe navi radio meer, voor mijn part een kale versterker met een aux plug en dan gaat de telefoon er maar voor. Best wel een beetje triest.
Edit: boven hierboven :)

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
mekkieboek schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 11:03:
[...]

Ziet mooi uit ja. Al heb ik wel twee bezwaren, bij een touchscreen menu moet je bijna altijd je ogen van de weg halen. Ik neem aan dat je dit ook vanaf het stuur kunt doen, dan valt het wel mee. Mijn andere bezwaar staat hierboven, misschien wil ik wel geen luxe navi radio meer, voor mijn part een kale versterker met een aux plug en dan gaat de telefoon er maar voor. Best wel een beetje triest.
Edit: boven hierboven :)
Alles kan ook van het stuur.

En de diefstalgevoeligheid is opgelost. De Navi unit bestaat nu uit 3 delen, verspreid over de auto, en is zeer moeilijk te demonteren. En als je wel gedemonteerd hebt, is het eigenlijk niet meer te monteren in een auto die het niet had. Wat dat betreft hebben ze wel geleerd :)
UltraSub schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 10:59:
[...]

Das toch niet de basis.. die heeft meer knoppen dan de highline van mijn vriendin. En ik zie ook geen albumart die wel in de mp3 zit.
Dit is de standaard Navi in ieder geval. Wellicht dat de standaard radio nog iets meer standaard is ;)

Ik lees nu net dat er ook integratie is met Spotify, dat gaan we zo maar even proberen.

[ Voor 26% gewijzigd door PWM op 30-07-2013 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
mekkieboek schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 11:03:
[...]
...
misschien wil ik wel geen luxe navi radio meer, voor mijn part een kale versterker met een aux plug en dan gaat de telefoon er maar voor. Best wel een beetje triest.
Sterk punt. Mijn ervaring is dat uiteindelijk na een paar jaar al die factory navvies achter lopen op de features die je veel goedkoper in een telefoon/tablet/PND hebt. De belachelijke prijzen die ze vragen voor dit soort systemen heeft mijn vriendin alweer 4 jaar geleden doen besluiten te stoppen er mee.
PWM schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 11:33:
[...]

Dit is de standaard Navi in ieder geval. Wellicht dat de standaard radio nog iets meer standaard is ;)
Aaaaah, standaard Navi. Dat zal het zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxoss
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:54
t_captain schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 10:51:
Van de RNS was de 510 toch juist het geliefde model?
J0YR1D3R schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 10:59:
[...]

Bijzonder inderdaad, want de 310 is volgens mij zelden slachtoffer. Bij mij in de buurt zijn er ook wel eens 510's gestolen, maar de 310 in mijn Golf zit er gewoon nog in. (even afkloppen).
Dat dacht ik dus ook, maar ook deze levert natuurlijk wel wat op en bovendien hebben ze dat ding er binnen 2 minuten uit. Deur openen of ruit inslaan, frontje eraf klikken, 4 schroefjes losdraaien en RNS eruittrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkFlow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-09 14:03
PWM schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 11:33:
En de diefstalgevoeligheid is opgelost. De Navi unit bestaat nu uit 3 delen, verspreid over de auto, en is zeer moeilijk te demonteren. En als je wel gedemonteerd hebt, is het eigenlijk niet meer te monteren in een auto die het niet had. Wat dat betreft hebben ze wel geleerd :)
Het is verbeterd, maar nog zeker niet opgelost, helaas. Kwam toevallig vanochtend deze post tegen met foto's van een Golf VII waar de navigatie uit gejat is: http://www.vwforum.nl/viewtopic.php?t=167372

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Ik ga vanavond even goed kijken of er een poging is gedaan om bij OBD of contactslot te komen (klepje van zekeringenkast open / opengeweest etc?).

De RNS leken ze weinig interesse in te hebben, er is niet eens geprobeerd om die uit te bouwen. Ook waren ze vooral bezig met het doorzoeken van de auto. Achterbank half neergeklapt, rugzak uit koffer naar achterbank verplaatst, in de stoelbakken gekeken etc. Dat is niet het patroon van iemand die een RNS of een hele auto aan het ophalen is. Misschien stond de auto gewoon van slot en was het een toevallig passerende prutser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
DarkFlow schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 13:06:
[...]

Het is verbeterd, maar nog zeker niet opgelost, helaas. Kwam toevallig vanochtend deze post tegen met foto's van een Golf VII waar de navigatie uit gejat is: http://www.vwforum.nl/viewtopic.php?t=167372
Unbelievable :( Dat wist ik inderdaad niet.

Tsja, zolang paupers de dingen kopen, blijven andere paupers ze jatten.

De eerste 3 a 4 jaar zullen er weinig gestolen worden, maar zodra de Golfjes 7 de 2de hands markt gaan bestormen, is er waarschijnlijk geen houden meer aan.

[ Voor 15% gewijzigd door PWM op 30-07-2013 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKra
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:58

aKra

Intentionally left blank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
DarkFlow schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 13:06:
[...]

Misschien had het gilde nog niet door dat je er niks aan hebt? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Heb net even gekeken. In het slot zie ik kleine toolmarks die overwen lijken te komen met een polensleutel zoals in het youtube fimpje hierboven.

Ik vraag me nog steeds af waarom ze de BT adapter uit de telefoonhouder hebben getrokken. Zie plaatje;

https://www.dropbox.com/s...2013-07-30%2017.10.02.jpg

Dat is toch geen OBD connector?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-09 18:09
Laat ik mij ook maar eens melden in dit topic, ik bezit al drie jaar een golf 3 uit 1996(benzine). Heb het ding toen gekocht voor 750 euro als studentenbak. Inmiddels heeft het beestje bijna 240K op de teller en er is kwa onderhoud eigenlijk verrassend weinig aan gedaan behalve de normale slijtage delen (banden, remmen, distributieriem etc).

Vorige week heb ik er met een vriend een andere koppeling in gezet (preventief onderhoud) en als het goed is krijg ik vandaag twee dorpels binnen. De de golf-kwaal begint aan de bijrijderskant nu echt parten te spelen voor de apk, dus binnenkort mijn bakkunsten maar eens los laten op het beestje :p.

Een ander had hem al lang naar de sloop gebracht, maar ik krijg het niet over mijn hart :+. Eigenlijk wil ik gewoon zien hoelang ik hierin lekker door kan tuffen voordat ie echt "op" is :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Ben op zoek naar een leuke wagen voor mijn vrouw, specifiek de Polo 9N3 rond 2006 - 2008.
Nu ben ik aan het Googlen op eventuele aandachtspunten voor de 1.2 en 1.4 benzinemotoren, waarvan de laatste nogal problematisch te boeken staat.

Iemand verder nog aandachtspunten voor deze Polo's? En moet ik echt met een grote boog om de 1.4 16V uitgevoerde Polo's lopen?
Is de 1.2 12V over het algemeen een betrouwbare motor? Verder had ik gelezen over problemen met draagarmrubbers en de uitwisselbaarheid met de betere versie van een Audi A2.

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKra

aKra

Het grootste probleem bij de 9N3 is krakende rubbers in de ophanging, dus bij drempels/kuiltjes in klinkerwegen hoor je raar gepiep/gekraak vanuit het onderstel komen. Bekend probleem, 3 revisies laten doen bij de dealer, maar kwam steeds weer terug. Uiteindelijk het devies gekregen, hier alsjeblieft, een busje met anti-interieur dashboard kraak iets, spuit dat er maar zelf op zonder brug, dat helpt vast en zeker. Wij weten niet wat het probleem is :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Dat is dus schijnbaar op te lossen door draagarmrubbers van een Audi A2 te gebruiken voor de Polo.

Bron (o.a.): http://forum.mypolo.nl/po...mrubbers-vervangen-2.html
En een (Duitse) how-to: http://www.pimpowski.de/querlenkerbuchsen_audi_a2.html

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKra

aKra

Correct, maar dat wordt zelden gedaan. En is kostbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
PWM schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 14:03:
[...]

Unbelievable :( Dat wist ik inderdaad niet.

Tsja, zolang paupers de dingen kopen, blijven andere paupers ze jatten.

De eerste 3 a 4 jaar zullen er weinig gestolen worden, maar zodra de Golfjes 7 de 2de hands markt gaan bestormen, is er waarschijnlijk geen houden meer aan.
Dus daar gaan we weer. Ook de tools om de vag groep te openen en autos te stelen is buiten gewoon goed. De RNS510 laten ze eindelijk met rust en nu dit. Dan heeft BMW toch beter voor elkaar met een los scherm bovenop en bedieiningsunit onder. Dan moet je bijna hele dashboard slopen volgens mij. Dit ziet eruit alsof het maar 5 min werk is.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb een Polo GTI en zat stiekem toch wel te kijken naar de nieuwe Golf 7 GTI, schijnt zeer goede reviews te hebben i.v.m. het Performance pack en het mechanische sper diff.

Echter zijn dit soort zaken uiteindelijk killing voor keuzes die mensen maken. Tot op heden heb ik gelukkig nog geen gezeur gehad met de Polo. Mede omdat hier nog gewoon een RNS310 inzit en deze is gewoon minder interessant. Het feit dat ik in omgeving Gelderland woon helpt ook niet mee.

Als ik een gloed nieuwe Golf GTI voor de deur zet heb ik het vermoeden dat de vraag niet is wordt hij gestolen maar eerder wanneer wordt hij gestolen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-09 14:52

Wom

Omwille van 'Als' zou ik er niet voor kiezen het niet te doen.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18:01
Viper® schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 11:22:
Als ik een gloed nieuwe Golf GTI voor de deur zet heb ik het vermoeden dat de vraag niet is wordt hij gestolen maar eerder wanneer wordt hij gestolen :(
En als je 'm laat voorzien door zo'n oldschool third-party anti-diefstalbeveiliging? Zo een met een separate chipsleutel die ouderwets de brandstofpomp en de startmotor afkoppelt. Laat ze dan maar komen met hun laptopjes en usb kabeltjes :). Al loop je nog steeds de kans dat ze 'm in z'n geheel op een trailer takelen maar dan heb je wel heel volhardende types.

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Die OBD stekker kun je 'onderbreken' he, bekende truc, je kan zelf op een pin spanning zetten waardoor je zo een kastje kan slopen. Maar idd zo iets is ook geen gek idee...

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Iedereen die ook in het Audi topic komt, kent mijn problemen met de 2012 Audi A4 die ik had. Audi is imho synoniem voor Trabant qua betrouwbaarheid, alleen heeft Trabant een beter dealernetwerk.

Anyway, zoals jullie hebben kunnen zien heb ik ook al een lofzang op mijn voorloopauto gehouden, de Golf 7 Bluemotion.

Vandaag ging alles stuk :+ Ramen staan open, kunnen niet meer dicht. Foutmeldingen in het kwadraat op mijn scherm. De open deuren gaan niet meer dicht, de gesloten deuren niet meer open. Krijg ook foutmeldingen dat hij niet meer kan starten, maar tot nu toe lukt dat wel. Fijn, natuurlijk op een zaterdag.

Ik mijn collega SMS-en die een week voor mij de Golf 7 kreeg, blijkt al 2 keer met storingen bij de dealer te hebben gezeten _O- Toen hij zijn auto ophaalde bij de dealer waren er al 2 storingen :+

PWM & VAG = Geen beste combinatie

[ Voor 5% gewijzigd door PWM op 03-08-2013 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:11

Arfman

Drome!

Tsja PWM, knip dat zijn ook de dingen die ik hoor van collega's en vrienden die VAG rijden (danwel gekocht, danwel lease). VAG begint qua elektronische problemen te lijken op Renault van 2000/2001.

Het aller, allerergst vind ik dan altijd nog dat je bij dealers wordt afgescheept met "bekend kwaaltje", "we weten het niet" of "niks aan te doen". Dan klop je bij PON aan en wordt je zo mogelijk nog harder genegeerd of afgescheept. Het lijkt wel alsof die mensen geen auto's willen verkopen. Of nou ja, wel verkopen, maar daarna moet je toch vooral opzouten. Problemen kunnen met elke auto ontstaan, maar wees dan in ieder geval eerlijk en probeer mensen te helpen.

Zoals bekend heb ik ook geen beste ervaring met VAG, en dit soort verhalen sterken mij alleen maar in mijn beslissing destijds om die auto a) weg te doen en b) nooit meer een auto van dat merk te kopen.

Saillant detail: mijn ex-Altea is in 1 jaar tijd nu alweer 2 x van eigenaar verwisseld. Hoeft natuurlijk niks te betekenen, maar ik vermoed dat de problemen gewoon door zijn gegaan nadat ik hem weg heb gedaan :+

[ Voor 3% gewijzigd door PWM op 12-08-2013 10:19 ]

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Ik getogen naar de dealer. Eerste reactie

"dat gaat niet meer lukken, we sluiten over een uur"

Ik zeg dat me dat niet uitmaakt, en dat ik wel in een vervangende auto stap.

"Die afdeling is al weg meneer"

Er is geen dealernetwerk wat minder klantvriendelijk is dan VW/Audi. En nu? Nou, een monteur ging wel even mee. Via een trucje in ieder geval de ramen dichtgekregen. De voorlopige conclusie nu?

Wait for it....

Het raamknopje voor het raam aan bestuurderskant is waarschijnlijk kapot 8)7

De foutmeldingen die ik krijg (niet kunnen starten en STOP in het scherm) worden waarschijnlijk veroorzaakt door sluiting van dat knopje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
knip

[ Voor 93% gewijzigd door PWM op 12-08-2013 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

PWM schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 12:51:
Er is geen dealernetwerk wat minder klantvriendelijk is dan VW/Audi.

De foutmeldingen die ik krijg (niet kunnen starten en STOP in het scherm) worden waarschijnlijk veroorzaakt door sluiting van dat knopje.
Dat is ook mijn ervaring met het dealer netwerk, ja. En natuurlijk bizar dat 1 defect knopje dit kan veroorzaken, alhoewel ik dealers ook nooit van vertrouw.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben het niet. :P

Als je je OBD wilt beschermen, prop er een Abus slot tussen. Zo hoef je ook niets te solderen, en kan men geen OBD apparatuur aan je auto koppelen. Sleutel bewaar je ergens thuis op een veilige plek, en neem je deze mee als je 'm uit moet lezen bij garage ofzo.

Die tip gaf ooit iemand mij. Zo'n Abus slot past namelijk precies eroverheen waardoor het bochtwerk kats over de connectoren valt.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/F6LZ2jcxnwSKZmrMVY64keQR/full.jpg

Laatste dagen veel bezig geweest ermee:

- 4 nieuwe banden
- Nieuwe rubbers ophanging
- Fuseekogel
- Achterbank en toebehoren eruit > Strutbar voor en achter. Volgende maand een rolkooi :P
- Recaro seats eruit, ingewisseld voor kuipstoeltjes
- Draagarm links & rechtsvoor. Die zaten er schijnbaar nog op sinds bouwjaar.

Todo's:

Dakhemel strippen, ander plekje vinden voor top console
Contactslot vervangen, huidige geeft bij warm weer start-issues. Bekend "Vr6" probleem
Kleine reparaties en laswerk her en der.
Subwoofer kist achter vervangen met woofertje voor onder de stoel
Accu naar achter ivm gewichtsverdeling
Airco eruit

Ondanks leeftijd (1992) en KM-stand (306.000) blijft het echt een snelle heerlijke auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 02:04

aex351

I am the one

Mijn Golf 6 ging gisteren ineens in noodloop. Schrok er in eerste instantie wel van. Diverse waarschuwingslampen begonnen te branden op het dashboard. O.a. EPC, Katalysator, ESP en bandenspanning. Het start-stop systeem werkte ook niet fijn met de noodloop actief. Dus die heb ik maar uitgezet. De oorzaak was twee defecte bougiekabels. Hierdoor had cilinder 1 en 3 een overslag. In eerste instantie was het alleen één kabel. 10 minuten nadat het gerepareerd was door de mobiele volkswagen monteur en ik weer onderweg was had ik weer hetzelfde probleem. Kabel twee was het dit keer. Dit probleem heeft me helaas zeker 3-4 uur gekost. Monteur gaf aan dat er sprake was van oxidatie in de bobine (verbonden via de bougiekabels aan de cilinders) en dat deze beter vervangen kan worden. Ben verder goed geholpen. Mijn tip aan iedereen bij de volgende service beurt. Laat even de bobine aansluiting controleren op groene oxidatie. Kwestie van een aantal kabels los trekken en wellicht preventief laten vervangen incl. bougiekabels.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Gelukkig ben ik niet de enige met problemen icm de Golf dus als ik het hier zo hoor. Op de ratelende airco die volkomen normaal schijnt te zijn (not) rijdt hij eigenlijk best prima nu. Voorbumper is opnieuw gespoten na wat schade (zonder noemenswaardig kleursverschil) en hij trilt nog maar heel licht bij 100-130km/h. Volgend weekend maar weer eens topsnelheid testen in Duitsland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-03 21:48
Verwijderd schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 17:15:
Ik ben het niet. :P

Als je je OBD wilt beschermen, prop er een Abus slot tussen. Zo hoef je ook niets te solderen, en kan men geen OBD apparatuur aan je auto koppelen. Sleutel bewaar je ergens thuis op een veilige plek, en neem je deze mee als je 'm uit moet lezen bij garage ofzo.

Die tip gaf ooit iemand mij. Zo'n Abus slot past namelijk precies eroverheen waardoor het bochtwerk kats over de connectoren valt.

[afbeelding]

Laatste dagen veel bezig geweest ermee:

- 4 nieuwe banden
- Nieuwe rubbers ophanging
- Fuseekogel
- Achterbank en toebehoren eruit > Strutbar voor en achter. Volgende maand een rolkooi :P
- Recaro seats eruit, ingewisseld voor kuipstoeltjes
- Draagarm links & rechtsvoor. Die zaten er schijnbaar nog op sinds bouwjaar.

Todo's:

Dakhemel strippen, ander plekje vinden voor top console
Contactslot vervangen, huidige geeft bij warm weer start-issues. Bekend "Vr6" probleem
Kleine reparaties en laswerk her en der.
Subwoofer kist achter vervangen met woofertje voor onder de stoel
Accu naar achter ivm gewichtsverdeling
Airco eruit

Ondanks leeftijd (1992) en KM-stand (306.000) blijft het echt een snelle heerlijke auto.
Wat ga je er mee doen jism? ring bak van maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

J0YR1D3R schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 22:51:
Gelukkig ben ik niet de enige met problemen icm de Golf dus als ik het hier zo hoor. Op de ratelende airco die volkomen normaal schijnt te zijn (not) rijdt hij eigenlijk best prima nu. Voorbumper is opnieuw gespoten na wat schade (zonder noemenswaardig kleursverschil) en hij trilt nog maar heel licht bij 100-130km/h. Volgend weekend maar weer eens topsnelheid testen in Duitsland.
Een keer laten uitlijnen dan? :) Maar mooi dat je geen kleurverschil hebt. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Is al een paar keer gedaan. Heb ook al 2 nieuwe banden:
Auto is inmiddels weer terug na 2 dagen in de garage. Uiteindelijk zijn er 2 banden vernieuwd, wat ik ook al een beetje verwachtte eigenlijk :) Airconditioning geratel schijnt gewoon zo te horen bij het model/aircopomp/etc, dus de radio gaat maar wat harder als het warmer is.

Alleen waar de banden zitten is iets anders dan ik verwachtte, waardoor in plaats van 4x Contintental PremiumContact 2E rondom nu rechtsvoor en linksachter een nieuwe Continental PremiumContact 5 ligt en rechtsachter en linksvoor een gebruikte (40k gereden) CPC 2E. Ik vind het eigenlijk wat vreemd en kwam er thuis achter, morgen maar eens bellen. Profiel wijkt niet superveel af, maar ik stond er wel van te kijken...
Dit blijkt geen fout te zijn maar de beste oplossing die ze konden bedenken en behalen. Tsja, het is minder dan het was, ja, maar ik vind het nog steeds irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thijszor schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 22:56:
[...]

Wat ga je er mee doen jism? ring bak van maken?
Gewoon hobby bak, snel, luidruchtig en een keer meetings mee bezoeken :)

Gisteren in belgie, wat een kut wegennet daar... :') Ik knalde op de snelweg over een stuk plaat heen... met als gevolg dat het door mij toedoen in stukken brak en knalde op de auto's achter mij. Pas bij benzinestation kwam ik erachter wat de schade was:

Afbeeldingslocatie: https://sphotos-b-lhr.xx.fbcdn.net/hphotos-ash4/p480x480/1016952_310107109135249_887206733_n.jpg

Kon het niet meer uitwijken. Kon ook niet naar rechts, daar zat een vrachtwagen of 3 achter elkaar geplakt. Schroef godverdomme je lading eens vast..... :/ Heb de onderlip weer erin gedrukt, lampje op z'n plek, enige dat je nog zien is een barst in onderlip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 14:38:
[...]

Gewoon hobby bak, snel, luidruchtig en een keer meetings mee bezoeken :)

Gisteren in belgie, wat een kut wegennet daar... :') Ik knalde op de snelweg over een stuk plaat heen... met als gevolg dat het door mij toedoen in stukken brak en knalde op de auto's achter mij. Pas bij benzinestation kwam ik erachter wat de schade was:

[afbeelding]

Kon het niet meer uitwijken. Kon ook niet naar rechts, daar zat een vrachtwagen of 3 achter elkaar geplakt. Schroef godverdomme je lading eens vast..... :/ Heb de onderlip weer erin gedrukt, lampje op z'n plek, enige dat je nog zien is een barst in onderlip.
Dat had slechter af kunnen lopen, als je bijvoorbeeld een klapband had gehad door die plaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 00:52:
[...]

Dat had slechter af kunnen lopen, als je bijvoorbeeld een klapband had gehad door die plaat.
Ja, er is een gat geslagen door het plastic heen tussen wiel en voorbumper in. Kan je nagaan met hoeveel kracht dat er doorheen kwam. Het kon inderdaad veel erger aflopen, maar dat is gelukkig bespaard gebleven. Banden zijn net nog geen week nieuw, schade aan velg/band is nul. Ik ben erover heen gereden, het geeft een enorme klap, je schrikt wel even, kijkt meteen in je zijspiegel en ziet de auto's achter je proberen uit te wijken waar geen ruimte voor is ....

Die lul voor me gaf ook geen waarschuwing maar ging gelijk naar rechts... zo van "Suprise!" :+

Belgie is belabberd qua wegennet. Het is niet de eerste keer dat er troep op het wegdek lag. De wegen daar zijn vaak in slechtere staat dan die van Nederland. Maar ja. Omdat ik vanuit Belgie door moest naar zeeland en dat via de Westerscheldetunnel doen wou (Die afgesloten was) moest ik ruim 150KM omrijden via Antwerpen om toch op m'n bestemming te komen. Was die kolere brand er niet was mijn auto schadevrij gebleven.... zucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:21

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Verwijderd schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 02:37:
[...]
Die lul voor me gaf ook geen waarschuwing maar ging gelijk naar rechts... zo van "Suprise!" :+
Misschien moet je toch leren om wat meer afstand te gaan houden......

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Bullshit. Zelf ook al eens meegemaakt. Al heb je 25 meter afstand, er zullen momenten zijn dat je geen tijd meer hebt om te reageren, en het onmogelijk had kunnen zien. Gewoon laten rollen dan maar, en het beste er van hopen. Ik ga echt geen rare fratsen uithalen die veel leiper zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 16:37
UltraSub schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 10:00:
Bullshit. Zelf ook al eens meegemaakt. Al heb je 25 meter afstand, er zullen momenten zijn dat je geen tijd meer hebt om te reageren, en het onmogelijk had kunnen zien. Gewoon laten rollen dan maar, en het beste er van hopen. Ik ga echt geen rare fratsen uithalen die veel leiper zijn.
25 meter is dan ook nog steeds veel te weinig op de snelweg en ook op provinciale (80km/h) wegen ;)
Bij 120 km/h is 2 sec afstand 66,6 meter, bij 80 km/h 44,4 meter.
De twee seconden afstand regel is overigens ondertussen ook alweer aangegeven als 'te weinig', dus je zou zelfs nog meer afstand moeten houden.

Als jij geen tijd meer hebt om te reageren door iets wat je voorganger doet, bijvoorbeeld door iets waar hij voor uit wijkt en jij dan geen tijd meer hebt om ook uit te wijken, dan heb je gewoon te weinig afstand.

[ Voor 22% gewijzigd door Tankiej op 09-08-2013 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Ja, allemaal mooi en aardig, maar we weten allemaal dat als je voldoende afstand houdt het gaatje met je voorligger constant wordt dichtgereden. Ik zeg niet dat je er dan maar achter moet kleven, maar zulke zaken als die Jism zijn overkomen kun je soms niet voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 16:37
Arfman schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 10:50:
Ja, allemaal mooi en aardig, maar we weten allemaal dat als je voldoende afstand houdt het gaatje met je voorligger constant wordt dichtgereden. Ik zeg niet dat je er dan maar achter moet kleven, maar zulke zaken als die Jism zijn overkomen kun je soms niet voorkomen.
Klopt, afstand houden is vooral (in NL) in de randstad zo goed als onmogelijk. Je wordt gelijk 'afgestraft' door iemand die er tussen schuift..
Maar ik reageerde ook vooral op dit stukje:
Al heb je 25 meter afstand, er zullen momenten zijn dat je geen tijd meer hebt om te reageren
Het lijkt alsof UltraSub aangeeft dat 25 meter al heel veel afstand is, aangezien hij zegt 'al heb je 25 meter afstand'. Maar 25 meter is helemaal niks, zeker niet met snelheden boven de 100 km/h..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Kijk eens om je heen. Stel je 25 meter voor. Dat is echt een behoorlijke afstand hoor. Als je dat de hele tijd hebt op de linkerbaan, dan wordt het tijd dat je naar rechts gaat, want mensen die zoveel afstand hebben in de spits in Nederland zijn doorgaans de linksrijders.
Ik zeg niet dat je moet kleven, ik zeg dat je het in veel situaties gewoon niet kunt voorkomen, ook al heb je voldoende afstand. 25 meter was als voorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Ben op zoek naar een nieuwe occasion en heb nu een Golf VI 1.4 TSI DSG7 (123pk) op het oog.
Auto heeft 50000km op de teller en vraagprijs is 16000 euro.

Deze is te koop bij een VW dealer en komt met de Das Welt garanatie.

Ik lees verschillende ervaringen over de TSI motor (van zeer slecht tot positief) en twijfel erg over de betrouwbaarheid.

Wat zijn jullie ervaring/advies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
De 122 pk kent volgens mij, afgezien van de distributieketting, weinig tot geen problemen hoor. Dat is de 160 pk, met kop-, zuiger-, turboproblemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Nu online
Ik weet niet of dat zo is, maar ik had de 1.4TSI 122pk 7-DSG 4 jaar, 90.000km op de teller gezet en nooit problemen mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie
  • Registratie: April 2004
  • Nu online

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Ik heb de 1.4TSI 122pk in mn Scirocco, en daar nog nooit problemen mee gehad. (70k)

[ Voor 3% gewijzigd door DerOllie op 09-08-2013 12:48 ]

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Het lijkt alsof UltraSub aangeeft dat 25 meter al heel veel afstand is, aangezien hij zegt 'al heb je 25 meter afstand'. Maar 25 meter is helemaal niks, zeker niet met snelheden boven de 100 km/h..
Precies. Het is minder dan een seconde. Als je flink doorrijdt slechts een halve seconde.

[ Voor 14% gewijzigd door t_captain op 09-08-2013 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Kunnen we hier wel weer een hele off topic discussie over houden, maar goed.. Mijn laatste ding over dit onderwerp:
Minder dan 2 seconden afstand
In de spits is het vaak niet mogelijk om 2 seconden tussenafstand aan te houden, omdat andere automobilisten die vrije ruimte innemen. Als u bij druk verkeer iets minder dan 2 seconden afstand houdt, bent u dus niet in overtreding. U moet dan wel extra alert zijn op plotseling remmend en invoegend verkeer.

Bumperkleven
De politie bepaalt per situatie wanneer er sprake is van bumperkleven. Dat is bij een afstand van ongeveer 0,5 seconden of minder.
Bron:
http://www.rijksoverheid....-hoe-pas-ik-deze-toe.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
De 1.4TSI 122pk van VAG is een vrij goede motor. Er zijn wel een paar exemplaren met problemen met de distributieketting. Maar volgens mij waren dit over het algemeen de 1.4TSI bluemotion types.

de 160 pk variant kent wat meer issues.
De DSG versnellingsbak daarintegen kan wel voor problemen zorgen. 50000 km zal niet zo'n probleem zijn.

Maar als je een proefrit maakt let even op de versnellingsbak. Schakelt hij hakkelig, traag en/of schokkerig dan kan het zijn dat er problemen mee zijn. Als hij eenmaal warm is zou hij vrij soepel moeten schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Nu online
Bij mij ging de overgang van de eerste naar de tweede versnelling altijd haperig. En bij het uit laten rollen en dan weer gas geven ging ook niet altijd even soepel, maar daar wen je aan :P

[ Voor 3% gewijzigd door tiguan op 09-08-2013 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Viper® schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 13:43:
De 1.4TSI 122pk van VAG is een vrij goede motor. Er zijn wel een paar exemplaren met problemen met de distributieketting. Maar volgens mij waren dit over het algemeen de 1.4TSI bluemotion types.

de 160 pk variant kent wat meer issues.
De DSG versnellingsbak daarintegen kan wel voor problemen zorgen. 50000 km zal niet zo'n probleem zijn.

Maar als je een proefrit maakt let even op de versnellingsbak. Schakelt hij hakkelig, traag en/of schokkerig dan kan het zijn dat er problemen mee zijn. Als hij eenmaal warm is zou hij vrij soepel moeten schakelen.
Bedankt voor jullie reactie en goed om te weten dat de 1.4 TSI 122pk niet tot de probleem categorie valt.

Wat vinden jullie van de vraagprijs van 16000 euro?
Het gaat om een Golf 1.4 TSI 122pk DSG comfort line met een dynamic pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

UltraSub schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 10:00:
^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
De TSI problemen met de distributieketting hangen toch voornamelijk van het bouwjaar af, ik meen dat je de auto's van rond 2009 moet mijden. Dit specifieke probleem is voor zover ik weet niet gekoppeld aan de versie van het 14TSI blok, en als ik het goed herinner zijn er ook 12TSI modellen betroffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
Is er iemand die interesse heeft om de topicstart van me over te nemen door bv een nieuw deel te openen? Ik werk vanwege gebrek aan interesse dit niet meer bij.

Diegene die het wil overnemen mag contact met me opnemen per DM en die krijgt een linkje naar de plaatjes in de topicstart.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

t_captain schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 21:07:
De TSI problemen met de distributieketting hangen toch voornamelijk van het bouwjaar af, ik meen dat je de auto's van rond 2009 moet mijden. Dit specifieke probleem is voor zover ik weet niet gekoppeld aan de versie van het 14TSI blok, en als ik het goed herinner zijn er ook 12TSI modellen betroffen.
Hmm, kan iemand dit nog bevestigen of ontkennen? Zit naar een auto uit 2009 met het 122 pk 1.4tsi blok te kijken namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probleem gehad met geluid... 1 kanaal over 4 speakers....

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/eFW5k3lY1Sq3OXYZO06xEREu/full.jpg

Halve dash uit elkaar getrokken.... ook overbodige draden eruit gewerkt (speakers achter die ik niet gebruik)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/xzckRyndDXLIgZ5vR7C7btS6/full.jpg

Uiteindelijk voor elkaar gekregen, maar links staat op front en rechts op rear.... rechts op front werkt niet meer... Denk dat mijn kenwood radio na 2 jaar dienst de geest geven gaat. Zitten 4 speakers in , 2 in de deur, 2 op dash (Tweeters).

Ook m'n tom tom kon sporadisch geen GPS meer vinden.... Batterij laten drainen... Aangesloten en hij werkt weer. Was akelig als je vanuit Zeeland naar het oosten rijden moet. Gelukkig google navigatie op m'n andriod kunnen gebruiken. Werkt nog beter als tom tom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
thejoker80 schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 17:27:
[...]

Hmm, kan iemand dit nog bevestigen of ontkennen? Zit naar een auto uit 2009 met het 122 pk 1.4tsi blok te kijken namelijk.
Is toch niet zo spannend, die distributie ketting. Vraag bij de dealer een rapport op of hij in een terugroepactie voor vervanging heeft gezeten, zo niet, dan wacht je tot hij gaat ratelen en laat je hem vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• utbone
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:22
thejoker80 schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 17:27:
[...]

Ketting ratelt bij het starten, maar het meeste vervelende vind ik de turbo. Bij een warme moter, zeg 100km snelweg en dan weer de stad in, blijft bij ons de turbo vervelend doen. Bij het optrekken geen power en met hapers
een beetje turbo, dan weer niets... verschrikkelijk. Lijkt iets op turbo druk problemen maar de garage kan niets vinden. Straks weer terug naar TDI... heerlijk.

U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 22:04:
Ook m'n tom tom kon sporadisch geen GPS meer vinden.... Batterij laten drainen... Aangesloten en hij werkt weer. Was akelig als je vanuit Zeeland naar het oosten rijden moet. Gelukkig google navigatie op m'n andriod kunnen gebruiken. Werkt nog beter als tom tom.
Lijkt me een stuk akeliger als je vanuit Zeeland naar het westen moet rijden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

UltraSub schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 09:43:
[...]
Is toch niet zo spannend, die distributie ketting. Vraag bij de dealer een rapport op of hij in een terugroepactie voor vervanging heeft gezeten, zo niet, dan wacht je tot hij gaat ratelen en laat je hem vervangen.
Die distibutie misschien niet, mits dat altijd onder garantie gaat, normaal gesproken is dat bij 200k km toch pas?
utbone schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 09:49:
Ketting ratelt bij het starten, maar het meeste vervelende vind ik de turbo. Bij een warme moter, zeg 100km snelweg en dan weer de stad in, blijft bij ons de turbo vervelend doen. Bij het optrekken geen power en met hapers
een beetje turbo, dan weer niets... verschrikkelijk. Lijkt iets op turbo druk problemen maar de garage kan niets vinden. Straks weer terug naar TDI... heerlijk.
Daar maak ik me ook zorgen om maar dacht dat dat vooral bij 140pk en sterkere blokken was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• utbone
thejoker80 schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 11:24:
[...]
Daar maak ik me ook zorgen om maar dacht dat dat vooral bij 140pk en sterkere blokken was?
Wij hebben een 2009 122PK TSI blok.

Prive zou ik hem persoonlijk nooit kopen aan de hand van een jaar lang irritaties.
Geen uitval of iets dergelijks, maar onvoorspelbaar gedrag en gebrek aan power wanneer jij dat wil... brrrrr

[ Voor 20% gewijzigd door utbone op 12-08-2013 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Hebben wij hier nooit last van gehad. Hartstikke fijn blokje aan gehad. Liep ontzettend goed, en was eigenlijk akelig fel voor een 1.4 met maar 122PK. Wel met DSG7. Nooit mishandeld, altijd netjes warm gereden, maar wel gaspedaal als een soort aan/uit schakelaar, en nooit problemen met blok zelf. Afgezien van distributie ketting die onder terugroep (na klachten) is vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• utbone
UltraSub schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 12:09:
Hebben wij hier nooit last van gehad. Hartstikke fijn blokje aan gehad. Liep ontzettend goed, en was eigenlijk akelig fel voor een 1.4 met maar 122PK. Wel met DSG7. Nooit mishandeld, altijd netjes warm gereden, maar wel gaspedaal als een soort aan/uit schakelaar, en nooit problemen met blok zelf. Afgezien van distributie ketting die onder terugroep (na klachten) is vervangen.
De leasemaatschappij wil deze dus niet preventief laten vervangen. Einde van de leasetijd is ook inzicht. Hij gaat
dus in deze toestand de verkoop in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twieren
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 13:49
Afbeeldingslocatie: http://distilleryimage8.ak.instagram.com/0dc1fb98b76a11e2a1c622000a1fbcae_7.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
utbone schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 12:59:
[...]

De leasemaatschappij wil deze dus niet preventief laten vervangen. Einde van de leasetijd is ook inzicht. Hij gaat dus in deze toestand de verkoop in.
Hoelang heb je het probleem al? Anders sta je straks met problemen langs de kant van de weg. Zou wel zorgen dat je het zwart op wit hebt staan dat ze het niet willen vervangen, anders is het straks nalatigheid van jouw kant en krijg jij de rekening voor een nieuw blok. Lijkt me niet dat je dat wilt.

Mijn auto loopt inmiddels wel weer okay, hij tikt in ieder geval de begrenzer weer aan bij 200 km/h en ik voel hem ook niet meer zo schokkend optrekken in 3/4/5 als voorheen. Blijkbaar is de laatste beurt toch goed geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• utbone
J0YR1D3R schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 13:23:
[...]

Hoelang heb je het probleem al? Anders sta je straks met problemen langs de kant van de weg. Zou wel zorgen dat je het zwart op wit hebt staan dat ze het niet willen vervangen, anders is het straks nalatigheid van jouw kant en krijg jij de rekening voor een nieuw blok. Lijkt me niet dat je dat wilt.

Mijn auto loopt inmiddels wel weer okay, hij tikt in ieder geval de begrenzer weer aan bij 200 km/h en ik voel hem ook niet meer zo schokkend optrekken in 3/4/5 als voorheen. Blijkbaar is de laatste beurt toch goed geweest.
Gelijk vanaf de start helaas. Interieur filters worden ook niet meer vervangen.. dus ja...
In oktober wordt de nieuwe geleverd en verlaat ik het Grote Volkswagen topic... (Ford Focus Wagon Titanium CDTI)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Hoeveel km is vanaf de start? Hoeveel maanden? Bij mij heeft het ook een maand of 3-4 geduurd maar op een gegeven moment werd het geratel tijdens het starten veel erger. Heb toen de ketting bij een andere dealer laten vervangen omdat ik op vakantie ging en geen gedoe/pech wilde hebben onderweg. Uiteindelijk toch gekregen om een andere reden, maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• utbone
J0YR1D3R schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 13:32:
Hoeveel km is vanaf de start? Hoeveel maanden? Bij mij heeft het ook een maand of 3-4 geduurd maar op een gegeven moment werd het geratel tijdens het starten veel erger. Heb toen de ketting bij een andere dealer laten vervangen omdat ik op vakantie ging en geen gedoe/pech wilde hebben onderweg. Uiteindelijk toch gekregen om een andere reden, maar toch.
Vanaf 102.000km (staat nu op 121.000km) in ongeveer 10 maanden.
Er is nog geen lampje of iets dergelijks, en met een 'koude' motor op temperatuur (90gr)
is er niets aan de hand. Geratel van de ketting is ook 2 a 3 seconden, daarna niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Nu online
utbone schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 13:28:
[...]

Gelijk vanaf de start helaas. Interieur filters worden ook niet meer vervangen.. dus ja...
In oktober wordt de nieuwe geleverd en verlaat ik het Grote Volkswagen topic... (Ford Focus Wagon Titanium CDTI)
Grappig, dat is ook mijn opvolg auto. Moet zeggen dat ik m'n Golfje nog steeds erg mis hoor. Een Focus kan gewoon niet tippen aan de kwaliteit van een Golf. Zit niet echt lekker, interieur is krap, wegligging vind ik zelf niet bijzonder geweldig, al zegt iedereen dat Ford zo geweldig rijdt. En ik mis m'n automaatje, maar dat is niet aan Ford te wijten natuurlijk. Je krijgt bij de Focus voor veel minder geld dan wel veel meer opties, maar ik had ze net zo lief niet gehad, als ik toch weer een Golf had gekozen.

Ik ben overgestapt voor de 14%, Golf kwam net te laat voor mij :(

[ Voor 43% gewijzigd door tiguan op 12-08-2013 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
utbone schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 13:28:
[...]

Ben wel benieuwd waarom je van VW overstapt op Ford? :)

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

UltraSub schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 09:43:
[...]

Maar dan heb je alsnog een dure reparatie, ik zou denk ik iets in de koopovereenkomst laten opnemen dat bij problemen alsnog die ketting wordt vervangen door de garage, of preventief laten vervangen.

Weet alleen niet of een dealer daar aan meewerkt.

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• utbone
DennusB schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 14:15:
[...]

Ben wel benieuwd waarom je van VW overstapt op Ford? :)
Primair overstap op 14% bijtelling. De Golf Variant 14% had ook mijn voorkeur, maar die kwam te laat.
Over 5 jaar kijken we wel weer verder ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Slasher schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 14:36:
[...]

Maar dan heb je alsnog een dure reparatie, ik zou denk ik iets in de koopovereenkomst laten opnemen dat bij problemen alsnog die ketting wordt vervangen door de garage, of preventief laten vervangen.

Weet alleen niet of een dealer daar aan meewerkt.
ik denk dat geen auto koop als ik die garantie niet krijg :) zat er geen coulance op die ketting trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

thejoker80 schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 15:41:
[...]

ik denk dat geen auto koop als ik die garantie niet krijg :) zat er geen coulance op die ketting trouwens?
Geen idee, lees van wel zo op internet, maar je dealer moet wel mee willen werken, omdat PON nogal moeilijk kan doen en er zoveel mogelijk onderuit wil proberen te komen. Of dat echt zo is weet ik niet. Mijn ervaring met coulance is de enige keer dat ik er gebruik van moest maken gewoon goed.

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit momenteel te kijken naar een nieuwe Polo, alleen twijfel ik tussen de verschillende motoren (handbak). Heeft er iemand ervaring met het rijden in zowel een Polo TSI 90pk als een TSI 105pk, wat zijn de ervaringen en loont het om voor een 105pk te kiezen? Ik zal dan voornamelijk (maar niet uitsluitend) woon/werkverkeer rijden over de A4 en A9, zo'n 50 km per dag.
Ik heb in een 90pk proef gereden en zal nog in een 105pk proefrijden, echter dingen als zuinigheid ga je daar niet mee testen op lange duur. Wat is te adviseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:21

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Volgens de Autoweeksite:
90 PK: 6,7 l/100km, 1 op 14,9
105 PK: 6,1 l/100km, 1 op 16,4

De 105 PK lijkt dus zuiniger te zijn. (En is als automaat leverbaar).

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Na 2 weken BMW 116i te hebben gereden en weer lekker terug in mijn Golf 6. Lekker laag en het sportonderstel, totaal niet in de gaten hoe hard je rijdt (dacht dat ik 120 km reed waar ik 100 mocht maar dat was 150 km en er zat politie met sirene achter mij dus ik remmen en meteen naar rechts dus dacht daar gaan we dan maar nee hij moest naar een spoedoproep pfffff). Hoewel de automaat en 140 pk van de BMW heerlijk zijn, vind ik toch de stoelen en radio RNS510 toch wel heel erg super. Ik mis echt de lendesteun en de ruimte van Golf binnenin blijft toch echt stukken beter. Ondanks de 110 pk vind ik echt de auto zo lekker rijden. Ik moet alleen nog terug voor de harde schijf RNS510 (garantie) en in de vijfde versnelling en 100/120 km trilt de auto zo dat je het middenconsole voelt schudden (alles schudt letterlijk heen en weer en rammelt allemaal). We gaan maar gewoon doorrijden met deze Golf 6 want alle problemen lijken nu eindelijk eruit te zijn. Echt zo blij mee. Het lag waarschijnlijk toch aan de accu.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb m'n airco eruit getrapt vandaag. Reden? Besparing van gewicht voor. Ik rij nauwelijks met airco. Kost alleen maar meer en het is extra last op aandrijving van motor. Hij zat aardig vol overigens, iets meer als 475 gram bij het aftappen.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/1yD4HmmDh4XNEAZCcJvlJxsG/full.jpg

Om erbij te komen moest wel halve inlaat er eventjes af. Heeft ongeveer 4 minuutjes geduurd om de airco te legen. Het is een mileudelict als je dat op straat dumpt. Koste me niets. :)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/zcFLXlI1dL0D2ZqrPr3BTt8q/full.jpg

Condensor niet op foto, maar alles bij elkaar is een goede 20KG wat nu voor weg is. Een nieuwe V-snaar zonder airco en alles zit weer op z'n plek. Olietemperatuur is iets gedaald, omdat de radiator airco voor de waterkoelingradiator zat. Nu is er sprake van directe lucht over de koelwaterradiator. Nadeel: Steenslag kan nu ook direct een gat slaan ipv eerst door radiator van airco te gaan, maar hee, missie gelukt.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/vtOYemZUct7tkfCAWkoHl7MF/full.jpg

Afspraak maken voor pro rolkooi achteren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
20KG? Lijkt me nogal een marginale besparing.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is minder aandrijving op de motor, en het compenseert het gewicht dat achteren gestript was. Bij bochtwerk voel je dat voor merkbaar zwaarder is. De motor alleen al weegt bekant 180+ KG.

Ik kan mogelijk de accu ook nog eens naar achteren verplaatsen. Hiervoor moet ik wel een fatsoenlijke accu-houder voor zien te vinden anders is het gedoe met APK. De accu weegt ongeveer 15KG.

Als ik alles bij elkaar optel, heb ik de auto naar schatting 60 tot 80KG lichter gemaakt.

- Interieur achter, inclusief gordels en hemel
- Middendemper, stevige 17KG
- Achterbank en toebehoren
- Compressor airco en toebehoren, 20~ KG

Interieur voor en veiligheidstoebehoren laat ik gewoon intact. Mischien dat de radiator en vulling in dashboard er ook nog eens uit gestript wordt, maar veel zal het niet zijn. Geen zin om dash eruit te trekken.
Pagina: 1 ... 45 ... 62 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Gunner wil graag de topicstart overdragen aan iemand anders. Indien je geïnteresseerd bent in deze eervolle taak, stuur hem even een DM.

http://tweakers.net/gallery/895~~~[/html]