Het Grote Volkswagen-topic deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 46 ... 62 Laatste
Acties:
  • 408.483 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Zaterdag even langs de dealer gewaaid.

Ziet er toch wel weer leuk uit, de nieuwe golf gti.
Binnenkort maar eens kijken voor een proefrit :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:00

Arfman

Drome!

Verwijderd schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 17:25:
Als ik alles bij elkaar optel, heb ik de auto naar schatting 60 tot 80KG lichter gemaakt.
Gerommel in de marge, die auto weegt wat .. 1400KG ofzo? Laat het 1300KG zijn, tenzij je er een hardcore circuitbak van wilt maken zou ik lekker de comfortopties zoals airco laten zitten.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• utbone
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05:36
Verwijderd schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 16:34:
Ik heb m'n airco eruit getrapt vandaag. Reden? Besparing van gewicht voor. Ik rij nauwelijks met airco. Kost alleen maar meer en het is extra last op aandrijving van motor. Hij zat aardig vol overigens, iets meer als 475 gram bij het aftappen.

[afbeelding]

Om erbij te komen moest wel halve inlaat er eventjes af. Heeft ongeveer 4 minuutjes geduurd om de airco te legen. Het is een mileudelict als je dat op straat dumpt. Koste me niets. :)

[afbeelding]

Condensor niet op foto, maar alles bij elkaar is een goede 20KG wat nu voor weg is. Een nieuwe V-snaar zonder airco en alles zit weer op z'n plek. Olietemperatuur is iets gedaald, omdat de radiator airco voor de waterkoelingradiator zat. Nu is er sprake van directe lucht over de koelwaterradiator. Nadeel: Steenslag kan nu ook direct een gat slaan ipv eerst door radiator van airco te gaan, maar hee, missie gelukt.

[afbeelding]

Afspraak maken voor pro rolkooi achteren. :)
Nog wat voor gekregen?

U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Arfman schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 13:47:
[...]

Gerommel in de marge, die auto weegt wat .. 1400KG ofzo? Laat het 1300KG zijn, tenzij je er een hardcore circuitbak van wilt maken zou ik lekker de comfortopties zoals airco laten zitten.
Volgens autoweek is die auto leeg nog geen 1200 ;)

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-09 16:52
Verwijderd schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 17:25:
Het is minder aandrijving op de motor, en het compenseert het gewicht dat achteren gestript was. Bij bochtwerk voel je dat voor merkbaar zwaarder is. De motor alleen al weegt bekant 180+ KG.

Ik kan mogelijk de accu ook nog eens naar achteren verplaatsen. Hiervoor moet ik wel een fatsoenlijke accu-houder voor zien te vinden anders is het gedoe met APK. De accu weegt ongeveer 15KG.

Als ik alles bij elkaar optel, heb ik de auto naar schatting 60 tot 80KG lichter gemaakt.

- Interieur achter, inclusief gordels en hemel
- Middendemper, stevige 17KG
- Achterbank en toebehoren
- Compressor airco en toebehoren, 20~ KG
Je zou voorbeeld kunnen nemen aan de Megane R26R. Glas eruit, lexan ruiten erin.
Voor de niet dragende delen (portieren, kofferdeksel, motorkap) is er ook geen reden dat ze van staal zijn. een goed licht composietmateriaal gaat best wat winst opleveren.
Het dak zou je kunnen vervangen voor koolstofvezel.

Kost alles bij elkaar een halve ton, maar je bent zomaar 150 kilo lichter ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Garage mocht de hele set hebben van mij. Ik heb een tuin vol met VR6 spul. Ik krijg het niet weg. In ruil daarvoor heb ik een gratis airco refill beurtje. Naasten / bekenden stuur ik er wel heen voor een gratis beurtje.

Door het verwijderen van airco en verplaatsen van accu bespaart me het voorin ongeveer 35KG. Dat voel je nu ook dat de auto voorin zwaar is.

De ABS gaat er mogelijk ook nog uit. Dit omdat het niet werkt. :P Waarom weet ik niet, de auto heb ik bijna 2 jaar, kom er met vagcom ook niet in qua diagnose (Ondanks dat er wel een aparte controller voor zit).

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/BR9fQ6bCEAEI0wU.jpg:large

Over een weekje wordt de schade door een klein ongeval veroorzaakt door een ander gefixed. Nieuwe bumper, spuitwerk enz. Ik stond bij het stoplicht te wachten op groen, en iemand rijdt z'n mazda er zo bovenop. Barst hier en daar, beetje ontzet, schade door wederpartij is erkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 07:44
Vanmorgen op weg naar mijn werk de nieuwe Golf Variant gezien. Stond op een trailer. Wat een verbetering ten opzichte van de vorige Variant zeg.

Volgend jaar nieuwe lease auto uitzoeken, ga deze wel in de lijst zetten om te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
@Jism, misschien moet je die lelijke bra dan ook er af halen, scheelt ook weer een kg :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

UltraSub schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 08:36:
@Jism, misschien moet je die lelijke bra dan ook er af halen, scheelt ook weer een kg :+
Ik heb lakschade .... Zo groot als een 2 euro munt precies waar die beha nu zit :P

Er komt een keer dat de auto volledig wordt aangepakt maar voorlopig zit het prima zo. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 08:45:
[...]

Ik heb lakschade .... Zo groot als een 2 euro munt precies waar die beha nu zit :P

Er komt een keer dat de auto volledig wordt aangepakt maar voorlopig zit het prima zo. :+
Dan maakt die bh toch ook niet meer uit -O-

Je kan hem ook binnen zetten en er nooit mee rijden, krijg je ook geen lak schade :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-09 15:37
Airco en ABS eruit halen komt nou niet echt tgen goede aan de doorverkoopwaarde van de auto toch?

En in een donkere auto wil ik in de zomer echt niet zitten zonder airco als ik jou was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wimpie007 schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 10:53:
Airco en ABS eruit halen komt nou niet echt tgen goede aan de doorverkoopwaarde van de auto toch?

En in een donkere auto wil ik in de zomer echt niet zitten zonder airco als ik jou was
Ik verwacht niet dat de auto na mij ngo een lang leven is geschoren. Airco gebruikte ik nauwelijks. Ook niet in de snikhete zomer. ABS functioneert volgens mij niet, er is geen diagnoselampje nor dat ik met Vagcom connecten kan met de controller. Er zijn geen relais of zekeringen stuk zover ik al gekeken had.

Toen ik in de winter een keer remmen moest gleedt het ding op zomerbanden gewoon vrolijk door. Geen ABS te bekennen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-08 13:09
'To add speed, add lightness', lekker bezig Jism (hoewel ik de ABS eruit rossen misschien niet had gedaan). Kijk uit dat je wagen niet opeens in een Lotus veranderd ;) .

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mngm
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-08 13:38
Hier mijn multivan op het strand van Vejers (Denemarken):

Afbeeldingslocatie: http://farm4.staticflickr.com/3760/9530654813_862dfb5dac_z.jpg
Multivan by Jen Rossey, on Flickr

Je ziet een uitgeklapte underfloor lift waarmee ik met mijn rolstoel in de auto kan. Dan rij ik met de rolstoel achter het stuur en bestuur de auto met een joystick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-09 14:52

Wom

Mooi systeem! Besturen met een joystick, hoe moet ik dat zien?

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mngm
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-08 13:38
Hier een filmpje waarin iemand met joysteer rijdt: YouTube: Driving with a joysteer 4 way joystick
De joystick is om te sturen (links rechts) en gas te geven (voorwaarts) en remmen (achterwaarts). Ik heb ook nog een afstandsbediening bij mijn linkerhand voor de secundaire functies (pinken, ruitenwissers, schakelen,...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-09 14:52

Wom

Werkt beter dan ik zou verwachten. Heb je daarvoor een speciaal rijbewijs/vaardigheidsbewijs voor nodig om op de openbare weg te mogen?

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
  • Laatst online: 18-09 15:13
Ik overweeg de volgende velgen op mijn Passat... doen?! 18".

Afbeeldingslocatie: http://i.marktplaats.com/00/s/NjgwWDEwMjQ=/$T2eC16VHJGQFFhvhl+LiBR+P)bRlYg~~60_85.JPG

versus de standaard 16" onder een Sportline.

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc1/998396_10151644062524522_1089413506_n.jpg

Enige nadeel is de prijs van banden die nogal verschilt als je het met 16" vergelijkt.
En gaan de achttien inchers meer herrie maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
over het algemeen heb je op grotere velgen een plattere band waardoor je ook meer weggeluid zult horen. Of je moet dit compenseren door een duurdere betere/stillere band te nemen.

Zaterdag proefrit in de nieuwe golf gti staan.

Ik vind het nog steeds stom dat je geen panoramisch dak + 19 inch kan nemen.

[ Voor 26% gewijzigd door Viper® op 21-08-2013 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jessie828
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13-08-2022
Ik heb een Polo GTI 5 deurs en moet om de ongeveer 1000 KM olie bij gooien. Het lijkt bijna dat ik op mengsmering rij. Hebben meer mensen dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Haha

37dkm met mijn polo GTI. Nog nooit olie bijgevuld. Bij de 30dkm hebben ze olie ververst.
Die van mij is uit 2012, maar er zijn veel problemen met polo gti's die veel olie lusten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-09 16:52
Hier 1 van begin 2012. Moest in het begin regelmatig olie bij (1:3000? 1:5000? zoiets). Nu >30dkm nauwelijks meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Willem schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 12:31:

[afbeelding]

[afbeelding]

Enige nadeel is de prijs van banden die nogal verschilt als je het met 16" vergelijkt.
Ik heb 18" onder mijn 3BG liggen, zat eerst 17" onder. Ik merk geen verschil in afrol geluid. RS4 velgen vind ik trouwens helemaal niet verkeerd staan. :)

Let wel op met die naafkappen btw. Die zijn nogal gewild :X

/edit: zie hier: klik

[ Voor 3% gewijzigd door max op 21-08-2013 15:55 ]

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Willem schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 12:31:

[afbeelding]

[afbeelding]

Je wil een auto kopen en maakt je alleen druk over de velgen? 8)7
Velgen zijn decoratie. Welk merk/model banden? Hoe hoog en hoe breed?
Persoonlijk vind ik 18" voor deze relatief lichte wagen wat overdone.

Hoe oud? Hoeveel kilometers? Welke blok?

Heb ook de 3BG gehad. Is mij uitstekend bevallen. Kwa betrouwbaarheid een veel betere wagen dan de 3C die ik nu heb |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
  • Laatst online: 18-09 15:13
Nee ik heb een 3BG Sportline met standaard 16" wielen :)
Overweeg die RS velgen, alhoewel ik 17" inderdaad ook niet gek zou vinden.
Heb een 1.8 Turbo, niks getweaked of getuned. (de onderste foto is mijn auto)

[ Voor 8% gewijzigd door Willem op 21-08-2013 23:16 ]

• jessie828
t_captain schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 15:51:
Hier 1 van begin 2012. Moest in het begin regelmatig olie bij (1:3000? 1:5000? zoiets). Nu >30dkm nauwelijks meer.
Die van mij is van 2011. ben inmiddels voorbij de 68dkm en lust nog steeds veel. Volgens mij is hij inderdaad rond de 30dkm beginnen te vragen naar olie ;(

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Nou de liefde met de Golf 7 is flink bekoeld. Kan het ding zelf niet heel veel aan doen, hij rijd en zit nog steeds geweldig.

Nee, het zijn de knurften en prutsers van Volkswagen die wederom hebben gefaald. Vanochtend bij mijn auto kwam ik erachter dat ze mijn Navi hebben geprobeerd te jatten. Dit was het resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/yM5Grh4SIQjibJvTJhOw97iJ/thumb.jpg

Ze zijn gestoord en er vandoor gegaan. Misschien niet goed te zien op de foto, maar alles in scheef en ontzet, flink grote schade.

Het ergste is nog dat ze gewoon je auto openen zonder schade. Blijkbaar is er een trucje via de kofferbak, aangezien die open stond (op een kier), iets wat ik bij meerdere meldingen van Golf 7 Navi diefstal heb gezien.

Ik de schadehersteller aan de lijn, en zei nog in al mijn onschuld: "Ik zal wel de eerste zijn met een Golf 7". Ik was nummer 10 deze maand :(

Ik heb de leasemij net een mail gestuurd dat ik geen eigen risico accepteer. Als ze die wel willen doorbelasten, dan krijgen ze de 4 Golf 7 voorlopers die wij hebben per omgaande terug.

• Viper®
  • Niet online
Ik heb zaterdag een proefrit staan, maar als ik dingen zo hoor en lees denk ik dat ik misschien nog maar even moet wachten met die nieuwe gti.

• PWM
  • Niet online
De Leasemaatschappij heeft al in overweging dat de Golf 7 alleen nog zonder Navi besteld mag worden. Golf 6 all over again.

• Res-q
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-09 13:31

Res-q

Redder in nood?

Is dat de Discover media of Media Pro?
Als dit hetzelfde gaat worden als met de RNS510 (in diverse varianten) belooft dat nog wat..

en zo is het voorspeld!

• PWM
  • Niet online
Res-q schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 10:23:
Is dat de Discover media of Media Pro?
Als dit hetzelfde gaat worden als met de RNS510 (in diverse varianten) belooft dat nog wat..
Weet niet hoe hij heet :p Het is de kleine goedkopere Navigatie.

• Res-q

Res-q

Redder in nood?

Discover media dus ;)
Die krijg ik ook in mijn nieuwe octavia (daar heet het systeem Amundsen).

Ik dacht dat ze dat bij VW en consorten nu wel opgelost hadden en dat het een stuk lastiger was om deze units te jatten, omdat de hoofd- en subunit nu gescheiden zijn (in het dashboardkastje zit ook nog een deel), maar blijkbaar niet het geval dus :(

en zo is het voorspeld!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Het scheiden van het systeem is 1, maar is het systeem inmiddels ook gekoppeld aan de auto of kun je hem in elke auto hangen waar hij maar in past?

• PWM
  • Niet online
Res-q schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 10:27:
Ik dacht dat ze dat bij VW en consorten nu wel opgelost hadden en dat het een stuk lastiger was om deze units te jatten, omdat de hoofd- en subunit nu gescheiden zijn (in het dashboardkastje zit ook nog een deel), maar blijkbaar niet het geval dus :(
Nee, die sub-unit nemen ze ook gewoon mee ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.vwforum.nl/resources/image/35486
Afbeeldingslocatie: http://www.vwforum.nl/resources/image/35483

[ Voor 13% gewijzigd door PWM op 22-08-2013 10:30 ]

• Res-q

Res-q

Redder in nood?

@J0YR1D3R Ik dacht dat het inderdaad nu niet gekoppeld is, dus dat deze in elke auto te plaatsen is. Dat maakt ze ook zo gewild, en ze zijn ook nog eens tussen de verschillende merken (audi/skoda/vw/seat) uitwisselbaar...

@PWM Lekker dan.. Waar stond je auto geparkeerd?

en zo is het voorspeld!

• Viper®
  • Niet online
Dus die media pro wordt nog sneller gestolen :D

• PWM
  • Niet online
Mijn auto stond gewoon voor de deur. Ik werd om 3.30 wakker van de kleine en heb het licht even aangehad, wellicht was dat de reden dat ze er vandoor gingen.

Even voor de goede orde: Die foto's dat de unit weg is, is van een ander slachtoffer. Bij mij is hij alleen kapot nu :+

[ Voor 6% gewijzigd door PWM op 22-08-2013 10:55 ]

• Viper®
  • Niet online
Waar woont gij ?

• PWM
  • Niet online
Bussum, maar ze schijnen door het land te trekken. Dus nu is regio 't Gooi aan de beurt. Zodra de politie gaat patrouilleren (na een week of 10), gaan ze naar een andere regio.

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:07
Ze? Is het een vaste club ofzo?

• PWM
  • Niet online
Volgens de politie is het een vaste club ja. Ze halen 20-30 auto's leeg (van alle merken), variërend van Navi's tot stoelen en airbags. Dan rijden ze naar Roemenië/Bulgarije, laden uit, en rijden weer terug. En zo zijn er een paar van die clubjes, dus dat schiet wel op.

[ Voor 8% gewijzigd door PWM op 22-08-2013 11:05 ]

• tiguan
Het is echt niet te geloven. Laatst zag ik ook een stel Polen mijn ondertussen ex-Golf VI bewonderen (toen ik er aan kwam liepen ze toch maar door), maar ik had gelukkig geen navi er in zitten (expres gedaan btw). Ik vind dat ze de grenzen weer dicht mogen gooien want dit gaat nergens over.

[ Voor 8% gewijzigd door tiguan op 22-08-2013 11:07 ]

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Om dezelfde reden ben ik ook blij met mijn armoedige rcd310 in m'n 6 GTI, ook die is al een keer van dichtbij bekeken door verdachte personen volgens mijn buurtgenoten :)

Verwijderd

Gisteren volgens de buurvrouw stond er een onverlaat vrolijk mijn auto in te gluren. RNS315, is dat nog een beetje diefstal gevoelig? Je zou denken van het pittoreske Heusden Vesting (waar ik ergens in de hoofdstraat van woon) juist het criminele niveau lager zou liggen, het is hier al een hele ervaring als er een nieuwe Nederlander in de straat loopt.

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 07:44
Hmm ellende, ik dacht juist dat ook bij VW het nu wat beter op orde zou zijn. Rij nu nog een A3 SB, zonder navigatie vanwege het diefstal gebeuren. Als opvolger de nieuwe Golf Variant op het oog, maar dan met navigatie aangezien ik dacht dat het nu wel wat beter zou zijn. Audi claimt dat het in de A3 nu ook beter is. Maar als ik dit zo zie en ik kies voor een Golf zal deze dus ook zonder navigatie gaan komen.

• Viper®
  • Niet online
Maakt niks uit, het probleem is juist dat in nette buurten het gespuis gewoon van buiten komt om hier en daar wat spullen in langdurige bruikleen te nemen.

Mijn RNS310 is volgens mij niet zo heel interessant gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Het gedoe met die navi's is het nou zo dat een alarm klasse III zoals ik heb achteraf ingebouwd gevoeliger is dan de standaard van VW? Als je op de ruit tikt met sleutels dan hoor je al mijn alarm de waarschuwing geven en ik heb ook een ledje linksvoor knipperen onderaan bij mijn a-stijl (die niet standaard zit) en mijn alarmspeaker zit op een plaats waar ook geen isolatie aanwezig is in de motorruimte dus dat ding loeit de hele boel bijelkaar. Is dat de reden waarom ik mijn RNS510 nog heb? Ook staat mijn auto altijd in een garage en heel soms buiten en ik parkeer ook op risicovolle plekken (Adam Bijlmer, Centrum etc). Ze mogen de radio nu wel eens meenemen want dat ding begint nu zijn 5 jaar in te lopen en ze gaan nu onder garantie al een andere harde schijf inzetten omdat die steeds langzamer werkt (merk aan de POI en kaarten welke heel traag nu geladen worden).

Ik ruik steeds sterker nu dieselgeur als ik stilsta (geef geen gas maar als je gas geeft dan vergas ik letterlijk alles om me heen). Het geluid wat nu weer uit de motor komt, het lijkt alsof de hele motor naar gort is alsof je een hele ouwe diesel rijdt. Als je gas geeft dan trilt ook het hele stuur mee. Ik ben toch steeds meer bang dat er iets met een cilinder of zo is want als je 1000 toeren constant aanhoudt dan trilt alles binnenin de auto en schudt de auto heel erg. Het lijkt wel of de boel niet meer in balans is want als ik 120 km/h rij in de 5e versnelling dan schudt mijn hele middenarmsteun (niet zo klein beetje ook). De prestaties liggen weer rond de 130-140 pk want die hou ik nu rustig bij. Het is nu nog 2 maanden garantie en dan is het einde dus hopen dat het eruit komt wat er aan de hand is. Ik hoop dat het een motorsteun is die ze vergeten zijn dan is het simpel.

[ Voor 3% gewijzigd door itsalex op 24-08-2013 13:26 ]

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squaddie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-09 13:14
Kan ook mazzel, zijn bij een kennis hebben ze terwijl de Golf met alarm op het parkeerterrein van zijn werkgever toch ontdaan van de navigatie, ook bij andere VAG-modellen die er geparkeerd stonden was de navigatie verdwenen.

There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09:44
PWM schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 10:05:
De Leasemaatschappij heeft al in overweging dat de Golf 7 alleen nog zonder Navi besteld mag worden.
Dat zou mijn keuze zijn, leve de smartphone. Wel balen voor je :(
Viper® schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 11:36:
Mijn RNS310 is volgens mij niet zo heel interessant gelukkig.
Yep, ik heb nog de RNS300 en die laat ik om die reden lekker zitten al gebruik ik 'm niet voor navigatie want dat is hopeloos onhandig, gedoe met navi cd's.

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet zo lang geleden reed ik over de snelweg, en trof ik een witte mercedes voor me aan met daarin 3 look a like polen of bulgaren. Iets klopte er niet, het kenteken. Het was duidelijk een soort sticker over bestaande kenteken plaat geplakt. Door de wind flapte er een hoekje steeds vanaf.. Je kon duidelijk zien dat de onderliggende kentekenplaat gewoon die van een Nederlands kenteken was, m.a.w de kans dat die auto gestolen was was groot.

Ik wou de politie bellen, maar wat schiet je ermee op. Je moet constant erachter blijven, ik dacht laat het ook maar gebeuren ook. Mischien dat op een dag daar iemand in den haag beseft de ernst van het openzetten van grenzen.

Hier in Twente kom ik regelmatig op de snelweg bezopen polen op de weg tegen. Slingeren alle kanten op, en blijven constant links plakken. Het is inderdaad voor een groep criminelen inderdaad rendabel om elders bakken vol met dure appratuur zoals navi, airbags en stoelen te jatten. Dat kunnen ze verkopen in land van herkomst, en dan kunnen ze vaak weer in dure clubs uitgaan en shit.

Het vooruitzicht van dat soort landen zal ook niet veranderen. Al smijt je er tientallen miljarden tegenaan. It won't happen. Youtube stikt van videos over overlast van roemenen, polen en bulgaren in vele landen. Waarom zou het in Nederland anders moeten zijn?

Ze zijn niet goed wijs daar in Den haag / Brussel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

PWM schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 11:01:
Bussum, maar ze schijnen door het land te trekken. Dus nu is regio 't Gooi aan de beurt. Zodra de politie gaat patrouilleren (na een week of 10), gaan ze naar een andere regio.
Klopt maar ze nemen soms ook een hele wijk, een paar maand terug waren hier 3 auto's in de straat aan de beurt en iets verderop nog 2, dus 5 van die systemen in 1 nacht.
Te triest dat ze dat nu nog niet hebben opgelost, er waren in 1990 al auto's met een radiocode...

[ Voor 9% gewijzigd door Bierkameel op 24-08-2013 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

vhal

ಠ_ಠ

Verwijderd schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 21:55:
Niet zo lang geleden reed ik over de snelweg, en trof ik een witte mercedes voor me aan met daarin 3 look a like polen of bulgaren. Iets klopte er niet, het kenteken. Het was duidelijk een soort sticker over bestaande kenteken plaat geplakt. Door de wind flapte er een hoekje steeds vanaf.. Je kon duidelijk zien dat de onderliggende kentekenplaat gewoon die van een Nederlands kenteken was, m.a.w de kans dat die auto gestolen was was groot.

Ik wou de politie bellen, maar wat schiet je ermee op. Je moet constant erachter blijven, ik dacht laat het ook maar gebeuren ook. Mischien dat op een dag daar iemand in den haag beseft de ernst van het openzetten van grenzen.
Het was misschien toch beter geweest om ze toch te bellen, ze zijn er sneller dan dat jij denkt. Laatst had ik een dronken Pool op de A4 gezien welke om drie uur snachts al slingerend zonder licht reed. Even 112 gebeld en na 4 minuten kwam de eerste motoragent al ter plaatste, later gevolgd door een Volvo van de KLPD.

Dus het loont wel degelijk de moeite om er wat aan te doen, met "laat maar gebeuren" doe je natuurlijk niks tegen dit gespuis.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
vhal schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 09:27:
[...]

Het was misschien toch beter geweest om ze toch te bellen, ze zijn er sneller dan dat jij denkt. Laatst had ik een dronken Pool op de A4 gezien welke om drie uur snachts al slingerend zonder licht reed. Even 112 gebeld en na 4 minuten kwam de eerste motoragent al ter plaatste, later gevolgd door een Volvo van de KLPD.

Dus het loont wel degelijk de moeite om er wat aan te doen, met "laat maar gebeuren" doe je natuurlijk niks tegen dit gespuis.
+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vhal schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 09:27:
[...]

Het was misschien toch beter geweest om ze toch te bellen, ze zijn er sneller dan dat jij denkt.
Ja, mischien heb je gelijk... maar aan de andere kant had ik op dat moment geen zin in allerlei wild west taferelen om de auto te blijven volgen. Punt is is dat grenzen openstaan en het bekend is dat er overlast zal komen. Getuige de trailers met gestolen auto's en onderdelen wekelijks richting het oostblok. Laat het dan ook alsjeblieft ook escaleren waarop we mischien weer teruggaan naar gesloten grenzen. :)
Laatst had ik een dronken Pool op de A4 gezien welke om drie uur snachts al slingerend zonder licht reed. Even 112 gebeld en na 4 minuten kwam de eerste motoragent al ter plaatste, later gevolgd door een Volvo van de KLPD.
Jup. Zowaar ik ook een keer gebeld had op de A1 over een slingerend pools / roemeens busje. Ze hadden er notitie van gemaakt en deden verder niets. Ze vroegen ook niet eens waar ik op de A1 op dat moment was.

Radio deedt het niet meer... dus ik dacht vervangen:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/bfGSwoAkErzpaoV74Z8WY4QD/full.jpg

Was eigenlijk niet nodig geweest, de 10A zekering was gewoon gesprongen... Enige voordeel is dat ik nu een USB poort heb die het wel doet en 1A levert ipv 500Ma. Handig voor bij het opladen van mijn telefoon. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jessie828
Goedendag,

Ik zit in een delima.
Ik heb een RNS310 met mappen uit 2010 en wil deze graag updaten. Ik kan via de Dealer een SD kaart kopen voor 200 euro voor europa of voor 69 euro voor BeNeLux. (Dit is geen optie voor mij. heb namelijk duitsland en frankrijk af en toe nodig.)

Mijn vraag is. Moet ik dit kopen of komt het mij beter uit om een standalone navi te kopen zoals deze: http://tweakers.net/price...al-europa)/specificaties/

of zijn er goedkopere alternatieven om alsnog mappen/navigaties voor europa te kunnen krijgen

Alvast bedank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:25
Ik zou het persoonlijk jammer vinden niet langer gebruik te maken van de navigatie van de auto zelf. Maar dat moet je helemaal zelf weten natuurlijk

Belachelijk trouwens dat het fucking € 200,- moet kosten om wat kaarten te updaten, wat een geld zeg...

[ Voor 16% gewijzigd door FastFred op 30-08-2013 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Is het een lease-auto? Dan zou ik zelf geen investering doen daar in en lekker een eigen navi kopen. Die kan je makkelijk meenemen naar je volgende auto eventueel. Bij de Golf 6 pastte mijn tomtom altijd prachtig in de asbak :) Dus geen zuignap op het raam.

[ Voor 22% gewijzigd door tiguan op 30-08-2013 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razenko
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 20-09 19:06
Verwijderd schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 02:09:
[...]

Jup. Zowaar ik ook een keer gebeld had op de A1 over een slingerend pools / roemeens busje. Ze hadden er notitie van gemaakt en deden verder niets. Ze vroegen ook niet eens waar ik op de A1 op dat moment was.

Radio deedt het niet meer... dus ik dacht vervangen:

Was eigenlijk niet nodig geweest, de 10A zekering was gewoon gesprongen... Enige voordeel is dat ik nu een USB poort heb die het wel doet en 1A levert ipv 500Ma. Handig voor bij het opladen van mijn telefoon. :)
Die radio heb ik onlangs ook gekocht, totaal geen spijt van :)
komt een heerlijk geluid uit, was net alsof de foto in mijn auto was gemaakt :O

PSN: Europhea

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:46

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

tiguan schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 13:28:
Is het een lease-auto? Dan zou ik zelf geen investering doen daar in en lekker een eigen navi kopen. Die kan je makkelijk meenemen naar je volgende auto eventueel. Bij de Golf 6 pastte mijn tomtom altijd prachtig in de asbak :) Dus geen zuignap op het raam.
Kun je de zuignap niet op die RNS310 zetten? 7" tablet met navi erop en klaar.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jessie828
tiguan schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 13:28:
Ja hij is lease.. Dat is een van de redenen waarom ik dus twijfel of ik moet investeren in de mappen voor de RNS.
Maasluip schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 14:46:
[...]

Kun je de zuignap niet op die RNS310 zetten? 7" tablet met navi erop en klaar.
Dat lijkt mij ook een idee om over te denken hihi... wat zijn goeie navi apps die geen mobiel internet nodig hebben voor in het buitenland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
jessie828 schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 15:00:
wat zijn goeie navi apps die geen mobiel internet nodig hebben voor in het buitenland?
Navigon werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Razenko schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 13:57:
[...]

Die radio heb ik onlangs ook gekocht, totaal geen spijt van :)
komt een heerlijk geluid uit, was net alsof de foto in mijn auto was gemaakt :O
Klopt. De lokale ATU heeft dat soort radio's voor ongeveer 6 tientjes liggen.

Ik heb gisteren het contactblokje van mijn VR6 vervangen. Die dingen slijten schijnbaar en hierdoor kan je op ten duur niet meer starten. Ik kon er nog wel omheen door bij het starten de sleutel heen en weer te bewegen totdat je een relais hoorde. Maar bij lang rijden of heet weer had je geheid problemen ermee.

We hebben vanalles geprobeerd om het eruit te krijgen... Met een breekijzer, trekpoelie, griptang, het wou maar niet los... Uiteindelijk zorgde combinatie van griptang + poelie voldoende weerstand en kreeg ik het gebeuren eruit. Toen reste me gelijk de vraag Will it start met 2 draadjes? :P En inderdaad. Met 2 draadjes kon ik m'n eigen auto starten en vermoedelijk ermee wegrijden. ECU die niet ingreep niks.

Ik ga er een startonderbreker inbouwen. Howto's laat ik maar even achter. Maar nu snap ik waarom de diefstal van een Golf 1,2 of 3 zo makkelijk gaat. Men trekt gewoon de stekker in het contactblok eruit, hotwired 2 draadjes en gaan.

Maar schiet me ineens te binnen dat zonder sleutel stuurslot in werking komt. Of je dan nog ver komt ... :P

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2013 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Nog 2 weken voordat mijn voorkeursselectiegarantie (over de 160k km en 5 jaar oud mijn Golf 6) gaat verlopen en nog een reparatie van ruim € 600. Ik rij nu zonder RNS510 (leuk dat gat in je dashboard, ze hadden geen andere radio) en blijvende regenerartie or something (nu al 3 dagen) want als ik hard gas geef zie je letterlijk rookwolken erachter uitkomen dus aan het walmen doordat er veel te veel dieselbrandstof in de motor geblazen wordt. Dat moet de motor ergens kwijt. Dus sorry voor de geur want er stond een cabrio naast me bij het stoplicht en toen ik wegreed zag ik alleen maar rookwolken achter me en niemand reed achter me aan. Ik schaam me wel erg voor deze auto nu.

Ik krijg een nieuwe harde schijf voor de RNS510 en er worden nu een aantal leidingen weer vervangen om de regeneratie te stoppen. Ik was wel door de APK met gemak gekomen (ja logisch als alles vervangen is). Maar de auto moet eruit maar ik probeer nog 2 maanden mee te rijden en dan ga ik echt een punt achter zetten.

Ik was al bij een dealer voor inruil geweest en bij BMW kreeg ik € 6.500,--, bij VW dealer waar de auto is gekocht € 8.250,-- zonder aankoop andere auto en bij inruil naar een andere VW Polo/Golf € 10.500,-- dus tja ik weet nog niet wat ik ga doen behalve dat die gozer van BMW de boom in kan.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razenko
bleh wordt het een beetje zat, laatst de radio uit mijn golf 4 gejat en nu zijn het de naafdopjes die op mijn velgen zitten, zonet langs de dealer geweest, blijkt dat die dingen 20 euro per stuk zijn ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:00

Arfman

Drome!

Razenko schreef op maandag 02 september 2013 @ 13:29:
bleh wordt het een beetje zat, laatst de radio uit mijn golf 4 gejat en nu zijn het de naafdopjes die op mijn velgen zitten, zonet langs de dealer geweest, blijkt dat die dingen 20 euro per stuk zijn ...
Kun je ze niet van een andere auto ... oh wacht :+

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razenko
Arfman schreef op maandag 02 september 2013 @ 13:51:
[...]

Kun je ze niet van een andere auto ... oh wacht :+
trust me, daar heb ik al over nagedacht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrz
  • Laatst online: 20-09 18:09
Verwijderd schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 15:20:
Garage mocht de hele set hebben van mij. Ik heb een tuin vol met VR6 spul. Ik krijg het niet weg. In ruil daarvoor heb ik een gratis airco refill beurtje. Naasten / bekenden stuur ik er wel heen voor een gratis beurtje.

Door het verwijderen van airco en verplaatsen van accu bespaart me het voorin ongeveer 35KG. Dat voel je nu ook dat de auto voorin zwaar is.

De ABS gaat er mogelijk ook nog uit. Dit omdat het niet werkt. :P Waarom weet ik niet, de auto heb ik bijna 2 jaar, kom er met vagcom ook niet in qua diagnose (Ondanks dat er wel een aparte controller voor zit).

[afbeelding]

Over een weekje wordt de schade door een klein ongeval veroorzaakt door een ander gefixed. Nieuwe bumper, spuitwerk enz. Ik stond bij het stoplicht te wachten op groen, en iemand rijdt z'n mazda er zo bovenop. Barst hier en daar, beetje ontzet, schade door wederpartij is erkend.
Wat voor golf spul heb je allemaal nog liggen dan? Wellicht dat ik interesse heb in wat spul om in mijn Golf 1.6 over te zetten 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Terrz schreef op maandag 02 september 2013 @ 15:06:
[...]

Wat voor golf spul heb je allemaal nog liggen dan? Wellicht dat ik interesse heb in wat spul om in mijn Golf 1.6 over te zetten 8)
Niets dat bruikbaar is voor een 1.6 :P Het meeste zoals stoelen, airco en dergelijk zijn de deur al uit. Motorisch heb ik inmiddels al iemand gevonden die het hele spul wat ik nog liggen had overneemt.

Ik heb wel nog poelies van waterpomp en stuurpomp. Paste niet op VR6. :P Poelies maken de aandrijving lichter waardoor je iets meer vermogen terugkrijgt op wielen. Als je daarbij een lichter vliegwiel kunt bemachtigen (Of af kunt draaien) dan kan het een rappe 1.6 worden... maar verwacht geen wonderen. Als je 500 euro wilt uitgeven koop dan meteen een VR6 motor met kabelboom en ECU. Meteen een brok vermorgen en koppel er extra bij :P De VR6 inbouw in een 1.6 Golf 3 heeft geen herkeuring nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Slim hoor een VR6 in een auto met remmetjes voor een 1.6...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Razenko schreef op maandag 02 september 2013 @ 14:26:
[...]

trust me, daar heb ik al over nagedacht :)
Lol, zoiets heb ik ook een keer geflikt. Ik zag een keer een gast achter mijn golf staan, maar kon niet zien wat ie deed, het was donker. Volgende dag kwam ik er achter dat ie het kapje van de ruitenwisser er af had gehaald. Hij parkeerde zijn auto altijd dichtbij mijne, dus ik had 't kapje binnen no time weer terug gejat. Hoe debiel kan je wezen zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickH
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08:47
Verwijderd schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 12:21:
[...]
Maar schiet me ineens te binnen dat zonder sleutel stuurslot in werking komt. Of je dan nog ver komt ... :P
Die breken ze dan eerst gewoon kapot hoor.
Een beetje dief regelt dat in een paar seconden tijd, stuurslot kapot, contactslot doorverbinden en gaan met die banaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razenko
tiguan schreef op maandag 02 september 2013 @ 15:41:
[...]

Lol, zoiets heb ik ook een keer geflikt. Ik zag een keer een gast achter mijn golf staan, maar kon niet zien wat ie deed, het was donker. Volgende dag kwam ik er achter dat ie het kapje van de ruitenwisser er af had gehaald. Hij parkeerde zijn auto altijd dichtbij mijne, dus ik had 't kapje binnen no time weer terug gejat. Hoe debiel kan je wezen zeg.
Ga vanavond ook rondje door de omgeving doen, de beschadigingen die erop zitten herken ik van 10 meter afstand nog >:)

Ze hebben verder niks met m'n velgen gedaan, alle moeren zaten nog stevig vast, waren puur uit op de dopjes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrz
Verwijderd schreef op maandag 02 september 2013 @ 15:15:
[...]

Niets dat bruikbaar is voor een 1.6 :P Het meeste zoals stoelen, airco en dergelijk zijn de deur al uit. Motorisch heb ik inmiddels al iemand gevonden die het hele spul wat ik nog liggen had overneemt.

Ik heb wel nog poelies van waterpomp en stuurpomp. Paste niet op VR6. :P Poelies maken de aandrijving lichter waardoor je iets meer vermogen terugkrijgt op wielen. Als je daarbij een lichter vliegwiel kunt bemachtigen (Of af kunt draaien) dan kan het een rappe 1.6 worden... maar verwacht geen wonderen. Als je 500 euro wilt uitgeven koop dan meteen een VR6 motor met kabelboom en ECU. Meteen een brok vermorgen en koppel er extra bij :P De VR6 inbouw in een 1.6 Golf 3 heeft geen herkeuring nodig.
Neen ik wil er geen vr6 blok in hebben, dat zuipt me echt te veel als daily studentenbak. Ik rijd met mn 1.6 gemiddeld 1 op 14. Minder leuk om dan ineens 1 op 6 te gaan rijden :P.

Ben eerder op zoek naar leuke opties om over te zetten, denk daarbij aan electrische ramen, cruisecontrol, mistlampen enzo. Airco zou ook moeten kunnen, maar als ik deze handleiding lees weet ik niet of ik dat in combinatie met de kosten aandurf :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bierkameel schreef op maandag 02 september 2013 @ 15:19:
Slim hoor een VR6 in een auto met remmetjes voor een 1.6...
Ja, die niet vergeten nee :P
PatrickH schreef op maandag 02 september 2013 @ 15:50:
[...]

Die breken ze dan eerst gewoon kapot hoor.
Een beetje dief regelt dat in een paar seconden tijd, stuurslot kapot, contactslot doorverbinden en gaan met die banaan.
Ja, dat hoorde ik later ook helaas. Klasse 3 alarm en een zelf gefabriceerde onderbreker.
Terrz schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 09:53:
[...]

Neen ik wil er geen vr6 blok in hebben, dat zuipt me echt te veel als daily studentenbak. Ik rijd met mn 1.6 gemiddeld 1 op 14. Minder leuk om dan ineens 1 op 6 te gaan rijden :P.

Ben eerder op zoek naar leuke opties om over te zetten, denk daarbij aan electrische ramen, cruisecontrol, mistlampen enzo. Airco zou ook moeten kunnen, maar als ik deze handleiding lees weet ik niet of ik dat in combinatie met de kosten aandurf :P.
Kijk eens een keer op de sloop naar wat Golf 3 modellen. Daar vind je vaak veel voor weinig. Electrisch raam enzo vereist dat je ook deurpanelen hebt met de ruimte erin voor schakelaars. Anders zit je met een rond gat waarmee je met de hand je ramen opent. Maar de kosten en tijd voor al die luxe kan je net zogoed een in goede staat 1.6 met alle luxe vandien vinden. Scheelt je inbouw werk namelijk. :P

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/vtOYemZUct7tkfCAWkoHl7MF/full.jpg

Ik heb 'm nu bijna 2 jaar, best veel geld op stukgeslagen , met aanschaf denk ik bijna tegen de 9k :+ Geen spijt van... ding doet het elke dag en rijdt als een beest. Kmstand bedraagt inmiddels 309.000.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/RctlFEAlZNX3vQAVekuuG693/full.jpg

Je hebt ook veel sloopbedrijfjes die zich voornamelijk richten op Golf 1, 2, 3, corrado, G60 etc. Beekman demontage is er eentje. Als je wat specifiek zoekt zij hebben het vaak wel. Zitten in gelderland, moeite waard om een keer te kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickH
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08:47
Verwijderd schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 16:25:
[...]

Ja, dat hoorde ik later ook helaas. Klasse 3 alarm en een zelf gefabriceerde onderbreker.
Een aantal jaar geleden hoorde ik van iemand met toen een Golf 2 met, ik gok, dezelfde startonderbreker als waar jij het over hebt. De auto was op een avond gewoon gejat.
Later is de auto wel teruggevonden, zonder wielen.

Je mag me DMen als je wilt weten of het inderdaad dezelfde startonderbreker is wat jij in gedachten hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razenko
naafdopjes zijn gevonden en weer netjes op mijn eigen velgen.
de nieuwe eigenaar ervan woonde 2 straten verderop, kreeg via whatsapp foto's toegestuurd van een vriend, de krassen kwamen overeen met mijn naafdeksels :)

benieuwd hoelang ze er nu onder blijven, ze zullen in iedergeval niet ver weg gaan ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Ik blijf het triest vinden dat mensen van elkaars auto spullen jatten hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

En dat ook nog als ze in de buurt wonen. Je zou er bijna een papiertje op willen plakken "blijf van mijn naafdoppen af!".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razenko
tiguan schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 17:37:
Ik blijf het triest vinden dat mensen van elkaars auto spullen jatten hoor.
ben er ook niet trots op dat ik het heb gedaan, maar ik zie het niet als jatten van mezelf.
pakte wat van mij was weer terug, als ze er af waren gebleven hoefde ik ook niks te doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Ja ik doelde ook niet op jou, maar op de persoon die met het jatten begon he ;)

• Terrz
Verwijderd schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 16:25:
[...]

Ja, die niet vergeten nee :P

[...]

[...]

Kijk eens een keer op de sloop naar wat Golf 3 modellen. Daar vind je vaak veel voor weinig. Electrisch raam enzo vereist dat je ook deurpanelen hebt met de ruimte erin voor schakelaars. Anders zit je met een rond gat waarmee je met de hand je ramen opent. Maar de kosten en tijd voor al die luxe kan je net zogoed een in goede staat 1.6 met alle luxe vandien vinden. Scheelt je inbouw werk namelijk. :P

[afbeelding]

Ik heb 'm nu bijna 2 jaar, best veel geld op stukgeslagen , met aanschaf denk ik bijna tegen de 9k :+ Geen spijt van... ding doet het elke dag en rijdt als een beest. Kmstand bedraagt inmiddels 309.000.

[afbeelding]

Je hebt ook veel sloopbedrijfjes die zich voornamelijk richten op Golf 1, 2, 3, corrado, G60 etc. Beekman demontage is er eentje. Als je wat specifiek zoekt zij hebben het vaak wel. Zitten in gelderland, moeite waard om een keer te kijken :)
Leuke bak hoor, tot dusver nog geen last van rotte dorpels? :P

Mijn schoonoom werkt zaterdag's op een autosloperij, dus eigenlijk kan ik aan bijna alles wel komen :). Wil er echter niet teveel geld in zetten, het moet technisch in orde zijn en verder wil ik er niet te veel aan doen :P. 9k is wel absurt veel, daar koop je een hele andere auto van een hogere klasse voor!

[ Voor 3% gewijzigd door Terrz op 12-09-2013 07:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dorpels zijn wel aandachtspunt voor in de toekomst. We willen de randen ook compleet gaan rechtbuigen weer.

Afbeeldingslocatie: https://sphotos-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-ash3/9237_327546107391349_1722653335_n.jpg

Helaas afgekeurd voor APK:

- Te hoge CO2 uitstoot (lambda stuk)
- ABS lampje moet opkomen, of het werkt is een 2de zorg. Er zit een lampje dus er moet een diagnose / power on self test aanwezig zijn
- Koplampen verstellers. Er zit een draaiknop dus moeten er ook verstelbare koplampen aanwezig zijn.

Voor de rest ondanks de leeftijd (1992) prima in orde.

Edit: Dus nieuwe lambda besteld, ABS van de week uitvogelen, en iets verzinnen op koplampen ofzo. :+

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2013 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WHiZZi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-09 16:04

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Ik val wel een beetje uit de boot (alhoewel hier 3 VWs op de stoep staan), maar ik ben toch wel gewoon ontzettend blij met mijn VW Transport T4 2.5TDI uit 1996

Gekocht van een Turkse kerel voor €2350, iets meer dan €1000 schade gehad door slechte reparaties (bijvoorbeeld dat de krukaspoelie was gespleten en dit was gelijmd aan elkaar |:( ). Goed, gelukkig op tijd gezien en na nieuwe krukaspoelie, distributieriem, waterpomp was alles weer op en toppie).

Afgelopen week de bus naar iemand gebracht die hem eens heeft gepolijst (iets wat nog nooit gebeurd is :o ) en alle overtollige stickers eraf gehaald.. Het resultaat is echt fantastisch, het is bijna niet te geloven dat deze bus al 17 jaar oud is :P

Foto's:

Is na anderhalf uur stickers verwijderen, polijsten en poetsen het resultaat:
Closeup voorkant:
Afbeeldingslocatie: http://www.bartvandenakker.nl/wp-content/uploads/2013/09/20130908-135147.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.bartvandenakker.nl/wp-content/uploads/2013/09/20130908-135200.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.bartvandenakker.nl/wp-content/uploads/2013/09/20130908-135210.jpg

De achterkant glimt als een spiegel (en in de verte mijn VW Polo 1.2 Bluemotion voorloopauto :P )
Afbeeldingslocatie: http://www.bartvandenakker.nl/wp-content/uploads/2013/09/20130908-135220.jpg

Andere zijkant, hier zit onder de deur wat roestplekjes (niet helemaal doorgeroest overigens) en ducttape op de spiegel anders pleurt die er uit:
Afbeeldingslocatie: http://www.bartvandenakker.nl/wp-content/uploads/2013/09/20130908-135239.jpg

Hier nog wat duidelijker:
Afbeeldingslocatie: http://www.bartvandenakker.nl/wp-content/uploads/2013/09/20130908-135304.jpg

* WHiZZi is blij met z'n busje

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Verwijderd schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 18:46:
Dorpels zijn wel aandachtspunt voor in de toekomst. We willen de randen ook compleet gaan rechtbuigen weer.

[afbeelding]

Helaas afgekeurd voor APK:

- Te hoge CO2 uitstoot (lambda stuk)
- ABS lampje moet opkomen, of het werkt is een 2de zorg. Er zit een lampje dus er moet een diagnose / power on self test aanwezig zijn
- Koplampen verstellers. Er zit een draaiknop dus moeten er ook verstelbare koplampen aanwezig zijn.

Voor de rest ondanks de leeftijd (1992) prima in orde.

Edit: Dus nieuwe lambda besteld, ABS van de week uitvogelen, en iets verzinnen op koplampen ofzo. :+
ABS lampje eruit rossen en hetzelfde geldt voor die koplampenverstelknop. Desnoods plak je een stuk zwarte ducttape over het gat heen als je die knop eruit hebt.

Verwijderd

max schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 20:08:
[...]

ABS lampje eruit rossen en hetzelfde geldt voor die koplampenverstelknop. Desnoods plak je een stuk zwarte ducttape over het gat heen als je die knop eruit hebt.
Ja. De sloop zit op de hoek. Een gelijkwaardige MK3 vinden voor uitstekende afdekplaatjes.

Nieuwe lambda besteld... geen noname van Ebay meer, maar gewoon bosch. Noname's kunnen niet goed tegen de hitte. Binnen een jaar was nieuwe lambda stuk.

Overigens kuipstoelen grondig gelast. Ze waren niet zo veilig als dat eerst werd gedacht. Eerlijk gezegd bij de eerste beste 'chrash' dat je met stoel en al door de auto vliegt. Dit zijn kuipjes die compatible zijn gemaakt zodat het past in een MK3, zonder oog voor veliigheid.....

Afbeeldingslocatie: https://sphotos-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-ash3/1175320_327540450725248_1055064589_n.jpg

Aan alle kanten vastgelast.... Hulde voor wie ze nu nog uit de rails krijgt. :)

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2013 02:32 ]

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
WHiZZi schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 19:47:

Andere zijkant, hier zit onder de deur wat roestplekjes (niet helemaal doorgeroest overigens) en ducttape op de spiegel anders pleurt die er uit:
[afbeelding]

Hier nog wat duidelijker:
[afbeelding]
Dat was voor je band toch? Maar waarom ga je niet een keer op zoek naar een nieuwe buitenspiegel op de sloop? Nu is hij prachtig gepolijst en heb je er een ducttape-spiegel aan hangen :D

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• WHiZZi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-09 16:04

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Grrrrrene schreef op woensdag 11 september 2013 @ 12:43:
[...]

Dat was voor je band toch? Maar waarom ga je niet een keer op zoek naar een nieuwe buitenspiegel op de sloop? Nu is hij prachtig gepolijst en heb je er een ducttape-spiegel aan hangen :D
Dit is vorige week gebeurd :P. Het is inderdaad even naar de sloop rijden of gewoon online er 1 bestellen (kost €30).

En ja, dit is de bandbus.

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

• BlackthunderAwf
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09:43
Sinds een week ben ik eigenaar geworden van een VW Lupo 1.7 SDI uit 1999. Net 2 ton op de teller en verder wel een leuk wagentje, maar moest het één en ander aan gebeuren. Vandaag remschijven, remblokken, interieurfilter, oliefilter en stuurkogels vervangen. Hij staat op dit moment op de winterbanden van onze Twingo :+

Maar nu zit ik met een probleempje. Er zitten lichtmetalen velgen bij, maar deze zijn nogal... vies en de verflaag laat los. Ik laat ze binnenkort stralen en in de primer zetten, maar nu zit ik nog te twijfelen over de kleur die ik de velgen wil geven. Gewoon weer grijs/zilver, helemaal matzwart of de randen grijs/zilver en de binnenkant matzwart... Waat staat mooi bij deze Lupo?

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/2mpgdbm.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/dc4oyu.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/2yy9j7n.jpg

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Velgen is op zich niks mis mee, al is het mijn smaak niet. Daarom zou ik er zelf voor kiezen om voor het geld dat je voor stralen en spuiten kwijt bent (wat ik gok dat toch al snel een 300,- zal zijn), nieuwe tweedehands velgen te zoeken. Eventueel met banden. Die zijn in 15" wat dit waarschijnlijk is echt wel te vinden. Verpats je deze velgen voor 50,- ofzo.

Laat je ze toch spuiten dan zou ik ze netjes zilver maken. Ben nooit zo'n fan van zwarte velgen op een auto. Kan ontzettend gaaf staan, maar dan moet je er wel de auto voor hebben.

[ Voor 3% gewijzigd door max op 12-09-2013 19:22 ]

• BlackthunderAwf
max schreef op donderdag 12 september 2013 @ 19:22:
Velgen is op zich niks mis mee, al is het mijn smaak niet. Daarom zou ik er zelf voor kiezen om voor het geld dat je voor stralen en spuiten kwijt bent (wat ik gok dat toch al snel een 300,- zal zijn), nieuwe tweedehands velgen te zoeken. Eventueel met banden. Die zijn in 15" wat dit waarschijnlijk is echt wel te vinden. Verpats je deze velgen voor 50,- ofzo.

Laat je ze toch spuiten dan zou ik ze netjes zilver maken. Ben nooit zo'n fan van zwarte velgen op een auto. Kan ontzettend gaaf staan, maar dan moet je er wel de auto voor hebben.
Voor het stralen en de grondlaag ben ik niks kwijt, dit gebeurd bij een kennis. Dus zilver zou de beste keus zijn? Indien ik toch nog een andere kleur wil, kan dat altijd nog toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-08 13:09
Mooi zilver laten spuiten! :)

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperlamers
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 21-07 14:36

Jasperlamers

Carpe Diem!

Nieuwe kopen hier geen tijd meer aan besteden

. MacBook Pro 13"  iPad (2017)  iPhone XS  AirPods

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Denk dat wit ook wel mooi staat bij jouw kleur auto, denk dat iets anders dan zilver, wit of zwart al snel gaat vloeken met die kleur van je Lupo.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 18-09 12:49
Sinds 2 dagen de nieuwe auto binnen: VW Jetta Hybrid. Er zit RNS 315 met telefoonvoorbereiding plus in. Wat dus schijnbaar automatisch betekent dat je dan zo'n pukkel op je dashboard krijgt. Wat kan ik hier nu precies mee? Kan daar nog een soort van houder op, of wat is het nut? Als er nu een of andere adapter voor bestaat dat ik mijn telefoon erop kan zetten dan heb ik er nog wel wat aan, maar daar kan ik niks over vinden.

Verwijderd

Gisteren (Vrijdag) de auto op de brug gehad. Het werd tijd om de verotte gaten uit de auto te gaan halen. En by god, dat waren er veel :D Bedoel verbaasde me dat ik nog niet met mijn voet door het kleed trappen kon.. er zaten me een zooi serieuze krokante stukken in.

Voor nu zijn de gaten aangepakt, uitgezaagd, geslepen, gelast met plaatwerk, ingekit en getectyleerd. Resultaat is echt netjes, alleen nadeel is dat ik met dezelfde auto nog ergens heenmoest en de rest van de dag in een stinkende auto vertoefde :') Ook kwam er uit de 'kokers' echt meer dan 2KG aan zand uit. Gewoon zooi dat in de laatste 20 jaar er schijnbaar in opgehoopt had.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/StccXMzUiRMbEOmZ2dVr6htD/full.jpg

:X

Alle bekleding moest eruit...

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/bpUx3iaX9ygOiRILEBDSpTf2/full.jpg

Gat zo groot als een blikje cola

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ZzDjI7ViOBoP8uqqw0LXFW9B/full.jpg

Laswerk

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/xoU8VtLLXkPbY1L3Ebt8szbU/full.jpg

Koker uitgezaagd en gereed maken (morgen) om te doen:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/BHpNGiE82RylwICzuzvR5OCW/full.jpg

De inmiddels strakke getectyleerde bodem:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/DEvIynD1Yk6pWaM9A6cJueHZ/full.jpg

En tevens weer ready voor 2 winters. Auto stijgt met waarde elke keer als ik van de garage terugkom. Volgende stap is nieuwe drukgroep, koppeling en vervangende billstein schokbrekersset. Ik dib nog over een dubbele (kleine) turbo setup of 1 grote. Bij een dubbele komt 2x zoveel werk kijken en ook in management. Voordeel is wel een bloedsnelle VR6. :P

• UltraSub
Auto stijgt met waarde? Voor jou? Of voor verkoop?
Denk dat je er meer in pompt dan je er voor terug zult krijgen ;)

• BlackthunderAwf
Chaoss schreef op zondag 15 september 2013 @ 21:25:
Denk dat wit ook wel mooi staat bij jouw kleur auto, denk dat iets anders dan zilver, wit of zwart al snel gaat vloeken met die kleur van je Lupo.
Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/a14tpj.jpg

Dat is het resultaat! Ik denk dat als ik ze (mat)zwart had gemaakt, dat het inderdaad niet zo goed stond als dit. Alleen zoek ik nog nieuwe naafdoppen (58mm buitenmaat), iemand een goed (web)adresje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

eBay? :P Maar ziet er goed uit zo, van een setje nette velgen knapt een auto altijd gigantisch op. :)

En lekker bezig Jism, hoop roest toch nog. :D

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schijt. Auto afgelopen nacht af moeten zetten.

Koelslang zat een scheur in. KVS kwam er met bakken uit :P

Heb 2 nachten daarvoor met flink wat gas richting Arnhem gereden in de nacht. Schijnbaar is die stress iets teveel geweest. Zometeen met een stanleymes, een rol tape en 2 flessen water om de slang te fixen.

Scheurtje zit namelijk precies zo dat ik de slang een klein stukje kan afsnijden en opnieuw om thermostaathuis kan doen. Anders is tape 2de oplossing.

Als ik dat ding maar in ieder geval naar de garage kan loodsen. _/-\o_
Pagina: 1 ... 46 ... 62 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Gunner wil graag de topicstart overdragen aan iemand anders. Indien je geïnteresseerd bent in deze eervolle taak, stuur hem even een DM.

http://tweakers.net/gallery/895~~~[/html]