Het Grote Volkswagen-topic deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 47 ... 62 Laatste
Acties:
  • 408.482 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Zal meer te maken hebben met ouderdom dan met flink gas geven, niet? :P Maar dat is wel lullig dan ja haha.

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-ash3/1236700_335350783277548_520440146_n.jpg

Ga zo weer verder. Bout van thermostaathuis was geknapt. Schroefdraad stak nog met geluk uit de cilinderkop :X Heb het eruit kunnen halen... eerst naar ijzerboer om de juiste bout in huis te halen.

Bodem is nu volledig klaar. Elk gaatje gelast, ingesmeerd en getectyleerd. :)

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-ash4/1378250_335983179880975_100390810_n.jpg

Het is gelukt.

Nieuwe bouten bij ijzerboer gehaald, thermostaathuis vastgezet. KVS bijgevuld, op druk laten komen, stukje gaan rijden. So far so good, slang van KVS knapte wederom. Alles onder de KVS, zelfs headlights waren rijkelijk gevuld met het roze goedje. Alles opnieuw vastgezet, vervolgens temperatuursensor in radiator stuk. Fan bleef draaien, ook al stond auto al 10 min uit. Nieuwe gehaald, vervangen, en klaar.

Meteen roestplekken op achterklep aangepakt, plus die aan de zijkant. Helaas net een afwijkende lakstift in huis gehaald. :'(

Bodem is nu volledig done. Inmiddels nieuwe koppeling en drukgroep besteld, koppeling is goed voor ~ 350 a 400 PK, nieuwe drukgroep omdat de oude nogal versleten is. De maand erop (november) duwen we een kooi erin, enkele rubbers vernieuwen en langzaam maar zeker spelen met een turbo ;)

En later op de dag zakte mijn excitement voor m'n eigen auto volledig toen ik in eenmaal in een RS4 zat. :P

• Nutral
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-09 13:30

Nutral

gamer/hardware freak

Ik heb een vraagje, De nieuwere diesel bluemotion polo met 1.2tdi. Zijn dit redelijk betrouwbare auto's?
Ik zie namelijk wat autos van 150/200k kilometers maar dat zijn natuurlijk voornamelijk snelwegkilometers, zou je er nog redelijk makkelijk een ton op kunnen rijden?

Ik vind het best moeilijk vaak, een wat oudere auto met wat minder kilometers vs nieuwer met meer kilometers.

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-09 16:52
In het algemeen is een jonge auto met relatief veel kilonmeters geen onverstandig idee. Die kilometers komen keihard terug in de prijs (veel kopers haken af bij 100k of 150k) terwijl het vaak 5e versnelling rechtuit is en dus helemaal niet zoveel toevoegt aan de slijtage van de auto.

Ik heb twee bedenkingen bij de 1.2 TDI:
- hij is niet zo heel erg snel. Ik denk dat ze nogal op hun donder hebben gekregen.
- de prijzen zijn nog maar net begonnen met dalen. Door 14% en geen wegenbelasting zijn er enorm veel verkocht. Die leasecontracten gaan binnenkort verlopen en ook een aantal particuliere rijders zal van hun diesel afwillen als ze over dik 3 maanden wegenbelasting moeten gaan betalen. Tweedehands kopers hebben veel minder te maken met de enorme subsidie/belastingverschillen; er zal misschien meet vraag naar de 1.6 TDI zijn. Wat mij betreft alle ingredienten voor dumpprijzen.

• Nutral
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-09 13:30

Nutral

gamer/hardware freak

Hmm inderdaad. Ik denk dat er misschien nog wel meer bluemotions met lagere km standen beschikbaar gaan komen richting einde van het jaar? Er zijn volgens mij best veel mensen die zo'n polo als boodschappenwagen hebben vanwege de wegenbelasting.

• Gusev
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01:06
Gusev meldt zich in het VW topic :)

Ik ben op zoek naar een Polo 9N3 Comfortline benzine uitvoering. Mijn vrouw en ik gebruiken de auto eigenlijk alleen voor de boodschappen en voor enkele ritjes buiten de stad op onregelmatige basis. We fietsen beiden naar ons werk en gebruiken de auto dus niet voor woon-werk verkeer.

Nou willen wij een zuinige auto hebben en kwamen uit bij de 1.2 12V variant. Echter, begreep ik van een kennis dat hij bij zijn Polo 9N3 specifiek voor de 1.4 16V variant is gegaan, omdat die meer "vermogen" heeft en je met de 1.2 variant bijna "niet vooruit" komt.

Nu ben ik benieuwd of er mensen zijn die 1 van bovenstaande uitvoeringen heeft en wellicht iets kan zeggen over 1. het verbruik, en 2. het vermogen.

N.b. Optrekken bij het stoplicht en dat soort grappen hoeft van mij niet :P

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:46

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Nou, de 1.2 heeft 65 of 70 pk, de 1.4 75 of 80, later 100. Het verschil tussen een 70 pk 1.2 en een 75 pk 1.4 zul je niet gauw merken. Als het alleen voor in de stad is zou ik daar niet naar kijken. De 1.2 zou wel zuiniger moeten zijn.
En ik hoop dat je wel een keer optrekt als het licht op groen staat, want van dat soort grappen als stil blijven staan daar maak je geen vrienden mee. 8)

Signatures zijn voor boomers.

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:25
Gusev schreef op donderdag 26 september 2013 @ 14:11:
Nou willen wij een zuinige auto hebben en kwamen uit bij de 1.2 12V variant. Echter, begreep ik van een kennis dat hij bij zijn Polo 9N3 specifiek voor de 1.4 16V variant is gegaan, omdat die meer "vermogen" heeft en je met de 1.2 variant bijna "niet vooruit" komt.

N.b. Optrekken bij het stoplicht en dat soort grappen hoeft van mij niet :P
Dan neem je toch lekker die 1.2, voor die paar keer dat je d'r in rijd hoef je je toch niet druk te maken om hoe sloom dat ding is?

• Breaker
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-09 12:02
Nutral schreef op donderdag 26 september 2013 @ 11:41:
Ik heb een vraagje, De nieuwere diesel bluemotion polo met 1.2tdi. Zijn dit redelijk betrouwbare auto's?
Ik zie namelijk wat autos van 150/200k kilometers maar dat zijn natuurlijk voornamelijk snelwegkilometers, zou je er nog redelijk makkelijk een ton op kunnen rijden?

Ik vind het best moeilijk vaak, een wat oudere auto met wat minder kilometers vs nieuwer met meer kilometers.
Zoals onderstaande qoute ook al zegt, ze zullen ongetwijfeld goed gebruikt zijn, accelereren is geen pretje namelijk omdat je best goed door moet trappen om mee te komen met het verkeer als je moet invoegen. Eenmaal op snelheid is er niks mis mee.

Heb er zelf 2 gehad in de lease (en 3e is onderweg, vorige week gekocht) en totaal 120.000km mee gereden zonder problemen. Hoe de staat van de Polo is na 150k/200k km zou ik niet durven zeggen, maar denk dat ze wel wat kunnen hebben.
t_captain schreef op donderdag 26 september 2013 @ 13:00:
In het algemeen is een jonge auto met relatief veel kilonmeters geen onverstandig idee. Die kilometers komen keihard terug in de prijs (veel kopers haken af bij 100k of 150k) terwijl het vaak 5e versnelling rechtuit is en dus helemaal niet zoveel toevoegt aan de slijtage van de auto.

Ik heb twee bedenkingen bij de 1.2 TDI:
- hij is niet zo heel erg snel. Ik denk dat ze nogal op hun donder hebben gekregen.
- de prijzen zijn nog maar net begonnen met dalen. Door 14% en geen wegenbelasting zijn er enorm veel verkocht. Die leasecontracten gaan binnenkort verlopen en ook een aantal particuliere rijders zal van hun diesel afwillen als ze over dik 3 maanden wegenbelasting moeten gaan betalen. Tweedehands kopers hebben veel minder te maken met de enorme subsidie/belastingverschillen; er zal misschien meet vraag naar de 1.6 TDI zijn. Wat mij betreft alle ingredienten voor dumpprijzen.
Je merkt het nu al, of het echt dumpprijzen worden weet ik niet. Particulier kan je het wel verwachten. Via de dealer wat minder. De keuze is reuze in ieder geval. Bij de dealers die ik allemaal gesproken heb komt er nog genoeg "voorraad", maar ze gaan echter ook in de verkoop nog vrij goed (paar occassions die ik heb bekeken waren erg vlot verkocht namelijk).

Heb zelf één op de kop getikt van januari 2011 met 15k op de teller, zaterdag ophalen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
Maasluip schreef op donderdag 26 september 2013 @ 15:24:
Nou, de 1.2 heeft 65 of 70 pk, de 1.4 75 of 80, later 100. Het verschil tussen een 70 pk 1.2 en een 75 pk 1.4 zul je niet gauw merken. Als het alleen voor in de stad is zou ik daar niet naar kijken. De 1.2 zou wel zuiniger moeten zijn.
En ik hoop dat je wel een keer optrekt als het licht op groen staat, want van dat soort grappen als stil blijven staan daar maak je geen vrienden mee. 8)
Haha! Optrekken is wel zo handig als het groen licht is inderdaad :P

Maar volgens Wikipedia zie ik dat sommige motoren pas vanaf 02-2008 leverbaar zijn. Ik ben zelf aan het kijken voor eentje uit 2006 ongeveer. Dan hou ik de 1.2 6V met 55 pk en 1.2 12V met 65 pk over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ik zou zeggen zoek veel rond op Google en fora, hier zullen ook wel mensen zitten die je kunnen adviseren maar toch op fora kun je veel vinden over problemen en zwakke plekken. Dat is denk ik het beste. :)

Maar idd qua snelheid en zuinigheid hoef je het niet te doen. Man uit de wijk bij mijn ouders had een Golf Eco nog wat van de lease, en zijn zoon het model ervoor maar dan een 'gewone' onbetrouwbare 2.0 tdi, en qua verbruik scheelde dat bijna niks. :P

Spritmonitor.de is daar ook een goeie voor bijvoorbeeld. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
Thanks, dat linkje kende ik nog niet :) . Een eerste conclusie is dat de 55PK 1.2 iets zuiniger is in vergelijking met de 65PK 1.2 variant. En tussen de 1.2 en 1.4 zit nog een behoorlijk verschil in verbruik (logisch).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breaker
[b]Breaker schreef op donderdag 26 september 2013 @ 17:25
Heb zelf één op de kop getikt van januari 2011 met 15k op de teller, zaterdag ophalen! :)
Heb hem gisteren opgehaald! VW Polo Bluemotion Comfortline uit 2011 met 15800km op de teller!
Onder het doek:

Afbeeldingslocatie: http://www.van-halen.nl/tweakers/vwpolo0.jpg

En thuis!

Afbeeldingslocatie: http://www.van-halen.nl/tweakers/vwpolo1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19-09 11:44
Van harte meneer van Halen! :D
Dat is een fijne auto!

If it ain't broken, tweak it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breaker
Dank! Haha. Ik heb hiervoor ook 2 van deze in de lease gehad dus de keus was vrij makkelijk toen deze voorbij kwam voor een schappelijk prijsje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-09 14:48

mvds

Totally awesome!

Weet iemand een adres in of rondom Den Bosch waar je een nieuwe sleutel in kan laten leren? Ik heb een klapsleutel gekocht op internet, laten slijpen en de transponder overgezet. Sleutel werkt prima, alleen de AB nog niet natuurlijk. En de dealer vraagt er €75 voor. Lijkt me een beetje veel voor 5 minuten werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20-09 13:59

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

mvds schreef op maandag 30 september 2013 @ 12:42:
Weet iemand een adres in of rondom Den Bosch waar je een nieuwe sleutel in kan laten leren? Ik heb een klapsleutel gekocht op internet, laten slijpen en de transponder overgezet. Sleutel werkt prima, alleen de AB nog niet natuurlijk. En de dealer vraagt er €75 voor. Lijkt me een beetje veel voor 5 minuten werk.
75 euro is een redelijke prijs. Had het destijds met een Ford sleutel. Sleutelzaak op de hoek was 80 en de dealer was 75.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Afgelopen dinsdag met broertje even gekeken om een Polo. Is hem uiteindelijk geworden:

Polo 1.9D uit 2001:
- Zwart metallic
- 220K op teller
- Trekhaak
- Deukje achter, paar krassen
- Centrale deurvergrendeling
- Nieuwe APK
- Kleine beurt
- met simpele radio/cdspeler
- Heel erg net interieur

Heeft ie 1600 euro voor betaald, handelaar vroeg 1750. Al met al knap autootje. Ding is zo traag als een slak, ding is echt enorm lui, dus echt afgeragd lijkt ie me niet (als je dit ding afragt komt er ook wel pit in). Ding moet het doen met 60pk op 940kg, niet echt een populaire auto bij petjesvolk.

Dinsdag nog even naar de radio kijken, antenneplug schijnt kapot te zijn, kijken of dat te solderen is, anders een nieuwe plug eraan.

Dat ie niet snel is boeit mijn broertje niet zo, gaat hem erom dat ie een redelijk fatsoenlijk autootje heeft die hem vele kilometers goedkoop van A naar B brengt. Benzine gaat gewoon tegenvallen dan en wachten tot de MRB-vrije diesels bij bosjes aangeboden gaan worden is nu geen optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Touchdomex schreef op maandag 30 september 2013 @ 13:16:
[...]
75 euro is een redelijke prijs. Had het destijds met een Ford sleutel. Sleutelzaak op de hoek was 80 en de dealer was 75.
Misschien is het een vergelijkbare prijs, maar eerlijk gezegd kan ik het geen redelijke prijs noemen. Als ik €75 zou gaan rekenen voor elke 5-10 minuten werk wat ik moet verrichten, dan heb ik al snel geen werk meer hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:21

ajhaverkamp

gewoon Arjan

_JGC_ schreef op maandag 30 september 2013 @ 13:20:
Afgelopen dinsdag met broertje even gekeken om een Polo. Is hem uiteindelijk geworden:

Polo 1.9D uit 2001:
Dus een SDI? Onverslijtbaar blokkie dan.

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

mvds schreef op maandag 30 september 2013 @ 13:29:
[...]

Misschien is het een vergelijkbare prijs, maar eerlijk gezegd kan ik het geen redelijke prijs noemen. Als ik €75 zou gaan rekenen voor elke 5-10 minuten werk wat ik moet verrichten, dan heb ik al snel geen werk meer hoor :)
Maar misschien heeft een dealer meer kosten dan jij die hij in de prijs moet verrekenen? (pand, monteur, apparaat waarmee de sleutel gecodeerd moetn worden etcetera....)

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
ajhaverkamp schreef op maandag 30 september 2013 @ 15:01:
[...]

Dus een SDI? Onverslijtbaar blokkie dan.
1.9D, gewoon, niks turbo, niks SDI. Is nog generatie ouder dan de SDI en nog trager.

Heb soorgelijk blok in een Golf MK3 1.9D gehad, onverwoestbaar die dingen en lopen op alles: lucht, diesel, koelvloeistof, olie, diverse mengverhoudingen, het rijdt altijd. Blokje liep stationair wat luidruchtig, maar gingen bij mij geen alarmbellen rinkelen toen ik even onder de kap keek (heb bij mijn Golf destijds een poelie gehad die zo slingerde dat daar meer herrie af kwam dan van de hele motor). Bij optrekken, rijden en op z'n flikker geven had dat ding nergens last van. Schakelen ging soepel, etc.

Auto heeft tijdje gestaan (roestige remschijven), banden waren wat zacht en ruitenwissers deden geen flikker meer. Handelaar kreeg hem ook niet soepel gestart, gewoon omdat ie al tijdje heeft gestaan. Deze auto had ie ergens opgekocht voor de verkoop, niet eens een inruil, dus was ook niet echt een ding waar iemand speciaal vanaf moest omdat ie elk moment kon ploffen. Misschien dat distributieriem nog een aandachtspuntje is, die moeten bij de 1.9D volgens mij om de 120K, dus zal er binnenkort wel aan zitten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Slasher schreef op maandag 30 september 2013 @ 15:30:
[...]

Maar misschien heeft een dealer meer kosten dan jij die hij in de prijs moet verrekenen? (pand, monteur, apparaat waarmee de sleutel gecodeerd moetn worden etcetera....)
Flinke meerkosten dan :) Monteur kost (denk ik) iets van €45 per uur, 10 minuten werk is €7,50. €75 - €7,50 is €67,50 aan meerkosten...

Maar ach, dat is een andere discussie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
_JGC_ schreef op maandag 30 september 2013 @ 15:41:
[...]

1.9D, gewoon, niks turbo, niks SDI. Is nog generatie ouder dan de SDI en nog trager.

Heb soorgelijk blok in een Golf MK3 1.9D gehad, onverwoestbaar die dingen en lopen op alles: lucht, diesel, koelvloeistof, olie, diverse mengverhoudingen, het rijdt altijd. Blokje liep stationair wat luidruchtig, maar gingen bij mij geen alarmbellen rinkelen toen ik even onder de kap keek (heb bij mijn Golf destijds een poelie gehad die zo slingerde dat daar meer herrie af kwam dan van de hele motor). Bij optrekken, rijden en op z'n flikker geven had dat ding nergens last van. Schakelen ging soepel, etc.

Auto heeft tijdje gestaan (roestige remschijven), banden waren wat zacht en ruitenwissers deden geen flikker meer. Handelaar kreeg hem ook niet soepel gestart, gewoon omdat ie al tijdje heeft gestaan. Deze auto had ie ergens opgekocht voor de verkoop, niet eens een inruil, dus was ook niet echt een ding waar iemand speciaal vanaf moest omdat ie elk moment kon ploffen. Misschien dat distributieriem nog een aandachtspuntje is, die moeten bij de 1.9D volgens mij om de 120K, dus zal er binnenkort wel aan zitten komen.
Heb een audi A4 SDI bouwjaar 1996 gehad. Dus zo nieuw is het ook weer niet.

edit:
wist niet dat de "kale" diesel toen nog bestond http://specificaties.auto...elId=2013&versionId=19831

edit20131001:
fijn dat er hier iemand oplet ;) . Typevout in bouwjaarhersteld :+

[ Voor 8% gewijzigd door nokiaan958GB op 01-10-2013 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

De A4 is pas vanaf 1994 geleverd, je hebt waarschijnlijk een Audi 80 (B3) gehad, alhoewel ook die niet met SDI blok geleverd zijn. Wel met een turbo-loos dieseltje, gewoon een D of SD dus. ;)

[ Voor 8% gewijzigd door max op 30-09-2013 21:33 ]

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razenko
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 20-09 19:06
Heren,

heb een klein probleempje met mijn golf 4 tdi (3 deurs) waar ik mij mateloos aan irriteer ...

als ik de deur aan de bijrijders kant open dan gaat mijn interrieur lampje niet aan, ook de reflector in de deur begint dan niet te branden, omdat ik dacht dat dit met elkaar in verbinding stond heb ik in ieder geval de module in de deur al vervangen, maar nogsteeds geen effect, bij doormeten van de kabels meet ik wel een beetje stroom, echter weet ik niet hoeveel hier op moet staan.

de deur bij bestuurders kant werkt echter zonder problemen, zodra ik die open gaat alles gelijk branden.
enig idee waar dit aan kan liggen?

PSN: Europhea

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Razenko schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 14:44:
Heren,

heb een klein probleempje met mijn golf 4 tdi (3 deurs) waar ik mij mateloos aan irriteer ...

als ik de deur aan de bijrijders kant open dan gaat mijn interrieur lampje niet aan, ook de reflector in de deur begint dan niet te branden, omdat ik dacht dat dit met elkaar in verbinding stond heb ik in ieder geval de module in de deur al vervangen, maar nogsteeds geen effect, bij doormeten van de kabels meet ik wel een beetje stroom, echter weet ik niet hoeveel hier op moet staan.

de deur bij bestuurders kant werkt echter zonder problemen, zodra ik die open gaat alles gelijk branden.
enig idee waar dit aan kan liggen?
Aangezien die deur prima werkt (zoals je zelf zegt) zou je bij die deur dus kunnen meten hoeveel stroom daar loopt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razenko
mvds schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 16:43:
[...]

Aangezien die deur prima werkt (zoals je zelf zegt) zou je bij die deur dus kunnen meten hoeveel stroom daar loopt ;)
*cough*
delete me bericht maar 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Niet online
Razenko schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 17:01:
[...]

*cough*
delete me bericht maar 8)7
lampje kapot, kabeltje los? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razenko
lampje is vervangen, sterker nog heb de hele module vervangen die in de deur zit (reflector)
kabels zitten allemaal heel stevig vast, zal dit weekend alles nogmaals doormeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Paar weken terug dus mijn bezoekers voor mijn Navi uit de Golf 7. Geen braakschade, achterklep gewoon opengemaakt.

2 weken terug: Achterklap weer open. Mensen in mijn auto geweest, niets weg.

Vanavond thuis uit mijn werk. Naar binnen, even douchen en omkleden om weer weg te gaan. Kom ik terug.... Achterklep open. Jas (duur) weg, andere spullen overhoop.

Moet toch heerlijk zijn voor het dievengilde, zo'n passe-partout :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:07
My god, als ik 't zo lees mag ik geloof ik blij zijn dat ik de Focus heb gekozen ipv de Golf :( Al blijft mijn hart bij VW hoor ;)

[ Voor 15% gewijzigd door tiguan op 18-10-2013 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

PWM schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 21:13:
Paar weken terug dus mijn bezoekers voor mijn Navi uit de Golf 7. Geen braakschade, achterklep gewoon opengemaakt.

2 weken terug: Achterklap weer open. Mensen in mijn auto geweest, niets weg.

Vanavond thuis uit mijn werk. Naar binnen, even douchen en omkleden om weer weg te gaan. Kom ik terug.... Achterklep open. Jas (duur) weg, andere spullen overhoop.

Moet toch heerlijk zijn voor het dievengilde, zo'n passe-partout :(
Klinkt een beetje alsof ze jou auto aan het uittesten zijn :X

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Je ziet ook gewoon de 2 zuignappen nog op de achterkant zitten. Geen idee hoe ze het doen. Het was niet eens volledig donker, en ik woon aan een doorgaande weg 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

PWM schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 21:27:
Je ziet ook gewoon de 2 zuignappen nog op de achterkant zitten. Geen idee hoe ze het doen. Het was niet eens volledig donker, en ik woon aan een doorgaande weg 8)7
Als je de klep eenmaal open hebt geropt dan is er daarna niets meer aan de hand. Kun je vrolijk doen alsof jij je eigen auto open doet en het hele ding leegroppen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een beamer in mijn VR6 gelast.....

Afbeeldingslocatie: https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-ash3/733870_342942639185029_1513521098_n.jpg

:P

Afbeeldingslocatie: https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-prn2/1394796_342945102518116_385111059_n.jpg

600W omvormer erbij en gaan:

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn2/1276562_342951569184136_1715929059_o.jpg

En een klein demo'tje op straat:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/CTtXsqDBzzIioF4C20Rh2XkV/full.jpg

Auto is na 3x eindelijk gekeurd; iets met flauwe afkeuringen. Voor de rest de hele bodem van de auto onder handen genomen, reparaties aan motor uitgevoerd, nu in de weer met een 2.9 ABV blok en Gerrit turbo. Willen er 400PK uitpersen. :)

Afbeeldingslocatie: https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-ash3/1236700_335350783277548_520440146_n.jpg

Vandaag ook dakhemel in z'n volledigheid gestript. Komt binnenkort een kooi in / bij met 3 punts gordel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Doe je voortaan een helm op? Want bij een frontale aanrijding komt hij naar voren.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 00:24:
Auto is na 3x eindelijk gekeurd; iets met flauwe afkeuringen.
Wat voor afkeuringen waren het dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ajhaverkamp schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 16:52:
Doe je voortaan een helm op? Want bij een frontale aanrijding komt hij naar voren.....
Knap gezien hoe het vastgelast is. :)

Ik durf er met volle vaart ook over drempels te knallen zonder dat het ding los komen kan.
Napo schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 17:00:
[...]

Wat voor afkeuringen waren het dan?
"Er zit ABS lampje op dus moet ABS het doen" > Ik kocht de auto en heel ABS functioneerde niet. Vervangen met kapje zonder ABS lampje. Sensoren zijn schijnbaar nooit vervangen op de auto. Kosten nieuw ~ 240 euro.

"HG Waarde lambda is niet in orde" > Dat kwam doordat ik het blok koud aan een gasttest ondervind. Vervolg was even half uurtje rijden en alles was oke. CO2 was goed maar HG niet > Als het blok koud is regelt de lambda nog niet namelijk.

"Koplamp afstelling was niet goed, en er zat een schakelaar op voor verstelling dus moet werken" > Heel plastic was afgebroken in waarin de lampen zitten. Gemeten, vastgekit en gaan. Ook koplampen versteller vervangen met een unit zonder draaiknop.

"Wielspeling" > Terecht. Beun die ooit de draagarmen vervangen had had nooit een schroef extra erin geduwd waardoor er speling op het wiel zat. Sloop op geweest, gezocht naar identieke schroef, erin geramd, uitgelijnd en klaar.

Ondanks voor een auto uit 1992 doet ie het harstikke goed. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Iemand al eens problemen gehad met de RNS310/315 en het geheugenkaartje.

Toen ik gistermiddag startte en navigatie selecteerde zei hij dat hij geen mappen kon vinden. SD kaartje in de computer geeft aan dat deze geformatteerd dient te worden. Al met Getdataback geprobeerd voor FAT en NTFS, maar die zeggen beide dat ze niks kunnen vinden ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fat32 bestandssysteem? Chkdsk uitvoeren.

Ik heb dat met mijn Tom Tom ook gehad. Hij kon ineens geen GPS meer vinden. Blijkt dat het geheugen (Fat32) corrupt was. Chkdsk en het was opgelost.

Fat32 is het meest lompe bestandssysteem dat er is. :P

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2013 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Verwijderd schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 17:15:
[...]

Knap gezien hoe het vastgelast is. :)

Ik durf er met volle vaart ook over drempels te knallen zonder dat het ding los komen kan.
Dan heb je geen idee wat voor krachten er vrij komen bij een aanrijding. Hint: als je met volle vaart over een drempel knalt dan zitten je kreukelzones niet in elkaar.

Tip: als je rijdt de beamer verwijderen. Dat stukje ijzer waar hij op gemonteerd zit zit er iig uit dat je het met een beetje kracht kunt buigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik rij ook echt dagelijks aanrijdingen he....

Beamer kan gewoon met 2 schroefjes worden verwijderd. Dat doe ik ook wanneer ik 'm niet gebruik.

Bedoel op een dag met ingeslagen ruiten m'n auto te treffen hoeft ook weer niet. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Ik denk dat Maasluip bedoeld dat met "volle vaart" over drempels rijden niet echt vergelijkbaar is met de krachten die vrijkomen bij een aanrijding :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij wordt alleen gebruikt wanneer die gebruikt gaat worden. :P

Dus meeste van de tijd ligt het ook netjes in de schuur. Hoedenplank hebben we ook een stukje bewerkt zodat het nu netjes past:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/q8PncJzueuOk52Db31W4re2J/full.jpg

1 voordeel aan het hebben van een omvormer in je auto; je kunt je telefoon gewoon inpluggen met je 220v lader :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
  • Laatst online: 04-09 15:37
Verwijderd schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 22:23:
Hij wordt alleen gebruikt wanneer die gebruikt gaat worden. :P

Dus meeste van de tijd ligt het ook netjes in de schuur. Hoedenplank hebben we ook een stukje bewerkt zodat het nu netjes past:

[afbeelding]

1 voordeel aan het hebben van een omvormer in je auto; je kunt je telefoon gewoon inpluggen met je 220v lader :+
Ben wel benieuwd hoe lang de lamp het uithoudt in een trillende auto, zal de 1500 uur wel niet halen maar leuk idee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wimpie007 schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 10:59:
[...]

Ben wel benieuwd hoe lang de lamp het uithoudt in een trillende auto, zal de 1500 uur wel niet halen maar leuk idee!
Er zit nog 800 branduren op. Dat ding lag toch in de kast weg te stoffen. Als het defect gaat jammer dan.

Dit is wel vet om te tonen:

Maar zo hebben we ook bedrijfslogos, custom builds, auto's, de hele meuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 17:52:
Fat32 bestandssysteem? Chkdsk uitvoeren.

Ik heb dat met mijn Tom Tom ook gehad. Hij kon ineens geen GPS meer vinden. Blijkt dat het geheugen (Fat32) corrupt was. Chkdsk en het was opgelost.

Fat32 is het meest lompe bestandssysteem dat er is. :P
No worky worky

Ik heb nog wat zaken geprobeerd. GetDataBack FAT werkt niet. Zelfs deze tool https://www.sdcard.org/downloads/formatter_4/ geeft aan dat hij write protected is.

Hij ziet hem ook maar als 1 GB partitie.

Volgens mij is die gewoon stuk :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
Ik heb de gebruikelijke omslagpunt websites gebruikt, maar kan nog niet goed tot een conclusie komen.

Ik wil particulier graag een Golf 6 halen (en geen Polo meer :P ), maar twijfel sterk tussen een 1.2 TSI 105PK of een 1.6 TDI 105PK. Ik rij zelf ongeveer 20.000km p/j waarvan denk ik 60% snelweg 40% stad.

Kan iemand advies geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Dan zit je precies op het omslagpunt. :+ Ik zou dan eerder kijken naar km stand van de aan te schaffen auto's. Vaak is de diesel net wat goedkoper qua aanschaf maar wel wat meer kilometers. Dus daar kan je eerder kosten bij verwachten. Verder tsja, wat rijd je liever? Ik pak met 20dkm per jaar liever een benzine. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
Joopieboy schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 22:56:
Dan zit je precies op het omslagpunt. :+ Ik zou dan eerder kijken naar km stand van de aan te schaffen auto's. Vaak is de diesel net wat goedkoper qua aanschaf maar wel wat meer kilometers. Dus daar kan je eerder kosten bij verwachten. Verder tsja, wat rijd je liever? Ik pak met 20dkm per jaar liever een benzine. :)
Lol, vandaar dat ik maar niet de keuze kan maken :P . En ik zit eigenlijk steeds meer te twijfelen of ik niet voor de 1.4 TSI 122pk moet gaan ipv de 1.2 105pk. Daarnaast rij ik denk ik effectief nog minder dan 20.000km p/j. Gok ergens tussen 15.000km en 20.000km p/j.

Dan kom je natuurlijk veel meer uit bij een benzine...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Niet online
Prijsverschil tussen diesel en benzine lijkt ook steeds kleiner te worden....................

Maar een tdi rijdt wel echt geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Gusev schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 11:21:
[...]

Lol, vandaar dat ik maar niet de keuze kan maken :P . En ik zit eigenlijk steeds meer te twijfelen of ik niet voor de 1.4 TSI 122pk moet gaan ipv de 1.2 105pk. Daarnaast rij ik denk ik effectief nog minder dan 20.000km p/j. Gok ergens tussen 15.000km en 20.000km p/j.

Dan kom je natuurlijk veel meer uit bij een benzine...
De 1.2 zou voor mij sowieso geen optie zijn, is naar mijn mening veels te licht voor het type auto. 1.4 loopt net wat lekkerder en soepeler door. :) Probleem met de diesel is wel, en dat heb ik nu, zijn de maandelijkste vaste lasten. Ik reed vrij veel op jaarbasis (35dkm) en nu dat ik op mijn eigen gegaan ben maar een 20dkm, Ik heb iedere maand een 180 euro verzekering en wegenbelasting (108 euro wegenbelasting omdat ik onder de 1350 kilo grens zit) en als ik een maand 3 weken vakantie heb dan kost die diesel echt geld. Als ik dan een maand wat meer rijdt ben ik blij dat er maar 70 euro diesel in de tank gaat. En ik mijn geval dat ik stevig rijd en misschien net 1 op 16 haal terwijl 1 op 21 ook prima mogelijk is. Is dat dan nog wel handig. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
Joopieboy schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 12:44:
[...]

De 1.2 zou voor mij sowieso geen optie zijn, is naar mijn mening veels te licht voor het type auto. 1.4 loopt net wat lekkerder en soepeler door. :) Probleem met de diesel is wel, en dat heb ik nu, zijn de maandelijkste vaste lasten. Ik reed vrij veel op jaarbasis (35dkm) en nu dat ik op mijn eigen gegaan ben maar een 20dkm, Ik heb iedere maand een 180 euro verzekering en wegenbelasting (108 euro wegenbelasting omdat ik onder de 1350 kilo grens zit) en als ik een maand 3 weken vakantie heb dan kost die diesel echt geld. Als ik dan een maand wat meer rijdt ben ik blij dat er maar 70 euro diesel in de tank gaat. En ik mijn geval dat ik stevig rijd en misschien net 1 op 16 haal terwijl 1 op 21 ook prima mogelijk is. Is dat dan nog wel handig. :+
En jij hebt een 1.6 TDI? Ik ben van plan om in maart volgend jaar de auto aan te schaffen, maar ik ben nu eigenlijk alles goed op een rijtje aan het zetten. Ik hou ook wel van een beetje doorrijden, dus denk dat ik 1 op 14,5/15 bij de 1.4 TSI niet ga halen :P .

Daarnaast, ik ga elke dag een stukje op de fiets, en dan met de trein naar werk. Ik wil dat dan vanaf maart meer gaan combineren, aantal x in de week met auto en de rest OV.

Lastig lastig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Ik heb ervaring met een 1.9 TDi 105pk in een Leon (zelfde als een Golf V) en een 1.2 TSi in een Golf VI. Heb ook proefgereden in een 1.4 TSi 122pk, maar aangezien het een leaseauto is ging het daarbij meteen om een versie met DSG. Het prijsverschil zou bij gelijke uitrusting dan 4600 euro zijn, daarvoor vond ik het verschil echt te minimaal.

De 1.2 TSi is zo goed als hetzelfde te rijden als de 1.9TDi (en ws. vergelijkbaar met de 1.6 ook). De 1.4 trekt ietsje langer en feller door, maar is tegelijkertijd ook weer een kleine 60 kg zwaarder. Echt veel verschil vind ik het niet. Buiten dat is 105pk op 1134kg nog een prima verhouding, dat zie je ook wel terug in de top van 190km/h en 0-100 van 10,5s. De 1.4 loopt wel harder, maar is ook een litertje of wat minder zuinig.

Mijn scores:

Leon 1.9TDi: 6,15 l/100km - 72.520 km - 4.461 liter
Golf 1.2 TSi: 6,65 l/100km - 68.986 km - 4.586 liter

waarbij ik met de Golf meer stadskilometers rij en vooral veel meer file. Wanneer ik een tank met meer buitenwegen heb gaat hij eerder richting de 6,0 l/'100 km. Zou ze vooral allebei eens rijden zodat je het verschil zelf kunt merken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
^ Thanks voor de info. Ik ga zeker binnenkort met beide rijden. Het voordeel is dat een familielid een 1.2 TSI 105pk heeft, en die mag ik in ieder geval binnenkort een hele dag meekrijgen.

Waar ik net wel even van schrok is dat de autoverzekering, in mijn geval, bij diesel €31,32 duurder is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Dat is raar, waarom zou een diesel zoveel duurder zijn om te verzekeren?

Ik rij sinds 8 maanden ook diesel, daarvoor 1.4TSI met 7DSG. Wat mij opvalt aan diesel is, dat het veel soepeler rijdt en meer tolerantie heeft voor het te plots loslaten of intrappen van het gaspedaal. De auto schokt dus minder snel bij een abrupte actie van de bestuurder. Dat vind ik zelf erg prettig rijden eerlijk gezegd.

En daarbij, het verbruik is zo lekker. Ik rij nu 4.3l/100km, met de TSI was dat 5.6/6.0l op de 100km denk ik? Het is geen VW, maar diesels zijn over het algemeen qua karakter bij elk merk wel hetzelfde lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
tiguan schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 14:57:
Dat is raar, waarom zou een diesel zoveel duurder zijn om te verzekeren?

Ik rij sinds 8 maanden ook diesel, daarvoor 1.4TSI met 7DSG. Wat mij opvalt aan diesel is, dat het veel soepeler rijdt en meer tolerantie heeft voor het te plots loslaten of intrappen van het gaspedaal. De auto schokt dus minder snel bij een abrupte actie van de bestuurder. Dat vind ik zelf erg prettig rijden eerlijk gezegd.

En daarbij, het verbruik is zo lekker. Ik rij nu 4.3l/100km, met de TSI was dat 5.6/6.0l op de 100km denk ik? Het is geen VW, maar diesels zijn over het algemeen qua karakter bij elk merk wel hetzelfde lijkt mij.
Ik heb geen idee, ik heb bij vw.nl occassions 2 kentekens opgezocht, ingevuld bij independer.nl met mijn gegevens uiteraard, en daar kwam een fors verschil uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Nieuwsprijs hoger? Ik had zelf iig het probleem met mijn diesel en 35dkm dat de goedkopere verzekeraars een gigantische meerprijs vroegen voor de teveel aan km's die ik maakte. Daarom ben ik bij Centraal Beheer met werkgeverskorting zelfs nog goedkoper uit want die hebben de beperking niet. :P
Gusev schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 14:01:
[...]

En jij hebt een 1.6 TDI? Ik ben van plan om in maart volgend jaar de auto aan te schaffen, maar ik ben nu eigenlijk alles goed op een rijtje aan het zetten. Ik hou ook wel van een beetje doorrijden, dus denk dat ik 1 op 14,5/15 bij de 1.4 TSI niet ga halen :P .

Daarnaast, ik ga elke dag een stukje op de fiets, en dan met de trein naar werk. Ik wil dat dan vanaf maart meer gaan combineren, aantal x in de week met auto en de rest OV.

Lastig lastig...
Touran van ons was een 1.6 FSI, beetje zelfde probleem als de 1.2 waar jij het over had. :) En ik heb liever een wat sterkere motor als t licht, bij die lichte ben je continue aan het stampen om op snelheid te komen. Bij de 1.4 hoeft dat niet. En zeker als je dat in het vooruit zicht heb, lekker een benzine nemen dan. :)

[ Voor 14% gewijzigd door Joopieboy op 27-10-2013 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Joopieboy schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 18:08:

Touran van ons was een 1.6 FSI, beetje zelfde probleem als de 1.2 waar jij het over had. :) En ik heb liever een wat sterkere motor als t licht, bij die lichte ben je continue aan het stampen om op snelheid te komen. Bij de 1.4 hoeft dat niet. En zeker als je dat in het vooruit zicht heb, lekker een benzine nemen dan. :)
Wel eens de 1.2 TSi gereden? Echt niet te vergelijk met een 1.6 FSi. Die moet je inderdaad op toeren jagen wil er iets gebeuren, maar een 1.2 TSi is qua koppel vlak van 1550-4000 rpm en dat merk je. Je kunt hem gewoon rijden als een diesel. Ik schakel gemiddeld bij 2500 rpm en ben nooit de langzaamste hoor ;) Wanneer je doortrekt tot 3500 rpm dan zit er een flink gat achter me als ik vooraan sta bij het stoplicht. De 1.4 heeft vooral op hogere snelheid (130+) meer over, maar een sprintje 80-120 scheelt het weinig bij hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kozzmozz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:27
Ik vroeg me af wat de bandenspanning moet zijn voor 15" winterbandjes

|| AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F | INNO3D RTX 4090 iCHILL X3 | Fractal Design Meshify 2 | 2x LG Ergo 32UN880 | Thermalright Peerless Assasin 120 SE | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 | BE QUIET! Pure Power 12 M 850W | WD Black SN850X 2TB ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Staat in je deur.
J0YR1D3R schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 20:06:
[...]

Wel eens de 1.2 TSi gereden? Echt niet te vergelijk met een 1.6 FSi. Die moet je inderdaad op toeren jagen wil er iets gebeuren, maar een 1.2 TSi is qua koppel vlak van 1550-4000 rpm en dat merk je. Je kunt hem gewoon rijden als een diesel. Ik schakel gemiddeld bij 2500 rpm en ben nooit de langzaamste hoor ;) Wanneer je doortrekt tot 3500 rpm dan zit er een flink gat achter me als ik vooraan sta bij het stoplicht. De 1.4 heeft vooral op hogere snelheid (130+) meer over, maar een sprintje 80-120 scheelt het weinig bij hoor.
Jewel maar koppel? Ok je hebt onderin meer pit als de 1.6 FSI en die komt ietsie soepeler van zijn plek af daarmee. Maar er gebeurd helemaal niks verder... Ik miste behoorlijk wat qua rijden en ik heb met veel auto's gereden (kortstondig proefrit/dealer auto/auto van klanten/etc). Dus daarmee. Ik vind de 1400 toch een wat levendiger blok om het zo te zeggen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Kozzmozz schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 20:15:
Ik vroeg me af wat de bandenspanning moet zijn voor 15" winterbandjes
Bij onze Volkswagen stond het in de tankdop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
Joopieboy schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 18:08:
Nieuwsprijs hoger? Ik had zelf iig het probleem met mijn diesel en 35dkm dat de goedkopere verzekeraars een gigantische meerprijs vroegen voor de teveel aan km's die ik maakte. Daarom ben ik bij Centraal Beheer met werkgeverskorting zelfs nog goedkoper uit want die hebben de beperking niet. :P

[...]

Uhm waarschijnlijk wel inderdaad. De nieuwprijs van een diesel is altijd hoger toch?

Ik heb nog een aantal vraagjes, ik heb dus nooit een diesel gehad zoals jullie wellicht hebben gemerkt, maar zijn diesel auto's ook duurder in onderhoud? En is de afschrijving hoger?

Tot slot ik lees veel over een mankement aan de distributieketting bij de 1.2TSI. Zijn er andere meer technische redenen om voor de 1.4TSI te kiezen? Of juist voor de 1.2TSI?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Diesel duurder in onderhoud, gewone beurtjes niet echt. Je hebt wat andere filters maar daar zit het hem niet in. Bougies bij een benzine kosten geen fluit, maar gloeibougies bij een diesel zijn wel duur. Gelukkig hoef je dit niet snel te vervangen. Verder als je problemen krijgt, denk aan turbo, egr, roetfilter en die gein dan ben je wel duur aan het betalen. Maar de huidige benzine motoren hebben ook allemaal turbo's en idd ook problemen met kettingen edg (nu ben ik niet helemaal thuis in welke motoren wel en niet) maar ik ben bekend met de verhalen van blokken die te ruim geboord zijn, olie zuipen als een malle, zuigers kantelen, cilinder koppen die verrot gaan en ga zo naar maar even door. Nee dankjewel. :) Maar zover ik weet zijn de 'nieuwe' blokken wel beter. Ook een reden trouwens dat we toen in het geval van de Touran voor een 1.6 FSI zijn gegaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Ik zou lekker voor benzine gaan. Qua verbruik zullen die 1.2 en 1.4 elkaar toch niet veel ontlopen lijkt me, moet je zien wat voor auto zo'n zielig piettepeuterig 1.2'tje voort moet zeulen.

Om de moderne diesels lach ik me helemaal een vouw in m'n broek (schaamteloos gejat uit een ander topic :P ): EGR-klep ranzig, regeneratie van het roetfilter die blijkbaar niet bij iedereen even lekker werkt, roetfilter zelf.

Als ik lees hoeveel mensen daar gezanik mee hebben, vervuilde inlaat, EGR-kleppen die afgedopt worden omdat het toch alleen maar gezeik geeft, regeneratie werkt niet lekker, roetfilter vol etc. etc. etc.

Ik zou lekker voor benzine gaan, diesel is voor vrachtwagens. En boten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Ik denk dat de huidige generatie benzinemotoren geen reden overlaat om een diesel te willen, anders dan het verbruik. Tien jaar geleden was een diesel veel lekkerder in de dagelijkse omgang omdat je een bult koppel hebt bij kruissnelheid. Vandaag heeft een TSI datzelfde karakter, maar dan met een toerenbereik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Modbreak:Voor elk onderzoek, moet eerst toestemming worden gevraagd. Hint: Alleen onderzoeken van vaste gebruikers of met een heel belangrijk doel komen in aanmerking

[ Voor 77% gewijzigd door PWM op 29-10-2013 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
FastFred schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 22:44:
Ik zou lekker voor benzine gaan. Qua verbruik zullen die 1.2 en 1.4 elkaar toch niet veel ontlopen lijkt me, moet je zien wat voor auto zo'n zielig piettepeuterig 1.2'tje voort moet zeulen.

Om de moderne diesels lach ik me helemaal een vouw in m'n broek (schaamteloos gejat uit een ander topic :P ): EGR-klep ranzig, regeneratie van het roetfilter die blijkbaar niet bij iedereen even lekker werkt, roetfilter zelf.

Als ik lees hoeveel mensen daar gezanik mee hebben, vervuilde inlaat, EGR-kleppen die afgedopt worden omdat het toch alleen maar gezeik geeft, regeneratie werkt niet lekker, roetfilter vol etc. etc. etc.

Ik zou lekker voor benzine gaan, diesel is voor vrachtwagens. En boten.
Dank, ik heb weinig tot geen verstand van autotechniek, maar ik zie daar een hoop onderdelen langskomen die niet in een benzineauto zitten begrijp ik :P

En begrijp ik uit jouw opmerking dat omdat de auto 1100zoveel kilo is dat je bij de 1.2 variant dus meer brandstof verbruikt om 'm 'vooruit te krijgen'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-09 14:26

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Verwijderd schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 09:04:
Dames en heren,

Graag stel ik mij zelf even voor. Ik ben Leon, 23 jaar oud en ik woon in Uden. Ik heb mij hier aangemeld om vooral een indruk te krijgen van de hobbyist qua auto-bezigheden. Daarom heb ik een (simpele) enquete opgesteld en ik vraag 5 minuten van jullie tijd om deze even in te vullen. Ik dank jullie allen alvast voor de gedane moeite.

De link naar de enquete: Snip

Met vriendelijke groet,

Leon
Wil hm best invullen, maar waarvoor ga je deze data gebruiken?
+ hoe kan ik vraag 4 beantwoorden als ik nooit 2e hands onderdelen koop.
+ De enquete gaat heel specifiek over het kopen van auto onderdelen, wellicht handig dit erbij te vermelden voor je doelpubliek

[ Voor 21% gewijzigd door PWM op 29-10-2013 19:14 ]

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razenko
probleem is erger geworden...

ipv 1 deur die niet reageerd op interieur verlichting zijn het nu beide deuren geworden, iemand enig idee waar dit door kan komen?

bij beide deuren gaat de reflector in de deur ook niet meer branden, zit zelf te denken aan een zekering maar heb geen idee welke het dan kan zijn ...

overigens heb ik vandaag gemerkt dat mijn auto piept bij bochten naar rechts, links gaat zonder problemen, daar zal ik dit weekend maar eens naar gaan kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Gusev schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 09:52:
[...]

Dank, ik heb weinig tot geen verstand van autotechniek, maar ik zie daar een hoop onderdelen langskomen die niet in een benzineauto zitten begrijp ik :P

En begrijp ik uit jouw opmerking dat omdat de auto 1100zoveel kilo is dat je bij de 1.2 variant dus meer brandstof verbruikt om 'm 'vooruit te krijgen'?
Hij zal vast wel iets zuiniger zijn vergeleken met de 1.4, maar die 1.4 hoeft daar wel een boel minder moeite voor te doen, wat niet alleen in verbruik scheelt, maar op de lange duur ook in slijtage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Niet online
Wat een broodje aap zeg.

Dan zou een 1.6 diesel ook sneller slijten dan een 2.0.
Heb dit nog eerder gehoord.

Misschien is het tegenovergestelde wel waar omdat een lekker vlotte auto extra uitnodigt tot sportief rijgedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Dan vraag ik me toch af waarom turbo's bij benzine auto's pas zo laat in zijn gekomen. Het was er al wel op de snelle bakken of wat luxere bakken, maar nu is 't pas een paar jaartjes echt mainstream geworden. Terwijl het bij diesels al langer mainstream is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

nokiaan958GB schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 19:52:
Wat een broodje aap zeg.

Misschien is het tegenovergestelde wel waar omdat een lekker vlotte auto extra uitnodigt tot sportief rijgedrag.
En daar denk je verkeerd. Kijk eens simpel, bijvoorbeeld een 1.4 met turbo die het vermogen heeft van een dikkere 2 liter van een paar jaar terug. Blokken staan onder hoge druk (gestressed en geknepen). Veel vermogen uit een klein blok met een dikke turbo en/of copressor, en toch 'arm' lopen om zuinig te zijn. Dat moet ten nadele van iets gaan. Juistem. :) De betrouwbaarheid. Ik zie veel van die blokken geen 3 ton halen zonder noemenswaardige problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evano
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07:46
tiguan schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 20:00:
Dan vraag ik me toch af waarom turbo's bij benzine auto's pas zo laat in zijn gekomen. Het was er al wel op de snelle bakken of wat luxere bakken, maar nu is 't pas een paar jaartjes echt mainstream geworden. Terwijl het bij diesels al langer mainstream is.
Ik denk dat het enerzijds komt door de steeds strenger wordende milieueisen, die downsizing vereisen. Echter kan een fabrikant het niet maken om alleen maar atomosferische 1.2 en 1.4 motoren te leveren met het verlies aan vermogen wat daarmee gepaard gaat t.o.v. zeg een 2 L motor. Daarom maar een turbo erop om toch hetzelfde vermogen te leveren. Anderzijds heb ik het vermoeden dat benzinemotoren minder goed tegen turbodruk kunnen. Problemen met de turbo komen vooral voor bij benzinemotoren, TDI's veel minder. Vraag me echter niet waar dit aan ligt. Het enige wat ik kan bedenken is dat diesels veel zwaarder gebouwd zijn, maar dat klinkt niet echt als een allesomvattende verklaring. Wel weet ik dat Mazda uit principe haar benzinemotoren nog steeds atmosferisch en dus niet met turbo levert.

Leon23, ondanks dat je link alweer verwijderd is, heb ik nog wel wat aanmerkingen w.b.t. je vragen. Wees veel preciezer. Geef een inleiding zodat de context van je onderzoek duidelijk is. Formuleer je vragen veel duidelijker: wat bedoel je met "de klassieke auto"? Wat bedoel je met "de koeriersdienst"? Wat bedoel je met "een product"? Er zijn zoveel producten, waarvoor mijn antwoord compleet verschillend zou zijn. Tot slot lijkt me dit ook wel een erg mager aantal vragen om mee af te studeren. Succes in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
nokiaan958GB schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 19:52:
Wat een broodje aap zeg.

Een 1.2 turbo motortje dat met een 105pk een auto van 1100kg voort moet zeulen. Die wordt behoorlijk op z'n staart getrapt om nog een beetje van z'n plek te kunnen komen met dat gewicht. Een 1.4 heeft wat meer vermogen, dus hoeft zich niet compleet de tyfus tering te zwoegen om vooruit te komen.

Waarom denk je dat al die Smart motortjes van de 1e generatie na een ton op de teller toe waren aan revisie? Omdat het miezerige 600cc motortjes waren, waar dan een turbo op geplakt werd om het ding nog een beetje gang te geven. Maar ze blijven hopeloos traag, dus wat doet men dan, het gas dieper intrappen om harder vooruit te komen, en tja als het blok dan toch al niet al te stevig gebouwd is is de pret snel voorbij.

Het is mijn persoonlijke mening. En gezien het (gebrek aan) verstand van en respect voor de techniek van de gemiddelde lease rijder is die nog redelijk terecht ook.

[ Voor 23% gewijzigd door FastFred op 29-10-2013 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-09 20:59
blacktarantulaX schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 21:37:
Ik denk dat het enerzijds komt door de steeds strenger wordende milieueisen, die downsizing vereisen.
Downsizen is niet vereist. Het is echter wel de makkelijkste oplossing (samen met startstopsystemen) om gunstig uit de (totaal onrealistische) ECE cycle te komen.

Andere mogenlijkheden om in de praktijk zuinig te zijn, zijn bijvoorbeeld om van de efficientere miller cycle of atkinson cycle gebruik te maken in plaats van otto cycle. Of om bij benzinemotoren de compressie te verhogen.
Het enige wat ik kan bedenken is dat diesels veel zwaarder gebouwd zijn, maar dat klinkt niet echt als een allesomvattende verklaring. Wel weet ik dat Mazda uit principe haar benzinemotoren nog steeds atmosferisch en dus niet met turbo levert
De lagere verbrandingstempereaturen van een diesel maakt het veel makkelijker om een metalen turbine te kunnen gebruiken in plaats van een ceramische. Daarnaast zijn de eerste 10 jaar ervaring met TDI's opgedaan met grote diesels. In de orde van grote van 2 liter. Als je normaal rijdt spreek je de turbo veel minder aan als bij een klein blokje dat puur van de turbo afhankelijk is om nog enigsinds vooruit te komen.

Even over mazda. Het blok waar men veruit de meeste problemen mee heeft in de 1e en 2e generatie 3's is de 1.6 diesel van PSA. Overige motoren hebben veel minder problemen. Dus de NA benzine motoren, de 2.3 disi turbo en de 2.2 TDI. Dus grote benzine en diesel turbo motoren of normaal formaat NA benzine motoren. Volgens mij is de combinatie klein blok met turbo niet de meest duurzame.

De nieuwe hoge compressie benzine blokken moeten zich eerst ook maar zien te bewijzen.
FastFred schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 22:15:
Een 1.2 turbo motortje dat met een 105pk een auto van 1100kg voort moet zeulen. Die wordt behoorlijk op z'n staart getrapt om nog een beetje van z'n plek te kunnen komen met dat gewicht. Een 1.4 heeft wat meer vermogen, dus hoeft zich niet compleet de tyfus tering te zwoegen om vooruit te komen.

Waarom denk je dat al die Smart motortjes van de 1e generatie na een ton op de teller toe waren aan revisie? Omdat het miezerige 600cc motortjes waren, waar dan een turbo op geplakt werd om het ding nog een beetje gang te geven. Maar ze blijven hopeloos traag, dus wat doet men dan, het gas dieper intrappen om harder vooruit te komen, en tja als het blok dan toch al niet al te stevig gebouwd is is de pret snel voorbij.
Het probleem is vooral dat de opbrengst van de oliepomp vaak veel minder is als de olie nog koud is. Die olie smeert o.a. de lagers in de turbo. Dus met een koud blok met turbo zou je eigenlijk heel rustig aan moeten doen Om de turbo niet al te veel aan te spreken. Zeker als het beijvoorbeeld zo'n veel te klein 1.2 tje is.

Wbt de smartjes zouden kantelende zuigers, dicht roetende poorten en een slechte warmtehuishouding ook een rol spelen in het voortijdig aan revisie toe zijn. De latere van mitsubishi afkomstige motoren doen het een stuk beter(die hadden in de meeste gevallen ook geen turbo).

[ Voor 21% gewijzigd door martijn_tje op 29-10-2013 23:18 ]

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
FastFred schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 22:15:
[...]

Beetje overdreven weergave van de waarheid niet? Waarom zou een 1.6 TDi met 105pk niet moeten zwoegen en een 1.2TSi met 105pk wel bijvoorbeeld? Als je puur kijkt naar pk's per kg:

1.2TSi - 105 pk - 1134kg - 1pk/10.8kg
1.4TSi - 122 pk - 1190kg - 1pk/9,75kg

Allebei geen sportwagenwaardes, maar een verschil van 10% is niet echt het door jou geschetste verschil van relaxed cruisen en trappen voor je leven om mee te kunnen komen.

De betrouwbaarheid van de 1.2 en 1.4TSi zal elkaar weinig ontlopen en ten opzichte van het oude 1.9TDi blok is het een stuk minder. Daar ben ik na 70k km in de 1.2 wel achter. En ondanks dat het een leaseauto is rijd ik hem wel gewoon warm en laat ik hem ook gewoon afkoelen door het laatste stuk naar huis rustig aan te doen. Daarbij loopt hij gewoon netjes naar de 190km/h op de GPS en zijn tussensprintjes meer dan voldoende om mee te komen in het verkeer d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Wat dacht je van het koppel van een 1.2tsi vergeleken met een 1.6tdi ? PK's is niet het enige dat telt

[ Voor 3% gewijzigd door FastFred op 30-10-2013 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Ik heb 4 weken gereden in een Golf 7 als voorloopauto. Deze had de 1.2TSI. Inmiddels is hij vervangen door voorloper 2, de 1.6TDI :)

De 1.2TSI is een parel van een motor. Meer dan voldoende snel, mooie opbouw en lekker stil op de snelweg. Ik kwam op dat moment uit de 1.4TSI 160pk uit een Golf 6, maar had geen seconde heimwee. Prima ding.

De 1.6TDI is wellicht inderdaad nog beter, maar dat zegt niks over de kwaliteit van de 1.2TSI.

En ja, alles is relatief. En zeker, meer vermogen is beter. Maar de 1.2TSI voldoet prima in een Golf 7, en heeft daar geen enkele moeite mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

FastFred schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 10:15:
Wat dacht je van het koppel van een 1.2tsi vergeleken met een 1.6tdi ? PK's is niet het enige dat telt
Lastig te vergelijken omdat een benzinemotor andere versnellingsbakoverbreningen heeft dan een diesel en omdat je een groter toerenbereik hebt. Koppel wordt omgezet door de versnellingsbak.

Een Golf 1.6 TDI met 7-bak DSG is 0.6 seconde langer onderweg naar de 100 km/h dan een 1.2 TSI. Komt voor een deel natuurlijk ook doordat hij 80 kg zwaarder is, maar zelfs als je qua gewicht vergelijkbare auto's gaat vergelijken (1.2 TSI station, 1224 kg vs 1.6 TDI 3-deurs hatchback 1237 kg) is de TSI nog 0.5 s sneller.
Ondanks het hogere koppel van de TDI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
Ik heb het gevoel dat FastFred zijn verhaal vooral gebaseerd is op vooroordelen (leasebakken, 'voort moet zeulen') dan op eigen ervaringen. dan is het makkelijk oordelen ja. Zijn posthistorie over dit onderwerp bevestigd dit wel een beetje.

Ik rij al een paar maand met een 1.2 TSI nu ter vervanging van m'n Golf 1.8 TSI (nee, geen leasebak) en ondanks dat het idd wel wat minder vermogen heeft (duh! :+ )heb ik zeker geen spijt van de downsizing, zeker aan de pomp niet.

[ Voor 47% gewijzigd door Gunner op 30-10-2013 11:38 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

1.2 TSI is een prima motor, had hem in mijn Polo (automaat) liggen. Lekker vlot maar tegelijkertijd rustige motor, vooral met de 7 versnellingen. Ben het dus eens met Maasluip.

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
Leuke discussies, ik leer hier veel van :) . Mijn gevoel zegt dat ik toch voor de 1.4TSI moet gaan, maar ik ga de definitieve keuze pas maken nadat ik de 1.2 en 1.4 heb gereden.

Ik denk dat ik sowieso niet voor een diesel ga, o.a. gezien de reacties hier. Ik heb zelf ook nooit een diesel gehad..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Het mag duidelijk zijn dat de 1.4 TSI sneller is dan de 1.2 TSI ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
Lol, inderdaad, maar daar koop ik niet alleen een auto voor...al speelt het wel duidelijk een rol bij mijn keuze heb ik gemerkt :D .

Maar ik maak daar wel weer de afweging bij dat het qua verbruik niet belachelijk moet worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-09 14:52

Wom

Mijn vriendin rijdt een 1.2 TSI in haar A1 en ik verbaas me elke keer weer hoe vlot dat ding is. Je kunt er trouwens ook prima boetes mee rijden, getuige de abonnementspost uit Leeuwarden.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
FastFred schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 10:15:
Like I said, ik kom uit een 1.9TDi met 250Nm en zit nu in een 1.2TSi met 175Nm. De powerband van laatst genoemde is veel breder, waardoor de beleving minder is maar de versnelling minstens net zo groot. Je kunt de 1.2TSi net zo rijden als een TDi, geen probleem.
PWM schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 10:19:

En ja, alles is relatief. En zeker, meer vermogen is beter. Maar de 1.2TSI voldoet prima in een Golf 7, en heeft daar geen enkele moeite mee.
+1, dat is precies waar het om gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Bij veel testen blijkt de 105 PK 1.2 TSI ook 120 PK te leveren en dus heel dicht bij de 1.4 TSI zit. Nog een reden om voor de 1.2 te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Zeg, gaat de Polo GTI eruit ?

Hij staat niet meer op de prijslijst van de Polo Editions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Viper® schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 14:03:
Zeg, gaat de Polo GTI eruit ?

Hij staat niet meer op de prijslijst van de Polo Editions.
Staat er gewoon nog toch?

http://www.volkswagen.nl/modellen/polo/uitvoeringen
http://www.volkswagen.nl/...ringen/gti?tab=highlights

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
ajhaverkamp schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 13:52:
Bij veel testen blijkt de 105 PK 1.2 TSI ook 120 PK te leveren en dus heel dicht bij de 1.4 TSI zit. Nog een reden om voor de 1.2 te gaan.
Dan kan het ook zo zijn dat de 1.4 ook meer levert dan dat op papier vermeld staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
Is het zo dat er nog een verschil zit in de benzine die je moet tanken tussen een 1.2 en 1.4? Of is het beide 98? Ik kan het nergens terugvinden wat VW aanbeveelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Ik deed er altijd euro95 in, in de 1.4TSI dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp

ajhaverkamp

gewoon Arjan

FastFred schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 15:30:
[...]
Dan kan het ook zo zijn dat de 1.4 ook meer levert dan dat op papier vermeld staat?
Kan zeker, echter heb ik daar nog nooit wat over gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Gusev schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 15:38:
Is het zo dat er nog een verschil zit in de benzine die je moet tanken tussen een 1.2 en 1.4? Of is het beide 98? Ik kan het nergens terugvinden wat VW aanbeveelt.
95 kan gewoon in de 1.2 en volgens mij ook gewoon in de 1.4. Werkt prima :)
Viper® schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 15:58:
[...]

Ja, daar wel

Maar niet als je de brochure download :)
Hm, wie weet.. Al lijkt het me sterk, de GTI is vaak een van de laatste modellen die eruit gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Voor de 1.4 TSI 180pk wordt Euro 98 gespecificeerd.
Pagina: 1 ... 47 ... 62 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Gunner wil graag de topicstart overdragen aan iemand anders. Indien je geïnteresseerd bent in deze eervolle taak, stuur hem even een DM.

http://tweakers.net/gallery/895~~~[/html]