PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Maar wel een erg mooie bak.
Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
Klote zegSiliconError schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 20:39:
Hmm, ik had gehoopt dat het dievengilde er wel een keer genoeg had gejat, maar nee hoor:
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik wist natuurlijk dat het een kwestie van tijd was maar ze hadden 'm toch snel gevonden...
Dan toch maar zo'n lelijke Navi-Lock op de volgende...
Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, "Where the heck is the ceiling?!"
Verwijderd
Minder man!SiliconError schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 20:39:
Hmm, ik had gehoopt dat het dievengilde er wel een keer genoeg had gejat, maar nee hoor:
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik wist natuurlijk dat het een kwestie van tijd was maar ze hadden 'm toch snel gevonden...
Dan toch maar zo'n lelijke Navi-Lock op de volgende...
Heb je er nog lang mee gedaan,...
Bij me schoonpa (skoda octavia) was de "columbus" binnen 5 dagen weg,...alarm boeide inbreker niets,.. ging rustig in de auto zitten, lampje aan, dashbord eruit, radio eruit en weg.
Mijn RNS 310 zit er toch ook nog altijd in, deze is niet zo in trek denk ik.denivan schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 11:09:
[...]
Klote zegIk hoop dat de RNS-315 iets minder gewild gaat zijn en dat ze de "mijne" dus ongeschonden laten. Donderdagavond mag ik de nieuwe passat gaan ophalen !
Als ge terugrekent kost de RNS310/315 ook 2 keer niets.
Het pack "BUSINESS G¨PS" kost 600€ en bevat metaalkleur (of parelmoer), climatronic,leder multifunctie stuur en GPS RNS310.
Even kijken dat metaalkleur alleen al 405€ kost heb je de GPS al zogoed als gratis...
Hierop kan dan ook 2x niks verdiende worden en zo is het RNS510 systeem veel aantrekkelijker om te stelen.
Bij mij kost het .Pack Business nochtans 1650 euro, maar omvat wel het volgende :Engineer Stewie schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 06:00:
[...]
Het pack "BUSINESS G¨PS" kost 600€ en bevat metaalkleur (of parelmoer), climatronic,leder multifunctie stuur en GPS RNS310.
Even kijken dat metaalkleur alleen al 405€ kost heb je de GPS al zogoed als gratis...
- Climatronic
- Cruise Control
- Parkeersensoren voor en achter
- Leder multiefunctiestuur
- Leder versnellingspook
- RNS315
De cruisecontrol, climatronic en parkeersensoren kosten als losse opties tesamen al een goede 1500, dus dan is de RNS inderdaad "gratis" en hopelijk daarom minder interessant.
Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, "Where the heck is the ceiling?!"
De Parkeersensoren kwamen bij mij via een ander pack, namelijk het pack city (500€):
De packs op mijn Golf (België):
· Pack Sport + JAV Vancouver 18'': Controlelampje voor de bandenspanning, JAV (4)
Vancouver 7.5Jx18''+225/40+sportvering, Verdonkerde zijruiten AR en achterruit 35%
· Pack 'Premium': Xenon+AFS+koplampsp.+mistlamp.+waterniv.ruitensp, Vienna leder
+verw.zetels VR+elek.lendenst.VR
· Pack Business met GPS RNS 310: Metaalkleur of pareleffekt, Elektronische airconditioning.,
GPS RNS 310 kleur.+rad.CD/MP3+LS VR/AR, Multif.stuur leder+boordco.Plus(radio/GPS
verpl.)
· Pack City: Ruitenwissers met regensensor, Verlichting van de voetruimte VR, Coming
Home - Leaving Home functie, Aut. in- en uitschakelen van koplampen met lichtse,
Achteruitkijkspiegel met aut. dag/nacht positie, Buitenspiegel passagierszijde klikt naar
beneden, Elektrisch inklapbare buitenspiegels, Acoustic Parking System voor- en achteraan
Aangevuld met:
Perimetrisch/volumetrisch alarm +sleepdetectie
Noodreservewiel 18''
CD-ROM Benelux (als GPS 310)
Verduisterde achterlichten met LED technologie
Complete golf dus
De golf is nu bijna 1 jaar oud en zit op 1/3de van de leasetermijn (160.000km). Rij er nog altijd heel graag mee, maar hij heeft dringend een grondige schoonmaakbeurt nodig (clayen, waxen,...)
Vond ik ook! Daarom ging ik voor een inbouw (wel aftermarket, die RNS510 was me te duur destijds). En toen had m'n Golf opeens ook een open raampje (nooit geweten dat die kleine raampjes achter ook open konden...) en van de leasemaatschappij mocht ik alleen een nieuwe uitzoeken met afneembaar scherm. Loop ik nog met zo'n kutding te slepen.Galois schreef op zondag 18 maart 2012 @ 22:27:
[...]
Mijn TomTom zit ook altijd in de auto (dashboardkastje). Elke keer meenemen naar huis (en dan vergeten als je m nodig hebt) is ook vervelend.
Nooit wat gebeurt.
En dat schermpje pakt ie regelmatig niet lekker waardoor je 'm weer eruit moet halen en weer opnieuw erop moet zetten. Volgende keer neem ik gewoon lekker een standaard autoradio met USB-aansluiting en koop ik er wel een tomtom bij. Zijn de nieuwe kaarten tenminste ook nog betaalbaar.
EB cardetailing tot aan uw huis
Verwijderd
Welke ruitenwissers heb jij (bij de Action vandaan toevallig)?
Ik heb ook van die aerotwin achtige ruitenwissers bij de Action vandaan, maar passen niet echt lekker in de ruitenwisserarm en ze wissen ook niet echt goed (slaan delen over) en bovendien hoor je ze suizen/piepen als je aan het rijden bent. Misschien toch maar eens Bosch Aerotwin retrofit aanschaffen.
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Of je navigeert met je mobiel. Heb tenminste een reden om met zo'n ding te slepen. Gaat prima, stukken handiger dan (in mijn geval) de RNS300, elke keer x minuten wachten tot ie die cd heeft ingelezen zodat je eindelijk de bestemming mag invoeren. En met de Neukia heb ook nog eens je gratis actuele kaarten in het buitenland. Alleen moet ik nog eens haar stem via bluetooth op de radio laten klinken.Gaius schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 09:28:
Loop ik nog met zo'n kutding te slepen.
| | | · | | · | | · | | · | | | : | | |·| |·| |·| |·|
CD op SD kaartje zetten scheelt aanzienlijk in laadtijdenmekkieboek schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 23:06:
[...]
Of je navigeert met je mobiel. Heb tenminste een reden om met zo'n ding te slepen. Gaat prima, stukken handiger dan (in mijn geval) de RNS300, elke keer x minuten wachten tot ie die cd heeft ingelezen zodat je eindelijk de bestemming mag invoeren. En met de Neukia heb ook nog eens je gratis actuele kaarten in het buitenland. Alleen moet ik nog eens haar stem via bluetooth op de radio laten klinken.

RNS300 heeft geen SD mogelijkheid. Voordeel is wel dat ze hooguit je ruiten intikken om er een 2e RNS300 bij te leggenfreekweb schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 07:22:
CD op SD kaartje zetten scheelt aanzienlijk in laadtijden
Heb net de dealer gemailed en hij zegt dat dit niet mogelijk is op een RNS-315, alhoewel mijn handleiding van de RNS-315 toch heel duidelijk menu's toont (die ik niet heb) waar dit mogelijk is.
Iemand ervaring hier mee ?
Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein
Uit welke shop in .de haal je ze dan als ik vragen mag ?Joopieboy schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 20:03:
Die imitaties zijn echt rommel ja, zijn ook harder als de gewone en strepen snel, en bevestiging is vaak ronduit kut. Ik ben ook blij met mijn AeroTwins, haal ze zelf uit DE, scheelt veel.
Page intentionally left blank.
Bij deze shop heb ik ze de laatste keer besteld. Even zoeken op ebay welke het goedkoopste is met verzending en voila.StarWing schreef op zondag 25 maart 2012 @ 08:11:
[...]
Uit welke shop in .de haal je ze dan als ik vragen mag ?
Verwijderd
Als ik een adres wil invoeren in m'n RNS300 navigatie (heb 'm net), dan moet ik altijd beginnen met eerst het land in te voeren.
Aangezien ik bijna altijd in Nederland ben, lijkt het mij handig dat hij de landinvoerkeuze onthoudt.
Weet iemand of dit mogelijk is en hoe?
1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.
Heb een passat met rns315 en telefoonvoorbereiding premium en voicedialing werkt als een zonnetje.... Knopje drukken, wachten op geluidje, naam noemen, daarna "bellen" zeggen en er wordt gebeld. Zowel met een klassieke Nokia, iPhone4 en een HTC Wildfire.denivan schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 13:48:
Heb gisteren m'n Passat afgehaald, maar ik baal er van dat ondanks mijn verwachting bellen via voice dial niet lukt. Ik heb er een RNS-315 inzitten en de telefoon is via Bluetooth gekoppeld. Bellen of muziek spelen lukt ook netjes, maar zodra ik op het stuurwiel op de voicedial knop druk, wordt gewoon de radio gemute ?
Heb net de dealer gemailed en hij zegt dat dit niet mogelijk is op een RNS-315, alhoewel mijn handleiding van de RNS-315 toch heel duidelijk menu's toont (die ik niet heb) waar dit mogelijk is.
Iemand ervaring hier mee ?
Het zou dus moeten werken!

Bald by design, beard by choice.
Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.
Ik heb het 2 x meegemaakt, een keer na een vakantie vlak bij de grens en vorig jaar nog eens, out of the blue. Normaal hoef je het land niet in te voeren, alleen de bestemming. Als ie 't bij jou blijft doen mss even naar de dealer, mss krijgt ie geen gps fix?Galois schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 21:22:
Als ik een adres wil invoeren in m'n RNS300 navigatie (heb 'm net), dan moet ik altijd beginnen met eerst het land in te voeren.
Aangezien ik bijna altijd in Nederland ben, lijkt het mij handig dat hij de landinvoerkeuze onthoudt.
Ik denk dat het afhankelijk is van de bluetoothmodule die ze inbouwen. Blijkbaar heeft de invoerder in Belgie een andere strategie, want in combinatie met de RNS-315 is er in "onze" configurator helemaal geen premium module of zo te kiezen. De enige optie is gewoon bluetooth en die module ondersteunt het blijkbaar niet.vanenkelen schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 22:58:
[...]
Heb een passat met rns315 en telefoonvoorbereiding premium en voicedialing werkt als een zonnetje.... Knopje drukken, wachten op geluidje, naam noemen, daarna "bellen" zeggen en er wordt gebeld. Zowel met een klassieke Nokia, iPhone4 en een HTC Wildfire.
Het zou dus moeten werken!
Enige wat zou kunnen is dat hij 'nog' geen fix heeft en ik al begin met invoeren?mekkieboek schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 08:44:
[...]
Ik heb het 2 x meegemaakt, een keer na een vakantie vlak bij de grens en vorig jaar nog eens, out of the blue. Normaal hoef je het land niet in te voeren, alleen de bestemming. Als ie 't bij jou blijft doen mss even naar de dealer, mss krijgt ie geen gps fix?
Zal daar op letten...
Maar dan nog, hij kan toch NL wel onthouden als voorkeurskeuze oid?
Bovenstaande gaat over:
[ Voor 23% gewijzigd door Galois op 29-03-2012 18:56 ]
1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.
Dat is wel zuur dan, helemaal omdat je gebruiksaanwijzing de mogelijkheden wel laat zien. Jammere beslissing van de Belgische importeur.denivan schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 17:11:
[...]
Ik denk dat het afhankelijk is van de bluetoothmodule die ze inbouwen. Blijkbaar heeft de invoerder in Belgie een andere strategie, want in combinatie met de RNS-315 is er in "onze" configurator helemaal geen premium module of zo te kiezen. De enige optie is gewoon bluetooth en die module ondersteunt het blijkbaar niet.
Ik wilde graag een zwarte dakbekleding icm zwart lederen interieur.
Ik kreeg echter hele andere keuzes voorgeschoteld:
- Bruin lederen interieur (enig lederen interieur dat met zwarte dakbedekking kan)
- R line pakket nemen
- GTD nemen ipv highline.
Heb nu dus een zwart lederen interieur icm lichtgrijze dakbedekking....
In Duitsland kan je het overigens wel configureren, na bellen met dealer en Dieteren heb ik het opgegeven
M3P 24'
Op naar een Japanner met 4wd (weer eens wat anders).
BMW 535D
Dat denk ik ook wel!
Compleet Milltek turboback systeem + ITG CAI en software op maat, verwacht wordt over de 230pk en 350nm te gaan. Komend vanaf 178pk en 250nm. ( stock 1.4 TSI )
M3P 24'
Eerst viel het me gisteren op, dat mijn teller van de boordcomputer gereset was, deze stond op 520km, ipv de 5000+ waar ie op zou moeten staan. (de 2e teller, die je handmatig moet resetten)
Nu had mijn zwager met mijn auto gereden, dus misschien dat hij dat per ongeluk had gedaan.
Later op de dag ga ik bij een kennis weg, en merk ik dat mijn radio ineens uit blijft staan bij het starten. Nouja, vreemd, maar de radio aangedrukt, en verder niks van aangetrokken.
Maar nu vanochtend, wil ik weg, start de auto helemaal niet meer?? startmotor slaat niet aan, dus waarschijnlijk iets met de accu...
Andere auto ernaast, startkabels ertussen, en direct starten natuurlijk, accu was dus katsleeg!
Klein stukje gereden, en verder lijkt alles het te doen, alleen de ipod interface krijg ik niet meer in de gang, word niet meer herkend door de radio. zowel ipod als iphone doen niks.
na 3 stops iedere keer geprobeerd, maar nu werkt het ineens weer.. beetje vreemd allemaal!
Hopelijk is het niks met de electronica, want dan ben ik verder van huis...
Eens zien of ie morgenvroeg wel weer wil starten!
Je zwager eens navragen wat er bij hem is gebeurd / of hij iets heeft vernomen?RonnieB82 schreef op maandag 09 april 2012 @ 23:56:
Hmmm... afgelopen dagen wat vage dingen aan de hand met mijn Golf 6.
Eerst viel het me gisteren op, dat mijn teller van de boordcomputer gereset was, deze stond op 520km, ipv de 5000+ waar ie op zou moeten staan. (de 2e teller, die je handmatig moet resetten)
Nu had mijn zwager met mijn auto gereden, dus misschien dat hij dat per ongeluk had gedaan.
Later op de dag ga ik bij een kennis weg, en merk ik dat mijn radio ineens uit blijft staan bij het starten. Nouja, vreemd, maar de radio aangedrukt, en verder niks van aangetrokken.
Maar nu vanochtend, wil ik weg, start de auto helemaal niet meer?? startmotor slaat niet aan, dus waarschijnlijk iets met de accu...
Andere auto ernaast, startkabels ertussen, en direct starten natuurlijk, accu was dus katsleeg!
Klein stukje gereden, en verder lijkt alles het te doen, alleen de ipod interface krijg ik niet meer in de gang, word niet meer herkend door de radio. zowel ipod als iphone doen niks.
na 3 stops iedere keer geprobeerd, maar nu werkt het ineens weer.. beetje vreemd allemaal!
Hopelijk is het niks met de electronica, want dan ben ik verder van huis...
Eens zien of ie morgenvroeg wel weer wil starten!
www.youtube.com/DerOllie
Eventuele suggesties voor betere alternatieven zijn uiteraard ook welkom.
Divide and conquer.
nagevraagd, maar geen gekke dingen opgemerkt.Cybpraetorian schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 09:16:
[...]
Je zwager eens navragen wat er bij hem is gebeurd / of hij iets heeft vernomen?
Vanochtend startte hij ook zonder problemen, alsof er niks aan de hand is geweest... vaag geval, ik ga het in de gaten houden...

M3P 24'
Je hebt wel een zwart vlekje laten zitten op je achterklep
Ik frut, dus ik epibreer
M3P 24'
Die van ons moet ook 's worden gewassen. Na 36 rondjes Zolder zit er nogal wat rubber en remstof op
Show je nieuwe afneembare trekhaak, de 2 nokjes in het midden van de bumper is alles dat zichtbaar is. Stekkerblok heb ik netjes weggewerkt achter de bumper, kan alleen zijn dat ik nog een verlengkabel voor de aanhanger in elkaar moet solderen....soms zijn die kabels net iets te kort.

[ Voor 63% gewijzigd door KappeNou op 14-04-2012 23:32 ]
Update : hier het complete nonsens antwoord van de invoerder :vanenkelen schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 22:28:
[...]
Dat is wel zuur dan, helemaal omdat je gebruiksaanwijzing de mogelijkheden wel laat zien. Jammere beslissing van de Belgische importeur.
@Hieronder: : "Niet weerhouden" is mooi Belgisch voor : we hebben deze optie in de vuilbak gekieperd. Heb hen geantwoord dat hun redenering nogal raar is, want de optie bestaat wel in Nederland, terwijl de gemiddelde Fries toch ook wel andere klankkleur zal hebben dan een AmsterdammerBij verder onderzoek blijkt dat deze mogelijkheid niet werd voorzien voor
de Belgische markt omwille van de grote regionale verschillen. In de
praktijk zou een dergelijk systeem met spraakbediening namelijk bij de ene
persoon beter werken dan bij de andere omwille van uitspraak, klankkleur,
enz. terwijl beide personen uiteindelijk wel evenveel voor deze optie
betaalden.
Er werd, rekening houdend met het bovenstaande en de niet verwaarloosbare
meerprijs voor een Bluetooth-systeem met spraakbediening, besloten om deze
optie (en de nodige voorzieningen) niet te weerhouden voor de Belgische
markt.
[ Voor 13% gewijzigd door denivan op 17-04-2012 13:01 ]
Hier staat volgens mij dat ze de optie wel aanbieden. Maar mijn Belgisch is niet zo geweldig en in mijn ervaring willen ze nog al eens ja zeggen als ze nee bedoelen.Er werd, rekening houdend met het bovenstaande en de niet verwaarloosbare
meerprijs voor een Bluetooth-systeem met spraakbediening, besloten om deze
optie (en de nodige voorzieningen) niet te weerhouden voor de Belgische
markt.
Maar verder begrijp ik het wel. Ik 'e da ok nie nodig.
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=AjZY7HydRKs]
Signatures zijn voor boomers.
Ook is het prijsverschil tussen de pakketten nu gering. Verschil bijvoorbeeld tussen Premium en Caddy Edition bij de Caddy is dan 175 euro waar je dan parkeersensoren voor krijgt en LM velgen.
[ Voor 15% gewijzigd door Ediejo op 26-04-2012 07:44 ]
Golf | ||
![]() | ![]() |
Deze velgen staan momenteel in bestelling en worden gemonteerd voor aflevering :

Ik ben erg blij!
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Whehe,dat zie de buurman ook al toen ik dat ding aan het monteren was
Nette auto, ga je veel plezier van hebben. M.b.t. dat cruisecontrol schuifje: die heb ik ook altijd gewoon op aan staan. Zou ook geen reden kunnen bedenken waarom ik dat uit zou zetten. Wellicht om ongewenst incidenteel gebruik tegen te gaan of stroom te besparen in koude klimaten ofzo.DennusB schreef op donderdag 26 april 2012 @ 11:49:
Kleine crosspost, ik heb vorige week mijn eerste echte Volkswagen gekocht! Dinsdag 8 Mei mag ik hem (eindelijk) afhalen.
Golf [afbeelding] [afbeelding]
Deze velgen staan momenteel in bestelling en worden gemonteerd voor aflevering :
[afbeelding]
Ik ben erg blij!Ik had ook al een proef ritje gemaakt en ik vraag me wat af. Cruise control kan ik aanzetten door een schuifje op het linker pookje achter m'n stuur te verschuiven van off naar on, en vervolgens op set te drukken als ik de gewenste snelheid rijd. Waarom zou ik dat schuifje terugzetten naar off? Heeft dat enig nut of kan ik hem gewoon op on laten?
Goed om te weten, dan laat ik hem denk ik gewoon lekker op ON staan, vond het al zo onhandigmax schreef op donderdag 26 april 2012 @ 11:55:
[...]
Nette auto, ga je veel plezier van hebben. M.b.t. dat cruisecontrol schuifje: die heb ik ook altijd gewoon op aan staan. Zou ook geen reden kunnen bedenken waarom ik dat uit zou zetten. Wellicht om ongewenst incidenteel gebruik tegen te gaan of stroom te besparen in koude klimaten ofzo.
Edit : Gelijk nog een (stomme) vraag. Het is een Golf 4 uit 2002, en nu zitten er in alle 4 de deuren een woofer en een tweeter. Ik ben eigenlijk erg benieuwd wat voor woofers het zijn (watt en hertz). Iemand enig idee? Ik heb heel Google al ondersteboven getrokken maar kreeg geen eenduidig antwoord!
[ Voor 23% gewijzigd door DennusB op 26-04-2012 12:08 ]
Ik zet hem uit omdat ik anders de KM stand niet zie ;-)DennusB schreef op donderdag 26 april 2012 @ 11:49:
Waarom zou ik dat schuifje terugzetten naar off? Heeft dat enig nut of kan ik hem gewoon op on laten?
Feli met je aanwinst
Klinkt lekker ingewikkeld. Ik neem aan dat als ik een sub in m'n achterbak leg ik de lage tonen wel aan kan vullen en de speakers in de deur de wat hogere tonen prima weergevenmax schreef op donderdag 26 april 2012 @ 14:21:
Geen idee welke speakers er in zitten, let wel even op als je die eruit wil halen om de specs te bekijken. Ze zitten waarschijnlijk gepopnageld en als je ze vervangt door andere speakers heb je adapterringen nodig omdat de conus anders tegen je zijruit aan komt als de ruit omlaag gaat.
VW werd vroeger veel met Blaupunkt geleverd, maar kan inmiddels ook Philips zijn. (heb zelf een Seat Cordoba uit 2001 en die had Philips) Verwacht daar qua specs in ieder geval niet teveel van, zeker niet op hoge volumes..Edit : Gelijk nog een (stomme) vraag. Het is een Golf 4 uit 2002, en nu zitten er in alle 4 de deuren een woofer en een tweeter. Ik ben eigenlijk erg benieuwd wat voor woofers het zijn (watt en hertz). Iemand enig idee? Ik heb heel Google al ondersteboven getrokken maar kreeg geen eenduidig antwoord!
Er is volgens mij ook een uitvoering van de G4 geweest met een Bang&Olufsen audio-systeem, maar die zijn dan op de eerste plek al zeer zeldzaam en dat verschil hoor je ook wel duidelijk.
In de Golf V (en denk in de IV is het niet anders) kun je door datzelfde schuiftje even aan te tippen (dus niet helemaal uit) de motor van de cruisecontrol afhalen, dus zonder rem- of koppelingpedaal in te drukken.DennusB schreef op donderdag 26 april 2012 @ 11:49:
Waarom zou ik dat schuifje terugzetten naar off? Heeft dat enig nut of kan ik hem gewoon op on laten?
Verwijderd
Mijn Bora (2.0 Benzine) loopt af en toe niet zo lekker idle (hij schokt af en toe een beetje) en soms wil hij niet echt lekker wegtrekken er zit dan als het ware vertraging in het gaspedaal. Nu heb ik hem uitgelezen en krijg ik foutcodes van de LMM en een lambdasensor.
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2012 22:30 ]
Mwa, klinkt moeilijker dan het is.DennusB schreef op donderdag 26 april 2012 @ 15:07:
[...]
Klinkt lekker ingewikkeld. Ik neem aan dat als ik een sub in m'n achterbak leg ik de lage tonen wel aan kan vullen en de speakers in de deur de wat hogere tonen prima weergeven
De meeste aftermartket speakers zijn dieper dan de standaard door VW geleverde speakers, waardoor de ruit er tegenaan schuift als je die omlaag doet. Vandaar ook de nood voor adapterringen. Onderstaande tekening (van Pioneer) maakt het misschien wat duidelijker.

Dingen kun je op ebay.de voor niet al te veel geld bestellen, zelfs op maat voor je eventuele vervangende speakers.
Verder heeft je Golf 4 volgens mij een compo set erin zitten. Lage/midden tonen via de grotere speaker onderin de deur, hoge tonen via de tweeters die aan de binnenkant van de zijspiegels zitten.
24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??
[ Voor 12% gewijzigd door Dracula op 28-04-2012 10:15 ]
Ik zou zeggen: start de volkswagen configurator ff op de volkswagen website en je hebt je antwoord
[ Voor 43% gewijzigd door Dracula op 28-04-2012 10:20 ]
Verwijderd
Inlaattraject wel eens schoongemaakt?Verwijderd schreef op donderdag 26 april 2012 @ 22:28:
Weet iemand of je een LMM of lambdasensor kan testen? Via VCDS kom ik er niet helemaal uit aangezien de waardes daar goed lijken te zijn tijdens het draaien (maar misschien heb ik het fout).
Mijn Bora (2.0 Benzine) loopt af en toe niet zo lekker idle (hij schokt af en toe een beetje) en soms wil hij niet echt lekker wegtrekken er zit dan als het ware vertraging in het gaspedaal. Nu heb ik hem uitgelezen en krijg ik foutcodes van de LMM en een lambdasensor.
Die willen vaak nog wel eens vervuild raken; daarbij ook je LMM dus. Wanneer 1 van de 2 verkeerde waardes afgeeft klopt het plaatje niet meer.
Met VCDS kan je eigenlijk alleen foutmeldingen lezen en eventueel resetten, maar zonder het probleem daadwerkelijk op te lossen zal die fout wel blijven bestaan.
Kon het zo niet op internet vinden.
Mijn Bora 1.8T op BBS!

Dit wist ik niet, maar het werkt inderdaad ook in mijn Boramekkieboek schreef op donderdag 26 april 2012 @ 22:15:
In de Golf V (en denk in de IV is het niet anders) kun je door datzelfde schuiftje even aan te tippen (dus niet helemaal uit) de motor van de cruisecontrol afhalen, dus zonder rem- of koppelingpedaal in te drukken.
Verwijderd
Luchtfilter en luchtfilterhuis(?) heb ik een tijdje terug bekeken en zagen er schoon uit, ook zag de LMM er schoon uit. Misschien dat ik volgende week een poging ga wagen om het gasklephuis eens te bekijken en schoon te maken.Verwijderd schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 14:29:
[...]
Inlaattraject wel eens schoongemaakt?
Die willen vaak nog wel eens vervuild raken; daarbij ook je LMM dus. Wanneer 1 van de 2 verkeerde waardes afgeeft klopt het plaatje niet meer.
Met VCDS kan je eigenlijk alleen foutmeldingen lezen en eventueel resetten, maar zonder het probleem daadwerkelijk op te lossen zal die fout wel blijven bestaan.
Ziet er goed uit sh4dow, welke maat is dat nou? 17"?
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2012 21:23 ]
Nee!racoon schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 10:16:
dus bij een dsg bak heb je standaard flippers aan het stuur?
Alleen GTI's hebben zover ik weet flippers aan het stuur. Een Polo 1.2TSI DSG'tje heeft bijv geen flippers.
Handmatig schakelen gaat zonder flippers via de pook.
M3P 24'
De Golf 1.4 TSI DSG heeft ook flippersVissa66 schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 23:50:
[...]
Nee!
Alleen GTI's hebben zover ik weet flippers aan het stuur. Een Polo 1.2TSI DSG'tje heeft bijv geen flippers.
Handmatig schakelen gaat zonder flippers via de pook.
"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."
Dus zodra je een Multistuur hebt heb je tiptronic. (en de highline heeft dat stuur standaard idd)
Voor de Golf in dit geval
[ Voor 67% gewijzigd door Dracula op 29-04-2012 12:15 ]
Als je stilstaat voor een verkeerslicht oid verdwijnt de info van de cruisecontrol en komt je kilometerstand te voorschijnwimpie007 schreef op donderdag 26 april 2012 @ 12:50:
Ik zet hem uit omdat ik anders de KM stand niet zie ;-)
Heb een vraagje mbt de dpf-filter.
Heb een golf 6 2.0TDI 140pk, met filter dus maar vraag mij af hoevaak deze in werking treedt.
Heb er na 1 jaar en ruim 50.000km nog niets van gemerkt. Gaat er geen lampje oid aan als hij aan het regenereren is? Heb al gehoord dat de wagen een brom afgeeft, begint te ruiken, extra veel verbruikt... maar nog niets van gemerkt.
Ik rij wel voornamelijk autosnelweg, 2x65km/dag en daar dan 10 km binnenwegen bij. In het weekend kan het al eens wat verder zijn
PS: Blijf de wagen geweldig vinden en zal hem met spijt inleveren over 2 jaar
Je merkt het niet. Ik voel op de snelweg dat de auto wat losser qua gaspedaal wordt en acceleratie echt rap gaat dat die bezig is. Het gebeurt bij mij eens op een tank. Als je veel snelweg rijdt dan kan je ervoor kiezen af en toe terug te schakelen naar de 5 versnelling of eventuel de 4e om het regeneren te bevoorderen maar je moet het wel voelen wanneer die het doet.
I hit the CTRL key, but I'm still not in control!
Mensen hier nog bekend mee? Ik heb zelf een 1.4 TSI in mn Scirocco, maar das geen 140pk (wist ook niet dat die er was)...
www.youtube.com/DerOllie
---RAWE CEEK!!!---
Verwijderd
I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

En qua rijden is het ook geen doen die 1.2's en 1.4's met die turbo's erop en alles.
Waarom niet? Nu ruim 90K gereden met een Polo Bluemotion, en nee, het is geen snelheidswonder maar prettig rijden doet het wel, zonder olieverbruik. Hoef tussen beurtjes niet meer bij te vullen.Joopieboy schreef op maandag 30 april 2012 @ 21:12:
En qua rijden is het ook geen doen die 1.2's en 1.4's met die turbo's erop en alles.
[ Voor 30% gewijzigd door Gunner op 01-05-2012 08:23 ]
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Ik vind een 1.8T blok dan ook geen klein blok, turbo er op en je hebt meer dan genoeg vermorgen/koppel.brilsmurfffje schreef op maandag 30 april 2012 @ 23:55:
Hm, wij hebben een passat gehad met de 1.8T 20V en daar in 140k nooit een enkel probleem mee gehad. misschien dat ze vroeger wel goede blokken konden maken..
Lijkt me dat je vooral onderin vermogen mist omdat die turbo eerst op toeren moet komen. Als je eenmaal aan het rollen bent zal het prima rijden, maar kan me Joopie's ervaring best voorstellen.Gunner schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 08:22:
[...]
Waarom niet? Nu ruim 90K gereden met een Polo Bluemotion, en nee, het is geen snelheidswonder maar prettig rijden doet het wel, zonder olieverbruik. Hoef tussen beurtjes niet meer bij te vullen.
Verwijderd
Ik denk dat hij bedoelt dat hij dus een groot blok had en daar dus geen problemen mee had. Ik heb zelf dat blok er ook in liggen. Fantastische motor. Daarnaast rijd ik nu ook een bluemotion diesel en daar ben ik stukken minder enthousiast over. Vooral als hij koud is, wordt ie veel te veel geknepen lijkt het waardoor hij regelmatig uitvalt. Zo irritant!max schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 09:04:
[...]
Ik vind een 1.8T blok dan ook geen klein blok, turbo er op en je hebt meer dan genoeg vermorgen/koppel.
Oh ja, iets met maandagdinsdagmorgen.Verwijderd schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 09:15:
[...]
Ik denk dat hij bedoelt dat hij dus een groot blok had en daar dus geen problemen mee had.
vanmiddag komt de autoweek fotograaf hier langs voor een (deel van de) reportage. Het gaat hier om een SEAT 1.2TSI DSG waarbij bij 13000km de ketting en spanners (op uitstekende wijze en service) vervangen zijn. Maar het probleem heeft zich hier wel voorgedaan!Cybpraetorian schreef op maandag 30 april 2012 @ 13:52:
http://www.autoweek.nl/au...vw-tsi-motoren-herkenbaar
Mensen hier nog bekend mee? Ik heb zelf een 1.4 TSI in mn Scirocco, maar das geen 140pk (wist ook niet dat die er was)...
2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30
Heeft hij ervaring met zo'n blok dan? Nou ben ik redelijk op de hoogte van zijn autohistorie, maar volgens zitten daar zulke blokken niet tussen. IMO zijn het vooroordelen met heel veel hearsay.max schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 09:04:
Lijkt me dat je vooral onderin vermogen mist omdat die turbo eerst op toeren moet komen. Als je eenmaal aan het rollen bent zal het prima rijden, maar kan me Joopie's ervaring best voorstellen.
Wat Gunner zegt, het zijn geen snelheidsmonsters bijvoorbeeld de Polo BM maar volgens mij worden ze ook niet op basis daarvan gekocht, en kunnen op de snelweg prima meekomen.
[ Voor 16% gewijzigd door Slasher op 01-05-2012 11:05 ]
Elect a clown, expect a circus.
Als ik nog eens zo'n auto koop wordt het een automaat omdat ik al dat schakelen beu ben.
Geen idee of hij ervaring ermee heeft, maar als ik op zijn post af ga lijkt het er wel op.Slasher schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 10:40:
[...]
Heeft hij ervaring met zo'n blok dan? Nou ben ik redelijk op de hoogte van zijn autohistorie, maar volgens zitten daar zulke blokken niet tussen. IMO zijn het vooroordelen met heel veel hearsay.
Wat Gunner zegt, het zijn geen snelheidsmonsters bijvoorbeeld de Polo BM maar volgens mij worden ze ook niet op basis daarvan gekocht, en kunnen op de snelweg prima meekomen.
Geef verder ook alleen maar mijn vermoeden over de manier hoe zo'n blokje zich gedraagt, heb er zelf nooit in gereden. Kan me ook niet voorstellen dat ik er in de nabije toekomst ooit in zal rijden, met de reden die ik hier boven aan geef.
Het is zeker geen doen, rijdt echt kut met peren.Joopieboy schreef op maandag 30 april 2012 @ 21:12:
Of is m'n sarcasmemeter defect?
Ik denk het
Elect a clown, expect a circus.
Haha idd.
M'n Ecodiesel verbruikt minder dan andere VW'tjes die ik gehad heb. Zoals in m'n eerdere post; ik hoef tussen beurten niet eens meer bij te vullen.Joopieboy schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 18:41:
Jammer alleen van het olie verbruik wat ze hebben en steeds meer krijgen...
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Oplossing is er niet en VW is gestopt met het vervangen van zuigerveren/blokken, omdat het toch niet helpt.
Gelukkig is die van mij geen olieboot, heb ik eindelijk eens geluk met iets.
Vandaag hem overigens wat meer naar de grond toe getrapt. 35mm voor, 55mm achter.

Ligt perfect nu, nog net wat ruimte achter om te zakken bij volle belading.
M3P 24'
Wijs!!!!!!!!!Vissa66 schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 15:35:
Ligt perfect nu, nog net wat ruimte achter om te zakken bij volle belading.Morgen naar JD-Engineering voor het Milltek systeem en banken. Whoop whoop!
Ziet er echt vet uit zo!
2 miljoen 1.4 TSI 180pk blokken met problemen? Dat is wat, de hele productie of zo? Want in zoveel auto's zit dat blok niet. Polo GTI en Skoda Fabia zo ver ik weet.Vissa66 schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 15:35:
Het zijn vooral de 1.4TSI 180pk blokjes die zoveel zuipen, wereldwijd meer dan 2 miljoen exemplaren die 1l per 1000/1500km doen, en dat is natuurlijk bizar veel.
En dat er daar al 2 miljoen van gemaakt zijn lijkt me stug.
Dit topic is gesloten.
~~~[html]Gunner wil graag de topicstart overdragen aan iemand anders. Indien je geïnteresseerd bent in deze eervolle taak, stuur hem even een DM.
http://tweakers.net/gallery/895~~~[/html]