Het Grote Volkswagen-topic deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 30 ... 62 Laatste
Acties:
  • 408.505 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
tiguan schreef op zondag 12 februari 2012 @ 17:22:
Dus ik me rot gezocht in die auto, maar achteraf moet je gewoon op 't kleppie drukken (zegt de dealer er ook niet ff bij ofzo 8)7 ).
RTFM?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:27
Die ga je ook echt lezen als je al een Golf 5 hebt gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Laatst online: 23:51

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Jah want blijkbaar is't nodig... :P

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleintje81
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-09 03:17

Kleintje81

Blaat

Nou mensen, net terug van de VW dealer. En het klepje bleek vast gevroren te zijn.
Top service! Het lag in ieder geval niet aan mij en mijn RTFM skills... :P

BF2 stats Systemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Na een tijdje wachten op de uiteindelijke leverdatum, mag ik me hier ook eindelijk melden:

VW Golf

Nu maar eens kijken hoe ik hem met die gore sneeuw het best een beetje schoon kan houden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

dat is een mooie wagen. Als je de auto goed wast en hem dan in de was zet krijg je straks al die troep er weer gemakkelijk vanaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23-09 11:43
Mijn auto zat helemaal onder de wax toen ik hem kreeg, dus zou er niets aan doen nu.
Heb na 2 weken toch serieus moeten clayen om de wax eraf te krijgen :).

*edit*
Heeft die witte golf nu een extra parkeersensor vooraan (zijkant) of is dat iets anders? Lijkt daar ook zoiets te zitten?

[ Voor 29% gewijzigd door Engineer Stewie op 14-02-2012 06:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 09:35

Krentenbol

Prutz0r

Lijkt me wel. Die kant kan namelijk flink om komen als je 't stuur draait.

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Engineer Stewie schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 06:38:
Mijn auto zat helemaal onder de wax toen ik hem kreeg, dus zou er niets aan doen nu.

*edit*
Heeft die witte golf nu een extra parkeersensor vooraan (zijkant) of is dat iets anders? Lijkt daar ook zoiets te zitten?
klopt, ik denk dat dat voor het automatisch fileparkeren is. Als ik dat aanzet, dan moet ik langs de rij met auto's rijden, en zoekt ie een plekje. Daar zal ie die sensor wel voor nodig hebben.

Nog wel een ander vraagje over coming/leaving home. Op mijn vorige auto (Seat Leon 2008), gingen de lampen eigenlijk altijd aan als ik met de AB de deuren sloot of van slot haalde.
Nu met deze golf lijkt het erop dat de lampen wel aangaan als ik de deuren van het slot haal, maar niet standaard als ik de boel op slot doe.
Ik moet daarvoor nu eerst even mijn groot licht voor een seconde aanzetten, en dan de auto afsluiten.
Is dit normaal, en kan het ook anders? Dat het gewoon altijd werkt?
(Ook merk ik dat lang niet altijd de leaving home werkt, maar volgens mij heeft dat met de lichtsensor te maken, zodat ie alleen aangaat als het donker is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-09 18:03

timovd

Voorsprong door techniek

Engineer Stewie schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 06:38:

*edit*
Automatisch inparkeren neem ik aan?
Auto kun je met deze temteraturen het beste afspoelen met de hogedrukspuit. In de wax zetten kun je beter doen als het warmer is.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MexxT
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-04 20:57
Kleintje81 schreef op maandag 13 februari 2012 @ 11:01:
Nou mensen, net terug van de VW dealer. En het klepje bleek vast gevroren te zijn.
Top service! Het lag in ieder geval niet aan mij en mijn RTFM skills... :P
MexxT schreef op zondag 12 februari 2012 @ 15:44:
[...]

is die vast vast gevroren :P
:> ;)

Audi S3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Leaving home werkt idd enkel als het donker is, Dan gaan de koplampen (+ ledjes), achterlichten. nummerplaatverlichting en lichten onder de zijspiegels aan.

Coming home is standaard hoe je het beschrijft, is echter wel permanent aan te zetten (VAGCOM)....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
RonnieB82 schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 08:44:
[...]

klopt, ik denk dat dat voor het automatisch fileparkeren is. Als ik dat aanzet, dan moet ik langs de rij met auto's rijden, en zoekt ie een plekje. Daar zal ie die sensor wel voor nodig hebben.
Idd. Dat is de reden voor de extra sensor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJames
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-04-2024

MrJames

-/

Rij in een Jetta 1.9 TDI 2006.. Heb een aantal keer gehad dat de turbo ermee kapt tijdens het rijden. Heel irritant, zonder turbo kom je niet echt vooruit.
Twee keer gebeurd in de laatste weken.
- 3de versnelling, snelheid ~60, binnenstad
- 5de versnelling, snelheid ~140, moest op de vluchtstrook stoppen

Op de teller staat ongeveer 215DKM. Iemand die veel weet van turbo's ? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beerkeeper
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06:06
MrJames schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 16:24:
Rij in een Jetta 1.9 TDI 2006.. Heb een aantal keer gehad dat de turbo ermee kapt tijdens het rijden. Heel irritant, zonder turbo kom je niet echt vooruit.

Uit laten lezen op de foutmelding. Ik had dit ook met de tractor-golf en ik heb hem verkocht met dat probleem, dus geen idee wat er aan de hand was :+

XBO Gamertag: BeerkeeperNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwannoes
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-08 21:23

Gwannoes

Solderen moet je leren

Heb ik ook gehad met m'n Passat TDI 2000. Na opnieuw starten deed hij het dan wel weer.
Turbodruk-regelklep was stuk; dan kan de turbodruk ineens te hoog worden, en dan gaat hij in een noodprogramma. Was geen al te dure reparatie gelukkig.

Hmmz, hier komt dus m'n sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MexxT

kan gewoon een noodloop zijn.
uit laten lezen en je weet het ;)

Audi S3

• Ediejo
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Ediejo

EB cardetailing

Op verzoek verwijderd

EB cardetailing tot aan uw huis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
ja hoor bingo weer met mijn Golf. Eindelijk is het regeneren over, gaat mijn drukgroep (waaronder koppeling en 2 massavliegwiel) weer herrie maken en dat na 14k km. Kan die weer naar de garage. Het begint echt irritant te worden. Bij navraag is er al voor een auto van 3½ jaar (en ik heb de auto 1½ jaar) oud ruim 5 mille vervangen onder garantie!!!!! Kom op voor een nieuwe Golf 6 is dit wel heel erg!! Het is echt om te schamen. Het allemaal garantiewerk geweest en dan heb ik nog niet eens over de 3 keer dat ik ben meegenomen door de sleepauto weer naar de garage en de leenauto's. Volgens mij is het tijd om de auto eruit te gooien maar ja wat dan?? ik zat maar te kijken naar de Altea (ja ik weet het Golf 65+) of Seat Leon. ik wil gewoon nu alleen voor mijn beurten naar de garage en niet voor al dit gezeik meer. De auto is wel een stuk zuiniger geworden en dat is echt een pluspunt. Het scheelt best behoorlijk hoe zuinig die nu is en was daarvoor.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Het is natuurlijk vloeken in de kerk in een VW topic, maar dit is precies de reden waarom ik de laatste maanden ontzettend ben gaan twijfelen of mijn volgende wel weer een Golf, of überhaupt een VW, gaat worden. Het feit dat ik erg merkvast ben (sinds Golf II) en dat ik winterbanden op lichtmetaal heb gekocht met in het achterhoofd dat de volgende wel weer een Golf zou worden, en mijn pas aangeschafte RossTech VCDS licentie, wegen niet langer op tegen de stortvloed aan gezeik wat ik om me heen hoor mbt de huidige serie VW's. Het zal verdomme maar je privé auto zijn. Het zuigt al in de lease, maar privé is het veel erger.
Maar ja. Wat ga je dan rijden he. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwannoes
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-08 21:23

Gwannoes

Solderen moet je leren

UltraSub schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 22:55:
Het is natuurlijk vloeken in de kerk in een VW topic, maar dit is precies de reden waarom ik de laatste maanden ontzettend ben gaan twijfelen of mijn volgende wel weer een Golf, of überhaupt een VW, gaat worden. Het feit dat ik erg merkvast ben (sinds Golf II) en dat ik winterbanden op lichtmetaal heb gekocht met in het achterhoofd dat de volgende wel weer een Golf zou worden, en mijn pas aangeschafte RossTech VCDS licentie, wegen niet langer op tegen de stortvloed aan gezeik wat ik om me heen hoor mbt de huidige serie VW's. Het zal verdomme maar je privé auto zijn. Het zuigt al in de lease, maar privé is het veel erger.
Maar ja. Wat ga je dan rijden he. :(
Zelfde overweging hier. Heb nu een passat 3bg uit 2004. Erg tevreden over. Maar ik hoor van diverse kanten dat dat het laatste degelijke model van VW was. What's next? Ik ben er nog niet uit. Zou Audi beter zijn...?

Hmmz, hier komt dus m'n sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Dat vraag ik me dus ook echt af. Audi A3 zou een mooie uitweg zijn, of misschien zelfs wel een Octavia. Maar ja. Allemaal VAG he. Zou toch allemaal hetzelfde zijn (wat ik niet geloof mbt afwerking e.d., maar motorisch?).

Nog eentje horen? Ik was in gesprek met de dealer. Over de bak van mijn vriendin, dat die weer dezelfde kuren vertoont als vorig jaar.
Dealer: "Serieus? Jaa, daaaamn, die DSG's. -veelbetekenende blik naar collega-. Rij jij ook DSG?"
Ik antwoord volmondig ja, maar gelukkig de DSG6.
Dealer: "Ja, die gaan nog wel, maar DSG7 is echt huilen met de pet op"
Ik: Ja, ik vermoedde al dat het echt erg was, daarom heb ik mijn vader die met 15K al problemen heeft toch maar geadviseerd om garantie bij te kopen (wat ik an-sich belachelijk vind dat het nodig is).
Dealer: "Eeeh, meneer, laat ik u uit de droom helpen. Er worden niet veel DSG's onder garantie vervangen. Meestal komt de uitspraak neer op slijtagedeel, dus geen onderdeel van garantie".
Ik: Serieus??? Ook bij <30K?
Dealer: "Ja meneer, serieus.. erg he.."
-O- -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

UltraSub schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 20:47:
Dat vraag ik me dus ook echt af. Audi A3 zou een mooie uitweg zijn, of misschien zelfs wel een Octavia. Maar ja. Allemaal VAG he. Zou toch allemaal hetzelfde zijn (wat ik niet geloof mbt afwerking e.d., maar motorisch?).

Nog eentje horen? Ik was in gesprek met de dealer. Over de bak van mijn vriendin, dat die weer dezelfde kuren vertoont als vorig jaar.
Dealer: "Serieus? Jaa, daaaamn, die DSG's. -veelbetekenende blik naar collega-. Rij jij ook DSG?"
Ik antwoord volmondig ja, maar gelukkig de DSG6.
Dealer: "Ja, die gaan nog wel, maar DSG7 is echt huilen met de pet op"
Ik: Ja, ik vermoedde al dat het echt erg was, daarom heb ik mijn vader die met 15K al problemen heeft toch maar geadviseerd om garantie bij te kopen (wat ik an-sich belachelijk vind dat het nodig is).
Dealer: "Eeeh, meneer, laat ik u uit de droom helpen. Er worden niet veel DSG's onder garantie vervangen. Meestal komt de uitspraak neer op slijtagedeel, dus geen onderdeel van garantie".
Ik: Serieus??? Ook bij <30K?
Dealer: "Ja meneer, serieus.. erg he.."
-O- -O-
Oh lachuh dat mogen ze dan bij de rechter uit komen leggen zijn er echt mensen die daar intappen?

Ben "blij" dat ik een lease vw variant heb, ik vond de catalogusprijs tov wat je krijgt al neigen naar diefstal maar dan moeten ze echt niet met zulke verhalen aankomen.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Koppelingsplaten zijn draaiende onderdelen en slijtagevoelig. Ik snap het punt, maar inderdaad, ik zou Pon voor de rechter slepen mocht mij dat ooit gebeuren. :)
Maar goed, die van mij is uit 2006, nu net een ton gelopen, dus hoop niet dat daar wat met DSG gaat gebeuren (nergens last van overigens, afkloppen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Je mag toch wel verwachten dat een set koppelingsplaten een ton of 2 a 3 afhankelijk van de rijstijl en het type bak meegaan? :X Dan is dit toch wel heel erg absurd. :X Maar goed, garantie en Volkswagen, en met name bij Pon al heel veel slechte verhalen gehoord...

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Bij mij is de koppeling onder garantie reeds vervangen door mijn massavliegwiel die ook onder garantie is vervangen en nu begint het gek*t weer opnieuw. Leuk en tevens weer garantie. Met deze auto is tot nu toe dit allemaal garantie maar wat wil ik nog meer van Pon want ik heb ze echt op kosten gejaagd wat ECHT garantiewerk en stuk was. En er komt misschien nog meer aan en ik weet niet waar de grens is want deze bak is nu 15k waard en een derde is al verspijkerd. Het is echt schandalig.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07:30
Weet iemand hoe ik bij mijn 2009 passat de batterij van mijn sleutel kan verwisselen?
Ik krijg de noodsleutel wel uit mijn sleutel, maar vind geen plek waar de batterij zit.
Dit is mijn sleutel (ik zie dat mijn HTC Sensation camera het ook niet goed doet):
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/12922799/IMAG0398.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

@jopie: kijk even op deze pagina om de sleutel te demonteren. Even scrollen naar het midden van de pagina.

[ Voor 14% gewijzigd door RomeoJ op 29-02-2012 19:07 ]

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

UltraSub schreef op zondag 26 februari 2012 @ 07:30:
Koppelingsplaten zijn draaiende onderdelen en slijtagevoelig. Ik snap het punt, maar inderdaad, ik zou Pon voor de rechter slepen mocht mij dat ooit gebeuren. :)
Maar goed, die van mij is uit 2006, nu net een ton gelopen, dus hoop niet dat daar wat met DSG gaat gebeuren (nergens last van overigens, afkloppen)
Waarom zouden koppelingen van een DSG bak nog gee 30K megaan en die van een hadbak 400K? iho hebje het dan gewoon over een inferieur product.

Een aantal jaar terug zijn wij op het werk over gestapt vam Ford Transit busjes naar Transporters, behalve dat de Transporters een stuk minder ruim zijn zijn het ook nog eens ondingen in onderhoud. als het geen versnellingsbakken zijn die met 100K kapot gaan of aandrijfassen die in de soep lopen het is echt absurd wat die dingen qua onderhoud kosten. Onlangs moesten weer 2 bussen vervangen worden en dat dus om die reden weer Ford Transits geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e.looijenga
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13-09 19:39
Ik heb afgelopen zaterdag mijn 4e VW in ontvangst mogen nemen. Na een 1.9 TDI Caddy, 1.9 TDI Golf V, door JB Autoservice gechipte Golf Plus 2.0 TDI heb ik nu een 1.2 TSI Golf 6 Slowmotion. Moet eerlijk zeggen dat het rijden met erg meevalt terwijl ik er qua pk's enorm op achteruit ben gegaan. Diesel kon niet meer uit en echt zuinig was de 2.0 TDI niet. Daarbij zat ie voor 1401kg in de wegenbelasting dus dat wordt besparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Laatst online: 18-09 13:19
Ik heb met mijn golf v uit 2005 (sinds december 2011 in mijn bezit) nu voor de 2e keer dat het lijkt alsof er iets tussen het remblok en de remschijf zit. De 1e keer rechts voor, nu linksvoor. Met name bij het optrekken en remmen een knarsend geluid wat na een tijdje weer weg is. Het karsen lijkt nu weer weg, ik voel alleen nog dat er wat zit als ik rem omdat ik wat meer weerstand voel. De eerste keer kon de garage niets vinden, maar toen was het eigenlijk al weg voordat ik bij de garage was. Bij mijn vorige auto (ford focus) heb ik dat nooit gehad, en bij deze auto nu al 2x. Is dit type toevallig gevoelig voor steentjes op die plekken ofzo? Iemand ervaring mee toevallig?

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:28

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

jopie schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 13:18:
Weet iemand hoe ik bij mijn 2009 passat de batterij van mijn sleutel kan verwisselen?
Ik krijg de noodsleutel wel uit mijn sleutel, maar vind geen plek waar de batterij zit.
Dit is mijn sleutel (ik zie dat mijn HTC Sensation camera het ook niet goed doet):
[afbeelding]
Wat precies aan de melding "Deze afbeelding is 3264 * 1840 pixels groot. Hier op GoT verwachten we dat je echte thumbnails maakt. Kijk in de faq als je niet weet hoe dit moet." snapte je niet?
Kom op zeg, 1,54 Mb (!!)

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07:30
Je hebt gelijk, ik had de bestandsgrootte over het hoofd gezien. Hij was rechtstreeks uit mijn mobiel naar dropbox geupload. Ik was meer bezig met de link werkend te krijgen, dan op het formaat te letten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23-09 14:00
Vraagje: hoeveel olieverbruik is norrmaal bij een nieuwe 1.4TSI?

We hebben op de Polo GTI net 3000 km gereden. De afgelopen 2 weken waren het vooral korte ritten, van de week weer wat langer (retour Luxemburg). Toen stond de olie ineens op de onderste streep van de peilstok, mocht dus dik een halve liter bij.

Op zich is het normaal dat olieverbruik zich openbaart na een wat langere rit (alle condens is dan verdampt). En ik heb ook wel gehoord dat nieuwe blokken in het begin wat meer olie verbruiken. Maar ik vraag me dus af of een halve liter in 3000 km normaal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-07 13:07
In principe hoeft een blok zo goed als geen olie te verbruiken. Het is een gesloten systeem. Mijn golf verbruikt niks. Ik wissel om het jaar alleen even de olie.
Daarentegen zegt een fabrikant dat zoveel olie verbruik gewoon kan..

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MexxT
t_captain schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 18:31:
Vraagje: hoeveel olieverbruik is norrmaal bij een nieuwe 1.4TSI?

We hebben op de Polo GTI net 3000 km gereden. De afgelopen 2 weken waren het vooral korte ritten, van de week weer wat langer (retour Luxemburg). Toen stond de olie ineens op de onderste streep van de peilstok, mocht dus dik een halve liter bij.

Op zich is het normaal dat olieverbruik zich openbaart na een wat langere rit (alle condens is dan verdampt). En ik heb ook wel gehoord dat nieuwe blokken in het begin wat meer olie verbruiken. Maar ik vraag me dus af of een halve liter in 3000 km normaal is.
1L op 1000km is volgens VW gewoon "normaal"
staat ook wel in je boekje :p

gewoon even in de gaten houden, hoe meer je trapt, hoe meer verbruik.
rijd hem eerst nog maar eens in (20-30000km)
af en toe eens wat meer toeren met weinig belasting (dus niet vol gas) is ook wel eens aan te raden.

er bestaat geen motor die geen olieverbruik heeft.
als die geen olie verbruikt dan komt er of een andere vloeistof bij, of hij loopt niet :+

mijn leon verbruikt opzich ook wel weinig (gezien hoe ik er mee rijd) elke 15.000km moet er hoogstens een liter bij. dus elke beurt, maargoed, dan wissel ik toch al olie :+
ik peil ook bijna nooit.

[ Voor 4% gewijzigd door MexxT op 01-03-2012 20:55 ]

Audi S3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23-09 16:43
Rupie schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 17:21:
Ik heb met mijn golf v uit 2005 (sinds december 2011 in mijn bezit) nu voor de 2e keer dat het lijkt alsof er iets tussen het remblok en de remschijf zit. De 1e keer rechts voor, nu linksvoor. Met name bij het optrekken en remmen een knarsend geluid wat na een tijdje weer weg is. Het karsen lijkt nu weer weg, ik voel alleen nog dat er wat zit als ik rem omdat ik wat meer weerstand voel. De eerste keer kon de garage niets vinden, maar toen was het eigenlijk al weg voordat ik bij de garage was. Bij mijn vorige auto (ford focus) heb ik dat nooit gehad, en bij deze auto nu al 2x. Is dit type toevallig gevoelig voor steentjes op die plekken ofzo? Iemand ervaring mee toevallig?
Ik heb het een paar keer met een Seat Altea gehad. Was ook elke keer bij de voorremmen. Irritant geluid was het. Waren van die kleine grit steentjes die soms over het asfalt worden gestrooid bij het opnieuw asfalteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
MexxT schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 20:52:
[...]

er bestaat geen motor die geen olieverbruik heeft.
als die geen olie verbruikt dan komt er of een andere vloeistof bij, of hij loopt niet :+

mijn leon verbruikt opzich ook wel weinig (gezien hoe ik er mee rijd) elke 15.000km moet er hoogstens een liter bij. dus elke beurt, maargoed, dan wissel ik toch al olie :+
ik peil ook bijna nooit.
Geen olie verbruik kan idd niet. Alleen is het bij mij niet meetbaar met peilen ;) Na 30.000km zie ik zo goed als geen hoogte verschil op de peil stok.
Ik heb in 3 jaar tijd 70K gereden, nog nooit voortijdig olie hoeven bij vullen. Altijd na een jaar gewoon compleet olie ververst.
Ik ga er ook gewoon de ring mee op ;)
Daarentegen verbruikt de 3.2fsi wel olie. Ik denk dat ik met de oude 2.3L gewoon mazzel heb :P

[ Voor 5% gewijzigd door KappeNou op 01-03-2012 21:09 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

mijn 1.9 verbruikt wel olie, na een grote beurt gaat meestal na 20K het lampje branden en dan moet er dus 0,5-1 liter bij.

de 2.0fsi's schijnen helemaal erg te zijn volgens Audi is een olieverbruik van 1l op 3-4000km normaal kvin dat toch echt veel als je zovaak meot bijvullen... dan magje wel een voorraadje in de kofferbak meenemen :P

Korte ritjes zijn wel funest een auto verbruikt meer olie bij koude motor... vooral leasebakken die met koude motor afgetrapt worden kunnen enorm olie zuipen.

[ Voor 38% gewijzigd door Chaoss op 01-03-2012 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Ik red toch netjes de 30.000km zonder olie bij te vullen met mijn 2.0TDI. Doe wel voornamelijk ritten van 75 km van en aar het werk...
Peil overigens ook nooit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e.looijenga
Mijn 2.0 TDI Plus hoefde ik tussen de beurten ook nooit bij te vullen. De V 1.9 TDI nam ong. 1 liter per 7000km wat volgens de dealer acceptabel was. Jammer dat er van die peperdure dunnen Longlife olie in moest. Uiteindelijk daar nog een goedkoop adresje voor gevonden. De 1.9 TDI Caddy heb ik ook nooit tussen de beurten bij hoeven vullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-09 23:46
Engineer Stewie schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 13:41:
Ik red toch netjes de 30.000km zonder olie bij te vullen met mijn 2.0TDI. Doe wel voornamelijk ritten van 75 km van en aar het werk...
Peil overigens ook nooit
Haha +1, ik ook nooit, gaat toch vanzelf lampje branden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
wimpie007 schreef op maandag 05 maart 2012 @ 10:32:
[...]

Haha +1, ik ook nooit, gaat toch vanzelf lampje branden :P
Daar zou ik niet op gokken ;) Volgens de ford dealer in Apeldoorn geeft het lampje de oliedruk aan en het niet oliepeil. Het oliepeil zou te laag kunnen zijn terwijl de oliedruk nog goed is. Dat was in ieder geval hun verhaal toen ik er bij een een focus van een half jaar oud en 11.000 km op de teller achter kwam dat het oliepeil de peilstok niet meer raakte zonder dat er een lampje ging branden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
Kan prima bij VW. Oliepeil is oranje, oliedruk is rood. (zelfde lampje)

Nog een reden om geen Ford te gaan rijden dus :+
dat is het allerbeste advies idd.

[ Voor 69% gewijzigd door Gunner op 05-03-2012 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e.looijenga
Peilen is nooit verkeerd. Ken iemand die zn Mercedes blok in een SsangYoung in de vernieling reed. Motortje stond volledig droog en een waarschuwing had ie niet gehad. Lampje was stuk. Uiteindelijk een hoop gezeur over wie dat ging vergoeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
Gunner schreef op maandag 05 maart 2012 @ 11:04:
Kan prima bij VW. Oliepeil is oranje, oliedruk is rood. (zelfde lampje)

Nog een reden om geen Ford te gaan rijden dus :+
Dat wist ik niet maar daarvoor rij ik ook nog niet lang genoeg VW ;) Ford gaat er ook niet zo heel snel meer komen denk ik hoor, al ligt dat meer aan de dealers hier in de regio :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Chaoss schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 23:01:
Waarom zouden koppelingen van een DSG bak nog gee 30K megaan en die van een hadbak 400K? iho hebje het dan gewoon over een inferieur product.

Een aantal jaar terug zijn wij op het werk over gestapt vam Ford Transit busjes naar Transporters, behalve dat de Transporters een stuk minder ruim zijn zijn het ook nog eens ondingen in onderhoud. als het geen versnellingsbakken zijn die met 100K kapot gaan of aandrijfassen die in de soep lopen het is echt absurd wat die dingen qua onderhoud kosten. Onlangs moesten weer 2 bussen vervangen worden en dat dus om die reden weer Ford Transits geworden.
VW heeft gewoon het beeld van Duitse degelijkheid. Dat dit totaal nergens op slaat, kom je pas achter als je er één hebt.

Beetje hetzelfde als met Apple... Het zou nooit vastlopen, altijd soepel werken en perfect werken. Totdat je er één hebt. Dan merk je dat ze heel vaak vastlopen, warm worden, apps werken niet of lopen vast, kan niet meer ophangen. Toevallig heb ik zeker 3 maandagmorgen modellen gehad?

Alleen doordat Apple echt fanboys heeft, kijken die gasten niet naar de minpunten. Ze zien enkel de pluspunten. Dat heeft ook VW in beperkte mate.

Nu het design nog :+

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06:53

McBoom

Broem

dfrenner schreef op maandag 05 maart 2012 @ 12:07:
[...]

VW heeft gewoon het beeld van Duitse degelijkheid. Dat dit totaal nergens op slaat, kom je pas achter als je er één hebt.

Beetje hetzelfde als met Apple... Het zou nooit vastlopen, altijd soepel werken en perfect werken. Totdat je er één hebt. Dan merk je dat ze heel vaak vastlopen, warm worden, apps werken niet of lopen vast, kan niet meer ophangen. Toevallig heb ik zeker 3 maandagmorgen modellen gehad?

Alleen doordat Apple echt fanboys heeft, kijken die gasten niet naar de minpunten. Ze zien enkel de pluspunten. Dat heeft ook VW in beperkte mate.

Nu het design nog :+
Ik ben niet blind voor de tekortkomingen van VW, maar ze zijn zeker wel degelijk. Mijn Golf is 18 jaar oud, is verlaagd (en stug) en er zitten platte (40ers) banden onder. Ondanks dat is er nog steeds geen rammeltje te horen in de hele auto. De Golf van mijn vriendin is 16 jaar oud, heeft bijna 300K op de teller en bij deze idem dito. Degelijkheid is meer dan alleen een stel koppelingsplaten (wat natuurlijk zeer slecht is dat ze zo kort mee gaan en nog slechter dat de importeur er zo mee omgaat).

Kijk buiten eens om je heen. Welke modellen uit de 80er/begin 90er jaren zie je nog het meeste rondrijden? Juist, de Golf. Ondanks dat de Kadett (E) destijds de meest verkochte auto was zijn ze tegenwoordig aardig zeldzaam geworden. En nee, ik heb geen oogkleppen op, elke auto uit die periode die ik nog zie rijden vind ik leuk. Escorts, Corolla's en aanverwanten uit die tijd zie je niet of nauwelijks nog, want die zijn bijna allemaal weggerot. De motor die erin zat kon het nog wel doen, maar zonder carrosserie eromheen heb je daar ook zo weinig aan :P

Dat is voor mij degelijkheid, hoeveel auto's van een bepaald type er over 25-30 jaar later nog van rondrijden. Hoe het met de huidige generaties gaat is nog afwachten, dat weten we pas over 25-30 jaar :P

The ramblings of an idiot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-08 09:21

Pat-Juh

Patrick

Alleen de "ultra" zuinige gok ik gezien de stijgende brandstof kosten xD! over een jaartje of 5-6 kost een litertje een eurootje of 3... ga dan maar eens 1:10 rijden ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom

McBoom

Broem

Pat-Juh schreef op maandag 05 maart 2012 @ 13:26:
Alleen de "ultra" zuinige gok ik gezien de stijgende brandstof kosten xD! over een jaartje of 5-6 kost een litertje een eurootje of 3... ga dan maar eens 1:10 rijden ;).
Ach, nu betaal je ook bijna 4 gulden voor een liter, terwijl de prijzen toen ook veel lager lagen ;) En toen waren er ook wel auto's die zuinig waren. Wij hebben een Golf diesel uit '90 gehad en die deed ook 1 op 18 terwijl er flink in doorgetrapt werd met 4 ton op de teller. Toegegeven, de auto's van tegenwoordig zijn schoner, maar zuiniger dan toen.....

De prijs van de brandstoffen heeft weinig tot niets te maken met de degelijkheid van een auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-09 18:03
dfrenner schreef op maandag 05 maart 2012 @ 12:07:
[...]

Amen, heb hier een passat cc op het moment. Daarvoor een 3-er en als tussenauto 5 maanden een s40.
Als ik kijk naar gebruikerservaringen, rijgedrag, comfort en alles, dan staat de passat cc toch heeeeel diep onderaan de lijst. Zal ook me laatste vag product zijn 55k vragen voor een 170pk diesel. Koud klinkt het als een taxibus. De dsg is triest (en begrenst, schijnbaar kan de dsg het vermogen van de diesel niet aan), de automaat van bmw was veel beter. Rijgedrag, tja heel neutraal, niets onderscheidend net als een a4 of golf, net niet. Sport stand is om te huilen, je stuitert met je auto letterlijk over de snelweg. Bij BMW een sportonderstel gewend, isook hard maar comfortabel. Bij de CC bonkt het meer. Comfort stand: helt in de bocht alsof je een sharan rijdt. Op de lange baan wel ok, zolang je maar niet aan het stuur draait. Conclusie, net niet.
Interieur houdt zich goed geen slijtage sporen, maar begint nu bij 150k te kraken, etc. Weer net niet. Banden die curven like hell, VW kan er niets aan doen, op internet veel cc's die er ook last van hebben. Foutje in het onderstel?! Elke 20 a 25k 4 nieuwe 18 inch eronder. VW-lease zal blij zijn dat was vast niet begroot. Elke keer weer discussie bij de dealer, met als resultaat dat iemand gaat rijden en mij inderdaad gelijk geeft, nee meneer dit kan echt niet. Je kloont als merk alles wat er te klonen is, en nog steeds kun je geen fatsoenlijk product afleveren. Ik kan er niet bij, major error.

Kijk, kost deze auto 30k dan is het verhaal anders. Ondanks de misschien wat negatieve inslag, is het geen onaardige auto, over het algemeen doet hij wat je van een auto verwacht. Namelijk rijden. Alleen als je 55k betaald verwacht je een product dat deze prijs waar kan maken en hier is het maar weer al te duidelijk dat vw een middenmotor is en de bovenkant van markt lastig kan bedienen. Een S40 van 36k was op alle fronten beter. En dit is in mijn optiek een klasse kleinere\lagere auto. Ik vind het voor de prijs een grote miskoop.
Pluspunt, de uitstraling van een CC is fantastisch. Nog 2 maanden aftellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Hmm. De Golf van pa heeft de 2e zuiger gebroken hoor ik. Dealer gaat proberen er een nieuw blok uit te slepen. Na de turbo van een maand geleden hoop ik voor hem inderdaad op een heel nieuw blok. Maar het zullen wel nieuwe zuigers en bussen worden. Probleemwagen zeg.. Pfff.

Die van mijn vriendin is gisteren bij de dealer geweest. 90K beurt en kijken naar slecht schakelen (weer) en stotterend lopen. "Ja mevrouw, dat kunnen we misschien oplossen door een ander type bougie, maar dat mag niet van VW. En misschien kunt u beter 98 gaan tanken, dat vind dit blok veel fijner."
Right. Bougies. Daarom liep hij de eerste 30K zeker wel goed, ook zonder 98. En 98 mag niet met haar tankpas, dus nee.

Goh. Fijn. VW.
* UltraSub zoekt hout en klopt af voor zijn eigen Golf V

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
thefox154 schreef op maandag 05 maart 2012 @ 14:55:
[...]

Amen, heb hier een passat cc op het moment. Daarvoor een 3-er en als tussenauto 5 maanden een s40.
Als ik kijk naar gebruikerservaringen, rijgedrag, comfort en alles, dan staat de passat cc toch heeeeel diep onderaan de lijst. Zal ook me laatste vag product zijn 55k vragen voor een 170pk diesel. Koud klinkt het als een taxibus. De dsg is triest (en begrenst, schijnbaar kan de dsg het vermogen van de diesel niet aan), de automaat van bmw was veel beter. Rijgedrag, tja heel neutraal, niets onderscheidend net als een a4 of golf, net niet. Sport stand is om te huilen, je stuitert met je auto letterlijk over de snelweg. Bij BMW een sportonderstel gewend, isook hard maar comfortabel. Bij de CC bonkt het meer. Comfort stand: helt in de bocht alsof je een sharan rijdt. Op de lange baan wel ok, zolang je maar niet aan het stuur draait. Conclusie, net niet.
Heb je dan de CC alleen maar om de uitstraling gekozen, van de foto :? Anders had je voor 55k net zo makkelijk een leuke 320d kunnen kiezen. Of een iets minder chique uitgevoerde maar wel erg lekkere 325d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Ik deed de achterklep vorige week dicht en spontaan komt de kentekenverlichting eruit zeilen. Zag er toch een beetje sneu uit. :X

Nogmaals het is voor mij een lease auto dus geen probleem, maar ik zou toch wel iets anders reageren als ik die 32k zelf had overgemaakt.

Zo had ik ook even een :F momentje toen ik zag dat de zwarte dop/deksel van de verstelknop van de passagiersstoel op de grond achter diezelfde stoel lag.

18 jaar geleden waren ze best degelijk ws, maar das heel duidelijk 18 jaar geleden. Ik ben ook heel benieuwd wat de runningcosts gaan zijn.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:35

Wom

Flinke stroom met negatieve reacties hier. Mag ik daar een Golf V GTI DSG tegen zetten die met 4 jaar ervaring (tropenjaren :+) nog geen steekje heeft laten vallen. Tevens een vader die inmiddels aan zijn 7de Golf (van MK1 tot MK6) bezig is met daarbij één probleemgeval. En een moeder die al twaalf jaar een VW Lupo laat afzien met korte ritjes (waar binnenkort een up! voor in de plaatst komt) zonder problemen.

Bedoel, het is niet allemaal kommer en kwel :P

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
Wom schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 15:21:
Bedoel, het is niet allemaal kommer en kwel :P
Nope, maar dat komt omdat je de tevreden rijder immers (bijna) nooit hoort. Daarmee wil ik niet bijvoorbeeld de problemen van UltraSub bagatelliseren, want dat lijkt me ook niet bepaald fijn, maar ik denk dat elk merk wel wat heeft.

Van het weekend lekker wezen toeren in m'n Golf. Erg prettig blok ligt daar in :)

[ Voor 20% gewijzigd door Gunner op 06-03-2012 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Precies, elk merk heeft zo zijn problemen. Ik heb zelf een Golf V (2.0FSI) gereden en nu een Golf VI (1.4TSI met DSG). Tot nu toe eigenlijk ook nooit problemen mee gehad.

[ Voor 8% gewijzigd door tiguan op 06-03-2012 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Gunner schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 15:21:
[...]

Nope, maar dat komt omdat je de tevreden rijder immers (bijna) nooit hoort. Daarmee wil ik niet bijvoorbeeld de problemen van UltraSub bagatelliseren, want dat lijkt me ook niet bepaald fijn, maar ik denk dat elk merk wel wat heeft.

Van het weekend lekker wezen toeren in m'n Golf. Erg prettig blok ligt daar in :)
Mijn vorige vw was onverwoestbaar (caddy :p) en er zijn ook geen serieuze problemen so far, maar juist die kleine dingen zou ik voor lief nemen in bijv een skoda, omdat die simpelweg goedkoper zijn. Maar een golf is nou niet direkt goedkoop te noemen.

En ik ga toch echt netjes om met de auto, er zijn weinig lease golf VI variant rijders die gemiddeld over 14.000 km 1:23 rijden denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom

McBoom

Broem

Flagg schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 14:35:
18 jaar geleden waren ze best degelijk ws, maar das heel duidelijk 18 jaar geleden. Ik ben ook heel benieuwd wat de runningcosts gaan zijn.
Geen idee, we houden geen lijstjes bij :P Maar ik pak even wat dingen uit het blote hoofd voor de Golf van mijn vriendin een lijstje. De mijne zou niet helemaal eerlijk zijn, die rijdt nauwelijks, dat is hobby/boodschappenauto en niet omdat er problemen mee zijn :P De Golf van mijn vriendin heeft de afgelopen paar jaar zo'n 35K/j afgelegd en loopt op LPG.

- APK (schijven, beetje laswerk, wiellager en nog wat zut) €800
- Nieuwe accu €100
- Nieuwe startmotor + bobine €400
- Winterbanden + velgen €350
- Brandstofpomp €200
- Nieuwe homokineet €200
- Onderhoud LPG-installatie + nieuwe bougies €200

Zoals gezegd tikt de auto bijna de 300K aan. Bij elkaar is het veel geld, maar voor de rest geen schokkende dingen voor een auto met die kilometerstand. Echte beurten krijgt het ding niet, met de apk een nieuw oliefilter en olie. Voor de rest worden de vloeistoffen wel door mij gecontroleerd en bijgevuld. De winterbanden waren kosten waar we zelf voor gekozen hebben, hiervoor hebben we altijd in de winter op zomerbanden gereden, maar vanwege de vele kilometers voor de veilige optie gekozen. Voor de rest hebben we nog elke maand de verzekering en MRB elke maand, totaal zo'n €80.

Hij staat wel op de lijst om vervangen te worden, maar op dit moment laat de financiele situatie dat nog niet toe. Gelukkig krijgt mijn vriendin een ruime kilometervergoeding, waardoor het allemaal nog te behapstukken is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
tiguan schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 16:42:
Precies, elk merk heeft zo zijn problemen. Ik heb zelf een Golf V (2.0FSI) gereden en nu een Golf VI (1.4TSI met DSG). Tot nu toe eigenlijk ook nooit problemen mee gehad.
Elk merk heeft inderdaad zo zijn problemen, en het klopt dat er meestal eerder negatieve verhalen dan positieve worden gepost. However... Ik heb altijd positieve verhalen overal gepost. Overal uitgedragen wat een geweldig merk VW is/was. Maar de laatste serie, zeg maar van de Golf VI, barst het overal van de klaagzangen. Ik denk dat crisis ook bij VW tot wat-kort-door-de-bocht beslissingen/besparingen heeft geleid. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e.looijenga
Ben inmiddels aan mn 4e VW bezig en heb alleen bij mn Plus de nodige problemen gehad. Zoveel dat hij in het eerste jaar Prut genoemd werd. Brandstof pomp, injectoren, kabelboom motormanagement, turbo, vlotter in de dieseltank (+ schade aan de dorpel bij het uitbouwen door monteur). Gelukkig garantie en netjes opgelost + 1 jaar garantie erbij door de dealer maar het vertrouwen was compleet weg. Daarna ging het beter maar bleef de 2.0 TDI beroerd lopen. Dit is opgelost door een chip van JB Autoservice waarna ik tot ong. 1,5 week geleden tevreden heb rondgereden in het karretje. Wat me wel nog steeds tegenvalt is bv de krakende voorwielophanging. De Caddy, V, Plus en VI lijken dezelfde krakende rubber onderdeeltjes te gebruiken. Vooral als het wat kouder is klinkt dat helemaal nergens naar. Alsof je met een 12 jaar oude Suzuki Alto onderweg bent. Deze klacht wordt herkend door verschillende vrienden/kennissen die ook VW rijden. Een en ander schijnt opgelost te zijn met Audi rubbers van een paar euro. Dat blijft een gemiste kans voor VW en doet naar mijn mening afbreuk aan het kwaliteitsgevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Die rubbers ja. Pfff. Heb ik in alle generaties sinds de Golf II gezien. Klinkt inderdaad erg goedkoop.

Zou deze Polo ook zo kraken? :P
YouTube: Volkswagen Polo R WRC

[ Voor 37% gewijzigd door UltraSub op 07-03-2012 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
Flagg schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 17:05:
[...]

Mijn vorige vw was onverwoestbaar (caddy :p) en er zijn ook geen serieuze problemen so far, maar juist die kleine dingen zou ik voor lief nemen in bijv een skoda, omdat die simpelweg goedkoper zijn. Maar een golf is nou niet direkt goedkoop te noemen.

En ik ga toch echt netjes om met de auto, er zijn weinig lease golf VI variant rijders die gemiddeld over 14.000 km 1:23 rijden denk ik.
Netjes idd. Ik kom met mijn Golf VI Diesel slechts op 1:14

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-09 00:49

Convoy

g44p

wimpie007 schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 15:46:
[...]

Netjes idd. Ik kom met mijn Golf VI Diesel slechts op 1:14
Golf VI Diesel BM 1:21. Iedere dag minimaal 200km op de snelweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e.looijenga
1:14 met een Golf 6 diesel. Dan kun je beter een 1.2 TSI aan gaan schaffen. Ik haal op dit moment (120kmh) tussen de 1:15 en 1:16. Zelfs mn oude Plus 2.0 TDI was nog zuiniger dan 1:14. Dat klopt vast niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy

Convoy

g44p

e.looijenga schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 16:14:
1:14 met een Golf 6 diesel. Dan kun je beter een 1.2 TSI aan gaan schaffen. Ik haal op dit moment (120kmh) tussen de 1:15 en 1:16. Zelfs mn oude Plus 2.0 TDI was nog zuiniger dan 1:14. Dat klopt vast niet.
Vandaar ook mijn opmerking, vond het erg veel verbruik namelijk voor een Golf VI Diesel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e.looijenga
Is dat nog een nieuwe auto oid? Anders zou ik dat eens na laten kijken bij de dealer. Mocht je garantietermijn al verstreken zijn zou ik hem laten chippen, dat scheelde bij mij enorm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy

Convoy

g44p

e.looijenga schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 16:34:
Is dat nog een nieuwe auto oid? Anders zou ik dat eens na laten kijken bij de dealer. Mocht je garantietermijn al verstreken zijn zou ik hem laten chippen, dat scheelde bij mij enorm.
April 2011

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
e.looijenga schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 16:14:
wimpie007 vergeet te melden dat hij in een GTD rijdt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Ook dat kan zuiniger.
Mijn V GT TDI, voor chippen 1:12 met fluwelen voet (spits meehobbelen). Na chippen (en EGR schoongemaakt) 1:18!
Let op; alleen met fluwelen voetje, dus in de spits meesloffen en niet boven de 100 uit komen. Gaan we naar 150-160 > 1:10, 1:11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Golf VI 2.0 TDI 140 pk standaard as hell (bedoel eigenlijk oem :p) met 18" bandjes --> verbruik 1/18.
Vind ik toch niet slecht. Rij smorgens veelal hard 140-160 km/h, savonds met de rest mee 110-130 km/h over een afstand van 65 km autosnelweg. Rest is 10 km gewone weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-09 18:03
t_captain schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 14:20:
[...]

Heb je dan de CC alleen maar om de uitstraling gekozen, van de foto :? Anders had je voor 55k net zo makkelijk een leuke 320d kunnen kiezen. Of een iets minder chique uitgevoerde maar wel erg lekkere 325d.
Ik kwam van een 335d (samenloop van omstandigheden in het bedrijf, mijn geluk) en de werkgever besloot destijds in zijn wijsheid dat er alleen nog VAG geleased mocht worden. Dus dat was VW of Audi. Audi's vind ik persoonlijk grijze muizen, niet onderschijdend met een gemiddeld weg gedrag. En de CC heeft veel meer uitstraling dan de A4. Op het uiterlijk krijg ik nog steeds wekelijks complimenten, heb hem echt af gemaakt met mooie velgen etc. Gelukkig zijn ze nu van het beleid afgestapt, hogere uitval als voor deze keuze. Veel gedoe met voornamelijk golfjes en a3's. A4 en passat zijn over het algemeen redelijk betrouwbaar. Alhoewel ik ook mijn collega's met de a4 hoor klagen over de dsg. De meeste die uit een 3 komen. Wat ik hoor en zelf kan onderschrijven is dat wanneer er meer prestatie wordt verwacht de dsg niet thuis geeft. Rij je heel rustig weg dan is het een perfecte bak, maar even iets doorrijden en het is hopeloos, maakt foute inschatting, etc. Waar de automaat van bmw toch wel echt perfectionisme is in 2 jaar tijd heb ik die nooit op fout kunnen betrappen.

@Flagg, hij slaat de spijker op de kop. Wat je betaald, en welke verwachting er worden geschept strookt gewoon niet met de realiteit. Voor 55k verwacht je een product waar alle puntjes op de i staan. Had ik er een superb prijs van 35k voor betaald dan komt het overeen. Je weet gewoon in het achterhoofd dat de concurrentie voor dit bedrag wel een product kan leveren wat aan de verwachting voldoet.

[ Voor 35% gewijzigd door thefox154 op 08-03-2012 08:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan veel onzuiniger! Golf 3 VR6 > 20/100L met gretig gasgebruik :D 1 op 5

Maar in rustig verkeer mag ik blij zijn 10/100l te doen (1 op 10).

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2012 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07:29

Ankh

|true

Valt me mee, heb een polo uit 2006. 1.9 TDI (gechipt naar 130PKs).

Ligt er even aan hoe ik naar me werk rij, maar als ik de 80KMh weg pak, haal ik met gemak 1:20.
Als mijn vriendin de auto nodig heeft voor haar werk (rit van 45minuten, alles 80KMh) dan red ze 1:25 :)

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
Volkswagen Polo BlueGT: hoge prestaties én wegenbelastingvrij

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=ZpgrzUyawxo]

Leuk bakkie! Helaas nog geen prijzen bekend.

[ Voor 60% gewijzigd door Gunner op 08-03-2012 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-09 15:58

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Cilinderuitschakeling lijkt me een interessante techniek. Nu zie je dat je om het laagste verbruik te halen en een zo hoog mogelijke versnelling moet rijden. Als je een paar cilinders uitschakelt (en dus geen brandstof inspuit) zal dat denk ik minder kritisch liggen. Je vergroot daarmee de rijdbaarheid van de auto (omdat je in een lagere versnelling kunt blijven rijden) zonder daarmee het verbruik te verhogen.

Het is overigens wel een fijne truuk voor de NEDC verbruiksmeting. Een aantal metingen worden daar gedaan in wat voor moderne auto's minder efficënte omstandigheden zijn (constante snelheid bij een te lage versnelling). Het zal me benieuwen wat voor effect dit op het werkelijke verbruik vs. het opgegeven verbruik heeft.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Hmm.. Cylinderuitschakeling. Benieuwd hoe dat gaat in de combinatie met "GT" en power. Een GT rijder is volgens mij net als een GTI rijder, en zal doorgaans een redelijk zware voet hebben. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
Wat pics van de Autosalon in Geneve;

Afbeeldingslocatie: http://img.auto.cz/news/img/galleries/2012-10/vwpo20_4f562eddcb379.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img.auto.cz/news/img/galleries/2012-10/vwpo40_4f562ede15d22.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:36

Prx

Dat ziet eruit als een nieuwe kleur, want dat is geen Shadow Blue. Prachtig om te zien overigens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:35

Wom

Kan wel eens een hele populaire uitvoering worden. Overigens komt hij net te laat voor het 14% tarief in Nederland volgens mij?

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Gunner schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 09:42:
Wat pics van de Autosalon in Geneve;
Lijkt op een GTI met een iets lichtere kleur en blauwe accenten in plaats van rood.

EN volgens het persbericht is de Blue GT "bijzonder snel". Om op tde cijfers af te gaan: een seconde langzamer op de 100 dan de GTI, en 19 km/h minder top ;)

Verder wel een interessante auto. Ik denk dat 140 pk in een Polo meestal genoeg moet wezen en hij is zakelijk ook wel aantrekkelijk om aan te schaffen (investeringsaftrek, lage bijtelling). Is íe al te bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
Prx schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 10:30:
Dat ziet eruit als een nieuwe kleur, want dat is geen Shadow Blue. Prachtig om te zien overigens!
De kleur komt me wel bekend voor, alleen deze zag je jaren geleden alleen in Duitsland.Toen ik deze kleur in Autostadt tegenkwam toen ik in Wolfsburg was heb ik de naam van de kleur onthouden; Ravenna Blue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Hoe zou zo'n ding zich laten chippen eigenlijk? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
De oudere 1.4 tsi 140pk blokken zijn te chippen tot 190 en 200pk. Het lijkt me dus ook richting deze waardes >:)

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Jij hebt het over de 160PK. Compressor en turbo. De 122 krijg je niet tot 200, toch? Daarnaast, echt niet verstandig. Vraag eens rond hoeveel van die 1.4 blokken met 160PK al dikke problemen hebben (kapotte turbo's, verbrande en gescheurde zuigers, scheurtjes in de kop) ;)

/edit
Doelde eigenlijk meer op het uitschakelen van cylinders. Of dat ze dat eruit (kunnen) schrijven met chip.

[ Voor 17% gewijzigd door UltraSub op 10-03-2012 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeee
  • Niet online
Ben zeer benieuwd naar de prijs, uit mijn hoofd is een Polo 1.2 TSI DSG ~ 20.00 euro en een GTI met 1.4 TSI DSG (standaard) ~23.500. VW moet de keuze maken om of de 1.2 haast niet meer te verkopen, of de GTI. In vermogen zit er een gat in het gamma waar de GT mooi tussen valt maar in prijs is dat gat er niet.

[ Voor 19% gewijzigd door Bartjeee op 15-03-2012 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-09 15:58

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

19.550 en 23.550 om exact te zijn, als je er twee met dezelfde uitvoering neemt. Je kunt daar tussenin gaan zitten met 21.550.
De 105pk 1.2 is ook maar 1.300 meer dan de 90pk 1.2.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeee
  • Niet online
Maasluip schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 13:39:
19.550 en 23.550 om exact te zijn, als je er twee met dezelfde uitvoering neemt. Je kunt daar tussenin gaan zitten met 21.550.
De 105pk 1.2 is ook maar 1.300 meer dan de 90pk 1.2.
Ik hoop dat ze het zo doen, maar dan denk ik dat de 1.2TSI niet veel verkocht gaat worden. Waarschijnlijk gaan ze voor wat betreft de prijs dichterbij de GTI zitten, die valt straks weer in de 25% bijtelling, de GT 20%.

/speculeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
J0YR1D3R schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 17:02:
[...]

wimpie007 vergeet te melden dat hij in een GTD rijdt..
Uh, oh ja ;-)

Rij vooral korte stukjes en trek stevig op. Als ik op snelwegen rijd op de cruise haal ik toch echt ook maar 1:15, ok rij dan wel 150-160

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiliconError
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-06 13:21

SiliconError

:(){ :|:& };:

Hmm, ik had gehoopt dat het dievengilde er wel een keer genoeg had gejat, maar nee hoor:

Afbeeldingslocatie: http://haanstra.eu/upload/IMG_1649_s.jpg

Afbeeldingslocatie: http://haanstra.eu/upload/IMG_1650_s.jpg

Ik wist natuurlijk dat het een kwestie van tijd was maar ze hadden 'm toch snel gevonden... :(
Dan toch maar zo'n lelijke Navi-Lock op de volgende...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Dat is klote zeg. :X Alles ook mooi onder het glas, veel schade nog aan je dash? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiliconError
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-06 13:21

SiliconError

:(){ :|:& };:

Nee het was 'professioneel' gedaan. 1 klein krasje maar ik denk dat het afdekplaatje daar wel weer overheen gaat vallen.

Ze zijn bij Carglass idd wel een uur bezig geweest om met een lange prikker en perslucht alle stukjes glas nog uit de moeilijk te bereiken plekjes van het (blijkbaar redelijk gesloten) mechanisme te prikken zodat het raam weer zonder gepiep en gekraak door z'n geleiding liep.

Met de RCD-310 in m'n vorige auto sliep ik toch een stuk beter...
Bij het bestellen van deze auto heb ik geen Navilock genomen (ze zijn zo lelijk...), en je wilt toch graag geloven in de mensheid hè? :)
Vergeet het maar, Als je de aanschaf van een VW met RNS-510 overweegt: zet er maar meteen een Navilock op. Anders ben je 'm binnen 3 maanden kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJM
  • Laatst online: 23-09 11:15

AJM

SiliconError schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 21:22:
Nee het was 'professioneel' gedaan. 1 klein krasje maar ik denk dat het afdekplaatje daar wel weer overheen gaat vallen.

Ze zijn bij Carglass idd wel een uur bezig geweest om met een lange prikker en perslucht alle stukjes glas nog uit de moeilijk te bereiken plekjes van het (blijkbaar redelijk gesloten) mechanisme te prikken zodat het raam weer zonder gepiep en gekraak door z'n geleiding liep.

Met de RCD-310 in m'n vorige auto sliep ik toch een stuk beter...
Bij het bestellen van deze auto heb ik geen Navilock genomen (ze zijn zo lelijk...), en je wilt toch graag geloven in de mensheid hè? :)
Vergeet het maar, Als je de aanschaf van een VW met RNS-510 overweegt: zet er maar meteen een Navilock op. Anders ben je 'm binnen 3 maanden kwijt.
En daarom heb ik bij mijn Golf VI ook gekozen voor een RCD-310 (dan maar een losse TomTom erbij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

En dan niet vergeten de houder van je raam af te halen, en met regelmaat de vetplek op je ruit schoon te maken, anders breken ze hem nog open. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Laatst online: 21-09 00:21

ajhaverkamp

gewoon Arjan

(jarig!)
Joopieboy schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 17:47:
En dan niet vergeten de houder van je raam af te halen, en met regelmaat de vetplek op je ruit schoon te maken, anders breken ze hem nog open. :+
Heb je ooit van een geval gehoord waarbij dat is gebeurd? Ik rij al 10 jaar rond met stippen op mijn voorraam. Auto staat in hartje Amsterdam aan de straat. Maar nog nooit opengebroken. Enkel de TomTom beugel ligt onder de passagiersstoel, TomTom zelf ligt in huis.

@Gunner: Ravenna Blue was jaren geleden ook leverbaar op de Lupo 3L. In ieder geval 1 van de leden had die kleur. Dus niet enkel in Duitsland leverbaar geweest.

[ Voor 13% gewijzigd door ajhaverkamp op 17-03-2012 18:00 ]

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
ajhaverkamp schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 17:58:
[...]

Heb je ooit van een geval gehoord waarbij dat is gebeurd? Ik rij al 10 jaar rond met stippen op mijn voorraam. Auto staat in hartje Amsterdam aan de straat. Maar nog nooit opengebroken. Enkel de TomTom beugel ligt onder de passagiersstoel, TomTom zelf ligt in huis.

@Gunner: Ravenna Blue was jaren geleden ook leverbaar op de Lupo 3L. In ieder geval 1 van de leden had die kleur. Dus niet enkel in Duitsland leverbaar geweest.
Ja bij mij is dat gebeurd en me navi lag niet eens in de auto.
Tegenwoordig past de tomtom precies mooi in de asbak, dus ik plak 'm niet meer tegen de voorruit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Idd dat hoor en zie ik regelmatig ja, dus mee opletten. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois
  • Laatst online: 07:07

Galois

1811 - 1832

ajhaverkamp schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 17:58:
[...]

Mijn TomTom zit ook altijd in de auto (dashboardkastje). Elke keer meenemen naar huis (en dan vergeten als je m nodig hebt) is ook vervelend.

Nooit wat gebeurt.

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 09:35

Krentenbol

Prutz0r

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/1Yn2Nt1mqxtmjKSWgvzYdfQu/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/VAlVl2kXdpCienZshNlZaipY/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Vvj4P7ODVrAA3TWi8s7sO1cT/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/XtsW7jV11eUmf00qgP1LnMaY/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/M3tsCQz0iJ4WaJC6IhCSMt9t/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/2PfpEcgdxezwdK3IiiZE8FtU/full.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door Krentenbol op 18-03-2012 22:56 ]

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Mooi ding zeg! :)
Pagina: 1 ... 30 ... 62 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Gunner wil graag de topicstart overdragen aan iemand anders. Indien je geïnteresseerd bent in deze eervolle taak, stuur hem even een DM.

http://tweakers.net/gallery/895~~~[/html]