Elect a clown, expect a circus.
Hangt van de auto af. Hoe groter en duurder, hoe fijner het is om die afschrijving aan een ander over te latenHarry schreef op maandag 30 januari 2012 @ 22:47:
[...]
Jahoor, ik hoef b.v. prive geen nieuwe auto. Ik laat de grootste afschrijving graag over aan een ander
[ Voor 6% gewijzigd door tiguan op 31-01-2012 13:13 ]
Ik vind em stoer! De achterkant is ook leuk;McBoom schreef op maandag 30 januari 2012 @ 11:15:
Wat vinden we van de GT Up!?
[afbeelding]
Ik vind het wel een leuk karretje, doet de tijden van de Mk1 GTI wel wat herlevenAlleen past er helemaal geen kinderwagen in

De 5 deurs is ook wel grappig;

Mijn blog over het deployen van Ruby on Rails: RunRails.com
Die dubbele pijpjesAike schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 22:20:
[...]
Ik vind em stoer! De achterkant is ook leuk;
[afbeelding]
De 5 deurs is ook wel grappig;
[afbeelding]
Ach, een 5-deurs van zo'n formaat auto..... Schiet je niet heel veel mee op lijkt me
Ik zag laatst een Up! in het echie en ik moet zeggen dat ik 'm er stukken beter uit vind zien dan andere auto's in die klasse (Aygo/107/C1 e.d.)
[ Voor 10% gewijzigd door McBoom op 31-01-2012 23:31 ]
The ramblings of an idiot
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Hebben ze 'm al? Post je indrukken eens als je er een keer in hebt geredenGunner schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 08:16:
M'n ouders hebben er eentje gekocht. Een High Up! met dat Maps & more.....
The ramblings of an idiot
Naar wat ik las gaan ze de BlueMotion optie pas later in het jaar leveren. Iets wat handig kan zijn om langer MRB vrij te blijven.
This footer is intentionally left blank
Nee dat zal pas in Mei worden dat hij geleverd wordt. Ik heb er ook niet in proefgereden. wel in de showroom zien staan en ik vind het idd een guitig karretje. Mooi afgewerkt ook, in de High Up! uitvoering iig.McBoom schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 08:42:
[...]
Hebben ze 'm al? Post je indrukken eens als je er een keer in hebt gereden
Vraag gerust als je meer wilt weten!
Mijn blog over het deployen van Ruby on Rails: RunRails.com
Als de motor stationair draait is het vaak 13-14V inderdaad (opladen), als de motor niet draait 12V.UltraSub schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 09:43:
Mijn Golf V TDI start als hij koud is minder. Draait zwaar, alsof er te weinig sap in de accu zit. Eens gelopen start hij in een fractie van een seconde. Dus net de accu maar eens gemeten. 12.1V. Mag ik er dan vanuit gaan dat die het probleem niet is? Of ga ik dan te kort door de bocht, want ik meen me te herinneren dat ze 13-14V moesten hebben?
Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler
Als je een koude diesel start dan moet je altijd eerst voorgloeien en heeft de accu dus een extra belasting. Bij warm starten is dat niet nodig.
Signatures zijn voor boomers.
Zuurgraad meten zit er niet echt in. Vinden jullie de signalen ook sterk genoeg om de gok te wagen en er een nieuwe in te zetten?
Overigens moet ik erbij zeggen dat het in de herfst ook al begon met langzamer draaien na een nacht stil staan. Pas na een sec of 3 aanslaan, maar moeizaam rond gaan.
/edit
Vanmiddag ff bij de dealer geweest. Hou je vast.
169,95 afgetikt. Accu is vervangen. 50% korting op arbeidsloon. 170 euro voor een accu en 10 minuten werk?? Kom op zeg. Mij zie je dus echt niet meer bij de dealer. Heb het even nagekeken, en dezelfde accu doet 94 euro inclusief btw op het net. Bij de dealer 126,45 ex btw. Rest is arbeidsloon.
En dat allemaal omdat ik te lui was om het zelf te doen in de kou, en geen zin had om een oude accu af te voeren. En geen tijd had, zat daar namelijk met de kleine die verjaardag had, en 's middags een feestje had. Sjongejonge. Maar owee als hij morgenvroeg niet als een klokje aanslaat. Dan sta ik 's middags toch wel weer bij ze op de stoep.
[ Voor 33% gewijzigd door UltraSub op 03-02-2012 20:46 ]
Sinds vrijdagavond of zaterdagochtend geeft mijn Golf 6 (variant, dsg, 1.4 120pk, boeit verder niet, denk ik) direct na het omdraaien van de sleutel de melding 'check tires'. Deze melding kreeg ik bij mijn vorige auto ook wel eens; ik kon dan de bandenspanningcontrole resetten door op de daarvoor bedoelde knop te drukken (natuurlijk na controle bandenspanning).
In deze Golf heb ik die knop niet. Gistermiddag de bandenspanning gecontroleerd en deze was bij alle banden goed. Het lampje blijft echter branden, en ik krijg iedere keer bij het aanzetten een 'piep' + de waarschuwing.
Iemand een idee? Ik moet sowieso een afspraak maken bij de dealer voor een beurt, maar vraag me af waar de melding vandaan komt...
Ik frut, dus ik epibreer
UltraSub schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 13:15:
169,95 afgetikt. Accu is vervangen. 50% korting op arbeidsloon. 170 euro voor een accu en 10 minuten werk?? Kom op zeg. Mij zie je dus echt niet meer bij de dealer. Heb het even nagekeken, en dezelfde accu doet 94 euro inclusief btw op het net.
Dealers (VW of niet) zijn niet goedkoop, nee. Maar aan de andere kant, je had dus 75,- kunnen verdienen maar in hoeveel tijd? Accu bestellen, afhalen (benzine), monteren, oude afvoeren (benzine). Ben je toch gauw een uur of 2 mee bezig. Tijd die je, zo lees ik veel plezieriger hebt doorgebracht. Het is niet dat je elk jaar een nieuwe acuu moet kopen.
| | | · | | · | | · | | · | | | : | | |·| |·| |·| |·|
Kijk eens in het dashboard kastje helemaal links boven! Daar zit bij mij het resetknopje, terwijl in de golf 5 deze achter de versnellingspook zit.pistole schreef op zondag 05 februari 2012 @ 10:35:
Vreemd.
Sinds vrijdagavond of zaterdagochtend geeft mijn Golf 6 (variant, dsg, 1.4 120pk, boeit verder niet, denk ik) direct na het omdraaien van de sleutel de melding 'check tires'. Deze melding kreeg ik bij mijn vorige auto ook wel eens; ik kon dan de bandenspanningcontrole resetten door op de daarvoor bedoelde knop te drukken (natuurlijk na controle bandenspanning).
In deze Golf heb ik die knop niet. Gistermiddag de bandenspanning gecontroleerd en deze was bij alle banden goed. Het lampje blijft echter branden, en ik krijg iedere keer bij het aanzetten een 'piep' + de waarschuwing.
Iemand een idee? Ik moet sowieso een afspraak maken bij de dealer voor een beurt, maar vraag me af waar de melding vandaan komt...
Een High Up?Gunner schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 08:16:
M'n ouders hebben er eentje gekocht. Een High Up! met dat Maps & more.....
Welke geflipte marketing persoon bij VW heeft dat bedacht?
Bald by design, beard by choice.
Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.
Dat vind ik wel veel, 2 uur...mekkieboek schreef op zondag 05 februari 2012 @ 11:37:
[...]
offtopic:
Dealers (VW of niet) zijn niet goedkoop, nee. Maar aan de andere kant, je had dus 75,- kunnen verdienen maar in hoeveel tijd? Accu bestellen, afhalen (benzine), monteren, oude afvoeren (benzine). Ben je toch gauw een uur of 2 mee bezig. Tijd die je, zo lees ik veel plezieriger hebt doorgebracht. Het is niet dat je elk jaar een nieuwe acuu moet kopen.
Ritje naar mijn werk met uitstapje naar de accuboer: 10 minuten extra.
Accu vervangen, 10 minuten max?
Accu afvoeren bij de gemeente, 3 minuten.
in 23 minuten 75 euro besparen.
XBO Gamertag: BeerkeeperNL
[ Voor 14% gewijzigd door Ediejo op 05-02-2012 19:14 ]
EB cardetailing tot aan uw huis
Beerkeeper schreef op zondag 05 februari 2012 @ 12:04:
Accu afvoeren bij de gemeente, 3 minuten.
Zit de afvalscheiding bij jou in de straat? In jouw drie minuten loop ik naar de auto waar ik kan beginnen met sneeuw vegen en ijs krabben. Als je ALLE bijkomende handelingen wel meetelt, vind ik die 2 uur conservatief geschat.
| | | · | | · | | · | | · | | | : | | |·| |·| |·| |·|
Vind het heel vreemd dat men het 'duur' vindt.
Iedereen moet betaald worden. Als jij op je baantje zit en aan het eind van de maand krijg je je salaris die ook is 'vergoed' door klanten, vindt jij dat niet duur. Men wil alleen krijgen en niet geven.
Ik heb sowieso respect voor monteurs. Het is stervenskoud op de werkvloer en alsnog door blijven beunen!

[ Voor 4% gewijzigd door Khayma op 05-02-2012 13:30 ]
Een fervent lezer van Highlife magazine en een trouwe klant van de coffeeshopmax schreef op zondag 05 februari 2012 @ 11:55:
[...]
Een High Up?
Welke geflipte marketing persoon bij VW heeft dat bedacht?![]()
Je meter staat onder de 4000 rpm en het rode gebied begint bij 4500 rpm. Hoezo in het rood?Ediejo schreef op zondag 05 februari 2012 @ 12:15:
Hier de toerenteller in het rood in zijn 5. Niet echt slim.![]()
[afbeelding]
Thanks, daar zit inderdaad het knopje. Had al kort gekeken, maar om het knopje te zien moet je ongeveer met je hoofd in het dashboardkastjeQuantor schreef op zondag 05 februari 2012 @ 11:43:
[...]
Kijk eens in het dashboard kastje helemaal links boven! Daar zit bij mij het resetknopje, terwijl in de golf 5 deze achter de versnellingspook zit.

Ik frut, dus ik epibreer
http://link.marktplaats.nl/526840597
Prijs vind ik ook een beetje goedkoop of ligt dat aan mij?
[ Voor 11% gewijzigd door tumtum100 op 05-02-2012 23:06 ]
Deuk/kras in de zijdeur?tumtum100 schreef op zondag 05 februari 2012 @ 23:06:
Ik zat op Marktplaats te kijken naar mijn eerste auto :D:D en kwam hier een leuke golf tegen heb hem al gemailt enzo maar wat vinden jullie er nu eigenlijk van zo op het eerste gezicht
Hmmz, hier komt dus m'n sig
Uhmm ik kan het niet zo goed zien hoor waar dan precies?
Verwijderd
Wow daar had ik dus even niet aangedacht. en over een week moet de APK gedaan worden misschien kan ik nog wat van de prijs afhalenVerwijderd schreef op maandag 06 februari 2012 @ 12:57:
Hou wel in je achterhoofd dat bij 180.000km de distrubitieriem vervangen moet worden (en dit is niet bepaald goedkoop, waarschijnlijk rond de 500 euro).
distributie setje kost max 150,- (voor mijn tdi, denk dat de set van een 1.6 goedkoper is) + 3uren werk als je een garage hebt die 50,-pu rekent zit je dus op 300,- je kunt optioneel de waterpomp mee vervangen kost 65 eurie
[ Voor 10% gewijzigd door Chaoss op 06-02-2012 13:57 ]
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Prijs is inderdaad aan de positieve kant. Geloof niet zo aan die km-stand. Stuur is zo lijkt het op de foto best wel afgesleten. Middenarmsteun is compleet blauw/zwart van het er op hangen. Foute velgen + foute speakers in de hoedenplank.tumtum100 schreef op zondag 05 februari 2012 @ 23:06:
Ik zat op Marktplaats te kijken naar mijn eerste auto :D:D en kwam hier een leuke golf tegen heb hem al gemailt enzo maar wat vinden jullie er nu eigenlijk van zo op het eerste gezicht
Ik zou er ver van weg blijven iig.
Dat lijkt me niet meer dan normale slijtage voor een auto van tien jaar oud. Zeker omdat de bekleding licht is valt dit meer op.max schreef op maandag 06 februari 2012 @ 14:11:
Middenarmsteun is compleet blauw/zwart van het er op hangen.
[ Voor 9% gewijzigd door Gunner op 06-02-2012 14:16 ]
Mijne met 165k-km en 8 jaar oud:Gunner schreef op maandag 06 februari 2012 @ 14:15:
[...]
Dat lijkt me niet meer dan normale slijtage voor een auto van tien jaar oud. Zeker omdat de bekleding licht is valt dit meer op.

Zelfde kleur interieur alleen in een passat ipv in een golf.
Jammer dat ik niet veel auto's zie met dat interieur in die golfjes
Hij wil verder ook niet ingaan op mijn vragen alleen over betalen heeft die het
[ Voor 8% gewijzigd door tumtum100 op 06-02-2012 15:20 ]
tumtum100 schreef op maandag 06 februari 2012 @ 15:18:
en hij zegt dat ik hem moet betalen en dan in Nederland een test rit maken en als het niet goed is stuurt die al het geld terug.
[ Voor 71% gewijzigd door Gunner op 06-02-2012 15:22 ]
Sorry, niet goed gekeken. Was een weerspiegeling van een velg van een andere auto.tumtum100 schreef op maandag 06 februari 2012 @ 12:26:
[...]
Uhmm ik kan het niet zo goed zien hoor waar dan precies?
Hmmz, hier komt dus m'n sig
Ja ik zal het is citeren:Gunner schreef op maandag 06 februari 2012 @ 15:20:
Heel verstandig. Dat klinkt allesbehalve koosjer
[...]
En nog veel meer stuur hijDear Timo ,
You will have to make the new APK on 12-02. As I mentioned in my previous email,the car it's in England.The car is currently placed into the custody
of a shipping carrier.I left it there because the shipping carrier will take care of all the arrangements needed to deliver the car to you, the paper work
and also the money exchange, as they offers financial protection service.
Using this type of company will give you the chance to inspect the car before you decide if you will keep it.I used this kind of services
before, when I bought a car for my brother , and I can say that this is a very reliable and secure way to make an abroad transaction. When you want
to buy an item and you have not dealt with the seller before, an escrow payment will give you the protection you require and peace of mind.
Kan ik dat ergens melden op marktplaats of wat kan ik nu het beste doen?Chaoss schreef op maandag 06 februari 2012 @ 15:31:
Daar hoef je niet over te twijfelen dat is 100% zeker een oplichter.
Leipe bak! Wat voor motor zit erin?Ediejo schreef op zondag 05 februari 2012 @ 12:15:
Ik heb ooit wat foto's gepost van me caddy project.
Iedereen moest natuurlijk even lachen. Inclusief mezelf.
Inmiddels ben ik ermee naar Oostenrijk heen en weer geweest. Bepakt en bezakt klaar voor de terug weg.
[afbeelding]
Hier de toerenteller in het rood in zijn 5. Niet echt slim.![]()
Klik op de afbeelding om naar de wmv te gaan.
[afbeelding]
Dit was de max volgens de GPS
[afbeelding]
Bak wordt vervangen. Komt nog een andere intercooler op. En dan afregelen op de bank bij JD
Collega van mij heeft een Corrado TDI, met 196PK en 405nm gemeten.. Veel werk is bij Roma Tuning gedaan, 1 van die jongens heeft/had ook een Caddy met zo'n zelfde blok erin.
Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!
Als jij de auto netjes in de bijgeleverde retourenvelop terugstuurt, krijg je prompt je geld terug.tumtum100 schreef op maandag 06 februari 2012 @ 15:18:
[...]dat ik hem moet betalen en dan in Nederland een test rit maken en als het niet goed is stuurt die al het geld terug.
Echt waar, beloofd is beloofd. Het woord van de bendeleider heb je

Staat in de rechterkolom TIP MARKTPLAATS.NLtumtum100 schreef op maandag 06 februari 2012 @ 15:32:
[...]
Kan ik dat ergens melden op marktplaats of wat kan ik nu het beste doen?
en dan > in strijd met de regels
tjah in elke auto is wel een kinderwagen te proppen maar als je nog meer shit moet meezeulen (vakantie bv) dan is een auto snel te klein, wat voor kinderwagen je ook neemt die dingen nemen altijd lomp veel ruimte in.t_captain schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 11:27:
A propos kinderen: veel mensen kopen een auto op de kidnerwagen. Een auto kost 30.000 euro, een kinderwagen kost 1000 euro. Ik zou het andersom doen, de kinderwagen bij de auto kopen
Ik heb een A3 Sportback, en sinds kort ben ik vader, we hebben met opzet een kinderwagen gekocht waarvan het onderstel aardig compact op te vouwen is. Maar onderstel + reiswieg passen gewoon niet in de kofferbak

Met kids is een Passat station eigenlijk de enige praktische oplossing
Die "dikke" bakken halen ondanks de begrensing wel 270 op de teller.[b]Ediejo schreef op maandag 06 februari 2012 @ 17:27
De verwachte topsnelheid tussen de 240-250Km/uur Ik kan bijna niet wachten. Zie het al weer helemaal voor me op de Duitse baan achter een dikke bak die begrenst is op 250 en de caddy blijft er achter hangen. Die gezichtsuitdrukkingen zijn goud waard.
En dan nog rij ik 100x liever 250 in een A6, A8 of andere auto die er echt op gebouwd is dan in een caddy

Nice nice!!Ediejo schreef op maandag 06 februari 2012 @ 17:27:
[...]
Er ligt een standaard 1.9TDI in motorcode ALH. Wat er aan gedaan is, is het volgende.
Een andere turbo.
Andere verstuivers.
RvS uitlaat met sportkat - sportmiddendemper- open einddemper.
Verzwaarde koppeling.
En andere software.
Nog te doen.
Grotere intercooler.
Andere bak met langere versnellingen.
En hem dan afregelen bij JD op de rollerbank.
Deze setup was goed voor 180Pk met 377Nm in me vorige caddy. Daar zat een 110Pk AFN motor in.Zie Uitdraai
Deze motor is een stuk beter en het onderblok is veel sterker dan van een AFN. Dat heb ik weer van degene die hem getuned heeft. Jos van JB autoservice.nl
Als de caddy straks helemaal fijn getuned is bij JD engineeering. Dan moet er 200+ aan Pk's inzitten met een koppel rond de 450Nm
De verwachte topsnelheid tussen de 240-250Km/uur Ik kan bijna niet wachten. Zie het al weer helemaal voor me op de Duitse baan achter een dikke bak die begrenst is op 250 en de caddy blijft er achter hangen. Die gezichtsuitdrukkingen zijn goud waard.
Hij heeft in de Corrado een ARL volgens mij, met intercooler uit VW LT, 6 bak van Golf 4 TDI, custom aandrijfassen, RVS systeem op maat gemaakt van voor tot achter, ander luchtfilter.
Ook bij JD geweest voor chippie, en naar die Jos gaat ie ook regelmatig..
idd hij is er altijd ook vol lof over..Ediejo schreef op maandag 06 februari 2012 @ 18:46:
@DaRoot, dan komt je maatje bij Jos en Jeroen. Dat zijn in mijn ogen 2 hele goede vakmannen. Die je een eerlijk en duidelijk advies geven.Jos is de man van het mechanische gedeelte en Jeroen de man van de Software voor de chippies. Ik ben in ieder geval dik tevreden over ze. En Jos vind ik een pracht vent. Hij vind het ook heel leuk om dikke bakken met zulke autotjes eruit te rijden. Die gezichten zijn goud waard.
Je maat rijd in een corrado, dat heeft een hele andere uitstraling dan die pizzabezorg hut van mij. dan zitten er ook nog is een paar dikke zomerwielen onder van de zomer, verlaagd en een sidebar. Dan zie je sommige bestuurders echt zo kijken van kijk hem nou staan. Met ze gepimpte pizzabezorghut.En dan springt het stoplicht op groen. bye bye. dat verwacht bijna niemand. Als ik in Utrecht rond rij dan kan ik bijna de hele dag met een smile van oor tot oor rijden. Of het moeten bepaalde types zijn die het niet kunnen hebben en dan kwaad worden als ze het verliezen. die kom ik meestal tegen in kanaleneiland. Met 4 man in een golf type 4 of 5
met die corrado blijft ook lachen hoor.. je ziet mensen kijken.. een dieselgeluid uit een corrado? huh?
JurgenTDI zal ie wel heten op vwforum

Ik zou met het dakje naar beneden rond gaan rijden, kijken hoe mensen reageren

Maar je kapje vind het denk ik niet grappig om bij lage temperaturen open te zijn
Verwijderd

Foto is afgelopen zomer gemaakt samen met een 964 C4 van een vriend van me en een 66er van een andere kameraad
Nu bezig met de bouw van een dikkere motor

1679cc, W110 stok en dubbele 36er Webers
[ Voor 6% gewijzigd door Mx. Alba op 07-02-2012 10:22 ]
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
met me eigen auto mag ik daar van dromen
[ Voor 18% gewijzigd door KappeNou op 07-02-2012 14:59 ]
1.6 Turbo is die nieuwe Ecoboost? Mijn oude BMW zespitter haalt nog 8/100 bij 120 km/h in de 5 (heeft nog geen 6).KappeNou schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 14:58:
Ik heb nu even een nieuwe Ford Focus 1.6T met 6 bak mee. bij 120km/h @ 2600rpm ook rond de 8Lop100km
met me eigen auto mag ik daar van dromen
[ Voor 14% gewijzigd door tiguan op 07-02-2012 16:15 ]
Vreemd, zet het nu s'nachts maar af...
Die had ik vanochtend ook na het starten van de Bora: STOP Kuhlmittel prufen! Blokje ff laten warm draaien, uitgezet en weer gestart: melding weg.Mx. Alba schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 10:21:
Hmmm, vanmorgen had mijn Polo'tje kuren. Vrijwel direct na het starten ging het temperatuurwaarschuwingslampje aan.De koelvloeistof stond halverwege tussen Min en Max dus daar lag het volgens mij niet aan. De dealer zit 400m verderop dus dacht ik, ik rij daar maar voorzichtig heen; toen ik daar aankwam ging het lampje weer uit. Ze hebben daar de koelvloeistof tot Max gevuld. Wel vreemd...
Toch maar ff naar de garage gereden, vloeistof was nog op niveau en verder geen storingen in de computer. Schijnt een bekende kwaal te zijn, staat ook op diverse forums op internet. De sensor in het kvs reservoir maakt dan slecht contact door de kou.. Motor ff laten draaien om een en ander op te warmen en dan opnieuw starten: de melding blijft dan weg.
Deze sensor zit overigens gegoten, als je die wilt vervangen moet je het hele reservoir vervangen a 35euro + nieuw koelwater.
Ik heb er 1 met noodaccu dus dat kan nooit. Heb vaak genoeg me accu losgehaald en dat ding ging niet loeien toen..Krentenbol schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 21:10:
Accuspanning is dan te laag en 't alarm denk dat de accu ontkoppeld is.
Vind het wel raar, meestal gaat hij af als ik hem net stilleg (binnen 5 minuten). Kan wel dat hij dan een daling registreert die groter is dan normaal.
Echt te laag zou ik gek vinden, rij 1000km/week en de wagen is nog geen jaar oud (bijna 40.000 km). Verder start hij perfect.
Zal het wel zien moest de batterij het begeven, dan sta ik stil
Misschien heb ik niet zo goed opgelet. Of hij was nog koud.t_captain schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 15:06:
[...]
1.6 Turbo is die nieuwe Ecoboost? Mijn oude BMW zespitter haalt nog 8/100 bij 120 km/h in de 5 (heeft nog geen 6).
Op de terug weg bij -2 graden zag ik bij 110km/h 6op100 staan. Hij schommelde tussen 5,8/100 en 6,1/100.
Het is idd die nieuwe eco boost 150pk 240nm bij 1600rpm. best fijn blok. Ook weinig turbo lag voor zo'n klein blokkie. Hiervoor even 2 dagen de 1.2tsi polo mee gekregen. Die had daar veel meer last van, beetje irritant. maar wel lekker zuinig! Het 1.4tsi 122pk blok is een stuk fijner.
[ Voor 5% gewijzigd door KappeNou op 08-02-2012 13:46 ]
Mijn diesel, een Jetta 1.9 TDI slurpt ook veel zeg met deze temperaturen. In 2 dagen 120 KM gereden een kwart deel van de tank gezopentiguan schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 12:03:
Man man man, het verbruik schiet wel omhoog zeg met die extreme temperaturen. Ritje werk vanochtend, 7,8l/100km gemiddeld. Normaal gesproken haal ik wel rond de 6l/100km als ik netjes rij en het is ruim boven 0. (1.4TSI 122pk motor).

Chaoss schreef op maandag 06 februari 2012 @ 16:12:
[...]
tjah in elke auto is wel een kinderwagen te proppen maar als je nog meer shit moet meezeulen (vakantie bv) dan is een auto snel te klein, wat voor kinderwagen je ook neemt die dingen nemen altijd lomp veel ruimte in.
Ik heb een A3 Sportback, en sinds kort ben ik vader, we hebben met opzet een kinderwagen gekocht waarvan het onderstel aardig compact op te vouwen is. Maar onderstel + reiswieg passen gewoon niet in de kofferbak
Met kids is een Passat station eigenlijk de enige praktische oplossing
Als je beter had gezocht had je een kinderwagen gevonden waarbij de reiswieg er ook bij had gepast ;-)
Mijn vrouw wilde een smalle kinderwagen, eentje die makkelijk te manoeuvreren zou zijn in winkels... Toevallig past die inclusief reiswieg in onze A3 SB. (het gaat om een Teutonia Cosmo)
"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.
Het regeneren is eindelijk na 5/10 min weg he he. Het wilde rijden blijft maar ok dat is voor een korte periode. Ik voel dat eindelijk zo veel power weer heeft als die gerenegeerd heeft. Dit was eindelijk een goede reparatie na al die tijd.
Nu nog even wassen want mijn kentekenplaat is niet meer te lezen na al die troep op de weg.
Ik ben echt weer zo blij met mijn Golfje aan het worden. Alleen een stukje elektronica moet nog gefixt worden met dat mijn raam als je wegrijdt en je doet je raam automatisch omhoog gaat die gewoon weer naar beneden. Kan zijn dat die wat stroef loopt, Climatronic doet het soms niet en mijn RNS510 valt nu soms uit.
I hit the CTRL key, but I'm still not in control!
Ik zit nu op 80% van m'n tank met 870 km op mijn nieuwe Jetta 1.6 TDI Blue Motion.MrJames schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 14:19:
Mijn diesel, een Jetta 1.9 TDI slurpt ook veel zeg met deze temperaturen. In 2 dagen 120 KM gereden een kwart deel van de tank gezopen
Heb hem nu bijna een weekje en ik ben er helemaal verliefd op!
Overigens, weet iemand hoe ik de tankdop kan openen?
Volgens de handleiding moet ik links op de tankklep drukken en dan openhalen, maar dit lukte steeds niet
is die vast vast gevrorenKleintje81 schreef op zondag 12 februari 2012 @ 15:00:
[...]
Ik zit nu op 80% van m'n tank met 870 km op mijn nieuwe Jetta 1.6 TDI Blue Motion.
Volgens de handleiding moet ik links op de tankklep drukken en dan openhalen, maar dit lukte steeds niet
Audi S3
Hi, Ik kan je alleen iets over mijn ervaring met de motor vertellen. In 2007 zijn de laatste verstuiver motoren over de toonbank gegaan. Uit ervaring weet ik dat deze motoren veel problemen hebben gehad met de verstuivers, wat een dure aangelegenheid kan zijn.HawVer schreef op maandag 30 januari 2012 @ 20:17:
Ik overweeg deze auto. Zijn er mensen die mij advies kunnen geven? Ziet er leuk, qua opties wel ok. Km stand is ok voor mij. Niet te oud, niet te jong. Alleen lees ik wisselende ervaringen met de golf variant.
http://voorraad.wheelerde...af96/details/?sid=3931631
[afbeelding]
I'm not bothered by those who think they are right.
De 1.9 heeft dan wel weer problemen met het 2 massa vliegwiel. (ding gaat in 2en, grapje van +/- 1.200,-)
BMW 535D
Heb je de auto wel van z'n centrale vergrendeling af? Ik deed hier ook even over toen ik overstapte van Golf 5 naar Golf 6. De 5 had gewoon een knopje in de deur om de tankdop open te maken en de 6 had dat hele knopje niet. Dus ik me rot gezocht in die auto, maar achteraf moet je gewoon op 't kleppie drukken (zegt de dealer er ook niet ff bij ofzoKleintje81 schreef op zondag 12 februari 2012 @ 15:00:
[...]
Ik zit nu op 80% van m'n tank met 870 km op mijn nieuwe Jetta 1.6 TDI Blue Motion.

Niet je auto op slot doen he.Kleintje81 schreef op zondag 12 februari 2012 @ 15:00:
[...]
Met de golf VI variant red ik de 1000 km op een tank, 1100+ ook al een paar keer gehaald overigens, maar niet met deze temperaturen.
[ Voor 12% gewijzigd door Flagg op 12-02-2012 17:29 ]
Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
Nee met starten doet de kachel het gewoon niet. Lekker als het koud en warm is. Er komt geen lucht uit en ook als je warmer of kouder zet geen reactie. Ik heb het zowel met koud als warm weer en motor. ik hoor wel dat er geschakeld wordt in de relaiskast maar als je vaak opnieuw start dan doet die het weer. Netals mijn bochtrijverlichting. De vorige keer was er een storing in de aanjager maar resetten en klaar.J0YR1D3R schreef op zondag 12 februari 2012 @ 13:00:
Valt je climatronic uit? Als in, verlichting uit en de aanjager uit?
Die bochtrijverlichting doet het op een specifiek stuk niet

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!
Ja ik heb hem voor de zekerheid 2x ontgrendeld, mijn auto is nu ingesteld dat hij na 1x de bestuurdersdeur alleen ontgrendeld en na 2x alle deuren pakt.tiguan schreef op zondag 12 februari 2012 @ 17:22:
Heb je de auto wel van z'n centrale vergrendeling af? Ik deed hier ook even over toen ik overstapte van Golf 5 naar Golf 6. De 5 had gewoon een knopje in de deur om de tankdop open te maken en de 6 had dat hele knopje niet. Dus ik me rot gezocht in die auto, maar achteraf moet je gewoon op 't kleppie drukken (zegt de dealer er ook niet ff bij ofzo). Het kleppie wordt alleen wel meevergrendeld met de centrale deurvergrendeling, ook iets waar je op moet letten
Je hoort ook een klikje bij de klep als hij ontgrendeld. Ik kan hem wel iets indrukken, maar het klepje lijkt echt vast te zitten, zodat ik hem niet open kan krijgen. Dus ik ben bang dat ie is vastgevroren met dit weer (auto staat altijd buiten), morgen maar ff bij de dealer vragen. Want om nu al met een schroevendraaier die klep met geweld te openen vind ik ook weer zoiets...
Dit topic is gesloten.
~~~[html]Gunner wil graag de topicstart overdragen aan iemand anders. Indien je geïnteresseerd bent in deze eervolle taak, stuur hem even een DM.
http://tweakers.net/gallery/895~~~[/html]