Het Grote Volkswagen-topic deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 28 ... 62 Laatste
Acties:
  • 408.506 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FL!PNEUS
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-07-2020

FL!PNEUS

Let's rawk!

Joechei! Volgende week vrijdag krijg ik na vijf maanden wachten eindelijk de sleutels van mijn Jetta.

In a dream I'm a different me with a perfect you, we fit perfectly.
And for once in my life I feel complete and I still want to ruin it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23-09 11:43
tiguan schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 10:53:
[...]

Ja, laatst had ik een golf bluemotion mee, die had het ook. Mijn eigen 'luxere' golf heeft het ook niet. Echt maf.
Heb ook een goed uitgeruste golf en zeker geen bluemotion :+ .
De keuze voor een 2.0TDI stond na een testrit met een A3 sportback TDIe (1.6TDI) vast, die motor stelde enorm teleur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23-09 14:00
Bij diesels ben ik niet zo'n fan van downsizing. Bij de zeer lage toerentallen mis je gewoon koppel. Denk aan een flinke verkeersdrempel die je stapvoets in 2 neemt, daarna accellereren naar 50.

Van de 1.6 diesels vind ik de Peugeot 1.6 HDi wel vrij goed, maar ook die is door een gebrek aan koppel vooral geschikt voor kleinere auto's. Prima blok in een 207 of Mini, niet overtuigend in een V50. VAG 1.6 TDI heb ik geen ervaring mee.

Verder is 105 pk niet erg veel voor een A3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
t_captain schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 11:47:
Verder is 105 pk niet erg veel voor een A3.
De A3 1.9TDIe 105 pk hier rijdt anders goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Hangt er vanaf hoe hoog je de lat legt. Het is een auto van bijna 1300 kilo, 0-100 op papier dik 11 seconden (lijkt me bij dit gewicht en vermogen niet onrealistisch). Ik zou het persoonlijk geen langzame auto noemen, maar ook geen snelle.

Naast cijfers speelt natuurlijk de beleving ook een rol. Audi een klein beetje kennende zal de auto vooruit komen zonder dat hij uit alle hoeken en gaten gaat dreunen, stempen en rammelen. Je kunt dus vlot optrekken zonder de indruk te krijgen dat je de auto over z'n grens drukt. Dat zal de beleving ondersteunen dat je niet met een trage auto op pad bent.

EDIT: ik lees dat je het over de 1.9TDI hebt i.p.v. de nieuwe 1.6 TDI. Het voordeel van de 1.9 is dat je t.o.v. de 1.6 20% meer inhoud hebt. Bij optrekken vanaf stationair, dus zonder noemenswaardige turbodruk, heb je dus wat meer koppel direkt beschikbaar. Scheelt ook iets in de beleving :)

[ Voor 19% gewijzigd door t_captain op 11-01-2012 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-09 23:46
Gwannoes schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 09:03:
[...]

Heb jij een olietemperatuur-sensor in de auto dan? Mijn passat geeft alleen koelwater-temperatuur aan. ;)
Ik ook ;-) Zit toch standaard in de boardcomputer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Hoezo voorgevoel? Ik was gister om 17u al bij de dealer vanwege het probleem met mijn blijvende regeneren problemen dat elke keer 1½ dag duurt. (en met als gevolg dat die het ook ging doen wanneer de motor net 2 minuten actief wordt (nog lang niet warm gedraaid) en dat gaf hele rare effecten). Dus ik zeg "laat die auto even hier en ga hem ajb uitlezen". "Nee meneer u moet een afspraak maken en we zijn nog steeds bezig". Ik had ook al niets gehoord in de maand december hierover toen ik had gebeld.

Nou ja om 18 uur terug thuis motorstoring elke keer bij het gasgeven (piep (motorstoring en oranje lichtje) en weg fout). Dus de volgende dag weggesleept naar de dealer weer toe. Dus daar staat die nu.

Ik rij nu in een leen Polo Comfortline 2010 en ik vind het lang niet een slechte auto. Ik mis en een ander in vergelijking met mijn Golf maar ik vermaak me wel met 140 km per dag te rijden. Die 1.4 rijdt toch nog volgens de boordcomputer toch 1 op 14/15 gemiddeld. De RCD310 is in vergelijking met de RNS510 minder maar eigenlijk het werkt en komt redelijk geluid uit. Grappig die hill hold. Het is toch een best stille auto en zeker met 140 km hoor je best weinig rolgeluid/herrie van buiten. De achterbak met de 2e laadruimte eronder is grappig. Voor de rest is het gewoon een kleine Golf. Ik mis wel de middenarmsteun en de betere versnellingsbak maar de rest is echt in orde. De stoelen zijn echt minder en voel niet echt een auto om me heen maar het rijdt en stuurt lekker licht en is handelbaar. Is helaas niet echt snel maar ok kom er mee vooruit. Als ik de achterbak niet nodig had en minder in de auto zat vond ik dit een serieus alternatief en gewoon een leuke en lekker complete auto.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Weinig mis met de Polo. Vanmiddag de GTI ophalen *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
wimpie007 schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 14:58:
[...]

Ik ook ;-) Zit toch standaard in de boardcomputer?
Nog een keer. Nee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
itsalex schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 22:38:
Ik rij nu in een leen Polo Comfortline 2010 en ik vind het lang niet een slechte auto.

Grappig die hill hold.
Jouw Golf heeft dat toch ook? Volgens mij is het op elke uitvoering iig standaard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Niet online
J0YR1D3R schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 13:29:
[...]

Jouw Golf heeft dat toch ook? Volgens mij is het op elke uitvoering iig standaard :)
Ik heb een van de eerste Golf 6 |:( . Die heeft dat nog niet. Nu wel volgens mij vanaf de Comfortline.

Die Golf 5 die ik in de puin had gereden die had nog wel even iets langer volgehouden. Zie mijn berichten hier wat er vervangen is aan die Golf van mij. Nou volgens VW monteur was ik er bijna 8)7 . Wel gvd allemaal bekende problemen met die 2 liter 110 pk. Nooit aan beginnen en zeker niet aan de beginfases. Ik ben wel blij met die VKS garantie. Nu blijkt gasklephuis en contactslot weer stuk te zijn. Boordregelapparaat van mijn ramen en waarschijnlijk van de bochtrijverlichting gaat aankomen. Ik vermoed dat de aanjager van de kachel ook nog dit jaar vervangen gaat worden en dan heb ik een halve nieuwe Golf.

Geen zorgen want mijn distributiesnaar gaat eraan komen (120.000!!!) en ik moet nieuwe voorbanden hebben want de uitlijning is er niet meer voor dus mijn banden zijn helemaal plat nu. Aardig wat kosten en ik heb zoiets met die Golf ;w , hoewel ik het niet wil maar toch maar beter wel kan doen.

Wie heeft ervaring met sportief rijden met die Golf 1.2 TSI 105 pk of die dan ook zo zuinig is? En wat de radius is van de tank want ik rij nu rond de 800/900 km met die 2 liter diesel en als ik met de 1.2 TSI ga rijden ben ik erg benieuwd wat die haalt. Als die 700 km zonder gezeur haalt dan ben ik klaar met diesel en ga weer benzine rijden. Zelfs met deze "mini Golf" (ja echt respect voor deze auto) haal ik met gemak met 130 km nog 1 op 16/17. Kom op dat even zuinig als mijn diesel nu.

Ik heb nu een leenauto 2 dagen en heb 250 km gereden en ik heb nog 1 dag dan moet die terug (gratis via de VW mobility service) en daarna moet ik 1 WEEK wachten voordat ik in de planning kan zitten. Dan heb ik geen auto. Echt grof en schandalig. Omdat die kl*te dealer geen tijd heeft moet ik maar wachten en ik kan ook niet even naar een andere dealer want de auto rijdt simpelweg niet meer. Ik vind niet erg om te betalen voor een leenauto maar omdat ZIJ geen tijd hebben moet ik maar wachten en kan gewoon niet naar een andere dealer. Garantiegevalletje maar het kost MIJ gewoon even € 300 wat ik dus niet had als de dealer gewoon die auto goed had onderhouden maar nee ik moet wachten dus ik mag even 300 ballen aftikken.

De smoes van ze was dat ze de auto niet verkocht hadden dus ik moest maar smeken bij mijn dealer waar die auto was gekocht of die coulance wilde toepassen. Nou er begonnen wel wat nekharen rechtovereind te komen. Daarna kreeg ik het verwijt dat die auto alleen maar voor de garantie komt en dat het alleen hun geld kost. Echt ik ben een gewaardeerde klant. Een na het andere mankement komt naar voren met die auto en het is mijn schuld!!! Echt ik heb met die auto van laat maar staan en ik ga wel kijken voor een andere want dit gaat gewoon niet. Het gaat van het ene probleem naar het andere probleem.

Even offtopic: ik heb nu bijna 50k km gereden in 1¼ jaar maar dat mag het probleem ook even niet zijn denk ik zo want daarvoor is die auto echt gemaakt. Ik vind het zo schandalig dat ik nu 2 keer ben weggesleept met pech (serieuze problemen), auto heeft totaal denk ik al 2 maanden onder hun dak van de dealer gestaan vanwege alle problemen. Nee dat gaat lekker zo.

[ Voor 20% gewijzigd door itsalex op 12-01-2012 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Gisteren de Polo GTI opgehaald. Wat een feest van een auto is dat :)

Zowel in onderstel, motor en versnellingsbak is het echt een auto die heel goed bruikbaarheid en sportiviteit combineert. Onderstel is stevig geveerd, maar niet zo hard dat het pijn gaat doen aan je rug. Motor /bak is heel mooi rustig te rijden, zat koppel bij lage toeren en een vrij rustig schakelkarakter van de DSG. Ook niet gek veel herrie uit de uitlaat. Geef je gas dan begint hij vrolijk te grommen en ga je als een raket vooruit.

A propos Polo: hoeveel procent van de verkopen betreft de Bluemotion? Ik ben begonnen met tellen van de Polo's an het actuele model. Vanmorgen zag ik er 3 rijden, alle drie BM's. Vraag me af wat we straks met al die dingen moeten als ze uit de lease lopen en de vrijstelling wegenbelasting is afgelopen.

Knutsel-comtetitie: wie kan van twee Polo's BM een nieuwe met 2.4 V6 TDI bouwen ? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
itsalex schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 22:53:
[...]
...
Even offtopic: ik heb nu bijna 50k km gereden in 1¼ jaar maar dat mag het probleem ook even niet zijn denk ik zo want daarvoor is die auto echt gemaakt. Ik vind het zo schandalig dat ik nu 2 keer ben weggesleept met pech (serieuze problemen), auto heeft totaal denk ik al 2 maanden onder hun dak van de dealer gestaan vanwege alle problemen. Nee dat gaat lekker zo.
Als ik zo om me heen kijk, in de familie en op het net, is het nog nooit zo erg geweest met VW als de laatste modelserie. Omdat ik privé rij, ga ik nu voor het eerst sinds mijn VW tic die al sinds mijn rijbewijs duurt wellicht kijken naar andere merken. Heb geen zin om straks privé al die kosten over me heen te krijgen. Problemen (en geen goedkope ook) lijken eerder regel dan uitzondering. Ik denk dat ik toch eens ga loeren naar een Alfa Guillietta. Erg mooie auto, met een shitload aan opties voor een lagere prijs.
Maar ergens krijg ik het niet voor elkaar in mijn hersenpan. Lijk wel geindoctrineerd. :)

/edit
Hah.. Wel erg toevallig na mijn verhaal hierboven. Pa belt me net, zijn turbo is kapot en wordt vervangen. <20K. Pfff...

[ Voor 5% gewijzigd door UltraSub op 13-01-2012 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
t_captain schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 10:45:
Gisteren de Polo GTI opgehaald. Wat een feest van een auto is dat :)

Zowel in onderstel, motor en versnellingsbak is het echt een auto die heel goed bruikbaarheid en sportiviteit combineert. Onderstel is stevig geveerd, maar niet zo hard dat het pijn gaat doen aan je rug. Motor /bak is heel mooi rustig te rijden, zat koppel bij lage toeren en een vrij rustig schakelkarakter van de DSG. Ook niet gek veel herrie uit de uitlaat. Geef je gas dan begint hij vrolijk te grommen en ga je als een raket vooruit.

A propos Polo: hoeveel procent van de verkopen betreft de Bluemotion? Ik ben begonnen met tellen van de Polo's an het actuele model. Vanmorgen zag ik er 3 rijden, alle drie BM's. Vraag me af wat we straks met al die dingen moeten als ze uit de lease lopen en de vrijstelling wegenbelasting is afgelopen.

Knutsel-comtetitie: wie kan van twee Polo's BM een nieuwe met 2.4 V6 TDI bouwen ? ;)
Feli!

Pics or it didn't happen ;-)

Nieuwe type GTI?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
itsalex schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 22:53:
[...]
Wie heeft ervaring met sportief rijden met die Golf 1.2 TSI 105 pk of die dan ook zo zuinig is? En wat de radius is van de tank want ik rij nu rond de 800/900 km met die 2 liter diesel en als ik met de 1.2 TSI ga rijden ben ik erg benieuwd wat die haalt. Als die 700 km zonder gezeur haalt dan ben ik klaar met diesel en ga weer benzine rijden. Zelfs met deze "mini Golf" (ja echt respect voor deze auto) haal ik met gemak met 130 km nog 1 op 16/17. Kom op dat even zuinig als mijn diesel nu.
http://www.spritmonitor.de/en/detail/456649.html

Ik rij wel relatief veel stad met veel optrekken en remmen. Aan het begin kon ik beter doorrijden en zat ik rond 1:16-1:17. Nu zit ik meer op 1:14-1:15. Het hogere verbruik komt overigens ook door 2 retourtjes Duitsland die ik voor een groot deel volgas (200 = begrenzer) heb gereden. Als je langere afstanden rijdt en niet >140 gaat kun je een prima verbruik halen. 700-800km per tank is geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Laatst online: 21-09 00:21

ajhaverkamp

gewoon Arjan

(jarig!)
t_captain schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 10:45:
Als hij leverbaar was met een DSG, had ik er waarschijnlijk ook eentje gekocht. Chiptunen naar 100 PK, dan zou het toch wel goed moeten rijden. In Duitsland heb ik er ooit 1 zien rijden met Duitse kentekenplaten. Net als de Prius is het daar een zeer zeldzame verschijning.

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroontje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12:42

Kroontje

...

FL!PNEUS schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 11:16:
Joechei! Volgende week vrijdag krijg ik na vijf maanden wachten eindelijk de sleutels van mijn Jetta.
Lekkere wagen! Rijd/lease zelf een Jetta Highline 1.6TDI DSG-7 sinds eind oktober. :)

Jetta
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/jVTMsfQHusP8vVO1TPMObtkc/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/5iCmJgreR1V1WeJASQczUTn0/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/etN1F1Lh6iUkDWYnjQaN54mM/thumb.jpg
Crappy iPhone pics

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:30
Inderdaad een zeer mooie auto die nieuwe Jetta. Ik zou 'm zo nemen na m'n Golf, maar ik wil toch echt 14% bijtelling hierna :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroontje

Kroontje

...

Wellicht even wachten tot de hybrid coupe ;)
Afbeeldingslocatie: http://images.thecarconnection.com/med/2010-volkswagen-new-coupe-concept_100303395_m.jpg
Link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06:53

McBoom

Broem

Kroontje schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 12:46:
[afbeelding]
Link
Mooi ding :) Nu nog een R-uitvoering :9

The ramblings of an idiot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Kroontje schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 12:46:
[afbeelding]
Link
Kwijl :9~ Ja dat is een hele goeie mogelijkheid dan :) Ben altijd gek geweest op coupe's en sedans. Vooral Japanners brengen dat op de markt, hier zit precies zo'n lijn in als die oude Honda Civic. Perfect gewoon.

[ Voor 13% gewijzigd door tiguan op 13-01-2012 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb zelf 3 volkswagens:
Lease: Vw polo 6R bluemotion - 2011
Project auto: Polo GTi 1.6 16v Turbo - 2000
Auto voor de vrouw: Golf 3 Cabrio - 1994

Ben er uitermate tevreden mee,
De bluemotion is aantrekkelijk in de lease, en toch redelijk comfortabel als ik het mag zeggen.
De GTI is een uit de hand gelopen hobby van bijna 280pk en de cabrio is gewoon heerlijk voor in de zomer!

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2012 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FL!PNEUS

FL!PNEUS

Let's rawk!

Kroontje schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 12:11:
[...]

Lekkere wagen! Rijd/lease zelf een Jetta Highline 1.6TDI DSG-7 sinds eind oktober. :)
Ik heb de 122pk 1.4 TSI Highline besteld (ook met DSG), in Deep Black (die blauwige gloed die daarin zit is echt zó mooi). Op vriendelijk verzoek van de leasemaatschappij heb ik er echter geen RNS ingezet, maar een Pioneer-systeem. Normaal zou ik liever een af-fabriek systeem hebben, maar dat ding van Pioneer ziet er waanzinnig goed uit, en is zelfs geïntegreerd met de climate control en park distance control.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
FL!PNEUS schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 13:29:
[...]

Normaal zou ik liever een af-fabriek systeem hebben, maar dat ding van Pioneer ziet er waanzinnig goed uit, en is zelfs geïntegreerd met de climate control en park distance control.
Oh da's netjes, werkt de stuurbediening dan ook met de Pioneer radio? Welk model is dat eigenlijk?

[ Voor 3% gewijzigd door tiguan op 13-01-2012 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroontje

Kroontje

...

Heb ook de pareleffect zwarte, maar een blauwige gloed? Is mij nog niet opgevallen..

Een RNS mocht er bij mij ook niet in zonder navilock. Uiteindelijk gekozen voor de radio RCD510 en gebruik m'n iPhone wel voor de navigatie die inmiddels in een Brodit houder op de middenconsole zit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
UltraSub schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 11:03:
[...]

Ik denk dat ik toch eens ga loeren naar een Alfa Guillietta. Erg mooie auto, met een shitload aan opties voor een lagere prijs.
Ten opzichte van een Golf is de Guilietta inderdaad wel wat goedkoper. Maar als je hem leuk uitvoert (170pk + "DSG", flink optiepakket en wat losse opties), kom je ook al boven de 35k uit.
Daarbij komt de inruil. Ik vrees dat de hele winst tussen een Golf van bv 38k en een Guilietta van bv 34k makkelijk verdwijnt als je na een jaar of drie afscheid neemt van de auto.
ajhaverkamp schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 11:33:
[...]

Als hij leverbaar was met een DSG, had ik er waarschijnlijk ook eentje gekocht. Chiptunen naar 100 PK, dan zou het toch wel goed moeten rijden. In Duitsland heb ik er ooit 1 zien rijden met Duitse kentekenplaten. Net als de Prius is het daar een zeer zeldzame verschijning.
Het is dus een auto die gemaakt wordt door de fiscale stimulans (vooral de 14% bijtelling, daarnaast natuurlijk de vrijstelling MRB). Maar wat gebeurt er straks over 3 jaar: er komen enorme hoeveelheden van die BM's uit de lease. Die moeten dan een tweede eigenaar vinden. Meestal gaan ex-lease auto's via de handel naar een particuliere tweede eigenaar. Het bijtellingsvoordeel is dan verdwenen. Bovendien zit er ook een eind aan de MRB vrijstelling. Wie gaat er zonder fiscale prikkeling een BM rijden? Dit stelt ook de inruilwaarde ter discussie. Tot de dag van vandaag geldt: compact en zuinig = hot. Maar ik vrees dat je die lijn niet kunt doortrekken naar de toekomst, zeker niet voor wat betreft de "eco diesel" modellen zoals de Polo BM.
wimpie007 schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 11:25:
[...]

Pics or it didn't happen ;-)
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/to7rMAXpPiog65VItx70Wawg/full.jpg
:+ hier zonder doek erover: Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/nk3JUY242sSPRAgPQVZHL7SK/thumb.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door t_captain op 13-01-2012 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FL!PNEUS

FL!PNEUS

Let's rawk!

tiguan schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 13:31:
[...]

Oh da's netjes, werkt de stuurbediening dan ook met de Pioneer radio? Welk model is dat eigenlijk?
Jup. Niet alle knopjes werken, maar de belangrijkste wel (telefoon opnemen/ophangen, volume regelen, etc.). Ik heb de AVIC-F930BT.

[ Voor 11% gewijzigd door FL!PNEUS op 13-01-2012 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
FL!PNEUS schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 13:45:
[...]

Jup. Niet alle knopjes werken, maar de belangrijkste wel (telefoon opnemen/ophangen, volume regelen, etc.). Ik heb de AVIC-F930BT.
Haha voor mij is volume en nummer skippen het belangrijkst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwannoes
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-08 21:23

Gwannoes

Solderen moet je leren

Hmmz, hier komt dus m'n sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Thanks! We zijn er ook erg blij mee ;)

Die tweekleurige velgen (stijl Detroit) zijn inderdaad mooi. Ze waren niet eens duur. Kan me de prijs niet herinneren maar volgens mij ging het maar om 100 euro ofzo. Meerprijs t.o.v. de standaard GTI wielen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Verwijderd schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 13:24:
Project auto: Polo GTi 1.6 16v Turbo - 2000
1.6 16v turbo :?

Die turbo, komt 'ie uit Wolfsburg of heb je die zelf gemonteerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

t_captain schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 15:43:
[...]

1.6 16v turbo :?

Die turbo, komt 'ie uit Wolfsburg of heb je die zelf gemonteerd?
is een orginele 1.6 16v uit een polo 6n2 gti. std 125pk.
deze is volledig uit elkaar gegaan, wiseco zuigers en h-profiel gesmeede drijfstangen, cilinderkop bewerking, garrett gt2056 turbo met custom uitlaatspruitstuk.
Kronenburg (KMS) stand alone motor management zorgt voor de aansturing van de motor. levert met deze turbo 273pk met 371Nm koppel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Feest! Goed bezig dat je niet alleen de turbo hebt gemonteerd maar ook de zuigers/drijfstangen en kop hebt aangepakt.

Krukaslagers geen probleem?

Wat heb je voor de koeling gedaan? Extra oliekoeler? Andere uitlaatkleppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
t_captain schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 13:43:
[...]

Ten opzichte van een Golf is de Guilietta inderdaad wel wat goedkoper. Maar als je hem leuk uitvoert (170pk + "DSG", flink optiepakket en wat losse opties), kom je ook al boven de 35k uit.
Daarbij komt de inruil. Ik vrees dat de hele winst tussen een Golf van bv 38k en een Guilietta van bv 34k makkelijk verdwijnt als je na een jaar of drie afscheid neemt van de auto.
Ik weet het, ik weet het... Alhoewel ik denk dat het verschil veel groter wordt naarmate je meer opties er op schroeft.. Opties er op willen en VW. Die twee gaan niet zo lekker samen als het een beetje betaalbaar moet blijven :P
Maar over die inruil. Ik betaalde 26.5K voor een V GT TDI met DSG, full options uitgevoerd. Courante prijs hier was bijna 28K toen. Hij was toen 2 jaar oud. Nieuwprijs, 46K. Ik rij het ding 2 jaar. Is dus 4 jaar oud als ik wil gaan inruilen op een tweedehands VI GTI van 33K euro. Weet je wat de gemiddelde prijs was wat de VW dealers terug wilden geven? Eeeh, ga ff zitten, 14K. Das toch niet normaal. :(
Dus nou vraag ik je. Volgens mij hebben de afschrijvingen/waardevastheid bij VW ook hun beste tijd wel gehad. Ik begin me langzaam af te vragen waar ik het nog voor doe.

[ Voor 8% gewijzigd door UltraSub op 13-01-2012 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eerst is er door verhoeventuning een turbokit geplaatst, maar blok is toen kapot gegaan (standaard internals naar 193pk was toch iets te veel)
Daarna in eigen beheer gaan/laten ombouwen.

op de 6n2 zit een warmte wisselaar, deze is nu nog voldoende voor de olie temperatuur.
zuigerbodem koeling is al standaard in dit blok, dus dat scheelde al weer :)
andere uitlaatkleppen niet nodig, omdat het blok maar 6000rpm draait, hydrostoters waren ook nog voldoende.

via de KMS zit een uitlaat gas temperatuur meter aangesloten, en onder volle belasting komt deze niet hoger dan 750 graden, en stationair op ong. 550graden.

lagers ben ikzelf niet mee bezig geweest, dat is voor me gedaan, dus dat weet ik niet :)
De jongen die dat voor mij heeft gedaan is met zelfde blok bezig, maar dan met een G60-lader, ik ben benieuwd hoe zich dat gaat gedragen, mijn turbo 'kickt' behoorlijk in.

273pk lijkt niet zoveel, maar op een massa (leeg) van 940kg is dit qua ppk-gewichts verhouding beter dan een porsche 911 GT3 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Verwijderd schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 16:59:

273pk lijkt niet zoveel, maar op een massa (leeg) van 940kg is dit qua ppk-gewichts verhouding beter dan een porsche 911 GT3 :D
273 pk lijkt wel veel ;)

De meeste BMW's van de 3 of 5 serie hebben ze niet eens. Pas met een 35i of 35d zit je erover. Maar dat zijn dan ook auto's van 1600 kilo.

Valt er nog een beetje te rijden met zo'n vermogen op de voorwielen van zo'n lichte auto? Of is het alleen maar wielspin met een stuur dat helemaal opzij trekt zodra je gas geeft?

[ Voor 18% gewijzigd door t_captain op 13-01-2012 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zo'n OBD usb kabeltje besteld voor m'n Bora en de Bora ermee uitgelezen en de anti carjack aangezet, maar kan ik hiermee nu ook een Jetta uit 2011 uitlezen en dingen aanpassen (met VCDS) of gaat dit helemaal niet?

edit: ik heb dus deze kabel http://www.ebay.nl/itm/In...%A4te&hash=item2301ebbadb, en dus blijkbaar een beetje zitten slapen je de Jetta er dus niet mee uitlezen (zeggen ze), maar met welke kabel kan dit dan wel (behalve de dure Ross Tech)?

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2012 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarWing
  • Laatst online: 21-09 11:21

StarWing

Huh ?!?

ik heb deze http://www.dealextreme.co...gnostic-cable-black-58552 en kan er mijn golf V 1K mee uitlezen, wel opletten dat je de goeie versie installeerd van op de cd, anders kan je je kabel herflashen

Page intentionally left blank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat
  • Laatst online: 15-05-2024

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Even voor de informatie, 15 april 2012 zal de Azeven meet weer plaats vinden in Drachten. http://www.vwpassat.nl/viewtopic.php?f=116&t=43346 (linkje van Passat forum). Vorig jaar was dit echt grandioos gezellig met ik meen meer dan 400 VAG automobielen vanaf 1960 t/m nu. Dus voor de mensen die zin hebben, komen :D

Ikzelf zal er met de Passat wel staan (is bij mij om de hoek, lol). Niks bijzonders, wel gezellig :+

-edit-

Poep, members only link :+ http://www.vr6clubholland...viewtopic.php?f=17&t=9579 <- wel openbaar :P

[ Voor 13% gewijzigd door WhizzCat op 14-01-2012 11:56 ]

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Niet online
J0YR1D3R schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 11:27:
[...]

http://www.spritmonitor.de/en/detail/456649.html

Ik rij wel relatief veel stad met veel optrekken en remmen. Aan het begin kon ik beter doorrijden en zat ik rond 1:16-1:17. Nu zit ik meer op 1:14-1:15. Het hogere verbruik komt overigens ook door 2 retourtjes Duitsland die ik voor een groot deel volgas (200 = begrenzer) heb gereden. Als je langere afstanden rijdt en niet >140 gaat kun je een prima verbruik halen. 700-800km per tank is geen probleem.
Want als dat zo is dan kan je toch beter die diesel eruit gooien en dan maar met een 1.2 tsi rijden dan een 2 liter diesel? Qua pk maakt het niets uit maar wel qua gewicht. Mijn Golfje nu weegt 1239 Kg en die 1.2 TSI is geloof ik al 1134 Kg dus het scheelt echt al 100 kg wat het motorblok al lichter is. Maar ik vraag mij af of die auto dat gaat halen met mijn 30k-40k km per jaar. Ik vraag me ook af wat die doet in de bergen? Het is allemaal mooi maar nu de betrouwbaarheid.

Soms verlang ik toch stiekem terug naar die oude Golf 5 1.9 TDI Bluemotion. Daar wist je gewoon van dat ging niet stuk en die Golf 6 pffff a story that hopely now stops maar daar ben ik nog niet zeker van. Gewoon weer garantie nemen. Dan maar 400 euro betalen want de gasklep en contactslot zijn al iets van 250 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-12-2024
WhizzCat schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 11:55:
Even voor de informatie, 15 april 2012 zal de Azeven meet weer plaats vinden in Drachten. http://www.vwpassat.nl/viewtopic.php?f=116&t=43346 (linkje van Passat forum). Vorig jaar was dit echt grandioos gezellig met ik meen meer dan 400 VAG automobielen vanaf 1960 t/m nu. Dus voor de mensen die zin hebben, komen :D

Ikzelf zal er met de Passat wel staan (is bij mij om de hoek, lol). Niks bijzonders, wel gezellig :+
Zal eens kijken of ik 't dit jaar wel red. Vorig jaar zou ik wel komen, maar door 't werk werd er roet in het eten gegooid.

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2
  • Laatst online: 09:21
/me meldt zich...

Zojuist rond gemaakt:
Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/295zwqb.jpg
VW Passat Variant Comfort Executive Line 8)7 naamgeving van auto's tegenwoordig
Ja met de 1.6 TDI natuurlijk en 6 versnellingen.

Opties:
  • Bi-Xenon
  • Keyless Entry
  • 17" velgen (op winterbanden)
  • 18" velgen (nog aan te schaffen)
  • PDC
  • Multimediapakket incl telefoonvoorbereidiing premium.
En nee ik heb geen RNS 510 genomen... want die ben je na een paar weken toch weer kwijt :P

Dus kom maar op met die Passaai Slowmotion grappen >:)

Ik had graag een SuperB als opvolger voor mijn huidige Octavia willen rijden, maar de stoelen waren niet geschikt voor mijn rug (gek genoeg zijn die in de Octavia voor mijn geveol beter).

Dus nu maar deze... Nu nog maar 164 dagen wachten tot 30 juni... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
Wauwww! Nice zeg! Dikke wielen ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Thanks!

Ik had het nog even nagekeken, de meerprijs voor deze "Detroit" wielen was 138,-. Wel t.o.v. de standaard 17" GTI wielen, misschien dat er bij een andere uitvoering een hogere meerprijs geldt.

Inmiddels staan de eerste 700 km op de auto, voornamelijk door een lange rit op zaterdag.

Nog steeds onder de indruk van het "dubbele karakter". Rustig cruisen met 2600 rpm in de 7e versnelling = 120 km/h. Of 50 in de 5 (1500 rpm ofzo). Geluid zal iets nadrukkelijker zijn als een standaard 1.2TSI, vooral de brom in de uitlaat is wel aanwezig. Maar in het algemeen is het zeker geen lawaaige auto. Wat betreft de demping: stevig, maar niet hard. Misschien een fractie harder dan een standaard BMW 320, niet schokkend. Cruisen doe je dus in alle rust. Wil je sneller, geef even gas en de kilometers schieten omhoog. Wat dat betreft is het een auto die in dezelfde vijver vist als de kleinere Audi en BMW modellen, die kunnen ook comfortabel en sportief ineen zijn. Tel daarbij dat je een full options Polo GTI koopt voor <30k en ik vind het een serieuze concurrent voor 1-serie en A3. Klein maar fijn :)

Klein vraagje. We hebben de RNS310 nog niet aan de gang gekregen. Systeem werkt perfekt voor audio (radio, USB stick etc). Maar navigeren wil nog niet lukken. Zat een SD kaartje met maps bij.
Kaartje erin, "SD kaart wordt gelezen". Paar seconden later: "navigatiegegevens van SD kaart lezen". Weer een paar seconden later "navigatie wordt gestart ...". Maar hoe lang je ook wacht, er verschijnt geen kaart op de display.
Zal dit een defecte SD kaart zijn of een kapotte RNS? In beide gevallen is het voor de dealer om op te lossen, maar ben benieuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Heb je geen CD van benelux erbij gekregen?
Test het daar eens mee?

Ik heb mijn SD-kaart zelf moeten prepareren, mijn dealer had geen weet dat navigatie ook van SD-kaart kon...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Je moet sowieso de kaarten kopieren van de CD naar SD in de RNS-310, anders werkt het niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Geen Benelux CD bijgekregen maar West-Europa op SD kaart. Iets met een win-win situatie ofzo. Wij meer kaarten, zij de CD :)

Kennelijk hebben ze alleen de kaart verkeerd "gebrand". Auto staat vandaag bij de dealer om hem opnieuw te flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• well0549
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-08 08:03
Vraag over de Mediabox

Hoi ik heb een RCD310 en alles werkt prima. Nu heb ik alleen als ik de mediabox gebruik (met 32 gb SD) dat mijn linker speaker niets doet en uit de tweeter komt een beetje gekraak.

CD's met MP3 klinken perfect, radio klinkt goed, Bluetooth carkit doet het goed alles klinkt goed. Alleen als ik MP3 afspeel via de mediabox gaat het niet goed.

Kent iemand dit verschijnsel ????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
J0YR1D3R schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 10:01:
Je moet sowieso de kaarten kopieren van de CD naar SD in de RNS-310, anders werkt het niet :)
Wat werkt dan niet?
Voor zover ik weet worden ze normaal gesproken op CD geleverd. Of heeft de dealer even een 'kopietje' gemaakt?

[ Voor 36% gewijzigd door Gunner op 20-01-2012 14:56 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Als ik het goed herinner mochten we kiezen: benelux op cd of west europa op SD kaart. Toen hadden we zoiets als "CD speler vrij + meer kaarten = dubbel winst" :)

Nu ik begrijp waar die SD kaart vandaan komt, gok ik dat het een initiatief van de dealer was, niet een officieel idee van VW :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
Niet helemaal legaal dus. Helemaal niet eigenlijk.

[ Voor 33% gewijzigd door Gunner op 20-01-2012 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Als je bestanden 1:1 kopieert van de CD naar de SD kaart met je PC bijvoorbeeld gaat dat niet werken. Je moet ze in de RNS-310 kopieren, omdat de RNS-310 er encryptie op loslaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
Dat klopt. Ik dacht dat je door het woordje 'sowieso' impliceerde dat een CD die door de dealer geleverd wordt niet werkt voordat het naar een SD-kaart is gekopieerd. Dat is namelijk niet het geval want vanaf een CD navigeren is prima mogelijk.

[ Voor 11% gewijzigd door Gunner op 20-01-2012 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
J0YR1D3R schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 16:15:
[...]

Als je bestanden 1:1 kopieert van de CD naar de SD kaart met je PC bijvoorbeeld gaat dat niet werken. Je moet ze in de RNS-310 kopieren, omdat de RNS-310 er encryptie op loslaat :)
Kennelijk stop je de CD of DVD in de speler, samen met een blanco SD kaart, en wacht je een uurtje tot het kaartje is geschreven. Dat kaartje is dan gekoppeld aan het exemplaar van de RNS waarop hij is gemaakt.

Vandaag heeft de dealer een nieuwe SD kaart in de auto geflasht en nu werkt het iig als een zonnetje :)

Of het legaal is, :?

Het komt van een merkdealer en misschien mogen ze op die manier kaarten aan klanten leveren. Ik weet niet hoe het is geregeld tussen importeur en dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
t_captain schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 15:46:
Als ik het goed herinner mochten we kiezen: benelux op cd of west europa op SD kaart. Toen hadden we zoiets als "CD speler vrij + meer kaarten = dubbel winst" :)

Nu ik begrijp waar die SD kaart vandaan komt, gok ik dat het een initiatief van de dealer was, niet een officieel idee van VW :)
Regelde de dealer maar iets voor mijn MFD2 DVD. Ding heeft mijn dvd volledig bekrast, strakke ring midden in de dvd. Onleesbaar. Brief naar Pon voor coulance. Nee hoor. Ligt aan mij, koop maar een nieuwe dvd à 329. En dan vraagt de wereld zich af waarom illegaal downloaden zo populair is, het is mijn dvd verdomme. Ik heb al een licentie! Helaas schijnt het ding niet te kopiëren te zijn ( :? ) en dus kun je kopen. Kut DRM..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FL!PNEUS

FL!PNEUS

Let's rawk!

FL!PNEUS schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 11:16:
En gisteren heb ik hem dus eindelijk op mogen halen:

Afbeeldingslocatie: http://f.cl.ly/items/0Y2S283I0g2L2j2v3Z0j/20120121-Volkswagen%20Jetta-2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://f.cl.ly/items/3a2L3H2N1m1p3N2c3C1i/20120121-Volkswagen%20Jetta-3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://f.cl.ly/items/1y0T1N2f431S260i3f35/20120121-Volkswagen%20Jetta-13.jpg

Wat een heerlijke bak om mee te sturen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Supermooie bak man, ik wil er ook een haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:19

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

FL!PNEUS schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 10:05:
[...]

En gisteren heb ik hem dus eindelijk op mogen halen:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Wat een heerlijke bak om mee te sturen...
Je stuur is verkeerdom gemonteerd. O-)

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
Maasluip schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 21:46:
Is er toch nog wat tegendraa(i)ds aan VW :P

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
UltraSub schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 00:36:
[...]

Regelde de dealer maar iets voor mijn MFD2 DVD. Ding heeft mijn dvd volledig bekrast, strakke ring midden in de dvd. Onleesbaar. Brief naar Pon voor coulance. Nee hoor. Ligt aan mij, koop maar een nieuwe dvd à 329. En dan vraagt de wereld zich af waarom illegaal downloaden zo populair is, het is mijn dvd verdomme. Ik heb al een licentie! Helaas schijnt het ding niet te kopiëren te zijn ( :? ) en dus kun je kopen. Kut DRM..
Toch nog maar eens even gaan zoeken, en ja hoor, inmiddels kan het gelukkig wel dus...
Laatste nieuwe software er op (tering dat duurt lang!), daarna een unlock, en eindelijk heb ik weer een kaart. Was tevreden geweest als Pon me de oude kaart had gegeven (dus niet perse de nieuwste versie), maar nu heb ik tenminste ook nog de laatste versie ;)
Maasluip schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 21:46:
[...]

+1 droog! :+
Ik dacht ook al, wie zet een auto nu zo op de foto. Het kan een OCD tik zijn, maar ik let er meestal zelfs op als ik mijn auto parkeer, dat het stuur recht staat, laat staan voor een eventuele foto :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat
  • Laatst online: 15-05-2024

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

UltraSub schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 22:11:
[...]

Toch nog maar eens even gaan zoeken, en ja hoor, inmiddels kan het gelukkig wel dus...
Laatste nieuwe software er op (tering dat duurt lang!), daarna een unlock, en eindelijk heb ik weer een kaart. Was tevreden geweest als Pon me de oude kaart had gegeven (dus niet perse de nieuwste versie), maar nu heb ik tenminste ook nog de laatste versie ;)

[...]

Ik dacht ook al, wie zet een auto nu zo op de foto. Het kan een OCD tik zijn, maar ik let er meestal zelfs op als ik mijn auto parkeer, dat het stuur recht staat, laat staan voor een eventuele foto :P
Ik ook :+ Zal wel iets met IT en idd OCD zijn :D

Vorige week alle foutmeldingen uit de 3B gewist en geen 1tje teruggekomen _/-\o_ yay!

Remmerij slijt wel wat aan, dat hoor ik echt tijdens het remmen. Volgende week APK en dan zullen ze dat wel opmerken. Enfin, nieuwe schijven en blokken liggen al klaar 8)

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Moore wagen Flipneus!

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FL!PNEUS

FL!PNEUS

Let's rawk!

UltraSub schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 22:11:
[...]

Jaja, ik was lui ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:40

Wom

Afwerking van de Pioneer dubbel DIN ziet er ook strakker uit als voorheen. Fraaie bak!

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denivan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:30

denivan

de enige

Binnenkort doe ik ook mee, krijg een nieuwe leasewagen en het wordt een Passat Variant 1.6 BMT.

Kleur : Black Oak Brown - Interieur : Stof - Matera natuurbrein
Uitrusting : Comfortline
Opties :
Business Pack (cruisecontrol, parkeersensoren voor en achter, RNS 315, Leder stuur en pook)
Bluetooth
Winterpack (verwarmde ruitensproeiers en voorzetels)
Elektrisch inklapbare spiegels
Keyless Access & Easy Open (keyless entry gecombineerd met elektrische koffer en virtueel pedaal)
Verwarmbare voorruit
Verdonkerde ruiten achter
230 Volt stopcontact
Zonder model aanduiding

[ Voor 4% gewijzigd door denivan op 24-01-2012 18:29 ]

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, "Where the heck is the ceiling?!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11:07
Sinds Augustus 2011 eigenaar van een nieuwe Polo GTI, bevalt zeer goed tot op heden! :)

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/33kf4b8.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/dov1h4.jpg

Die verschrikkelijk soundaktuator er meteen uitgehaald, wat een sjonnie geluid!

In het voorjaar maar eens richting JD. :)

[ Voor 17% gewijzigd door Vissa66 op 25-01-2012 18:47 ]

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom

McBoom

Broem

Vissa66 schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 18:21:
Sinds Augustus 2011 eigenaar van een nieuwe Polo GTI, bevalt zeer goed tot op heden! :)

[afbeelding]

[afbeelding]

Die verschrikkelijk soundaktuator er meteen uitgehaald, wat een sjonnie geluid!

In het voorjaar maar eens richting JD. :)
Mooie auto :) Het is in ieder geval een 3-deurs, vind ik veel beter bij een GTI passen dan als het een 5-deurs is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
Ziet er netjes uit Vissa66!

Mijn Passat staat inmiddels op marktplaats. Wel lachen met de handelaars die 'm gelijk morgen wel willen halen voor bedrag x want (met excuus waarom ze 't bedrag bieden). Krijgen van mij overigens wel keurig een mailtje terug dat de auto niet verkocht wordt op basis van inkoop handelsprijs.

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
McBoom schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 21:40:
[...]

Mooie auto :) Het is in ieder geval een 3-deurs, vind ik veel beter bij een GTI passen dan als het een 5-deurs is :)
Er bestaat geen 5 deurs Polo GTI volgens mij. Ik heb zelf ff serieus gekeken om een nieuwe Polo GTI te halen.
Toen ik zag dat het geen 5 deurs was, was het meteen over. Niet te doen met kids.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:19

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Bestaat wel.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23-09 10:08

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

inderdaad, prijslijst van volkswagen op de site zegt ook dat het kan:

http://imsbro.volkswagen....%20VW%20Polo.ashx?mc=polo

(450 euro kost het, elektrische ramen achter code W4B)

:)

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
Qua baggageruimte houdt het ook niet echt over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Hmm.. heb ik blijkbaar scheel gekeken op carbase :)
Anyway, Gunner heeft ook een punt, houdt niet echt over qua bagage. Aan de andere kant, kinderwagens zijn we ontgroeid, en het zou voldoende moeten zijn. Maar het was ook maar een glitch in mijn brein. Zal zeer waarschijnlijk gewoon weer een Golf worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
UltraSub schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 09:15:
[...]

Er bestaat geen 5 deurs Polo GTI volgens mij. Ik heb zelf ff serieus gekeken om een nieuwe Polo GTI te halen.
Toen ik zag dat het geen 5 deurs was, was het meteen over. Niet te doen met kids.
We hebben er thuis toch echt een staan ;)

Je kunt de gewone optie "4 deuren + elektrische ramen achter" aanvinken.

Auto is echt een aanrader. Hij is redelijk snel, ruim genoeg om met vier mensen in te zitten, onverwacht comfortabel op lange snelwegritten, niet al te onzuinig en je koopt hem afhankelijk van de opties tussen de 25 en 30k.

A propos kinderen: veel mensen kopen een auto op de kidnerwagen. Een auto kost 30.000 euro, een kinderwagen kost 1000 euro. Ik zou het andersom doen, de kinderwagen bij de auto kopen ;)

[ Voor 12% gewijzigd door t_captain op 26-01-2012 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom

McBoom

Broem

t_captain schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 11:27:
[...]

A propos kinderen: veel mensen kopen een auto op de kidnerwagen. Een auto kost 30.000 euro, een kinderwagen kost 1000 euro. Ik zou het andersom doen, de kinderwagen bij de auto kopen ;)
Nou, als hier een kind in aantocht is gaat de 3-deurs Golf van mijn vriendin mooi de deur uit en komt er een station voor in de plaats. Speelt ook mee dat er een gastank in de kofferbak staat. En een auto hoeft geen 30K te kosten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Die 30k en 1k waren ook zomaar uit de lucht gegrepen getallen. Feit is dat een auto doorgaans veel duurder is dan een kinderwagen. Verder zal voor de meeste mensen een auto veel meer emotionele binding hebben dan een kinderwagen. En een auto wil nog wel eens langer onderdeel van je huishouden zijn dan een kinderwagen.

Een aantal jaar geleden waren we bezig met gezinsuitbreiding. Toen op de groei een stationwagon geleased, dat leek toen een must :) Achteraf vraag ik me af waarom we niet gewoon een hatchback hebben genomen. Die grote kinderwagen hebben we nooit erg intensief gebruikt; meestal was demaxi-taxi handiger, of later de buggy. Voor een maxi-taxi of een buggy heb je geen bijzonder grote auto nodig. Tenzij je fervente wandelaars bent, dan zal het anders liggen en heeft een flinke wandelwagen wel meerwaarde natuurlijk.

Vijfdeurs is wel heel handig in de maxicosi periode en de eerste periode in een kinderstoel, als je tenminste je rug wilt sparen met in en uit de auto tillen van de kleine. Die periode duurt een jaar of twee.

Inmiddels zijn we een paar jaar verder en rij ik weer gewoon in een coupe. Stoel naar voren, kleuter klautert naar de achterbank, stoel naar achteren en papa kan achter het stuur. Kan weer de auto's rijden die ik leuk vind ;) Alleen als je drie of meer kinderen hebt, zullen ze een meer blijvende invloed op je wagenpark moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-09 22:32

racoon

mooowwww

Weet er iemand of er in een polo ook een kinderwagen in de kofferbak past?

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Ik ga daar niet vanuit. We hebben hier een Bugaboo. Leg ik die in de bak van de Golf, dan gaat er niet veel meer bij. Kijk ik naar het verschil in liters tussen de Golf en Polo, dan denk ik dat het nog wel eens problematisch zou kunnen zijn. En dan is de bugaboo een van de allerkleinste wagens. True, later kun je toe met een buggy, maar in het begin is een serieuze kinderwagen zoveel fijner. Just my 2 cts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
racoon schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 20:32:
Mijn kameraad legt in zijn golf 6 net een kinderwagen + verzorgingstas. Dan is de koffer vol.

Hier is er ook een kleine onderweg en zal ook een buggy moeten kopen die past :). Maar dat lukt met een golf makkelijker dan met een polo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Laatst online: 23-09 22:02

Smarron

The bend

Heb zelf een Golf en daar passen exact 2 lompe Maxi Cosi kinderwagens (type Muria met 4 luchtbanden) in. Het is dan wel een een Variant wat echt enorm veel scheelt in ruimte. Paar jaar gekeken naar een Seat Altea en daar was de bergruimte een drama met een Maxi Cosi, pastte net wel, maar dan was ook direct de hele kofferbak gevuld. Normale Golf is denk ik ongeveer hetzelfde, Polo is echt nog een stukje krapper.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
De kinderwagen/buggy moet goed rijden (luchtbanden); in de golf passen en iso-fix hebben, liefst met basisstation.
Wij zijn redelijk overtuigd van de chicco i-move. Weten alleen niet of dit gaat passen in de golf.

Ben al blij dat ik op het laatste nippertje voor de golf heb gekozen ipv de beoogde scirocco :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom

McBoom

Broem

Wat vinden we van de GT Up!?
Afbeeldingslocatie: http://reviews.cnet.com/i/tim/2011/09/13/vw_up_gt_01_620x433.jpg
Ik vind het wel een leuk karretje, doet de tijden van de Mk1 GTI wel wat herleven :) Alleen past er helemaal geen kinderwagen in :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Laatst online: 21-09 00:21

ajhaverkamp

gewoon Arjan

(jarig!)
250 liter bagageruimte, kwestie van goed aanduwen.

De Cross-Up sluit meer aan op mijn leeftijdsgroep met de wat hogere instap :)

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23-09 20:55

NoFearCreations

3DPrint the world!

Afgelopen week de GTi nog maar iets verder omlaag gedraaid, moet nu echt smallere banden, of kleinere wielen, als ik nog verder omlaag wil.

Ook de spiegels matzwart gespoten, waren verkleurd/afgebladerd. En de grill ook matzwart gemaakt.
Afbeeldingslocatie: http://i2.photobucket.com/albums/y42/NoFear-QV/MK3%20GTi/WP_000030.jpg

Nu is gaan bedenken wat voor een kleur de wielen worden??

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12:59

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

NoFearCreations schreef op maandag 30 januari 2012 @ 12:43:
Afgelopen week de GTi nog maar iets verder omlaag gedraaid, moet nu echt smallere banden, of kleinere wielen, als ik nog verder omlaag wil.

Ook de spiegels matzwart gespoten, waren verkleurd/afgebladerd. En de grill ook matzwart gemaakt.
[afbeelding]

Nu is gaan bedenken wat voor een kleur de wielen worden??
Is hij nu rood/roze aan het worden of licht dat aan de foto? Zoiets staat nog vetter als je hem heel erg netjes rood poetst!

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Is nog erg netjes rood, ligt aan de camera, Lumia 800.
Wordt zodra het beter weer is, een keer helemaal gepolijst.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
Jammer dat die auto wel erg aan het stereotype Golf GTI-beeld voldoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Wat is er stereotype aan dan?

Zit geen luide uitlaat onder, geen opzichtige stickers, geen onnodige verlichting, hij is alleen laag.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

racoon schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 20:32:
Je hebt toch een Audi A3? En wat voor Polo? Het modeljaar maakt volgens mij ook uit.

[ Voor 12% gewijzigd door Slasher op 30-01-2012 13:14 ]

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
NoFearCreations schreef op maandag 30 januari 2012 @ 13:02:
Wat is er stereotype aan dan?

Zit geen luide uitlaat onder, geen opzichtige stickers, geen onnodige verlichting, hij is alleen laag.
zwarte velgen... verlaagd... embleemloze grille... zwarte spiegels......

Als jij het mooi vind prima. Maar ik hou niet zo van dat soort aftermarket 'tuning'. Als ik zo'n auto voorbij zie rijden moet ik altijd ff kijken of de bestuurder ook een petje op heeft.

[ Voor 22% gewijzigd door Gunner op 30-01-2012 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Zwarte velgen en zwarte spiegels snap ik ff niet. Dus als ik stalen wielen zonder wieldoppen, en originele ongespoten spiegels zou hebben is het ook fout?

Verlaging kan ik begrijpen, is niet iedereen fan van, grill is tijdelijk, zodra ik voor weinig een rode vento tegen kom, gaat het complete front over.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Gunner heeft gewoon gelijk ;)
Hoe je het ook draait, sjonnie/petjes auto. :P
Het is de combinatie van leeftijd Golf (dus welke doelgroep), de meer dan stevige verlaging, de maat en kleur vh lichtmetaal, de grill, spiegels, enz. Feit dat je het verschil met de OEM delen niet echt lijkt te zien zegt ook wel iets :)
No pun intended! Ieder zijn ding. Heb het zelf vroeger ook gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Weet iemand misschien waar je online volkswagenonderdelen kan bestellen op onderdeelnummer? Veel universele webshops hebben de standaard artikelen maar niet de artikelen die ook bij een vw dealer te krijgen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s3.
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21-09 19:35

s3.

Originele onderdelen worden niet ge-reselled? Dus enkel bij de dealer verkrijgbaar helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom

McBoom

Broem

Blueone schreef op maandag 30 januari 2012 @ 16:12:
Weet iemand misschien waar je online volkswagenonderdelen kan bestellen op onderdeelnummer? Veel universele webshops hebben de standaard artikelen maar niet de artikelen die ook bij een vw dealer te krijgen zijn.
Wat zoek je dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Laatst online: 13-09 16:51
Ik overweeg deze auto. Zijn er mensen die mij advies kunnen geven? Ziet er leuk, qua opties wel ok. Km stand is ok voor mij. Niet te oud, niet te jong. Alleen lees ik wisselende ervaringen met de golf variant.

http://voorraad.wheelerde...af96/details/?sid=3931631

Afbeeldingslocatie: http://images.wheeler.nl/s1326284503/3931631-1-2-2.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door HawVer op 30-01-2012 20:17 ]

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
Kan een auto te jong zijn? :P

Ziet er verder wel netjes uit. Op de foto's dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Laatst online: 13-09 16:51
Gunner schreef op maandag 30 januari 2012 @ 20:30:
Kan een auto te jong zijn? :P

Ziet er verder wel netjes uit. Op de foto's dan.
Ja, maar dan gaat het eigk om de eurootjes :P

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
Jahoor, ik hoef b.v. prive geen nieuwe auto. Ik laat de grootste afschrijving graag over aan een ander :)

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
Ja dat is ook weer waar.

Pagina: 1 ... 28 ... 62 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Gunner wil graag de topicstart overdragen aan iemand anders. Indien je geïnteresseerd bent in deze eervolle taak, stuur hem even een DM.

http://tweakers.net/gallery/895~~~[/html]