Het Grote Volkswagen-topic deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 27 ... 62 Laatste
Acties:
  • 408.509 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:59
Arfman schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 11:13:
D'r rijd hier in de buurt (omg. Almelo/Borne) een Jetta (nieuw model), compleet stock, met LED DRL's in de luchthapper aan de voorkant. Ziet er _niet_ uit, en er rijdt niet eens een petje in.
Bij m'n werk in de buurt (A'dam ZO) rijdt er iemand in een Hyundai sedan (type geen idee) wellicht zelfs geen Hyundai, maar Koreaans iig, rond met van dat soort strips. Echt geen pan is dat haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
sh4dow schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 11:30:
Lees net dit op het VW Forum, alweer een goede actie van PON als dit waar is...:
http://www.vwforum.nl/vol...f-misleiding-t137625.html
Jezus. Hufterig gedrag van Pon. Ook hufterig gedrag van jaloerse posters daar. Blegh. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-09 13:49

Arfman

Drome!

tiguan schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 11:35:
[...]

Bij m'n werk in de buurt (A'dam ZO) rijdt er iemand in een Hyundai sedan (type geen idee) wellicht zelfs geen Hyundai, maar Koreaans iig, rond met van dat soort strips. Echt geen pan is dat haha.
Nouja, met zo'n ral hok zie je dat wel vaker. Maar dit is een compleet OEM Jetta, nette auto om te zien, en meteen gedegradeerd tot 7e hands petjeskar (wat die Hyundai al van zichzelf is :P)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23-09 16:58
Mijn gebakje;

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7175/6454304555_e657ab45a1_z.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7025/6507275581_637bc80b15_z.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7162/6507253081_014b65bdba_z.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7009/6507263361_8e86daf1c4_z.jpg

Voor zien van een mooie laag Collinite 476S.

Is officieel een automaat (soort van). Heb hem omgebouwd naar een handschakel. Gechiptuned naar 90PK. Wordt van de week even voorzien van een gloednieuwe golf 4 Pook en Audi TT Pedalen. Zit een 1.2 TDI in.

Is weer eens wat anders dan een Golf 6 GTI :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:27
Appleman schreef op zondag 25 december 2011 @ 21:47:

Is weer eens wat anders dan een Golf 6 GTI :P.
Nogal ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Ombouw naar handbak? Je doet nogal alsof dat niks was. :X
Je computer, de bekabeling, de pedalen, alles moet toch gewisseld worden dan?

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
Computer moet aangepast worden, Schakelmechanisme moet aangepast worden, moeten andere pedalen in, koppelingskabel naar binnen werken. Schakelpook natuurlijk inbouwen en electronica aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
Maar ik denk dat ik menig golf bestuurder wel kan uitlachen als het om kosten gaat. Verzekering WA+ 33 euro per maand. Wegenbelasting vrij. 3,4L/100Km.

Traag is hij ook zeker niet met ze 170Nm op 803Kg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Appleman schreef op maandag 26 december 2011 @ 00:49:
Computer moet aangepast worden, Schakelmechanisme moet aangepast worden, moeten andere pedalen in, koppelingskabel naar binnen werken. Schakelpook natuurlijk inbouwen en electronica aanpassen.
Ja precies, daar was ik al bang voor. :P Helemaal zelf gedaan?

Je kunt trouwens ook je bericht wijzigen en een quote toevoegen, dat scheelt dubbel posts!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 24-09 14:41

SeatRider

Hips don't lie

Appleman schreef op maandag 26 december 2011 @ 00:54:
[...]

Maar ik denk dat ik menig golf bestuurder wel kan uitlachen als het om kosten gaat. Verzekering WA+ 33 euro per maand. Wegenbelasting vrij. 3,4L/100Km.

Traag is hij ook zeker niet met ze 170Nm op 803Kg.
Wegenbelastingvrij is ie officieel dan niet meer denk ik, je moet ook je kenteken laten aanpassen van automaat naar handgeschakeld, en die 3L dingen zijn niet voor niets met automaat geleverd.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-09 00:21

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Mijn 3L:
Afbeeldingslocatie: http://farm1.staticflickr.com/85/236928900_d577d65fc3_z.jpg
IMG_8375-IMG_8377_HDR by A.J. Haverkamp, on Flickr
Nog steeds de "automaat" zoals ik hem nu ruim 11 jaar geleden opgehaald heb bij de dealer. Zelfs nog de orginele koppeling, orginele uitlaat, etc na 178.000 km.

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Koppeling is niet gek met nog geen 2 ton, mijne heb ik preventief laten vervangen bij 2,5 ton, maar een collega van mij heeft hem zelf bij 3,5 ton pas vervangen. Toen zat hij wel op de popnagels haha. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-09 14:22

Wom

Ben benieuwd wat voor config de überzuinige versie van de Up! gaat krijgen.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
PWM schreef op maandag 05 december 2011 @ 18:23:
[...]
Vooral binnen de bebouwde kom is het altijd fijn om achter mensen met die gedachte te rijden. Elke verhoging in de weg moet worden genomen alsof het de Everest zelf is. Zelfs mijn oma van 93 stuurt sneller door de stad, dan zo'n lage Golf/3-serie/Astra/etc

Er is een reden dat fabrieksauto's (inclusief exoten) een paar cm speling hebben :+
Omdat ik hier een pagina over verlagingen tegenkom wil ik mijn vraag hier neerleggen: WAAROM?!
Ik vraag het me al jaren af... Het komt over als een soort wedstrijd: lager rijden dan anderen. Kan iemand het me uitleggen? Je raakt drempels, stoepjes, echt alles wat maar normaal op de weg ligt. Het geeft schade, je vering heeft geen ruimte meer dus comfort is ook weg, en het ziet er uit alsof je veren doorgezakt zijn (wat mij betreft ziet het er niet uit).
Waarom dan toch die verlaag-hobby met de kleinste autootjes? In de VS kom je het tegenovergestelde tegen: zo groot mogelijke auto's worden zo hoog mogelijk op de veren gezet. Dat ziet er ook belachelijk uit, maar dan raak je in ieder geval niets meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 09:35

Krentenbol

Prutz0r

RemcoDelft schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 00:05:
wat mij betreft ziet het er niet uit
En wat anderen betreft dus juist wel ;)

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
SeatRider schreef op maandag 26 december 2011 @ 09:44:
[...]

Wegenbelastingvrij is ie officieel dan niet meer denk ik, je moet ook je kenteken laten aanpassen van automaat naar handgeschakeld, en die 3L dingen zijn niet voor niets met automaat geleverd.
Hij is wegenbelasting vrij tot 2014 dus ik kan er nog wel 2 jaar van genieten.
ajhaverkamp schreef op maandag 26 december 2011 @ 10:00:
Mijn 3L:

Nog steeds de "automaat" zoals ik hem nu ruim 11 jaar geleden opgehaald heb bij de dealer. Zelfs nog de orginele koppeling, orginele uitlaat, etc na 178.000 km.
Ik heb er een gereviseerde bak onder hangen. Heb er net 5K mee gereden. Koppeling was nog erg goed. Staat nu 205.000 op de teller.

Overigens erg mooie lupo. Accumulator wel vervangen mag ik hopen? :9 Als je vragen hebt over de 3L, pm me maar! Woon zelf ook in A'dam.

[ Voor 7% gewijzigd door Khayma op 27-12-2011 00:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
Appleman schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 00:56:
Hij is wegenbelasting vrij tot 2014 dus ik kan er nog wel 2 jaar van genieten.
Dat is niet precies wat hij zegt. Door je modificaties is het mogelijk dat de auto technisch gezien niet meer aan de eisen van de MRB-vrije status voldoet.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwannoes
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-08 21:23

Gwannoes

Solderen moet je leren

[...]

Omdat ik hier een pagina over verlagingen tegenkom wil ik mijn vraag hier neerleggen: WAAROM?!
Ik vraag het me al jaren af... Het komt over als een soort wedstrijd: lager rijden dan anderen. Kan iemand het me uitleggen? Je raakt drempels, stoepjes, echt alles wat maar normaal op de weg ligt. Het geeft schade, je vering heeft geen ruimte meer dus comfort is ook weg, en het ziet er uit alsof je veren doorgezakt zijn (wat mij betreft ziet het er niet uit).
Waarom dan toch die verlaag-hobby met de kleinste autootjes? In de VS kom je het tegenovergestelde tegen: zo groot mogelijke auto's worden zo hoog mogelijk op de veren gezet. Dat ziet er ook belachelijk uit, maar dan raak je in ieder geval niets meer!
Persoonlijk ben ik er ook niet zo heel erg voorstander van. Maar ik ken de voordelen wel.
Ik heb ooit een verlaagde auto gekocht (VW Vento 1.8 90pk), welke ik later weer "verhoogd" heb. Na de verhoging was te topsnelheid 5-10km/h lager. Ook in de bochten moest ik me iets meer inhouden, omdat het zwaartepunt verhoogd was. Veercomfort en drempels gingen daarna natuurlijk wel beter worden. Ik denk dus dat het een kwestie van persoonlijke voorkeur is.
Maar ik denk dat veel mensen het ook gewoon om de "looks" doen. Ook dat is een kwestie van persoonlijke voorkeur.

Hmmz, hier komt dus m'n sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:06

McBoom

Broem

[...]

Volgens mij heb jij nog nooit in een verlaagde auto gereden. Alle argumenten die jij aandraagt ondervind ik totaal niet. Met een goede (schroef)set valt het met het comfort wel mee. Toegegeven, het wordt wat stugger, maar dat je ruggengraat bij elk steentje een oplawaai krijgt is echt niet zo. Drempels raak je hooguit met de voorspoiler en stoepjes? Die zijn voor voetgangers. En wat voor schade moet het veroorzaken? En hoe het eruitziet is inderdaad subjectief. Ik vind elke auto die niet verlaagd is eruitzien als een terreinauto :X

The ramblings of an idiot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:50
McBoom schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 12:21:
Ik vind elke auto die niet verlaagd is eruitzien als een terreinauto :X
What?
Mijn golf 6 vind ik heus geen terreinwagen.

Mooi, netjes van de grond en comfortabel :+
Zo standaard als de pest (alles oem), wel beetje gewaxt...
Afbeeldingslocatie: http://farm7.staticflickr.com/6073/6138137446_57a5d7e89e.jpg
Blijf hem geweldig vinden, ook na 9 maanden :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom

McBoom

Broem

Engineer Stewie schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 12:54:
[...]

What?
Mijn golf 6 vind ik heus geen terreinwagen.

Mooi, netjes van de grond en comfortabel :+
Zo standaard als de pest (alles oem), wel beetje gewaxt...
[afbeelding]
Blijf hem geweldig vinden, ook na 9 maanden :D.
Die kan best 4cm naar beneden zonder dat het minder comfortabel wordt :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwannoes

Gwannoes

Solderen moet je leren

McBoom schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 13:01:
[...]
Comfort is heel persoonlijk. Heeft geen enkele zin om over te gaan discussiëren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom

McBoom

Broem

Gwannoes schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 13:05:
[...]

Comfort is heel persoonlijk. Heeft geen enkele zin om over te gaan discussiëren.
Ik bedoel t.o.v. het comfort wat ie nu heeft en niet wat ik comfortabel vind ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Laatst online: 08:04

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Gwannoes schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 13:05:
[...]

Als je Golf rijdt weet je niet wat comfort is.

* Maasluip

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 00:02
Ik meld me officieel aan in dit topic, sinds vanmorgen ben ik de eigenaar van een Passat Variant uit 2009.
Het is de 2.0 DSG Highline versie, wat een mooie wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Maasluip schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 13:37:
[...]

* UltraSub
Als je comfort wil moet je een fransoos gaan rijden en het bochtengedrag dan maar voor lief nemen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-09 13:19
Maasluip schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 13:37:
[...]

* Rupie
:w

Toegegeven, mijn Golf uit 2005 rijdt niet zo comfortabel als mijn Focus station reed. Maar ik zou het nou ook weer niet echt oncomfortabel willen noemen.

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

UltraSub schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 15:18:
[...]

Als je comfort wil moet je een fransoos gaan rijden en het bochtengedrag dan maar voor lief nemen ;)
Of je pakt een Citroën ZX, dan heb je beide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
McBoom schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 13:01:
[...]
Zonder comfortverlies kan niet. Er zijn hier verkeersdrempel waar je met een verlaagde auto niet aan 30 km/h overkomt zonder dat de bumper de grond raakt. Ook dat is comfort.

Comfort gaat niet om onderstel alleen, maar om de hele wagen, de golf highline heeft goede stoelen, de gti/gtd stoelen zijn nog net iets beter op lange ritten (5 uur en langer).
De trendline/bluemotion vond ik al vreselijk toen ik erin ging zitten.
Vind hem net zo comfortabel als mijn peugeot en dat is vooral door de betere bouwkwaliteit.

De verlaagde golfjes (vooral de 3 en 4) laat ik voor de gekleurde medemens en daar wens ik niet in gezien te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-09 14:22

Wom

Maasluip schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 15:28:
[...]

Of je pakt een Citroën ZX, dan heb je beide.
Nu heb ik nog nooit in een ZX gereden, maar nu mag je een auto van 20 (?) jaar oud toch niet vergelijken met een hedendaagse auto lijkt me.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Die onderstellen zijn geniaalgeweldigbriljant :D Die dingen liggen aardig in de bocht en 70 over een lelijke drempel is geen probleem. De Xantia Activa daarna zijn helemaal lachen. Die kunnen dat ook, maar hellen NOOIT over in een bocht :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Probeer het eens. Passief meesturende achteras is zoooo geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Maasluip schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 20:06:
Meesturende achteras wel, maar al de rest van een zx niet zenne :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Maasluip schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 20:06:
Mijn Saab 9-3 SS heeft ook een meesturende achteras en je merkt het idd erg goed, waar je normaal al lang met onderstuur rechtdoor zou glijden gaat hij nu netjes de bocht om, ook met hoge snelheden op klaverbladen erg fijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Hebben de Golf VI rijders hier wel eens last gehad van uitvallende aircoverlichting/unit? De verlichting achter deze unit valt bij zowat elke keer wegrijden een seconde uit. Laatst een paar keer een minuut en pas geleden viel zelfs verlichting, binnen en buiten, uit...

Voorbeeldje:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=0u6TASEFw90]

Hier was de verlichting ~ 1 minuut uit, de ventilatie doet niets, de RNS-310 geeft wel alle wijzigingen weer maar daar houdt het mee op. Aan het eind van het filmpje zie je de verlichting en aanjager weer aan gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-tuning
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-09 08:56
Heb sinds eind November ook een Volkswagen als winterauto:

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/f42y4o.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/1zvtjjq.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/oqy445.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/26ruu.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/296f5f6.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/2mh7d45.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/2hn7uxd.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/2vlqv46.jpg

Is denk ik niet iedereen zijn smaak >:)

Mijn zomerauto:

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/20ickdw.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i1118.photobucket.com/albums/k611/MTuning8/DSC_5252.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/1zw24w2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/zmd0rr.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
J0YR1D3R schreef op woensdag 28 december 2011 @ 15:12:
Hebben de Golf VI rijders hier wel eens last gehad van uitvallende aircoverlichting/unit? De verlichting achter deze unit valt bij zowat elke keer wegrijden een seconde uit. Laatst een paar keer een minuut en pas geleden viel zelfs verlichting, binnen en buiten, uit...

Voorbeeldje:
[video]

Hier was de verlichting ~ 1 minuut uit, de ventilatie doet niets, de RNS-310 geeft wel alle wijzigingen weer maar daar houdt het mee op. Aan het eind van het filmpje zie je de verlichting en aanjager weer aan gaan.
Lijkt me niet echt normaal, maar daar was je al achter denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:10

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Vraag of jullie mening;

Vanmorgen heb ik mijn Golf V (Benzine) voor de tweede keer in een maand tijd moeten bijvullen met olie. Tussen de keren bijvullen zat 4000km. Er staat bijna 170.000 op de teller. De eerste 150.000 heb ik nooit olie hoeven bij te vullen.

Leaseplan heeft contact gehad met de garage en wil dat ik met de auto blijf doorrijden. De garage heeft mij voor de zekerheid 2 liter extra olie meegegeven. Is dit verantwoord of mogen ze dit doen? Volgende week ga ik op ski-vakantie en sta liever niet een dag langs de kant van de weg met vrouw en baby. Wat is jullie mening?

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
Ik heb altijd begrepen dat zolang je het verbruik niet minder is dan 1000km/L dat garages er niet echt een probleem in zien.

Zelf heb ik met mijn VI in mijn ogen last van een bokkende oliesensor. Als ik zin en tijd heb mag de garage er eens naar kijken.

[ Voor 34% gewijzigd door Gunner op 02-01-2012 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Zolang het niet een liter per tankbeurt is lijkt me er verder niet zo veel aan de hand. Goed, het is de vraag waarom de motor olie verbruikt, maar gewoon regelmatig controleren en bijvullen, dan is er niets aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-07 13:07
Dan zal hij wel ergens wat verliezen.
Garage's vinden dit idd niet zo'n groot probleem.
Ik hoef bij mijn golf nooit olie bij te vullen. Ik wissel alleen om het jaar. (bij aankoop was het blok een beetje vochtig, wat niet zo'n probleem is. Toch wilde ik dat de koppakking vervangen werd. Nu na 3 jaar nog steeds kurk droog en geen olie verbruik)

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwannoes

Gwannoes

Solderen moet je leren

Garages accepteren inderdaad 1 liter op 1000 km, maar persoonlijk vind ik het erg veel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat
  • Laatst online: 15-05-2024

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Weeeeeeee,

Afbeeldingslocatie: http://lichtsignaal.nl/rommel/plaatjes/passat_nieuw.jpg

Weer terug naar dit Topic en weg uit 't Lolvo topic :D Ben weer blij dat ik terug ben bij de Passat. Nu met ECC en goed geinstalleerde afstandbedienbare sloten. 264k op de teller, nog 60k te gaan voor nieuwe riem en de lak is nagenoeg perfect. Betere pics komen asap. Nog geen zin in wassen gehad (vandaag opgehaald :+ )

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel_rox
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07:09
Afbeeldingslocatie: http://i497.photobucket.com/albums/rr334/maikelvandenhurk/IMG_20110903_155132-1.jpg

Aankomende week stuk om laag en ander setje velgen er onder schroeven, cant wait!

[ Voor 12% gewijzigd door maikel_rox op 02-01-2012 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 24-09 14:41

SeatRider

Hips don't lie

m-tuning schreef op maandag 02 januari 2012 @ 11:38:

[afbeelding]
Ik vind 'm gaaaaf, zit er echt een 4.2 liter in? ;)

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Mijn zomerauto:
Zijn beide aardig vet :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

WhizzCat schreef op maandag 02 januari 2012 @ 18:53:
Weeeeeeee,

[afbeelding]

Weer terug naar dit Topic en weg uit 't Lolvo topic :D Ben weer blij dat ik terug ben bij de Passat. Nu met ECC en goed geinstalleerde afstandbedienbare sloten. 264k op de teller, nog 60k te gaan voor nieuwe riem en de lak is nagenoeg perfect. Betere pics komen asap. Nog geen zin in wassen gehad (vandaag opgehaald :+ )
Doe eens lief. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Had de 850 maar lief moeten doen voor mij :+ Startmotor ging kapot, stuurbekrachtiging was echt heel sjompig, raam lekte ... te veel ellende om op te noemen. Die twee/drie reparaties zitten denk ik al op zo'n 600 á 800 euro bij elkaar. Ik kon er nu nog 500 voor krijgen en een bijzonder goede auto in ruil. Ach, "it was fun while it lasted", wat niet erg lang was :+

Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:15

Prx

WhizzCat schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 08:28:
[...]

Had de 850 maar lief moeten doen voor mij :+ Startmotor ging kapot, stuurbekrachtiging was echt heel sjompig, raam lekte ... te veel ellende om op te noemen. Die twee/drie reparaties zitten denk ik al op zo'n 600 á 800 euro bij elkaar. Ik kon er nu nog 500 voor krijgen en een bijzonder goede auto in ruil. Ach, "it was fun while it lasted", wat niet erg lang was :+
Doe je signature eens aanpassen! ;) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Mijn zomerauto:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Oeeee, netjes een passat 35i op verbreed staal. GEYL! :P

Die honda legend coupe is ook een mooi apparaat. d:)b

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klitse
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Gwannoes schreef op maandag 02 januari 2012 @ 13:24:
Garages accepteren inderdaad 1 liter op 1000 km, maar persoonlijk vind ik het erg veel!
Ik heb een Golf VI 160pk benzine. De eerste 20000 km volgens mij 1 keer olie bijgevuld daarna tot 30000 km meerdere keren.Uiteindelijk bleek ie 700 ml op 1000km te verbruiken.
Vonden ze erg veel bij de garage en na overleg met de importeur en de leasemaatschappij hebben ze er 2 weken geleden een nieuwe motor in gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Timeless schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 09:07:
[...]

Ik heb een Golf VI 160pk benzine. De eerste 20000 km volgens mij 1 keer olie bijgevuld daarna tot 30000 km meerdere keren.Uiteindelijk bleek ie 700 ml op 1000km te verbruiken.
Vonden ze erg veel bij de garage en na overleg met de importeur en de leasemaatschappij hebben ze er 2 weken geleden een nieuwe motor in gezet.
Die van mijn vader hetzelfde verbruik, echter dealer houdt vast aan feit dat het binnen de norm is.
Wel erg frappant dat het blok 0,0 verbruikte, moet terug voor een update waarbij het blok armer wordt afgesteld omdat anders de zuigers kunnen verbranden, daarna loopt hij slechter stationair, én verbruikte hij eerst ruim meer dan een liter per 1000 km. Was bijna bijvullen bij iedere tankbeurt. Terug gegaan, software veranderd, nu gebruikt hij dus net wat minder.
Zegt hij er wat van dat het niet zo was voor de update, en dat hij het er niet mee eens is, wat denk je wat ze zeggen? "Nee meneer, het is binnen de norm, en het kan niet dat er door software olie verbruik optreedt." Eeeeh, wat hebben ze dan eerst gedaan middels software om het net onder de norm te krijgen?

Hij heeft het gevoel dat hij nu genaaid wordt. Blok heeft nog geen 20K gelopen. Ik vind het ook niet normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
Timeless schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 09:07:
[...]

1.4 of 1.8 motor? Zal het eens sterk in de gaten houden. KM-stand is nu ongeveer 23.000 maar ik krijg te vaak meldingen over de olie sensor/service.... is al gereset en dan is het even goed....

Ik heb nog even voordat de garantie afloopt, maar toch. Daarna is het mijn eigen probleem.

[ Voor 6% gewijzigd door Gunner op 03-01-2012 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Kun je nog garantie bijkopen? Ik weet dat het vaak te duur is voor wat je er voor krijgt, maar ik wordt niet vrolijk van alle berichten en zou het doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-tuning
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-09 08:56
SeatRider schreef op maandag 02 januari 2012 @ 19:34:
[...]

Ik vind 'm gaaaaf, zit er echt een 4.2 liter in? ;)
Als je goed kijkt staat er dit:

4.2L
Wischwasser

Klopt ook niet helemaal, zit 5L ruitenwisservloeistof in.
Maar vond dat wel grappig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
UltraSub schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 09:19:
Kun je nog garantie bijkopen? Ik weet dat het vaak te duur is voor wat je er voor krijgt, maar ik wordt niet vrolijk van alle berichten en zou het doen.
Ja dat kan en dat ben ik ook zeker van plan. Voor die paar honderd euro heb je dan wel wat gemoedsrust.

Heb nog ergens in mei garantie....

[ Voor 21% gewijzigd door Gunner op 03-01-2012 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klitse
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Gunner schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 09:15:
[...]

1.4 of 1.8 motor? Zal het eens sterk in de gaten houden. KM-stand is nu ongeveer 23.000 maar ik krijg te vaak meldingen over de olie sensor/service.... is al gereset en dan is het even goed....

Ik heb nog even voordat de garantie afloopt, maar toch. Daarna is het mijn eigen probleem.
1.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

WhizzCat schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 08:28:
[...]

Dat klinkt als een hoop pech en onkosten. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Yupz, dus weer op zoek naar een andere auto (lees: VW Passat) en gevonden. Redelijke deal gemaakt met een vrij lokale handelaar. Ik denk 2 of 4 nieuwe bandjes en dan kan die weer mooi minimaal een jaar vooruit :)

Hij is van binnen echt helemaal 100% netjes (bijna showroom staat, ware het niet dat de pook en de bovenkant van het stuur iets versleten zijn). Buitenkant is ook vrijwel 100%. Alleen bij de stijlen van de voorportieren de beroemde Passat plekjes. Volgens mij zitten er zelfs nieuwe koplampen in. Die zijn echt kraakhelder. Interieur is netjes donker met "carbon" accentjes i.p.v. vies plastic. Ik denk dat dat aftermarket is, maar erg netjes gedaan.

En de afstandbediening is ook aftermarket, maar wel van VDO. Dus geen Chinese rommel. Deze kar is echt aandacht aan besteed :) Motorruimte is ook echt supernetjes. Beetje vetting, niet te, geen rare zweetplekjes, alle klemmen in orde, turbo netjes. Nah ja, ik verwacht hier voorlopig niet echt veel van behalve standaard onderhoud yay \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-09 15:27

Galois

1811 - 1832

Vreemde verhalen over olieverbruik. Heb net een VW gekocht (Golg Variant 1.4 TSi) en ben daarom hier :-)

Mijn Corsa die verbruikte niks. Althans nooit op gelet. Bij de jaarlijkse beurt (ong. 20.000 km) deden ze dat bij de dealer. Heb zelf nooit de vraag vd auto gehad.

Lijkt mij niet goed 1 L elke 1000 km. Maar goed ben dan ook geen autokenner :-)

Maar geeft deze auto aan als hij laag in z'n olie zit? Of moet ik dat zelf in de gaten houden?

Had gehoopt op net zoveel omkijken als naar m'n Corsa: één keer per jaar naat de garage en verder deed alles het altijd...

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Het gaat over de 160pk versie denk ik he, met dat olieverbruik, de 122pk heeft daar geen of weinig last van.

De Golf heeft inderdaad een indicator die aangeeft als je oliepeil laag is, maar volgens de dealer moet je die niet gebruiken om je olie in de gaten te houden, want dan is 't eigenlijk al te laag. Maar ik hoef de 122pk versie amper bij te vullen. Heb 't nu 2 keer gedaan in 65000km en dat flesje is nog niet leeg.

[ Voor 3% gewijzigd door tiguan op 05-01-2012 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

1l op 1000 km is zeker te veel, maar elke garage zal zeggen dat het "acceptabel" is. Uiteraard kun je je auto laten repareren, maar dat kan een dure reparatie zijn.
En elke auto heeft een lampje voor de oliedruk. Als het oliepeil maar laag genoeg is dan heb je ook geen oliedruk meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

tiguan schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 21:46:
Het gaat over de 160pk versie denk ik he, met dat olieverbruik, de 122pk heeft daar geen of weinig last van.

De Golf heeft inderdaad een indicator die aangeeft als je oliepeil laag is, maar volgens de dealer moet je die niet gebruiken om je olie in de gaten te houden, want dan is 't eigenlijk al te laag. Maar ik hoef de 122pk versie amper bij te vullen. Heb 't nu 2 keer gedaan in 65000km en dat flesje is nog niet leeg.
Gelukkig. Heb de 122 pk. En 2x in 65.000 km overleeft dus ook zijn jaarlijkse beurten. Maar zal er toch op gaan letten dan. Misschien dat m'n Corsa dat ook nodig had, maar ik dat nooit gemerkt heb omdat na 20.000 km hij toch weer voor een beurt stond.

Al begreep ik dat het interval voor beurten bij de Golf was langer waren.

We zullen zien. Altijd spannend een andere auto. Mijn Corsa heb ik 10 jaar in gereden en nog nooit iets mee gehad (afgezien van het regulier onderhoud). Daar gaan we nu ook weer voor!!
Al lees ik hier en daar toch wat problemen met de 1.4 TSi motor... Hopelijk net zo overdreven als de klachten over de antenne van de iPhone 4 ;-)

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Dacht dat de diesels meer olie verbruikte dan de benzines??
1L/1000km is belachelijk veel... Weet dat de gemiddelde 1.9 TDI hier rond de 1L/8000km zat. De 1.6 TD, 2.0TDI en 1.8 FSI heeft niemand een probleem mee hier. Andere motorisaties heben we hier op het bedrijf volgens mij niet (van de VAG stal). Denk als ik goed tel hebben we 13 VW/audi's en 5 andere merken.

Ik ben met de golf op onderhoud geweest op 31.000 km en heb zelf geen olie in tussentijd moeten bijvullen.
Betreft een 2.0TDI 140pk.

Heb het eigenlijk NOOIT moeten doen op 11 jaar tijd. Heb een 1.2i, 1.4i, 1.4HDI, 1.9 TDCI en 2.0 TDI gereden.
De 1.2i ging alle 5000 km binnen, de 1.4i alle 10.000km. De 1.4 HDI alle 20.000 en de andere om de 30.000 km.

Ben nu ook niet de meest bepaald zuinige rijder, auto is zeer 'sportief' ingereden :p. Als hij warm is durf ik gerust doortrekken tot 110 km/h in 3de :). Rij wel altijd rustig totdat de olie 90° heeft bereikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwannoes

Gwannoes

Solderen moet je leren

Engineer Stewie schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 08:26:
Ben nu ook niet de meest bepaald zuinige rijder, auto is zeer 'sportief' ingereden :p. Als hij warm is durf ik gerust doortrekken tot 110 km/h in 3de :). Rij wel altijd rustig totdat de olie 90° heeft bereikt.
Heb jij een olietemperatuur-sensor in de auto dan? Mijn passat geeft alleen koelwater-temperatuur aan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cliffie
  • Laatst online: 07:15

Cliffie

Trompetslet

Die zit in de boordcomputer!

17x DMEGC DM300-M156-60BK @ Enphase | 3300Wp Oost & 1800Wp West (Gouda)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
In de Plus-versie denk ik alleen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Zit inderdaad zeker niet in alle versies.

/edit
En daar kom ik al jaren met mijn kop niet bij. Waarom in godsnaam.
Koelvloeistoftemperatuur > lekker belangrijk, is toch gestabiliseerd. Haal die meter weg, en laat gewoon een lampje branden als te heet wordt, of iets anders op het display. In ieder geval is die meter op het dashboard werkelijk totaal overbodig (geworden?)..
Olietemperatuur > wel belangrijk, bijna nooit in een uitvoering, waarom niet standaard in alle uitvoeringen? En dat is consistent voor alle merken.

Ik snap het echt niet. Iemand die hier de reden van weet?

[ Voor 87% gewijzigd door UltraSub op 06-01-2012 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
UltraSub schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 09:39:

Olietemperatuur > wel belangrijk, bijna nooit in een uitvoering, waarom niet standaard in alle uitvoeringen? En dat is consistent voor alle merken.
Het erge is dat het er wel standaard in zit, maar alleen niet getoond wordt. Ik heb hem in mijn A4 ook aan laten zetten, bij de Golf en Passat kan dat ook gewoon.

Ik let ook altijd op de temp voordat ik ga blaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

UltraSub schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 09:39:
Zit inderdaad zeker niet in alle versies.

/edit
En daar kom ik al jaren met mijn kop niet bij. Waarom in godsnaam.
Koelvloeistoftemperatuur > lekker belangrijk, is toch gestabiliseerd. Haal die meter weg, en laat gewoon een lampje branden als te heet wordt, of iets anders op het display. In ieder geval is die meter op het dashboard werkelijk totaal overbodig (geworden?)..

Ik snap het echt niet. Iemand die hier de reden van weet?
En dan gaan ze de olietemperatuur gestabiliseerd weergeven. Want als je het lumineuze idee hebt om dat met de watertemperatuur te doen (nee, ook nooit begrepen), waarom dan niet met de olietemperatuur?
Maar de trend is tegenwoordig om het weer zo schraal mogelijk te doen. Polo heeft alleen een (digitale) meter voor de brandstof. Daar zit nog niet eens een watertemperatuurmeter in (of kun je die wel nog oproepen in de boordcomputer).

Ik ben ook een grote liefhebber van een olietemperatuur en -drukmeter. Helaas moet je wel heel speciale auto's kopen om dat standaard te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj1981
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 24-09 10:27
hoho, alle merken? in mijn kleine peugeot 206 diesel zit ie toch echt gewoon op het dashboard, een olietemperatuurmeter (en een koelvloeistoftemp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
dj1981 schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 09:50:
hoho, alle merken? in mijn kleine peugeot 206 diesel zit ie toch echt gewoon op het dashboard, een olietemperatuurmeter (en een koelvloeistoftemp)
De 206 wel, de 207 heeft hem niet meer standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
PWM schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 09:47:
[...]

Het erge is dat het er wel standaard in zit, maar alleen niet getoond wordt. Ik heb hem in mijn A4 ook aan laten zetten, bij de Golf en Passat kan dat ook gewoon.

Ik let ook altijd op de temp voordat ik ga blaffen.
Ook nog eens ja.
Of het er altijd in zit weet ik overigens niet hoor. Denk het wel, met alle electronica en ECU's tegenwoordig. Anyway, ik krijg hem overigens mijn V en bij de VI van mijn vriendin echt niet aan met VCDS. En dat snap ik niet helemaal. Zit gewoon nergens een vinkje om aan te zetten, kan hem wel uitlezen in een measure block. :(
Maasluip schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 09:50:
[...]

En dan gaan ze de olietemperatuur gestabiliseerd weergeven. Want als je het lumineuze idee hebt om dat met de watertemperatuur te doen (nee, ook nooit begrepen), waarom dan niet met de olietemperatuur?
Zoals met zoveel. Domme gebruikers. Een liefhebber snapt waarom de temp schommelt. Een leek wordt daar nerveus van. Maar ik snap wat je zegt, dat zouden ze ook gaan doen met olietemp.
dj1981 schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 09:50:
Naja, beetje kort door de bocht misschien, maar je snapt mijn punt. Het is eerder regel dan uitzondering dat het er niet op zit (of niet afleesbaar dan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ja, Peugeot doet dat wel vaker. De 407 heeft nu ook nog een olietemperatuurmeter, de 406 had het ook. De sportieve versies van PSA hadden het vroeger ook. ZX 16V, 306 GTI en zo. En daarvoor de snellere BX'en en de 205 GTI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
De sportieve versies krijgen het meestal wel bij alle merken inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Een maat van me heeft een clio williams.
Die zit ook vol met metertjes ;) De 1.8 16v ook al.

Afbeeldingslocatie: http://www.google.nl/url?source=imgres&ct=tbn&q=http://www.masterwagen.com/html/1596_MASTERWAGEN/img/prod_54348_.JPG&sa=X&ei=7cMGT9CMBcibOvrK5akF&ved=0CAUQ8wc4BQ&usg=AFQjCNHiy--r3W4RSA68FaDW0wOTciCnlw

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
Hebben jullie ervaring met www.olietekoop.nl ? Ben ik te naief of gaat de olie bij de pomp/dealer echt een keer over de kop qua prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Gunner schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 11:15:
Hebben jullie ervaring met www.olietekoop.nl ? Ben ik te naief of gaat de olie bij de pomp/dealer echt een keer over de kop qua prijs?
De laatste keer dat ik op een olie-ververs-factuur keek zag ik ongeveer 5 liter voor 70 euro staan. Geen idee of ik daar blij van wordt, mijn portomonnee iig niet. 14 euro per liter vind ik ietwat aan de hoge kant :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:33

Wok

Dakloos...

Gunner schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 11:15:
Ik heb geen ervaring met die site, maar bij de pomp/dealer gaat de olie inderdaad een (of twee) keer over de kop qua prijs. Zelf haal ik daarom mijn olie bij de lokale automaterialenhandel (Brezan/Heuts/AD/etc...); dan zit ik omgerekend op ~€6 per liter. :)

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
6 euro per liter lijkt me sowieso niet haalbaar voor VW-spec Longlife olie. Wellicht voor een oude auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twisted
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-09 22:36

Twisted

Mogli <3

Ik bestel mijn olie online, 110€ per 20liter. Ik geloof dat het 10W40 was.

du -ba --max-depth=1| sort -nr | awk ' {printf("%20.2f MB %-s %-s %-s %-s %-s %-s\n", $1 / (1024*1024)+"MB\n", $2,$3,$4,$5,$6,$7)}'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Bij een maat van me die bij een olie/smeermiddelen boer werkt heb ik voor 15L 135 betaald. Shell Helix Ultra 5W30. Is absolute inkoopprijs voor deze topolie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 24-09 19:16
WhizzCat schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 11:19:
[...]

De laatste keer dat ik op een olie-ververs-factuur keek zag ik ongeveer 5 liter voor 70 euro staan. Geen idee of ik daar blij van wordt, mijn portomonnee iig niet. 14 euro per liter vind ik ietwat aan de hoge kant :+
Een goede olie (zeg maar longlife 5W30 volsyntetisch) zal gauw tussen de 15 en 20 euro per liter zitten.
In mijn ervaring zit er maar weinig verschil tussen de prijs bij een automatierialenwinkel en bij de werkplaats van de dealer.

Ik mag volgende week nieuwe olie in mijn BMW 320 laten stoppen. gaat bijna 7 liter in :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Ik heb vandaag mijn nieuwe (voor mij nieuw dan, 2dehandse auto) opgehaald.
Een Golf Variant 1.4 TSi uit 2009. Auto is luxe uitgevoerd. Navigatie, climate control, cruise control, regensensor, lichtsensor, enz, enz, enz.

Nu zie ik op de bestuurdersdeur aan de voorkant, een klein rood ledje dat knippert.

Wat is dit? Heb ik alarm op m'n auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
startonderbreker AFAIK

[ Voor 15% gewijzigd door Gunner op 06-01-2012 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Als je navigatie hebt is de kans groot op een Executive pakket en dus een alarm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
J0YR1D3R schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 20:39:
Als je navigatie hebt is de kans groot op een Executive pakket en dus een alarm.
Lijkt me onzin. Elke Golf heeft dat knipperende ledje in de deur. Vanaf de kaalste Golf 4 ugh jaar geleden. Het heeft dus niets met een eventueel alarm te maken.

[ Voor 8% gewijzigd door Gunner op 06-01-2012 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Zit wat in, maar de kans dat er een alarm in zit is wel vrij groot :)

[ Voor 5% gewijzigd door J0YR1D3R op 06-01-2012 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
Dat is zeker mogelijk bij Galois, maar mijn beste gok is dat het lampje indiceert dat de startonderbreker actief is.

[ Voor 4% gewijzigd door Gunner op 06-01-2012 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

J0YR1D3R schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 20:45:
Zit wat in . Maar de kans dat er een alarm in zit is wel vrij groot :)
Daar heb ik wat aan... :)
Geen idee welk pakket. Middenarmsteun, telefoonvoorbereiding Bluetooth, cd wisselaar...

Morgen maar eens proberen. In het boekje staat dat als je de deur met de sleutel zelf opendraait, dat je dan binnen 15 sec de sleutel in t contact moet doen. Anders gaat 't alarm af.

Maar een alarm is niet aan iets anders te zien? Knopje ergens oid? Om 'm uit te kunnen schakelen?

[ Voor 9% gewijzigd door Galois op 06-01-2012 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:31

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

In de B-stijl aan de kant bij de bestuurder ter hoogte van de zitting moet een knopje zitten om de hellingshoekdetectie uit te schakelen. (op bijvoorbeeld veerboten wil je dit :) )

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

MisteRMeesteR schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 21:31:
In de B-stijl aan de kant bij de bestuurder ter hoogte van de zitting moet een knopje zitten om de hellingshoekdetectie uit te schakelen. (op bijvoorbeeld veerboten wil je dit :) )
In de gebruikershandleiding staat dit bij het systeem 'voor wagens met alarmsysteem, met interieurbewaking en sleepbeveiliging'.
In de paragraaf daarvoor staat het één en ander 'voor wagens met alarmsysteem'. Meer niet.

Ik denk dus dat het knopje waar jij het over hebt, bij dat uitgebreide systeem hoort?

Ik zal morgen maar gewoon testen... Kan ik de buurt nu niet aandoen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:31

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Bij mijn affabriek klasse 3 systeem zit dat knopje (uiteraard) wel... ;) onlangs nog gebruikt op de boot naar Texel.

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23-09 20:55

NoFearCreations

3DPrint the world!

Eindelijk de stelring voor mijn schroefset binnen, zometeen maar is een centimeter of 5 verder verlagen.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aike
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Heeft iemand al in de Volkswagen Up! gereden? Lijkt me wel een interessante opvolger van m'n Seat Ibiza (2001).

Mijn blog over het deployen van Ruby on Rails: RunRails.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
2 vrienden van me hebben er laatst een proefrit in gemaakt. Beste om dan ook zelf is te doen ;)

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Over dat lampje, dat hebben naar mijn weten bijna alle volkswagens. Dat betekent gewoon dat de deuren allemaal op slot zitten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Gwannoes schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 09:03:
[...]

Heb jij een olietemperatuur-sensor in de auto dan? Mijn passat geeft alleen koelwater-temperatuur aan. ;)
Ja hoor _/-\o_

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7035/6677407889_be9ecc36b3.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Engineer Stewie op 11-01-2012 07:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23-09 20:55

NoFearCreations

3DPrint the world!

Afbeeldingslocatie: http://i2.photobucket.com/albums/y42/NoFear-QV/MK3%20GTi/WP_000010.jpg

Het resultaat van het weekend. Zometeen de wielkasten aanpakken, en kijken of hij nog een stukje omlaag kan.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Ja, laatst had ik een golf bluemotion mee, die had het ook. Mijn eigen 'luxere' golf heeft het ook niet. Echt maf.
Pagina: 1 ... 27 ... 62 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Gunner wil graag de topicstart overdragen aan iemand anders. Indien je geïnteresseerd bent in deze eervolle taak, stuur hem even een DM.

http://tweakers.net/gallery/895~~~[/html]