Het Grote Volkswagen-topic deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 26 ... 62 Laatste
Acties:
  • 408.510 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NoFearCreations schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 11:27:
[...]

@Pieterveenstra:
Prachtige kever, en ook mooi laag. Daily driver, of voor erbij? Heb er toen ook nog aan zitten denken om een kever te kopen, maar werd mij afgeraden om dagelijks mee te gaan rijden.
Dankje :)

In de zomer is het een daily ja. Afgelopen 'zomer' er dan ook flink wat kilometers op gezet in hele korte tijd. Helaas had ik hem pas in september op kenteken en was hij toen ook pas 'af'. Aankomende zomer hoop ik er nog meer in te rijden :D
Moet nog wel een aantal dingen doen, zoals die 1641cc afbouwen en een middellange versnellingsbak er onder zetten (alle aandrijfassen enzo overzetten....k#t werk!) en alles ombouwen naar 12 volt ;)

Kever niet als daily? een 1300/1600 kun je prima als daily gebruiken hoor. Ook genoeg mensen die het doen! Het is alleen wel handig als je zelf ook een beetje kunt sleutelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09:05
Ben toch ook nog erg tevreden van mijn achterlichten, ze matchen goed met de ledjes vooraan :D:

Afbeeldingslocatie: http://farm6.staticflickr.com/5176/5589797686_a8a5697fb5.jpg

Gisteren de verlgen en auto terug in de wax gezet om hem wat winterproof te maken, op de velgen liggen nu overigens winterbandjes in de maat 225/40/R18 :( .

Velgen gewaxt met wheel wax (onbekend merk, ruikt naar citroen...)
Lak is gewaxt met Dodo juice purple haze.

Afbeeldingslocatie: http://farm7.staticflickr.com/6091/6375438427_ea14904c6b.jpg
Afbeeldingslocatie: http://farm7.staticflickr.com/6236/6375439257_40c63df519.jpg

Mijn bedrijfswagen wordt best goed onderhouden, rij graag in een propere auto
Donderdag is de binnenkant aan de beurt en worden de lederen zetels ook eens behandeld :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bord4kop
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09:31

bord4kop

maximaal 100KB!

Erg fraaie kar!
(met fuchsen nog mooier O-) )

En een 1300 is inderdaad prima als dagelijks vervoermiddel te gebruiken. 1200-tje ook wel trouwens. Beide gehad en beide voor woon-werk etc. gebruikt. Al zou ik de 1,5 uur reistijd (x2) die ik nu heb, toch liever niet in een kever doen..

[ Voor 3% gewijzigd door bord4kop op 21-11-2011 10:31 ]

| Security Management |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:06

McBoom

Broem

bord4kop schreef op maandag 21 november 2011 @ 10:30:
[...]

Erg fraaie kar!
Maar die zie je al best veel onder kevers zitten. Die 914-velgen niet :) Whitewalls of een rode pinstripe over de band zal ook erg goed staan.

The ramblings of an idiot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 24-09 19:16
Engineer Stewie schreef op maandag 21 november 2011 @ 10:19:
Ben toch ook nog erg tevreden van mijn achterlichten, ze matchen goed met de ledjes vooraan :D:
Inderdaad mooie achterlichten, mooie match met de koplampen. Origineel VW of third party?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
t_captain schreef op maandag 21 november 2011 @ 10:37:
[...]

Inderdaad mooie achterlichten, mooie match met de koplampen. Origineel VW of third party?
Het is een bedrijfswagen, dus alles is Orgineel VW...
Ledjes gecombineerd met bi-xenon (pas beschikbaar van modeljaar 2011 dacht ik).

Afbeeldingslocatie: http://farm6.staticflickr.com/5059/5589797258_5fab0a88b2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://farm6.staticflickr.com/5011/5589798012_ea1fb24149.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door Engineer Stewie op 21-11-2011 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
Die LED-lampen aan de achterzijde. Is dat achteraf duur om via de dealer in te bouwen? Vind het wel een stuk fraaier dan de originele lampen op de VI.

[ Voor 6% gewijzigd door Gunner op 21-11-2011 11:05 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Dacht dat de LED-lampen achteraan 430€ kostte als optie (in België).

Reken daar maar een flink deel bij.
2 ledstrips vooraan (dagrijverlichting in leds) bij de mistlampen kost al 332€...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-07 13:07
Gunner schreef op maandag 21 november 2011 @ 10:56:
Die LED-lampen aan de achterzijde. Is dat achteraf duur om via de dealer in te bouwen? Vind het wel een stuk fraaier dan de originele lampen op de VI.
KappeNou schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 15:50:
Blijven echt dik die MK6 gti's! Stuk beter dan de MK5 :)
LED lampen idd bijna €500,- de units zelf bij ahw-shop €405,- en dan heb je nog de kabels nodig die ze voor €50,- verkopen :X

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Dus 455€ niet geplaatst, tel daar bij de dealer nog maar wat bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
Hmmm... een andere auto kopen waar het wel in zit is denk ik makkelijker :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Over 3 jaar en 3 maanden wordt mijne verkocht, wel met ongeveer 200.000 km op de teller :p.
Zit nu na 9 maanden op 31k, dus redelijk op schema...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Engineer Stewie schreef op maandag 21 november 2011 @ 14:11:
Dus 455€ niet geplaatst, tel daar bij de dealer nog maar wat bij.
Units verwisselen heb je in 15min gedaan. Daarna volgens mij nog even aan vag com hangen.

[ Voor 6% gewijzigd door KappeNou op 21-11-2011 14:50 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bord4kop schreef op maandag 21 november 2011 @ 10:30:
[...]

Erg fraaie kar!
Dank :)

Klopt ja... wil wel een setje gedetailde fuchsen hebben. Ze zijn alleen flink aan de prijs! 1200 euro voor een complete set is geen uitzondering. En dan heb je nog niet eens originele 4.5J velgen voor aan de voorzijde :/ En ja, ik ben student :'(

Dit kan eerst nog wel even volstaan! Volgend jaar maar eens kijken naar andere wielen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-09 15:05
Zo juist je hele resto topic doorgelezen, wel tof om te zien hoe je dat bijna allemaal zelf kan en doet!
Eindresultaat mag er zeker zijn :)

Heb je log in m'n favorieten gezet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Engineer Stewie schreef op maandag 21 november 2011 @ 10:47:
[...]

Ik kan de (heel mooie) lichtunits nog steeds niet plaatsen. Het lijken de koplampen van een GTI (en bij deze koplampen passende achterlichten), maar de rest van de auto suggereert geen GTI of GTD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 09:35

Krentenbol

Prutz0r

Hij heeft ze dan ook als losse opties besteld. Lijkt me dat dat gewoon kan?

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
t_captain schreef op maandag 21 november 2011 @ 20:02:
[...]

Ik kan de (heel mooie) lichtunits nog steeds niet plaatsen. Het lijken de koplampen van een GTI (en bij deze koplampen passende achterlichten), maar de rest van de auto suggereert geen GTI of GTD?
Ik wou heel graag een GTD, maar het budget liet dat niet toe (hoge belasting/verzekering omwille van de 170 pk...).

Het is een golf MK6 highline, 2.0 TDI 136pk met wat opties :D.

Bi-xenon koplampen (met bochtenverlichting) kwamen met het premium pakket, dat ook het vienna lederen interieur omvat. Het was mij bij de bestelling niet bekend dat er in de koplampen ook leds zouden zitten omdat ik gekwetst thuis zat en de wagen dus online heb besteld zonder naar een dealer te gaan :).

Achterlichten waren idd nog een losse optie die je perfect op elke golf kan bestellen. Vond ze zo mooi dat ze er zeker op moesten :).

Verder zit er nog business pack op (oa metalic lak, gps rns310...), city pack (oa parkeersensoren voor/achter, rechterspiegel die naar beneden klapt bij achteruit rijden...) en uiteraard het sportpack vancouver met de 18" velgen, sportonderstel en getinte ruiten.
Verder staat er nog een perimetrisch/volumetrisch alarm op, wat verplicht was door de verzekering.

Enige dat ik graag wou was een zwarte dakhemel, maar dat kon in Belgiê alleen met een bruin lederen interieur, met een zwart interieur was dit niet mogelijk (nog met de invoerder aan de lijn gehangen). In Duitsland kan het wel... Maar het grijs mistaat uiteindelijk niet en brengt een beetje licht in het interieur.

Redelijk belachelijk, want deze versie kostte bijna 3000€ meer dan een standaard GTI/GTD, maar belastingstechnisch veel voordeliger dan een GTD...

Daar ik veel autosnelweg doe is 136 pk ook ruim voldoende om de golf op snelheid te krijgen. Ben na 9 maanden nog altijd uitermate tevreden over de wagen. Dat was met de vorige, een ASTRA H GTC wel anders...

[ Voor 8% gewijzigd door Engineer Stewie op 21-11-2011 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
t_captain schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 10:43:
[...]

170pk? Ik ken het dubbelgeblazen 1.4TSI blok met 180/185pk (Polo GTI, A1) en 160pk (andere VW modellen).
De 170pk werd in ieder geval in de Golf 5 GT gelepeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Duidelijk.

Denkend aan de lampjes heb ik nog eens de configurator van onze aanstaande Polo GTI doorgelopen. Nu zit er op die auto een Advance pakket (waaronder Xenon en LED kentekenverlichting). Volgens mij zit er (iig bij een GTI) standaard een rij LEDs in de xenon koplampunit.

Maar nu zie ik ook nog de volgende optie in de configurator staan:

Dagrijverlichting geïntegreerd in voorbumper € 60,00

Volgens mij hebben we die niet op de bestelling staan. De vraag is: wat is deze dagrijverlichting anders dan de gewone mistlampen en de LEDs in de de koplampunit? Heb je dan LEDs op twee plekken :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Denk dat die 2 niet te combineren zijn hoor.

Of de xenon of de ledjes in de bumper; Bij de golf kan dit ook al.
Denk trouwens dat alle xenons ledjes hebben, in elk model. Zie meer en meer nieuwe VW's rondrijden met ledjes in de koplampunit/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Engineer Stewie schreef op maandag 21 november 2011 @ 10:47:
[...]

[afbeelding]
[afbeelding]
Ik vind led's als DRL erg mooi. Wat ik echter jammer vind bij deze, is dat VW er voor heeft gekozen om ze om de eerste lamp heen te laten lopen. Plaats dat die knuppels hem door laten lopen richting de grill. :(
Dat vind ik veel mooier. Nu wordt de lijn doorbroken, waardoor mijns inziens het effect een beetje verloren gaat.
PWM schreef op maandag 21 november 2011 @ 20:35:
[...]

De 170pk werd in ieder geval in de Golf 5 GT gelepeld :)
Over kleine blokjes met veel pk's. Ik hoorde gisteren van mijn vader dat zijn 1.4TSI 160 ineens gruwelijk olie zuipt. Van niks naar 1 liter per 750-1000 km. Is al bij dealer geweest, heeft een afspraak. De lokale monteur (vw werknemer) zei dat het echt ontzettend veel voor kwam bij de 160PK, en dat waarschijnlijk een nieuw blok er in gaat. Opmerkelijk is dat mijn vader een maand of 3 geleden een terugroepactie heeft gehad waarbij de auto minder rijk is afgesteld (tenminste dat zei de dealer), en zo ongeveer alle software is geupgrade. Sindsdien loopt de auto slechter stationair, en de DSG bak schakelt drastisch slechter. En nu dit olieverbruik.

(/edit, uit mijn hoofd 17.000 km, met een heel rustige rijstijl. Pa rijdt echt niet hard ;) )

De DSG bak van mijn vriendin's 122PK loopt ook echt niet lekker sinds de koppelingsplaten dit jaar zijn vervangen. Lijkt heel stroef te lopen. Net alsof je met de handrem er op rijdt. Duidelijk te merken als je half, 3/4 gas doortrekt. Beetje van 1000 toeren er bij, even inhouden, 1000 toeren er bij, even inhouden, enz. Heel subtiel, maar zeker niet goed.

Man ben ik blij dat ik een natte DSG6 heb, want als ik zo om me heen kijk en luister zijn er toch best veel problemen. Tis ver te zoeken met de deutsche grundlichkeit bij de nieuwere types.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
UltraSub schreef op maandag 21 november 2011 @ 21:57:
[...]

Ik vind led's als DRL erg mooi. Wat ik echter jammer vind bij deze, is dat VW er voor heeft gekozen om ze om de eerste lamp heen te laten lopen. Plaats dat die knuppels hem door laten lopen richting de grill. :(
Dat vind ik veel mooier. Nu wordt de lijn doorbroken, waardoor mijns inziens het effect een beetje verloren gaat.
Bwa, dan gaat het weer op audi trekken. Vind de DLR's wel mooi zo. Zeker tijdens de dag als de xenons uit zijn. met de xenon aan vervalt het nut idd een beetje.

Waar ik mij redelijk aan stoor is de bochtenverlichting op de mistlichten die ik niet uit kan zetten.
Beetje nutteloos met bochtenverlichting op de xenons (wat goed werkt), al moet ik toegeven dat bij het inparkeren de mistlichten weer handig zijn...
Het meest storend is dat alles wit is behalve de mistlichten, moest de drempel nu op 10 km/h liggen had ik er minder problemen mee :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Weet je zeker dat je die niet uit kunt zetten? Kan volgens mij gewoon op je MFD? Ik zal morgen eens checken, meen ik toch echt gezien te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-09 21:31

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Yeap, Comfort (volgens mij), "Cornering Lights"

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Vind toch nergens een optie om ze uit te schakelen...

Afbeeldingslocatie: http://farm7.staticflickr.com/6233/6383387545_5d3671d215.jpg

Enkel Bend lighting, maar deze staat apart en dient om de bochtenverlichting op de xenons uit te schakelen. Deze zou ik toch graag aanlaten :).

Volgens mij kan je bochtenverlichting op de mistlichten niet zelf uitschaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-09 20:59
Is het niet comf. indic.?

/edit never mind, ik zie al dat dat de drie keer knipperen is als je van rijbaan verwisselt.

ik heb net ff in m'n boordcomputer gekeken, ik heb iig de optie niet om de corner lights uit te zetten.

[ Voor 95% gewijzigd door tiguan op 22-11-2011 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Comf indic is dat de knipperlichten 3x gaan als ge tegen de richtingaanwijzer duwt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Het is inderdaad bend lighting die ze uitschakelt. En dat schakelt inderdaad de bochtenverlichting via de mistlampen uit. Misschien dat het inderdaad gecombineerd met xenon anders (niet mogelijk) is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Engineer Stewie schreef op maandag 21 november 2011 @ 22:02:
[...]

Bwa, dan gaat het weer op audi trekken. Vind de DLR's wel mooi zo. Zeker tijdens de dag als de xenons uit zijn. met de xenon aan vervalt het nut idd een beetje.

Waar ik mij redelijk aan stoor is de bochtenverlichting op de mistlichten die ik niet uit kan zetten.
Beetje nutteloos met bochtenverlichting op de xenons (wat goed werkt), al moet ik toegeven dat bij het inparkeren de mistlichten weer handig zijn...
Het meest storend is dat alles wit is behalve de mistlichten, moest de drempel nu op 10 km/h liggen had ik er minder problemen mee :p.
Even naar de dealer? Die kan ze volgens mij ook gewoon uitzetten. Ik heb ze uit laten zetten tijdens een meeting van SEAT-Online.nl door iemand van het forum, hij woont in Veldhoven, misschien voor jou ook de moeite waard? Hij kan ook andere opties aan/uitzetten voor je :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Ik heb de optie bend lighting ook niet in m'n menu staan (duh, geen Xenon). Sowieso mis ik een aantal opties die Engineer Stewie wel heeft, maar dat zal wel met de uitvoering te maken hebben. Bend Lighting valt niet onder een hoofdstuk in 't menu? Er staat boven de andere onderdelen bijvoorbeeld Lights & Vision, maar bij de Bend Lighting staat er geen titel boven?

Op een Amerikaans VW forum hebben ze het er over dat bend lighting is wat Xenon lampen doen in flauwe bochten bij hogere snelheid. Corner Lighting is de bochtenverlichting van de mistlampen op lage snelheid. Deze twee opties zouden in het menu moeten zitten (en niet bij elkaar overigens), maar het kan ook zijn dat dit via VAGCOM moet worden geactiveerd.

[ Voor 34% gewijzigd door tiguan op 22-11-2011 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
Engineer Stewie schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 16:19:

[afbeelding]

Enkel Bend lighting, maar deze staat apart en dient om de bochtenverlichting op de xenons uit te schakelen. Deze zou ik toch graag aanlaten :).

Hoe kan je in dat menu komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Als je stuurbediening hebt, met de rechter cursor toetsen op je stuur, door naar rechts of links te gaan. Anders zit 't op de rechter hendel waar ook de ruitenwissers mee bedient worden, dacht ik. Maar niet alle Golfjes hebben dat menu volgens mij.

[ Voor 11% gewijzigd door tiguan op 22-11-2011 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07:12
Engineer Stewie schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 16:19:

[afbeelding]

En als je Dayl Dr. Lights uitschakeld?

Is het dat niet? ik dacht van wel nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
UltraSub schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 17:12:
Het is inderdaad bend lighting die ze uitschakelt. En dat schakelt inderdaad de bochtenverlichting via de mistlampen uit. Misschien dat het inderdaad gecombineerd met xenon anders (niet mogelijk) is.
Nope, dat schakelt enkel bochtenverlichting op de xenon's uit, maar die is net zo handig :).
Yihaaa schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 19:48:
[...]

En als je Dayl Dr. Lights uitschakeld?

Is het dat niet? ik dacht van wel nl.
Dat schakelt de daylight running lights uit, met name de ledjes in de koplampunit.
tiguan schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 17:17:
Ik heb de optie bend lighting ook niet in m'n menu staan (duh, geen Xenon). Sowieso mis ik een aantal opties die Engineer Stewie wel heeft, maar dat zal wel met de uitvoering te maken hebben. Bend Lighting valt niet onder een hoofdstuk in 't menu? Er staat boven de andere onderdelen bijvoorbeeld Lights & Vision, maar bij de Bend Lighting staat er geen titel boven?

Op een Amerikaans VW forum hebben ze het er over dat bend lighting is wat Xenon lampen doen in flauwe bochten bij hogere snelheid. Corner Lighting is de bochtenverlichting van de mistlampen op lage snelheid. Deze twee opties zouden in het menu moeten zitten (en niet bij elkaar overigens), maar het kan ook zijn dat dit via VAGCOM moet worden geactiveerd.
Het zou kunnen dat ik iets meer opties heb in het menu, heb een highline met alle toen beschikbare packs erop (in België:).
Bend lighting staat inderdaad helemaal alleen, gewoon tussen de hoofdmenu's (MFD, GPS, radio, onderhoudsindicator, setup menu en dan bend lighting).
Klopt, kan bediend worden met het multifunctie stuur, maar enkel als je MFD display hebt natuurlijk.

Denk dat het idd enkel bij de dealer kan of iemand met een Vagcom..
Ik weet iemand die het kan, samen met andere functies. Maar alle andere nuttige functies heb ik al standaard erop zitten :D.

Overigens kan ik volgens mij ook niet de ruitensproeiers gebruiken zonder de sproeiers op de lampen te voorschijn te laten komen. Ook dit is irritant, daar het zo een hoge druk betreft dat zowat alle licht ontnomen wordt :X .

Gelukkig rij ik er ontzettend graag mee, zou zo terug een VW kiezen.
Iets in de trend van de passat cc zie ik ooit nog wel zitten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-09 21:31

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Dat laatste kan ik (op mijn Octavia) voorkomen door de Xenon uit te zetten en dan te sproeien.. Anders gaan ze idd mee :)

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Engineer Stewie schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 20:09:
Het zou kunnen dat ik iets meer opties heb in het menu, heb een highline met alle toen beschikbare packs erop (in België:).
Bend lighting staat inderdaad helemaal alleen, gewoon tussen de hoofdmenu's (MFD, GPS, radio, onderhoudsindicator, setup menu en dan bend lighting).
Klopt, kan bediend worden met het multifunctie stuur, maar enkel als je MFD display hebt natuurlijk.
Dan heb je wel een hele hoop extra pakketten genomen ;), ik heb ook een highline. En ik kan me herinneren dat Xenon nog geen optie was toen ik mijn Golf bestelde, wat ik overigens erg vreemd vond. Waarschijnlijk dat ze dat los in 't menu hebben gefrot later :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Laatst online: 22:47

Smarron

The bend

tiguan schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 23:26:
[...]

Dan heb je wel een hele hoop extra pakketten genomen ;), ik heb ook een highline. En ik kan me herinneren dat Xenon nog geen optie was toen ik mijn Golf bestelde, wat ik overigens erg vreemd vond. Waarschijnlijk dat ze dat los in 't menu hebben gefrot later :P
Ik heb die van mij in oktober 2009 besteld en toen was xenon al wel in een pakket te krijgen, zelfs los. Veel te duur, maar goed.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Smarron schreef op woensdag 23 november 2011 @ 00:01:
[...]
Ik heb die van mij in oktober 2009 besteld en toen was xenon al wel in een pakket te krijgen, zelfs los. Veel te duur, maar goed.
Mijne is in 2008 al besteld en in de boekjes van 2008 staat echt geen Xenon.
Ik kan me dit zo goed herinneren, omdat ik juist graag Xenon wou hebben, maar het kon gewoon niet :P

[ Voor 13% gewijzigd door tiguan op 23-11-2011 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Heb deze morgend gezien dat Bend lighting onder assistans staat, helemaal alleen dus.

Volgens mij was er begin 2009 ook nog geen xenon, kameraad heeft een MK6 GTI en die kon geen xenon's nemen. Mss vanaf modeljaar 2010 (september 2009) wel.
Maar Xenon + DLR ledjes is pas vanaf modeljaar 2011 beschikbaar.

Heb best veel packs, niet allemaal omdat je nooit alle packs kunt nemen wegens conflicterende opties :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Die pakketten zijn ook veel te aantrekkelijk ;)

De Polo heet straks voluit: GTI Executive Plus Advance

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Engineer Stewie schreef op woensdag 23 november 2011 @ 09:34:

Volgens mij was er begin 2009 ook nog geen xenon, kameraad heeft een MK6 GTI en die kon geen xenon's nemen. Mss vanaf modeljaar 2010 (september 2009) wel.
Xenon is best laat gekomen, VW had een klein foutje gemaakt bij het koplampontwerp...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
MisteRMeesteR schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 23:10:
Dat laatste kan ik (op mijn Octavia) voorkomen door de Xenon uit te zetten en dan te sproeien.. Anders gaan ze idd mee :)
Dat werkt hier bij een V en VI in ieder geval niet. Xenon aan of uit, maakt niet uit. Iedere 5e x dat je sproeit worden de xenon's ook even schoon gepoetst :(
Toch eens in VCDS kijken of iets aan dat interval te veranderen is. Met name in de zomer irritant. Auto paar dagen geleden gepoetst, dan wil je stilstaand even je voorruit sproeien (met tegenzin, anders van die strepen over het dak), worden de xenons gesproeit. Resultaat, na paar km/u gereden te hebben krijg je van die mooie strepen over je zijkanten voor. Blegh :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
@UltraSub, idd. daarom zou ik het willen voorkomen :D.
Al is de auto nu toch al terug vuil van 3 keer naar het werk te rijden :p.

• StarWing
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-09 11:21

StarWing

Huh ?!?

Gisteren €200 moeten tikken voor diagnose + 4 nieuwe bougie's aangezien er volgens de garage overslag zat op alle 4 de cilinders van de 1.4TSI 122PK :(. Volgens hun had ik slechte benzine getankt met water in, afgaande op de rode kleur van de bougies.

Dus ben ik op zoek gegaan naar een diagnosekabel zodat ik in het vervolg zelf eerst diagnose kan doen.
Ik ben (nog) niet van plan de ross-tech versie te kopen, maar eerst eens te proberen met een goedkope versie, maar blijkbaar zijn er daar nogal wat verschillende versies in die al dan niet werken met mijn golf V.
Dus, is volgende kabel een die gaat werken met de golf V ?
http://www.ebay.de/itm/VA...kid%3D4415941730602147942

Volgens mij wel, maar toch graag even al dan niet bevestiging.

Page intentionally left blank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soul__assasin
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-09 08:20

Soul__assasin

de Belbelg

laat ik onze VW stal nog eens tonen.

Hoofdvoertuig.
Afbeeldingslocatie: http://farm5.staticflickr.com/4055/4530865358_90bf366432_z.jpg
een 2009 VW Tiguan trend & fun 2.0 diesel

Tweede wagen
Afbeeldingslocatie: http://farm6.staticflickr.com/5069/5793317052_c766dcd991_z.jpg
a 2011 VW Polo Highline 1.2 benzine

www.weefab.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-09 13:19
Ik ben sinds gister eigenaar van Golfje uit 2005:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/NEXR69d8rGv2A2Ad3gH2QHgc/full.jpg
1.6 fsi in de kleur Bluegraphit. Nu nog een keer opzoek naar fatsoenlijke velgen :9

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23-09 20:55

NoFearCreations

3DPrint the world!

Vandaag geprobeerd om de Golf nog een centimeter of 5 verder te verlagen. Schroefset aan een kant ging mooi los, andere kant is geen beweging in te krijgen. Maar is een mailtje naar K&W sturen, kijken of ik losse ringen kan krijgen.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
StarWing schreef op donderdag 24 november 2011 @ 08:58:
Gisteren €200 moeten tikken voor diagnose + 4 nieuwe bougie's aangezien er volgens de garage overslag zat op alle 4 de cilinders van de 1.4TSI 122PK :(. Volgens hun had ik slechte benzine getankt met water in, afgaande op de rode kleur van de bougies.

Dus ben ik op zoek gegaan naar een diagnosekabel zodat ik in het vervolg zelf eerst diagnose kan doen.
Ik ben (nog) niet van plan de ross-tech versie te kopen, maar eerst eens te proberen met een goedkope versie, maar blijkbaar zijn er daar nogal wat verschillende versies in die al dan niet werken met mijn golf V.
Dus, is volgende kabel een die gaat werken met de golf V ?
http://www.ebay.de/itm/VA...kid%3D4415941730602147942

Volgens mij wel, maar toch graag even al dan niet bevestiging.
UltraSub in "Het Grote Volkswagen-topic deel 2"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Iemand anders ook ervaringen met levertijden waar niet veel van klopt? Onze Polo GTI stond voor februari gepland en is sinds deze week ineens binnen bij de dealer *O*

Begin januari dus op kenteken. Maar d'r maar mooi een "bouwjaar 2012" van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:22
t_captain schreef op zondag 04 december 2011 @ 12:56:
Iemand anders ook ervaringen met levertijden waar niet veel van klopt? Onze Polo GTI stond voor februari gepland en is sinds deze week ineens binnen bij de dealer *O*

Mja, dat zou wel lekker zijn ja. Scheelt je weer een jaar bij inruil :)

Alleen het is natuurlijk wel zo krom als maar zijn kan. Hij wordt gebouwd in 2011. Komt op kenteken in 2012 en dat maakt het ook meteen bouwjaar 2012. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 09:35

Krentenbol

Prutz0r

De andere kant op werkt het ook met de oldtimerregeling. Is je auto op kenteken gezet na 1986 en ervoor gebouwd? Betaal jij maar lekker wegenbelasting (even niet gekeken naar die nieuwe regeling).

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
pdebie schreef op zondag 04 december 2011 @ 13:13:
[...]

Mja, dat zou wel lekker zijn ja. Scheelt je weer een jaar bij inruil :)
Zou niet alleen lekker zijn, is ook lekker ;)

We hebben gewoon met de dealer afgesproken om begin januari te leveren. De oorspronkelijke overeenkomst was omstreeks 20-2 dus wat dat betreft nemen we de auto nog redelijk vlot af. Meteen afleveren zou in ons geval erg dom zijn, kost je een "bouwjaar" terwijl we voor de vakantie slechts twee weken zouden kunnen rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
NoFearCreations schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 20:44:
Vandaag geprobeerd om de Golf nog een centimeter of 5 verder te verlagen. Schroefset aan een kant ging mooi los, andere kant is geen beweging in te krijgen. Maar is een mailtje naar K&W sturen, kijken of ik losse ringen kan krijgen.
5 cm :? Hoe hoog staat het ding dan normaal :?

Als ik mijn A4 nu 5cm verlaag komen de banden boven de motorkap uit :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Vind je 5 cm veel? Serieus? Ik zat vroeger met een Golf 2 GTI 16V in de zomer op 90 mm voor, 70 achter en in de winter terug naar 60/40. De Golf 3 TDI er na zat echt laag, bijna 120 mm voor. Was dramatisch voor de bodemplaat. Waar de II moeite had met de neus en de bodem zelden een issue, was bij de III de plaat eerder aan de beurt dan de neus. Niet dat de neus het makkelijk had, maar die kreeg ik nog wel over een beetje drempel. Bodemplaat was echt niet leuk soms. Maar ja, je bent jong hè ;)

De IV en V daarna heb ik alleen met standaard OEM sportonderstel gereden. Dat mag voor mijn gevoel zeker 30-40 extra omlaag voor de looks (en ik probeer echt geen "Johnny look" na te streven), maar ik vind het gewoon absoluut niet handig meer in de praktijk tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Wat Ultrasub zegt, hij is nu al een cm of 5 verlaagt, en daar mag nog wel een cm of 5 bij. Helaas nog niks terug van K&W, weet iemand wat de nederlandse distributeur is van K&W?

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Als je een auto 9 centimeter verlaagt, kun je imho niet volstaan met alleen de bodemvrijheid. Je krijgt dan een ongebalanceerd uiterlijk, heel laag op de grond en een naar verhouding heel hoge daklijn. Probleem is dat het verlagen van de daklijn een vrij dure operatie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
UltraSub schreef op zondag 04 december 2011 @ 22:56:
Vind je 5 cm veel? Serieus? Ik zat vroeger met een Golf 2 GTI 16V in de zomer op 90 mm voor, 70 achter en in de winter terug naar 60/40.
Wellicht staat mijn auto relatief al laag, want daar gaat echt onmogelijk 5cm af. Ik zal straks eens bij een standaard Golfje kijken hoe hoog hij staat :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Nieuwe modellen staan ook steeds lager.
Die van mij heb ik met een KW setje 50/40 omlaag gegooid. Nog steeds niet echt heel laag, maar nu kom ik nog drempels over ;)

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-09 14:22

Wom

Met mijn GTI MK5 op standaard hoogte moet ik al oppassen met kantstenen bij het parkeren. En parkeergarages ( Breda :( )

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom

McBoom

Broem

Ik heb mijn auto's ook altijd op de laagste laagte tot de boel niet aanslijt :Y)

Onze oude Golf:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/syperda/gotpics/laag.jpg

Mijn huidige:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/syperda/gotpics/broem1.jpg

De Golf van mijn vriendin is nog steeds op z'n fabriekshoogte, maar goed ook, aangezien er winterbanden maatje ballon onder zitten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Ik wil bij mijn MK3 de onderlip eigenlijk ongeveer één centimeter van de straat.
Ben nu druk heen&weer aan het mailen met een medewerkster van K&W. Morgen even 1 wiel eraf halen, zodat ik de typenummers duidelijk kan lezen, en hopelijk kan ze dan wat voor mij betekenen.

2 quotes...
"Laag rijden is een sport"
"Low Is A Lifestyle"

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
NoFearCreations schreef op maandag 05 december 2011 @ 17:43:
2 quotes...
"Laag rijden is een sport"
"Low Is A Lifestyle"
Vooral binnen de bebouwde kom is het altijd fijn om achter mensen met die gedachte te rijden. Elke verhoging in de weg moet worden genomen alsof het de Everest zelf is. Zelfs mijn oma van 93 stuurt sneller door de stad, dan zo'n lage Golf/3-serie/Astra/etc

Er is een reden dat fabrieksauto's (inclusief exoten) een paar cm speling hebben :+

[ Voor 8% gewijzigd door PWM op 05-12-2011 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Daarom zeg ik ook, laag rijden is een sport. Proberen om enigzins op een normaal tempo te rijden, zonder je auto te slopen. Na een tijdje ken je ook alle bulten, kuilen en dergelijke in de omgeving.

Zo laag lag mijn vorige Golf MKII, Afbeeldingslocatie: http://i2.photobucket.com/albums/y42/NoFear-QV/IMG_1459.jpg

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4dow
  • Laatst online: 08:24
Zei iemand laag?

M'n vorige mk2:
Afbeeldingslocatie: http://94.100.125.24/1057550001-1057600000/1057586801-1057586900/1057586846_6_t_ra_1.jpeg

M'n Bora gaat in het voorjaar weer omlaag:
Afbeeldingslocatie: http://simpleserver.nl/IMAG0289.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Een paar vw gekken die ik ken zouden dat niet eens laag vinden 8)7 ;)

Afbeeldingslocatie: http://ll.speedhunters.com/u/f/eagames/NFS/speedhunters.com/Images/Jacco%20Willemsen/1%20random%20snap/MK2%20672.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3465/4012256193_3b89a7c904.jpg
Afbeeldingslocatie: http://3.bp.blogspot.com/_wq--3xEnyRw/SxERaJGHJPI/AAAAAAAADzU/ne7HmGr6auM/s1600/52_1280x960.jpg

Die van mij is gelukkig niet zo laag. Dan kom ik hier sommige wijken niet in ;)

[ Voor 14% gewijzigd door KappeNou op 05-12-2011 19:45 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4dow
KappeNou schreef op maandag 05 december 2011 @ 19:40:
Een paar vw gekken die ik ken zouden dat niet eens laag vinden 8)7 ;)
Ik weet het ;), kom regelmatig op VW meetings.. Maar de FK schroefset kon niet lager. Achter had ie zeker lager gemogen maar het schroefdraad was op :o.

Het blijft gewoon leuk met zo'n lage lichte auto rondkarten _/-\o_. Dat mis ik wel met de Bora, maar ik heb nu wel 150 ipv 60pk.

[ Voor 3% gewijzigd door sh4dow op 05-12-2011 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Dat had een maat van me ook mijn zijn FK set. Toen maar een andere set gekocht ;) Ik kom eigenlijk alleen op MIVW omdat het lekker dichtbij is. Staat op zich wel mooi spul tussen.

Mijn MK4 staat ook lekker hoog hoor. Anders kom ik sommige wijken niet in ;)

Afbeeldingslocatie: http://img708.imageshack.us/img708/8889/v5water.jpg

[ Voor 25% gewijzigd door KappeNou op 05-12-2011 19:48 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Mail terug gehad van K&W, komt uiteindelijk neer op €45,- inc verzenden voor 2 simpele aluminium ringen.
Eens kijken of dat goedkoper te vinden is, anders moet ik er begin volgend jaar toch maar aan geloven.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiMMieJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-09 09:27

TiMMieJ

PSN: Orixez

Zo al tijdje niets laten horen maar de MK3 is weer terug van de garage. Had een grote beurt nodig inclusief distributieriem.

Nu gedaan:

- Nieuwe olie;
- Nieuw luchtfilter;
- Nieuw interieurfilter;
- Nieuw brandstoffilter (Was nog de originele van 1996 en 211000km);
- Nieuw oliefilter;
- Nieuwe Distributieriem;
- Nieuwe Bougies;
- Nieuwe verdeelkap (rotor).

De golf rijd weer perfect en kan er weer even tegen aan zo :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bord4kop
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09:31

bord4kop

maximaal 100KB!

Die ken ik! Uut mien durp :)

| Security Management |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarWing

StarWing

Huh ?!?

Zijn er hier nog mensen met problemen met de deursloten van hun golf V ? Mijn rechter linker achterportier begint ook kuren te vertonen. Dit zal dus het derde slot zijn dat moet vervangen worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enveekaa
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-09 06:09
t_captain schreef op zondag 04 december 2011 @ 12:56:

Zo dat is relaxed!! Mijn GTI staat ingepland voor produktie op 28-12.. levering ergens jan.. maar misschien istie al onderweg als ik jou verhaal zo lees >:)

Update: Net dealer gesproken.. 16 jan komt de auto binnen.. als het goed is.

[ Voor 9% gewijzigd door enveekaa op 13-12-2011 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the noise
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:56
Heerlijk spul; die oudere VW's!
Heb d'r zelf ook één; een cabrio.

'K heb er dan redelijk wat niet-orgineel spul in; waaronder een spagetti uitlaatstuk. Hierdoor is die het laagste punt waar hij van 2-in-1 gaat. (Daarvoor gaat het eerst van 4-naar-2)
Zodoende niet lager; pak ik precies daarmee de paaltjes.
Comfort is er trouwens niet zoveel; vrij hard. Zowel qua vering als geluid van de motor >:)
Afbeeldingslocatie: http://img811.imageshack.us/img811/2272/cabbyerin.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Dat moet ook, had op me vorige golf de sticker laten maken; "Comfort Is For Pussy's".
Nette cabbie, iets plattere band en wat lager en hij is perfect.

---RAWE CEEK!!!---

• Chaoss
  • Laatst online: 09:46

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Je bedoelt "comfort is voor mensen die het wel kunnen betalen" :+

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• McBoom

McBoom

Broem

Chaoss schreef op donderdag 15 december 2011 @ 00:20:
Je bedoelt "comfort is voor mensen die het wel kunnen betalen" :+
Een goede verlagingsset is altijd nog wel wat prijziger dan standaard dempers + veren ;)

• Chaoss
  • Laatst online: 09:46

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

comfort is meer dan alleen het onderstel :P

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• McBoom

McBoom

Broem

Chaoss schreef op donderdag 15 december 2011 @ 09:18:
comfort is meer dan alleen het onderstel :P
We hadden het hier over comfort in de context van verlagen/stugger maken van een auto ;)

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Ik doe het om en om, voor me MK3 had ik een 7-serie, super luxe, en nu met de MK3 zit ik weer te stuiteren.
Volgende auto wordt ook weer luxe, die daarop weer sportief.

Afbeeldingslocatie: http://i2.photobucket.com/albums/y42/NoFear-QV/IMG_1565-1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i2.photobucket.com/albums/y42/NoFear-QV/FotoShoot%203/IMG_1552.jpg

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:14

pistole

Frutter

8)7

Pussy's? Pussies bedoel je zeker...

Geef mij maar een originele, vind ik veel mooie. Om de straat te vegen rijden hier veegkarretjes in plaats van verlaagde golfjes :+

Ik frut, dus ik epibreer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
NoFearCreations schreef op donderdag 15 december 2011 @ 12:01:
Dat gaat prima samen :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-09 22:27
Ik vind het ook niet mooi die kermisauto.

[ Voor 6% gewijzigd door Het Fantoom op 18-12-2011 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quadro!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-09 15:53
Nieuwe Polo-rijder meldt! Ben sinds vorige week woensdag in het bezit van een VW Polo 1.2 TSI Highline met de volgende opties:
• Executive Plus pakket
• Dagrijverlichting
• Multifunctioneel lederen stuur
• Sportonderstel
• Pareleffect lak (zwart)

So far bevalt hij erg goed. Vooral het motortje doet goed zijn best :) De ingebouwde RNS 310 voldoet ook prima, ik vraag me alleen af of je ook de GPS snelheid ergens kunt aflezen. Iemand een idee?

Afbeeldingslocatie: http://download.jankramer.us/polo.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-09 18:59

Convoy

g44p

Quadro! schreef op maandag 19 december 2011 @ 09:58:
Nieuwe Polo-rijder meldt! Ben sinds vorige week woensdag in het bezit van een VW Polo 1.2 TSI Highline met de volgende opties:
• Executive Plus pakket
• Dagrijverlichting
• Sportonderstel

So far bevalt hij erg goed. Vooral het motortje doet goed zijn best :) De ingebouwde RNS 310 voldoet ook prima, ik vraag me alleen af of je ook de GPS snelheid ergens kunt aflezen. Iemand een idee?

[afbeelding]
ben benieuwd alleen je plaatje werkt niet 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Quadro! schreef op maandag 19 december 2011 @ 09:58:
• Executive Plus pakket
• Dagrijverlichting
• Sportonderstel

[afbeelding]
Mooi ding :) RNS-310 heeft geen mogelijkheid tot het laten zien van de GPS snelheid. Wel in je boordcomputer kun je je tellersnelheid digitaal laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-09 13:49

Arfman

Drome!

NoFearCreations schreef op donderdag 15 december 2011 @ 12:01:
Ik doe het om en om, voor me MK3 had ik een 7-serie, super luxe, en nu met de MK3 zit ik weer te stuiteren.

[afbeelding]
[afbeelding]
Pussy's _O-
Echt zo'n megafaal, tekst op je auto en dan ook nog spelvauten erin :D

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarWing

StarWing

Huh ?!?

Krijg ik net een mailtje terug van de importeur nav van de problemen met MK5 golfje => reeds 2 deursloten vervangen + het 3de defect, en overslag in de cilinders.

verkort: "Er zijn geen gekende problemen bij ons mbt tot defecte bobines/bougies bij de 1.4TSI en ook niet bij de deursloten"
Het internet staat er potverdekke vol van ! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-12-2024
Ik weet niet hoe ver je van de duitse grens woont, maar daar kennen ze wel garantie en service (tegen vaak ook nog veel smakelijkere prijzen).

PON kan beter z'n kop in 't zand steken dan menig struisvogel.

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Arfman schreef op maandag 19 december 2011 @ 17:11:
[...]

Pussy's _O-
Echt zo'n megafaal, tekst op je auto en dan ook nog spelvauten erin :D
Do your research, spelfout was opzettelijk. Diegene die wisten waar het over ging konden de lol er wel van inzien.

Jij lijkt mij zo'n type wat in een compleet originele auto rijdt op wieldoppen?

@Starwing, Je hebt helemaal gelijk, die 1.4 turbo blokjes zijn een grote ramp. Maat van mij werkt bij de VW, heeft alleen dit jaar al +/- 30 complete blokken vervangen, en nog veel meer bobines,bougies, en aanverwanten artikelen. Als je wilt dat er iets aangedaan wordt, moet je op een goed drukke dag naar je dealer gaan, en dan flink luid gaan vertellen wat er allemaal mis is met dit type blok. Heb ik gedaan bij de Seat, toen de Altea van me ouders voor de zoveelste keer weer niet goed liep. Nu zijn met de PON bezig, kijken wat ze gaan doen.

[ Voor 40% gewijzigd door NoFearCreations op 21-12-2011 23:11 ]

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Hmm, ik heb nu 2,5 jaar een 1.4TSI 122pk en met het motorblok zelf heb ik nooit problemen gehad tot nu toe. Of geldt het voor de 170pk?

• Techno Overlord
  • Laatst online: 08:11

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Ik heb ook een 1.4TSI 122pk mark VI en ik heb het probleem ook gehad met de bougie/bobiene. Al binnen 2 maanden na aanschaf. Probleem is toen verholpen en tot op heden loopt ie als een zonnetje. Binnen een half jaar na aanschaf inmiddels 25k op de teller. Enige wat ik wil is wat meer power. Volgende wordt echt ene met meer pk's. 122 is het toch nét niet...

Forever raver!
Specs: Workstation Server

• StarWing

StarWing

Huh ?!?

Importeur is D'Ieteren.
Ik ben over het algemeen zeer te spreken over mijn golfje, maar dit zijn imho geen zaken die je hoort mee te maken met 40k op de teller en een auto van 3j oud.

Deze zomer 1000km (goed door) gekacheld naar FR op een dag met het gezin, en dit ging perfect. Maar het zijn die kleine dingen eh. En ze kosten dan ook nog eens veel geld.
Tis trouwens een 122pk versie.
Normaliter heeft de 122pk versie er minder las van dan de 170pk uit de scirocco's maar toch.
Aan de reactie van de monteur kan je ook goed zien dat er weldegelijk problemen mee zijn.

Daar sta je dan, een week voor je op verlof vertrek met een wagen die defect is en fouten spuwt.
Gelukkig goed oplgelost door de garage.

• Arfman

Arfman

Drome!

NoFearCreations schreef op woensdag 21 december 2011 @ 23:06:
Jij lijkt mij zo'n type wat in een compleet originele auto rijdt op wieldoppen?
Leuk dat 0.0001% van Nederland snapt dat het opzettelijk is, de rest denkt gewoon dat je weer zo'n achterlijk petje bent.

En ja, mijn auto is origineel, voorzien van lichtmetalen velgen. Er is een reden dat fabrieken die auto's zo uitleveren. 99% van de "verbeteringen" die mensen achteraf aanbrengen zien er namelijk niet uit.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
Arfman schreef op donderdag 22 december 2011 @ 13:03:
[...]

Leuk dat 0.0001% van Nederland snapt dat het opzettelijk is, de rest denkt gewoon dat je weer zo'n achterlijk petje bent.

En ja, mijn auto is origineel, voorzien van lichtmetalen velgen. Er is een reden dat fabrieken die auto's zo uitleveren. 99% van de "verbeteringen" die mensen achteraf aanbrengen zien er namelijk niet uit.
Mee eens, 100%. Aftermarket spul komt niet op mijn auto. Het doet veelal afbreuk aan de wagen want vaak ziet het er echt niet uit. Neem als voorbeeld die mensen die van die tuinslangverlichting in hun koplamp bouwen. Dat ziet er toch niet uit?

• UltraSub
tiguan schreef op woensdag 21 december 2011 @ 23:28:
Hmm, ik heb nu 2,5 jaar een 1.4TSI 122pk en met het motorblok zelf heb ik nooit problemen gehad tot nu toe. Of geldt het voor de 170pk?
160PK is dramatisch als ik zo hoor bij de dealers en monteurs.

• Arfman

Arfman

Drome!

Gunner schreef op donderdag 22 december 2011 @ 13:05:
[...]

Mee eens, 100%. Aftermarket spul komt niet op mijn auto. Het doet veelal afbreuk aan de wagen want vaak ziet het er echt niet uit. Neem als voorbeeld die mensen die van die tuinslangverlichting in hun koplamp bouwen. Dat ziet er toch niet uit?
Dat ben ik met je eens (kijk mij eens, ik kan geen OEM spullen betalen!) maar tuinslangverlichting heb je geen last van (ik lach zelfs altijd een beetje meewarig, vrolijke noot dus in de auto). Aftermarket xenon die niet goed afgesteld is, driedubbele LED achterlichten die knipperen (ja, echt!), dat is pas gevaarlijk en afleidend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Als het een "nette" "tuinslangverlichting" is, lees; het ziet er gewoon uit als OEM, dan heb ik daar weinig moeite mee. Het is simpelweg de trend tegenwoordig. LED DRL in je neus.

Waar ik een pokkehekel aan heb, "kijk mij nou"-LED DRL's van Philips of zo ergens in de grill monteren om ze maar te hebben, die van 40 euro. Slaat als een tang op een varken, krijtwitte leds in je neus, en geen xenon in je koplampen. Ziet er gewoon niet uit. Ook een hekel aan die blauwe H4 lampjes. Of after-market veel te blauwe xenon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

D'r rijd hier in de buurt (omg. Almelo/Borne) een Jetta (nieuw model), compleet stock, met LED DRL's in de luchthapper aan de voorkant. Ziet er _niet_ uit, en er rijdt niet eens een petje in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4dow
Lees net dit op het VW Forum, alweer een goede actie van PON als dit waar is...:
http://www.vwforum.nl/vol...f-misleiding-t137625.html
Pagina: 1 ... 26 ... 62 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Gunner wil graag de topicstart overdragen aan iemand anders. Indien je geïnteresseerd bent in deze eervolle taak, stuur hem even een DM.

http://tweakers.net/gallery/895~~~[/html]