Ik ben uiteindelijk met de renegeren erachter gekomen wat het nou is of waardoor het komt.
Punt 1:
Doordat er een druksensor achter is vervangen is er ook een (ongevraagde?) update gedaan.
Punt 2:
Daarvoor zou er dus ook al problemen zijn geweest maar dat is dus vervangen met deze druksensor met alle gevolgen vandien!!
Punt 3:
Ik weet niet wanneer die gaat renegeren (maar daar kom ik direct op terug).
Punt 4:
Je gaat toch niet in zijn 3e versnelling 80 km voor half uur rijden als het niet nodig is (nodig = inhalen, bergen etc), in zijn 4e versnelling onnodig 100 km of 120 km rijden.
Punt 5:
Staat niets over in het boekje.
Punt 6:
Na vele onnodige bezoeken blijkt het het renegeren te zijn terwijl de klachten overduidelijk waren
Dit zijn echt serieuze punten waarop VW fouten maakt in mijn ogen.
Dan kom ik terug wanneer weet ik nou wanneer de auto gaat renegeren en kan ik het zelf regelen?
Punt 1:
Ik hoor als mijn turbo "vreemde" geluiden maakt dus echt veel harder blazen dat die dan nodig is. De motor wordt dan "voorbereid" tot renegeren.
Punt 2:
Ik rij nu standaard op de snelweg tussen de 10 min en 30 min in zijn 4e versnelling tussen de 100 km en de 130 km om het renegeren te bevorderen. Dus ik regel het zelf wel!
Punt 3:
Hou er nu rekening mee en het heeft niets te maken met je rijgedrag of wat dan ook. Als je veel stad hebt gereden (dus zeg maar voor bijna 1 uur zoals laatst) zorg dan dat je het laatste stuk tussen de 2000-2500 toeren voor 10 min gaat rijden dan is het probleem opgelost.
Tot heden aan toe geen gerenegeer of veel dieselverbruik gehad. Heb net weer 900 km op een tank gereden!! netals de vorige keer!! Dus ik ben er wel achter en uitgekomen. De auto rijdt echt al stukken beter hierdoor. Ik merk dat wanneer het optrekken moeizaam gaat dan gewoon terugschakelen en klaar.
Fijn zo'n update!!!
[
Voor 3% gewijzigd door
itsalex op 06-11-2011 15:41
]