Het Grote Volkswagen-topic deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 25 ... 62 Laatste
Acties:
  • 408.511 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Heb je een Golf VI? Ik heb daar eigenlijk nooit last van als ie stil staat. Alleen dat het water wel een beetje naar binnen druppelt tijdens het rijden als het raam op een kiertje staat.

[ Voor 42% gewijzigd door tiguan op 11-10-2011 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

yep een IV variant, tijdens het rijden met regen is idd alles zeiknat, maar dat heeft als voordeel dat ik niet rook als het regent. Maar er zijn weinig auto's die dan niet wat water binnenlaten, al is het wel wat meer bij deze.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:27
Flagg schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 19:21:
yep een IV variant, tijdens het rijden met regen is idd alles zeiknat, maar dat heeft als voordeel dat ik niet rook als het regent. Maar er zijn weinig auto's die dan niet wat water binnenlaten, al is het wel wat meer bij deze.
Nou, ik ben 't met je eens hoor. Ik heb ook de VI gehad (geen variant) en als de auto nat was en je trok de deur open had je de zijkant van de stoel nat. Consequent. Ik weet niet wat dat is.

Maar, ik heb nu dus een Jetta en straks trok ik de deur open (Want het had geregend hier) en ook daarbij gebeurde hetzelfde.

Och ja, je moet toch wat he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:14

pistole

Frutter

Vreemd hoor, bij m'n Jetta (model 2007) had ik geen last van binnenvallende druppels tijdens het rijden, alleen als ik een bocht maakt als er water op het dak lag. In m'n Golf VI Variant is het soms bijna een stroompje water dat naar binnen komt :(

Misschien maar zo'n lelijk plexiglas raamgeval monteren :+

Ik frut, dus ik epibreer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Woei weer een nieuw grapje.

Vanmorgen was de accu leeg. 8)7

dinsdag voor het laatst mee gereden, en dan een kleine 200km dus accu zou opgeladen moeten zijn geweest. Ik heb hem nu ruim een week en er staat 1400km op dus er wordt voldoende mee gereden zou ik zeggen.

Lichten stonden uiteraard niet aan (kan ook niet voor zover ik weet) radio gaat ook uit als het contact eraf is.

Heb ik een leuke optie over het hoofd gezien? (hehe trendline en het woord optie grmpff :p)

Er zit een vw alarm in dus geen rare aftermarket junk. Iemand leuke tip voor ik een modderfiguur ga slaan bij de dealert? :)

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Over dat water van je dak.. Das al sinds de V. Hebben heel veel auto's nu. Heeft alles te maken met het zo klein mogelijk maken van de naden. Kijk maar eens naar een V en VI, daar lijkt het wel alsof het dak ineen stuk door loopt naar de A, B en Z zuilen. IV en lager hadden daar meer een "gootje". Andere merken doen dat ook steeds meer, en hebben dus dezelfde problemen. Heeft simpelweg te maken met geluid en aerodynamica.

Is het irritant? Hell yes. Beetje motregen en een sigaartje uit het raam is er niet meer bij. Dat ging gewoon tot en met de IV. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:50

SeatRider

Hips don't lie

Flagg schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 20:24:

dinsdag voor het laatst mee gereden, en dan een kleine 200km dus accu zou opgeladen moeten zijn geweest. Ik heb hem nu ruim een week en er staat 1400km op dus er wordt voldoende mee gereden zou ik zeggen.

Lichten stonden uiteraard niet aan (kan ook niet voor zover ik weet) radio gaat ook uit als het contact eraf is.

Heb ik een leuke optie over het hoofd gezien? (hehe trendline en het woord optie grmpff :p)

Er zit een vw alarm in dus geen rare aftermarket junk. Iemand leuke tip voor ik een modderfiguur ga slaan bij de dealert? :)
Had ik vorig jaar ook. Had eerst de auto op de stoep geparkeerd om uit te laden. Alarmlichtjes aan. Daarna netjes geparkeerd. Alarmlichtjes nooit meer uitgezet. En toen ik omdraaide nadat ik m op slot klikte zag ik idd de lichten knipperen :D. De volgende ochtend accu leeg. Ondanks dat de mobiliteitsservice niet komt voor lege accu's of benzinetanken werd ik netjes binnen 20 min weer op weg geholpen - hulde!

Wat het bij jou ook nog kan zijn is parkeerlichtjen aan (richtingaanwijzer naar links of rechts), dan branden aan 1 kant de stadslichten, en dat kan bij een lamme accu ook net het verschil maken.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Bij mij was het het lampje in t handschoenvakje icm een zwakke accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

nieuwe auto met zwakke accu? het zou kunnen natuurlijk.

Knipperlicht of andere lamp had ik gezien ik kijk hier recht op de auto 's avonds.

Nou ja als ik morgen tijd heb scheur ik wel langs de dealer, die kunnen vast wel even kijken of er iets de accu leegtrekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:15
Flagg schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 20:24:

Dashboard klepje niet helemaal dicht waardoor lampje bleef branden? (en de accu leegtrekt) heb ik eens een keer gehad.

ehhm, te laat gelezen....
wagenveld schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 21:32:
Bij mij was het het lampje in t handschoenvakje icm een zwakke accu.

[ Voor 13% gewijzigd door Yihaaa op 13-10-2011 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

maar een nieuwe accu kan je toch niet leegtrekken met zo'n lullig lampie?

Tenzij ze een brakke accu eringezet hebben natuurlijk.

@Yihaa, dinsdagmiddag rond 17:00 de auto weeggezet en donderdagochtend was tie leeg, ik heb vanochtend (startte normaal) maar even het handschoenenkastje een keer opnieuw dicht gedaan, maar leek me toch goed dicht zitten.

Nou ja ik ga eens kijken hoe de dealer straks reageerd als ik vraag of ze het even kunnen controleren. Zal wel weer moeilijk moeilijk moeilijk zijn.

[ Voor 60% gewijzigd door Flagg op 14-10-2011 08:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:15
Flagg schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 22:40:
maar een nieuwe accu kan je toch niet leegtrekken met zo'n lullig lampie?

Tenzij ze een brakke accu eringezet hebben natuurlijk.
ligt eraan hoe lang het lampje brandt (1 nachtje zal niet veel uitmaken, maar paar dagen dan wel) en een brakke accu natuurlijk ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

ben benieuwd, hij wordt nu uitgelezen...

...en uitgelezen.... 15:29

...en uitgelezen.... 15:52

Ik: Zijn ze nog lang bezig?

vw-persoon: Zijn nu bezig.

vervolgens loopt ie de werkplaats in, naar mijn auto, komt weer terug en gaat zonder iets te zeggen weer zitten.

Werkelijk ge-ni-aal die merkdealers!!!!!

..16:11...

...16:28...

Even onthaasten? neem een vw kuur bij autohaas apeldoorn.

16:45 uiteindelijk weg gereden.

Accu was slecht... nee joh serieus? laat ik dat nou 2 uur geleden ook gezegd hebben.... en software geupdate, was een terugroepaktie.... er is nu een tijdelijke accu ingezet en ze bellen volgende week om hem weer om te wisselen. (voor een nieuwe uiteraard, maar daar moeten ze zelf nog achterkomen denk ik)

Ik heb altijd al mijn twijfels gehad over de kundigheid bij merkdealers en ze hebben vandaag die twijfels niet echt kunnen doen wegnemen.

2 uur bijna..... pffff

bij een echte garage was er een monteur met een multimeter naar buiten gekomen en gekeken of iets nog stroom vrat, if not, accu vervangen en prettige dag verder.

tijd 10 minuten, en als het niet de accu was en ze hem voor niks vervangen zouden hebben is het nog goedkoper dan na 2 uur nog niks weten.

[ Voor 157% gewijzigd door Flagg op 14-10-2011 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 24-09 18:42
.

[ Voor 99% gewijzigd door mekkieboek op 18-10-2011 08:15 ]

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Mijn Golf 6 begint toch wel erg selectief te worden met de diesel. Die wil alleen Shell en de rest loopt naar de maan. Bij Shell krijg ik 50 liter in 1 keer erin zonder af te slaan en bij alle andere pompen door heel Nederland is het echt k*t om 50 liter in te krijgen zonder om de 2 liter af te slaan of dat ik rare toeren moet uithalen om de lucht goed uit de tank te krijgen. Dat gaat dus niet goed. Ik heb zelfs die vulslang op zijn kop gehouden en het had nog niet geholpen. Het trucje draaien en stukje eruit had tot gevolg dat er op een gegeven moment diesel naar buiten toe kwam bij 10 liter net tanken! Was dus geen oplossing.
Ik had wel met Shell V-Power dat die bij het wilde rijden (zie hieronder) begon met stoteren (je houdt het gaspedaal constant en de auto begint dan te hikken (gas geven en dan abrupt stoppen en dat constant (je wordt er kotsmisselijk van) maar dat hield op toen de cruise aan ging)).

Dat probleem met het wilde rijden van de Golf 6 komt denk ik en hoop ik te weten doordat die op de snelweg gas wordt gegeven en dan inhouden en dat 10 keer herhalen en zorgen dat er veel diesel wordt gevraagd dan blijft denk ik de brandstofpomp hangen. Dan kan je doen wat je wil maar zelfs met opnieuw starten blijft het stationair verbruik rond de 1.3l/h hangen ipv 0.6 l/h. Met cruise heb ik het namelijk niet.

De ramen beginnen echt me te irriteren met het sluiten en wegrijden/uitzetten van de motor dan gaan de ramen simpelweg weer naar beneden. Op een gegeven moment was dit regelapparaat ook helemaal mijn automatisch open/close kwijt waardoor ik opnieuw moest inleren.

Het is een Golf 6 met gebruiksaanwijzing maar ik begin hem te leren kennen. Ook opnieuw starten van de RNS510 heeft soms gevolg voor mijn middendisplay dat er geen tekst meer wordt naar toegestuurd zodat je geen tracknamen of radiozenders zit maar de volume en tekst welk medium wordt gebruikt zie je wel.

De auto gaat voor deze klachten wel naar de dealer toe maar ik ben eindelijk erachter waar misschien de problemen vandaan komen. Het door mij eerder genoemde probleem met de mistlampen ligt waarschijnlijk aan mijn bochtstuurhellingshoeksensor want als ik soms helemaal naar rechts stuur en dan naar links dan doet mijn bochtrijverlichting het weer.

Maar het blijft echt een fijne auto die ook heel erg zuinig kan rijden ondanks de 2 liter motor. Ik heb vaak genoeg 4.5l/100 km gehaald (volgens de boordpc), maar zelfs met 80 km in zijn 5 blijft de auto zo zuinig. Ondanks de problemen ga ik gewoon doorrijden met auto. De auto is net 3 jaar oud geworden en heeft net 107.000 km gereden dus ga gewoon lekker doorrijden met deze auto. Alles voelt alsof het net nieuw is. Geen kraakje of rammeltje. De RNS510 doet het nog uitstekend en werkt echt nog perfect. Helaas was de kaart v7.2 met te veel fouten dus mijn oude kaart v7 staat er weer op.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Nu online
M'n auto moet een nachtje overblijven bij de dealer (Golf VI 1.4TSI met 7DSG) dus ik krijg een 1.2TSI bluemotion, ook een Golf VI, mee. Nou ik was toch benieuwd hoe dat zou rijden. :D

Maar wat een leuk motortje is dat zeg. Afgezien van het feit dat ik eigenlijk al 2,5 jaar automaat rij en nu dus een handbak meekreeg, dit rijdt echt geweldig. Het motortje is ontzettend soepel, trekt lekker snel op en klinkt nog leuk ook. En het verbruik is ook nog eens heel gunstig. Ik was netjes aan tuffen met 100/110 op de snelweg en het verbruik werd al snel 5.8l/100km gemiddeld. De vorige bestuurder had kennelijk ontzettend onzuinig gereden, want boordcomputer begon met 400km actieradius volle tank (dat vond ik al schrikbarend weinig) en na mijn rit van 40km was het al 570km geworden :P

Maar het laatste stukje van de rit wilde ik even wat meer van de motor genieten dus ik begon wat sneller op te trekken en vooral langer door te trekken, toen ging het gemiddelde ook wel weer snel omhoog moet ik zeggen.

Morgen op de terugweg nog eens netjes proberen te rijden en kijken hoe zuinig ik hem dan krijg. Ook leuk trouwens, die schakelindicator en auto stop/start functie. Dat laatste heb ik niet op m'n eigen Golf.

Mijn eigen Golf moest overigens voor een grote beurt, wat normaal gesproken binnen een dag klaar is. Maar ik had vermeld dat ie bij een koude start, een raar rammelend geluid maakt, ongeveer een halve minuut lang. Tijdens deze halve minuut doet de automaat ook raar, horten en stoten enzo. Daarna is alles prima. Dit euvel heeft ie al vrij lang, maar tot nog toe geen problemen met de auto gehad eigenlijk. Maar de dealer wilde de auto dan morgenochtend zelf starten en kijken of ze het probleem kunnen achterhalen. Het schijnt wel een bekend euvel te zijn bij de Golf VI, dus ik ben benieuwd of ze het kunnen fixen.

[ Voor 20% gewijzigd door tiguan op 19-10-2011 00:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Is geen euveltje. Hebben ze allemaal. Koffiemolens als ze koud zijn. Je zouu je er bijna voor schamen zo gaar klinken de eerste 30 seconden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-09 23:46
Flagg schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 14:53:
Ik heb altijd al mijn twijfels gehad over de kundigheid bij merkdealers en ze hebben vandaag die twijfels niet echt kunnen doen wegnemen.
Ik heb ook nare ervaringen met merkdealers..

OMFG:

Probleem:
1: Winterbandenwissel
2: 12V aansluiting die het niet meer deed(door een schroef die daarin kortsluiting had gemaakt nadat een moneur een lampje in mijn hemeltje had vervangen en dacht dat de asbak een goede plek was om die schroeven neer te leggen
3: En een compleet lege ruitensproeivloeistof.

Dus je zou zeggen: Banden wisselen, zekering erin en vloeistofnavullen...

Helaas na 1,5u pas de banden erop, toen meldde men dat men ging kijken naar de 12v aansluiting: Na een half u: Sorry meneer u moet een nieuwe afspraak maken want de zekering is goed, het is de aansluiting die vervangen moet worden en die moet besteld worden. Op mijn vraag over de ruitevloeistof werd geantwoord dat daar een halve liter was bijgevuld.....

Dus ik geloofde daar niks van, loop boos naar buiten en trek zekeringenkast open, trek wat zekeringen eruit en ja hoor er was er 1 kapot! Ik die gewisseld met een goede en ja hoor 12V aansluiting deed het weer(dat is inmiddels half j geleden en doet het nog steeds)

Dus ik terug naar binnen en gevraagd of de monteur soms geen zin had.... Klant achter me: Goh zo te horen ben jij betere monteur dan dat ze hier hebben!

Ik kreeg wel een nieuwe zekering mee om die kapotte mee te vervangen....

Dus ik rij op de snelweg en denk sproei even mijn ruiten.... Komt er gewoon niks uit!!!!
Dus ik naar de Shell en jerrycan van 4L gekocht: Ja hoor je raad het al, kon er allemaal in! Niks bijgevuld dus!

Ik de volgende dag de leasemaatschappij gebeld dat ze goed naar de factuur moesten kijken die kwam....

Zucht...

Vopor de liefhebber: Dit was bij Auto Mundstad Zeist, voorheen Sanato Zeist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:24

Wok

Dakloos...

VW-dealers staan er helaas maar al te bekend om :{

[ Voor 18% gewijzigd door Wok op 19-10-2011 10:15 ]

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

UltraSub schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 00:34:
Is geen euveltje. Hebben ze allemaal. Koffiemolens als ze koud zijn. Je zouu je er bijna voor schamen zo gaar klinken de eerste 30 seconden :(
Dit is echt vreemd ja. Mijn A3 heeft hetzelfde bij een koude start (niet altijd overigens). 30 sec. koffiemolen en ratelende DSG en heel nerveus gedrag.

Maar ik begrijp dat de dealer dit dus wel kan oplossen? Waarom ze dat dan niet doen bij afleverig van de auto's is dan wel vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Dat gerammel wat ik beschrijf zit duidelijk in de uitlaat (volgens mij).
DSG is inderdaad wat nerveus, maar vind ik niet echt extreem, kan ik me wel iets bij voorstellen, heeft heel even nodig om een beetje temperatuur te krijgen. Maar een rammelende uitlaat vind ik een nogo. Koud of warm, een uitlaat is een uitlaat. Zal wel veroorzaakt worden door een slechte verbranding, wat resoneert in de uitlaat, maar dan nog. Kom als dealer niet met het antwoord: "Wij horen niks meneer". :(

Overigens, ik hoorde van mijn vader dat die 160PK'tjes allemaal een update hebben gekregen (terugroepactie)? Zijn wat leaner afgesteld, omdat er veel problemen waren met kapot lopende blokken. Weet er het fijne niet van, weet alleen dat zijn Golf nu nerveus stationair is, en slechter loopt laag in de toeren. En waar loopt een DSG bak doorgaans? Juist, laag in de toeren. Niet goed voor comfort. Vond sowieso al dat die te vroeg schakelde en dat dat het comfort verlaagde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Nu online
Ja daar hebben we het inderdaad al eerder over gehad. Nou ja, ik hoop vandaag meer te horen van de dealer (A-Point). Maar het klinkt inderdaad vreselijk, net alsof je een oude gare rammelbak hebt als auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonni
  • Laatst online: 20-08 13:09
UltraSub schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 11:23:
Dat gerammel wat ik beschrijf zit duidelijk in de uitlaat (volgens mij).
DSG is inderdaad wat nerveus, maar vind ik niet echt extreem, kan ik me wel iets bij voorstellen, heeft heel even nodig om een beetje temperatuur te krijgen. Maar een rammelende uitlaat vind ik een nogo. Koud of warm, een uitlaat is een uitlaat. Zal wel veroorzaakt worden door een slechte verbranding, wat resoneert in de uitlaat, maar dan nog. Kom als dealer niet met het antwoord: "Wij horen niks meneer". :(

Overigens, ik hoorde van mijn vader dat die 160PK'tjes allemaal een update hebben gekregen (terugroepactie)? Zijn wat leaner afgesteld, omdat er veel problemen waren met kapot lopende blokken. Weet er het fijne niet van, weet alleen dat zijn Golf nu nerveus stationair is, en slechter loopt laag in de toeren. En waar loopt een DSG bak doorgaans? Juist, laag in de toeren. Niet goed voor comfort. Vond sowieso al dat die te vroeg schakelde en dat dat het comfort verlaagde.
Motor die armer wordt afgesteld? Zou zeggen als je de motor wil behouden je 'm juist iets rijker zet.

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-07 13:07
Hoezo heeft dat nut met je motor behouden?
Het gaat tegenwoordig ook alleen om zuinig rijden ;)

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:04

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Hoe armer het mengsel, hoe heter de verbranding. En dat wil je meestal niet.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
Ik heb toch 2,5 jaar lang een 2 liter Golf VI met DSG gehad, en dat rammelen dat hier beschreven wordt kan ik eigenlijk helemaal niet plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Nu online
Benzine of Diesel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Mijn Octavia 1.9TDI+DSG rammelt wel heel even, net na het starten. Durf hem eigenlijk niet weg te brengen, uit angst dat het vliegwiel vervangen moet worden (auto != leasebak).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
Ik? Ik heb een diesel gehad. Ook nooit problemen gehad met tanken of wat dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
SeatRider schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 14:11:
Mijn Octavia 1.9TDI+DSG rammelt wel heel even, net na het starten. Durf hem eigenlijk niet weg te brengen, uit angst dat het vliegwiel vervangen moet worden (auto != leasebak).
Wat is het probleem dan? Niemand verplicht je toch een vliegwiel te vervangen?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Nu online
Just_A_User schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 14:13:
[...]

Ik? Ik heb een diesel gehad. Ook nooit problemen gehad met tanken of wat dan ook.
Ok het probleem schijnt zich voornamelijk bij de nieuwe TSI (benzine) motoren voor te doen, dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
tiguan schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 14:24:
[...]

Ok het probleem schijnt zich voornamelijk bij de nieuwe TSI (benzine) motoren voor te doen, dacht ik.
Ah oke. Ja dan weet ik het niet. Ik rij nu een nieuwe Jetta, ook met DSG, en ook weer diesel, en daar is ook niks met tanken en/of de versnellingsbak (gelukkig :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Gunner schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 14:14:
[...]

Wat is het probleem dan? Niemand verplicht je toch een vliegwiel te vervangen?
't is ook meer een vorm van struisvogelpolitiek, ik weet het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
SeatRider schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 14:36:
[...]

't is ook meer een vorm van struisvogelpolitiek, ik weet het.
:P

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faeshaas
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10:36
Hey,

Is er hier iemand die zowel in de nieuwe VW Polo 1.2 Bluemotion als de 1.6 TDI gereden heeft? Ik heb namelijk afgelopen zaterdag een proefrit gemaakt in de 1.2 en dit viel me een beetje tegen. Nu wilde ik eigenlijk een proefrit gaan maken in een 1.6 maar die blijkt niet beschikbaar te zijn voor een proefrit..

Dus iemand die mij kan vertellen hoe groot de verschillen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 24-09 19:16
Niet gereden, maar op basic van de specs moet het een enorm verschil maken. Je hebt over de hele linie 30 a 40% extra power.
Vanaf stationair (33% meer inhoud = ongeveer 33% meer koppel voordat de turbo druk gaat opbouwen), tot aan het maximum vermogen (+40%).

Ik ken in de Polo en Fabia eigenlijk alleen maar de volgende motoren:
- Fabia 1.2 TDI (viel me niet tegen en opzichte van mijn bescheiden verwachtingen maar wel traaaaaaag)
- Polo 1.4 benzine (huurauto voor 2 weken; eigenlijk wel een prettige auto, maar hoeveel lekkerder zou een 1.2 TSI zijn??)
- Polo GTI 1.4TSI (heeeel lekker, levering februari 2012 ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Nu online
Ze hebben het probleem niet kunnen constateren. Ze hebben twee proefritten gehouden met m'n auto. Nou ja, dan blijven we er maar mee rondrijden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verbal Kint
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-05 14:55

Verbal Kint

The man with the plan

DjRex schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 16:03:
Hey,

Is er hier iemand die zowel in de nieuwe VW Polo 1.2 Bluemotion als de 1.6 TDI gereden heeft? Ik heb namelijk afgelopen zaterdag een proefrit gemaakt in de 1.2 en dit viel me een beetje tegen. Nu wilde ik eigenlijk een proefrit gaan maken in een 1.6 maar die blijkt niet beschikbaar te zijn voor een proefrit..

Wij hebben een half jaar met de bluemotion gereden, toen kwam, godzijdank, de A3 1.6TDI S-tronic. Dat zegt al genoeg denk ik? :P

Iets uitgebreider: de bluemotion is alleen normaal te rijden als je je schakel- en koppeltechniek compleet aanpast. In de parkeergaragae van ons werk heeft het apparaat moeite om omhoog te komen in z'n 2. Dat geldt dus ook bij het uitacceleren van korte bochten of of het opdraaien van een provinciale weg bijvoorbeeld. Daar kunnen dat soort streken nog gevaarlijk zijn ook. Toeren maken, veeel, dat helpt een beetje om de gang er in te houden.

De 1.6 is gewoon een normale diesel. Niet overdreven snel natuurlijk maar geen van bovengenoemde ellende. Lijkt me qua comfort een vele malen betere keuze. Is in staat om de Audi redelijk soepel door het verkeer te loodsen, dus dan moet het met de lichtere Polo zeker lukken.

...met excuses voor alle bluemotion rijders. Zeer economische keuze, respect daarvoor, maar mijn vriend zal het nooit worden

Great minds think alike!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Niet online
Ik ben er toch achter dat mijn auto iets heeft met dat regeneren met alle problemen.

Maar ik begrijp het nog steeds niet. De sensor hiervan is stukgegaan bij mij en is vervangen en softwareupdate voor geweest en sindsdien zijn er problemen gekomen.

Ik rij gisteren een stuk van Amstelveen > Haarlem snelweg en keurige snelheid dus niets aan de hand. Lekker 100-120 km. Prima niets aan de hand. Ik voel op de ringweg bij Haarlem dat mijn motor weer meer begint te verbruiken dus zoals de dealer zegt gaat die regeneren. Dat is logisch. Ok prima. Maar ik trek in het stuk van 0-100 km en schakel van zijn 1>2>3 en zie zwarte rookwolken achter mij. Dat zou dus een noodgeneratie moeten zijn want anders moet het roet verbranden. Maar de auto verbrandt dus niet maar doet noodgeneratie of niet? De auto heeft een 3 keer echte zwarte rookwolken achter zich gelaten (mijn achterramen zijn geblindeerd achter en alles wat donkerder is gewoon zwart).

Is generatie nou dat die verbrandt met gevolg zwarte wolken of is dat noodgeneratie? Ik lees op Internet dat het noodgeneratie is. Volgens mij verbrand de auto niet de roet maar doet die het alleen door noodgeneratie dan.

Ik heb 10 min in zijn 2 gereden met 4500 toeren met 80 km. Toen zat de auto al in de regenaratieproces maar dat is dus toen al niet gelukt. Dan wordt er wel aardig wat hitte aangevoerd denk ik logische wijze.

Dat verklaart ook dan weer het feit dat het een hele dag duurt voordat de regenaratie klaar is.

Waarom ze geen lampje voor het regeneren maken op het dashboard en schakelindicator is onbegrijpelijk (ok ik weet dat het een van de eerste Golfje 6 zijn). Bij de Polo en Passat is het al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

itsalex schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 14:48:

Ik heb 10 min in zijn 2 gereden met 4500 toeren met 80 km. Toen zat de auto al in de regenaratieproces maar dat is dus toen al niet gelukt. Dan wordt er wel aardig wat hitte aangevoerd denk ik logische wijze.
Ik zie niet in hoe je een diesel een plezier doet door constant 4500 toeren te rijden. De verbranding is dan echt niet meer optimaal en zal dus veel meer roet veroorzaken dan normaal 2000-3000 toeren te rijden. Wie heeft je verteld dat dat een goed idee is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Niet online
De dealer heeft gezegd dat zeker goed was. Ik denk dat er veel meer speelt met die auto. Dat voorgloeilichtje was al een teken dat er iets fout was en dat de verbranding niet goed was en ik denk dat het filter vol zat.

Ik heb in de bergen gereden en niets aan de hand. Kom in Nederland en de auto gaat nu deze ongein geven. Ik rij regelmatig op snelweg en zeker 30 min lang maar het punt is door die 100 km in zijn 5e versnelling kom ik niet boven de 2000 toeren (bluemotion=is punt voor roetfilter) en doordat ik geen lichtje voor die DPF heb kan de auto niet aangeven ga even terug voor 15 min naar de 4e versnelling om de boel schoon te blazen om dan boven die 2000 toeren te komen. Dus dat is gebrek van VW. Zuinig rijden is gewoon niet goed. Je moet >2000 voor 15 min rijden om de boel schoon te krijgen maar door het zuinige gedoe gaat dat niet. Rij ik 120 km in zijn 5e versnelling dan zit ik nog onder de 2000 toeren dus rij ik langer op de snelweg of na de 700 km moet ik dit doen. Maar dat wordt dus na die update nergens vermeld of gezegd! Vind ik een serieus gebrek. Dat ligt niet bij de gebruiker maar bij VW. Die roetfilter is dus niet goed voor zo'n auto. Dus met 100km/120km MOET je dus in zijn 4e rijden 15 min icm met de roetfilter anders wordt die niet heet genoeg om te verbranden.

Dat is dus niet goed op te lossen zolang je dat niet weet. Fijn dat milieu. Of roetfilter eruit, of schakelindicator, of minder zuinig maken door toeren hoger te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23-09 20:55

NoFearCreations

3DPrint the world!

Bij deze ben ik ook weer VW eigenaar, en wel van een MK3 GTi. Nette staat, veel onderhoud gehad, 17" en een KW Variant 1 schroefset. Van het weekend maar is wassen/poetsen, en dan wat foto's maken.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
itsalex schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 15:59:

Dat is dus niet goed op te lossen zolang je dat niet weet. Fijn dat milieu. Of roetfilter eruit, of schakelindicator, of minder zuinig maken door toeren hoger te maken.
Roetfilter eruit is toch niet zo moeilijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Mk3 GTI --> is dat een Golf III?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-09 23:55

SmartDoDo

Woeptiedoe

DjRex schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 16:03:
Hey,

Ik rij zelf een Polo 1.2 TSI en die is een stuk levendiger dan een 1.6 TDI Bluemotion in een Golf. Die laatste heb ik een keer als leenauto meegekregen en voor ik wist wat voor motor erin lag, dacht ik dat het om de 1.2 TDI ging :X Ik vond de 1.6 dus wat tegenvallen. Ik zou zeker een proefrit regelen voordat je een keuze maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-09 22:27
Heb eens een dag in een Leon 1.2TSI gereden maar die was niet vooruit te branden, de Polo is wel lichter maar maakt dat zo'n verschil dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 09:35

Krentenbol

Prutz0r

Ja, Mk staat voor generatie ;)

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Het Fantoom schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 20:30:
Heb eens een dag in een Leon 1.2TSI gereden maar die was niet vooruit te branden, de Polo is wel lichter maar maakt dat zo'n verschil dan?
Dat moet haast wel dan, zeker weten dat het een 105PK TSI was? Een Polo is afhankelijk van de versie net geen/net iets meer dan 1000 kilo. Ik weet niet wat een Leon doet. Ik kan je wel vertellen dat een Polo TSI met DSG in stand S zeker niet als "niet vooruit te branden" is aan te merken. Eerder als hitsig en gevaarlijk ivm bekeuringen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
SmartDoDo schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 21:33:
[...]
Dat moet haast wel dan, zeker weten dat het een 105PK TSI was? Een Polo is afhankelijk van de versie net geen/net iets meer dan 1000 kilo. Ik weet niet wat een Leon doet. Ik kan je wel vertellen dat een Polo TSI met DSG in stand S zeker niet als "niet vooruit te branden" is aan te merken. Eerder als hitsig en gevaarlijk ivm bekeuringen :+
Polo is volgens mij 1170 kilo ofzo (1.4TSI DSG-7).
Ook met dat blok best vooruit te krijgen. Volgens mij zegt Wolfsburg zelfs 0-100 in 6.9s.

20-02-2012...

[ Voor 3% gewijzigd door t_captain op 27-10-2011 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Volgens het RDW is mijn Polo 1026 kilo en dan heb je een zware ivm de DSG. Lijkt me stug dat de 1.4 1170 kilo is dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
SmartDoDo schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 22:20:
Volgens het RDW is mijn Polo 1026 kilo en dan heb je een zware ivm de DSG. Lijkt me stug dat de 1.4 1170 kilo is dan.
1170kg klopt wel.
Turbo/kompressor systeem van de 1.4tsi is een stuk zwaarder, de dsg bak iets, de remmen, onderstel etc..

[ Voor 51% gewijzigd door KappeNou op 27-10-2011 22:34 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
De Golf 1.2 TSi met handbak is 1134kg. Dus dat scheelt niet veel dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

itsalex schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 14:48:
Ik ben er toch achter dat mijn auto iets heeft met dat regeneren met alle problemen.

Is generatie nou dat die verbrandt met gevolg zwarte wolken of is dat noodgeneratie? Ik lees op Internet dat het noodgeneratie is. Volgens mij verbrand de auto niet de roet maar doet die het alleen door noodgeneratie dan.

Waarom ze geen lampje voor het regeneren maken op het dashboard en schakelindicator is onbegrijpelijk (ok ik weet dat het een van de eerste Golfje 6 zijn). Bij de Polo en Passat is het al.
Zwarte rook is meestal te rijke inspuiting of luchtfilter dat dicht zit of de compressie is te laag.
Brandstoffilter is ook wel eens de oorzaak, als deze verkeerd zit kan dit fenomeen ook optreden, dit heb ik ook al eens gehad met een 1.9TDI.

Blazen in het rode gebied of over het maximum vermogen, wat meestal 4200 is bij VAG diesels, is natuurlijk ook een vorm van zwarte rook.

Of er is iets dat langzaam aan het overlijden/versleten is in het blok, als in pompverstuivers bij SDI of oudere TDI's.
EGR klep en hitte sensors zijn ook vaak probleem kindjes, hitte sensor lijkt het alsof je vermogen kwijt bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Misschien dat 5-deurs nog wat scheelt. Maar de Polo GTI 5-deurs is toch echt 1169 of 1170 kg (daar zijn de meningen over verdeeld. Dealer zegt 1170, Autoweek website 1169).
Een Golf is 150 kilo zwaarder; de 5-deurs GTI met DSG bak zit iets boven de 1300 kg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:25
Gisteren een 78er Golf rallyauto gekocht :)

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonni
Heb je wat foto's? Ben wel benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bord4kop
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09:31

bord4kop

maximaal 100KB!

Vraagje:

Is 'needle swipe' op een Golf 6 mogelijk?
(type: 1.2 TSi, highline, DSG, variant, gebouwd eind 2010, levering februari 2011)

Volgens de garage kan dat niet namelijk?

Ik meende hier ergens gelezen te hebben dat iemand dat ingesteld had..

Extra info:
Het KAN dus wel:

In Vag Com:

Address 17 – Instruments
Adaptation 10
Select “Staging” from the drop down list
Select “Active” from the drop down list
Save the changes
Done!

Video:
YouTube: 2010 Volkswagen MKVI GTI Cluster Staging / Gauge Need Sweep

Now you might not see the cluster staging happen immediately after enabling it thru Vag Com….that’s what happened on my car. You need to key the car off & then open the door and then close it, and then key on the ignition again and then you should see it happen!

Echter gaat het ook vaak niet. Wat ik dus wil weten is of iemand het werkend heeft op een 2010/2011 Golf 6?

[ Voor 65% gewijzigd door bord4kop op 31-10-2011 11:07 ]

| Security Management |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

Arfman

Drome!

StevenK schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 20:12:
Gisteren een 78er Golf rallyauto gekocht :)
Cool, ga je zelf weer rijden?

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:25
Arfman schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 09:53:
[...]

Cool, ga je zelf weer rijden?
Yup ;) Eerst de auto maar eens netjes laten maken en dan ergens volgend jaar weer aan de start.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
bord4kop schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 09:50:
Vraagje:

(type: 1.2 TSi, highline, DSG, variant, gebouwd eind 2010, levering februari 2011)

Volgens de garage kan dat niet namelijk?

Ik meende hier ergens gelezen te hebben dat iemand dat ingesteld had..

[snip]

Echter gaat het ook vaak niet. Wat ik dus wil weten is of iemand het werkend heeft op een 2010/2011 Golf 6?
Het hangt af van je instrumenten controller. Zoek de codes op waarbij het werkt, en vergelijk die met je eigen code. Die van mijn vriendin kon ik niet doen in ieder geval.

[ Voor 32% gewijzigd door UltraSub op 31-10-2011 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
bord4kop schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 09:50:
Vraagje:

Kan niet op de 1.2TSi. Alleen de GTI/GTD, die hebben een andere module.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pistole

pistole

Frutter

itsalex schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 15:59:
(...)Dat is dus niet goed op te lossen zolang je dat niet weet. Fijn dat milieu. Of roetfilter eruit, of schakelindicator, of minder zuinig maken door toeren hoger te maken.
Wat ik heb begrepen is dat het motormanagement zelf bepaalt wanneer het filter schoongebrand moet worden; er wordt dan een armer mengsel ingespoten zodat de temperatuur omhoog gaat. Daarvoor hoef je, voor zover ik begrijp, niet per sé boven de zoveelduizend toeren te rijden.

Maar IANAL ik ben geen automonteur.

Ik frut, dus ik epibreer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Bij een diesel kun je geen armer mengsel inspuiten. Dat is iets voor benzinemotoren.
Het roetfilter bij een diesel wordt meestal schoongebrand door een hoge temperatuur. Als die temperatuur niet door normale omstandigheden hoog genoeg wordt dan wordt dat met wat hulpmiddelen gedaan. Een van de mogelijkheden is om diesel in de uitlaat in te spuiten die daar dan ontbrandt en de temperatuur in het roetfilter verhoogt.
Dat is ook de reden dat je bij regeneratie van het dieselfilter een hoger verbruik hebt.

Maar onder normale omstandigheden zou het toch wel moeten lukken. Nu is bekend dat VW TDI's verschrikkelijke rookbeesten zijn (of is dat beter geworden nu ze CR motoren gebruiken?), maar met mijn Fiat Punto heb ik nog nooit een geforceerde regeneratie gehad (lampje dat aan gaat) en ik kom toch hoogst zelden op de autosnelweg (provinciale weg, 80 km/h = 1650 1/min).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonni
StevenK schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 10:05:
[...]

Yup ;) Eerst de auto maar eens netjes laten maken en dan ergens volgend jaar weer aan de start.
Foto's plz! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
De armsteun in mijn Golf V schuift veel en veel te licht. Die in de VI van mijn vriendin doet dat veel stroever, alsook die in mijn vorige IV. Erg irritant. Iemand die weet of dat zelf op te lossen is?
(is overigens een leder interieur, geen idee of dat nog wat uitmaakt qua armsteunmodel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Ik denk dat de 'rails' die erin zit dan versleten of los is. Moet je even kijken of je hem open kunt maken, en anders even aan de dealer vragen of dat ook te vervangen is. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Hier ook maar even mijn nieuwe aanwinst planten:
Afbeeldingslocatie: http://i2.photobucket.com/albums/y42/NoFear-QV/MK3%20GTi/DSC03409.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i2.photobucket.com/albums/y42/NoFear-QV/MK3%20GTi/DSC03410.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i2.photobucket.com/albums/y42/NoFear-QV/MK3%20GTi/DSC03411.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i2.photobucket.com/albums/y42/NoFear-QV/MK3%20GTi/DSC03412.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i2.photobucket.com/albums/y42/NoFear-QV/MK3%20GTi/DSC03413.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i2.photobucket.com/albums/y42/NoFear-QV/MK3%20GTi/DSC03414.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i2.photobucket.com/albums/y42/NoFear-QV/MK3%20GTi/DSC03415.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i2.photobucket.com/albums/y42/NoFear-QV/MK3%20GTi/DSC03417.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i2.photobucket.com/albums/y42/NoFear-QV/MK3%20GTi/DSC03418.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i2.photobucket.com/albums/y42/NoFear-QV/MK3%20GTi/DSC03419.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i2.photobucket.com/albums/y42/NoFear-QV/MK3%20GTi/DSC03420.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i2.photobucket.com/albums/y42/NoFear-QV/MK3%20GTi/DSC03421.jpg

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Niet online
Ik ben uiteindelijk met de renegeren erachter gekomen wat het nou is of waardoor het komt.

Punt 1:
Doordat er een druksensor achter is vervangen is er ook een (ongevraagde?) update gedaan.

Punt 2:
Daarvoor zou er dus ook al problemen zijn geweest maar dat is dus vervangen met deze druksensor met alle gevolgen vandien!!

Punt 3:
Ik weet niet wanneer die gaat renegeren (maar daar kom ik direct op terug).

Punt 4:
Je gaat toch niet in zijn 3e versnelling 80 km voor half uur rijden als het niet nodig is (nodig = inhalen, bergen etc), in zijn 4e versnelling onnodig 100 km of 120 km rijden.

Punt 5:
Staat niets over in het boekje.

Punt 6:
Na vele onnodige bezoeken blijkt het het renegeren te zijn terwijl de klachten overduidelijk waren

Dit zijn echt serieuze punten waarop VW fouten maakt in mijn ogen.

Dan kom ik terug wanneer weet ik nou wanneer de auto gaat renegeren en kan ik het zelf regelen?
Punt 1:
Ik hoor als mijn turbo "vreemde" geluiden maakt dus echt veel harder blazen dat die dan nodig is. De motor wordt dan "voorbereid" tot renegeren.
Punt 2:
Ik rij nu standaard op de snelweg tussen de 10 min en 30 min in zijn 4e versnelling tussen de 100 km en de 130 km om het renegeren te bevorderen. Dus ik regel het zelf wel!
Punt 3:
Hou er nu rekening mee en het heeft niets te maken met je rijgedrag of wat dan ook. Als je veel stad hebt gereden (dus zeg maar voor bijna 1 uur zoals laatst) zorg dan dat je het laatste stuk tussen de 2000-2500 toeren voor 10 min gaat rijden dan is het probleem opgelost.

Tot heden aan toe geen gerenegeer of veel dieselverbruik gehad. Heb net weer 900 km op een tank gereden!! netals de vorige keer!! Dus ik ben er wel achter en uitgekomen. De auto rijdt echt al stukken beter hierdoor. Ik merk dat wanneer het optrekken moeizaam gaat dan gewoon terugschakelen en klaar.

Fijn zo'n update!!!

[ Voor 3% gewijzigd door itsalex op 06-11-2011 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cliffie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Cliffie

Trompetslet

Anders is even de auto van mijn collega gejat.... VW Golf V R32. Wat een hufters :/

17x DMEGC DM300-M156-60BK @ Enphase | 3300Wp Oost & 1800Wp West (Gouda)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NoFearCreations schreef op donderdag 03 november 2011 @ 20:49:
Hier ook maar even mijn nieuwe aanwinst planten:
Nice man :)

Golf 3 GTI 8V? Of een 16V? Ziet er nog spikgaaf uit!

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/QxmvR4SWnel0U6YvlcwL2E9a/full.jpg

mijnes
Cliffie schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 09:23:
Anders is even de auto van mijn collega gejat.... VW Golf V R32. Wat een hufters :/
Helaas. Geliefde voertuigen in oostblokland.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2011 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom
  • Laatst online: 11:07

McBoom

Broem

Mooie 8v, originele nederlander zo te zien? :) Die rode biezen zijn wel wat.... bijzonder op deze uitvoering ;)

The ramblings of an idiot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s3.
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21-09 19:35

s3.

Sinds kort een mooie GTI erbij, naast de andere GTI (links) :). Zeer blij met alle opties, kan volgens mij niets meer bij.

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/bgs7zl.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Bij vag kan er altijd iets bij ;)

Laat hem aub oem en geen Tjoening autostyle spullen erop knallen als die andere "gti" ;)

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Tis een originele 8v, nog niet bijzonder veel gelopen, veel onderhoud gehad, en een KW Variant 1 schroefset eronder. Was in eerste instantie geen fan van de heldere lampen, maar kan er aan wennen, en het zijn tenminste wel Hella's, en geen goedkope meuk.

Z.s.m. even uitlezen, gasklep inleren, stuurbekrachtigings pomp vervangen, en nog een cm of 5/6 omlaag.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Hoe krijg je van onze 2008 Touran de plastic dop achterop de lamp eraf om een lampje te wisselen?
In het boekje staat niks anders vermeld als dat die dop eraf moet. Maar met draaien of eraf trekken was er geen beweging in te krijgen... Die rubber doppen trek je er zo af, maar dit zit echt muurvast. :X

En mooie GTI s3.!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pistole

pistole

Frutter

volgens mij gewoon een (kwart) slag draaien en je trekt hem eraf?

Ik frut, dus ik epibreer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Dat dacht ik dus ook, maar er is geen beweging in te krijgen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pistole

pistole

Frutter

wel de goede kant op draaien natuurlijk :+

Ik frut, dus ik epibreer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Misschien kun je met pagina 55 hiervan iets:

http://touran.dk/images/PDF/touran_el.pdf

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

McBoom schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 10:12:
[...]
Mooie 8v, originele nederlander zo te zien? :) Die rode biezen zijn wel wat.... bijzonder op deze uitvoering ;)
Net als de koplampunits en de knipperlichtglaasjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom

McBoom

Broem

Met de koplampen is niets mis, die heb ik zelf ook in de auto zitten :P Het zijn niet goedkope tjoeningsjonnie angeleyesdagrijlichtenxenonprutsdingen :P Alhoewel ze in het zwart nog wat mooier lijken in een rode auto :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Bedankt voor de tip, dit is het oudere model maar hierin staat wel dat je naar links zou moeten kunnen draaien.
En dat ging dus echt met geen mogelijkheid. :/

Mam is vandaag maar even langs de dealer gegaan ermee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NoFearCreations schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 13:30:

Z.s.m. even uitlezen, gasklep inleren, stuurbekrachtigings pomp vervangen, en nog een cm of 5/6 omlaag.
Gasklep inleren is niets meer dan de accuding eraf; na een minuut er weer op en sleutel op contactstand; paar minuutjes wachten. Dingen calibreren zichzelf; meestal doe je er goed aan deze schoon te maken met remmenreiniger en de vacuumslangetjes te controleren. Lopen ze vaak weer stukken beter van :)

Bij uitlezen kan je al met een 3rd party stekker weg en VCDS.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2011 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik mag me hier melden met m'n (voor mij) nieuwe Golf 6 GTI uit 2009. Moet zeggen dat dit best lekker rijdt. Schuif/Kantel dak en voor en achter parkeersensoren zijn de extra's zover ik weet (wat de extra's zijn). Wil eigenlijk wel de nieuwe LED achterlichten, maar lijkt erop dat zoiets over 500 euro kost, da's me iets te gortig op dit moment. Dat geld kan ik beter naar JD of een andere tuner brengen nadat de (dealer) garantie is afgelopen.

Paar dealer foto's:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/gEDE4.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/AOEEY.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom

McBoom

Broem

Mooie auto d:)b

Toch blijf ik vinden dat aan-beide-kanten-een-uitlaatpijp voorbehouden had moeten blijven aan R-uitvoeringen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Blijven echt dik die MK6 gti's! Stuk beter dan de MK5 :)
LED lampen idd bijna €500,- de units zelf bij ahw-shop €405,- en dan heb je nog de kabels nodig die ze voor €50,- verkopen :X

Maar ik zou idd eerst geld aan een chip uitgeven en andere velgen. Maar die R LED lampen maken hem wel een stukk dikker!

Afbeeldingslocatie: http://i10.photobucket.com/albums/a103/ronzuid/IMG_0286.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door KappeNou op 18-11-2011 15:53 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Andere velgen komen er binnenkort op, zwarte stalen 16 inch met winterbanden, ook 660 euro en dat is nog een vriendenprijs, dealer vroeg er 800 voor. Deze 17 inch vind ik tot nu toe goed genoeg, nu is het nog redelijk comfortabel. Hou er namelijk wel rekening mee dat ik van een 318i met 15 inch ballonbanden kom :)

En juist die uitlaat aan beide kanten met semi diffuser vind ik de auto een stuk sportiever maken, dus ik vind het allang best dat die erop zit.

[ Voor 19% gewijzigd door Quantor op 18-11-2011 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsieflatsie
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-09 10:32
Na eerdere ervaringen met 122 pk TSI, nu gespeeld met een 170 pk 1.4 TSI met compressor én turbo tegelijkertijd. 2000 km op klok. Tikte moeiteloos 230 km/h aan.

Waar 122 pk TSI teleur stelde, is dit blok een feestje. Na S85-V10 is dit voor mij het fijnste blok tot nu toe om mee te rijden. Er valt niks aan te veranderen. Souplesse over hele toerenbereik, na 5000rpm zit er nog genoeg kwik in. Op snelweg 1 op 20.

Go go VAG.

[ Voor 7% gewijzigd door Hatsieflatsie op 18-11-2011 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
KappeNou schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 15:50:
Blijven echt dik die MK6 gti's! Stuk beter dan de MK5 :)
LED lampen idd bijna €500,- de units zelf bij ahw-shop €405,- en dan heb je nog de kabels nodig die ze voor €50,- verkopen :X
Dat is nog duurder dan wat ze af-fabriek kosten en dat vond ik al een aardig prijzige optie.. Het staat wel een stuk beter, frisser en maakt de auto vooral een stuk moderner :)

Afbeeldingslocatie: http://johanvanvenrooy.nl/Golf/20110510-DSC_9586.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Had ik de mijne hier al eens gepost? :)

Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6174/6200222351_f6d7b5f0e2_b.jpg
Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6171/6200223449_ca63ff6383_b.jpg
Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6162/6200225123_f3ff5d8199_b.jpg
Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6179/6200735176_8d86320995_b.jpg
Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6170/6200224019_9a38698a41_b.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Hij komt me wel erg bekend voor. Welke fora zit jij nog meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Krentenbol schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 20:20:
Hij komt me wel erg bekend voor. Welke fora zit jij nog meer?
Okok :)

Volksforum, Keversite, Stanceworks, Thesamba, Airmannschaft en Porscheforum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Hmmm... dan weet ik het ook niet. Ik kom zelf bijna nooit op Volksforum (soms eens per ongeluk :+ ) En voor de rest kom ik iets vaker op VWforum en regelmatig op golfcabrio.com

EDIT: Heb je hem toevallig eens in het Show je Auto-topic in de HK gepost?

[ Voor 18% gewijzigd door Krentenbol op 18-11-2011 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Krentenbol schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 20:37:
Hmmm... dan weet ik het ook niet. Ik kom zelf bijna nooit op Volksforum (soms eens per ongeluk :+ ) En voor de rest kom ik iets vaker op VWforum en regelmatig op golfcabrio.com

EDIT: Heb je hem toevallig eens in het Show je Auto-topic in de HK gepost?
Vwforum..hmm :+ kun je ook niks aan doen natuurlijk ;)
Klopt ja! daar heb ik hem ook al eens gepost :)

Hier is m'n resto topic voor de geïnteresseerden: http://volksforum.com/for...9ce3&t=53591&page=1&pp=20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Wat een prachtige kever zeg, complimenten! 1300 of 1600?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-09 21:31

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

RDW zegt 1200cc met 22kW. Mooi exemplaar hoor. :) en bijna 52 jaar oud, fantastisch.

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom

McBoom

Broem

_/-\o_ :9 :9~ voor de Kever.

Zijn dat 914 velgen die eronder zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MisteRMeesteR schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 22:58:
RDW zegt 1200cc met 22kW. Mooi exemplaar hoor. :) en bijna 52 jaar oud, fantastisch.
Klopt idd! was een 1200 origineel. Heb een poosje met een 25pk motor van een brilkever gereden (dik 2000km) maar heb deze uiteindelijk toch verkocht. Dit hoort gewoon niet in een kever van 1960 en het is zonde om zoiets unieks kapot te rijden :)
Ben nu bezig met de bouw van een 1641cc met dubbele 40mm webers en een scherpe nokkenas. Gaat wel leuk lopen denk ik! Hoop straks op een pk of 70/75 :) Onderdelen zijn deze week besteld in de USA, dus dat moet met een week of 3 wel in huis zijn :D
McBoom schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 23:11:
_/-\o_ :9 :9~ voor de Kever.

Zijn dat 914 velgen die eronder zitten?
Jep zijn Porsche 914 velgen (Gasburners) replica's welliswaar, maar zijn er niet minder mooi om :)
Als ik me niet vergis zijn ze ook een korte tijd onder de 911 geleverd in 1977... een origineel setje gaat toch snel richting een 1500 euro per set. Dit was me toch iets te veel :+ Hoop dat ik van de zomer een setje fuchsen kan aanschaffen :) Maar eerst mijn motor afbouwen, dat kost al geld genoeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Hatsieflatsie schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 16:58:
Na eerdere ervaringen met 122 pk TSI, nu gespeeld met een 170 pk 1.4 TSI met compressor én turbo tegelijkertijd. 2000 km op klok. Tikte moeiteloos 230 km/h aan.

Waar 122 pk TSI teleur stelde, is dit blok een feestje.
170pk? Ik ken het dubbelgeblazen 1.4TSI blok met 180/185pk (Polo GTI, A1) en 160pk (andere VW modellen).

Verder ben ik het voor de volle 100% met je eens. Het blok combineert een heerlijke souplesse bij lage toeren met een redelijk toerenbereik en een flink topvermogen. Voor de kleinere en middenklasse auto's is het samen met het 1.6 THP blok van Peugeot/Mini mijn favoriet. In de grotere klasse blijf ik een ouderwetse l*l, daar moeten meer dan vier cilinders in ;)

/me heeft een vrouw die zit te wachten op de Polo GTI, februari 2012

/me zit net zo ongeduldig te wachten op februari :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Verwijderd schreef op maandag 14 november 2011 @ 23:12:
[...]

Gasklep inleren is niets meer dan de accuding eraf; na een minuut er weer op en sleutel op contactstand; paar minuutjes wachten. Dingen calibreren zichzelf; meestal doe je er goed aan deze schoon te maken met remmenreiniger en de vacuumslangetjes te controleren. Lopen ze vaak weer stukken beter van :)

Bij uitlezen kan je al met een 3rd party stekker weg en VCDS.
Ga ik dat proberen. Maar een maat van mij is hoofd monteur bij de VW, en heeft binnenkort een eigen vagcom thuis. Dus uitlezen doen we hem toch wel.

@Pieterveenstra:
Prachtige kever, en ook mooi laag. Daily driver, of voor erbij? Heb er toen ook nog aan zitten denken om een kever te kopen, maar werd mij afgeraden om dagelijks mee te gaan rijden.

---RAWE CEEK!!!---

Pagina: 1 ... 25 ... 62 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Gunner wil graag de topicstart overdragen aan iemand anders. Indien je geïnteresseerd bent in deze eervolle taak, stuur hem even een DM.

http://tweakers.net/gallery/895~~~[/html]