En zo "kocht" (=lease) ik mijn 1e Benz in 1999.
Bij BMW werd ik bijna uitgelachen, Volvo was zeer neerbuigend, en
"kan niets voor u betekenen" (

).
En bij Alfa kwam gewoon helemaal niemand opdagen in de showroom.
Audi/Vw hadden mijn voorkeur, maar zooooo 'n slechte service..
Geen tijd nemen, langs me heen kijken, zichtbaar met een zucht dan maar komen. En geen enkele moeite doen. Rijden kon wel, maar
"volgende week ofzo.. Moet je maar even een afspraak maken."
WTF? IK een afspraak maken? Korting moest ik al helemaal niet om vragen, hij stond echt serieus te kijken of ie water zag branden.
Dus hoppa, naar de Mercedes dealer ernaast en binnen een uur een nieuwe kar van bijna 60.000 gulden uitgezocht.
Gewoon omdat men vriendelijk was, na een kwartier nog steeds mijn naam wist en behulpzaam was.
Nu ook weer te slechte ervaringen met dealers.
Bij de 1e kon er geen loopautootje vanaf
(Dit dus:
Kostte iets van 59,95 in de vitrine kast. Dit was de enige eis/wens die ik had en ik zou direct tekenen voor 32.000 euro).
Andere VW/Audi dealer, erg uit de hoogte. Nr. 3 was zeer verbaasd dat men het voor 100 euro liet lopen en deed moeite om het ding te regelen. Daar heb ik dus ook getekend.
Goed nu de dealer gebeld voor onderhoud + winterbanden; de eerste belde niet terug, nr.2 zat tijdens het bellen andere dingen te doen, liep naar ineens buiten en was toen onverstaanbaar.
"Ja, sorry ik ben even bezig en loop buiten"
Ja, sorry wat is belangrijk?
"ja, sorry knul, laat maar zitten."
"hoezo dat nou weer?" (!)
"Bel me dan even terug of neem nu even 5 minuten de tijd om me normaal te woord te staan! De groeten"
Toen een dealer gebeld waar ik redelijk, tot goede ervaringen mee heb;
"Ahh, meneer bord4kop, ja ik ken u nog hoor! Wat fijn, dat je bij ons komt, ik zal je helpen" (laatste keer was 4 jaar terug

)
* bord4kop wentelt zich in een warm gevoel van service