Het Grote Volkswagen-topic deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 24 ... 62 Laatste
Acties:
  • 408.511 views

Onderwerpen

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
UltraSub schreef op donderdag 22 september 2011 @ 10:32:
Dat heeft weinig met toeren en begrenzing te maken maar meer met het vermogen dat nodig is om de gekozen bakverhouding rond te krijgen in relatie tot de weerstand. Lees: je blok heeft misschien wel de toeren over, maar niet de power om nog verder te komen.

Anders gezegd; stap op een fiets, licht verzet. Je trapt makkelijk 100 slagen per minuut. Nu schakel je op naar het zwaarste verzet. En je gaat opnieuw naar die 100 rpm. Zeer waarschijnlijk haal je die niet, want je snelheid wordt hoger, en het vermogen dat je moet leveren voordat je weer bij die 100 rpm komt dus ook.
nee er is een vmax aanwezig. Anders zou je nooit een GTI of andere auto hoeven te kopen om hogere snelheid te halen. Dan heb je dus 110 pk en je kan er 250 km/h meerijden 8)7 . dat is toch krom dan.

Maar ik ben wel zuiniger dan een gemiddelde auto met 200 km ;) omdat ik minder toeren maak. Maar de 110 pk is rap zat hoewel ik misschien nog wel ga tunen omdat ik teveel stad rij voor een 2 liter en daardoor kan die niet goed warm gereden worden en toeren maken, dan kan de auto tenminste soms even echt goed schoongeblazen worden.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
itsalex schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 14:38:
[...]

nee er is een vmax aanwezig. Anders zou je nooit een GTI of andere auto hoeven te kopen om hogere snelheid te halen. Dan heb je dus 110 pk en je kan er 250 km/h meerijden 8)7 . dat is toch krom dan.
Um.. Das toch precies mijn punt? Sommigen hier denken dat als ze toeren over hebben, dattie nog harder kan. Wat ik bedoel is dat er een vmax is die afhankelijk is van vermogen irt snelheid en luchtweerstand, en niet van je toerenteller.

250 met 110 pk is gewoon niet haalbaar in een Golf. Gewoon natuurkunde ;)

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
pistole schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 13:26:
Vraagje: ik heb een Golf Variant1.4TSI Highline DSG, met o.a. mistlampen en bochtenverlichting.

Is het mogelijk om de mistlampen te gebruiken als dagrijverlichting, in plaats van de normale dagrijverlichting?

(en ik bedoel dan niet stadslicht + mistlampen, dat is niet hetzelfde).

Ik zie regelmatig Polo's en Passats rijden met mistlampen-als-dagrijverlichting, dus dat moet toch ook kunnen bij de Golf?
Zijn andere lampen. Bij de Passat en Polo branden geen mistlampen, dat zijn gewoon de dagrijlampen die in plaats van in de normale unit in dezelfde unit zitten als de mistlampen. Je mistlampen in de Golf kunnen er niet gebruikt voor worden iig voor zover ik weet.

• UltraSub
Ik heb me toch ergens op een forum ooit zo ongeveer alle mogelijke combo's gezien van wat met VCDS en DRL mogelijk was. Er kan veel, maar inderdaad, wat Pistole wil volgens mij niet. (Ik zou zelf graag de knipperlichten als DRL hebben op mijn V, stadslicht activeert dat, maar krijg het niet geregeld dat het automatisch gaat).

/edit
Hah! Gevonden:
http://forums.vwvortex.co...487594-Euroswitch-and-DRL

[ Voor 12% gewijzigd door UltraSub op 25-09-2011 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Zit eens te orienteren voor een nieuwe Golf over een tijdje. Kom ik deze GTI tegen:

Afbeeldingslocatie: http://media.autotrack.nl/car-images/of11/s080/afm1024/0007929480.jpg

Die DRL's die hier in zitten, ben ik nog nooit ergens tegen gekomen bij een Golf van dat bouwjaar (05-2009). Is dat OEM, of aftermarket? (Of OEM later ingebouwd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
Ziet er aardig aftermarket uit.

Golf 6 GTI staat ook op m'n lijstje :P

[ Voor 40% gewijzigd door Gunner op 25-09-2011 13:20 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bord4kop
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09:31

bord4kop

maximaal 100KB!

KappeNou schreef op donderdag 22 september 2011 @ 12:00:
Mooie discussie na 1 foto ;)
De 210 die ik met de 1.4tsi 122pk haalde was gewoon recht toe recht aan. Geen harde wind in de rug of een heuvel.
:*)

1.2 tsi met DSG:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/PnwPR.jpg

En ook leuk, het verbruik met die snelheid:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/fciJh.jpg

| Security Management |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
bord4kop schreef op zondag 25 september 2011 @ 13:30:
[...]

:*)

1.2 tsi met DSG:

[afbeelding]

En ook leuk, het verbruik met die snelheid:

[afbeelding]
Dit is toch een DSG7? Hij gaat niet vanzelf naar 7?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-09 00:21

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Mijn Lupo 3L (1.2 TDI met 61 PK) deed begin augustus ook nog gewoon 180 km/u op de TomTom. Ik heb geen idee wat de teller toen aangaf, zal ook wel richting de 200 zijn geweest. De helling af ruimte maken voor achteropkomend autobahn verkeer.

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Gunner schreef op zondag 25 september 2011 @ 13:19:
Ziet er aardig aftermarket uit.

Golf 6 GTI staat ook op m'n lijstje :P
Dat dacht ik ook. En dan valt de hele auto hier af, wil eigenlijk alleen OEM, tenzij...
Maar ik meen ooit ergens gezien/gelezen te hebben dat vanaf bepaald bouwjaar/maand er DRL met LEDs te bestellen is voor Golf 6, dus vandaar mijn vraag.

Valt me overigens tegen hoe weinig witte er te vinden zijn, en hoeveel er zonder xenon rond rijden.
Voor mij een must in mijn volgende: wit/gun-metal grey (of hoe het ook heet)/zwart, DSG, xenon (al was het alleen al maar voor de agressievere look), rns510 met premium, leer en de rest wat dan meestal automatisch standaard komt. Liefst ook dynaudio. Ga er maar aan staan. Dan weet je de prijzen wel. Op dit moment niks onder de 30K. :(
Ja, ik rij privé, geen lease :P

/edit
J0YR1D3R schreef op zondag 25 september 2011 @ 21:34:
[...]

Niet in S. In S bij plankgas blijft een DSG7 gewoon in 6.

[ Voor 12% gewijzigd door UltraSub op 25-09-2011 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 24-09 19:16
J0YR1D3R schreef op zondag 25 september 2011 @ 21:34:
[...]

7 is een overdrive, je haalt de top ook wel in 6 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
6 is bij mij ook een overdrive .Top haalt hij ook in 5, maar ook in 6 zonder al te veel moeite. Scheelt al snel een half litertje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
Ja, als er een GTI komt dan is dat ook gewoon een privé-aankoop ;)
Niet alle Golfjes in Nederland zijn leasehokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Heheh, dat zeg ik ook niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
Nee, maar ik wou het gewoon even gezegd hebben :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adjego
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16:41
pistole schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 13:26:
Vraagje: ik heb een Golf Variant1.4TSI Highline DSG, met o.a. mistlampen en bochtenverlichting.

Is het mogelijk om de mistlampen te gebruiken als dagrijverlichting, in plaats van de normale dagrijverlichting?

(en ik bedoel dan niet stadslicht + mistlampen, dat is niet hetzelfde).

Ik zie regelmatig Polo's en Passats rijden met mistlampen-als-dagrijverlichting, dus dat moet toch ook kunnen bij de Golf?
Volgens mij moet dit wel mogelijk zijn met VCDS. Alleen zijn het bij die andere modellen idd andere lampen.
Ik rijd zelf met mijn Seat Leon 1.2 TSI ook rond met de mistlampen als dagrijverlichting. Als je wilt, kan ik dit wel voor je aanpassen. Ik woon in Veldhoven...;)

Home Assistant | ☀️ 2900 Wp PVOutput | 🔋 Tesla Model 3 RWD 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adjego
J0YR1D3R schreef op donderdag 22 september 2011 @ 20:40:
[...]

Vlak doet ie ook 192 op de gps :) Oftewel, er zit meer in ;)

Morgen maar even een afspraak inplannen voor winterbanden, half oktober begint al wat laat te worden om nieuwe te gaan bestellen. Ben benieuwd wat het gaat worden en hoe ze zich gaan gedragen.
De eerste 10000km van de Golf zijn nog niet helemaal probleemloos verlopen vind ik, maar dat is iets om na de vakantie uit te zoeken :)
Niet probleemloos??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
adjego schreef op maandag 26 september 2011 @ 10:08:
Ik rijd zelf met mijn Seat Leon 1.2 TSI ook rond met de mistlampen als dagrijverlichting.
Aardig vervelend voor je mede-weggebruiker lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Mistlampen lijkt mij wel ja, ik vind het sowieso er erg apart uitzien bij de nieuwe polo dat er een stadslicht naast de mistlampen zitten. :P

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adjego
Gunner schreef op maandag 26 september 2011 @ 10:24:
[...]

Aardig vervelend voor je mede-weggebruiker lijkt me.
Waarom zijn mistlampen vervelend voor andere weggebruikers???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

adjego schreef op maandag 26 september 2011 @ 15:13:
[...]

Onnodig en vrij fel...hmm, geen idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
[...]

Er is een reden dat je een zelf een aanpassing moet doen om zoiets werkend te krijgen :z

Verder met Exorcist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Neu, als het goed is heeft niemand last van mistlampen. Die schijnen zo laag over de grond, kun je in principe geen last van hebben. Heb je dat wel dan zijn ze of verkeerd afgesteld, of het zijn verstralers. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Nou ze schijnen redelijk fel, dus als iemand je tegemoet komt en de weg loopt niet helemaal 100% recht kunnen ze toch wel aardig verblinden hoor. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
M'n airco geeft bijgeluiden (nou heb ik die gelukkig zelden aan), hij heeft onbalans linksvoor en de motor bokt een partij wanneer je hem terug laat vallen naar stationair rollend in 2 waar het gemiddelde hobbelpaard trots op is.. Dus nee, niet probleemloos :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09:05
UltraSub schreef op zondag 25 september 2011 @ 21:40:
[...]

Dat dacht ik ook. En dan valt de hele auto hier af, wil eigenlijk alleen OEM, tenzij...
Maar ik meen ooit ergens gezien/gelezen te hebben dat vanaf bepaald bouwjaar/maand er DRL met LEDs te bestellen is voor Golf 6, dus vandaar mijn vraag.

Valt me overigens tegen hoe weinig witte er te vinden zijn, en hoeveel er zonder xenon rond rijden.
Voor mij een must in mijn volgende: wit/gun-metal grey (of hoe het ook heet)/zwart, DSG, xenon (al was het alleen al maar voor de agressievere look), rns510 met premium, leer en de rest wat dan meestal automatisch standaard komt. Liefst ook dynaudio. Ga er maar aan staan. Dan weet je de prijzen wel. Op dit moment niks onder de 30K. :(
Ja, ik rij privé, geen lease :P

/edit

[...]

Niet in S. In S bij plankgas blijft een DSG7 gewoon in 6.
Hopa, zoiets? Wel united grey en manuele 6 bak.
Maar alles aan de auto is oem :).

Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5059/5589797258_5fab0a88b2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5176/5589797686_a8a5697fb5.jpg
Afbeeldingslocatie: Http://farm6.static.flickr.com/5011/5589798012_ea1fb24149.jpg
Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5291/5589796852_ec7625e171.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-09 23:55

SmartDoDo

Woeptiedoe

Vandaag de Polo een onderhoudsbeurt laten geven en een Golf als leenauto meegekregen. Nette auto maar ik kreeg het gevoel er een beetje in te verzuipen, dat krijg je ervan als je Polo gewend bent denk ik.
Ik had niet achterop gekeken wat voor motor het was, maar nav het motorgeluid en de toerenteller moest het wel een diesel zijn. Afijn, voor m'n gevoel was het een 1.2 diesel en lekker vloeiend schakelen deed de bak ook niet. Het was gewoon iets te hakerig. Blijkt achteraf dat het een 105PK 1.6 TDI is :X Die moet wel vlot mee kunnen gaan maar nee een vlotte bak is het niet. Pas tussen 2K en 3K toeren krijg je het gevoel dat er wat gebeurd. Een heel verschil met een TSI-motor, die is echt veel feller en ook bij lagere toeren. Wat een desillusie. Was dan ook blij toen ik weer in m'n Polo'tje kon stappen, die kwam tenminste vlot vooruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Blijft een prachtige bak Engineer Stewie!

Onze touran gaat trouwens donderdag naar de garage, zal mij benieuwen. :)
Ook wat het gaat kosten haha voor de grote 60.000 beurt.

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-09 23:46
SmartDoDo schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 22:45:
Vandaag de Polo een onderhoudsbeurt laten geven en een Golf als leenauto meegekregen. Nette auto maar ik kreeg het gevoel er een beetje in te verzuipen, dat krijg je ervan als je Polo gewend bent denk ik.
Ik had niet achterop gekeken wat voor motor het was, maar nav het motorgeluid en de toerenteller moest het wel een diesel zijn. Afijn, voor m'n gevoel was het een 1.2 diesel en lekker vloeiend schakelen deed de bak ook niet. Het was gewoon iets te hakerig. Blijkt achteraf dat het een 105PK 1.6 TDI is :X Die moet wel vlot mee kunnen gaan maar nee een vlotte bak is het niet. Pas tussen 2K en 3K toeren krijg je het gevoel dat er wat gebeurd. Een heel verschil met een TSI-motor, die is echt veel feller en ook bij lagere toeren. Wat een desillusie. Was dan ook blij toen ik weer in m'n Polo'tje kon stappen, die kwam tenminste vlot vooruit.
Andersom is dat ook, kreeg van Golf naar Polo ook een beklemmend gevoel ;-) en ik had pijn door de middelconsole aan mijn been

Ga anders eens een testrit maken in een Golf TSI122Pk of hoger want nu is je ervaring met de Golf verziekt ;-)
Ikzelf rij in een 'leasert' GTD en ben daar nog steeds erg content mee

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
UltraSub schreef op zondag 25 september 2011 @ 13:08:
Zit eens te orienteren voor een nieuwe Golf over een tijdje. Kom ik deze GTI tegen:

[afbeelding]

Die DRL's die hier in zitten, ben ik nog nooit ergens tegen gekomen bij een Golf van dat bouwjaar (05-2009). Is dat OEM, of aftermarket? (Of OEM later ingebouwd).
Ik blijf de GTI, wellicht als 1 van de weinigen, toch echt een tegenvaller vinden. Ziet er wel heel mooi uit.

Toen ik in de Golf 6 GTI proef ging rijden viel het vermogen mij echt enorm tegen. Ja, hij is lekker vlot, maar daar is het dan ook wel meegezegd.

Het probleem is denk ik dat we verwend zijn geraakt met de motoren die eronder zitten. 1.4TSI en 1.8TSI's die zonder problemen 160-170pk geven over een breed toerenbereik. Ook bij andere merken zie je flinke vermogens voor hun middenmodellen, zoals bijvoorbeeld de Focus die 182pk geeft.

De 210pk in de Golf is daarmee wel iets hoger, maar zal je nooit meer verrassen. Het voordeel wat de GTI wel heeft is zijn gebalanceerdheid, het onderstel past bij zijn vermogen, waar bij bijvoorbeeld de Mazda 3 MPS gewoon teveel aan de voorwieltjes gaf.

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-07 13:07
De 170pk 1.4tsi voelt sneller aan. Alleen met een goede chip is de 2.0tfsi echt geniaal :)

>PC specs<

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

wimpie007 schreef op woensdag 28 september 2011 @ 10:22:
[...]

Ga anders eens een testrit maken in een Golf TSI122Pk of hoger want nu is je ervaring met de Golf verziekt ;-)
Neu, dat valt wel mee :) De auto valt me niet tegen, wel de bak en die motor.

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:12
Heeft er iemand ervaring met de achteruitrij camera van VW. Ik ben zoekende naar een lease wagen en de wagen die ik op het oog heb heeft zo een camera. Hoe werkt dat bijvoorbeeld in het donker?

Verder begreep ik dat het systeem niet gebruik maakt van std parkeer sensoren dus je kan alleen op de display zien wat voor obstakels te tegen komt. Klopt dat?

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
OMG, je bevestigt gewoon het sjonnie gehalte van een bepaalde auto. Zonde!

Maar goed, wat dacht je ervan dat mistlampen redelijk fel zijn om de weg te verlichten als er mist optreed...
Als jij dan een drempel neemt, zonder dat er mist is, is dat ontiegelijk vervelend voor je medeweggebruikers! Omdat er op dat mement geen mist aanwezig is die de felheid voor je medeweggebruikers dempt...

Er is een reden dat dit verboden is.
Ik hoop van harte dat ze tijdens de APK hierop letten en je meteen een dikke boete krijgt!

Helaas zal dat wel niet :/

Youtube: DashcamNL

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
dfrenner schreef op donderdag 29 september 2011 @ 09:30:
Ik hoop van harte dat ze tijdens de APK hierop letten en je meteen een dikke boete krijgt!
Dat zal wel niet, want aangezien het wel om een leaseauto zal gaan levert hij hem na 4 jaar weer in, net het moment dat er een APK moet plaatsvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-12-2024
[...]

OMG, je bevestigt gewoon het sjonnie gehalte van een bepaalde auto. Zonde!

Maar goed, wat dacht je ervan dat mistlampen redelijk fel zijn om de weg te verlichten als er mist optreed...
Als jij dan een drempel neemt, zonder dat er mist is, is dat ontiegelijk vervelend voor je medeweggebruikers! Omdat er op dat mement geen mist aanwezig is die de felheid voor je medeweggebruikers dempt...

Helaas zal dat wel niet :/
Niet om 't een of ander. Maar mistlichten zijn niets feller dan reguliere dimlichten.
Het enige dat een mistlicht, een mistlicht maakt is dat ze laag bij de grond zitten en zodoende onder de laaghangende bewolking door kunnen schijnen waar dimlichten vaak toch net te hoog zitten en je eerder een 'lichtmuur' creëert.

Dat ze verblinden als je een drempel neemt, is niets anders dan met dimlichten. De enige manier waarop mistlichten als vervelend/storend kunnen worden opgemerkt is, gelijk aan andere verlichting overigens, het verkeerd staat afgesteld.

Dit even buiten de discussie om of het al dan niet verboden is.

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23-09 20:55

NoFearCreations

3DPrint the world!

Een van mijn oude vw's.
Was helaas een 1.3 met 3 versnellingen, daarom is hij ook weggegaan.
Afbeeldingslocatie: http://i2.photobucket.com/albums/y42/NoFear-QV/BG-1.jpg

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NoFearCreations schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 10:54:
Een van mijn oude vw's.
Was helaas een 1.3 met 3 versnellingen, daarom is hij ook weggegaan.
[afbeelding]
Whut, bak met 3 versnellingen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 09:35

Krentenbol

Prutz0r

Hoe wil je bij de APK controleren welke lampen tijdens het rijden gebruikt worden?
Verwijderd schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 10:56:
[...]

Zal een automaatje geweest zijn.

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het volgende probleem met mijn polo 6n2.

Ik heb het 1 keer eerder gehad maar gisterenmiddag gebeurde het me weer. Ik was aan het parkeren en opeens valt mijn auto uit. Vreemd natuurlijk, maar in eerste instantie dacht ik dat ik gewoon niet kan autorijden :'). Opnieuw de auto gestart en de motor blijft niet draaien. Na een keer goed gas geven bleef de motor nog even wat onregelmatig lopen maar verder deed de wagen het gewoon weer. Heb het ook een keer voor een stoplicht gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-12-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 10:56:
[...]

Even een wilde gok... 1.3 met 3traps automaat :)

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow16
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-08 20:57
Nou vandaag een wat mindere dag meegemaakt met mijn auto.
Door een grote geparkeerde bestelwagen, een auto niet kunnen zien die erachter vandaan kwam en terwijl ik links ging elkaar geraakt.

Rechtervoorkant in elkaar: Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/313qh34.jpg

Wie weet er in omgeving Den Bosch of Breda een sloop te zitten waar ik voor niet te veel geld wat nieuwe onderdelen kan vinden?

[ Voor 14% gewijzigd door DarkShadow16 op 02-10-2011 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxoss
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:04
Verwijderd schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 11:01:
Ik heb het volgende probleem met mijn polo 6n2.

Ik heb het 1 keer eerder gehad maar gisterenmiddag gebeurde het me weer. Ik was aan het parkeren en opeens valt mijn auto uit. Vreemd natuurlijk, maar in eerste instantie dacht ik dat ik gewoon niet kan autorijden :'). Opnieuw de auto gestart en de motor blijft niet draaien. Na een keer goed gas geven bleef de motor nog even wat onregelmatig lopen maar verder deed de wagen het gewoon weer. Heb het ook een keer voor een stoplicht gehad.
Heb precies hetzelfde. Volgens mij is het gasklephuis dan vuil en moet gereinigd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
Zit de GPS van een RNS-310 trouwens in de unit zelf of in de antenne weggewerkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
In de antenne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
Was ik al bang voor. Thanks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:04

Wok

Dakloos...

Het lijkt erop dat VW de Golf VI in de uitverkoop aan het gooien is: leuke pakketjes als 'Advance' en 'Executive (Plus)' worden nu met flinke korting aangeboden :) Dat maakt de Golf VI ineens weer (heel) interessant als volgende leasert (ik mag eind december/begin januari bestellen), al drijven al die opties de prijs nog altijd flink op.

De Volvo V50 stond eigenlijk bovenaan mijn lijstje, maar die keuze is ineens niet meer zo vanzelfsprekend :P

De belangrijkste plussen en minnen op een rij... Het vergelijk gaat dan tussen een V50 D2 Limited Edition en een Golf VI 1.6TDI DSG-7 Highline (5-deurs)

V50:
+ Stationwagon (ziet er gewoon beter uit dan de Golf vind ik)
+ Leren bekleding
+ 17" wielen

- Geen xenon
- Geen schuifdak
- Handbak

Golf:
+ DSG
+ Xenon
+ Schuifdak

- Geen leer
- 16" wielen

't Is dus beetje stuivertje wisselen, al vind ik xenon, DSG en schuifdak wel fijnere voorzieningen dan leren bekleding en/of 17" wielen. Verder zijn ze qua uitrusting aan elkaar gewaagd (met dien verstande dat ik vrijwel de volledige optielijst heb aangevinkt bij de Golf :o )

Prijstechnisch gaapt er echter wel een groot gat tussen deze twee: de V50 kost inclusief opties net geen 32 mille, terwijl de Golf net door de grens van 37K heen schiet :o Dat is een verschil van 5K (die, toegegeven, grotendeels op conto van de DSG-bak geschreven kan worden)... dat werkt aardig door in de bijtelling: het scheelt toch weer zo'n €45 per maand (toch een goede €500 op jaarbasis) in het voordeel van de Volvo...

Moeilijk...

(en als ik voor een handbak in de Golf ga, dan is een volgehangen 2.0 TDI 140pk Highline zelfs mogelijk voor hetzelfde geld :o )

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-09 21:31

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

@wok,

En een Skoda Octavia Elegance Business Line (Net als je broer?)

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Wok schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 12:32:
Het lijkt erop dat VW de Golf VI in de uitverkoop aan het gooien is: leuke pakketjes als 'Advance' en 'Executive (Plus)' worden nu met flinke korting aangeboden :) Dat maakt de Golf VI ineens weer (heel) interessant als volgende leasert (ik mag eind december/begin januari bestellen), al drijven al die opties de prijs nog altijd flink op.

De Volvo V50 stond eigenlijk bovenaan mijn lijstje, maar die keuze is ineens niet meer zo vanzelfsprekend :P

De belangrijkste plussen en minnen op een rij... Het vergelijk gaat dan tussen een V50 D2 Limited Edition en een Golf VI 1.6TDI DSG-7 Highline (5-deurs)

V50:
+ Stationwagon (ziet er gewoon beter uit dan de Golf vind ik)
+ Leren bekleding
+ 17" wielen

- Geen xenon
- Geen schuifdak
- Handbak

Golf:
+ DSG
+ Xenon
+ Schuifdak

- Geen leer
- 16" wielen

't Is dus beetje stuivertje wisselen, al vind ik xenon, DSG en schuifdak wel fijnere voorzieningen dan leren bekleding en/of 17" wielen. Verder zijn ze qua uitrusting aan elkaar gewaagd (met dien verstande dat ik vrijwel de volledige optielijst heb aangevinkt bij de Golf :o )

Prijstechnisch gaapt er echter wel een groot gat tussen deze twee: de V50 kost inclusief opties net geen 32 mille, terwijl de Golf net door de grens van 37K heen schiet :o Dat is een verschil van 5K (die, toegegeven, grotendeels op conto van de DSG-bak geschreven kan worden)... dat werkt aardig door in de bijtelling: het scheelt toch weer zo'n €45 per maand (toch een goede €500 op jaarbasis) in het voordeel van de Volvo...

Moeilijk...

(en als ik voor een handbak in de Golf ga, dan is een volgehangen 2.0 TDI 140pk Highline zelfs mogelijk voor hetzelfde geld :o )
Absoluut de V50, geen greintje twijfel bij mij.
Ziet er mooier uit, rijdt beter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

MisteRMeesteR schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 12:44:
@wok,

En een Skoda Octavia Elegance Business Line (Net als je broer?)
Blijft ook nog altijd een optie, al is die i.c.m. de 1.6TDI niet met DSG te krijgen in de 20%-categorie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:16

Wom

Wok, als ik zo lees dan is de DSG eigenlijk de grote spelbreker voor de Volvo? Laat ik het zo zeggen, de beste optie op mijn Golf is de DSG, nooit meer handgeschakeld voor mij :-)

Aan jou de keuze hoeveel je dat waard is. Geen idee of Volvo een soortgelijke automaat in het assortiment heeft, maar als dat niet het geval is gingen mijn centjes naar VW. :)

// Overigens opvallend dat VW zo met de prijzen aan het stunten is. Zou de MK7 opweg zijn?

[ Voor 11% gewijzigd door Wom op 06-10-2011 13:52 ]

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

De Golf VII staat inderdaad voor eind volgend jaar op de rol. Nog even stunten dus met de VI voor een laatste verkoopboost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:54

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Wom schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 13:48:
Wok, als ik zo lees dan is de DSG eigenlijk de grote spelbreker voor de Volvo? Laat ik het zo zeggen, de beste optie op mijn Golf is de DSG, nooit meer handgeschakeld voor mij :-)
Dat is ook nog altijd mijn opvatting nadat ik 1 keer met een DSG heb gereden. Ik zou zelfs de Golf boven de Volvo verkiezen als dit de keuze was.
@Wok: ik neem aan dat je andere auto's al weggestreept hebt? Want naast de Golf zijn er nog wel meer diesels met automaat in de 20% categorie.
Aan jou de keuze hoeveel je dat waard is. Geen idee of Volvo een soortgelijke automaat in het assortiment heeft, maar als dat niet het geval is gingen mijn centjes naar VW. :)
Gek genoeg heeft de 1.6 (D2) geen automaat als optie. De 2.0 (D3) weer wel, maar dan zit je 3 energielabels lager en ver buiten de 20% bijtellingscategorie.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bord4kop

bord4kop

maximaal 100KB!

De V50 gaat er ook uit.
Sneller dan de Golf, dus je rijdt de komende 4 jaar (?) met een overjarig model. De nieuwe Golf komt nog niet zo snel..

Echter de Volvo is wel meer premium dan een Golf. (sorry)

Als ik het had gemogen had ik een Superb gekozen. Voor het geld van mijn Highline Variant full options, had ik -bijna- een SuperB businessline gehad. + een beetje extra voor de DSG en ik was helemaal blij :)

NU ook blij hoor met mijn Golf :+

[ Voor 4% gewijzigd door bord4kop op 06-10-2011 14:24 ]

| Security Management |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
bord4kop schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 14:22:
De V50 gaat er ook uit.
Sneller dan de Golf, dus je rijdt de komende 4 jaar (?) met een overjarig model. De nieuwe Golf komt nog niet zo snel..
Het moet niet gekker worden. 8)7
De Volvo een overjarig model noemen, als je hem met de Golf vergelijkt... Juist ja....
Het rijdt gewoon een stuk beter, premium of niet.
Daarnaast staat de winter weer voor de deur en mis ik de dstc van Volvo heel erg. Of ga ik die straks heel erg missen.
Als ik het had gemogen had ik een Superb gekozen. Voor het geld van mijn Highline Variant full options, had ik -bijna- een SuperB businessline gehad. + een beetje extra voor de DSG en ik was helemaal blij :)
De suberb is gewoon een machtig groot slagschip. Erg gave bak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cliffie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:35

Cliffie

Trompetslet

Gisteren dan na lang wachten geleverd:

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/305457_238664386183255_100001190869564_638008_599272580_n.jpg

Specs:

Golf 1.4 TSI 118kW, DSG, 17", navigatie, Xenon, LED, etc.

Perfect, op 1 productiefout na: de achterramen moeten getint zijn, en dat zijn ze niet. Wordt keurig door de dealer geregeld. De getinte ramen zijn al besteld :)

17x DMEGC DM300-M156-60BK @ Enphase | 3300Wp Oost & 1800Wp West (Gouda)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Maasluip schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 14:22:
@Wok: ik neem aan dat je andere auto's al weggestreept hebt? Want naast de Golf zijn er nog wel meer diesels met automaat in de 20% categorie.
Noem er eens wat dan? :)

Ik kom namelijk niet verder dan de Renault Mégane, de Citroën C4 en de Peugeot 308 en 508. De Renault Mégane vind ik persoonlijk geen mooie auto en die halfautomaat van PSA is een draak van een transmissie...

Dan zijn er nog de BMW 1-serie en Audi A3, maar zodra ik die wil gaan aankleden, vallen die al buiten het leasebudget. Verder zie ik geen mogelijkheden voor de combinatie diesel+automaat+20% bijtelling. Als ik vast wil blijven houden aan de automaat, is de Golf eigenlijk de enige reële optie.

Binnenkort in ieder geval maar eens een paar proefritten gaan regelen (Golf 1.6 TDI-DSG, Golf 2.0 TDI handbak en nog een keer rijden met de V50).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
bord4kop schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 14:22:
De V50 gaat er ook uit.

NU ook blij hoor met mijn Golf :+
De nieuwe golf wordt eind 2012 verwacht.

De volvo meer premium? Dat is dan denk ik een mening, want de S60 komt pas richting het premium segment kwa materiaal gebruik en afwerking. Maar is er ook nog net niet.

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:48

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

KappeNou schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 15:30:
[...]

De nieuwe golf wordt eind 2012 verwacht.

De volvo meer premium? Dat is dan denk ik een mening, want de S60 komt pas richting het premium segment kwa materiaal gebruik en afwerking. Maar is er ook nog net niet.
Ik weet dat het hier in dit topic een beetje ongepast is maar ik vind een C30,V/S40 en de V/S50 echt een veel betere afwerking hebben dan de gemiddelde Golf waar ik in heb gezeten.... Golf VI en Golf V. In de knoppen zat geen gevoel of wat dan ook soms bewoog die zelfs in de houder op een manier zoals dat niet zou horen :X, plastic was van goedkope kwaliteit en was gewoon echt keihard en rammelde zelfs een beetje... Handvaten aan de deuren die gewoon meebeweegt omdat je de deur dicht trekt.... Dit ging niet om een enkel auto van beide modellen maar om een stuk of 5 van familie en kennissen. Er waren nog veel meer dingen die mij gewoon opvielen dat je merkte dat de kwaliteit waar men altijd over spreekt best wel overschat is soms... Die Volvo's hadden dat dus allemaal niet. Wel allemaal van verschillende bouwjaren maar niet ouder dan 6/7 jaar

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:54

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Daarom zei ik dus: "ik neem aan dat je andere auto's al weggestreept hebt?" :P
Eigenlijk jammer dat die PSA automaat blijkbaar zo ruk is want een 508 is natuurlijk ook een kast van een auto.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
@Touchdomex: De golf V ben ik met je eens. Daarom heb ik toen der tijd ook voor een IV gekozen. Maar een golf VI is naar mijn mening wel meer premium. Eigenlijk beide niet echt premium, dan kom je pas bij de 3 grote bekende duitsers ;)

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

KappeNou schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 15:59:
@Touchdomex: De golf V ben ik met je eens. Daarom heb ik toen der tijd ook voor een IV gekozen. Maar een golf VI is naar mijn mening wel meer premium. Eigenlijk beide niet echt premium, dan kom je pas bij de 3 grote bekende duitsers ;)
De Golf VI is inderdaad wel veel beter dan een V. Daarentegen haalt het imho dus nog niet het niveau van Volvo.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
Ze zijn dan ook een stuk duurder. Goedkoopste volvo is 20K. Maar goed, ik vind het nogal offtopic hier.

En ze vervangen nog gratis lampjes bij de dealer!

[ Voor 20% gewijzigd door Gunner op 06-10-2011 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Even gespeeld met de 'Car Configurator' op de site van VW. Zó zou mijn Golf dan moeten gaan worden:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ldUU4vyhcvtOWVIr5R0ak1O8/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/dVEiODOziYZP59z5G2ZP0eqa/full.jpg
(zelf even de DSG-pook erbij denken :+ )

Ik heb alleen wel gezien dat die kortingen maar tot eind november gelden.... Het is dus nog even afwachten wat de prijzen in december gaan doen :X
Maasluip schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 15:57:
[...]
Daarom zei ik dus: "ik neem aan dat je andere auto's al weggestreept hebt?" :P
Eigenlijk jammer dat die PSA automaat blijkbaar zo ruk is want een 508 is natuurlijk ook een kast van een auto.
Inderdaad, als PSA nou een fatsoenlijke automaat zou bieden, was het geheid een 508 geworden :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Gunner schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 16:04:
Ze zijn dan ook een stuk duurder. Goedkoopste volvo is 20K. Maar goed, ik vind het nogal offtopic hier.

En ze vervangen nog gratis lampjes bij de dealer!
Moet je alleen eerst worden geholpen bij je dealer :+ Destijds toen ik en mijn vader gingen shoppen voor een nieuwe auto kwam er niemand naar ons toe ook al liepen er genoeg werknemers rond daar en wij niet bij de goedkoopste modellen aan het kijken waren :+ Dit was bij een VW-dealer. Toen wij daarna eindelijk iemand hadden gevonden die ons wou helpen was de informatie ook niet eens goed en de service was gewoon kut te noemen. Uitleg was er niet en die persoon wou duidelijk niet graag een auto verkopen leek het wel :/

Tot zover mijn ervaring met Auto Century in Groningen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Hoor je tegenwoordig vaker, is ook wel dealer en persoons afhankelijk. Mijn pa wilde bij wittebrug een audi van tegen de ton prive kopen. Hij werd ook niet geholpen. Daarna liep hij naar het daar aan vast gelegen VW gebouw wittebrug en werd hij wel meteen geholpen. Uiteindelijk bij audi kamsteeg gekocht.
Dit is trouwens niet alleen in de auto branche..

[ Voor 12% gewijzigd door KappeNou op 06-10-2011 16:22 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

KappeNou schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 16:20:
Hoor je tegenwoordig vaker, is ook wel dealer en persoons afhankelijk. Mijn pa wilde bij wittebrug een audi van tegen de ton prive kopen. Hij werd ook niet geholpen. Daarna liep hij naar het daar aan vast gelegen VW gebouw wittebrug en werd hij wel meteen geholpen. Uiteindelijk bij audi kamsteeg gekocht.
Oh nee zeker niet alleen voor de auto branche maar het kost je wel klanten. Ik was vandaag in de Ford Garage in Groningen Boerhof en werd daar door iedereen begroet. Mensen van de werkplaats die sleutels kwamen halen en brengen maar ook het personeel wat auto's verkoopt. Zelfs als ze niet voor mij kwamen werd ik toch begroet. Ik vind dat zeer prettig omdat je dan gewoon weet dat je welkom bent en dat ze ook graag hebben dat je er blijft. Het is een simpel iets maar het is wel net zo belangrijk als de rest. Ik vind het nog steeds een zeer prettige garage om te komen. Zowel in de showroom als op de werkplaats. Mensen zijn gewoon vriendelijk, behulpzaam en netjes tegen mensen. Veel mensen die dat kunnen waarderen en vooral ook veel garage's die daar wat van kunnen leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Wok schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 16:05:

[...]

Inderdaad, als PSA nou een fatsoenlijke automaat zou bieden, was het geheid een 508 geworden :9
In de e-HDi modellen zit volgens mij zo;n robotbak (automatisch geschakelde handbak). Maar ze hebben toch ook nog wel gewone automaten met koppelomvormer in de schappen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:41
t_captain schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 18:33:
[...]

In de e-HDi modellen zit volgens mij zo;n robotbak (automatisch geschakelde handbak). Maar ze hebben toch ook nog wel gewone automaten met koppelomvormer in de schappen?
Dat weet ik niet, maar ik heb in een citroen c4 met 1.6 THP EGS gereden en die automaat was gewoon een dik drama. wellicht dat je eraan kan wennen, maar ik had er een slecht gevoel bij. Tot slot bij de DSG familie uitgekomen en voor mij nooit meer wat anders als een automaat (al dan niet een DSG).

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
DSG is ook niet alles. Toch best veel problemen met de DSG7. De natte DSG6 is op alle fronten beter. Denk aan schokkerig schakelen bij deellast en koppelingsproblemen. Begrijp me niet verkeerd, ik ben heel blij met mijn DSG6, maar de DSG7 van mijn vriendin was de eerste 25K in orde, daarna ellende met koppeling, en is nooit meer dezelfde geworden (na vervanging koppelingsplaten). De DSG7 van mijn vader heeft laatst de software upgrade gehad, en die schakelt ook niet zo mooi meer. Als je het mij vraagt laten ze die dingen veel en veel te vroeg op schakelen. 500-750 toeren hoger opschakelen, en het zou veel beter lopen.

Desalniettemin, ik vergeet even de problematiek, en ik zeg, mijn volgende is zeer zeker DSG!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Mja op eco mode afgesteld ;) JD kan alles op maat aanpassen. Ook bijvoorbeelde D stand los van de S stand. Zou ik persoonlijk ook laten doen wanneer het mijn eigen auto was.

[ Voor 24% gewijzigd door KappeNou op 06-10-2011 20:08 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:52
Vind de DSG7 bak inderdaad ook vaak schokkerig reageren. Vooral van de 1 naar de 2 gaat vaak rot, of je moet gelijk als een idioot optrekken in z'n 1. En ook als je uit wil rollen voor een stoplicht, en hij springt op groen voordat je stil staat en dan weer gas geeft, dan heeft ie ook moeite om dat netjes te doen. Dat gaat vaak gepaard met een soort duikeling van de auto en het opnieuw oppakken van de koppeling ofzo. Ik weet niet hoe ik 't precies moet uitleggen, maar het voelt alsof je een beginneling bent met een handgeschakelde bak.

Ik heb ook vaak gedacht dat ze de momenten van schakelen wat hoger zouden moeten zetten en vooral, dat hij niet te snel moet overschakelen en even moet wachten voordat je zeker weet dat je op een bepaalde snelheid blijft rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
@KappeNou Heb je de prijzen daarvan gezien? €600 om de koppelbegrenzing weg te halen. En daarna begint het maatwerk. Het slaat nergens op. VW zou dat gewoon op moeten lossen. Zou willen dat je de schakelpunten met VCDS kon aanpassen. Dat zou pas relaxed zijn :)

@Tiguan Volledig eensch!

[ Voor 5% gewijzigd door UltraSub op 07-10-2011 08:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Touchdomex schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 15:38:
Ik weet dat het hier in dit topic een beetje ongepast is maar ik vind een C30,V/S40 en de V/S50 echt een veel betere afwerking hebben dan de gemiddelde Golf waar ik in heb gezeten.... Golf VI en Golf V. In de knoppen zat geen gevoel of wat dan ook soms bewoog die zelfs in de houder op een manier zoals dat niet zou horen :X, plastic was van goedkope kwaliteit en was gewoon echt keihard en rammelde zelfs een beetje... Handvaten aan de deuren die gewoon meebeweegt omdat je de deur dicht trekt.... Dit ging niet om een enkel auto van beide modellen maar om een stuk of 5 van familie en kennissen. Er waren nog veel meer dingen die mij gewoon opvielen dat je merkte dat de kwaliteit waar men altijd over spreekt best wel overschat is soms... Die Volvo's hadden dat dus allemaal niet. Wel allemaal van verschillende bouwjaren maar niet ouder dan 6/7 jaar
Dit is exact mijn ervaring ook met de Golf.
Volvo is een stuk beter afgewerkt en veel beter materiaal gebruik. Moet je voor de grap eens een Golf Trendline vergelijken met een Volvo base... Of eigenlijk de advance (goedkoopste).

Ik had twee keer een huur Golf mee, van de dealer waar ik de Leon wegbracht. Eén keer een Trendline... De randen waren gewoon scherp, met haaltjes aan het harde plastic... Is dat afwerking!? Of is iedere Golf goed afgewerkt, met uitzondering van de Trendline?
KappeNou schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 15:59:
Nou ik heb dus twee keer de Golf 6 meegekregen en niet de 5. Als de 5 nog slechter is, dan snap ik werkelijk niet dat er zo veel rondrijden. Het kan niet anders dat die mensen alleen in een Golf proefgereden hebben en niet eens bij concurrenten hebben gekeken. Anders hadden ze nooit voor de Golf gekozen!

De A3 komt een redelijk in de buurt van de C30, maar de C30 wint absoluut op ieder font, behalve motorisering en de 5 deurs uitvoering. De Golf is dus absoluut niet premium en niet met een Volvo te vergelijken. Het enige wat een beetje hoogstaand van de Golf is, is het schakel gedrag. Erg soepel, maar verder komt het helaas niet. In verhouding tot zowel de C30 als de Leon is het een dwijl als je in aanraking komt met drempels en bochten.
Gunner schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 16:04:
Ze zijn dan ook een stuk duurder. Goedkoopste volvo is 20K.
Dat valt best mee. Kijk ook eens naar de uitrusting...
Touchdomex schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 16:08:
Moet je alleen eerst worden geholpen bij je dealer :+ Destijds toen ik en mijn vader gingen shoppen voor een nieuwe auto kwam er niemand naar ons toe ook al liepen er genoeg werknemers rond daar en wij niet bij de goedkoopste modellen aan het kijken waren :+ Dit was bij een VW-dealer. Toen wij daarna eindelijk iemand hadden gevonden die ons wou helpen was de informatie ook niet eens goed en de service was gewoon kut te noemen. Uitleg was er niet en die persoon wou duidelijk niet graag een auto verkopen leek het wel :/

Tot zover mijn ervaring met Auto Century in Groningen :+
Ik heb dit bij Audi Forepark gehad. Men ging liever koffie drinken, dan mij helpen. Na een uitgebreide proefrit was men ook niet bijster snel met het vragen... Dus ik ben met de sleutels van de A3, naar de naastgelegen Volvo dealer gelopen. Kon men ook even op mij wachten >:)
Was men achteraf niet blij mee, vooral niet toen ik daar voor het eerst in een C30 zat. Het zat veel beter en comfortabeler. Ik was er helemaal uit, ik wilde de A3, maar door die arrogantie toevallig bij Volvo binnen gelopen en na de proefrit helemaal verkocht. Als je dan de leaseprijs hoorde... Dezelfde nieuwwaarde voor 60 euro per maand minder en veel meer opties. Het heeft Audi Wittebrug (Forepark) gewoon een A3 gekost...
KappeNou schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 16:20:
Hahaha, die dus!
Ik ben met de proefrit Audi naar de Volvo dealer daarnaast gereden. Tja, als je me een bij binnenkomst een 3 kwartier laat wachten, terwijl er 3 verkopers koffie aan het drinken waren bij het meisje aan de balie en geen enkele andere klant te bekennen was en na de proefrit niet even naar me toe loopt en me weer een kwartier laat wachten, omdat diezelfde telefoniste belangrijker is, kan je ook wel een half uur langer op je proefrit auto wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bord4kop

bord4kop

maximaal 100KB!

En zo "kocht" (=lease) ik mijn 1e Benz in 1999.

Bij BMW werd ik bijna uitgelachen, Volvo was zeer neerbuigend, en "kan niets voor u betekenen" ( :F ).
En bij Alfa kwam gewoon helemaal niemand opdagen in de showroom.

Audi/Vw hadden mijn voorkeur, maar zooooo 'n slechte service.. :X
Geen tijd nemen, langs me heen kijken, zichtbaar met een zucht dan maar komen. En geen enkele moeite doen. Rijden kon wel, maar "volgende week ofzo.. Moet je maar even een afspraak maken."
WTF? IK een afspraak maken? Korting moest ik al helemaal niet om vragen, hij stond echt serieus te kijken of ie water zag branden.

Dus hoppa, naar de Mercedes dealer ernaast en binnen een uur een nieuwe kar van bijna 60.000 gulden uitgezocht.

Gewoon omdat men vriendelijk was, na een kwartier nog steeds mijn naam wist en behulpzaam was.

Nu ook weer te slechte ervaringen met dealers.
Bij de 1e kon er geen loopautootje vanaf
(Dit dus: Afbeeldingslocatie: http://thumbs.marktplaats.com/kopen/thumbs/e/2b/1154949822.jpg

Kostte iets van 59,95 in de vitrine kast. Dit was de enige eis/wens die ik had en ik zou direct tekenen voor 32.000 euro).

Andere VW/Audi dealer, erg uit de hoogte. Nr. 3 was zeer verbaasd dat men het voor 100 euro liet lopen en deed moeite om het ding te regelen. Daar heb ik dus ook getekend.

Goed nu de dealer gebeld voor onderhoud + winterbanden; de eerste belde niet terug, nr.2 zat tijdens het bellen andere dingen te doen, liep naar ineens buiten en was toen onverstaanbaar.
"Ja, sorry ik ben even bezig en loop buiten"
Ja, sorry wat is belangrijk? "ja, sorry knul, laat maar zitten."
"hoezo dat nou weer?" (!)
"Bel me dan even terug of neem nu even 5 minuten de tijd om me normaal te woord te staan! De groeten"

Toen een dealer gebeld waar ik redelijk, tot goede ervaringen mee heb;
"Ahh, meneer bord4kop, ja ik ken u nog hoor! Wat fijn, dat je bij ons komt, ik zal je helpen" (laatste keer was 4 jaar terug ;) )

* bord4kop wentelt zich in een warm gevoel van service

| Security Management |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
dfrenner schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 08:38:
[...]

Nou ik heb dus twee keer de Golf 6 meegekregen en niet de 5. Als de 5 nog slechter is, dan snap ik werkelijk niet dat er zo veel rondrijden. Het kan niet anders dat die mensen alleen in een Golf proefgereden hebben en niet eens bij concurrenten hebben gekeken. Anders hadden ze nooit voor de Golf gekozen!

Hahaha, die dus!
Ik ben met de proefrit Audi naar de Volvo dealer daarnaast gereden. Tja, als je me een bij binnenkomst een 3 kwartier laat wachten, terwijl er 3 verkopers koffie aan het drinken waren bij het meisje aan de balie en geen enkele andere klant te bekennen was en na de proefrit niet even naar me toe loopt en me weer een kwartier laat wachten, omdat diezelfde telefoniste belangrijker is, kan je ook wel een half uur langer op je proefrit auto wachten.
Het nadeel van VW/Audi is dat de instap versies gewoon crap zijn. Daardoor weten ze altijd geld uit je portemonnee te trekken ;)
Als je minder geld te besteden hebt zal een C30 waarschijnlijk een betere keuze zijn.
Ik ben een dik aangeklede GTI gewend, daar kan een C30 imo niet tegen op.
De nieuwe S60 verbaasde mij wel, aangezien ik volvo ken van dat het interieur er echt niet uit ziet. Maarja als nog missers zoals een ruitenwisser die nog uitsteekt in je gezichtsbeeld enzo..

Audi Wittebrug staat er bekend om. VW schijnt wel al beter te zijn, maar ik ben daar ook nooit geholpen, dus ik heb mijn twijfels.
Ik heb een tijd terug bij hun seat dealer een lease auto gehad. Niet echt veel geweest, dus kan daar niet echt over oordelen, maar kwamen we vriendelijk over.
De porsche dealer was wel een stuk beter, maar ik hoorde dat die er niet meer zit.

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom

Wom

Achja, dealers. Vier jaar geleden ging ik shoppen voor een auto van ong. €35.000. Was toendertijd nog 23 en schijnbaar is het dan onmogelijk om een auto te kopen voor dat bedrag. Honda, Renault, Seat, VW, allemaal service onder de maat. Bij BMW kon ik wel normaal een proefrit maken, maar onderhandelen over de prijs was niet mogelijk "want ze konden toch niet aan mijn eisen voldoen". En dat ging dan over een bepaalde velgenset onder een nieuwe 130i..

Uiteindelijk bij de huidige dealer terechtgekomen die wel moeite voor me deed en me zelfs naar Leusden stuurde voor een uitgebreide proefrit met de configuratie zoals ik zocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Ja zo werkt dat helaas vaak.
Het is denk ik dat ik mijn achternaam mee heb dat ze tegen mij om 1 of andere reden altijd aardig doen :X Maar zo zou het natuurlijk niet moeten zijn.

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom

Wom

Wat is je achternaam dan? Van Oranje? Moskovics? Holleeder? Endstra? Bonjaski? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Ik heb een dubbele achternaam en dat is: Holleeder van Endstra :+ ;)
Nee maar ik heb het al zo vaak mee gemaakt, slaat werkelijk nergens op.

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Wok schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 16:05:
Even gespeeld met de 'Car Configurator' op de site van VW. Zó zou mijn Golf dan moeten gaan worden:
[afbeelding]

[afbeelding]
(zelf even de DSG-pook erbij denken :+ )

Ik heb alleen wel gezien dat die kortingen maar tot eind november gelden.... Het is dus nog even afwachten wat de prijzen in december gaan doen :X

[...]

Zou ook bijna de combinatie zijn geworden bij mij. Tot ik het lichte interieur zag..het is ontzettend mooi, maar het ook zijn er ontzettend veel lichte panelen en is het echt heel erg besmettelijk. Dat plus het feit dat ik regelmatig spijkerbroeken draag (in de demo stonden de sporen al van de blauwe vlekken...) hebben er voor gezorgd dat ik toch het donkere interieur heb genomen :) Verder een prima auto, al ken ik zowel de 1.6 als 2.0TDi niet.

Het plaatje doet het maar voor de helft, maar ik denk gezien het interieur gaat het een Highline worden? In combinatie met de lekkere stoelen en verstelling alle kanten op heb je nog een best lekkere rij auto ook. En met een 2.0TDi icm handbak een behoorlijk snelle bak, waarvan de versnellingsbak in tegenstelling tot een 508 wel fatsoenlijk aangeeft in welke versnelling je zit :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Net een blokje om geweest met een Polo GTI. Moet zeggen dat het een fijne eerste indruk was.

Ik had een beetje gevreesd dat ze hem met opzet lawaaiig en hard hadden gemaakt, maar eigenlijk is de auto niet minder comfortabel als de huur-Polo die ik me van de vakantie vorig jaar kan herinneren. Stuurde strak maar voelde niet overdreven stug. Als je even gas gaf wel wat motorgeluid maar ook geen continu geloei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-09 22:27
t_captain schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 21:31:
Net een blokje om geweest met een Polo GTI. Moet zeggen dat het een fijne eerste indruk was.

Ik had een beetje gevreesd dat ze hem met opzet lawaaiig en hard hadden gemaakt, maar eigenlijk is de auto niet minder comfortabel als de huur-Polo die ik me van de vakantie vorig jaar kan herinneren. Stuurde strak maar voelde niet overdreven stug. Als je even gas gaf wel wat motorgeluid maar ook geen continu geloei.
Laatst in een Polo meegereden maar vond hem echt klein van binnen, vrij hoge zitpositie en het voelt alsof je heel dicht tegen de voorruit zit.

[ Voor 12% gewijzigd door Het Fantoom op 07-10-2011 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Het gaat om een 2e auto. Geen reden om twee grote auto's in huis te hebben, bovendien is mijn vrouw niet dol op grote autos i.c.m. kleine parkeervakken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Toen ik in een Polo bluemotion reed (weet niet of dat uitmaakt) had ik het gevoel dat de ruimte bij de pedalen wel heel krap was. Ik heb met mijn maat 46 twee keer in een uur rijden tegelijk de rem en het gas geraakt en bij het op laten komen van de koppeling is mijn voet een aantal keer blijven hangen achter de bekleding. Let wel: ik heb nog maar een paar weken mijn rijbewijs, dus weinig referentiekader ;)
Wat mij ook opviel aan die auto was de versnellingspook die direct verbonden leek te zijn met de versnellingsbak (ik voelde hem bewegen bij gas geven, wat ik bij de '08 Mazda 2 van m'n moeder niet heb) en de stuurbekrachtiging laat je nogal licht sturen, waardoor de auto erg wendbaar is in de stad.

[ Voor 37% gewijzigd door Krentenbol op 07-10-2011 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Ik kan ze ook wel begrijpen. Ze krijgen waarschijnlijk genoeg 23-jarigen over de vloer die nooit zullen kopen, dan is het de kunst om die ene te herkennen die wel een koper kan zijn.
Het "taxeren" van mensen is een spel waarin best veel fouten worden gemaakt. Bij autodealers hangt je behandeling nog wel eens af van de auto waarmee je voor komt rijden en het feit of je dan je nette kleren aan hebt of je zaterdagse "ik ga straks in de tuin werken" kloffie.
Waarschijnlijk maken meer mensen die fout. Een beetje oplichter doet ook altijd moeite om rijk voor te komen, dat geeft kennelijk vertrouwen waardoor mensen hem graag nog wat rijker maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Krentenbol schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 21:56:
Toen ik in een Polo bluemotion reed (weet niet of dat uitmaakt) had ik het gevoel dat de ruimte bij de pedalen wel heel krap was. Ik heb met mijn maat 46 twee keer in een uur rijden tegelijk de rem en het gas geraakt en bij het op laten komen van de koppeling [...]
Een probleem, twee oplossingen. Maat 42. En DSG ;)

Ik voel me juist weer helemaal niet lekker in een Passat. Twee jaar geleden (toen ik nog aan leaseauto's deed) een keer met zo'n auto proefgereden. Om lekker bij de pedalen te kunnen moest mijn stoel zo ver naar voren dat de bovenkant van de voorruit onprettig dichtbij zat. Waarschijnlijk is een Passat lekkerder als je 1.90 bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Het Fantoom schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 21:36:
[...]

Laatst in een Polo meegereden maar vond hem echt klein van binnen, vrij hoge zitpositie en het voelt alsof je heel dicht tegen de voorruit zit.
Daar hebben ze de verstelbare stoel voor uitgevonden :P

Ik denk dat het eraan ligt wat je gewend bent. De Golf waar ik laats in reed vond ik juist onprettig groot vanbinnen, dat krijg je ervan als je dagelijks Polo rijdt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:52
Wat mij ook opviel aan die auto was de versnellingspook die direct verbonden leek te zijn met de versnellingsbak (ik voelde hem bewegen bij gas geven, wat ik bij de '08 Mazda 2 van m'n moeder niet heb) en de stuurbekrachtiging laat je nogal licht sturen, waardoor de auto erg wendbaar is in de stad.
Dat kan wel kloppen. Japanse auto's gebruiken vaak een kabel om de versnellingsbak over te brengen naar de pook, terwijl Europese merken het met een stang (geloof ik) doen. Bij een Japanse auto krijg je dan ook geen feedback van de versnellingsbak en dat voelt in mijn mening erg vreemd. Suzuki Swift model 2005 heeft dat ook bijvoorbeeld. Maar mijn ex-Mazda 323F uit '95 had het dan weer niet.

[ Voor 20% gewijzigd door tiguan op 07-10-2011 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Maar Volkswagen heeft in de jaren '90 ook al gewoon een kabelschakelmechanisme gebruikt, dus ik snap niet waarom ze nu weer 'terug' gegaan zijn. Voelt IMHO een stuk degelijker. De (Seat) Exeo heeft het ook gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Ik rij sinds woensdag in een golf variant bluemotion, en ik vroeg me af of meer mensen dat fluitende geluid hebben als je 110+ rijdt.

Ik heb nu al enkele keren gekeken of het raam niet toevallig een fractie open staat, wat niet het geval is natuurlijk.

Op internet al eerder iets over gelezen bij een autoweek review, maar ik dacht dat dat een incident was.

Het is net niet irritant genoeg om er echt een zaak van te maken bij de dealer.

Meer mensen "last" hiervan en evetueel een tip om er vanaf te komen?

@pistole hieronder

Van dat water heb ik idd ook "last" van. En nog iets met water, van het weekend ook op de snelweg met 120 in de regen en dan heb je zoveel turbulentie bij de linkerspiegel dat je eigenlijk niet echt goed meer in je spiegel kan kijken.

En nog meer waterrrr, de kofferbakklep is ook grappig als het geregend heeft en je doet de klep open loopt er een straal water in je wagen. :p

Worden Variantjes voor de Sahara ontworpen ofzo?

[ Voor 30% gewijzigd door Flagg op 10-10-2011 12:36 ]

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:53

pistole

Frutter

Geen last van fluitend geluid (maar kan komen doordat het muziekvolume toeneemt met de snelheid)...

Wel iets anders: als het regent, en ik heb het raampje een stukje naar beneden (ik hou van frisse lucht) dan komen er, zelfs als ik 120+ rijd, er druppels naar binnen vallen. Zou dat kunnen komen door die dakrails? Best wel irritant; die druppels vallen loodrecht naar beneden op de armsteun in de deur en het bakje eronder...

Ik frut, dus ik epibreer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breaker
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:08
Toen ik in een Polo bluemotion reed (weet niet of dat uitmaakt) had ik het gevoel dat de ruimte bij de pedalen wel heel krap was. Ik heb met mijn maat 46 twee keer in een uur rijden tegelijk de rem en het gas geraakt en bij het op laten komen van de koppeling is mijn voet een aantal keer blijven hangen achter de bekleding. Let wel: ik heb nog maar een paar weken mijn rijbewijs, dus weinig referentiekader ;)
Ik heb inmiddels ruim 100k in een polo bluemotion gereden met maat 46 en heb nergens last van. in het begin wel een keer gehad, maar dat went snel :)

Stuurbekrachtiging in de stad (lage snelheden dus) is inderdaad heel licht, voor de ene heel fijn, en voor de ander niet. Ik vind hem iig op deze manier wel erg prettig sturen :)
SmartDoDo schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 22:08:
[...]
Daar hebben ze de verstelbare stoel voor uitgevonden :P

Ik denk dat het eraan ligt wat je gewend bent. De Golf waar ik laats in reed vond ik juist onprettig groot vanbinnen, dat krijg je ervan als je dagelijks Polo rijdt :+
Klopt, had laatst ook een Golf VI mee, dat rijd, zit en voelt inderdaad weer heel anders. Maar na een uurtje rijden wen je daar ook wel weer aan (heb veel rijkilometers gemaakt in zowel Golf als Polo)

[ Voor 19% gewijzigd door Breaker op 10-10-2011 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
t_captain schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 21:55:
Het gaat om een 2e auto. Geen reden om twee grote auto's in huis te hebben, bovendien is mijn vrouw niet dol op grote autos i.c.m. kleine parkeervakken ;)
We zijn eruit qua prijs. Morgen krijgt de dealer een handtekening en over een maand of vier komt de GTI O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:53

pistole

Frutter

[b][message=36896477,noline]@pistole hieronder

Van dat water heb ik idd ook "last" van. En nog iets met water, van het weekend ook op de snelweg met 120 in de regen en dan heb je zoveel turbulentie bij de linkerspiegel dat je eigenlijk niet echt goed meer in je spiegel kan kijken.

En nog meer waterrrr, de kofferbakklep is ook grappig als het geregend heeft en je doet de klep open loopt er een straal water in je wagen. :p

Worden Variantjes voor de Sahara ontworpen ofzo?
Confirmed (niet het Sahara-ontwerp).
Bij m'n Jetta had ik het probleem dat als ik met open raam wegreed, nadat de auto in een regenbui had stilgestaan, ik letterlijk een plons water naar binnen kreeg zodra ik een bocht naar rechts nam... Valt me eigenlijk wel een beetje tegen. Ook die tsunami rondom de linker spiegel is eigenlijk gewoon 'slecht'.

Gelukkig wordt bovenstaande ruim gecompenseerd door alle goede (rij-)eigenschappen O+ .

Oh, en dan nog iets: ik heb een JVC KW-NT3 laten monteren op aanraden van de leasemij, maar de radio-ontvangst is vrij zwak (ronduit slecht). Heb nog niet de moeite genomen om te controleren of de antenneversterker wel prik krijgt. Iemand ervaring met de combinatie after-market radio+Golf VI+slechte ontvangst?

[ Voor 14% gewijzigd door pistole op 10-10-2011 21:08 ]

Ik frut, dus ik epibreer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:09

Prx

Breaker schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 10:58:
[...]

Ik heb inmiddels ruim 100k in een polo bluemotion gereden met maat 46 en heb nergens last van. in het begin wel een keer gehad, maar dat went snel :)
Jeetje, ik dacht dat ik met 70K al aardig wat achter de rug had. Ik moet zeggen dat de auto met nog steeds erg goed bevalt. De volgende (over ruim een jaar zit ik aan de max kilometers) wordt denk ik wel weer een polo, maar dan een gewone highline omdat ik toch wel erg snak naar een automaat met zoveel kilometers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

pistole schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 21:06:
[...]

Bij m'n Jetta had ik het probleem dat als ik met open raam wegreed, nadat de auto in een regenbui had stilgestaan, ik letterlijk een plons water naar binnen kreeg zodra ik een bocht naar rechts nam... Valt me eigenlijk wel een beetje tegen. Ook die tsunami rondom de linker spiegel is eigenlijk gewoon 'slecht'.

Gelukkig wordt bovenstaande ruim gecompenseerd door alle goede (rij-)eigenschappen O+ .

Oh, en dan nog iets: ik heb een JVC KW-NT3 laten monteren op aanraden van de leasemij, maar de radio-ontvangst is vrij zwak (ronduit slecht). Heb nog niet de moeite genomen om te controleren of de antenneversterker wel prik krijgt. Iemand ervaring met de combinatie after-market radio+Golf VI+slechte ontvangst?
Ik heb er 1 of andere sony aftermarket inzitten, de goedkoopste ws, en ik heb eigenlijk een verbazend goed ontvangst, beter dan met de vw caddy.

Rijgedrag vind ik ook prima, had ik eigenlijk niet verwacht. Stuurbekrachtiging is precies goed. Koets helt wel flink in bochten en dat is wat minder comfortabel zo af en toe, maar overall een dikke voldoende.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:35
pistole schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 21:06:
[...]

Ik heb een Golf VI gehad, maar die heb ik in 2,5 jaar helemaal op gereden (geleverd januari 2009) en ik had hetzelfde met dat water. Niet dat ik die plons naar binnen kreeg, want ik deed mn ramen nooit open als het regende dan wel net geregend had.

In die Golf had ik een Pioneer F900BT. De radio ontvangst was prima (en ik had geen 'vin' op 't dak). Ik weet niet waar dat verder aan zou kunnen liggen dan dat je slechte ontvangst heb.

Inmiddels rij ik een VW Jetta met DSG sinds een paar weken, maar daar zit geen after market systeem in maar gewoon de RNS 510 (aangezien ik daar het executive plus pakket op heb). De ontvangst daarvan is wel beter, maar het is zeer zeker niet zo dat de ontvangst met de Pioneer slecht was.

Och ja, je moet toch wat he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Prx schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 21:40:
[...]

Jeetje, ik dacht dat ik met 70K al aardig wat achter de rug had. Ik moet zeggen dat de auto met nog steeds erg goed bevalt. De volgende (over ruim een jaar zit ik aan de max kilometers) wordt denk ik wel weer een polo, maar dan een gewone highline omdat ik toch wel erg snak naar een automaat met zoveel kilometers.
Als je zoveel rijdt zou ik ook voor een 1.6TDI gaan met DSG bak. Rijdt een stuk fijner en de bijtelling blijft best te overzien. 20% meen ik en de cataloguswaarde is nou ook niet bepaald extravargant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

En weer een plons water binnen.

Auto stond geparkeerd in de regen en toen ik de deur opendeed en ging zitten kwam er nog net een golf (pun?) water naar binnen voor ik de deur dicht had. Vol over mijn arm en zijkant van de stoel.

En nee ik weeg een normale 80 kilo dus zover helt ie niet over. :p

Heb ik nu gewoon pech of is er simpelweg geen aandacht besteed aan de afwatering?

Of begin ik er op te letten ofzo. Maar dit mijn eerste auto die met water gooit.

ps obc staat nu op 4.5l op 100km moet nog steeds minder kunnen. :p

[ Voor 6% gewijzigd door Flagg op 11-10-2011 19:06 ]

Pagina: 1 ... 24 ... 62 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Gunner wil graag de topicstart overdragen aan iemand anders. Indien je geïnteresseerd bent in deze eervolle taak, stuur hem even een DM.

http://tweakers.net/gallery/895~~~[/html]