crosspost van cabrioforum; bedoelt om mogelijk ook jou te behoeden voor revisiefouten.
Omdat er toch meerdere Cabby_bezitters_met_ingebouwde_stofzuiger me adviseerden om toch de lader eens te checken heb ik recentelijk een afspraak gemaakt bij Arno 'Lader' uit Oss.
Afgelopen zaterdag lekker warm weer, met wat klamme handjes heen gereden. warm weer, dus daar komt dat dan door.
Aangekomen staat er een andere cabrioot uit te huilen (

) dat hij zijn lader eerst bij een ander bedrijf heeft laten nazien en hij deze 'gerepareerd' had ontvangen; er miste alleen wat stukjes uit een lader helft.
Volgens Arno niet goed. Op dat moment maak ik dan nog een opbeurend grapje maar ergens zit er toch een slecht onderbuikgevoel; soort pijn waar je de vinger niet op kunt leggen zeg maar.
Maar goed; trotse bezitter als je bent laat je je niet uit het veld slaan en zeg je dat je er gewoon wat ervoor moet over hebben; nietwaar?
Positieve start; de originele luchtfilterbak netjes gemonteerd; fijne ingebrachte schroefgaatjes in de koker eronder.
Dan de slangen eraf. ( om een reden loopt de temperatuur al hoog op zo s'ochtends ..)
Nog wat vrotten aan de andere kant, best warm nog die slangen!
'Gelukkig' komt de eerder genoemde andere cabrioot nog even langs met een verhaal, kunnen de slangen nog wat afkoelen (ik ook)
Zijn lader is wel bar belabberd gereviseerd; de 'afloopringen' van het riempje zijn verkeerd gemonteerd, hij nog meer sjaggie maar ik hou verder m;n mond maar dicht.
Zo, de laatste slangen.
Het grote moment is daar; Arno, waar ondertussen mijn vertrouwen best in gestegen was vanwege de ruime ervaring wat in zijn werkmethodiek naar voren komt; gaat de lader los halen.
Deel inlaatkant lijkt er redelijk uit te zien, maar goed eerst de verdringer er uit om alles te zien.
Ondertussen sta ik meer zenuwachtig te zijn dan de verdringer heen_en_weer kan wiebelen, dat snap je.
Maar ik ben een liefhebber die_dan_alles_ervoor_over_heeft en manhaftig meekijkt.
[size=85](ik kijk topgear en drink bier dus ben man. (punt)[/size]
duh ....

..
..
Wie heeft er met z'n schaatsen 8-jes lopen draaien en de boel zover ingevreten ?!!!!!????????!?????
Die andere twee kriminelen dus !
Wat is er gebeurd?
In 2007 heeft ene meneer Daas afdichtringen van een metaalsoort gebruikt. Deze zijn snel vast komen te zitten in hun huisje met als gevolg dat ze niet meer zijn gaan meewerken maar invreten. Daarbij was het lagertje van de verdringer al wat gaan lopen (niet goed vastgezet) waardoor deze iets kon gaan kantelen.
Snap jij wat er gebeurd, de spulletjes gaan elkaar harder opvreten van koekiemonster mijn voorraadkast kan plunderen!!
3 opties zegt Arno: geen lader; de jouwe kan ik maken of een inruiler welke ik gereviseerd heb.
Ik zie er dan 1: 10&11-sept Wil&Zal ik rijden met de meeting!
Na een korte break de nieuwe lader erin gezet, ziet er prachtig uit natuurlijk!
Weer wat freubelen met slangen, dynamo en weet_ik_al_niet_meer en de lader zit op zijn plaats!
M'n cabby eerst een paar keer starten zonder ontsteking; kan de olie erin komen.
Daarna 15 minuten lopen voor de lagers.
(Arno; hij klinkt anders? 'Ja er tikt een klep mee kerel' .ow.)
Hierna een fijn proefritje wezen maken; Arno rijden. Onderweg 1 maal doorgetrokken tot 6000RPM; lijkt nog niet helemaal op druk te komen. Is dit nou vanwege de MB Sprinter intercooler of de hutselfrutsel drukmeter?
Nog wat checks bij terugkomst en alles ziet er weer prima uit!
'Voelt het sneller aan?' Ik zeg jazeker; we hebben veel minder gewicht bij ons omdat we zojuist hebben afgerekend ;-)
Na een emotionele dag rustig met 100KM /uur naar huis getokkeld; de dag overdenkende.
Onderweg kwam ik bij Vinkel een andere Cabby MK1 tegen welke blij zwaaide; DAT maakt je dag weer goed. TNX dude's!
Conclusie: 'jullie' hadden gelijk; als je de staat niet weet haal dat ding los!
Arno; top werkt geleverd!
Zijn improvisatietalent vind ik groot; wordt zelfs nog overschaduwd door zijn deskundigheid.
De komende meetings zul je mijn cabby niet horen; hij gaat de eerste 500KM zeer stilletjes door het leven en de volgende 500KM mag ik er weer
wat leven in blazen.