Het Grote Volkswagen-topic deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 23 ... 62 Laatste
Acties:
  • 408.511 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:54

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Vorige week naar het festival Sonne Mond & Sterne _/-\o_ gereden en dat is dus een trip van dikke 1600km. Bij een Duitse Raststätte zag ik dat er wat vloeistof weglekte bij mijn Golf 6 1.4 TSI. Ik wreef erover en rook eraan, volgens mij was het gewoon water oid. In ieder geval geen olie, benzine of ruitensproeiervloeistof. Is dat misschien iets van condens dat van de airco afkomt? Het druppelde ergens in het midden van de bodemplaat ter hoogte van de handrem zeg maar. Ik heb gewoon doorgereden en daarna nog makkelijk een paar keer de 220 aangetikt, zo relaxt rijden he op die Deutsche Autobahn! Verder niets vreemds gezien in temperatuurwisselingen of andere meldingen van de boordcomputer. De auto rijdt zoals ie hoort. Vraag me alleen af waar dat "water" vandaan komt....

Forever raver!
Specs: Workstation Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 18:52
Dat inderdaad gewoon condens van de airco, hoef je je geen zorgen om te maken.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-09 21:37

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Jup Airco, zo heb ik ook al eens staan kijken naar een plasje met water bij mn Golf 4 Ocean...

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:52
Dracula schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 18:44:
Weet iemand wat voor motorolie er in een golf VI moet?

Gaat om een 1.2 TSI Bluemotion uit 2010. Volgens mij zit er long life olie in. Wil morgen ff bij de shell wat halen weet alleen dus niet welke.
Staat gewoon in de handleiding

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Iemand ervaring met het dynaudio pakket in een golf 6? Ben bezig met mijn nieuwe leaseauto, en de golf is een goeie kanshebber...
Nu ben ik wel fan van een lekker geluid in de auto (en dan bedoel ik niet motorgeluid ;)), dus een speakerset is welkom!
Is het geluid een beetje om aan te horen??

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-07 13:07
Klinkt zeker wel goed genoeg naar mijn mening. Ook aardige bass als je dat wil

>PC specs<

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Vind ik juist van niet. Ligt ook aan welke muziek je luistert. Gitaarmuziek (rock, metal, ??) klinkt wel goed. Normale popmuziek ook. Ben je meer van de rap/hiphop of dance muziek, dan zou ik niet voor de Dynaudio gaan... te weinig kwaliteit in midden en lage tonen...

Forever raver!

• KappeNou
Misschien had ik dan toch niet dat pakket. Want de gene die ik mee had was juist perfect voor meer bass.

Btw.. Die gekke russen ook altijd heh 8)7

[ Voor 45% gewijzigd door KappeNou op 25-08-2011 23:21 ]

>PC specs<

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Hmmm, nu ben ik wel benieuwd naar die audio...
De VW dealer hier in de stad had geen auto staan met die set, maar ik zal van het weekend eens even naar een andere dealer rijden of bellen.

Ik hou wel van een stevig dance muziekje, dus laag is er wel nodig!

[ Voor 15% gewijzigd door GeleFles op 25-08-2011 23:32 ]

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:12
Ik heb geen idee wat er standaard voor speakers in een Golf VI zitten, maar ik heb het highline pakket met 8 speakers en de RCD310 en dat klinkt al superlekker. Goeie bas zit er al standaard in hoor. Draai zelf vooral dance, r&b en rap/hiphop.

[ Voor 14% gewijzigd door tiguan op 26-08-2011 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 25-09 09:05
Ik heb de highline zonder dynaudio en een RNS310.
Vind het geluid prima, denk dat ik enkel in de 4 deuren een box heb en dan een setje tweeters.
Geen idde eigenlijk :S, maar klinkt goed.

Geluid hoeft ook niet heel luid te staan, golf is stil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EraZor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-09 20:28

EraZor

Don't mention the war

RonnieB82 schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 20:40:
Iemand ervaring met het dynaudio pakket in een golf 6? Ben bezig met mijn nieuwe leaseauto, en de golf is een goeie kanshebber...
Nu ben ik wel fan van een lekker geluid in de auto (en dan bedoel ik niet motorgeluid ;)), dus een speakerset is welkom!
Is het geluid een beetje om aan te horen??
Ik heb Dynaudio in m'n Scirocco. In vergelijk met de std audio zéker de investering waard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Nou ik vind zowel de Dynaudio als de standaard speakers op een RNS510 gewoon niet goed genoeg. De equalizer moet bijvoorbeeld helemaal omlaag op hoge, midden en lage tonen en dan nóg kan je niet elk liedje vol op draaien omdat de boel begint te kraken. Vraag me uberhaupt af waarom die equalizer er op zit als je hem toch helemaal uit moet draaien. Heb wel wat stapjes omhoog maar het is minimaal....

Forever raver!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EraZor

EraZor

Don't mention the war

Techno Overlord schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 13:54:
Nou ik vind zowel de Dynaudio als de standaard speakers op een RNS510 gewoon niet goed genoeg. De equalizer moet bijvoorbeeld helemaal omlaag op hoge, midden en lage tonen en dan nóg kan je niet elk liedje vol op draaien omdat de boel begint te kraken. Vraag me uberhaupt af waarom die equalizer er op zit als je hem toch helemaal uit moet draaien. Heb wel wat stapjes omhoog maar het is minimaal....
? helemaal vol open? als ik 'm meer dan de helft open gooi loopt 't bloed al uit m'n oren.... geen vervorming verder.

En ja: veel beter geluid dan de standaard audio (highline plus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Goede muziek moet vol open gedraaid worden! Zo hoort dat!

Forever raver!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Techno Overlord schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 14:58:
Met de ramen open, petje op - en vol gas door de woonwijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Nou idd, ik begin de redenatie van 'goed' geluid een beetje in twijfel te trekken hier. Ik vind 't goed klinken op lage volumes, en af en toe is 't wel leuk om 'm verder open te zetten om te knallen, maar dat hoeft van mij doorgaans echt niet hoor. En als 't volumebalkje voorbij de helft komt, dan gaat de boel al vervormen ja, dus als je dat als niet goed beschouwt, dan hebben we 't allebei over een verschillend soort goed geluid IMHO.

[ Voor 27% gewijzigd door tiguan op 26-08-2011 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-09 15:09

Prx

Ik heb een Polo BlueMotion met standaard set erin (6 speakers) en vind het meer dan oké klinken eigenlijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EraZor

EraZor

Don't mention the war

Gewoon naar een dealer en gaan luisteren. Wel ff tijdens t rijden doen en idd op een normaal niveau.

Overigens zijn een scirocco en een golf 6 allebei op de golf 5 gebaseerd. het zou met niet verbazen als de gebruikte audio dus hetzelfde is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Dan snap je denk ik het nu van een equalizer niet helemaal, een equalizer is bedoeld om de hoge, lage of midden tonen extra naar voren of naar achteren te halen. Zoals je het nu gebruikt is het gewoon digitale versterking..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Techno Overlord schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 14:58:
Een audio installatie die hard kan is niet moeilijk of duur. Juist de muziek op een normaal of laag volume is vaak op mindere systemen slecht. De B&O in mijn Audi is daar juist een ster in, al het geluid, zonder het volume nodig te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:01

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Je overstuurt die arme speakertjes helemaal. Vind je het gek dat ze gaan kraken :'( Die zijn daar niet voor gebouwd en een EQ is daar ook absoluut niet voor bedoeld...

Muziek kan best hard maar het moet altijd klinken :> Zowel hard als zacht.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s3.
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20:40

s3.

Volgende week ga ik kijken naar een Golf 5 GTI DSG F1 2007. Waar kan ik het beste naar kijken bij deze auto's? De gebruikelijke technische kennis is wel aanwezig, maar zijn er bepaalde kwaaltjes bij een DSG of TFSI motor waar je specifiek op moet letten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Niet online
Engineer Stewie schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 08:19:
[...]

Zeker dat de dieselpartikelfilter niet aan het regeneren was?
ja dat heb ik nu van de dealer gehoord dat die aan het regeneren was althans het roetfilter want die sensor vertelde de auto dat die te vol zat en dat die nu gelucht moet worden maar dat gebeurde wel 3 keer op een dag. Dit is trouwens alleen als je echt rustig rijdt dus onder de 2500 toeren maar blijft dus je moet gewoon doorblazen. Gelukkig was er een monteur die dat zei.

Maar niemand had er eerder van gehoord maar de auto begint nu echt kuren te vertonen. ik heb nu 103500 erop staan dus ongeveer 3500 km gereden in 11 dagen in Zwitserland.

Kachelpaneel had al storing maar deed het op de bergen echt bijna niet meer. Na 4 keer starten deed de kachel het weer (lekker zo'n climaairco die niets deed met 30 graden). Dus ik moest een andere arko gebruiken. Echt top. Ook VKS.

Die ramen moeten worden ingeleerd want regelmatig gaan de ramen automatisch naar beneden. Geen enkel probleem. Zo gedaan.

Maar mijn 2 massavliegwiel is nu echt aan het overlijden denk ik. Als ik de auto in zijn vrij heb staan en ik laat de koppeling opkomen (zonder dat die in de versnelling staan) hoor ik veel gekraak en geschud. Als ik in zijn 1 soms rij hoor ik echt geratel en herrie en voel redelijk wat geschud. Daarnaast met starten en uitzetten van de motor voel je veel meer schudden. Vaak doet de koppeling het heel vreemd alsof die blijft hangen of zo. gelukkig VKS.

Die bochrijverlichting laat het vaak nog afweten na snelweg en bij richting aangeven doet de brv (bochtrijverlichting) het vaak niet. Was wel makkelijk in de bergen maar niet als die het niet doet. Dan weet je wat je mist. Dus opnieuw starten en het probleem was weg dus ik ga nu maar achter een ander boordnetregelapparaat aan.

Dit is een van de eerste Golf 6 2.0 TDI CR 110 Pk. Betrouwbaar nee, lekker auto ja. Veel te veel problemen nu mee. Zelfs de dealer adviseerde mij maar even mijn VKS te verlengen. hmmmm dat zal ik maar doen als ik naar bovenstaande problemen kijk. De dealer vroeg of ik het zeker wist dat ik wel op vakantie ging? Dat wil wel genoeg zeggen maar ik ben zonder problemen teruggekomen.

Sinds vandaag staat die eindelijk in de garage en ze zijn nu echt bezig met die vliegwiel. Die VKS heeft mij voor bijna € 3000/4000 kosten gered voor een auto van 3 jaar oud naast mijn "normale" onderhoud/slijtage. Sorry maar dit is niet normaal voor een auto. Zit echt serieus na te denken om deze auto eruit te knallen en maar oude auto te kopen zonder elektronica. wat een k*tauto.

[ Voor 16% gewijzigd door itsalex op 01-09-2011 23:14 ]

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
We hebben net een nieuwe Golf 6 binnen met een Pioneer F30BT. Alles werkt, behalve de PDC en Airco op het scherm. Volgens Pioneer (website) kan dit wel, volgens de VW dealer niet.

Heeft iemand een goed inbouwbedrijf voor nieuwe VW's waar ik hem even heen kan brengen? Ik heb het idee dat die meer voor elkaar krijgen dan VW dealers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Laatst online: 19:40

Wom

Welke regio?

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Brabant, Utrecht, Noord-Holland, lekker ruim dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-09 09:12
Heeft er al iemand ervaring met de stoelen uit de VW Golf Style? Zit te twijfelen over een style of een comfortline.

[ Voor 28% gewijzigd door Dracula op 06-09-2011 08:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the noise
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:03
crosspost van cabrioforum; bedoelt om mogelijk ook jou te behoeden voor revisiefouten.
Omdat er toch meerdere Cabby_bezitters_met_ingebouwde_stofzuiger me adviseerden om toch de lader eens te checken heb ik recentelijk een afspraak gemaakt bij Arno 'Lader' uit Oss.
Afgelopen zaterdag lekker warm weer, met wat klamme handjes heen gereden. warm weer, dus daar komt dat dan door.
Aangekomen staat er een andere cabrioot uit te huilen ( ;) ) dat hij zijn lader eerst bij een ander bedrijf heeft laten nazien en hij deze 'gerepareerd' had ontvangen; er miste alleen wat stukjes uit een lader helft.

Volgens Arno niet goed. Op dat moment maak ik dan nog een opbeurend grapje maar ergens zit er toch een slecht onderbuikgevoel; soort pijn waar je de vinger niet op kunt leggen zeg maar.

Maar goed; trotse bezitter als je bent laat je je niet uit het veld slaan en zeg je dat je er gewoon wat ervoor moet over hebben; nietwaar?

Positieve start; de originele luchtfilterbak netjes gemonteerd; fijne ingebrachte schroefgaatjes in de koker eronder.

Dan de slangen eraf. ( om een reden loopt de temperatuur al hoog op zo s'ochtends ..)

Afbeeldingslocatie: http://img705.imageshack.us/img705/213/imagedof.jpg

Nog wat vrotten aan de andere kant, best warm nog die slangen!

'Gelukkig' komt de eerder genoemde andere cabrioot nog even langs met een verhaal, kunnen de slangen nog wat afkoelen (ik ook)

Zijn lader is wel bar belabberd gereviseerd; de 'afloopringen' van het riempje zijn verkeerd gemonteerd, hij nog meer sjaggie maar ik hou verder m;n mond maar dicht. :X
Zo, de laatste slangen.
Afbeeldingslocatie: http://img850.imageshack.us/img850/3004/imagehtne.jpg

Het grote moment is daar; Arno, waar ondertussen mijn vertrouwen best in gestegen was vanwege de ruime ervaring wat in zijn werkmethodiek naar voren komt; gaat de lader los halen.

Deel inlaatkant lijkt er redelijk uit te zien, maar goed eerst de verdringer er uit om alles te zien.
Ondertussen sta ik meer zenuwachtig te zijn dan de verdringer heen_en_weer kan wiebelen, dat snap je.

Maar ik ben een liefhebber die_dan_alles_ervoor_over_heeft en manhaftig meekijkt.
[size=85](ik kijk topgear en drink bier dus ben man. (punt)[/size]

duh ....

Afbeeldingslocatie: http://img508.imageshack.us/img508/6955/imagegzd.jpg
..
:'(
..

Wie heeft er met z'n schaatsen 8-jes lopen draaien en de boel zover ingevreten ?!!!!!????????!????? :(

Die andere twee kriminelen dus !
Afbeeldingslocatie: http://img191.imageshack.us/img191/1460/imagessoo.jpg

Wat is er gebeurd?
In 2007 heeft ene meneer Daas afdichtringen van een metaalsoort gebruikt. Deze zijn snel vast komen te zitten in hun huisje met als gevolg dat ze niet meer zijn gaan meewerken maar invreten. Daarbij was het lagertje van de verdringer al wat gaan lopen (niet goed vastgezet) waardoor deze iets kon gaan kantelen.
Snap jij wat er gebeurd, de spulletjes gaan elkaar harder opvreten van koekiemonster mijn voorraadkast kan plunderen!!
:( -O-

3 opties zegt Arno: geen lader; de jouwe kan ik maken of een inruiler welke ik gereviseerd heb.
Ik zie er dan 1: 10&11-sept Wil&Zal ik rijden met de meeting!

Na een korte break de nieuwe lader erin gezet, ziet er prachtig uit natuurlijk!

Afbeeldingslocatie: http://img708.imageshack.us/img708/7154/imagejku.jpg

Weer wat freubelen met slangen, dynamo en weet_ik_al_niet_meer en de lader zit op zijn plaats! :*)

Afbeeldingslocatie: http://img685.imageshack.us/img685/9531/imagellu.jpg

M'n cabby eerst een paar keer starten zonder ontsteking; kan de olie erin komen.
Daarna 15 minuten lopen voor de lagers.
(Arno; hij klinkt anders? 'Ja er tikt een klep mee kerel' .ow.)

Hierna een fijn proefritje wezen maken; Arno rijden. Onderweg 1 maal doorgetrokken tot 6000RPM; lijkt nog niet helemaal op druk te komen. Is dit nou vanwege de MB Sprinter intercooler of de hutselfrutsel drukmeter?
Nog wat checks bij terugkomst en alles ziet er weer prima uit!

'Voelt het sneller aan?' Ik zeg jazeker; we hebben veel minder gewicht bij ons omdat we zojuist hebben afgerekend ;-)

Na een emotionele dag rustig met 100KM /uur naar huis getokkeld; de dag overdenkende.

Onderweg kwam ik bij Vinkel een andere Cabby MK1 tegen welke blij zwaaide; DAT maakt je dag weer goed. TNX dude's!

Conclusie: 'jullie' hadden gelijk; als je de staat niet weet haal dat ding los!
Arno; top werkt geleverd!
Zijn improvisatietalent vind ik groot; wordt zelfs nog overschaduwd door zijn deskundigheid.

De komende meetings zul je mijn cabby niet horen; hij gaat de eerste 500KM zeer stilletjes door het leven en de volgende 500KM mag ik er weer wat leven in blazen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bord4kop
  • Laatst online: 25-09 09:31

bord4kop

maximaal 100KB!

Dracula schreef op maandag 05 september 2011 @ 17:16:
Heeft er al iemand ervaring met de stoelen uit de VW Golf Style? Zit te twijfelen over een style of een comfortline.
Style heeft gewone stoelen, niets mis mee.
Comfortline heeft comfort stoelen met verstelbare lendesteun. Deze zijn echt stukken beter!!

Maar bij een dealer kun je ook zit-proeven ;)

| Security Management |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
PWM schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 12:11:
[...]

Brabant, Utrecht, Noord-Holland, lekker ruim dus :)
vagtechniek in nuenen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-09 09:12
bord4kop schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 09:13:
[...]

Style heeft gewone stoelen, niets mis mee.
Comfortline heeft comfort stoelen met verstelbare lendesteun. Deze zijn echt stukken beter!!

Maar bij een dealer kun je ook zit-proeven ;)
Heb idd proef gezeten. Ben idd op zoek naar mensen die al ervaring hebben met rijden in een style ivm de stoelen.
En zijn niet echt gewone stoelen zijn wel anders dan die in de trendline.

Thanks voor de reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
G lader blijft minder betrouwbaar. Al zijn de G40's nog wel ok. Een maat van me had een mercedes compressor erop gezet, stuk betrouwbaarder.
Andere gozer die ik ken heeft nu een 1.8 20VT in een MK1 geplakt. Ook grappig rond de 300pk in zo'n karretje.

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=phecZud9iAY]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-12-2024
@the noise; dat zijn geen grappen...

Mijn Passat ligt / hangt vandaag in/op/aan de operatietafel.
De versnellingsbak ligt er achter weg om een nieuw vliegwiel te plaatsen. Inclusief voor het gemak (de handel ligt er toch al af) nieuwe koppelingsset.

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enveekaa
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-09 06:09
BM schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 19:03:
Weet iemand of (of wanneer) de dealers de beschikking krijgen over de nieuwe Polo GTI? Heb daarstraks een offerte laten maken voor een 1.2TSI Highline, maar vind de GTI toch ook wel interessant klinken. Heb binnenkort als het goed is een proefrit in de 1.2, maar man bij de dealer kon me eigenlijk niet zo veel melden over de GTI. Wel dat ze al besteld kunnen worden (dat wist ik al), maar over proefritten wist ie verder niks.
Ik heb zaterdag een proefrit bij PON is Leusden, de dealers hebben nog geen demo's, importeur wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Harry schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 11:37:
@the noise; dat zijn geen grappen...

Mijn Passat ligt / hangt vandaag in/op/aan de operatietafel.
De versnellingsbak ligt er achter weg om een nieuw vliegwiel te plaatsen. Inclusief voor het gemak (de handel ligt er toch al af) nieuwe koppelingsset.
Gelijk maar een vast vliegwiel gekozen?
Past beter bij de 1.9TDI dan 2-massa en is veel sterker :P

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Niet online
Mijn Golfje staat ook bij de garage vanwege ook het vliegwiel. Het valt allemaal onder garantie (VKS wat fijn van VW). Ik hoop morgen/overmorgen te horen over mijn auto of misschien de koppeling ook vervangen kan worden of dat ik lekker doorrij met dezelfde koppeling.

In de tussentijd rij ik maar in een Nissan Primera uit 1999 2l P11-144 cvt met 140 pk. Wat blijft dat altijd een fijne en snelle auto die je toch helemaal niet meer zo vaak ziet (helaas) en die heeft wel wat minder km per jaar gemaakt en mijn Golf staat echt veel meer in de garage dus dit gaat toch mijn reserveauto worden of de auto die ik wil oprijden en die Golf eruit.

Ik vertrouw die Golf van mij echt niet meer. Die staat nu bijna 1 week al in de garage vanwege het aantal klachten voor een auto van nog niet eens 3 jaar!!!! Het zijn allemaal irritante klachten die beginnen en waar vaker over geklacht is maar nooit wat aan gedaan is. Ja we hangen de stekker in de OBD en zien geen fout maar wel 1 fout van 1 keer een aanjager maar die is gewist (nou laat ik zo zeggen dat ding heeft het aantal keren niet gedaan dus geen fout maar gewoon defect).

VKS heeft ook mijn koppeling gratis vervangen. Goh voor dat geld ... hmm altijd interessant. Er bleek een stuurhellingshoeksensor niet goed te zijn waardoor waarschijnlijk mijn bochtrijverlichting ook weer goed moet werken. Yeaaah misschien toch van het probleem af. Meteen even die linkerstuurbedieningsunit aangegeven dat die knop niet goed werkte en nu ook meteen vervangen. Meteen die VKS later verlengen en mijn APK. Toch interessant die VKS.

Misschien toch voor het weekend lekker weer touren want benzine met vaak 700 km per week is erg dure grap hoewel ik toch wel eens een TSI wil proberen wat die qua verbruik doet want mijn diesel gaat tot 850 km en mijn vorige diesel haalde toch iets makkelijker 950 km (1.9 TDI Golf 5 bluemotion (gemiddeld).

[ Voor 28% gewijzigd door itsalex op 07-09-2011 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Touchdomex schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 18:11:
[...]

Je overstuurt die arme speakertjes helemaal. Vind je het gek dat ze gaan kraken :'( Die zijn daar niet voor gebouwd en een EQ is daar ook absoluut niet voor bedoeld...

Muziek kan best hard maar het moet altijd klinken :> Zowel hard als zacht.
vorige week dus even naar PON geweest om te luisteren naar dat dynaudio, en voor zover ik heb kunnen horen; het klinkt super!

Zowel hard als zacht, lekker duidelijk, en zuiver! zuiver geluid zorgt voor een rustiger klankbeeld, dat is veel lekkerder bij lange ritten ;)

ben dus uit over mijn opties, offerte is aangevraagd voor:
Golf 1.2 TSI highline Candy White
Advance pakket (Xenon etc.)
Executive pakket (RNS310)
Dynaudio
Led achterlichten
park assist (voor 100 euro extra kon ik dat niet laten)
getint glas achter
telefoonvoorbereiding premium

Daar moet ik wel weer even 4 jaar mee vooruit kunnen!
Ben benieuwd hoe snel ie geleverd gaat worden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Ik kan mijn Golf VI 1.4 TSI 122pk van juni 2011 dalijk ophalen bij Hoogenboom Rotterdam nadat ik vorige week vrijdag thuis kwam van het werk en een lampje op het dashboard zag branden. Ik dacht eerst dat het het lampje van het Motor Management was maar nadat ik in het boekje keek bleek het het lampje van de katalysator te zijn. Er stond ook bij dat ik niet meer verder moest rijden en dat ik de VW servicelijn moest bellen.

De auto deed niets vreemd, alhoewel ik op de snelweg wanneer ik tussen de 4 en 5 duizend toeren vol gas gaf, ik merkte dat er een hele lichte hapering in zat. Meer niet. Verder ook geen andere statusmeldingen van de boordcomputer oid.

Ik de VW servicelijn gebeld en er kwam iemand van Logix. Die heeft de accu los gehaald om zo te proberen de boel te resetten. Dit lukte niet want na de reset bleef heft lampje branden. Mijn auto is toen afgesleept en heb een Opel Astra ( :'( ) meegekregen als leenauto...

Ik kan hem vandaag na het werk ophalen. Ben benieuwd wat het nou precies was...

[ Voor 14% gewijzigd door Techno Overlord op 07-09-2011 10:08 ]

Forever raver!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Wees blij dat je een Astra krijgt als leen auto. Ik heb een keer 3 weken lang in een Renault Clio moeten rijden als vervangend vervoer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
arjants schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 21:40:
[...]

Gelijk maar een vast vliegwiel gekozen?
Past beter bij de 1.9TDI dan 2-massa en is veel sterker :P
Ik heb werkelijkwaar geen flauw idee wat ze geplaatst hebben.
Merkte vannacht wel, dat de motor nu meer 'gromt' zodra ik hoger in toeren kom.

Het enige dat ik betaal overigens zijn de koppelingsplaten zelf, de rest inclusief manuren is garantie werk.
En ach, als 't een 2-massa is die 't weer zo'n 190k volhoud (toen begon het gerammel, mei dit jaar), is nu met 207k vervangen vind ik 't allemaal wel prima.

De auto heeft in een lichtgrijs verleden best flink op z'n donder gehad met zware aanhangers (die maximale 1.500kg is echt wel benut geweest), ben er niet zo bang voor dat hij weer stuk gaat.

BMW 535D

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Ik heb me Golf VI weer terug. Bleek dat er iets met de ontsteking mis was. Het bleken de bougies te zijn die te heet werden en daardoor minder gingen functioneren en zelfs stuk zijn gegaan. Ik heb nu andere speciale bougies erin. Ik vroeg aan de VW meneer waarom ze die bougies niet direct in de fabriek hadden ingebouwd. Hij zei toen dat een auto constant in ontwikkeling is, ook wanneer hij al verkocht is. Sommige dingen komen ze pas achter nadat de auto al op de markt is gebracht. Vond het een beetje een vreemd antwoord. Maargoed, hij rijdt nu weer als een zonnetje en heeft met helemaal niets gekost. Ik ben weer blij! :)

Forever raver!

• KappeNou
Is een normaal antwoord. Bij elke auto zitten in de eerste jaren nog kinderziektes die verbeterd kunnen worden.
Bij merken zoals VW is dit minimaal, omdat ze heel veel testen, maar er komt in de praktijk altijd nog wat naar boven.

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:13
Nou, het gaat blijkbaar goed bij 't cafetaria waar ik werk als bezorger.

De baas heeft een Golf R besteld. Hij gaat dus van een Scirocco 1.4TSI BM 133pk (lease) naar een 270pk DSG 4-motion Golf 6 R (koop) :P Racekuipstoeltjes (€ 3700,- extra :| ), RNS510. Totaal kwam hij aan € 54.000

Weet alleen niet welke kleur, dat kon ik zo snel niet vinden op de offerte

Iemand een 8 maanden oude Scirocco kopen met 20K op de teller?

[ Voor 10% gewijzigd door FastFred op 12-09-2011 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-09 15:13

SeatRider

Hips don't lie

Harry schreef op woensdag 07 september 2011 @ 10:21:
[...]

Ik heb werkelijkwaar geen flauw idee wat ze geplaatst hebben.
Merkte vannacht wel, dat de motor nu meer 'gromt' zodra ik hoger in toeren kom.

Het enige dat ik betaal overigens zijn de koppelingsplaten zelf, de rest inclusief manuren is garantie werk.
En ach, als 't een 2-massa is die 't weer zo'n 190k volhoud (toen begon het gerammel, mei dit jaar), is nu met 207k vervangen vind ik 't allemaal wel prima.
Hoe regel jij garantie bij een KM stand van 207k? :) Coulance van de dealer?

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fender89
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-09 07:22
morgen afscheidt nemen van mn trouwe Golf 2 uit '87 :-(

(...wel mooie inruilprijs voor gekregen, nu een vrijwel nieuwe aygo proberen :X )

• Harry
SeatRider schreef op maandag 12 september 2011 @ 11:24:
Hoe regel jij garantie bij een KM stand van 207k? :) Coulance van de dealer?
Aanschafgarantie :)

BMW 535D

• Mon0lith
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16:31

Mon0lith

Yes Herr Flick

Hallo allen!

Ik heb een Golf IV 1.6 en ben van plan om binnenkort er nieuwe velgen onder te laten zetten (18 inch r32 look).
Nu vroeg ik me af of dit wel slim is voor de winter ivm sneeuw en pekel wat je velgen kan verpesten.

Moet ik wachten of moet ik de velgen dan gewoon goed onderhouden met bijv. een siliconenspray??

PSN: Von_Smallhausn

• Gwannoes
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-08 21:23

Gwannoes

Solderen moet je leren

Stalen velgen bewaren voor de winterbanden... :)

[ Voor 3% gewijzigd door Gwannoes op 15-09-2011 15:18 ]

Hmmz, hier komt dus m'n sig

• Mon0lith
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16:31

Mon0lith

Yes Herr Flick

Gwannoes schreef op donderdag 15 september 2011 @ 15:18:
Stalen velgen bewaren voor de winterbanden... :)
Dus wachten met velgen en dan maar winterbanden nemen?

PSN: Von_Smallhausn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-08 13:09
Yup, in de winter blitsen met dat soort velgen is een beetje jammer ja.

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:23

vhal

ಠ_ಠ

Mon0lith schreef op donderdag 15 september 2011 @ 15:15:

Moet ik wachten of moet ik de velgen dan gewoon goed onderhouden met bijv. een siliconenspray??
Als je met je nieuwe LM velgen in de winter wil gaan rijden is het beter is om de velgen in de wax te zetten met een velgenwax/sealant (dat is dus niet dezelfde wax die je voor je lak gebruikt).

deze bijvoorbeeld

Siliconenspray is er nl. zo weer af en het beschermt amper

Dus het kan prima maar steek er wat voorbereiding in. Haal je wielen van je auto en behandel ook het velgbed en de achterkant.

[ Voor 9% gewijzigd door vhal op 18-09-2011 13:47 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Je kan ook prima wax gebruiken die voor je lak bedoeld is. Zit weinig verschil in. Stand tijd ook niet.

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Ik heb wel verschilllende wax voor de lak en de velgen....
Niet vergeten eerst de velgen te clayen. Neemt de wax beter...

Ga morgen bellen voor winterbanden en hoop dat ik 16" stalen velgjes krijg met band, maar vrees een beetje dat ze gewoon een 18" winterband om de velg gaan leggen :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
Heb sinds kort dus privé een Golf 1.8 TSI. Heb er in m'n vakantie flink mee rondgereden (2300 km in ruim een weekje) en ik stond wel wat raar te kijken dat hij bij een koude start een 'olie service' melding gaf.

Ook geeft het boekje geen uitsluitsel over de olie die gebruikt moet worden (informatie over de 1.8 motor ontbreekt bij het ter perse gaan van de handleiding 8)7 ). Voor een normale 1.4 zou de normale VW 504-spec voldoen. Lijkt me dat dat ook wel voor deze motor kan, maar daar ga ik nog wel voor naar de dealer.

Had aan het begin van de lange trips de oliestand gepeild en die was prima, en vanmorgen stond het peil een stuk lager. Is dat normaal? Volgens het boekje is er bij 17.000KM een intervalbeurt uitgevoerd, en nu staat de stand op een kleine 22.000KM.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Als de olie koud is staat het peil iets lager.
Het beste is om te meten wanneer de olie nog warm is. (wel even de auto 10min stil laten staan)

Ik gebruik altijd 5w30 (castrol edge) Die olie is eerder op bedrijfs temperatuur en heeft bij lagere temperaturen een lagere viscociteit (dunnere olie) Modernere motoren kunnen dit gewoon hebben. In ons koude kikkerlandje dus geen overbodige luxe. In een warm land kan je wel voor goedkopere olie gaan.
Bij de viscositeitsgraad gevolgd door de letter W(=Winter) wordt ook de maximale viscositeit bij een bepaalde temperatuur onder 0°C bepaald. Tevens wordt de grenswaarde temperatuur in °C bepaald, waarbij het product nog verpompbaar is. De viscositeit van een olie is erg afhankelijk van de temperatuur. Bij lage temperatuur is de viscositeit te herkennen aan een getal met daarachter de letter 'W' van winter (bijvoorbeeld SAE 0W, 5W, 10W).

Bij hoge temperatuur is de viscositeit te herkennen aan enkel de vermelding van een getal (bijvoorbeeld SAE 30, 40, 50). Doordat de motorolieviscositeit (meestal) bij lage en hoge viscositeit is vastgelegd worden er combinaties verkregen als SAE 10W-40, 15W-40, etc. In het algemeen geldt: hoe hoger het SAE nummer, hoe hoger de viscositeit.

[ Voor 50% gewijzigd door KappeNou op 20-09-2011 11:27 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
KappeNou schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 11:24:
Als de olie koud is staat het peil iets lager.
Het beste is om te meten wanneer de olie nog warm is. (wel even de auto 10min stil laten staan)
Dat is een goede tip, maar dan vind ik het verschil alsnog erg groot tussen de twee peilingen die ik gedaan heb (toegegeven, de eerste peiling was wel volgens jouw methode).
Ik gebruik altijd 5w30 (castrol edge)
Hmmm ziet er goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
En er staat een VW motorsport logotje op O-)
Zoals je ziet staat er een VW code bij. Bij de 0w30 staan 2 andere VW codes. Die kan je misschien ook wel gebruiken.
De golf van mij is al een oud beestje, ik heb daarom voor 5w30 gekozen. (oud type motor, afgeleid van de MK3 vr6)

Je gaat lijkt mij wel alle olie vervangen? Koop dan wel een 5Liter kan zoals op het plaatje. Scheelt een bak met geld! Ook meteen het olie filter vervangen ;)

[ Voor 3% gewijzigd door KappeNou op 20-09-2011 11:43 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
KappeNou schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 11:42:
Je gaat lijkt mij wel alle olie vervangen? Koop dan wel een 5Liter kan zoals op het plaatje. Scheelt een bak met geld! Ook meteen het olie filter vervangen ;)
Haha... nee... ik ben zo'n sukkel die voor alles naar de dealer gaat :o :D

Verder dan vloeistoffen bijvullen kom ik niet :P

verder ga ik er vanuit dat alle olie bij de 17K vervangen is, dus dat ga ik bij 22K niet nog een keer doen.

[ Voor 12% gewijzigd door Gunner op 20-09-2011 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Binnenkort de Touran voor een groot beurtje, een ruime 2000km voordat het eigenlijk nodig is, maar we merken eigenlijk met zijn alleen dat hij minder begint te lopen. Zijn er mensen die dit herkennen?
Hij word iig ook uitgelezen, en er word direct een parkeerdeukje mee uitgehaald. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
Joopieboy schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 19:03:
Binnenkort de Touran voor een groot beurtje, een ruime 2000km voordat het eigenlijk nodig is, maar we merken eigenlijk met zijn alleen dat hij minder begint te lopen. Zijn er mensen die dit herkennen?
Ja, als het goed is moet m'n Polo ook binnenkort voor de 60K beurt. Krijg het idee ook dat het wat minder lekker loopt, heb na een beurt ook altijd het gevoel dat het wat beter gaat allemaal.

Nieuwe verse pic van de Golf. Vind het nog steeds een fijne wagen.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/1bWqHsvfxXVlcteTfauYYv2u/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Bij een beurt worden er niet echt spannende dingen gedaan waardoor hij beter zou gaan lopen. Meestal zit zoiets tussen de oren ;)

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwannoes
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-08 21:23

Gwannoes

Solderen moet je leren

Ik heb ook vaak het idee dat hij na een beurt beter loopt.
Soms komt dat ook doordat het oliepeil in de loop van die paar maanden wat laag is komen te staan... :P

Hmmz, hier komt dus m'n sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Daardoor zou die ook niet beter of slechter van lopen.. Bovendien lijkt het mij handig wanneer je een auto hebt die olie verbruikt, deze ook bij vult ;)
Ik heb gelukkig mazzel dat de mijne dat niet doet.

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ook hier al wisselende opmerkingen. :P Ik merk het wel iig, loopt een stuk minder lekker, wat trillerig enzo. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Dan moet je niet zoveel handrem bochtjes maken! Daar krijg je vierkante banden van ;)

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
KappeNou schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 20:00:
Bij een beurt worden er niet echt spannende dingen gedaan waardoor hij beter zou gaan lopen. Meestal zit zoiets tussen de oren ;)
Na een retourtje Duitsland en blazen heb ik ook altijd het idee dat hij beter loopt :+ Afgelopen weekend naar Frankfurt + Stuttgart en terug geweest, kleine 1300km rijden. Gemiddelde zal ergens rond de 1:11 - 1:12 hebben gelegen, opgemerkt moet worden dat ik ook geruime tijd op topsnelheid heb gereden (1:5 :o )

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/14009460/dld2.jpg
Meteen uitgevonden dat de 1.2 TSi prima voldoet, ook op hogere snelheden. In 6 haalt hij net zo goed z'n topsnelheid, waar VW aangeeft dat het alleen maar in 5 lukt. Overigens ook uitgevonden dat de topsnelheid niet hoger dan 200 op de teller zal worden vanwege de ingebakken begrenzer. Je voelt hem heuvelaf er mooi tegenaan duwen, zonde :-( Naja, de 190 km/h die ze opgeven haalt ie wel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

KappeNou schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 21:54:
Dan moet je niet zoveel handrem bochtjes maken! Daar krijg je vierkante banden van ;)
In een Touran. :P Haha nee dan wist ik ook wel waar het van kwam. :) Hij word niet voor niks uitgelezen.
Ben iig erg benieuwd, maar zal wel goed komen.

• itsalex
  • Niet online
Dat renegeren begint me wel te vervelen omdat ik vaak stad rij en de auto gaat zo wild reageren (normaal gaat de digitale teller max 6 km oplopend in zijn drie en met renegeren haal ik soms 9 km oplopend). Ik haal wel binnen de 9 sec 0-100 terwijl die normaal daar 11 sec over doet. Dus dat is wel snel einde van mijn conti's 17" die er nu onder liggen en kost me ook steeds halve tank met 200 km radius. Erg jammer. Ik heb wel gemerkt als je maar 80 km rijdt in zijn 2 en dat doet voor 10 min dan gaat het goed. Dus ik begin toch over te denken om die auto maar te gaan chippen want dan spuit die meer in en verbrandt die misschien ook beter de diesel.

De dealer kan het probleem ook niet vinden maar toen ik wegreed bij de dealer had ik het meteen en toen ik terug ging en weer starten was het probleem weg.

• KappeNou
J0YR1D3R schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 21:55:
[...]

Na een retourtje Duitsland en blazen heb ik ook altijd het idee dat hij beter loopt :+ Afgelopen weekend naar Frankfurt + Stuttgart en terug geweest, kleine 1300km rijden. Gemiddelde zal ergens rond de 1:11 - 1:12 hebben gelegen, opgemerkt moet worden dat ik ook geruime tijd op topsnelheid heb gereden (1:5 :o )

[afbeelding]
Meteen uitgevonden dat de 1.2 TSi prima voldoet, ook op hogere snelheden. In 6 haalt hij net zo goed z'n topsnelheid, waar VW aangeeft dat het alleen maar in 5 lukt. Overigens ook uitgevonden dat de topsnelheid niet hoger dan 200 op de teller zal worden vanwege de ingebakken begrenzer. Je voelt hem heuvelaf er mooi tegenaan duwen, zonde :-( Naja, de 190 km/h die ze opgeven haalt ie wel :P
Flink doorhalen helpt af en toe wel ;)

Ik had in april een MK6 1.4tsi 122pk mee. Wel climate control etc.. maar geen cruise control 8)7
Optie was dus heel het stuk van Duitsland naar Nederland plak gas (KappeNou cruisecontrol) 210 teller hield het wel mee op.. Viel me nog wel mee! Net snel genoeg dat je niet gaat vervelen ;)

Afbeeldingslocatie: http://img217.imageshack.us/img217/4020/img2615k.jpg

>PC specs<

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
Wist niet dat ze zo'n boordcomputer hadden in een MK6. Dacht eerst dat het een Polo was :o
Die van m'n Golf is veel uitgebreider.

[ Voor 18% gewijzigd door Gunner op 21-09-2011 10:00 ]

• KappeNou
Het was ook een redelijk kale MK6. Eigenlijk alleen een goede installatie, Climatronic en elektrische ramen.

[ Voor 13% gewijzigd door KappeNou op 21-09-2011 10:05 ]

>PC specs<

• SnowDude
  • Laatst online: 13-09 18:52
itsalex schreef op woensdag 21 september 2011 @ 00:34:
Dat renegeren begint me wel te vervelen omdat ik vaak stad rij en de auto gaat zo wild reageren (normaal gaat de digitale teller max 6 km oplopend in zijn drie en met renegeren haal ik soms 9 km oplopend). Ik haal wel binnen de 9 sec 0-100 terwijl die normaal daar 11 sec over doet. Dus dat is wel snel einde van mijn conti's 17" die er nu onder liggen en kost me ook steeds halve tank met 200 km radius. Erg jammer. Ik heb wel gemerkt als je maar 80 km rijdt in zijn 2 en dat doet voor 10 min dan gaat het goed. Dus ik begin toch over te denken om die auto maar te gaan chippen want dan spuit die meer in en verbrandt die misschien ook beter de diesel.

De dealer kan het probleem ook niet vinden maar toen ik wegreed bij de dealer had ik het meteen en toen ik terug ging en weer starten was het probleem weg.
Chippen is leuk, maar geen echte oplossing natuurlijk. Je dealer zou het probleem gewoon moeten oplossen.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

• Cliffie
  • Laatst online: 25-09 12:35

Cliffie

Trompetslet

J0YR1D3R schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 21:55:
[...]

[afbeelding]
Waar heb jij dit mee gemeten? :)

17x DMEGC DM300-M156-60BK @ Enphase | 3300Wp Oost & 1800Wp West (Gouda)

• Engineer Stewie
Na 24000 km nog altijd zeer tevreden van de golf.
Nog niets naars tegengekomen. Hij is goed opweg om mijn nieuwe favoriet te worden :).
Ook nog neits gemerkt mbt de roetfilter
Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6200/6137626045_e2e8ac4dd3.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Engineer Stewie op 21-09-2011 14:14 ]

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Vette R1 als ik het goed zie

• Yihaaa
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:48
Nope. Honda CBR600RR ;)

Mooie Golf trouwens!!

[ Voor 6% gewijzigd door Yihaaa op 21-09-2011 19:08 ]

• J0YR1D3R
  • Niet online
KappeNou schreef op woensdag 21 september 2011 @ 09:31:
[...]

Flink doorhalen helpt af en toe wel ;)

Ik had in april een MK6 1.4tsi 122pk mee. Wel climate control etc.. maar geen cruise control 8)7
Optie was dus heel het stuk van Duitsland naar Nederland plak gas (KappeNou cruisecontrol) 210 teller hield het wel mee op.. Viel me nog wel mee! Net snel genoeg dat je niet gaat vervelen ;)
Scheelt weinig met de 1.2TSi dus, want er zat imho nog wel iets meer in :)
Cliffie schreef op woensdag 21 september 2011 @ 11:49:
[...]

Waar heb jij dit mee gemeten? :)
GPS logger

• Engineer Stewie
Yihaaa schreef op woensdag 21 september 2011 @ 19:08:
[...]

Nope. Honda CBR600RR ;)

Mooie Golf trouwens!!
De moto is niet van mij hoor, maar van de buurman :).

De golf is vrij mooi jah, mag wel, het is een 2.0 TDI highline met business pack, city pack, sportpack vancouver en premium pack.
Afgewerkt met een alarm en de golf R led achterlichten _/-\o_ .

Rijdt nog steeds heerlijk strak en vlot. Niks op aan te merken tot nu toe 8) .

Ohja, weet iemand of je het sweepen van de xenon lichten bij het starten van de wagen kan laten ophouden?
De dynamische bochtenverlichting is leuk, maar die gimmick moest nu niet echt van mij.

[ Voor 16% gewijzigd door Engineer Stewie op 21-09-2011 22:47 ]

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
J0YR1D3R schreef op woensdag 21 september 2011 @ 21:55:
[...]

Scheelt weinig met de 1.2TSi dus, want er zat imho nog wel iets meer in
het grote verschil zal hem ergens anders in zitten.

• Yihaaa
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:48
Engineer Stewie schreef op woensdag 21 september 2011 @ 22:46:
[...]

De moto is niet van mij hoor, maar van de buurman :).

De golf is vrij mooi jah, mag wel, het is een 2.0 TDI highline met business pack, city pack, sportpack vancouver en premium pack.
Afgewerkt met een alarm en de golf R led achterlichten _/-\o_ .

Rijdt nog steeds heerlijk strak en vlot. Niks op aan te merken tot nu toe 8) .

Ohja, weet iemand of je het sweepen van de xenon lichten bij het starten van de wagen kan laten ophouden?
De dynamische bochtenverlichting is leuk, maar die gimmick moest nu niet echt van mij.
Dat sweepen van de xenon verlichting kan je niet laten ophouden.
Aangezien Xenon veel feller is dan normale verlichting is het verplicht voor de autofabrikanten een soort level systeem in te bouwen dat bij hobbels en bv veel lading in je kofferbak de Xenon verlichting tegenliggers niet verblind.

Bij het inschakelen van de verlichting calibreert ie zichzelf en dit is dat sweepen wat je ziet ;)

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

J0YR1D3R schreef op woensdag 21 september 2011 @ 21:55:
[...]

Scheelt weinig met de 1.2TSi dus, want er zat imho nog wel iets meer in :)

[...]

GPS logger
20km boven de fabrieksopgave en dan zeggen dat je ruimte over had?
Er vanuit gaande dat je een 105pk hebt? Weet je zeker dat je je goede bril op hebt ;)

Ik geloof er eerlijk gezegd niet echt veel van met een 1.2 turbo blokje 200+

[ Voor 3% gewijzigd door Slasher op 21-09-2011 23:21 ]

Elect a clown, expect a circus.

• J0YR1D3R
  • Niet online
Gunner schreef op woensdag 21 september 2011 @ 22:50:
[...]
het grote verschil zal hem ergens anders in zitten.
Ja, 1.4 is tikkie zwaarder, zeker met DSG. Ach, aan de andere kant vind ik het prima zo, lichtste motor met een standaard onderstel geeft geen verrassingen op die snelheid. Was ook nog lekker stabiel, viel me alles mee.
Slasher schreef op woensdag 21 september 2011 @ 23:12:
[...]

Er vanuit gaande dat je een 105pk hebt? Weet je zeker dat je je goede bril op hebt ;)

Heb gelukkig geen bril :) Misschien moet jij die wel nemen, want de fabrieksopgave is 190 en zoals je in m'n log kunt zien heb ik de 192 gehaald. Dat komt overeen met 201 op de teller. Overigens heeft het overgrote deel van de 1.2's >105pk (voorbeeldje 1, 2). Op vlakke weg rijdt hij naar de top toe, heuvelaf voel je hem duidelijk inhouden. Dus wat dat betreft lijkt het me duidelijk dat er meer in zat, heuvelaf ;) Mijn Leon had een top van 185, die had geen begrenzer en heeft de 211km/h gehaald op de GPS met flinke heuvels :P

[ Voor 17% gewijzigd door J0YR1D3R op 21-09-2011 23:57 ]

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
[...]

20 kmh op de teller boven fabrieksopgave komt veel voor hoor. De doorsnee VW laat met 150 op de teller 140 en een beetje op GPS zien. Daarnaast heeft hij toch echt een GPS log erbij gedaan. Die liegen normaal gesproken echt niet en lijkt me niet dat hij heeft liggen shoppen :+
Over hebben zie ik dan wel weer niet zitten. Misschien dat dat zo voelde in je gaspedaal, maar ik denk echt niet dat er nog veel meer in zat.

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-09 12:52

Arfman

Drome!

Volgens de GPS heb ik 218km/h gereden in de Seat 2.0FSI, officiële top is 206 km/h. Het kan dus wel :)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002

SmartDoDo

Woeptiedoe

[...]

Ik denk dat je er nog best dicht bij zou komen. Mijn Polo had nog wel over toen ik 180 reed, voldoende om voorbij de 190 te gaan.

Verwijderd

Ik heb ruim 210 weten te halen op GPS met een Gti 8V 2 liter / 115PK in een Golf 3, terwijl fabrieksopgave 196kmph moet zijn.

Het kan dus wel. Ligt een beetje aan de omstandigheden, rijwind, veel weerstand op de weg, of je een heuvel omlaag gaat oid. :P

• Beerkeeper
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20:15
Arfman schreef op donderdag 22 september 2011 @ 09:19:
Volgens de GPS heb ik 218km/h gereden in de Seat 2.0FSI, officiële top is 206 km/h. Het kan dus wel :)
Het kan vaak wel hoor :) Mijn Golf 4 TDI (100pk) deed 195 km/h op GPS, terwijl 188 km/h volgens autoweek is.
Mijn MR2 (156 pk) deed 237 km/h op de GPS, terwijl 220 km/h volgens autoweek is.
Mijn corsa (45pk) deed 161 km/h op de GPS, terwijl 150 volgens autoweek is.

Daarnaast boeit topsnelheid IMHO niet zo, je auto gaat alleen maar hard lurken aan de brandstoftank :P

XBO Gamertag: BeerkeeperNL

Verwijderd

Zo'n topsnelheid wordt natuurlijk in een bepaalde afstand gemeten. Als je op de snelweg aan het rijden bent neem je de tijd om tot je topsnelheid te komen. De meeste auto's rijden altijd wat harder dan fabrieksopgave, maar zie het maar als 'marge'.

Ik denk dat er bijv in een testcircuit over een afstand van x kilometer een top van i.e 196kmph gemeten is, terwijl als de afstand langer was dit getal hoger had gekund.

• itsalex
  • Niet online
Als ik de top rij van mijn Golf 6 zit ik qua toeren net op 4200 toeren op 200 km dus ik kan nog wel even door maar dat hebben ze maar gelimiteerd helaas ander kon ik wel 240 km halen. Bij is het geen marge verhaal maar een kwestie van begrenzen helaas.

• UltraSub
Dat heeft weinig met toeren en begrenzing te maken maar meer met het vermogen dat nodig is om de gekozen bakverhouding rond te krijgen in relatie tot de weerstand. Lees: je blok heeft misschien wel de toeren over, maar niet de power om nog verder te komen.

Anders gezegd; stap op een fiets, licht verzet. Je trapt makkelijk 100 slagen per minuut. Nu schakel je op naar het zwaarste verzet. En je gaat opnieuw naar die 100 rpm. Zeer waarschijnlijk haal je die niet, want je snelheid wordt hoger, en het vermogen dat je moet leveren voordat je weer bij die 100 rpm komt dus ook.

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:36

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

[...]

Ik heb met mijn Punto, 1.3 85 pk diesel anders ook 195 op de GPS gezet (op de teller was dat 200). Ik denk dat die 1.2 TSI ook veel toeren over heeft, net als mijn Punto (ik deed 4000 1/min bij die snelheid), dus als je wat hulp hebt (wind mee, berg af) dan is er veel mogelijk. Officieel is de top 172, maar 175 krijg je vrij makkelijk op de Autobahn.

Signatures zijn voor boomers.

• KappeNou
Mooie discussie na 1 foto ;)
De 210 die ik met de 1.4tsi 122pk haalde was gewoon recht toe recht aan. Geen harde wind in de rug of een heuvel.

>PC specs<

• UltraSub
Kom op jongens, topsnelheid klokken we toch niet bergaf, wind in de rug, café in zicht en zon op het stuur??
Wat KappeNou zegt, gewoon vlak.. en das al moeilijk genoeg (hoe weet je dat het echt vlak is, en geen wind tegen hebt). Als we gaan kijken hoe hard een auto bergaf loopt, en dat als top van die auto aandragen, lijkt me een beetje rare invulling van het woord topsnelheid. Of ik moet hier iets missen in deze discussie :)

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Mijn MK6 R-line TSI met 122pk DSG rijdt ook op vlakke weg net een tikkie over de 210. 211 of 212 en dan houdt t op. Bergaf op de autobahn van Aken naar Luik haalde hij bijna 230 maarja daar gaat het volgens mij ook 14% omlaag.. Heel slecht voor de auto denk ik maarja was eenmalig om even te kijken hoe hard ie ging..

Forever raver!

• Engineer Stewie
De topsnelheid van mijn golf 6 2.0TDi is 210 km/h op vlakke weg.
Dat gaat mij hard genoeg.
Belangrijker is dat hij er heel vlot heen gaat :).

• J0YR1D3R
  • Niet online
UltraSub schreef op donderdag 22 september 2011 @ 12:05:
Kom op jongens, topsnelheid klokken we toch niet bergaf, wind in de rug, café in zicht en zon op het stuur??
Wat KappeNou zegt, gewoon vlak.. en das al moeilijk genoeg (hoe weet je dat het echt vlak is, en geen wind tegen hebt). Als we gaan kijken hoe hard een auto bergaf loopt, en dat als top van die auto aandragen, lijkt me een beetje rare invulling van het woord topsnelheid. Of ik moet hier iets missen in deze discussie :)
Vlak doet ie ook 192 op de gps :) Oftewel, er zit meer in ;)

Morgen maar even een afspraak inplannen voor winterbanden, half oktober begint al wat laat te worden om nieuwe te gaan bestellen. Ben benieuwd wat het gaat worden en hoe ze zich gaan gedragen.
De eerste 10000km van de Golf zijn nog niet helemaal probleemloos verlopen vind ik, maar dat is iets om na de vakantie uit te zoeken :)

[ Voor 21% gewijzigd door J0YR1D3R op 22-09-2011 20:47 ]

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 25-09 12:41
Volgens mij is de 1.2 TSI ook begrensd, tenminste ik had het idee dat mijn TSI med DSG bij 195 op de teller ineens ging inhouden.

Volgens mijn bananenlogica en geen autokennis snap ik deze beslissing ook wel:

Het is een piepklein blok, daarbij zullen de koelkanalen van het koelwater ook wel kleiner zijn als een 2.0 bijvoorbeeld. Tevens geeft het blok vanwege zijn mindere formaat minder warmte af aan de omgeving. Als je dan geen toerenbegrenzer bij 4000 in zijn 7 erinzet dan denk ik dat het blok bij langdurig topsnelheid simpelweg warmloopt. Het blok levert een fantastisch mooie powercurve voor een 1.2, alleen het is geen racer. Vlot meekomen kan prima, meer dan dat zelfs. Maar ff lekker een runnetje 200 plus is voor dit blok niet besteed.

Ik moet zeggen dat het blok me elke keer weer positief verrast in de ibiza. En nu na 10000 km ben ik zover dat ik die hele chiptuning waarschijnlijk achterwege ga laten omdat het blok zich zowel hier als in Noorwegen (bergen) bewezen heeft.

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:29

pistole

Frutter

Vraagje: ik heb een Golf Variant1.4TSI Highline DSG, met o.a. mistlampen en bochtenverlichting.

Is het mogelijk om de mistlampen te gebruiken als dagrijverlichting, in plaats van de normale dagrijverlichting?

(en ik bedoel dan niet stadslicht + mistlampen, dat is niet hetzelfde).

Ik zie regelmatig Polo's en Passats rijden met mistlampen-als-dagrijverlichting, dus dat moet toch ook kunnen bij de Golf?

Ik frut, dus ik epibreer

• UltraSub
Geen idee, maar volgens mij ligt het niet zo simpel.
Google maar eens op VCDS en DRL
Pagina: 1 ... 23 ... 62 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Gunner wil graag de topicstart overdragen aan iemand anders. Indien je geïnteresseerd bent in deze eervolle taak, stuur hem even een DM.

http://tweakers.net/gallery/895~~~[/html]