Het Grote Volkswagen-topic deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 22 ... 62 Laatste
Acties:
  • 408.511 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:36

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Arfman schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 11:45:
VAG/Europees: naar achteren duwn.
Toyota/Mazda/Japans(?)/Europees: aan ruitewisserhendeltje draaien.

Zo is het tenminste in "mijn wagenpark" :') :P
FTFY.
Citroën: draaien
Renault: draaien
Fiat: draaien

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bord4kop
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-09 09:31

bord4kop

maximaal 100KB!

Arfman schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 11:45:
VAG/Europees: naar achteren duwn.
Toyota/Mazda/Japans(?): aan ruitewisserhendeltje draaien.

Zo is het tenminste in "mijn wagenpark" :') :P
+
Maasluip schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 12:27:
[...]

FTFY.
Citroën: draaien
Renault: draaien
Fiat: draaien
+

Volvo: duwen
Mercedes: duwen
BMW: duwen

Dus kunnen we mischien wel stellen:

VAG en andere echte auto 's: naar achteren duwen
Overige rommel: draaien

Mooie nieuwe stelregel:
Achterruitenwisser aanzetten door naar achter te duwen?
Gefeliciteerd! Je hebt een echte auto!
(of een opel)

| Security Management |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:19

Arfman

Drome!

8)7

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BurnerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:05
SmoothTweaker schreef op zondag 17 juli 2011 @ 15:29:
Vandaag was het zover.

Mijn VW Golf 3 1.6 LPG heeft eindelijk de 250.000 gehaald :D

[afbeelding]
gave tellerkast zou die ook in mijn caddy mk2 (1.9tdi^^120pk) passen? Ik heb nu namelijk geen toerentellert....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

bord4kop schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 12:45:
[...]

+

[...]

+

Volvo: duwen
Mercedes: duwen
BMW: duwen

Dus kunnen we mischien wel stellen:

VAG en andere echte auto 's: naar achteren duwen
Overige rommel: draaien

Mooie nieuwe stelregel:
Achterruitenwisser aanzetten door naar achter te duwen?
Gefeliciteerd! Je hebt een echte auto!
(of een opel)
Welke volvo heb jij dan gereden dat je moet duwen? Veel hebben een knopje op de kop van de hendel. :P

Mijn Suzuki is helemaal slecht, een losse knop voor de wisser (die nooit op dezelfde plek terug wilt komen :/), en een losse knop voor ruitenwisser + sproeier. :F

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23-09 05:20
Heeft hier iemand een automaat? Kan iemand vertellen of je bij deze automaat de stand van de pook, dus bijvoorbeeld van neutraal naar drive, je dit kan doen ZONDER een knop op de pook in te drukken? Dit is misschien rare vraag maar mijn echtgenote is licht gehandicapt aan haar rechterhand. Ze kan dus wel een pook verschuiven van richting maar kan haar vingers niet gebruiken om bv een knop in te drukken (zoals je dat wel eens ziet bij handgeschakelde bakken voor de achteruitrijd versnelling).
Btw, gaat om de nieuwe modellen. Overwegen nl om een nieuwe Passat aan te schaffen. Kan momenteel niet makkelijk naar een garage (zit in het buitenland)

[ Voor 13% gewijzigd door Chief op 20-07-2011 03:39 ]

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 25-09 21:52

SmartDoDo

Woeptiedoe

Een bijrijder heeft m'n versnelling een keer in neutraal getikt. Dus ja dat kan. Je kunt zonder knop in te drukken van D naar N. Bij alle andere standen, S, R en P moet je de knop indrukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:56
Chief-XL schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 03:38:
Heeft hier iemand een automaat? Kan iemand vertellen of je bij deze automaat de stand van de pook, dus bijvoorbeeld van neutraal naar drive, je dit kan doen ZONDER een knop op de pook in te drukken? Dit is misschien rare vraag maar mijn echtgenote is licht gehandicapt aan haar rechterhand. Ze kan dus wel een pook verschuiven van richting maar kan haar vingers niet gebruiken om bv een knop in te drukken (zoals je dat wel eens ziet bij handgeschakelde bakken voor de achteruitrijd versnelling).
Btw, gaat om de nieuwe modellen. Overwegen nl om een nieuwe Passat aan te schaffen. Kan momenteel niet makkelijk naar een garage (zit in het buitenland)
Ja dit kan, bij mijn SEAT in ieder geval wel.

Van N naar D --> kan altijd, bij stilstand kan dit alleen wanneer je de voet op de rem plaatst (er komt dan ook een symbool). Het knopje hoef je niet in te drukken

van D naar N --> Kan altijd, rijdend, stilstaand etc.

van D naar S --> Knopje indrukken

van S naar D --> kan zonder knopje

van R naar D --> kan zonder knop

van D naar R --> knop nodig

Voor P eveneens knop nodig

Dat zijn zo een beetje de opties denk ik :P

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
Bah, knoppenwerk dus. Je kan dus wel van D naar N en v.v. zonder knop maar van D naar R dus wel knop waarschijnlijk. Begrijp wel dat het voor veiligheid is. Zal dus toch gewoon proberen worden voor mijn vrouw voor aanschaf. Dan maar verschillende merken af gaan (VW, Audi, BMW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-12-2024
Je kan met de garage in overleg gaan of die knop te omzeilen is. Aanpassingen kunnen er altijd gemaakt worden.

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
Inderdaad maar ik denk dat een leasemaatschappij er niet mee akkoord gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
Waarom niet? Het is een aanpassing op basis van medische gronden. Je zal niet de eerste zijn.

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Een aanpassing voor iemand die de auto niet least en niet de regelmatige berijder is? Ik help het je hopen en ik zou het zeker even vragen, maar ik betwijfel het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
Mee eens. Ik ga het gewoon vragen. Nee heb ik, ja kan ik krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:20
En anders gewoon een handbak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
Wordt alstig voor mijn vrouw die haar rechterhand maar minimaal kan gebruiken. Omhoog, omlaag beweging kan nog. Maar dan ook nog links of rechts is een heel stuk lastiger voor haar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-09 15:09

Prx

Ik zie overigens alleen handelingen met de knop waarbij de auto in stilstand staat. Kan ze dat niet met links doen dan? Misschien wat onhandig, maar als dat ding stil staat boeit dat vrij weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
Dat zou eventueel kunnen, daar hebben we ook aan gedacht. Ik denk dat het normaliter niet heel problematisch is maar bij inparkeren waarbij je vooruit, achteruit etc (ze blijft een vrouw he? :P) kan dat wat lastiger zijn. Daarnaast is ze 1.65m dus niet heel lange armen. Toen ik een keer mijn rechterarm niet kon gebruiken kon ik makkelijk met links schakelen (handbak) omdat ik wat langere armen heb.
We gaan het gewoon proberen. Thanks voor de input!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Dat moet met software zijn te omzeilen. Die hele pook is puur electronisch. Anders: Ducttape to the rescue! Want als de knop permanent is ingedrukt werkt ook alles ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bord4kop
  • Laatst online: 25-09 09:31

bord4kop

maximaal 100KB!

Neem de 'automatisch inparkeren' functie (en adaptive cruise control) zeker mee in de optie lijst!

Met natuurlijk, regen en lichtsensor en comfort sleutel.. De verkoper kan jullie vast nog wel meer mooie dingen aanbieden die het comfort en gemak voor je vrouw een stuk verhogen ;)

| Security Management |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
Chief-XL schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 08:49:
Dat zou eventueel kunnen, daar hebben we ook aan gedacht. Ik denk dat het normaliter niet heel problematisch is maar bij inparkeren waarbij je vooruit, achteruit etc (ze blijft een vrouw he? :P) kan dat wat lastiger zijn. Daarnaast is ze 1.65m dus niet heel lange armen. Toen ik een keer mijn rechterarm niet kon gebruiken kon ik makkelijk met links schakelen (handbak) omdat ik wat langere armen heb.
We gaan het gewoon proberen. Thanks voor de input!
Nog een optie is dan een auto met het stuur rechts! Dan kan ze links gewoon schakelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

dat is super onhandig met rijden op de snelweg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Neu. Kwestie van gewenning en de rest heet spiegelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-07 13:07
Snelweg valt nog wel mee, daar hou je nog genoeg afstand. Het is vooral irritant bij landweggetjes etc waar je langs de auto wil kijken zodat je kan zien wat het tegemoet komende verkeer is.

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:56
Ik heb vanmorgen wat getest....

Je kan gewoon autorijden en alle handelingen uitvoeren met die knop ingedrukt! Dus als je bij wijze van een mooi stukje leer om die knop laat borduren is het in 1x opgelost.

Uiteraard wel een klein veiligheidissue, want dat houdt in dat je hem zo ongewenst van stand kan veranderen. (overigens voor de meest onveilige handeling in mijn ogen --> N naar D moet je zowieso de voet op de rem drukken als je stilstaat.

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
peugeot206gt schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 12:39:
Ik heb vanmorgen wat getest....

Je kan gewoon autorijden en alle handelingen uitvoeren met die knop ingedrukt! Dus als je bij wijze van een mooi stukje leer om die knop laat borduren is het in 1x opgelost.

Uiteraard wel een klein veiligheidissue, want dat houdt in dat je hem zo ongewenst van stand kan veranderen. (overigens voor de meest onveilige handeling in mijn ogen --> N naar D moet je zowieso de voet op de rem drukken als je stilstaat.
Dat zeg ik.. Moet gewoon met ducttape werken, alhoewel leer mooier is natuurlijk :P
Onveilig, van N naar D, valt ook wel weer mee hoor. Tis niet dattie meteen vooruit springt, tenzij je het gas er op zou hebben staan. Veel leuker, maar denk niet dat je dat wil proberen, ga eens naar R als je op de snelweg zit? Mijn gevoel zegt dat de software dat niet toe laat, maar ik ben niet degene die dat wil proberen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Je kan toch een auto helemaal laten aanpassen voor invalidemensen. Ik had het laatst gezien bij een Alto (geen auto weet ik maar wel ideaal voor iemand die geen benen kan gebruiken en dus met handen moet remmen en gasgeven). Tuurlijk zijn daar aanpassingen voor te doen zoals wat ze in Amerika gebruiken met die pook aan naast het stuur. Ben je van het knopje af.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

Volgens mij hadden ze het een keer bij MythBusters getest, en de auto wou in ieder geval niet in z'n achteruit.

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
UltraSub schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 13:17:
[...]

Dat zeg ik.. Moet gewoon met ducttape werken, alhoewel leer mooier is natuurlijk :P
Onveilig, van N naar D, valt ook wel weer mee hoor. Tis niet dattie meteen vooruit springt, tenzij je het gas er op zou hebben staan. Veel leuker, maar denk niet dat je dat wil proberen, ga eens naar R als je op de snelweg zit? Mijn gevoel zegt dat de software dat niet toe laat, maar ik ben niet degene die dat wil proberen :+
Ik heb dat zelf ook een keer getest meet mijn vorige DSG maar je krijgt hem er niet in kan ik je vertellen haha!

Ook weleens met een oude kadett die naar de sloop moest met gewone schakelbak maar ook daar wou ie met 50 niet in de achteruit haha! Van 80 naar 1 vond ie trouwens minder leuk maar ging wel haha! Remt goed :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Vandaag de auto binnen die ik voor een collega heb besteld. Hij wilde de Passat Variant met 20% bijtelling.

Uiteindelijk besteld in de Highline uitvoering. Inclusief opties kwam het ding op 48.000,-. Dan kan je wel 20% hebben, maar om het nou een financieel verstandige optie te noemen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 25-09 20:38
Mijn speeltje gister mogen ophalen bij de dealer! Alsof je een kind een lolly geeft zo blij ben ik ermee. :D

Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/9qhfmc.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/n2ygic.jpg

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heintzer
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12:37
Skef schreef op maandag 11 juli 2011 @ 22:06:
Zo, me vanavond eens lekker uitgeleefd met mijn nieuwe VAG-COM kabel...

Geactiveerd @ auto:
- Coming home
- Leaving home
- Alle deuren tegelijk open ipv eerst alleen bestuurdersdeur
- Achterlichten in ring-modus ipv bolletje (nu alleen dus de buitenste ring aan ipv hele unit)
- Dagrijverlichting middels led's in mistlampen en led-stadslicht
- Ramen openen en sluiten met de afstandsbediening
- Engelse taal voor mijn MFD-schermpje

Echt een must-have voor iedere VAG-rijdende-tweaker!
Hmm ramen openen en sluiten met ab, ik dacht dat dat niet kon met vagcom, alleen met Vdspro. Of zit ik fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
Thanks allemaal!! Dus knop ingedrukt kan 'ie alle standen in? Dat vraagt om ductape :D We hebben idd ook gedacht aan een auto met stuur rechts. Waar we nu wonen is dat standaard het geval maar om dat te doen in NL.... Het lijkt mij dan relatief veiliger om dan de pook zo aan te passen dat 'ie per ongeluk ook in verkeerde versnelling kan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Mooi hoor Vissa66 :>

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
Vissa66 schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 19:54:
Mijn speeltje gister mogen ophalen bij de dealer! Alsof je een kind een lolly geeft zo blij ben ik ermee. :D
Echt wijs ja! Hoeveel PK? EDIT: 180 dus. Shit dan rij je mij eruit haha!

Ik heb nu ook spijt dat ik mijn GTD niet in het wit heb besteld! Maar ik trek al redelijk de aandacht met mijn rijstijl, wit viel nog meer op :P

[ Voor 5% gewijzigd door wimpie007 op 29-07-2011 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
GTD gewoon chippen, dan hou je hem wel bij ;) 420NM :9~

[ Voor 10% gewijzigd door KappeNou op 29-07-2011 13:37 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasGas
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 24-09 14:28

CasGas

.

Iemand hier ervaring of die meer kan vertellen over de passat variant w8 uit ~2001 uitvoering?

Ik zit te kijken of dit een optie is, rond de 8 a 9000 is er wel 1 te vinden met relatief weinig kilometers (tussen 100.000 en 150.000). Het moet de gezinsbak met pit zijn zeg maar :)

Qua zwakke punten lees ik dingen over nokkenas verstellers die problemen kunnen geven en dat kost rond de € 3000,-, maar ik lees nergens wanneer deze kapot zouden kunnen gaan..

Onderdelen schijnen ook duurder te zijn, maar is 275pk nu echt zoveel duurder in onderhoudt dan de 1.8jes met 150pk?

Alle hulp zou welkom zijn in dit geval :)

Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8 | 70-200 2.8 II |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Wat ik in mijn zoektocht naar een 2.8 V6 (en ja dan kijk je ook stiekem wel eens naar een W8 :P ) wijzer ben geworden, is dat er van horen zeggen dezelfde bak onder hangt als bij de 142KW 2.8 V6. Die zou vaak een opdonder kunnen krijgen omdat die niet voor het vermogen van de W8 gemaakt is.

Wat er van waar is weet ik niet, ben geen automonteur, maar een vriend van me die ook in mijn zoektocht meegedacht heeft en daar toch al wat jaren ervaring in heeft kwam als eerste daarmee toen ik het woord W8 uitsprak.

Verder lijkt me (straightforward-logica) een 1.8 met turbo onderhoudsgevoeliger dan een NA W8. Ik heb met die 1.8T blokjes altijd de angst dat de turbo er op de afrit van de snelweg willekeurig onderuit valt, figuurlijk gesproken dan.

Verder zou je je eens kunnen registreren op www.vwpassat.nl (passat club), daar zijn een aantal users die zelf een W8 rijden en tevens technisch onderlegt zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door max op 02-08-2011 22:32 ]

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Ik snap die W8 nooit. Hij heeft maar 275pk uit een 4Liter 8 cilinder blok.. Je verbruikt veel, onderhoud is duur en je krijgt er niet echt veel vermogen voor terug.
Dan kan je beter voor de 1.8T gaan en die chippen. Zijn betrouwbare turbo blokken. Of de 2.8 vr6 20v nemen.
Als je dat nog niet genoeg is zal ik persoonlijk voor een B6 A4 gaan. Dan kan je kiezen tussen de 3.0 v6 220pk of de 1.8T 163/190pk welke je kan chippen naar 200/220pk.

[ Voor 23% gewijzigd door KappeNou op 03-08-2011 09:46 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Niet online
Die V6 en W8 blokjes is voor de fun lijkt mij. Zoals het geluid van een VR6, R32 enzo allemaal klinkt. Het zuipt maar het is echt meer voor de fun. Zo'n Mz 3 MPS heeft het allemaal niet.

Ik rij zelf ook in een 2l met maar 110 pk. Bij mij geldt ook: het zuipt (als die koud is is die niet boven de 1 op 17 te krijgen terwijl de oude 1.9 koud makkelijk 1 op 20 reed en stad rijdt die 1 op 15/16), onderhoud is ook redelijk duur en je krijgt heel weinig vermogen omdat deze motor al 30 pk mist maar het is het geluid en de power die de 2 liter geeft met maar 110 pk tov de 1.6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasGas
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 24-09 14:28

CasGas

.

Bedankt voor de reacties..

De w8 is inderdaad meer "voor het idee" heb ik zo het idee, als ik het dan vergelijk met de v6 lijkt me dat echt een betere optie.. Ik heb nog steeds het idee dat de Passat achterin ruimer is dan de A4, die heb ik op 1 of andere manier altijd heel krap gevonden achterin.. A6 is eigenlijk geen optie voor dat geld, of je moet genoegen nemen met 200d km+ op de teller uit 2000 zeg maar.. ik zoek nog wel ietsjes jonger en minder km's..

Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8 | 70-200 2.8 II |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik heb een paar maanden terug gekeken naar de W8 voor mijn vrouw. Mooie bak in stationuitvoering.

Vermogen is inderdaad nogal underwhelming. Eigenlijk nooit het idee dat je in een echt speciale auto rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ediejo
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Ediejo

EB cardetailing

Op verzoek verwijderd

EB cardetailing tot aan uw huis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ediejo schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 09:32:

En als laatste het vergelijk voor en na.
Zeg maar van ik rij voor L^L tot een gevulde wielkast.
Tja, smaak is erg persoonlijk, maar ik vind een verlaagde Caddy met brede sloffen een stuk belachelijker uitzien dan een gewone Caddy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-08 13:09
Kan je nu nog wel wat lading meenemen? En moet de boel nog inzakken/inzetten en gaat het dus uiteindelijk nog wat lager staan dan dit?

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ediejo
  • Niet online

Ediejo

EB cardetailing

Op verzoek verwijderd

[ Voor 12% gewijzigd door Ediejo op 07-08-2011 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:25
Ik ben bezig met het samenstellen van mijn nieuwe lease auto.

Ik heb een vraagje over de carkit, als ik goed gelezen heb is het zo dat als je de telefoonvoorbereiding Plus neemt je er ook een "houder" als accessoire bij moet nemen?

De Premium daarin tegen heeft die niet nodig alleen doet die het lang niet met elke telefoon.

Klopt mijn info?

Is misschien de mobridge dan een betere optie?

Ik heb een Samsung galaxy S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12:55
*knip*
Modbreak:Niet trollen.

[ Voor 120% gewijzigd door Steffie op 07-08-2011 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ediejo
  • Niet online

Ediejo

EB cardetailing

Op verzoek verwijderd

[ Voor 139% gewijzigd door Steffie op 07-08-2011 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
*knip*

[ Voor 95% gewijzigd door Steffie op 07-08-2011 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ediejo
  • Niet online

Ediejo

EB cardetailing

Op verzoek verwijderd

[ Voor 115% gewijzigd door Steffie op 07-08-2011 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:30
Is jullie bitch fight nu afgelopen?

9040 Wp | Zendure 15,4 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 25-09 21:52

SmartDoDo

Woeptiedoe

Ediejo, nok eens met flamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ediejo
  • Niet online

Ediejo

EB cardetailing

Op verzoek verwijderd

[ Voor 85% gewijzigd door Steffie op 07-08-2011 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
*knip*

[ Voor 96% gewijzigd door Steffie op 07-08-2011 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Dracula schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 10:52:
De Premium daarin tegen heeft die niet nodig alleen doet die het lang niet met elke telefoon.
De nieuwe Premiums dus wel. Ligt aan de module die daarbij wordt gebruikt. Check dit topic (zoek op novero).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ediejo
  • Niet online

Ediejo

EB cardetailing

Op verzoek verwijderd

[ Voor 120% gewijzigd door Steffie op 07-08-2011 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
*knip*

[ Voor 94% gewijzigd door Steffie op 07-08-2011 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

*knip*

Ben zelf aan het kijken naar een afneembare trekhaak voor onder mijn passat. Blijkt nog lastig te vinden op ebay.de zo'n afneembare trekhaak voor een 3BG 4motion. Het gros is allemaal voor de voorwielaandrijvers of op een andere manier niet geschikt voor mijn uitvoering. :/

[ Voor 24% gewijzigd door Steffie op 07-08-2011 13:26 ]

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
*knip*

[ Voor 92% gewijzigd door Steffie op 07-08-2011 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:40

Steffie

Opaque

Modbreak:De eerstvolgende die geen inhoudelijke bijdrage levert en een reactie plaatst die ook maar iets weg heeft van trollen en/of flamen kan een sanctie verwachten. De richtlijnen mogen duidelijk zijn, zeker na de reactie van SmartDoDo.

With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
UltraSub schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 11:57:
[...]
De nieuwe Premiums dus wel. Ligt aan de module die daarbij wordt gebruikt. Check dit topic (zoek op novero).
Thanks !! dat maakt het zoeken weer een stuk makkelijker _/-\o_

Dit gaat hem dan worden:

Golf variant 1.2 TSI 105 PK DSG-7 comfortline
Opbergpakket
Multifunktioneel lederen stuurwiel DSG
Bagagescheidingsnet
Tyre Leak indicator
Licht & Zicht pakket II
Metallic lak --> reflex silver
VW Radiosysteem "RCD 310"
Telefoonvoorbereiding Premium
Licht & Zicht pakket I
Park Distance Control
230-volt aansluiting bij achterpassagier

[ Voor 39% gewijzigd door Dracula op 07-08-2011 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx

Prx

Licht & Zicht I en II? Ik denk dat je dan de eerste maar moet laten vallen. Als je binnenspiegel dan dimt dan wordt het denk ik zwart. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ediejo
  • Niet online

Ediejo

EB cardetailing

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonni
Ediejo, ik herinner met het weer, de caddy die over de kop was gegaan. Alweer een tijdje terug maar dat had je ook hier (ergens) gepost. Je hebt dus wel een caddy tik. Wat betreft je laadbak, die ligt behoorlijk vol :+ . Met zakken bedoelde ik dat de vering nog wat in gaat zakken of niet (heb d'r de ballen verstand van en houdt er niet zo van eigenlijk), dat hoor ik vaak op het polo 86c forum. Na het verlagen moet de boel nog even inzakken. En dan heb je dus bijna geen speling meer. Iets wat ik vandaag op MIVW nog wel meer heb gezien, haha.

Om daar op door te gaan, nog iemand van hier naar MIVW in Valkenburg geweest? Was wel vet. O.a. een Hongaarse VW Golf 5 R32 in het rood met Ferrari velgen, very big WTF! kan ik je vertellen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
Prx schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 22:52:
Licht & Zicht I en II? Ik denk dat je dan de eerste maar moet laten vallen. Als je binnenspiegel dan dimt dan wordt het denk ik zwart. ;-)
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-09 09:42

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Net weer eens met het Polo'tje van vrouwlief naar het werk gereden (zij neemt vandaag mijn Priusssss mee), maar ik ben er toch steeds weer verbaasd over hoe prettig zo'n klein wagentje kan rijden.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ediejo
  • Niet online

Ediejo

EB cardetailing

Op verzoek verwijderd

[ Voor 5% gewijzigd door Ediejo op 08-08-2011 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Stond zeker weer leuk spul tussen :)

Afbeeldingslocatie: http://i284.photobucket.com/albums/ll32/pcuittenbogaard/MIVW%202011/IMG_3044kopie.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i284.photobucket.com/albums/ll32/pcuittenbogaard/MIVW%202011/IMG_3060kopie.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i284.photobucket.com/albums/ll32/pcuittenbogaard/MIVW%202011/IMG_2964kopie.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door KappeNou op 08-08-2011 09:55 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ediejo
  • Niet online

Ediejo

EB cardetailing

Op verzoek verwijderd

[ Voor 7% gewijzigd door Ediejo op 08-08-2011 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4dow
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12:26
De golf 4 heeft dat ook. Als je maximaal verlaagd draait de achteras naar voren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
sh4dow schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 10:04:
De golf 4 heeft dat ook. Als je maximaal verlaagd draait de achteras naar voren.
Dat ziet er dus vies uit, dan maar iets minder laag haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 09:35

Krentenbol

Prutz0r

Die tweede is een Polo volgens mij. Die rat-Golf die Ediejo postte is wel heul gaaf, zeg :D

[ Voor 44% gewijzigd door Krentenbol op 08-08-2011 12:45 ]

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
sh4dow schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 10:04:
Dat heeft die dan heel weinig? Net zoals die golf 6? Ik heb genoeg MK4's gezien, maar het viel met niet echt op zoals bij die polo.. :?

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4dow
KappeNou schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 12:51:
Dat heeft die dan heel weinig? Net zoals die golf 6? Ik heb genoeg MK4's gezien, maar het viel met niet echt op zoals bij die polo.. :?
Voorbeeld:

Afbeeldingslocatie: http://www.kevin20v.com/blog/wp-content/uploads/wppa/29.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Had je daar niet een vrij simpele modificatie voor? Het is wel nog niet zo erg als die polo ;)

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4dow
Geen idee, volgens mij kun je weinig aan de achteras verstellen. Mijn eigen Bora heeft dit "probleem" ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Je moet er wel wat voor kopen. Net zoals voor camber instellen. Ik zit niet zo in het verlagings wereldje. Die van mij is gewoon 50/40 KW verlaagd doormiddel van andere schokbrekers en veren.

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Gisteren ook maar even langsgegaan bij MIVW. Rij er tenslotte zelf ook 1 ;) Hieronder een kleine selectie, maar op m'n site staat de rest van de set.

1.
Afbeeldingslocatie: http://johanvanvenrooy.nl/mivw2011/medium/20110807-DSC_1498-001.jpg

2.
Afbeeldingslocatie: http://johanvanvenrooy.nl/mivw2011/medium/20110807-DSC_1521-008.jpg

3.
Afbeeldingslocatie: http://johanvanvenrooy.nl/mivw2011/medium/20110807-DSC_1532-011.jpg

4.
Afbeeldingslocatie: http://johanvanvenrooy.nl/mivw2011/medium/20110807-DSC_1544-013.jpg

5.
Afbeeldingslocatie: http://johanvanvenrooy.nl/mivw2011/medium/20110807-DSC_1551-016.jpg

6.
Afbeeldingslocatie: http://johanvanvenrooy.nl/mivw2011/medium/20110807-DSC_1555-018.jpg

7.
Afbeeldingslocatie: http://johanvanvenrooy.nl/mivw2011/medium/20110807-DSC_1572-021.jpg

8.
Afbeeldingslocatie: http://johanvanvenrooy.nl/mivw2011/medium/20110807-DSC_1589-027.jpg

9.
Afbeeldingslocatie: http://johanvanvenrooy.nl/mivw2011/medium/20110807-DSC_1610-032.jpg

10.
Afbeeldingslocatie: http://johanvanvenrooy.nl/mivw2011/medium/20110807-DSC_1618-034.jpg

11.
Afbeeldingslocatie: http://johanvanvenrooy.nl/mivw2011/medium/20110807-DSC_1639-041.jpg

12.
Afbeeldingslocatie: http://johanvanvenrooy.nl/mivw2011/medium/20110807-DSC_1663-046.jpg

13.
Afbeeldingslocatie: http://johanvanvenrooy.nl/mivw2011/medium/20110807-DSC_1670-047.jpg

14.
Afbeeldingslocatie: http://johanvanvenrooy.nl/mivw2011/medium/20110807-DSC_1672-048.jpg

15.
Afbeeldingslocatie: http://johanvanvenrooy.nl/mivw2011/medium/20110807-DSC_1675-049.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door J0YR1D3R op 08-08-2011 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Sommige daarvan ... dat is een grapje toch ... Flink verlagen is één ding (wat inderdaad persoonlijk is, ik vind het graflelijk) - maar het zo verlagen dat het zelfs in een vlak land als Nederland eigenlijk volkomen onbruikbaar is - dat begrijp ik niet :? ...

sh4dow in "Het Grote Volkswagen-topic deel 2" ... met een airride voorziening of niet - dit is meer een wedstrijdje "hoe laag krijg ik mijn auto" dan dat het een "kijk mij een mooie auto hebben". Ik snap best dat iedereen een eigen smaak heeft - maar wat heb je aan een auto die bij het parkeren zakt en tijdens het rijden met een airride weer 20cm omhoog gaat - ik begrijp dat niet. Verlaag hem dan tot 20cm hoger en bespaar je een peperdure installatie :? .

Nofi.

[ Voor 120% gewijzigd door Cassius op 09-08-2011 16:16 ]

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4dow
Airride.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
Cassius schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 13:43:
Sommige daarvan ... dat is een grapje toch ... Flink verlagen is één ding (wat inderdaad persoonlijk is, ik vind het graflelijk) - maar het zo verlagen dat het zelfs in een vlak land als Nederland eigenlijk volkomen onbruikbaar is - dat begrijp ik niet :? ...
Het meeste is naar mijn mening idd zo verschrikkelijk fout het gewoon foeilelijk is.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ediejo
  • Niet online

Ediejo

EB cardetailing

Op verzoek verwijderd

[ Voor 9% gewijzigd door Ediejo op 10-08-2011 06:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Niet online
En dan ben ik al niet blij met die 2 cm verlaging door het sportonderstel want nu al haal ik het vaak al niet. Sommige hobbel pfff ben echt blij dat het onder die bumper die platen van plastic zijn en want ik schraap zo lekker bij de hobbel bij mij thuis dat ik gewoon steeds schuin erover moet gaan. 4 cm vind ik al echt veel te ver gaan zoals een vriend heeft gedaan met een Golf 3. Dat is echt k*t rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Ik heb totaal geen last.. Ik heb voor 5cm achter 4 cm. Ik kan ook nog bijna zo hard over drempels als standaard.

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
Het duurt nog ff (vakantie van de monteur hè), maar 5 september wordt mijn 3C voorzien van een nieuw vliegwiel. Helaas ben ik niet de eerste en ongetwijfeld ook niet de laatste...

Dan hopelijk wel van het irritante gerammel af. (de 1.9TDI is al niet zo stil van zichzelf, maar daar hoeven wat mij betreft geen extra rammels bij)

BMW 535D

• koentjuh
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:26
ZO, het wachten is begonnen... Vandaag mijn nieuwe Polo BM comfortline besteld, met de volgende opties:

- Executive Plus pakket (W05)
- Licht en zicht pakket (PLA)
- Metallic en pareleffect lak (CL04)
- Elektrische ramen achter (PTC)
- Multifunctioneel lederen stuurwiel met lederen schakelpookknop en handremgreep, bedienelement voor audio en telefoon (PU2)
- Park Distance Control aan achterzijde (WFK)
- Climatronic (PH2)

Kleur van bekleding wordt metric zwart... Hopelijk valt de levertijd mee :)

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
J0YR1D3R schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 22:35:
Gisteren ook maar even langsgegaan bij MIVW. Rij er tenslotte zelf ook 1 ;) Hieronder een kleine selectie, maar op m'n site staat de rest van de set.
Alles met uitzondering van foto 1, 2, 6, 9, 10, 11 en 13 is gewoon gruwelijk fout en hoort in een ander topic thuis

[ Voor 62% gewijzigd door FastFred op 11-08-2011 10:07 ]

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:24
Wat? Ik vind #6 (de Porsche) nog wel netjes hoor :X

Verkeerd gelezen......

Die roze velgen zou, samen met de gele banden, een boete moeten krijgen......

[ Voor 10% gewijzigd door KillaZ op 11-08-2011 10:09 ]

K to the KillaZ

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
De foto's die ik noem horen dan ook niet in het foute tuning topic, lezen ;)

sneaky edit :P

Ik vind foto 9 echt helemaal prachtig, lekker origineel, en nog in een prachtige staat ook. Een echte liefhebber zo te zien

[ Voor 50% gewijzigd door FastFred op 11-08-2011 10:12 ]

• itsalex
  • Niet online
En nu beginnen de eerder genoemde problemen echt serieus te worden. Ik rij soms met zwarte wolken achter me weg en op de snelweg. Mijn turbogat is er niet meer maar met al 1200 toeren heb ik al mijn volledige turbokracht. Stationair loopt die rond de 1,2l warm en het toerental zit nu standaard iets boven de 1000 toeren. Hij is wel heel erg snel voor die 110 pk. Je kan wel lekker nu spelen met het gaspedaal want die auto reageert er zo fel op en je hoort echt die turbo flink fluiten. Dus na die laatste vervanging is het probleem echt niet weg. We wachten weer af.

Ik heb wel die VW incl genomen en dat is wel aardig dat je dus gratis de vakantiecheck en aircocheck krijgt dus mooie gelegenheid om meteen te doen.

En de volgende dag was het weer weg.

Moet die 2l dieselmotor soms even schoongeblazen worden? dat zou het hele verhaal verklaren want sinds dit probleem loopt de motor weer lekker soepel en normaal.

[ Voor 12% gewijzigd door itsalex op 14-08-2011 12:24 ]

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-09 19:14
Is het met een VAG Com kabel eigenlijk ook mogelijk om je Golf op afstand te kunnen starten (terwijl je deuren op slot blijven)? Handig voor in de winter!

[ Voor 3% gewijzigd door Uberprutser op 11-08-2011 22:08 ]

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 10:26
UltraSub schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 11:57:
[...]
De oude Premiums werken niet met de iPhone, maar wel met de meeste Android telefoons in combinatie met de rSAP for Android app. Ik heb de applicatie gekocht en vanochtend mijn HTC Desire S aan m'n Golf 6 gekoppeld. Ik ben blij dat ik eindelijk van die Nokia N97 af ben *O* . Enige nadeel is dat je je telefoon moet root'en en in mijn geval ook nog S-OFF'en en daardoor verlies je je garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:41

vhal

ಠ_ಠ

wat een gedrochten zeg :') ...nummer 9 is dan wel weer :Y Zo zie ik ze graag

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
Weet iemand wat voor motorolie er in een golf VI moet?

Gaat om een 1.2 TSI Bluemotion uit 2010. Volgens mij zit er long life olie in. Wil morgen ff bij de shell wat halen weet alleen dus niet welke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx

Prx

Open het dashboardkastje en pak even het boekje erbij. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-09 21:37

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Heb je geen flesje olie gekregen van je dealer toen je de auto haalde? Daar staat altijd ook wel op wat voor olie het is. Check ook eens in je koffer, onder de bodemplaat zit daar soms ruimte voor...

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonni
Dracula schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 18:44:
Weet iemand wat voor motorolie er in een golf VI moet?

Gaat om een 1.2 TSI Bluemotion uit 2010. Volgens mij zit er long life olie in. Wil morgen ff bij de shell wat halen weet alleen dus niet welke.
Is er een lampje gaan branden op het dashboard dat er olie bij moet? Zo ja, hoeveel km's heb je er nu opzitten met de wagen? Als je namelijk al olie gebruikt moet je misschien wat aan je rijstijl gaan doen óf is je blok gewoon dorstig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 25-09 09:05
itsalex schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 13:13:
En nu beginnen de eerder genoemde problemen echt serieus te worden. Ik rij soms met zwarte wolken achter me weg en op de snelweg. Mijn turbogat is er niet meer maar met al 1200 toeren heb ik al mijn volledige turbokracht. Stationair loopt die rond de 1,2l warm en het toerental zit nu standaard iets boven de 1000 toeren. Hij is wel heel erg snel voor die 110 pk. Je kan wel lekker nu spelen met het gaspedaal want die auto reageert er zo fel op en je hoort echt die turbo flink fluiten. Dus na die laatste vervanging is het probleem echt niet weg. We wachten weer af.

Ik heb wel die VW incl genomen en dat is wel aardig dat je dus gratis de vakantiecheck en aircocheck krijgt dus mooie gelegenheid om meteen te doen.

En de volgende dag was het weer weg.

Moet die 2l dieselmotor soms even schoongeblazen worden? dat zou het hele verhaal verklaren want sinds dit probleem loopt de motor weer lekker soepel en normaal.
Zeker dat de dieselpartikelfilter niet aan het regeneren was?
Pagina: 1 ... 22 ... 62 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Gunner wil graag de topicstart overdragen aan iemand anders. Indien je geïnteresseerd bent in deze eervolle taak, stuur hem even een DM.

http://tweakers.net/gallery/895~~~[/html]