Super! Bedankt voor de voorbeeld brief. Ik heb zelfde probleem en heb ze ook gevraagd te houden een de overeenkomst. Een stel arrogante klootzakken, dat ze hun bedrijfsvoering niet op orde hebben moeten ze zelf weten. Ik heb het product besteld EN direct betaald dus ik ben al eigendom van het product!
Ik ga zeker klagen bij Qshops! Het is geen geval van overmacht, de schermen kunnen ze gewoon bestellen alleen voor een andere inkoopsprijs, wat niet mijn probleem is.
Mijn conversatie:
Beste tjarco,
De reden waarom dit product voor deze prijs tijdelijk aan is geboden, is omdat wij 6x daags onze prijzen synchroniseren met onze leveranciers. In dit geval waren wij niet op de hoogte van deze actie vanuit onze leverancier en zijn wij hier pas later achter gekomen. Wij hebben vervolgens zo snel mogelijk actie ondernomen, alleen waren er helaas al enkele bestellingen geplaatst voordat het goed vermeld kon worden.
Een webshop werkt daarbij ook iets anders als de Albert Heijn waar u ons mee vergelijkt.
Als coulance kunnen wij de monitor tegen nul marge aan u leveren. Omdat onze marges op de producten zo laag zijn, omvat dit slechts een bedrag €4,63 wat wij af kunnen ronden naar €5,-. Helaas is verdere tegemoetkoming niet mogelijk.
In geval van grote prijswijzigingen die de kostprijs beïnvloeden, zijn wij gerechtigd om de overeengekomen prijs te wijzigen.
Meer informatie hierover vind u in onze algemene voorwaarden onder artikel 8.3:
“In geval van aantoonbare wijziging van een of meer van de kostprijs bepalende factoren zoals inkoopprijzen, levertijden, koersen, lonen, betalingen, rechten, lasten, vrachten en dergelijke na totstandkoming van de overeenkomst, is 4Launch gerechtigd de overeengekomen prijzen dienovereenkomstig te wijzigen, een en ander voor zover zulks niet bij de Wet is verboden en ongeacht of de wijziging voor 4Launch al dan niet voorzienbaar was ten tijde van het sluiten van de overeenkomst. De afnemer heeft bij een wijziging te wijten aan 4Launch het recht tot ontbinding van de overeenkomst van de verkoop van het desbetreffende product of dienst.”
Met vriendelijke groet,
*knip*
Afdeling Verkoop
4Launch BV
Dat een professionele organisatie als 4LAUNCH dit scherm niet meer voor de overeengekomen prijs kunt leveren verrast me. Ook de wijze waarop 4LAUNCH de consument op de hoogte brengt van deze situatie is in mijn ogen uiterst ongepast door het uitblijven van een PASSEND voorstel en de wijze waarop het zelfde product wordt aangeboden voor de HOOFDPRIJS. Indien 4LAUNCH niet verzekerd was welke aantal schermen beschikbaar was, had 4LAUNCH dit product niet op deze wijze moeten aanbieden.
Tijdens het plaatsen van de bestelling ben ik akkoord gegaan met de door 4LAUNCH aangegeven prijs van 122 euro voor het betreffende 23" Samsung scherm dat tijdens het aangaan van de overeenkomst volgens uw voorraad status als 'leverbaar' was aangemerkt. De betaling heb ik direct gemaakt en heb hiermee aan mijn deel van de overeenkomst voldaan.
Het betreffende product biedt u momenteel aan op uw website met de status 'leverbaar'. Er is in deze situatie geen spraken van overmacht, omdat het product in uw bezit is of nog steeds geleverd kan worden. Ik verwacht daarom dat uw organisatie voldoet aan het consumenten recht en dit product, ondanks de voor 4Launch hogere inkoopprijs, volgens de overeengekomen prijs van 122,- euro uitlevert.
In de Albert Heijn betaalt de consument immers ook de prijs op het schap, de plaats waar het product wordt aangeboden.
In afwachting van uw bevestiging.
Met vriendelijke groet,
Beste Tjarco,
U heeft bij ons een bestelling openstaan voor de Samsung TFT Monitor P2350 23", DVI (zwart).
Op het moment dat u deze in bestelling heeft gezet had onze leverancier een actie van dit product. Omdat het maar om een tiental monitoren ging, zijn zij snel door deze actievoorraad heen geraakt. Wij hebben enkele stuks kunnen bemachtigen, maar er is er geen voor uw bestelling binnen gekomen. Helaas is het hierdoor niet mogelijk om de Samsung TFT Monitor P2350 23", DVI (zwart) voor de prijs van €122.00 te leveren. Op het moment staat deze op onze webshop voor de juiste prijs van €200,50. Wij kunnen deze monitor binnen 1-5 werkdagen voor deze prijs leveren als u met deze prijs akkoord gaat.
Uiteraard is het ook mogelijk om de bestelling kosteloos te laten annuleren.
Graag horen wij wat we met de bestelling kunnen doen.
Excuses voor het ongemak.
[
Voor 0% gewijzigd door
Orion84 op 02-09-2009 20:14
. Reden: Namen van medewerkers voegen niets toe en mogen om privacyredenen dan ook achterwege blijven. ]