Toppe schreef op woensdag 09 september 2009 @ 18:59:
Terug komen op winkel x, zodra ik zeg maar het is net 50 minuten geleden ingegaan zullen ze gaan zeggen u moet de kleine lettertjes lezen: op is op.
Als je goed verder kijkt, is de Samsung een aanbediening en zal hij ook op
deze pagina hebben gestaan, waarbij dus het op is op logo vermeld staat.
Het probleem voor sommige mensen is dat er geen op is op stond, blijkbaar werd het zonder op=op plaatje getoond op de website zelf.
Dat het dan ook op een andere pagina wel met op=op plaatje staat is compleet irrelevant ( net zo irrelevant als de prijzen van andere shops ) zolang je besteld hebt vanaf de pagina zonder op=op.
Onderzoeksplicht gaat maar tot zover en dat is niet dat je eerst een hele website moet doorzoeken of er misschien ergens een pagina is met dat artikel en die prijs en een op=op plaatje...
Tot zover is volgens mij iedereen het eens, enkel de afhandeling erna is het vraagteken.
Ontbinding van de overeenkomst is volgens mij en enkele anderen genoeg, maar anderen willen toch het scherm geleverd krijgen tegen de betaalde prijs.
Wat 4Launch heeft gedaan is niet netjes, ik werk zelf in een winkel en weet ook wel dat het zwaar kl*te is, je probeert een product altijd zo goedkoop mogelijk te halen (ga niet zeggen is niet zo, zo is 'elk' persoon.) maar ook op is op, en daar houden mensen geen rekening mee.
Tja ik zal dan wel de uitzondering zijn die de regel bevestigd, ik heb 3 online shops waar ik wel eens wat bestel en voor de rest enkele fysieke shops.
Als iets van 200 euro bij een niet ( voor mij ) bekende shop 20 euro goedkoper is, vind ik het niet de moeite waard om daar een AV door te gaan lezen / mezelf te registreren etc.
Ik zit niet echt in de buurt van het uurtarief van een nare man, maar als ik eerst alles moet gaan uitzoeken / registreren etc dan kost mij dit ook meer geld dan die 20 euro... Terwijl ik met mij bekende winkels te maken heb met personeel wat ik ken, vanwege vaste klant zijn krijg ik iets meer het voordeel van de twijfel ( als ik fout zit komt dit toch wel weer goed met volgende bestellingen )
Vergeet niet, dit zijn niet alleen maar webshops ook normale winkels maken er een potje van, alleen kan een fysieke winkel sneller actie ondernemen door BIJVOORBEELD een alternatief aan te bieden!!
Ik schat dat een webshop sneller actie kan ondernemen dan een fysieke winkel ( voorraad = groothandel namelijk ) enkel treft een schreeuwende klant in een winkel alle klanten die aanwezig zijn en een in CAPS email sturende klant treft alleen de persoon die de emails leest.
Wat je veelal ziet is dat op het moment dat er een negatieve shopsurvey komt ( vergelijkbaar met in een winkel gaan schreeuwen ) dat webwinkels veelal ook gaan inbinden.
Puur omdat je goede naam gechanteerd wordt.
Anoniem: 196648 schreef op woensdag 09 september 2009 @ 19:35:
[...]
Alternatief vind ik prima zolang dit min of meer vergelijkbaar is waarbij ik overigens nog zelfs bereid ben om indien nodig ook water bij de wijn te doen. Dus ook echt een compromis. Tot nu toe is vanuit 4Launch niets in die richting voorgesteld.

Probleem is dat jij en vele met jou weten dat er voor deze prijs geen redelijk alternatief is. Wil jij op prijs een alternatief dan kan je dit zo krijgen bij 4launch, maar wil jij op specs een alternatief dan is dat er gewoon niet ( of je moet net zolang geduld hebben tot er weer zo'n aanbieding is / tot de prijzen genoeg gedaald zijn om een alternatief te kunnen aanbieden ).
Jij gaat ( waarschijnlijk ) geen monitor accepteren die 130 of misschien zelfs 140 euro kost omdat dit gewoon veel mindere specs zijn...
Als er geen alternatief is dan is het imho ook niet raar dat 4launch niets voorstelt
[
Voor 14% gewijzigd door
Gomez12 op 09-09-2009 19:49
]