Leuk als je de winkel al goed zou hebben. Het was in dit geval niet de otto maar de wehkamp. Ok misschien voor jou geen big-deal maar in mijn ogen heb je dan niets eens wat te zeggen.Anoniem: 312042 schreef op woensdag 09 september 2009 @ 21:04:
Intressant Topic. Ik weet dat hier jurispudentie over is in zo'n soort gelijk geval. Helaas kan ik deze uitspraak niet vinden. Dit betrof een geval van de Wehkamp. Hier werden ook voor een absurt lage prijs tv's aangeboden die vervolgens verkocht werden. Later bleek dit een fout te zijn en de overeenkomsten werden door de wehkamp ontbonden. Sommige mensen gingen niet akkoord en stapten naar de rechter. De rechter gaf de wehkamp gelijk omdat de consumenten in alle redelijkheid en billikheid niet konden verwachten dat de prijs juist was. M.a.w ze hadden kunnen weten dat de prijs onjuist is.
Dat is hier niet het geval. Een eventuele zaak bij de kantonrechter zal daarom naar alle waarschijnlijk gewonnen worden. 4launch heeft waarschijnlijk geen geldige reden om de koopovereenkomst te ontbinden.
Wie meer juridische info wil, zou eens moeten kijken in het BW boek 7, Titel 1, afdeling 9a "overeenkomsten op afstand".
Overigens sta ik zelf ook op het punt een conflict met deze webwinkel te krijgen.....
Leuk dat het BW opgooit maar hier hebben we het ook weer deels over normen en waarden in deze samenleving. In Nederland is 'r voor elke regel weer een regel.
Dit komt van een andere website af die de Otto fout heeft gevolgt:
Even voordat je verder leest: De Otto TV's waren €1199,- en nu slechts €99,-:
Dit melde Lord Sid:
Hier werden ook voor een absurt lage prijs tv's aangeboden die vervolgens verkocht werden. Later bleek dit een fout te zijn en de overeenkomsten werden door de wehkamp ontbonden. Sommige mensen gingen niet akkoord en stapten naar de rechter. De rechter gaf de wehkamp gelijk omdat de consumenten in alle redelijkheid en billikheid niet konden verwachten dat de prijs juist was. M.a.w ze hadden kunnen weten dat de prijs onjuist is.
1100 euro er naast, vind je het gek dat het niet redelijk is?
Het hof stelt nu dat consumenten hadden kunnen weten dat 99 euro geen reële prijs kon zijn voor zo'n tv. Daarnaast: er stond niet bij dat het om een stuntaanbod ging, en ook de bestelbevestiging wil volgens de rechter niet zeggen dat er een overeenkomst tot stand is gekomen. Lees hier de uitspraak van het hof.
Lees alles hier
Alsnog, een bestelbevestiging wil nog niet alles zeggen. Als je die uberhaupth hebt gehad;)
[ Voor 12% gewijzigd door Toppe op 09-09-2009 21:41 ]
Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!