Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major Carnage
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-06 14:41

Major Carnage

waki miko Reimu

De driver staat er inmiddels ook op. Staat nog wel veel 9.6 aan tekst tussen, maar de download is wel 9.7

Specs | FFXIV: Maki Kato@Alpha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22-06 13:22

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Ja, alleen voor Vista en Windows 7.

http://game.amd.com/us-en...?p=vista64/common-vista64
Catalyst 9.7 for Vista and Win 7 are out now somewhere on game.amd.com ;-) Full updates coming tomorrow for XP and driver selector pages
http://twitter.com/CatalystMaker

:(

[ Voor 15% gewijzigd door Splinter Cell op 22-07-2009 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Flying Dutchman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-06 10:22
nVidia's nieuwe beta driver voor Linux schijnt al OpenGL 3.2 te ondersteunen. Een standaard waar nog helemaal niets over bekend is (in ieder geval niet publiekelijk). Weliswaar is volgende maand de Siggraph 2009 conferentie waar de Khronos group die OpenGL beheerd ook aanwezig zal zijn en was het wel te verwachten dat tijdens deze conferentie iets bekend zou worden over de nieuwe standaard.

Lees het hier: http://www.phoronix.com/s...nvidia_190_opengl32&num=1

Wat dit soort dingen betreft is nVidia altijd goed bezig. Helaas heeft de AMD driver nog niet eens ondersteuning voor OpenGL 3.1 en ook OpenCL ondersteuning is nog niet aanwezig (wel bij de concurrent). Ik zie in de release notes voor windows wel weer twee nieuwe extensies voor OpenGL staan, maar volgens mij is de 3.1 ondersteuning hiermee nog steeds niet compleet.

Ik weet dat het voor windows gebruikers minder van belang is... maar voor de opensource wereld zijn OpenGL en OpenCL heel belangrijk. En eigenlijk zou het voor pc gaming ook mooi zijn als OpenGL weer een serieuze concurrent zou kunnen worden voor DirectX. Natuurlijk liggen dit soort dingen niet alleen aan AMD, sterker nog, de instantie die OpenGL beheert (Khronos dus) is jarenlang veel te laks geweest en heeft de standaard nooit gemoderniseerd. Maar toch... goeie driver ondersteuning van fabrikanten van gpu's zou een mooi begin zijn (overigens schijnt de Intel OpenGL driver helemaal rampzalig te zijn... ik ben dus ook erg benieuwd hoe hun ondersteuning voor Larabee zal zijn, omdat dit ding geheel zal rusten op driver/software support).

The Flying Dutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-06 23:08
paragon schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 21:16:
[...]

Zit daar een fout in want Broadway XT/Pro komen niet echt logisch overeen met de Madison varianten?
Zo zegt ATI het...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
The Flying Dutchman schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 22:48:
Ik weet dat het voor windows gebruikers minder van belang is... maar voor de opensource wereld zijn OpenGL en OpenCL heel belangrijk. En eigenlijk zou het voor pc gaming ook mooi zijn als OpenGL weer een serieuze concurrent zou kunnen worden voor DirectX. Natuurlijk liggen dit soort dingen niet alleen aan AMD, sterker nog, de instantie die OpenGL beheert (Khronos dus) is jarenlang veel te laks geweest en heeft de standaard nooit gemoderniseerd. Maar toch... goeie driver ondersteuning van fabrikanten van gpu's zou een mooi begin zijn (overigens schijnt de Intel OpenGL driver helemaal rampzalig te zijn... ik ben dus ook erg benieuwd hoe hun ondersteuning voor Larabee zal zijn, omdat dit ding geheel zal rusten op driver/software support).
Neem volgende topics even door:

[OpenGL] de toekomst?
DirectX/OpenGL

En vooral even letten op de posts van .oisyn; er moet echt wel meer gebeuren dan enkel goede driver ondersteuning wil nog iemand een game in OpenGL gaan maken. Daarnaast is de gaming markt voor Linux enorm klein, een game studio zal daar geen tijd en geld in willen stoppen (én zeker niet in deze tijd).

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor de oplettende kijker... de DX11 videokaart waar AMD wat DX11 demo's op liet zien was een Broadway variant, maar niet de snelste.

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Flying Dutchman
Hacku schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 23:19:
[...]

Neem volgende topics even door:

[OpenGL] de toekomst?
DirectX/OpenGL

En vooral even letten op de posts van .oisyn; er moet echt wel meer gebeuren dan enkel goede driver ondersteuning wil nog iemand een game in OpenGL gaan maken. Daarnaast is de gaming markt voor Linux enorm klein, een game studio zal daar geen tijd en geld in willen stoppen (én zeker niet in deze tijd).
Ik weet er alles van ;). Volg dit soort dingen al wat langer en daarom zeg ik er ook bij dat het zeker niet alleen aan AMD ligt. Overigens bestaat er veel meer dan gaming, ik had het ook niet specifiek over gaming (hoewel ik het wel leuk zou vinden als OpenGL weer een serieuze kandidaat zou worden voor gaming development). In de wetenschappelijke wereld is (scientific visualisation bijvoorbeeld) is OpenGL nog springlevend. Maar toch zou ik het mooi vinden als de driver ondersteuning voor OpenGL/OpenCL beter wordt. Er kan op dit vlak nog heel wat verbeterd worden en AMD heeft nog altijd een erg slechte reputatie onder Linux gebruikers (ook al is dit tegenwoordig zeker niet meer zo terecht als een aantal jaren geleden).

[edit]De slechte reputatie onder Linux gebruikers heeft grotendeels te maken met OpenGL ondersteuning, het enige wat er is onder Linux. Ik kom zowel op een Linux forum (van phoronix) waar de catalyst drivers iedere maand weer door een populatie trollen de grond instampt wordt, als op gamedev.net, waar 90% van de mensen geloofd dat Ati afschuwelijke OpenGL drivers aflevert (met ervaringen grotendeels gebaseerd op 3 jaar geleden) en op opengl.org, waar ook velen menen dat je met een Ati kaart gewoon slecht af bent. De ondersteuning van OpenGL 3.0 is heel redelijk, maar als je het vergelijkt met nVidia die blijkbaar al OpenGL 3.2 bieden en OpenCL en vele, vele vernieuwende OpenGL extensies, dan valt het toch een beetje tegen...

[ Voor 22% gewijzigd door The Flying Dutchman op 23-07-2009 00:19 ]

The Flying Dutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TGEN
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-06 08:01

TGEN

Hmmmx_

The Flying Dutchman schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 00:12:
[...]
De slechte reputatie onder Linux gebruikers heeft grotendeels te maken met OpenGL ondersteuning, het enige wat er is onder Linux. Ik kom zowel op een Linux forum (van phoronix) waar de catalyst drivers iedere maand weer door een populatie trollen de grond instampt wordt, als op gamedev.net, waar 90% van de mensen geloofd dat Ati afschuwelijke OpenGL drivers aflevert (met ervaringen grotendeels gebaseerd op 3 jaar geleden) en op opengl.org, waar ook velen menen dat je met een Ati kaart gewoon slecht af bent. De ondersteuning van OpenGL 3.0 is heel redelijk, maar als je het vergelijkt met nVidia die blijkbaar al OpenGL 3.2 bieden en OpenCL en vele, vele vernieuwende OpenGL extensies, dan valt het toch een beetje tegen...
Aan de andere kant zijn échte open source drivers voor AMD kaarten wel mijlen verder dan die voor nVidia kaarten, omdat AMD wel specificaties openbaart (radeonhd vs. nouveau). Met de closed source drivers kan je alleen onder Linux echt uit de voeten, en in flink mindere mate FreeBSD en Solaris. Dus daar schiet je alsnog niet veel mee op. Ik persoonlijk hoop dat radeonhd(4) binnen afzienbare termijn OpenCL ondersteuning krijgt, of anders dat nouveau een zeer plotselinge spectaculaire boost krijgt van nVidia, en daarmee CUDA brengend naar meer dan alleen Linux, Windows en Mac OS X.

Pixilated NetphreaX
Dronkenschap is Meesterschap
DragonFly

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21-06 20:40

Edmin

Crew Council

get on my horse!

CJ schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 00:01:
Voor de oplettende kijker... de DX11 videokaart waar AMD wat DX11 demo's op liet zien was een Broadway variant, maar niet de snelste.
Dat lag eerlijk gezegd wel een beetje in de lijn der verwachtingen. Goede zaak iig, want het had ook een XT kunnen zijn. Aan de andere kant liet de demo een hoop vragen over de daadwerkelijke fps open...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het lag zeker in de lijn der verwachtingen... in de filmpjes was namelijk te zien dat de demo draaide op "EG Broadway".

De Manhatten mobile GPUs stonden geloof ik gepland voor 2010 als onderdeel van het Danube platform. Maar goed, op dit moment is het desktop platform voor velen hier interessanter dan het mobiele segment... Als wat ik hoor waar is over nVidia dan hebben ze hun vingers flink verbrand aan het 40nm proces. (Zie NV topic).

Edit: X-Bit Labs komt met wat nieuws van Dirk Meyer over de ATI Graphics Division. Er worden wat dingen bevestigd.

- In de tweede helft van het jaar komt AMD met een line-up aan DX11 GPUs
- Ze verwachten hiermee de concurrentie een stap voor te zijn
- Ze zullen zorgen voor voldoende aanbod
- In de eerste helft van 2010 komen de eerste mobiele DX11 GPUs uit van AMD (NV staat gepland op voor Q3 van 2010).

http://www.xbitlabs.com/n...neup_to_Ramp_Up_Fast.html

[ Voor 37% gewijzigd door CJ op 23-07-2009 03:15 ]

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FortyOne
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20-03 20:24
Is er al iets bekend over de prijzen? Als het waar is dat nVidia de eerste maanden geen antwoord heeft, dan kan AMD natuurlijk de hoofdprijs vragen. Aan de ene kant gun ik ze dat wel maar aan de andere kant... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hekking
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 02-02-2020

Hekking

Can of whoopass

mwa AMD kennende gaan ze de hoofdprijs niet vragen maar ze zullen het niet laten de situatie iets wat uit te buiten. Ik ben benieuwd of we met die 3200 shaders opstelling echt 3x de performance of meer te zien krijgen in vergelijking met een 4870 :9

Facts and perspective don't care about emotion. This was offensive? Hold my beer. When you tear out a mans tongue you not prove him evil, you're telling the world that you fear what he might say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FortyOne
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20-03 20:24

ATI to launch DirectX 11 GPUs in seven weeks

For the past week and a half, we've been hearing rumors citing various dates for the launch of AMD's DirectX 11 graphics cards… ranging from GDC in China to newly invented delays that would push the launch window in to November.

However, all of these rumors are false, given that AMD has firmed its "Cinema 3.0/DirectX 11" launch. As tradition goes, the North American launch will happen in seven weeks in San Francisco on a very special place indeed - but we're not at liberty to say where the event will take place. All we can say is that it will be someplace that neither Intel nor nVidia would even remember.

ATI will catapult not one, but rather a complete DirectX 11 line-up into the orbit, ranging from $50 to the high end parts in their respective three-figure pricing brackets. Just like the Radeon 4000 series, consisting out of 4400, 4500, 4600, 4700 and 4800 parts, the new Radeon series will consist out of entry-level [Hemlock], mainstream [Cedar, Redwood], performance [Juniper] and high-end part [Cypress]. When it comes to codenames, you'll notice that all of these parts have codenames from plants, with some belonging into the same family [Cedar, Juniper, Redwood] Note that not all of these parts will be launched on the same day. Some parts might have to wait until Holiday season to get them in OEM-level numbers, but all in all - this is the strongest line-up ATI had in years. We might even dare to say strongest line-up ever from any GPU manufacturer.

According to information we have at hand, initial rumors about the names and specs proved true - these parts bring DirectX 11 compliancy from top to the bottom, and if you want to play upcoming DirectX 11 games [so far, there are six confirmed DX11 titles launching this year] in a budget less than $500, you have no other choice but to go ATI.
Volgens BSON is de launch ergens halverwege september. Er wordt ook gemeld dat de (North American) launch ergens in San Francisco is op een 'speciale plek'. Laat er toevallig ook een bos Redwoods in SF zijn.. aangezien dit gigantische bomen zijn lijkt Redwood me een veel betere codenaam voor R800 dan Cypress.

[ Voor 63% gewijzigd door FortyOne op 23-07-2009 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:27
Precies 7 weken vanaf dat artikel zou de 10e van september zijn, mocht die week inderdaad kloppen (of i.i.g. binnen 3 weken van die datum), dan hoop ik dat we de benchmarks gaan zien in augstus, zodat we weten waarvoor de meeste onder ons hebben zitten wachten. :D
Als wat ik hoor waar is over nVidia dan hebben ze hun vingers flink verbrand aan het 40nm proces. (Zie NV topic).
Dit zou 1 voordeel en 1 nadeel hebben.

't nadeel: ik (en vast andere tweakers ook wel ;)) bind mezelf niet aan 1 der 2 merken, maar ga voor de kaart die lekker geprijsd is met een erg goede performance. Of die nou rood of groen is maakt me niet uit. Nu er waarschijnlijk rond de launch geen directe vergelijking kan worden gemaakt tussen de nieuwe kaarten zal het in dat geval sowieso een ATi worden (nu is dat weer niet slecht, maar vaker is de 1e lijn-up, vooral voor de competitie er is, een stuk duurder).
't voordeel: dan kan ik weer even lachen hoe de nvidia fanboys zeuren op forums zoals anandtech dat hun performance minder is in benchmarks, maar ze willen er geen ati kaart in stoppen. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meljor
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-06 22:06
groter nadeel vind ik nog dat je niet weet hoe de nvidia kaart presteerd. kan natuurlijk best zo zijn dat zij een betere DX11 kaart gaan hebben, al denk ik dat dat wel meevalt gezien de DX10.1 ervaring van ATi en het feit dat tesselation niet nieuw is voor ze.

hoop echt voor ze dat ze 3 maanden eerder zijn en flink wat kaartjes wegzetten. als de prijs hierdoor veel te hoog is dan koop ik er eerst nog wel een 2e 4890 bij.

maar ik gun ze van harte een beresterk kwartaal. nu maar hopen dat ze de phenom nog ietsje sneller krijgen, dan hebben ze bij amd ook een perfekt alternatief voor de core i5 die toch iets sneller zal zijn maar wel veel te duur imho.

de betaalbare i5 heeft geen HT (de phenom ook niet), en naar mijn idee gaan de eerste wave moederborden nog immer veel te duur worden. daarbovenop hebben al deze borden maar 2x pci-e 2.0 x8 voor cf/sli, iets waar de phenom borden voor minder geld wel gewoon 2x pci-e 2.0 x16 heeft.

als de phenom clock for clock de i5 had kunnen bijhouden waren er maar 2 keuzes voor velen: phenom of i7 en dat was zeer goed geweest voor AMD, die het financieel nog steeds erg moeilijk heeft en het toch vooral van cpu's moet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
meljor schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 11:56:
groter nadeel vind ik nog dat je niet weet hoe de nvidia kaart presteerd. kan natuurlijk best zo zijn dat zij een betere DX11 kaart gaan hebben, al denk ik dat dat wel meevalt gezien de DX10.1 ervaring van ATi en het feit dat tesselation niet nieuw is voor ze.
Paprika schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 11:07:
't nadeel: ik (en vast andere tweakers ook wel ;)) bind mezelf niet aan 1 der 2 merken, maar ga voor de kaart die lekker geprijsd is met een erg goede performance. Of die nou rood of groen is maakt me niet uit. Nu er waarschijnlijk rond de launch geen directe vergelijking kan worden gemaakt tussen de nieuwe kaarten zal het in dat geval sowieso een ATi worden (nu is dat weer niet slecht, maar vaker is de 1e lijn-up, vooral voor de competitie er is, een stuk duurder).
Dat is wat ik ook wilde zeggen, alleen met wat random stuff eromheen las je het misschien verkeerd. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meljor
wat de fanboys betreft:

ATi heeft eigenlijk nooit een veel betere kaart gehad qua performance tov van Nvidia, wel zeer goede alternatieven. Dan is het maar net wat je voorkeur heeft en hoe belangrijk prijs,functies en drivers voor je zijn.

Als ATi een zeer goed presterende DX11 kaart heeft en DX11 echt veel beter/mooier/sneller is dan de voorgaande versies en Nvidia heeft nog maanden lang er niets tegenover te zetten, dan denk ik dat er toch heel wat fanboys overstag gaan en gewoon het betere produkt kiezen.

Uitzonderingen zijn natuurlijk de kleine groep leeghoofden......en helaas de grotere groep onwetenden die alleen Intel en Nvidia kennen. (ook qua marketing zal AMD dan echt aan de bak moeten, maar dat wordt al beter)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21-06 20:40

Edmin

Crew Council

get on my horse!

meljor schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 12:05:
wat de fanboys betreft:

ATi heeft eigenlijk nooit een veel betere kaart gehad qua performance tov van Nvidia,
* Edmin denkt met weemoed aan de Radeon9800 en de X1900XTX, onder andere

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2024
Ik meende een tijdje terug te lezen, dat LRB de concurrent wordt van ATI, is dat nog zo?

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Flying Dutchman
Bullus schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 12:26:
Ik meende een tijdje terug te lezen, dat LRB de concurrent wordt van ATI, is dat nog zo?
Het is nog maar enorm koffiedik kijken hoe Larrabee gaat presteren en ook wanneer deze kaart gereleased wordt. Intel heeft wel een aantal keren aangegeven dat de kaart vergelijkbaar zou presteren met reeds bestaande ati/nvidia hardware, maarja ati en nvidia zitten natuurlijk ook écht niet stil. Persoonlijk verwacht ik dat Larrabee op z'n best vergelijkbare performance gaat leveren als de mid-end hardware die ati/nvidia tegen die tijd leveren. Het is een heel nieuw concept, alles moet softwarematig gebeuren wat sowieso overhead oplevert en betekend dat de drivers heel erg goed moeten zijn voor goede performance. Ik verwacht dat Larrabee een aantal generaties nodig heeft om op gelijke hoogte te komen met ati/nvidia.

The Flying Dutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22-06 11:39
heeft er iemand net als ik ook last van vreemd beeld met 3DMark Vantage met de 9.7 drivers? Gelijk al met de eerste test, dat water.....dat word raar weergegeven...vreemde pieken enzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-06 02:37
Edmin schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 12:23:
[...]

* Edmin denkt met weemoed aan de Radeon9800 en de X1900XTX, onder andere
De 8500 ook toen de drivers op orde waren. De 8500 moest het in de eerste instantie opnemen tegen de Geforce 3 TI500. Toen de betere drivers waren kon hij die verslaan. Echter kwam nVidia met de GF4 TI4200. En de 4600. ATi ontwikkelde de drivers nog wat verder door en kwam met een 128 MB versie van de 8500. Die kon de TI500 dik verslaan en goed mee komen met de TI4200. Ondertussen waren ze bezig met hun grootste succes nummer ooit die wat later uit kwam de 9700 Pro die echt kont geschopt heeft. Ook met drivers nog stukken sneller geworden maar vanaf launch was i al snel. En nog belangrijker de beeldkwaliteit was aanzienlijk hoger dan die van de GF FX5800 en 5900.

De X1900 XT was ook een killer kaart. In het begin ging het een beetje om en om met de GF 7900. Maar nu is de kaart 50% sneller dan zijn tegenhanger van die tijd.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Laatst online: 24-03 15:01

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Welke ATI kaarten hebben 45nm proces? 4770 heeft dat, maar welke ook binnenkort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Laatst online: 23:24
Uh geen? Ten eerste maakt ATi geen kaarten meer (alleen prototypes/samples), ten tweede zijn het de grafische chips die je bedoeld en niet de kaart en ten derde maakt ATi geen gebruik van 45nm maar 40nm. ;) :+

Volgens mij gaat de hele R800 generatie op 40nm worden gebakken.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Speedlink schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 12:30:
heeft er iemand net als ik ook last van vreemd beeld met 3DMark Vantage met de 9.7 drivers? Gelijk al met de eerste test, dat water.....dat word raar weergegeven...vreemde pieken enzo
Verkeerd topic. Probeer het hier even. ;)
MrDummy schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 13:07:
Welke ATI kaarten hebben 45nm proces? 4770 heeft dat, maar welke ook binnenkort?
Geen enkele ATI kaart heef het 45nm proces. Het is of 55nm of 40nm bij de HD4000 serie. De HD4770 gebruitk 40nm.
NitroX infinity schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 13:12:
Uh geen? Ten eerste maakt ATi geen kaarten meer (alleen prototypes/samples), ten tweede zijn het de grafische chips die je bedoeld en niet de kaart en ten derde maakt ATi geen gebruik van 45nm maar 40nm. ;) :+

Volgens mij gaat de hele R800 generatie op 40nm worden gebakken.
Yep. Zie ook:
“The new DirectX 11 stack I referenced will be in 40nm, and clearly that will give us an opportunity to kind of regain the high ground even more substantially and hence improve our mix in ASP and hence margins,” the head of AMD claimed.

[ Voor 32% gewijzigd door CJ op 23-07-2009 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15-06 12:44
Astennu schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 12:36:
[...]
Ondertussen waren ze bezig met hun grootste succes nummer ooit die wat later uit kwam de 9700 Pro die echt kont geschopt heeft. Ook met drivers nog stukken sneller geworden maar vanaf launch was i al snel. En nog belangrijker de beeldkwaliteit was aanzienlijk hoger dan die van de GF FX5800 en 5900.
Uhm, bedoel je niet de 9800PRO/XT?

De 9800 PRO is de fijnste kaart die ik ooit gehad heb. Even een flash, en het was gewoon een volledige XT.
Vervolgens wou hij nog een stuk verder met nog eens 150 - 200mhz bovenop de core en 75mhz op het mem.
Jammer dat hij overleden is :( :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134818

Dat is idd een legendarische kaart die ook verrassend lang mee ging bij veel mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meljor
Astennu schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 12:36:
[...]

De 8500 ook toen de drivers op orde waren. De 8500 moest het in de eerste instantie opnemen tegen de Geforce 3 TI500. Toen de betere drivers waren kon hij die verslaan. Echter kwam nVidia met de GF4 TI4200. En de 4600. ATi ontwikkelde de drivers nog wat verder door en kwam met een 128 MB versie van de 8500. Die kon de TI500 dik verslaan en goed mee komen met de TI4200. Ondertussen waren ze bezig met hun grootste succes nummer ooit die wat later uit kwam de 9700 Pro die echt kont geschopt heeft. Ook met drivers nog stukken sneller geworden maar vanaf launch was i al snel. En nog belangrijker de beeldkwaliteit was aanzienlijk hoger dan die van de GF FX5800 en 5900.

De X1900 XT was ook een killer kaart. In het begin ging het een beetje om en om met de GF 7900. Maar nu is de kaart 50% sneller dan zijn tegenhanger van die tijd.
natuurlijk is de 9700 een uitzondering geweest. maar dat is alweer een mooie tijd geleden. de x1900 is een geweldige kaart, maar is vooral later veel sneller geworden tov de 7900. ik bedoelde dus bij launch,dat de nvidia fanboys geen reden hadden om van hun merk af te wijken omdat de ATi kaarten goede alternatieven, maar niet significant snellere kaarten waren.

dat ATi op lagere termijn de betere keus was is wel duidelijk geworden: de 9700, de x800, de x1900 series zijn stuk voor stuk VEEL langer bruikbaar gebleken voor games tov de nvidia kaartjes.

als blijkt dat ATi werkelijk veel eerder is met een DX11 kaart die ook werkelijk bruikbaar is (dus snel genoeg, en veel games die er beter uit gaan zien), dan denk ik dat veel "fanboys" toch overspringen... dat was het punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_FIREFOX
  • Laatst online: 07:50
Anoniem: 134818 schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 13:57:
Dat is idd een legendarische kaart die ook verrassend lang mee ging bij veel mensen.
De levensduur van somige 9800pro/xt was maar een jaar omdat het geheugen stuk ging door de hitte. Door 3rd party coolers kon je het probleem verhelpen of je kon gaan wachten dat het stuk ging binnen de garantie periode.

Qua performance gingen ze inderdaad veel langer mee dan de FX serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
spNk schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 13:51:
[...]

Uhm, bedoel je niet de 9800PRO/XT?

De 9800 PRO is de fijnste kaart die ik ooit gehad heb. Even een flash, en het was gewoon een volledige XT.
Vervolgens wou hij nog een stuk verder met nog eens 150 - 200mhz bovenop de core en 75mhz op het mem.
Jammer dat hij overleden is :( :'(
Nope. De 9800 Pro was de opvolger van de 9700 Pro. en 150-200 MHz sneller lijkt me erg sterk. Als ik me niet vergis liep de 9700 Pro stock iets van 325 core. En de 9800 Pro 360-380. Ik weet dat ik mijn 9700 Pro op iets van 430 heb gekregen met H2O cooling en een dikke v-mod. Dus 150-200 MHz boven op een 9800 Pro lijkt me sterk. Dan moet je met LN2 of een Phase Changer aan de gang. En dat had je toen wel maar toen eigenlijk alleen nog maar op de CPU.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
Radeon 9800 Pro with the R360 core are, in fact, Radeon 9800 XT running at lower clocks. While the Radeon 9800 Pro works at 380 MHz and access the memory at 340 MHz (680 MHz DDR), the Radeon 9800 XT works at 412 MHz and accesses the memory at 365 MHz (730 MHz DDR)
Hmm wat ik zei klopt idd niet, maar volgens mij zat ik op 475core en 395mem, maar dit is dus al nadat hij geflashed is naar een XT, dus in principe 95mhz core en 45mhz mem.

Is alleen al behoorlijk lang geleden dus ben er niet meer zeker van, als ie nog in leven was zou ik het zo kunnen checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Heb die 9.7 er ook op gezet maar ik vind dat nieuwe CCC maar niets. Oude zag er een stuk beter uit. Al werkt dit ook wel. Alleen het lijkt meer op Windows 98/Win 2000 qua uiterlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
Bullus schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 12:26:
Intel is altijd erg tricky mbt aankondigingen van nieuwe producten. Zij hebben met C2D het product al in januari aangekondigd terwijl dit pas in Sept te koop zou zijn. Iedereen dacht, tering wat snel, daar ga ik op wachten. Toen hebben ze in Mei nog eens de prijzen bekend gemaakt en meer benchmarks uitgebracht en daarom zakte de AMD koop al helemaal in. Toen de C2D op de markt kwam was de performance gap al lang niet zo groot meer omdat AMD niet stil had gezeten, natuurlijk we het nog een grote vooruitgang.

Laatste week van Q3 zal AMD de DX11 kaarten paperlaunchen en het kan best eens zijn dat Intel roet in het eten gaat gooien. September is het IDF en daar zullen veel details van Larrabee bekend gemaakt worden. Mocht Intel ook performance en prijzen en partners bekend maken en ook op DX11 gaan focussen dan kan dit best eens zijn invloed op de sales van nVidia en ATI gaan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
The Source schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 20:36:
Laatste week van Q3 zal AMD de DX11 kaarten paperlaunchen
Dus een echte launch zal dan pas in oktober of later zijn? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Flying Dutchman
The Source schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 20:36:
[...]
Laatste week van Q3 zal AMD de DX11 kaarten paperlaunchen en het kan best eens zijn dat Intel roet in het eten gaat gooien. September is het IDF en daar zullen veel details van Larrabee bekend gemaakt worden. Mocht Intel ook performance en prijzen en partners bekend maken en ook op DX11 gaan focussen dan kan dit best eens zijn invloed op de sales van nVidia en ATI gaan zijn.
Ik denk dat het wel wat meevalt. Intel heeft nog helemaal niets bewezen op graphics vlak. In ieder geval zullen alle gamers in eerste instantie wel bij Ati en nvidia blijven. OEM's kijken waarschijnlijk toch ook de kat uit de boom en zullen wellicht liever terug vallen op het oude vertrouwde. Daarnaast denk ik dat AMD niet hoeft te paperlaunchen (misschien tenzij TMSC not steeds niets bakt van hun 40nm wavers) en zou het me ook nog eens niet verbazen als ze eerder zijn dan de laatste week van Q3 (laatste week september).

Intel kan misschien dit jaar proberen roet in het eten te gooien met een marketing campagne, maar ik moet nog zien of ze dit jaar al daadwerkelijk hardware kunnen verkopen...

edit:
Kan trouwens met de linux driver een beta OpenGL 3.1 context aanmaken :)

[ Voor 3% gewijzigd door The Flying Dutchman op 23-07-2009 20:57 ]

The Flying Dutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Dat vraag ik me dus ook af. Mensen kennen AMD en nVidia. In tijden dat nVidia het slecht deed kochten toch veel mensen die kaarten omdat ze het merk kende. En Intel kent men wel van de cpu's. Dat zal wel schelen. Maar of het genoeg is ? + ik wil zelf ook wel eerst eens wat performance results in games zien. Want ik verwacht er niet veel van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Paprika schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 20:43:
[...]

AMD hoeft eigenlijk helemaal niks te lanceren. Ze kunnen nu nog hun huidige GPUs verkopen, zeker nu alles er op wijst dat NVIDIA laat is. En aangezien Win 7 pas halverwege oktober beschikbaar zal zijn, is het logisch om de kaarten dan pas vanaf dat moment beschikbaar te laten zijn. Ik denk dat ze nog wel een voorraadje DX10.1 kaarten weg te werken hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Paprika schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 20:43:
[...]

Dat was toch al lang duidelijk? ;)
Ik denk dat het wel wat meevalt. Intel heeft nog helemaal niets bewezen op graphics vlak. In ieder geval zullen alle gamers in eerste instantie wel bij Ati en nvidia blijven. OEM's kijken waarschijnlijk toch ook de kat uit de boom en zullen wellicht liever terug vallen op het oude vertrouwde. Daarnaast denk ik dat AMD niet hoeft te paperlaunchen (misschien tenzij TMSC not steeds niets bakt van hun 40nm wavers) en zou het me ook nog eens niet verbazen als ze eerder zijn dan de laatste week van Q3 (laatste week september).
Intel hoeft ook niks te bewijzen. Als ze de marketing op gang krijgen kan dat invloed hebben op de verkopen van nVidia en AMD.
Intel kan misschien dit jaar proberen roet in het eten te gooien met een marketing campagne, maar ik moet nog zien of ze dit jaar al daadwerkelijk hardware kunnen verkopen...
Niemand zegt dat ze dit jaar gaan launchen, gaat erom dat ze nu laten zien wat er over een half jaar komt - zoals toen met de C2D was - om de verkopen van nVidia en AMD een draai te geven.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20-06 16:41
The Flying Dutchman schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 20:44:
[...]

edit:
Bedenk wel dat intel al een hele grote OEM base heeft, ze hebben al heel wat ervaring op graphics vlak.
Ze focusden alleen niet op High end graphics. De meeste grafische chips in PC's is nog steeds van intel ;)

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Hacku schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 21:25:
[...]
Er waren nog wat vraagtekens na sommige berichten, nu moet ik langer naar die 4890 berichten kijken maar weerstaan er zelf 1 te kopen. :9
Nu maar wachten op de eerste benchmarks. Hoe lang zat er tussen de eerste 4850/4870/4870X2 reviews & de echte release? Mocht iemand dit uit 't hoofd weten.

[ Voor 21% gewijzigd door Paprika op 23-07-2009 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Flying Dutchman
Moshe85 schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 21:36:
[...]

Bedenk wel dat intel al een hele grote OEM base heeft, ze hebben al heel wat ervaring op graphics vlak.
Ze focusden alleen niet op High end graphics. De meeste grafische chips in PC's is nog steeds van intel ;)
Ja, ze hebben ervaring op graphics vlak, maar dat is allemaal integrated spul. Hele andere koek dan waar ze nu mee gaan komen. Sowieso is datgene waar ze nu mee gaan komen heel anders dan wat er op graphics gebied was tot nog toe. Een grafische kaart die x86_64 compatible is en DirectX/OpenGL softwarematig doet, dat is heel erg vernieuwend. En hoewel ik denk dat er wel toekomst in zit zal Intel het toch écht eerst moeten bewijzen. Daarom denk ik dat het in eerste instantie niet zo'n vaart zal lopen.

The Flying Dutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenomorphh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-03 09:18

Xenomorphh

Soep met Ballen

The Flying Dutchman schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 20:44:
[...]

Ik denk dat het wel wat meevalt. Intel heeft nog helemaal niets bewezen op graphics vlak. In ieder geval zullen alle gamers in eerste instantie wel bij Ati en nvidia blijven. OEM's kijken waarschijnlijk toch ook de kat uit de boom en zullen wellicht liever terug vallen op het oude vertrouwde.

edit:
ik denk dat je daar heel erg in kunt vergissen ik denk dat OEM's denken ik ben vertrouwd met intel (dan wel niet met graphics maar wel met CPU's maar goed) laat ik in vervolg maar intel nemen ;) (tenzij het natuurlijk een AMD setup is..)

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meljor
de onboard graphics chipjes van AMD en Nvidia zijn zeer sterk ten opzichte van wat intel te bieden heeft.
ik denk dat Intel die markt met een afgeleide van LRB vrij snel weer kan veroveren, zeker gezien het feit dat ze nu ook al de allergrootste fabrikant zijn van grafische chips, en blijkbaar veel mensen die performance al genoeg vinden.

of ze de highend kunnen bedreigen blijft natuurlijk de grote vraag. feit is wel dat Intel enorm veel resources heeft en als ze echt iets willen, ze het ook voor elkaar kunnen krijgen...

maar ook voor Intel is het recessie, dus het is maar de vraag of ze die enorme bakken met geld die nodig zijn voor R&D er wel in willen blijven steken, want een highend kaart heb je niet zomaar, en zeker niet als je daarna highend wilt blijven maken.... bovendien is het natuurlijk maar een kleine markt.

ik denk dat ze vooral een redelijk goede chip willen maken die later geintegreerd kan worden in de cpu, als goed antwoord op AMD's fusion. door het gebruiken van x86 technologie blijven ze dicht bij huis, is het goed combineren met een cpu, en makkelijk uit te breiden indien nodig met meer 'cores'.

en Intel ziet alle ontwikkelingen omtrend Cuda, openCL en Physics natuurlijk ook en moet straks ook iets aan hun klanten kunnen bieden die dat ook gebruiken. steeds meer functies worden losgeweekt van de cpu en de grafische alleskunners worden steeds belangrijker...

[ Voor 10% gewijzigd door meljor op 24-07-2009 01:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meljor
En wat dat roet in het eten gooien betreft: de enige die dat echt kan doen is toch wel TSMC...
Als die de boel niet op de rit krijgt, zal er niemand in volume lanceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07:30
Modbreak:Direct uit de Topic Waarschuwing:
" Dit is een NIEUWSDISCUSSIE topic, geen helpdesktopic voor simpele vraagjes rond ATi kaarten. Als dergelijke vragen een eigen topic waard zijn, stel ze daar. Zijn ze geen eigen topic waard, stel ze niet maar ga zelf op onderzoek uit. Post ze niet hier!"

Dit hoort hier niet. Voor het aanschaffen van een nieuwe kaart is er **LET OP** Welke videokaart moet ik kopen?
Wat betreft je upgrade, aan een P4 3.2GHz een nieuwe kaart hangen als je al een X1950 hebt is onzinnig, je zult er 0,0 op vooruit gaan omdat je X1950 waarschijnlijk al gelimiteerd wordt door je processor.

[ Voor 85% gewijzigd door Ultraman op 24-07-2009 16:48 ]

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
Valt me altijd op dat bij de laatste catalyst releases world in conflict een grote boost heeft.. Bij andere games is het net erop of eronder...

Ik vind de nieuwe interface iets mooier maar niet praktischer... Met zo'n uitklap menu'tje :X Dat oude was veel beter... Zag je alle onderdelen in 1 oogopslag... Nu moet je meer handelingen verrichten. Vraag me af waarom ze dit hebben gedaan, waren er zoveel klachten? Jammer dat ze altijd iets proberen te veranderen wat al goed was..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nog even over die boomnamen. Er zit dus inderdaad een mix-up in de line-up die je op verschillende sites ziet.

Hoorde net dat Hemlock de snelste GPU is en dat deze gekoppeld gaat worden aan een HD59xx kaart. Als het juist is dan zou niet de HD5870 de snelste kaart zijn, maar komt er nog eentje boven op in de 5900 serie. Zal nog ff dubbelchecken of dit inderdaad geen foutje is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Die mogelijke 59xx serie, wordt die dan ook meteen gelanceerd naast de 5870?

[ Voor 10% gewijzigd door Splinter Cell op 24-07-2009 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meljor
anno 1404 met AA is met 9.7 maar liefst 12% langzamer! en dat in een spel wat sowieso maar 30fps haalt op die settings. erg jammer, dit is belangrijker voor mij dan 2% winst in een game die toch al op 70fps loopt.

net als bij Nvidia worden de drivers er de laatste tijd bij ATi ook niet echt beter op lijkt het...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOleo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08:47
Betekend dit dan misschien dat je het volgende hebt:

RV830: 800SP
RV840: 960 SP
HD5870: 2x RV830
HD5970: 2x RV840

erutangiS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Nice. Overall toch iets meer dan 1% boost. Als je naar de nvidia 190.x kijkt hebben ze zelf een kleine drop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
The Source schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 21:05:
Manhattan mobile:

Broadway XT DDR5 -> HD5870
Broadway Pro -> HD5850
Broadway LP -> HD5830
Madison Pro DDR5 -> HD5750
Madison XT DDR3 -> HD5730
Madison LP/Pro -> HD5650
Park XT -> HD5470
Park Pro -> HD5450
Park LP -> HD5430
Wat meer info toegevoegd:

AMD cliamt dat Manhattan beter performance per watt heeft en ongeveer 135 - 145% sneller is tov de M9x series. 40nm, DX11 Met PowerXpress, SG Switching, XGP support en pin to pin compatible met de M9x designs.

Broadway -> Ramp E/Aug, MP Oct
Madison -> Ramp E/Aug, MP Nov
Park -> Ramp E/Nov, MP Nov

Nu maar hopen dat 40nm kan leveren wat we verwachten :)

Broadway XT -> HD5870
GDDR5
45W-60W
M2

Broadway Pro -> HD5850
GDDR5
30W-40W
M2

Broadway LP -> HD5830
(G)DDR3
29W
128bit
M2

Madison Pro (or XT.. not sure) -> HD5750
GDDR5
20-30W
M2

Madison XT (or Pro.... not sure) -> HD5730
(G)DDR3/GDDR5
20-25W
M2

Madison LP/Pro -> HD5650
(G)DDR3
15-20W
128-bit
M2

Park XT -> HD5470
GDDR5
12-15W
S3/M2

Park Pro -> HD5450
(G)DDR3
10-12W
S3/M2

Park LP -> HD5430
(G)DDR3
<8W
S3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Laatst online: 20-06 00:26

edward2

Schieten op de beesten

Nog even en ATI en nVidia kunnen hun toko's sluiten of zich richten op consoles. Ik heb het nog nooit zo somber ingezien vwb PC-gaming.
Alan Wake geswitched naar de console, Rage ontwikkeld tov een console, Dx11, ik verwacht er voorlopig weinig van, minimale lineup.
Dedicated PC games zijn voorlopig op sterven na dood.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-04-2024
[quote]edward2 schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 03:52:
Nog even en ATI en nVidia kunnen hun toko's sluiten of zich richten op consoles. Ik heb het nog nooit zo somber ingezien vwb PC-gaming.
Alan Wake geswitched naar de console, Rage ontwikkeld tov een console, Dx11, ik verwacht er voorlopig weinig van, minimale lineup.
[/quote]
Offtopic:

Command & Conquer 4 wordt echter, na een uitstapje naar consoles (naast de PC versie) wederom geheel voor de PC alleen ontwikkeld. Of er een consoleversie van komt is nu nog onduidelijk, maar het is dus wel mogelijk dat de weg terug naar de PC weer ingeslagen kan worden. PC gaming is niet dood, mensen zijn nogal goed in het overreageren.

In ieder geval is het nVidia, maar vooral AMD als CPU en GPU bakker, er alles aan gelegen om PC-gaming levend te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meljor
ach, wij gamen immers toch weinig: wij wachten voornamelijk op nieuwe hardware om mee om te prutsen en zijn gek op nieuwtjes erom heen....... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

meljor schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 11:24:
ach, wij gamen immers toch weinig: wij wachten voornamelijk op nieuwe hardware om mee om te prutsen en zijn gek op nieuwtjes erom heen....... :+
offtopic:
je maar dat plezier is wat mij betreft niet zonder een uitdagende game kwa GFX. het zou leuk zijn als er eens een leuke titel in het vooruitzicht stond die de lat weer eens wat hoger legt. Maar goed dat wordt een beetje OT.
@dahakon, misschien moeten de GPU-bakkers maar eens game ontwikkelaar teams gaan inhuren om hun eigen markt te waarborgen :D

[ Voor 11% gewijzigd door edward2 op 25-07-2009 15:26 ]

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SECURITEH
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 02-06 22:42

SECURITEH

Man of legend.

edward2 schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 03:52:
Om de zoveel tijd heb je weer iemand die dit roept zonder echte onderbouwing...
Als PC gaming dood zou zijn zouden game makers er ook geen games voor maken aangezien het niet winstgeven is, zo lang het winstgevend is betekend dat er nog een hoop interesse in is.

Dus ga a.u.b. ergens anders zeuren over hoe PC gaming dood is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 263719

edward2 schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 15:24:
[...]

offtopic:
je maar dat plezier is wat mij betreft niet zonder een uitdagende game kwa GFX. het zou leuk zijn als er eens een leuke titel in het vooruitzicht stond die de lat weer eens wat hoger legt. Maar goed dat wordt een beetje OT.
@dahakon, misschien moeten de GPU-bakkers maar eens game ontwikkelaar teams gaan inhuren om hun eigen markt te waarborgen :D
Mijn ideale droomscenario : Crytek die met AMD/ATI samenwerkt voor Crysis 2 en de CryEngine 3 optimaliseren voor DX11, dan ben ik eens benieuwd of ze het beter doen dan Nvidia... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-04 15:29
Anoniem: 263719 schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 16:39:
[...]

Mijn ideale droomscenario : Crytek die met AMD/ATI samenwerkt voor Crysis 2 en de CryEngine 3 optimaliseren voor DX11, dan ben ik eens benieuwd of ze het beter doen dan Nvidia... :P
Moeten ze eerst maar eens leren te programmeren voor een quadcore, want anders krijg je net zo'n debacle als met Crysis (onspeelbare fps ongeacht je hardware en IQ settings). :P

Ik moet wel zeggen dat ik Far Cry uit 2004 een prachtig mooie game vond (7x uitgespeeld), dus games maken kunnen ze wel hoor bij Crytek. Ik moet ze toch wel enige credit geven. :>

[ Voor 15% gewijzigd door frankknopers op 25-07-2009 16:49 ]

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TGEN

TGEN

Hmmmx_

Tja, PC gaming dood: de enige boeiende soorten spellen (RTS en FPS, natuurlijk geheel objectief ;)) kan je toch niet met die gare controllers op een console spelen, dus de PC zal altijd wel een basis behouden.

Pixilated NetphreaX
DragonFly

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
frankknopers schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 16:48:
[...]
Ik moet wel zeggen dat ik Far Cry uit 2004 een prachtig mooie game vond (7x uitgespeeld), dus games maken kunnen ze wel hoor bij Crytek. Ik moet ze toch wel enige credit geven. :>
Mee eens, dit spel was ook zeer goed te spelen op mindere systemen (GF 3 draaide het goed op),
en ziet er als je het nu nog eens speelt nog steeds goed uit eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
TGEN schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 16:58:
Tja, PC gaming dood: de enige boeiende soorten spellen (RTS en FPS, natuurlijk geheel objectief ;)) kan je toch niet met die gare controllers op een console spelen, dus de PC zal altijd wel een basis behouden.
:D

Er moeten juist meer spellen zoals Crysis komen, 40 FPS speelt gewoon lekker in Crysis (1680x1050 met 4x AA & 8x AF, DX10 & een zelf-geoptimaliseerde config file) dus daar zit hem tegenwoordig geen probleem meer in (voor mij). Crysis is van 2007 en nog zijn er geen shooters die er zo vet uit zien.
Was multi-core een goed idee geweest? Ja. nVidia & ATi moeten maar gewoon wat harder werken en betere kaarten maken zodat het allemaal mooier kan. ;)
Tevens is de PC versie van bv GTA 4 mooier dan die van de Xbox, meer reden om PC gaming levend te houden. *O*

[ Voor 10% gewijzigd door Paprika op 25-07-2009 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

SECURITEH schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 15:37:
[...]

Om de zoveel tijd heb je weer iemand die dit roept zonder echte onderbouwing...
Als PC gaming dood zou zijn zouden game makers er ook geen games voor maken aangezien het niet winstgeven is, zo lang het winstgevend is betekend dat er nog een hoop interesse in is.

Dus ga a.u.b. ergens anders zeuren over hoe PC gaming dood is.
Dedicated PC IS op sterven na dood, je hoeft geen Einstein te zijn om dit te veronderstellen.
Enkele simpele voorbeelden, alle grote jongens zoals ID, Crytek en bv Epicgames ontwikkelen nu vanuit consoles. Daar kunnen en blijven nog best leuke PC -ports uit voorkomen, maar de echte drive om alle nextgen GPU-features in PC-games te implementeren zie je nu bijna niet meer.

Na Crysis is ook de grafische vooruitgang gestopt, al komt ARMA2 soms aardig in de buurt.

Er wordt hier niks roekeloos zonder onderbouwing geroepen, enige kennis van de markt acht ik wel aanwezig onder de lezenden, dus dat hoeft niet uitgebreid aangedikt te worden.
Kijk naar de gemiddelde PC-game die recentelijk is uitgekomen, bijna allemaal ontwikkeld met een console in gedachten wat zich vertaald in kleine textures, basis features, beperkte GPU instellingen, en de menu layout.

PC games zullen blijven verschijnen, maar pas met de volgende generaties consoles verwacht ik weer een massalere vooruitgang in grafische kwaliteit.
Ik zie dedicated PC-games voorlopig steeds meer afnemen.

En dit hele relaas is natuurlijk indirect verbonden met onze interesse in GPU's.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
edward2 schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 03:52:
Nog even en ATI en nVidia kunnen hun toko's sluiten of zich richten op consoles.
Tja. Ze richten zich toch ook al op consoles? Alleen daar ontwerpen ze alleen de chip van en productie laten ze over aan de console-giganten zelf. ATI zit al in de Wii en Xbox360 en volgens de laatste geruchten hebben ze ook de deals voor de opvolger van de Wii en Xbox360 opvolger (Xbox720?) op zak. En zelfs Sony zou overwegen om de kant van AMD op te neigen.

AMD zou het overigens wel in huis kunnen hebben om met een eigen console op de markt te komen. Als Microsoft het lukt, dan zou het AMD helemaal moeten kunnen lukken aangezien ze zelf de CPU expertise en GPU expertise in huis hebben. Volgens mij zou dat nog best wel een goede markt kunnen zijn voor AMD...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwardvGelder
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23-05 19:15
CJ schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 19:46:
[...]
AMD zou het overigens wel in huis kunnen hebben om met een eigen console op de markt te komen. Als Microsoft het lukt, dan zou het AMD helemaal moeten kunnen lukken aangezien ze zelf de CPU expertise en GPU expertise in huis hebben. Volgens mij zou dat nog best wel een goede markt kunnen zijn voor AMD...
Is dat speculatie of weet je hier iets van? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TGEN

TGEN

Hmmmx_

CJ schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 19:46:
[...]
Behalve dan dat ze totaal geen ecosysteem kunnen bieden wat de softwarekant betreft. En dus is dit idee een losse flodder :P.

Pixilated NetphreaX
DragonFly

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
EdwardvGelder schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 19:56:
[...]

Is dat speculatie of weet je hier iets van? :)
Speculatie.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwardvGelder
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23-05 19:15
Misschien was het een kleine hint in speculatie verpakt, maar niet dus :)
quote: The Source
AMD cliamt dat Manhattan beter performance per watt heeft en ongeveer 135 - 145% sneller is tov de M9x series. 40nm, DX11 Met PowerXpress, SG Switching, XGP support en pin to pin compatible met de M9x designs.
Kijk aan dat is mooi!
Ik hoop echt dat het hierdoor wat meer doorkomt want ik vind dat wel interessant, een 12/13 inch laptopje met de grafische power van een 4870(voorbeeld) als je het nodig hebt, dan kan je er ook nog leuke spelletjes op doen!
Ik hoop dus echt dat wat meer fabrikanten hier wat mee gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09-06 13:17

Format-C

Tracing Rays

Ik vind de nieuwe catalyst 9.7 GUI wel heel mooi... :)

In tegenstelling tot vele anderen. :P

Edit; en over die boost van nieuwe drivers: computerbase heeft een hele hoop nieuwe games niet meegenomen;

COJ2
Bionic Commando
Overlord 2
Empire Total War
Prototype

Dus.... Ook een bagger testje die ze daar gedaan hebben. :w

[ Voor 55% gewijzigd door Format-C op 26-07-2009 08:58 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SECURITEH
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 02-06 22:42

SECURITEH

Man of legend.

Heeft het zin om die games ook te testen, zeker als ATI geen performance boost claimt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09-06 13:17

Format-C

Tracing Rays

Lijkt me wel... Het zijn de nieuwste games, dus je kan zeker ff kijken of ze beter of minder draaien.

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Laatst online: 22-06 21:26
Ik heb een laptop met een HD3450 en ik krijg met geen mogelijkheid de 9.7 drivers geinstalleerd. Ja, handmatig via apparaatbeheer en dan zelf zoeken en kiezen voor HD3450. Hij zegt dan zelfs dat ze niet geschikt zijn voor deze hardware maar ik kies toch voor Ja en dan installeert ie ze alsnog. Als ik dan reboot, zie ik dat ze geinstalleerd zijn a.d.h.v. het versienummer en datum, de resolutie is OK dus dat werkt.

Maar de CCC krijg ik niet geinstalleerd. Ik heb trouwens apart de driver en apart de CCC gedownload omdat ik Nederlands wilde, eerst driver en daarna CCC geinstalleerd, maar niks. Geen ATI icoontje rechtsonderin, geen CCC, niks. Bij 9.6 had ik dit ook al. Hiervoor had ik de 9.3 en die heb ik gewoon via de installeer geinstalleerd, geen probleem.

Windows Vista Home Premium 32-bit trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Waar dan?

Bedankt maar dat ga ik niet installeren, laptop is van m'n pa en wil geen gezeik met modders, die drivers moeten gewoon werken.. :'(

[ Voor 26% gewijzigd door chim0 op 26-07-2009 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ervaringen topic? Is iig geen nieuws want die driver is helemaal niet voor jouw laptop bedoelt
Bedankt maar dat ga ik niet installeren, laptop is van m'n pa en wil geen gezeik met modders, die drivers moeten gewoon werken.. :'(
Moet die juist niet?
Maar het is trouwens een heel simpel programma en er zit zelf een uninstaller bij. ;)

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
-The_Mask- schreef op zondag 26 juli 2009 @ 11:26:
[...]
Ervaringen topic? Is iig geen nieuws want die driver is helemaal niet voor jouw laptop bedoelt
Ok, ik ga ff zoeken maar als ik bij ATI kies voor vista 32-bit en HD 3400 series, krijg ik mooi die 9.7 hoor. Is toch raar dat ie dan niet werkt? Ik heb gewoon admin rechten.
[...]

Moet die juist niet?
Maar het is trouwens een heel simpel programma en er zit zelf een uninstaller bij. ;)
Voor mezelf zou het geen probleem zijn maar nogmaals, het is de laptop van m'n pa , ik weet wel dat het werkt maar dan maar zo, zonder CCC.

De 9.7 staat er nou op, via geforceerde handmatige installatie (:N) dus het is goed zo maar vind het vreemd dat het niet via de installer gaat, terwijl op de ATI website staat dat ie geschikt is voor de HD3400 serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-04-2024
Offtopic:
chimo schreef op zondag 26 juli 2009 @ 17:09:
Ok, ik ga ff zoeken maar als ik bij ATI kies voor vista 32-bit en HD 3400 series, krijg ik mooi die 9.7 hoor. Is toch raar dat ie dan niet werkt? Ik heb gewoon admin rechten.

De 9.7 staat er nou op, via geforceerde handmatige installatie (:N) dus het is goed zo maar vind het vreemd dat het niet via de installer gaat, terwijl op de ATI website staat dat ie geschikt is voor de HD3400 serie.
HD3450 != Mobility H3450.
Wil je de driver installeren voor je laptop, dan moet je naar de site van het merk van je laptop gaan en daar drivers vandaan plukken, als je officiele drivers wilt.

Meer ontopic:
Het heeft inderdaad weinig zin om performance-vergelijkingen te maken tussen deze drivers en de oudere, wanneer in deze drivers weinig aandacht is besteed aan performancegains en juist veel aandacht aan fixes en veranderingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
dahakon schreef op zondag 26 juli 2009 @ 18:35:
Offtopic:

[...]

HD3450 != Mobility H3450.
Wil je de driver installeren voor je laptop, dan moet je naar de site van het merk van je laptop gaan en daar drivers vandaan plukken, als je officiele drivers wilt.

Meer ontopic:
Het heeft inderdaad weinig zin om performance-vergelijkingen te maken tussen deze drivers en de oudere, wanneer in deze drivers weinig aandacht is besteed aan performancegains en juist veel aandacht aan fixes en veranderingen.
offtopic:
Duidelijk duidelijk! Soooory :D Ik ga terug naar 9.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RV8xx yields are better than RV740
As you may have heard AMD is planning a launch in September, with a pre-launch event on September 10th. While we do have a bunch of code names to ponder about, the actual names of the cards and their specifications remains clouded. AMD has been extremely careful to make sure no leaks happen before the launch, which is perhaps to prefer from the previous strategy of planting faulty information everywhere.

Either way, sources close to AMD confirms that the yields at TSMC have improved and are better than with RV740. Hopefully this means availability won't be an issue. We are digging for more.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Hacku schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 21:25:
En nu zijn er weer vraagtekens.... 10 september de eerste benchmarks en later die maand de eerste exemplaren in de winkel of toch weer het oude nieuws dat september alleen een paper launch zal hebben en een maand of 2 later een echte release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

ATI Catalyst 9.7 Vista Driver Analysis

http://www.tweaktown.com/...river_analysis/index.html

Zitten toch mooie resultaten tussen. Zeker voor HD4870X2 kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eolis
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-12-2021

Eolis

And the heavens shall tremble

Splinter Cell schreef op maandag 27 juli 2009 @ 12:44:

ATI Catalyst 9.7 Vista Driver Analysis

http://www.tweaktown.com/...river_analysis/index.html

Zitten toch mooie resultaten tussen. Zeker voor HD4870X2 kaarten.
Zo zo, dat is zeker niet mis :o Goed werk van de driver team. Ik ben al sinds tijden niet zo blij geweest met m'n 4870X2 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Haha en laat ik nou net mijn X2 verkocht hebben zonder de 9.7 er op geprobeerd te hebben :P Ach ja who cares :)

Heb em alvast weg gedaan omdat de DX11 kaartjes komen en de prijzen nog wel zullen zakken. 2x HD4870 OC 1 GB voor 120 euro nieuw in de winkel. En dat gaat alleen maar lager worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-02 16:54

neliz

GIGABYTE Man

Je Hemlock info is nu eindelijk naar buiten gebracht door Charlie CJ. Jammer dat er jatwerk van Theo voor nodig was om het naar buiten te brengen!

http://www.semiaccurate.c...sm-rampant-it-journalism/

Miss you CJ....:'( en nee... ik kan niet aan samples komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

The problem in question is that Hemlock, listed by Sylvie here, the "....low level offerings named after the poisionous[sic] shrubbery, Hemlock.", is not a low end part, is the highest end part. Hemlock is the code for the dual Cypress board, likely to be called 5870X2. The low end parts are Cedar and Redwood, mid-range is Juniper, and the high end single chip is Cypress. Hemlock is above that, a dual Cypress/X2 board, not the low end.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 263719 op 27-07-2009 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Fud heeft ook weer wat te melden:
But DirectX 11

We’ve confirmed something that we’ve heard a long time ago, but we could not second it. Now we know that RV770 design concepts are the guidelines for the design of ATI's upcoming chip that well all keep calling RV870. This Evergreen generation chip has the same design concepts but you can expect faster speeds and more shader units.

The shader units are changed in order to accommodate DirectX 11 needs as this is the big focus of the chip. The chip is still scheduled for late Q3 2009 introduction, most likely Septemberish time and it will undoubtedly be the first Direct X 11 chip on the market.

Nvidia’s GT300, a next generation chip that also carries another codename but all keeps calling it GT300, is as far as we know the new architecture, something better than GT200 and you should expect some radical design changes.
En ze beweren er een in het echt gezien te hebben:
First hand experience

We can confirm that today at 1 AMD place in Sunnyvale we had a chance to see DirectX 11 card, up and running. We had one in our hands on one of the cards and we’ve seen one running a few DirectX 11 technology demos. So DirectX 11 hardware from ATI is real and not a power point presentation.

The card is a prototype and it will probably launch later this year. So far, everyone is keep calling the card Evergreen. However, we insist in calling the card RV870 and we can tell you that this should be a performance card, not a cheap one.

From what we’ve seen, it can do tessellation and few other tricks from DirectX 11 SDK kit. The general idea is that ATI is definitely ahead of introducing DirectX 11 hardware and this one is ought to be a 40nm chip. We don’t know about the general performance, it’s still too early for 3Dmark scores.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Misschien gewoon dezelfde kaart die op de E3 beurs stond te draaien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 263719 schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 10:28:
Misschien gewoon dezelfde kaart die op de E3 beurs stond te draaien...
Denk niet dezelfde, maar misschien wel hetzelfde type. ;)

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
neliz schreef op maandag 27 juli 2009 @ 22:06:
Je Hemlock info is nu eindelijk naar buiten gebracht door Charlie CJ. Jammer dat er jatwerk van Theo voor nodig was om het naar buiten te brengen!

http://www.semiaccurate.c...sm-rampant-it-journalism/
Heb ook het hele artikel gelezen wat een zooitje zeg. Net als die launch date van 10 sep die niet uitgelekt had mogen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

Astennu schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 10:59:
[...]
Heb ook het hele artikel gelezen wat een zooitje zeg. Net als die launch date van 10 sep die niet uitgelekt had mogen worden.
mwoah, je kunt ook strategisch lekken. Het feit dat gasten als Fudo (en dus de rest van de perswereld) nu al pre-release briefings krijgen betekend dat het op de goed gaat. sumiere details worden per journalist verteld met een ok of niet ok daarbij om te publishen, Zo heeft iedereen zijn eigen stukje 'exclusive" en genereer je weer genoeg hits. De niet twimtbp DX11 titels worden ook niet allemaal ontwikkeld op RefRas maar op ati hardware.
Iedereen is het er wel over eens dat ATI gewoon goed op schema ligt om dit jaar nog een redelijk aaantal DX11 producten op de markt te brengen.

Qua nVidia hoor ik twee verschillende dingen. De ene stroom (de grootste) zegt dat het erg slecht gaat met zowel GT21X/G300(D12U). Die problemen zijn in 2007 al begonnen (GT200) en resulteren nu in bijna 9 maanden vertraging voor GT21X en waarschijnlijk dezelfde termijn voor G300. De andere stroom zegt dat nVidia een overhaul heeft gehad eind vorig jaar (vanwege die problemen) en dat er echt en masse aan G300 gewerkt wordt waardoor we dit jaar nog kaarten zouden moeten kunnen zien.

Die twee weken van press-day tot launch is zeer acceptabel en haalbaar, voorlopig zet ik mijn geld op ATI.

[ Voor 10% gewijzigd door neliz op 28-07-2009 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

neliz schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 11:39:
[...]

Iedereen is het er wel over eens dat ATI gewoon goed op schema ligt om dit jaar nog een redelijk aaantal DX11 producten op de markt te brengen.

Qua nVidia hoor ik twee verschillende dingen. De ene stroom (de grootste) zegt dat het erg slecht gaat met zowel GT21X/G300(D11E). Die problemen zijn in 2007 al begonnen (GT200) en resulteren nu in bijna 9 maanden vertraging voor GT21X en waarschijnlijk dezelfde termijn voor G300. De andere stroom zegt dat nVidia een overhaul heeft gehad eind vorig jaar (vanwege die problemen) en dat er echt en masse aan G300 gewerkt wordt waardoor we dit jaar nog kaarten zouden moeten kunnen zien.

Die twee weken van press-day tot launch is zeer acceptabel en haalbaar, voorlopig zet ik mijn geld op ATI.
Goede samenvatting.

Gezien de grote lijnen zet ik ook mijn geld op ATI maar ik vlak nVidia zeker niet uit. :)

Mooi artikel:
Why DirectX 11 will save the video card industry and why you don't care

Waar ik aan wil toevoegen dat ik denk dat PC gaming ook voor een deel ten onder gaat doordat de grote drie MS AMD en nVidia veel te weinig samenwerken.

[ Voor 34% gewijzigd door Help!!!! op 28-07-2009 12:38 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

[b][message=32324792,noline]Waar ik aan wil toevoegen dat ik denk dat PC gaming ook voor een deel ten onder gaat doordat de grote drie MS AMD en nVidia veel te weinig samenwerken.
edit: Offtopic.

Het is allemaal gewoon geld.
De PC heeft als opstakel backwards compatibility. OF je maakt een game die op een breed scala aan hardware werkt (dure ontwikkelkosten) of je maakt een game die alleen op een beperkte groep hardware werkt (lagere inkomsten.)

Het feit dat er geen minimumeisen hard worden neergezet door de industrie (zoals vroeger met de MPC, MPC2 norm) gebeurt er niets. Oma probeert FarCry2 te installeren op een i915 of één of andere klojo vraagt zich af waarom FarCry2 niet werkt op z'n superdeluxe $100 kostende FX5200.

Wat je in feite doet is je hardware aanpakken. geen goedkope rommel meer als duur verkopen, dus in de winkel zie jet het wanneer je een level 2 en level 3 kaart naast elkaar ziet staan voor €150, dan weet jij als koper ook dat je voor level3 gaat in dit geval. Dan verliezen de fabrikanten hun naamspelletjes omdat de eindgebruiker kan zien dat de 8800GT, 9800GTX en GTS250 allemaal dezelfde Level2 kaart zijn. lekker makkelijk voor ons, kut voor die rebrandende partijen.

Als je DAT eenmaal op orde hebt, is het verschil net zo evident als een PS2/PS3 game C&C3 is een Level2 spel, C&C4 een Level4. Als dat in orde is heb je als developer een vaste target om naartoe te werken (het moet netjes draaien op een E6500/8800GTS/1GB RAM.)

Want, wat is nu het voordeel van een PS3 als je alsnog bezig bent om een kansloze titel als ghostbusters eerst ik weet niet hoe lang op een harde schijf aan het installeren bent en dan krijg je er nog beroerdere graphics voor op de koop toe.

Met zo'n levelsysteem stimuleer je tevens de verkoop van nieuwere en duurde producten, omdat een gebruiker kan zien wat hij aangeeft aan welk level en zo wordt de beste prijs/prestatieverhouding gekocht.

Het maakt (mede dankzij DirectX) echt geen hol meer uit wie zijn hardware je nu in je pc hebt zitten. Er is geen groot scala aan audio/videoproducten met hun eigenaardige drivers en installatieproblemen. En dankzij WindowsLive is de ervaring van cross-platform games op de PC nu gewoonweg plezieriger dan op de 360.

[ Voor 8% gewijzigd door neliz op 28-07-2009 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oeLangOetan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-06 18:00
Ik vrees dat hij het toch voor een groot deel verkeerd inschat. In dx11 is gpgpu voor de eerste keer geïntroduceerd, iedereen weet dat een eerste versie altijd een soort experiment is. Nieuwe versies van dx compute zullen zich wellicht snel opvolgen. Larabee en speciale compute cores op de cpu (apu's van amd & intel) zal die innovatie snel drijven.
De focus van directx zal verschuiven naar een nieuw soort programmeermodel, het zal niet meer een pure 3D api zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

oeLangOetan schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 13:35:
[...]

Ik vrees dat hij het toch voor een groot deel verkeerd inschat. In dx11 is gpgpu voor de eerste keer geïntroduceerd, iedereen weet dat een eerste versie altijd een soort experiment is. Nieuwe versies van dx compute zullen zich wellicht snel opvolgen. Larabee en speciale compute cores op de cpu (apu's van amd & intel) zal die innovatie snel drijven.
De focus van directx zal verschuiven naar een nieuw soort programmeermodel, het zal niet meer een pure 3D api zijn.
Dit is ook wat Microsoft wil (en we alleen bevestigde hebben gekregen van AMD) je basis 3D werk je nog in SM5 uit en alle andere processen (shaders, AI etc.) ga je via ComputeShaders draaien.
Dus grafische workload (postprocessing) wordt nu verpakt in Compute workload en dan door de core heen gejaagd.
Een mogelijke belemmering hiervan is dat D12U zoveel op CUDA is gebaseerd dat een mogelijk iets anders geformuleerde CS minder performed in dat geval. Aan de andere kant heeft een CUDA structuur misschien ook weer voordelen in sommige shaders.

Ik ben benieuwd hoe de fallback paths for CS4.0/CS4.1 gaan werken op de huidige hardware. zoals CJ al ergens aangaf pushed nVidia heel erg hierop en niet op CS5 dus er zal wel iets steken daar.

Op naar DX11!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

oeLangOetan schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 13:35:
[...]

Daar zal je ongetwijveld gelijk in hebben maar jij kijkt door de developerbril waarvan hij nu juist probeert aan te tonen dat dit voor de consument totaal niet interessant meer is omdat ze de verschillen tussen de DX versies,sinds DX9 er is, toch niet meer zien.
O.a. als gevolg daarvan wordt het steeds minder interessant om te upgraden naar een nieuwere GPU en stort a) het PC game platform in en b) wordt 1 vd belangrijkste drivers achter de PC vervangings en- upgrademarkt gekilled waar de hele PC industrie potentieel last van heeft.

In mijn vorige post had ik het over samenwerking en daar haakt Neliz mooi op in.
Het PC game platform zou, afgezien van Piracy, imo een betere toekomst hebben als men het GEZAMENLIJK als een volwaardig platform gaat promoten.

Neem nu de kinnesinne rond dx 10.1, vreselijk kinderachtig.
Of de rebranding praktijken die gewoon louche zijn incl. kaarten met veel meer geheugen maken dan nuttig is en dat dan duur als topkaart proberen te verkopen.

[ Voor 6% gewijzigd door Help!!!! op 28-07-2009 14:11 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bull
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:20
Review van de MSI 4890 Cyclone SOC op Guru3D.com

https://tweakers.net/gallery/18583/inventaris/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59888

Tja samenwerking zou heel mooi zijn, dat is ook een van de redenen waarom de PC Gaming Alliance is opgericht, waar we helaas nog weinig nuttigs van gezien hebben. Wat denk ik ook een rol speelt is dat Microsoft een heel erg dubbele rol heeft in deze. Ze zijn een heel belangrijke factor op de PC maar hebben daarnaast natuurlijk alle belang bij het Xbox platform, waar ze meer geld kunnen verdienen. Ze roepen wel dat ze nog steeds moeite doen voor het PC platform maar Games for Windows (Live) is compleet mislukt en ze hebben in 2008 bijna al hun studios die aan PC games werkten op Xbox games gezet of gesloten.

De consoles hebben alle drie een groot bedrijf achter zich wat de kar trekt door exclusives aan te trekken en een hoop marketing doen. Voor de PC is Microsoft de meest voor de hand liggende kandidaat om dat te doen maar het lijkt er sterk op dat ze zich liever op de Xbox richten. Het resultaat is dat de gewenste samenwerking er niet in zit en de marketingmachines van de consoles ongestoord een hoop onzin over PC gaming kunnen spuien omdat er toch geen tegengeluid komt. Een mooi voorbeeld van het laatste is de inmiddels al jaren oude discussie dat PC gaming aan piraterij ten onder zou gaan, waar Ubisoft gisteren ook weer handig gebruik van maakte als zondebok voor de slechte verkopen die ze op de PC hebben gedraait.

Interessant detail is dan wel weer het feit dat een aantal Japanse uitgevers die zich meer op het westen richten zich daarbij ook op de PC richten. Denk bijvoorbeeld aan Square Enix die Supreme Commander 2 uitgeeft en ook flink wat geld in de ontwikkeling van die game steekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

[b][message=32325669,noline]Interessant detail is dan wel weer het feit dat een aantal Japanse uitgevers die zich meer op het westen richten zich daarbij ook op de PC richten. Denk bijvoorbeeld aan Square Enix die Supreme Commander 2 uitgeeft en ook flink wat geld in de ontwikkeling van die game steekt.
Jups, Square port hun RPG's nu ook rechtstreeks van 360 naar PC (Last Remnant) en Capcom gooit ook al z'n console titels op de PC (Bionic, StreetFighter.)

Grote voordeel natuurlijk is het geringe verschil tussen de 360 en een PC. een beetje dev. kan met wat werk snel z'n PPC titel naar x86 poorten.

En als er weer eens zo'n developer komt met "ja, de console is ons main platform" kijk wat dat voor een wanproducten zijn (stormrise?) meine gütte. iD heeft het probleem dat de voor hun belangrijke titels altijd net overschaduwd worden door de concurentie.

P.S. geen hoofdletters in neliz, ik zou oud genoeg moeten zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door neliz op 28-07-2009 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q_7
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

Q_7

Bull schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 14:26:
Review van de MSI 4890 Cyclone SOC op Guru3D.com
Trieste kaart zeg met een custom koeler.. overclock van 18 Mhz op de core en 47 Mhz op de geheugen.. |:( .

En dan claimt MSI dat ze de beste onderdelen hebben gebruikt voor deze kaart..

Core Clock: 1000 MHz Core Clock: 1018 MHz
Shader Clock: 1000 MHz Shader Clock: 1018 MHz
Memory Clock: 1000 MHz Memory Clock: 1047 MHz

[ Voor 13% gewijzigd door Q_7 op 28-07-2009 15:29 ]

AMD 9950X3D - X670E-Hero - G.Skill Royal Neo 48GB 6400 CL26 1:1 - RTX 5090 TUF 32GB - 9100Pro 2TB - BeQuit 1500w - Corsair 6500D - LG 3440P 240Hz WOLED

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit is een NIEUWSDISCUSSIE topic, geen helpdesktopic voor simpele vraagjes rond ATi kaarten. Als dergelijke vragen een eigen topic waard zijn, stel ze daar. Zijn ze geen eigen topic waard, stel ze niet maar ga zelf op onderzoek uit. Post ze niet hier!

Daarnaast mogen pics max 600p breed zijn. Heb jij grotere? Resize ze voor je ze post!

Verder is gezeur over levertijden, slowchat ("ik heb er net eentje besteld!") of posten van prijzen (post dat in Pricewatch, dan hebben anderen er ook wat aan!) niet de bedoeling.

Niets in deze topicwaarschuwing is nieuw, helaas moet ik toch constateren dat sommigen steeds weer dit soort posts doen. Eenmalig kun je een modbreak verwachten, maar doe je het vaker, dan kun je een pushmesssage, waarschuwing of erger verwachten. En ja, dat vinden we zelf ook kinderachtig, dus laat het niet zo ver komen!