edit: Offtopic.[b][message=32324792,noline]Waar ik aan wil toevoegen dat ik denk dat PC gaming ook voor een deel ten onder gaat doordat de grote drie MS AMD en nVidia veel te weinig samenwerken.
Het is allemaal gewoon geld.
De PC heeft als opstakel backwards compatibility. OF je maakt een game die op een breed scala aan hardware werkt (dure ontwikkelkosten) of je maakt een game die alleen op een beperkte groep hardware werkt (lagere inkomsten.)
Het feit dat er geen minimumeisen hard worden neergezet door de industrie (zoals vroeger met de MPC, MPC2 norm) gebeurt er niets. Oma probeert FarCry2 te installeren op een i915 of één of andere klojo vraagt zich af waarom FarCry2 niet werkt op z'n superdeluxe $100 kostende FX5200.
Wat je in feite doet is je hardware aanpakken. geen goedkope rommel meer als duur verkopen, dus in de winkel zie jet het wanneer je een level 2 en level 3 kaart naast elkaar ziet staan voor €150, dan weet jij als koper ook dat je voor level3 gaat in dit geval. Dan verliezen de fabrikanten hun naamspelletjes omdat de eindgebruiker kan zien dat de 8800GT, 9800GTX en GTS250 allemaal dezelfde Level2 kaart zijn. lekker makkelijk voor ons, kut voor die rebrandende partijen.
Als je DAT eenmaal op orde hebt, is het verschil net zo evident als een PS2/PS3 game C&C3 is een Level2 spel, C&C4 een Level4. Als dat in orde is heb je als developer een vaste target om naartoe te werken (het moet netjes draaien op een E6500/8800GTS/1GB RAM.)
Want, wat is nu het voordeel van een PS3 als je alsnog bezig bent om een kansloze titel als ghostbusters eerst ik weet niet hoe lang op een harde schijf aan het installeren bent en dan krijg je er nog beroerdere graphics voor op de koop toe.
Met zo'n levelsysteem stimuleer je tevens de verkoop van nieuwere en duurde producten, omdat een gebruiker kan zien wat hij aangeeft aan welk level en zo wordt de beste prijs/prestatieverhouding gekocht.
Het maakt (mede dankzij DirectX) echt geen hol meer uit wie zijn hardware je nu in je pc hebt zitten. Er is geen groot scala aan audio/videoproducten met hun eigenaardige drivers en installatieproblemen. En dankzij WindowsLive is de ervaring van cross-platform games op de PC nu gewoonweg plezieriger dan op de 360.
[ Voor 8% gewijzigd door neliz op 28-07-2009 13:30 ]
Miss you CJ....:'( en nee... ik kan niet aan samples komen