Ik wil niet veel zeggen maar een standaard 4890 loopt op 850 Mhz dus deze is al 150 Mhz overgeclockt naar 1000MhzQ_7 schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 15:28:
[...]
Trieste kaart zeg met een custom koeler.. overclock van 18 Mhz op de core en 47 Mhz op de geheugen...
En dan claimt MSI dat ze de beste onderdelen hebben gebruikt voor deze kaart..
Core Clock: 1000 MHz Core Clock: 1018 MHz
Shader Clock: 1000 MHz Shader Clock: 1018 MHz
Memory Clock: 1000 MHz Memory Clock: 1047 MHz
Mja, dat voorbeeld is nou juist een game die je niet fatsoenlijk op consoles kan spelen. Verder heb je wel gelijk dat Japan wat videogaming betreft altijd voornamelijk een consolemarkt is gebleven.Anoniem: 59888 schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 14:28:
[...]
Interessant detail is dan wel weer het feit dat een aantal Japanse uitgevers die zich meer op het westen richten zich daarbij ook op de PC richten. Denk bijvoorbeeld aan Square Enix die Supreme Commander 2 uitgeeft en ook flink wat geld in de ontwikkeling van die game steekt.
Pixilated NetphreaX
Dronkenschap is Meesterschap
DragonFly
Azië is per definitie PC gebasseerd, japan heeft dan in verhouding een hoge console verkoop per capita maar op het gebied van MMO RPG's op de PC kun je geen betere markt hebben dan zuid-oost azië. Alleen verkopen deze games nauwelijks hardware aangezien het meerendeels 2D dungeon crawlers zijn. Als je daar bent lachen ze om "De PC is dood"TGEN schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 16:47:
[...]
Mja, dat voorbeeld is nou juist een game die je niet fatsoenlijk op consoles kan spelen. Verder heb je wel gelijk dat Japan wat videogaming betreft altijd voornamelijk een consolemarkt is gebleven.
Miss you CJ....:'( en nee... ik kan niet aan samples komen
Chiphel, nice!
http://www.chiphell.com/2009/0728/89.html
http://www.chiphell.com/2009/0728/89.html
The first DX11 graphic card --- AMD-ATI RV870 is about to come,let's waiting with anticipation. enjoy it! 2 6pin power connectors,and PCB is a little bit longer than 2900XT.

[ Voor 70% gewijzigd door neliz op 28-07-2009 17:00 ]
Anoniem: 59888
Dat is nou net het punt. Voorheen richtten Japanse uitgevers zich voornamelijk op de thuismarkt en waren ze heel erg consolegeoriënteerd, nu is Square Enix uitgever van een typisch westerse game die zich ook nog eens op de PC richt, een platform wat in Japan niet bepaalt een sterke positie heeft. Toen dat werd aangekondigd verbaasde dat veel mensen, daar doelde ik op.TGEN schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 16:47:
[...]
Mja, dat voorbeeld is nou juist een game die je niet fatsoenlijk op consoles kan spelen. Verder heb je wel gelijk dat Japan wat videogaming betreft altijd voornamelijk een consolemarkt is gebleven.
You are shitting me! Langer dan een 2900 XT. Die pasde bij mij al amper en nee ik heb niet een kleine kast.
Computer says no
Anoniem: 263719
Kunnen we hieruit afleiden dat dit een PCB is met 2 gpu 's op? Of 1 "dualcore" gpu...
Nog wat nieuws :
Radeon HD 4860 in the Works?
Nog wat nieuws :
Radeon HD 4860 in the Works?
De standaard loopt op 850Mhz ja, maar de"XT" cores zijn bedoelt voor 950/1000 Mhz.Bull schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 15:40:
[...]
Ik wil niet veel zeggen maar een standaard 4890 loopt op 850 Mhz dus deze is al 150 Mhz overgeclockt naar 1000Mhz
Buiten dat clocked de XFX BE met de stock koeler zelfs hoger.
Het is natuurlijk ook mijn mening (mijn vorige post)
Of het is een prototype of ze gebruiken toch twee losse chips. Anders zou hij nooit zo groot worden. Laatste optie zou nog kunnen zijn een 512 Bit bus. Wat niet heel raar zou zijn als je 2x256 gebruikt. De HD2900 XT was wel behoorlijk groot. Slagje groter dan de huidige HD4890 kaarten (als ik me niet vergis). Vraag me dan wel een beetje af hoe groot een echte X2 is als dit de maat wordt voor een RV870.Moshe85 schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 17:21:
You are shitting me! Langer dan een 2900 XT. Die pasde bij mij al amper en nee ik heb niet een kleine kast.
Maar in mijn ogen veel te vroeg om daar iets over te zeggen.
Ik heb zelf nog een HD4890 gekocht voor 161 euro (Club3D) Die gaat daar na de HD4850 vervangen in de lan box. Wou eerst voor een 1GHz gaan maar die Powercolor/Club 3D en de MSI gebruiken te veel stroom. (60 watt meer dan stock) De Black van XFX kon ik niet vinden maar dat zal ook wel zo iets zijn. Dus ga die stock kaart gewoon iets oc'en en dan zie ik wel. Je ziet namelijk dat ook Powercolor kaarten die stock 950 zijn de 1000 net niet halen.
[ Voor 23% gewijzigd door Astennu op 28-07-2009 18:19 ]
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Dat is zo goed als uitgesloten als we CJ mogen geloven.Astennu schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 18:17:
Laatste optie zou nog kunnen zijn een 512 Bit bus.
Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic
Wat ik had begrepen was het best mogelijk dat een RV840 een 256 Bit bus zou hebben. Een RV870 bestaat uit twee van die cores of RV830 cores. Maar in het geval van een RV840 zou je dan dus 2x256 bit tot je beschikking hebben.-The_Mask- schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 19:14:
[...]
Dat is zo goed als uitgesloten als we CJ mogen geloven.
Als je ziet dat een RV790 al 4,8 GHz GDDR5 kan benutten (1200 MHz) wat moet een RV870 dan wel niet kunnen verbruiken ? 5,6 GHz GDDR5 zal niet genoeg zijn om die core van genoeg data te voorzien als die voluit gaat.
Tja die chips zitten op het randje. Dit zie je ook bij de XFX Black en de Powercolor PCS++. Echter zullen er ook best wel MSI SOC's zijn die verder komen als in 1050+ core.Q_7 schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 15:28:
[...]
Trieste kaart zeg met een custom koeler.. overclock van 18 Mhz op de core en 47 Mhz op de geheugen...
En dan claimt MSI dat ze de beste onderdelen hebben gebruikt voor deze kaart..
Core Clock: 1000 MHz Core Clock: 1018 MHz
Shader Clock: 1000 MHz Shader Clock: 1018 MHz
Memory Clock: 1000 MHz Memory Clock: 1047 MHz
nVidia OC kaarten hebben dit ook. Dus dit is niets nieuws.
[ Voor 35% gewijzigd door Astennu op 28-07-2009 19:51 ]
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Is meer een bios probleem heb ik begrepen. Er loopt op XS een draadje over een uberbios voor de 4890, waarbij je wel verder kan kan gaan dan 1100mhz, in stappen van 27mhz verhogen in iedergeval. Ik heb al 1600mhz GPU voorbij zien vliegen. Mijn Sapphire reference doet 1060 max, maybe 1030 benchable of misschien zelfs wel stable.
Oh, heb je een linkje voor de geïnteresseerde onder ons?ownage maxim schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 01:24:
Is meer een bios probleem heb ik begrepen. Er loopt op XS een draadje over een uberbios voor de 4890, waarbij je wel verder kan kan gaan dan 1100mhz, in stappen van 27mhz verhogen in iedergeval. Ik heb al 1600mhz GPU voorbij zien vliegen. Mijn Sapphire reference doet 1060 max, maybe 1030 benchable of misschien zelfs wel stable.
[ Voor 3% gewijzigd door SECURITEH op 29-07-2009 03:38 ]
Dat vind ik ook wel interessant. Al geloof ik niet zo maar in een uber bios die een kaart die al niet goed clockt beter laat oc'en. Iets kan wel maar het zal niet veel zijn. Zou wel erg leuk zijn als het wel zo is thoownage maxim schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 01:24:
Ik ben benieuwd wat mijn kaartje gaat halen. Hij zal denk ik vandaag/morgen verstuurd worden.
waarschijnlijk haal je zo'n 950mhz. heb mijn 2e standaard 4890 (eerste dood door waterkoeling lek gvd), en beide komen niet verder dan 950mhz en 4400 op geheugen. eerste was standaard 850mhz en 2e 900mhz. beide sapphire...
desalniettemin monsterkaartje! erg tevreden mee....
desalniettemin monsterkaartje! erg tevreden mee....
Ik heb nog wat onderzoek naar die zogenaamde uber bios gedaan. Die bios fixt het probleem als je niet hoger kan clocken dan 1065. daar zit nu een soort limit doordat er bepaalde stappen en multiplers gebruikt worden die problemen gaan geven boven die snelheden. Het is niet zo dat je kaart hierdoor harder gaat clocken.
Hoogste speed die ik heb gezien is iets van 1500 MHz 1.7v maar dit is wel uitzonderlijk meestal komen ze niet veel verder dan 1300-1400. 1.7v is ook ziek veel.
Dus aan deze bios zullen wij waarschijnlijk niet heel veel hebben. Mogelijk mensen die met gemak die 1067 air halen wel want dan kan er best nog wel eens meer in zitten. Echter zit de limiet voor air wel rond die speeds 1000-1000 MHz met 1.43-1.49v.
Hoogste speed die ik heb gezien is iets van 1500 MHz 1.7v maar dit is wel uitzonderlijk meestal komen ze niet veel verder dan 1300-1400. 1.7v is ook ziek veel.
Dus aan deze bios zullen wij waarschijnlijk niet heel veel hebben. Mogelijk mensen die met gemak die 1067 air halen wel want dan kan er best nog wel eens meer in zitten. Echter zit de limiet voor air wel rond die speeds 1000-1000 MHz met 1.43-1.49v.
ATI Evergreen to be called "7 Series"
http://www.semiaccurate.c...green-be-called-7-series/THE UPCOMING ATI Evergreen family finally has a name and logo, or at least they will when it is announced shortly. With a stunning level of kissing up to Redmond, the new family will be called the "7 Series".toon volledige bericht
Pretty prety logo. Well, not really, but clean and unoffensive.
Since we noticed a few viral outings of the logo in places(1), it is time to share a bit more. As you can see from this shot, the new chips will be called the 'ATI Radeon 7 Series', with a tag line of, ' "Get the 7 Experience" '. The 7 is green which makes us wonder if ATI red will soon become ATI green, but that is nothing more than pure speculation. R:G:B 255:255:0 may be a pretty shade of yellow, but it is nowhere to be seen in the stuff shown to S|A.
Since Nvidia won't have anything to sell at the Windows 7 launch, it is no wonder that ATI is going to hitch their horse to the Microsoft wagon. They will have the only real DX11 part this year, so why not make the most of it? We were lobbying ATI to call the product 'ATI Radeon 9.10 Series', but that went nowhere. EU, are you listening?
In case you are wondering, the leading quote before the 'Get' is actually dropped, but we don't think that this is an inference to the still broken nature of Windows Me II SP7. That said, we could not replicate the bug on Ubuntu, anyone know the hex code for it?S|A
Tegenwoordig gaat alles een 7 heten
Windows 7
Videokaarten van ATi met een 7
En de Core i7
Als het true is vind ik het een goede zet van ATI. Mooi nieuw begin voor de DX11 serie ! 
Alleen dat groene is vreemd, hebben ze / gaan ze stiekum mergen met nVidia ?
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Dat deze nieuwe reeks de "7 serie" gaat worden zal waarschijnlijk héél wat te maken hebben met DX 11 dat beschikbaar wordt met windows 7.
En natuurlijk is het ook mooi meegenomen dat de meesten enthousiast zijn over win7 en over de core i7
[Marketingmode] Dus zullen de mensen denken dat deze kaart vast en zeker ook top is [/Marketingmode]
En natuurlijk is het ook mooi meegenomen dat de meesten enthousiast zijn over win7 en over de core i7
[Marketingmode] Dus zullen de mensen denken dat deze kaart vast en zeker ook top is [/Marketingmode]
Evergreen.Help!!!! schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 18:31:
Als het true is vind ik het een goede zet van ATI. Mooi nieuw begin voor de DX11 serie !
Ik krijg flashbacks naar de tijd van Windows XP, toen was er ook een trend om alles xp te noemen.
Psst. Er staat een update in het artikel van SA.
Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.
Anoniem: 134818
Ik vind het een vreemde keuze om het 7 te gaan noemen. Denk ook niet dat ze dat gaan doen.
Groen als in AMD-groen. AMD is de eigenaar van ATI en er is al veel vaker speculatie over het hoe en wat met betrekking tot de integratie van de 2 tot 1 homogeen geheel. Het groen worden van ATI duidt dus op het echt eindelijk samengaan met AMD.Help!!!! schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 18:31:
Overigens is het geen gek idee dat ze afstappen van de HD5xxx als naam. Toen ze van DX9 naar DX10 gingen, veranderden ze van Xxxxx naar HDxxxx. Ze zullen, voor de duidelijkheid, toch wederom zoiets kunnen doen. Dit zou betekenen dat ze ofwel het HD gedeelte om moeten gooien, of een geheel nieuwe nummerings-systeem moeten gaan gebruiken. Wie weet.
[ Voor 24% gewijzigd door dahakon op 29-07-2009 19:15 ]
Anoniem: 59888
7-series lijkt dus fake te zijn.Update 2: W0mbat scrubbed his sig. That almost assures that it is faked. Well done fake though.
Jammer dacht bijna weer hip te zijn met een oude radeon 7000/7500Anoniem: 59888 schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 19:20:
[...]
[...]
7-series lijkt dus fake te zijn.

Welke van de twee is beter, de 9800XT of de 9800GT?THE_FIREFOX schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 20:07:
[...]
Jammer dacht bijna weer hip te zijn met een oude radeon 7000/7500. Als het toch waar is, dan ik benieuwd voor hoeveel verwarring het gaat zorgen
Eh, XT want die komt later in het alfabetneliz schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 20:30:
[...]
Welke van de twee is beter, de 9800XT of de 9800GT?

AMD Nieuwsdiscussie
ligt aan de driver
N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ɯoǝʇ uıǝʇ ƃǝʞʞǝɹ ʍoɹpǝu ®
Mocht het waar zijn open ik een winkel met oude 7xxx kaartjes en verkoop ze voor 100 euroTHE_FIREFOX schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 20:07:
[...]
Jammer dacht bijna weer hip te zijn met een oude radeon 7000/7500. Als het toch waar is, dan ik benieuwd voor hoeveel verwarring het gaat zorgen
[afbeelding]
Goed idee boze klanten kun je dan gemakkelijk afwijzen.Depep schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 21:25:
[...]
Mocht het waar zijn open ik een winkel met oude 7xxx kaartjes en verkoop ze voor 100 euro
AMD Nieuwsdiscussie
Ik zat op die SA site te kijken en ik zag daar wat over de GT300:
http://www.semiaccurate.c...s-happen-gt300-tapes-out/
De chip zou zijn tapeout gehad hebben. En stel hij is nu meteen perfect en bug free zou hij December uit kunnen komen. Maar als ze em moeten respinnen zitten ze al een Feb. Nog een respin April volgend jaar.
Ze zeggen ook dat de GT215 chips die 4x zo klein zijn ook niet goed geproduceerd kunnen worden. De GT300 is veel groter, Heeft een nieuwe architectuur. Dus de kans dat de eerste tapeout goed is is klein.
Maar goed deze dingen zijn hier al vaker geroepen. Dus het lijkt er echt op dat AMD zeker 3-4 maanden vrij spel heeft net als nVidia toen met de G80. Als AMD nu zorgt dat de consument het merk leert kennen net als nVidia met de G80 deed, kunnen ze veel marktaandeel terug pakken. Dit is echt hun kans en ik hoop dat ze die nemen. En wat achter de hand houden mocht de GT300 heel erg snel zijn.
Voor CJ of iemand anders: Wat is een Tape Out nu echt ?
Ik heb het volgende er over kunnen vinden:
Edit:
En nog wat info over de mogelijke yields van de RV840's:
http://www.semiaccurate.c...s-happen-gt300-tapes-out/
De chip zou zijn tapeout gehad hebben. En stel hij is nu meteen perfect en bug free zou hij December uit kunnen komen. Maar als ze em moeten respinnen zitten ze al een Feb. Nog een respin April volgend jaar.
Ze zeggen ook dat de GT215 chips die 4x zo klein zijn ook niet goed geproduceerd kunnen worden. De GT300 is veel groter, Heeft een nieuwe architectuur. Dus de kans dat de eerste tapeout goed is is klein.
Maar goed deze dingen zijn hier al vaker geroepen. Dus het lijkt er echt op dat AMD zeker 3-4 maanden vrij spel heeft net als nVidia toen met de G80. Als AMD nu zorgt dat de consument het merk leert kennen net als nVidia met de G80 deed, kunnen ze veel marktaandeel terug pakken. Dit is echt hun kans en ik hoop dat ze die nemen. En wat achter de hand houden mocht de GT300 heel erg snel zijn.
Voor CJ of iemand anders: Wat is een Tape Out nu echt ?
Ik heb het volgende er over kunnen vinden:
Maar het kan ook zijn dat je wel een tape out gehad hebt maar dat de chip nog steeds niet goed werkt. En hij terug naar de teken tafel moet om vervolgens opnieuw het tapeout proces te doorlopen ?In electronics design, tape-out or tapeout is the final stage of the design cycle of integrated circuits or printed circuit boards, the point at which the description of a circuit is sent for manufacture.[1]toon volledige bericht
The roots of the term are traced back to early techniques of printed circuit board design, when the enlarged (for higher precision) "artwork" of PCBs was manually "taped out" of tape and adhesive-covered PCB footprints on sheets of PET film. Subsequently the artwork was photographically reduced.[2] The same used to be done for early integrated circuits.[3]
The term more currently also refers to the writing of the magnetic tape with the final data file describing the circuit layout and other details.[1]
A modern IC has to go through a long and complex design process before it is ready for tape-out. Many of the steps along the way utilize software tools collectively known as electronic design automation. The design must then go through a series of verification steps collectively known as "signoff" before it can be taped-out. Tape-out is usually a cause for celebration by everyone who worked on the project, followed by eager anticipation of an actual product returning from the manufacturing facility (semiconductor foundry).
A tapeout is not always the very last point in the design of a new chip at the design house. The following things may happen.
* The taped out design fails final checks at the foundry.
* The design is successfully fabricated, but the pilot chip fails functionality tests.
* With feature size shrinking into the low nanometer domain, some advanced IC photomask design operations, such as optical proximity correction, may be relegated to foundry.
Edit:
En nog wat info over de mogelijke yields van de RV840's:
RV740 was the pipe cleaner
We had a chance to meet with Eric Demers, AMD CTO graphics Products group, and Carrell Killebrew, ATI's Director of GPU product planning group and we spent some pleasant time talking about technology and Evergreen, the card that we call RV870, should have healthy yields.
We have learned that RV740 was a pipe cleaner and that ATI learned lot from it that will save them from some troubles when the RV870 comes out. ATI still calls this card Evergreen, but we are quite sure that this is a performance card, the successor of ATI's RV790 generation.
Since the 40nm process looks like a tricky one, ATI needed a pipe cleaner card, which is basically 55nm card shrunk, optimised and done in 40nm, and such a card definitely made the transition much easier. The bottom line is, that these guys expect that RV870 yields to be much better than then ones they experienced with RV740 products.
[ Voor 14% gewijzigd door Astennu op 30-07-2009 09:33 ]
Tape-out wil gewoon zeggen dat het design digitaal afgewerkt is en dat het doorgezonden is naar de foundry om een test-mask te maken van het design, als het design door de controle geraakt van de foundry (dus er geen grove fouten in staan). Met deze test-mask wordt dan een proef-wafer gedraaid. Van die proef-wafer kunnen dus de eerste producten gemaakt en getest worden.
(De benaming tape-out komt nog van vroeger en betekende dat het design op een tape gezet werd en deze verzonden was naar de foundry. Nu is alles natuurlijk digitaal en wordt het gewoon digitaal verzonden, maar de benaming is behouden)
Dus er zijn zoals je aangeeft enkele mogelijkheden.
1 Het design wordt niet door de foundry goedgekeurd en moet herwerkt worden. (Ik ben niet zeker of dit dan opnieuw een tape-out genoemd wordt)
2 De test-wafer heeft na uitvoerige testen een hele lage yield of de chip werkt niet naar behoren (de functionaliteit werkt niet of de kloksnelheden zijn niet voldoende). De chip moet hierna opnieuw kerwerkt worden.
3 De test-wafer wordt getest en goedgekeurd met redelijke yields. Hierna worden productie masks gemaakt, waarna de massaproductie kan beginnen.
In het artikel van semi-accurate wordt nog veel gesproken over hoeveel weken het kan duren vooraleer er werkende producten kunnen zijn. Als dit dus de eerste tape-out dan zijn met het ideale scenario midden december producten klaar.
(Is trouwens een artikel over Nvidia)
(De benaming tape-out komt nog van vroeger en betekende dat het design op een tape gezet werd en deze verzonden was naar de foundry. Nu is alles natuurlijk digitaal en wordt het gewoon digitaal verzonden, maar de benaming is behouden)
Dus er zijn zoals je aangeeft enkele mogelijkheden.
1 Het design wordt niet door de foundry goedgekeurd en moet herwerkt worden. (Ik ben niet zeker of dit dan opnieuw een tape-out genoemd wordt)
2 De test-wafer heeft na uitvoerige testen een hele lage yield of de chip werkt niet naar behoren (de functionaliteit werkt niet of de kloksnelheden zijn niet voldoende). De chip moet hierna opnieuw kerwerkt worden.
3 De test-wafer wordt getest en goedgekeurd met redelijke yields. Hierna worden productie masks gemaakt, waarna de massaproductie kan beginnen.
In het artikel van semi-accurate wordt nog veel gesproken over hoeveel weken het kan duren vooraleer er werkende producten kunnen zijn. Als dit dus de eerste tape-out dan zijn met het ideale scenario midden december producten klaar.
(Is trouwens een artikel over Nvidia)
[ Voor 8% gewijzigd door penetreerbeer op 30-07-2009 10:22 ]
Wat is nu weer een pipecleaner card
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
een kaart om de weg/pijp schoon te vegen lijkt me. dus vooral bedoelt als probeersel om ervaring op te doen met het 40 nm process
Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.
Anoniem: 134818
Euh het staat er:
. Gewoon een makkelijk proef model op een nieuw procedé.ATI needed a pipe cleaner card, which is basically 55nm card shrunk, optimised and done in 40nm, and such a card definitely made the transition much easier.
Idd... moet beter lezen.....Anoniem: 134818 schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 10:57:
[...]
Euh het staat er:
[...]
. Gewoon een makkelijk proef model op een nieuw procedé.

PC Specs
Nou nee, in het geval vna RV740 heeft ATI express een paar beren op de weg gezet om zo te kijken wat een lastig design zou doen op 40nm. Pijpen schoonmaken doe je namelijk niet met een microvezeldoekje maar met een grondige staalborstel (over analogie gesproken) en zuur oplosmiddel.Anoniem: 134818 schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 10:57:
[...]
. Gewoon een makkelijk proef model op een nieuw procedé.
Welke beren heeft ATI/AMD dan aan het design toegevoegd?
Wat hebben ze aan de RV740 dan extra moeilijk gemaakt aan het design?
Edit: of zie ik sarcasme over het hoofd

[ Voor 45% gewijzigd door Lennart_1337 op 30-07-2009 12:50 ]
De precieze details weet ik niet maar dat is wat ik er van begreep in de gesprekken na de launch. Ze hebben er dingen ingestopt die moeilijk zijn vanuit het proces (Denk aan de tweaks op de metal laag en de voor hun bekende uitdagingen op 40nm (leakage)) en als ik dat bij elkaar optel is het dus gewoon een knap staaltje werk dat een RV740 gewoon in één keer in productie kan, albeit met een lager performanceniveau dan gehoopt. Maar toch in productie.Lennart_1337 schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 12:31:
Op het SA forum is er vorige maand al een beetje toegelicht wat de problemen waren met de RV740neliz schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 12:50:
[...]
De precieze details weet ik niet maar dat is wat ik er van begreep in de gesprekken na de launch. Ze hebben er dingen ingestopt die moeilijk zijn vanuit het proces (Denk aan de tweaks op de metal laag en de voor hun bekende uitdagingen op 40nm (leakage)) en als ik dat bij elkaar optel is het dus gewoon een knap staaltje werk dat een RV740 gewoon in één keer in productie kan, albeit met een lager performanceniveau dan gehoopt. Maar toch in productie.
Findings over the net regarding the yields of RV740...
cheers for that.. wist niet dat het SA forum zo'n schare supporters had
Al bewezen fake een pagina hiervoor.
All you need is:
1) Verdana font
2) Microsoft PowerPoint (or Word will do)
3) Microsoft Windows (recommended)
To reproduce this logo:
Step 1: Type in
Quote:
ATI Radeon 7 Series
Step 2: Use RGB color #009966 (AMD Green) and apply font size (10% larger than other characters) and italic style for the "7" , making
Quote:
ATI Radeon 7 Series
Step 3: Type in the quote on the next line:
Quote:
„Get the 7 Experience“
Step 4: The same font size and italic style applied to the character "7", and slightly larger font size to fit as the tagline below the branding:
Quote:
„Get the 7 Experience“
Step 5: Select all characters, right click -> Fonts -> Effects -> check the "Shadow" box -> click "ok".
(alternate method)
Step 5a: Select all characters, right click -> copy, and then paste to a new text box with position offset (2-5 pts left and 2-5 pts down) to make the shadow effect.
Step 5b: Select the text box and right click -> sent backward, and change text color to "Grey 15%" to "Grey 50%" for all texts depending to the background, adjust opacity if necessary.
Step 6 (optional): Apply a "Grey 60%" to "Grey 75%" background color to the page for better effect of the logo.
Step 7: Screen capture the logo, upload to any image hosting sites and done, there you have it, your very own fan-made product logo for use in PowerPoint presentations.
About the lower quotation mark, the following languages will use a lower quotation mark for marking the start of a quote, as per Wikipedia:
Afrikaans/Albanian/Bulgarian/Croatian/Czech/Dutch/Estonian/German/Icelandic/Lithuanian/Macedonian/Polish/Romanian/Serbian/Slovak/Slovene/Sorbian
So, I am quite sure this logo is made using a computer with keyboard layout of one of the above European language input methods, but surely not English. Maybe the author is from one of the above places?
But surely, AMD, an North America-based company won't use this kind of quotation style.
So... The conclusion is simple, "unofficial fan-made work".
1) Verdana font
To reproduce this logo:
Quote:
ATI Radeon 7 Series
Step 2: Use RGB color #009966 (AMD Green) and apply font size (10% larger than other characters) and italic style for the "7" , making
Quote:
ATI Radeon 7 Series
Quote:
„Get the 7 Experience“
Step 4: The same font size and italic style applied to the character "7", and slightly larger font size to fit as the tagline below the branding:
Quote:
„Get the 7 Experience“
Step 5: Select all characters, right click -> Fonts -> Effects -> check the "Shadow" box -> click "ok".
(alternate method)
Step 5a: Select all characters, right click -> copy, and then paste to a new text box with position offset (2-5 pts left and 2-5 pts down) to make the shadow effect.
Step 5b: Select the text box and right click -> sent backward, and change text color to "Grey 15%" to "Grey 50%" for all texts depending to the background, adjust opacity if necessary.
Step 6 (optional): Apply a "Grey 60%" to "Grey 75%" background color to the page for better effect of the logo.
Step 7: Screen capture the logo, upload to any image hosting sites and done, there you have it, your very own fan-made product logo for use in PowerPoint presentations.
About the lower quotation mark, the following languages will use a lower quotation mark for marking the start of a quote, as per Wikipedia:
Afrikaans/Albanian/Bulgarian/Croatian/Czech/Dutch/Estonian/German/Icelandic/Lithuanian/Macedonian/Polish/Romanian/Serbian/Slovak/Slovene/Sorbian
So, I am quite sure this logo is made using a computer with keyboard layout of one of the above European language input methods, but surely not English. Maybe the author is from one of the above places?
But surely, AMD, an North America-based company won't use this kind of quotation style.
Ik heb die hele slide presentatie ook liggen. Mensen zijn soms ook zo goed gelovig, terwijl het soms stikt van de fouten.
Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.
mail/msn ze maar.. ik wil ook wel eens lachen!CJ schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 11:59:
Ik heb die hele slide presentatie ook liggen. Mensen zijn soms ook zo goed gelovig, terwijl het soms stikt van de fouten.
Wat een feest, ik snap ondertussen ook wel dat het fake is. Ik had alleen niet gezien dat hij al eerder geplaatst was, omdat ik deze thread de laatste dertig jaar niet meer gevolgd hebneliz schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 10:41:toon volledige bericht
All you need is:
1) Verdana font
To reproduce this logo:
Quote:
ATI Radeon 7 Series
Quote:
ATI Radeon 7 Series
Quote:
„Get the 7 Experience“
Quote:
„Get the 7 Experience“
(alternate method)
TheInquirer meldt dat een aantal GPU makers plannen hadden voor een 4890X2 in het geval Evergreen werd vertraagd maar ze hebben deze plannen definitief in de ijskast gezet 
Bron: Awaiting Evergreen
Bron: Awaiting Evergreen
Een HD4890 X2 was echt lomp snel geweest. Maar ik snap het opzich wel. Er moeten toch wat dingen verandert worden aan het PCB om er twee RV790's op te kunnen plakken. En DX11 is the future. Dus wel logisch. Nu maar hopen dat er geen vertragingen komen
ATI Catalyst 9.7 and Nvidia GeForce 190.38 Drivers in Windows 7
Twee dingen die mij opvallen: performance van ATi bij H.A.W.X. komt dat allemaal door het gebruik van 16x AF?
En FarCry 2 heeft toch DX 10.1 ondersteuning en wordt niet gebruikt zo te zien?
AMD Nieuwsdiscussie
In de comments staat nog een mooi stukje.
http://www.xbitlabs.com/discussion/5641.html
http://www.xbitlabs.com/discussion/5641.html
If you guys are not going to provide pics showing the image quality differences between competing cards then may it's time to discontinue the use of AdAA and TrAA. Just benchmark the game as it was intended by developers. Like I've said before, everything else in your testbed looks fine IMO.
But lets look at this for a minute. Your testbed shows you using AMD's highest setting possible: Adaptive AA: Quality. While you are using Nvidia's lowest quality possible: Antialiasing, Transparency; Multisampling. Which to me doesn't really make a whole lot of sense here. Again, no IQ comparison pics are provided.
When using this feature from both camps both Quality and Supersampling are the highest quality settings available. What that means is they offer the highest performance hit in favor of offering the best IQ to images with transparent textures. However this is in those games that allows it's use (not all of them do from what I know).
You see what I am talking about here? You are using AMD's highest settings (which provide the highest performance hit) to Nvidia's lowest setting (which provides a minimum performance hit) in games that allows it's use to reduce jaggedness of images with transparent textures. In a review more tailored in providing performance results (among other things) to us the viewers. Which IMO can get confusing if the performance hit noticed in a game is the direct result of it's use. Because there are no IQ comparisons offer to justify why that is.
Dat verklaard ook weer veel.Another fake review. 30fps in HAWX, or 35fps in Far Cry 2? at the same 24" resolution and settings but with 8x aa i get more fps with my 4870 at 790MHz for the GPU.Over 65 average fps in Hawx and about 45 in Far Cry 2.
Ohh and stop using those benchmarking tools at last that Nvidia spends it's time optimising their drivers for them, and start running Fraps.
There's neither honesty nor professionality in this review.
AMD Nieuwsdiscussie
We zitten al ruim over de 500 reacties.
Tijd voor een nieuw topic CJ.
Hij oogt idd. kort, ik geloof dat die ongeveer 1" korter is als de 4850.
Nee hij is idd vrij klein.Anoniem: 134818 schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 21:03:
[...]
Hmm ligt het aan mij of komt het door de foto dat ik hem niet erg lang vind?
AMD Nieuwsdiscussie
Ja precies, ik vind reviews steeds vaker onbetrouwbaar... Of ze pakken oude drivers, of ze pakken 1 nieuwe en 1 oude, of ze passen bij de een zware AA toe en bij de andere lichte AA etc etc...
Wat me nog vaker opvalt, en waarom ik persoonlijk die reviews geen klap waard vind, zijn de behaalde FPS.
Neem nou even crysis eruit. In die link naar xbitlabs vind je bij 1920x1200 dat de 4890 maarliefst 17 fps haalt ofzo... Ik weet niet wat ze daarmee hebben gedaan maar ik haal gewoon netjes 35-40 fps constant...
Zelfde bij HAWX, nog veel sterker eigenlijk... 33 fps? Laat me niet lachen, ik haal gewoon een fps lock van 60 in dat spel!

blijft leuk om te zien dat die 4870x2 nog altijd performed als een beest
De HD4870 X2 is zeker nog een hele snelle kaart. Ik heb nu zelf een HD4890 op 1000-1125 maar de X2 was in Dawn Of War II toch een stuk sneller (nu speel ik wel op 2560x1600 alles max met AA en AF aan als het spel die settings toelaat) Maar er zijn nog steeds games zoals Trackmania en Flatout UC waar CF support niet geweldig is en waar de HD4890 een stuk sneller is.peakaboo schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 01:43:
[...]
Ja precies, ik vind reviews steeds vaker onbetrouwbaar... Of ze pakken oude drivers, of ze pakken 1 nieuwe en 1 oude, of ze passen bij de een zware AA toe en bij de andere lichte AA etc etc...
Wat me nog vaker opvalt, en waarom ik persoonlijk die reviews geen klap waard vind, zijn de behaalde FPS.
Neem nou even crysis eruit. In die link naar xbitlabs vind je bij 1920x1200 dat de 4890 maarliefst 17 fps haalt ofzo... Ik weet niet wat ze daarmee hebben gedaan maar ik haal gewoon netjes 35-40 fps constant...
Zelfde bij HAWX, nog veel sterker eigenlijk... 33 fps? Laat me niet lachen, ik haal gewoon een fps lock van 60 in dat spel!
blijft leuk om te zien dat die 4870x2 nog altijd performed als een beestsoms mis ik hem wel
Bij H.A.W.X. hebben ze AF geforceerd via het control panel en hier gaat iets mis dan, want de framerate wordt dat gehalveerd bij ATi kaarten.peakaboo schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 01:43:
Snap daarom ook niet waarom ze het dan toch aanlaten. Geen 1 gek zou dat namelijk dan toch aanzetten je het kost immers de helft van je FPS kan dus van erg goed speelbaar naar onspeelbaar gaan....
AMD Nieuwsdiscussie
Je hebt wel gelezen wat er staat?chimo schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 09:53:
Lekker geregeld dan, dus als ik AF wel aan wil hebben moet ik geen ATI kaart kopen?
Een nVidia review "guide" stipuleert een aantal condities voor een benchmark. Je kunt precies zien welke sites hieraan (willen) voldoen en welke niet. Dit alles om maar vooraan te blijven staan als de review kaarten worden uitgedeeld.
nVidia is het Scientology van de computer wereld. Zij hebben het liefst dat je hun nieuwste drivers vergelijkt met launch drivers en elke keer een ander excuus "toen we 6 maanden geleden begonnen aan dit project waren dit de meest courante drivers" Of dacht je echt dat een GTX280M gemiddeld 10~15% sneller was dan een 4870X2?
[ Voor 55% gewijzigd door neliz op 03-08-2009 10:11 ]
In die game als je AF forceerd via het control pannel, omdat ze weten dat dit een bug is in game en dat wordt aangegeven in de review guide. Drie maal raden wie deze settings opgeeft?
Je bent niet verplicht om 16 AF aan te zetten in H.A.W.X.
Daarnaast bevatten alle games bugs....
AMD Nieuwsdiscussie
Hoezo lekker geregeld? Dan stel je toch gewoon ingame de AF in?chimo schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 09:53:
Lekker geregeld dan, dus als ik AF wel aan wil hebben moet ik geen ATI kaart kopen?
Eigenlijk jammer dat deze "bug" nog steeds gefixt is, temeer dat er nog steeds reviewsites zijn die bij H.A.W.X. de AF via de controlpanel forceren.
Kan je bij nVidia kaarten enkel AF gebruiken via control panel dan?
AMD CPU FX-8350@4,4GHz | Scythe Fuma | Scythe Kaze Master II | Asus M5A97 Rev.2 | Sapphire RX 480 Nitro OC+ | 16GB Geil Black Dragon DDR1600 | 480 Sandisk Ultra II SSD | Corsair GamingSeries 800Watt | Creative Tactic 3D Alpha | Corsair Gaming M65
Of hij/zij/het weet hier vanaf en stelt dit als eis in de review guide, mag je raden welke setting NIET wordt aangegeven in Xbitx "testbed and methods"
No offense heren, maar het grote nadeel van ATi kaarten is het forceren van dingen... AA, AF, V-Sync....
Dat gaat vaak niet.
Daar mogen ze van mij wel iets aan doen.
Bij nV kan je ALLES overriden... Zelfs Bioshock kan je in DX10 met AA spelen...
Echt heel jammer dat dat bij ATi (bijna) niet kan. Het hele CCC gebruik ik haast niet. EN ik vind dat altijd wel leuk bij nV... Rommelen met CP. Maar goed. Voorlopig hou ik mijn HD4890 TOXIC nog wel even. Ik ben er zéér blij mee.
Bepaalde games draaien écht beter op ATi: GRID, Hell's Highway, HAWX, STALKER, Burnout Paradise, om maar wat voorbeeldjes te noemen. .
Dat gaat vaak niet.
Daar mogen ze van mij wel iets aan doen.
Echt heel jammer dat dat bij ATi (bijna) niet kan. Het hele CCC gebruik ik haast niet. EN ik vind dat altijd wel leuk bij nV... Rommelen met CP. Maar goed. Voorlopig hou ik mijn HD4890 TOXIC nog wel even. Ik ben er zéér blij mee.
[ Voor 54% gewijzigd door Format-C op 03-08-2009 10:52 ]
Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX
Ik ben heel kinderachtig en wil stampvoetend 16 AF en CS:S is wat mij betreft bugvrij, nooit problemen mee gehad.-The_Mask- schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 10:31:
Je bent niet verplicht om 16 AF aan te zetten in H.A.W.X.
Daarnaast bevatten alle games bugs....
Ik wel, Nvidia heeft speciaal voor mij aparte drivers geschreven.Indy91 schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 10:32:
Kan je bij nVidia kaarten enkel AF gebruiken via control panel dan?

We hebben het over een gemiddelde consument die wil dat z'n spelletje er wat mooier uit ziet en hier niet teveel moeite voor hoeft te doen, dus geen testbeds en methods a.u.b.neliz schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 10:36:
[...]
Of hij/zij/het weet hier vanaf en stelt dit als eis in de review guide, mag je raden welke setting NIET wordt aangegeven in Xbitx "testbed and methods"
Maar dat is ook geen probleem neem ik aan, het gaat hier over alleen H.A.W.X.chimo schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 10:46:
[...]
Ik ben heel kinderachtig en wil stampvoetend 16 AF en CS:S is wat mij betreft bugvrij, nooit problemen mee gehad.
AMD Nieuwsdiscussie
De gemiddelde consument kan in de Basic View van CCC geen AF forceren en alleen de slider Quality/Performance gebruiken. Je bent al verder van "gemiddeld" wanneer je onder advanced naar dat soort dingen gaat zoeken. het staat ook standaard niet aan.chimo schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 10:46:
[...]
We hebben het over een gemiddelde consument die wil dat z'n spelletje er wat mooier uit ziet en hier niet teveel moeite voor hoeft te doen, dus geen testbeds en methods a.u.b.
En trouwens, waarom niet gewoon de in-game optie gebruiken? die zit er niet voor niets.
Dus de gemiddelde gebruiker forceert niet AF via CCC maar doet dat onder de ingame opties.
Precies maar dan moet je niet zeggen alle games bugs bevatten. Tuurlijk zal CS:S ook wel bugs bevatten maar niet zoals dit.-The_Mask- schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 11:10:
[...]
Maar dat is ook geen probleem neem ik aan, het gaat hier over alleen H.A.W.X.
Ik zal dat HAWX eens proberen trouwens.
CS:S bevat bugs PRECIES zoals dit. Edge-Detect AA werkt bar slecht wanneer in game AA wordt geselecteerd en je bij zoiets als vuur staat. er gaat wat mis bij het berekenen van AA wanneer er een transparante texture voor een polygon edge staat en dan kakt de performance enorm in.chimo schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 11:13:
[...]
Precies maar dan moet je niet zeggen alle games bugs bevatten. Tuurlijk zal CS:S ook wel bugs bevatten maar niet zoals dit.
Vraag me altijd af of dat soort dingen synchroon lopen in game en in CCC.neliz schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 11:13:
Dus de gemiddelde gebruiker forceert niet AF via CCC maar doet dat onder de ingame opties.
Hmm, nooit opgevallen, ik zal eens op dat vuur letten de volgende keer.neliz schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 11:16:
[...]
CS:S bevat bugs PRECIES zoals dit. Edge-Detect AA werkt bar slecht wanneer in game AA wordt geselecteerd en je bij zoiets als vuur staat. er gaat wat mis bij het berekenen van AA wanneer er een transparante tecture voor een polygon edge staat en dan kakt de performance enorm in.
Ik heb trouwens alles high en 8x CSAA.
Dus jij hebt alle games van de wereld getest? Echt allemaal he?-The_Mask- schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 11:24:
[...]
Waarom zou ik dat niet zeggen, als het wel zo is?
[ Voor 13% gewijzigd door chim0 op 03-08-2009 11:37 ]
Waarom zou ik dat niet zeggen, als het wel zo is?chimo schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 11:13:
[...]
Precies maar dan moet je niet zeggen alle games bugs bevatten.
Nee, natuurlijk niet, maar een moderne game maken zonder bugs is gewoon niet te doen.chimo schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 11:18:
Dus jij hebt alle games van de wereld getest? Echt allemaal he?
Net zoals alle CPU's ook bugs hebben, is het erg? Nou schijnbaar dus niet.
[ Voor 42% gewijzigd door -The_Mask- op 03-08-2009 11:49 ]
AMD Nieuwsdiscussie
Default staat bij ATI alles op application Preference. Games pakken hun eigen default settings of doen voorkeurssettings aan de hand van aanwezige hardware en de laatste categorie benchmarked eerst nog zelf. Je kunt er niet van uit gaan dat settings die geforceerd worden vanuit het Control Panel automatisch werken op een (nieuwe) game omdat de engine daar niet voor bedoeld is. Zo kun je AA forceren tot je een ons weegt via het nVidia CP, maar gaat het werken in alle games? neen.chimo schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 11:18:
[...]
Vraag me altijd af of dat soort dingen synchroon lopen in game en in CCC.
Toevallig, ik zet hem net op Use 3D game settings, selecteer steam.exe en zet alleen 16x AF aan en de rest uit, start CS:S op en bij Advanced staat 8x CSAA op Disabled, die eerder wel aan stond via in game en het CP stond op Let 3D app decideneliz schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 11:29:
Zo kun je AA forceren tot je een ons weegt via het nVidia CP, maar gaat het werken in alle games? neen.
In de meeste games werkt dat wél. Al helemaal als je nHancer gebruikt. Bij nV kan je in bijna elke game AA AF en Vsync forceren. Bij ATi is dit een stúk minder. Meestal gebeurt er helemaal niks.neliz schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 11:29:
Zo kun je AA forceren tot je een ons weegt via het nVidia CP, maar gaat het werken in alle games? neen.
[ Voor 36% gewijzigd door Format-C op 03-08-2009 12:31 ]
Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX
Mits de game het support ja. Maar dit is erg off-topic.RappieRappie schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 12:13:
[...]
In de meeste games werkt dat wél. Al helemaal als je nHancer gebruikt. Bij nV kan je in bijna elke game AA AF en Vsync forceren. Bij ATi is dit een stúk minder. Meestal gebeurt er helemaal niks.
Huishoudelijke mededeling. Het nieuw topic komt er in de loop van de dag aan.
Ja, excuses...neliz schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 12:16:
[...]
Mits de game het support ja. Maar dit is erg off-topic.
Reviewers moeten gewoon de games op gelijke settings testen. Heel simpel. Adaptive AA uit en Transparency AA uit. Of beide maxed out.
Dank u voor die mededeling, dan ga ik niet de luier verschonen maar gewoon even afwachten tot het nieuwe deel.CJ schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 12:29:
Huishoudelijke mededeling. Het nieuw topic komt er in de loop van de dag aan.
Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.
eh, je kan catalyst control center toch gewoon instellen op use application's settings
Daar hebben we het een aantal posts geleden ook over gehad.tomcatha schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 14:51:
eh, je kan catalyst control center toch gewoon instellen op use application's settings
Alleen een nVidia review guide zal aangeven om dit niet te doen als ze weten dat vanwege een driver bug het niet gebruiken van "use application settings" er een "performanceprobleem" onstaat op ATI hardware.
Nieuw topic staat hier: [Algemeen] ATi Nieuwsdiscussie Topic - Deel 103
Dit deeltje mag dicht.
En bij deze alvast het verzoek om in het nieuwe deel zo veel mogelijk ontopic te blijven en problemen/ervaringen/technische vragen zo veel mogelijk in andere topics te stoppen.
Dit deeltje mag dicht.
Done
Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit is een NIEUWSDISCUSSIE topic, geen helpdesktopic voor simpele vraagjes rond ATi kaarten. Als dergelijke vragen een eigen topic waard zijn, stel ze daar. Zijn ze geen eigen topic waard, stel ze niet maar ga zelf op onderzoek uit. Post ze niet hier!
Daarnaast mogen pics max 600p breed zijn. Heb jij grotere? Resize ze voor je ze post!
Verder is gezeur over levertijden, slowchat ("ik heb er net eentje besteld!") of posten van prijzen (post dat in Pricewatch, dan hebben anderen er ook wat aan!) niet de bedoeling.
Niets in deze topicwaarschuwing is nieuw, helaas moet ik toch constateren dat sommigen steeds weer dit soort posts doen. Eenmalig kun je een modbreak verwachten, maar doe je het vaker, dan kun je een pushmesssage, waarschuwing of erger verwachten. En ja, dat vinden we zelf ook kinderachtig, dus laat het niet zo ver komen!
Dit is een NIEUWSDISCUSSIE topic, geen helpdesktopic voor simpele vraagjes rond ATi kaarten. Als dergelijke vragen een eigen topic waard zijn, stel ze daar. Zijn ze geen eigen topic waard, stel ze niet maar ga zelf op onderzoek uit. Post ze niet hier!
Daarnaast mogen pics max 600p breed zijn. Heb jij grotere? Resize ze voor je ze post!
Verder is gezeur over levertijden, slowchat ("ik heb er net eentje besteld!") of posten van prijzen (post dat in Pricewatch, dan hebben anderen er ook wat aan!) niet de bedoeling.
Niets in deze topicwaarschuwing is nieuw, helaas moet ik toch constateren dat sommigen steeds weer dit soort posts doen. Eenmalig kun je een modbreak verwachten, maar doe je het vaker, dan kun je een pushmesssage, waarschuwing of erger verwachten. En ja, dat vinden we zelf ook kinderachtig, dus laat het niet zo ver komen!