Overstappen van de Tamron 17-50 f2.8 naar de Nikon 17-55 f2.8 doe je ook niet voor je opdrachtgever. Dat doe je om een andere reden, namelijk omdat je vind dat je daar voordeel van hebt. Als hij zich nu loopt te ergeren aan zijn Tamron (om welke reden dan ook) dan is het een goede investering. Als je als semi-pro of in opdracht werkend een shot mist, wil je toch dat dat aan jou ligt en niet aan je spullen?Verwijderd schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 18:33:
De opdrachtgevers hebben er ook geen verstand van in 8 van de 10 gevallen.
Eerlijk gezegd boeit het mij niet of een (semi) pro met een d3000 of een d3 loopt en of hij een 24-70 f2.8 of een 18-250 f3.5~f5.6 gebruikt. Het enige dat voor mij telt is het resultaat. Nu zal ik me wel eerder zorgen maken over het resultaat als hij die laatste lens gebruikt, maar het wordt nog erger als hij niet met zijn apparatuur om kan gaan...
Overigens zou ik als pro kiezen voor een omnibounce van 20 euro in plaats van een stukje karton en wat plakband. Dat laatste kost inderdaad maar 50 cent aan materiaal, maar het kost me ook iedere week weer 50 cent aan materiaal en 5 minuten om het netjes te fabrieken. Die materiaal kosten, dat zal me aan me ...... roesten, maar iedere week die 5 minuten, daar zou ik niet op zitten te wachten. Na een jaar is dat toch 250 minuten en mijn uurtarief is een veelvoud van die 20 euro....
Kortom, ik vind dat een verkeerde bezuiniging, maar tja, dat ben ik.