Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-09 16:37

mux

99% efficient!

Topicstarter
Mede-auteurs:
  • NickH
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-04 06:58

NickH

• Zartok
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-07 10:54

Zartok

Tweakers FotoMeet Februari: Den Haag e.o.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/9mncjGu2alnSKoK4DJ1TGVGY/full.jpg

Na het succes van de afgelopen nachtfotografiemeet (foto's) en het enthousiasme waarmee de natuurfotografiemeet wordt bestormd leek het NickH en mij wel mogelijk om een derde fotografie-meeting met tweakers te organiseren. Den Haag wordt dit keer de place to be, en we willen graag jullie animo en voorkeuren weten!

De meeting vindt plaats op 13 Februari vanaf ongeveer 13:00 à 14:00 tot 's avonds laat (zolang als het gezellig blijft!). Tussendoor gaan we in het centrum wat eten. Tijdens het eten kun je afdruipen danwel aanhaken indien je niet de hele dag erbij wilt/kunt zijn.

Hier stond eerst een stukje over het uitkiezen van het dagdeel en de dag, dit is inmiddels al bepaald! Desalniettemin is het voor de overzichtelijkheid fijn als je je in de meetingmanager aanmeldt.

klik hier om je aan te melden voor deze meeting

Afbeeldingslocatie: http://www.meeting-manager.nl/594/days.png

We weten nog niet precies waar we gaan fotograferen, de komende tijd zal ik rondfietsen om de allerbeste plekjes uit te zoeken en uiteindelijk zullen NickH en ik gaan scouten om het geheel ook met de auto goed bereikbaar en vindbaar te maken. Precies als de nachtfotografiemeet zullen uiteindelijk de organisatoren de route opsturen naar de mensen die gaan rijden.

Net als bij de vorige meets geldt: voor de wet is dit een toevallig samenkomen van een paar mensen, de organisatie kan nergens voor aansprakelijk worden gesteld en heeft geen middelen om eventueel geleden schade te dekken. De korte vorm hiervan: if you break it, you pay it, zorg dat je WA-verzekerd bent.

Maar laten we de TS niet te zuur eindigen. Graag horen we ook jullie suggesties voor een eventueel thema en bijpassende locaties, en ik maak graag afspraken om ook met anderen te gaan scouten (fiets danwel auto, zelf heb ik geen auto in Rijswijk, waar ik woon, staan).

DEFINITIEVE PLANNING
12:00 Verzamelen bij tramhalte Plesmanlaan van lijn 15 in Ypenburg. Voor fietsers en auto's kunnen parkeren op het parkeerterrein ernaast, genaamd Speerpunt (voor TomTom).

== Foto's maken, dingen bezoeken e.d. ==

18:00 Verzamelen in Scheveningen voor het eten. De meeste mensen gaan naar de WOK aldaar, maar iedereen is vrij in zijn keuze.

20:00 Verzamelen voor de avondsessie

== Foto's maken, dingen bezoeken e.d. ==

23:00-24:00-01:00 Einde, nakletsen met bier/wijn/chocomel

Voorlopig Plan
Zoals eerder al gezegd, wordt het 's middags schieten, eten, 's avonds schieten. Wat uitgebreider (alle tijden voorlopig, schatting, onder voorbehoud en voor wijzigingen onderhevig :P):

14:00: Verzamelen op een centraal punt, denk aan station in de buurt van Den Haag (Ypenburg?)
15:00: Op pad in groepjes (Canon, Nikon +rest, ligt even aan verdeling!)
18:00: Rond Sunset de laatste foto's en op zoek naar een eetgelegenheid (i.e.: parkeren buiten stad, binnenstad in om tijdens de wandel naar het restaurant nog wat straatfotografie te doen)
20:00: Op pad door binnenstad Den Haag en misschien wat industriële gebieden in de buurt.
Einde: Na afloop misschien nog even nakletsen met wat bier/wijn of warme chocomel :Y

Groepen
Zoals ook in Rotterdam is het idee om voorlopig uit te gaan van een Canon en een Nikon-groep. ssj3gohan schiet Canon, NickH schiet Nikon dus hé, dat komt mooi uit. Hierbij een overzicht van wie er allemaal waar zit:

Canon
busschops
Devil777
Donnie
G-Tus
Gutteguttegut
Makkelijk
Mute
Nomad (enkel eten)
ppx17
sapphire
Vrouwelijke Minoltiaan behorende bij sapphire (:+)
Shaggy_NL
Sjekster (middag)
speeltje
ssj3gohan
TranceSetter
zAo (middag)

Nikon en andere
Anakha (komt tussendoor langs)
BlaTieBla (middag+eten)
Cablekevin (middag+eten)
Jejking (Pentax, eigen vervoer)
JeroenE
jules (alleen avond, niet eten)
Mike2k?
NickH
Priyantha Bleeker (Pentax, bij Jejking)
Rammstein_fan13 (Sony)
ReseTTim
spoooky (Minolta)
ThunderNet (enkel eten)
Zartok

Auto's en indeling
UserKomt uit...Gaat langs...Heen/terugMeet
NickHR'dam
  • Zartok
  • (vrije plek)
  • (vrije plek)
  • Zartok
  • (vrije plek)
  • (vrije plek)
GutteguttegutHoornPurmerend?
  • ppx17
  • mute
  • (vrije plek)
  • (vrije plek)
  • (vrije plek)
  • ppx17?
  • mute?
  • (vrije plek)
  • (vrije plek)
  • (vrije plek)
DonnieZoetermeer
  • (vrije plek)
  • (vrije plek)
  • (vrije plek)
  • (vrije plek)
  • (vrije plek)
  • (vrije plek)
busschopsZwolleA'foort, Utrecht, Gouda
  • (vrije plek)
  • (vrije plek)
  • (vrije plek)
  • (vrije plek)
  • (vrije plek)
  • (vrije plek)

Gear, objectieven
Canon kant:
Meegenomen doorWatAangevraagd
aerofreakCanon 70-200 F4 L
Canon 50 1.8
Canon 18-55 IS
-
busschopsCanon EF S 18 - 55mm
Canon EF S 55 - 250mm
-
Devil777EF-S 18-55mm II50/1.8 (Aerofreak/ Donnie/ Sjekster/ ssj3Gohan/ GutteGutteGut)
50/1.4 (G-Tus)
Canon EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS (busschops)
DonnieEF-S 18-55mm iS
Canon EF 70-300mm F/4.0-5.6 iS USM
Tamron SP AF28-75MM F/2.8
Canon 50mm F1.8
10-22
G-TusSigma EX 12-24mm f/4.5-5.6 DG Aspherical HSM
Canon EF 24-105mm f/4L IS USM
?Canon EF 28-135mm f/3.5-5.6 USM
Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6L USM
Canon EF 28mm f/1.8 USM
Canon EF 50mm f/1.4 USM
Canon EF 85mm f/1.8 USM
Canon EOS 7D
Canon EF 17-40mm f/4L USM (sapphire)
Canon EF 35mm f/1.4L USM
Canon EF 50mm f/1.0L USM
Canon EF 85mm f/1.2L II USM
Gutteguttegut50mm 1.8-
MakkelijkEFs 18-55 IS
EFs 55-250 IS
EFs 80-200 f2.8L
24-35 f3.5L
Vivitar 200mm f3.5
Sigma 30mm 1.4
Mute17-40-
ppx1717-85
50 1.8
Canon 10-22
Sigma 30 1.4
Canon 100mm macro
Rammstein_fan13Sony A200
Sigma 4-5.6 70-300 DG
Sony 4-5.6 18-70
Sony/Minolta objectieven (vr. minoltiaan?)
sapphire + minoltiaan17-40ex580 (G-Tus/Donnie)
85/1.8 (G-Tus)
Shaggy_NL--
SjeksterTamron 10-24mm F3.5-4.5
Tamron 28-75mm F2.8
Canon 50mm F1.8 II
Tamron 28-200mm F3.8-5.6
70-200L F4 IS (silencedead)
ssj3gohan50/1.8
300/5.6 spiegeltele
24-85USM
Sigma 24/1.8 EX DG
-
TranceSetter--
zAoCanon 17-55 kit
Canon 28-105 3.5-4.5 USM
Sigma 70-300 APO
10-22
Tamron 10-24mm F 3.5-4.5 DI II LD (Sjekster)

Nikon kant:
Meegenomen doorWatAangevraagd
BlaTieBlaVoigtlander 20mm F3.5
Nikon 35mm F2
Nikon 17-55mm F2.8
?Nikon 70-200mm F2.8
?Sigma 10-20mm F4-5.6
?Nikon 50mm F1.8
-
CablekevinNikon 18-105mm (3.5-5.6G)ED-DX-VR
Nikon 70-300mm (4.5-5.6G) ED-VR
Nikon 50mm (1.8D)
-
JeroenENikon 18-135mm F3.5-5.6G
Nikon 35mm F1.8G
Sigma 10-20 F4-5.6.
-
jules24/2.8Nikkor 14-24
McKillem18-105mm VR
50mm 1.8D
-
Mike2k--
NickH--
Priyantha Bleeker- DA* 16-50 F 1:2.8
- A 50mm F 1:1.2
- M 135 F 1:3.5
- DA 10-17 F 1:3.5-1:4.5 FE
-
ReseTTim18-70 mm
nikon 70-210mm f4.0
lensbaby 2.0
-
Zartok18-55VR
55-200VR
nikon AF-S 35mm f1.8 (JeroenE)

Overig gepeupel dat wordt meegenomen:
Canon kant:
aerofreak: 450D + grip
Busschops: 450D + statief
Devil777: 300D + 430EX
Donnie: 450D + grip + Canon 580ex II
G-Tus: 5D Mark II + Canon SpeedLite 580EXII
Makkelijk: 40D, nepstatief, T90
Mute: 40D
ppx17: 40D + 430EXII
Sapphire: 5D
Sjekster: 450D + Speedlight 430EX II
ssj3gohan: 450D, 550EX, 420EZ, P36CTL + 2x trigger, Velbon D-500. MADNESS!!
zAo:Canon 450D + Gorillapod SLR + Canon Speedlite 430 EX

Nikon kant:
BlaTieBla: D300 + Statief &/ monopod
Cablekevin: Nikon D90 + MB-D80 Battery Grip
JeroenE: D80 + statief + SB600
McKillem: D80 + Giottos Statief
Priyantha Bleeker: K20D+D-BG2, 540 FGZ, 1.7x AF adapter
ReseTTim: D50
Zartok: D5000
De weersverwachting
Afbeeldingslocatie: http://www.knmi.nl/exp/pluim/vijftiendaagse/Data/15DAAGSE_06260_NWT.png

Iedereen wordt aangemoedigd twee keer per dag de regendans te doen.

[ Voor 111% gewijzigd door mux op 12-02-2010 19:27 . Reden: silencedead weggejorist ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:58

sapphire

Die-hard pruts0r

zo...ingevuld :)
ik denk dat ik de 12 niet kan. Iets met drie ajar verkering die dag enzo...dus die gaat anders ingevuld worden :)
Als me nog een mooie locatie te binnen schiet horen jullie het nog !

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-03 20:56

qadn

Pinnacle of Perversion

Wederom wel interesse. Liefst overdag eigenlijk. En een beetje drukke binnenstad is toch een goed iets? :) veel onderwerpen in ieder geval.

Te koop: Agfa clack; DM voor details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Topicstarter
Achja, 's nachts is ook leuk, denk bijvoorbeeld foto's maken op en rond het Prins Clausplein van rode en witte streepjes die over het wegdek kruipen. Overdag in de binnenstad met 40k aan apparatuur mensen in hun gezicht flitsen... Ik denk dat we dan wel naar andere onderwerpen gaan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn

qadn

Pinnacle of Perversion

Mjah, als het druk is voel ik me altijd juist wel heel veilig, maargoed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-09 12:41
Mooi initiatief maar als dit echt in de stad wordt dan wens ik jullie veel plezier en zie ik de foto's wel.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

ja op zaterdag overdag in den Haag centrum....succes :p
Met de auto gaat dan sowieso geen goed idee worden, en qua mensen is eht dan ook echt irritant druk in de binnenstad.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Topicstarter
Wijnands schreef op zondag 13 december 2009 @ 12:41:
Mooi initiatief maar als dit echt in de stad wordt dan wens ik jullie veel plezier en zie ik de foto's wel.
Macro- en dierenfotografie gaat het vrijwel zeker niet worden, gok ik zo... Of er moet veel interesse zijn: Nootdorp, Delftse Hout en het duinengebied tussen Den Haag en Katwijk zijn uitstekend geschikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-10 21:37
Overdag beginnen, 's nachts ('s avonds) eindigen? :P

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Topicstarter
Als het gelijk op blijft gaan begint het daarop te lijken ja... Ertussendoor naar een leuk restaurantje ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zartok
Mute schreef op zondag 13 december 2009 @ 13:21:
Overdag beginnen, 's nachts ('s avonds) eindigen? :P
ssj3gohan schreef op zondag 13 december 2009 @ 14:07:
Als het gelijk op blijft gaan begint het daarop te lijken ja... Ertussendoor naar een leuk restaurantje ofzo.
Lijkt mij een heel goed id (heb op nacht gestemd, maar overdag lijkt me ook leuk). Is het misschien een idee om het in 2en te splitsen (dagmeet - eten - avondmeet), zodat de mensen die op 1 van de dagdelen niet kunnen later makkelijk aan kunnen sluiten(/afhaken)?

Heb me aangemeld in de meet manager, maar er vallen nog wel een paar verjaardagen in die periode (waaronder NickH, daar kan wel omheen geplant worden :P). Daarnaast kan het ook zijn dat ik op stage ben (in het buitenland), dus weet nog niet zeker of ik ook inderdaad kan, maar voor nu lijk ik te kunnen.

[ Voor 19% gewijzigd door Zartok op 13-12-2009 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickH
Wordt wel een erg lange dag dan, maar is wel een goed plan. Brengt wel een hoop extra organisatie met zich mee: drie meeting managers, twee routes, e.d. maar het plan lijkt me gaaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Zo georganiseerd hoeft het toch allemaal niet? En als mensen aan willen sluiten, sluiten ze aan.

Je begint bijvoorbeeld om 14:00 en je gaat door tot 00:00 ofzo. Als mensen alleen 's middags willen/kunnen gaan ze weg wanneer ze weg willen, willen mensen 's avonds aansluiten dan komen ze naar het startpunt waar 's avonds afgesproken is.

De routes tussen de eerste (middag)ontmoeting en de tweede (avond)ontmoeting hoeven niet vast te staan lijkt me, alhoewel een beetje een idee hebben waar je heen kunt wel handig is natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Laatst online: 25-09 12:41
NickH schreef op zondag 13 december 2009 @ 14:22:
Wordt wel een erg lange dag dan, maar is wel een goed plan. Brengt wel een hoop extra organisatie met zich mee: drie meeting managers, twee routes, e.d. maar het plan lijkt me gaaf.
Niet echt. Je zit niet echt met een limiet dus je plant een ontmoetingspunt 's avonds.

Ik sla 'm waarschijnlijk over. Een of ander gehucht in de rimboe in zuid-holland trek ik wel maar dit niet

[ Voor 12% gewijzigd door Wijnands op 13-12-2009 14:30 ]

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Kan iemand in de startpost er trouwens [img=550] van maken? Want nu krijg je zo'n in elkaar gedrukt meetingmanagerplaatje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickH
Volgens http://www.timeanddate.co...010&obj=sun&afl=-11&day=1 is Sunset in februari tussen 17:27u en 18:18u, dus om 3-4 uur te kunnen fotograferen is het het beste als we rond 1u verzamelen om rond 2u op pad te zijn.

Ergens tussen 5 en 7 eten in de binnenstad. Als we de auto ergens buiten de stad parkeren en met de tram het centrum ingaan, kan de route tram <> restaurant nog als straatfotografie mogelijkheid worden benut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Topicstarter
Goed, de poll is nu opnieuw begonnen met een extra optie: 's middags fotograferen, eten en daarna in de avond/nacht verder gaan. Als je op de nieuwe optie stemt wil dat natuurlijk niet zeggen dat je er de hele tijd bij hoeft te zijn, maar het is in dit geval wel ons plan om in het centrum te eten en Den Haag Centrum op de foto te zetten. Dit is volgens mij een garantie voor leuke foto's, dus zeer aan te bevelen om bij te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:30
Ik kom wel, kan op al die dagen vooralsnog!
Maar wat is er zoal te fotograveren in een extreem drukke stad als den haag op zaterdag? ;)

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Topicstarter
's Middags zullen we de binnenstad mijden en de parken/landschappen opzoeken. Genoeg te beleven voor de macrofotografen, uwa-hoeren, diertjesmensen en Ansel Adamsen. Tegen de avond zetten we de auto's op een flinke parkeerplaats aan het einde van een tramlijn die naar het centrum gaat, waar de mensen met een 5D en 35mm hun lol op kunnen met straatfotografie. We zorgen dat we het paleis even meeprikken, gaan wat eten en gaan dan de stad rond. Den Haag heeft op zich een hele aardige skyline als je op het Malieveld staat. Via het Binnenhof, een kronkelweggetje door het centrum kunnen we dan bijvoorbeeld naar de Grote Kerk (met een beetje geluk is die dan ook open). Langzaamaan stappen we dan weer een tram in en gaan naar andere nachtlocaties: in Leidschenveen is een voetgangers/fietsersbrug over de snelweg waar we leuk kunnen staan bijvoorbeeld. Op het dak van de Megastores kunnen we ook staan (bij Den Haag). Dat soort dingen moet je dan aan denken.

Dit is maar een ideetje voor een opzet voor zo'n dag. Ik doe nu samen met NickH de 'organisatie' waarbij ik de enige ben die in Den Haag woont. Vandaar ook mijn oproep voor meer (concrete!) ideeën. Als iemand die dichtbij woont zin heeft om met me te scouten, graag. Je terugbetaling is een echt mede-auteurschap van de TS :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-Tus
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-05-2024

G-Tus

Doe gewoon jij

Als inwoner van Den Haag heb ik me toch maar even aangemeld voor deze, zal toch wel tijd hebben ervoor. Gelijk maar voor alle dagen gedaan want ik heb nog geen idee of ik wel of niet kan.

Suggesties:

- Madurodam (groepskorting maybe?)

- Westbroekpark (voor de bloemenfreaks)

- Beelden Lange Voorhout (te combineren met Noordeinde)

- De Duinen (leuk uitzicht)

- Clingendael (jammer dat de Japanse tuin pas 30 april open gaat...)

Ik wil best helpen scouten, moet je maar een DM sturen ofso, of toevoegen op MSN...

Flickr | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla
  • Laatst online: 22-09 11:02

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Wel geinteresseerd , dus maar aangemeld en even afwachten wat het programma wordt.

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Mute schreef op zondag 13 december 2009 @ 14:30:
Kan iemand in de startpost er trouwens [img=550] van maken? Want nu krijg je zo'n in elkaar gedrukt meetingmanagerplaatje :P
offtopic:
nee, je moet er helemaal geen size opgeven, gewoon zoals in het mailtje stond wat de organiser heeft ontvangen: \[img nocheck]

[ Voor 14% gewijzigd door Erkens op 13-12-2009 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aerofreak
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18:56

aerofreak

Steve Jobs

Ik ben geïnteresseerd, lijkt me leuk om een keer mee te maken, heb me dan ook ff aangemeld. :)

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit klinkt erg leuk. Afgelopen zomer een eos 450D aangeschaft en eigenlijk nog te weinig mee gedaan (eerste spiegel reflex camera). Na al een paar maanden het fotografie deel van GoT in de gaten te hebben gehouden misschien ook maar eens tijd om hier wat actiever te gaan doen.
Ik heb me in ieder geval bij deze opgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Erkens schreef op zondag 13 december 2009 @ 20:08:
[...]

offtopic:
nee, je moet er helemaal geen size opgeven, gewoon zoals in het mailtje stond wat de organiser heeft ontvangen: \[img nocheck]
Breedte boeit niet als er geen datums oid bij komen, dus vandaar dat ik [img=550] zei, in plaats van de [img=550,nogwat] wat het nu heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:55
Leuk idee. Bij de meet van vrijdag kon ik helaas niet bij zijn, maar ik wel eens met een groepje rondlopen en verschillende dingen proberen. Heb ook gestemd op middag-eten-avond mits het geen McDrek wordt. Ik zal voornamelijk komen voor de nachtfotografie, en hoop dan ook wat mooie plekjes tegen te komen. Ben zelf nog nooit in Den Haag geweest, dus heb geen idee"en wat we zouden kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Topicstarter
G-tus: we gaan praten, ik DM je.

Verder: ik ben zojuist terug van een fietstochtje van anderhalf uur. Ik heb twee leuke nachtlocaties bekeken, waarvan ééntje die geschikt is voor astrofotografie wanneer het helder is en men daarin geinteresseerd is. Het leuke van astrofotografie daar in de buurt is dat er precies een tweetal aanvliegroutes zijn waar elke 5 minuten een vliegtuig langskomt, dat geeft net als die lampionnen wel wat creatief potentiaal. Moet het dus wel helder zijn zoals vannacht.

Wat eten betreft kan ik verschillende dingen aanraden. TranceSetter hierboven is het al niet eens met fastfood, in principe kan het mij niet zoveel schelen (gevarieerd eten=af en toe een andere smaak chips) dus daar moeten we later over beslissen. Een paar opties:

- Pizza Hut (heeft heel aardige pan pizza's, is natuurlijk totale prut vergeleken met wat ik bijvoorbeeld twee maandjes geleden nog in Turijn heb zitten eten, maar het vult goed) ~10e p.p
- Le Connaisseur. Zeer goed eten voor de prijs: 18,50 voor een viergangenmenu met toetje. Allemaal voedsel dat voldoet aan de Nederlandse smaak. Drie keer gegeten, en het was geweldig. Tweede menu halve prijs als we er vóór 18:00 eten, dus dan is het 13,88 p.p. excl. drankjes.
- Burger King/McDonalds. Veel calorieën, vult niet. Niet echt goedkoop. Maar wel erg lekkere ijsjes!

In het centrum eet ik verder eigenlijk niet echt dus als er andere tips zijn: vooral vertellen!

Als we dingen zoals Madurodam gaan doen (waar ik om heel eerlijk te zijn niet veel voor voel, vooral omdat je na het betalen van entreegeld toch wel de neiging hebt om er wat langer dan strikt noodzakelijk te blijven, en één locatie kan nooit iedereen bekoren dus er gaan mensen zich lopen te vervelen) en misschien zelfs al wanneer er gezamenlijk gegeten wordt, moet er wel wat accountancy worden gedaan. Ik stel voor dat iedereen een verwacht bedrag van tevoren op de rekening van een van de organisatoren stort, en dat naderhand het kleingeld nog wordt verrekend (allemaal volledig transparant uiteraard).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:55
Ik ben in zoverre niet tegen fastfood, maar McDrek is gewoon 10x niks, Het smaakt niet, en na een half uur heb je weer honger. Een Donertoko, Shoarmazaak of zoals je zelf zegt Pizzahut of Le Connaisseur vind ik allemaal goed ;-)

Madurodam lijkt me ook geen strak plan. Dan ga je dus naar madurodam, en daar blijf je dus langer als je zou willen. De 2 locaties die ssj3gohan aangeeft lijken me wel erg leuk. Aanvliegroutes zijn altijd mooi, en ik hoop dat er 's nachts nog een hoop gebouwen in/rond The Hague mooi verlicht zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-09 13:47

Gutteguttegut

CEO of TFD

Ook aangemeldt!
In Rotterdam was het zo gezellig, dat is voor herhaling vatbaar ;)

Nu hoop ik wel dat ik meer dan 42 foto's ga schieten :P

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Overdag moet dat lukken toch Gutteguttegut, 's avonds moet je iedere keer wachten vanwege de lange sluitertijden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Mute schreef op zondag 13 december 2009 @ 23:51:
Overdag moet dat lukken toch Gutteguttegut, 's avonds moet je iedere keer wachten vanwege de lange sluitertijden :P
Bij mij kwam het voornamelijk omdat het zo gezellig was..en ik bijna niet met mn camera bezig was. :*)
Maar als we naar Madurodam gaan kan ik mn macro kunsten vertonen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaesve
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-05 03:04
ik denk dat ik ook wel kom. ik schrijf me alleen niet weer overhaast in, om me daarna af te melden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Gutteguttegut schreef op zondag 13 december 2009 @ 23:56:
[...]
Bij mij kwam het voornamelijk omdat het zo gezellig was..en ik bijna niet met mn camera bezig was. :*)
Dat komt me bekend voor :+
Moet wel weer zeggen dat het erg leuk was om eens met mensen te praten die hun lens keuze niet baseren op het zoveel 'zoom' in één lens te proppen om dan zo min mogenlijk te hoeven lopen :+

btw. als we met 20 man naar Madurodam gaan is het nog 'maar' 10,25 P.P. :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn

qadn

Pinnacle of Perversion

Madurodam lijkt me niet eens zo vervelend om foto's te maken (van de bezoekers dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickH
Madurodam is een no-go met zo'n groep, op een zaterdag en om foto's te maken. Binnenstad of stukken als Westbroekpark, Beelden Lange Voorhout, De Duinen en Clingendael zijn betere opties. Die is dus van de lijst ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike2k
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-09 14:51

Mike2k

Zone grote vuurbal jonge! BAM!

Deze Nikonian gaat ook wel weer mee denk ik ;)

You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silencedead
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:13
Rotterdam is me goed bevallen dus ik heb me alvast weer aangemeld.
Ik heb alleen wel een voorkeur voor iets "betaalbaars". Dus liefst geen dure parkeergarages. Eten vind ik een goed idee, mits we geen kaviaar met champagne gaan nuttigen :P.
En het liefst iets wat makkelijk bereikbaar is, in mijn geval per auto, maar voor anderen wellicht per OV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shark.Bait
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-09 13:50

Shark.Bait

deze zin geen werkwoord.

G-Tus schreef op zondag 13 december 2009 @ 19:41:
- Westbroekpark (voor de bloemenfreaks)
Bloemen in de winter? mis ik hier iets? :?

Nikon, Fujifilm en Apple zooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Shark.Bait schreef op maandag 14 december 2009 @ 20:23:
[...]

kunstbloemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Topicstarter
silencedead schreef op maandag 14 december 2009 @ 20:18:
Rotterdam is me goed bevallen dus ik heb me alvast weer aangemeld.
Ik heb alleen wel een voorkeur voor iets "betaalbaars". Dus liefst geen dure parkeergarages. Eten vind ik een goed idee, mits we geen kaviaar met champagne gaan nuttigen :P.
En het liefst iets wat makkelijk bereikbaar is, in mijn geval per auto, maar voor anderen wellicht per OV.
De auto in de binnenstad gaat je heel duur of waarschijnlijk helemaal niet komen te staan (ja, die zin bedoelde ik zo). Parkeergarages en -plekken zijn duur en vol, dus vandaar mijn idee om ergens buiten het centrum te parkeren en met de tram de stad in te gaan. Kost iedereen die de tram in stapt twee keer 70 cent oid, absoluut geen geld als je auto ergens gratiesch kan schtaan. En het biedt een gemakkelijke plek waar mensen met elk soort vervoer kunnen staan: mensen met de auto komen naar de parkeerplek (ofwel voor het eten en mee de tram in, ofwel na het eten als we terugkomen bij de auto's). Overigens weet ik nog helemaal niet waar er gratis en voldoende parkeerplek is op de juiste tijd, misschien wordt het wel een P&R bij een station. Ik geloof dat het RR station Nootdorp altijd wel leeg is qua auto's bijvoorbeeld, en dat is vlakbij een goede astrofotografie-plek.

En wat eten betreft: We gaan wel pollen. We kunnen kapsalon en wat drinken halen, dan ben je voor 7,50 klaar. Bij Le Connaisseur ben je 20 euro kwijt, en dat is een goedkoop restaurant (maar alsnog wel heel goed!). Ik begrijp dat de middelbare-school-studenten die mee zouden willen misschien geen 20 euro plus evt. bijkomende kosten te besteden hebben op zo'n avond, daar houden we natuurlijk rekening mee! Als er veel mensen zijn die wel mee willen eten, maar een restaurant te duur vinden, moeten we het bij fastfood houden, of iemand moet met een magnifiek idee komen om eten op een andere manier goedkoop - en nog steeds naar ieders smaak - te maken.

Maar... Niemand hoeft zich druk te maken om de kosten, je wordt nergens op onnodig hoge kosten gejaagd, een duur restaurant in getrokken, of een dure locatie ingesmeten, zolang je zelf voor vervoer binnen Den Haag zorgt blijft de rest van de dag zo duur of goedkoop als je het zelf maakt.

Ik zal mijn eerdere opmerking over van tevoren betalen ook nog even verduidelijken: Dit was geen definitief plan, het was maar een idee. Het is niet de bedoeling dat mensen 2 maanden van tevoren geld op mijn rekening gaan storten voor toekomstig voer ofzo. Bij eerdere feestjes heb ik wel eens het systeem gebruikt dat mensen van tevoren geld inlegden omdat er boodschappen gedaan moesten worden, en naderhand werden de kleintjes verdeeld. Op de fotografiedag kunnen we net zo goed allemaal zorgen dat we voldoende geld bij ons hebben en aan tafel allemaal inleggen, of een ander systeem naar keuze. Etc., je begrijpt wel wat ik allemaal bedoel.

Genoeg over geld. Nu terug naar fotografie :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:44

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik kan jullie bij deze de ideale goedkope combinatie van fastfood zonder hamburgers en pata aanraden, die ook nog eens in het centrum van Den Haag zit (Buitenhof): Vapiano. Zie www.vapiano.com
Zie het als een kruising tussen de mac en een goede italiaan :) Pizza's en pasta's naar eigen samenstelling, en afrekenen doe je pas achteraf. Ideaal voor dit soort uitjes :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zartok
Shark.Bait schreef op maandag 14 december 2009 @ 20:23:
[...]

Global warming..., gelukkig maar want anders was het wel koud geweest in februari
The Eagle schreef op maandag 14 december 2009 @ 21:35:
Ik kan jullie bij deze de ideale goedkope combinatie van fastfood zonder hamburgers en pata aanraden, die ook nog eens in het centrum van Den Haag zit (Buitenhof): Vapiano. Zie www.vapiano.com
Zie het als een kruising tussen de mac en een goede italiaan :) Pizza's en pasta's naar eigen samenstelling, en afrekenen doe je pas achteraf. Ideaal voor dit soort uitjes :)
Moeten mensen wel van de italiaanse keuken houden (aan de andere kant wie houdt er niet van pizza :9~ ) en jeumig wat staat er ook een fancy zooi op:
Knapperige Paprika, smaakvolle doperwtjes, fruitige appel en kruimige aardappels met een balsamico-roomsaus, afgerond met geroosterde amandelen. Hierbij raden wij u Fusilli pasta aan.
Gelukkig hebben ze ook gewoon ravioli, dan doe ik dat wel gewoon aan mijn :Y) .

[ Voor 0% gewijzigd door Zartok op 14-12-2009 22:21 . Reden: woord vergeten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BroederM
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 30-09 15:41
Okee nu ben ik het zat!

Gaan ze in de zomer, ben ik op vakantie!
Gaan ze in de winter in de nacht, heb ik nachtdienst
Gaan ze in Februari zit ik in Nieuw-Zeeland!!! :+

Dus nee mensen ik boycot de meetings niet, ik moet gewoon minder vakantie nemen!
volgende meeting ga ik mee.... hopelijk

My life is in 2D, How about yours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Topicstarter
We maken wel foto's zodat je op afstand mee kunt genieten

Wait...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aerofreak

aerofreak

Steve Jobs

Wat een rotleven heb je als je naar Nieuw Zeeland gaat. :+

Nieuw Zeeland is vast leuker om te fotograferen dan Den Haag...... :P

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quartex
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-12-2024

quartex

Virtual Dreams / Fairlight

Vergeet niet wat foto's op het SSC forum te plaatsen.
In het Den Haag gedeelte of het algemene Fotoforum.

Denk dat die gasten dat wel op prijs stellen =]

Running AmiExpress 3.6 Copyright (c) LightSpeed Technologies 1992-93

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunny
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-09 12:58
Ik heb me ook maar aangemeld. Vond de meeting in rdam bet gezellig :)

flickr Canon 5D Mark II | Canon 5D Mark III | 35mm f/1.4L | 50mm f/1.8 | 85mm f/1.2L II | 16-35mm f/2.8L II | 24-70mm f/2.8L | 70-200 f/2.8L IS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickH
TS aangevuld met voorstel voorlopige planning. Alle inspraak natuurlijk welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Programma ziet er prima uit. Qua eten sluit ik me gewoon aan bij de rest, of het nou Mac of iets anders wordt.
Ben zelf niet bekend in Den Haag, dus geen input voor leuke locaties. Alvast hartelijk bedankt voor degenen die daar druk mee (gaan) zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAMF
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-09 15:11

JAMF

010 the number of the best

Meld me nog niet aan, maar hou het wel in de gaten - Rotterdam moest ik laten gaan,
voor februari heb ik nog te weinig overzicht of ik tijd heb

Ze kenne lulle wat ze willen, maar 12 wijven hebben 24 billen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppx17
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22-08 18:09
Rotterdam moeten missen, hopelijk komt de datum nu beter uit. :) Ingeschreven uiteraard.

40D | 8 | 50 | 100 | 300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Topicstarter
Het komt steeds dichterbij, nog maar (ongeveer) anderhalve maand! Er is organisatorisch nog niet veel gebeurd, ik wilde daar nog vóór de derde week van januari verandering in brengen zodat we klaar zijn voor een leuke fotodag.

@G-Tus: leef je nog? Ik heb niet veel meer van je gehoord na mijn DM, eerlijk gezegd ook niet zoveel geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben er dit keer wel bij. Had voor de nachtmeet opeens een spoedklus dus kon niet komen. Iig P+R Nootdorp is goed te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Munnikman
  • Laatst online: 28-09 23:31
Net een nieuwe set dus moet er ook maar iets mee gaan doen lijkt mij... :-) Heb mij net aangemeld voor de hele dag. Lijkt mij erg leuk om eens met een hele groep rond te gaan, wat foto's te schieten en ervaringen uit te wisselen.

oowww en voor de volledigheid, ik schiet met een Canon 50D en zal i.i.g. een 17-40L f4.0, een 50mm f1.8 en een 580EX II meenemen. Wellicht dat ik tegen die tijd ook een leuke zoompje heb maar dat weet ik nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Laatst online: 23:07

iMars

Full time prutser

Ik ga mijn webmail in "Goede Fotografische Voornemens" proberen waar te maken :D

Ik wil meer mee met dit soort FotoMeet's om meer te leren over fotografie.

Alleen kan ik niet vrijdag overdag + 's avond's (net als de vorige keer in Rotterdam). Ik moet vrijdagavond namelijk les geven. Als het nachtfotografie wordt, kan/wil ik wel, maar weer wat later (en dat vind ik toch jammer).

Zaterdag overdag + avond + nacht kan ik wel.

* iMars meldt zich aan voor de zaterdag

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn

qadn

Pinnacle of Perversion

Is er al een datum? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Topicstarter
Nope, zullen we die eens gaan prikken? Ik was eigenlijk een beetje aan het spammen zodat we meer mensen hebben (en er dus een grotere kans op een redelijk grote canon- en nikon/allerlei-groep). We schijnen 6 en 13 februari als grootste kanshebbers te hebben, alleen Munnikman en Gutteguttegut (respectievelijk) hebben dan geen tijd. Is hier omheen te bouwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Je kan niet iedereen altijd even tevreden stellen hoor :)

Overigens hoorde ik gisteren dat een verjaardag niet door gaat, dus ik op 6 februari niet na het eten al weg zou moeten.

[ Voor 52% gewijzigd door BlaTieBla op 04-01-2010 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Bij mij is er misschien ook nog wel een gaatje te vinden op die dagen hoor..als het echt niet gaat helaas...volgende keer beter :)
Gewoon een datum prikken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaesve
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-05 03:04
ik kom er -net- achter dat ik 13 februari niet zou kunnen. dan is namelijk de voorronde van Kunstbende, waar ik aan meedoe.
ik heb me nog niet ingeschreven in de lijst van de TS, maar ik zou dit keer wel graag mee komen (vorige twee meets kon ik helaas niet). mag ik heel lief vragen of jullie daarom 6 februari als datum willen kiezen voor de meet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

Ik zie dat 6 & 13 februari de twee uitblinkers zijn. Gezien de laatste paar reacties zie ik dat 6 februari al een voorkeur heeft...

@ssj3gohan: datumpje prikken? Dan kan ik dat alvast vast zetten in mijn agenda :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Topicstarter
Ik wacht eigenlijk even tot NickH bij mij online komt. En G-Tus ook eigenlijk. Er is nog niet gescout e.d., daar moeten in het geval van 6 februari dan namelijk NU afspraken over worden gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn

qadn

Pinnacle of Perversion

ALs ik kom denk ik dat ik mijn mamiya eens uitlaat ipv de Nikon :)
Zover ik weet ben ik de enige tweakerd met een RB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Topicstarter
In dat geval kan ik op zich wel vragen of een vriend van me ook met zijn mamiya 645 komt. Dan wordt het net als in Rotterdam, een (of twee) tweaker(s) waar iedereen de hele tijd tegen vraagt waarom er geen previewschermpje op zijn camera zit :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Laatst online: 18:30
Ik neem m'n T90 sowieso ook wel mee, heb ik tenminste fatsoenlijke groothoek op.
Ik stem voor 6 februari :)

[ Voor 18% gewijzigd door Makkelijk op 05-01-2010 19:31 ]

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Velvet
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Het zou leuk zijn als ik deze keer mee zou kunnen doen, ik woon namelijk zelfs in Den Haag :)
Maar... ik kan alleen maar op 13 februari :(

Als ik kom, neem ik mijn nieuwe aanwinsten mee (5D2 + 24-70L) en de Sigma 70-200 f/2.8 Macro.
Mocht het deze keer niet lukken, volgende keer beter!

Fujifilm XT-20 | Fuji lenzen | Vintage lenzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Cool! Den Haag is behoorlijk dichtbij. Zal nog even naar mijn agenda kijken en dan zal ik ook in de agenda mijn voorkeuren aangeven :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

kaesve schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 14:47:
ik kom er -net- achter dat ik 13 februari niet zou kunnen. dan is namelijk de voorronde van Kunstbende, waar ik aan meedoe.
ik heb me nog niet ingeschreven in de lijst van de TS, maar ik zou dit keer wel graag mee komen (vorige twee meets kon ik helaas niet). mag ik heel lief vragen of jullie daarom 6 februari als datum willen kiezen voor de meet?
Als jij je inschrijft en alleen aangeeft dat je de 6de kan, wordt de kans alleen maar groter dat het ook de 6de wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

Velvet schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 19:36:
Het zou leuk zijn als ik deze keer mee zou kunnen doen, ik woon namelijk zelfs in Den Haag :)
Maar... ik kan alleen maar op 13 februari :(

Als ik kom, neem ik mijn nieuwe aanwinsten mee (5D2 + 24-70L) en de Sigma 70-200 f/2.8 Macro.
Mocht het deze keer niet lukken, volgende keer beter!
Cewl, zou ik dan de 24-70L op mijn body mogen proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:07
Gezellig een meet ....... niet mijn ding, maar wil misschien wel voor de gezelligheid langskomen, mits ssj3gohan de sambuca klaar heeft staan ;)

Kan ook wel wat gear meenemen dan.... foto's maken hoeft niet echt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Topicstarter
Zelf heb ik geen alcohol staan, heeft iemand sambuca voor Gerard?

Je kunt natuurlijk gewoon met het eten en nachtelijk rondrennen meedoen, maar waarom geen feauteaux? 't is geen wedstrijd, iedereen weet dat ik toch de beste foto's maak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
ssj3gohan schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 11:13:
Zelf heb ik geen alcohol staan, heeft iemand sambuca voor Gerard?

Je kunt natuurlijk gewoon met het eten en nachtelijk rondrennen meedoen, maar waarom geen feauteaux? 't is geen wedstrijd, iedereen weet dat ik toch de beste foto's maak.
Ja, maar ik ben heel onzeker en als ik dan jouw foto's met die van mij vergelijk dan word ik nog onzekerder.
Maar het is 's nachts dus... niet overdag?

En wat voor gear moet ik meenemen voor jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zartok
GerardHenninger schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 11:21:
[...]

Ja, maar ik ben heel onzeker en als ik dan jouw foto's met die van mij vergelijk dan word ik nog onzekerder.
Maar het is 's nachts dus... niet overdag?

En wat voor gear moet ik meenemen voor jullie?
Kijk even aan het begin, daar staat een poll om te bepalen op welke delen van de dag het is ('s middags, 's avond of beide), het ziet er naar uit dat het beide wordt, tussendoor kan er dan gegeten worden met zijn allen en kunnen mensen aansluiten/afhaken. Als je meegaat dan kun je dat daar dan ook aangeven in de meet manager zodat de datum dusdanig gekozen wordt dat de meeste mensen kunnen.

En er zijn altijd wel mensen met slechtere foto's ;) , maar als je niet wilt schieten is er niemand die je verplicht (althans afgelopen keer was dat niet zo :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, na een hele tijd lurken in dit soort meeting topics besloten voor het eerst ook werkelijk maar eens naar zo'n meeting te gaan. De vrijdagen zijn voor mij even afhankelijk van de vraag of ik vrij kan krijgen, maar ik verwacht daar geen problemen mee. Heb er zin in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Topicstarter
Het wordt zeker weten 'smiddags, dan eten, dan 's avonds. Vorige keer waren er genoeg mensen die eigenlijk bijna niks hebben geschoten, zelfs mijn trigger happy finger liet het op het einde afweten. Het is first and foremost een gezellige tweakmeet waar het toegestaan is om ontzettend nerdy te doen over fotografie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cablekevin
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-09 15:40

Cablekevin

CCCP Baby!

Ik wil ook komen, ben totaal niet foto nerdy :( En weet nog veel te weinig over mijn Nikon D90. Lijkt me erg gezellig, Rotterdam was ik alweer vergeten, Den Haag is lekker in de buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
Zartok schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 11:37:
[...]

Kijk even aan het begin, daar staat een poll om te bepalen op welke delen van de dag het is ('s middags, 's avond of beide), het ziet er naar uit dat het beide wordt, tussendoor kan er dan gegeten worden met zijn allen en kunnen mensen aansluiten/afhaken. Als je meegaat dan kun je dat daar dan ook aangeven in de meet manager zodat de datum dusdanig gekozen wordt dat de meeste mensen kunnen.
Thanks, ik weet hoe meets werken :) Maar ik zie vanzelf wel wat het wordt en dan kom ik wel of niet opdagen (ligt eraan hoe lief ssj69gohan is) ;)
En er zijn altijd wel mensen met slechtere foto's ;) , maar als je niet wilt schieten is er niemand die je verplicht (althans afgelopen keer was dat niet zo :P).
Durf niet zo goed te schieten tussen al dat andere gear geweld ;)

Worden er geen modellen meegenomen? Misschien leuk zodat er daadweklijk iets "leuks" te fotograferen is en vrouwen doen het vaak goed bij mensen met een camera.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

GerardHenninger schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 22:14:
[...]

Worden er geen modellen meegenomen? Misschien leuk zodat er daadweklijk iets "leuks" te fotograferen is en vrouwen doen het vaak goed bij mensen met een camera.....
Ik ben niet bekend in Den Haag, maar lopen daar geen modellen in het wild? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn

qadn

Pinnacle of Perversion

Maar, wanneer is het nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Topicstarter
Tsja mensen, ik hoor niks van NickH dus ik zet het nu eigenhandig op

13 februari

There we go. Enneh, Gerard, kun je zelf niet wat modellen regelen dan? Zorg wel dat er een beetje mee te praten is, ik heb een gloeiende hekel aan fotomodellen/etc. omdat het in 99% van de gevallen domme dozen zijn waar geen fatsoenlijk woord mee te wisselen valt.

edit: iets genuanceerder: die paar keren dat ik ermee heb samengewerkt dus, toen was ik overigens niet de fotograaf.

[ Voor 14% gewijzigd door mux op 07-01-2010 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Topicstarter
Kom je ook, mig29? Dan kun je ons modereren ;)

Trouwens, edit:
Ik heb meer over jou gehoord dan jij over mij... Hoe lief ga jij zijn? :+

[ Voor 73% gewijzigd door mux op 07-01-2010 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Top er is een datum :) Hij staat in de agenda!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

ssj3gohan schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 21:25:
Kom je ook, mig29? Dan kun je ons modereren ;)
Of wij "schop een modje" irl uitvoeren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zal NickH er eens op wijzen dat hij zijn handen uit de mouwen moet gaan steken >:)

Kans dat ik zelf kan is erug klein, dus ik zou zeggen: veel plezier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy_NL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-08 14:22
Leuk dat er een datum is. Paar dagen geleden me pas aangemeld en nu net een datum. Erg fijn!

Rijd er overigens nog iemand vanaf omgeving Zwolle? ..of vanaf een hoger gelegen plek, in ieder geval via de A28 rijd? Ik kan zelf makkelijk rijden, echter bediel het idee van het Carpoolen van de Nachtshoot van Rotterdam me ook best wel. Hoe minder auto's, hoe minder er geparkeerd hoeven te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn

qadn

Pinnacle of Perversion

Gaat in de agenda onder voorbehoud :)

Met vriendin, promoveren en fotoklussen staat dit qua prioriteit niet helemaal bovenaan.

Maargoed, een voorlopige bevestiging.

Ik kom waarschijnlijk met de RB67, omdat ik die weer eens moet uitlaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Topicstarter
Goed, ik heb de TS even geüpdatet met de groepen, althans, de merken waarmee men schiet. Zoals altijd is de Canon-groep ongetwijfeld groter dan de Nikon+anderspulgroep, dus misschien kiezen we er wel voor om op vrijwillige basis een paar mensen bij de Nikonians te dumpen, of de Canon-groep op te splitsen (vrijwilliger om een paar Canonians op sleeptouw te nemen?). Anyway, willen de mensen die hun merk nog niet hebben genoemd en nog niet bij de juiste groep staan in de TS dat eventjes posten danwel DMen?.

Daarbij komt nog een praktisch puntje, ik heb geen auto. Dat betekent niet dat ik volledig onherkenbaar zal zijn, ik zal op mijn lichtelijk opvallende ligfiets met audio-installatie overal heen fietsen, wat mij op zijn meest 25 minuten kost (Scheveningen-Nootdorp) terwijl de auto's hier waarschijnlijk korter over doen. Dat betekent dus dat er ofwel iemand als leider-auto moet kunnen werken, of iedereen moet goedwerkende GPS-zut hebben en van tevoren even de route bekijken. Er zitten een paar nare hoeken en gaten waar we doorheen moeten, zeker als we bij Nootdorp sterren gaan kijken (bij helder weer dus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aerofreak

aerofreak

Steve Jobs

Canonian meldt :)

Neemt mee:
Canon 450D + grip
Canon 70-200 F4 L
Canon 50 1.8
Canon 18-55 IS

Heb er zin'an 8)

~Leonardo Da Vinci~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn

qadn

Pinnacle of Perversion

Ik heb goedwerkende GPS-zut :) (Een Garmin GPS 60).

Maar ik kom gewoon met het OV en wil best gewoon wandelen/tram pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loser180
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-09 06:28
Lijkt me leuk, eerste fotomeet!

Kom uit Barendrecht(Rottedam) kunnen nog 3 mensen meerijden indien gewenst.
Heb prima gps zut, en een opvallende auto(oranje ;) )

Wil dan graag bij de canon groep!

[ Voor 15% gewijzigd door loser180 op 08-01-2010 11:14 ]

Jouw naam in onder mijn Post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gutteguttegut schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 21:28:

Of wij "schop een modje" irl uitvoeren :P
Argh, overdaad aan knopjes. Ienemienemutte :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog een Canonian:

Ik neem mee:
- Canon 7D (Met grip)
- Canon 17-55 f2.8 IS USM
- Canon 28-135 F3.5/F5.6 IS USM
- Canon 50mm 1.4
- Sigma 24mm 1.8
- Canon EX430 II
- Statief

Eventueel 70-200 f4 als ik deze dan al heb gekocht i.p.v. 28-135, en een en ander is afhankelijk van wat er in de tas kan.

Ohw en kom btw met de auto, met GPS, uit Vianen (Utrecht)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2010 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Topicstarter
Ah, heel mooi, bouncing_tom, ik mag dan vast wel een keertje jouw 24/1.8 op mijn 450D twisten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja geen probleem, maar zoals ik al zei, het is ook een beetje afhankelijk van wat er in mn tas past. Het is namelijk wel altijd de eerste lens die sneuvelt als ik mn tas inpak, maar ik ga proberen rekening met je te houden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Verwijderd schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 11:18:
[...]

Argh, overdaad aan knopjes. Ienemienemutte :+
Ah, ben jij zo'n fotograaf.... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickH
ssj3gohan schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 10:05:

Daarbij komt nog een praktisch puntje, ik heb geen auto.
Je kan met mij meerijden. Ik heb een eigen auto waar alleen Zartok in zit, daarnaast heb ik meerdere navigatie mogelijkheden :)

Over mijn afwezigheid: vriendin ziek enzo en moeten zorgen, weinig tijd voor de PC. Gelukkig schopte DickCAH me (een beetje te hard, maar ik ben er!) richting het topic.

Voorstel is om volgende week 1 á 2 avonden te scouten en aan de hand daarvan een route uit te stippelen.

[ Voor 55% gewijzigd door NickH op 08-01-2010 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

Al geDM-et voor mijn gear (zie sig).

Ik kom uit Rotterdam en komt met mijn leasebak. Er kunnen 3tot4 mensen meerijden. Benzine kost me niks :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Topicstarter
Zoals NickH hierboven heeft gezegd gaan we volgende week scouten. Op de eerste en tweede pagina staan al wat ideeën voor locaties, maar hierbij nog een laatste verzoek:

Weet je leuke plekjes, bespaar het ons dan niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

sapphire schreef op zondag 13 december 2009 @ 12:45:
ja op zaterdag overdag in den Haag centrum....succes :p
Met de auto gaat dan sowieso geen goed idee worden, en qua mensen is eht dan ook echt irritant druk in de binnenstad.
Ik weet nog wel wat leuke parkeerplekjes net buiten het centrum :)

* jules heeft overigens ook interesse. Kan alleen niks beloven of het ook daadwerkelijk gaat lukken in mijn planning.

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Pagina: 1 2 ... 7 Laatste