Het grote Nikonmount-objectieven-topic V8.0 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 14 ... 35 Laatste
Acties:
  • 203.164 views

Onderwerpen

Alle 55 producten

• NickH
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 31-10 12:24
Wijnands schreef op woensdag 01 april 2009 @ 08:41:

* Wijnands blijft dit weekend ver uit de buurt van de rai.
Same ^^. Ga andere auto's schieten: een classic rally... Meteen een goede fieldtest voor m'n nieuwe tammy *;

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-11 14:39

DeFeCt

je wéét toch

...kunnen jullie ook niet wachten totdat het 14 april is? Het voelt verdomme net als Sinterklaas.. er komt iets maar je weet nog niet wat :)

Flickr

• NickH
* NickH geeft de geruchtentrein een slinger

D5000 instapbody met full hd film met AF en 15mp
D400 met 15mp en full hd film

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:41

Vis

NickH schreef op woensdag 01 april 2009 @ 22:19:
* NickH geeft de geruchtentrein een slinger

D5000 instapbody met full hd film met AF en 15mp
D400 met 15mp en full hd film
Hmm Kenrockwell heeft hier ook meer informatie over idd..
Ben reuze benieuwd, wil graag overstappen in de loop van het jaar naar een andere body, D90 stond in de planning. Maar toch maar afwachten op andere geruchten!

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Ik ben niet echt super nieuwsgierig. Enige wat me iets minder zou bevallen is als het de D400 is en de D300 nog dit jaar onder de 1000 euro duikt, dan heb ik een beetje spijt. Verder... ik gok of op een instapper voor naast de d60 of op een d300 opvolger. Zullen geen coolpixes zijn en voor nieuw glas doen ze meestal niet zulke uitgebreide pers evenementen.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

• wolver1ne
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 25-01 07:07
D400 als opvolger van D300 is onvermijdelijk en zal hopelijk bekend gemaakt worden op 14 april of later dit jaar. :o

Verwijderd

Een prijsinstapper met fullHD lijkt mij niet echt reeel. Ik denk eerder aan HDready.

• NickH
Volgens verschillende sites is de D40 uit productie en bijna nergens leverbaar meer. Zag op NR dat de flyers of ander promotiemateriaal voor de D40 ook niet meer beschikbaar was. Ruikt toch sterk naar een nieuwe instapbody. En of 'ie dan fullhd of hdready is, boeie, als je ermee kan filmen zullen we steeds meer filmende consumenten zien omdat een van de "bezwaren" tegen een DSLR tov een compact het niet kunnen filmen is.
Aan de andere kant, de D60 is er ook nog steeds voor die instap niche.

Waar wordt er dit weekend trouwens klassiek rally gereden?

Verwijderd

NickH schreef op donderdag 02 april 2009 @ 08:19:
Volgens verschillende sites is de D40 uit productie en bijna nergens leverbaar meer. Zag op NR dat de flyers of ander promotiemateriaal voor de D40 ook niet meer beschikbaar was. Ruikt toch sterk naar een nieuwe instapbody. En of 'ie dan fullhd of hdready is, boeie, als je ermee kan filmen zullen we steeds meer filmende consumenten zien omdat een van de "bezwaren" tegen een DSLR tov een compact het niet kunnen filmen is.
Dan zijn ze wel erg laat met de opvolger. De D40 is officieel al maanden uit productie, alleen zijn er nog af en toe plukjes van verkrijgbaar. Ik denk niet dat er een model onder de D60 gaat komen. In de huidige line-up lijkt mij de D60 een concurrerende instapper.

• NickH
Wijnands schreef op donderdag 02 april 2009 @ 08:44:
Aan de andere kant, de D60 is er ook nog steeds voor die instap niche.

Waar wordt er dit weekend trouwens klassiek rally gereden?
http://RCO-Rally.nl

Trouwens, niemand wat te zeggen over mijn nieuwe 17-50/2.8?

[ Voor 44% gewijzigd door NickH op 02-04-2009 10:13 ]

• breadje
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:32
Ik hoop eerlijk gezegd stiekem een beetje dat er een nieuwe Nikon 80-400 komt met motor in de lens... De huidige 80-400 is al redelijk oud, of was de 70-300 bedoeld als vervanging?
Moet ik erover zeggen Nick behalve gefeli? Aardige test shots en het is gewoon een fijne lens.

• NickH
Ik bedoelde over de testshots :+, scherpte, kleur, bokeh, ik ben zelf erg tevreden.

Trouwens, komt er een nieuwe flitser?
Ja, die test shots zijn prima. Vind de roos 't mooiste, de rest is de compositie niet geweldig.

Wat de flits betreft, eerste geruchten waren er al afgelopen najaar. Verder lopen de amerikanen al zeker sinds februari te klagen dat de sb-600 zo slecht leverbaar is. Zou me op zich niks verbazen als er een nieuwe komt. Betere interface staat dan hoog op mijn lijstje.

• estorino
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-11 14:45
Ik heb nu anderhalve maand een Nikon D40, ben er erg blij en tevreden mee. Mijn pa heeft een D80 met zo'n mooie 18-200 VR lens. Ik heb met die body (en lens) een dag gespeeld en kwam niks tegen dat ik mis op mijn D40. Ik heb ook geen oude lenzen, dus dat mijn D40 geen ingebouwde AF motor heeft is geen gemis. Anyway, die lens vond ik wel erg gaaf. Ik heb alleen de kitlens (18-55 II), de 18-200 VR valt buiten mijn budget, dus ik heb vandaag de 55-200 VR van Nikon (55-200mm f/4-5.6 AF-S VR DX Zoom-NIKKOR om precies te zijn :) ) besteld bij een fotozaak bij mij in de buurt. Sluit qua bereik mooi aan op de kitlens. Ga hem morgen ophalen voor 177,-. Ga volgende week een aantal dagen naar Texel en ik denk dat ik daar leuk kan gaan spelen; natuur, mensen en sport (want ik ga met hardloopvrienden een estafette doen). De non-VR variant is een stukje goedkoper, maar omdat ik hem vooral voor sport (hardlopen/atletiek) wil gaan gebruiken lijkt mij de VR versie zeker de moeite waard, omdat je iets kortere sluitertijden kan gebruiken, nietwaar?

Zal morgen ook pics van mijn complete setje maken.

[ Voor 1% gewijzigd door estorino op 02-04-2009 11:44 . Reden: typo's ]

https://www.strava.com/athletes/10490675

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

VR zorgt er voor dat je langere sluitertijden kan gebruiken, dus juist bij sport heb je er minder aan.

Niettemin is de lens met VR wel beter en het prijsverschil is minimaal, dus je hebt alsnog een goede keuze gemaakt als je het mij vraagt hoor.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Met ^^^

Toen de 55-200 VR uitkwam had ik er m'n vraagtekens bij. Toen dat ding nog maar 3 of 4 tientjes duurder was dan de versie zonder werd het zelfs voor mij als conservatief type een no-brainer.

• estorino
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-11 14:45
Hooglander1 schreef op donderdag 02 april 2009 @ 11:46:
VR zorgt er voor dat je langere sluitertijden kan gebruiken, dus juist bij sport heb je er minder aan.

Niettemin is de lens met VR wel beter en het prijsverschil is minimaal, dus je hebt alsnog een goede keuze gemaakt als je het mij vraagt hoor.
Thanks, en ik had me notabene nog uitgebreid ingelezen, redeneer ik alsnog precies verkeerd om :) Langere sluitertijden zijn mogelijk doordat je handbewegingen gecorrigeerd worden...

Edit: ff opgezocht:
non-VR 55-200 = 139,-
VR 55-200 = 177,-
(beide bij dezelfde winkel bij mij in de buurt)

[ Voor 9% gewijzigd door estorino op 02-04-2009 12:21 . Reden: toevoeging ]

https://www.strava.com/athletes/10490675

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Volgens mij de met VR ook optisch beter als ik het goed herinner.

-Jaap-io in "Het grote Nikonmount-objectieven-topic V8.0"

Voor het prijsverschil zou ik het niet laten. :)

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:01

ThunderNet

Flits!

Dit is niet het juiste topic voor geruchten over camera's en/of flitsers:)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• NickH
Want? Dit is geloof ik het topic waar alle Nikonians komen om te kletsen over Nikon spul, een beetje geruchten hoort er dan toch ook bij? Geloof ook niet dat er veel mensen zijn die zich eraan storen, maar ik kan het ook verkeerd hebben.

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Centraal Nikon-dedicated Flits-topic :Y)

ThunderNet is er imo wel beetje erg vroeg bij, maar hij heeft een punt.

Al zou een Nikon-gear topic niet gek zijn imo.

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:41

Vis

Het gaat ThunderNet meer om de "geruchten" denk ik..
Maar waarom dat niet in dit topic zou mogen vind ik ook een beetje raar..

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

• NickH
Hooglander1 schreef op donderdag 02 april 2009 @ 12:59:
Centraal Nikon-dedicated Flits-topic :Y)

ThunderNet is er imo wel beetje erg vroeg bij, maar hij heeft een punt.

Al zou een Nikon-gear topic niet gek zijn imo.
Met nog een los topic gaat het alleen maar verwateren denk ik (zie als voorbeeld PFG en strobist topic(s)). Het gaat al sinds jaar en dag over meer dan alleen de lenzen die op nikonspul passen.

Ik snap wel dat roddelen over geruchten misschien iets té speculatief is, maar hij was er zo vroeg bij inderdaad :+
Is 'ie voor aangenomen en hij had gewoon gelijk

• ThunderNet
  • Laatst online: 17:01

ThunderNet

Flits!

Mag ik jullie wijzen op het volgende topic? Fotografie feedback topic v2.0

Een discussie over dit onderwerp is daar welkom. Hier niet, omdat het flink off-topic is. :)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• NickH
Affijn, een nieuwe walkaround heb ik (17-50) en ik voel dat het vakantiegeld er weer aankomt :9. Wordt dus een moeilijke keuze: Tokina 12-24 of een Sigma 10-20.

Ik vind de 2 kortere mm van de Sigma wel interessant op papier, vraag me alleen af hoeveel het te zien is in het echt. Daarnaast heb ik de Tokina al eens in mijn handen en op m'n D40 gehad en is het gewoon een bewezen stuk glas. Ga meer eens op onderzoek uit naar meningen over de Sigma 10-20.
Zijn er hier mensen die de sigma of de tokina en sigma hebben?

• Sallin
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
NickH schreef op donderdag 02 april 2009 @ 14:01:
Affijn, een nieuwe walkaround heb ik (17-50) en ik voel dat het vakantiegeld er weer aankomt :9. Wordt dus een moeilijke keuze: Tokina 12-24 of een Sigma 10-20.

Ik vind de 2 kortere mm van de Sigma wel interessant op papier, vraag me alleen af hoeveel het te zien is in het echt. Daarnaast heb ik de Tokina al eens in mijn handen en op m'n D40 gehad en is het gewoon een bewezen stuk glas. Ga meer eens op onderzoek uit naar meningen over de Sigma 10-20.
Waarom niet ff wachten op de nieuwe nikkor, en waarom niet de 11-16 van tokina?

This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

Ik heb de sigma in combi met een D200. Ik ben er tevreden over, alhoewel die nieuwe nikkor ook wel mijn interesse heeft :)

Flickr

• NickH
Sallin schreef op donderdag 02 april 2009 @ 14:07:
[...]

Waarom niet ff wachten op de nieuwe nikkor, en waarom niet de 11-16 van tokina?
Ik vind 11-16 net iets te krap qua zoom en die Nikkor... Tja, er moet eerst maar eens worden gezien of die er wel echt gaat komen volgens mij...
Sigma wel 's geleend. Voelt aan als plastic maar doet wat het moet doen. Zou zelf voor de tokina gaan denk ik of toch even op de nieuwe nikon wachten

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Ik heb een Tokina 12-24, inmiddels 2 jaar alweer. Op de D50 vond ik het een hele fijne lens, lekker scherp zelfs vol open, goed contrast en mooie kleurtjes. Wat ik jammer vond is dat hij soms ietsje traag was met scherpstellen, omdat er geen focusmotor in de lens zit. Nu op de D300 heb ik hem nog niet heel veel gebruikt, maar ik merk dat hij nog fijner is geworden. Het enige minpunt wat ik had is door de sterkere focusmotor verholpen en de scherpte lijkt zelfs nog wat beter geworden.

Verwijderd

Ik heb de Sigma wel eens op mijn camera gehad.
Inderdaad meer plastic dan de Tokina. De 2 mm wijder geeft wel meer beeld en is op zich wel interessant. Echter de degelijkheid van de Tokina is zo ontzettend veel beter dan die van de Sigma. Daarnaast ben lever ik liever een beetje lichtsterkte in op het wijde deel om wat lichtsterkte te winnen op het "tele" eind. (Zit dat er op bij dit bereik? 8)7 ) Maar ik ben dus erg blij met de niet verlopende lichtsterkte van de Tokina.

Met de set body's die ik heb, heb ik geen HSM o.i.d. nodig. Als ik geen zin heb in herrie van dat ding, dan zet ik hem gewoon op f5.6 focus op zeg 2 meter en dan hyperfocal focus ik gewoon vanaf 1 meter tot oneindig.
(Nu moet ik zeggen dat de herrie van de Tokina of de interne focus motor mij nooit heeft gestoord.)

n.b. Laat ik dan ook gelijk de overweging van Blatiebla mee nemen. (Het was zijn Sigma). Voor hem was het een speellens en daarom wilde hij gewoon zo belachelijk wijd als mogelijk was. Dus de Sigma, want wijder is er niet in een zoomlens. De slechter build boeide hem toen niet, want, het is toch maar om te spelen.

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

Wat betreft de build van de Sigma.. ik ken de Tokina niet, maar ik heb wel de 17-55 van Nikon, dus qua build denk ik wel iets te kunnen vergelijken. Ja hij is minder, maar is dat storend? Voor mij totaal niet, ik zie vaak mensen de build als argument aanvoeren, maar tot op heden zou ik me niet kunnen bedenken waar de build van de Sigma ook maar enigzins tekort zou kunnen schieten. Uiteraard is dat een persoonlijk iets, maar ik vraag me wel eens af of mensen het niet wat teveel overdrijven. Je koopt m.i. zo'n lens voor zijn wide bereik en dan is de Sigma "all you can get" :)

Flickr

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:30

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Ik kan me uitstekend vinden met de bovenstaande post. Ik heb ook beide lenzen al eens geprobeerd, de sigma van Blatiebla, en de tokina van DickCAH. De Tokina is mij stukken meer bevallen. Het is even wennen aan de manualfocus-clutch, maar dat zijn details. Zelf zou ik zo'n lens hoog 1 á 2 keer in m'n leven gebruiken op MF. Build-quality van beide lenzen zijn goed te noemen, maar die van Tokina is toch echt wel beter dan de sigma.

Hier staat tekst

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
DeFeCt schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 09:01:
Wat betreft de build van de Sigma.. ik ken de Tokina niet, maar ik heb wel de 17-55 van Nikon, dus qua build denk ik wel iets te kunnen vergelijken. Ja hij is minder, maar is dat storend? Voor mij totaal niet, ik zie vaak mensen de build als argument aanvoeren, maar tot op heden zou ik me niet kunnen bedenken waar de build van de Sigma ook maar enigzins tekort zou kunnen schieten.
Coating. Ik had een 18-125, waar je toch al best wat slijtagesporen zag. De 50-500 van een vriend van me destijds verloor ook z'n coating op diverse plekken. Overall vind ik de Tokina ook veel steviger overkomen, dus mocht je de lens later een keer weer willen verkopen, dan is de Tokina bij gelijk gebruik nog in betere staat :)

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:21

voodooless

Sound is no voodoo!

Ik ben gisteren even naar de winkel geweest om effe te spelen met de 16-85. Er leuk lensje, vooral de extra paar mm in de groothoek lijken me erg interessant.

Erg leuk was ook de D90 die ze ervoor gezet hadden. Ik zou bijna de neiging krijgen om de D70 body te verkopen en dan voor D90 + lens te gaan. Maar dan moet ik wel behoorlijk wat geld gaan bijleggen... en helaas vind ik de combinatie prijstechnisch nogal tegenvallen, los kopen is namelijk amper duurder :( .

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• Sjaak_Afhaak

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Merk je aan de kwaliteit van de foto's van je D70 (aantal MP, ruis, etc) dat je al toe bent aan een nieuwe body? Qua formaat en gewicht zullen de D70 en de D90 niet zo denderend veel van elkaar schelen. Wel qua scherm, features, etc, maar dat wist je vast al ;)
Je had je eigen body ook mee naar de winkel moeten nemen, nu zit je weer te twijfelen. Eigen schuld, dikke bult :+

Ik zou als ik jou was gewoon eerst met een nieuwe lens beginnen. :)

Hier staat tekst

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Sjaak_Afhaak schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 10:47:
Ik zou als ik jou was gewoon eerst met een nieuwe lens beginnen. :)
Gezien het geringe prijsverschil tussen de twee los of samen ga ik dat ook zeker doen. Met de D70 ben ik altijd heel tevreden geweest. Maar als je ziet wat de nieuwe camera's doen met wat minder licht, dan begint het toch weer te kriebelen ;) Maar goed, eerst maar een lens, body kan altijd nog :)

Ik had laatst een D70 beet. Grappig hoeveel daarvan in m'n d50 terug komt. Om eerlijk te zijn, goed stukkie glas erop, even wennen aan het miniscule scherm en niet verder gaan dan iso 800 en het is nog steeds een goede camera.

• Schummie
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21-06 00:52
Beste lezers,

ik heb een rare vraag, ten eerste, ik heb nog weinig verstand van mijn nieuwe camera, de Nikon D40x.
Bij aankoop van de nieuwe camera, een paar jaar geleden, zaten twee lenzen en één daarvan was een
Nikon 55-200mm f/4.5-5.6G ED AF-S VR lens.
Echter vrij snel na de aankoop heb ik een dienstongeval gehad en ben ik gehandicapt geraakt, dus ik heb
de camera een hele tijd niet meer gebruikt, ik had even wat anders aan mijn hoofd.
Nu wil ik weer wat gaan fotograveren, maar nu stelt bovengenoemde lens niet meer scherp.
De andere lens die ik erbij heb, doet dit wel.
Ik heb de instellingen op de lens op automatisch staan.
Nu is mijn vraag heeft iemand van jullie dit wel eens meegemaakt met een lens of weten jullie misschien
een mogelijkheid om hem weer te laten werken?

Ik hoop dat iemand mij kunt helpen.

Schummie.

• adoy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-10 21:16

adoy

1 dubbele WifWaffer® aub!

@Schummie :

Staat het knopje op de lens met A/M op A?

Fotogear -> Nikon D50 ★ Stukjes glas ★ Flitsert ★ Kleine snuisterijen

• Schummie
Ja hij staat netjes op A en als ik mijn oor tegen de lens hou dan hoor ik hem heel zachtjes.

• adoy

adoy

Dan kun je nog proberen de contacten op de achterkant van de lens te reinigen met een wattenstaafje met een heel klein beetje alcohol en anders is de lens kapot! :(

Als je nog iemand anders weet met een Nikon body, dan kun je hem daar nog even testen voor de zekerheid.

Succes!

• Schummie
Hartstikke bedankt voor het meedenken.
Zoals je zal vermoeden is de garantie inmiddels verlopen, is het dan toch nog
rendabel om de lens ter reparatie aan te bieden of zeg jij van kijk naar een andere lens?
(als ik weer een keer geld heb)

Thanks Schummie.

• adoy

adoy

Ik heb zelf geen ervaring met het laten repareren van lensjes. Misschien een andere tweaker?
Maar omdat het om een niet al te dure lens gaat, denk ik dat je een beter een nieuwe kunt kopen (ongeveer €175) of kijk gelijk voor een beter alternatief! :)

Reparatie begint vanaf een euro of 70.

Overigens is een defecte lens niet zonder waarde, op ebay kun je die prima kwijt.

• Shark.Bait
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-09 13:50

Shark.Bait

deze zin geen werkwoord.

nieuw gerucht:
Talk about exciting news today! I heard through "unofficial" channels that the new 28/1.4 will be released for sale November/December 2009. It's going to have Nano Crystal technology, AF-S, 77mm threads instead of 72, and thankfully no VR. To my disappointment it will have that rotten bayonet lenshood mount
http://forums.dpreview.co...rum=1021&message=31489736

Nikon, Fujifilm en Apple zooi

Als dat waar is... ben bang dat dat bepaald geen koopje wordt in de orde van de 35mm

• Remy
  • Laatst online: 22-10 22:00

Remy

I usually get 100% accuracy

Verwijderd schreef op donderdag 02 april 2009 @ 09:43:
[...]

Dan zijn ze wel erg laat met de opvolger. De D40 is officieel al maanden uit productie, alleen zijn er nog af en toe plukjes van verkrijgbaar. Ik denk niet dat er een model onder de D60 gaat komen. In de huidige line-up lijkt mij de D60 een concurrerende instapper.
Het lijkt er overigens op dat de D60 binnenkort een opvolger krijgt: nikon-readies-something-for-april-14th-launch: een D60-like body met kantelscherm. In combo met Live-view de ideale kleine walkaround schiet-overal cam.

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Remy/nikond60followup.jpg

De lens ziet er ook nieuwig uit, of ligt dat aan mij? :)

LinkedIn
Instagram

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Dat is een 18-55 kitlensje ben ik bang Remy

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Remy schreef op maandag 06 april 2009 @ 22:58:
[...]
Op de andere foto's is het vrij duidelijk een 18-55VR

• Rudedadude
  • Laatst online: 22:07

Rudedadude

Maybe we were born to run

Afgelopen zaterdag de Tamron 28-75 2.8 gekocht. Ik had er helemaal geen rekening mee gehouden dat ook die lens voor Nikon al een motortje ingebouwd zou hebben. Op een aantal reviewsites zie je nog afbeeldingen van versies met een diafragma-ring (die mijn versie dus niet meer heeft), maar er worden dus steeds nieuwere versies uitgebracht onder exact dezelfde naam.

Hoe dan ook, een prettige lens, mijn versie vind ik behoorlijk scherp op 2.8. De focusmotor werkt goed, maar wordt duidelijk langzamer bij weinig licht.

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:48

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

[...]
Het lijkt er overigens op dat de D60 binnenkort een opvolger krijgt: nikon-readies-something-for-april-14th-launch: een D60-like body met kantelscherm. In combo met Live-view de ideale kleine walkaround schiet-overal cam.

[afbeelding]

Is gewoon de 18-55 VR kitlens zo te zien :)

Zie ook: http://www.blogcdn.com/ww...2009/04/nikon03040609.jpg

spuit 11...

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Remy
  • Laatst online: 22-10 22:00

Remy

I usually get 100% accuracy

Damn, had gehoopt dat het een leuk simpel 16-50 f/4 lensje zou zijn geweest :'( De zilveren rand aan het uiteinde lijkt me zo breed voor de 18-55, maar ach :)

LinkedIn
Instagram

Vind die foto's een luchtje van zorgvuldig gelekt hebben. Je ziet een feature, het vermeende klapscherm, je ziet dat het instap klasse is maar verder zie je overal net niet het model.
En wat lenzen betreft. ik zat 's bij KEH te neuzen op de website en ik zag daar een 400mm f3.5 staan voor nog geen 1000 dollar. Nou zat ik 's te fantaseren of dat iets is voor de jacht op "vliegend" wild maar zou ik AF niet missen? Iemand wel 's wild geschoten met zo'n joekelaar?

• NickH
Zorgvuldig gelekt? Gestaged bedoel je :P

Afbeeldingslocatie: http://nikonrumors.com/wp-content/uploads/2009/04/1238928327m114.jpg

Afbeeldingslocatie: http://nikonrumors.com/wp-content/uploads/2009/04/1238928354m176.jpg

• breadje
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:32
@wijnands
Ik heb zelfs sinds een kleine week de sigma 150-500 in bezit, met AF dus, weliswaar 100mm langer dan jou keuze maar valt ook in de categorie joekelaar denk ik. Ik denk eerlijk gezegd dat het zonder AF wel heel moeilijk om vliegende vogels op de plaat te krijgen. Als je leuke foto's wilt dan wil je toch graag dat het gevogelte richting de camera kijkt en dat betekent dat je moet scherpstellen op een object dat op je afkomt. (al was het maar een beetje schuin naar je toe). Ik krijg het zelf in iedergeval niet voor elkaar om dan met de hand scherp te stellen.

• Spikey
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-11 23:43

Spikey

Making the web accessible!

hmm ik had vandaag met plezier in het aankopen-topic melding willen maken van mijn nieuwe Tamron 17-50 2.8, maar helaas.. deze bleek tussen de 35 en 48mm een flinke portie frontfocus te hebben.
totaan 35mm en ook op 50mm was de focus wel goed.

hij is dus terug naar kamera-express voor omruiling. nu maar hopen dat de nieuwe versie uiteraard wel in orde is..

eerste algemene indruk was wel dat de bouw een stuk beter aanvoelde dan de 18-55 kitlens (duh) en eigenlijk mijn verwachtingen wel overtrof. op de brandpuntsafstanden dat de focus goed was vond ik hem overigens ook prettig scherp op 2.8! ben dus benieuwd naar de nieuwe!

Sony a6700 + primes | Trek Checkpoint SL5 Gen2 | Trek Emonda SL7 2019

• Honolulu
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Wijnands schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 07:35:
En wat lenzen betreft. ik zat 's bij KEH te neuzen op de website en ik zag daar een 400mm f3.5 staan voor nog geen 1000 dollar. Nou zat ik 's te fantaseren of dat iets is voor de jacht op "vliegend" wild maar zou ik AF niet missen? Iemand wel 's wild geschoten met zo'n joekelaar?
vroeger deden ze het zonder en lukte het ook ... (maarja, datzelfde geldt voor wasmachines, koelkasen en magnetrons :+)

oftewel: het kan, maar het is een kunst apart. Vergeet niet dat 'ze' vroeger fatsoendelijke split prism finders hadden. Dan was het nog eenvoudig te zien of je iets scherp had. Je moet nu echt vertrouwen op de electronica - en dat werkt aardig, behalve bij handmatig scherpstellen (mening)

't is voor mij een reden om zo'n ding niet te doen, hoe verleidelijk het prijskaartje ook is ;-)

Ach, laat maar...

Verwijderd

goed nieuw voor mij, ik heb morgen een shoot met een vriendin, en ik krijg net email dat m'n nieuwe 35mm 1.8 binnen is. Morgevroeg dus halen, en direkt erna direkt het lensje los laten op die vriendin. Ben benieuwd naar de kwaliteit op m'n D90.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 20:11:
goed nieuw voor mij, ik heb morgen een shoot met een vriendin, en ik krijg net email dat m'n nieuwe 35mm 1.8 binnen is. Morgevroeg dus halen, en direkt erna direkt het lensje los laten op die vriendin. Ben benieuwd naar de kwaliteit op m'n D90.
Vergeet niet je resultaten te laten zien :) !

Verwijderd

zal ik doen, enige voorstellen om hem ultiem te testen? Ik krijg normaal deze week uit Nederland ook nog een 2e SB-600. Dan kan ik mee in het strobisten topic. xD

• Shark.Bait
  • Laatst online: 04-09 13:50

Shark.Bait

deze zin geen werkwoord.

Wijnands schreef op maandag 06 april 2009 @ 21:15:
Als dat waar is... ben bang dat dat bepaald geen koopje wordt in de orde van de 35mm
Nee dat zeker niet, maar iig wel goedkoper dan een 2e handse 28mm f/1.4 die je nu kan kopen....
[...]

[afbeelding]

Is dat niet iets voor een nikon D5000 rumoeren topic ipv hiero?

[ Voor 52% gewijzigd door Shark.Bait op 07-04-2009 21:49 ]

Nikon, Fujifilm en Apple zooi

• NickH
Spikey schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 16:36:
hmm ik had vandaag met plezier in het aankopen-topic melding willen maken van mijn nieuwe Tamron 17-50 2.8, maar helaas.. deze bleek tussen de 35 en 48mm een flinke portie frontfocus te hebben.
totaan 35mm en ook op 50mm was de focus wel goed.
Hoe kwam je daarachter? Heb je een focustestchart gebruikt of zag je het gewoon? Ik heb 2 weken geleden ook een 17-50/2.8 gekocht maak me een beetje zorgen.

Sowieso doet die lens raar, af en toe focust 'ie niet lekker en krijg ik een F-- error op m'n camera. Dan moet ik de camera uitzetten, de lens uit de mount draaien en er weer indraaien. Gisteravond een stuk of 4-5x gebeurt... Tips? Teruggaan?
Honolulu schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 18:38:
[...]

vroeger deden ze het zonder en lukte het ook ... (maarja, datzelfde geldt voor wasmachines, koelkasen en magnetrons :+)

oftewel: het kan, maar het is een kunst apart. Vergeet niet dat 'ze' vroeger fatsoendelijke split prism finders hadden. Dan was het nog eenvoudig te zien of je iets scherp had. Je moet nu echt vertrouwen op de electronica - en dat werkt aardig, behalve bij handmatig scherpstellen (mening)

't is voor mij een reden om zo'n ding niet te doen, hoe verleidelijk het prijskaartje ook is ;-)
Ja, met een split prism valt 't goed te doen. En met de D300 standaard viewfinder lukt het me ook heel redelijk met m'n 135mm maar daar heb ik gewoon meer tijd want die gebruik ik voor portretten

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

Ik heb een tijd geleden een 50mm 1.4 via marktplaats gekocht van iemand die helemaal klaar was met alle electronica en het daarbij behorende AF verhaal, een split prism in z'n D200 had laten zetten en alles manueel ging doen... dat is natuurlijk ook een optie :)

Flickr

• NickH
Nomad schreef op woensdag 08 april 2009 @ 10:10:
het is echt aan te raden om, waar het kan, af te stoppen naar F/8 of kleiner. Ik vind zeker die bloemen foto niet lekker meer om naar te kijken. Ik zou dan de camera eens op statief willen en dan kijken wat je aan detail bij croppen hebt en wat je aan detail bij TC hebt.
Wat verbeterd er bij het afstoppen naar f/8, scherpte? Ik wil het best eens proberen, kijken of ik vanmiddag nog even tijd heb om dat te doen. Welke focal lengths zou je willen aanraden? 200 en 400 en die 200 croppen naar het beeld van de 400?

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:06
scherpte/CA etc meerdere dingen worden er duidelijk beter van :)...
200mm F/5.6 t.o.v. 400 F/5.6 Die 200mm dan uiteraard zonder tc.

De 200 upscalen naar 400mm.
Dan kijken hoeveel extra detail je nou eigenlijk vast legt.
Ik zou ook een 400 F/8 en F/11 maken, omdat je dan kan zien wat je extra detail kàn zijn, mits je genoeg licht ter berschikking hebt.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

• NickH
Lijkt me leuk om te doen! Vanmiddag maar even statief tevoorschijn halen en wat shots maken :Y)

Verwijderd

NickH schreef op woensdag 08 april 2009 @ 09:50:
[...]

Hoe kwam je daarachter? Heb je een focustestchart gebruikt of zag je het gewoon? Ik heb 2 weken geleden ook een 17-50/2.8 gekocht maak me een beetje zorgen.

Sowieso doet die lens raar, af en toe focust 'ie niet lekker en krijg ik een F-- error op m'n camera. Dan moet ik de camera uitzetten, de lens uit de mount draaien en er weer indraaien. Gisteravond een stuk of 4-5x gebeurt... Tips? Teruggaan?
als die af en toe loopt te fucken,was ik toch al terug gegaan als k jou was .

• Spikey

Spikey

het viel mij eigenlijk bij vrijwel de eerste foto's al op.
heb uiteindelijk ook wel een focuschart gebruikt maar niet uitgebreid. ik was er tegen die tijd wel al achter dat hij een focus probleem had en in welke range.

ik kon zelfs met een beetje inzoomen op de d40 al zien dat de foto's niet goed scherp waren.

Heb de lens ondertussen terug gezonden naar KE voor omruil (zit nog in de 7 dagen kopen op afstand termijn).

• Andurill
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04-11 08:14
[...]

De reden van die error is zoals je misschien al weet het niet goed contact maken van de lens met de body. Ten minste dat meen ik gelezen te hebben ergens op dpreview.

Ik zou eerst eens kijken of alle contactjes goed schoon zijn en of de contactjes van de lens goed veren en niet te los zijn, vergelijk het eens met je 18-70.

Zit de lens strak op de body? Als de camera met lens in je tas zit is er dan de mogenlijkheid dat de lens release knop in gedrukt word waardoor de lens iets los draait bijvoorbeeld?

• Spikey

Spikey

de F-- error kan ook een compatibility probleem.
third party fabrikanten moeten het hele contact/AF systeem reverse-engineren om het werkend te krijgen aangezien de fabrikanten van de bodies natuurlijk liever hun eigen lenzen erbij verkopen.

ik weet niet precies of de huidige versie van de Tamron 17-50 2.8 met motor er al was voor de D90 door nikon gereleased werd, maar anders zou daar dus ook nog een euveltje kunnen liggen.

al moet ik zeggen dat slecht contact in ook bij mij de eerste gedachte zou zijn.

• Sjaak_Afhaak

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Ik heb het f-- probleem ook gehad met m'n tamronnetje. Ik heb de melding totaal 4-5 keer gezien op m'n D50, daarna nooit meer. Dus ook niet meer op m'n D300. Het enige wat ik altijd deed was even de lens van de body ontkoppelen en weer terug.

Hier staat tekst

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16:37
NickH schreef op woensdag 08 april 2009 @ 10:52:
Lijkt me leuk om te doen! Vanmiddag maar even statief tevoorschijn halen en wat shots maken :Y)
Ik ben zeer benieuwd!

• NickH
Ik heb het eergister voor het eerst gezien, en gisteravond in eens een stuk of 4-5 keer. Vanavond moet ik nog een shoot doen, als het dan nog gebeurd ga ik morgen direct terug naar KE om 'm om te ruilen.

Ga nu even aan de slag met testshots met de TC :)

Foto's zijn geschoten en gelukt, maar moet nu weg voor een shoot, post ze vanavond!

[ Voor 15% gewijzigd door NickH op 08-04-2009 18:15 ]

Verwijderd

Nieuw:

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3542/3424331592_91455e782b.jpg

Meer op www.flickr.com/darthvador

Shoot met de lens is daar ook op terug te vinden

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02-11 15:33

Barrycade

Through the...

Spikey schreef op woensdag 08 april 2009 @ 15:34:
de F-- error kan ook een compatibility probleem.
third party fabrikanten moeten het hele contact/AF systeem reverse-engineren om het werkend te krijgen aangezien de fabrikanten van de bodies natuurlijk liever hun eigen lenzen erbij verkopen.

ik weet niet precies of de huidige versie van de Tamron 17-50 2.8 met motor er al was voor de D90 door nikon gereleased werd, maar anders zou daar dus ook nog een euveltje kunnen liggen.

al moet ik zeggen dat slecht contact in ook bij mij de eerste gedachte zou zijn.
Volgens mij is dit niet bij alle 3th parties zo. Zeker wel bij Sigma maar Tamron of Tokina heeft de techniek rechten van Nikon gekocht.
F-- error als compatibiliteitsprobleem verwacht ik eerder consistent, niet af en toe. Verder is Tokina begonnen door een groepje ex-nikon engineers, ik neem aan dat die toch wel weten hoe ze een compatibele lens moetenmaken.

• NickH
Gister 300 foto's geschoten en geen F-- problemen gehad. Wel had de tammy wat moeite met focussen in de donkere bioscoopzaal...

De TC Test staat online, ik heb zelf nog niet de tijd gehad om goed te kijken naar de platen, dus voorlopig alleen het vergelijk zonder conclusie eronder:

http://nickhoedemakers.nl/stuff/sigmatctest/

• Arro
  • Laatst online: 21-11-2022
[...]

Heb ik ook met mijn Tamron 17-50 2.8 op de Nikon D80. Uit en inschakelen lost het op. Het objectief uit de mount draaien hoef ik gelukkig niet te doen. Op de D40 geen enkel probleem, dus lijkt het me eerder een compatibiliteits dingetje wat mij persoonlijk niet zo erg stoort.

• Noxa
NickH schreef op donderdag 09 april 2009 @ 08:50:
Gister 300 foto's geschoten en geen F-- problemen gehad. Wel had de tammy wat moeite met focussen in de donkere bioscoopzaal...

De TC Test staat online, ik heb zelf nog niet de tijd gehad om goed te kijken naar de platen, dus voorlopig alleen het vergelijk zonder conclusie eronder:

http://nickhoedemakers.nl/stuff/sigmatctest/
Heb em vandaag ook aangeschaft de 2.0x Extender. Voor een prikkie op Marktplaats gescoord.

Het resultaat :). (is overigens aardige crop, 80% bij benadering...)
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3411/3426912865_5d80236dec.jpg?v=0
Bigger

Verwijderd

mooi resultaat!
welke lens het je gebruikt icm de 2x tc ?

• Noxa
Verwijderd schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 09:01:
mooi resultaat!
welke lens het je gebruikt icm de 2x tc ?
70-200 f/2.8 van Sigma.
Iemand trouwens een mening over een kap voor de 18-55? Als ik die hb-33 zie krijg ik niet echt de indruk dat ik dat op 't 18-55 lensje wil schroeven. Liep er vanmiddag voor 't eerst tegenaan dat ik een kap mis.

Verwijderd

Je schroeft hem niet erop, je klemt hem erop. Heb er zelf 1, maar gebruikt mijn 18-55 nooit.

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Zeg luitjes, heeft iemand al iets gezien van de Sigma 18-50 f2.8-4.5 DC OS HSM ? Ik heb even het topic zitten doorzoeken, maar kon niet echt wat vinden. Reviews op internet zijn ook al niet echt te vinden. Het enige dat ik kon vinden zijn aankondigingen. Op zich lijkt het me wel een interessante lens t.o.v de Nikkor 16-85. Hij gaat wat verder open, maar daar lever je dan wel de zoom voor in. Maar zonder dat ik weet wat die lens optisch doet is het een erg grote gok.

[ Voor 24% gewijzigd door voodooless op 13-04-2009 16:43 ]

• joepert
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
voodooless schreef op maandag 13 april 2009 @ 16:41:
Zeg luitjes, heeft iemand al iets gezien van de Sigma 18-50 f2.8-4.5 DC OS HSM ? Ik heb even het topic zitten doorzoeken, maar kon niet echt wat vinden. Reviews op internet zijn ook al niet echt te vinden. Het enige dat ik kon vinden zijn aankondigingen. Op zich lijkt het me wel een interessante lens t.o.v de Nikkor 16-85. Hij gaat wat verder open, maar daar lever je dan wel de zoom voor in. Maar zonder dat ik weet wat die lens optisch doet is het een erg grote gok.
Ik weet niet of er een groot prijsverschil is, maar de Tamron 17-50 f/2.8 heeft op dit vlak optisch toch hele goede papieren, ook met focusmotor verkrijgbaar maar volgens mij zonder OS.
De Sigma is pas in maart aangekondigd dus hij zal gewoon nog niet verkrijgbaar zijn.

• DarkFlow
  • Laatst online: 30-10 11:53
In dezelfde prijsklasse als de Tamron 17-50 f2.8 heeft Sigma de 18-50 f2.8. Met focusmotor, EX bouwkwaliteit (oftewel: beter dan standaard Sigma) en "macro" (tot 1:3 vergroting). Net als de Tamron geen stabilisatie.

Qua prijs ontlopen deze Sigma en de Tamron vrijwel niet, qua optische kwaliteit is het verschil ook nihil (wellicht licht in het voordeel van de Tamron, maar scherp zijn ze allebei). Het gaat er daarbij meer om of je liever dichtbij focust (Sigma), of een extra mm aan de wijde kant wil (Tamron). Zelf had ik al de Tokina 12-24 f4, dus ik koos voor de Sigma. Geen spijt van gehad, ik gebruik 'm regelmatig naar volle tevredenheid.

De Sigma 18-50 f2.8-4.5 DC OS HSM zou goedkoper moeten zijn dan beide bovenstaande lenzen. De voorloper is dat immers ook. Mijn vermoeden is dat hij optisch ook minder presteert. Aangezien het prijsverschil met het grotere broertje en de Tamron niet eens zo heel groot is, lijkt het mij persoonlijk verstandiger om voor een bewezen topper te gaan en dan maar wat meer uit te geven. In hoeverre dat laatste tot de mogelijkheden behoort is natuurlijk heel persoonlijk.

Voor de stabilisatie zou ik het iig niet doen, 2.8 over het hele bereik is meer waard.

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02-11 15:33

Barrycade

Through the...

Eensch met bovenstaande. Los van de discussie of OS nodig is bij deze mm's is een vast 2.8 diafragma veel interessanter. Daarbij zou de 2.8-4,5 OS toch wel een stuk goedkoper moeten worden om geen zijn grotere 2,8 broer niet in de weg te zitten. Met daarbij dus mindere optische kwaliteiten.

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Tja, ik zit nu met de vraag of ik een OS lens moet nemen zoals de 16-85, of toch een mooi 2.8 met wat minder zoom, en dus zonder OS. Als de Sigma nog niet leverbaar is, valt die sowieso al af. De mindere zoom kan in compenseren door te croppen, maar ik moet er wel op letten dat de D70 maar 6 Mpixel is, dat houdt natuurlijk niet veel over, al kan ik me goed voorstellen dat ik een deel het vakantiegeld ga uitgeven aan een D90 ;)

Dan blijft nog de vraag: OS, of snelle lens? Van beiden zie ik de voordelen wel in, de vraag is wat voor mij van belang is. Als ik even zo bij mezelf ga kijken wanneer ik foto's niet scherp krijg, is dat doorgaans bij weinig licht. Daar hebben natuurlijk zowel OS als een snelle lens voordelen. Komt er ook nog een bewegend object bij dat scherp moet zijn, dan heeft de snelle lens natuurlijk altijd de voorsprong. Dat komt echter bij mij niet zo vaak voor, misschien ook wel omdat de kitlens die ik had daar eigenlijk ook niet voldoende geschikt voor is.

Van de snelle lenzen valt de Nikkor 17-55 sowieso af vanwege de prijs. De Tamron en Sigma kosten ongeveer hetzelfde, en zal ik nog een keer onder de loep moeten nemen. Tokina heeft echter ook nog de 16-50, met de extra groothoek, echter tegen een hogere prijs, en voor zover ik kan zien, zonder focus motor.

Edit: Zo te zien is de Tokina zijn extra geld niet echt waard. De motor ontbreekt inderdaad, maar dat lijkt minder erg. Wat echter opvalt zijn de flinke CA en de onscherpte van alles behalve het midden. Dat laatste is ook bij de Sigma een probleem, en de Tamron heeft weer meer last van CA. Pff, maakt het allemaal niet echt makkelijk ;)

[ Voor 11% gewijzigd door voodooless op 13-04-2009 19:36 ]

• Spikey

Spikey

dat de motor ontbreekt is voor de d70 volgens mij geen probleem aangezien die een onboard motor heeft om te focussen. die motor is alleen interessant voor de d40(x)/d60.

Ik heb zelf overigens net een week de tamron 17-50 2.8
ik vond de constante 2.8 ook een hogere waarde hebben ten opzichte van beeldstabilisatie in deze range.

voodooless schreef op maandag 13 april 2009 @ 19:09:
Edit: Zo te zien is de Tokina zijn extra geld niet echt waard. De motor ontbreekt inderdaad, maar dat lijkt minder erg. Wat echter opvalt zijn de flinke CA en de onscherpte van alles behalve het midden. Dat laatste is ook bij de Sigma een probleem, en de Tamron heeft weer meer last van CA. Pff, maakt het allemaal niet echt makkelijk ;)
photozone? Ik heb bij die lui altijd de indruk dat ze of wat tegen tokina hebben of, wat ik waarschijnlijker acht, dat ze net die ene op de zoveel hebben die niet lekker presteert. Op zich hele gedegen en solide testen maar als ik bijv. kijk wat ze over m'n tokina schrijven:

Minor flaws are higher-than-average CAs and a quite slow AF speed

Higher than average CA? Ik zou heel graag horen wie dat kan vinden in mijn foto's met die lens. Slome AF? Ik vind 'm net zo traag als de andere schroevedraaier lenzen van enig gewicht.

[ Voor 22% gewijzigd door Wijnands op 13-04-2009 21:01 ]

• NickH
DarkFlow schreef op maandag 13 april 2009 @ 18:33:
[...] Het gaat er daarbij meer om of je liever dichtbij focust (Sigma) [...]
Op papier is dat verschil misschien leuk, maar als je mijn testshot van mijn kat heb gezien, maakt het dus geen ene mallemoer uit. Ik zat op 50mm bijna tegen m'n kat aan en dat ding focust nog vrolijk.
voodooless schreef op maandag 13 april 2009 @ 19:09:
[...] en de Tamron heeft weer meer last van CA. Pff, maakt het allemaal niet echt makkelijk ;)
De Tammy heeft wat mij betreft minder CA dan mijn vorige 18-70, die er al bar weinig last van heeft. Je moet wel heel serieus gaan zitten pixeln**ken wil je die CA zien.

Wat mij betreft is de Tamron een gevestigde stuk glas als lichtsterke walk-around lens en is de Sigma een waardige volger.

Verwijderd

NickH schreef op maandag 13 april 2009 @ 22:55:
[...]

Op papier is dat verschil misschien leuk, maar als je mijn testshot van mijn kat heb gezien, maakt het dus geen ene mallemoer uit. Ik zat op 50mm bijna tegen m'n kat aan en dat ding focust nog vrolijk.

[...]

De Tammy heeft wat mij betreft minder CA dan mijn vorige 18-70, die er al bar weinig last van heeft. Je moet wel heel serieus gaan zitten pixeln**ken wil je die CA zien.

Wat mij betreft is de Tamron een gevestigde stuk glas als lichtsterke walk-around lens en is de Sigma een waardige volger.
is die kwakaltiet ook evenwaardig als de nikon 17-55 ???want mijn nikon begint een beetje kuren te vertonen helaas :(
en het reviceren er van koop je bijna een nieuwe tamrom voor

• NickH
Merkeigenglas, en zeker het dure merkeigenglas wordt over het algemeen gezien als qualitatief net een stapje hoger dan de third party lenzen.

Neemt niet weg dat de tamron 17-50 en nikkor 17-55 qualitatief zo weinig schelen dat veel mensen de 700-800 euro extra niet kunnen goedpraten.

[ Voor 9% gewijzigd door NickH op 13-04-2009 23:07 ]

Verwijderd

NickH schreef op maandag 13 april 2009 @ 23:06:
Merkeigenglas, en zeker het dure merkeigenglas wordt over het algemeen gezien als qualitatief net een stapje hoger dan de third party lenzen.

Neemt niet weg dat de tamron 17-50 en nikkor 17-55 qualitatief zo weinig schelen dat veel mensen de 700-800 euro extra niet kunnen goedpraten.
verschil van 700-800 ??? ik heb voor die van mij toen dr tijd 1100 betaald tegen woordig heb je ze voor een 800-850 in het buitenland nieuw.

dus dan scheelt het nog een honderd of 5 maar goed .eens kijken wat ik er mee gaan doen.ben eigenlijk zo'n mafkees die aleen alles van merkeigen koopt.

• NickH
Even een vergelijk op Cameranu:

17-55: 1119e
17-50: 328e

1119-328 = 791 ;)
Pagina: 1 ... 14 ... 35 Laatste

Dit topic is gesloten.