LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
€1299 bij qsixAstennu schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 20:28:
Damm wat is die dell 3008 duurik dacht die kost iets van 1800 euro blijft het gewoon 2300 te zien.
.......
Anoniem: 160457
Ja idd, hoop wel dat het scherm dan wel goed is.Knightwolf schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 19:34:
[...]
Precies, geen discussie mogelijk (met Dell). Omruilen die handel.
We zien je ervaringen met nieuwe scherm vanzelf wel verschijnen
Nu het donker is kan ik het beter bekijken, 1 witte pixel (zeer fel) en zoiezo zie ik 6 blauw oplichtende pixels aan de linkerkant. Die blauwe zitten overigens wel dicht bijelkaar. Met een vergrootglas erbij zie je echt dat het een stuck pixel is die blauw gloed op een zwarte achtergrond.
* checked website DellAstennu schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 20:28:
Damm wat is die dell 3008 duurik dacht die kost iets van 1800 euro blijft het gewoon 2300 te zien. Een 26"scherm is maar 500. Prijs prestatie is echt onredelijk. En dat alleen maar omdat hij wat meer aansluitingen heeft dan de 3007 die maar 1100 euro was
Dan toch die 2405 op gebruiken......
WTF, die is duur geworden
Qsix heeft idd nog steeds vaste prijs van 1300, en idd ook 5 jaar Premium garantie.
Quote van Dell website:
De Premium-garantie voor flatpanels
Dell-monitoren zijn ontworpen en gebouwd volgens onze hoogste standaarden en bieden de kwaliteit en betrouwbaarheid die u verwacht als u het Dell-logo ziet. Elke monitor is uitgebreid getest en wordt geleverd met een beperkte garantie van Dell. Onze onafgebroken inzet voor kwaliteit en de tevredenheid van onze klanten hebben Dell ertoe aangezet een Premium-garantie voor flatpanels te bieden die garandeert dat monitoren uit de UltraSharp-reeks met een "zero bright pixel"-defect worden vervangen. Zelfs als er maar één defecte pixel wordt gevonden, is de gratis omruiling van de monitor gegarandeerd gedurende de periode van de beperkte garantie, zodat u erop kunt vertrouwen dat uw investering goed beschermd is.
[ Voor 36% gewijzigd door Knightwolf op 29-08-2008 22:17 ]
Trouwens niemand die iets kan zeggen over de revisions van de 3008WFP? En of de 3008WFP überhaupt een goede aankoop is?
[ Voor 18% gewijzigd door Kid Jansen op 29-08-2008 22:11 ]
Ondanks dat ik er zelf pech mee had denk ik dat je met de 3008WFP toch een goed scherm hebt met goede kleurenweergave, hoge resolutie, en veel aansluitmogelijkheden.kid jansen schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 22:10:
Trouwens niemand die iets kan zeggen over de revisions van de 3008WFP? En of de 3008WFP überhaupt een goede aankoop is?
Heb intussen dus wel het 5e scherm staan, maar daar kan ik dan uiteindelijk wel tevreden over zijn
[ Voor 24% gewijzigd door Knightwolf op 29-08-2008 23:32 ]
Ik denk toch dat ik het maar even af blijf wachten want de verschillen zijn nog te klein of ze moeten met LED backlichts op de proppen komen waardoor de kleuren beter worden.
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Ik vraag me af waarom je een 3008 met een HDTV vergelijkt, aangezien die totaal NIET met elkaar te vergelijken zijn. Appels en peren en zoAstennu schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 11:06:
Mja dan nog 1300 euro heb je een hele mooie HD TV voor. Dus ik snap niet dat een scherm dat een scherm dat in verhouding zo klein is zo duur moet zijn. Specs van het scherm zijn ook niet super qua contrast en snelheid. Mja tot nu toe is er ook niet veel beters op de markt maar toch....
Ik denk toch dat ik het maar even af blijf wachten want de verschillen zijn nog te klein of ze moeten met LED backlichts op de proppen komen waardoor de kleuren beter worden.
Een HDTV heeft zowiezo een resolutie van maar 1920x1080, waar de 3008WFP tot 2560x1600 gaat. Da's om te beginnen al een gigantisch verschil. De pixelsnelheid is niet langzamer dan bijna alle andere S-IPS schermen, en de inputlag valt bij de 3008WFP ook erg mee (kwam zelf tot maar gemiddeld 32 ms).
En dan nog dat de 3008WFP een PC monitor is, en een HDTV een... TV is. Met tuner, en Scart-aansluitingen en zo. En ook lang niet alle HDTV's zullen PC-aansluitingen hebben (HDMI misschien?). En waarom de 3008WFP wat duurder is dan enkele andere 30" schermen zal komen door de 117% color gamut en vele vele aansluitmogelijkheden, die al die andere schermen niet hebben.
Maar als je 1300 euro al veel vind, zoek maar verder zou ik zeggen, denk niet dat je voor dat geld meer kan krijgen dan bij een 3008WFP. 1300 is echt weinig, gezien de huidige prijs bij Dell zelf van 2300, en ik hem bij Qsix had voor 1400. De Eizo 30" kost ook 2300...
Daar komt ook nog bij, zover ik weet zijn er naast Eizo en Dell geen andere fabrikanten die een 'zero tolerance stuck pixel' garantie hebben.
3008WFP
http://prad.de/en/monitor.../review-dell-3008wfp.html
NEC 3090
http://prad.de/en/monitor...view-nec-lcd3090wqxi.html
De 3008wfp heeft een betere contrast, gray resolution, heeft alle denkbare aansluitingen en presteerd volgens prad beter in video's en games. Ook heeft de 3008wfp een betere 'Subjective impression of image quality'.
Tel daarbij op de aluminium behuizing en de glazen voet met zeer nette arm.
Over de garantie, die is niet slecht bij Dell, maar niet alles is goud wat er blinkt. Maar dit zal overal wel zo zijn.
Ook zelfs de Eizo SX3031W het af moet leggen tegen deze Dell:
http://prad.de/en/monitor.../review-eizo-sx3031w.html
We hebben het hier wel over de beste LCD's te verkrijgen zo'n beetje voor prijzen ver boven de 2000 euro voor de Eizo.
Btw, de 3008wfp en de NEC 3090 hebben beide hetzelfde paneel, alhoewel de NEC een H-IPS variant heeft, maar in dit geval geeft het de NEC niet genoeg voordelen voor een betere review. En zeg nou niet dat Prad geen goede reviewer is voor monitoren...
Nja mijn 2405 was toen ook duur maar toen was het grootste wat je een beetje kon betalen 15" rest was gewoon te duur. Nu kun je al betaalbaar 26" krijgen. Alleen dat laatste stapje is in een keer 3x zo duur. Ja ok je hebt de aansluit opties en een redelijk goed scherm. Maar volgens mij is die prijs gewoon kunstmatig hoog. Kan me niet voorstellen dat dat 30" paneel meer kost dan bv een 42" LCD paneel van een TV.Knightwolf schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 14:54:
[...]
Ik vraag me af waarom je een 3008 met een HDTV vergelijkt, aangezien die totaal NIET met elkaar te vergelijken zijn. Appels en peren en zo
Een HDTV heeft zowiezo een resolutie van maar 1920x1080, waar de 3008WFP tot 2560x1600 gaat. Da's om te beginnen al een gigantisch verschil. De pixelsnelheid is niet langzamer dan bijna alle andere S-IPS schermen, en de inputlag valt bij de 3008WFP ook erg mee (kwam zelf tot maar gemiddeld 32 ms).
En dan nog dat de 3008WFP een PC monitor is, en een HDTV een... TV is. Met tuner, en Scart-aansluitingen en zo. En ook lang niet alle HDTV's zullen PC-aansluitingen hebben (HDMI misschien?). En waarom de 3008WFP wat duurder is dan enkele andere 30" schermen zal komen door de 117% color gamut en vele vele aansluitmogelijkheden, die al die andere schermen niet hebben.
Maar als je 1300 euro al veel vind, zoek maar verder zou ik zeggen, denk niet dat je voor dat geld meer kan krijgen dan bij een 3008WFP. 1300 is echt weinig, gezien de huidige prijs bij Dell zelf van 2300, en ik hem bij Qsix had voor 1400. De Eizo 30" kost ook 2300...
Daar komt ook nog bij, zover ik weet zijn er naast Eizo en Dell geen andere fabrikanten die een 'zero tolerance stuck pixel' garantie hebben.
Ik zou eigenlijk de 3008 eens naast de 2405 moeten zien want gezien de specs denk ik gewoon dat het verschil nog niet groot genoeg is. En het dan dus zonde geld zou zijn. Mja ik ken niemand in de buurt of een winkel die er een heeft dus dan wordt het toch lastig.
Daar moet je dan eigenlijk wel even aan toevoegen dat de NEC 3090WQXi en Eizo SX3031W door Denis Freund zijn getest, en dat de Dell 3007WFP en 3008WFP, en de HP LP3065 door Achim Behrendt zijn getest. Kan zijn dat die Denis Freund strenger was in beoordelen, of gewoon minder hoge cijfers gaf.Anoniem: 160457 schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 18:02:
Daar kan ik wel wat aan toevoegen, de Dell 3008wfp presteerd zelfs beter dan de NEC 3090, welke niet al te goedkoop is.
3008WFP
http://prad.de/en/monitor.../review-dell-3008wfp.html
NEC 3090
http://prad.de/en/monitor...view-nec-lcd3090wqxi.html
De 3008wfp heeft een betere contrast, gray resolution, heeft alle denkbare aansluitingen en presteerd volgens prad beter in video's en games. Ook heeft de 3008wfp een betere 'Subjective impression of image quality'.
Tel daarbij op de aluminium behuizing en de glazen voet met zeer nette arm.
Over de garantie, die is niet slecht bij Dell, maar niet alles is goud wat er blinkt. Maar dit zal overal wel zo zijn.
Ook zelfs de Eizo SX3031W het af moet leggen tegen deze Dell:
http://prad.de/en/monitor.../review-eizo-sx3031w.html
We hebben het hier wel over de beste LCD's te verkrijgen zo'n beetje voor prijzen ver boven de 2000 euro voor de Eizo.
Btw, de 3008wfp en de NEC 3090 hebben beide hetzelfde paneel, alhoewel de NEC een H-IPS variant heeft, maar in dit geval geeft het de NEC niet genoeg voordelen voor een betere review. En zeg nou niet dat Prad geen goede reviewer is voor monitoren...
@ Astennu, appels en peren vergelijking gaat wat mij betreft wederom op, want er zit geen resolutie tussen 1920x1200 en 2560x1600 in, een 24" monitor heeft al een behoorlijke pixelpitch met 0,27mm (tegenover 0,2505mm bij 30"), bij een 26" is het al 0,287mm en bij 27" 0,303mm, dat is een goed zichtbaar verschil, één 30" monitor is gewoon veel scherper en biedt ook veel meer pixelruimte.
Overigens is het eerder 2x zo duur dan 3x zo duur, en tussen de prijs van een 26" en een 22" zit een vergelijkbare factor.
[ Voor 13% gewijzigd door Kid Jansen op 31-08-2008 20:08 ]
Verder vergelijk het eens zo:
HD 1920x1080 = 2.073.600 pixels beeld oppervlak
PC 1920x1200 = 2.304.000 pixels beeld oppervlak
PC 2560x1600 = 4.096.000 pixels beeld oppervlak
4.096.000 / 2.073.600 = 1,975x (afgerond 2)
4.096.000 / 2.304.000 = 7,777x (afgerond 1,8)
Afgerond dus bijna 2x zoveel beeld oppervlak als een HD-TV en 24 en 27" monitors!! Dat is niet iets om over het hoofd te zien!
Dus (zoals kid jansen al zegt) ligt het prijsverschil in een vergelijkbare factor. Daar komt nog bij dat een 30" hoger in het topsegment zit en dus relatief al duurder zal zijn. Zelfde verschijnsel heb je met auto's.
[ Voor 6% gewijzigd door Knightwolf op 31-08-2008 21:41 ]
Daar heb je gelijk in, maar Prad.de staat wel bekend om haar zeer betrouwbare reviews. Zou niet echt betrouwbaar meer zijn als de reviews afhankelijk zijn van de reviewers zelf. Werken die daar niet met een soort punten-systeem?kid jansen schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 17:59:
[...]
Daar moet je dan eigenlijk wel even aan toevoegen dat de NEC 3090WQXi en Eizo SX3031W door Denis Freund zijn getest, en dat de Dell 3007WFP en 3008WFP, en de HP LP3065 door Achim Behrendt zijn getest. Kan zijn dat die Denis Freund strenger was in beoordelen, of gewoon minder hoge cijfers gaf.
@ Astennu, appels en peren vergelijking gaat wat mij betreft wederom op, want er zit geen resolutie tussen 1920x1200 en 2560x1600 in, een 24" monitor heeft al een behoorlijke pixelpitch met 0,27mm (tegenover 0,2505mm bij 30"), bij een 26" is het al 0,287mm en bij 27" 0,303mm, dat is een goed zichtbaar verschil, één 30" monitor is gewoon veel scherper en biedt ook veel meer pixelruimte.
Overigens is het eerder 2x zo duur dan 3x zo duur, en tussen de prijs van een 26" en een 22" zit een vergelijkbare factor.
Anoniem: 120284
Ik ken iemand die leraar was. Een tijd geleden had ze een cursusdag en moesten ze met 20 docenten spreekbeurten van anderen onafhankelijk van elkaar beoordelen volgens vooraf opgegeven richtlijnen. Voor bepaalde spreekbeurten varieerde het cijfer tussen de 3 en 7

Offtopic: Iemand een idee wat wel het telefoon nummer van Qsix is? Als ik 033 – 4610000 bel krijg ik nummer niet in gebruik
[ Voor 7% gewijzigd door -Mike- op 01-09-2008 15:11 ]
Duidelijkheidneographikal schreef op maandag 01 september 2008 @ 15:12:
Dat zou hem moeten zijn, maar je krijgt Rob nooit direct aan de lijn, altijd een stel belmutsen van het bedrijventerrein (vermoed ik) die ook altijd weten te vertellen dat Rob er niet is. Daarna word je wel netjes teruggebeld door hem
Maar laten we maar weer ontopic gaanExcuses, uw betaling is wel al binnen hoor. Maar wij zijn vanaf vandaag verhuisd.
En kunnen helaas pas morgen weer versturen!
Heb geen enkele defecte pixel kunnen vinden, heb met UD pixel verschillende tests gedaan (zwart/wit/blauw/groen/rood en tenslotte grijs.
Ook lijkt de flashcard reader nu wel goed te werken. Nu staan er geen rare namen meer en worden nu mijn flashkaartjes gewoon altijd normaal herkend zonder die rare benamingen te geven.
Qua bleeding/uniform, dit is ongeveer gelijk, heb wel het idee dat het paneel meer 'uniform' is nu en het bleeding is ook wat minder is. Het is tevens een A02 net als mijn vorige.
Cosmetisch gezien is het gelijk, bij mijn oude waren de lettertjes van de flashcard 'afgesleten', bij de nieuwe lijkt het alumimium aan de achterkant een beetje 'gedeukt', dit kan zijn dat het zo hoort. Bij mijn oude model lijkt het er ook een beetje te zijn. Ook zie ik aan het achterpaneel waar de aansluitingen zitten dat het metaal het plastic niet helemaal ertegen aan zit. Maar dit maakt me echt geen reet uit zolang het allemaal maar geen kwaad kan:P
Het pakket was tevens helemaal compleet, kreeg er alle kabels bij behalve de voedingskabel, zelfs het doekje met cd-rom zat erbij. Die man bij Dell vertelde dat ik er geen kabels bij mocht doen dus vraag me af waarom ik ze er dan wel bij krijg. Niet dat ik het erg vind;)
Al met al ben ik nu gewoon zeer tevreden met mijn nieuwe scherm, geen rare dingen met de flashcard reader, geen spontane flitsen met opstarten (zie vorige posts) en tenslotte geen defecte pixels.
Btw, heb geen bevestigings mail gehad van Dell voor het terugsturen van de oude 3008. Ook ben ik niet gebeld door Dell of de levering goed was, terwijl een maat van me paar weken terug dat wel werd gedaan na een vervanging. Maargoed, neem aan dat ze hem wel komen halen morgen ofzow.
EDIT:
Nog even toevoegen, er zit een hoop van dat witte 'foam' aan de linkerkant in de rand op het paneel, hier zie ik niks van als ie aanstaat, maar het gaat er niet af met het bijgeleverde doekje.
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 160457 op 01-09-2008 15:47 ]

Op dit scherm nummer twee krijg ik met geen mogelijkheid de backlight aan voor meer dan een seconde
Ik zie dus helemaal niets, ook geen OSD menu. Nu weet ik van het vorige exemplaar nog wel de combinatie voor het veranderen van een input, maar dat helpt ook niet... Af en toe bij het wisselen van input krijg ik 1 seconde een melding te zien dat er geen videosignaal is met het gele composiet pictogram erbij, daarna gaat de backlight weer op zwart. Monitor wordt ook niet warm zoals de vorige. Bij uit- en aanzetten hetzelfde, backlight licht 1 sec op (zwart wordt iets minder zwart), uit.
M'n oude digitale camera heeft een composiet out stekkertje, wanneer ik die aansluit zie ik wederom 1 seconden het beeld van m'n camera op de TFT, daarna valt ie weer uit. Om gek van te worden. Ik zit nog een beetje te zoeken naar een of andere mogelijkheid tot een volledige reset o.i.d., maar het lijkt op een DOA gevalletje

[ Voor 4% gewijzigd door Sfynx op 01-09-2008 17:58 ]
Btw, in die pic hieronder daar schijn ik met mijn zaklamp erop anders zie ik het geeneens...
http://img.photobucket.co...4/HellRipper/100_1077.jpg
[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 160457 op 01-09-2008 19:46 ]
Aha ok. Laatste keer dat ik bij Rob was zei hij al dat op de planning stond te verhuizen. Dat is nu dus gebeurd-Mike- schreef op maandag 01 september 2008 @ 15:36:
[...]
Excuses, uw betaling is wel al binnen hoor. Maar wij zijn vanaf vandaag verhuisd.
En kunnen helaas pas morgen weer versturen!
Damn dat zit je wel tegen zeg, dat klinkt idd erg als eentje die er geen zin (meer) in heeft. Dat kan weinig anders worden dan een nieuwe omruil ben ik bang...Sfynx schreef op maandag 01 september 2008 @ 17:55:
GodallemachtigVandaag m'n vervangende 2709W ontvangen (de eerste had 9 rotte subpixels).
Op dit scherm nummer twee krijg ik met geen mogelijkheid de backlight aan voor meer dan een secondeNetsnoer erin, scherm aan, en normaal gesproken zie je dan de letters DELL 1 voor 1 oplichten... bij de E valt het complete backlight uit.
Ik zie dus helemaal niets, ook geen OSD menu. Nu weet ik van het vorige exemplaar nog wel de combinatie voor het veranderen van een input, maar dat helpt ook niet... Af en toe bij het wisselen van input krijg ik 1 seconde een melding te zien dat er geen videosignaal is met het gele composiet pictogram erbij, daarna gaat de backlight weer op zwart. Monitor wordt ook niet warm zoals de vorige. Bij uit- en aanzetten hetzelfde, backlight licht 1 sec op (zwart wordt iets minder zwart), uit.
M'n oude digitale camera heeft een composiet out stekkertje, wanneer ik die aansluit zie ik wederom 1 seconden het beeld van m'n camera op de TFT, daarna valt ie weer uit. Om gek van te worden. Ik zit nog een beetje te zoeken naar een of andere mogelijkheid tot een volledige reset o.i.d., maar het lijkt op een DOA gevalletje
Wat is dit wat ik moet zien?Anoniem: 160457 schreef op maandag 01 september 2008 @ 19:01:
Heb der een foto van gemaakt, nu de vraag aan jullie, niks aan de hand? Mijn oude heeft/had dit niet dus vraag het even. Hoop niet dat ik weer op kan sturen... pfff
Btw, in die pic hieronder daar schijn ik met mijn zaklamp erop anders zie ik het geeneens...
http://img.photobucket.co...4/HellRipper/100_1077.jpg
[ Voor 9% gewijzigd door Knightwolf op 01-09-2008 20:18 ]
True daar heb je wel helemaal gelijk in. Vraag me ook af of me video kaart 2560x1600 wel leuk vindKnightwolf schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 21:37:
Idd, klopt wat je zegt.
Verder vergelijk het eens zo:
HD 1920x1080 = 2.073.600 pixels beeld oppervlak
PC 1920x1200 = 2.304.000 pixels beeld oppervlak
PC 2560x1600 = 4.096.000 pixels beeld oppervlak
4.096.000 / 2.073.600 = 1,975x (afgerond 2)
4.096.000 / 2.304.000 = 7,777x (afgerond 1,8)
Afgerond dus bijna 2x zoveel beeld oppervlak als een HD-TV en 24 en 27" monitors!! Dat is niet iets om over het hoofd te zien!
Dus (zoals kid jansen al zegt) ligt het prijsverschil in een vergelijkbare factor. Daar komt nog bij dat een 30" hoger in het topsegment zit en dus relatief al duurder zal zijn. Zelfde verschijnsel heb je met auto's.
Het zal ook nog wel een tijd gaan duren voor dat we een 3009 gaan zien.
Hoe ver zitten jullie eigenlijk van je scherm af ? Ik op dit moment maar iets van een meter. ( als niet iets minder. 30" lijkt me wel geweldig voor films en race games.
Dat witte lijntje waar die rode pijl opwijst, als je op de foto klikt zoomed ie ook in. Het lijkt wel een soort 'foam'. Hoop alleen niet dat het erin brandt ofzow.Astennu schreef op maandag 01 september 2008 @ 20:39:
[...]
True daar heb je wel helemaal gelijk in. Vraag me ook af of me video kaart 2560x1600 wel leuk vindik denk dat die HD4850 dan weer een upgrade nodig heeft naar een HD4870 X2 of zo
Hoe ver zitten jullie eigenlijk van je scherm af ? Ik op dit moment maar iets van een meter. ( als niet iets minder. 30" lijkt me wel geweldig voor films en race games.
Mwa, voor 2560x1600 heb je nog niet zo'n zware kaart nodig. Ik had een ATi Radeon 9700 Pro 128 MB AGP, en die ondersteunt geen DualLink DVI. Dus moest een ander AGP kaartje worden. Dat werd een Radeon HD2600XT 512 MB AGP. Redelijk budget kaartje vergeleken wat er nog meer te krijgen was. Maar voldoet over het algemeen prima, en de P4 3.0 GHz CPU is momenteel voornamelijk de bottleneck... Zowat elke kaart die DualLink DVI ondersteunt die moet 2560x1600 zonder problemen kunnen weergeven. Logisch ook eigenlijk, aangezien 2560x1600 de enige resolutie is (zover ik weet) die DualLink DVI vereist.Astennu schreef op maandag 01 september 2008 @ 20:39:
[...]
True daar heb je wel helemaal gelijk in. Vraag me ook af of me video kaart 2560x1600 wel leuk vindik denk dat die HD4850 dan weer een upgrade nodig heeft naar een HD4870 X2 of zo
[ Voor 9% gewijzigd door Knightwolf op 01-09-2008 20:57 ]
Ik ben er ook bang voorKnightwolf schreef op maandag 01 september 2008 @ 20:16:
[...]
Damn dat zit je wel tegen zeg, dat klinkt idd erg als eentje die er geen zin (meer) in heeft. Dat kan weinig anders worden dan een nieuwe omruil ben ik bang...

Bah
[ Voor 3% gewijzigd door Sfynx op 01-09-2008 21:26 ]
Ik denk dat Astennu het voornamelijk over de kracht van een videokaart in games hadKnightwolf schreef op maandag 01 september 2008 @ 20:56:
[...]
Mwa, voor 2560x1600 heb je nog niet zo'n zware kaart nodig. Ik had een ATi Radeon 9700 Pro 128 MB AGP, en die ondersteunt geen DualLink DVI. Dus moest een ander AGP kaartje worden. Dat werd een Radeon HD2600XT 512 MB AGP. Redelijk budget kaartje vergeleken wat er nog meer te krijgen was. Maar voldoet over het algemeen prima, en de P4 3.0 GHz CPU is momenteel voornamelijk de bottleneck... Zowat elke kaart die DualLink DVI ondersteunt die moet 2560x1600 zonder problemen kunnen weergeven. Logisch ook eigenlijk, aangezien 2560x1600 de enige resolutie is (zover ik weet) die DualLink DVI vereist.
En een hedendaagse game met leuk detail op die resolutie ga je niet halen met een HD2600XT natuurlijk.
Wat mij nu opvalt, dat als ik een compleet zwarte achtergrond doe, en ik kijk van dichtbij op het scherm, dan zie ik allemaal van die blauwe stipjes, heel klein, heel vaag. Dit is zowat over het hele scherm verdeeld. Dacht dit ook te zien bij mijn vorige. Is dit normaal, de coating of?
@strikeeagle: lijken die stipjes licht te geven? Zo nee, dan zal het de coating zijn.
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Het is natuurlijk mijn bedoeling op die reso te spelen met alles maxed outKnightwolf schreef op maandag 01 september 2008 @ 22:19:
Games op 2560x1600 spelen is ook wel ziek natuurlijkdit is zoals ik zei ook een budgetkaart, maar je kan er al aardig veel mee, en dat bedoelde ik te zeggen
1920-1200 is tegenwoordig goed te doen met mijn X850 was dat toen wel anders toen ik dit scherm kocht. X1900 deed het al aardig maar nu pas loopt het echt goed met AA en AF maar 30" is the next level dan heb je die HD4870 X2 hard nodig.
Heb geprobeerd er een foto van te maken maar dit lukt gewoon niet. Het lijkt er op dat er tenminste een paar van lichtgeven, maar het lijkt me sterk dat ik nu over het hele scherm ongeveer blauwe stuck pixels heb. Zou iemand die hier ook een 3008WFP bezit eens van dichtbij willen kijken? Op sommige plekken zie ik dan blauwe stipjes (niet echt fel, sommige zijn wat feller). Het vreemde is dat ik dit vanmiddag niet zag.zonoskar schreef op maandag 01 september 2008 @ 22:37:
Podver, de cardreader van mijn 2407wfp doet het niet meer (jaar of 2 oud dacht ik). Gisteren deed ie het nog wel. Ik zie geen gebogen pinnetjes en ook de SD slot doet het niet meer. Bummer, want het was net zo handig dat ding, nu moet ik weer een los ding kopen. Meer mensen hier last van?
@strikeeagle: lijken die stipjes licht te geven? Zo nee, dan zal het de coating zijn.
Hieronder een foto van mijn 3008wfp in het donker/black background.
http://img.photobucket.co...4/HellRipper/100_1080.jpg
Mijn andere had dit ook btw. Maar die stuck pixel was toch echt wel een tikkie feller.
Oh en, ik kan dit alleen zien op een zwarte achtergrond, op alle andere kleuren zie ik niks, ook geen blauw. Een blauw stuck pixel is toch altijd aan op blauw?
Kan het trouwens kwaat om met je adem wat vocht op het scherm te 'ademen' en afdoen met een doekje?
EDIT:
Heb een beetje gezocht, maar zo fel als onderstaand plaatje is ie dus ook weer niet:
http://img.photobucket.com/albums/v319/Slawek/IMG_1916.jpg
[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 160457 op 01-09-2008 23:25 ]
Verder heel vreemd van die blauwe puntjes waar je het over hebt. Kan me er niet echt wat bij voorstellen, maar zal zo nog ff in het donker kijken. Heb wel intussen een vraag voor je, op welke brightness heb jij je 3008 staan? Ik heb hem altijd, ook overdags met felle zon, op 0% staan en dat is al meer dan zat...
Hehe ja ok, dat is uiteindelijk wel de bedoeling jaAstennu schreef op maandag 01 september 2008 @ 23:05:
[...]
Het is natuurlijk mijn bedoeling op die reso te spelen met alles maxed out
1920-1200 is tegenwoordig goed te doen met mijn X850 was dat toen wel anders toen ik dit scherm kocht. X1900 deed het al aardig maar nu pas loopt het echt goed met AA en AF maar 30" is the next level dan heb je die HD4870 X2 hard nodig.
Ik moet wel zeggen, BMW M3 Challenge, autorace game van afgelopen jaar (dus vrij recent), speel ik hier zonder probs op een P4 3.0 GHz met die HD2600XT 512MB AGP op 1920x1200
Dat ik Test Drive Unlimited en Racedriver Grid alleen op erg lage resolutie en met alles low en off pas kan spelen komt door de CPU die het niet trekt, want het framerate verschil tussen aller laagste en middelhoge resolutie scheelt niet veel. Dat kan dus niet aan de videokaart liggen. TDU ziet er met alles full en high op 2560x1600 trouwens wel erg leuk uit
Ook op 0% en me contrast op 50%. Maar mijn vorige 3008 had dit ook, (op die echte felle na dan die me oude had). Vraag me echt af wat dit is. Jammer dat het niet te fotograferen is.Knightwolf schreef op maandag 01 september 2008 @ 23:50:
Op je scherm ademen lijkt me echt geen kwaad kunnen hoor.
Verder heel vreemd van die blauwe puntjes waar je het over hebt. Kan me er niet echt wat bij voorstellen, maar zal zo nog ff in het donker kijken. Heb wel intussen een vraag voor je, op welke brightness heb jij je 3008 staan? Ik heb hem altijd, ook overdags met felle zon, op 0% staan en dat is al meer dan zat...
[...]
Hehe ja ok, dat is uiteindelijk wel de bedoeling ja
Ik moet wel zeggen, BMW M3 Challenge, autorace game van afgelopen jaar (dus vrij recent), speel ik hier zonder probs op een P4 3.0 GHz met die HD2600XT 512MB AGP op 1920x1200
Dat ik Test Drive Unlimited en Racedriver Grid alleen op erg lage resolutie en met alles low en off pas kan spelen komt door de CPU die het niet trekt, want het framerate verschil tussen aller laagste en middelhoge resolutie scheelt niet veel. Dat kan dus niet aan de videokaart liggen. TDU ziet er met alles full en high op 2560x1600 trouwens wel erg leuk uitmaar met 2-3 fps is het niet echt speelbaar
LOL
Een blauwe stuck pixel zou toch echt moeten opvallen of niet?
Btw, je moet wel dicht op het scherm kijken op een zwarte achtergrond, donkere ruimte.
EDIT:
Heb even de brightness omhoog gezet, dan zie ik er meerdere en ook feller. Ik geloof niet dat dit een defect is, anders zou ik me hele scherm vol stuck pixels hebben nu;)
Btw, op een afstandje (40-50cm) is het niet te zien of nauwelijks.
En zou ik een blauwe stuck pixel ook niet op een witte achtergrond moeten kunnen zien? En vanaf de zijkakant/schuin kijken, dan zie ik het niet.
[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 160457 op 02-09-2008 00:36 ]
- Hot (sub)pixels (ook wel stuck genoemd) zie je alleen op een donker/zwart scherm
- Dead (sub)pixels zie je alleen op een licht/wit scherm
Ik heb toenstraks nog even gekeken, maar helemaal niks gezien dat lijkt op blauwe pixelschijnsel. Het lijkt me verder idd niet dat je nou een scherm vol blauw hot subpixels hebt zitten...
[ Voor 11% gewijzigd door Knightwolf op 02-09-2008 01:01 ]
Nee, zie der ook niks van vanaf een normale afstand, maar wel van dichtbij. Ga hiervoor ook niets terugsturen. Maar het blijft een mysterie.Knightwolf schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 01:00:
Op een witte achtergrond kun je nooit hot-pixels zien, aangezien met wit alle kleuren al aan zijn.
- Hot (sub)pixels (ook wel stuck genoemd) zie je alleen op een donker/zwart scherm
- Dead (sub)pixels zie je alleen op een licht/wit scherm
Ik heb toenstraks nog even gekeken, maar helemaal niks gezien dat lijkt op blauwe pixelschijnsel. Het lijkt me verder idd niet dat je nou een scherm vol blauw hot subpixels hebt zitten...
PS; als ik ze niet zie va een afstandje, dat zou bij een stuck wel zo moeten zijn?
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 160457 op 02-09-2008 01:12 ]
Lol, wist niet dat er halve bestonden;)Knightwolf schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 01:39:
Bij mijn 2e en 4e 3008WFP had ik beide een groene hot subpixel, was beide keren maar een HALVE Subpixel om precies te zijn, en vanaf normale zit/kijk-afstand waren die toch wel zichtbaar.
Maar, ik zie ook een rode oplichten, ook niet zichtbaar vanaf een normale afstand (50cm), en dat vind ik dichtbij genoeg voor een 30''.
Moet het maar accepteren, vind het een beetje te gek worden om weer te gaan exchangen + minimaal 2 uur bellen totaal.
Om maar even aan te geven dat sommige mensen dingen zien die een heleboel andere mensen niet zien (dooie subpixels / inputlag..)Knightwolf schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 01:39:
Bij mijn 2e en 4e 3008WFP had ik beide een groene hot subpixel, was beide keren maar een HALVE Subpixel om precies te zijn, en vanaf normale zit/kijk-afstand waren die toch wel zichtbaar.
Klopt, daar heb ik er ook een aantal van op m'n eerste Dell exemplaar, alsof er vuil in het scherm zit, maar het ziet er te netjes door de helft gesneden uit om vuil te zijn... alleen waren dat dan halve dode subpixels en geen hot subpixels. Dat maakte ze zelfs veel minder zichtbaar dan hele dode subpixels, dus als dat de enige kapotte pixels waren had ik er niet zoveel moeite mee gehad...Knightwolf schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 01:39:
Als iemand een idee hoe zo'n pixel netjes half kapot kan zijn (of er in ieder geval zo uitziet) dan hoor ik het graag, ik had het ook nog niet eerder gezien eigenlijk.
Wat bij mij opvalt is dat die puntjes dan wel allemaal blauw zijn, net als mijn vorige 3008.Sfynx schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 03:20:
[...]
Klopt, daar heb ik er ook een aantal van op m'n eerste Dell exemplaar, alsof er vuil in het scherm zit, maar het ziet er te netjes door de helft gesneden uit om vuil te zijn... alleen waren dat dan halve dode subpixels en geen hot subpixels. Dat maakte ze zelfs veel minder zichtbaar dan hele dode subpixels, dus als dat de enige kapotte pixels waren had ik er niet zoveel moeite mee gehad...
Als iemand een idee hoe zo'n pixel netjes half kapot kan zijn (of er in ieder geval zo uitziet) dan hoor ik het graag, ik had het ook nog niet eerder gezien eigenlijk.
En op normale zitafstand zie je het niet. Knightwolf zal der wel oog voor hebben;)
Maar opsturen, pff no way. Zal bij de volgende niet veel anders zijn vrees it.
Hm ja bij mij waren het echt maar een paar pixels, niet verspreid over het hele scherm o.i.d... Maar goed, als je het bij gebruik op normale afstand niet kan zien, is het de moeite niet nee...Anoniem: 160457 schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 12:15:
[...]
Wat bij mij opvalt is dat die puntjes dan wel allemaal blauw zijn, net als mijn vorige 3008.
En op normale zitafstand zie je het niet. Knightwolf zal der wel oog voor hebben;)
Maar opsturen, pff no way. Zal bij de volgende niet veel anders zijn vrees it.
Mijn tweede 2709W monitor gaat ook omgeruild worden na wat extra tests met meerdere computers, want een backlight dat niet langer dan 1 seconde aan blijft staan is wél hinderlijk genoeg
Lol, das gewoon een DOA ja. Daar zullen ze heus niet moeilijk over doen. Zou het gewoon niet iets zijn wat hoort ofzow? Heb ook niet echt het idee dat het oplicht maargoed, alles wat je ziet doet voor als een oplichtend iets. En een stuck pixel zou je toch vanaf 40cm al moeten kunnen zien? Want vanaf die afstand is er werkelijk niets van te zien. Ook niet als je er snel van dichtbij overheen kijkt. Zag het pas toen ik pixel voor pixel ging controleren;)Sfynx schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 12:36:
[...]
Hm ja bij mij waren het echt maar een paar pixels, niet verspreid over het hele scherm o.i.d... Maar goed, als je het bij gebruik op normale afstand niet kan zien, is het de moeite niet nee...
Mijn tweede 2709W monitor gaat ook omgeruild worden na wat extra tests met meerdere computers, want een backlight dat niet langer dan 1 seconde aan blijft staan is wél hinderlijk genoeg(lijkt een backlight inverter probleem als ik het symptoom een beetje google...)
Zou makkelijk te testen moeten zijn, gewoon een zwart beeld met 1 oplichtende pixel maken in Photoshop o.i.d. en die op een afstandje vergelijken met de 'wazige' hotpixel... Mijn ervaring is dat een volledige hotpixel die rood of groen is wél prima te zien is van normale afstand, blauw is altijd wat subtieler, dus zou je moeten testen...Anoniem: 160457 schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 13:14:
[...]
Lol, das gewoon een DOA ja. Daar zullen ze heus niet moeilijk over doen. Zou het gewoon niet iets zijn wat hoort ofzow? Heb ook niet echt het idee dat het oplicht maargoed, alles wat je ziet doet voor als een oplichtend iets. En een stuck pixel zou je toch vanaf 40cm al moeten kunnen zien? Want vanaf die afstand is er werkelijk niets van te zien. Ook niet als je er snel van dichtbij overheen kijkt. Zag het pas toen ik pixel voor pixel ging controleren;)
Okej, bedankt voor je tip. Zal es kijken.Sfynx schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 13:59:
[...]
Zou makkelijk te testen moeten zijn, gewoon een zwart beeld met 1 oplichtende pixel maken in Photoshop o.i.d. en die op een afstandje vergelijken met de 'wazige' hotpixel... Mijn ervaring is dat een volledige hotpixel die rood of groen is wél prima te zien is van normale afstand, blauw is altijd wat subtieler, dus zou je moeten testen...
De resolutie zal een stuk beter wezen en ook het contrast.
Wanneer ik hem binnen heb zal ik eens een reviewtje schrijven
-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8
Dat is niet alleen de CPU maar ook je kaart. Ik heb een HD2900 XT gehad toen ik TDU nog speelde en die haalde maar iets van 40 FPS op 1920-1200 en min FPS was een stuk lager. Maar alleen een HD4850 zal ook niet genoeg zijn dan gaat die cpu je wel behoorlijk nekken.Knightwolf schreef op maandag 01 september 2008 @ 23:50:
Op je scherm ademen lijkt me echt geen kwaad kunnen hoor.
[...]
Hehe ja ok, dat is uiteindelijk wel de bedoeling ja
Dat ik Test Drive Unlimited en Racedriver Grid alleen op erg lage resolutie en met alles low en off pas kan spelen komt door de CPU die het niet trekt, want het framerate verschil tussen aller laagste en middelhoge resolutie scheelt niet veel. Dat kan dus niet aan de videokaart liggen. TDU ziet er met alles full en high op 2560x1600 trouwens wel erg leuk uitmaar met 2-3 fps is het niet echt speelbaar
LOL
Maar ik merk niet veel verschil in dat soort games tussen een 3.2 GHz 6400+ en een Q9450 op 3.5 GHz. Dan heb ik toch echt last van me VGA kaart die de limiet vormt.
[ Voor 5% gewijzigd door Astennu op 02-09-2008 20:38 ]
Maargoed, om het ontopic te houden, de 3008 heeft een aardig goede scaler-chip, en ook lagere resoluties zien er helemaal nog niet zo verkeerd uit op dit scherm
Hier kan ik ook alleen maar mee eens zijn, met de 2408 iig (maar ook de 3008 voor zover ik die een paar keer heb kunnen zien). Ik ben bijvoorbeeld regelmatig genoeg een potje Red Alert aan het spelen die maar een resolutie heeft van 640x400, en dat ziet er prima uitKnightwolf schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 21:01:
Maargoed, om het ontopic te houden, de 3008 heeft een aardig goede scaler-chip, en ook lagere resoluties zien er helemaal nog niet zo verkeerd uit op dit scherm
Niet dat de graphics zo'n hoogstandje zijn, maar ik heb scalers in schermen gezien die echt spuuglelijk beeld uitspouwen

[ Voor 4% gewijzigd door Vinnie op 03-09-2008 10:12 ]
C:\>_
Anoniem: 269133
prijzen bij qsix zijn drastisch veranderd en er zijn modellen toegevoegd( waaronder de oude 2407)
Ik verschrok mij een hoedje. De 2408 is van €549 gestegen naar €639. Wat ben je dan met dat wachten.Anoniem: 269133 schreef op woensdag 03 september 2008 @ 13:41:
*Update:
prijzen bij qsix zijn drastisch veranderd en er zijn modellen toegevoegd( waaronder de oude 2407)
Zou de 2408WFP al de A01 revisie zijn? Of waarom zou deze prijsstijging doorgevoerd zijn?
Edit: Blijkbaar ligt een technisch mankement aan de basis van deze prijswijziging, morgen zou alles terug zoals voordien moeten zijn.
[ Voor 15% gewijzigd door tato op 03-09-2008 17:50 ]
En de 2709W staat er niet meer tussen...Anoniem: 269133 schreef op woensdag 03 september 2008 @ 13:41:
*Update:
Erg vreemd, plus het feit dat de 2707WFP duurder is dan de 2709W bij dell zelf...
EDIT: zou kunnen dat er voor een aantal monitoren nieuwe revisies komen, want bij Dell Nederland is de 3008WFP tot en met 1 oktober in de aanbieding (-10%), meestal als hij in de aanbieding is, is het wel voor een langere periode, nu is het waarschijnlijk sinds maandag, dus voor één maand.
[ Voor 31% gewijzigd door Kid Jansen op 03-09-2008 14:05 ]
Ok, om hier nog even op terug te komen. Heb CS2 geinstalleerd en via Brush een pixeltje nagebootst in het blauw. Dit zie je dus wel echt goed vanaf een afstand. Vraag me eigenlijk af wat ik dan zie.Sfynx schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 13:59:
[...]
Zou makkelijk te testen moeten zijn, gewoon een zwart beeld met 1 oplichtende pixel maken in Photoshop o.i.d. en die op een afstandje vergelijken met de 'wazige' hotpixel... Mijn ervaring is dat een volledige hotpixel die rood of groen is wél prima te zien is van normale afstand, blauw is altijd wat subtieler, dus zou je moeten testen...
Graag .. laat vooral even weten of je de A01 (of in ieder geval de nieuwere firmware) van de 2408 hebt.Ankh schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 17:17:
Gister een bestelling geplaatst bij Dell voor een nieuwe notebook + nieuwe monitor waaronder de 2408 (met TFT monitor stand). Het zal me benieuwen hoe deze versie is. En vooral in vergelijk met mijn huidige 205BW.
De resolutie zal een stuk beter wezen en ook het contrast.
Wanneer ik hem binnen heb zal ik eens een reviewtje schrijven
Gelukkig
http://img.photobucket.co...04/HellRipper/FAKEPIX.jpg
Misschien handig als je wil vergelijken. Bij mij zijn deze dus zichtbaar vanaf elke aannemelijke afstand (van 1 cm tot 10 meter...).
Btw, Knightwolf, probeer maar eens met een vergrootglas, dan zie wat ik bedoel. Het zijn van die blauwe (kristallen)? die lijken op te lichten door de backlight (bleeding).
En ja, ik ga hier netzolang achteraan totdat ik weet wat dit is
Hoop btw dat die photoshopped image een beetje goed is gedaan (vergelijkbaar met echte defecten).
[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 160457 op 03-09-2008 19:31 ]
Of dat ook voor TFT-schermen geldt lijkt me erg onwaarschijnlijk, maar weet het niet helemaal zeker.
Check even de TS. Het is niet alleen 3 inch meer fysiek maar vooral een stuk hogere resolutie voor de 3008. Vraag is wel of je dat fijner vind. Sommige mensen vinden de dpi van de 2709 fijner. En met gamen is er met de 3008 natuurlijk wat meer power voor nodig om de native resolutie te gebruiken.Astennu schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 17:20:
Die 2709 lijkt me wel interessant. Maar die zal wel niet al die aansluit mogelijkheden hebben zoals component en zo ? of wel ? Anders ga ik die misschien wel halen. Maar eens wat info over opzoeken. Want 620 vind ik wel te doen. 1300 voor 3" meer is me nog iets te duur. Maar ik gok dat die 2709 niet alle opties heeft van de 3008
Klopt... het hangt een beetje af van wat je computer/randapparatuur kan en wat je met het scherm wil doen. Ik zelf speel slechts 1 specifiek spel (EVE-Online) wat op 1920x1200 al prachtig werkt en nog steeds goede performance geeft met m'n 8800 GTS 512, deze resolutie is het maximale wat mijn DVI KVM switch aankan, en ik hou van een filmpje op z'n tijd dus dan is 27" leuker dan 24" en er hoeft niet geschaald te worden voor fullscreen HD. En dat gecombineerd met de toch wel erg aantrekkelijke prijs (althans bij QSix), dus kon ik die 2709 niet laten liggen.The_nv40_man schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 17:36:
[...]
Check even de TS. Het is niet alleen 3 inch meer fysiek maar vooral een stuk hogere resolutie voor de 3008. Vraag is wel of je dat fijner vind. Sommige mensen vinden de dpi van de 2709 fijner. En met gamen is er met de 3008 natuurlijk wat meer power voor nodig om de native resolutie te gebruiken.
Alleen jammer dat ik nu op m'n derde exemplaar aan het wachten ben omdat de eerste twee niet (goed) werkten... ik hoop dat ik gewoon een pechvogel ben en er geen structurele problemen met dit type zijn...

De 2709W heeft component (YPbPr), composiet, HDMI (met audio out), DisplayPort, VGA (D-Sub) en twee keer DVI (HDCP-compatible), dus qua aansluitingen wel aardig uitgebreid...Astennu schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 17:20:
Die 2709 lijkt me wel interessant. Maar die zal wel niet al die aansluit mogelijkheden hebben zoals component en zo ?
[ Voor 12% gewijzigd door Sfynx op 05-09-2008 20:48 ]
Qua aansluitingen heeft de 2709 alleen geen S-Video, en hebben beide vrijwel dezelfde mogelijkheden. Alleen is de 2709 een S-PVA met max 1920x1200 en de 3008 een S-IPS met max 2560x1600 als grootste verschil...
De 2709 is wat dat betreft wel een goeie keus qua prijs/prestatie/mogelijkheden-verhouding.
Maar de 3008 is dat relatief ook.
[ Voor 12% gewijzigd door Knightwolf op 05-09-2008 20:51 ]
Ja klopt wou ik al gaan doen. Ik houd over het algemeen van scherper want mijn laptop heeft ook een 1920-1200 scherm en dat is wel erg nice. Wel klein (17" dus letters zijn mini) dus 1680x1050 was voor een 17" beter geweest maar toch.The_nv40_man schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 17:36:
[...]
Check even de TS. Het is niet alleen 3 inch meer fysiek maar vooral een stuk hogere resolutie voor de 3008. Vraag is wel of je dat fijner vind. Sommige mensen vinden de dpi van de 2709 fijner. En met gamen is er met de 3008 natuurlijk wat meer power voor nodig om de native resolutie te gebruiken.
Maar ik zit een beetje te dubben over de prijs. Tis niet dat ik het niet kan betalen maar ik zou gaan balen als er binnenkort ook een scherm zou kopen wat nog veel veel beter is. Verschil tussen de eerste 3007 en deze 3008 zijn welk groot maar niet giga. Met SED krijg je dat misschien wel. Maar de vraag is wanneer dat komt.
2709 heeft zeker een mooie prijs. Ik zal eens goed gaan vergelijken of die ook een scaler en zo heeft. Aangezien ik ook me Xbox op dat scherm aansluit en die is 1080p dus dan moet hij gedownscaled worden. Dus een scaler is dan wel prettig.Knightwolf schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 20:47:
Idd, lees en vergelijk de gegevens in de startpost van dit topic. Daar staan ze allemaal op een rijtje qua specificaties.
Qua aansluitingen heeft de 2709 alleen geen S-Video, en hebben beide vrijwel dezelfde mogelijkheden. Alleen is de 2709 een S-PVA met max 1920x1200 en de 3008 een S-IPS met max 2560x1600 als grootste verschil...
De 2709 is wat dat betreft wel een goeie keus qua prijs/prestatie/mogelijkheden-verhouding.
Maar de 3008 is dat relatief ook.
Qua scaler zit je met de 3008 zeer goed, beter dan met de 2709 denk ik. Ik speel nl alles op 1920x1200 omdat me pc niet hoger kan draaien (goede fps).Astennu schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 21:53:
[...]
Ja klopt wou ik al gaan doen. Ik houd over het algemeen van scherper want mijn laptop heeft ook een 1920-1200 scherm en dat is wel erg nice. Wel klein (17" dus letters zijn mini) dus 1680x1050 was voor een 17" beter geweest maar toch.
Maar ik zit een beetje te dubben over de prijs. Tis niet dat ik het niet kan betalen maar ik zou gaan balen als er binnenkort ook een scherm zou kopen wat nog veel veel beter is. Verschil tussen de eerste 3007 en deze 3008 zijn welk groot maar niet giga. Met SED krijg je dat misschien wel. Maar de vraag is wanneer dat komt.
[...]
2709 heeft zeker een mooie prijs. Ik zal eens goed gaan vergelijken of die ook een scaler en zo heeft. Aangezien ik ook me Xbox op dat scherm aansluit en die is 1080p dus dan moet hij gedownscaled worden. Dus een scaler is dan wel prettig.
Ik vraag me echt af wanneer we nu eens een scherm krijgen dat dat wat minder heeft. Al is het maar de helft. Dan merk je het tenminste niet zo. Het is wel 1300 euro en eigenlijk wil ik dan wel een scherm wat dat gewoon goed doet.
Nadelen van mijn huidige scherm vind ik:
-Kleuren
-Reactie tijd van het scherm zelf
-Pip beperkt
-Geen 1080p over component
Hoe zit het trouwens met het verbruikt ? mijn 2405 verbruikt maar 60 watt. Op de site van Dell staat dat die 3008 160-250 verbruikt. Dat vind ik wel veel in vergelijking met mijn 24".
Edit verbruik klopt:
met 100 cd/m doet hij 107 watt met 200 gaat dit al naar 130. Een iyama 40" deed 40 mijn scherm gebruikt 55-60 wattjes.
En zie dat het paneel in de 3008 het zelfde is als in de 3007 HC dus al vrij oud. Dus misschien even wachten tot er een generatie nieuwer 30" paneel komt. Misschien hebben ze dan ook wat gevonden op die somme input lagg.
Maar die scaling is inderdaad super. Pas bij 1024 wordt het pas duidelijk slechter dan de rest. Nice !
[ Voor 24% gewijzigd door Astennu op 05-09-2008 23:26 ]
Anoniem: 269169
Ik heb de Dell ingeruild voor een 24" Eizo met normale kleurruimte. En ik kan melden dat alle problemen hiermee zijn opgelost... In de default mode al zeer natuurgetrouwe kleuren. Tussen color managed en niet-colormanaged applicatie bijna geen verschil, wat betekent dat de kleuren tegen de sRGB zitten.
Enfin, dit even als eindconclusie. Ik snap dat het hier een Dell-rubriek is, maar gezien de postings is het wel handig om even de afloop te vermelden.
En nog steeds als ik me oude trinitron er naast zet is het gewoon een feit dat die bewegende beelden veel mooier weergeeft.
Bij TV's is dit er al wel. Of het echt 100 hz vraag ik me soms af. Sommige tv's doen het ook na door er beelden bij te verzinnen en het daar door soepeler te maken (of zo iets) maar zijn niet echt 100hz.
[ Voor 9% gewijzigd door Astennu op 06-09-2008 00:19 ]
Bij een CRT worden de electronen vanuit het kanon naar het beeld geschoten, in serie 1 voor 1 achter elkaar, en worden dmv magneten rond de beeldbuis zodanig afgebogen dat er beeld-regels ontstaan, en die regel voor regel worden geprojecteerd, tot je een heel beeld hebt. Dit gaat zo snel dat je dat met het oog niet kan zien, en dus als het ware 1 beeld ziet. Maar in feite wordt er maar 1 beeldpunt op het hele scherm tegelijk opgelicht.
Met 60 Hz wil dat zeggen 60x hele horizontale projectiebanen onder elkaar per seconde. Voor het oog kan dit storend zijn. Dus hoe hoger hierbij de frequentie, hoe meer beeldjes er per seconde geprojecteerd worden, hoe minder het beeld flikkert.
Met TFT is die techniek totaal anders. Er zit geen kanon in dat electronen afschiet, er zitten geen magneten in die dat moeten afbuigen... Het scherm bestaat uit allemaal losse kristallen (pixels) die allemaal los van elkaar aangestuurd worden. En alleen de pixels die van kleur moeten veranderen worden aangestuurd. Alle andere pixels worden niet opnieuw uit en weer aangezet.
Daardoor ziet een TFT er met 60 Hz net zo strak uit als een CRT op 200 Hz. Bij een CRT licht er maar 1 pixel tegelijk op, bij een TFT blijven alle pixels die niet van kleur hoeven te veranderen continu en tegelijk oplichten. En in dat opzicht is er geen enkele reden om die frequentie voor TFT's te verhogen. Moderne TFT's kunnen wel hogere input-frequenties aan, meestal tot max 75 Hz. Maar in de monitor zelf wordt dat toch weer omlaag getransformeerd naar 60 Hz omdat het TFT-paneel niet meer aan kan.
Het enige grote nadeel hieraan is dat 60 Hz wil zeggen 60 beelden per seconde. Met films en games kan zo'n TFT scherm dus nooit meer dan 60 fps (beelden per seconde) laten zien... In dat op zicht zou het wel fijn zijn als dat naar bv 85 Hz of zelfs 100 Hz omhoog kan gaan. Maar ik neem aan dat dat met de tijd uiteindelijk wel kan/zal gebeuren, of dat er andere technieken komen die dat kunnen realiseren als dat met de TFT techniek niet kan.
[ Voor 4% gewijzigd door Knightwolf op 06-09-2008 01:37 ]
http://www.behardware.com...the-end-of-afterglow.html
*edit* ik zie dat het een tv is, maar laat de link toch staan want het verschaft inzicht in het hoe en waarom van 100 Hz...
[ Voor 38% gewijzigd door Anoniem: 269169 op 06-09-2008 10:44 ]
Dus waarom dan gewoon fake 100 Hz techniek voor PC's ? Of waarom gaan ze er niet voor zorgen dat de video kaarten gewoon 100 Hz output hebben zodat we deze vervelende tuurkjes niet hoeven te gebruiken. Dat zijn ook de vragen die de mensen van het artikel stellen maar nog geen antwoord op hebben. Dus dit is echt iets voor in de toekomst....
Wel duidelijk dat ik die nieuwe Samsung TV met 200 Hz niet wil hebben dat moet helemaal een ramp worden.
Anoniem: 91634
Alleen niet op de hooge resoluties in verband met bandbreedte van DVI/HDMI 1280*1024 is max voor bij 75Hz.
Standaars interlacde TV is 50fps, HD Bleuray en progesief sccan is allemaal 25fps. Waarom ze daarvoor hebben gekozen geen idee, is wel baggeer want bij snel pannende camera met snelle shutter is dit zeker storend. Maarja somige mensen zien dit terwijl grootste deel van volk dit helemaal niet door heeft.
Er zit niet helemaal hetzelfde paneel in (nieuwere versie, volgens mij ook nieuwste, aangezien LG die panelen maakt en waarschijnlijk zelf de nieuwste versie in z'n eigen model heeft).Astennu schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 22:31:...En zie dat het paneel in de 3008 het zelfde is als in de 3007 HC dus al vrij oud. Dus misschien even wachten tot er een generatie nieuwer 30" paneel komt. Misschien hebben ze dan ook wat gevonden op die somme input lagg...
Dit zijn de panelen in de 30" monitoren (bron: http://www.tftcentral.co.uk/panelsearch.htm):
Dell 3007WFP - LG.Philips S-IPS LM300W01
Dell 3007WFP-HC - LG.Philips S-IPS LM300WQ1
Dell 3008WFP - LG.Philips S-IPS LM300WQ5
Apple Cinema HD 30" - LG.Philips S-IPS LM300W01
Samsung 305T - Samsung S-PVA LTM300M1
HP LP3065 - LG.Philips S-IPS LM300WQ1
NEC LCD3090WQXi - LG.Philips A-TW H-IPS LM300WQ5
LG W3000H - LG.Philips S-IPS LM300WQ5
Eizo SX3031W - Samsung S-PVA LTM300M1
Gateway XHD3000 - Samsung S-PVA LTM300M1
De 3007WFP en de Apple zijn dus hetzelfde, de 3007WFP-HC en de HP zijn ook hetzelfde, de 3008WFP is hetzelfde als de LG en de NEC (alleen heeft NEC een Advanced True White kleurenfilter), en als laatste zijn de Eizo, Gateway en Samsung ook alle drie hetzelfde.
[ Voor 5% gewijzigd door Kid Jansen op 06-09-2008 18:38 ]
Anoniem: 263854
welk eizo model? En is er iets dat je mist van wide gamut kleurenbereik?Anoniem: 269169 schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 00:14:
Ik heb de Dell ingeruild voor een 24" Eizo met normale kleurruimte. En ik kan melden dat alle problemen hiermee zijn opgelost...
Ik wil misschien ook af van m'n Dell 2408. Heb Google chrome geinstalleerd, en vind het een heerlijke browser, maar weer loop ik tegen het gebrek aan color managment aan.
Anoniem: 240822
alleen het ene scherm is lichter en fellere kleur dan het andere scherm. terwijl ik dezelfde instellingen heb. weet iemand hoe dit kan komen en moet ik hiervoor een scherm inwisselen ofzo???
brightness en contrast zijn voor beide hetzelfde in het scherm zelf en bij nvidia drivers.... im really like wtf
hoop dat iemand me kan helpen
Ja precies, dat laatste was bij mij ook mede een druppel die de emmer deed overlopen. Niet zozeer met Chrome maar in mediaplayer en eigenlijk alles (Powerpoint presentaties etc, foto's in Google earth) begon het me tegen te staan dat ik nergens een fatsoenlijke weergave had.
Ik geef een eerlijk antwoord. Ik mis het wide gamut als kiespijn
Ik heb hem nu gekalibreerd, en wat je ziet is dat in de color managed applicaties de kleurweergave ietsjes wijzigt (op detailniveau, je moet het echt afwisselen met alt-tab om het te zien). Maar het mooie is dat er geen banding of andere vreemde kleurperikelen meer zijn in de luchten bijvoorbeeld. Het ziet er gewoon zeer strak uit. Hij zit dus heel dicht tegen sRGB aan (waarbij groen ietsjes verder doorloopt dacht ik, maar dat stoort niet, zeker omdat in de kleurmanaged omgevind dit perfect is weggeregeld).
Ik hemel het niet op omdat ik zo blij ben met mijn hebbedingetje, want zoals je zag met de Dell 2709W was ik ook erg kritisch met mijn eigen aanschaf.
Puntje van kritiek is dat de backlight bleeding iets meer is. Ik ben nog aan het kijken of dit normaal is of een probleempje met dit exemplaar. Maar direct zeg ik erbij dat het in normale werk niet stoort, in de contrast-testen zie ik alle elementen van 1 tot 255 wit. Dus de dynamiek zit er gewoon in.
Als je nog meer wil weten hoor ik het wel!
Dat zal ik ook nergens beweren, maar Astennu beweerde dat de 3007WFP-HC het zelfde paneel had als de 3008WFP, en dat is niet zo. Dat de backlight en de elektronica ook heel veel uitmaakt weet ik, anders zouden de verschillen tussen al deze schermen ook een heel stuk kleiner zijn, aangezien er maar twee fabrikanten zijn die panels op dit formaat maken.Anoniem: 269169 schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 22:06:
Pas op dat niet alleen het paneel het scherm bepaalt. Electronica en vooral de backlight zijn minstens zo belangrijk.
Ik heb voor mijn ene 2007FP ook andere waardes ingesteld dan de tweede 2007FP.Anoniem: 240822 schreef op zondag 07 september 2008 @ 10:58:
yow ik heb net twee 3008 binnnengekregen van QSIX, alles perfect enz.
alleen het ene scherm is lichter en fellere kleur dan het andere scherm. terwijl ik dezelfde instellingen heb. weet iemand hoe dit kan komen en moet ik hiervoor een scherm inwisselen ofzo???
brightness en contrast zijn voor beide hetzelfde in het scherm zelf en bij nvidia drivers.... im really like wtf
hoop dat iemand me kan helpen
de eerste staat op
R 243
G 239
B 255
en de tweede op:
R 255
G 255
B 255
Toch maar eens een calibratieapparaatje zien te regelen
Bij Qsix staat bij de 2408 eindelijk dat er firmware A01 aanwezig is.
Iemand van zin hem nu te kopen?
Een reviewsite had het daar over. Die iets hierboven ook gequote staat over dat 100 Hz verhaal. Maar het is dus een nieuwere versie van een iets ouder paneel.kid jansen schreef op zondag 07 september 2008 @ 12:48:
[...]
Dat zal ik ook nergens beweren, maar Astennu beweerde dat de 3007WFP-HC het zelfde paneel had als de 3008WFP, en dat is niet zo. Dat de backlight en de elektronica ook heel veel uitmaakt weet ik, anders zouden de verschillen tussen al deze schermen ook een heel stuk kleiner zijn, aangezien er maar twee fabrikanten zijn die panels op dit formaat maken.
ok dus het komt vaker voor dat 2 schermen niet hetzelfde zijn gecalibreerd???Anoniem: 120284 schreef op zondag 07 september 2008 @ 13:01:
[...]
Ik heb voor mijn ene 2007FP ook andere waardes ingesteld dan de tweede 2007FP.
de eerste staat op
R 243
G 239
B 255
en de tweede op:
R 255
G 255
B 255
Toch maar eens een calibratieapparaatje zien te regelen
Als dat zou kunnen dan hadden ze het in de fabriek wel optimaal gedaan!Anoniem: 240822 schreef op zondag 07 september 2008 @ 16:28:
[...]
ok dus het komt vaker voor dat 2 schermen niet hetzelfde zijn gecalibreerd???
Anoniem: 263854
Bedankt voor de informatie! Uit beschrijvingen op internet krijg ik het idee dat de eizo s2431 wel wide gamut is.Anoniem: 269169 schreef op zondag 07 september 2008 @ 11:08:
De S2431W (basis 24").
Deze review cliamt dat ie hetzelfde panel heeft als de dell 2408
productreview: Eizo Flexscan S2431W-BK review door martiniman
en in deze produktomsschrijving lees ik:
---
Met één druk op de knop kiest u de ideale
voorgeprogrammeerde helderheid, kleurtemperatuur en
gamma voor videoclips (Movie), bewerking van graphics en
foto's (Picture), kantoortoepassingen (Text) en het Internet
(sRGB). Via de bijgeleverde software is zelfs een automatische
omschakeling mogelijk, b.v. sRGB-weergave als de browser
wordt gestart.
http://www.disc-planet.nl/product_info.php/products_id/482
---
Betekent dit dat hij wel wide gamut is, maar dat je 'm in sRGB kunt zetten? Maar dit kan je ook met de 2408 (al kloppen die kleuren niet in die instelling).
dus je bedoelt dat dat nooit het geval is?druup schreef op zondag 07 september 2008 @ 20:30:
[...]
Als dat zou kunnen dan hadden ze het in de fabriek wel optimaal gedaan!
Die voorkeuzes stellen meer de gamma en helderheid vast. In text mode halveert de brightness zo ongeveer. Ik heb hem gekalibreerd in sRGB, en zoals ik zei ziet het er in color managed applicaties bijna hetzelfde uit dan zonder color management (je moet echt heel goed kijken). De kleuren ogen zeer neutraal. Het gaf mij iig een wauw-gevoel van kleurgevoel. Gewoon overdreven fluoriserende effecten, maar gewoon normaal zonder dof te zijn. Omdat de gamut dicht aansluit bij de sRGB standaard, hoeft er ook minder omgerekend te worden bij het kalibreren en zien de kleuren er in alle gevallen voor mijn gevoel zeer natuurlijk uit.
Even quote uit testje PC Advisor die de kleuren en helderheid roemen ondanks het kleine kleurbereik:
Ik heb nog niet heel veel met custom geexperimenteerd, maar zo op het eerste gezicht is de standaard-instelling (dus 6500K, Gamma 2.2 etc) identiek aan de sRGB instelling.Performance-wise, the Eizo Flexscan S2431W impresses. Images are sharp, bright and suffused with colour – although, as our tests revealed, the colour gamut is actually quite limited.
Stuur anders berichtje als je verder wil babbelen, want ik denk dat het hier niet zo fijn gevonden wordt om over andere merken te praten
Dat bedoelt hij ja. Geen enkel scherm komt helemaal exact hetzelfde uit de fabriek, al zijn de verschillen meestal wel heel klein.Anoniem: 240822 schreef op zondag 07 september 2008 @ 21:41:
[...]
dus je bedoelt dat dat nooit het geval is?
Bij de omruil van mijn 3e naar 4e scherm 3008WFP is het oude scherm niet meteen opgehaald, en heb ik dus 1 dag beide schermen tegelijk op m'n bureau naast elkaar gehad. Niet alleen de kleur/helderheid was net niet helemaal exact gelijk (scheelde wel maar heel weinig), ook de hoogte van het scherm was gek genoeg niet hetzelfde
Normaal merk je daar niks van, maar als je ze naast elkaar zet zie je dergelijke details pas... Allemaal geen dingen om je erg druk over te maken in ieder geval
Dat je je bevindingen vertelde vind ik niet erg, maar je moet er idd niet verder op in gaan in dit topicAnoniem: 269169 schreef op zondag 07 september 2008 @ 22:04:
Stuur anders berichtje als je verder wil babbelen, want ik denk dat het hier niet zo fijn gevonden wordt om over andere merken te praten.
[ Voor 17% gewijzigd door Knightwolf op 07-09-2008 23:22 ]
Misschien niet helemaal ontopic, maar welke grafische kaart is nodig om twee 2408's een beetje fatsoenlijk aan te sturen, zou een 8600 GTS voldoen?
Ik heb gisteren een 2408 besteld, die normaal met die nieuwe firmware geleverd wordt.Hampelman schreef op maandag 08 september 2008 @ 15:48:
Iemand al een review gevonden van de firmware A01 bij de 2408?
Ik zal mijn bevindingen posten als ik het scherm heb. (en als ik er de tijd nog voor heb)
Ik gebruik nu gewoon het bijgeleverde microfiber doekje van Dell om het scherm te 'wipen' van stof (komt nogal wat op).
Dit kan neem ik aan verder echt geen krassen veroorzaken? Water blijf ik maar van af;)
Btw, heb het idee dat deze 3008wfp de kleuren beter weergeeft, net of ie van te voren hardware matig gekalibreerd is. Mijn vorige gaf een roze tint in pc-mode, deze niet.
lol mijne zijn nu ook niet evenlang.... maar dus het is normaal dus vind ik niet ergKnightwolf schreef op zondag 07 september 2008 @ 23:17:
[...]
Dat bedoelt hij ja. Geen enkel scherm komt helemaal exact hetzelfde uit de fabriek, al zijn de verschillen meestal wel heel klein.
Bij de omruil van mijn 3e naar 4e scherm 3008WFP is het oude scherm niet meteen opgehaald, en heb ik dus 1 dag beide schermen tegelijk op m'n bureau naast elkaar gehad. Niet alleen de kleur/helderheid was net niet helemaal exact gelijk (scheelde wel maar heel weinig), ook de hoogte van het scherm was gek genoeg niet hetzelfdeZowel in laagste als in hoogste stand was de ene een halve cm hoger dan de ander, alsof de ene een halve cm hogere standaard heeft.
Normaal merk je daar niks van, maar als je ze naast elkaar zet zie je dergelijke details pas... Allemaal geen dingen om je erg druk over te maken in ieder geval
[...]
Dat je je bevindingen vertelde vind ik niet erg, maar je moet er idd niet verder op in gaan in dit topicthanx
Dit topic is gesloten.