[TFT] Dell UltraSharp Serie (20,1", 24", 27", 30") - Deel 11 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 41.126 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:58

Milmoor

Footsteps and pictures.

Uhm, mijn kat heeft geen WA, en het lijkt mij niet onder de inboedelverzekering vallen. Of zie ik dat fout?

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:30
Telefoontje is zo gepleegd, kan iig geen kwaad.

[ Voor 26% gewijzigd door Raymond op 20-08-2008 22:39 ]

Anoniem: 160457 schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 21:41:
[...]

Jij ziet dat wit niet in de linkerkant van het scherm? Ok het is niet compleet wit maar je ziet daar toch wel duidelijk iets.
http://img.photobucket.co...4/HellRipper/3008wfp2.jpg
Owww, dat grijze vlak in het hele linksonder hoek met die horizontale streepjes? Da's geen wit hoor :P
Maar, dat is wel raar ja. Zou me daar toch niet zo ongerust over maken...

Anoniem: 160457

Knightwolf schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 00:11:
[...]

Owww, dat grijze vlak in het hele linksonder hoek met die horizontale streepjes? Da's geen wit hoor :P
Maar, dat is wel raar ja. Zou me daar toch niet zo ongerust over maken...
Tja, bij die pc gebeurd het alleen daar, bij me nieuwe pc bij het opstarten dus soms (1e filmpje).
Dat met die grijze horizontale streeptjes, dit gebeurd ooit wel, ooit niet. Misschien toch maar een NEC 2690WUXi overwegen... deze dell geeft me wel 2560x1600 maar kwaliteit staat wel voorop bij mij.
Wat ik er wel bij moet zeggen is dat met het plaatje, dat is een Nvidia 6800NU die als ik opgestart heb met mijn pc, geen 2560x1600 neemt. Maar of dat de grijze streepjes verklaart...

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 160457 op 21-08-2008 01:27 ]

• deef-
  • Laatst online: 05-01 16:51
Heeft iemand de rev A01 van de 2408 al ontvangen? (sharpness increment in 10)

• Man_in_a_shed
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-02 11:43

Man_in_a_shed

Kunstenaar aan huis

Milmoor schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 22:38:
[...]
Uhm, mijn kat heeft geen WA, en het lijkt mij niet onder de inboedelverzekering vallen. Of zie ik dat fout?
Ik weet niet bij welke verzekeringsmaatschappij zit, maar als je bij Interpolis zit zou je het best nog eens kunnen proberen bij de inboedel. Hangt er wel vanaf hoe stuk hij is. Ik denk dat ze dan iemand langs gaan sturen om te kijken of hij nog werkt etc... maar je kan altijd bellen met je verzekering natuurlijk.

What a terrible world we live in where ninjitsu can't solve our problems

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Anoniem: 160457 schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 01:05:
Misschien toch maar een NEC 2690WUXi overwegen... deze dell geeft me wel 2560x1600 maar kwaliteit staat wel voorop bij mij.
Kijk even goed het draadje op hardforum over die Nec door. Ik heb hem afgeschreven wegens stevige problemen met backlightbleeding, brommende voedingen en kleurschiftingen, het schijnt per exemplaar stevig te kunnen verschillen iig :)

Anoniem: 263854

Anoniem: 160457 schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 22:07:
Dan zie ik de text een beetje een 'groenige' kleur hebben, ligt dit aan mijn color profile? het helpt ook niet om de verschillende preset modes te veranderen. Ook zie ik dit op dit forum, het is net of de letters een groene waas erdoorheen hebben...

Als ik die text kopieer naar word 2007 dan lijkt het wel goed te zijn, leest ook rustiger. En MS ClearType tune hielp niet echt;)
Ik heb hetzelfde op mijn 2408, bij sommige letters in de tekst. En sommige andere sites.

neographikal schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 20:16:
[...]

Kijk even goed het draadje op hardforum over die Nec door. Ik heb hem afgeschreven wegens stevige problemen met backlightbleeding, brommende voedingen en kleurschiftingen, het schijnt per exemplaar stevig te kunnen verschillen iig :)
Ah okej, had ik niet verwacht van een NEC. Maargoed, misschien nog even afwachten met deze 3008wfp. Als dat met het grijze verschijnsel (zie linkje) verder geen kwaad kan/doet, dan hoe ik liever de 3008wfp, mede omdat ik er verder zeer tevreden over ben.
Het komt ook voor als ik op 'afsluiten' / 'herstarten'/logoff' click.

Btw, over dat losse paneel, dit heeft de NEC 3090 ook, heb op verschillende fora erover gelezen. Dit blijkt inderdaad voor de warmte te zijn. Er zit ong 1mm ofzow tussen. Dacht dat iemand hier daar al iets over gepost had....
Als je je scherm aanzet en hij wordt warm, dan hoor je hem ook 'kraken'.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 160457 op 21-08-2008 22:07 ]

Anoniem: 263854 schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 21:24:
[...]

Ik heb hetzelfde op mijn 2408, bij sommige letters in de tekst. En sommige andere sites.
Ja, heeft waarschijnlijk met dat extra wide gamut te maken. Stoor me der verder ook niet zo aan, in sRGB modus reduceer je dit dan ook zo ver dat je er weinig van merkt. Maar sRGB modus op de 3008wfp is niet zo mooi;)

Anoniem: 269169

Nee inderdaad. Als je je er niet aan stoort dan is het OK natuurlijk. Al vergeet niet dat dit soort afwijkingen ook in je foto's terugkomen. En dan vind ik het wel weer jammer dat een scherm wordt gepromoot met natuurgetrouwe weergave (True Color...) etc. Maar in de praktijk is wide-gamut eigenlijk alleen handig als je professioneel grafisch bezig bent. En dan moet je eigenlijk niet eentje hebben met 8 bit lookup table, maar met minstens 10 zoals de Eizo's dat hebben.

Overigens ter vervanging van de 2709W ben ik eindelijk erachter dat waarschijnlijk de Eizo 2431W een goede is. Niet wide gamut (precies sRGB), 10 bit en nog weinig nadelen tegen gekomen. Tegenwoordig goed betaalbaar.

Zal binnenkort een update posten van Color Vision ivm mijn paarse gloed in luchten. Ik probeer het nog steeds te begrijpen...

• neographikal
  • Niet online
Geef me eens zo'n bestand, zal ik even voor je kijken hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je bedoelt een fotobestand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb dus eens gekeken wat deze 3008wfp kan. Niet slecht, naar mijn mening.
De volgende test heb ik uitgevoerd:
http://www.galacticmag.com/monitor/gradient.gif

http://www.galacticmag.co...ghtness-and-contrast.html

Krijg alle onderste 'features' in beeld (met multimedia preset mode), behalve de '255' helemaal links. Zie er wel iets van maar alleen een gedeelte.
Weet ook niet of de 3008wfp daartoe wel in staat is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Jawel, ik heb een gecalibreerde 2709, even kijken wat die doet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ah okee. Nou kijk ook eens hiernaar:

Afbeeldingslocatie: http://mvloemans.nextit.nl/01.jpg
Afbeeldingslocatie: http://mvloemans.nextit.nl/02.jpg

Dit zijn neutrale verlopen van blauw. In de wit naar blauw zit bij mij een gebied iets links van het midden met paarsige verkleuring. Geen zuiver blauw iig. Al mijn andere monitoren tonen dit zonder kleursmaakje. De zwart naar blauw moet je beter kijken. Althans, als je het paarsige wat gewend bent dan zie je het moeilijker. Maar ook daar zit een paarscomponent in. Andere monitoren zie je de kleur van blauw aan het uiteinde verdwijnen in het zwart zonder dat de tint wijzigt.

Ben benieuwd! Dit is wat objectiever dan een foto.

Overigens wel kijken in color managed applicatie dan. Dus FireFox3 met colormanagement plugin of foto's opslaan en openen in PS.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 269169 op 22-08-2008 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben er al een hele tijd mee bezig, maar snap maar weinig van al die kleurensettings en profielen.

In ieder geval zie ik het hier in Internet Explorer 7, en non-color managed IrfanView, precies hetzelfde als in Adobe Photoshop CS3. Ik kan in PS wel een paarsige tint tevoorschijn toveren door met het colormanagement te gaan kloten. Hoe of wat met de colormanagements in de monitor zelf, het kleuren profiel in Windows bij de monitor-settings, en de colormanagement in Photoshop... ik snap er maar weinig van in ieder geval.

Enige dat ik weet is dat wat ik normaal ingesteld heb staan goed beeld geeft:
- Monitor zelf staat op "desktop" setting
- Windows colorprofile staat op "Adobe RGB 1998"
- Photoshop staat op sRGB IEC61966-2.1 en "preserve embedded profiles"

Heb met deze setting nergens rare kleuren mee. Ga ik ook de monitor zelf op Adobe RGB zetten en gebruik ik Adobe RGB in Photoshop, zodat alles dezelfde Adobe RGB setting heeft, dan ziet alles er in Photoshop nogal verkleurd uit terwijl non-colormanaged applicaties wel goed blijven weergeven. Maar bij zowel de 2707 die ik had, als 3008 die ik nu heb, de enige setting waarin alles, ook desktop en alles, beste wordt weergegeven, is de monitor op "desktop" te zetten. Zelfs de oversaturation van rood vind ik wel meevallen. Zelfs de monitor op Adobe RGB zetten dan ziet alles er al verbleekter uit, en op sRGB lijkt het bijna zwart/wit, lol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Hmm, inderdaad, ik heb het hier ook. Ik heb er alleen in de praktijk nog geen last van gehad gelukkig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@neographikal: ja ik zie het dus in luchten, ik ben er een beetje op gespitst. Maar precies deze paarse schijnsels zie ik steeds terugkomen. Gezien ik veel natuur fotografeer zit ik er steeds op te kijken dat de luchten niet zuiver zijn.

@Knightwolf: klopt met AdobeRGB als profielinstelling zal Photoshop voorgeschoteld krijgen dat de monitor een 100% AdobeRGB afdekking heeft. In de praktijk komt dat redelijk in de buurt. Echter toch klopt het dan niet helemaal. Het blijft een beetje compromis. En dat is jammer voor zo'n monitor. Die sRGB mode had gewoon 100% goed moeten zijn. Of hij had 10 bit lookup table moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat laatste ben ik helemaal met je eens. De profielen die je in de monitor zelf kan selecteren moeten gewoon goed zijn...

Maar het grote verschil in weergave zat niet echt in de settings van de monitor, maar het kleurprofiel dat je in Windows instelt, samen met het colormanagement van Photoshop. Als ik alleen al in Windows het Dell 3008 colorprofile selecteer, dan ziet alles er al veel slechter uit, erg genoeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Knightwolf schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 01:17:
Dat laatste ben ik helemaal met je eens. De profielen die je in de monitor zelf kan selecteren moeten gewoon goed zijn...

Maar het grote verschil in weergave zat niet echt in de settings van de monitor, maar het kleurprofiel dat je in Windows instelt, samen met het colormanagement van Photoshop. Als ik alleen al in Windows het Dell 3008 colorprofile selecteer, dan ziet alles er al veel slechter uit, erg genoeg...
Desktop preset mode maakt mijn wit wat 'rozig'. Vind tot nu toe adobeRGB de beste weergave geven. De profile van digitalversus.com maakt er wel wat verschil in maar de tinten blijven aanwezig.
Had btw wel verwacht van de 3008wfp dat ie alle features here kon weergeven:
http://www.galacticmag.co...ghtness-and-contrast.html

Helaas de '255' niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Maakt het btw uit om het scherm schoon te maken met het Dell doekje dat dan vochtig/nat is gemaakt?
Het doekje dat ik nat heb gemaakt is een Microfiber, dit kan?
Volgens de handleiding zou ik direct het vocht moeten verwijderen maar dit was al zon beetje opgroogd. Neem aan dat dit gewoon kan op een LCD?

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 160457 op 25-08-2008 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ook met gewoon water zou ik daar erg voorzichtig mee zijn. Rob van Qsix raadde me zelfs af om een doekje vochtig te maken en hem af te doen. Maar het lijkt me dat als je het er met een zacht droog doekje niet af krijgt dat even vochtig maken geen kwaad kan. Wel zou ik het dan meteen met een ander droog zacht doekje meteen afdrogen en zeker niet laten opdrogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Knightwolf schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 18:59:
Ook met gewoon water zou ik daar erg voorzichtig mee zijn. Rob van Qsix raadde me zelfs af om een doekje vochtig te maken en hem af te doen. Maar het lijkt me dat als je het er met een zacht droog doekje niet af krijgt dat even vochtig maken geen kwaad kan. Wel zou ik het dan meteen met een ander droog zacht doekje meteen afdrogen en zeker niet laten opdrogen.
Heb gewoon water uit de kraan gekookt, dit vervolgens op het Microfiber doekje van Dell gedaan en daarmee mijn scherm van boven naar beneden afgedaan. Het vocht was zowat al opgedroogd voordat ik de kans kreeg om het eraf te halen. Zal wel te maken hebbe met de omgevings temperatuur en het zwarte paneel.

Zie der ver niet veel aan, hoop niet dat ik hem nu beschadigd heb ofzow...
Weet wel dat CRT hier niet zo moeilijk over doet;)

Btw,

Hier staat dat je het wel moet laten opdrogen...
http://geeksaresexy.blogs...lean-your-lcd-screen.html

'When you're done, wait a few minutes to let your screen dry, and then turn it back on. '

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 160457 op 25-08-2008 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat laten drogen zal voornamelijk slaan op het niet meteen weer aanzetten... vocht dat eventueel langs de randen tussen de kiertjes kan zijn gelopen kan misschien kortsluiting veroorzaken als je hem meteen weer aanzet. Lijkt me sterk maar het zal niet onmogelijk zijn.

Voor het schermoppevlak zelf zal het niet uitmaken of je het wel of niet meteen afdroogt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Knightwolf schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 20:04:
Dat laten drogen zal voornamelijk slaan op het niet meteen weer aanzetten... vocht dat eventueel langs de randen tussen de kiertjes kan zijn gelopen kan misschien kortsluiting veroorzaken als je hem meteen weer aanzet. Lijkt me sterk maar het zal niet onmogelijk zijn.

Voor het schermoppevlak zelf zal het niet uitmaken of je het wel of niet meteen afdroogt
Aha, ja dat zou eventueel kunnen ja als je teveel water gebruikt misschien?:P
Heb zelf dus gewoon kraanwater gekookt, dat laten afkoelen en op het Dell microfiber doekje gedaan, Vervolgens de monitor afgedaan. Neem aan dat het niet al te veel schade veroorzaakt heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het water koken heeft alleen zin als je het daarna een tijdje laat staan en voorzichtig vanaf de bovenkant ergens in overgiet, en de zooi die dan onderin komt te liggen (kalk en zo) dus niet mee giet. Maar schade, mwa kan me niet voorstellen, zeker niet van 1x.

Waarom er trouwens op die site staat dat je dat spul nooit rechtstreeks op het scherm mag spuiten, maar wel via een gedrenkt vochtig doekje mag doen is me een raadsel... Enige dat ik me kan bedenken is dat als je er teveel op spuit dat het dan naar beneden loopt en dus onderin achter je scherm terecht komt. Maar dat is dan gewoon een kwestie van voorzichtig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Knightwolf schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 20:25:
Het water koken heeft alleen zin als je het daarna een tijdje laat staan en voorzichtig vanaf de bovenkant ergens in overgiet, en de zooi die dan onderin komt te liggen (kalk en zo) dus niet mee giet. Maar schade, mwa kan me niet voorstellen, zeker niet van 1x.

Waarom er trouwens op die site staat dat je dat spul nooit rechtstreeks op het scherm mag spuiten, maar wel via een gedrenkt vochtig doekje mag doen is me een raadsel... Enige dat ik me kan bedenken is dat als je er teveel op spuit dat het dan naar beneden loopt en dus onderin achter je scherm terecht komt. Maar dat is dan gewoon een kwestie van voorzichtig zijn.
Oke, bedankt voor je reacties. Btw op anandtech zit ook zo'n monitor expert met de naam XTknight;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als je spul vanuit bv spuitbus spuit kan het een sterke plaatselijke afkoeling veroorzaken op het oppervlak, en wellicht de tere kristallen beschadigen?

Tevens nog reactie Color Vision:
I have evaluated the image with the default sRGB profile and then with the Spyder3 profile. Clearly there is a shift in the sky toward purple.

I believe this gives me an idea of what you mean when you say "natural looking blue sky" and "blue skies look disgustingly purple".

When I compare the image displayed on the Dell 2408 and an Apple Cinema 20 (both using Spyder3 profiles) the blue of the sky that I see on the Apple and the Dell are very similar and more purple than what the image looks like when displayed on the Dell with no color management. When I showed these displays to other people no one objected to the sky color.
measured the actual color being displayed on each monitor using a reference spectroradiometer and compared the values. The blue that I sampled is within 2 units difference in a* b* between the two monitors. This is a Delta E of less than 2, which is acceptable. Therefore the blue being displayed on both monitors is very similar.

The banding which you describe is inherent in the image. The fact that the banding is more noticeable after calibration is due to the loss of levels which is a by-product of calibration.

Your monitors native gamma is about 2.0 according to the Spyder3 software. When you calibrate to 2.2 it gets a bit darker and more contrast. That change could contribute to what you described as "strong feeling that these purple bands are more or less causing the the unnatural looks of the sky".

You could reduce this effect by calibrating to Gamma 2.0 instead of Gamma 2.2.
Nouja, dus ze zeggen dat het normaal is en zo hoort. Inmiddels 20 monitors dezelfde foto bekeken, van duur tot simpel en geeneen heeft die lelijke kleur lucht.

Snap er echt niks meer van. Nu stellen ze voor om de monitor op gamma 2 te kalibreren, de native gamma van de Dell 2709W... Beetje vreemd, want daarvoor had ik geen Spyder gekocht, zit ik nog met afwijkende gamma.

Maar om lang verhaal kort te maken:

De Dell 2709W is verkocht voor bijna de nieuwprijs en ik heb een Eizo S2431W besteld, welke niet wide gamut is en wel 10 bit processing. Mijn eerste ervaring zal ik hier neerzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 269169 schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 23:47:
[...]

Als je spul vanuit bv spuitbus spuit kan het een sterke plaatselijke afkoeling veroorzaken op het oppervlak, en wellicht de tere kristallen beschadigen?
Dat lijkt me erg sterk, en al helemaal als de monitor gewoon koud is.
De Dell 2709W is verkocht voor bijna de nieuwprijs en ik heb een Eizo S2431W besteld, welke niet wide gamut is en wel 10 bit processing. Mijn eerste ervaring zal ik hier neerzetten.
Ik denk dat je je uitgebreide verhaal beter in een Eizo-topic kan posten, en dan wellicht een linkje naar je post hier kan zetten. Maar dit blijft een Dell-topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Er is ook geen schade doordat ik de lcd met dat gekookt kraanwater heb afgedaan (met microfiber) en naderhand gewoon heb laten drogen?
Heb gister van dichtbij gekeken, zie geen rare dingen, maargoed het kan van binnen mss iets beschadigd raken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Laatst online: 15:32

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

(jarig!)
Het is maar water hoor, wat denk je dat het voor schade kan aanrichten? Ik doe mijn schermen allemaal gewoon af met een vochtigdoekje, geen enkel probleem. Je moet alleen niet de schermen zo nat maken dat je druppels gaat krijgen. En geen thinner of ander bijtend goedje gebruiken.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 215257

Review van de 2409W:
http://www.widescreengami...rum/viewtopic.php?t=14311
Kweet niet of ie hier al gepost was..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-05 11:53
neographikal schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 14:01:
Wat houdt je tegen om naast de cardreader in de monitor (retehandig imho) een losse te halen. Ik heb er ook altijd één in de laptoptas zitten voor onderweg :)

Je zult mij trouwens absoluut niet horen zeggen dat Dell de perfecte monitoren maakt ;) Na in totaal zes stuks kan ik er over mee praten, maar ze maken ook goed spul. De 3008 en 2709 kom ik weinig klachten over tegen, dat is ook één van de redenen waarom ik toch de gok heb genomen met de 2709 :) De prijs speelde ook mee, €420 is gewoon absurd weinig :)
Na lang wikken en wegen wil ik ook gaan voor de 2709. Maar hoe heb je dat idd. geregeld zo goedkoop...? Via de telefoon/chat iets geregeld? Zo ja wat voor mooi verhaal heb je dan opgehangen :D
Want hij is nu zonder korting 830 euro bij dell.nl, dat is toch vrijwel 2x zoveel als jou prijs.
Tips zijn dus welkom ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deCube
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-03 17:32
Gurneyhck schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 16:22:
[...]

Na lang wikken en wegen wil ik ook gaan voor de 2709. Maar hoe heb je dat idd. geregeld zo goedkoop...? Via de telefoon/chat iets geregeld? Zo ja wat voor mooi verhaal heb je dan opgehangen :D
Want hij is nu zonder korting 830 euro bij dell.nl, dat is toch vrijwel 2x zoveel als jou prijs.
Tips zijn dus welkom ;)
neographikal schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 16:56:
Dell zelf, incl. alles zoals ik al zei, dus incl BTW en shipping. De truc? Meerdere schermen bestellen en praten.

Work hard & be brave.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-05 11:53
Ja dat had ik uiteraard ook gelezen. Maar wat zeg je tegen zo'n verkoper dat hij er even 300-400 euro afhaalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee ik kende hem nog niet. Thanx voor je input.

Echter is dit wel een TN-film display. En hij zit zover ik kan vinden niet in de "UltraSharp" serie.
Model: Response Time: Panel:
Dell S2409W 5 ms 24" WS AU Optronics TN Film (M240HW01 V0)

Ik heb de specs verder bekeken, en wat ik persoonlijk als groot minpunt zie is dat hij maar 1080 pix hoog is. Ik vind 1200 toch echt het minimaalste wat een PC-monitor moet hebben 16:10 dus, en geen 16:9. Die 120 pix in hoogte mis je vooral in normale applicaties en desktopgebruik. Maar als je hem alleen gebruikt voor films en gaming maakt het minder uit...
Maar da's mijn persoonlijke mening natuurlijk. Naast dat het een TN-panel is natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zonoskar schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 15:42:
Het is maar water hoor, wat denk je dat het voor schade kan aanrichten? Ik doe mijn schermen allemaal gewoon af met een vochtigdoekje, geen enkel probleem. Je moet alleen niet de schermen zo nat maken dat je druppels gaat krijgen. En geen thinner of ander bijtend goedje gebruiken.
Bedoelde er ook mee dat ik het naderhand gewoon op heb laten drogen, op het paneel zelf. En het water was alleen gekookt geweest. Vroeg me daarom af of dit schade aan heeft gedaan aan het paneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone
  • Laatst online: 18:25

Q-bone

Dusss...

@Gurneyhck...

Vandaag contact gehad met sander (die dus de "goedkope" 2709 besteld heeft...)

En die heeft het inderdaad bij dell besteld en gewoon geluld als brugman... en natuurlijk 2 besteld.

Zelf heb ik ook interesse, dus misschien kunnen we samen bestellen? :)

mail of pm me maar even... eens kijken of we ze goedkoper kunnen krijgen!

bla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120284

Knightwolf schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 18:09:
[...]

(...)

Ik heb de specs verder bekeken, en wat ik persoonlijk als groot minpunt zie is dat hij maar 1080 pix hoog is. Ik vind 1200 toch echt het minimaalste wat een PC-monitor moet hebben 16:10 dus, en geen 16:9. Die 120 pix in hoogte mis je vooral in normale applicaties en desktopgebruik. Maar als je hem alleen gebruikt voor films en gaming maakt het minder uit...
Maar da's mijn persoonlijke mening natuurlijk. Naast dat het een TN-panel is natuurlijk...
Ah, ben ik het een keer met je eens.

Als nou niemand dat 16:10 geslikt had, zouden we nooit bij 16:9 komen, maargoed...

Voor RTS games maakt het wel degelijk uit trouwens. Daar is een scherm wat wat hoger is wel fijn omdat vaak onderin de knoppenbalken zitten en je dus ook op een 4:3 een effectief speelveld met een 16:10 verhouding hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik zou eigenlijk niet graag een 30" op 4:3 willen hebben hoor. Ik vind dat hele breedbeeld wel fijn, ivm workspaces e.d.
Anoniem: 120284 schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 20:17:
[...]

Ah, ben ik het een keer met je eens.

Als nou niemand dat 16:10 geslikt had, zouden we nooit bij 16:9 komen, maargoed...

Voor RTS games maakt het wel degelijk uit trouwens. Daar is een scherm wat wat hoger is wel fijn omdat vaak onderin de knoppenbalken zitten en je dus ook op een 4:3 een effectief speelveld met een 16:10 verhouding hebt.
Bij een shooter is het toch juist handig. Of schiet jij op mollen en vogels. Ik zou toch dneken dat ze om je heen zijn en dan is meer breedte toch fijn,

[ Voor 72% gewijzigd door Anoniem: 215257 op 26-08-2008 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 215257 schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 20:21:
Bij een shooter is het toch juist handig. Of schiet jij op mollen en vogels. Ik zou toch dneken dat ze om je heen zijn en dan is meer breedte toch fijn,
Met 16:9 heb je niet meer breedte dan met 16:10, maar minder hoogte. Dat is alleen maar nadelig.

Daarbij kan een 16:10 scherm ook 16:9 weergeven zonder dat er wat van het beeld verloren gaat, andersom kan niet zonder beeldoppervlakteverlies.

[ Voor 16% gewijzigd door Knightwolf op 26-08-2008 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Knightwolf schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 20:30:
[...]

Met 16:9 heb je niet meer breedte dan met 16:10, maar minder hoogte. Dat is alleen maar nadelig.

Daarbij kan een 16:10 scherm ook 16:9 weergeven zonder dat er wat van het beeld verloren gaat, andersom kan niet zonder beeldoppervlakteverlies.
Ik heb het toch over het verschil tussen een 4:3 en een 16:10
En idd heb ik ook liever meer pixels in de hoogte, maar het komt nu wel overeen met de 16:9 van TV's, en films, series, gameconsoles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TV en film is idd 16:9, maar bijna alles op PC werkt met 4:3 en 16:10, incl games. Er zijn volgens mij ook meer 16:10 resoluties beschikbaar dan 16:9 op de PC en in games.

Maar idd, als je 4:3 bedoelde, dan klopt het idd, dan is meer breedte wel fijn. Hoewel ik toch nooit probs heb gehad om UT2004 te spelen op 1024x768 of 1600x1200 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Idd ik vind 16:10 wel de limiet, windows word wel raar op 16:9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 108939

Q-bone schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 19:21:
@Gurneyhck...

Vandaag contact gehad met sander (die dus de "goedkope" 2709 besteld heeft...)

En die heeft het inderdaad bij dell besteld en gewoon geluld als brugman... en natuurlijk 2 besteld.

Zelf heb ik ook interesse, dus misschien kunnen we samen bestellen? :)

mail of pm me maar even... eens kijken of we ze goedkoper kunnen krijgen!
Ik heb ook wel interesse in een goedkopere 2709;)
Als er 4 mensen zijn ofzo kan het wel lukken denk ik.

Ik kan je niet mailen of ik zie iets over het hoofd hier op got, maar als t goed staat mijn e-mail wel in mn profiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik vind het werkelijk verbazingwekkend hoeveel post er wel niet op GoT staan over deze monitorserie, jammer genoeg niet alleen vanwege populariteit, maar ook vanwege veel problemen als ik het zo lees.

Ik ben van plan om over ongeveer een maand tot anderhalve maand een 30" scherm te kopen. Nu ben ik al sinds juni aan het rondkijken welke dat dan zou moeten worden, en ik kwam uiteindelijk op de Dell 3008WFP. Eerst had ik deze monitor weggestreept, maar toen kwam ik hier op GoT Qsix.eu tegen, waar hij aanzienlijk goedkoper was dan bij Dell Nederland zelf.

Vervolgens ben ik op zoek gegaan naar informatie, en ben ik veel reviews gaan lezen (zeker geen gebrek aan, er zijn er genoeg te vinden). Bij heel veel reviews kwam deze monitor er redelijk goed tot goed uit en in sommige gevallen zelfs zeer goed, maar het lijkt wel of ik steeds mee negatieve reviews tegenkom. En nu ik in de afgelopen dagen ook nog eens deel 9, 10 en 11 van dit topic helemaal heb doorgelezen ben ik eigenlijk weer gaan twijfelen.

Gebruiksdoel wat ik voor ogen had is office/internetwerk, HD films, beetje gamen. En puur uit hobby (veelal beetje aankloten en beetje spelen) gebruik ik af en toe programma's als Adobe Photoshop, Illustrator, InDesign en Premiere Pro, alleen Acrobat gebruik ik redelijk vaak.

Ik krijg steeds meer het idee dat dit niet de beste 30" monitor hiervoor is voor een bedrag tot zo ongeveer €1500, maar welke het dan wel is heb ik eigenlijk geen idee van. Want reviews geven wel commentaar dat dit kwa prestaties niet de beste 30" monitor is, maar ze hebben allemaal een ander idee over welke monitor dan een betere keus is.

Is dit puur iets van als er ergens meer van worden verkocht, heb je ook meer klachten (terwijl het relatief ook best minder klachten kan zijn), of is deze monitor(serie) echt niet zo goed?

EDIT: misschien het vermelden waard, ik heb een Datacolor Spyder 3 Elite beeldschermkalibrator, ik weet niet of dat de op sommige vlakken slechte prestaties van de 3008WFP kan compenseren...

[ Voor 5% gewijzigd door Kid Jansen op 26-08-2008 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Knightwolf schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 00:54:
Ik denk dat je je uitgebreide verhaal beter in een Eizo-topic kan posten, en dan wellicht een linkje naar je post hier kan zetten. Maar dit blijft een Dell-topic :)
Er is geen Eizo-topic ;) ...
Maar iedereen die wil weten hoe de Eizo bevalt op het gebied van kleur na de ervaring met de 2709W stuurt maar even een prive-berichtje dan. Inderdaad niet goed om Dell topic met Eizo te vervuilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Church of Noise
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19:46

Church of Noise

Drive it like you stole it

Anoniem: 108939 schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 22:15:
[...]

Ik heb ook wel interesse in een goedkopere 2709;)
Als er 4 mensen zijn ofzo kan het wel lukken denk ik.

Ik kan je niet mailen of ik zie iets over het hoofd hier op got, maar als t goed staat mijn e-mail wel in mn profiel.
En eventueel doe ik ook mee (dito, slaag er precies niet in je te PM'en)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 65261

Church of Noise schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 23:37:
[...]

En eventueel doe ik ook mee (dito, slaag er precies niet in je te PM'en)
Ook ik heb interesse in een 2709w voor een mooi prijsje, zeker als het nog goedkoper kan als bij QSix. :D Mail me maar als er daadwerkelijk een 'inkoopactie' komt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaCKErrOR
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 27-05 16:58
Worden de nieuwere versies van de Dell Ultrasharp 2408wfp vekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone

Q-bone

Dusss...

grappig dat er zoveel belangstelling is voor de 2709 ;) Inkoopacties mogen niet volgens tweakers. Dus vandaar dat we het nu even via de mail doen. In ieder geval gaan we vandaag proberen inzichtelijk te krijgen voor welke prijs het mogelijk is.

Wat mij wel opviel is dat de monitor voor €420 is gekocht. Qsix biedt de monitor voor 620 aan. Maar met extra garantie van 2 jaar die bij Dell... dus € 200 kost ;) cirkeltje weer rond dacht ik zo :)

bla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

Japie.G

Colour Classic

Hey!

Ik heb een deal zo goed als rond voor een 2408 voor 460 euro van Qsix, maar nu zie ik dit! Indien jullie voor vrijdag een bedrag kunnen noemen, en als die onder de 500 euro ligt doe ik mee! Maar ik moet het voor vrijdag weten in verband met de aanschaf van de 2408!, de 2709 is natuurlijk relaxter :)

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 269133

Net mail gehad van Rob(qsix):
Binnen ongeveer 2 weken worden de schermen (2408) met nieuwe firmware geleverd.
Ik wacht dus nog even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91634

Q-bone schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 09:38:
grappig dat er zoveel belangstelling is voor de 2709 ;) Inkoopacties mogen niet volgens tweakers. Dus vandaar dat we het nu even via de mail doen. In ieder geval gaan we vandaag proberen inzichtelijk te krijgen voor welke prijs het mogelijk is.

Wat mij wel opviel is dat de monitor voor €420 is gekocht. Qsix biedt de monitor voor 620 aan. Maar met extra garantie van 2 jaar die bij Dell... dus € 200 kost ;) cirkeltje weer rond dacht ik zo :)
Wees wel gewaarschuwd, mijn 2709 heeft input lag van 80ms, en kleurenechtheid valt ook wat tegen in verband met paarsegloed in blauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Addiction
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20-04-2023
Japie.G schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 10:24:
Hey!

Ik heb een deal zo goed als rond voor een 2408 voor 460 euro van Qsix, maar nu zie ik dit! Indien jullie voor vrijdag een bedrag kunnen noemen, en als die onder de 500 euro ligt doe ik mee! Maar ik moet het voor vrijdag weten in verband met de aanschaf van de 2408!, de 2709 is natuurlijk relaxter :)
Hoe regel je zo'n 2408 voor 460 euro? Door gewoon wat te lullen? Voor zo'n prijs heb ik zeker ook wel vergaande interesse in de 2408 (liefst wel de nieuwste revisie die over een tweetal weken bij Qsix neerstrijkt blijkbaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone

Q-bone

Dusss...

@ jc ken, is 80ms alleen bij jou? of ook bij andere? want 80 lijkt mij echt wat veel... veel reviews schrijven over de helft...

bla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:19
80ms lijkt me vrij stug. Ik heb het zelf gemeten en bij mij zat het rond de 40ms met soms uitschieters richting de 50 maar absoluut geen 80. Wat betreft de kleurenechtheid zit het ook wel snor als ik het vergelijk met een CRT en een dell 2007fp. De sRGB profiel geeft wel wat rare kleuren maar die stand gebruik ik niet ik gebruik de Custom RGBCMY preset mode en heb die iets aangepast en die kleuren zijn echt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G
  • Nu online

Japie.G

Colour Classic

Addiction schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 12:21:
[...]

Hoe regel je zo'n 2408 voor 460 euro? Door gewoon wat te lullen? Voor zo'n prijs heb ik zeker ook wel vergaande interesse in de 2408 (liefst wel de nieuwste revisie die over een tweetal weken bij Qsix neerstrijkt blijkbaar)
Niet een helemaal nieuwe, is een demomodel, paar branduurtjes gehad! Dus vandaar de prijs ;)

Zou je die firmware zelf kunnen flashen trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Q-bone schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 12:30:
@ jc ken, is 80ms alleen bij jou? of ook bij andere? want 80 lijkt mij echt wat veel... veel reviews schrijven over de helft...
Is bij mij, wat noem je veel revieuws ? Want is daar niet klakloos overgenomen van duitse revieuw ?
Jorick, ik heb over de ultrasharp 2709, niet die 2007 die heeft namelijk juist erge lage input lag.

Ik heb getest door scherm op mijn laptop aantesluiten doormiddel van de HDMI kabel, en er naast had ik een CRT scherm neergezet. Videokaart natuurlijk op clone ingesteld en via website had ik inputlag timer gedownload die netjes telt op 1/1000 seconden.
Daar heb ik hoop fotos gemaakt en verschil tussen de ultrasharp 2709 en mijn CRT scherm zat steeds tussen de 70 en 90ms.
Ook merk ik het wanneer ik films kijk, pas wanneer ik bij mediaplayer clasic een delay instel van 80ms op geluid. Dan pas kloppen de stemmen bij de lippen waardoor het er dan niet meer uitziet of ze playbacken.
Of wel lijk er erg op dat mijn scherm niet helemaal overeen komt met gene die bij duitse revieuw is gebruikt. Of dell heeft ene ander aan hun scherm verandert, of er is mischien geschoemeld bij die revieuw wat mij niks verbaaste aangezien fout daar in paarse gloed ook niet naar voren was gekomen terwijl er iedereen last van heeft met dit scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorick
  • Laatst online: 19:19
Ik heb het ook over de 2709 en heb het scherm vergeleken met zowel een Iiyama CRT als met een 2007fp welke in een dualhead opstelling naast de 2709 staat.

Verder nog even over die paarse gloed die jij hebt, welke mode selection gebruik jij (Menu > Color Settings > Mode Selection)? Er zit namelijk nogal een verschil tussen de Video en de Graphics Mode. En welke gamma gebruik je, PC of Mac? Ik gebruik de graphics mode icm met eerder genoemde preset mode en de lucht is even blauw als op de 2007fp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 272146

Anoniem: 91634 schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 13:57:
Is bij mij, wat noem je veel revieuws ? Want is daar niet klakloos overgenomen van duitse review? Jorick, ik heb over de ultrasharp 2709, niet die 2007 die heeft namelijk juist erge lage input lag.

Ik heb getest ...
Niet geïnteresseerd om een productreview te schrijven op tweakers?
Op deze manier kan iedereen overzichtelijk jouw ervaring erop nalezen. Ik weet dat ik het zeker zou appreciëren en waarschijnlijk ook vele anderen. _/-\o_
Andere bezitters zijn natuurlijk ook welkom ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 272146 op 27-08-2008 14:31 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Weet iemand hier waarom mijn card reader van de 3008wfp als 'Lash' aangeeft? lol, wat is een lash nouweer.

http://img.photobucket.com/albums/v704/HellRipper/lash-1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Ik heb getest door scherm op mijn laptop aantesluiten doormiddel van de HDMI kabel, en er naast had ik een CRT scherm neergezet. Videokaart natuurlijk op clone ingesteld en via website had ik inputlag timer gedownload die netjes telt op 1/1000 seconden.
Daar heb ik hoop fotos gemaakt en verschil tussen de ultrasharp 2709 en mijn CRT scherm zat steeds tussen de 70 en 90ms.
70-90 ms lijkt me ook erg sterk. Je zegt dat je hem op je laptop hebt aangesloten. Wellicht trekt je laptop het niet helemaal. Doe diezelfde test eens op een normale stevige PC met goeie videokaart.

En daarbij de vraag, welke resolutie gebruikte je op de 2709? Als dit niet-native 1920x1200 was, dan moet het beeldscherm gaan scalen, wat ook weer resulteert in extra input-lag. Dus niet alleen moet je je desktopresolutie op 1920x1200 zetten, maar ook een systeem en videokaart hebben die die resolutie goed aan, en tegelijk ook nog een ander scherm op dezelfde resolutie goed aansturen, waarbij die CRT ook 1920x1200 aan kan.

In clone-mode kun je immers niet je 2709 op 1920x1200 zetten en tegelijk een CRT op een lagere resolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 215257 schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 20:21:
ik zou eigenlijk niet graag een 30" op 4:3 willen hebben hoor. Ik vind dat hele breedbeeld wel fijn, ivm workspaces e.d.

[...]

Ga eens BF2:SF spelen zou ik zeggen, dan zul je zien dat er boven je ook nog wat zit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Knightwolf schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 15:17:
En daarbij de vraag, welke resolutie gebruikte je op de 2709? Als dit niet-native 1920x1200 was, dan moet het beeldscherm gaan scalen, wat ook weer resulteert in extra input-lag.
Daar zit wel wat in ;)
Mijn CRt trok natuurlijk geen 1920x1200 waardoor ik op lagere resolutie had getest. Het zou idd best kunnen dat het in het scalen zit.
Met video kaart zit wel snor aangezien er een GF8600 GT in mijn laptop zit met DDR3 geheugen.

Jorick,
ik heb mijn scherm ingesteld op Custom RGBCMY preset mode R=57 G=65 B=65 C=65 M=65 Y=65

En als ik naar deze gradiet balken kijk dan neig de tint tussen blauw en wit een beetje richting paars. En tevens heb ik er last van dat de kleuren tempratuur te hoog is. Maar ik hoor graag van je welke waardes jij gebruik in de Custom RGBCMY preset mode met d ehoop dat de weergave wat beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91634 schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 17:25:
[...]
En als ik naar deze gradiet balken kijk dan neig de tint tussen blauw en wit een beetje richting paars. En tevens heb ik er last van dat de kleuren tempratuur te hoog is. Maar ik hoor graag van je welke waardes jij gebruik in de Custom RGBCMY preset mode met d ehoop dat de weergave wat beter is.
Denk dat niet iedereen er last van heeft omdat men niet zo precies ernaar kijkt dat het opvalt. Niks mis mee want scherm is echt juweeltje qua contrast en scherpte. Ik heb wel gemerkt dat je inderdaad met wat regelen in custom mode de boel wat op de rails krijgt. Maar het wordt dan een soort natte vinger werk. Zo van mwoah nog tikkie blauw zus, o nee, te paars: rood wat minder etc... Maar het bleef steeds een compromis, en als je met Spyder gaat kalibreren werd het niet veel beter.

Tevens zit er banding in de kleurverlopen. Kijk maar eens goed. Zowel ongekalibreerd als gekalibreerd (nog erger). Als ik de verloop naar mijn andere scherm sleep: compleet egaal verloop! Een 19" TFT van 6 of 7 jaar oud!

Vandaar dat mijn 2709W verkocht is in ruil voor de Eizo, ik kan er niet mee vooruit met die compromis van zo'n toch wel kostbaar scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Knightwolf schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 15:17:
[...]

70-90 ms lijkt me ook erg sterk. Je zegt dat je hem op je laptop hebt aangesloten. Wellicht trekt je laptop het niet helemaal. Doe diezelfde test eens op een normale stevige PC met goeie videokaart.

En daarbij de vraag, welke resolutie gebruikte je op de 2709? Als dit niet-native 1920x1200 was, dan moet het beeldscherm gaan scalen, wat ook weer resulteert in extra input-lag. Dus niet alleen moet je je desktopresolutie op 1920x1200 zetten, maar ook een systeem en videokaart hebben die die resolutie goed aan, en tegelijk ook nog een ander scherm op dezelfde resolutie goed aansturen, waarbij die CRT ook 1920x1200 aan kan.

In clone-mode kun je immers niet je 2709 op 1920x1200 zetten en tegelijk een CRT op een lagere resolutie.
Je kunt ook je videokaart laten schalen ipv de monitor.

Verder rapporteerd lesnumeriques.com een average inputlag van 64ms bij de Dell 2709, dus dat zit er al heel dicht bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoXie
  • Laatst online: 30-03-2023
Weet iemand al of, als ik de 2408WFP nu bestel, ik de nieuwe versie (A01 c.q. nieuwe software) krijg hier in NL ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 120284 schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 20:21:
[...]

Je kunt ook je videokaart laten schalen ipv de monitor.

Verder rapporteerd lesnumeriques.com een average inputlag van 64ms bij de Dell 2709, dus dat zit er al heel dicht bij.
Ja dat klopt, je kan de videokaart laten schalen, maar dan moet je nog steeds een CRT hebben die 1920x1200 aankan aangezien de uitgestuurde resolutie en refreshrate in clone-mode voor beide outputs gelijk is (heb althans nog niet anders meegemaakt, het heet ook niet voor niks 'clone' mode).

En 64 > 80 ms average vind ik nogal een verschil. 64 is wel nog steeds veel, dat ben ik met je eens, maar heel dichtbij wil ik het zeker niet noemen.
BoXie schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 20:53:
Weet iemand al of, als ik de 2408WFP nu bestel, ik de nieuwe versie (A01 c.q. nieuwe software) krijg hier in NL ?
Lees een paar posts terug, kan er beter nog een week of 2 mee wachten.

[ Voor 16% gewijzigd door Knightwolf op 27-08-2008 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfynx
  • Niet online
[...]

Is bij mij, wat noem je veel revieuws ? Want is daar niet klakloos overgenomen van duitse revieuw ?
Jorick, ik heb over de ultrasharp 2709, niet die 2007 die heeft namelijk juist erge lage input lag.

Ook merk ik het wanneer ik films kijk, pas wanneer ik bij mediaplayer clasic een delay instel van 80ms op geluid. Dan pas kloppen de stemmen bij de lippen waardoor het er dan niet meer uitziet of ze playbacken.
Of wel lijk er erg op dat mijn scherm niet helemaal overeen komt met gene die bij duitse revieuw is gebruikt. Of dell heeft ene ander aan hun scherm verandert, of er is mischien geschoemeld bij die revieuw wat mij niks verbaaste aangezien fout daar in paarse gloed ook niet naar voren was gekomen terwijl er iedereen last van heeft met dit scherm.
Ik heb vandaag een 2709 van QSix binnengekregen, en bij het kijken van wat video op native resolutie (VLC player op een MacBook van een paar generaties terug, niet eens een supersnelsysteem dus), en ik heb niets gemerkt van het niet gelijk lopen van beeld en geluid vanwege input lag. Het ding is in mei dit jaar geproduceerd volgens het label, revisie A00... Dus sorry dat ik het nog verwarrender maak ;) maar ik heb dit probleem dus nog niet gezien.

Dit is wel een beetje beangstigend, want deze moet omgewisseld worden wegens nogal wat weigerende (sub)pixels en ben een beetje bang dat ik straks misschien weer andere problemen heb met een nieuw exemplaar :/

E-mailcontact verloopt lekker vlot, dus dat omwisselen komt wel goed... maar moet maar zien wat ik terugkrijg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als je geen goede krijgt, dan wisselen ze hem nog eens om... Net zo lang tot je een goede hebt ;).

• Japie.G
  • Nu online

Japie.G

Colour Classic

Zou iemand met een 2408 of een 2407 voor mij de afstand willen meten die ik heb aangegeven met de dikke rode lijn?

Dus achterkant statief-voorkant poot. In verband met aanpassing aan bureau!

Alvast bedankt!
Afbeeldingslocatie: http://www.vluggejapie.nl/scherm.jpg

• DarkSideX
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:58
Is dat niet gewoon de diepte die op de Dell site vermeld staat ? 207,6 mm Wil het vanavond nog wel eens meten voor de zekerheid.....

24 x Phono Solar 410W Oost-West - SMA Tripower 10kW - Sunny Home Manager 2.0 - Alfen Eve Single Pro-Line - EQB 250+ 74kWh - WP Nibe S1255 6kW

• deCube
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-03 17:32
Japie.G schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 11:47:
Zou iemand met een 2408 of een 2407 voor mij de afstand willen meten die ik heb aangegeven met de dikke rode lijn?

Dus achterkant statief-voorkant poot. In verband met aanpassing aan bureau!

Alvast bedankt!
[afbeelding]
Dat is ongeveer 17cm op een 2407WFP-HC. Als je het preciezer nodig hebt, laat het even weten!

[ Voor 5% gewijzigd door deCube op 28-08-2008 12:37 ]

Work hard & be brave.

• Japie.G
  • Nu online

Japie.G

Colour Classic

DarkSideX schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 12:30:
Is dat niet gewoon de diepte die op de Dell site vermeld staat ? 207,6 mm Wil het vanavond nog wel eens meten voor de zekerheid.....
Nee, dat is met het achterste stukje van de poot erbij volgens mij. Het gaat mij echt om de afstand van de achterkant van het statief tot aan de voorkant van de poot. 17 cm dus begrijp ik? Ik heb het het liefst zo precies mogelijk! En wanneer niet precies dan zo ruim mogelijk aangehouden! Wanneer ik mn bureautje klaar heb zal ik een foto posten van waarom ik dit nodig heb, kan het met woorden niet uitleggen :P

Anoniem: 269169 schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 22:21:
Als je geen goede krijgt, dan wisselen ze hem nog eens om... Net zo lang tot je een goede hebt ;).
Inderdaad, ik weet daar alles van ;)

Heb 3 stuck/hot pixels ontdekt, heb Dell gebeld en ze ruilden hem daarvoor niet om. Ze adviseerde mij om Jscreenfix te gebruiken en de pixel te 'masseren'. Beide hebben niet geholpen. Nu heb ik UndeadPixel geinstalleerd en daarmee kun je dead/stuck pixels mee zoeken.
Kwam erachter dat aan de linkerzijde van het paneel er een stuk of 6 sub-pixels (blauw) aanblijven bij een compleet zwarte achtergrond. Vraag me af of ie dan wel onder de garantie valt.

Wat ik mij ook afvraag over de garantie bij Dell is waarom ik niet seriues genomen word met 3 hot-pixels, terwijl er op de Dell site officieel staat vermeld dat met een Premium-garantie het scherm omgeruild word voor een goed werkende, zelfs met 1 continu oplichtende pixel.

''Zelfs als er maar één defecte pixel wordt gevonden, is de gratis omruiling van de monitor gegarandeerd gedurende de periode van de beperkte garantie3, zodat u erop kunt vertrouwen dat uw investering goed beschermd is.''

Link waar dat staat:
http://accessories.euro.d...=dhs&cs=nldhs1&sku=142654

Vind de service van Dell zeer triest zo ver, deze 3008wfp is zeker geen goedkope monitor. Ook als je naar de technical support beld voor dit soort problemen verbinden ze je continu verkeerd door.

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 160457 op 29-08-2008 21:02 ]

• Sfynx
  • Niet online
Knightwolf schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 15:51:
[...]

Inderdaad, ik weet daar alles van ;)
Vandaag bericht gehad dat ze morgen of maandag een nieuwe komen brengen, dus ben benieuwd :) Vind ik best snel.... laten we i.i.g. maar hopen dat ik niet maandenlang monitoren hoef om te ruilen voordat ie goed is ;)

• Milmoor
  • Laatst online: 18:58

Milmoor

Footsteps and pictures.

Anoniem: 160457 schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 17:50:
Vind de service van Dell zeer triest zo ver, deze 3008wfp is zeker geen goedkope monitor. Ook als je naar de technical support beld voor dit soort problemen verbinden ze je continu verkeerd door.
Als je hem minder dan 8 dagen geleden gekocht hebt kan je als je er echt genoeg van hebt zonder opgaaf van reden van de koop afzien. Je betaald dan alleen het transport terug. Dat hoeft zover mij bekend niet perse met Dell's vervoerder, hoewel zij daar wel op aan zullen sturen.

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

Milmoor schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 18:41:
[...]
Als je hem minder dan 8 dagen geleden gekocht hebt kan je als je er echt genoeg van hebt zonder opgaaf van reden van de koop afzien. Je betaald dan alleen het transport terug. Dat hoeft zover mij bekend niet perse met Dell's vervoerder, hoewel zij daar wel op aan zullen sturen.
Heb hem helaas al 2 weken thuis staan. Belachelijk dat ze er zo moeilijk over doen. Neem aan dat er bij 9 stuck pixels (linkerzijde monitor) wel omgeruild wordt.
Ga morgen weer bellen hiervoor, weet iemand toevallig welk nummer van Dell je moet hebben om bij de monitoren service te komen zonder 4x doorverbonden te worden?
En wat kost het eigenlijk om te bellen met Dell? Dit wordt nergens aangegeven, zowel op de website niet als telefonisch.
WTF 3 stuck pixels en nog niet omruilen???
Precies zoals je zegt, dat ding heeft Premium gerantie, en gedurende die 3 volle jaren (bij Qsix 5 jaar) horen ze hem om te ruilen zonder zeuren, zelfs bij 1 dooie of stuck pixel.

Mijn 4e 3008 was eindelijk helemaal goed, behalve 1 stuck groene subpixel. Werd bij Qsix alsnog wederom omgeruild. Dit was overigens wel meteen de volgende dag al bekend nadat ik dat 4e scherm had. Maar dat doet er niet toe. Als ik met dit (5e) scherm over 14 maanden 1 dooie of een hot pixel heb, dan hoortie nog steeds meteen zonder mokken of zeuren omgeruild te worden. Dat is premium garantie. Punt.

Dell moet niet zeuren.

[ Voor 3% gewijzigd door Knightwolf op 28-08-2008 19:43 ]

Jorick schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 14:19:
Ik heb het ook over de 2709 en heb het scherm vergeleken met zowel een Iiyama CRT als met een 2007fp welke in een dualhead opstelling naast de 2709 staat.

Verder nog even over die paarse gloed die jij hebt, welke mode selection gebruik jij (Menu > Color Settings > Mode Selection)? Er zit namelijk nogal een verschil tussen de Video en de Graphics Mode. En welke gamma gebruik je, PC of Mac? Ik gebruik de graphics mode icm met eerder genoemde preset mode en de lucht is even blauw als op de 2007fp.
Je moet dan wel de monitor profiel in Windows zetten en in een color profile aware applicatie kijken als Photoshop. Zonder dit zit je naar een wide gamut weergave van sRGB te kijken en heb je wel een mooie blauwe lucht maar te oververzadigd rood en groen.

Knightwolf schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 19:42:
WTF 3 stuck pixels en nog niet omruilen???
Precies zoals je zegt, dat ding heeft Premium gerantie, en gedurende die 3 volle jaren (bij Qsix 5 jaar) horen ze hem om te ruilen zonder zeuren, zelfs bij 1 dooie of stuck pixel.

Mijn 4e 3008 was eindelijk helemaal goed, behalve 1 stuck groene subpixel. Werd bij Qsix alsnog wederom omgeruild. Dit was overigens wel meteen de volgende dag al bekend nadat ik dat 4e scherm had. Maar dat doet er niet toe. Als ik met dit (5e) scherm over 14 maanden 1 dooie of een hot pixel heb, dan hoortie nog steeds meteen zonder mokken of zeuren omgeruild te worden. Dat is premium garantie. Punt.

Dell moet niet zeuren.
Mijn volgende monitor wordt dan ook aangeschaft bij Qsix. Niet alleen is de prijs lager maar je krijgt er ook nog eens 2 jaar garantie bij. En zo te horen ook een echte garantie.
Maar wat ik kan ik doen als Dell mijn monitor niet om wil ruilen? klacht indienen?

• The_nv40_man
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13-06-2022
Anoniem: 160457 schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 21:35:
[...]

Mijn volgende monitor wordt dan ook aangeschaft bij Qsix. Niet alleen is de prijs lager maar je krijgt er ook nog eens 2 jaar garantie bij. En zo te horen ook een echte garantie.
Maar wat ik kan ik doen als Dell mijn monitor niet om wil ruilen? klacht indienen?
Heel raar. Ik kreeg na één belletje meteen een compleet nieuwe en dat was bij 1 stuck pixel. Ik heb gewoon meteen verwezen naar de site waarop ze dat prominent vermelden.

• neographikal
  • Niet online
Knightwolf schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 19:42:

Dell moet niet zeuren.
Dat is ook gelijk de reden dat ik de productpagina van de 2709 heb opgeslagen. Die schept hoge verwachtingen, die dienen ze waar te maken. Zo niet, dan krijgen ze een aangetekende brief / fax van me. Werkt dat nog niet, rechtsbijstand erbij.

Die twee laatste stappen zetten vaak druk op de ketel waardoor bedrijven toeschietelijker, omdat je het er niet bij laat zitten.

Okej, bedankt voor de reacties. Ik bel morgen terug en zal dan ook aangeven dat ik 3 hot pixels heb en 9 stuck pixels aan de linkerzijde.
Mocht dat niet baten dan zal ik ook verwijzen naar de site waar vermeld wordt hoe de garantie in elkaar zou moeten zitten.

Dat wat die Dell medewerker me vandaag verteld heeft is dus grote onzin, 'Nee meneer, helaas, we kunnen niet de hele monitor vervangen vanwege 3 'dead pixels' '.
Hij adviseerde me ook nog eens om Jscreenfix te runnen en met mijn vinger/zakdoek de pixels aan te drukken. Uiteraard heeft dit niet geholpen. Wel zei ie als ik er meerdere zou ontdekken dat ik dan contact op moest nemen, Na nader onderzoek zitten er dus ook 9 stuck pixels aan de linkerzijde (deze lichten blauw op).

Mochten ze nog weigeren dan ga ik daar uiteraard werk van maken. Heb btw ook die website waar de garantie geclaimd wordt opgeslagen voor de zekerheid.

Al me al vind ik het maar een vreemd verhaal daar bij Dell, bij sommige hier word het scherm omgeruild voor 1 stuck pixel, bij anderen niet eens met 3 hot-pixels.
Maargoed, ik zal mijn ervaringen hier posten, vind dat dit gerust even gezegd mag worden.
Ik gebruik het scherm vooral voor het bekijken van foto's van airshows, waarbij dit gewoon niet gewenst is. Bij bewegende beelden valt het minder op.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 160457 op 28-08-2008 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 160457 schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 22:32:

Al me al vind ik het maar een vreemd verhaal daar bij Dell, bij sommige hier word het scherm omgeruild voor 1 stuck pixel, bij anderen niet eens met 3 hot-pixels.
Maargoed, ik zal mijn ervaringen hier posten, vind dat dit gerust even gezegd mag worden.
Ik gebruik het scherm vooral voor het bekijken van foto's van airshows, waarbij dit gewoon niet gewenst is. Bij bewegende beelden valt het minder op.
Dit mag ook zeker gezegt worden ja! Maar volgens mij ben je de enige of een van de weinigen, waar ik hier iig over gelezen heb, waarbij moeilijk gedaan wordt over omruilen.

Stuck pixels zijn trouwens hot pixels. Dus je hebt hot en dead pixels, of meestal alleen sub-pixels (rood, groen of blauw).

Er wordt natuurlijk wel eerst gezegt dat je bepaalde pixeltesten moet uitvoeren en er zacht overheen moet wrijven om te kijken of je hem weer werkend krijgt. Dat was ook Rob's reactie toen ik daar Qsix over emailde. Dat vind ik ook terecht (waarom omruilen als je hem hiermee kan fixen). Maar bij mij hielp het dus ook niet.

En als laatste, volgens mij zie je dead en hot pixels beter met bewegende beelden dan op static foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Knightwolf schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 00:46:
[...]

Dit mag ook zeker gezegt worden ja! Maar volgens mij ben je de enige of een van de weinigen, waar ik hier iig over gelezen heb, waarbij moeilijk gedaan wordt over omruilen.

Stuck pixels zijn trouwens hot pixels. Dus je hebt hot en dead pixels, of meestal alleen sub-pixels (rood, groen of blauw).

Er wordt natuurlijk wel eerst gezegt dat je bepaalde pixeltesten moet uitvoeren en er zacht overheen moet wrijven om te kijken of je hem weer werkend krijgt. Dat was ook Rob's reactie toen ik daar Qsix over emailde. Dat vind ik ook terecht (waarom omruilen als je hem hiermee kan fixen). Maar bij mij hielp het dus ook niet.

En als laatste, volgens mij zie je dead en hot pixels beter met bewegende beelden dan op static foto's.
Over dat wrijven en pixeltesten ben ik het met je eens, maar niet met de reactie van, met 3 pixeldefecten ruilen we niet om.

Maar over Dell, heb er zojuist weer heengebeld, na welgeteld 4x (alweer) doorvervonden te worden, kreeg ik de juiste persoon aan de lijn. Deze wist van het telefoontje van gisteren en vroeg of het probleem zich nog voordeed. Ik leg uit dat de 3 wit oplichtende pixels nog steeds aanwezig waren, waarbij ik ook toelichte dat er aan de linkerzijde van het paneel ook nog een boel stuck oplichtende pixels aanwezig waren, die allen blauw oplichten.
Vervolgens wordt er mij verteld dat er minimaal 6 pixeldefecten moeten zijn voor een aanmerking voor garantie, waardoor ik dus in aanmerking kwam voor een omruiling.

Nu val ik dus wel onder de garantie en word het dan ook netjes afgehandeld, maar vind het nog steeds vreemd dat er 6 pixels nodig zijn. Terwijl er heel wat anders op de website van Dell staat.
Maargoed, het vervangend model zal een gebruikt model worden? Er werd nl gezelgd dat de kabels er niet bijzaten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone

Q-bone

Dusss...

een gebruikt model zou ik dus niet mee akkoord gaan, je koopt je monitor toch ook niet als gebruikt ?

bla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
  • Laatst online: 06-01-2021
Ik heb die 2709 nu een week of 3, een paar bruiloften en wat reclameshoots op bewerkt, daarvan afdrukken gemaakt op een grote epson (3800) en een fotoboek van blurb ontvangen en ik heb niks te klagen over de kleurechtheid. Op die blauw-gradientjes die hierboven zijn gepost zie ik wel een kleine afwijking naar paars maar gelukkig heb ik daar nog niks van terug gezien in real-life situaties. Ik gebruik dit scherm voor 90% fotobewerking of gerelateerde zaken dus van dat hele srgb-klopt-niet-helemaal-'probleem' heb ik gelukkig niet zo'n last.
(btw: ook op de mac is het finder icoontje wat paarser met dit scherm dan op 't laptopscherm maar dat kan ook een afwijking van 't laptopscherm zijn, die vertrouw ik minder dan de 2709)

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfynx
  • Niet online
Anoniem: 160457 schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 09:23:
[...]

Maargoed, het vervangend model zal een gebruikt model worden? Er werd nl gezelgd dat de kabels er niet bijzaten...
Aldus Qsix moet ik ook alleen de monitor+standaard in de doos teruggeven en de rest zelf houden...

Aangezien het van Dell zelf vandaan komt (althans, ik heb begrepen dat omruilgevallen bij Qsix ook direct van Dell komen), zou het net zo goed een nieuw exemplaar kunnen zijn welke nog niet is ingepakt. Om zo min mogelijk eventueel geopende kabelzakjes te vervangen/resealen/weg te moeten gooien, zoiets? :P

Blijft speculatie, want ik werk niet bij Dell... Als het een exemplaar is die bijvoorbeeld door een vorige gebruiker is afgekeurd o.id., dan zou ik het ook niet accepteren nee... moet vers van de band komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Weet iemand wat er met de revisions is veranderd bij de 3008WFP, en eventueel wanneer er weer een nieuwe revision uitkomt? Hier op GoT heb ik het niet kunnen vinden, en ook zoeken met Google heeft nog niks opgeleverd, en ook op de Dell forums heb ik niks kunnen vinden voor de 3008WFP. Ik ben ook geen enkele review tegen gekomen die ook maar iets zegt over revisions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easydisk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:01
Ik zit te twijfelen.. het 2009 model van Dell of een 20" van Samsung.. Dell is 25 Euro meer, maar wel met USB en mooie rand en Samsung heeft soms zo'n lichte rand onderaan.

Heeft er al iemand ervaring met de 2009WFP (ja, een gewoon TN paneel, weet het..) maar verder ? Voor het fijt dat het een TN paneel is.. wel goed ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Werd teruggebeld door Dell omdat ze het adres van mij wilden checken of dat nog hetzelfde was.
Heb gelijk gevraagd of het een nieuw model zou worden, hij zei: 'Als goed is wel'.
Lijkt me ook sterk dat het een gebruikte is, maar heb van die verhalen gehoord...
Kun je ook ergens op/in zon monitor zien of het een nieuw of gebruikt exemplaar is? Op mijn huidige staat nergens een manufacture date, terwijl mijn andere lcd's dit wel hebben.

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 160457 op 29-08-2008 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 160457 schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 09:23:
[...]

Maar over Dell, heb er zojuist weer heengebeld, na welgeteld 4x (alweer) doorvervonden te worden, kreeg ik de juiste persoon aan de lijn. Deze wist van het telefoontje van gisteren en vroeg of het probleem zich nog voordeed. Ik leg uit dat de 3 wit oplichtende pixels nog steeds aanwezig waren, waarbij ik ook toelichte dat er aan de linkerzijde van het paneel ook nog een boel stuck oplichtende pixels aanwezig waren, die allen blauw oplichten.
Vervolgens wordt er mij verteld dat er minimaal 6 pixeldefecten moeten zijn voor een aanmerking voor garantie, waardoor ik dus in aanmerking kwam voor een omruiling.

Nu val ik dus wel onder de garantie en word het dan ook netjes afgehandeld, maar vind het nog steeds vreemd dat er 6 pixels nodig zijn. Terwijl er heel wat anders op de website van Dell staat.
Ik vind dit echt bizar .WTF, 6 kapotte pixels nodig voor hij pas in aanmerking komt voor omruil?? Dat is toch heel erg echt maar 1 dooie/hot sub-pixel die al genoeg is voor omruil. Dat ding heeft Premium-garantie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Knightwolf schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 13:49:
[...]

Ik vind dit echt bizar .WTF, 6 kapotte pixels nodig voor hij pas in aanmerking komt voor omruil?? Dat is toch heel erg echt maar 1 dooie/hot sub-pixel die al genoeg is voor omruil. Dat ding heeft Premium-garantie!
Ik geef je helemaal gelijk, Premium garantie=zero bright dots!
Maargoed, het scherm wordt nu omgeruild dus ga daar niet meer moeilijk over doen. Had verder ook toegelicht dat mijn scherm soms vanzelf in standby gaat en weer aan (heb er ook bijvermeld dat ik niet zeker wist of dit zo hoorde). En dit gebeurde dan tijdens het browsen.,.., denk dat het te maken heeft gehad met de video's die ik hier gepost had met die vreemde 'corruption'

Gek genoeg zitten in dat linkerstuk van het paneel dus ook die berg aan stuck pixels in het blauw. Heb zelf het idee dat ik gewoon een slechte revisie/paneel heb, wat zeker voor een omruil waard is.

Btw, heb op anandtech gelezen dat mensen schermen al zonder moeite omgeruild kregen direct bij Dell voor slechts in stuck pixel. 't ligt er maar net aan wie je aan de lijn hebt lijkt mij.
Zal volgende week mijn ervaringen posten hier van het vervangend nieuw model, ik ga er vanuit dat deze wel in orde is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je zegt gewoon dat je er 10 hebt, dan komen ze hem ophalen. Volgens mij kijken ze geen eens hoeveel je er hebt en nemen ze hem gewoon mee. En klaar is kees.

Als ze er dan op terug komen zeg je gewoon dat er bij jouw op je bureau toch echt 10 kapot waren en dat de laatste 6 waarschijnlijk spontaan genezen zijn toen de Dell medewerker ernaar keek.

Imo valt dat in hetzelfde straatje als je factuur vervalsen om na 2,5 jaar nog garantie te krijgen bij fabrikanten die 2 jaar bieden terwijl 3 jaar verplicht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben gewoon critisch gaan kijken en heb aan de linkerzijde blauw oplichtende pixels ontdekt.
Desnoods met een vergrootglas.
Btw, het vervalsen van facturen gaat wel een beetje ver;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 160457 schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 15:33:
[...]

Premium garantie=zero bright dots!
Precies, geen discussie mogelijk (met Dell). Omruilen die handel.

We zien je ervaringen met nieuwe scherm vanzelf wel verschijnen :)
Pagina: 1 2 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.